Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Gambar Fazura dan Tengku Mahkota Johor dating di Universal Studio Singapore

Posted: 19 Mar 2012 08:48 AM PDT

Happy nyer kapel yang sedang dilamun cinta nie..siapa lagi kalau bukan Fazura yang jelita dan TMJ..Bukan selalu dapat tengok gambar mereka nie dating..

Sensasi harap cepat-cepatlah pasangan nie berkahwin..maklumlah,masalah kewangan sume pun takde..Fazura pun dah berenti jd pelakon.bendaa baik jangan tunggu lama-lama..hehe..



Isu Anak Luar Nikah, Norish Enggan Komen Lanjut

Posted: 19 Mar 2012 08:21 AM PDT


Beberapa bulan dahulu timbul desas-desus yang mendakwa, pelakon teater Terima Kasih Cinta, Norish Karman telah melarikan diri ke Bali, Indonesia kerana melahirkan anak luar nikah. Tetapi, tidak ada sebarang bukti yang dapat mengesahkan perkara itu. Malah, Norish juga tidak pernah tampil mengeluarkan sebarang kenyataan bagi menjelaskan kedudukan sebenar.

Program hiburan sensasi, Melodi hari ini akhirnya berjaya mendapatkan komen Norish tentang desas-desus itu. Jelas Norish, dia tidak perlu menjelaskan kedudukan sebenar kerana pendapat orang lain tidak penting kepadanya. "

"Saya tidak perlu terangkan apa-apa. Sama ada saya berkahwin, bercerai atau ada anak atau tidak, saya tidak perlu jelaskan. Kenapa cakap saya pergi Bali, kenapa tidak pergi Hawai atau tempat yang lebih jauh? Bagi saya apa yang orang kata tentang saya, ia tidak memberi sebarang makna kepada saya," ujar Norish kepada wartawan Melodi, Mitchelle Wee.

Mengulas tentang hak penjagaan anak yang akhirnya berpihak kepadanya, Norish ternyata berasa lega kerana semuanya telah berakhir setelah empat tahun turun-naik mahkamah.

"Pengalaman ini memang tidak sepatutnya dilalui oleh anak-anak. Keputusan berpihak kepada saya kerana anak-anak yang mahukan. Peguam dan hakim telah memanggil anak-anak saya dan tanya mereka sendiri . Anak-anak berpihak kepada saya. Saya tak haling kalau pihak di sana (bekas suami) hendak berjumpa anak-anak. Saya tidak mendapat apa-apa dengan perceraian ini. Malah, kadangkala nafkah yang diberikan juga tidak mencukupi. Saya lega dan gembira apabila semuanya telah selesai," ulas Norish lagi.

Norish Karman, 35, dan Hashimuddin, 62, berkahwin pada 11 Januari 1998 di Perlis dan dikurniakan tiga cahayamata, Muhammad Haqiem Armany, 12, Muhammad Hardy Amieran, 8, dan Putri Hany Amanda, 7.

Comel gila anak Eizlan Yusof,Vee Zara..nak jadi model Cilik

Posted: 19 Mar 2012 08:10 AM PDT

Comelnyerr anak Sulung Eizlan Yusof Vee Zara...Wajah pan asian Zara memang membolehkan Zara menceburi bidang seni kat Malaysia nie.. Dah besar esok mesti cun melecun..cepat siapa nak booking anak Eizlan yusof nie awal-awal..

Eizlan Yusof dan isterinya Vee Shanti telah dikurniakan sepasang cahaya mata, Vee Zara, 4, dan Zaaref Yusof, 2 yang mempunyai minat yang amat berbeza.

"Kedua-dua anak saya punya minat dalam bidang yang berbeza. Malah, masing-masing sudah mula menunjukan minatnya sejak dari kecil lagi.

"Anak saya yang perempuan iaitu Zara, memang suka bergaya dan dia seorang yang pandai beraksi atau pose apabila di hadapan kamera.

"Saya sendiri pun tidak pernah mengajar begitu tetapi dia sendiri yang minat ke arah itu. Disebabkan itu, baru-baru ini dia ada dipanggil untuk menjadi model iklan bayi.

"Selain suka beraksi dihadapan kamera, dia juga suka menyanyi. Bayangkan dia boleh menghafal lagu artis kegemarannya iaitu Beyonce dan Miley Cyrus dengan lancar. Kagum dan terkejut juga saya.

"Sementara, anak lelaki saya, Zareef yang baru berusia dua tahun itu pula belum lagi menunjukkan apa-apa minat selain bertindak aktif dan lasak dengan memanjat pintu pagar dan sebagainya.

"Saya tidak terkejut jika Zareef bakal menceburi bidang pertahanan seperti tentera atau sebagainya," katanya yang geli hati apabila teringat gelagat anak-anaknya.

Meskipun memberi kebebasan kepada kedua-dua anaknya untuk menceburi apa jua bidang, namun dalam masa yang sama Eizlan tetap akan memastikan anaknya-anaknya diberi pengetahuan serta ilmu agama yang kuat.

"Jika betul Zara suka akan bidang seni dan modeling, saya akan menyokongya. Lagipun ibunya adalah orang yang selalu membawanya untuk pergi uji bakat.

"Cuma terus-terang, saya tidak menggalakkan untuk mereka menceburi bidang tersebut.

"Namun saya tetap memberi kelonggaran kepada bidang yang mereka minati asalkan mereka cukup pegangan agama.

"Disebabkan itu, saya akan mendaftarkan anak-anak saya ke sekolah swasta Islam seawal usia lima tahun nanti," luahnya lagi.

Anak Rozita Che Wan larikan diri dari rumah kerana merajuk

Posted: 19 Mar 2012 07:50 AM PDT

Pagi tadi semasa di opis,sensasi ada terbaca berita yang anak RCW hilang..tergempar lah jugak kan,maklumlah kebelakangan nie byk berita yang mengejutkan sering kedengaran lebih lagi tentang anak-anak hilang dan ditemui mati..Sedih sadis dan memang kecewa sensasi dgn manusia kejam zaman skrg..

Nasib baik anak RCW dah ditemui..merajuk rupanya..



aniq erza hilang


aniq erza ditemui

Sabtu lalu kecoh di laman Twitter apabila anak kedua pelakon jelita, Rozita Che Wan, dikatakan telah melarikan diri dari rumahnya yang terletak di kawasan USJ 11, Subang Jaya. Aniq Erza, 14, dipercayai keluar rumah pada jam 5.00 petang Sabtu lalu untuk memotong rambut tetapi tidak pulang-pulang ke rumah sehingga malam.

Bimbang dengan keselamatan anaknya itu, Rozita telah membuat laporan polis setelah usaha mencari anaknya dengan sendiri menemui kegagalan. Hari ini, Rozita mengesahkan anaknya itu telah pun ditemui pada jam 1.00 pagi, 18 Mac lalu.

"Aniq telah ditemui di rumah salah seorang rakannya setelah dimaklumkan oleh rakan-rakan anak sulung saya, Ammar Effendy. Saya rasa sangat bersyukur dan lega setelah semuanya selesai. Sebaik mengetahui anak saya tidak pulang-pulang ke rumah, saya memang panik sebab bimbang terjadi sesuatu yang buruk terhadapnya. Mujurlah semuanya selamat," ujar Rozita yang dihubungi melalui panggilan telefon sebentar tadi.

Ditanya mengapa Aniq bertindak demikian, Rozita mengakui yang dia sebenarnya tidak pasti. Namun percaya anaknya itu merajuk dengannya.

"Aniq ini seorang anak yang manja. Dia mudah merajuk kalau ditegur. Lebih-lebih lagi kalau saya banding-bandingkan dia dengan abangnya. Mungkin sebab itu dia terasa hati dan merajuk. Saya pun susah hendak jelaskan sebab yang sebenar. Maklumlah, ini adalah masalah keluarga. Apa yang boleh saya katakan, selepas ini saya akan lebih berhati-hati dan peka dengan perasaan anak-anak," ulas Rozita Che Wan lagi.

Ini bukan kali pertama Rozita Che Wan berhadapan masalah dalam membesarkan anak-anak. Sebelum ini, anak sulungnya, Ammar Effendy, 16 dilaporkan menjadi mangsa buli kepada pelajar Tingkatan Lima, Maktab Rendah Sains Mara (MRSM), Kuantan, Pahang. Ekoran insiden itu, Rozita telah mengambil keputusan menukar persekolahan anaknya itu ke sebuah sekolah di Subang Jaya yang lebih dekat dengan rumah mereka. Aniq juga bersekolah di sekolah yang sama.

Gambar Ayu,Isteri Tomok mengandung 6 bulan

Posted: 19 Mar 2012 07:45 AM PDT

Wife tomok nie walaupun sudah berusia 32 masih nampak muda remaja dan comel..
kadang-kadang sensasi nampak ada iras Wawa zainal.

Kini Ayu mengandung 6 bulan selepas mendirikan rumahtangga dengan Tomok bulan oktober tahun lepas.

Ayu nampak chubby sikit masa mengandung,maklumlah nak kene makan makanan berkhasiat untuk baby dalam perut..ehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Gambar-gambar orang bogel yang dikatakan seni

Posted: 19 Mar 2012 09:15 PM PDT

















Artist Spencer Tunick has been documenting the live nude figure in public, with photography and video, since 1992. Since 1994 he has organized over 75 temporary site-specific installations in the United States and abroad. Tunick's installations encompass dozens, hundreds od thousands of volunteers; and his photographs are records of these events. The individuals en masse, without their clothing, grouped together metamorphose into a new shape. The bodies extend into and upon the landscape like a substance. These grouped masses which do not under core sexuality become abstractions that challenge or reconfigure one's views of nudity and privacy. The work also refers to the complex issue of presenting art in it pernament or temporary public spaces.

Mari kita tengok Vampire Cafe

Posted: 19 Mar 2012 09:00 PM PDT

Restoran Cafe Vampire bertema gothic di distrik Ginza Tokyo di mana pelayan Berdandan dan memakai pakaian serba gelap. Pelayan memakai tuksedo seolah-olah keluar dari sebuah filem horor Dracula.

Semua menu dIsini bertema vampire dengan bentuk yang misteri.Makan malam  disini  dianggarkan sebanyak 100 dollar lebih.








Baru 11 Tahun, Anak Will Smith Sudah Mahir Ciuman

Posted: 19 Mar 2012 08:45 PM PDT

LOS ANGELES - Meski usianya baru 11 tahun, Jaden Smith mengaku pandai berciuman. Kehandalannya itu tak lepas dari peranan ayahnya, Will Smith.

"Ayahku berkata, 'Jangan mencium dengan mulut terbuka, kau terlalu muda untuk itu'," kata Jaden seperti dikutip Showbizspy, Isnin (19/3/2012).

Saranan Will Smith itu dalam rangka peranan yang akan dimainkan Jaden di remake film The Karate Kid. Di mana di filem itu, Jaden menjadi pemeran utama dan harus berlatih bela diri selama tiga bulan bersama pasukan Jackie Chan.

"Aku pandai ciuman, jadi adegan ciuman itu tidak begitu susah bagiku meski aku belum pernah punya pengalaman sebelumnya," tegasnya 

Bekas Murid Pintar Tewas Kelaparan Kerana Terlalu Malas

Posted: 19 Mar 2012 08:30 PM PDT


Seorang sarjana pengangguran di China ditemukan tewas di bilik tidurnya. Penyebabnya diduga kerana terlalu malas untuk mencari makanan sehingga tewas kelaparan.
Seminggu sebelum penemuan ini, Wang Xiaolin, 42, sempat bertemu dengan bekas guru SMA-nya Liu.
"Saya melintas di depan rumahnnya dan memberi ia sebatang rokok. Ia sangat kurus ketika itu," ujar Liu.
Setelah itu tetangganya Wang merasa ada yang aneh kerana Wang tidak terlihat selama beberapa waktu. Liu yang datang untuk memeriksa, menemukan tubuh Wang yang sudah tak bernyawa terbaring di atas tempat tidur.
Tetangganya menduga lelaki ini tewas kerana belum makan apapun selama beberapa hari. Apakah hal ini kerana Wang tak punya wang untuk membeli makanan? Ternyata tidak juga.
Meskipun sudah menjadi sarjana sekitar 10 tahun yang lalu, Wang memang dikenal super pemalas dan tak mahu bekerja. Kariernya sebagai guru hanya berlangsung singkat, merasa tak sesuai, ia pun kembali ke rumah.
Ibu Wang mengatakan bahwa anaknya ini tak pernah membantunya bekerja di Ladang, anak ini juga bersikap sangat kasar bahkan sempat mematahkan tangannya ketika mereka berdua sedang bertengkar. Tak tahan, sang ibu memilih pergi ke rumah anak perempuannya, meninggalkan Wang hidup sendirian di rumah itu.
Wang kemudian hidup seperti gelandangan, kerjaannya sehari-hari hanya berputar-putar di sekitar desa. Jika lapar ia akan memakan sayuran, jagung, atau kacang di ladang. Atau jika perutnya benar-benar kosong, ia akan memanjat pohon untuk memakan buah-buahan.
"Kakak perempuannya terkadang membelikan makanan untuknya atau kami memberinya uang untuk membeli mie instan," ujar seorang tetangga.
Yang mengejutkan, Wang dulunya dikenal sebagai murid pintar dan selalu terpilih sebagai ketua kelas mulai dari kelas 1 hingga kelas 6. Wang bahkan mendapat juara ke-tiga dari lomba matematika tingkat provinsi.
Tak diketahui apa yang membuat Wang menjadi sangat pemalas. Terlalu pemalas sampai-sampai memasang cadar dan selimut di atas ranjang kayunya pun tak ia lakukan. Pada musim dingin, Wang lebih memilih tidur di bawah tumpukan kotak.
Kakak perempuannya berharap Wang dapat berubah menjadi seorang pekerja keras pada kehidupannya di masa yang akan datang.

Darah Tali Pusat Selamatkan Cedera Otak Kritikal

Posted: 19 Mar 2012 08:15 PM PDT

Darah tali pusat yang disimpan boleh berguna untuk menyembuhkan beberapa penyakit. Darah tali pusat ini juga berhasil menolong cedera otak yang dialami anak kecil.

Sparrow Morris yang tinggal di Pineville, Louisiana terjatuh di kolam renang rumahnya dan menyebabkan ia pengsan serta tidak mendapatkan oksigen selama 45 minit. Keadaan ini membuat ia mengalami kerosakan otak yang parah akibat kekurangan oksigen tersebut.

"Ia berada dalam keadaan vegetatif (koma) dengan tidak boleh duduk atau berbicara dan ia memiliki tubuh yang berkerut," ujar sang ibu, Tonya Morris, seperti dikutip dari Foxnews, Isnin (19/3/2012).

Tonya yang memiliki 8 anak ini memang memutuskan untuk menyimpan darah tali pusat anak kelimanya iaitu Sparrow di bank. Namun saat itu ia tidak berfikir bahawa darah tali pusat ini memang perlu ia gunakan.

Sekitar 15 bulan setelah Sparrow cedera, doktor mulai menggunakan darah tali pusat Sparrow yang disimpan dan menjadi bagian dari percubaan yang dilakukan peneliti dari Duke University.

"Saya melihat ada perubahan pada puteri saya, ia menjadi lebih excited, ia mulai boleh berjalan lebih baik dan secara spontan ia mulai boleh berbicara lagi pada saya," ujar Morris.

Darah tali pusat adalah darah janin yang ditemukan dalam tali pusat dan plasentanya ketika ia dilahirkan. Doktor menemukan bahawa darah tali pusat boleh memiliki efek positif pada semua jenis keadaan medis mulai dari kanser, cerebral palsy hingga gangguan pendengaran.

Dahulu darah tali pusat ini dibuang setelah bayi dilahirkan, tapi ketika peneliti menemukan bahawa darah tali pusat ini penuh dengan stem cell (sel induk) yang bisa berguna maka beberapa orangtua ada yang menyimpannya di bank khusus untuk cord blood.

Sel induk yang sudah dewasa boleh membantu memperbaiki jaringan dalam tubuh yang sudah rosak dan beredar dalam sistem tubuh sepanjang hidup. Salah satu penggunaan sel induk ini adalah untuk pengubatan kanser leukemia.

(ver/ir) 

Sumber : http://health.detik.com 

Ibu 'Bertarung' dengan Yu Demi Puterinya

Posted: 19 Mar 2012 08:00 PM PDT

Seorang ibu berjuang melawan seekor ikan yu yang menyerang puterinya. Kejadian itu berlangsung di hari yang sama ketika seorang peluncur dikunyah lengannya oleh ikan buas itu. Dua insiden itu merupakan bahagian serangkaian serangan yu dalam beberapa hari terakhir di Florida, Amerika Syarikat. 

Valeh Levy dan puterinya, Sydney, sungguh tak menduga predator bawah laut itu memasuki perairan pantai yang dangkal tempat biasa mereka bermain papan seluncur. Cuaca cerah ketika ia bersama puterinya yang berusia 15 tahun mulai mendayung papan ke tengah lautan di New Smyrna Beach. 

Tiba-tiba, ia dikejutkan ketika dua kali puterinya seperti ditarik dari bawah. Dia yang menyedari bahaya segera menarik sang puteri ke atas papannya. Adegan tarik-menarik antara dia dan yu terjadi sementara dia terus berusaha mengayuh papan mendekati pantai sambil berteriak pinta tolong.

"Itu bagi saya seperti adegan film Jaws. Anakku seperti terisap ke bawah dan aku menariknya dan berteriak, 'Tidak! Anakku mungkin akan terbunuh', " ujar Levy pada WKMG-TV. 

Yu itu terus berputar-putar sementara di atas papan seluncur Levy dan puterinya berteriak minta tolong. Mereka selamat setelah dua peluncur di dekatnya mendengar jeritan mereka dan membantu mereka ke pantai. Sydney dilarikan ke ruang operasi segera untuk mendapatkan pertolongan.

Pada saat yang sama, yu menyerang peluncur berusia 17 tahun, Nick Romano.Yu juga menggigit lengan peluncur Frank Wacha dan mengunyahnya di Jensen Beach. "Saya sedang mengayuh papan dengan lengan saya ketika tiba-tiba yu itu keluar dari dalam air dan menarik lengan saya. Saya dan yu itu sempat beradu mata," ujarnya. 

Para ahli mengatakan faktor lingkungan mungkin bertanggung jawab atas serangan yu itu. "Faktor lingkungan seperti perubahan iklim dan kurangnya sumber makanan mengubah pola migrasi. Pada saat yang sama 80 juta atau lebih pelancung yang datang ke perairan tersebut, sehingga tidak menghairankan apabila kecelakaan terjadi," kata penjelajah lautan Fabien Cousteau, cucu Jacques Cousteau. Ia mengatakan cuaca hangat membawa yu ke perairan dangkal.

Sumber : http://www.tempo.co 

Pelacur remaja Bangladesh guna steroid

Posted: 19 Mar 2012 07:45 PM PDT


DHAKA - Terdapat kira-kira 900 remaja perempuan dengan sebahagian daripada mereka berusia seawal 12 tahun hidup sebagai pelacur di kawasan setinggan di Tangail.
Dikenali sebagai setinggan Kandapara, kawasan 'panas' itu menjadi tumpuan lelaki untuk mendapatkan khidmat seks terutamanya pada waktu petang.
Pelacur-pelacur remaja itu yang menawarkan perkhidmatan dengan bayaran serendah AS$0.60 (RM1.80) dipaksa mengambil dadah steroid agar mereka kelihatan lebih dewasa.
"Saya lebih berisi setelah mengambil 'ubat' ini (steroid) dan dapat melayan sehingga 15 pelanggan sehari," kata seorang pelacur berusia 17 tahun yang mahu dikenali sebagai Hashi.
Menurutnya, kebanyakan pelacur remaja di sini diumpan sindiket pelacuran yang kemudian menjual mereka kepada ibu ayam.
Dia memperoleh pendapatan kira-kira AS$9.75 (RM29.80) hingga AS$12.19 (RM37.26) sehari dengan jumlah pelanggan antara 15 hingga 20 pelanggan.
Seorang lagi pelacur yang hanya mahu dikenali sebagai Maya, 17, memperoleh pendapatan antara AS$3.66 (RM11.18) hingga AS$6.11 (RM18.67) sehari apabila dia melayan seramai 15 hingga 20 lelaki.
Pendapatan pelacur tersebut menjadi hak ibu ayam yang mengeluarkan wang bagi membeli mereka.
Beberapa pelacur yang sudah berusia atau tidak lagi kelihatan cantik memilih untuk tinggal di Kandapara kerana bimbang akan dipulau jika mereka kembali ke pangkuan masyarakat. - Reuters
sumber : kosmo online

Isteri tinggalkan suami diberi hadiah RM30,572

Posted: 19 Mar 2012 07:30 PM PDT


NEW DELHI, India - Seorang wanita, Anita Narre menerima sekeping cek bernilai AS$10,000 (RM30,572) kerana keberaniannya meninggalkan suaminya selepas mendapati rumah keluarga lelaki itu tiada kemudahan tandas.
Cek tersebut merupakan sumbangan sebuah pertubuhan amal antarabangsa itu disampaikan oleh Menteri Kesatuan Untuk Pembangunan Luar Bandar, Panchayati Raj Jairam Ramesh pada satu majlis di sini semalam.
Anita meninggalkan rumah mertuanya selepas beberapa hari dia mendirikan rumah tangga di sebuah kampung di wilayah Madhya Pradesh.
Dia mengahwini suaminya, Shivram Narre pada 13 Mei 2011
Anita, 23, meninggalkan suaminya kerana dia enggan membuang air besar di tempat terbuka seperti yang biasa dilakukan oleh penduduk di kawasan pedalaman India.
Dia hanya pulang ke pangkuan suaminya selepas keluarga mertuanya membina sebuah tandas di rumah mereka.
Tindakannya itu telah mendorong kaum wanita di kampung berkenaan mendesak suami mereka supaya menyediakan kemudahan tandas di rumah masing-masing. - Agensi

sumber : kosmo online

Dua jururawat dituduh bunuh pesakit kerana simpati

Posted: 19 Mar 2012 07:15 PM PDT


MONTEVIDEO (Uruguay): Pendakwa raya di negara ini memfailkan dakwaan membunuh terhadap dua jururawat kerana melakukan sekurang-kurangnya 16 pembunuhan kerana simpati.
Jururawat lelaki terbabit yang berusia 39 dan 46 tahun, masing-masing didakwa membunuh pesakit di Pusat Rawatan Rapi Neurologi swasta dan unit rawatan rapi hospital kerajaan. Teman wanita seorang daripada suspek dituduh menyembunyikan maklumat berhubung kait dengan kes itu.

Hakim Rolando Vomero yang bertanggungjawab dalam siasatan kes itu tidak memberitahu dengan jelas berapa banyak kematian yang disiasat. Namun, dia berkata, seorang daripada suspek mengakui membunuh 11 pesakit dan seorang lagi lima pesakit. Menurutnya, tertuduh menggunakan pelbagai kaedah untuk mengakhiri nyawa pesakit. "Dalam satu kes, suspek menyuntik morfin ke dalam saluran darah manakala dalam satu lagi kes, mereka mengepam udara ke dalam saluran darah yang mengakibatkan kematian dalam tempoh beberapa minit," katanya. - AFP



sumber : myMetro

Si Manja seperti makhluk asing

Posted: 19 Mar 2012 07:00 PM PDT


BISHKEK (Kyrgyzstan): Dengan wajah seperti ini anda mungkin ingin bersembunyi di dalam rumah saja.
Rupa kucing Don Sphynx yang kelihatan seperti makhluk asing ET ataupun Gremlin menarik perhatian ratusan pengunjung dalam pameran kucing. Kucing dengan wajah menakutkan dalam foto ini yang seolah-olah mengalami hari malang dipamerkan di Bishkek, Kyrgyzstan hujung minggu lalu. Kira-kira 100 haiwan dari Kazakhstan dan Kyrgyzstan mengambil bahagian dalam acara itu, memberikan peluang kepada pamiliknya untuk mempamerkan haiwan peliharaan mereka yang cantik mahupun pelik.

Anak kucing ini menarik perhatian dengan giginya yang berbentuk seperti empat taring dan lidah merah menyala. Dengan berkulit hitam berkedut ia menunjukkan matanya yang hijau kehitaman serta telinga runcing seperti tanduk. Kucing kacukan ini disifatkan sebagai manja, suka berkawan dan bermain, selain cerdik.


Kucing Don Sphynx tanpa bulu berasal dari Russia. Pembiakan pertama bermula pada 1987 di bandar raya Rostov-on-Don di Russia.

Profesor di Institut Pedagogi Negeri, Elena Kovaleva menemui beberapa kanak-kanak lelaki bermain bola sepak dengan sebuah beg. Di dalam beg itu ada seekor kucing yang ketakutan dibawanya pulang dan dipelihara, tetapi ia membesar kehilangan banyak bulu dan kemudian melahirkan anak kucing tanpa bulu. - DM



sumber : myMetro

Teknik pelik Dr Lau

Posted: 19 Mar 2012 06:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang warga emas yang mengalami sakit lutut mendakwa diperdaya seorang lelaki mengaku pakar perubatan tradisional Cina sehingga mengalami pendarahan hidung serta masalah pertuturan selepas menjalani rawatan di premis tabib terbabit di jalan Cheras, di sini.
Warga emas berkenaan, Chow Yoon King, 72, berkata, dia menemui Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Seri Micheal Chong selepas membaca laporan sebuah akhbar bahasa Cina pada 7 Mac lalu mengenai seorang mangsa yang kehilangan kedua-dua buah pinggangnya akibat berubat dengan tabib yang sama.

Menceritakan semula pengalamannya berubat, Yoon King berkata, tabib yang dikenali sebagai Dr Lau itu diperkenalkan seorang rakannya awal tahun lalu selepas mendapat tahu dia mengalami masalah lutut.


"Tanpa berfikir panjang, saya terus berjumpa tabib terbabit untuk mendapatkan rawatan bagi memulihkan lutut saya yang sentiasa sakit. "Sepanjang dua kali rawatan, Dr Lau menggunakan teknik yang agak pelik iaitu memasukkan sudu ke dalam kerongkong hingga termuntah manakala bahagian pemegang sudu pula dimasukkan dalam hidung hingga berdarah," katanya ketika sidang media di MCA, di sini semalam.

Menurutnya, ketika menjalani rawatan kedua, Dr Lau mengurut bahunya hingga bengkak, kononnya bagi melancarkan peredaran darah.


Warga emas itu turut mendakwa dia membayar RM90 untuk setiap kali rawatan, namun, lututnya tidak juga sembuh, malah sakit semakin bertambah apabila hidungnya sentiasa berdarah serta bahunya membengkak.




"Tidak tahan dengan kesakitan yang ditanggung, saya mengambil keputusan menjalani pemeriksaan di Hospital Selayang sebelum doktor menasihatkan supaya menghentikan rawatan dengan tabib terbabit.

"Tidak lama selepas itu, saya terbaca mengenai kisah seorang lelaki kehilangan dua buah pinggangnya selepas menerima rawatan tabib yang sama, oleh itu, saya tampil untuk memberi peringatan kepada orang ramai agar menghentikan rawatan dengan lelaki terbabit serta-merta," katanya.



sumber : myMetro

Lesap di Shah Alam,jumpa di Bangkok

Posted: 19 Mar 2012 06:30 PM PDT


SHAH ALAM: Polis Selangor dengan kerjasama Royal Thai Police (RTP) berjaya menyelesaikan satu kes penculikan membabitkan seorang remaja perempuan dipercayai diculik kira-kira seminggu lalu.
Difahamkan remaja berusia 14 tahun itu berjaya ditemui bersama lima kanak-kanak Myanmar di Stesen Kereta api Hualamphong, Bangkok pada 11 Mac lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner, Mohd Adnan Abdullah, berkata ibu mangsa membuat laporan polis mengenai kehilangan anaknya pada 12 Mac lalu di Balai Polis Seksyen 11, di sini.


Katanya, ibu mangsa menerima panggilan telefon dari anaknya jam 4.57 petang yang mengatakan dia diculik bersama kanak-kanak Myanmar.

"Semua mereka kemudian dibawa masuk ke Thailand oleh kumpulan penculik berkenaan," katanya dalam kenyataan media, semalam.


Adnan berkata, mereka yang diculik diselamatkan RTP pada 11 Mac lalu di Stesen Kereta api Hualamphong selepas remaja terbabit melarikan diri.




"Kejayaan kes itu adalah hasil kerjasama antara pihak berkuasa Thailand dengan Kedutaan Malaysia.

"Kedutaan Malaysia di Bangkok sudah berurusan dengan pihak berkuasa Thailand untuk penghantaran pulang remaja itu dan dijangka sampai di Malaysia pada malam ini (semalam)," katanya.




Adnan berkata, kes itu akan disiasat mengikut Seksyen 366 Kanun Keseksaan (KK) kerana menculik untuk tujuan pelacuran atau melakukan persetubuhan luar nikah.

"Sabit kesalahan boleh dipenjara maksimum 10 tahun dan boleh dikenakan denda," katanya.



sumber : myMetro


Di baham anjing jantan

Posted: 19 Mar 2012 06:15 PM PDT


BUKIT MERTAJAM: "Sambil menahan sakit, saya tidak tahu bagaimana hendak melawan anjing itu," kata Dhiya Qairina Muhammad Nur Akmal, 7, yang cedera diserang anjing jantan ketika menunggang basikal berhampiran rumahnya di Bandar Perda, dekat sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 6.45 petang itu, mangsa menunggang basikal untuk ke rumah rakannya tanpa menyedari seekor anjing hampir dua kali ganda saiz badannya memerhatikannya.
Anjing berkenaan yang dipercayai Rottweiler tiba-tiba menerkam dan menggigit belakang mangsa menyebabkan murid Sekolah Kebangsaan (SK) Bandar Baru Perda itu menjerit kesakitan.

"Saya berasa sakit sangat di belakang namun tidak mampu berbuat apa-apa kecuali menjerit kerana anjing itu sangat besar," katanya ketika ditemui di Hospital KPJ, di sini, semalam.



Kebetulan jeritan mangsa didengari bapanya, Muhammad Nur Akmal Abdul Latif, 47, yang sedang membaiki kereta sebelum bergegas untuk melihat apa yang berlaku. 


sumber : myMetro

Lelaki tarik kakak

Posted: 19 Mar 2012 06:00 PM PDT


KUANTAN: 'Baby...tolong kakak,' jerit seorang remaja perempuan berusia 15 tahun sebelum dipercayai diculik tiga individu termasuk seorang wanita ketika dalam perjalanan pulang selepas membeli kad prabayar bersama dua adiknya kira-kira 100 meter dari rumahnya di Taman Tas, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 3 petang itu, Siti Nur Fatihah Mahadi, pelajar tingkatan tiga Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Pandan di sini, diseret ke dalam sebuah kereta Honda berwarna ungu gelap yang berhenti di depan kedai berkenaan sebelum memecut meninggalkan kawasan itu.
Ketika kejadian, Siti Nur Fatihah bersama dua adiknya, Muhammad Syahmi Aiman dan Siti Nurul Aisyah, 11, dalam perjalanan pulang ke rumah mereka.

Menceritakan kejadian itu, Nurul Aisyah berkata, tiba-tiba kereta dipandu seorang wanita berhenti di depan mereka sebelum seorang lelaki yang duduk di belakang keluar dan menarik kakaknya masuk ke dalam kenderaan itu.



"Kakak menjerit kepada Muhammad Syahmi 'Baby..tolong kakak' sebelum dia dan saya cuba menyelamatkan kakak dengan menarik tangannya sekuat hati," katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam. 


sumber : myMetro

Molotov koktel untuk bekas isteri

Posted: 19 Mar 2012 05:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Satu keluarga hidup dalam ketakutan selepas dua lelaki yang dikenali cuba membakar rumah mereka dengan membaling molotov koktel dalam kejadian di Taman Yew Lai, Jalan Puchong, di sini, kelmarin.
Kejadian kira-kira jam 1 pagi itu dipercayai perbuatan dendam seorang daripada lelaki terbabit selepas bercerai dengan adik mangsa sejak dua bulan lalu.

Lelaki itu dikatakan mahu mengambil kembali bekas isterinya walaupun kini wanita berkenaan sudah berkahwin lain, tetapi dihalang hingga menyebabkan dia cuba membunuh mereka sekeluarga.


Sebelum membakar rumah, dua lelaki itu sebelum ini cuba membunuh mangsa dengan parang dan kayu, namun tidak sempat apabila mangsa sempat melarikan diri dengan masuk ke dalam rumah.

Mangsa, S Kavitha, 30, berkata, ketika kejadian dia dan suami sedang berehat di rumah apabila dengan tiba-tiba dikejutkan dengan jeritan anak jirannya berusia 13 tahun.


Katanya, sebaik keluar, dia melihat tempat letak kereta depan rumahnya terbakar selepas dibaling molotov koktel.



sumber : myMetro

[Gambar mesti lihat] Kanak-kanak mati akibat dipukul dengan tukul besi

Posted: 19 Mar 2012 05:30 PM PDT

Christine Schürrer (born June 30, 1976, in Hannover) is a German citizen who murdered two Swedish children and seriously injured their mother with 15 blows to the head with a hammer after attacking them in their home in Arboga, Sweden, on March 17, 2008.

The reason for the murders has been identified as jealousy, since Schürrer had dated the children's stepfather whilst he was on holiday on the Greek island of Crete in 2006 where she was working at a local hostel.



Beginilah keadaan kanak-kanak yang dibunuh oleh mereka yang
mempunyai hati binatang...
dan
di bawah pula keadaan mayat budak ini setelah
dibuat pembedahan dan lihat kesan daripada
pukulan itu.


kesan retak akibat pukulan..
dan perhatikan pula gambar dibawah
betapa comelnya budak ini....


Suami Cemburu, Pipi Isteri ‘Diukir’

Posted: 19 Mar 2012 05:15 PM PDT

INILAH.COM, Beijing – Seorang lelaki China yang cemburu  pada sang isteri, tega menyerang perempuan malang itu dan 'mengukir' pipinya dengan kata-kata tak pantas.

Insiden yang ramai di kalangan pengguna internet China ini, mulanya diberitakan oleh web China Hush. Menurut web itu, Wei Shengxiong dan Xiaowei telah menikah sejak 2006. Mereka bertengkar kerana Wei curiga isterinya berlaku curang.

Pada pagi hari, 30 March lalu, pertengkaran pasangan yang memiliki dua orang anak itu semakin buruk. Wei memutuskan untuk membuat isterinya 'cacat' kerana merasa marah. "Ia juga ingin membuat isetrinya jelek, sehingga takkan dicintai lelaki lain dan tak berselingkuh."

Setelah mengikat dan menuliskan kata-kata China di pipi isterinya, Wei menggosokkan abu ke atas luka itu sehingga takkan hilang seperti tato. Jika terjemahkan secara kasar, huruf China yang ia tuliskan bererti 'murahan'.

"Saya hanya ingin bercerai dan melakukan pembedahan plastik. Wajah saya rosak dan harus mengenakan topeng jika keluar rumah," ujar perempuan itu. Namun di pengadilan, Wei memiliki pengakuan yang berbeza.

Menurut polis, Wei memberikan beberapa pilihan bagi Wei untuk bertanggung jawab atas perselingkuhannya. Pertama, Xiaowei harus  tinggal di rumah merawat anak mereka, serta tak perlu bekerja.

Kedua, selingkuhan Xiaowei harus membayar sejuta yuan kepada Wei. Ketiga, mereka semua pergi ke pengadilan. Terakhir, Wei membuat isterinya cacat dan mematahkan kakinya. Wei memberi tahu kepada polis, isterinya memilih dibuat cacat.

Wanita ini kejar kekasihnya dengan pisau kerana menyangka pelakon filem porno yang mereka tonton bersama itu kekasihnya

Posted: 19 Mar 2012 05:00 PM PDT


Seorang wanita dari Amrik ditangkap setelah mengejar kekasihnya dengan pisau. Wanita itu mengira kekasihnya adalah pelakon filem porno.

Bermula saat mereka berada di rumah Albuquerque sambil menonton filem porno bersama.
Kemudian Amanda Moya (20 tahun) tiba-tiba mengatakan kalau kekasihnya adalah aktor yang ada di filem tersebut dan mengejar si mangsa menurut laporan KOB.com

"Ia hampir menenggelamkan aku dan berbuat macam-macam lagi. Ia mengacukan pisau di bawah tenggorokkanku," lapor si mangsa kepada 911.

Dengan memakai seluar pendek,lelaki itu lari ke jalan sambil menelefon 911 dengan menggunakan handphonenya.

Menurutnya,kekasihnya itu sudah menusuk pisau di wajah dan juga mengigit dadanya.

Seorang operator 911, menyuruh mangsa melarikan diri dan masuk ke sebuah took. Beruntung ia akhirnya bertemu dengan seorang anggota polis yang menerima panggilan kecemasannya.

Petugas polis itu berhasil menangkap Amanda dan menuntutnya dengan 3 buah tuduhan sekaligus, yaitu penyerangan membabi buta, penyerangan terus menerus dan penyiksaan kepada anak kerana dia meninggalkan bayinya yang masih berusia 8 bulan sendirian saat mengejar kekasihnya itu.

sumber : KOB.com

Dunia sudah gila,masjid pun hendak dijual

Posted: 19 Mar 2012 04:45 PM PDT



sampai macam ni sekali kegilaan manusia...sampaikan masjid pun 
hendak dijual...

Gila..orang meninggal di ucap selamat dan sukses

Posted: 19 Mar 2012 04:30 PM PDT

Bahayakan diri terjun dari cerun curam

Posted: 19 Mar 2012 04:15 PM PDT





Seorang lelaki yang tidak dikenali melakukan aksi ngeri dengan terjun dari sebuah curam setinggi 30.48 meter di lokasi berbatu dan sangat berbahaya di Penzance,Cornwall,Britain.Lelaki tersebut berada di udara selama 2.5 saat sebelum jatuh kedalam air laut sedalam 6meter.Aksi ini sempat dirakam oleh seorang jurukamera Alastair Sopp.(link)

Sperma Tertelan Semasa OraL Seks, Mangsa Pencabulan Polis Takut Hamil

Posted: 19 Mar 2012 04:00 PM PDT


Jakarta, pastinews.com – Gadis remaja yang dipaksa oral seks oleh dua anggota polis dalam serbuan di Monas panik kerana secara tidak sengaja menelan cairan sperma.

Gadis remaja itu YA yang masih berusia 15 tahun berfikir akibat menelan sperma anggota polis dirinya boleh hamil. "Dia merasa masa depannya hancur bila dia hamil," ujar Kanit Reskrim Pegawai polis Gambir AKP Mustakim, Isnin.

Dia dicabuli dua anggota polis Harianto, 26, dan Suharyanto, 37, ketika sedang berduan dengan RM, 16, di kawasan Monas, Jakarta Pusat.

Kedua remaja itu kena tahan dan tidak memiliki KTP, kerana baru saja datang dati Cilacap, Jawa Tengah.

Kedua polis ini bukannya menertibkan kawasan monas dari pasangan muda-mudi itu malah memerasnya dan lantas seorang dari mereka meminta pelayanan oral seks.

Akibat perbuatan itu kedua polis itu sudah ditahan di Polsek Gambir dan dipecat. Selain itu keduanya juga terancam hukuman sembilan tahun penjara. [wdh/inh]

Ada yang berani permainan yang dipanggil Pain Station

Posted: 19 Mar 2012 11:00 AM PDT

PainStation direka oleh 2 orang pereka dari Jerman. Tangan kanan main game, sementara tangan kiri diletakkan di tempat hukuman. Jika anda kalah, anda tidak hanya merasa kecewa, tapi juga kesakitan. Hukumannya terdiri dari pukulan, sundutan panas, atau setrum. Tergantung hasil permainan anda.







 dan inilah kesan-kesan daripada hukuman dalam permainan
ini....




Wow..Goalkeeper cantik pasukan bolasepak wanita AS ini berbogel

Posted: 19 Mar 2012 10:30 AM PDT


Hope Solo, goalkeeper cantik pasukan bolasepak wanita Amerika Syarikat magicJak, berpose tanpa sehelai benang pun dalam majalah ESPN edisi 'Body Issue'.

Hope Solo adalah salah satu dari sejumlah atlet lain, baik laki mahupun perempuan, yang ambil bahagian dalam sesi foto majalah ini.

"Saat remaja, saya merasa tak nyaman dengan bentuk tubuh saya. Saya merasa kurang feminin. Tetapi seiring waktu berlalu, saya belajar untuk sepenuhnya menerima tubuh saya. Ini membantu saya meraih mimpi dan tujuan saya. Saya tak punya masalah dengan berpose telanjang, kerana sekarang saya melihat tubuh sebagai kekuatan," ujarnya, seperti dinukil dari ESPN.

"Tahun 2008, mungkin adalah saat dimana saya dalam keadaan terbaik, dan kami memenangkan medal emas. Saya mulai melihat hubungan antara tubuh dan pencapaian target. Saya tak boleh menjadi penjaga gol bagus tanpa tenaga, keuletan dan kecepatan," tandasnya.

Majalah ESPN The Magazine's 2011 "Body Issue",, menampilkan sejumlah foto eksklusif dari sejumlah atlet yang berpose telanjang atau semi telanjang.

Selain Solo, ada pemain golf wanita profesional Belen Mozo, snowboarder Gretchen Bleiler hingga pemain basketball Sylvia Fowles. Pemain basketball NBA Blake Griffin mahupun penjaga gol Tim Howard juga tak ketinggalan berpose.

Kisah Sebenar Kegagalan Penjualan Coca-Cola di Arab

Posted: 19 Mar 2012 10:15 AM PDT

Seorang manager sales Coca-cola baru kembali pulang kenegerinya setelah kegagalan besarnya di Arab. Maka ia pun harus menghadap bosnya untuk menjelaskan alasan kegagalannya.

Bos : Kau punya prestasi hebat dinagara-negara lain, mengapa boleh gagal di Arab, yang negerinya panas dan ramai orang perlu kesegaran minum produk kita?

Sales : Saya juga berfikirnya dulu begitu bos, negeri itu pasti prospeknya sangat besar kerana disana panas. Saya begitu yakin pasti akan sukses besar disana.

Bos : Lalu apa yang sebenarnya terjadi?

Sales : Begini bos... saya membuat sebuah iklan poster, yang saya pasang di seluruh penjuru negeri itu. Isi poster itu ada tiga gambar, yang pertama orang yang kehausan berbaring dipadang pasir. Gambar kedua orang tersebut minum Coca-cola, dan gambar ketiga, orang itu menjadi segar dan dapat berlari dipadang pasir.


Bos : Wah, ini idea yang luar biasa, iklan yang bagus!Lalu kenapa boleh gagal?

Sales : Tidak ada yang beritahu sama saya, kalau mereka baca dari kanan kekiri.(tulisan Arab)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS