Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Sepah Bubar, Jep & Shuib Tubuhkan Sepahtu

Posted: 05 Oct 2011 12:08 AM PDT

JEP DAN SHUIB TUBUH KUMPULAN SEPAHTU

Mungkin masih ada antara anda yang tidak tahu bahawasanya kumpulan Sepah telah dibubarkan secara rasmi pada bulan Ogos lalu walaupun sebelum itu mereka masih tidak mengakuinya dengan memberi alasan yang mereka masih bersama tetapi ada masa-masa tertentu mereka bergerak sendirian mengikut tawaran yang diterima dan juga jadual masing-masing. Tapi kini, hakikat perpecahan itu tidak dapat disembunyikan lagi dan secara rasminya Sepah sudah tiada. Ya, sudah tiada!

Mungkin tidak mahu hilang begitu sahaja dari bidang yang mereka sendiri ceburi, Jep dan Shuib telah menubuhkan kumpulan baru yang dinamakan Sepahtu pada September lalu tanpa penglibatan Mamat. Menurut Jep, mereka nekad memilih haluan untuk bergerak berdua tanpa Mamat atas alasan tertentu setelah beberapa kali memberi peluang kepada Mamat yang dapat kami klasifikasikan sebagai bermasalah. Kalau tak, takkan la mereka tak nak terima Mamat untuk menyertai mereka lagi?

Menyentuh tentang nama Sepahtu, Jep berkata mereka terpaksa menggunakan nama baru memandangkan nama Sepah digunakan untuk mereka bertiga. Jadi, adil untuk semua pihak.

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Lelaki ini makan anak tikus kerana tak nak kalah dengan ular

Posted: 05 Oct 2011 10:45 PM PDT


SALT LAKE CITY - Seorang lelaki dari Utah, Amerika Syarikat (AS) lepas dari tuntutan setelah makan bayi tikus hidup-hidup.

Andy Ray Harris mengatakan bahawa dirinya memakan bayi tikus tersebut merupakan tindakan yang menjijikkan, namun dia meminta jangan menganggapnya sebagai kejahatan terhadap haiwan.

Jaksa penuntut umum (JPU) menuntut Andy kerana dianggap melakukan kekejaman terhadap haiwan pada bulan April lalu, setelah melihat sebuah postingan video yang diunggah ke jejaring sosial Facebook.

Video tersebut menampilkan Andy sedang memakan bayi tikus hidup-hidup. Lelaki berusia 31 tahun tersebut mengatakan bahawa dia memakan tikus tersebut hidup-hidup sebagai sebuah ujian keberanian.

Seperti dilapor Associated Press, Rabu (5/10/2011), JPU menganggap bahawa bayi tikus tersebut berhak mendapat perlindungan kerana tidak liar dan bayi tikus itu dibunuh dengan cara yang tidak boleh diterima.

Andy mengatakan bahawa itu bukanlah kekejaman, kerana tikus itu juga tadinya akan dimakan oleh ular. Dia juga mengatakan bahawa tikus tidak memiliki hak perlindungan kerana tikus adalah hama.(rhs)

international.okezone.com

Adik Beradik Membuat Kek Berukuran Super yang Terlihat Seperti Biskuit

Posted: 05 Oct 2011 09:45 PM PDT

Dua saudara kandung, David Parry (20) dan kakak perempuannya Laura (23), menghabiskan satu hari setiap minggunya bergumul dengan cokelat, gula dan mentega untuk membuat makanan kesukaan mereka dalam ukuran super besar.

Adik beradik ini telah menciptakan cemilan Jammy Dodger seberat 3.3kg, sebuah Wagon Wheel seberat 3kg, Curly Wurly sepanjang 90 inci serta biskut Bourbon berukuran super.

David, seorang mahasiswa tahun kedua di Universiti Politik East Anglia, Norwich, mengungkapkan bahawa ia adalah seorang tukang masak amatur dan mengakui sangat suka dengan makanan manis.

"Tak seorang pun dari kami yang genius tentang masalah kuliner, tetapi kami berfikir untuk mencubanya," tutur David.

"Kami mencuba untuk menjaga kek-kek tersebut sesuai dengan proporsi dan membuat mereka sebesar mungkin namun harus muat kedalam peti sejuk. Kami tidak berniat untuk mempamerkan kek-kek tersebut, kerana akan menjadi sia-sia. Jadi setelah kek tersebut selesai kami kemudian memakannya." tambah David.


Menurut kakaknya, Laura, mereka mendapatkan permintaan dari ramai orang yang ingin memesan kek tersebut untuk acara pesta, namun mereka lebih memilih memakan kek tersebut atau memberikannya kepada teman terdekat.

Sumber : dailymail

Dosa boleh dipindahkan kepada ayam..pelik,pelik

Posted: 05 Oct 2011 08:45 PM PDT

SEORANG bapa mengayun-ayunkan seekor ayam putih di atas kepala anak perempuannya di kawasan perumahan Mea Shearim, Baitulmuqaddis kelmarin

TEL AVIV - Satu ritual yang diamalkan penduduk Yahudi ialah mengayun-ayunkan seekor ayam berwarna putih di atas kepala seseorang supaya dosanya dipindahkan kepada haiwan itu.

Upacara ritual itu diadakan sebelum Hari Yom Kippur yang merupakan hari paling penting dalam kalendar penduduk Yahudi yang jatuh pada 8 Oktober ini.

Dosa pada tahun lalu itu akan dipindahkan kepada ayam tersebut. - AFP

sumber : kosmo online

Lagi aksi gila babi..peserta tarian tanggal pakaian dalam program realiti

Posted: 05 Oct 2011 07:45 PM PDT


BUENOS AIRES, Argentina - Pihak berkuasa sedang menyiasat program realiti tarian selebriti Dancing With The Stars versi Argentina selepas dua pesertanya menanggalkan pakaian dan melakukan simulasi aksi seks semasa sesi tarian mereka di sebuah studio di sini, lapor laman hiburan Gawker semalam.

Persembahan lucah bekas peserta program realiti Big Brother, Cinthia Fernandez dan pasangan menarinya, Marcello Tinelli menyebabkan hos program tersebut malu besar. Dia sebelumnya terkejut melihat pasangan itu membuka pakaian masing-masing.

Lebih teruk, ibu bapa Fernandez turut berada di studio berkenaan, lapor laman hiburan tersebut.

Pasangan tersebut memulakan rutin tarian mereka sambil berbaring di atas katil putih dengan memakai jubah era Greek kuno dikenali sebagai toga.

Tarian mereka kemudian semakin hangat dengan Tinelli mencurahkan wain merah ke dada Fernandez yang terdedah.

Pada penghujung tarian itu, Tinelli membuka seluar dalam pasangannya menyebabkan Fernandez bogel sepenuhnya.

Aksi mereka disiarkan di laman YouTube.

Namun, ia kemudian ditarik balik kerana mempunyai imej bogel. - Agensi

Gila mamat ni bakar diri di hadapan rakan kerana gagal peperiksaan

Posted: 05 Oct 2011 06:45 PM PDT


ALGIERS: Seorang remaja membakar dirinya di hadapan rakan sekelasnya kerana gagal dalam peperiksaan dan tidak dibenarkan untuk mengulang tahun akhir, menurut laporan, semalam

Kejadian itu berlaku di Souiyah El Houiri.

Pelajar yang berusia 19 tahun itu dikejarkan ke hospital di Oran dan berada dalam keadaan kritikal.

Remaja itu menyimbah badannya dengan minyak tanah dan membakar dirinya di hadapan bilik rehat guru.

sumber : myMetro

Kesian Nenek Meninggal Kerana Petugas Hospital Lupa Beri Makan

Posted: 05 Oct 2011 05:45 PM PDT


Seorang nenek masuk rumah sakit hospital kerana selalu tersedak bila makan melalui mulut. Tragiknya, ia meninggal di rumah sakit gara-gara jururawat lupa memberinya makan selama 4 hari.

Hildegard Mikalansky, nenek 67 tahun dari Buckinghamshire yang menderita multiple sclerosis (MS) dirawat di hospital setelah mengalami cedera kepala serta patah tulang rusuk setelah mengalami kecelakaan dan jatuh.

Doktor memutuskan untuk memberinya makan langsung ke perut melalui tabung makanan kerana ia selalu tersedak saat makan menggunakan mulut. Tetapi petugas rumah sakit lupa memasuk tabung dengan nutrisi yang diperlukan selama 4 hari. Ia meninggal di hospital keesokan harinya dan diduga kerana malnutrisi.

"Saya melihat wanita yang lincah dan hangat tapi keadaanya memburuk dan meninggal dengan cepat di hospital," jelas Mike Stringer (41 tahun), putri Mikalansky, seperti dilapor Dailymail.

Pada pemeriksaan yang dilakukan diketahui Stoke Mandeville Hospital di Buckinghamshire Inggris yang merawat si nenek, lalai dan terlambat memberikan perawatan pada pesakit di akhir minggu.

"Meskipun ibuku sudah menderita beberapa masalah kesihatan seperti multiple sclerosis, tapi pada dasarnya ia mati kerana kelaparan. Ia hanya makan dari celah-celah (tabung makanan). Semua orang terus-menerus mengatakan ia memerlukan makanan dan ia kekurangan gizi, tapi tidak ada yang dilakukan," ujar Stringer.

Doktor awalnya fokus pada cedera kepala dan patah tulang rusuk, tapi putrinya Stringer mengatakan ia khuatir ibunya kurang gizi kerana badannya terlihat sangat kurus.

"Dia sudah kurus dan sebelum masuk hospital dia tidak mendapatkan cukup makan kerana kelelahan akibat penyakit MS. Kami terus-menerus meminta staf memberinya banyak makan kerana ibu sudah kurus dan hanya makan sedikit. Kami prihatin kerana staf catering mengabaikannya. Kami boleh melihat situasinya semakin lebih serius setiap hari," jelas Stringer.

sumber : http://akatsuki-ners.blogspot.com

Syok punya pasal spender nampak pun tak kisah

Posted: 05 Oct 2011 11:01 AM PDT

Kesian 'Siti' ni di ikat dan dipaksa merokok

Posted: 05 Oct 2011 10:30 AM PDT






Gila jantan ni sedang makan pun sempat 'korek' aweknya

Posted: 05 Oct 2011 09:48 AM PDT


Relak-relaklah bang..tempat awam ni

Gempak pekerja hotel ini insuranskan punggungnya sebanyak 4 juta poundsterling

Posted: 05 Oct 2011 08:45 AM PDT


Demi melindungi penampilan dan bahagian tubuh yang dianggap berharga, para selebriti tak segan mengeluarkan berjuta-juta duit. Mereka rela menginsuranskan bahagian-bahagian tubuh yang dianggap menarik dengan nilai selangit.

Sebut saja Jennifer Lopez yang menginsuranskan punggungnya, Heidi Klum yang menginsuranskan dua betisnya serta Dolly Parton yang menginsuranskan payudaranya. Nilai asuransinya, ratusan juta hingga miliaran rupiah.

Natalie Thomas sedang menguji tilam

Namun, Natalie Thomas bukanlah seorang artis. Dia bekerja sebagai pekerja sebuah hotel "Premier Inn." Dia bertugas menguji keempukan tilam dan mendeteksi adanya ketidakberesan pada tempat tidur di tiap bilik hotel.

Punggung merupakan alat kerja utama selama menjalankan tugasnya. Demi menjaga agar kesihatan punggungnya terjamin, perusahaan tempatnya bekerja menginsuranskan 'aset' Natalie sebanyak £4 juta.

Wanita 39 tahun dari Luton, Bedfordshire, menguji sekitar 24 tempat tidur bilik hotel setiap hari. Natalie yang kerap disebut sebagai 'Direktor tempat tidur' bertugas memperhatikan kualiti tilam. Dia menguji seberapa nyaman tilam dengan 46.000 pegas tersebut.

Saat memeriksa tilam, Natalie memerlukan waktu sekitar 20 minit untuk memutuskan apakah tilam layak pakai atau tidak.

Anggota Kerajaan

Premier Inn merupakan hotel yang baru di London dan baru beroperasi selama dua bulan. Hotel itu berpromosi akan memperlakukan setiap pengunjung sebagai anggota kerajaan.

Perusahaan juga merancang membuka 20 hotel baru dalam dua tahun di sekitar London seperti di Leicester Square, Blackfriars, Old Street, Holborn dan Islington.

Direktur Manager Hotel dan Restoran Premier Inn, Patrick Dempsey, menyatakan pertumbuhan hotel menawarkan kesempatan kepada masyarakat yang lebih luas untuk menikmati kenyamanan di lokasi terbaik saat berada di London.

"Kami memiliki 267 bilik luar biasa di salah satu tempat terbaik di London. Setiap pengunjung dapat tidur nyaman di sini," katanya seperti dikutip dari Metro.

Selamat dari tikaman suami kerana payudara silikon

Posted: 05 Oct 2011 07:50 AM PDT


Payudara silikon memang diperuntukkan untuk meningkatkan kecantikan . Tapi dalam beberapa kes, implan payudara bahkan mampu menyelamatkan pemakainya, seperti yang dialami wanita Russia ini.

Pasangan suami-istri Russia terlibat pertengkaran hebat yang berhujung pada percubaan pembunuhan suami kepada isterinya. Dia nekad menikam jantung sang isteri dengan sebilah pisau. Namun si isteri yang identitinya dirahsiakan, selamat kerana pisau tak pernah mencapai jantung. Sebabnya, pisau tersangkut dalam payudara implannya.
Seperti dilapor dari surat khabar Moskovsky Komsomolets, setelah insiden, wanita tersebut langsung dilarikan ke hospital dan harus menjalankan operasi darurat.

Uniknya, menurut ahli bedah plastik yang menangani, Sergei Blokhin, sang suami sendiri yang meminta bedah pembesaran payudara lima tahun lalu. Si wanita setuju dan memilih implan berukuran empat.

Untuk mengganti payudara silikon yang rosak, Blokhin mengatakan menggunakan implan diisi gel seperti silikon yang tidak dapat bocor dan dapat mengembalikan bentuk asli payudara sebelum tragedi.

Jadi Buruan, Lelaki Ini Nekad Tato Seluruh Wajah

Posted: 05 Oct 2011 06:35 AM PDT


SPRINGFIELD - Selama satu dekad keluar masuk penjara, Michael Campbell (36) nekad mentato seluruh wajahnya.

Sejak pertama kali ditahan pada 1995 atas kes percubaan pemerkosaan terhadap gadis berusia 14 tahun, Campbell telah dicatatkan oleh polis Springfield, Missouri, sebagai seorang pelaku kejahatan seksual.

Tidak ada yang berubah dari perilaku Michael sejak dari penangkapan pertamanya, kecuali satu, tampilan pada wajahnya.

Pada tahun 2008, iaitu penangkapan yang ketigakalinya atas kes pencurian, Michael muncul di balai polis Jeferson County, Colorado dengan wajah yang sangat mengerikan.

Polis pun membandingkan tampilan wajah Michael di tahun 2008 dan di tahun 2003, pada saat Michael ditahan untuk kedua kalinya atas kes yang sama, yakni kes pencurian, juga di polis yang sama, di Jefferson County.

Pada foto tahun 2003, hanya ada tiga buah tato di wajah dan lehernya, salah satunya tato anjing pitbul di tengah-tengah lehernya.

Lima tahun kemudian, dia muncul dengan penampilan yang sangat berbeza. Keseluruhan wajahnya dipenuhi tinta tato hitam kekal.

Sebuah pentagram terukir di dahinya, dan gambar dari adanya kerangka di hidungnya adalah tato tambahan yang juga mengerikan untuk dilihat. Sedangkan tato yang agak aneh yang dipilihnya adalah sebuah tato dasi kupu-kupu dengan desain polkadot diukir di tengah lehernya.

Seperti dilapor Daily Mail, Rabu (5/10/2011), Campbell, yang berasal dari Colorado, telah masuk dan keluar dari penjara selama lebih dari satu dekad. Pada tahun 1995, pada usia 20, dia dihukum kerana serangan percobaan pemerkosaan terhadap seorang gadis 14 tahun.(rhs)

Obama Fried Chicken Membuat Warga AS Marah

Posted: 05 Oct 2011 05:30 AM PDT


BEIJING - Sebuah restoran makanan siap saji Kentucky Fried Chicken (KFC) di Kota Beijing, China, menggunakan karikatur Presiden Amerika Serikat (AS) Barack Obama, menggantikan wajah Kolonel Sanders. Hal ini menuai kecaman dari pendukung Obama di AS.

Di bawah logo KFC tersebut, terdapat slogan yang menyebutkan, "kami sangat hebat." Seorang juru bicara dari restoran KFC di China juga menegaskan, restoran ini tidak berafiliasi dengan KFC internasional.

"Ini sangat menghina, menyinggung dan berbau rasis," ujar seorang pendukung Obama Rev. Al Sharpton, seperti dikutip New York Post, Rabu (5/10/2011).

Sebuah restoran di Harlem, NeW York, juga dikecam oleh Pemerintah AS kerana memberikan nama Obama's Fried Chicken.

"Saya tidak mahu makan disana kerana foto tersebut, kalian tidak boleh menghina presiden seperti itu. Bagaimana kalian dapat menggantikan wajah Kolonel Sanders dengan wajah Obama dan mengatakan ini adalah OFC, bukan KFC? perlakuan ini sangat menghina," ujar seorang bernama Momodou Jallow.

Pemberian nama restoran tersebut dinilai merupakan aksi protes yang mengecam peraturan tarif ekspor daging ayam AS. Para importir China dikhabarkan harus membayar dua kali ganda biaya tarif untuk setiap ekor ayam.(rhs)

sumber : international.okezone.com

Gilalah oiii..pakcik ni kencing ke dalam tangki minyak kereta

Posted: 05 Oct 2011 04:45 AM PDT

agaknya pakcik ni dah tak tahan kot...
asal sempat pancut je

Fizz Girl, Kucing Terpendek di Dunia

Posted: 05 Oct 2011 03:40 AM PDT


Seekor kucing mungil di San Diego, Amerika Syarikat, mendapatkan kehormatan untuk masuk kedalam catatan Guinness Book of World Records, sebagai kucing terpendek di dunia.

Kucing yang diberi nama Fizz Girl oleh pemiliknya Tiffani Kjeldergaard, hanya berukuran 6 inci, dan merupakan kucing jenis Munchkin, yakni jenis kucing yang memiliki kaki kecil kerana disebabkan oleh mutasi genetik yang terjadi secara semulajadi.

"Fizz Girl sedar benar dengan keadaan tubuhnya yang mungil, namun itu tidak menghalanhgi dirinya naik ke tempat tertinggi di rumah," kata Kjedergaard.

Meskipun Kjeldergaard telah membesarkan kucing jenis Munchkin selama bertahun-tahun, namun ia tidak pernah melihat satu pun yang lebih kecil dari Fizz Girl.

"Ketika saya membawanya ke doktor haiwan untuk diukur, sang doktor mengatakan bahawa dia merupakan kucing terkecil yang pernah dilihatnya." jelasnya.




Sumber : Huffingtonpost

(Video) Hebat..budak 12 tahun patahkan cubaan merompak gunakan senjata

Posted: 05 Oct 2011 02:45 AM PDT


Budak 12 tahun ini berjaya mematahkan cubaan merompak sebuah kedai emas di Turkey.

Heboh Beredar Foto Peribadi Chu ja Hyun (pelakon Korea) Telanjang di Internet

Posted: 05 Oct 2011 01:25 AM PDT

Bagi penggemar filem Korea mahupun siri drama Korea pasti sudah tak asing lagi dengan Chu Ja Hyun,dan berikut ini ada Foto hot Chu Ja Hyun yang bikin heboh publik disana setelah beberapa foto pEribadinya muncul dalam internet.


Gila babi..penyokong Kelab bolasepak Bayern Munich adakan hubungan seks di stadium ketika saksikan pertandingan

Posted: 05 Oct 2011 12:40 AM PDT


Sepasang penonton bola diusir dari stadium kerana tindakan cabul pada saat pertandingan, Sabtu, 1 Oktober 2011. Pasangan itu dua kali ditangkap basah berhubungan intim.

Pertandingan Bayern Muenchen melawan Hoffenheim di Rhein-Neckar-Arena, akhir minggu lalu, berakhir dengan kesudahan keputusan seri 0-0. Namun di tengah pertandingan tanpa gol tersebut, ada kejadian yang menghebohkan penonton di stadium berkapasiti 30.150 itu.

Ketika pertandingan baru berjalan 16 minit, sepasang penonton tertangkap kamera tengah berhubungan seks sambil berdiri. Pasangan itu berada di kawasan penyokong Bayern.

"Saya fikir itu tidak pantas," ujar salah seorang penonton kepada Bild. "Mereka nampak tidak dilarang. Keduanya menanggalkan seluar mereka dan melakukan itu."

"Penonton di sekitar mereka nampaknya tidak terganggu," tambah warga itu.

Namun tidak lama kemudian, staf keselamatan datang. "Para penjaga pintu menghentikan aksi mereka dan mendesak keduanya untuk menghentikan perbuatan mereka."

Awalnya pasangan itu menuruti perintah staf keselamatan. Tetapi mereka melanjutkan aksi mereka saat turun minum. Akhirnya mereka diusir dari stadium atas ancaman penangkapan karena melakukan tindakan tidak senonoh.

Real copycat,kucing yang dapat tiru aksi tuannya

Posted: 04 Oct 2011 11:35 PM PDT


Kita semua tahu bahwa copycat adalah sebutan untuk orang yang suka meniru-niru orang lain, tapi darimanakah asal mula kata itu berasal? Istilah copycat ternyata sudah digunakan sejak tahun 1800-an. Menurut ahli bahasa, kata itu kemungkinan besar berasal dari perumpamaan seekor anak kucing yang suka meniru tingkah laku ibunya. Tapi boleh jadi mereka salah, kerana mungkin juga kata itu tercipta setelah seseorang melihat kejadian seperti dalam video berikut ini di masa lalu.

Telalu Seksi, Iklan Pakaian Dalam Gisele Bundchen Ditarik Di Brasil

Posted: 04 Oct 2011 10:30 PM PDT



VIVAnews - Gisele Bundchen salah satu model Brasil yang sukses di Hollywood. Namanya tercatat sebagai supermodel terkaya di dunia. Namun, ia sedang menghadapi masalah.

Iklan terbaru lingerie Gisele untuk label pakaian dalam Brasil dengan brand 'Hope' membuat gempar diBrasil. Iklan itu dianggap terlalu seksi dan stereotip.


Iklan itu terdiri dari beberapa adegan. Pertama, Gisele mengenakan pakaian tipis, mencoba menenangkan suaminya setelah melakukan serangkaian kekesalan dengan melanggar kereta menggunakan kad kredit dalam jumlah besar.

Untuk meredakan kemarahan suaminya, Gisele lalu memakai pakaian dalamnya terbaru. Lalu ada suara muncul dalam iklan: "Kau wanita Brasil, harus menggunakan pesonamu".

Pihak Kementerian Wanita Brasil menilai tidak melihat sis
i lucu dari iklan itu. Mereka justru menuntut iklan itu harus ditarik dari televisyen.



"Kempenya sesat mempromosikan stereotip seorang wanita sebagai objek seksual suaminya, dan mengabaikan kemajuan besar yang telah kita capai," kata perwakilan Kementerian Wanita Brasil seperti dikutip dari Guardian, Sabtu, 1 Oktober 2011.

Pejabat setempat menegaskan mereka telah menerima komplain dan keluhan dari masyarakat Brasil. Mereka marah ketika melihat iklan lingerie yang ditayangkan pada 20 September lalu.

Kementerian Wanita Brasil menilai isi iklan itu diskriminatif terhadap kaum perempuan.

Direktur perusahaan lingerie, Sandra Chayo menolak tudingan itu. Iklan itu, katanya, tak bermaksud sebagai iklan berdaya tarik seksual. "Gisele dapat menjelaskan semua situasi dalam iklan hanyalah lawak kehidupan sehari-hari," ujarnya.

Iklan lingerie itu diberi judul 'naturally beautiful' digarap oleh Giovanni + Draftfcb, sebuah perusahaan iklan yang beribu pejabat di Rio de Janeiro dan Sao Paulo. Gisele sendiri belum memberi komen kehebohan itu.
• VIVAnews

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS