Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Cara paling mudah nak nampak slim

Posted: 06 Oct 2012 09:00 PM PDT


memeng mudah..

Gunung Ini Mirip Wajah Albert Einstein

Posted: 06 Oct 2012 08:30 PM PDT



TRIBUNNEWS.COM - Apa yang boleh Anda lihat dari foto gunung ini? Setuju atau tidak, bentuk gunung ini mirip wajah ilmuwan terkenal Albert Einstein.
Seperti diwartakan The Sun, Sabtu (6/10/201), foto ini diambil oleh seorang pendaki, di salah satu puncak gunung di Pegunungan Alpen, Austria.
Ilmuwan kelahiran Jerman pemenang Hadiah Nobel yang mengembangkan teori relative, pernah mengatakan bahwa karyanya seperti "mendaki gunung". (*)

WTF!!! Ada Minuman Beralkohol dengan Rasa Pay***a Wanita

Posted: 06 Oct 2012 08:00 PM PDT


Alexa Varga, G-Spirits
Sebuah perusahaan penjual minuman beralkohol asal Jerman, G-Spirits cuba untuk menyajikan sebuah rasa baru dalam seni minum alkohol. Mereka mencuba untuk menyajikan sebuah minuman rasa payudara wanita. Wow…!!
Khabarnya, berbagai minuman yang terdiri dari vodka edisi terbatas, rum, dan wiski itu dituangkan lebih dulu diatas dada para model sebelum kemudian di-package ke dalam botol.
Model-model yang terlibat adalah Alexa Varga, Amina Malakona, dan Evelin Aubert. Mereka juga difoto saat berkontribusi dalam 2.500 liter G-Spirits itu, yang kemudian foto tersebut dimasukkan dalam web perusahaan dan pada botol yang dijual.
Sang juru bicara mengaku, walau itu adalah kempen untuk menarik perhatian konsumen, tapi standard kesihatannya juga ikut diperhatikan.
"Kami membayar tinggi untuk memperhatikan ke-higienis-an proses pengisiannya, personel medik hadir untuk memeriksanya..," ungkap sang juru bicara, seperti dikutip Digital Spy.

Jaket peluk untuk pengguna Facebook

Posted: 06 Oct 2012 07:30 PM PDT


SAN FRANCISCO - Sehelai jaket yang dibangunkan oleh Institut Teknologi Massachusetts (MIT) membolehkan pengguna laman sosial Facebook berpeluk antara satu sama lain tidak kira di mana pun mereka berada.
Jaket yang dikenali sebagai Like-A-Hug itu dipamerkan pada Jumaat di laman web perekanya, Melissa Kit Chow.
Disifatkan sebagai 'media sosial yang boleh dipakai', jaket tersebut akan mengembung dan memberikan perasaan seperti dipeluk kepada pemakainya apabila rakan-rakan di Facebook mengklik "Like" pada status yang ditulis.
Chow bekerjasama dengan Andy Payne dan Phil Seaton di Makmal Media MIT untuk menghasilkan jaket berwarna hitam itu.
Like-A-Hug membolehkan kita berasa lebih rapat biar pun jarak fizikal adalah jauh," kata Chow. - AFP
sumber : kosmo online

Maut diseksa ala ‘Resident Evil’

Posted: 06 Oct 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Tiga individu yang menjadikan seorang lelaki sebagai bahan penyeksaan tanpa peri kemanusiaan sebagaimana siri permainan video Resident Evil hingga mangsa menemui ajal, dipenjarakan seumur hidup.
Derek Blake, 44, ditemui mati dalam tab mandi dipenuhi air di flet kediamannya di Great Yarmouth, Norfolk, pada 24 Mei lalu.

Ahli patalogi dalam sidang di Mahkamah Agung Norwich memberitahu, mangsa mengalami 104 kecederaan dan menjadi bahan penyeksaan menggunakan pisau dapur dan tukul besi.


Seorang daripada pembunuhnya kemudian membandingkan serangan itu seperti siri permainan video, Resident Evil yang turut mememberi inspirasi kepada lima filem ngeri.

Serangan dilakukan terhadap mangsa termasuk, disiram air panas, dikelar dan dibakar seluruh tubuh serta diseksa dengan kayu snuker.


Huruf J turut diukir di sisi muka mangsa.



Ricky Roys, 20, Andrew Brown, 42, and Helen Cooke, 19, dari St Nicholas, Great Yarmouth mengaku bersalah melakukan pembunuhan itu.

Hakim Peter Jacobs menjatuhkan hukuman penjara seumur hidup kepada ketiga-tiga tertuduh.


"Pembunuhan ini membabitkan tindakan tanpa peri kemanusiaan. Kesan kecederaan ke atas mangsa emmbuktikan kamu memang bertujuan mahu membunuhnya," katanya.

Pendakwa raya Graham Parkins mendakwa Blake masih hidup ketika dicampak ke dalam tab mandi walaupun mengalami pelbagai kecederaan.


"Blake adalah mangsa penyeksaan dalam tempoh yang panjang.


Keputusan bedah siasat menunjukkan dia menjadi bahan kekejaman sadis," katanya.


Blake berkenalan dengan ketiga-tiga pembunuh itu di sebuah asrama di Norwich dan mereka menjadi teman minum arak. - Agensi


sumber : mymetro

Krisis keluarga punca gadis 12 tahun liar

Posted: 06 Oct 2012 06:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Akibat tabiat si bapa yang gemar memukul ibunya, anak perempuan pasangan berkenaan berusia 12 tahun menunggang motosikal tanpa lesen sejauh 40 kilometer (km) untuk mencari hiburan sebelum dicekup dalam Ops Samseng Jalan Raya di sekitar ibu kota, semalam.
Kanak-kanak bawah umur itu juga berhenti sekolah sejak sebulan lalu kerana mendakwa tidak mampu fokus pada pelajarannya akibat krisis keluarganya.

Ketua Unit Kuat Kuasa Khas Trafik Kuala Lumpur (U3K), Asisten Superintendan Azmi Wahid berkata, kanak-kanak itu yang menunggang motosikal jenis Yamaha Lagenda bersama seorang rakannya berumur 16 tahun ditahan untuk pemeriksaan.


Menurutnya, pemeriksaan mendapati kedua-dua remaja berasal dari Kajang itu tidak memiliki lesen memandu dan tidak membawa kad pengenalan.

"Siasatan lanjut mendapati mereka keluar dari rumah pada awal pagi menaiki sebuah motosikal milik ahli keluarga dan menuju ke Kuala Lumpur untuk mencari hiburan.


"Mereka mengaku mencari ketenangan dan mengalami tekanan akibat tabiat bapa yang suka memukul ibu di depan anak-anak," katanya kepada Metro Ahad, semalam.



Katanya, kedua-dua mereka dibawa ke Balai Polis Trafik Kuala Lumpur sebelum ibu bapa masing-masing diminta hadir untuk diberi amaran.

Azmi berkata, turut ditahan seorang lelaki berumur 24 tahun yang bekerja sebagai pekerja landskap atas kesalahan menunggang motosikal dalam keadaan mabuk.


"Sebanyak 92 saman dikeluarkan selepas memeriksa 230 kenderaan dalam operasi yang dijalankan dari 12 tengah malam hingga 3 pagi," katanya.

sumber : mymetro

Ketagih bertukar ‘suami gelap’

Posted: 06 Oct 2012 06:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: Jika Nadia dijadikan perempuan simpanan selepas dijanji untuk dijadikan isteri kedua, Lina, 28, pula sebaliknya.
Wanita ini seakan-akan ketagih menjadi pemuas nafsu orang kenamaan dan ahli perniagaan serta tidak kisah bertukar-tukar pasangan asalkan dibuai kemewahan hidup. 
Kini, Lina langsung tidak bekerja tetapi dihadiahkan sebuah kereta, disediakan rumah sewa dan turut diberi duit poket RM8,000 sebulan oleh seorang ahli perniagaan.

Menurutnya, dia terbabit dalam kancah maksiat sebaik tamat pengajian di universiti awam, beberapa tahun lalu.



Selepas menamatkan pengajian, Lina menghadiri pelbagai temu duga kerja hinggalah dia bertemu usahawan berjaya, Khairil (bukan nama sebenar) yang cuba memikatnya untuk dijadikan wanita simpanan.


sumber : mymetro

Parti liar siswa diserbu

Posted: 06 Oct 2012 06:15 PM PDT


PETALING JAYA: Mengejutkan apabila sekumpulan remaja, termasuk pelajar kolej swasta, berpakat menganjurkan parti liar yang menyajikan dadah dan seks di sebuah rumah kedai tiga tingkat di Damansara, di sini, yang turut diubahsuai menjadi disko mini, semalam.
Kegiatan mereka terbongkar selepas premis itu diserbu pihak berkuasa awal pagi.
Dalam serbuan jam 3 pagi, 27 lelaki dan lima wanita berusia antara 19 hingga 26 tahun yang kebanyakannya berada dalam keadaan khayal, dicekup.

Serbuan terhadap disko mini yang dipercayai beroperasi sejak dua bulan lalu dijalankan hasil intipan tiga hari oleh Bahagian Siasatan Jenayah Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya, selepas mendapat maklumat awam mengenai kegiatan tidak bermoral di premis berkenaan.



Sepasukan polis dengan kerjasama Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) yang menyerbu premis terbabit terpaksa memecahkan jeriji besi pintu utama yang dikunci dari dalam sebelum ke tingkat tiga yang dijadikan ruang untuk berhibur.


sumber : mymetro

Gundik Neraka

Posted: 06 Oct 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Dia hanya gadis naif berasal dari sebuah kampung di utara Semenanjung. Tanpa kelulusan tinggi, Nadia yang ketika itu berusia 21 tahun berhijrah ke ibu kota untuk mencuba nasib sebagai pekerja kilang.
Bagaimanapun, tidak sampai dua bulan di Kuala Lumpur, perkenalannya dengan ahli perniagaan, Zahrain, 53, mengubah kehidupannya untuk bakal bergelar 'penghuni neraka'.
Diberi duit poket RM5,000 sebulan seperti gaji eksekutif muda dan disediakan rumah serta kereta, Nadia nekad berhenti kerja 12 tahun lalu, semata-mata inginkan kemewahan dan keselesaan hidup selepas lelaki itu berjanji menjadikannya isteri kedua.

Namun janji tinggal janji. Impiannya untuk menjadi suri hidup lelaki kaya itu belum kesampaian, sebaliknya dia hanya dijadikan pemuas nafsu sejak 12 tahun lalu.



Setiap kali diajukan soalan berkaitan perkahwinan, pelbagai alasan diberikan Zahrain seperti belum bersedia dan minta bersabar.


sumber : mymetro

Orang Ini Memiliki 10.000 Link Website di Tubuhnya

Posted: 06 Oct 2012 05:30 PM PDT


Seperti yang dilansir melansir Ini merupakan projek yang menarik.Dia saat ini telah mendekati 15.000 link tato dan mengklaim lebih dari 16.000 perusahaan telah memesan tempat di tubuhnya.Temannya,seorang seniman tato memerlukan waktu 1jam dan setengah untuk mengeksekusi 100 URL,hingga Vaillancourt mengatakan projek tersebut akan selesai 10.000 – 12.000 jam kerja.Pat Vaillacourt juga menerima Facebook dan twitter url hanya dengna membayar 35 dolar.Hmm.. .ada-ada saja idenya.
blog-apa-aja.blogspot.com
Via odditycentral
Diumurnya yang ke-30 pada tahun 2010,Vaillancourt memutuskan untuk menetapkan rekod dunia sendiri.Kerana ia bukan seorang atlet ataupun memiliki keahlian lainnya,ahirnya ia memiliki idea membuat tato sebagai peninggalan alamat website pada tubuhnya.Dengan membayar $ 35,pemilik website dapat memasang tato link/alamat website dalam tubuhnya.Setengah hasilnya akan disumbangkan untuk rakyat Haiti dan Somalia,setengah yang lain digunakan untuk membayar tato dan mempromosikan proyek.Ia juga berharap dapat meningkatkan menjadi $ 3,5 kedepannya

Motor Termahal Gabungan Ferrari Dan BMW

Posted: 06 Oct 2012 05:00 PM PDT


Berikut ini adalah tunggangan baru yang bentuknya asyik dan mungkin ingin juga untuk memilikinya.
Motor ini menggunakan mesin Ferrari dan Gear box menggunakan BMW M3.


Bentuknya memang mirip dengan dengan motor ATV yang biasa digunakan untuk offroad tapi Wazuma V8 ini digunakan untuk balapan di jalan yang mulus. Motor ini beratnya 650kg, nantinya akan diproduksi pada tahun ini oleh pengeluar yang bernama Lazareth.



Berikut Spesifikasi dari motor ini;
Mesin : Ferrari – 250bhp
Top speed : Lebih 150mil/jam atau 240 Km/jam
Roda : 18 inci 285-30ZR18 untuk depan dan 315-30ZR18 untuk bagian belakang
Berat : 650kg
Sistem suspensi: Empat peredam kejut horisontal oleh EMC
Gearbox : Enam kecepatan yang dibuat oleh BMW M3
Harga :170.000 pound atau sekitar Rp 2,394,000,000 milliar 



Inilah Bahan Make Up yang Aneh

Posted: 06 Oct 2012 04:30 PM PDT


 Beberapa perusahaan kosmetik pun menyediakan berbagai produk make up yang diperlukan oleh wanita tersebut. Namun beberapa bahan make up itu yang aneh dan mungkin tidak terduga, misalnya muntahan paus. Lihat berbagai bahan make up paling aneh selengkapnya seperti di bawah ini :
1. Muntahan paus
Dengan nama ambergris, muntahan paus ini sudah lama dijadikan bahan parfum mahal asal Prancis. Kerana harganya mahal, parfum murah tidak pernah menggunakan ambergris sebagai bahan utamanya. Namun di masa depan ambergris mungkin tidak akan digunakan lagi. Sebab ilmuwan telah menemukan getah pohon cemara rupanya boleh menggantikan ambergris sebagai bahan pembuatan parfum.
2.Kulit kumbang
Apa yang ada di benak Anda soal kumbang? Jika jijik, jangan kaget kalau saat mendengar kulit kumbang rupanya digunakan untuk perwarna merah alami atau carmine. Beberapa orang mungkin akan alergi dengan kosmetik berbahan kulit ekstrak kumbang ini.
3. Karat
Anda mungkin pernah membaca ada kandungan ferrous oxide di dalam lotion yang Anda pakai. Namun Anda tidak begitu memedulikannya. Bahan tersebut secara sederhana sama dengan karat.
4. Minyak cabai
Hati-hati bagi Anda yang suka menjilat lidah setelah diolesi lip gloss. Sebab di dalamnya ada capsicum, sejenis minyak cabai hijau yang digunakan untuk membuat bibir lebih sensual.
5.Bulu domba
Minyak di dalam bulu domba pun rupanya ikut digunakan sebagai produk kecantikan dari lotion hingga penghalus pantat bayi. Sebab kandungan alaminya terkenal mampu melindungi kulit dati kekeringan dan membuatnya lebih lembab.
6. Putih telur dan darah manusia
Banyak orang suka menggunakan putih telur sebagai masker untuk mengencangkan dan menyegarkan wajah. Hal ini mungkin terdengar normal, sebab putih telur memang mengandung albumin yang baik bagi kulit. Namun bagaimana dengan darah manusia? Ternyata Botox dan beberapa produk make up untuk kulit terbuat dari ekstrak darah manusia.

Wow!! Netbook Ini Boleh Untuk Memasak

Posted: 06 Oct 2012 04:00 PM PDT


Seorang bernama Dragan Trenchevski menemukan inovasi baru tentang notebook yang juga berfungsi untuk memasak. Alat itu sudah termasuk papan untuk memotong, alat parut, layar touchscreen dan wireless connectivity. Jadi sambil memasak kita boleh berinternet.. 


Sebagai tambahan, terdapat beberapa tombol untuk menampilkan idea untuk menu baru, resep favorit, dan kandungan nutrisi dari bahan-bahan menu tersebut. Tentu saja selain koneksi wi-fi, juga ada bluetooth dan kamera, mengingat hal itu sudah menjadi komponen wajib bagi gadget zaman sekarang.


Boleh jadi ini masih berbentuk prototype, kerana masih banyak isu yang perlu diperhatikan misalkan keamanan, penggunaan daya, dan kebersihannya. Tapi, lebih dari itu ini adalah salah satu inovasi yang hebat, dan mungkin ke depannya juga akan jadi tren untuk gadget-gadget canggih khususnya di dunia masak memasak.



Gara-gara Makan Herbal Sembarangan, Gadis Cilik Ini Menopause Awal

Posted: 06 Oct 2012 09:45 AM PDT


Banyak orang yang memakan ubat herbal, khususnya herbal tradisional kerana merasa kurang percaya dengan ubat farmasi kimia. Selain itu faktor alasan ekonomi juga memegang peranan penting dalam pengambilan keputusan mereka.

Nah, produk farmasi herbal tersebut masalahnya tidak semuanya telah melalui uji klinik, oleh kerana itu sering kali malah mengandung bahan kimia yang berbahaya sehingga dapat menimbulkan efek yang serius, sepperti yang kejadian yang di alami oleh seorang gadis cilik berusia 11 tahun di Itali. Gadis cilik ini memakan herbal yang disebut saw palmetto atau Serenoa repens. 

Ubat herbal ini biasanya dikonsumsi untuk membantu mengUbati pembesaran prostat pada lelaki, dan ramuan ini juga terkadang bermanfaat untuk mengatasi kebotakan. Gadis yang namanya tidak disebutkan ini meminum saw palmetto untuk mengatasi telogen effluvium, penyebab kerontokan rambut pada anak-anak.

Pada bulan pertama, gadis ini mampu mentoleransi herbal dengan baik. Setelah sebulan berlalu, ia mulai mengalami gejala khas wanita menopause berupa hot flashes, iaitu berkeringat di malam hari. Gejala ini dialami setiap hari. Ketika berhenti minum suplemen, 2 bulan setelah menjalani pengobatan, hot flashes pun berhenti.

Sekitar 1 bulan setelah berhenti menjalani terapi, gadis tahun tersebut mendapat menstruasi pertamanya. Padahal rata-rata gadis kaukasoid mengalami menstruasi pertama di usia 12,77 tahun. Menstruasi yang dialami pun tak normal kerana berlangsung selama 15 hari disertai pendarahan hebat. Menstruasi yang sehat seharusnya berlangsung selama seminggu.

Sal Palmetto, merupakan buah golongan berry. Nutrisi kandungannya dapat menurunkan kadar hormon estrogen

Parahnya, gejala yang dialami gadis ini berlangsung selama setahun, cukup lama setelah berhenti mengkonsumsi herbal. Dan selama setahun tersebut, ia tidak menjalani pengobatan lain. Oleh karena itu dokter yakin bahwa gangguan tersebut diakibatkan konsumsi herbal saw palmetto.

Saw palmetto ini sejatinya  dapat menurunkan kadar hirmon estrogen. Dokter menduga hal inilah yang membuat gadis tersebut mengalami gejala abnormal tersebut. Penelitian mengenai efek dari ramuan herbal ini pada lelaki memang sudah ada beberapa, namun yang meneliti efeknya pada perempuan dan anak-anak masih belum ada.

Meskipun produk herbal diklaim lebih aman, akan lebih baik jika konsumen tetap mewaspadai efek sampingnya layaknya obat produksi pabrikan dengan meneliti bahan-bahan yang terkandung dalam produk herbal tersebut. Jadilah konsumen yang cerdas.
(Fox News, Pedriatics)

Pampers Dewasa Sedang Trend Di Kalangan Wanita Jepun. Kenapa?

Posted: 06 Oct 2012 09:30 AM PDT


Majalah SPA Jepun baru-baru ini menerbitkan sebuah artikel berjudul "The Ultimate Form Of Slob," tentang maskulinisasi perempuan, yang kelihatannya mewujudkan diri dalam perilaku perempuan yang "jorok". Termasuk malas membersihkan  rumah, menolak untuk mencukur bulu, dan ... memakai pampers demi menghindari harus mengambil istirehat untuk ke toilet di tempat kerja.

Salah seorang wanita berusia 25-tahun "slobs" yang diwawancarai mengaku ia memakai pampers untuk bekerja selama enam bulan terakhir untuk menyelamatkan dirinya dari kesulitan kerana harus menggunakan toilet. Jadi, dia buang air di pampers dan mendudukinya. Ternyata, trend ini sedang berkembang dan beberapa kedai ubat sudah menaruh pada bahagian kebersihan feminin mereka dengan banyak pampers dewasa.  [Oddity Central]

Gambar seram di bungkusan rokok di Amerika

Posted: 06 Oct 2012 09:15 AM PDT


Pemerintah Amerika Serikat meluncurkan peraturan baru tentang peringatan kesehatan bergambar yang lebih berani dan menakutkan pada iklan dan bungkus rokok. Ke-6 peringatan bergambar baru ini tampak lebih besar, lebih terbaca dan grafis yang menggambarkan konsekuensi bahaya kesehatan dari merokok. Peringatan bergambar ini baru berlaku September 2012.



WANITA ini berubah menjadi CANTIK hanya dalam sekelip waktu

Posted: 06 Oct 2012 09:00 AM PDT

Some girls do wonders with make-up. An average or bad looking girl can transform into a beautiful girl just by using make-up and in this domain, there are no more talented girls than Chinese girls.

For those of you who want to see more about that, check those posts:
Miracles of Make-Up in Chinese Manner
Girls with and without Make-Up


1 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

2 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

3 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

4 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

5 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

6 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

7 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

8 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

9 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

10 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

11 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

12 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

13 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

14 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

15 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

16 Another Chinese Make-Up Miracle (16 pics)

Keberanian Para Pemburu Madu Di Tebing Nepal

Posted: 06 Oct 2012 08:00 AM PDT

Berburu Madu adalah salah satu dari banyak kegiatan yang merupakan bagian dari budaya peradapan kuno. Para ilmuwan telah memperkirakan berdasarkan dokumentasi lukisan di batu bahwa berburu madu telah dipraktekkan dari dahulu 13.000 SM. 

Di Nepal, berburu madu telah dipraktekkan selama ribuan tahun dan menjadi bagian penting dari budaya Nepal. Beberapa penduduk desa di Nepal menggantungkan hidupnya dari hasil berburu madu, dan nepal adalah rumah bagi laboriosa Apis, yang merupakan jenis lebah madu terbesar di planet ini. lebah ini membangun sarang mereka di kaki tebing bukit, dan menyaksikan para pemburu madu di tempat kerja adalah pemandangan yang wajib dilihat jika anda berkunjung di nepal. 


Kerana sarang lebah berada di tebing maka para pemburu madu menggunakan tangga tali dan keranjang untuk sampai ke sisi tebing. namun sebelum mengambil madu, mereka terlebih dahulu membakar ranting2 dibawah tebing dengan tujuan agar asap dari pembakaran tersebut membuat lebah2 itu pergi sementara dan tidak menggigit para pekerja. 




Panen madu biasanya terjadi dua kali setahun. Untuk memanen satu koloni lebah biasanya para pemburu madu memerlukan waktu dua sampai tiga jam, tergantung pada lokasi sarang dan ukurannya. Ritual panen, dimulai dengan doa dan pengorbanan dari bunga, buah, dan beras. Lalu api menyala di dasar tebing untuk mengusir lebah dari sarang mereka. Dari atas, pemburu madu menuruni tebing menggunakan tali. tugas pemburu yg lain mengamankan tali dan tangga dari atas dan keranjang kecil naik digunakan untuk menampung hasil buruan. pemburu madu bejuang melawan lebah saat ia memotong potongan madu dari sarang.






Ada sejumlah biro perjalanan wisata yang menawarkan wisata untuk melihat perburuan madu, pengunjung dapat menikmati keindahan dan kemegahan pemandangan Nepal dan satwa liar serta menyaksikan perburuan madu yg sangat menarik. Tujuan perburuan madu paling populer berlokasi di Bhujung, Nai Chi, Pasgaon, Naya Gaun, Ludhi dan Dare. Wisatawan akan kagum pada kecepatan dan keberanian para pemburu madu, yang menggantung dari tebing untuk mencari nafkah, dan mengagumi teknik kuno yang masih digunakan sampai sekarang.






Inilah pakaian yang terlampau

Posted: 06 Oct 2012 07:00 AM PDT


Dikatakan belian adalah teman baik bagi wanita dibawa ke tahap lebih tinggi apabila di jadikan pakaian dan terus menjadikan pakaian paling mahal di dunia.
Pakaian yang mempesonakan, yang menerima ulasan bercampur-campur daripada penonton di Ukraine Fashion Show, diselaputi dengan 50 berlian dua karat hitam dengan berat £ 29 mengejutkan (13kg).

Gaun ini adalah salah satu daripada tujuh pakaian yang diselaputi berlian yang dicipta oleh Debbie Wingham's collection tetapi dengan harga sebesar £ 3.5 juta ($ 5700000) ia amat melampau mahalnyer.



Awek cun di Tokyo Game Show

Posted: 06 Oct 2012 06:00 AM PDT

Gorgeous Tokyo women dress in fun costumes for popular gaming exhibit.

1Tokyo Beauties at 2012 Game Show
2Tokyo Beauties at 2012 Game Show
3Tokyo Beauties at 2012 Game Show
4Tokyo Beauties at 2012 Game Show
5Tokyo Beauties at 2012 Game Show
6Tokyo Beauties at 2012 Game Show
7Tokyo Beauties at 2012 Game Show
8Tokyo Beauties at 2012 Game Show
9

Cara unik pelajar meniru,mesti lihat

Posted: 06 Oct 2012 05:00 AM PDT


Memang negara Jepun itu patut kita tabik, selain ilmu teknologinya yang sudah tidak dapat dikomen lagi, dalam hal meniru pun mahasiswa Jepun sudah mengandalkan teknologi,
Begini cara-caranya seperti yang dikutip dari salah satu thread dikaskus.

1. Ketik dulu kunci jawabannya di komputer

2. Perkecil Fontnya

3. Print

4. Beri solatape pada tulisannya

5. Gunting

6. Masukkan ke dalam air

7. Hasil sementara


8. Jemur

9. Selesai di jemur boleh langsung pasang di ballpen, gelas, dll


Kreatif bukan? Tapi  tidak disarankan untuk ditiru yaa.. kerana bagaimanapun juga hebat cara kamu meniru justru membuat kamu semakin bodoh.

Pelik cara artis ini berpakaian

Posted: 06 Oct 2012 04:00 AM PDT

Apa yang tak kena pada gambar ini?#4

Posted: 06 Oct 2012 03:00 AM PDT

http://1.bp.blogspot.com/-7UEGaPxtXiQ/UEXoqUkoheI/AAAAAAAABxg/lVrjOpSi0T4/s1600/3759328_20120814121016.jpg
kan ada yang aneh

Bayi Ini Baru Mahu Makan Jika Ada Lagu Gangnam Style

Posted: 06 Oct 2012 02:30 AM PDT


 Banyak cara dilakukan orang tua agar anaknya mahu makan. Dari mulai mengajaknya bermain, jalan-jalan, hingga menonton tayangan khusus bayi. Berbeza dengan Benjamin, bayi berusia 10 bulan yang baru mau makan jika ada lagu Gangnam Style!
Menyuapkan anak makan sering membuat orang tua kecewa. Bagaimana tidak, si kecil selalu menolak tiap suapan makanan padanya. Hal itu juga dialami Benjamin, yang sulit makan dan sering menolak makanan yang diberikan.
Namun Andrew Tsai, ayah Benjamin punya idea khusus. Agar sang anak mahu makan, ia rajin menayangkan video klip Gangnam Style yang kini tengah menjadi hits dunia. Tak disangka, trik ini berhasil membuat sang buah hati jadi lahap makannya.
Seperti terlihat dalam foto-foto yang dimuat Dailymail (4/10) dan juga video di situs Youtube, mulanya Benjamin menolak untuk makan. Ia juga sempat membuang muka dan menangis menolak untuk disuapi.
Andrewpun cuba menenangkan Benjamin dengan cara memutar klip Gangnam Style. Yang menarik, si kecil Benjamin langsung mengamati video di depannya dan langsung membuka mulut saat ayahnya menyuapkan makanan. Setelahnya, iapun makan dengan lahap di atas high chair sambil tetap serius menyaksikan klip Gangnam Style.

Penyanyi 24 Tahun Ini Bercinta Dengan Gadis Cilik Berusia 12 Tahun

Posted: 06 Oct 2012 02:00 AM PDT


Penyayii asal China, Zhang Muyi secara terbuka dan mengejutkan mengumumkan hubungan cintanya dengan Akama Miki, seorang gadis cilik yang berprofesi sebagai model dan baru berusia 12 tahun! Muyi dan Miki memang sudah saling mengenal cukup lama.

Usia mereka terpaut 12 tahun

Cerita ini berawal ketika Zhang Muyi menjadi pelatih vokal ketika Miki yang berwajah cantik ini masih berusia 8 tahun. Khalayak ramai banyak yang tidak percaya dengan hubungan percintaan mereka apalagi perbezaan usia mereka terpaut dua kali ganda, dan Miki masih di bawah umur!

Miki (kiri) kala merayakan ultahnya bersama Muyi

Yang mengejutkan adalah ketika Miki yang notabene berusia 12 tahun itu menyinggung soal pernikahan. Dia berjanji akan menerima pinangan Zhang Muyi jika sudah cukup umur. "Tunggu sampai aku cukup umur untuk menikahimu dan aku akan berkata, "Aku bersedia", tulisnya di laman jejaring sosial tak lama setelah merayakan ulang tahunnya yang ke-12. "Aku tak sabar menunggu 4 kali ulang tahunmu berikutnya untuk memuluskan jalan. Aku akan menghitung hari satu per satu." balas Zhang Muyi.

Kedua insan ini tengah dimabuk cinta

Walau banyak dikecam berbagai pihak, mereka berdua tetap memastikan tekad mereka untuk saling mempertahankan cintanya satu sama lain. 

Mereka merancang menikah 4 tahun lagi

(Huffington Post, Weibo)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS