Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Gambar : Perkahwinan Zul Handy Black & Fyza.

Posted: 22 Jul 2011 01:30 AM PDT

Tahniah buat Zul Handy Black & Fyza (37) yang mengikatkan tali pernikahan mereka pada 16 Julai 2011 di kampung halaman pengantin perempuan, di Alor Setar, Kedah. Menurut sumber terdekat pihak perempuan, Fyza telah menjadi isteri buat Zul Handy Black dengan 2 kali lafaz nikah.

Sebelum ini, Zul Handy Black pernah bergelar pasangan kekasih bersama pelakon drama, Aida Aris.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Ini Dia Gaya Rambut Terpelik di Dunia

Posted: 22 Jul 2011 09:00 PM PDT

Beberapa gaya rambut yang pelik/Dailymail

LONDON – Gaya rambut merupakan aset penampilan seseorang. Namun, beberapa orang tertangkap kamera memilih gaya rambut yang benar-benar di luar fikiran orang pada umumnya.
Menyisakan beberapa helai rambut dan dikepang menjadi empat bahagian seraya dicat hijau, membentuk rambut afro hingga berbentuk topi, atau mengukir muka Michael Jackson, adalah beberapa gaya rambut yang dinilai aneh oleh salah satu media online di New York, Outbrain.
Sebagaimana dilansir Dailymail, Jumaat (22/7/2011), mereka mungkin berfikir akan menciptakan trend baru. Tapi para korban fashion tersebut justeru menjadi bahan tertawa di media online sebagai gaya rambut terburuk.
(rhs)

Lelaki dakwa budayanya benar adakan hubungan seks dengan remaja bawah umur

Posted: 22 Jul 2011 08:00 PM PDT

MELBOURNE: Mahkamah Wilayah Victoria semalam, menjatuhkan hukuman penjara 10 tahun ke atas seorang lelaki kerana menyebabkan seorang gadis berusia 11 tahun hamil.

Lelaki itu mendakwa budayanya membenarkan dia mengadakan hubungan seks dengan seorang gadis di bawah umur.


Lelaki yang berusia 31 tahun berketurunan etnik minoriti, dikatakan kawan keluarga gadis yang juga dari etnik yang sama, telah mengadakan hubungan seks dengan gadis itu sejak tahun 2008. Gadis itu melahirkan seorang anak lelaki pada bulan Oktober 2010.


Ketika membela dirinya, lelaki yang tidak diberitahu nama dan kumpulan etniknya memberitahu pihak berkuasa, "tiada halangan usia" di dalam budaya mereka ketika memilih pasangan seks.


Tapi Hakim Lisa Hannan berkata, tindakan lelaki itu merupakan "penghinaan kepada sesiapa saja dan melanggar kesopanan dan moral." Dia terus menjatuhkan hukuman atas tuduhan penderaan seksual berterusan terhadap kanak-kanak di bawah 16 tahun dan perampasan kanak-kanak.


"Ia tidak berkaitan dengan mana-mana budaya di dunia yang menerima adat ini," katanya. - AFP

sumber : myMetro

Jadi Jutawan Kerana laman web ciptaan sendiri dibeli AS$100 juta

Posted: 22 Jul 2011 07:00 PM PDT


NEW JERSEY, Amerika Syarikat (AS) - Seorang gadis, Catherine Cook dan dua saudara lelakinya, David serta Geoff bergelar jutawan selepas laman web ciptaan mereka, MyYearbook dibeli pada harga AS$100 juta (RM296.6 juta) oleh pihak laman jaringan sosial Latin, Quepasa, lapor sebuah akhbar semalam.

David mendapat idea untuk menghasilkan laman web berkenaan semasa dia dan kakaknya menyelak buku tahunan sekolah mereka pada 2005.

Ketika itu, dia berusia 15 tahun, manakala Catherine setahun lebih tua.

Buku tahunan sekolah di AS menyimpan gambar dan nama para pelajar senior selain maklumat mengenai pelbagai pertubuhan serta aktiviti sesebuah sekolah yang dicetak pada setiap tahun.

David dan Catherine kemudian berusaha untuk mencipta buku tahunan digital di Internet dan menamakan laman web tersebut, MyYearbook.

Dalam tempoh enam tahun MyYearbook beroperasi, adik-beradik Cook memperoleh pendapatan AS$17 juta (RM50.5 juta) dengan laman web mereka berjaya menarik minat 70 juta pengguna dan ia dilihat sebanyak 1.2 bilion kali sebulan.

Pada Rabu lepas, Quepasa mengumumkan pengambilalihan MyYearbook berjumlah AS$100 juta dengan AS$82 juta (RM244 juta) melibatkan pemberian saham Quepasa, manakala baki AS$18 juta (RM53.5 juta) lagi dibayar secara tunai. - Agensi

Bidan gebu sanggup langgar pantang larang demi wang

Posted: 22 Jul 2011 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: "Pada mulanya saya takut melanggar pantang larang ditetapkan nenek, tetapi demi wang ia akhirnya saya abaikan," kata seorang gadis yang terjebak dalam kegiatan urut batin biarpun cita-cita asalnya mahu mewarisi kepakaran neneknya dalam bidang urut tradisional.

Berbekalkan wajah jelita dan tubuh gebu, gadis tukang urut berusia 21 tahun itu yang hanya mahu dikenali sebagai Su berkata, dia sebelum ini belajar ilmu urut tradisional daripada neneknya yang juga seorang bidan berpengalaman.


Menurutnya, harapan neneknya dan dia sendiri ketika itu ialah untuk menjadi seorang tukang urut tradisional khususnya untuk wanita baru bersalin. "Sejak kecil saya suka melihat nenek mengurut wanita baru bersalin dan dari situ timbul minat saya untuk mewarisi kerjayanya," katanya yang ditemui Harian Metro di sebuah pusat urut di pinggir ibu kota.


Su berkata, ketika berusia 15 tahun, neneknya yang sudah tua menurunkan ilmu perubatan dan urut tradisional itu kepadanya.


"Pada masa sama dia berpesan agar saya tidak melanggar pantang larang termasuk menyalahgunakan ilmu ini untuk tujuan urutan lain, tetapi demi mendapat wang dengan cara mudah, saya kini melanggar amanatnya.


"Pada mulanya saya mengurut wanita lepas bersalin di rumah saya di Perak, tetapi pendapatan diterima tidak mencukupi untuk perbelanjaan harian, menyebabkan saya memberanikan diri berhijrah ke Kuala Lumpur," katanya.



Menurut Su, pada mulanya, dia bekerja di Damansara, dekat Petaling Jaya dan ketika itu dia hanya menawarkan khidmat urut badan, kaki dan refleksologi pada harga RM50 bagi satu sesi, tetapi akibat pengaruh beberapa rakan sekerja, dia mula berminat dalam urutan seks.


"Selepas mencuba urutan batin buat pertama kali, saya jadi seronok terutama apabila dapat pendapatan lumayan dan sejak itu, ia menjadi rutin harian saya melayan lelaki ketagih urutan batin," katanya.


Tanpa berselindung, Su mengakui kegiatan memberikan khidmat urut batin akhirnya menyebabkan dia tergelincir lebih jauh apabila turut memberikan khidmat seks kepada lelaki.


"Namun, saya agak berhati-hati memilih pelanggan bagi mengelak penyakit kelamin dan hanya bersedia menyerahkan tubuh kepada pelanggan yang memenuhi cita rasa saya," katanya.


Su berkata, kini selepas lebih tiga tahun bergelumang dalam kegiatan tidak bermoral itu dia mempunyai ramai pelanggan tetap dan pendapatan diterima lebih lumayan.


Menurutnya, untuk khidmat urut batin dia mengenakan bayaran tambahan antara RM30 hingga RM50 manakala untuk khidmat seks bayaran dikenakannya RM200.


Apabila ditanya sampai bila dia mahu melakukan kerja jijik itu, Su hanya menggeleng kepala dan berkata: "Memang terlintas dalam fikiran saya untuk berhenti, tetapi disebabkan tiada pendidikan tinggi dan kebolehan lain, buat masa ini hanya kerja ini saya tahu." Mengenai pantang larang neneknya yang dilanggar, Su berkata, setakat ini tiada kesan negatif terhadap dirinya dan berharap keadaan itu berterusan.


"Dulu nenek kata kalau langgar pantang kulit muka jadi kendur dengan cepat dan tenaga mengurut berkurangan. Entahlah, setakat ini saya tak rasa apa-apa pun," katanya.

sumber : myMetro

New Zealand larang nama pelik pada bayi

Posted: 22 Jul 2011 05:00 PM PDT


INILAH.COM, Auckland – Jika ingin menamai bayi anda Lucifer atau Messiah, anda sebaiknya tak usah tinggal di New Zealand.

Memberi nama semacam itu kepada bayi, sebagaimana diberitakan Straits Times, telah dilarang oleh negara tersebut.

Nama dengan tanda baca yang tak lazim seperti tanda seru, titik, tanda bintang atau garis miring. Hal ini dilakukan setelah pemerintah menolak tiga orangtua yang hendak memberi nama aneh kepada anaknya.

Salah satunya, kembar yang hendak diberi nama Benson dan Hedges, mengikuti cap rokok ternama. Lalu ada yang ingin menamai anaknya seperti Violence dan Number 16 Bus Shelter.

Bahkan, pernah ada gadis cilik trauma dengan namanya sendiri dan merengek minta sijil kelahirannya diganti. Ia tadinya diberi nama Talula Does the Hula From Hawaii.


Gambar bogel yang tak pernah di protes

Posted: 22 Jul 2011 03:45 PM PDT

170 Orang sanggup bayar untuk rasa tidur dipenjara

Posted: 22 Jul 2011 10:45 AM PDT


KANSAS CITY, KOMPAS.com - Mahu merasa bermalam di penjara? Silakan datang ke penjara Jefferson City, Missouri. Tarifnya 30 dolla semalam.

Ternyata tantangan ini menarik 170 orang. Mereka dijadikan percubaan sebelum penjara itu benar-benar beroperasi minggu depan. Di antara mereka ada pengacara dan sepasang suami isteri yang merayakan ulang tahun pertama perkahwinan mereka.

"Ini merupakan pengalaman yang dapat diraih tanpa mengotori hidup mereka dengan catatan jenayah. Mereka menginap dan mendapat pengalaman yang sampai pada kesimpulan, mereka tidak akan berbuat begini lagi," ujar Greg White, polisi setempat.

Peserta harus menyerahkan semua barangan mereka, seperti jam tangan, telefon, dan perhiasan. Layaknya seperti tahanan sebenar mereka juga difoto dan diperintahkan masuk ke sel. Mereka tetap dapat membuka pintu sel. "Namun, perasaan terkungkung masih ada kerana pintu keluar ruangan dikunci," ujar Bob Watson, wartawan Jefferson City News Tribune yang juga menjadi peserta.

Sebagai kenang-kenangan, mereka boleh membeli baju bergambar penjara. (Reuters/Joe

Culik Gadis di Bawah Umur, Kemaluan Seorang Lelaki Diikat dengan Batu Bata

Posted: 22 Jul 2011 09:45 AM PDT


Polis Bangladesh memberikan pernyataan bahawa mereka sedang menyelidiki kes dimana seorang lelaki dipaksa untuk diarak keliling desa tanpa menggunakan pakaian dengan batu bata terikat pada kemaluannya. Ini adalah satu bentuk hukuman atas penculikan dan pernikahan dengan gadis di bawah umur yang dilakukan oleh lelaki tersebut.

Hukuman ini dijatuhkan kepada lelaki 30 tahun itu di hari Sabtu lalu oleh dewan setempat di sebuah desa 30 kilometer sebelah selatan Dhaka. Polis mengatakan lelaki itu telah menculik seorang anak gadis berusia 12 tahun dan memaksanya untuk menikahi dengannya. Setelah itu, dia melarikan diri.

"Ketua dewan dan beberapa tetua desa memukulnya dan diarak dengan batu bata terikat pada penis di sebuah sungai dengan disaksikan 200 orang lebih," kata polis sub-inspektur Binoy Krishna Kar.

Pengadilan adat merupakan hal yang legal di Banglades, tetapi hanya jika digunakan untuk menyelesaikan sengketa yang berkaitan dengan kepemilikan tanah, warisan, dan masalah kecil lainnya. Orang desa dilarang untuk menjatuhkan hukuman fizik.

Sumber: asiatown.net

Sampan kecil yang boleh dilipat dan sangat gempak

Posted: 22 Jul 2011 08:40 AM PDT

Jika anda ingin berlayar disebuah kolam ditaman kota ? atau pun sebuah tasik yang berada jauh ditengah kota ? Pasti anda memerlukan sebuah sampan , dan anda boleh menuju tempat itu dengan menumpang sebuah bas atau kereta sekalipun , segera bongkar kemudian rakit dan gunakan untuk berlayar.sampan yang direka khusus ini sangatlah praktik , portable dan boleh digulung , mudah proses membuatnya , sehingga sangat pantas apabila disebut sebagai alat pengangkutan air yang sempurna sekaligus melengkapi gaya hidup.




Set Catur Osama bin Laden Sangat Popular di Kalangan Tentera Amerika

Posted: 22 Jul 2011 07:35 AM PDT




Permainan catur sedang popular di kalangan angkatan bersenjata Amerika Syarikat, iaitu satu set catur unik yang menampilkan Osama bin Laden sebagai Raja Taliban dan Perdana Menteri Tony Blair sebagai lawannya di sisi sebelah lain.Idea ini berasal dari seorang bekas tentera, Jeffrey Train usia 48 tahun, yang berasal dari Kanada. Dia mendapat ilham untuk membuatnya ketika sedang bertugas di Kandahar Airfield pada tahun 2006, lalu memproduksinya setelah itu. Satu set permainan catur ini dijual dengan harga sekitar £250.

Pada awalnya, set catur ini ditujukan hanya untuk kalangan tentara Kanada, tapi ternyata penjualannya menyebar dan sukses di berbagai tempat, termasuk Amerika.

Sebagai contoh, sebagai pengganti buah putih yang normal pada papan catur umumnya, digambarkan Tony Blair sebagai raja, Ratu Elizabeth II sebagai ratu, sniper sebagai gajah, dan Big Ben sebagai benteng. Kuda dan anak buah diwakili oleh berbagai jenis tentera dari berbagai peringkat.

Di sisi lawan, Osama bin Laden yang merupakan pimpinan Al Qaeda mewakili raja, dan wanita yang menggunakan pakaian burqa sebagai ratunya.Ada juga versi Amerika dari set catur ini, Parti Republik, dengan raja George W. Bush, melawan Parti Demokrat, dengan raja Barack Obama. Sedangkan, Patung Liberty mewakili benteng.

Lynea Lattanzio, Ini Dia Wanita Yang Menjaga Kucing Sebanyak 800ekor

Posted: 22 Jul 2011 06:00 AM PDT



Dia ingin memelihara kucing ketika dia masih kecil, tapi ibunya tidak menyetujui. Sekarang dia mempunyai "Cat House di Kings" tempat tinggal dan merawat hampir 800 kucing.

Kisah inspiratif Lynea mulai pada tahun 1981, ketika, setelah melalui perceraian yang sulit, dia memutuskan untuk pindah ke tempat yang sunyi di sungai. Dia membeli sebuah tanah dan menetap di tahun 1983. Segera setelah dia mulai bertanya kepada dirinya sendiri: "Apa yang kufikirkan, wanita tanpa anak yang tinggal di sebuah rumah besar pada 6 hektar", tetapi sedikit dia tahu keputusannya akan mengubah hidupnya selamanya. Sembilan tahun kemudian, ayah Lynea meminta bantuannya untuk menggantikan 2 kucing Manx yang meninggal kerana usia tua. Pada pencarian untuk memenuhi keinginan ayahnya, Lynea singgah di penampungan haiwan dan keluar dengan kotak dari 15 anak kucing (tidak ada yang Manx).

Pada tahun 2004, Gedung Cat pada Raja adalah rumah bagi lebih dari 500 kucing, dan kucing-kekasih sumbangan tidak boleh menutupi pengeluaran yang terus bertambah. Untungnya, derma sangat murah hati meninggalkan perkebunan seluruh ke syurga kucing, dan wang itu digunakan untuk membeli enam hektar tetangga dan dipagar di seluruh fasilitas. Sekarang ada hampir 800 kucing liar ditinggalkan dan ditempatkan di penampungan Lynea, dan meskipun merawat mereka adalah pekerjaan penuh-waktu, ia menyambut setiap kedatangan baru dengan tangan terbuka.


Kesian..nenek ini tinggal dengan 7 ekor itik di pondok buruk

Posted: 22 Jul 2011 05:35 AM PDT


Kemiskinan yang menjerat Mistani (90), warga Dusun Soloh Timur, Desa Murtajih, Madura, memaksanya tinggal di sebuah pondok berukuran 3 x 2 meter. Nenek renta ini tidak tinggal sendiri, tetapi ditemani tujuh ekor itik peliharaannya.

Rumah tinggalnya sekaligus berfungsi sebagai kandang itiknya. Bau amis menyeruak di dalam rumahnya. Sebab, kotoran bebek dan kotoran Mistani bercampur menjadi satu. Di rumah itu, memang tidak dilengkapi tempat mandi cuci yang memadai.

Berdasarkan penuturan Mistani, setelah suaminya, Sumo, dan anaknya, Asmo, meninggal dunia beberapa tahun lalu dirinya tinggal sebatang kara. Tak ada sanak saudaraya yang membantunya. "Suami dan anak saya menjadi sandaran satu-satunya. Namun, keduanya sudah meninggal," katanya, Rabu (20/7/2011), dengan nada terbatas.

Rumah yang ia tempati saat ini bukanlah miliknya, melainkan tempat tinggal yang dibuatkan oleh para tetangga Mistani. Munawar (45), tetangga Amyani, mengatakan, setelah ditinggal suaminya, Amyani tidak punya tempat tinggal sehingga masyarakat bertekad untuk membuatkan pondoksederhana.

Selama tinggal di situ keperluan makan Amyani hanya menunggu belas kasihan para tetangganya. Selama ini yang rajin memberi makan Amyani adalah Wati. "Saya tidak tega melihat dia kerana sudah tua renta dan tidak boleh bekerja mencari nafkah lagi," tutur Wati.

Satu-satunya kekayaan Amyani adalah tujuh itiknya. Untuk memenuhi makan ketujuh itiknya, Amyani selalu menyisihkan makanan dari hasil pemberian para tetangganya. "Kalau itiknya bertelur saya jual," imbuhnya.

Melihat penderitaan Amyani, Pemerintah Daerah Pamekasan pun tergerak untuk membantunya. Amyanimasih boleh bernapas lega. Pasalnya, kini ia memperoleh bantuan wang sebesar Rp 2 juta. Bantuan tersebut menurut Bupati Pamekasan Kholilurrahman untuk biaya hidup sehari-hari. "Sementara itu yang boleh kami bantu. Selanjutnya akan kami upayakan pembangunan tempat tinggal yang lebih layak sekaligus dengan biaya hidupnya," kata Bupati Kholil.

WOW...Cat kuku termahal di dunia

Posted: 22 Jul 2011 04:35 AM PDT


Cat kuku menjadi sebahagian gaya hidup wanita moder. Fungsinya tak lagi sekadar mempercantik jemari tangan dan kaki, tapi juga menunjukkan kelas sosial pemakainya.

Terbukti dengan kemunculan produk cat kuku 'Models Own Gold Rush' seharga US$132 ribu . Cat kuku dengan harga 'selangit' ini bertujuan untuk menekankan kekuatan ekonomi pemakainya.

Apa yang membuat cat kuku itu mahal? Yang jelas bukan bahan bakunya, kerana meski menampilkan warna emas mengilap, cat kuku itu tidak mengandung emas.

Yang membuat produk pemulas kuku mahal justru kemasannya. Bayangkan saja, cat kuku berwarna emas itu ditempatkan di sebuah botol kaca dengan tutup bertabur 1.118 berlian. Produk eksklusif ini boleh diperoleh di butik perhiasan Frost of London, di London, Inggris.

Kemunculan produk itu bahkan menggugah 'kreativiti' pelaku industri kecantikan untuk membuat tiruannya. Dengan penampilan semirip mungkin, produk tiruan ini akan dipasarkan dengan harga superekonomis yakni £5 .

Jadi, apakah Anda tertarik membeli yang asli atau versi tiruannya?


sumber

Freddie Umur 13 Tahun Tingginya Hampir 2 Meter

Posted: 22 Jul 2011 03:00 AM PDT


SUFFOLK - Freddie Ratliff meskipun usianya 13 tahun, namun dia memiliki tinggi badan di atas rata-rata anak seumurannya.

Di usianya yang masih remaja, tinggi badan Freddie sudah mencapai 1,8 meter. Normalnya, anak-anak seusia Freddie memiliki rata-rata tinggi badan berkisar 1,4 meter hingga 1,5 meter.

Tinggi badannya yang menjulang, mendukung cita-citanya menjadi atlet basketball. Remaja lelaki ini kini telah menjadi salah satu anggota pasukan basket Inggris kategori di bawah umur 15 (England U-15).

Dia berhasil terpilih menjadi anggota yang mewakili Inggris di pertandingan basketball walau baru mulai bergabung di pasukan selama 18 bulan.

Sehari-harinya, remaja yang bertempat tinggal di Harkstead, Suffolk, Inggris, ini mengisi harinya dengan berlatih basketball.

Kelak dia sangat berharap dapat bergabung di skuad nasional.(rhs)

HAMAD tulisan yang paling besar didunia

Posted: 22 Jul 2011 02:00 AM PDT


INILAH.COM, – Ada tulisan yang sangat besar diukir di permukaan bumi. Sangat besar sampai terbaca dari luar angkasa: HAMAD.

Tulisan "HAMAD" itu terukir di permukaan bumi dan terbaca dengan jelas dari luar angkasa. Lokasinya terletak di Abu Dhabi, yakni di sebuah padang pasir yang bersambungan dengan pantai.

Apa maksud tulisan HAMAD itu?

Seperti diberitakan The Sun, Hamad yang dimaksud adalah nama seorang syeikh sekaligus pemimpin Abu Dhabi yang sangat kaya raya, Sheikh Hamad Bin Hamdan Al Nahyan.

Nama sang syekh tidak diukir asal-asalan di atas pasir, melainkan dibangun secara serius supaya tidak terhakis ombak. Bayangkan saja, panjang tulisan itu tiga kilometer, dan lebarnya diperkirakan 1.000 meter. Sangat besar sehingga terbaca sampai ke luar angkasa.

Sheikh Hamad adalah raja minyak Uni Emirat Arab, berusia 63. Kekayaannya kedua terbesar setelah raja Arab Saudi. Ia memiliki lebih dari 200 kereta yang tujuh di antaranya adalah Mercedes 500 SEL, yang diparking di dalam bangunan piramid.

Namanya yang termahsyur itu diukir di Pulau Al Futaisi, pulau peribadi milik sang syeikh.

Lelaki Tertikam Dada Sendiri Gara-gara Kucing Kesayangan

Posted: 22 Jul 2011 01:00 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki terpaksa dilarikan ke hospital setelah dia menikam dadanya sendiri. Demikian dilapor AP, Khamis (21/7/2011).

Lelaki berusia 50 tahun bernama James Forte dari Freemansburg, Pennsylvania, Amerika Syarikat (AS), ini sedang membuka sebungkus kopi dengan pisau saat isterinya menanyakan sesuatu.

Ketika dia menoleh, kucing kesayangannya kemudian meloncat di atas kakinya dan dia terjatuh dengan pisau di tangan.

Pisau steak itu kemudian menancap di dada Forte sedalam satu inchi. Ia kemudian dirawat di hospital dan polis mengatakan jika ia akan baik-baik saja.

Pihak polis Freemansburg, Sarjan Martin Comer awalnya curiga dengan isi cerita itu namun isteri dan juga anak laki-lakinya mendokong cerita tersebut. Comer mengatakan akan melakukan penyelidikan lebih lanjut namun ia mengatakan penikaman itu tidak terlalu mencurigakan.

Masukkan Vibrator ke Miss V Bekas Kekasih, Doktor Gigi Dipenjara

Posted: 22 Jul 2011 12:00 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang penyanyi yang juga berprofesi sebagai doktor gigi ditangkap kerana memasukkan secara paksa vibrator ke alat kelamin sang kekasih saat itu. Demikian diberitakan China Daily, Khamis (21/7/2011).

Penyanyi bernama Chen Ching-Feng namun dikenal dengan nama pentas Chen I-Sheng sudah merilis beberapa album sejak tahun 2008. Ia dikenal dengan suara khas dan mirip dengan mendiang Tom Chang.

Selasa lalu, penyanyi berusia 35 tahun ini dijatuhi hukuman tiga tahun dan enam bulan penjara kerana melakukan kekerasan seksual terhadap bekas kekasihnya.

Menurut media di Taiwan, Chen mengenal perempuan itu melalui internet sekitar empat tahun lalu. Pada 7 November 2009, bekas kekasihnya, menghabiskan waktu di rumah Cheng. Ia kemudian tertidur di rumah Cheng lalu dibangunkan dan memaksanya berhubungan seks.

Meski ditolak Cheng memaksa dan memasukan vibrator ke alat kelamin si perempuan. Kerana luka yang parah dan darah yang terus mengalir, perempuan itu kemudian dibawa ke hospital. Doktor menemukan vibrator yang patah sepanjang 7 sentimeter dari saluran kencing. Namun, Cheng mengatakan tindakan itu dilakukannya atas persetujuan sang bekas keksih namun pengadilan menolak pengakuan tersebut.

Gila..Seorang Lelaki Melakukan Kamikaze Ke Rumah Ibunya Sendiri

Posted: 21 Jul 2011 11:00 PM PDT


Seorang Ibu berumur 68 tahun di Switzerland mengangkat telefon dari anaknya yang berkata "Apakah Ibu dirumah? Saya akan kesana," sesaat sebelum rumahnya diserang ala 9/11 oleh sang anak.

Untungnya sang ibu, Rosemary, yang pada saat kejadian tersebut sedang berada di basement, berhasil diselamatkan. Namun sang pilot, alias anaknya, Konrad Schmidt, 47, dinyatakan meninggal dunia.

Lokasi 'Ground Zero'

Saksi mengatakan kejadian tersebut mustahil merupakan sebuah kecelakaan. Kerana pesawat yang dipandu Schmidt nampak jelas mengarah ke rumah ibunya.

Rosemary yang menderita shock berhasil diselamatkan berkat bantuan para tetangga.

Schimdt, seorang sarjana pengangguran, dan anak dari seorang pilot senior sebuah penerbangan Swissair, mengalami depresi dan masalah kewangan selama 2 tahun terakhir. Dan menurut para tetangga, hubungan Schimdt dengan ibunya memang tidak berjalan lancar. "Mereka memiliki banyak permasalahan di banyak bidang," ujar salah seorang tetangga.

Kerana profesi ayahnya, Schmidt kecil bagaikan dibesarkan dalam sebuah keluarga single-parent bersama ibunya. Dan ketika perkahwinan orangtuanya hancur, ia merasa sangat kecewa. Ia menyalahkan Rosemary kerana perpisahan itu dimana ayahnya meninggalkan rumah dan meninggal kerana kanser tak lama kemudian.

sumber: Dailymail

Odori-don: Sajian Sotong "Menari" yang Mengerikan dari Jepun

Posted: 21 Jul 2011 10:00 PM PDT


Makanan yang satu ini mungkin nampak mengerikan bagi sebahagian orang, bahkan terlihat tidak ber"perikemanusiaan". Namun, makanan ini benar-benar disajikan di restoran Ikkatei Tabiji di Hokkaido, Jepun..

"Odori-don" atau "mangkuk nasi dengan sotong yang menari" adalah masakan Jepun yang menyajikan sotong hidup yang telah dipenggal kepalanya dan diletakkan di atas semangkuk nasi sushi bersama potongan atau irisan tipis kepalanya yang terpenggal.

Awalnya, kepala sotong tersebut terlihat tidak bergerak, tetapi jika dituangkan bumbu kicap khas Jepun di atasnya, maka sotong tersebut akan bergerak seperti sedang "menari".

Setelah "pertunjukkan" itu, cumi kemudian diangkat dari mangkuk dan dipotong-potong menjadi ukuran kecil untuk kemudian disajikan kembali oleh tukang masak.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

aReaL&Celebrity

sumber :-

aReaL&Celebrity


Takziah, Almy Nadia Bertongkat, Patah Jari Kaki

Posted: 22 Jul 2011 06:32 PM PDT

Takziah Buat Pelakon Kecil Molek, Almy Nadia Aminuddin Shah, 25, Yang Telah Mengalami Kecederaan Apabila Jari Kaki Kanannya Patah Akibat Tersadung Pada Pintu Di Rumah Keluarganya Di Pulau Pinang, Sabtu lalu.Semoga Cepat Sembuh Yer... Lama Rasanya Aku Tak Tengok Lakonan Almy Nadia Nie... Ape Eh Drama/Filem Yang Di Berlakon Eh ??



P/s:Dua Minggu Lepas, Member Aku Bernama Suffy Pun Retak Di Bahagian Hujung Anak Jari Akibat Dihempap Dumbell Seberat 8Kg... Get Well Soon Bro...!!!






facebook,biodata,gambar,seksi,bogel,kahwin,almi nadia, Almy Nadia, facebook almy nadia, gambar almy nadia, gambar bogel almy nadia, gambar posing almy nadia, gambar seksi almy nadia, gambar tetek almy nadia, gosip artis malaysia, pakwe almy nadia,Almy Nadia, Apa cerita liyana jasmay dan fizz fairuz, Fizz Fairuz, fizz fairuz bercinta dengan liyana jasmay, fizz fairuz dan liyana jasmay, Fizz fairuz liyana jasmay, gosip almy nadia, gosip liyana jasmay, gosip lj dan fizz fairuz, gosip percintaan fizz fairuz, gosip percintaan liyana jasmay, liyana dan fizz bercinta, liyana fizz, Liyana Jasmay, liyana jasmay and fizz fairuz, liyana jasmay bercinta dgn fizz fairuz, liyana jasmay dan almy nadia, liyana jasmay dengan fizz fairuz, Liyana jasmay fizz, liyana jasmay fizz fairuz, liyana jasmay,fizz fairuz dan almy nadia, almy nadia, almy nadia dan fizz fairuz, ALMY NADIA 2011, almy nadia twitter, liyana jasmay fizz fairuz, liyana jasmay seksi, saya 16 tahun kecik lagi ke, liyana jasmay dan fizz fairuz, liyana jasmay and fizz fairuz,Almy Nadia, Almy Nadia & Fizz Fairuz, Almy Nadia Seksi, Fasha Sandha, Fizz Fairuz, Gambar Almy Nadia, Gambar Almy Nadia Seksi, Gambar Seksi Almy Nadia, Gossip Almy Nadia, Gossip Cinta Almy Nadia, Gossip V, Kekasih Almy Nadia, Kekasih Baru Almy Nadia, Kekasih Tiz Zaqyah, Percintaan Selebriti Almy Nadia, Status Almy Nadia, Status Hubungan Almy Nadia, Tiz Zaqyah

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS