Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Winner Pump & Stand to Win RM500,000 Shell’s Cash Contest

Posted: 27 Sep 2011 08:42 PM PDT

Priest In The Running To Win RM500,000 In Shell's Cash Contest

Chanthiran wins RM20,000 as Shell's weekly grand prize winner

With Shell, anyone can be a winner. This became a reality for Chanthiran a/l Velaiutham, a Priest from Kajang, when he became the first weekly grand prize winner, receiving a prize purse of RM20,000 in Shell's latest cash contest – Pump and Stand to Win RM500,000. Chanthiran will now stand the chance to win the coveted RM500,000 cash!

Grinning from ear to ear, Chanthiran said, "This grand prize win of RM20,000, I believe, is indeed because of God's grace. As a priest, my responsibilities lie with the underprivileged community in the area. Finding funds to feed and clothe them is a constant challenge I face. With the win of RM20,000, together with my church parishioners will be able to do a lot of good for the community. On the recipients of this windfall, I will ask my church members to decide to whom and how they want to spend the money."

Shell Winner's Celeb _ Pic 2

By the end of this campaign, which started from 7 September until 15 November 2011, Shell will be giving away cash prizes to a total of10,060 winners. Each week, RM20,000 will be awarded to one lucky grand prize winner; RM2,000 to five lucky winners and RM100 consolation prize to 1000 customers. At the end of the 10-week Contest, all weekly grand prize winners will have the opportunity to win up to RM500,000!

"At Shell, we believe in rewarding all of our loyal customers regardless of which products of ours is purchased. In promoting our fuels, Shell has also built for ourselves, a reputation for offering exciting contests. By the end of November, we would have rewarded 23,624 Malaysians for simply filling up with Shell. The Shell Pump and Stand to Win RM500,000 is offering our largest prize purse of RM500,000 to motorists nationwide," said Encik Azman Ismail, Managing Director of Shell Malaysia Trading Sdn Bhd and Shell Timur Sdn Bhd.

Chanthiran as the first winner of the Shell Pump and Stand to Win RM500,000 contest at a winner's celebration event hosted by Encik Azman Ismail and witnessed by Encik Fahrin Ahmad, Shell FuelSave 95 Ambassador. The event also saw a performance by the 1 Malaysia Drum Symphony.

Shell Winner's Celeb _ Pic 1

Shell Malaysia
In line with its commitment to encouraging fuel efficient motorists and how it can lead to more Ringgit savings in their pockets, Shell will also be holding the first ever Shell FuelSave Day on 15 October 2011 at the 1 Utama Shopping Centre (old wing car park). Poised to create a Guinness World Record, Shell FuelSave Day will be the largest ever fuel efficiency training held simultaneously in 10 countries across Asia and Europe. For information on the contest & how to be fuel efficient, please go to the nearest Shell station or log on to www.shell.com.my/fuelsave

About Shell
Shell is a world leading energy company whose Downstream (oil products) business has pioneered numerous advances in fuels and lubricants technology and offers motorists one of the widest choices of petroleum products and services. Shell is the world's largest fuels retail business with over 46,000 retail stations in more than 90 countries and Malaysia is a key growth market. Shell is the official sponsor and technical partner of the Ferrari Formula One team and the Ducati World MotoGP team.

About Shell FuelSave 95
Shell FuelSave 95 is specially formulated to help drivers save up to one litre of fuel per tank, at no extra cost.1 Shell FuelSave comes enriched with a Shell Efficiency Improver. The Efficiency Improver in Shell FuelSave reduces energy losses by lubricating where engine oils are less effective, such as the upper piston-ring. Shell FuelSave is also designed to keep inlet valves clean, prevent deposits from forming and so help improve engine efficiency. With Shell FuelSave, Malaysians are able to stretch that Ringgit because the 1 litre savings means extra savings.

About Shell Pump and Stand to Win RM500,000 Contest
To stand a chance to become a weekly winner, motorists would need to:
1. Pump a minimum of RM30 of any Shell fuel, lubricants or Shell Select items
2. Fill up a contest form and answer a simple question at the back of the form;
3. Drop the contest form in the contest box at any of our Shell stations nationwide, with the purchase receipt attached.

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • XPAX IGNITES RIHANNA LIVE IN KUALA LUMPUR
  • Winners HP Holiday With Elves Contest
  • Winner Samsung Apps Top Downloader Contest
  • Bausch + Lomb's renu® Fresh and renu® Sensitive Contest
  • HP and Barang Barang Award Winner of The Guess and Win Contest
  • Win iPad with AXE Wake n' Win Contest
  • Result Contest CJ7 Father & Son Look-a-like Finals
  • Senarai Pemenang Cabaran Shell FuelSave 2011
  • Andrew Barton Life Can't Wait
  • Win An All Expenses Paid Trip For Two To London
  • Poster The Twilight Saga Breaking Dawn Part 1

    Posted: 27 Sep 2011 07:30 PM PDT

    Sedang tengah hangat membaca berita Empire Gallery di Subang meletop akibat dari kebocoran gas, Budiey telah menerima dua keping poster terbaru The Twilight Saga Breaking Dawn Part 1 yang akan ditayangkan di pawagam tidak lama lagi. Selain dua keping poster ini, Budiey juga diberitahu tentang sebuah album runut yang akan dikeluarkan pada 8 November ini. Antara lagu yang dimuatkan ialah lagu terbaru Bruno Mars iaitu It Will Rain. Pergh! Mantap tu!

    Poster The Twilight Saga Breaking Dawn Part 1

    According to the Hollywood reporter, Summit Entertainment has teamed with Chop Shop Records and Atlantic Records to release the soundtrack on Tuesday, Nov. 8. One of the most highly anticipated songs is Bruno mars single, it will rain, which can be purchased on sept 27th on itunes.

    Mars recently spoke about the track and he said, "The Twilight movies for me (are) a love story. But it's a dark love story. And I think the best way to describe the song is: it's the darker side of love. I think that pretty much sums it up."

    Other artists on the album include The Features, Christina Perri, Iron & Wine, Aqualung & Lucy Schwartz. You can find the complete list by clicking the link in our description! In addition to getting a complete list of the tracks that can be found on the album, cover art was also released to day for the album!

    LAGU BRUNO MARS – IT WILL RAIN

    The Twilight Saga: Breaking Dawn (Part 1) – Synopsis

    Bella and Edward tell Charlie they plan on getting married. Bella's mom comes out for the wedding and Bella gets to see her one last time. They have the wedding at the Cullen house. Jacob shows up and makes a scene when Bella tells him she plans to have a real honeymoon with Edward. Edward whisks Bella off and they have a romantic honeymoon at a secret location off the coast of Brazil. The native Brazilian maid freaks out when she sees human Bella in Edward's arms.

    Days after losing her virginity to Edward, Bella feels a twitch inside her womb, runs to the mirror and sees a bump as if she is already a few months pregnant. The Brazilian maid tells Edward the baby will kill Bella. Edward freaks out and takes Bella home, intending on having Carlisle abort the baby. Meanwhile, Bella has called Rosalie and enlisted her help to prevent the abortion.

    Jacob, Sam and the rest of the wolf pack find out Bella is pregnant with Edward's baby. Sam says they have to protect their people and prevent this monster from being born. Using his alfa-wolf voice that the pack must obey, Sam declares that the wolf pack must kill Bella and the rest of the Cullens. Still in love with Bella, Jacob uses his birth right as the true alfa to resist Sam's order. In doing this, Jacob creates a second wolf pack. Leah and Seth leave Sam's pack and follow Jacob. Jacob tells them to go back, but they don't listen and Jacob refuses to use his alfa voice. Jacob's pack warns the Cullens and takes up guard duty outside the Cullen house.

    Bella gets weaker and weaker as her baby grows alarmingly quickly inside her. Desperate, Edward tries to get Jacob to convince Bella to abort the baby by saying she can have kids with Jacob and it's OK with Edward. Bella insists on keeping this baby. Worried, Jacob suggests Bella drink some of the human blood Dr. Carlisle got from a blood bank. It works and Bella gets a little stronger.

    Suddenly, Edward hears the baby's thoughts and everyone but Jacob now wants to keep the baby. Bending over to clean up the blood she spilled, Bella hears a loud crack as her back breaks. Edward performs an emergency C section to save the baby and then uses a metal syringe to inject his vampire venom directly into his wife's heart, hoping to save her from death.

    Meanwhile, Jacob is sure Bella will die. Furious at the baby for killing Bella, he goes to kill the baby. However, as soon as he sees Baby Renesmee, Jacob imprints on her and becomes her slave.

    Poster The Twilight Saga Breaking Dawn Part 1

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Photos Movie Still Twilight Breaking Dawn Part 1
  • The Twilight Saga: Eclipse
  • Poster & Trailer X-MEN: FIRST CLASS
  • Video & Gambar New PROTON SAGA BLM 1.3 Baru
  • Poster filem Cintaku Forever & Cinta Nan Satu Sama?
  • Poster Jeslina di Satu Demonstrasi Tunjuk Perasaan
  • Sekitar Party Ulangtahun Budiey.com Ke-4 – Pendaftaran Part 2
  • 10 Video Paling HOT Di YouTube Sepanjang 2010
  • Peraduan Mencipta Poster Filem Anak Halal
  • Gambar Tony Eusoff Bersama Kekasih
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Aksi perempuan yang mencuri barang kemas bernilai £54,000 yang di masukkan kedalam skrit

    Posted: 27 Sep 2011 09:45 PM PDT


    Two women have been jailed for a cunning £54,000 jewellery theft in Leicester's Golden Mile.

    A CCTV camera captured the moment quick-fingered Saina Sava deftly slipped a large tray of gold bangles into a thief's pouch built into her skirt.


    memang cukup selamba je mereka ni....

    sumber : thisisleicestershire.co.uk

    Bayi kraniofacial atau satu kepala dua muka lahir di Pakistan

    Posted: 27 Sep 2011 08:45 PM PDT


    RAWALPINDI: Seorang bayi dengan dua muka dilahirkan di Holy Family Hospital (HFH) Khamis lalu.

    Bayi itu yang seberat 3.2 kilogram, menghidap keadaan yang jarang berlaku yang dikenali sebagai salinan kraniofacial iaitu satu kepala dengan dua muka.


    Kecuali telinga, bayi itu memiliki dua hidung, dua pasang bibir dengan sumbing pada bahagian atas bibir kanan dan dua pasang mata.

    Bercakap kepada akhbar The nation, pakar perubatan di HFH, Dr Nasira berkata, kemungkinan bayi itu untuk hidup lebih lama adalah terlalu tipis.


    "Kami tidak menaruh harapan mengenai hayatnya," katanya.


    Menurut Nasira, keadaan bayi itu tidak sama seperti kembar siam yang boleh dipisahkan menerusi pembedahan.

    "Pembedahan tidak mungkin dapat dilakukan kerana kedua-dua mukanya bercantum begitu rapat," kata pakar itu.


    Nasira berkata, bayi itu dilahirkan menerusi proses biasa dan si ibu masih berada di bilik bersalin untuk menjalani rawatan.

    Menurut doktor bertugas di Bilik Bersalin, keadaan ibu bayi itu, Shahida Perven stabil. Dia bagaimanapun kelihatan bimbang dan tidak banyak bercakap.


    Shahida dibawa ke HFH dari Palandri, sebuah daerah di Azad Jammu dan Kashmir (AJK) beberapa hari sebelum melahirkan bayi dua muka itu.


    Wanita itu mempunyai dua anak yang normal sebelum ini.


    Suaminya, Khalil Ahmed bekerja sebagai buruh.


    Kelahiran bayi dengan dua muka itu mencetuskan sensasi di bandar berkenaan menyebabkan sejumlah besar penduduk, termasuk wanita, kanak-kanak dan orang tua bekerumun di Jabatan Kanak-Kanak untuk melihatnya.


    Kesesakan yang berlaku menyebabkan pihak hospital terpaksa meminta bantuan polis bagi mengawal orang ramai. - Agensi

    Ni gambar pencuri yang tewas digigit anjing Pitbull

    Posted: 27 Sep 2011 07:30 PM PDT




    akibat mencuri...

    sumber gambar : xtremesick

    Gila..pengecas telefon bimbit terpacak dibelakang kapala bayi

    Posted: 27 Sep 2011 06:45 PM PDT


    QUINGYUAN: Sebuah pengecas telefon bimbit terpacak di belakang kepala seorang bayi selepas dia terjatuh dari katil dan menghempap alat itu.

    Bayi berusia setahun itu kini semakin pulih selepas pakar bedah mencabut pengecas itu dalam pembedahan selama enam jam.


    Mereka terpaksa menanggalkan satu persatu pengecas itu hingga tinggal dua rod logam.

    Pakar kemudian terpaksa menggerudi tengkorak bayi itu bagi mencabut bahagian terakhir di sebuah hospital di Quingyuan, China.


    Ketua pakar bedah, Li Guofeng berkata: "Sebuah pengecas telefon bimbit hitam terpacak di belakang kepalanya. Ini kali pertama saya berdepan dengan kes seumpama ini." Menurutnya, bayi itu bernasib baik kerana terselamat. "Jika ia terkena pada saluran darah, dia mungkin mati serta-merta," katanya. - DM

    Mahu Tahu Kuiz TV Terlama di Dunia? Ini Dia…

    Posted: 27 Sep 2011 05:45 PM PDT


    REPUBLIKA.CO.ID, WASHINGTON DC – It's Academy adalah sebuah program kuiz di televisyen yang telah ke udara hampir setengah abad lamanya.

    Program kuiz tersebut memungkinkan pesertanya—yang merupakan murid-murid sekolah—untuk bersaing menggunakan otak mereka. Acara kuiz tersebut selalu ditayang pada Sabtu pagi.

    Seperti 50 tahun lalu, pelajar dari sekolah-sekolah di Washington DC sedang menjawab pertanyaan tentang sejarah, sastera, matematik, ilmu pengetahuan, agama, politik, dan olahraga.

    Produser program It's Academy, Susan Altman, mengatakan acara tersebut sangat menyenangkan. "Para peserta yang merupakan murid-murid sekolah terlihat sangat antusias dan selalu mengatakan hal-hal lucu tanpa maksud untuk mempersingkat waktu," ujarnya, Jumaat (23/9).

    Altman, Sophie, merupakan seorang produser televisyen di tahun 1950-an yang pertama kali memulai program kuiz tersebut atas permintaan pegawai sekolah setempat, agar dapat menyaring siswa-siswa berprestasi.

    Beberapa tokoh terkenal Amerika sempat mengikuti kuiz tersebut pada saat mereka masih remaja seperti Hillary Clinton dan bekasastronot, Timothy Creamer. Diharapkan nantinya juga makin banyak tokoh-tokoh yang akan muncul dalam kuiz tersebut lalu menjadi orang terkenal.

    Walaupun tayar kena curi brother selamba je kayuh basikal

    Posted: 27 Sep 2011 12:01 PM PDT

    Wanita Ini Hampir Mati Akibat Rajin Bersenam

    Posted: 27 Sep 2011 11:01 AM PDT


    VIVAnews - Danielle Yallop tak menyangka obsesinya memiliki tubuh sihat dan segar justru membuat nyawanya terancam. Pegawai marketing Manchester United ini mengalami pembekuan darah yang cukup serius akibat terlalu sering berolahraga.

    Danielle, yang memiliki kebiasaan fitness di pusat kesihatan lima kali seminggu, harus menjalani operasi darurat untuk mengangkat salah satu tulang rusuknya yang tertimbun gumpalan darah beku.

    "Aku selalu menjadi orang yang sihat, saya tak pernah mengalami masalah seperti ini sebelumnya. Saya tak menyangka semua ini terjadi akibat fitness," kata wanita 24 tahun itu, seperti dikutip dari Fox News.

    Danielle mulai merasa ada yang tidak betul dengan kesihatannya saat menemukan benjolan di bawah lengannya. Sempat menganggap remeh, ia akhirnya ke hospital setelah benjolan itu membengkak. Ia didiagnosis menderita Deep-vein thrombosis (DVT).

    Benjolan itu rupanya bekuan darah yang menggumpal di dalam pembuluh darah. Memakan ubat-ubatan tak cukup menyelamatkan hidupnya. Ia harus menjalani operasi pengangkatan salah satu tulang rusuknya demi mengurangi tekanan ke dinding arterinya.

    "Ketika tubuh terus diforsir olahraga, otot menjadi tegang dan membengkak sehingga mengompresi pembuluh darah dan memibuat pembekuan darah yang boleh membawa kematian. Tapi, itu juga tergantung resistensi otot masing-masing terhadap stress," kata Profesor Mo Baguneid, ahli jantung di Hospital Alexandra, Manchester, Inggris.

    Baguneid menegaskan bahawa olahraga penting untuk mempertahankan kesegaran tubuh. Namun, hendaknya dilakukan secara teratur berpadu dengan pola makan yang teratur. "Kes ini tidak akan membuat saya trauma berolahraga,"tambah Danielle .

    Gila..awek cantik mandi telanjang tepi jalan

    Posted: 27 Sep 2011 10:30 AM PDT





    sampai macam ni sekali nak lakukan barang...
    wanita jadi mangsa....

    Extreme !!! Kayu Tembus Badan Abang Ni

    Posted: 27 Sep 2011 09:53 AM PDT






    Kesian lelaki ini dipermalukan teman wanitanya ketika dia ingin melamar

    Posted: 27 Sep 2011 09:31 AM PDT

    Zhu Lei planned to propose to his girlfriend in a unique way. He dressed nice, bought a bouquet of flowers and even rented a crane.

    He also wanted to capture this precious moment of himself and later will upload to youtube.


    As he reached to his girlfriend's window, he was hit with a bucket of cold water. Unfortunately, there will be no uploading of videos for this guy.

    Instead of joyous screams and a wonderful "YES" answer from her girlfriend, he lowered back to the ground with a shame. Poor guy



    Penjaga kubur di tahan kerana curi gitar Fender Telecaster seharga USD2.000 milik si mati

    Posted: 27 Sep 2011 08:47 AM PDT


    WISCONSIN - Steven Conard (39), seorang penjaga pemakaman harus menghadapi hukuman, akibat mencuri gitar Fender Telecaster seharga USD2.000 milik si mati yang hendak dimakamkan di pemakaman Katolik Allouez.

    Conard mengaku bahawa dirinya telah mencuri gitar tersebut kepada polis Wisconsin dan mengatakan bahawa gitar tersebut terlalu mahal untuk berada di dalam kubur.

    Gitar tersebut masih berada di keranda ketika tubuh jenazah dibawa ke pemakaman pada Khamis (22/9), namun seorang petugas lainnya merasa curiga akan keberadaan gitar tersebut ketika jenazah hendak dikuburkan.

    "Di dalam peti itu ada Tele (Fender Telecaster), gitar yang sangat mahal. Saya harus punya gitar itu. Itu sangat mahal untuk berada di dalam kubur," ujar teman pelaku, meniru apa yang dikatakan Conard sebelumnya, sebagaimana dilapor Newscore, Selasa (27/9).

    Conard pun di siasat kerana gitar tersebut memang telah hilang dari dalam peti.

    Setelah penangkapannya, Conard mengatakan kepada polis, "Ini bukan sesuatu yang biasanya saya lakukan, saya hanya punya rasa hormat untuk instrumen muzik yang baik," ujarnya.

    Conard dibebaskan dengan jaminan senilai USD2.500 dan akan kembali ke pengadilan pada 13 Oktober nanti.(rhs)

    Korang rasa berapa umur wanita ini?

    Posted: 27 Sep 2011 07:45 AM PDT









    Jack, Kambing biri-biri yang Menganggap Dirinya Seekor Anjing

    Posted: 27 Sep 2011 06:46 AM PDT

    Jack begitu yakin bahawa dirinya adalah seekor anjing sehingga ia mahu memakai pengikat leher, mengambil tongkat, berdiri dengan kaki belakang, dan bahkan cuba untuk menyalak.

    Kambing biri-biri berusia enam bulan tersebut juga tidak mengakui spesiesnya sendiri, dan cuba menggembalakan kambing -kambing tersebut ketika ia dimasukkan kedalam kandang.

    Sang pemilik, Alison Sinstadt (48) dan pasangannya Simon Sherwin (50) terkejut ketika kambing biri-biri tersebut berteman dengan Jessie, anjing spaniel mereka yang berusia sembilan tahun.

    "Jack merupakan salah satu dari dari tiga anak kambing biri-biri yang dilahirkan ibunya, yang merupakan suatu kejadian yang cukup langka, dimana seekor kambing biri-biri melahirkan lebih dari satu anak." tutur ibu dua anak yang mengelola pertanian Adderley Wharf serta sebuah kedai dekat Pasar Drayton, Shropshir.

    Kerana Jack sangat kecil saat dilahirkan, kedua pasangan itu memutuskan untuk membawa kambing biri-biri mungil tersebut ke rumah mereka, menggunakan pengering rambut untuk menghangatkannya, serta memberinya susu.

    "Akhirnya Jack berhasil merebut hati anjing kami dan mereka sekarang tidur bersama dalam keranjang anjing di teras rumah." jelas Alison sambil menambahkan bahawa Jack mengikuti Jessie kemana pun dia pergi dan bahkan cuba untuk menggonggong seperti sekor anjing.

    "Dia membuat suara aneh ketika cuba untuk menyalak, dan setiap orang menganggapnya sangat lucu. Jack juga tidak mengenali domba lainnya, dan menganggap dirinya adalah seekor anjing." tandasnya.

    Namun, satu-satunya hal yang tidak membezakan Jack dari kambing biri-biri lainnya adalah ia tetap makan rumput.

    Sumber : dailymail

    Pengusaha internet ini Raja Twitter 1.8 juta follwer

    Posted: 27 Sep 2011 05:30 AM PDT

    Rajanya Twitter, Bukan Orang terkenal, 1,8 juta Follower mungkin seharusnya yang paling banyak "follower" dan berpengaruh di twitter adalah selebriti tapi ternyata tidak.
    Pete Cashmore, 24 tahun hanya seorang pengusaha internet mengalahkan Stephen Fry seorang presenter TV yang lebih terkenal hanya punya 1,1 juta follower sedangkan Pete mencapai 1,8 follower.
    Pete Cashmore

    Hasil Karya Yang Menakjubkan Dari Mesin Jahit Seorang Nenek Tua

    Posted: 27 Sep 2011 04:40 AM PDT







    Ini Dia Roti Naan Terbesar Sedunia

    Posted: 27 Sep 2011 03:00 AM PDT


    Sebuah kota kecil di China mengatakan mereka telah mencipta rekod untuk roti naan terbesar sedunia.

    Roti naan itu memiliki diameter 9 meter dimana para sukarelawan yang terdiri dari seorang guru naan bernama Memeti, 4 orang pembantu dan 12 pekerja tempatan memanggang roti dengan pangsit daging itu di Qiemo County, Xinjiang, China.


    Bahan yang dipergunakan dalam pembuatan roti naan itu antara lain 30 kg daging kambing, 125 kg tepung, 16 kg bawang merah dan 90 kg air dan diperlukankan waktu 10 jam untuk membuat roti itu.

    Dan katanya roti terbesar itu boleh untuk sekitar 10 ribu orang.


    Untuk membakar roti naan itu, pemerintah setempat juga membangun talenan raksasa dan oven besar berukuran 6 meter.

    Lee Carter,Lelaki Transgender Berharga 60.000 poundsterling

    Posted: 27 Sep 2011 02:45 AM PDT


    Lee Carter nampak seperti lelaki biasa ketika bercakap tentang bolasepak sambil menhirup minuman. Hanya sedikit yang menyedari bahawa lelaki yang berusia 43 tahun ini menghabiskan sebahagian besar usianya sebagai seorang wanita.

    Baru tiga tahun terakhir ia melakukan operasi kelamin dan perawatan hormon yang menukar dirinya sebagai lelaki Semua prosedur tersebut menghabiskan lebih dari 60.000 poundsterling yang dibiayai sepenuhnya Layanan Kesihatan Masyarakat (NHS) Inggris.

    Kini Lee hanya memerlukan dua kali operasi demi menyempurnakan penampilan barunya. "Saya tersesat dalam tubuh yang salah selama setengah hidup saya sampai akhirnya saya merasa normal," katanya, seperti yang dilapor laman The Sun.

    Lee mengatakan hidupnya serasa tanpa arah dan tidak pernah bahagia sebelum menjalani operasi. Nama asli Lee adalah Lisa Keepence dan berperilaku layaknya anak perempuan hingga usianya tiga tahun. Meski didandani sebagai anak perempuan, Lee menyedari ia bukan seorang wanita.

    Sejak umur tiga tahun, dia selalu bermain bola bersama kanak-kanak laki-laki. Saat kelas dua sekolah rendah, dia memotong pendek rambutnya dan memakai baju seperti anak laki-laki.

    "Orangtua saya mengira saya anak tomboy, namun saya tahu kalau saya berbeza. Terutama ketika saya mempunyai perasaan terhadap sesama wanita. Saya tidak merasa sebagai lesbian. Saya merasa seperti seorang lelaki yang menyukai seorang wanita," katanya.

    Pubertas juga mengubah tubuh yang dibencinya. Lelaki transgender dari Berkhamsted ini mengatakan bingung ketika payudaranya membesar. Kebingungan dan kebenciannya ini bertambah ketika ia mengalami menstruasi atau kedatangan haid. Setelah meninggalkan bangku sekolah, Lee memulai bisnis layanan kebersihan di Islington, London Utara dan berusaha sebaiknya hidup sebagai Lisa sambil berkasih dengan seorang wanita.

    "Saya memplaster payudara saya, memotong pendek rambut saya dan mengenakan pakaian lelaki," ujarnya. Ia mengaku tidak ada satupun hubungannya yang berhasil. Lee bersikap sebagai lelaki dan semua kekasihya merasa mereka sedang bersama dengan serorang lelaki. Namun semuanya hancur ketika berbicara mengenai sex. Penampilan luarku tidak sesuai dengan yang ada dalam diriku."

    Lewat pembicaraan dengan seorang bekasnya, Lee merasa masih ada pilihan dengan berbagai prosedur. Awal Mei 2008, Lee mulai disuntik dengan testosteron setiap tiga minggu sekali hingga akhir hayatnya.

    "Saya tahu orang akan mengatakan NHS tidak seharusnya mendanai operasi ini. Tapi saya meminta mereka untuk memiliki sedikit belas kasihan dan pengertian," katanya.

    Setelah disuntik hormon, menstruasinnya berhenti, suaranya menjadi berat dan ia mulai lebih nampak seperti lelaki. Wajah dan tubuhnya mulai berbulu.

    Diperkirakan, ada 10.000 orang di Inggris yang bingung mengenai jenis kelamin. Mereka percaya sebenarnya mereka lahir dengan jenis kelamin yang salah. Sekitar 6000 orang telah melakukan operasi ganti kelamin dengan rasio 80 peratus mengganti kelamin dari lelaki menjadi wanita dan 20 peratus dari wanita menjadi lelaki.

    Gila..patung telanjang pelakon Zhang Ziyi didirikan di pusat mandian air panas untuk menarik pelancung

    Posted: 27 Sep 2011 01:45 AM PDT


    HONG KONG - Untuk menarik minat pelancung negara, pusat mandian air panas di Chongqing Yongchuan, mendirikan sebuah patung telanjang artis Zhang Ziyi.

    Selain patung telanjang Zhang Ziyi, pihak pemandian juga mendirikan patung aktor Andy Lau lengkap dengan kostum kuno, yang dikenakan saat menjalani shooting film House of Flying Daggers. Demikian seperti yang dilansir Maydaily, Ahad(25/9/2011).

    Pendirian patung itu dilakukan untuk memberitahukan kepada pelancung kalau tempat pemandian air panas itu, menjadi lokasi shooing film House of Flying Daggers.

    Para pelancung yang datang ke pemandian tersebut, mengatakakan kalau patung itu dibuat kurang bagus. Dimana payudara Zhang Ziyi tidak mirip dengan aslinya.

    "Yang saya tahu ukuran payudara Zhang Ziyi tidak besar dan bulat seperti yang dipatung," kata pelancung yang tertawa melihat patung tersebut.

    Film House of Flying Daggers, dirilis pada tahun 2004 menjadi box office di China, dengan menerima pendapatan USD 24 juta.
    (efi)

    Bapak bodoh sanggup lepas anak dari pangkuan semata-mata untuk menangkap bola

    Posted: 27 Sep 2011 12:52 AM PDT


    Sungguh kurang berakal bapak budak ni.Sanggup melepaskan anak yang dipangkuannya semata-mata untuk menangkap bola baseball yang menuju kearahnya.Anak itu terjatuh..bola pun tak dapat.Cuba lihat reaksi bininya yang begitu marah kerana kurangnya kecerdikkan suaminya....



    sumber : You Tube

    Remaja perempuan 12 tahun sanggup bunuh diri untuk derma organ kepada ayah dan abangnya

    Posted: 26 Sep 2011 11:45 PM PDT


    Seorang anak gadis berusia 12 tahun sanggup membunuh diri untuk menjadi penderma organ kepada ayah dan abanginya.

    Namun ternyata Sarkar Mumpy, gadis dari desa Jhorpara, Benggala Barat meninggal sia-sia kerana sang ayah ditemui mati di tempat tidurnya, sehari setelah upacara pembakaran jenazahnya.

    Pesan itu ditujukan kepada sang ibu, dimana sang gadis meminta agar ginjalnya serta matanya diberikan untuk pengubatan ayah dan abangnya.

    "Kami terlambat memahami perasaan seorang anak yang sangat sensitif." tutur sang ayah, Mridul.

    Rakan siswa SMA Mumpy, mendengarkan orangtuanya bercakap bagaimana hanya operasi mata yang boleh mengembalikan penglihatan ayahnya dan transplantasi ginjal dapat menyelamatkan hidup abangnya, dan hal itu menjadi lebih mencemaskan.

    Abangnya Monojit, menderita kerosakan ginjal serta ginjal yang satunya kian lemah.

    Sementara sang ayah, Mridul, yang seorang buruh harian dengan bekerja mengambil upah pertanian Nadia, saat ini berangsur-angsur kehilangan penglihatannya. Namun biaya perubatan untuk pengubatan keduanya diluar kemampuan keluarga tersebut.

    Mumpy, seorang siswi kelas enam Sekolah Asosiasi Petani di Baranberia mempunyai ranacangan sendiri, yang nampak baginya adalah jawaban untuk masalah keluarganya. Dan rencana tersebut adalah membunuh dirinya sendiri dan organ-organ tubuhnya akan diberikan kepada orang yang dicintainya agar mereka kembali pada kehidupan mereka seperti dulu.

    "Keluarga telah memberitahu dewan lokal di negara tersebut untuk membantu. Kami telah memutuskan untuk memberikan mereka wang untuk biaya pengubatan anak itu. Namun tragedi itu terjadi, membuat semuanya resah" kata Tapas Tarafdar, Pemimpin desa setempat.

    Tarafdar mengatakan bahawa, pada pagi hari tanggal 27 Jun, Mumpy berkata kepada Monica (kakak perempuannya), seorang murid kelas lapan, tentang rencananya tersebut dan telah mendorongnya sang kakak untuk melakukan hal yang sama. Namun Monica hanya tertawa dan berangkat ke sekolah.

    Sendirian di rumah, kerana sang ayah sedang pergi bekerja dan ibunya pergi untuk mengambil beras. Mumpy kemudian meminum Thiodan (sejenis racun), kemudian berlari menemui ayahnya, yang kira-kira setengah kilometer jauhnya.

    Dia mengatakan bahawa bermimpi seseorang telah menuangkan racun ke mulutnya dan perutnya sakit. Sang ayah yang khuatir kemudian membawanya ke klinik setempat untuk mendapatkan pengubatan.

    Namun keadaanya kritikal dengan cepat dan ia harus dilarikan ke hospital setempat. Dari sana, ia dirujuk ke hospital Anulia, 40 km jauhnya. Tapi para doktor menyatakan sang gadis telah meninggal.

    Minggu ini Samir Poddar dari perwakilan dewan lokal, mengunjungi Sarkar di rumahnya, 70 km sebelah utara Calcutta, dan menjanjikan bantuan kewangan untuk pengubatan dan anaknya Manojit, yang menderita batu ginjal.

    "Kami akan segera membantu keluarga sehingga mereka boleh melakukan rawatan medik yang diperlukan." kata Poddar


    Sumber : dailymail

    Video YouTube Buat Lelaki Ini Kehilangan Pekerjaan

    Posted: 26 Sep 2011 10:50 PM PDT


    INILAH.COM, California – Seorang lelaki California, Amerika Syarikat (AS), dipecat sebagai pekerja Starbucks gara-gara sebuah video YouTube. Video ini berisi nyanyiannya mengenai bisnis kopi itu.

    Bekas pegawai Chowchilla Starbucks Christopher Cristwell (25) mengatakan, video YouTube buatannya itu menampilkan ia sedang bernyanyi mengenai Starbucks. Saat bernyanyi, ia sedang dalam keadaan bogil dan hanya memakai seluar pendek serta apron.

    Menurut pengakuannya, video tersebut dimaksudkan sebagai gurauan, namun pihak Starbucks ternyata menganggapnya serius. "Ini hanyalah secangkir kopi. Beri saya istirahat. Saya tak seharusnya bekerja dengan upah minimum," ujar Cristwell bernyanyi seperti dikutip UPI.

    Juru cakap Starbucks Alan Hilowitz mengatakan, "Saat Cristwell mengekspresikan pandangannya dalam video ini ia juga meremehkan pelanggan dan perusahaan kami. Hal ini jelas tak boleh diterima dan keluar dari garis komitmen pada pelanggan dan pekerja kami."


    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS