Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Koleksi Gambar Pertunangan Ally Iskandar & Nur Aisyah Zainal

Posted: 13 Feb 2011 11:01 PM PST

Kelmarin, kami hanya paparkan sekeping gambar pertunangan Ally Iskandar & Nur Aisyah Zainal. Edisi eksklusif untuk pembaca OHBULAN!, kami berjaya selongkar koleksi gambar pertunangan mereka berdua ini. Nur Aisyah Zainal kelihatan amat cun meletup apabila mengenakan busana merah. Macam strawberri, yummy!

Tahniah kami ucapkan kepada Ally Iskandar. Eh, dok bercerita pasal tunang, lupa pula nak bertanya pasal hari pernikahan. Bila eyh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Yasmin Hani Sudah Berkahwin, Bila Erk?

Posted: 13 Feb 2011 10:33 PM PST

Kredit twitter Yasmin Hani.

Aha Ha Ha. Yasmin Hani diterjah dengan macam-macam soalan gara-gara sebuah akhbar telah tersilap cetak status hubungannya sebagai sudah berkahwin. Semuanya pelik, sejak bila Yasmin Hani berkahwin?

Sebentar tadi, pelakon Yasmin Hani telah membuat pengumuman pendek di Twitter dengan ayat berbunyi, "Ayooooh! I belum kahwin la. Jangan percaya paper! Ok bye."

Biasa'lah, kesilapan ketika artikel ditulis memang selalu berlaku. Mungkin, orang di luar sana akan mula ingat kembali identiti Yasmin Hani. Iya'lah kan, sudah lama senyap apa salahnya kalau ada yang mengusik. Eceh!

Terdengar juga cerita, Yasmin Hani dikatakan sedang mabuk bercinta dengan Shahrin, bekas drummer kumpulan Blackrose. Kata rakan media rotikaya, percintaan mereka bukan main-main kerana mereka pernah bercuti bersama ke sebuah pulang peranginan di Thailand.

Percutian mereka ke sana bukan berdua-duaan, sebaliknya ditemani beberapa rakan rapat yang lain. Oh ya, Shahrin merupakan bekas suami kepada pelakon Ida Nerina & mereka bercerai pada Disember 2010 yang lepas.

Adakah Shahrin merupakan jejaka yang diperkatakan oleh Yasmin Hani kepada sebuah akhbar? Kata Yasmin, jejaka tersebut merupakan seorang duda & terlibat dalam industri hiburan. Hurmm!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Complete List Winner 2011 Grammy Awards

Posted: 13 Feb 2011 05:22 PM PST

We're posting winners as they're announced.

New Artist: Esperanza Spalding
Country Album: Lady Antebellum, Need You Now
Rock Album: Muse, The Resistance
Female Country Vocal Performance:
Miranda Lambert, " The House That Built Me," Revolution
Pop Performance by a Duo or Group With Vocals: Train, "Hey, Soul Sister (Live)"
Traditional Pop Vocal Album: Michael Bublé, Crazy Love
Female Pop Vocal Performance: Lady Gaga, "Bad Romance," The Fame Monster

Male Pop Vocal Performance: Bruno Mars, "Just The Way You Are," Doo-Wops & Hooligans
Pop Collaboration With Vocals: "Imagine," Herbie Hancock, Pink, India.Arie, Seal, Konono No 1, Jeff Beck & Oumou Sangare, The Imagine Project
Pop Instrumental Performance: "Nessun Dorma," Jeff Beck, Emotion & Commotion
Pop Instrumental Album: Take Your Pick, Larry Carlton & Tak Matsumoto

R&B:
Female R&B Vocal Performance: Fantasia, "Bittersweet," Back to Me
Male R&B Vocal Performance: Usher, "There Goes My Baby," Raymond V Raymond
R&B Performance by a Duo or Group With Vocals: Sade, "Soldier of Love," Soldier of Love
Traditional R&B Vocal Performance: John Legend & The Roots, "Hang On In There," Wake Up!
R&B Song: John Legend & The Roots, "Shine," Wake Up!
R&B Album: Wake Up!, John Legend & The Roots
Contemporary R&B Album: Raymond V Raymond, Usher

RAP:
Rap Song: Jay-Z & Alicia Keys, "Empire State of Mind," The Blueprint 3
Rap/Sung Collaboration: Jay-Z & Alicia Keys, "Empire State of Mind," The Blueprint 3
Rap Performance by a Duo or Group: Jay-Z & Swizz Beatz, "On to the Next One," The Blueprint 3
Rap Solo Performance: Eminem, "Not Afraid," Recovery
Urban/Alternative Performance: "F*** You," Cee Lo Green

ROCK:
Solo Rock Vocal Performance: Paul McCartney, "Helter Skelter," Good Evening New York City
Rock Performance by a Duo or Group With Vocals: The Black Keys, "Tighten Up," Brothers
Rock Song:
Hard Rock Performance: New Fang, "Them Crooked Vultures," Them Crooked Vultures
Metal Performance: "El Dorado," Iron Maiden, The Final Frontier

COUNTRY:
Male Country Vocal Performance: Keith Urban, "'Til Summer Comes Around"
Country Song: "Need You Now," Dave Haywood, Josh Kear, Charles Kelley & Hillary Scott, songwriters (Lady Antebellum) (Need You Now)
Country Performance by a Duo or Group With Vocals: Lady Antebellum, "Need You Now"
Country Instrumental Performance: Marty Stuart, "Hummingbyrd" (Ghost Train: The Studio B Sessions)
New Age Album: Miho: Journey to the Mountain, Paul Winter Consort
Contemporary Jazz Album: The Stanley Clarke Band, The Stanley Clarke Band
Jazz Vocal Album: Eleanora Fagan (1915-1959): To Billie With Love From Dee Dee, Dee Dee Bridgewater

LATIN:
Latin Pop Album: Paraiso Express, Alejandro Sanz
Latin Rock, Alternative or Urban Album: El Existential, Grupo Fantasma
Tropical Latin Album: Viva La Tradición, Spanish Harlem Orchestra
Tejano Album: Recuerdos, Little Joe & La Familia
Norteño Album: Classic, Intocable
Banda Album: Enamórate De Mí, El Güero Y Su Banda Centenario

JAZZ:
Contemporary Jazz Album: The Stanley Clarke Band, The Stanley Clarke Band
Jazz Vocal Album: Eleanora Fagan (1915-1959): To Billie With Love From Dee Dee, Dee Dee Bridgewater
Improvised Jazz Solo: "A Change Is Gonna Come," Herbie Hancock (The Imagine Project)
Jazz Instrumental Album, Individual or Group: Moody 4B, James Moody
Large Jazz Ensemble Album: Live at Jazz Standard, Mingus Big Band
Latin Jazz Album: Chucho's Steps, Chucho Valdés and the Afro-Cuban Messengers

GOSPEL:
Gospel Performance: "Grace," BeBe & CeCe Winans, Still
Gospel Song: "It's What I Do," Jerry Peters & Kirk Whalum, songwriters (Kirk Whalum & Lalah Hathaway), The Gospel According to Jazz Chapter III
Rock or Rap Gospel Album: Hello Hurricane, Switchfoot
Pop/Contemporary Gospel Album: Love God. Love People, Israel Houghton
Southern, Country or Bluegrass Gospel Album: The Reason, Diamond Rio
Traditional Gospel Album: Downtown Church, Patty Griffin
Contemporary R&B Gospel Album: Still, BeBe & CeCe Winans

TRADITIONAL/ALTERNATIVE/WORLD:
Alternative Music Album: Brothers, The Black Keys
Americana Album: You Are Not Alone, Mavis Staples
Bluegrass Album: Mountain Soul II, Patty Loveless
Traditional Blues Album: Joined At The Hip, Pinetop Perkins & Willie 'Big Eyes' Smith
Contemporary Blues Album: Living Proof, Buddy Guy
Traditional Folk Album: Genuine Negro Jig, Carolina Chocolate Drops
Contemporary Folk Album: God Willin' & The Creek Don't Rise, Ray LaMontagne and the Pariah Dogs
Hawaiian Music Album: Huana Ke Aloha, Tia Carrere
Native American Music Album: 2010 Gathering Of Nations Pow Wow: A Spirit's Dance, Various Artists
Zydeco or Cajun Music Album: Zydeco Junkie, Chubby Carrier and the Bayou Swamp Band
Reggae Album: Before The Dawn, Buju Banton
Traditional World Music Album: Ali And Toumani, Ali Farka Touré & Toumani Diabaté
Contemporary World Music Album: Throw Down Your Heart, Africa Sessions Part 2: Unreleased Tracks, Béla Fleck
New Age Album: Miho: Journey to the Mountain, Paul Winter Consort

VISUAL MEDIA:
Short Form Music Video: "Bad Romance," Lady Gaga
Long Form Music Video: "When You're Strange," The Doors
Spoken Word Album (Includes Poetry, Audio Books and Storytelling): The Daily Show With Jon Stewart Presents Earth (The Audiobook)
Musical Show Album: American Idiot (Featuring Green Day)
Compilation Soundtrack Album for Motion Picture, Television or Other Visual Media: Crazy Heart (Various Artists)
Score Soundtrack Album for Motion Picture, Television or Other Visual Media: Toy Story 3, Randy Newman, composer
Song Written for Motion Picture, Television or Other Visual Media: "The Weary Kind" (From Crazy Heart), Ryan Bingham & T Bone Burnett, songwriters
Instrumental Composition: "The Path Among the Trees," Billy Childs, composer (Billy Childs Ensemble), Autumn: In Moving Pictures Jazz—Chamber Music Vol. 2
Instrumental Arrangement: "Carlos," Vince Mendoza, arranger (John Scofield, Vince Mendoza & Metropole Orkest), 54

CLASSICAL:
Engineered Album, Classical:Daugherty: Metropolis Symphony; Deus Ex Machina, Giancarlo Guerrero &Nashville Symphony Orchestra
Producer of the Year, Classical: David Frost
Classical Album:Verdi: Requiem, Chicago Symphony Orchestra; Chicago Symphony Chorus
Orchestral Performance:Daugherty: Metropolis Symphony; Deus Ex Machina, Nashville Symphony
Opera Recording:Saariaho: L'Amour De Loin, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin
Choral Performance:Verdi: Requiem, Chicago Symphony Orchestra; Chicago Symphony Chorus
Instrumental Soloist(s) Performance (With Orchestra):Mozart: Piano Concertos Nos. 23 & 24, Mitsuko Uchida (The Cleveland Orchestra)
Instrumental Soloist Performance (Without Orchestra): Paul Jacobs, Messiaen: Livre Du Saint-Sacrement
Chamber Music Performance:Ligeti: String Quartets Nos. 1 & 2, Parker Quartet
Small Ensemble Performance:Dinastia Borja, Jordi Savall, conductor; Hespèrion XXI & La Capella Reial De Catalunya
Classical Vocal Performance:Sacrificium, Cecilia Bartoli (Giovanni Antonini; Il Giardino Armonico)
Classical Contemporary Composition: Michael Daugherty: Deus Ex Machina, Michael Daugherty (Giancarlo Guerrero), Daugherty: Metropolis Symphony
Classical Crossover Album:Christopher Tin: Calling All Dawns
Surround Sound Album:Britten's Orchestra, Michael Stern & Kansas City Symphony

CHILDREN:
Musical Album for Children: Tomorrow's Children, Pete Seeger with the Rivertown Kids and Friends
Spoken Word Album for Children: Julie Andrews' Collection of Poems, Songs, and Lullabies, Julie Andrews & Emma Walton Hamilton

OTHER:
Comedy Album: Lewis Black, Stark Raving Black
Instrumental Arrangement Accompanying Vocalist(s): "Baba Yetu," Christopher Tin, Soweto Gospel Choir & Royal Philharmonic Orchestra, Calling All Dawns
Recording Package: Brothers, The Black Keys
Boxed or Special Limited-Edition Package: Under Great White Northern Lights (Limited Edition Box Set), The White Stripes
Album Notes: Keep An Eye On The Sky, Big Star
Historical Album: The Beatles (The Original Studio Recordings), The Beatles
Engineered Album, Nonclassical: Battle Studies, John Mayer
Producer of the Year, Nonclassical: Danger Mouse
Remixed Recording, Nonclassical: "Revolver" (David Guetta's One Love Club Remix), Madonna

Read more: http://www.eonline.com/uberblog/b225320_winners_complete_list_from_2011_grammy.html#ixzz1DtQOKfuc

Tags: , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Photos Lady Gaga Inside An Egg 53rd Annual Grammy Awards
  • Jennifer Hudson Red Carpet 2011 Grammy Awards
  • Britney Spears join Emmy Awards, Emmy Awards, Emmy Awards, Emmy Awards, Britney Spears Crap!
  • Winners List Screen Actors Guild SAG Awards 2011
  • 8th Annual Boh Cameronian Arts Awards Nominations Announced
  • Celebrity Red Carpet Photo 52nd Annual Grammy Awards
  • 80th Annual Academy Awards – Winners
  • 48 Hour Film Project 2010
  • Twelve Hotlink customers enjoy Star Treatment at the Shout! Awards
  • CHRISTINA AGUILERA AND KANYE WEST TO TAKE THE STAGE MTV VIDEO MUSIC AWARDS
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Jennifer Hudson Red Carpet 2011 Grammy Awards

    Posted: 13 Feb 2011 05:11 PM PST

    Jennifer Hudson walks the red carpet at the 2011 Grammy Awards held at the Staples Center on Sunday (February 13) in Los Angeles.

    The 29-year-old singer chose a Versace dress, Neil Lane jewelry, and Christian Louboutin shoes.

    Jennifer is performing in the opening number during the show, which will be a tribute to Aretha Franklin.

    "It's just a treat," Jennifer said. "It's so exciting to tribute Aretha Franklin and the contribution that she's given music. I grew up listening to Aretha and singing her songs. She's [my family's] idol." – via JuzzJaret

    Tags: , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Photos Lady Gaga Inside An Egg 53rd Annual Grammy Awards
  • Celebrity Red Carpet Photo 52nd Annual Grammy Awards
  • Trivia: Nur Fatimah & Datin Natasha Hudson
  • ANUGERAH GRAMMY KE-51 di 8TV
  • Britney Spears join Emmy Awards, Emmy Awards, Emmy Awards, Emmy Awards, Britney Spears Crap!
  • Jennifer Lopez Filmed New Album – Do It Well
  • LIST OF HOLLYWOOD'S BEST AND WORST MOVIE STARS 2008
  • Winners List Screen Actors Guild SAG Awards 2011
  • Gambar Selebriti di Karpet Ungu Shout! Awards 2010
  • Photo Red Carpet Shout! Awards 2009: Part 1
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Sensasi

    sumber :-

    Sensasi


    Nasha Aziz Dirompak di dalam kereta kerugian RM40,000

    Posted: 13 Feb 2011 10:56 PM PST


    Beberapa hari lepas ,Nasha Aziz telah mengeluarkan sejumlah wang dan telah diragut oleh perompak yang memecahkan tingkap kereta Nasha Aziz..aduh...mesti Nasha masih trauma.


    Maklumlah dalam handbag mesti ada mcm2 brg berharga,handphone,dokumen penting,kad2..


    Sensasi sendiri pernah mengalami situasi mcm nie 2 kali,pertama bila laptop dicuri,kecua bila sensasi dalam kereta dan dua lelaki naik motor memecahkan tingkap kereta sensasi dan ambik handbag..huhu..masa tue ada dua beg,jd si pencuri durjana terambik beg yang takda barang berharga..lagi satu beg tue mmg penuh brg berharaga..dia terambik yg lg satu..


    walaupun tak mengalami kerugian besar tp sensasi trauma beberapa hari bila nampak motorsikal lalu tepi kereta..hampeh betul..nasib baik mata sensasi tak masuk kaca.


    Sensasi rasa skrg kereta perempuan untuk mengelakkan dri menjadi mangsa perompak gunalah window tinted yg tak boleh pecahkan cermin..tak silap sensasi seribu lebih je harga dia..org pecah guna batang besi atau helmet pun kaca takleh pecah jugak..




    Model dan pelakon terkenal, Nasha Aziz mengalami detik cemas apabila dia disamun dua lelaki bermotosikal di persimpangan lampu isyarat di Jalan Persiaran Ampang Hilir di sini kelmarin.


    Dalam kejadian pukul 3.23 petang itu, artis berbadan tinggi lampai berusia 40 tahun itu kerugian sebanyak RM40,000 apabila wang tunai termasuk barang berharga miliknya dilarikan penjenayah dipercayai warga Indonesia.


    Difahamkan, sebelum kejadian, Nasha memandu kenderaan Naza Ria dengan ditemani seorang rakan wanitanya dan berhenti di persimpangan lampu isyarat itu.Nasha dikatakan baru mengeluarkan sejumlah wang di sebuah bank tidak jauh dari lokasi dia disamun.


    "Sebaik berhenti di persimpangan itu, dua lelaki yang menunggang motosikal Honda EX5 menghampiri kenderaan pelakon tersebut."Pembonceng motosikal itu kemudian memecahkan cermin kerenderaan pelakon itu dan mengambil beg tangan yang diletakkan di riba Nasha," kata jurucakap polis ketika dihubungi

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Bila tengok ni nak makan ayam pun rasa geli

    Posted: 13 Feb 2011 09:15 PM PST

    Pagi hari lagi, pekerja mula menunggang motor mengelilingi kampung sekitar untuk mengumpulkan ayam yang telah mati
    Meminta ayam yang sudah mati kepada warga sekitar 

    Lima orang pekerja disuruh oleh bos untuk membeli ayam mati

    Harga 1 Ekor ayam mati 1 RMB (dollar hongkong) dan akan dijual pada kembali dengan harga 9 RMB (dollar hongkong) setelah pemrosesan


    Tempat Penampungan untuk ayam mati

    bangkai diletakkan di mana-mana

    termasuk di lantai ....





     Sebuahtub mandi dibuang untuk merendam kulit ayam mati ... air yang bertakung akan mempercepat proses pemutihan..



    Mengenakan selipar berjalan di antara ayam sebelum proses pewarnaan.Proses mewarnai dengan cat sehingga menyerupai daging ayam yang segar.Dan sekarang siap disajikan "AYAM GORENG SPECIAL"

    Ada virus aneh di Playboy Mansion?

    Posted: 13 Feb 2011 08:00 PM PST

    Pemilik industri hiburan khusus dewasa Playboy, Hugh Hefner boleh saja mengatakan rumah mewahnya bebas dari penyakit kelamin. Namun siapa sangka, sejumlah pengusaha terserang penyakit misteri selepas menghadiri pertemuan di tempat itu. Mangsa adalah peserta DOMAINfest Global Conference, yang salah satu rangkaian acaranya adalah pesta-pesta di Playboy Mansion milik Hugh Hefner yang terletak di Los Angeles, awal bulan lalu. Selepas pesta itulah, sejumlah peserta mendadak mengalami demam, sesak nafas dan sakit kepala akut.

    Pesta Domain Fest di  Playboy Mansion 

    Jabatan  Kesihatan Awam Los Angeles mengatakan gejala tersebut menunjukkan kemungkinan infeksi Legionellosis, sejenis bakteria pemicu Legionnaires disease. Bakteria tersebut biasanya menular lmelalui hembusan udara dari pendingin udara (air conditioner) yang jarang dibersihkan. "Terus terang kami belum tahu dari mana sumber infeksi tersebut. Dugaan bahawa infeksi terjadi di Playboy Mansion baru hanya spekulasi," ungkap salah satu perwakilan DOMAINfest Global Conference seperti dikutip MSNBC, Minggu (13/2/2011).

    Jika dalam siasatan nantinya diketahui bahawa sumber infeksi adalah pendingin ruangan di Playboy Mansion, maka hal itu akan menjadi pukulan bagi Hugh Hefner. Selama ini,datuk berusia 84 tahun ini amat yakin bahawa rumah mewah seluas 2.042,7 m tersebut sangat terjaga kebersihannya.

    Bukan hanya soal kebersihan ruangan, Hefner juga sangat yakin dengan 'kebersihan' alat reproduksi (bagi Hefner mungkin alat rekreasi) para penghuninya. Dalam wawancara dengan The Daily Beast beberapa waktu lalu, Hefner mengaku tidak pernah merasa perlu memakai kondom saat berhubungan seks dengan siapapun di Playboy Mansion.

    "Tak ada seorangpun di rumah ini yang pernah kena penyakit kelamin. Saya sangat hati-hati soal itu dan di sini semua orang selalu diperiksa kesihatan reproduksinya. Tidak ada yang saling menularkan meskipun tak pakai kondom, bahkan tidak pernah ada yang hamil kecuali 2 orang yang memang saya nikahi," kata Hefner.ruanghati.com

    [Pelik] Nak bersalin pun sempat lagi bertwitter

    Posted: 13 Feb 2011 07:00 PM PST

    Mel Wilson dan bayinya (daily mail)


    VIVAnews - Perkembangan teknologi mempengaruhi kehidupan sosial masyarakat. Itu terbukti pada kehidupan Mel Wilson. Wanita 30 tahun ini membiarkan semua orang di dunia mengikuti proses persalinannya secara intens melalui twitter.

    "Saya rasa, tadi pasti ada kesakitan," demikian salah satu tweet yang dia kirim di akaun Twitter-nya. Tweet yang terkirim pukul 17.42 inilah yang bermulanya rangkaian tweet lainnya terkait proses kelahiran bayi perempuannya.

    Pada petang itu, dia merasakan kesakitan yang luar biasa dan sempat mengira akan melahirkan pada malam hari. Namun, dugaannya salah kerana kesakitan yang dirasakannya menghilang dan dia pun masih dapat tidur dengan nyenyak.

    Pada esok harinya, wanita dari Darlington ini terus melaporkan keadaannya melalui jejaring sosial ini walaupun kesakitan yang dia rasakan semakin kuat.

    Seketika wanita ini menjadi salah satu orang popular, bahkan dia sempat menjadi 'trending topic' dijaringan tersebut. Dia pun mendapat ramai follower yang ingin mengetahui proses kelahiran bayi perempuannya itu.

    Serangkaian tweet yang terkirim dalam 25 jam mengiringi kelahiran bayi perempuan yang diberi nama Finley. Bahkan, Wilson pun sempat menghantar foto bayi mungilnya yang cantik.

    Isteri Dylan, 40 tahun, ini menyatakan bahwa hal ini sangat wajar baginya. "Saya selalu berada di Twitter, jadi akan sangat aneh jika saya tiba-tiba tidak berkicau," ujarnya seperti dikutip laman Daily Mail.

    Awalnya, wanita dengan tiga orang anak ini jatuh cinta pada Twitter kerana dia adalah seorangpenungganag basikal yang memiliki ramai teman. Twitter memudahkannya untuk berhubungan dengan teman-temannya, serta menemukan penunggang yang lainnya.

    "Saya memiliki banyak teman dan Twitter memudahkan saya untuk menghubungi mereka. Twitter juga yang membuat saya tetap online selama persalinan," ujarnya.

    Wilson mengaku memposting ratusan tweet tanpa sepengetahuan bidan. Dia bersyukur atas dukungan dan ucapan selamat yang terus mengalir lewat Twitter.

    Bahkan, ucapan selamat dari orang tak dikenal, seperti anggota dewan untuk Kota Darlington, Jenny Chapman. "Dia sangat cantik Mel, selamat untuk kalian berdua," ujar Jenny Chapman dalam akaun Twitter-nya.

    Comel jugak bila harimau bermata juling

    Posted: 13 Feb 2011 06:30 PM PST

    Jarang jumpa binatang bermata juling...
    saya petik dari kosmo online

    BERLIN - Seekor harimau jaguar yang mempunyai sepasang mata juling menjadi tumpuan para pengunjung Zoo Delitzscher di Jerman, lapor sebuah akhbar semalam.

    Harimau jantan berusia 14 tahun itu tinggal dekat sebuah zoo di Leipzig yang turut menempatkan haiwan possum bermata juling bernama Heidi.

    Jurucakap zoo tempat harimau jaguar itu dipelihara menyatakan, pihaknya tidak mengetahui kenapa ia memiliki sepasang mata juling.

    "Ia amat gembira tetapi haiwan itu tidak akan dapat hidup lama dalam hutan kerana mata tersebut," katanya.

    Dia menjelaskan, kesan daripada mata juling itu, haiwan tersebut tidak suka memburu dan memanjat. - Agensi

    Ibu 61 tahun sanggup jadi ibu tumpang untuk anak perempuannya

    Posted: 13 Feb 2011 05:30 PM PST

    Macam tu sekali pengorbanan seorang ibu untuk 
    melihat anaknya bahagia...saya petik dari kosmo online

    CHICAGO, Amerika Syarikat - Seorang wanita berusia 61 tahun, Kristine Casey yang menjadi ibu tumpang untuk anak perempuannya berjaya melahirkan seorang cucu lelaki, lapor sebuah akhbar semalam.

    Kristine melahirkan anak untuk anak perempuannya itu menerusi pembedahan di sebuah hospital di sini pada Rabu lalu.

    Dia bersetuju menjadi ibu tumpang selepas anak perempuannya yang kini berumur 35 tahun tidak dapat melahirkan anak selepas dia mengalami keguguran.

    Menurut Dr. Susan Gerber, pembedahan untuk mengeluarkan bayi tersebut tidak rumit.

    Kelahiran bayi itu disambut dengan gembira oleh semua anggota keluarga termasuk Kristine. - Agensi

    Kasihan…Wanita Ini ‘Lumpuh’ Tiap Melihat Sudu Logam

    Posted: 13 Feb 2011 04:45 PM PST

    Fobia boleh terjadi kepada sesiapa saja. Ketakutan berlebihan yang bersifat tak rasional ini memiliki bermacam ragam. Mulai takut binatang tertentu sampai takut bersentuhan dengan peralatan makan dari logam seperti yang dialami Zoe Ingleson, selama 20 tahun.

    Wanita 34 tahun itu merasa tubuhnya lumpuh, keringat dingin mengalir deras, dan serangan panik luar biasa menyerang setiap kali melihat pisau, sudu, atau garpu berbahan logam. Dia melihat peralatan makan berbahan logam bak melihat tarantula beracun.

    Hanya mendengar sudu logam berbunyi di piring, dia merasa trauma. "Benar-benar memalukan. Orang-orang menatapku seperti menatap seorang yang bodoh. Tetapi aku tidak boleh melupakan ketakutan terhadap alat logam," katanya seperti dimuat Daily Mail.

    Keadaan itu membuat Ingleson memilih meja makan terpisah dari suami dan empat anaknya. Dia memiliki peralatan makan khusus yang semuanya terbuat dari plastik. Jika terpaksa makan di tempat umum, dia memilih makan dengan tangan. Tapi, biasanya diavmembawa sendiri sudu dan garpu plastik di begnya.

    Di rumah, Zoe juga tak punya peralatan memasak dari logam. Semua perlengkapan rumah tangganya terbuat dari plastik. Sejumlah keluarga dekat juga selalu siap menyediakan peralatan makan khas jika Zoe berkunjung.

    Fobia merupakan ketakutan berlebihan akibat peristiwa trauma yang menimbulkan kepanikan luar biasa, tanpa alasan jelas. Menurut ahli, fobia merupakan cara untuk bertahan atau menghindar terhadap ancaman yang dirasakan.-vivanews

    Mati akibat disembelih

    Posted: 13 Feb 2011 10:01 AM PST


    ngeri beb....

    sumber gambar : mran3238.wordpress.com/

    Kes Mengerikan! Seorang Lelaki Kepalanya Tertusuk Besi Tembus ke Pipi, Namun Tetap Hidup

    Posted: 13 Feb 2011 09:30 AM PST

    Hidup di tangan Tuhan, semua orang tahu itu. Tapi tetap saja orang sulit mengerti kenapa seorang yang tertancap besi tengkorak kepalanya tembus hingga ke pipi boleh tetap hidup bahkan hanya memerlukan waktu 10 hari memulihkan keadaanya. Apa yang ingin anda komen dari kess ini, ajaib, aneh, luar biasa?!! Itulah bukti nyata kebesaran Tuhan. Nyawa tak akan tercabut dari kehidupan seseorang tanpa seizin Tuhan Yang Maha Kuasa.



    Kes Phineas Gage, adalah salah satu contoh kes paling memeranjatkan yang tercatat dalam sejarah perubatandunia. Orang menyebut Phineas Gage adalah laki-laki beruntung. Dia berusia 25 tahun, seorang supervisor pembangunan rel kereta api Rutland dan Burlington di Vermont. Suatu hari kemalangan kerja yng ngeri terjadi padanya. Dia sedang meletakkan bahan peledak ke dalam tanah untuk meledakkan batu besar, tiba-tiba bahan peledak itu meledak.

    Besi yang digunakan untuk memadatkan bahan peledak terlontar ke udara dan dengan kecepatan luar biasa jatuh  menembus tengkorak kepala Phineas Gage hingga ke pipi. Besi itu panjangnya 109 cm beratnya 6 kg. Boleh dibayangkan dahsyatnya kejadian itu. Semua orang menyangka Gage mati ketika itu juga. Pemandangan yang sangat mengerikan, besi sepanjang 1 meter itu menyembul di kepala dan pipi. Tapi aneh, terjadi keajaiban, Gage yang bersimbah darah, selamat. Bahkan dia tetap sedar ketika orang-orang mengangkutnya menuju ke hospital.

    Phineas Gage

    Begitu mengerikannya keadaan Gage sampai-sampai tak seorang pun yang berani berkata dia terlepas dari maut. Tapi yang terjadi adalah sebaliknya. Selain mata kirinya yang buta seketika, tidak ada organ-organ vital lain yang dirosak oleh besi itu. Para doktor tercengang dengan kess ajaib ini.

    KEPERIBADIAN BERUBAH

    Luar biasa!! Gage hanya 10 hari dirawat di hospital. Dia kembali normal; boleh berjalan, berbicara bahkan melakukan aktiviti lain. Beberapa bulan setelah kecelakaan itu, dia merasa cukup sihat untuk bekerja kembali. Tapi bos tempatnya bekerja menolak menerima dia sebagai supervisor lagi. Selain dari penampilannya yang mengerikan, tapi telah terjadi perubahan dalam diri Gage. Keperibadiannya berubah! Ini tidak disedari Gage, tapi orang sekitarnya menyadari hal itu.

    Sebelum kecelakaan, Gage adalah pemuda yang baik, sopan, ramah dan baik hati. Tapi setelah kecelakaan itu, dia menjadi bermulut kotor, kasar dan mudah marah. Dia 'bukan' Phineas Gage yang dulu lagi. Akhirnya Gage diterima bekerja sebagai pelatih kuda di New Hampshire dan Chili sebagai pengemudi kereta pos.
    Kesan dari besi yang tertusuk di kepalanya itu adalah punca dia menderita epilepsy, penyakit itulah yang membunuhnya. Pada tahun 1860, Gage meninggal setelah serangan epilepsy yang terus menerus.

    Kes Gage ini menjadi sangat terkenal di dunia kedoktoran, khususnya sejarah ilmu saraf. Kerana dari kes itulah terkuak hubungan antara trauma otak dan perubahan keperibadian seseorang. Dalam buku penghantar psikologi berjudul "An Odd Kind of Fame: Stories of Phineas Gage" yang ditulis Malcolm Macmillan, 2/3 penjelasan dalam buku itu menguraikan kes Gage.

    Sejak kes itu terjadi bahkan setelah dia mati penelitian terus dilakukan yang menghasilkan kaedah terbaru dalam bidang kedoktoran. Bahkan contoh tengkorak Gage dengan batang besi yang tertancap dan menyembul keluar di pipi, menjadi model di Sekolah Kedokteran Harvard. Di sana kess Gage ini diteliti secara intensif khususnya para ahli saraf.

    Dari penelitian intensif kes Gage di mana terjadi perubahan keperibadian pada dirinya, didapat petunjuk bahawa bahagian  tertentu dari otak berhubungan dengan fungsi keperibadian. Setelah mempelajari apa yang terjadi pada Gage, doktor menyimpulkan bahawa luka atau tumor yang terletak di lobus frontal otak tidak mempengaruhi kemampuan otak untuk menerima informasi. Juga, tidak memiliki kesan pada gerakan fisik atau ucapan. ***diana

    http://www.neatorama.com/2010/03/08/the-strange-tale-of-phineas-gage/.

    91 TAHUN HIDUP DENGAN PELURU BERSARANG DI KEPALANYA

    Ini kasus berbeda. Kasus William Lawlis Pace tak kurang menyeramkan. Pada suatu hari yang naas, kepala William Pace yang berusia 8 tahun, secara tak sengaja tertembak. Kejadiannya: sang kakak, Marvin, mengambil pistol caliber rifle 22. Ia mengira itu pistol mainan. Saat mencoba mengutak-atik, senjata itu meledak. Pace yang berada di dekatnya menjadi korban. Peluru nyasar itu langsung menembus telinga Pace dan berhenti di tulang belakang telinganya. Di sanalah peluru itu bersarang.

    Pace mengaku, peluru tersebut telah mengakibatkan dirinya mengalami kerusakan syaraf yang luas dan mempengaruhi penampilan wajahnya. Ia juga tak dapat mendengar dengan baik, penglihatan mata sebelah kanan pun rusak. Meski begitu Pace mengaku tidak sakit hati atau dendam kepada kakaknya yang menyebabkannya menderita seperti itu. Namun, sampai akhir hayatnya, sang kakak tetap menyimpan rasa bersalah yang luar biasa.

    Mana letaknya kepala otak pasangan ini?

    Posted: 13 Feb 2011 08:45 AM PST

    Nafsu mungkin penyebab pasangan sanggup melakukan
    perlakuan tak senonoh ini.Mungkin juga kerana dah mabuk sampai
    dah tak boleh memikirkan yang baik dan buruk.Susah betul...
    macam dah tak ada tempat lain nak lepaskan hawa nafsu.
    Keselamatan diri dah tak dihiraukan lagi.....





    [Gila] Gadis kesepian nikah degan laptopnya

    Posted: 13 Feb 2011 07:45 AM PST


    Namanya, Hermione Way,
    Negara Asal : England
    Usia saat ini, 24 Tahun
    Status, Menikah
    Nama Suami, Alex Mcbook

    Sekarang cek Biodata Suaminya Hermione..
    Nama Lengkap : Alex
    Negara Asal : Amerika
    Jenis Kelamin: Lelaki.
    Status, Menikah
    Nama Istri, Hermione Way
    Spesifikasi lainnya, DVD Rom, Prosesor Intel Core2Duo, 2GB (two 1GB SO-DIMMs) of 1066MHz DDR3 SDRAM; two SO-DIMM slots support up to 4GB,Layar 17" dll

    Ya, gadis Kesepian asal England ini, menikahi MacBook nya sendiri, yang diberi nama Alex.

    "We know Hermione will have a happy life."

    "Alex and I are happy together," declares "the bride" on YouTube.

    "We're inseparable. We've been spending every minute of every day together for the past two years."





    Mari lihat acara persemadian Internet Explore 6

    Posted: 13 Feb 2011 06:30 AM PST

    Semoga Internet Explore 6 diterima bersemadi dengan aman... hahahaha.Rakan-rakan browser juga hadir, di antaranya firefox, chrome, safari, opera, dan adiknya, IE 8....










    [Ngeri] Sup darah ala China

    Posted: 13 Feb 2011 05:40 AM PST









    Amacam sanggup ke anda makan kalau dihidangkan
    sup macam ni....

    Adakah dia ni pesakit mental?

    Posted: 13 Feb 2011 04:00 AM PST





    kesian...

    Nak tak pakai seluar macam ini?

    Posted: 13 Feb 2011 03:00 AM PST

    image
    Brother memang cool gila…sempoi…lain daripada yang lain..
    agak ada antara kita yang sanggup pakai seluar macam brother ni
    pakai…..

    Cara orang luar negara menikmati banjir

    Posted: 13 Feb 2011 02:00 AM PST

    Foto-foto ini diambil di Belarus,  di kawasan Minsk yang pada 24 Juli lalu ketika banjir. Sebhagian warga cuba mengambil kesenangan dengan menikmati banjir dengan cara masing-masing. Seperti dua laki-laki ini yang bergembira  main jetski menyusuri jalan-jalan yang bertakung air.





    Gila! Ribuan Orang Ikuti Ritual Kematian Untuk Hilangkan Stress

    Posted: 13 Feb 2011 01:35 AM PST


    Semakin banyaknya persaingan hidup membuat tingkat tekanan hidup ketika ini semakin berat, semakin banyak masalah dan problem kehidupan dihadapi, bila tidak bijak dan pandai menguruskannya maka tidak mustahil bolehmengakibatkan  gangguan kejiwaan bahkan boleh bunuh diri .

    Kenyataan itulah yang akhirnya menjadi sebuah inspirasi bagi Jung Loon ketika mendirikan Coffin Academy yang bertujuan membantu mereka yang memiliki masalah hidup berat agar boleh membantu mengurai masalah tadi dengan cara mengingat kematian. Sebuah pelatihan menjalanai prosesi kematian menjadi trend dan acara pokok di Akademi ini.


    Manusia seringkali lupa bahwa suatu saat nanti pasti mati, cepat atau lambat. Dan bila ajal sudah menjemput apapun yang kita miliki di dunia akan kita tinggalkan, harta dan orang orang yang kita cintai semua kita tinggalkan. Dengan mengingat dan menjiwai kematian akhirnya diharapkan boleh mengimbangi ambisi seseorang yang berlebihan dan cenderung menimbulkan tekanan batin yang hebat bila tidak mencapainya.

    Peserta pelatiahan kematian digambarkan benar benar seolah olah mati dan akan dimakamkan, mereka diberikan pakaian kematian dan dimasukan kedalam peti mati dan seolah dihantar menuju tempat peristirahatan terakhir. Semua ini dimaksudkan agar alam bawah sadar mereka menyedari hidup ini tidak langgeng.

    Menurut LA Times menyebutkan setiap orang dikenai biaya US$ 25  untuk boleh mengikuti proses ritual kematian ini. Ribuan orang sangat begitu antusias mendaftar dan berbaris untuk boleh mengikuti pelatihan prosesi kematian ini dari seluruh Korea Selatan mahupun luar negeri.

    Sebagai penggagas Jung ingin mereka yang sering depresi boleh lebih menjiwai kematian, dimana kematian merupakan sebuah akhir perjalanan hidup di dunia, hingga akhirnya mereka boleh mengurangi tekanan hidup yang semakin berat kerana ambisi juga kenyataan hidup yang diraih masih belum sesuai dengan harapan yang diinginkan.

    Sebetulnya dalam konsep Islam kita ambil sebagai contoh, hal seperti ini juga ditemui, yaitu tentang pentingnya mengingat mati, oleh kerananya salah satu tujuan ziarah kubur adalah membantu kita mengingatkan bahawa suatu hari kelak kita akan bernasib seperti mereka yang lebih dahulu menemui ajal sebelum kita.

    Tidak ada yang boleh mengetahui bila kita bakal mati? Mati benar benar hak multak Tuhan dan kita hanya boleh berusaha agar terhindar, misal lebih berhati hati. Oleh  karena tidak seorangpun mengetahui bila maut menjemput kita, mari kita sedari saat kita lupa bahawa semua yang hidup bakal mati hingga akhirnya juga menjadi buah fikir hidup dan segala kemewanan serta kekuasaan dan kebahagiaan dunia bukan segalanya.

    Sumber : Ruanghati.com

    Wow!! Ada buku seberat 600 kilogram

    Posted: 13 Feb 2011 12:46 AM PST

    Dalam rangka untuk lebih mengenal orang Chelyabinsk (kota yang membawa mereka selalu tersenyum) dengan tragedi dan pahlawan Perang Dunia II, pemerintah daerah telah membuat Buku Pahlawan raksasa.

    Panjangnya 6 meter, lebarnya 3 meter dan beratnya sekitar 600 kilogram, Kitab Pahlawan Chelyabinsk berisi foto orang-orang yang dibunuh di sana, selama Perang Dunia 2, dan cerita tentang bagaimana mereka berjuang untuk kebebasan Ratu Rusia.




    Kisah benar seekor anjing yang menunggu tuannya sehingga mati

    Posted: 12 Feb 2011 11:15 PM PST


    Ini tentang Hachiko,seekor anjing yang lahir tahun 1923 di Jepang. Awalnya dia dipelihara oleh seorang profesor bernama profesor Hidesaburo Ueno. Kerana  prof itu biasanya naik keretapi di stasen shibuya setiap pukul 7 pagi dan pulang pukul 5 petang, Hachiko selalu menghantar serta menjemput professor itu di depan stesen.Kebiasaan ini berlangsung selama 3 tahun hingga pada 23 Mei 1925 sang profesor meninggal ketika mengajar.
    Profesor Hidesaburo Ueno

    Hachiko yang tak mengarti yang tuannya sudah meninggal terus menunggu di depan stasen selama 9 tahun.Dengan memilih tidur di bawah  kereta rosak dan makan dari belas kasihan orang-orang di stesen.


    Hachiko selalu balik ke stesen itu berapa kalipun dia dibawa  diambil sama saudara mara professor itu.Hingga akhirnya pada tanggal 8 March 1935 tubuh Hachiko ditemukan sudah tak bernyawa di pinggir jalanan stesen Shibuya. Sebagai penghargaan akan loyalitasnya sebuah patungnya dibuat dan diletakkan di depan stesen Shibuya .Patung itu diletakkan sama posisi di mana dia selalu menunggu majikannya setiap hari di depan stesen.

    Patung Perunggu Hachiko didepan stasen Shibuya

    suasana saat penguburan jasad hachiko

    Cerita sedih ini pernah dibuat filemnya dalam versi Jepun dan hollywood yang dimainkan oleh Richard Gere sebagai Profesor..

    [Gila] Ada juga orang boleh hidup dengan 70,000 tin bir kosong dalam rumah

    Posted: 12 Feb 2011 10:45 PM PST

    Ketika manager property Ryan Froer dapat panggilan dari agent perumahan untuk memeriksa sebuah townhouse, dia tahu ada yang aneh. "Ini adalah hal yang paling sakit yang pernah saya lihat. Tak terbayangkan bahawa seseorang boleh tinggal di dalamnya". Pintu masuknya tertutup dari dalam. Sampai akhirnya dia masuk ke dalam rumah itu dan menemukan 70.000 tin bir kosong.


    Di dalam, dia mengambil foto untuk mendokumentasikan tempat kejadian. Tin-tin bir dalam hitungan ribuan. Menutup furniture seperti gunung. Froerer lalu mengirim e-mail foto tersebut ke beberapa kawanya, yang mengirim kepada kawan-kawanya lagi, dan akhirnya berita itu tersebar melalui internet.


    Air dan heater dimatikan, secara sengaja oleh si penghuni, yang dari bukti-bukti meminum Coors Light beer secara eksklusif selama 8 tahun dia tinggal di rumah itu. " sangat sulit dipercaya bahawa seseorang boleh hidup seperti itu", kata Froerer.

    Dari penampilan luarnya, orang yang tinggal di townhouse tersebut seakan-akan penghuni yang sempurna. Dia (lelaki) selalu membayar sewa tepat waktu dan tak pernah mengeluh. Dia sangat rendah hati di area perumahan itu. Tin-tin itu akhirnya di keluarkan serta dihantar ke pusat recycle dan menghasilkan $800, kira-kira 70.000 tin bersamaan 24 tin bir perhari untuk 8 tahun.


    sumber: http://semut-angkrang.blogspot.com

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS