Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Isu Gambar Seksi: Lisa Surihani Terkilan & Sedih

Posted: 07 Mar 2011 08:12 PM PST

Kesempatan bertemu dengan Lisa Surihani malam tadi bersempena tayangan perdana filem Merong Mahawangsa di The Curve tidak kami sia-siakan. Dengan nyata & jelas, Lisa Surihani sudah dapat mengagak soalan-soalan panas yang akan kami halakan kepada dia.

Beberapa hari yang lepas, rakan media Beautifulnara ada memaparkan gambar Lisa Surihani yang agak seksi, menampakkan sisi bahunya yang terdedah. Isunya, mungkin sebelum ini orang tidak pernah melihat Lisa berpakaian sedemikian, jadi apabila tersebarnya gambar itu, kecoh lah jiran sebelah!

Di pintu masuk wayang, kami berkata kepada Lisa Surihani, "Lisa, marah Abang Nara sekarang! Ha ha" Gelak tawa kami diiringi oleh rakan-rakan media yang lain.

Menurut Lisa, "Tak, tak. Saya tak marah dia. Tapi itu'lah, gambar tersebut mendatangkan satu kos kepada saya. Sebenarnya, gambar itu ialah gambar lama, sekitar tahun 2009."

"Lisa, sebenarnya saya menghargai kecantikan seorang wanita. Saya menghargai kecantikan Lisa. Kalau Lisa baca artikel saya pun, saya cuma cakap 3 ayat yang berbunyi, bila Lisa Surihani nampak bahu, Abang Nara terkedu. Sekian terima kasih." kata rakan media Beautifulnara dengan ayat-ayat manisnya.

"Yeke awak menghargai kecantikan wanita, atau awak nak 'highlight' kecantikan tersebut," balas Lisa Surihani sambil diselangi hilaian tawa kami. Selepas itu, Lisa Surihani berlalu pergi melayan peminatnya yang lain.

Di ketika itu, kami masih membincangkan isu gambar seksi tersebut. Tiba-tiba, Beautifulnara berkata, "Eh, aku nak minta maaf dekat Lisa lah."

Kami rasa, mungkin di ketika ini Beautifulnara sedang dalam proses memujuk Lisa Surihani. Harapnya, Lisa Surihani dapat memaafkan Beautifulnara.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pelakon Terima Kasih Cinta Malukan Rakan Sendiri!

Posted: 07 Mar 2011 07:16 PM PST

Gua.com.my semalam melaporkan kisah segelintir pelakon teater Terima Kasih Cinta yang bersikap tidak profesional sehingga memalukan rakan pelakon sendiri. Cerita di sebalik tirai ini agak memalukan, bukan sahaja para artis yang terlibat, malahan krew produksi pun turut terkena tempias yang sama. Baca artikel penuh di Sila Hormati Panggung Tempat Anda Mencari Rezeki!

Apabila kami korek identiti pelakon-pelakon yang berabjad ini, terkejut juga sebab kesemua pelakon wanita yang bergaduh sesama sendiri ini merupakan orang lama. Paling menjelikkan, pelakon M tersebut seakan mempunyai agenda tersembunyi untuk mengenakan pelakon K & A.

Tidak menunggu lama, kami sceenshot tweet pelakon yang terlibat dalam teater tersebut, yang dikatakan terasa hati dengan sikap pelakon M yang tidak profesional itu.

Mungkin ada yang berkata, "alah, setakat tak dapat bunga pun nak sentap." Tapi cuba letakkan diri kau dalam posisi artis ini, mungkin kau merasai benda yang sama kot. Tak tahu'lah kalau kau punya hati yang keras. Nasib baik, pelakon-pelakon lelaki menjaga air muka K & A dengan memberikan jambangan bunga tersebut kepada mereka. Kalau tak, tebal je rasa muka ni.

Menurut cerita seorang rakan kami malam tadi, pelakon M memang sudah lama tidak kamceng dengan K & A. Kami pun tak tahu sebabnya, mungkin ada kisah lalu yang masih dipendam. Jadi, pelakon M ini dikatakan sengaja menggunakan cara ini untuk memalukan K & A.

Seorang editor berkata juga, sepatutnya pelakon M tidak membawa masalah peribadi ke pentas profesional. Bukan apa, gelagat pelakon M ini telah diperhatikan ramai orang termasuk krew-krew produksi. Tak keterlaluan andai kata pelakon M itu tidak lagi dipelawa untuk menjayakan program.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Aznil Pengacara Akademi Fantasia 9

Posted: 07 Mar 2011 01:04 AM PST

AZNIL PENGACARA AKADEMI FANTASIA 9

Sebentar tadi telah diumumkan bahawa pengacara Akademi Fantasia untuk musim ke-9 (AF9) yang juga merupakan Akademi Fantasia terakhir ialah Aznil Nawawi. Nampaknya harapan ramai pengikut setia dan peminat Akademi Fantasia yang inginkan Aznil Nawawi kembali mengacara program realiti nombor satu di Malaysia ini menjadi kenyataan. Tahniah Pak Nil.

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Anuar Zain di Prebiu Media Hikayat Merong Mahawangsa

Posted: 07 Mar 2011 05:08 PM PST

Penyanyi bersuara lantang, Anuar Zain hadir di Prebiu Media Hikayat Merong Mahawangsa yang diadakan di Cathay Cineleisure semalam (7 Mac 2011). Dengarnya, lagu tema filem Hikayat Merong Mahawangsa, SEDETIK LEBIH telah melonjak tempat teratas di semua carta stesen radio ketika ini. Tahniah untuk Anuar Zain dan pencipta lagu ini, Edry Abdul Halim.

Setelah menonton filem ini semalam, barulah Budiey rasa lagu ini memang kena dengan tema filem ini. Menceritakan tentang cinta dan perjuangan. Selain suara istimewa dari Anuar Zain, Sedetik Lebih dikuatkan lagi dengan muzik dari orkestra.

Tidak hairanlah lagu nada dering dan caller ringtone Sedetik Lebih dikatakan antara yang tertinggi dimuatturun di telefon bimbit.

Lagu ini dibuat dalam 2 versi iaitu dalam Bahasa Melayu dan Inggeris untuk dipasarkan di peringkat antarabangsa.

Anuar Zain

Anuar Zain

Anuar Zain

Anuar Zain

Anuar Zain

Anuar Zain

Anuar Zain

Anuar Zain

Anuar Zain

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Ummi Nazeera di Prebiu Hikayat Merong Mahawangsa
  • Video Di Sebalik Tabir Hikayat Merong Mahawangsa
  • Filem Hikayat Merong Mahawangsa
  • Photo Behind The Scenes Film Hikayat Merong Mahawangsa
  • Gambar Kekasih Anuar Zain
  • Sneak Preview Rakaman Konsert Fenomena Anuar Zain & Ziana Zain
  • Gambar Anuar Zain Superimpose Bertudung Tersebar di Internet
  • Gambar Anuar Zain Kahwin Senyap-Senyap Adalah Tidak Benar!
  • Majlis Aidilfitri Bersama Anuar Zain Anjuran Anuar Zain Network Sdn Bhd
  • Gambar Sekitar Malam Gala Filem HAQ
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Sekitar Sidang Media Pengumuman Hos Akademi Fantasia 9

    Posted: 07 Mar 2011 04:28 PM PST

    Budiey sangat menyokong kalau Astro mengambil inisiatif untuk mengumpul semua bintang atau juara AF sedia ada untuk diberi peluang bertarung di pentas Akademi Fantasia seperti mana yang telah dibuat untuk program Raja Lawak.

    Namun, untuk mengumpul semua kesemua juara AF untuk pertandingan seperti 'Maharaja AF" sudah tentu bukan satu perkara yang mudah. Ramai antara mereka yang ada komitmen lain. Ada juga yang hilang entah ke mana tanpa khabar berita.

    Budiey rasa penonton akan teruja menonton semua juara AF beradu di satu pentas. Apa-apa pun, idea seperti Maharaja Lawak yang akan disiarkan di Astro Warna satu idea yang tak pernah dibuat oleh mana-mana stesen TV. Mesti ramai tertunggu-tunggu macamana bentuk dan rupa program tu nanti. Agak-agak kalau Nabil join Maharaja Lawak, dia boleh menang sekali lagi tak?

    Gambaran untuk melihat semua bekas AF disatukan di satu pentas sebenarnya sudah menjadi realiti semasa sidang media AF9 yang berlangsung pada 7 Mac lalu. Ramai bekas pelajar AF hadir untuk memeriahkan majlis dan mempersembahkan lagu Menuju Puncak. Namun, sayang mereka tak perform seperti yang kita tonton semasa konsert. Mungkin diorang pun dah lupa dengan tarian Menuju Puncak. Antara yang hadir ialah juara AF8 Shahir, Hafiz, Mawi, Zahid, Azza, Khai, Rosma, Diddy, Haziq, Farhan, Aril dan ramai lagi.

    AF

    Antara bekas bintang AF yang dulunya pernah menyinar dan kini masih bersinar

    AF

    Sidang media dihoskan oleh Ray dan Haniff dari Era FM

    AF

    Seperti yang dijangka, Aznil Nawawi dilantik semula menjadi hos AF yang terakhir.

    AF

    AF

    Mahu baling apa tu?

    AF

    Okay, 1Malaysia!

    AF

    Khai, Haziq, Shahir dan Mawi… siapakah antara mereka yang paling kaya?

    AF

    Wajah-wajah ceria bila lama tak bertemu mata… mesti banyak cerita?

    AF

    Okay, siapa pula pelajar AF9? Nantikan pengumuman seterusnya.

    AF

    AF

    Anding: Ingat lagi saya? Ala yang nangis & kasi chain kat Farah Breep Breep masa dia tersingkir tu?

    AF

    Diddy yang baru sahaja habis pementasan teater Terima Kasih Cinta.

    AF

    AF

    Korang perasan tak Haziq sekarang makin tough, badan Haziq nampak sasa sikit, work out kat gym eh?

    AF

    Farhan yang kini telah buka bisnesnya sendiri.

    AF

    Lama betul tak jumpa Khai, kemanakah kamu menghilang?

    AF

    Wah Rosma, maintain je lepas kahwin ni.

    AF

    Atie pula rasanya berisi sikit.

    AF

    Azza, masih cantik meletop lagi.

    AF

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Shahir di Sidang Media Hos Akademi Fantasia 9
  • Gambar Terbaru Farah di Sidang Media Pengumuman Calon Pelajar AF7
  • Trivia: Siapa Nama Penyanyi Ni?
  • Hafiz Juara Akademi Fantasia 7
  • Blog Terbaru Fatin – Akademi Fantasia 5
  • Gambar Kekasih Alif AF6
  • Gambar Sarimah Ibrahim di Sidang Media Akademi Fantasia 7
  • Foto Marsha, Kefli, Fitri, Bob, Nurul, Reza di Konsert Akademi Fantasia 5
  • Profile ISMA Akademi Fantasia 7
  • LIZDA Akademi Fantasia 7
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Racun Labah-Labah Jadi Viagra Baru?

    Posted: 07 Mar 2011 09:00 PM PST

    Dengan menggunakan racun labah-labah, ilmuwan cuba membuat ubat bagi lelaki dengan disfungsi ereksi.
    Laba-laba yang digunakan oleh ilmuwan tersebut adalah labah-labah dari Brazil Phoneutria nigriventer. "Salah satu efek dari racun labah-labah ini adalah ereksi terus-menerus," kata  Dr. Kania Nunes, fisiolog dari Medical College of Georgia.

    Setelah berhasil memisahkan senyawa penyebab ereksi dari racun, mencubanya pada tikus. Haiwan ini dikenal sering memiliki disfungsi ereksi akut. Pemberian "viagra baru" ini membuat tikus boleh membuat tikus ereksi dengan normal.

    Menurut Nunes, setelah menyelidiki racun lebih lanjut, dia dan pasukannya mendapati cara kerja racun  labah-labah dalam membuat ereksi berbeza dengan cara kerja ubat disfungsi ereksi yang saat ini sudah ada. ". Racun ini boleh jadi pilihan lain untuk mereka," kata Nunes.

    Labah-labah P. nigriventer biasa didapati di dekat tanaman pisang di daerah tropis. Laba-laba, yang kakinya boleh memanjang hingga 10 hingga 12 centimeter ini, sering  berkeluyuran dan menggigit ketika merasa terancam.

    Gigitan beracunnya terasa sangat sakit. Selain mengakibatkan ereksi terus-menerus selama beberapa jam, racun juga akan mengakibatkan orang kehilangan kemampuan mengendalikan otot, serta rasa sakit, kesulitan bernafas. Jika tidak cepat ditangani, kematian karena kekurangan oksigen dapat terjadi. Dengan diberi antiracun, mangsa biasanya kembali sihat dalam seminggu.
    Tidak banyak kematian terlaporkan akibat gigitan laba-laba ini. Dari sekitar 7.000 kes, hanya 10 yang diketahui meninggal.

    Menakjubkan, Bayi Boleh Hidup Berkat Pembuluh Darah Lembu

    Posted: 07 Mar 2011 08:45 PM PST

    INILAH.COM, London – Sepasang bayi kembar lahir prematur dalam 28 minggu. Bayi itu mengalami masalah jantung. Namun, berkat pembuluh darah lembu, bayi itu boleh hidup.

    Doktor memperingatkan Charlotte (ibu) dan David (ayah), bayi kembar mereka, Hannah, kemungkinan besar akan meninggal. Namun, berkat pembedahan menggantikan pembuluh darah bayi dengan pembuluh darah lembu bayi itu secara ajaib bertahan hidup.

    "Sangat menakjubkan, pembuluh darah lembu membuat putri saya tetap hidup," kata Charlotte (38).

    Uji hospital menunjukkan adanya truncus arterioses, suatu keadaan pembuluh darah tak berkembang seperti seharusnya.

    Pada umumnya, pembuluh darah akan mencabang ke kiri dan kanan jantung. Namun dalam kes ini, pembuluh darah bayi menjadi satu dan mengirim banyak darah ke paru-paru.

    Para doktor bedah di Southampton General Hospital memutuskan melakukan pembedahan itu. Operasi itu terdiri dari dua tahap. Pertama, memperlambat aliran darah ke paru-paru. Kedua, menggantikan pembuluh Hannah dengan pembuluh lembu.

    Seperti dikutip The Sun, bayi Hannah yang sudah berusia lima bulan itu boleh pulang ke rumah.

    Pengantin Sakit, Menikah Melalui Skype

    Posted: 07 Mar 2011 07:45 PM PST

    TEMPO Interaktif, Los Angeles – Sakit bukan halangan untuk tetap menikah asalkan ada teknologi. Skype menolong pasangan Samuel Kim dan Helen Oh melakukan pernikahan mereka yang terpisah di hospital dan gereja.

    Hal ini berawal ketika Kim diketahui menderita infeksi paru-paru dan harus ditahan di hospital Khuatir pernikahan mereka terancam batal, akhirnya pasangan itu melangsungkan ikrar sehidup semati dengan cara konferensi video web.

    Kim tetap berada di bangsalnya, sedangkan si pengantin wanita berdiri di gereja yang berjarak 10 mil. Pernikahan berlangsung Sabtu petang waktu setempat dengan disaksikan teman dan keluarganya. "Para tamu mengagumi cara yang kami lakukan," ujar Kim dari tempat tidurnya di UCI Medical Center di Orange.

    Kendati pernikahan berlangsung melalui video conference lewat internet, pengantin dan para undangan tampil sempurna. Mereka semua berhias termasuk ruang bangsal Kim yang dipenuhi bunga-bunga sumbangan para perawat. Adapula lima juru kamera mengabadikan pernikahan berteknologi tinggi itu.

    Para tamu melihat siaran tersebut melalui layar besar, sedangkan Kim menikmati dari laptopnya. Helen Oh mengatakan tanpa kuasa Tuhan dan teknologi tersebut, pernikahannya tidak akan sukses. "Aku tidak oleh melakukannya tanpa pertolongan tuhan," katanya.

    Pasangan ini juga mendapat kejutan tiket bulan madu ke Eropah. Mereka merancang mengunjungi Paris dan Praha setelah dia sembuh dari penyakitnya.

    Guru beri pujian kepada muridnya di Facebook supaya dapat berhubungan seks

    Posted: 07 Mar 2011 06:25 PM PST

    TRIBUNNEWS.COM - Seorang guru menggoda gadis berusia 15 tahun agar dapat berhubungan seks dengan memberikan pujian di Facebook.

    Guru bernama Anthony Dockerty (40) yang mengajar di Winifred Holtby School, Hull, England, menggunakan kokain, viagra, dan menggunakan jabatannya untuk melakukan kejahatan. "Kamu sangat pintar di sekolah. Kamu lebih dewasa dari siswi lain," demikian isi satu dari pesannya di Facebook ke gadis tersebut.

    "Rambut kamu cantik," demikian pujian disampaikannya di lain waktu. Dia juga menanyakan ukuran bra si gadis dan membelikan pakaian dalam. Dockerty yang mengakui melakukan semua kejahatan itu menghadapi tuduhan serius kerana melakukan pemerkosaan dan menyerang dua gadis lain, umur 15-16.

    Dia ditangkap polis setelah pihak polis menanyakan kegiatannya setelah sejumlah komen dibuatnya di Facebook.

    Wow ! Baru 23 tahun dah jadi nenek

    Posted: 07 Mar 2011 05:30 PM PST

    Muda -muda lagi dah jadi nenek...
    saya petik dari myMetro...

    BUCHAREST: Seorang wanita yang mencatat nama sebagai nenek paling muda di dunia menceritakan pengalamannya membesarkan anak sejak berusia 12 tahun, semalam.

    Ibu kepada dua anak, Rifca Stanescu, berkata mana-mana gadis tidak sepatutnya mengikut langkah dia memiliki anak pada usia terlalu muda.

    Bagaimanapun, anak sulung Rifca, Maria, melahirkan zuriat pertamanya, Ion, ketika baru berusia 11 tahun.

    Kata Rifca, 23, dia berkahwin dengan penjual barang kemas, Ionel Stanescu, ketika dia baru berusia 11 tahun, manakala lelaki terbabit 13."Perkahwinan dilangsungkan kerana bapa mahu menjodohkan saya dengan seorang pemuda lain yang tinggal di kampung berbeza," katanya.

    Bersama suami dan cucunya Ion

    Walaupun berkahwin tanpa restu, kata Rifca, ibu bapanya memaafkan perbuatannya apabila dia melahirkan Maria.Anak kedua Rifca, Nicolae, lahir setahun kemudian.

    Kata Rifca, sejak awal dia memujuk Maria supaya meneruskan pembelajaran sehingga dewasa bagaimanapun, gadis itu kemudian berhenti sekolah dan berkahwin pada usia 10 tahun.

     "Enam bulan kemudian, Maria melahirkan Ion," katanya.Kini berusia dua tahun, Ion tetap mendapat kasih sayang daripada Rifca.

    Bagaimanapun, katanya, masih ada yang terbuku di hatinya."Pengalaman menjadi nenek memang menyeronokkan, tetapi saya terkilan kerana sepatutnya Maria mampu mendapat kejayaan lebih baik daripada ini," katanya.

    150 Berbasikal Dalam Keadaan Bogel Hebohkan Melbourne

    Posted: 07 Mar 2011 04:20 PM PST

    TEMPO Interaktif, Melbourne - Lebih dari 150 orang berbasikal menggemparkan Melbourne, Australia, kelmarin (6/3). Pasalnya, para peserta tersebut tampil tanpa berpakaian sebagai tunjuk rasa menyokong aktiviti berbasikal.

    Mereka sekaligus merayakan acara tahunan dengan nama Naked Bike Ride. Peserta itu mengayuh sbasikal mereka sepanjang 10 kilometer dari Edinburgh Gardens di North Fitzroy ke jalan-jalan utama kota Melbourne.

    Pengurus penyelenggara acara Heidi Hill mengatakan aksi itu sebagai tunjuk rasa mendokong aktiviti berbasikal serta mendukung kegiatan lingkungan hidup, dan perdamaian.

    Menurut Hill, itu dilakukan untuk menarik perhatian masyarakat terhadap isu kegiatan berbasikal, lingkungan hidup, dan perdamaian. "Saya rasa orang-orang akan tertarik dan senang melihat banyak orang yang bersenang-senang," ujar Hill.

    Hill mengatakan tubuh para peserta tanpa pakaian tersebut juga dicoret dengan tulisan berupa slogan-slogan. "Slogan-slogan tahun ini fantastis. Slogannya cukup politis," kata Hill.

    "Ada yang menyorot soal keadaan di Libya. Ada juga soal Berlusconi. Majoriti soal kebebasan dan aktiviti bersepeda seperti, 'Tolong berbasikal dengan aman' dan 'cinta basikal'," ujar Hil

    Cicak Berkepala Dua Menetas di Tuban

    Posted: 07 Mar 2011 10:01 AM PST

    BANJARMASINPOST.CO.ID, TUBAN - Seekor cicak berkepala dua ditemukan di rumah Nafsiah (52) warga Desa Kajongan, Kecamatan Jenu, Tuban.

    Khabar penemuan binatang aneh ini pun dalam sekejap telah tersebar dari mulut ke mulut di permukiman penduduk sebelah barat Kota Tuban itu. Rumah Nafsiah dibanjiri orang ramai yang ingin menyaksikan penemuan haiwan aneh tersebut, Minggu (3/6/2011).

    "Ketika awal melihat cicak ini, saya sendiri juga tidak percaya. Tapi, setelah saya perhatikan seksama, memang seperti inilah keadaannya," ujar Nafsiah yang ditemui di rumahnya. Bentuk cicak ini tidak jauh beza dengan cicak pada umumnya, selain memiliki dua kepala.

    Video Wanita Bunuh Kucing Heboh di Facebook

    Posted: 07 Mar 2011 09:30 AM PST


    INILAH.COM, Malaysia – Seorang wanita mendapat nama buruk akibat video dirinya sedang membunuh kucing ditayangkan di Facebook. Setelah diketahui, wanita itu tertekan kerana orang tuanya bercerai.

    "Saya tak boleh mengendalikan emosi, tapi saya menyedari hal itu merupakan kesalahan besar setelah menontonnya sendiri," kata Chow Xiao Wei yang bertindak kejam pada kucing itu.

    Chow (20) menyesali perbuatannya dan siap atas konsekuensi yang ada. Ia juga bersedia melakukan layanan masyarakat bersama Perkumpulan Pencegah Kekejaman terhadap Haiwan (SPCA). Video berdurasi lima minit itu diunggah ke Facebook, pekan lalu.

    Video itu menampilakan seseorang bertopi memukul anak kucing menggunakan payung, kemudian menginjak dan menendangnya hingga mati. Setelah video itu heboh di internet, rakan Chow mengenali video itu dan mem-posting nama dan nombor telepon Chow di internet. Chow pun mulai menerima SMS ancaman dan peringatan di Facebook miliknya.

    Kerana takut, dia pun mengundurkan diri dari pekerjaannya sebagai pembantu penjualan dan membuat laporan ke polis. Chow menyatakan, ketika itu dia tertekan kerana orang tuanya telah bercerai.

    "Tolong beri anakku kesempatan kedua," kata ibu Chow, Cheong Poh Ling, memohon.

    Astaga, Lubang Hidung Bayi Ini Sebesar Telur Ayam

    Posted: 07 Mar 2011 08:45 AM PST

    DEMAK – Seorang bayi di Demak Jawa Tengah memiliki lubang hidung sebesar telur ayam. Akibatnya, selain kesulitan makan dan mengucapkan kata-kata, bayi ini juga sering menangis kesakitan.

    Dwi Zahrotul Sito, bayi berusia 7 bulan ini tidak memiliki sekat pembatas di antara dua hidung dan mulut. Sehingga lubang berfungsi ganda untuk makan dan bernafas sekaligus.

    Hanya seonggok daging kecil menyerupai bibir bahagian atas yang menempel pada hujung hidung. Sementara langit-langit atau gusi bahagian atas tidak nampak sama sekali.

    Akibat kelainan tersebut, anak pasangan Sukari dan Dewi Nur Aini, warga Desa Kalianyar, Kecamatan Wonosalam, ini sukar beraktiviti terutama makan.

    Setiap kali makan, Zahra harus didalam keadaan tidur terlentang agar tidak tersedak. Selain itu, makanannya juga harus benar-benar halus dan cair, kerana bayi yang baru belajar berjalan itu tidak dapat mengunyah.

    Sementara ibu bayi, Dewi Nur Aini, Senin (7/3/2011) mengatakan, Zahra selalu menderita sakit panas dan batuk hingga dua kali dalam sebulan. Diduga, penyebab sakitnya kerana udara yang dihirup tanpa melalui proses penyaringan di hidung.

    Sukari hanya bekerja  dengan penghasilan tak menentu. Kerana itu, Zahra tidak pernah menjalani perawatan perubatan. Apalagi, mereka tidak memiliki kad Jamkesmas untuk berubat.

    Dewi berharap, pemerintah dapat membantu membiaya pembedahan untuk membentuk hidung anaknya, agar dapat hidup normal sebagaimana anak-anak kecil yang lainnya.

    Sumber : http://www.okezone.com

    Seekor Anjing Mati Akibat Patah Hati setelah ditinggal Mati Tuannya

    Posted: 07 Mar 2011 07:20 AM PST

    Seorang tentera Inggris, Kopral Tasker (26th) yang merupakan seorang ahli   pasukan pemusnah bom. Dia ditugaskan ke Afganistan (dailymail.co.uk).

    Selama bertugas di sana, Tasker berteman dengan seekor anjing bernama Theo. Anjing ini adalah salah satu yang terbaik sekolah tentera Animal Royal Army Corps yang bermarkas di Camp Bastion.

    Mereka saling membantu untuk menemukan bom yang dipasang oleh kaum Taliban. Pasangan yang komplit; yang satu ahli pencium bom, yang satu ahli mematikannya.

    "Saya mencintai pekerjaan saya. Bekerja sama dengan Theo membuat saya menjadi pemati bom sejati," Tasker memberi tahu mengenai anjing yang menjadi pasangannya  selama 5 bulan di medan pertempuran.

    Suatu hari, mereka berdua ditugaskan untuk mengambil bahagian dalam penyerangan ke sarang Taliban. Tentunya mereka berdua ditugaskan sebagai pembuka jalan bagi perajurit lainnya. Namun kedatangan mereka tercium oleh pengintai dan terjadilah tembak. Tasker tewas di tempat kejadian. Sementara Theo hanya menderita patah kaki ringan.


    JenaZah Tasker diterbangkan kembali ke Britain. Sementara Theo yang kehilangan tuannya sekaligus sahabat sejatinya, juga kehilangan nafsu makan. Dia tidak mahu dilayani oleh orang lain, bahkan oleh bekas pelatihnya terdahulu. Tak lama kemudian, Theo menderita kejang dan tewas yang diyakini bukan diakibatkan oleh patah kakinya.

    Major Caroline Emmett, Officer Commanding 104 Military Working Dog Squadron memberikan komentar tentang pasangan ini," Koperal Tasker adalah salah satu orang terbaik yang pernah saya kenal. Dia selalu mengutamakan kepentingan orang lain di atas kepentingan peribadinya. Tasker dan Theo adalah pasangan yang diciptakan untuk saling melengkapi satu sama lain."

    Sementara Letnan Kolonel David Thorpe, commanding officer 1st Military Working Dog Regiment mengatakan, "Dia benar-benar mencintai anjingnya dan mampu untuk bekerjasama untuk memberikan yang terbaik. Pekerjaan mereka selama 5 bulan di Afganistan telah menyelamatkan hidup ramai orang, saya tidak ragu itu."

    Di lain pihak, Menteri Pertahanan Inggris, Liam Fox menyatakan kesedihannya, "Ini jelas bahwa Koperal Tasker adalah seorang prajurit yang berdedikasi dan memiliki keterampilan khusus untuk berteman dengan anjing. Dia dan Theo telah menyelamatkan banyak nyawa dan kita harus selalu bersyukur untuk ini."

    Selama bertugas 5 bulan di Afganistan, pasangan ini telah mampu meletupkankan 14 bom dan ranjau rakitan, suatu rekor yang susah dipecahkan oleh anjing tentera lainnya.

    Mohd.Sukur Ibrahim,Aku tetap Aku

    Posted: 07 Mar 2011 06:44 AM PST


    Seorang blogger yang gigih dan sepatutnya dicontohi..Walaupun serba kekurangan tetapi semangatnya untuk berblog tidak pernah kurang.Tabik pada mamat seorang ni.Tiada perasaan malu atau segan dengan kekurangan diri.Blog yang wajib disinggahi dan wajib dicontohi kerana semangatnya.

    Gambar dicuri dari blog broframestone

    Untuk mengetahui tentang blog MOHD.SUKUR IBRAHIM
    SILA KLIK AKU TETAP AKU

    Hebat! India Buat Software ‘Pembunuh’ SMS Spam

    Posted: 07 Mar 2011 06:00 AM PST


    INILAH.COM, New Delhi – India berhasil membuat software baru untuk 'membunuh' SMS spam yang kini makin banyak. Software baru itu bernama SMSAssassin.

    Di India masalah sms spam ini amat menggangu pemilik telefon. Bayangkan sekitar 100 juta SMS spam terkirim. Perusahan pengirim SMS spam iklan juga makin banyak didirikan. Perusahaan itu boleh mengirim langsung ke lebih dari 100.000 orang.

    "SMS spam inilah yang menginspirasi kami membuat SMSAssassin," ujar penolong profesor Indian Institute of Information Technology Ponnurangam Kumaraguru. SMSAssasin memiliki filter spam automatik dan dirancang berjalan pada handphone kelas menengah.

    Selain itu, software itu juga boleh memberi saran pada pengguna perihal SMS spam yang mungkin boleh berguna, lanjutnya. Seperti dikutip Inida Times, kajian Kumaraguru menemukan, SMS itu berbeza bagi tiap orang (baik spam atau tidak).

    "Wanita banyak mendapat SMS produk kecantikan dan diskaun. Sementara lelaki banyak mendapat SMS perihal pekerjaan, automotif, dan lain-lain," papar Kumaharaguru. SMSAssassin dirancang untuk sistem operasi (OS) Symbian.

    Namun, kami sedang mengembangkannya untuk perangkat Android dan Windows Mobile,kata Kumaharaguru.

    [Unik] Kasut Roda Pertama di Dunia.. Rodanya Tinggi.. Susah Memakainya

    Posted: 07 Mar 2011 05:00 AM PST

    Sepasang kasut roda tertua di dunia diperkenalkan di muzium Inggris hari ini – aneh dan unik bentuknya. Kasut roda berusia 100 tahun ini adalah contoh aneh 'Road Rollers', yang sangat popular dengan pengusaha London pada zaman Victoria  yang meluncur ke tempat kerja memakainya.

    Setiap fitur kasut dengan dua roda yang tinggi, ditempatkan satu di depan dan satu di belakang dan pengguna terampil boleh mencapai kecepatan hingga 16mph di sepanjang permukaan yang halus. Mereka diikatkan ke kaki si pemakai dengan tali terpasang ke kaki dengan potongan kayu kuning, dan beratnya lebih dari £ 40 masing-masing.


    Para ahli mengatakan sepatu, yang pertama dibuat pada tahun 1897, memulakan trend nasional dan banyak yang menyenanginya di masa. Kasut roda tertua ini akan dipamerkan di sebuah pameran baru di muzium Lynn, King's Lynn, Norfolk.

    Tim Thorpe, Kurator muzium untuk lebih dari satu dekad, mengatakan kasut roda yang masih tertinggal merupakan 'kepentingan sejarah besar' dan sekitar 100 tahun. Dia berkata: "Mereka adalah benda aneh  tapi sebenarnya sebahagian dari trend besar di London, dimana pengusaha terlihat meluncur memakainya untuk bekerja di sepanjang jalan.

    Kasut ini dijual di London oleh the Road Skate Co of Oxford Street setelah penemuan mereka pada tahun 1897, dan diiklankan sebagai ' ankle -friendly'. Para ahli percaya bahawa kasut ini dirancang setelah ramai  penggemarnya dari pertengahan tahun 1890-an.

    Beberapa pemain kasut roda terkenal waktu itu, termasuk MS Napier, Walter Munn dan A Hoffman, membentuk kelab dan meluncur di jalan-jalan London setiap akhir minggu. Pasangan kasut roda pertama diciptakan oleh Joseph Merlin dari Huy, Belgium, pada 1759. Sayangnya, dia tidak tahu cara berhenti dan jatuh ke dalam cermin, hampir menewaskan dirinya sendiri.

    sumber : daily mail

      

    Petani dan robotnya

    Posted: 07 Mar 2011 04:00 AM PST

    KOMPAS.com — Wu Yulu, seorang petani berusia 49 tahun dari luar kota Beijing, menjadi perbincangan di negaranya kerana robot rumahan buatannya.

    Ketika ini robot ciptaan Wu, yang disebut sebagai anaknya,  mendapat pengakuan internasional. Robot itu terbuat dari barang buangan seperti dawai dan sekrup. Wu telah menciptakan lebih dari 47 robot yang dapat menuangkan teh, memberi api kepada perokok, dan mengecat.

    Wu yang tidak sekolah lagi setelah lulus SD menjadi pahlawan di media massa China atas kreativiti dan penemuannya. Belakangan, media massa asing juga tertarik mewawancarainya sebelum dia muncul di Shanghai World Expo yang akan berlangsung dari Mei hingga Oktober.

    "Saya sedikit terkenal sekarang. Padahal, saya telah melakukan ini lebih dari 20 tahun. Di ekspo nanti saya dapat menerima pengakuan lebih luas lagi. Saya akan mewakili para petani dan saya senang sekali," katanya.

    Wu mengakui, untuk membiayai hobinya mengutak-atik robot memang memerlukan perbelanjaan besar. Dia sampai bercerai dengan istrinya kerana menghabiskan wang terlalu banyak untuk hobinya itu. Robot buatannya telah diperlihatkan di Jepun, Korea, dan Hongkong. Hebat juga petani ini.






    sumber : kompas, daily mail

    Rumah makan atas pokok yang unik

    Posted: 07 Mar 2011 03:00 AM PST






    Restoran atas pokok yang unik ini terletak di Auckland, New Zealand.

    Kejam ke tak?

    Posted: 07 Mar 2011 02:00 AM PST

    Ini adalah upacara keagamaan setiap tahun di adakan di Nepal untuk memberikan hadiah dari semua kekuatan Gadhimai Dewi.Ribuan orang ramai dan lembu dibunuh dengan cara begini.Kegiatan ini diadakan selama dua hari.











    Kejam tak kejam itu mengikut kepercayaan masing-masing.Bagi mereka 
    mungkin ini cara untuk mengucapakn terima kasih pada Tuhan mereka....

    Kaya raya kerana rambut

    Posted: 07 Mar 2011 01:00 AM PST

    VIVAnews - Siapa yang menyangka seorang pedandan rambut boleh mendapatkan US$800 juta untuk satu kali potong rambut?

    Sally Hershberger adalah salah satu pedandan rambut terkemuka yang memiliki kemampuan menciptakan trend rambut di kalangan artis dan masyarakat dunia. Dialah yang menciptakan trend rambut 'Sally Shag' yang dipakai oleh Megg Ryan.

    Sejak 2008, dia mendirikan salon dengan namanya sendiri 'Sally Hershberger'. Di awal pembukaannya, salon ini mengenakank harga US$600  untuk sekali potong. Namun kini, pelanggan harus membayar  US$800 agar Sally mempercantik rambut mereka.

    Sejauh ini, Sally memiliki dua cawangang salon yang terletak di New York dan Los Angeles. Dia menjadi satu dari 20 wanita berpenghasilan tertinggi di Amerika Syarikat. Laman Marie Claire menulis penghasilannya mencapai US$5 juta  sebulan.

    "Saya benci ketika harus mengatakan bahawa saya seorang penata rambut. Tapi nyatanya, saya menghasilkan lebih banyak wang dibandingkan seorang doktor atau pengacara, " ujarnya seperti dikutip laman New York Magazine.

    Penata rambut yang sosoknya digambarkan pada karakter Shane McCutcheon dalam serial 'The L Word' ini berasal dari keluarga sederhana. Lahir dari ayah seorang produsen minyak yang tidak membangun keluarganya untuk menjadi penata rambut, Sally menjadi pemberontak.

    Sally Hershberger tidak mungkin ssukses sekarang jika tidak memiliki kemahuan yang keras untuk mendalami hobinya dan terus belajar. "Anda harus membaca banyak informasi. Michelle Pfeiffer tidak akan mahu dipotong rambutnya oleh seseorang yang tidak tahu apa-apa," ujarnya.

    Dengan memberikan harga yang sangat mahal untuk para pelanggannya, banyak pesaing menyindirnya. "Itu hanya sebuah tanda kehadirannya. Apa keistimewaannya? Itu hanya sebuah ejekan untuk kami semua," ujar seorang pesaingnya.

    Sindiran-sindiran tersebut, dianggap  acuh sahaja oleh Sally Hershberger . Dia menjawabnya dengan karya yang menjadi trend rambut masyarakat dunia.

    Kelakuan jururawat yang buat orang lain marah

    Posted: 07 Mar 2011 12:00 AM PST

    Gambar-gambar itu menunjukkan  dua jururawat melemparkan yoghurt dan jus satu sama lain dalam perang makanan diadakan. Adegan itu dianggap buruk oleh masyarakat.

    Gambar ini, diambil oleh seorang rakan mereka dan kemudian diupload ke halaman Facebook-nya sehingga ramai orang yang melihat.Gambar itu diambil di Hospital Stafford, yang menurut laporan tahun lalu menemukan 1,200 pesakit kehilangan hidup mereka sebagai akibat daripada jururawat yang kurang perhatian, kelalaian dan kekurangan staf.


    Pertarungan lempar makanan diadakan di  ruang  Acute Medical Unit, yang tentunya dikecam keras oleh Komisi Kesihatan, menunjukkan kelakuan yang mengerikan jururawat di hospital. Kejadian ini dikatakan diadakan untuk merayakan staf perawat Victoria Cooper – berpakaian dengan warna biru – yang akan pindah pekerjaan ke sektor swasta.


    Foto-foto menunjukkan Miss Cooper yang direndam dalam minuman energi yoghurt, yang sepatutnya disediakan untuk pesakit, oleh pembantu kesihatan Kim Pointon, dan mereka didapati melakukan gurauan yang keterlaluan tanpa menghiraukan pesakit.


    Julie Bailey, yang mendirikan group setelah kematian ibunya di Hospital Stafford, berkata: "Ini mengejutkan, perilaku tidak profesional yang tidak boleh terjadi di hospital. "Hal ini mencerminkan standard jururawat kita di hospitalt harus ditingkatkan.

    "Mereka jelas tidak menghormati pekerjaan mereka, pesakit atau hospital mereka."

    sumber : daily mail

    Lelong Barang di eBay dengan Foto Separuh Telanjang

    Posted: 06 Mar 2011 11:50 PM PST

    Berbelanja secara online sudah menjadi trend ketika ini. Kita boleh mencari barang yang diinginkan – bekas ataupun baru – dengan hanya melakukan klik tanpa harus mengunjungi kedai tertentu.

    Resikonya, kita kadang-kadang sering tertipu dengan foto yang ditampilkan.


    Seorang wanita berasal Boca Raton, Florida yang baru saja berhasil meraih keuntungan dengan menjual barang bekas di eBay. Bahkan ada yang berhasil dijualnya dengan harga lebih mahal dari harga baru.

    Taylor Morgan (26th) , telah berhasil melelong barang-barang bekasnya sejumlah 21 item dan meraih lebih dari $ 1000 dalam waktu singkat. Bagaimana taktiknya?

    Dibantu oleh seorang teman yang bertugas sebagai fotografer amatur, Taylor membuat beberapa foto dari item-item yang ingin dilelangnya dengan cara berpakaian separuh telanjang – meskipun tanpa wajah.


    "Awalnya saya melakukan ini semua hanya sebagai balas dendam kepada kekasih saya yang telah mengkhianati saya," kata Taylor ketika diwawancara oleh MailOnline. "Saya sengaja membuat foto-foto ini untuk membuatnya sakit hati tanpa memperkirakan keberhasilan dari pelelangannya."

    Dia juga mengaku mendapat 500 email sehari dari berbagai negara yang menyokong kegiatannya, beberapa di antaranya meminta dia untuk membuat foto yang 'lebih hot'.

    "Saya hanya ingin melepas barang-barang yang menjadi kenangan bersama ex-boy friend, tetapi saya mendapatkan lebih." Tailor selalu memberikan bonus foto berupa gambar dirinya – termasuk wajah – kepada mereka yang membeli tawarannya melalui eBay.

    T-shirt putih kosong telah menarik 15 pengunjung dengan tawaran tertinggi seharga $41, kemeja garis-garis diperebutkan oleh 33 penawar dengan harga tertinggi $87,50 (harga baru hanya $ 49). Item yang laku paling mahal adalah seluar pendek olahraga jenama Adidas yang diperebutkan oleh 26 penawar dan laku dengan harga $ 107,5.

    Ternyata putus cinta bukanlah akhir dari segalanya. Kalau kita boleh lebih kreatif, pastinya akan ada sesuatu yang menguntungkan.

    Tentunya Taylor akan jatuh cinta lagi. Begitu putus, dia sudah memiliki rencana yang bagus untuk mengubati sakit hatinya.

    Aduh,makan batu untuk sembuhkan penyakit

    Posted: 06 Mar 2011 10:35 PM PST

    PAMEKASAN- Buat sebahagian besar orang batu merupakan benda keras yang biasa digunakan untuk membangunk. Namun di Pamekasan, Madura, Jawa Timur, batu  dijadikan santapan sampingan.

    Iya itulah yang dilakukan oleh Syafii (39). Warga Desa Toronan, Kecamatan Kota Pamekaskan, memiliki kebiasan memakan batu berukuran kecil sebagai makanan sambilan.

    Ketika ditemui di rumahnya, Syafii mengaku melakukan kebiasaan unik ini sejak beberapa tahun lalu. Dia menceritakan, awal mula memakan batu kerana memiliki penyakit yang tak kunjung sembuh.

    "Seperti mendapat mimpi, saya diharuskan memakan batu yang berada di sungai belakang rumah," kata Syafii.

    Sejak ketika itu, hampir setiap hari Syafii berada di sungai untuk mencari batu dan dimakannya. Sebelum dimakan, setelah batu yang sudah didapat kemudian dihancurkan menjadi potongan kecil.

    Setelah itu, batu harus dibakar sampai kering dan keras. Dalam pembakaran tersebut diperlukan waktu sekira 2 jam, dan setelah itu batu diletakkan ke dalam wadah dan dibawa pulang ke rumah.

    Batu tersebut akan dimakan Syafii di  waktu lapangnya. Hingga kini Syafii mengaku tidak mengalami sakit seperti yang pernah diderita sebelumnya.

    Sumber : http://www.okezone.com

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS