Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Gadis 15 tahun panah bapa kerana rampas telefon

Posted: 26 May 2011 09:35 PM PDT

Gila budak perempuan ni...
saya petik dari myMetro

TAHUYA (Washington): Pihak berkuasa di sini semalam menahan seorang gadis belasan tahun kerana memanah bapanya selepas dia merampas telefon bimbitnya.

Detektif di Mason County, William Adam berkata, lelaki itu memberitahu pegawai, anak perempuannya yang berusia 15 tahun menggunakan panah untuk memburu untuk memanahnya awal semalam selepas dia merampas telefon bimbit remaja itu.


Komo-TV melaporkan, lelaki itu diangkut dengan helikopter dari kediamannya di Tahuya, sebuah kawasan hutan, ke Pusat Perubatan Harborview di Seattle. Keadaan mangsa dilapor parah. Menurut Adam, gadis itu melarikan diri ke kawasan hutan di belakang rumahnya bersama-sama senjata berkenaan. Bagaimanapun, anggota Swat berjaya mengepung dan menahannya. - Agensi

Terpaksa runtuh dinding rumah untuk keluarkan pesawat yang dibuat dibawah tanah

Posted: 26 May 2011 08:50 PM PDT

Dahsyat betul lelaki ni..
saya petik dari myMetro

CAMP HILL: Di kawasan pinggir bandar seperti Cumberland County, sudah menjadi perkara biasa untuk melihat penduduknya meletakkan kereta di laluan masuk ke rumah.

Tetapi tidak ada orang yang menyangka akan melihat apa yang ada di besmen kediaman Dan Reeve - sebuah pesawat dua tempat duduk.


Jirannya tidak menyedari hal itu hinggalah Reeve memecahkan dinding untuk mengeluarkan pesawatnya.Menurut Reeve, dia menghabiskan masa sembilan tahun membina pesawat berkenaan di rumahnya.


Pesawat itu tiba dalam bentuk kepingan menerusi mel dan akhirnya menjadi terlalu besar untuk dimuatkan di besmen kediamannya.Reeve terpaksa menggali parit dan meruntuhkan dinding untuk menarik keluar pesawat itu menggunakan trak dan dengan bantuan beberapa jiran.

Menurut Reeve, jirannya hanya mengetahui apa yang dilakukannya selepas dia memasang sepanduk yang berbunyi 'Pemindahan Pesawat pada Rabu' di tempat letak keretanya. - Agensi

Anak kacukan harimau dan singa disusukan oleh seekor anjing betina

Posted: 26 May 2011 07:30 PM PDT

Pndai betul anjing ni...
saya petik dari kosmo online

BEIJING - Seekor anjing betina menyusukan dua ekor anak kacukan harimau dengan singa di Zoo Hidupan Liar Xixiakou, Shandong, China, lapor sebuah akhbar semalam.

Anak kacukan harimau dan singa itu tidak lagi diberikan minum susu oleh ibu haiwan tersebut selepas beberapa hari ia dilahirkan.

Ibu haiwan itu ialah seekor harimau Manchuria manakala bapa kedua-dua anak tersebut ialah seekor singa.

Kakitangan zoo berkenaan kemudian menjadikan anjing betina yang baru melahirkan anak sebagai ibu angkat untuk kedua-dua anak kacukan berkenaan.

Jurucakap zoo itu, Cong Wen berkata, kedua-dua anak haiwan itu mengalami masalah semasa mula meminum susu anjing tersebut tetapi kini ia sudah serasi dengan gembira minum bersama beberapa anak haiwan berkenaan. - Agensi

Kerana sering dibuli disekolah,pelajar 12 tahun toreh muka jiran untuk lepaskan geram

Posted: 26 May 2011 06:45 PM PDT

Akibat tekanan...
saya petik dari myMetro

SHAH ALAM: Akibat tertekan kerana sering dibuli rakan sebaya di sekolah, seorang kanak-kanak lelaki berusia 12 tahun melepaskan perasaannya dengan cara ganas apabila mengelar tangan dan menoreh muka seorang gadis yang juga jirannya.

Dalam kejadian jam 6.30 pagi semalam, Azlina Ahmad, 24, cedera di tangan kiri dan muka serta menerima 14 jahitan selepas ditoreh kanak-kanak berkenaan di tempat letak kenderaan di rumahnya di Seri Era Apartment, Desa Latania, Seksyen 36 di sini.

Ketika ditemui semalam, Azlina yang masih trauma dengan kejadian tanpa disangka itu berkata, sewaktu kejadian dia hendak ke tempat kerjanya di Jabatan Keselamatan, Kesihatan dan Pekerjaan (JKKP) di Subang.

"Saya nampak budak itu di belakang kereta saya. Dia memakai seragam sekolah menunggu bas ke sekolah. Kemudian dia menghampiri saya yang ketika itu mahu menghidupkan enjin kereta.

"Budak itu bertanya sama ada saya mengenali tukang urut kerana ibunya sakit. Saya kata, nanti saya cuba tanyakan. Tiba-tiba saya nampak dia mengeluarkan sesuatu dari poket belakang sebelum melibas-libaskan benda itu terhadap saya," katanya.

Ditemukan Cokelat Berisi Cacing

Posted: 26 May 2011 05:20 PM PDT

SHARJAH - Nampaknya cacing tidak hanya betah berada di dalam tanah, di Sharjah, Arab Saudi, cacing ditemukan di dalam sebuah kotak cokelat.

Polis yang menerima laporan dari seorang lelaki itu dan langsung pergi kekedai yang menjual cokelat tersebut.

Penyiasat pun membenarkan laporan tersebut setelah mengambil sampel cokelat dan menemukan cacing dan telur di dalam cokelat tersebut.

"Inspektor kami pergi ke kedai tersebut dan mengambil sampel dari produk yang dilaporkan. Dia menemukan beberapa dari cokelat itu berisi cacing sehingga kami harus menarik semua produk itu," ujar Ketua polis tempatan Sulan Al Mualla, seperti dilansir Emirat Alyoum, Khamis (26/5/2011).

Sang pelapor, Mohammed Shukri, sebelumnya membeli sekotak coklat untuk putrinya. Namun ketika membuka coklat tersebut, dia menemukan cacing-cacing di dalam coklat bundar itu.

Aduh..sakitnya

Posted: 26 May 2011 11:01 AM PDT


Gempak...handphone Porsche (mesti lihat)

Posted: 26 May 2011 10:01 AM PDT

Porsche Phone, begitulah orang-orang menyebutnya, Handphone ini sangatlah unik, dilihat dari namanya saja kita sudah boleh meneka dimana letak keunikanya.Keunikan handphone ini adalah bentuknya yang menyerupai kereta Porsche.Porsche Phone ini adalah handphone unik terbatas yang diproduksi oleh salah satu perusahaan Handphone di China.
 Jangan salah, Walaupun Bentuknya seperti kereta dan sering dianggap sebagai handphone mainan, namun Handphone ini mempunyai fungsi yang sama dengan Handphone biasa bahkan ada beberapa keunggulan-keunggulan yang dimiliki oleh Handphone ini, diantaranya support 2 Mpx digital camera, TFT display, MP3/MP4 playback dan microSD slot.

 Harga Handphone ini juga lumurah , iaitu $169 .

Sekarang Dah Ada Game Online untuk Kucing Anda

Posted: 26 May 2011 09:30 AM PDT

INILAH.COM, London – Sekarang, kucing Anda tidak akan kacau anda lagi. Mereka boleh main game online melalui iPad.

Friskies, pengeluar makanan haiwan, mengeluarkan game internet untuk iPad, khusus untuk dimainkan kucing. Nama permainannya iaitu Cat Fishing!, Party Mix-Up!, dan Tasty Treasures Hunt!.

Mereka melihat peluang bahawa kucing senang memainkan game di layar monitor. Semua game itu dapat diakses secara online lewat iPad.

Jenis permainannya dirancang dengan bentuk dan gambar warna-warni, serta gerakan-gerakan grafis flash yang menarik perhatian kucing. Selanjutnya kucing akan merespon gerakan tersebut dengan cakar mereka.

Layar iPad terbuat dari kaca dan tidak akan mudah rosak jika dicakar kucing. Tapi Friskies mengingatkan bahawa komponen iPad yang terbuat dari plastik bisa jadi akan rosak tergores.

Nah, jika kucing saja sudah boleh main game online, jangan sampai iPad Anda jadi rebutan.




Model yang berlagak handsome

Posted: 26 May 2011 08:00 AM PDT

Bukan yang ini..dia memang handsome tapi
ni mamat yang kat bawah ni berlagak handsome

v



v




v





v






v




betul-betul kontrol macho...
(lawak sebelum tido)

[Hot] "Intersex" Jenis Kelamin Baru Manusia

Posted: 26 May 2011 07:00 AM PDT

Organisasi hak asasi manusia Australia mengusulkan agar di negara itu, pondan diakui sebagai jenis kelamin rasmi. Untuk itu, organisasi ini mengusulkan jenis kelamin baru yang dinamakan "intersex".

 Seperti diberitakan Reuters,  Komnas HAM Australia tersebut meminta agar "intersex" menjadi alternatif rasmi jenis kelamin yang dimasukkan ke dalam formulir-formulir.

 Dalam draft usulannya, Human Rights and Equal Opportunities Commission (HREOC) juga memasukkan hasil perbincangan  transgender dan transeksual di Australia. HREOC sendiri merupakan lembaga negara yang memberikan nasihat kepada pemerintah Australia.

 Dalam draft usulan, penandaan "intersex" juga diberikan kepada seseorang yang tidak melakukan operasi untuk mengubah jenis kelaminnya.

 Menurut laporan Dailt telegraph, draft usulan berjudul "Sex Files-The legal recognition of sex: Proposed reform" itu, merupakan kunci dari draft usulan yang masih dikembangkan.

Ini dia design terkini seluar dalam wanita

Posted: 26 May 2011 06:45 AM PDT

image

image

image

image

image

Rajan,gajah yang pandai berenang dan pandai cari duit bayar hutang

Posted: 26 May 2011 05:32 AM PDT

Rajan merupakan satu-satunya gajah di dunia yang boleh berenang di air laut yang masin. Rajan sekaligus menjadi gajah terakhir yang boleh berenang di laut kerana tahun ini ia akan pencen.
Gajah yang memiliki berat badan seberat tiga tan ini hampir mencapai target 37 ribu poundsterling Nilai itu merupakan jumlah hutang si pawang Rajan ketika dia tiga tahun lalu meminjam wang untuk membebaskan Rajan dari 'perbudakan'.
Rajan, yang kini berusia 61 tahun, selama ini menghibur orang untuk mendapatkan wang guna membayar hutang majikannya . Rajan pun bersedia difoto aksinya berenang di laut untuk mendapatkan wang untuk membebaskan dirinya dan sang majikan dari belitan hutang.
Rajan dan sang pawang, Nazrool (59 tahun), berharap boleh menghabiskan waktu tua mereka dengan tenang tanpa belitan hutang. Keduanya ingin menghabiskan sisa hidup mereka dengan berkeliling hutan belantara Havelock Island. Mereka akan berenang sepuasnya di Samudera Hindia yang berkilau seperti emas.
''Ketika berenang dengan Rajan, Anda menyedari bahawa dia sangat suka di foto,'' kata Jody MacDonald yang sepekan lebih menghabiskan waktu bersama Rajan. ''Dia hanya berenang jika dia benar-benar ingin berenang.''
Cerita hutang sang majikan bermula dari kejadian tiga tahun. Nazrool saat itu terpaksa mencari pinjaman wang guna untuk membeli dan memiliki Rajan. Kerana jika tidak, Rajan akan kembali ke daratan India untuk 'kerja paksa'. Rajan saat itu bekerja mendorong bongkahan-bongkahan kayu keluar dari laut untuk dimuat dalam kapal.
''Untuk membantu melangsaikan hutang tersebut, fotografer yang ingin mengambil gambar Rajan berenang itu harus membayar,'' kata MacDonald. "Dia itu seperti anjing ketika dia berenang. Dia sangat senang dengan kamera.''
Mata Rajan sudah terbiasa dengan air laut yang masin. Dia juga boleh melakukan snorkeling. Kini harapan terakhirnya adalah boleh menghabiskan masa tuanya bersama sang majikan.


image

image

image

Begini keadaannya kalau semua pekerja Doraemon

Posted: 26 May 2011 04:00 AM PDT






Tabung berusia 2 ribu tahun dijumpai

Posted: 26 May 2011 03:00 AM PDT

Lebih dari 1.200 keping duit syiling ditemukan dalam tabung peninggalan zaman Romawi, yang ditemukan di bekas kem angkatan bersenjata Britain.

 Duit syiling tersebut yang berusia  dua ribu tahun tersebut ditemukan dalam sebuah bekas berwarna abu-abu pada sebuah gedung di wilayah Colchester, Essex, Britain Demikian seperti yang dikutip dari Express.

 Tempat penyimpanan tersebut terbuat dari tembaga yang ditutupi oleh lapisan perak. Kini temuan tersebut dikirim ke British Museum di London untuk diteliti lebih lanjut.

 Philip Crummy,  dari Colchester Archaelogical Trust, mengatakan bahawa duit syiling tersebut sebelum ditanam sudah dilindungi cukup baik.

 Crummy percaya kalau wang tersebut ditanam  pada abad ke-3 sesudah masehi, namun sang pemilik kesulitan untuk menemukan lokasi penguburan harta tersebut.

 "Tahun 270 sesudah masihi di Inggris adalah waktu yang sulit di wilayah timur Inggris, kerana perang sivil di Kerajaan Romawi.

 "Ini adalah sebuah penemuan yang sangat menakjubkan," ujar Simon Brown, Managing Director dari Taylor Wimpsey East London.

sumber:
techno.okezone.com

Kerana Harold Camping ramal berlakunya kiamat ,remaja 14 tahun bunuh diri

Posted: 26 May 2011 02:30 AM PDT

Gadis 14 tahun dari Volga Republic of Mari El, Rusia, menggantung diri sendiri, Sabtu lalu (21/5). Penyiasat mengatakan, gadis ini takutan pada ramalan kiamat yang dibuat Harold Camping.

Pada 21 Mei 2011 dunia kiamat, begitulah ramalan Harold Camping yang terbukti salah. Penyiasat Alexander Kosharin mengatakan, perilaku gadis ini berubah secara dramatik ketika dia mengetahui perihal ramalan Camping.

"Paus pergi ke daratan dan burung sekarat. Kejadian itu merupakan awal kiamat. Kita bukanlah orang alim, hanya orang alim masuk syurga, lainnya akan tetap berada di Bumi menghadapi pedih yang tiada tara," tulisnya dalam 'buku catatan kematiannya'.

"Saya tak mahu mati seperti kebanyakan orang. Itulah sebabnya saya bunuh diri sekarang," isi pesan terakhir gadis itu.

Ketika ini para penyiasat sedang menyelidiki hubungan gadis ini dengan 'kelompok informal pemuda' atau ritual keagamaan.

Sanggup menyayat tangan anak sendiri dengan pisau

Posted: 26 May 2011 01:47 AM PDT

SURABAYA, RIMANEWS – Jazeda Pieter Lawalata (43)sanggup menyayat-nyayat tangan kiri Gisela Lawalata (8), anak kandungnya, menggunakan pisau silet. Bukan itu sahaja warga Rungkut Penjaringan, Surabaya itu juga memukul punggung anaknya dengan tali pinggang, sehingga memicu kemarahan para tetangganya.

Jazeda dilaporkan ke polis oleh tetangganya dan kini ditahan dengan tuduhan penganiayaan. Di Mapolsek Rungkut, Jazeda mengakui perbuatannya itu salah. Ia berdalih penganiayaan itu dilakukan keraa dirinya malu dan kesal setelah Gisela dicap sebagai anak nakal oleh sekolahnya. Gisela yang masih duduk di kelas II Sekolah Dasar (SD) di kawasan Rungkut Asri itu dikenal hiperaktif dan sering mengganggu teman-temannya. "Anak saya bahkan pernah diberi surat panggilan untuk orang tua, tapi surat itu dibuang," ujar Jazeda.

Jazeda menceritakan, pada Sabtu (21/5), dirinya dipanggil guru sekolah anaknya. Mulanya Janeda berfikir bahawa para guru akan fokus menanyakan keadaan anaknya yang cuti selama sebulan . Gisela memang cuti lama kerana masuk hospital Tangan kanannya patah kerana terjatuh.

Namun, guru-guru di sana ternyata juga membicarakan masalah lain, yakni soal kenakalan Gisela. "Semua mata guru tertuju pada saya ketika itu dan berkata anak saya nakal," katanya.

Kerana itu Jazeda geram. Ketika tiba di rumah, dia memanggil Gisela lalu terjadilah kekerasan tersebut.
Seorang tetangga Jazeda, Slamet Ratmoyo (58), mengaku, melihat dari luar rumah, punggung Gisela dipukuli dengan tangan dan tali pinggang hingga terluka. Tak puas sampai di situ, Jazeda meraih pisau silet (cutter) yang ada di deuat kerana kesakitan," ujar Slamet di lokasi, Rabu (25/5).

Menurutnya, banyak warga yang mendengar tangisan Gisela yang meminta ampun. Kerana itu, para warga Penjaringan menggeruduk Mapolsek Rungkut dan melaporkan tindak kekerasan Jazeda.

Tak lama kemudian polis datang dan menahan Jazeda di Mapolsek Rungkut. "Kami takut kemungkinan warga bermain hakim sendiri terhadap pelaku," ujar Ketua polis Rungkut Kompol Naufil Hartono di pejabatnya.
Menurut Naufil, Jazeda ternyata sudah sering menganiaya anaknya dan pernah dilaporkan ke polis. Di mata warga, Jazeda dikenal pemarah dalam mendidik anak itu.

Bahkan pada November 2010, Naufil sudah pernah meminta Jazeda menandatangani surat pernyataan agar tidak pernah lagi menganiaya Gisela. Kala itu Gisela dipukul kerana memecahkan kaca kereta tetangganya.

Kini, Jazeda kembali merayu kepada polis agar dia dibebaskan. "Kalau saya dipenjara, siapa yang mengasuh Gisela," kata Jazeda.

Jazeda beralasan, semenjak isterinya merantau ke Jakarta empat tahun lalu, Gisela diasuh neneknya, Mace Lawalata. Namun, Mace telah meninggal dunia dua minggu lalu. "Saya khuatir kelakuan Gisela yang merepotkan, sebab ia nakal," aku lelaki yang bekerja sebagai pengawal itu.

Toh, polisi kali ini tak menghiraukan keinginan Jazeda. Polis lebih memilih membantu merawat Gisela daripada membiarkan Jazeda bebas. Untuk sementara, Gisela diasuh salah seorang anggota Polsek Rungkut.

Wanita ini nekad bedah diri sendiri dengan pisau dapur kerana kemiskinan

Posted: 26 May 2011 12:00 AM PDT

Wu, yang bekerja sebagai pekerja migran, menderita penyakit kronis yang dikenal sebagai sindrom Budd-Chiari selama 13 tahun . Hal ini menyebabkan perutnya secara bertahap akan terisi cairan dalam jumlah besar, sehingga ia tidak mampu bekerja dan sulit melakukan pekerjaan, walaupun yang paling ringan.

Di tahun 2002, Wu dan keluarganya menghabiskan semua tabungan mereka untuk menjalani pembedahan, dimana doktor mengeluarkan 25 liter cairan dari perutnya. Sayangnya, penyakitnya menyerang lagi, dan dirinya menyedari harus menjalani operasi lagi. Namun, Wu dan keluarganya terlalu miskin untuk membayar biaya sebanyak 50,000 yuan ($7,686), sehingga Wu Yuanbi terpaksa melakukan sesuatu yang sangat mengejutkan.

Suatu hari, setelah suaminya, Cao Yunhui, pergi kerja, Wu merobek perutnya menggunakan pisau dapur. Hal itu dilakukannya kerana putus asa ingin meringakan rasa sakit di dalam perutnya. Wu harus menanggung sakit luar biasa selama beberapa jam, sampai suaminya pulang ke rumah dan menemukan dirinya terlantar di atas genangan cairan kuning dan usus. Dia segera dilarikan ke hospital dengan robekan sepanjang 10 cm di perutnya, dan diselamatkan oleh pegawai perubatan. Wu kemudia berkata, "Jika aku meninggal, setidaknya keluargaku terhindar dari kesulitan menjagaku."

Setelah diliput oleh semua media, Wu Yuanbi akhirnya mendapat perawatan di sebuah hospital di Chongqing. Namun siapa yang tahu apa yang akan terjadi jika suatu hari nanti cairan kembali menyerang di perutnya.

Pihak berwajib di China mengatakan banyak keluarga di pedesaan bangkrup setelah menjalani prosedur pembedahan yang mahal seperti yang dijalani Wu, hanya kerana mereka tidak mahu mengeluarkan wang untuk membeli insuran yang murah. Tetapi, menurut suami Wu, insurans bukanlah pilihan bagi mereka kerana insurans pemerintah sama sekali tidak mencakup prosedur yang diperlukankan oleh isterinya.

Sumber :http://serbaneka.com/

Pemandu trak mengelembung seperti belon kerana pam udara tertusuk ke buntutnya

Posted: 25 May 2011 11:45 PM PDT

VIVAnews - Seorang pemandu trak dari New Zealand menggelembung badannya seperti balon ketika buntutnya tertusuk sebuah pam udara untuk gigi mesin kendaraannya. Udara sebanyak 100 pon per inci persegi mengisi badannya.

Steven McCormack sebelumnya berdiri di atas tempat kaki traknya pada Sabtu 21 Mei 2011 lalu. Namun dia tergelincir dan jatuh, mematahkan sebuah saluran udara ke saluran air untuk gigi mesin kendaraannya.

McCormack jatuh dengan sangat keras sehingga buntut kirinya tertusuk saluran udara dan seketika mengepamkan udara ke badannya. "Saya merasakan udara kuat masuk ke badan dan saya merasakan seperti akan meledak sejak dari kaki," katanya kepada media tempatan di Kota Whakatane, di Pulau Utara, New Zealand, pada Rabu 25 Mei ini.

McCormack merasakan dirinya menggelembung seperti sebuah belon. "Saya tak punya pilihan selain berbaring di sana dan mengembang seperti balon."

Syukurlah rakan kerjanya mendengar teriakannya dan berlari mendekati. Segera rakannya melepaskan pentil pengaman untuk menghentikan aliran udara.

McCormack lalu dilarikan ke hospital dengan tubuh menggembung dan cairan mengisi salah satu paru-parunya. Dokter menyatakan, udara telah memisahkan lemak dari ototnya, namun syukurlah tak sampai masuk ke saluran darahnya.

McCormack yang berusia 48 tahun itu menyatakan, kulitnya terasa seperti "babi panggang"– keras di luar namun lunak di dalam. Ada-ada saja.

Perempuan tu tiba-tiba buka seluar dan menari dalam keadaan telanjang

Posted: 25 May 2011 10:47 PM PDT



Kejadian ini berlaku di sebuah taman di ibu kota daerah Shanxi .Kelakuan wanita tersebut telah mengejutkan orang ramai.Dia yang berjalan bersama anjingnya tiba-tiba membuka seluar dan menari.Kejadian membuat ramai yang berkumpul.Dengan tidak ada perasaan malu dia kemudiannya memakai seluar semula dan berlalu pergi bersama anjingnya.

bk-betul ke tak betul perempuan ni....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS