Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Caras : Rumahtangga Bergolak Angkara Bekas Kekasih

Posted: 16 Oct 2012 09:49 PM PDT

Cinta 3 segi bukanlah perkara yang asing lagi dalam industri hiburan. Nak-nak si bekas kekasih yang tak paham bahasa sering berusaha merosakkan rumahtangga orang lain. Selalunya kita dengar cerita si suami yang bermain kayu tiga. Tapi lain pula alkisahnya dengan pasangan ini. Walaupun usia perkahwinan belum mencecah setahun, si isteri pula yang pandai buat perangai. Huishh! Boleh jatuh nusyuz macam tu!

Si isteri yang dimaksudkan adalah seorang pelakon jelita yang dahulunya merupakan bekas pramugari. Tak silap, cerita masalah rumahtangga yang melanda pasangan ini pernah digembar-gemburkan suatu ketika dahulu. Tapi, masalah ini sering ditutup oleh pihak suami kerana baginya masalah rumahtangga bukanlah untuk tatapan umum malah ianya adalah penyelesaian antara suami isteri.

Namun, sampai bila kesabaran si suami harus dicabar jika si isteri acapkali menuntut cerai. Nak-nak si suami sudah mengetahui isterinya kini kerap keluar bersama dengan bekas kekasihnya. Pasti lagi tercabar! Malah, masalah ini bertambah rumit apabila si isteri yang dahulunya memegang status janda turut menuduh si suami mempunyai wanita lain.

Suami mana tak sayang isteri? Begitulah juga dengan anak tukang masak yang juga merupakan juri masakan dalam sebuah siaran televisyen swasta terkenal. Pernah dia memberitahu masalahnya kepada si bapa  untuk menjernihkan keadaan, namun dek kerana sayangkan menantu itu, si bapa enggan mempercayai segala kata-kata anaknya. Malah, bapanya turut membela menantu itu jika si suami membicarakan hal keburukan isterinya.

Menurut sumber, si suaminya juga bimbang kalau-kalau si bapa akan bermasam muka jika dia menceraikan pelakon jelita itu. Akibatnya, si suami terpaksa mendiamkan diri dan makan hati dengan tingkah laku curang isterinya.

Kesian pada suami tu. Tapi kalau tak buat apa-apa, kelak digelar dayus pula!

Pelakon Veteran, Kuswadinata Kritikal

Posted: 16 Oct 2012 08:41 PM PDT

Pelakon veteran yang terkenal menerusi filem "Panca Delima" dan "Semerah Padi" kini dikatakan sedang berada dalam keadaan kritikal dan hanya bergantung kepada ubat-ubatan serta rawatan dialisis.

Dia yang sedang menerima rawatan di Hospital Ampang sejak 7 Oktober lalu, difahamkan hanya tinggal harapan 50-50 sahaja untuk meneruskan hidup dan jantungnya juga dikatakan semakin lemah.

Menurut anaknya Mohamad Rizal, 23, dua minggu lalu pelakon veteran ini pernah dimasukkan ke hospital dan setelah dibenarkan pulang ke rumah, Kuswadinata difahamkan telah mengalami pendarahan semula di bahagian ulser.

"Dua minggu lalu, dia pernah dimasukkan ke hospital, tetapi dibenarkan pulang kemudiannya. Namun selepas dua hari di rumah, dia alami pendarahan semula," kata anak bongsu daripada empat beradik, hasil perkongsian hidup pelakon itu dengan isteri kedua, Kamariah Mohd Said, 57.

Julai lalu Kuswadinata juga pernah dimasukkan ke hospital akibat kanser prostat dan dia turut menghidap beberapa penyakit seperti kanser kelenjar dan buah pinggang.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Pelik lelaki terlupa dimana paking kereta selama 2 tahun

Posted: 16 Oct 2012 09:30 PM PDT



Oala Magz - Seorang lelaki di Berlin, Jerman bertemu kembali dengan keretanya setelah dua tahun lupa dimana dia parking.

Setelah minum-minum pada suatu malam bulan Disember 2010 dan pencarian yang tidak membuahkan hasil keesokan harinya, pemilik kendaraan tersebut melaporkan keretanya hilang ke polis Munich.

Pihak berwajib menemukannya bulan lalu setelah polisi lalu lintas melihat stiker inspeksi kereta itu sudah habis masa berlakunya. Sang polis menemukan kereta itu 4 km dari titik dimana lelaki berumur 33 tahun pemilik kereta mengira memaarkingnya.

"Anehnya letaknya jauh sekali, meskipun sang pemilik yakin dimana dia meninggalkannya," ujar juru bicara polii Alexander Lorenz.

Di dalam kereta tersebut terdapat peralatan mahal seperti mesin gerudi dan peralatan  elektrik.

sumber  

Trik Membuat Foto Panjat Tebing Yang Hebat

Posted: 16 Oct 2012 09:00 PM PDT


Kadang kita suka melihat foto yang menampilkan olaharaga panjat tebing dari sisi yang unik dan tidak biasa. Pernahkah kita berpikir bagaimana sebenarnya cara pembuatan foto-foto tersebut? Ini dia jawabannya..








Isteri Meninggal Setelah Tahu Suaminya Menikah Lagi

Posted: 16 Oct 2012 08:30 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang wanita Arab Saudi meninggal dunia, setelah mengetahui suaminya menikah lagi.
Si suami membiayai pernikahan barunya, dengan memakai wang pinjaman dari bank, yang diajukan atas nama isteri pertamanya.
Menurut sang wanita malang, ia diminta oleh suaminya untuk membuatkan pinjaman ke bank, sehingga mereka boleh menyewa apartment lain, sehingga kerja mengubah suai rumah mereka selesai.
"Tapi, dia kemudian tahu bahawa suaminya menggunakan wang pinjaman dari bank, untuk menikahi wanita lain di rumah lama mereka, sementara dia (istri pertama)  tinggal di flat baru," demikian pemberitaan Harian Alsaudeh, dan dikutip laman Emirates247, Selasa (16/10/2012).
Wanita itu menjadi sangat marah, dan langsung kena serangan jantung, lantas meninggal beberapa hari kemudian.
Sebelum kematiannya, dia menulis sebuah puisi yang menggambarkan penderitaannya, dan meminta agar puisi itu dirakam oleh suara yang terkenal dan dipublikasikan secara online. Peristiwa ini terjadi di Arab Saudi, tapi tidak disebutkan lokasi kejadian di mana. 

Ibu Jual Bayinya untuk Beli Telefon Bimbit Baru

Posted: 16 Oct 2012 08:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM, INDIA - Seorang ibu menjual bayi laki-lakinya yang berumur 17 bulan, seharga 5.000 Rupee .
Wang hasil menjual bayi, dipakai sang ibu untuk membeli telefon bimbit baru, seluar jeans, baju, dan kad tunai untuk telefon.
Kes yang sangat aneh ini terjadi di Odisha, India. Pengadilan setempat memerintahkan polis untuk menemukan bayi itu, dan menyerahkannya kepada pelayanan sosial.
Si ibu dianggap tidak mampu bertanggung jawab kepada anaknya, demikian dilaporkan Hindustan Times, dan dikutip laman Emirates247, Selasa (16/10/2012).
Sang ibu diketahui berumur 20 tahun, dan hidup dalam kemiskinan. Ia mengaku bersalah, dan menolak mengambil anaknya kembali. (*)

2 jiran derita sakit untut

Posted: 16 Oct 2012 07:30 PM PDT


ALEXANDRA: Dua jiran terlantar di katil sejak beberapa tahun lalu akibat menderita penyakit bengkak kaki yang jarang berlaku.
Esther Ntshanlintshali dan Busisiwe Zulu menghidap sakit untut selepas digigit nyamuk. 
Pasangan itu yang tinggal tidak jauh antara satu sama lain juga dipercayai penghidap penyakit itu yang pertama tinggal begitu hampir.

Esther, 69, terlantar di katil sejak 12 tahun lalu selepas kakinya membesar empat kali ganda daripada saiz normal.



"Saya menghadapi masalah ini sejak sekian lama. Saya tidak boleh bergerak di sekeliling rumah atau keluar. Ia amat menyusah dan menyakitkan saya," katanya.


Dan Busisiwe, 53, ibu tiga anak menghidap penyakit berkenaan sejak lapan tahun lalu di bandar Alexandra, Afrika Selatan.

Anaknya, Mbali, 32, berkata: "Dia teperangkap di dalam bilik ini dan sentiasa dalam kesakitan."

Penyakit itu menjadi terkenal selepas filem 'The Elephant Man' yang diterbitkan pada 1980 oleh pengarah John Hurt.

Ia mengisahkan kehidupan penghidap sebenar, John Meerrick.

Penyakit untut berpunca daripada parasit bawaan nyamuk. - DM


sumber : mymetro

Lelaki disebat kerana cemburu isteri

Posted: 16 Oct 2012 07:00 PM PDT


MANAMA: Gara-gara menjalin hubungan gelap, bulan madu kedua seorang lelaki bertukar menjadi mimpi ngeri selepas dia dihukum penjara sembilan bulan dan sebat 100 kali.
Akhbar al-Madinah melaporkan, kelakuan lelaki itu terdedah apabila isteri pertamanya mengadu kepada pihak berkuasa.

Menurut al-Madinah, lelaki terbabit membawa isteri keduanya bercuti di luar negara tetapi disebabkan cemburu, isteri pertama menggunakan gambar tidak senonoh si suami kepada polis.


Gambar itu tersimpan dalam cakera padat (CD) dimiliki isteri pertama. Ekoran aduan itu, lelaki terbabit ditahan atas kesalahan berkelakuan tidak senonoh. Dalam perbicaraan, lelaki terbabit mendakwa, gambar itu diambil ketika dia menuntut di luar negara dan menjalin hubungan dengan beberapa wanita. - GN

sumber : mymetro

Samun bayar hutang along

Posted: 16 Oct 2012 06:45 PM PDT


SHAH ALAM: Terdesak mahu mendapatkan wang untuk membayar hutang along, lima lelaki yang juga anggota 'Geng Mambau Singh' nekad menyamun tiga beranak yang juga peniaga barang kemas dan melarikan barang kemas seberat lima kilogram (kg) bernilai RM700,000 dalam kejadian di Jalan Anggerik Doritis, Kota Kemuning, dekat sini, pada 27 September lalu.
Selain membayar hutang, suspek juga menggunakan wang yang disamun untuk membeli dua motosikal secara tunai selain menggunakan wang berkenaan untuk berjoli dan membeli minuman keras.

Dalam kejadian jam 3 petang itu, mangsa berusia 50-an bersama dua anaknya berusia 30-an tiba dari Seremban, Negeri Sembilan, bagi menyerahkan barang kemas seperti cincin dan loket yang ditempah pelanggannya yang tinggal di kawasan berkenaan sebelum disamun suspek yang bersenjatakan parang. Bagaimanapun, keempat-empat suspek bersama dua pelebur dan seorang pembeli emas ditahan polis Bahagian Siasatan Jenayah (BSJ) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam dengan kerjasama BSJ IPD Seremban dalam beberapa siri serbuan bermula 3 Oktober hingga sehingga 12 Oktober lalu di Shah Alam dan beberapa tempat di Seremban. Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Zahedi Ayob berkata, semua suspek berusia 30-an hingga 56 tahun direman sehingga Ahad ini untuk siasatan lanjut.


Zahedi berkata, dengan penahanan suspek polis menemui semula dua ketulan emas seberat 780 gram bernilai RM140,000 daripada barang kemas milik mangsa yang sudah dileburkan suspek, wang RM18,950 dan dua motosikal yang dibeli secara tunai menggunakan wang jualan emas yang disamun.

Katanya, selain itu, polis merampas pelbagai peralatan untuk melebur emas yang digunakan suspek. Polis kini memburu seorang lagi anggota geng terbabit yang dikenali sebagai S Kanagaraja atau Prabu, 26, alamat terakhir di Taman Kelab Tuanku, Mambau, Negeri Sembilan bagi membantu siasatan kes itu.


sumber : mymetro

Gadis ‘pecut’ 10 minit kejar penjenayah

Posted: 16 Oct 2012 06:30 PM PDT


MELAKA: Seorang penjenayah bernasib malang kerana remaja perempuan yang diragutnya bertindak nekad mengejar sejauh dua kilometer dengan motosikal hingga menyebabkan suspek terjatuh dan cedera sebelum dicekup di Jalan Telok Mas, dekat sini, semalam.
Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah malam itu, mangsa berusia 18 tahun yang menunggang motosikal Honda EX5 'memecut' selama 10 minit sebelum berjaya menghampiri motosikal Yamaha Sport ditunggang suspek.

Menyedari keadaan itu, suspek berusia 21 tahun dikatakan cuba menendang motosikal mangsa tetapi malang kerana dia terjatuh dan cedera menyebabkan dia berjaya ditahan.


Remaja perempuan berkenaan bagaimanapun tidak cedera dan suspek dihantar ke Hospital Melaka untuk rawatan.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd Rahman berkata, mangsa yang berasal dari Merlimau dalam perjalanan pulang selepas selesai bekerja di sebuah restoran makanan segera sekitar bandar raya ini. "Apabila tiba di sebuah bukit berdekatan sekolah di sekitar Telok Mas, remaja perempuan itu menyedari diekori sebuah motosikal yang tidak menyalakan lampu depannya kira-kira jam 11.50 malam tadi (kelmarin). "Tidak lama kemudian mangsa dihampiri suspek yang terus meragut beg tangannya dalam bakul motosikal lalu melarikan diri," katanya.


Terkejut dengan kejadian itu, mangsa yang bersendirian mengejar lelaki berkenaan hingga ke Jalan Telok Mas dan suspek yang berusaha melepaskan diri, cuba menendang motosikal mangsa, namun dia yang terjatuh.



Berlaku pergelutan antara penjenayah itu dengan mangsa sebelum penduduk setempat datang membantu dan menahan lelaki berkenaan.

Salehhudin berkata, pihaknya turut merampas motosikalnya dan menemui semula beg tangan mangsa berisi wang RM2 dan beberapa dokumen pengenalan diri.


"Suspek masih dirawat di hospital dan kes disiasat mengikut Seksyen 392 Kanun Keseksaan," katanya.

Beliau berkata, pihaknya kagum dengan keberanian remaja perempuan itu dan berbesar hati untuk memberi surat penghargaan kepadanya.


sumber : mymetro

Cinta samseng

Posted: 16 Oct 2012 06:15 PM PDT


SEREMBAN: Akibat menolak cinta, seorang gadis dibelasah teman lelakinya hingga pengsan selain cedera di bibir menyebabkan dia terpaksa mendapatkan rawatan di Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS), di sini, kelmarin.
Lebih teruk, mangsa, M Yashini, 18, yang menuntut di sebuah kolej swasta di ibu negara, dibelasah di depan saudara-mara serta rakan suspek di rumahnya di Taman Limau Emas, Rasah, di sini. 
Yashini berkata, sebelum kejadian kira-kira jam 5.30 petang kelmarin, dia menemui teman lelakinya itu di Stesen Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) Seremban, sejurus tiba dari Kuala Lumpur, kira-kira jam 4.30 petang.

"Ketika itu saya cuba menjelaskan tidak mahu lagi berkawan dengannya menyebabkan dia berang dan bertindak kasar.



"Saya terus pulang, namun dia mengekori sehingga ke rumah dan berlaku pertengkaran serius antara kami. Tiba-tiba dia memukul saya dengan objek keras menyebabkan cedera di bibir dan kepala serta tidak sedarkan diri.


sumber : mymetro

Cerpen lucah telefon bimbit

Posted: 16 Oct 2012 06:00 PM PDT


IPOH: Kecanggihan aplikasi di dalam telefon bimbit masa kini disalahgunakan segelintir remaja untuk membaca cerpen lucah lengkap bergambar dari Indonesia dengan bayaran langganan RM17 seminggu.
Mendedahkan aktiviti tidak bermoral itu, seorang pelajar dikenali sebagai Rosli, 15, berkata, dia dan ramai rakan kini seronok, malah ada yang mula ketagih membaca cerpen lucah dari negara jiran itu. 
Menurutnya, ada ratusan cerpen lucah boleh dilayari dan dibaca dengan mudah menerusi skrin telefon bimbit yang setiap satu turut memaparkan gambar pornografi wanita dari negara berkenaan.

"Dengan bayaran Internet RM17 seminggu, tidak sukar untuk memasuki laman web menawarkan bahan bacaan lucah itu kerana pautannya boleh dicapai dengan perkataan tertentu.



"Walaupun kebanyakan laman web lucah tempatan sudah disekat, kami masih boleh menikmati cerita lucah dari Indonesia dengan menggunakan perkataan tertentu menggunakan bahasa Indonesia," katanya.


sumber : mymetro

Lelaki Saudi Ampuni Pembunuh Anaknya Jika Hafal Alquran

Posted: 16 Oct 2012 05:30 PM PDT


Rabia al-Dousari boleh jadi termasuk lelaki berlapang dada. Dia berjanji bakal memaafkan kesalahan Faisal al-Amiri, yang terbukti bersalah membunuh putranya, Abdullah.


Hanya saja, Dousari mengajukan syarat Faisal boleh dibebaskan dari hukuman penjara sekaligus hukuman mati bia dia berhasil menghafal Alquran.

Pengadilan di sebuah provinsi di sebelah timur negara itu telah memutuskan Faisal bersalah membunuh Abdullah dalam sebuah perkelahian. Sesuai syariat Islam berlaku di Negeri Dua Kota Suci itu, dia divonis mati. Pelaksanaan hukuman mati dilakukan dengan cara dipenggal kepalanya.

Tapi, Faisal boleh bebas dari semua hukuman bila keluarga Abdullah mahu mengampuni. Pengadilan Tinggi setempat mendorong agar Dousari mahu memaafkan kesalahan Faisal.


Dousari menolak wang pengganti darah putranya. Dia hanya mengajukan syarat Faisal harus menghafal kitab suci umat Islam itu.

Dousari barangkali yakin Faisal tidak akan mengulangi dosa itu lagi bahkan boleh menjadi saleh setelah menghafal Alquran. Maklum saja, Alquran seharusnya menjadi pedoman hidup tiap muslim.

Abang ni sakit mental atau saja cari sensasi

Posted: 16 Oct 2012 05:00 PM PDT


Seorang laki-laki yang tidak diketahui identitinya dengan pakaiannya yang teramat sangat norak tertangkap kamera sedang membeli es krim di sebuah restoran ayam goreng cepat saji di Tokyo.






Tidak diketahui apakah orang ini hanya mencari sensasi atau benar-benar menderita gangguan kejiwaan. Sekeluarnya dari restoran, orang ini malah santai saja mengajak orang-orang yang menonton kelakuannya berbincang-bincang.

Kerana mahu punggu** besar,wanita ini hilang kaki dan tangan

Posted: 16 Oct 2012 04:00 PM PDT


Gambar yang Anda lihat ini adalah Apryl Michelle Brown, yang kehilangan keempat anggota tubuhnya dari infeksi yang disebabkan oleh suntikan punggung tanpa izin yang ia terima dari sebuah "Pumpers" - yang kadang-kadang mengaku sebagai dokter -  seringkali memanfaatkan perempuan dengan pendapatan rendah  yang mencari operasi plastik murah dengan memompa posteriors mereka dengan bahan-bahan yang mereka katakan mirip dengan apa yang akan Anda dapatkan di pejabat doktor bedah plastik dengan harga lebih murah. Pada kenyataannya, "Pumpers" menggunakan Krazy Glue, sealant dan semen dan telah mengirim banyak pelanggan ke rumah sakit.

Dalam bahagian baru dalam edisi November Essence, Brown menceritakan kisah tentang bagaimana, pada tahun 2004, ia membayar "pumpers" untuk menyuntikkan silikon ke punggungnya dengan harapan bahwa ia akan mendapatkan punggung yang lebih besar. Dan dia lakukan selama dua tahun. Tapi kemudian silikon mengeras, kulitnya menghitam, dan dia harus  merelakan anggota tubuhnya diamputasi untuk menyelamatkan hidupnya. Sekarang dia memiliki empat prosthetics untuk bergerak. Ini cerita yang menakutkan, tapi satu yang berulang terlalu sering selama bertahun-tahun dengan tekanan yang meningkat dari perempuan untuk memiliki badan bak guitar.  [Majalah Essence]

Aksi lelaki paling nekad

Posted: 16 Oct 2012 09:45 AM PDT


Geoff Mackley mungkin merupakan salah satu manusia paling nekad yang ada. Lelaki satu ini merupakan manusia pertama yang pernah berada di dekat kawah gunung berapi yang masih berisikan magma cair.

Geoff melakukan aksinya dengan mendekati kawah Gunung Marum di Pulau Vanuatu, Kepulauan Pasifik.Selama 45 minit Geoff berdiri sangat dekat dengan magma yang panasnya bisa mencapai ribuan derajat celcius. Ia pun memakai pakaian tahan panas khusus.

Aksinya ini sudah pernah ia cuba selama 15 tahun terakhir, dan baru kali ini ia berhasil berdiri sangat dekat dengan magma cair.





FOTO: Inilah 5 Aksi Kontroversi Putera Harry Yang Menghebohkan

Posted: 16 Oct 2012 09:30 AM PDT


Menjadi seorang putera memanglah tidak mudah. Segala gerak-gerik tindakan harus diatur sedemikian rupa untuk menjaga nama baik kerajaan. Namun bagaimana dengan Putera Harry dari Kerajaan Inggris yang kerap kali membuat "keonaran"? Terakhir, aksi heboh yang dilakukannya adalah tersebarnya foto bogel dirinya dengan perempuan yang juga bogel.

Usut punya usut, ternyata Puterw Harry cukup banyak melakukan hal yang menghebohkan? Apa sajakah itu? Mari lihat yang berikut ini!

harrycium
(dalje.com)

Ya, yang kamu lihat sama sekali tidak salah. Itu adalah PuteraHarry yang mencium dan menjilat pipi kawannya di militer! Foto ini sempat membuat heboh di tahun 2009. Namun uniknya, Putera Harry malah dipuji oleh aktivis hak-hak kaum gay!


brarry
(mirror.co.uk)

Brarry. Singkatan yang bagus untuk Putera Harry yang menggunakan bra (dan wig), bukan? Cukup heboh hingga hal ini menjadi headline di sebuah surat khabar.


harryganja
(Rex USA)

Di usianya yang ke-17 pada tahun 2002 lalu, Putera Harry tertangkap kamera sedang merokok dan menghisap ganja. Hal ini kemudian diakuinya kepada publik bahwa dirinya menggunakan narkoba, terutama ganja. Menyikapi ini, sang ayah, PuteraCharles, langsung melarikan anak bungsunya ini ke rehabilitasi.


kuda
(REX USA)

Perhatikan gambar tersebut baik-baik, terutama pada tubuh kuda. Di bahagian bawah kuda, terdapat luka yang berdarah. Ini mengundang kritik pedas dari para pelindung binatang tentang Putera Harry yang terus menunggangi kudanya walaupun si kuda telah terluka kerana tongkatnya. Pihak kerajaan kemudian meyakinkan bahawa segera setelah luka tersebut disedari, Putera Harry berhenti bermain.


Dan yang paling hangat dibicarakan adalah....

harrynaked
(TMZ)

Yang baru saja terjadi  Putera Harry dilaporkan mengundang banyak wanita ke kamarnya untuk bermain billiard. Salah satu dari wanita tersebut mengambil gambar Putera Harry yang sedang polos tersebut dan semuanya tersebar.

FOTO: Kanye West Mengamuk

Posted: 16 Oct 2012 09:15 AM PDT


Pasangan Kim Kardashian dan Kanye West memang tak pernah berhenti membuat kehebohan. Yang terakhir, terjadi hari Minggu malam kelmarin:Kanye mengamuk!

Semuanya bermula saat Kim dan Kanye baru keluar dari restoran Prime 112 di Miami, dan seorang wartawan wanita mendekati mereka dan bertanya tentang mantan kekasih Kim, Reggie Bush, yang ternyata sedang makan malam juga dengan kekasihnya, Lilit Avagyan. Mendengar ini, Kanye marah dan mencoba merebut kamera wartawan tersebut.

1

2

3
(FOTO: Getty Images via Gossip Cop)

Pasangan ini dikhabarkan langsung meninggalkan tempat setelah kejadian tersebut.

(Foto) Beginilah Trik Pelajar Mahasiswi Meniru Saat Ujian

Posted: 16 Oct 2012 09:00 AM PDT


Yang namanya ujian, apakah itu ulangan harian, ujian tengah semester atau ujian akhir semester selalunya menjadi momok para pelajar dan mahasiswa di seluruh dunia. Cubalah mengamati suasana saat-saat musim ujian berlangsung.

Saat musim ujian kita boleh melihat wajah-wajah mereka "mendung" alias tidak seceria biasanya dan lebih sensitif. Pada musim ujian, sekolah dan kampus serta tempat kost mahasiswa yang biasanya riuh dan ramai sontak mendadak menjadi hening dan mencekam kerana masing-masing sibuk dengan buku dan diktatnya.


Lalu bagaimana trik-trik para pelajar dan mahasiswa saat menghadapi ujian. Yang pastinya, para pelajar dan mahasiswa laki-laki tidak seribet dan tidak sekompak perempuan. Maksudnya, mereka lebih cenderung bekerja sendiri-sendiri, beza dengan para pelajar dan mahasiswi yang lebih cenderung suka "berkongsi" dengan sesamanya saat ujian berlangsung.


Berdasarkan pengalaman semasa sekolah, para pelajar putri dan mahasiswi sebagian besar datang lebih awal bahkan datang terlalu pagi. Apa pasal? Ternyata mereka melakukan "pengkondisian medan perang" terlebih dahulu.


Maksudnya, setelah mereka semalamnya dirumah sudah mempersiapkan "contekan" di kertas kecil atau ketika sebelum berangakn mereka "menattoo" bagian tubuhnya (biasanya paha) dengan materi-materi pelajaran yang cukup krusial yang mungkin keluar saat ujian, maka paginya mereka datang lebih awal untuk membuat "prasasti" di meja atau kursi yang akan mereka tempati saat ujian.


Dan foto-foto yang ditampilkan di artikel ini hanyalah sebagian trik "murahan" yang biasa dilakukan oleh para pelajar atau mahasiswi. Mereka (hampir) selalu berhasil dengan tingkat keberhasilan 99%. Mengapa? Kerana amat tidak memungkinkan pengawas (yang kebanyakan laki-laki) untuk menggeledah mereka kerana boleh tersandung pasal pelecehan.

Walau foto-foto tersebut diambil di Jepun, Poland, dan Amerika Syarikat nampaknya setelah para guru dan pensyarahdi negeri ini yang membaca artikel ini tidak bakalan ada lagi pelajar putri atau mahasiswi yang berani berbuat curang kerana trik-trik murahan mereka telah terbongkar disini.
(dari berbagai sumber)

(Foto Eksklusif) Betapa Seronoknya Seragam Para Pelajar Perempuan Di Jepun

Posted: 16 Oct 2012 08:00 AM PDT


Di Jepun, hanya mereka yang bersekolah di TK-SMP saja yang tidak memakai seragam kala ke sekolah. Pemakaian seragam sekolah di Jepang hanya berlaku saat para siswa menginjak bangku setingkat SMA.

Namun, yang namanya budaya anak muda Jepun sarat akan kesan "pemberontakan" maka kita jangan hairan kalau mode pakaian mereka terkesan sesukanya. Banyak pelajar perempuan di Jepun yang suka menggunakan skirt yang teramat pendek kala ke sekolah.







Selebriti Tanpa Make Up, Bagus Mana?

Posted: 16 Oct 2012 07:00 AM PDT

Kita terbiasa melihat celebritis tampak sempurna di riasan terbaik mereka. Tapi apa jadinya jika mereka tanpa riasan atau make up?Coba lihat untuk mengetahui celebs mana yang punya nyali, entah tertangkap di depan umum tanpa riasan atau berani menelanjangi wajah mereka melalui Twitter!

Jadi yang penampilan Uma mana yang terbaikHamil dan berwajah polos di NYC, atau bertemu di Fall 2012 Fashion Week?

Uma Thurman 
 

Rihanna
Mana yang terbaik? Tampil kasual di NYC, atau berbibir merah di premiere Battleship Hollywood?


Ciara
Mana yang terbaik? Ciara bebas make  up di West Hollywood, atau berani dan pirang di premier Los Angeles That's My Boy?

Lady Gaga
Mana yang terbaik? Lady Gaga oh-so-bare twit pic
, atau ultra-glam-nya New York style?

Snooki
Mana tampilan terbaiknyaSnooki itu "no make up day," atau tampilan Grammy guidette?

Kim Kardashian
Mana yang terbaik? Kim kasual twitpicatau gaya amfAR old Hollywood-nya dari Perancis?

Jennifer Love Hewitt
Mana tampilan terbaiknyaDekat dan pribadi di Twitter,atau kusut di premier New York dari The Client List?

Ini Jadinya Jika Perut Ibu Hamil Dijadikan Media Lukis

Posted: 16 Oct 2012 06:00 AM PDT


ariah Carey yang dulu tengah hamil pernah men-cat perut besarnya dengan gambar kupu-kupu tahun lalu. Dan sekarang semakin banyak wanita yang memilih untuk merayakan kehamilan dengan cara yang sama. Dari penggambaran bayi hidup yang belum lahir ke peta dunia, foto-foto yang luar biasa menunjukkan bagaimana perut seorang ibu hamil menjadi kanvas bulat sempurna.


Vonetta Berry, seorang pelukis tubuh yang berbasis di Houston mengatakan bahwa dia merasa perut hamil adalah permukaan ideal untuk dilukis. Dia mengatakan kepada Huffington Post: "Perut pertama yang saya lukis adalah perut saya sendiri. "Insting pertama saya adalah bahwa, karena itu bulat, saya harus melakukan sesuatu putaran. Tapi aku ingin bermain dengan nuansa dan membuat tampilan desain permukaan datar dengan menggunakan warna. " 


 
Setiap karya seni memerlukan waktu antara tiga sampai lima jam untuk dibuat, tergantung pada seberapa rumit desain, dan dia mendapat bayaran sebesar $ 700.Sementara bunga adalah pilihan yang populer, Ms Berry menjelaskan bahawa permintaan favoritnya adalah dari seorang wanita yang menginginkan lukisan oven pada perut dengan roti di dalamnya.



 

 
Banyak wanita yang menggunakan cat wajah untuk menghias benjolan bayi mereka. Diproduksi untuk menjadi lembut pada kulit, cat wajah harusnya tidak menodai, meskipun dianjurkan untuk terlebih dahulu menguji cat apapun pada bagian tersembunyi dari tubuh Anda untuk memastikan itu dapat dihapus dengan mudah. (DAILYMAIL.CO.UK)

Ajaib, Kolam Renang Boleh Hilang

Posted: 16 Oct 2012 05:00 AM PDT


Kolam renang peribadi adalah simbol status bagi pemiliknya, kerana sudah pasti kolam yang biasa digunakan untuk berenang, menyelam, atau aktiviti air lainnya itu memerlukan banyak tempat dan biaya perawatan yang besar.
Tapi terkadang kolam renang juga menjadi kendala kerana memerlukan ruang yang cukup luas dan penggunaannya pun tak sesering ruangan lainnya. Oleh kerana itu, mungkin sistem kolam renang tersembunyi ini boleh dijadikan refensi untuk keefisienan biaya perawatan kolan renang itu sendiri.
Kolam renang tersembunyi ini adalah terobosan kolam renang moden yang mampu dikendalikan melalui panel kawalan dan password tertentu.
Keunikan kolam ini yaitu, pengguna dapat menentukan seberapa dalam kolam yang mereka inginkan. Settingan terdalam dari kolam ini yaitu sekitar enam kaki dan jika kolam ini sudah tidak digunakan, maka kolam ini pun akan menghilang dengan sentuhan di panel kawalan. 
 






 






 






 







 









Wow! Gitar Akustik Pertama Yang Dicetak 3D

Posted: 16 Oct 2012 04:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber

Unik...Kasut Ini Bergigi 1.050

Posted: 16 Oct 2012 03:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber 

Seperti Inilah Saat Dua Manusia Mirip Barbie Berjalan Bersama

Posted: 16 Oct 2012 02:00 AM PDT


Banyak orang yang mengatakan bahwa gambar-gambar ini palsu dan hanya tipuan belaka. Tetapi ini benar-benar nyata, dua orang yang bernama Valeria dan Anastasya Shpagina Lukyanova ini memang benar-benar ada. Bukan hanya khayalan!
Anda boleh melihat foto-foto dibawah ini. Dua orang manusia bak boneka berfoto bersama








Gambar-gambar persiapan Felix Baumgartner sebelum terjun

Posted: 16 Oct 2012 01:30 AM PDT


Ini dia gambar-gambarnya
Sebelum berangkat ke stratosfer nun jauh di atas sana, Felix harus rilex, supaya misinya lancar. Maka ahli kesegaran fisik alias tukang urut dikerahkan untuk memastikan stamina Felix 











J

Ini dia balon yang bakal menaik kapsul Felix ke udara

Mau melaksanakan misi hidup-mati... tentunya Felix mahu ada susuk tercinta di sisinya, untung si kekasih mengerti

Sang pembantu... lumayan cantik kan ??






Read more: wisbenbae 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS