Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Foto Pra Perkahwinan Dato Lee Chong Wei & Mew Choo

Posted: 22 Oct 2012 07:04 AM PDT

GAMBAR KAHWIN DATO LEE CHONG WEI

Sebelum ini, Dato Lee Chong Wei sudah mengesahkan yang dia dan Wong Mew Choo akan melangsungkan perkahwinan pada tahun ini iaitu pada bulan November. Walau bagaimanapun, tarikh tepat masih dirahsiakan.

Hari ini, terjawablah segalanya bilamana majlis perkahwinan Dato Lee Chong Wei dan Mew Choo dilaporkan akan dilangsungkan pada 9 November dan 10 November di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur.

Difahamkan, Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dijemput untuk meraikan perkahwinan jaguh badminton ini disamping lebih 1000 jemputan VIP.

Tanpa membuang masa, mari saksikan foto pra perkahwinan Dato Lee Chong Wei dan Mew Choo yang menjadi pilihan kami. Kesemua foto ini dibawakan khas oleh Lee Chong Wei Official Fans Club. Enjoy!

GAMBAR KAHWIN DATO LEE CHONG WEI

GAMBAR KAHWIN DATO LEE CHONG WEI

GAMBAR KAHWIN DATO LEE CHONG WEI

GAMBAR KAHWIN DATO LEE CHONG WEI

GAMBAR KAHWIN LEE CHONG WEI

GAMBAR KAHWIN LEE CHONG WEI

GAMBAR KAHWIN LEE CHONG WEI

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Foto Maya Karin Bercuti Di Kathmandu, Nepal

Posted: 22 Oct 2012 10:51 PM PDT

Maya Karin kini dikatakan sedang berada di Kathmandu, Nepal bersama bapanya. Aktres ini juga difahamkan telah mendaki gunung Tserko Ri pada 20 Oktober lalu dan aktiviti pendakian ini akan mengambil masa selama empat hari untuk sampai ke puncak. Wahh, mesti seronokkan sekali sekala melakukan aktiviti lasak seperti ini.

Dalam sibuk meluangkan masa bersama bapanya, aktres jelita ini masih lagi sempat merakamkan beberapa foto menarik untuk tatapan peminatnya di Malaysia. Jom tengok ni!

5 Telemovie Menarik Untuk Anda Di Hari Raya Aidiladha

Posted: 22 Oct 2012 09:14 PM PDT

Sempena sambutan Hari Raya Aidiladha yang bakal disambut pada 26 Oktober ini, TV3 menjanjikan pelbagai tayangan telemovie menarik penuh dengan pengisian dan penghayatan dan akan menemui penonton bermula 25 hingga 27 Oktober 2012.

Menerusi drama-drama yang disediakan, hayati maksud pengorbanan dan keinsafan yang tersirat dalam drama diantaranya, 'Jubah Putih Kain Kapan', 'Korban Haji', 'Panggilan Baitullah', 'Tersalah Cinta' dan juga 'Satu Pengorbanan'.

Jangan lupa untuk saksikannya di TV3 bersama keluarga anda ya!

SINOPSIS

Jubah Putih Kain Kapan – Khamis, 25 Oktober 2012, jam 10.00 malam
Amir tidak pernah mengamalkan cara hidup yang tidak sihat malah dia bukannya seorang pemuda yang terlalu leka bersosial. Namun, dia tidak pernah bersembahyang walau hakikatnya dia mendapat pendidikan agama yang cukup sempurna. Setelah Amir disahkan menghidap penyakit kronik, Amir mahu meninggalkan kesibukan kota dan pulang ke kampung. Dalam perjalanan pulang dia tertarik dengan kanak-kanak melintas memakai jubah putih dan tergerak mahu mengikut mereka. Amir menghabiskan masa di sekolah pondok tempat kanak-kanak tersebut bernaung namun cahaya keinsafan masih terpancar di hatinya. Apakah yang terjadi seterusnya?

Pelakon: Fezrul Khan, Sariyanti, Anzalna, Adik Rykal, Hisham Ahmad Tajuddin

Korban Haji – Jumaat, 26 Oktober 2012, jam 10.00 pagi
Zaimi dan ibu bapanya telah mendapat panggilan untuk menunaikan haji. Zaimi begitu teruja lantaran dia merupakan pemuda termuda di kampung itu yang bakal bergelar haji. Zaimi dan ibunya mahu mengerjakan haji dengan lebih selesa lalu membuat keputusan untuk mengambil pakej VIP. Namun dalam masa yang sama nenek Zaimi mengalami masalah kewangan dan menyebabkan dia terpaksa membatalkan hasratnya untuk menunaikan haji. Semua wang simpanannya habis dikeluarkan untuk menjamin anak lelaki bongsunya yang merupakan penagih dadah. Orang kampung mula menasihati Zaimi dan ibunya untuk membantu Wan Piah yang semakin uzur. Namun mereka tidak menghiraukan kata-kata orang sekeliling demi merealisasikan impian mereka. Adakah Wan Piah berjaya menjejakkan kaki ke Tanah Suci?

Pelakon: Ryzal Jaafar, Rozita Che Wan, Norlia Ghani, Zuhairi Ibrahim, Tilla Malvin, Hairi Safwan

Panggilan Baitullah – Jumaat, 26 Oktober 2012, jam 1.30 petang
Sebuah drama yang sarat dengan masej pedoman ini menceritakan tentang Abdullah, seorang hartawan yang suka menunjukkan kemewahan miliknya kepada orang ramai. Bagaimanapun, apabila tiba masa untuk dia berangkat ke Mekah, Abdullah berasa semakin gelisah. Dia sering bermimpi mengenai seorang tukang sepatu dari Pekan Alor Gajah bernama Haq yang tidak dapat menunaikan haji tetapi diterima hajinya. Abdullah menjadi semakin bingung kerana hampir setiap malam dia didatangi mimpi yang sama. Semenjak itu, Abdullah mula berusaha mencari Haq. Berjayakah Abdullah menemui Haq? Adakah benar lelaki bernama Haq itu wujud dan siapakah Haq sebenarnya?

Pelakon: Dato' Eizlan Yusoff, Fahrin Ahmad, Mak Engku, Elly Mazlein

 Tersalah Cinta – Jumaat, 26 Oktober 2012, jam 10.00 malam
Rahimi bekerja sebagai seorang mutawif di sebuah agensi yang menguruskan umrah. Dia mempunyai isteri bernama Farhana yang kini sedang sarat mengandung anak pertama mereka. Rombongan ke umrah pada kali ini telah menguji keimanan Rahimi di mana dia telah digoda oleh Cinta yang menyertai rombongan tersebut setelah putus tunang. Turut serta dalam rombongan itu ialah Duwen dan Zahren. Ibu bapa Duwen menghantarnya mengerjakan umrah agar sikapnya yang nakal berubah. Manakala Zahren merupakan pelakon popular yang sombong mahu menjejakkan kaki ke Mekah sekadar untuk bercuti. Sementara itu, Farhana tidak senang duduk di Malaysia apabila Rahimi secara jujurnya menceritakan dirinya sedang digoda oleh Cinta. Mampukah Rahimi meneguhkan keimanannya setelah digoda oleh gadis cantik seperti Cinta?

Pelakon: Aqasha, Johan As'ari, Neelofa, Rita Rudaini, Nazim Othman

Satu Pengorbanan – Sabtu, 27 Oktober 2012, jam 10.00 malam
Mengisahkan tentang dua adik beradik, Zura dan Zana. Zura merupakan tulang belakang keluarga yang membantu keluarganya mengusahakan kebun. Manakala Zana berkerja sebagai kerani. Mereka berkawan baik dengan Murad sejak dari kecil lagi. Namun Zana terkejut apabila keluarga Murad masuk meminang Zura. Murad yang sememangnya tidak kisah untuk dijodohkan antara dua beradik ini mengambil kesempatan dengan menjalinkan hubungan sulit bersama Zana walaupun ketika itu dia sudah bertunang dengan Zana. Zura dapat menghidu perhubungan mereka. Fikirannya yang kusut membuatkan dia hilang kawalan dan terlibat dalam kemalangan. Separuh wajahnya mengalami kecacatan kekal. Apakah yang berlaku seterusnya?

Pelakon: Noorkhiriah Shapie, Watie Sadali, Zul Ariffin, Faridah Mansur, Roslan Salleh

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Senarai Peserta Maharaja Lawak Mega 2012

Posted: 22 Oct 2012 06:50 PM PDT

Maharaja Lawak Mega 2012 Kekalkan Konsep Tahun Lalu
Habuan untuk Juara meningkat. Sebanyak RM500ribu Menanti Juara Maharaja Lawak Mega

Wow, sekali lagi ganjaran yang sangat lumayan menanti untuk diberikan kepada juara Maharaja Lawak Mega musim kedua. Yang pasti, dalam 7 kumpulan yang bertanding, terselit di situ nama Jozan dan Boboi yang mempunyai jumlah peminat yang ramai.

Pada jam 3 petang semalam (22 Oktober 2012) telah berlangsung majlis pelancaran program Maharaja Lawak Mega di Suria on 12, Tingkat 12, Royale Bintang Damansara.

VIdeo Senarai Peserta

Siaran Langsung  Maharaja Lawak Mega akan diadakan Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) setiap hari Jumaat. Pasti ramai yang akan berebut untuk mendapatkan pass kerana tempat duduk sangat terhad.

Osbon Juara Maharaja Lawak Mega Musim Lalu

Berikut adalah senarai peserta mengikut negara:

Malaysia: Pi Mai (Imuda dan Mat Over), Boboi (Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik dan Nabil), Jozan (Johan dan Zizan), Sabon (Abon dan Sathia), Jambu (Taukeh dan Yus), R2 (Rahim dan Wan Lopez) dan Shiro (Shahrol dan Ajak).

Indonesia: Saywho (Eko, Bocil dan Vicha) & The Bandung Jokers (Dodon, Amin dan Aman)

Singapura: Dadidu (Bobo, AR Badul dan Arif Sudin).

Program Maharaja Lawak Mega 2012 akan tetap mengekalkan format seperti sebelum ini dengan membuka peluang kepada peserta negara jiran iaitu Singapura dan Indonesia bagi mengeratkan silaturahim antara tiga negara menerusi medium komedi.

Pengurus Saluran Astro Warna, Nizam Sani berkata, pihaknya membuat keputusan untuk mengekalkan format tersebut selepas merasakan ia berpotensi bagi mengembangkan industri komedi ketiga-tiga buah negara.

"Kita yakin dengan jemputan peserta daripada negara Singapura dan Indonesia dapat mengeratkan dan memeriahkan MLM 2012. Tambahan pula terdapat peserta tersebut pernah menyertai MLM sebelum ini dan pastinya peminat merindui mereka."

Tiga kumpulan tersebut adalah Saywho (Eko, Bocil dan Vicha), The Bandung Jokers (Dodon, Amin dan Aman) dan Dadidu (Bobo, AR Badul dan Arif Sudin).

Manakala peserta lain adalah Pi Mai (Imuda dan Mat Over), Boboi (Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik dan Nabil), Jozan (Johan dan Zizan), Sabon (Abon dan Sathia), Jambu (Taukeh dan Yus), R2 (Rahim dan Wan Lopez) dan Shiro (Shahrol dan Ajak).

Pengurus Saluran Astro Prima, Nizam Sani

Pengurus Saluran Astro Warna, Nizam Sani

Dalam pada itu, Nizam berkata, tiga lagi kumpulan iaitu Balas, Kecik dan Mamu perlu melalui satu ujian di Kerusi Panas MLM yang akan menentukan siapakah akan layak bertanding sebagai peserta kesebelas program itu.

"Ini adalah kelainan yang cuba kita tampilkan pada musim kali ini dengan meletakkan tiga kumpulan untuk ujian kerusi panas bagi menentukan siapakah yang layak untuk menjadi peserta kesebelas," katanya.

Pemilihan peserta itu akan disiarkan pada 14 November depan pada pukul 10 malam.

Sementara itu, Nizam berkata, pertandingan itu akan menggunakan empat juri tetap iaitu dua daripadanya dari Malaysia manakala selebihnya dari Indonesia dan Singapura.

Bagaimanapun kata Nizam, MLM 2012 kali ini tidak akan mempunyai juri jemputan sebagaimana pada musim lalu.

"Barisan juri bukan daripada mereka yang terlibat dalam bidang komedi dan tidak akan ada juri jemputan," ujarnya.

Sistem penghakiman masih dikekalkan dengan format 70 peratus daripada juri tetap dan 30 peratus daripada undian penonton.

MLM 2012 akan bersiaran secara langsung bermula 16 November depan, pada setiap Jumaat di saluran Astro Warna (132) dan Mustika HD (134).

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Peraduan Menangi 20 Keping Tiket Anugerah Skrin 2012

Posted: 22 Oct 2012 06:24 PM PDT

Salam bahagia kepada semua pembaca Sensasi Selebriti,

bakal berlangsung tak lama lagi. Hanya tinggal dua minggu saja lagi. Budiey percaya, pembaca budiey.com di luar sana ramai yang tertanya macamana nak dapatkan tiket untuk menonton secara live ya. Yea, seperti tahun-tahun sudah, Budiey ada tiket untuk pembaca setia.

Budiey nak buka peluang kepada pembaca semua yang nak menonton Anugerah Skrin 2012 secara live kat Dewan Merdeka, PWTC pada 9 November, Jumaat jam 9 malam. Sebelum itu, acara red carpet akan bermula pada jam 7.30 malam. Seorang pemenang akan diberi 2 keping tiket.

Anugerah Skrin 2012

Kat bawah ni, gambar tiket tahun lepas ya, untuk tahun ni, Budiey belum terima, bila dah terima tu, budiey letak gambat tiketnya. Takut ada yang tak percaya pulak.

Tiket Anugerah Skrin 2011 utk pembaca

Haaaa… hari ini, Budiey ingin memberikan kepada korang 20  kepada pembaca yang dapat menjawab soalan berikut:

Soalan 1:
1. Apakah  2012.

Soalan 2:
2. Anugerah Skrin 2012 akan dihoskan oleh….?

Soalan 3:
3. Stesen TV manakah yang akan menjadi penyiar rasmi Anugerah Skrin?

Lengkapkan slogan ini dengan kreatif:
Saya mahu menonton Anugerah Skrin secara live kerana…. (tidak lebih daripada 15 patah perkataan)

Sertakan juga maklumat peribadi:
Nama:
Twitter:
Alamat surat menyurat:
Email:
Nombor telefon:

Hantarkan jawapan anda kepada:

dengan tajuk email: Peraduan Menang Tiket Anugerah Skrin 2012

Tarikh tutup peraduan:
Jam 3 petang 5 November 2012

10 orang pemenang akan dihubungi oleh Budiey melalui email.

Terima kasih TV3 atas tiket jemputan tersebut. Kepada pembaca yang tidak dapat menonton TV, korang boleh juga mengikutinya secara online di:

http://apps.tv3.com.my/ask2010

Anugerah Skrin 2010 Sidang Media

Tags: , , , , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Wow! Baru Lima Minit Menikah Sudah Bercerai

Posted: 22 Oct 2012 09:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Keseronokkan pernikahan nampaknya semakin memudar. Di Arab Saudi, seorang lelaki menceraikan isterinya, hanya lima menit setelah ia menikahinya. Alasannya, mahar yang dikenakan oleh ayah mempelai wanita terlalu tinggi.
Perceraian terjadi saat penghulu yang menikahkan pasangan itu di rumah mempelai lelaki, baru saja mengambil tanda tangan dari mempelai lelaki dan mempelai wanita (18).
Tiba-tiba, mempelai lelaki yang masih berumur 20 tahun, meminta penghulu segera membatalkan kontrak pernikahan.
Dilaporkan akbar setempat berbahasa Arab dan dikutip laman Emirates274, Isnin (22/10/2012), pengantin lelaki yang tidak disebutkan namanya, mengaku berada di bawah tekanan dari calon ayah mertuanya, untuk setuju membayar mahar sebesar 77 Riyal..
"Lima minit setelah akad nikah dilakukan, pengantin lelaki meminta Sheikh membatalkan pernikahan, dan tamu tampak terkejut," demikian surat kabar setempat mewartakan.
Kepada para tamu, si pengantin lelaki mengatakan, ia memutuskan untuk membatalkan pernikahan, kerana ia yakin mahar itu terlalu tinggi.
Sang ayah cuba menghalangi putranya, tapi dia tetap pergi ke depan dan menceraikan pengantin wanita. (*)

Tekad turunkan berat badan kerana tidak muat masuk kedalam X-ray

Posted: 22 Oct 2012 08:30 PM PDT


Sumber

Organ-organ Tubuh yang 'Tumbuh' di Tempat Aneh dan Tak Sepatutnya

Posted: 22 Oct 2012 08:00 PM PDT


Sumber

Pereka fesyen nafi gelar Presiden Perancis bodoh

Posted: 22 Oct 2012 07:30 PM PDT


PARIS - Pereka fesyen terkenal, Karl Lagerfeld kelmarin menafikan beliau menggelar Presiden Perancis, Francois Hollande sebagai bodoh.
Beliau sebaliknya memberitahu, kenyataannya yang dilaporkan oleh sebuah majalah Sepanyol berpunca daripada kesilapan terjemahan.
"Apa yang nyata, saya tidak berkata demikian. Justeru, saya tidak perlu memohon maaf kerana saya tidak berkata begitu," jelas pereka fesyen dari Jerman yang beribu pejabat di sini kepada stesen televisyen tempatan, France 2.
"Sayang sekali, saya tidak bertutur dalam bahasa Sepanyol. Jadi, saya tidak tahu apa yang dilaporkan oleh majalah berkenaan," tambahnya.
Lagerfeld merupakan pengarah rumah fesyen terkenal Perancis, Chanel.
Menurut satu wawancara bersama majalah Marie Claire edisi Sepanyol, Lagerfeld menggelar Hollande bodoh kerana melaksanakan cukai 75 peratus ke atas individu berpendapatan tahunan melebihi 1 juta euro (RM3.98 juta).
Hollande sebelum ini memberitahu, beliau tidak menyukai golongan kaya.
- AFP
sumber : kosmo online

2 pakar cipta jean mesra alam

Posted: 22 Oct 2012 07:00 PM PDT


LOS ANGELES: Kebanyakan seluar jean berwarna biru. Tetapi pada masa depan, ia mungkin hijau.
Seorang ahli kimia dan seorang pereka fesyen menghasilkan seluar denim mesra alam yang dapat menghapuskan bahan buangan bahaya dalam udara.

Seluar berkenaan disalut dengan partikel titanium dioksida yang boleh bertindak terhadap cahaya dan udara bagi meneutralkan nitrogen oksida, bahan pencemaran yang dikeluarkan oleh kenderaan dan kilang.


Produk sampingan yang tidak berbahaya dan nitrat larut air itu boleh terhapus apabila seluar itu dicuci.

Sama seperti pengubah bermangkin yang membantu mengurangkan pencemaran ketika kenderaan dipandu, seluar berkenaan boleh membantu menghijaukan planet. Kira-kira 1.3 juta kematian di seluruh dunia setiap tahun dikaitkan dengan kualiti udara yang buruk.


Semua jenis kain boleh digunakan sebagai Pakaian Bermangkin tetapi jean dianggap sebagai medium terbaik bagi proses itu kerana ia menjadi pakaian ramai penduduk dunia.



Mereka yang bertanggungjawab menghasilkan produk itu ialah ahli kimia Universiti Sheffield, Tony Ryan dan Profesor Helen Storey dari Kolej Fesyen London.

Hasil rekaan Helen pernah dipakai oleh bintang ternama, termasuk Madonna dan Cher.


Dia berminat menceburi bidang sains sejak 2004 menerusi adiknya, pakar biologi dan mula memberi tumpuan terhadap sains hijau apabila berkenalan dengan Tony.

Proses Pakaian Bermangkin sudahpun dikemukakan kepada syarikat sabun, Ecover untuk menghasilkan bahan tambahan pencuci yang diberi nama CatClo. Bahan itu terkandung dalam serbuk pencuci perapi fabrik.


Ujian keselamatan dilakukan terhadap produk berkenaan tetapi tidak ada bukti menunjukkan ia menjejaskan kulit manusia atau bekalan air.


Ia mungkin mula dijual dalam masa dua tahun lagi.


Helen berkata, jean menjadi bahan ideal pakaian untuk ciptaan mereka kerana terdapat lebih banyak jean di planet berbanding manusia. - DM


sumber : mymetro

‘Bukan rebut wanita’

Posted: 22 Oct 2012 06:30 PM PDT


AMPANG: "Bukan kerana berebutkan wanita. Ia langsung tiada kaitan, saya dicederakan kerana disebabkan saya melawan, malah dua penjenayah itu melarikan diri.
"Mereka berniat menyamun saya kerana selama lebih 20 tahun menceburi bidang politik, seingat saya, tidak pernah saya bermusuh dengan sesiapa.

"Alhamdulillah, keadaan semakin pulih dan saya berterima kasih kepada semua pihak yang tidak putus memberikan sokongan dan semangat. Insya-Allah, saya akan teruskan perjuangan selepas ini," kata Ketua Pemuda Umno Kepong, Datuk Norizan Ali, 41.


Pertama kali tampil bersemuka dengan media semalam, beliau yang kelihatan masih lemah akibat terkena lima tetakan menceritakan kejadian diserang dua lelaki dipercayai warga asing pada 24 September lalu berhampiran rumahnya di Taman Dagang, di sini. Beliau yang juga Pengerusi Belia Islam Kepong berkata, dalam kejadian jam 3.15 pagi itu, beliau baru keluar daripada keretanya untuk ke rumahnya selepas menonton perlawanan bola sepak di sebuah restoran.

Katanya, kebiasaannya beliau akan memerhatikan keadaan sekeliling sebelum keluar kereta, malah pada hari kejadian beliau melakukan rutin sama dan yakin tiada apa yang mencurigakan sebelum keluar.


sumber : mymetro

Drama cinta monyet

Posted: 22 Oct 2012 06:15 PM PDT


ALOR GAJAH: Angkara cinta tidak kesampaian, seorang pelajar perempuan tingkatan empat sebuah sekolah menengah di sini, cedera selepas dia terjun dari motosikal yang ditunggang laju pasangannya dalam satu kejadian di pantai Kuala Sungai Baru, dekat sini, kelmarin.
Difahamkan, kejadian kira-kira jam 6 petang itu dipercayai berlaku apabila mangsa yang berusia 16 tahun tidak dapat menerima kenyataan bahawa dia bakal ditinggalkan kekasihnya. 
Sumber berkata, sebelum kejadian itu, mangsa bertengkar dengan teman lelakinya di luar kawasan sekolah berkenaan hingga menyebabkan teman lelakinya itu cuba terjun ke dalam laut sebelum dipujuk mangsa.

"Kejadian disedari pengawal keselamatan berusia 50-an yang membuat rondaan di sebuah sekolah berhampiran lokasi kejadian.


"Dalam hujan lebat, mangsa dan pasangannya dilihat bertikam lidah sebelum remaja lelaki itu cuba terjun ke laut," katanya, di sini, semalam.

sumber : mymetro

Rawatan terang****

Posted: 22 Oct 2012 06:00 PM PDT


NUSAJAYA: Bermodalkan telefon pintar berjenama sebagai umpan, seorang doktor di sebuah klinik swasta di Bukit Indah, di sini, bertindak mencabul seorang kanak-kanak lelaki berusia 12 tahun bagi memuaskan nafsu songsangnya, Sabtu lalu sebelum menghadiahkan alat telekomunikasi itu untuk 'menutup mulut' mangsa.
Malah, doktor lelaki berusia 40 tahun yang masih bujang dipercayai sudah melakukan perbuatan terkutuk itu kepada beberapa kanak-kanak lain yang dikenalinya, namun dirahsiakan sebelum ini.
Bagaimanapun, doktor yang menjadikan kliniknya sebagai tempat mencabul kanak-kanak lelaki akhirnya ditahan polis pada kira-kira jam 1 tengah hari semalam, selepas bapa mangsa membuat laporan polis berhubung kejadian itu.

Ketua Polis Daerah Nusajaya, Superintendan Noor Hashim Mohamad berkata, perkara itu disedari bapa mangsa yang juga seorang jurugambar bebas selepas mendapati anaknya memiliki telefon pintar baru.


Mengesyaki sesuatu yang buruk berlaku, bapa mangsa memaksa anaknya menceritakan perkara sebenar.

sumber : mymetro

‘Mama bosan’ boleh didakwa

Posted: 22 Oct 2012 05:30 PM PDT

JOHOR BAHRU: Seorang ibu berusia 20-an yang menghabiskan masa hampir lapan jam di pusat siber bersama anak berusia tiga tahun, sebenarnya mengabaikan anaknya dan boleh dikenakan tindakan mengikut undang-undang.
Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Johor Bahru, Manayi Ibrahim berkata, mengikut undang-undang wanita itu boleh dikenakan tindakan mengikut Seksyen 17 Akta Kanak-kanak 2001 kerana mengabaikan anaknya sendiri termasuk tidak diberi makan dan tempat tinggal.

Bagaimanapun, katanya, tindakan tegas hanya akan diambil sekiranya wanita itu didapati masih berdegil dan mengulangi perbuatannya.


"Buat masa ini, kami ingin membantunya dan memberikan kaunseling serta mengetahui masalah dihadapinya.

"Kelakuan wanita itu sesuatu yang luar biasa dan kemungkinan berpunca daripada masalah peribadi atau keluarga.


"Berikutan itu, kami bersedia membantu wanita dari Masai itu termasuk menawarkan kaunseling dan menasihatinya supaya jangan mengabaikan anaknya pada masa depan," katanya.



Menurutnya, sekiranya masih ingkar dengan nasihat diberikan barulah JKM akan menyelamatkan kanak-kanak itu.

Semalam, akhbar ini melaporkan perbuatan seorang suri rumah berusia 20-an menghabiskan masa enam hingga lapan jam sehari di sebuah pusat siber bermain permainan komputer.


sumber : mymetro

Kan dah kantoi

Posted: 22 Oct 2012 05:00 PM PDT


If you want to know why this girl is shooting daggers with her eyes at the guy in the photo, have a look and see if you can figure it out.
1 Why Is She Looking At Him Like This? (8 pics)

2 Why Is She Looking At Him Like This? (8 pics)

3 Why Is She Looking At Him Like This? (8 pics)

4 Why Is She Looking At Him Like This? (8 pics)

5 Why Is She Looking At Him Like This? (8 pics)

6 Why Is She Looking At Him Like This? (8 pics)

7 Why Is She Looking At Him Like This? (8 pics)

8 Why Is She Looking At Him Like This? (8 pics)

Hina Aoyama, sang KREATOR SENI GUNTING KERTAS tingkat dewa

Posted: 22 Oct 2012 04:00 PM PDT

Hina Aoyama creates this immaculate paper cut artwork with just a pair of scissors. It's amazing how much patience and meticulousness is needed to create such light and graceful shapes.

1Incredibly Patient Japanese Artist
2Incredibly Patient Japanese Artist
3Incredibly Patient Japanese Artist
4Incredibly Patient Japanese Artist
5Incredibly Patient Japanese Artist
6Incredibly Patient Japanese Artist
7Incredibly Patient Japanese Artist
8Incredibly Patient Japanese Artist
9Incredibly Patient Japanese Artist

Teka apa wanita ini buat dengan harimau

Posted: 22 Oct 2012 09:45 AM PDT


What will this woman do next to this tiger, and will she survive after that?
Actually, this woman is a tiger tamer from Dalian Forest zoo showing her tricks with tigers.
Well, it is a good thing that the tigers are tamed, but you never know what can happen next time…
1Messing with a Tiger (3 pics)

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

2Messing with a Tiger (3 pics)

3Messing with a Tiger (3 pics)

Suku Xingu Suku Bog** Dari Amazon

Posted: 22 Oct 2012 09:30 AM PDT


http://anehdidunia.blogspot.com
 
Suku Xingu suku bugil ini adalah suku pedalaman yang ada di Amazon. Dan keunikan suku ini adalah semua orang yang ada disini itu bertelanjang alias tidak memakai pakaian. Kalaupun memakai juga hanya memakai ikatan kain yang dililitkan sedikit di atas kemaluannya atau melingkar di perutnya, mengikat di lehernya dan juga mengikat di sekitar tumit dan lutut kakinya. Dan untuk dada ama kemaluannya tidak memakai apa-apa. Meski begitu, keberadaan suku ini amat dihormati di Amerika Latin sana, sehingga bila ada turis yang melancong disana, disuguhi dengan tetarian khas suku itu dan sajian tradisional lainnya dari suku itu.
http://anehdidunia.blogspot.com
  
Suku Xingu yang masih hidup tanpa menggunakan pakaian. Walaupun kehidupan mereka sudah menggunakan teknologi tetapi budaya dan ciri khas dari suku ini masih tetap dipertahankan. Kehidupan mereka sehari-hari sudah menggunakan teknologi canggih seperti televisYEN, parabola, dan lain sebagainya tetapi tetap saja tidak menggunakan pakaian sebagai budaya asli mereka. www.borakkosong.com
http://anehdidunia.blogspot.com

Ada yang membaca menggunakan kacamata karena penglihatannya sudah mulai kabur. Ini menunjukan bahwa mereka sudah mengenal dan mempergunakan peralatan seperti layaknya manusia moden.
http://anehdidunia.blogspot.com

Upacara-upacara yang dilakukan suku xingu sebagai adat dan tradisi terus dipelihara dan dilestarikan. Tubuh suku di hutan Amazon ini diwarnai dengan berbagai macam alat dan bahan tradisonal. Menurut mereka mewarnai tubuh adalah suatu cara untuk memberi perbezaan antara mereka dengan haiwan, itulah kepercayaan yang mereka anut.

(Foto) Lelaki Ini Hanya Mempunyai Separuh Badan, Tapi Ia Bersemangat

Posted: 22 Oct 2012 09:15 AM PDT


Banyak manusia yang tidak pernah atau kurang bersyukur akan keadaannya sekarang. Namun, lihatlah foto-foto dari seorang pesakit cacat tubuh yang tidak diketahui namanya ini.






Orang ini mengalami kemalangan kereta hebat beberapa bulan lalu yang menyebabkan kakinya hancur dan harus dipotong. Namun hal tersebut tidak membuatnya lantas kehilangan semangat hidup, melainkan dia makin bersemangat.


Karya Seni Kontroversi, In and Out Love

Posted: 22 Oct 2012 09:00 AM PDT


Seniman Damien Hirst baru saja melaksanakan pameran karya seninya yang ia namakan  In and Out Love. Projek seninya ini dipuji oleh banyak kritikus seni, namun dicerca oleh para pecinta lingkungan. Pasalnya, Damien menggunakan kupu-kupu hidup yang perlahan-lahan mati untuk seninya.


Dalam projeknya, Damien mempamerkan tiga karya. Pertama seekor yu yang sudah mati yang direndam dalam larutan formalin agar awet. Kedua penggalan kepala lembu yang masih berlumuran darah yang dibiarkan begitu saja hingga dikerubungi lalat.


Dan yang terakhir ia menaruh ratusan kepompong di sebuah ruangan tak berjendela, lalu ketika kepompong tersebut berubah menjadi kupu-kupu mereka akan bertebangan memenuhi ruangan, namun lambat laun mati kerana tak boleh menyesuaikan diri.Totalnya ada 9000 kupu-kupu mati dalam 23 minggu pameran..


Mengintip Seni Ukir Buku

Posted: 22 Oct 2012 08:00 AM PDT


Seni ukir dapat dituangkan pada berbagai macam objek, pada umumnya seni ukir dilakukan di kayu namun ditangan seorang seniman bernama Kylie Stillman seni ukir dituangkan dalam tumpukan buku bekas sehingga menghasilkan seni ukir yang unik dan indah.


Kylie Stillman membuat seni ukiran yang unik dengan memanfaatkan buku lama yang sudah tidak dibaca lagi.Dengan menggunakan pisau bedah,Stillman memotong tepat ke tumpukan buku dan membuat relief terbalik serta campuran pohon dan juga beberapa binatang yang menjadikan karya ukir ini elok dipandang mata. 




Inilah Tempat Penyimpanan Data Para Pengguna Facebook (Foto)

Posted: 22 Oct 2012 07:00 AM PDT


Siapa  yang tidak mempunyai akaun Facebook? Facebook merupakan jejaring sosial terfavourite di seluruh dunia terutama di kalangan remaja. Boleh dipastikan setiap pengguna internet di seluruh dunia pasti mempunyai minimal 1 akaun Facebook.

"Hari gini tak punya Facebook, apa kata dunia?", demikian kata-kata sindiran di kalangan remaja. Semua hal boleh dilakukan di Facebook, seperti berjualan, berteman, bermain game, membaca berita, bahkan melakukan penipuan.

Namun pernahkan berfikir dimanakah data-data kita dan postingan-postingan kita disimpan? Ada bermilyar-milyar terabyte data para pengguna Facebook di seluruh dunia, namun sekali lagi dimanakah data mereka berada?

Mari kita mengintip salah satu lokasi penyimpanan data para pengguna Facebook:

Inilah bangunan tempat server Facebook di Prineville, Oregon


rak-rak server


Bahagian dalam server & kabel-kabel server. Ngeri juga ya!

Sistem pendingin server selalu bekerja keras mendinginkan hardware server


Bagian lain rak server

Ruangan  server di Prineville, Oregon, Amerika Syarikat dirancang tahan segala gangguan alam. Ruang servernya bersuhu amat rendah namun tidak sampai mencapai titik beku sebab server-server yang bekerja selama 24 jam non stop mengeluarkan panas yang tidak tanggung-tanggung.
(CNN,The Daily Blend)

Kereta Hancur Kerana Parking Sembarangan

Posted: 22 Oct 2012 06:00 AM PDT

 Pemerintah Rusia dikenal cukup tegas untuk menindak pemandu kereta yang gemar meletakkan kenderaan sembarangan. Mereka siap menghancurkan kereta yang diparkir sebarangan dengan sebuah traktor besar dilengkapi gergaji automatik.

Berikut foto kereta-kereta yang dihancurkan akibat parkir disembarangan di Rusia:





Beberapa kereta telah menjadi korban dari saksi tilang versi Rusia ini. Kereta yang parking sembarangan ditindak tegas dengan cara dilindas dengan traktor besar dan dipotong-potong dengan mesin gergaji.

BMW berwarna putih menjadi korbannya. Kerana kesalahan dalam meletakkan kendaraannya, kereta mewah buatan Jerman ini berubah menjadi hancur setelah dilindas oleh "monster saman Rusia". 

7 Negara dengan Internet Tercepat di Dunia

Posted: 22 Oct 2012 05:00 AM PDT

7 Negara dengan Internet Tercepat di Dunia - Negara mana saja yang memiliki koneksi internet tercepat di dunia? Penelitian dari Akamai ini mungkin boleh menjadi gambaran. Akamai adalah sebuah perusahaan yang mengoleksi data mengenai penggunaan internet secara global. Melalui laporan "State of The Internet", Akamai mendaftar negara mana saja yang memiliki koneksi internet tercepat. Berikut daftar 7 negara dengan koneksi paling laju di dunia, seperti dikutip dari Huffington


Switzerland
7 Negara dengan Internet Tercepat di Dunia
Negara di Eropah yang terkenal dengan produk jamnya ini menurut Akamai memiliki kecepatan koneksi rata-rata 7,3 Mbps. Cukup cepat untuk menunjang aktiviti online. Sedangkan jumlah pengguna internet di kisaran 5,8 juta.


Republik Chezko
7 Negara dengan Internet Tercepat di Dunia
Republik Chezko memiliki kecepatan koneksi internet rata-rata 7,4 Mbps. Republik Chezko memang cukup maju soal konektivitas di mana negara ini memiliki pelanggan Wi Fi terbanyak di Uni Eropah.

Latvia
7 Negara dengan Internet Tercepat di Dunia
Penduduk di negara kecil Eropah ini boleh merasa puas dengan kecepatan internet yang tersedia di negaranya. Menurut Akamai, koneksi di sana rata-rata mencapai 8,2 Mbps.

Belanda
7 Negara dengan Internet Tercepat di Dunia
Sebagai salah satu negara maju, tidak hairan jika koneksi internet di Negeri Kincir Angin ini cukup laju. Yaitu berada di kisaran 8,5 Mbps. Sebanyak 92% populasi Belanda memiliki koneksi internet di rumahnya.

Jepun
7 Negara dengan Internet Tercepat di Dunia
 Dengan kecepatan koneksi 8,9 Mbps, penduduk di Negeri Sakura boleh berselancar di dunia maya dengan nyaman. Tak menghairankan memang kerana Jepun dikenal sebagai salah satu pusat teknologi di dunia.

Hong Kong
7 Negara dengan Internet Tercepat di Dunia
 Hong Kong tercatat memiliki kecepatan koneksi rata-rata 10,3 Mbps. Wilayah China yang dulunya bekas jajahan Inggris ini sekarang punya sekitar 4,9 juta pengguna internet.

Korea Selatan
7 Negara dengan Internet Tercepat di Dunia
 Sebagai negara dengan koneksi internet tercepat di dunia, Korea Selatan boleh bangga. Cukup mengagumkan memang karena kecepatan internet di sana berada di kisaran 13,8 Mbps.

Kesalahan fesyen yang teruk

Posted: 22 Oct 2012 04:00 AM PDT




Ujian minda, mereka ni jante atau tino?

Posted: 22 Oct 2012 03:00 AM PDT

Baiklah. Mari kita test minda kita semua. Agak-agak kamu,siapakah mereka di bawah ini?? 


Setiap pasagan gambar yang mana satu lelaki dan yang mana satu perempuan? 






Minum arak pun boleh buat senaman yoga.

Posted: 22 Oct 2012 02:25 AM PDT


Minum arak pun boleh buat senaman yoga. 











Inilah artis Korea yang digelar Ken dan Barbie

Posted: 22 Oct 2012 01:30 AM PDT

Event pertama 2012 Barbie the Dream Closet diselenggarakan pada  18 Oktober. Dianjurkan oleh Mattel, even ini juga menganugerahkan Barbie & Ken Awards kepada 2 orang selebriti, iaitu Jessica Girls Generation dan Yunho TVX.




Kentang Unik Berbentuk "Love"

Posted: 22 Oct 2012 01:00 AM PDT



Musim ini adalah musim pelik bagi para pedagang sayuran setelah dua pedagang sayuran sama-sama mengumumkan bahawa mereka menemukan kentang dengan bentuk hati pada hari yang sama.

Seorang petani Serbia, Srdjan Popovic, dari desa selatan di Donja Konjusa menggunakan kentang berbentuk hati untuk menarik perhatian pelanggan di kios buah dan sayuran miliknya di dekat Kota Kursumilja.

Popovic mengatakan, Kentang hati ini tidak untuk dijual, kentang ini adalah hal yang bagus untuk menunjukkan pembeli kasih sayang yang saya curahkan dalam menanam sayuran.

Sementara itu di China, seorang pedagang bernama Lin Qi menemukan kentang berbentuk hati di dalam sekarung kentang. Kentang berbentuk unik itu kini tengah dipamerkan di sebuah pameran pertanian.

Lin Qi mengatakan,"Saya tidak ingin menjual kentang itu. Saya ingin membagi pesan kasih sayang dengan orang lain sebanyak mungkin melalui kentang itu".

Koleksi FOTO-FOTO dengan SEJUTA MAKNA

Posted: 22 Oct 2012 12:30 AM PDT

These are not just very powerful and profound, touching and emotional photos, each one has its own story.
These are real masterpieces that won't leave anyone indifferent.
You should see them.

Man mutilated Rwanda
World Press Photo of the Year: 1994 James Nachtwey, USA, Magnum Photos for Time. Rwanda, June 1994. Hutu man mutilated by the Hutu 'Interahamwe' militia, who suspected him of sympathizing with the Tutsi rebels. About the image Nachtwey says his specialty is dealing with ground level realities with a human dimension. He feels that people need photography to help them understand what's going on in the world, and believes that pictures can have a great influence on shaping public opinion and mobilizing protest.

1 Photojournalism & Documentary Photos That Worth a Thousand Words (37 pics + text)


Losing

In this picture, Lurlena cries in the back of the family car after losing the contest for Carnival Princess at her school. She spent the day getting ready, with a new white dress and new shoes. The winner was decided based on whose parents bought the most tickets, and Lurlena's family could only afford eight dollars worth.
2 Photojournalism & Documentary Photos That Worth a Thousand Words (37 pics + text)


Hard Work in Hong Kong
3 Photojournalism & Documentary Photos That Worth a Thousand Words (37 pics + text)


Beautiful sigh
4 Photojournalism & Documentary Photos That Worth a Thousand Words (37 pics + text)


Candy Cigarette
This photo, titled Candy Cigarette, not just displays something, it tells a story. It is both emotional and beautiful. This is what the originality of black-and-white-photography is all about.
5 Photojournalism & Documentary Photos That Worth a Thousand Words (37 pics + text)


Pilgrim

Tibetans believe, once in their life, a pilgrimage to Lhasa is of exalted purpose and moral significance. Therefore, we see people like this, especially in spring and autumn, on their journey of faith, sometimes thousands of miles long, kowtowing every few steps.
6 Photojournalism & Documentary Photos That Worth a Thousand Words (37 pics + text)


Arirang Mass Games
Even during the Arirang Mass Games in North Korea, the ultimate expression of the state ideology, an individual can still sometimes stand out from the crowd and break free of the collective. If only just for a moment. (Photo and caption by Brendyn Zachary)
7 Photojournalism & Documentary Photos That Worth a Thousand Words (37 pics + text)


Iguazu falls in Brazil
"On my second day visiting the astounding Iguazu falls on the Brazilian side I was forced to change to my telephoto lens as my wide angle had been damaged by the water vapour. In had rained solid for 10 days prior to my arrival and so the falls were at their most spectacular. Standing on the elevated viewing platform I was able to shoot this school group who stood transfixed, emphasizing the incredible size of the falls." (Photo and caption by Ian Kelsall)
8 Photojournalism & Documentary Photos That Worth a Thousand Words (37 pics + text)


Malawian boy running after 4×4
"I took the photo while on my one-month stint in Malawi Africa where I mainly worked in orphan day-care centres, also visiting Mulanji Hospital. The photo was taken from the Mulanji Hospital four-wheel-drive ambulance, travelling on the extremely rough roads from village to village, visiting the sick who were unable to reach the hospital." Photo taken by Cameron Herweynen.
9 Photojournalism & Documentary Photos That Worth a Thousand Words (37 pics + text)


Sewing Machine
A damaged sewing machine after the cyclone hit, Amtali, Patuakhali, Bangladesh 19 November 2007. EPA/ABIR ABDULLAH

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS