Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Mizz Nina Akhirnya Turut Tarik Diri Dari Show Arak

Posted: 14 Sep 2012 06:46 AM PDT

MIZZ NINA

Ini bagus! Mizz Nina yang sebelum ini seakan bertegas dengan pendiriannya untuk terus membuat persembahan di acara "Guinness Arthur's Day" pada 28 September nanti akhirnya mengikut langkah bijak Ning Baizura yang terlebih dahulu menarik diri daripada membuat persembahan di acara tersebut apabila Mizz Nina melalui Twitternya mengesahkan yang dia turut menarik diri daripada membuat persembahan di acara yang melibatkan minuman keras itu.

MIZZ NINA SHOW ARAK

Seperti kata Mizz Nina di Twitternya:-

Souled Out will be releasing the new replacement line up for Arthurs day today. I will not be performing due to unforseen circumstances.

TWITTER MIZZ NINA

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Foto : Rossa Lancarkan Album Terbaru “The Best Of Rossa”

Posted: 14 Sep 2012 12:01 AM PDT

Bertempat di The Venue, Pavillion semalam, telah berlangsungnya majlis pelancaran album "The Best Of Rossa." Bagi album terbaru ini, ia dimuatkan dengan tiga buah lagu terbaru berjudul Aku Bersahaja, Jangan Ada Dusta Antara Kita dan juga Ku Pinang Kau Dengan Bismillah.

Selain tiga buah lagu baru versi Bahasa Melayu, Rossa turut muncul dengan sebuah lagu versi Inggeris berjudul One Night Lover, di mana ia merupakan lagu duet antara Rossa dan penyanyi Hip Hop tempatan Joe Flizzow.

Bagi peminat-peminat Rossa, jangan lupa untuk mendapatkan album "The Best Of Rossa" ini di pasaran. OHBULAN! yakin, anda akan berpuas hati dengan kemunculan album terbaru ini.

Berikut merupakan beberapa foto Rossa sewaktu majlis pelancaran album semalam :

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Everpurse, Bag Cantik Untuk Wanita Penggila Gadget

Posted: 14 Sep 2012 09:30 PM PDT


Bag adalah perwujudan dari seorang wanita, semua hal yang ada didalamnya adalah segala sesuatu yang berhubungan dengannya. Mulai dari yang Ia suka, Ia benci, tentang pekerjaannya, dan begitu juga dengan gadgetyang dimilikinya. Di point yang terakhir tersebut adalah ciri wanita masa kini yang tak dapat dipungkiri belakangan ini.
Gadget adalah bagian dari lifestyle seorang wanita. Oleh kerana itu, sebuah produsen bag bernama Everpurse pun melirik fenomena tersebut dengan menciptakan bag khusus wanita yang dilengkapi dengan charger-an didalamnya. Kelebihan bag ini tentunya akan memudahkan seorang wanita yang memiliki mobilitas tinggi dalam kesehariannya. Bag ini mampu me-recharge dua baterai iPhone yang kosong menjadi full terisi hingga 100%. Konsep bag yang sedang di garap di Kickstarter ini jika dijual sekitar $129 hingga $159.
 







Penyakit Perempuan Ini Sungguh Mengerikan

Posted: 14 Sep 2012 09:15 PM PDT

Hanya makan biskut dan minum 3 cangkir teh setiap hari tanpa merasa lapar mungkin menjadi impian banyak orang yang ingin menurunkan berat badan. Tapi seorang wanita melakukannya bukan kerana sedang diet, melainkan penyakit langka yang melumpuhkan perutnya.

Suzanne Kettle (28 tahun) hanya minum 3 cangkir teh dan makan beberapa biskut setiap harinya kerana menderita gastroparesis.

Keadaan ini mencegah perutnya berkontraksi mencerna makanan, yang berarti ia membutuhkan waktu 8 jam untuk memproses makanan, 6 kali lebih lama dibandingkan orang normal.

Kerana kondisinya, berat badan ibu satu anak ini turun hingga 19 kg. Ia terpaksa hanya minum teh dan makan biskut untuk bertahan hidup kerana selalu merasa tidak enak badan jika makan atau minum yang lainnya.

"Setiap hari saya boleh hanya minum teh dan makan biskut tanpa merasa sakit. Saya telah kehilangan banyak berat badan," jelas Suzanne Kettle, yang berasal dari Cumbernauld, North Lanarkshire, Skotlandia, seperti dilansir Dailymail, Jumaat (14/9/2012).

Namun kerana tak mendapatkan cukup nutrisi, ia sering merasa sangat kelelahan meski hanya berjalan kaki menghantarkan putranya ke sekolah.

Ia tak punya cukup energi untuk menjalani bisnis mengelola kedai perlengkapan bayi, terlebih harus bolak-balik ke rumah sakit untuk melakukan pemeriksaan rutin.

Keadaan ini pertama kali dirasakan Suzanne tiga tahun lalu. Ia merasa mual dan nyeri di perut. Sejak saat itu, ia harus dirawat di rumah sakit puluhan kali. Dokter berkali-kali salah mendiagnosisnya, seperti batu empedu, masalah hati dan bahkan gangguan jiwa.



Pada Januari lalu, Suzanne yang sudah frustasi akhirnya diberikan 20 suntikan langsung ke perutnya untuk mengurangi rasa sakit, tetapi efeknya hanya sementara. Dia menderita selama 18 bulan tanpa tahu apa sebenarnya penyakitnya.

Barulah pada bulan Mei lalu keingintahuannya terjawab. Setelah mencari second opinion dari dokter di Glasgow's Stobhill Hospital, ia akhirnya didiagnosis dengan gastroparesis.

Menurut dokter, asal-usul kondisi ini masih menjadi misteri dalam kasusnya, namun biasanya mempengaruhi penderita diabetes. 

Tetapi meskipun menderita penyakit langka, Suzanne bertekad untuk mengalahkan penyakit dan dalam waktu dua minggu akan memiliki alat pacu jantung sementara yang dipasang melalui hidungnya. 

Alat pacu jantung akan menggunakan muatan elektrik untuk merangsang otot-otot perut. Mesin ini akan digunakan selama seminggu untuk memantau bagaimana hal itu mempengaruhi pola makan.

sumber: detikcom

Foto yang pasti menyentuh jiwa anda

Posted: 14 Sep 2012 09:00 PM PDT




betapa mesranya keluarga haiwan ini....

Foto Skandal Seks Bintang K-Pop Big Bang Beredar

Posted: 14 Sep 2012 08:45 PM PDT


Personel boyband Korea Big Bang iaitu Seungri diterpa skandal seks, dimana setelah foto mirip dirinya dalam keadaan setengah telanjang dan sedang tertidur nyenyak bocor ke publik.
Majalah mingguan Jepun, Friday, pertama kali memuat skandal seks Seungri ini, yang diduga terjadi saat Big Bang menggelar tour dunia mereka di Jepun.
Foto tersebut memperlihatkan Seungri sedang tertidur pulas diatas ranjang dalam keadaan setengah telanjang.
Beredarnya foto itu juga disusul pengakuan seorang wanita yang menyatakan bahwa dirinya berhubungan Seungri , dan berdasarkan yang ditulis majalah Friday, wanita tersebut mengaku dipaksa untuk berhubungan seks secara terus-menerus.
Namun sampai saat ini kebenaran foto serta pengakuan tersebut belum boleh dikonfiormasi, bahkan YG Entertainment juga belum mengeluarkan pernyataan rasmi terkait skandal seks tersebut.

Lelaki ini diam-diam tinggal di loteng rumah bekas kekasihnya

Posted: 14 Sep 2012 08:30 PM PDT


Kondisi di  loteng rumah Tracy (Foto: Madamenoire)
Keadaan di loteng rumah Tracy (Foto: Madamenoire)
SOUTH CAROLINA - Betapa terkejutnya seorang perempuan di South Carolina, Amerika Syarikat (AS) mengetahui mantan pacarnya tinggal diam-diam di loteng rumahnya. Lelaki itu diketahui telah tinggal di loteng itu selama berminggu-minggu sejak mereka berpisah 12 tahun lalu.

Menurut WCNC TV yang dikutip Orange, Jumaat (14/9/2012) hal ini terungkap setelah perempuan yang bernama Tracy itu curiga dengan bunyi bising yang timbul dari loteng rumahnya.

Tracy yang telah menikah dan memiliki lima anak ini pun mengutus salah seorang anak sauadaranya untuk memeriksa situasi di atas loteng. Tanpa diduga,dia menemukan seorang lelaki berusia 44 tahun tengah tertidur meringkuk di dekat mesin pendingin ruangan (AS).

"Ia tertidur sembari mengenakan jaket tua di dekat  AC," ujar Tracy.

Setelah tertangkap , mantan kekasih Tracy itu pun melarikan diri segera sebelum polis tiba. Sepeninggalan lelaki tersebut, loteng di rumah Tracy pun terlihat berantakan dengan kotoran-kotoran manusia terlihat berceceran di lantai.

Menurut Tracy selama tinggal di loteng rumahnya, lelaki itu kerap mengintip aktivitinya di kamar tidur dengan menggunakan ventilasi udara.

Sementara itu Suratkabar Rock Hill Herald menyebutkan bahwa lelaki itu keluar masuk penjara sejak hubungannya dengan Tracy berakhir 12 tahun lalu. Ia pun diduga memiliki ketergantungan akan ubat-ubatan terlarang.(rhs)

Berjaya turun berat badan tetapi ditinggalkan kekasih

Posted: 14 Sep 2012 08:15 PM PDT


Ryan Buckman, 26 tahun dari Westcliff-on Sea tadinya memiliki berat badan hingga 22 stone (127 kg).

Namun dirinya kemudian berjaya menurunkan berat badan hingga 10 stone (63,5 kg) dalam waktu satu tahun setelah  berhenti minum alkohol serta makan romantis dengan kekasihnya dan menjalani diet dan latihan-latihan rutin.

Yang anehnya nih, sukses turunkan berat badan  tak   membuat  hubungan percintaannya dengan kekasihnya  sukses.

 Begitu Ryan berhasil mencapai target berat badan yang diinginkannya, kekasihnya malah mendepaknya alias memutuskan hubungan dengannya.

"Mantan kekasihku mengatakan dirinya tak suka dengan perhatian yang aku terima saat berat badanku turun. Hal itu membuat kami menjauh dan sangat menyedihkan saat itu dan aku berakhir dengan terlalu banyak kehilangan berat badan," cerita Ryan.

Yang anehnya lagi nih, kekasihnya itu ternyata pernah memperingatkan Ryan  sebelum  dirinya sukses turunkan berat dan mencapai target dan merayakan suksesnya itu dengan melakukan lari separuh maraton.

 Meski begitu Ryan Buckman merasa gembira kerana akhirnya dirinya boleh mendapatkan pekerjaan impiannya menjadi seorang guru PE dan mendapatkan kekasih baru, sesama guru bernama Kimberley.

 "Sekarang  setelah bertemu Kim hidupku terasa sempurna. Dia membantuku menghitung kalori ke dalam perspektih dan berat badanku naik beberapa pound agar terlihat lebih sehat."

Adapun sukses turunkan berat badan membuat Ryan berkeinginan untuk menjadi inspirasi  sebanyak mungkin orang-orang muda untuk menurunkan berat badan.

"Aku sangat bangga boleh membantu anak-anak di sekolah yang dulu melihatku gemuk dan tahu kalau hal itu mungkin untuk boleh menjadi langsing dan sihat," tambah lelaki yang sukses turunkan berat badan itu

Pulak..bekas kondom yang boleh dimakan

Posted: 14 Sep 2012 08:00 PM PDT



Kreatif kuliner kini bermacam-macam. Ada yang terlihat seperti mahakarya mengagumkan, ada pula yang kontroversi dan di luar akal sihat. Di Hong Kong, ada sebuah hidangan yang persis kondom bekas pakai terletak di pasir.

Chef Alvin Leung mengejutkan pengunjung kongres chef internasional Identita Golose di London, Inggris, tahun lalu. Di mejanya terlihat sebuah piring berisi kondom tipis berwarna pink transparan yang terkulai di atas pasir berwarna kuning. Pengunjung nampak jijik melihat cairan lengket putih mirip sperma yang terdapat di dalamnya. Siapa sangka kondom ini boleh dimakan?

Rupanya, kondom tersebut merupakan hidangan kreasi Chef Leung yang diberi nama 'Sex on the Beach'. 'Kondom' ini dibuat dari campuran kappa dan konjac yang dibentuk dengan menyelupkan curut ke dalamnya.

Cairan yang terlihat seperti sperma sebenarnya terbuat dari madu dan campuran Yunnan ham yang dimasukkan ke hujung 'kondom' dengan bantuan pipet. Makanan aneh ini kemudian diletakkan di atas bubuk jamur shitake yang terlihat mirip pasir. Di acara tersebut, Chef Leung bahkan mencabar penontonnya yang terdiri dari chef untuk membuat hidangan yang sama.

"Idea ini betul-betul gila, namun rasanya enak. Sungguh," ujar David J. Constable dari Huffington Post Inggris yang mencuba 'Sex on the Beach'.

Menu ini pertama kali dipamerkan pada Identita Golose di Milan tahun 2010. Kalau Anda penasaran dengan rasanya, silakan berkunjung ke restoran Chef Leung, Bo Innovation, di Hong Kong. Signature dish di restoran berbintang Michelin dua ini dijual dengan harga HK$68 .

Chef Leung yang dijuluki 'Demon Chef' menyebut kreasinya sebagai 'X-treme Chinese'. Namun, kali ini ia membuat 'Sex on the Beach' untuk tujuan mulia, yakni meningkatkan kesadaran akan HIV dan AIDS. Seluruh hasil penjualannya akan disumbangkan ke lembaga AIDS Concern di Hong Kong.

Nampaknya, sebentar lagi warga London dapat merasa 'Sex on the Beach' tanpa pergi ke Hong Kong. Bo Innovation akan segera buka di tempat kelahiran Chef Leung ini pada akhir September 2012.

2 remaja disyaki bunuh 7 orang untuk wang

Posted: 14 Sep 2012 07:45 PM PDT


BEIJING: Dua remaja ditahan kerana disyaki membunuh tujuh orang di selatan China.
Agensi berita rasmi Xinhua melaporkan, Fu Zhenli, 17 dan Liu Qizhi, 18, ditahan selepas polis mengesyaki mereka membunuh tiga orang, termasuk pemilik hotel, seorang wanita hamil dan anak perempuannya yang berusia dua tahun, di wilayah Yunnan pada 30 Ogos lalu. 
Xinhua melaporkan, polis kemudian mendapat tahu, remaja itu membunuh seorang lelaki dan perempuan di wilayah Hunan dan sepasang lelaki dan perempuan di wilayah Guangdong, Ogos lalu.

Kedua-dua suspek itu berasal dari Hunan.



Agensi itu melaporkan, motif pembunuhan itu kemungkinan besar adalah wang tetapi tidak memberi butiran lanjut.


Jenayah ganas dipercayai rendah di China, walaupun data kerajaan biasanya ketinggalan zaman atau tidak lengkap. - AP


sumber : mymetro

Lukisan dibeli dengan harga RM21 di pasar lambak bernilai lebih RM300,000

Posted: 14 Sep 2012 07:30 PM PDT


WASHINGTON: Seorang wanita dari Virginia membayar AS$7 (RM21.24) untuk sebuah lukisan Renoir yang dibeli di pasar lambak, akan menjual lukisan itu dengan harga yang tinggi, bulan ini.
Lukisan itu dinilai pada harga AS$75,000 hingga AS$100,000 (RM227,535 hingga RM303,380) menurut pelelong Potomack Co, yang menguruskan penjualan lukisan Paysage Bords de Seine oleh pelukis impresionis Pierre-Auguste Renoir. 
Ketika membeli-belah di pasar lambak di Virginia Barat, dua tahun lalu, wanita itu, yang enggan namanya didedahkan, menemui lukisan itu dalam sekotak barang-barang lama.

Ketika dia membersihkan rumahnya daripada barang-barang yang tidak diperlukan lagi, baru-baru ini, dia terjumpa kembali lukisan yang dibeli. Ibunya menyuruh dia menilai harga lukisan itu.



Wanita bertuah itu bercadang untuk membawa ibunya ke Perancis selepas jualan lelong dan membawa sejambak bunga ke pusara Renoir. - Agensi


sumber : mymetro

Gambar separuh bogel Kate disiar

Posted: 14 Sep 2012 07:15 PM PDT


LONDON: Putera William dan isterinya, Catherine berang apabila majalah Perancis menerbitkan gambar Catherine separuh bogel dan berkata ia seperti mengembalikan keadaan yang pernah dialami oleh ibu William, Diana.
Pasangan diraja Britain, yang kini berada di Malaysia, meminta nasihat peguam mereka atas apa yang disifatkan sebagai melanggar privasi secara melampau oleh majalah Closer versi Perancis, kata pegawai istana. 
Gambar eksklusif yang agak kabur itu memaparkan Catherine, 30, yang hanya memakai seluar mandi berwarna hitam dan putih sambil Putera William menyapukan losyen di belakang tubuhnya, ketika mereka bercuti di selatan Perancis.

Pegawai di pejabat Istana St James berkata, "Kedua-dua putera dan puteri itu sedih apabila mendapat tahu majalah Perancis itu telah melanggar privasi mereka dengan sikap yang tidak bertanggungjawab.



"Kejadian itu seperti yang berlaku ketika Diana, Puteri Wales, ketika masih hidup di mana beliau sering diganggu oleh jurugambar dan media dengan melampau dan ini menyebabkan pasangan itu marah kerana mereka kini diganggu."


Kenyataan itu berkata, pegawai yang bertindak bagi pihak pasangan diraja itu "kini merujuk kepada peguam mereka untuk memastikan tindakan yang boleh diambil oleh William dan Catherine."

Pasangan diraja itu kini menumpukan perhatian mereka dalam lawatan ke Singapura, Malaysia, Kepulauan Solomon dan Tuvalu sempena sambutan Jubli Intan Ratu Elizabeth II.

Pembantu diraja berkata, William, kedua dalam senarai takhta Britain, dan Catherine, "berang dan terkejut" kerana majalah itu menerbitkan gambar yang dianggap sebagai melampaui batas." - AFP 


sumber : mymetro

Maut dibakar di laman sekolah

Posted: 14 Sep 2012 07:00 PM PDT


BANDAR RAYA GUATEMALA: Satu kumpulan perusuh membalas dendam terhadap seorang lelaki yang dikatakan pihak berkuasa membunuh dua kanak-kanak di sebuah sekolah rendah, semalam.
Menteri Dalam Negeri, Mauricio Lopez Bonilla berkata, lelaki mabuk yang dikenali sebagai Julio Saquil itu menceroboh masuk ke sekolah di Tactic, Alta Verapaz, di utara negara itu sebelum menyembelih dua kanak-kanak dengan sebilah parang.

Bonilla berkata, sekumpulan perusuh kemudian membawa Saquil, 35, ke halaman sekolah itu dan membakarnya hingga mati.


"Dia berjalan masuk ke dalam sebuah kelas dan mula menyerang pelajar. Dia memenggal kepala seorang pelajar lelaki berusia 13 tahun dan menyembelih seorang murid perempuan berusia lapan tahun dengan parang," kata anggota bomba Tactic, Wilson Cahuec.

Pihak berkuasa tempatan berkata, Saquil mempunyai sejarah terbabit dengan masalah dadah dan keganasan, tetapi mereka belum dapat mengenal pasti motif serangannya.


Pihak berkuasa mengenal pasti murid yang mati itu sebagai Evelyn Yanisa Saquij Bin, 8, dan Juan Armando Coy Cal, 13.



Mayat kanak-kanak itu mempunyai kesan kecederaan yang cuba mempertahankan diri.

Sementara itu, Fox News melaporkan kumpulan perusuh terbabit terdiri daripada guru-guru dan penduduk tempatan.


Hukuman tanpa perbicaraan bukan satu perkara luar biasa di Guatemala di mana bilangan polis agak kurang.

Agensi hak asasi kemanusiaan negara itu pula berkata, 234 percubaan menghukum bunuh tanpa bicara berlaku tahun lalu dan sekurang-kurangnya 40 orang maut.


Ekoran perbuatan ganas itu, ketegangan semakin berleluasa di kawasan kejiranan tempatan yang mula bertindak melakukan hukuman sendiri.


Baru-baru ini, empat lelaki yang disyaki mencuri ditangkap dan dibelasah oleh penduduk yang berang. Mereka menganggap kaedah hukuman yang dilakukan mereka lebih sesuai berbanding undang-undang pihak berkuasa.


Bagaimanapun, nasib masih menyebelahi empat lelaki berkenaan apabila akhirnya diselamatkan dan ditahan oleh polis. Itu pun selepas mereka diikat, dipukul dengan kayu, ditumbuk dan ditendang. - DM


sumber : mymetro

Sebat suami jahat

Posted: 14 Sep 2012 06:45 PM PDT


MELAKA: Padah memukul isteri menggunakan kerusi kayu hingga cedera, seorang pekerja kontrak dijatuhi hukuman penjara enam bulan dan dua sebatan oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam.
Majistret Ida Rahayu Sharif menjatuhkan hukuman itu terhadap PM Thirupathi Celvam, 33, dari Setia Alam, Selangor selepas mengaku salah terhadap tuduhan berkenaan.

Mengikut kertas pertuduhan, Thirupathi didakwa dengan sengaja menyebabkan kecederaan isterinya, R Komala Devi, 32, menggunakan kerusi kayu meja makan di sebuah rumah di Kondominium Cheng Heights, Taman Cheng, kira-kira jam 4 petang, 7 September lalu.


Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum tiga tahun atau denda atau sebat atau dua daripada hukuman itu.

Peguam Pusat Bantuan Guaman, Nur Air Mohamed yang mewakili Thirupathi memohon hukuman terhadap anak guamnya diringankan kerana tertuduh mempunyai tanggungan seorang anak berusia satu tahun.


"Tertuduh yang memperoleh pendapatan RM3,000 sebulan perlu menampung kos sara hidup keluarganya dan tidak mempunyai rekod jenayah lampau," katanya.



Bagaimanapun, Pegawai Pendakwa, Inspektor Muhamad Juhari Haron memohon hukuman berat dijatuhkan terhadap tertuduh yang sepatutnya bertanggungjawab melindungi isterinya.

"Walaupun tiada rekod jenayah lampau tetapi mangsa isterinya yang mana perkahwinan itu atas dasar cinta.


"Peranan tertuduh untuk memberi nafkah dan melindungi isteri, tetapi tertuduh melakukan perbuatan tidak berperikemanusiaan dengan memukul mangsa menggunakan kerusi kayu," katanya.

Ida Rahayu kemudian memerintahkan tertuduh dipenjara enam bulan dan dua sebatan kerana kesalahan.


sumber : mymetro

Tubuh ‘ghaib’ kaki terjulur

Posted: 14 Sep 2012 06:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: "Semasa tiba di tempat kejadian, saya lihat hanya kaki terjulur keluar dari permukaan lubang manakala tubuhnya terlipat membongkok," kata Pegawai Bomba, Narmizi Hamzah, dari Balai Bomba dan Penyelamat Selayang yang mengetuai usaha menyelamatkan lelaki yang terjatuh ke dalam longkang di Kampung Melayu Kepong, di sini, kelmarin.
Menurut Narmizi, ketika diperiksa lelaki terbabit berusia 40-an tidak bergerak, malah tidak menyahut panggilannya dan disyaki pengsan selepas terperosok ke dalam longkang sedalam satu meter pada jam 9.25 malam.

"Saya tidak tahu berapa lama mangsa dalam longkang berkenaan yang terletak berhampiran rumah penduduk.


"Mujur longkang itu tidak ditenggelami air walaupun hujan lebat ketika kejadian," katanya yang ke tempat kejadian bersama satu jentera dan enam anggota selepas menerima panggilan daripada orang awam.

Narmizi berkata, mangsa dipercayai terbabit kemalangan selepas motosikal ditunggangnya terbabas akibat jalan licin sebelum terjatuh ke dalam longkang itu.


"Berdasarkan laporan pemilik kediaman berkenaan, dia baru pulang ke rumah apabila ternampak motosikal tanpa penunggang rebah di tepi jalan berhampiran pintu pagar.



"Pemilik berkenaan yang curiga dengan keadaan itu memeriksa kawasan depan rumahnya dan menemui penunggang motosikal itu di dalam longkang," katanya.

Katanya, kemalangan itu tidak disedari sesiapa berikutan hujan lebat selain persekitaran gelap manakala longkang itu pula dilindungi pokok hiasan merimbun.


"Saya bersama anggota lain mengeluarkan mangsa dan kerja menyelamat perlu berhati-hati kerana bimbang mencederakan mangsa.

"Ini kerana, longkang itu sempit dan berdinding konkrit. Mangsa diselamatkan dan dikejarkan ke Hospital Selayang," katanya.


sumber : mymetro

Tangisan di sisi mayat ibu

Posted: 14 Sep 2012 06:15 PM PDT


BAGAN DATOH: Seorang bayi perempuan berusia tujuh bulan dipercayai menangis berjam-jam sebelum ditemui di sisi mayat ibunya di kuarters guru di Sekolah Menengah Sains Bagan Datoh, di sini, pagi kelmarin.
Mayat Normaya Mokhtar, 33, yang juga guru Bahasa Jepun di sekolah berkenaan dan dipercayai meninggal dunia akibat serangan jantung, ditemui rakan yang ke rumahnya jam 8 pagi kelmarin.

Rakan mangsa yang enggan dikenali berkata, dia menghantar SMS, malam Rabu lalu, namun tidak dibalas, menyebabkan dia beranggapan mangsa sibuk.


"Saya pelik apabila mendapat tahu dia tidak hadir ke sekolah (pagi kelmarin) menyebabkan saya ke rumahnya yang tidak jauh dari sekolah itu. Sebaik tiba di rumahnya, saya dapati pintu rumah tertutup rapat biarpun berkali-kali dipanggil, namun tiada jawapan.

"Saya segera memeriksa keadaan sekeliling rumah dan mendapati kunci pendua disimpan di hadapan rak kasut rumah berkenaan sehingga membolehkan saya membuka pintu hadapan rumahnya," katanya.


Menurutnya, sebaik melangkah masuk, dia terus mencari rakannya di setiap ruang sebelum mendapati mangsa terbaring di ruang bilik tidur utama dan bayinya berada di sisi.



"Dia ditemui dalam keadaan pucat dan terbaring di atas katilnya bersama bayinya yang menangis. Doktor yang memeriksa keadaannya selepas itu memaklumkan dia sudah meninggal dunia," katanya.

Menurut seorang lagi saksi yang enggan dikenali, dia terdengar tangisan bayi berpanjangan sehari sebelum mengetahui berita kematian guru berkenaan, namun dia tidak mengambil apa-apa tindakan.


"Arwah seorang guru bahasa Jepun dan sudah mengajar di sekolah berkenaan sejak lebih dua tahun lalu. Dia sangat disenangi rakan-rakan dan suka membantu," katanya. Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan berkata, mangsa disahkan meninggal dunia akibat serangan jantung.

"Mangsa meninggal dunia lewat petang Rabu lalu, namun hanya diketahui jiran dan rakan yang ke rumah mangsa pagi esoknya. Setakat ini polis mengklasifikasikan kes ini sebagai mati mengejut namun turut menjalankan siasatan bagi mengesan jika ada unsur jenayah," katanya.


Difahamkan, mangsa dipercayai menetap di rumah berkenaan bersama bayinya yang berusia tujuh bulan, manakala suami bekerja di Johor Bahru.


Jenazahnya dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Batu Gajah petang kelmarin.


Sementara itu, Exco Kesenian, Kebudayaan, Belia dan Sukan Perak, Datuk Zainol Fadzi Paharudin ketika dihubungi merakamkan takziah kepada keluarga mangsa dan menyifatkan kematiannya satu kehilangan besar bagi warga pendidik.


"Saya dimaklumkan pengurusan sekolah berkenaan mengenai perkara itu. Saya sepatutnya mewakili Exco Pelajaran, Pengajian Tinggi, ICT, Sumber Manusia, Sains dan Teknologi Perak, Datuk Mohammad Zahir Abdul Khalid, namun terpaksa menghantar wakil kerana terbabit dengan program lain," katanya.


sumber : mymetro

Badan berketul nafsu pula lemah

Posted: 14 Sep 2012 06:00 PM PDT


ALOR SETAR: Keghairahan mengambil ubat-ubatan mengandung steroid jenis 'testosterone' bagi menambah kekuatan ketika menjalani latihan angkat berat menyebabkan seorang ahli bina badan kini menderita lemah tenaga batin dan kerandut zakar turut mengecil.
Malah, masalah dialami lelaki berusia 40-an itu turut menjejaskan keseluruhan hidupnya apabila ditinggalkan isteri selain sering mengalami pelbagai masalah kesihatan. 
Dia yang tinggal di bandar raya ini dan hanya mahu dikenali sebagai Thomas berkata, doktor memberitahu masalah lemah tenaga batin yang dialaminya berpunca daripada pengambilan steroid jenis testosterone berlebihan sejak lebih tujuh tahun lalu.

Menurut Thomas, dia menceburi sukan bina badan sejak berusia 20 tahun dan pada mulanya hanya mengambil makanan kesihatan tambahan serta ubat-ubatan untuk meningkatkan tenaga fizikal.


sumber : mymetro

Duda cemburu simbah asid

Posted: 14 Sep 2012 05:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki yang 'gila talak' sanggup bertindak kejam dengan menyimbah asid ke muka teman lelaki bekas isterinya berikutan permintaannya untuk rujuk semula ditolak dalam kejadian di Jalan Segambut, di sini, malam kelmarin.
Akibat kejadian itu, teman lelaki wanita itu, Abdul Rahman Othman, 41, hilang penglihatan mata kirinya dan turut melecur di muka dan tangan kirinya. 
Menceritakan kembali kejadian itu, Abdul Rahman berkata, persahabatan dengan teman wanita dan bekas suami wanita itu sudah terjalin sejak 20 tahun lalu dan hubungan mereka terputus selepas mereka berkahwin.

Bagaimanapun, katanya, setahun lalu, dia terserempak dengan teman wanitanya itu yang sudah berstatus janda ketika bekerja dan wanita itu menceritakan masalah dan tekanan dihadapinya akibat sikap pemarah serta cemburu buta bekas suaminya itu.


sumber : mymetro

Hebat...Wanita Ini Pencen di Usia 102 Tahun

Posted: 14 Sep 2012 05:30 PM PDT

Sally Gordon namanya. Seorang wanita "super" berusia 102 tahun. Hari ini,dia mula menikmati masa pencen bersama 7 cucu dan 6 cicitnya, setelah mengabdi selama 84 tahun sebagai pegawai negeri di Nebraska, Amerika Syarikat.


Sally yang mengundurkan diri kelmarin mengaku kesihatannya masih baik. Hebatnya lagi, alasannya pencen bukan kerana keadaan fiziknya. "Ini sudah samapai waktunya saja," katanya seperti dikutip Reuters.

Pada usia 75 tahun, Sally bekerja sebagai staf legislatif di Nebraska. "Saya berjalan 7 blok dari rumah menuju tempat kerja setiap hari," katanya membuka rahsia sihat yang dilakukannya selama ini.

Lahir di Chicago pada 26 March1909, Sally sedikitnya telah menjalani 15 sampai 20 pekerjaan berbeza. Mulai dari reporter, model, administrasi perusahaan ukiran, hingga bekerja di pejabat pemerintahan Nebraska. "Hidup berlalu dengan cepat," katanya.

Jim Gordon, anak Sally, kini berusia 64 tahun. Menurut Jim, sebuah keajaiban melihat ibunya memiliki kemampuan luar biasa itu. "Saya tidak tahu lagi harus berkata apa, dia hanya bekerja dan terus bekerja," kata Jim yang bekerja sebagai pengacara.

Sally ditinggal suaminya sejak 1969. Ia hidup dengan 4 orang anaknya. Pada usia 100, Sally diberikan medal penghargaan dari Presiden Barack Obama.

Sumber : http://unik-aneh-langka.blogspot.com

Demi kerja sanggup menggadaikan maruah orang lain....

Posted: 14 Sep 2012 05:15 PM PDT



Cuba perhatikan gambar di atas.Demi untuk mencari sesuatu yang sensasi mereka ini sanggup menggadaikan maruah mereka dan juga maruah orang yang di ambil gambarnya.Apakah kerana nak dapatkan hasil yang lumayan kita gadaikan maruah orang lain.Mereka ini tidak tahu bertapa malunya mangsa ini apabila gambar ini disiarkan kelak.......Paparazi oohhh paparazi (artis Paris Hilton)



Aksi perempuan yang nak tunjuk bagus,akhirnya tergolek

Posted: 14 Sep 2012 05:00 PM PDT




LETAK MAKLUMAT IKLAN

Kenapa anjing diikat di tiang elektrik?

Posted: 14 Sep 2012 04:45 PM PDT



Anjing gigit kaki tuannya yang menghidap kencing manis

Posted: 14 Sep 2012 04:30 PM PDT

Nasib baik lelaki ini tersedar..


ROSEBURG: Seekor anjing memakan tiga jari kaki seorang pesakit kencing manis ketika lelaki itu tidur.

Pakar haiwan berkata, anjing itu bertindak demikian mungkin kerana deria untuk membantu membuang daging yang membusuk pada lelaki berkenaan.

James Little, 61, membuat panggilan kecemasan Selasa lalu dan memberitahu anjingnya memakan jari kakinya itu ketika dia tidur.

Dia memberitahu wartawan semalam, keadaannya kini 'memuaskan.' Little berkata, dia tidak menyedari jari kakinya dimakan anjingnya, Shiba, kerana kakinya kebas akibat penyakit kencing manis.

Pegawai Kawalan Haiwan Douglas County, Lee Bartholomew berkata, anjing itu tidak kelihatan berbahaya.

Anjing memang diketahui memakan mayat atau daging manusia yang membusuk.

 Seekor anjing di Illinois memakan jari kaki kiri seorang kanak-kanak 10 tahun yang berkudis ketika dia tidur Disember lalu.

Beberapa bulan sebelum itu, seekor anjing memakan ibu jari kaki lelaki penghidap kencing manis ketika lelaki berkenaana tidak sedarkan diri kerana mabuk. - AP

Remaja ini Terkunci di Dalam Perpustakaan

Posted: 14 Sep 2012 04:15 PM PDT

sumber gambar : stomp.com.sg

TEMPO Interaktif, SINGAPURA – Seorang remaja perempuan terkunci di dalam perpustakaan Nasional Choa Chu Kang di Lot 1 Shoppers Mall, Singapura, gara-gara lewat keluar saat jam buka perpustakaan berakhir, Jumaat minggu lalu. Seperti dilaporkan kelmarin, Isnin (18/04), keluarga gadis itu awalnya berusaha mencari ke perpustakaan. Tapi petugas tidak mengizinkan mereka masuk dengan alasan tidak ada orang yang tertinggal dalam perpustakaan.

Seorang saksi  mengatakan, gadis itu terkunci hampir dua jam, yakni sejak perpustakaan tutup pukul 21.00 sampai akhirnya seorang juruteknik datang untuk membuka pintu perpustakaan pukul 22.45 waktu setempat. "Seorang staf, keluarga gadis itu dan beberapa orang ada di lokasi ketika kejadian tersebut," kata saksi.

Remaja itu masuk ke perpustakaan ketika keluarganya berbelanja di kompleks Lot 1. Namun ketika perpustakaan tutup, remaja itu tak juga muncul. Khuatir, orangtuanya pun berusaha mencari ke perpustakaan. Tapi staf perpustakaan  tak membenarkan mereka masuk dengan alasan tempat itu sudah kosong. Tak puas, untuk ketiga kalinya pada pukul 22.45 waktu setempat, ayah remaja itu kembali ke perpustakaan dan melihat anaknya duduk bersila di dalam ruangan.

Suasana yang diharap tak berlaku dalam kelas pelajar kita

Posted: 14 Sep 2012 04:00 PM PDT


Lawak....Pencuri curi barang dari pencuri

Posted: 14 Sep 2012 10:30 AM PDT


Baca judulnya dah buat kita tersenyum, tapi yang pasti ini cerita sebenar. Seperti yang diberitakan Metro.co.uk, 2 orang pencuri meninggalkan kedai perhiasan di Milwaukee dengan membawa hasil curian iaitu wang tunai dan batu permata.

Sayangnya kedua pencuri itu tak boleh menikmati hasil curian mereka. Sebelum berhasil merayakannya, kedua pencuri itu ternyata juga diincar oleh pencuri yang lain. Dan barang curian mereka dicuri oleh kelompok pencuri lain ketika cuba keluar dari kedai tersebut.

Menurut Leftnan polis Thomas Welch, kerana kejadian itu timbul perkelahian di jalan sebelum akhirnya kelompok pencuri berhasil lari dengan menggunakan kendaraan dan terjadi kejar-kejaran diantara mereka.

Untungnya polis berhasil membuat kedua kendaraan itu menepi dan menahan 4 orang termasuk 2 orang pencuri pertama yang berusia 40 dan 31 tahun. Adapun group pencuri yang ke 2 berusia 22 dan 27 tahun. Ke 4 pencuri itu berasal dari Illinois.

Tapi menurut Leftnan Thomas Welch, para polis tak menemukan wang tunai atau juga perhiasan dan mereka sedang mencari kemungkinan adanya tersangka lain dalam persitiwa itu.

Lagi di China panggil wanita bogel sempena pembukaan hotel

Posted: 14 Sep 2012 10:15 AM PDT




semakin hari di China semakin teruk..wanita dipanggil berbogel untuk sesuatu acara seperti sudah 
menjadi satu kemestian

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS