Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Astro Lancar Astro MyMusic Sempena Hari Merdeka

Posted: 08 Jun 2011 11:08 PM PDT

KEHARMONIAN 1MALAYSIA DI ASTRO MYMUSIC SALURAN 318

KUALA LUMPUR, 8 Jun 2011 – Astro dengan berbesar hati ingin menjemput rakyat Malaysia untuk meraikan 1Malaysia dengan menghantarkan video muzik yang unik untuk disiarkan di sebuah saluran khas iaitu MYMUSIC (Saluran 318) bermula 31 Ogos hingga 16 September 2011.

Sempena sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke 54, projek khas ini dilancarkan bagi meraikan Negara Malaysia yang sememangnya kaya dengan adat budaya dan warisan pusaka yang pelbagai. Sehubungan dengan itu, orang ramai dijemput untuk menghantarkan video muzik bertemakan Malaysia yang menampilkan bakat muzikal mereka yang tersendiri dalam apa juga format seperti persembahan yang diasaskan daripada alat-alat muzik atau vokal yang menggunakan alat muzik tradisional, lagu-lagu rakyat tempatan, persembahan menggunakan alat muzik yang dipalu, persembahan muzik alternative (seperti beat box, rap dan sebagainya) dengan menerapkan lirik lagu yang asli dengan elemen Malaysia untuk menggambarkan kehidupan masyarakat Malaysia. Kami menyeru rakyat Malaysia terutamanya golongan belia untuk berfikir secara kreatif dan berfikir di luar kotak.

IMG_2114

Ketua Pegawai Operasi Astro, Encik Henry Tan berkata, "Astro amat berbesar hati untuk meraikan 1Malaysia yang penuh harmoni melalui video muzik yang menerapkan bunyian indah elemen tempatan. Di seluruh dunia, muzik itu sendiri sebenarnya merupakan sebuah elemen bahasa yang cukup universal yang mana ia mampu menyatukan kita sekaligus merapatkan hubungan sesebuah komuniti. Elemen penting ini amat diperlukan oleh bidang-bidang seperti hiburan, pendidikan serta penyembahan. Muzik ialah sesuatu yang sudahpun berakar umbi dalam komuniti kita sejak dahulu lagi. Sejarah membuktikan Malaysia kaya dengan sejarah budaya seperti lagenda yang tersohor seperti P. Ramlee dan Sudirman, alat muzik tradisional seperti angklung, sape dan gendang serta muzik yang terhasil daripada kombinasi vokal, tarian dan muzik teaterikal seperti mak yong, dikir barat, dondang sayang dan boria. Kami amat mengalu-alukan rakyat Malaysia untuk menonjolkan sisi kreatif yang tersendiri dan kongsi semangat kenegaraan masing-masing bersama kami menerusi muzik – sebuah medium komunikasi yang paling universal."

Tan turut menambah, "Muzik yang terhebat akan berkumandang terus daripada hati, jadi kami sudah tidak sabar lagi untuk mendapat inspirasi daripada muzik yang dihasilkan oleh rakyat Malaysia. Sebagai sebuah platform pertama yang menghimpunkan muzik video tempatan yang dihasilkan sendiri oleh rakyat Malaysia secara umumnya, harapan kami ialah untuk mengembangkan lagi industri pengisian kandungan kreatif tempatan dengan menjemput golongan belia Malaysia untuk turut serta dalam kempen MYMUSIC. Sebarang penyertaan tidak perlu mengikut atau merujuk mana-mana contoh yang khusus dan boleh digubah secara berkumpulan, persembahan solo, menggunakan alat-alat muzik – atau apa sahaja yang boleh meraikan semangat Malaysia menerusi elemen muzik atau bunyi. Kami di sini menjemput orang ramai untuk berfikir secara kreatif."

Dato' Borhannudin Osman, Pengarah Eksekutif Rangkaian Radio AMP berkata, "Di dunia yang serba luas ini, muzik mempunyai kuasa untuk melangkaui segenap halangan bahasa sekaligus berupaya untuk menyatukan rakyat yang mempunyai latar belakang berbeza daripada segi umur, bangsa dan agama. Pihak AMP berasa amat teruja untuk menjadi sebahagian daripada kempen MYMUSIC dan akan memberi sokongan padu melalui kumpulan on-ground yang sudah bersedia untuk terlibat secara aktif dalam mengumpulkan koleksi video yang dihantarkan oleh orang ramai. Kami juga turut mempromosikan tentang kempen ini secara on-air dan online bagi menggalakkan orang ramai untuk menghantarkan penyertaan mereka. Personaliti-personaliti radio kami yang bernaung di bawah 9 stesen radio AMP akan turut menghasilkan video muzik istimewa untuk disiarkan menerusi saluran MYMUSIC untuk menggalakkan orang ramai menyanyikan lagu 1Malaysia."

Rakyat Malaysia digalakkan untuk menghantar video muzik yang turut menampilkan elemen budaya Malaysia, bahasa serta muzik tempatan dalam format video (tidak lebih dari 5 minit) ke Pusat Penyiaran Astro Bukit Jalil sebelum 8 Ogos 2011. Muzik video ini akan disiarkan di MYMUSIC (Saluran 318) bermula 31 Ogos hingga 16 September 2011.

Astro dan Rangkaian Radio AMP juga akan bekerjasama untuk mempromosikan kempen MYMUSIC secara on-air, online dan on-ground bagi menggalakkan rakyat Malaysia untuk mengambil bahagian.

Untuk keterangan lanjut mengenai MYMUSIC, sila layari www.astro.com.my/mymusic

Tags: , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Pelancaran Rasmi Astro MUSTIKA di Mid Valley Megamall
  • Kampus Astro Learning Carnival
  • Gambar Sekitar Rumah Terbuka Aidilfitri Astro 2010
  • Program Hebat Sempena Aidilfitri 1430H di Astro
  • Dato' Siti Nurhaliza Dah Ada Saluran Istimewa Sempena Merdeka
  • Gambar Bunga Api di Sambutan Merdeka Dataran Merdeka
  • BWF Sudirman Cup World Team Badminton Championships, ARAG World Team Cup
  • Suatu Ketika Papar Kisah Sejarah
  • Astro Lancar Kempen P.Ramlee Di Mana Kan Kucari Ganti
  • Astro Lancar NEGARAKU THE BEST OF 1MALAYSIA STORIES ON AIR
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Sekitar Sidang Media Anugerah Planet Muzik 2011

    Posted: 08 Jun 2011 07:47 PM PDT

    Majlis Sidang Media Anugerah Planet Muzik 2011 telah pun berlangsung di Hard Rock Café, Kuala Lumpur semalam (8 Jun, 2011 pada jam 3.00 petang).

    Tahun 2011 ini, industri hiburan kita sekali lagi akan diwarnai dengan acara yang berprestij, Anugerah Planet Muzik (APM). Bakal berlangsung pada Jumaat, 15 Julai 2011 bertempat di Max Pavilion, Singapore Expo, jam 8.30 malam. Adakah anda teruja atau adakah sudah lupa tentang kewujudan anugerah ini lantaran terhenti pada tahun lepas?

    Tonton Video Sekitar Sidang Media APM 2011 semalam:

    PART 1

    PART 2

    Walaupun sudah setahun Budiey tidak menyaksikan anugerah ini, namun kenangan sewaktu menghadiri APM di tahun-tahun sudah masih berada di ingatan. Namun, semasa sidang media berlangsung semalam, nampaknya banyak sekali isu-isu dan kontroversi yang dibangkitkan media.

    Terhenti seketika tidak bermakna anugerah serantau ini hilang lenyap begitu sahaja. Sedar tak sedar, tahun ini APM menjangkau usianya yang ke 10. APM selama 9 tahun penganjurannya, telah berjaya menghimpun ratusan pemuzik, karyawan, artis dan peminat muzik serantau dari pelusuk Singapura, Malaysia dan juga Indonesia. Misi APM menyatu padukan muzik dan juga rumpun bangsa di rantau ini tidak dapat dinafikan keberkesanannya. Pelbagai impak positif telah berjaya diketengahkan oleh pihak APM.

    Idea yang dilontarkan oleh saudara Amin Hussein sebelas tahun yang lalu mendapat sokongan baik daripada pihak Mediacorp. Di tahun pertama APM dianjurkan, ianya menerima maklum balas yang tidak begitu memberangsangkan. Tapi kini APM mampu mendabik dada kerana program ini telahpun ditonton oleh jutaan peminat daripada sekitar Singapura, Indonesia dan juga Malaysia.

    Sekiranya dilihat daripada sejarah Singapura, seawal tahun 1960-an, negara ini telahpun mempunyai budaya muziknya yang begitu kuat dan jitu. Pilihan MediaCorp memartabatkan APM sebagai satu program yang berprestij dan ulung sememangnya sangat tepat. Kini APM telah menjadi satu 'branding' yang teguh bagi peminat muzik di rantau ini.

    Penganjuran APM yang terakhir pada tahun 2009, berlabuh di Jakarta Indonesia. Impak yang diterima akibat tragedi pengeboman JW Marriot di Jakarta telah memaksa APM berehat buat seketika.

    Tahun ini, APM bakal membawa kita mengenangkan perjalananan usianya yang kini mencecah angka 10. Semestinya, titik tolak utama pentas APM ialah melonjakkan dan memartabatkan industri muzik Melayu kita di rantau ini serta memberikan pengiktirafan kepada penggiat-penggiat seni melalui hasil karya ciptaan mereka. Ianya juga pentas menyatukan masyarakat seni dan perkongsian ilmu.

    Tahun ini sekali lagi, APM 2011 dalam misi pencarian calon-calon 'Top 5', telah berkerjasama dan mendapat sokongan padu daripada Muzik Award Foundation (YAMI) Singapura dan Sound Recording Industry Association of Indonesia (ASIRI).

    Selain daripada itu, APM juga mendapat kerjasama yang begitu baik daripada pihak Astro Ria, selaku penyiar rasmi untuk sepuluh tahun berturut-turut. APM tahun ini akan bersiaran secara langsung pada Jumaat, 15 Julai 2011 selama satu setengah jam bermula jam 9:00 malam menerusi saluran 104. Tahun ini Astro Awani juga menerima lamaran APM untuk menjadi rakan media kami. Astro Awani menerusi saluran 501 akan membuat liputan khas 'dibelakang pentas APM 2011' dan juga temuramah bersama-sama artis-artis yang terlibat.

    budiey

    Budiey at Sidang Media APM2011

    Buat julung kalinya juga SuriaFM berganding bahu dan pastinya rakan media baru ini akan memperkasakan lagi promosi APM 2011. SuriaFM menerusi saluran 105.3fm akan menyajikan temubual eksklusif bersama-sama finalis dan juga artis-artis yang bakal membuat persembahan di acara APM kelak. Ini akan bermula sebulan sebelum APM berlangsung.

    Bagi penganjuran yang mengjangkau ke angka 10, tahun ini pihak APM telah mendapat maklum balas yang begitu menggalakkan daripada penggiat industri muzik terutamanya pencalonan daripada negara Malaysia. Peratusan melonjak sebanyak 33% telah pun diterima daripada syarikat-syarikat rakaman antarabangsa dan juga indie. Ini merupakan satu permulaan yang cukup baik bagi APM 2011 melengkapkan misinya pada tahun ini. Ucapan terima kasih juga harus ditujukan kepada semua syarikat rakaman, antarabangsa dan juga Indie yang telah menyokong APM selama ini.

    Sudah terbukti walaupun roda APM terhenti seketika, sambutan dan sokongan industri muzik serantau untuk APM masih utuh dan tidak berbelah bagi. Justeru itu, APM ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang telah memberikan kerjasama dan juga sokongan kepada APM sehingga ke hari ini. Jumpa anda nanti di Max Pavilion Singapore pada Jumaat, 15 Julai, 2011.

    Bagi butiran lanjut untuk mendapatkan tiket- tiket menyaksikan persembahan APM 2011, sila layari sistac.com.sg. Harga-harga tiket bermula dari $38 hingga $78 setiap tiket.

    Layari Facebook www.facebook.com/Anugerah.Planet bagi mendapatkan maklumat terkini APM 2011.

    Dihoskan oleh

    APM

    Linda Onn

    APM

    Zizi

    dan antara selebriti yang hadir…

    APM

    APM

    Atilia

    APM

    Dayang Nurfaizah

    APM

    Didie Alias…mmm seksi berkemban ya. Inilah dia Ladya Gaga Malaysia.

    APM

    Hafiz & Amanda Imani

    APM

    Hafiz

    APM

    Jaclyn Victor

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Isu Penciplakan Tidak Boleh Dimaafkan
  • Gambar Selebriti di Sidang Media Anugerah Skrin 2010 Part 2
  • APM 2009: Hujan Mendahului Dengan 6 Pencalonan
  • Senarai Pemenang Anugerah Planet Muzik 2009
  • Show Band Asia Reforms di Planet Hollywood
  • Film Planet 51 KRU Studios
  • Anugerah Pantene Shine di Anugerah Skrin 2008
  • Separuh Akhir Muzik-Muzik 24
  • Konsert Showcase Samsons di Menara PGRM 11 Ogos ini
  • Gambar Selebriti di Sidang Media Anugerah Skrin 2010
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Rozita Che Wan Masuk Hospital, Dipercayai Menghidap Hepatitis

    Posted: 08 Jun 2011 10:01 PM PDT

    Rozita Che Wan, Gambar Rozita Che Wan, Rozita Che Wan Bogel, Anak Rozita Che Wan, Rozita Che Wan Buah Dada, Rozita Che Wan Hot, Payudara Rozita Che Wan, Gambar Bogel Rozita Che Wan, Rozita Che Wan Masuk Hospital, Rozita Che Wan Mengihap Hepatitis

    mStar melaporkan yang Rozita Che Wan telah dimasukkan ke Pusat Perubatan Sime Darby Subang Jaya kerana dipercayai menghidap hepatitis. Pada mulanya, Rozita Che Wan telah mendapatkan rawatan di pusat perubatan itu pada Isnin lalu selepas berasa sakit kepala namun terpaksa ditahan untuk pemeriksaan.

    Doktor yang membuat pemeriksaan mengatakan bahawa Rozita Che Wan menghidap hepatitis dan dia perlu ditahan untuk pemantauan. Buat masa ini, Rozita Che Wan enggan menerima sebarang pelawat kerana mahu berehat melainkan ahli keluarga terdekat sahaja yang dibenarkan berhubung dengannya.

    Akibat daripada masalah kesihatan ini, beberapa penggambaran drama yang melibatkan'nya terpaksa ditangguhkan sehinggalah dia itu benar-benar sembuh.

    Sama-samalah kita doakan semoga Rozita Che Wan cepat sembuh dan segera keluar dari hospital. Bolehlah dating dengan Shahir kat LCCT lagi. lol

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    (Gambar) Sekitar Rakaman Idola Kecil 3 Bersama Dato’ Siti Nurhaliza

    Posted: 08 Jun 2011 07:05 PM PDT

    GAMBAR DATO SITI NURHALIZA BERSAMA IDOLA KECIL 3 TV9

    Lima finalis terbaik Idola Kecil 3 (IK3) begitu teruja apabila dapat berduet dengan penyanyi Nombor Satu Malaysia, Dato' Siti Nurhaliza. Ianya bagaikan mimpi buat Nor Harris Alif Rashidi, juara IK3, dan teman-temannya yang lain iaitu Nor Balqis Ahmad Tajuddin, Shazlin Salamat, Abdul Hadi Mazlan dan Puteri Aszfaryna Khareeza kerana berpeluang untuk berduet dan berkongsi pentas bersama penyanyian idola mereka.

    GAMBAR DATO SITI NURHALIZA BERSAMA IDOLA KECIL 3 TV9

    Rancangan yang akan disiarkan pada Hari Raya ini nanti mempunyai kelainan yang tersendiri kerana mereka bukan sahaja berduet bersama Dato' Siti Nurhaliza, malahan mereka juga turut akan mengadakan permainan dan segmen bercerita yang membabitkan penonton di dalam studio. Menerusi rakaman istimewa ini Dato' Siti Nurhaliza telah berkongsi cerita menariknya serta pengalaman sewaktu beliau kanak-kanak.

    GAMBAR DATO SITI NURHALIZA BERSAMA IDOLA KECIL 3 TV9

    IK3 Bersama Dato' Siti Nurhaliza ini akan disiarkan selama satu jam menerusi saluran TV9 Di Hatiku pada Hari Raya pertama pada jam 10.00 pagi. Pastinya ia merupakan rancangan yang sungguh menarik untuk ditonton seisi keluarga di pagi Hari Raya kelak.

    GAMBAR DATO SITI NURHALIZA BERSAMA IDOLA KECIL 3 TV9

    GAMBAR DATO SITI NURHALIZA BERSAMA IDOLA KECIL 3 TV9

    GAMBAR DATO SITI NURHALIZA BERSAMA IDOLA KECIL 3 TV9

    Psstt: Siapalah yang buat iklan ni? FAIL habis.

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Gambar Julia Perez Berbikini, Bercuti Bersama Teman Lelaki Tersebar.

    Posted: 07 Jun 2011 10:30 PM PDT

    Gambar Julia Perez Berbikini, Bercuti Bersama Teman Lelaki Tersebar.

    Ratu kontroversi Indonesia, Julia Perez atau lebih dikenali sebagai Jupe mengegarkan bumi seberang apabila tersebarnya beberapa foto intim bersama teman lelakinya, Gaston Castano ketika bercuti di Pantai Firdaus, Sulawesi Utara.

    Jupe mengakui bahawa dia suka bercuti di pantai namun mengelakkan daripada berjemur terlalu lama, gusar kulit jadi hitam. Tetapi, berlainan pula dengan Gaston Castano yang amat mengemari aktiviti berjemur di tepi pantai.

    Sebelum ini, Julia Perez pernah mencipta kontroversi apabila dia bergaduh dengan pelakon Dewi Perssik selepas rakaman filem Arwah Goyang Perawang. Julia Perez juga pernah mencipta fenomena bola sepak negara apabila dia mengeluarkan kenyataan untuk mengenakan coli laser ketika perlawanan antara Malaysia & Indonesia sempena AFF Suzuki.

    Enjoice beberapa set gambar Julia Perez, kredit penuh buat Kapanlagi.com.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Lelaki perlu 3 helai seluar dalam.wanita 10 helai apabila pergi bercuti seminggu

    Posted: 08 Jun 2011 09:00 PM PDT


    LONDON: Lelaki hanya perlu tiga helai seluar dalam apabila bercuti seminggu manakala wanita pula membawa 10 helai.

    Perkara itu diketahui selepas penyelidik menyoal 1,294 lelaki dan wanita Britain yang pernah bercuti seminggu sejak 12 bulan lalu.
    Ketika memberi alasan mengapa hanya perlu tiga helai saja, 12 peratus responden lelaki berkata mereka akan membasuhnya ketika cuti manakala 37 peratus lagi berkata mereka menghabiskan lebih banyak masa dalam pakaian mandi.

    Pendirian sebanyak 51 peratus lagi responden mengenai isu itu tidak didedahkan.

    Kajian itu dijalankan bagi laman web percutian Britain juga mendapati wanita negara itu membawa 34 barang ketika bercuti sedangkan lelaki hanya membawa 14.

    Lelaki menggunakan barang yang dibawa bercuti sebanyak 98 peratus manakala wanita 62 peratus saja.

    Selain itu, 47 peratus wanita membeli pakaian baru ketika di luar negara tetapi hanya enam peratus lelaki membeli
    pakaian ketika bercuti. – Agensi

    saya petik dari Berita Harian Online

    Amah sihir anak majikan kerana kerja bertimbun

    Posted: 08 Jun 2011 08:35 PM PDT

    Macam-macam hal...
    saya petik dari myMetro

    TAIF: Suruhanjaya Penggalakan Kebajikan dan Antipelacuran (Hai'a) Arab Saudi berkata, mereka berjaya menyelamatkan lima wanita yang menjadi mangsa sihir seorang pembantu rumah di Taif, semalam.
    Ketua Hai'a Shihar, Muhammad Fari', berkata amah terbabit menyihir mangsa yang tinggal di tempat lain supaya tidak datang melawat bapa mereka yang juga majikan suspek.

    Katanya, apabila mangsa bersama suami dan anak-anak mereka datang melawat ketika cuti, bebanan kerja amah terbabit bertambah. - SG

    Sanggup menyorok dalam beg besar sebab nak kebas barang

    Posted: 08 Jun 2011 07:45 PM PDT

    Pencuri oh pencuri...
    saya petik dari kosmo online

    BARCELONA: Seorang pencuri sanggup mengerekot dalam beg pakaian yang besar untuk mencuri barangan berharga dalam beg lain ketika berada dalam ruang bagasi bas lapangan terbang Sepanyol.
    Menurut polis, pencuri itu mempunyai rakan yang akan membeli tiket bas dan meletakkan beg pakaian berkenaan dalam bas dari lapangan terbang Girona ke Barcelona di timur laut Sepanyol. "Sebaik perjalanan bermula dia akan keluar dari beg pakaian itu dan mennyelongkar beg lain untuk mencari barangan berharga serta menyorokkannya di dalam beg kecil yang dibawanya," kata polis daerah Catalan dalam satu kenyataan. Pencuri itu kemudian masuk semula ke dalam beg pakaian tadi yang akan diambil rakannya pada akhir perjalanan.

    Berikutan kes kecurian yang berlaku berulang kali, polis mengesyaki satu beg mencurigakan di atas bas pada 3 Jun lalu dan membukanya.

    "Mereka lihat seorang lelaki mengerekot dalam beg itu bagaikan ahli jimnastik," kata kenyataan itu. - AFP

    Bantuan Pak Nil Berjaya Selamatkan Lelaki Hutang Along Bunuh Diri

    Posted: 08 Jun 2011 06:25 PM PDT

    Baik sungguh hatinya...
    saya petik dari myMetro

    KUALA LUMPUR: Tindakan pantas pengacara popular, Aznil Nawawi, 48, atau lebih dikenali sebagai Pak Nil bukan saja menyelamatkan nyawa seorang pendengar radio yang mahu membunuh diri, malah menyelesaikan masalah pinjaman lelaki terbabit yang diburu along sejak lapan bulan lalu.
    Kemuliaan hati Aznil terserlah apabila dia memberikan wang RM1,000 kepada mangsa untuk melunaskan hutang itu demi menyelamatkan nyawa lelaki terbabit.
    Difahamkan, lelaki berusia 28 tahun yang kini menganggur selepas berhenti kerja nekad membunuh diri kerana dia dan keluarganya sering diganggu along selepas meminjam wang sejak lapan bulan lalu.

    Akibat tidak tahan dengan ugutan along, mangsa yang tertekan mahu mengambil jalan mudah dengan meminum racun bagi menyelesaikan masalahnya itu.


    Namun, lelaki terbabit mengirim SMS menerusi program Merisik Khabar, Riuh Pagi di stesen radio Era FM, kelmarin, dipercayai sebagai amanat terakhirnya kerana buntu selepas ahli keluarga enggan membantunya menyelesaikan masalah berkenaan.

    Lelaki Mati Dipijak Gajah Mengamuk

    Posted: 08 Jun 2011 05:42 PM PDT

    KARNATAKA - Dua ekor gajah liar menginjak-injak seorang lelaki hingga tewas dan membantai dua ekor lembu di Mysore, India.

    Amukan gajah ini menyebabkan kekacauan dan kepanikan di kota. Lelaki berusia 55 tahun itu mati ketika ke luar rumahnya dan melihat apa yang tengah terjadi.

    Lelaki itu langsung tewas ketika dipijak gajah yang mengamuk itu. Dua ekor lembu juga terlempar dan mati. Demikian seperti dilapor dari Sky News, Rabu (8/6/2011).

    Sekolah dan universiti terpaksa ditutup dan petugas keamanan ditambah untuk bersiap di daerah tersebut.

    Salah seorang pegawai kerajaan menyalahkan masyarakat yang membangun perumahan di daerah perhutanan yang merupakan habitat dari gajah tersebut.

    "Pelebaran area pertanian dan meningkatnya mobiliti masyarakat serta bertambahnya kendaraan mengganggu habitat gajah dan menyebabkan gajah tersebut mengamuk masuk ke desa," ujarnya.(rhs)

    Baik tak payah pakai baju

    Posted: 08 Jun 2011 11:01 AM PDT

    payah...payah

    Air pancut ditutup hujung minggu kerana digunakan untuk buang air besar dan kecil

    Posted: 08 Jun 2011 10:30 AM PDT

    NEW LONDON - Pemerintah setempat New London terpaksa mematikan air pancut pada saat akhir minggu, hal tersebut dilakukan kerana banyak yang menggunakannya sebagai toilet pada hari cuti tersebut.

    Patung air pancut dengan bentuk ekor ikan paus tersebut, baru saja dirasmikan sebulan yang lalu.

    Dewan Kota Michael Buscetto III mengatakan bahawa sejak air pancut tersebut dibuka, polis menerima banyaknya laporan bahawa air pancut tersebut sering digunakan untuk buang air kecil, buang air besar dan juga mandi.

    Lebih lanjut dia mengatakan bahawa air pancut tersebut juga terkadang digunakan untuk mencuci luka dari para warga yang terluka.

    Seperti dilansir Associated Press, Rabu (8/6/2011), Manager Kota Denis Rose mengatakan bahawa kini polis tengah mencari cara agar boleh mengawasi air pancut tersebut.

    Sumber :okezone.com/

    Oops…Sedang Asyik Laporkan Berita, Rambut Reporter TV Dikunyah Unta

    Posted: 08 Jun 2011 09:36 AM PDT

    REPUBLIKA.CO.ID,VIRGINIA – Seorang wartawan berita TV terkejut ketika sedang melaporkan berita. Sebuah mulut kotor berbau ternyata tiba-tiba muncul di hadapannya. Adalah seekor unta yang cuba memakan rambut sang wartawan ketika sedang melaporkan berita tentang penyiksaan haiwan.

    TV Virginia wartawannya, Tara Morgan, ketika itu sedang berusaha untuk meakam sebuah laporan tentang pelecehan haiwan ketika unta mulai mengunyah rambut panjangnya. NBC12 memfilemkan kejadian tersebut di Richmond yang menjadi tempat di mana sang wartawan diganggu oleh unta lapar.

    Ketika Tara Morgan sedang akan membaca laporannya, seekor unta tiba-tiba muncul di samping Tara Morgan. Si Unta memandang rambut perang Tara Morgan penuh kelaparan. Lalu, binatang padang pasir itu tiba-tiba mengambil, mengunyah dan cuba menarik rambut dari kepala Tara Morgan. Juru Kamera langsung berhenti mengambil gambar dan pergi membantu Tara Morgan untuk membebaskan rambutnya dari mulut unta.

    Perlu waktu beberapa detik untuk melepaskan rambut Tara Morgan dari mulut unta. Ketika unta mendekatinya, Tara Morgan sudah merasa laporan beritanya tidak akan berlangsung mulus. ''Sesuatu itu (unta) mungkin bukan idea yang baik,'' katanya.

    Setelah rambutnya dibebaskan dari mulut unta, Tara Morgan bertanya kepada unta,"Mengapa kamu memakan rambutku?" Stesen setempat mengatakan tidak ada haiwan atau wartawan terluka dalam rakaman dari cerita tersebut.

    Shrek mati warga New Zealand berduka

    Posted: 08 Jun 2011 08:25 AM PDT


    SHREK, seekor kambing yang terkenal di Mew Zealand tiba-tiba mati. Hal itu membuat warga New Zealand berduka.

    Shrek terkenal dengan keahliannya melepaskan diri dari pencukur selama bertahun-tahun.

    Shrek mulai dikenal pada tahun 2004, selama enam tahun dia berhasil lepas dari pencukuran bulunya dan bersembunyi di gua-gua yang ada di South Island.

    Pada saat pencukuran yang disiarkan di televisyen kambing biri-biri licik ini pun berhasil mengurangi beratnya sebanyak 27kg.

    Kambing biri-biri berusia 16 tahun ini memiliki karier yang menakjubkan, dia sempat bertemu dengan Perdana Menteri Helen Clark, menjadi judul bagi buku anak-anak dan juga selalu diundang ke acara pengumpulan amal.

    Pemilik Shrek, John Perriam, mengatakan bahawa kambing tua itu pun akhirnya harus banyak diistirahatkan kerana selalu sakit kerana usianya yang menjelang senja.

    Bulu Shrek yang dicukur pun akhirnya disumbangkan dan berhasil mengumpulkan dana sebesar USD150 ribu. Dana tersebut disumbangkan untuk pengubatan anak-anak.

    Seperti dilansir BBC, Rabu (8/6/2011), pemerintah setempat merancang untuk membuatkan patung bagi Shrek, sementara sang pemilik juga berniat untuk membuat tugu peringatan untuk binatang kesayangannya tersebut.(rhs)

    Kucing diperintah jangan keluar dari waktu fajar hingga subuh

    Posted: 08 Jun 2011 07:45 AM PDT

    REPUBLIKA.CO.ID,SYDNEY–Kucing di sejumlah tempat di pinggiran Sydney akan diperintahkan untuk meringkuk di dalam rumah dari senja hingga subuh berdasarkan jam malam yang diharapkan dapat mengurangi serangan terhadap haiwan liar asli di malam hari. Langkah yang diambil oleh pemerintah tempatan di kawasan Leichhardt, yang terletak di bahagian dalam Sydney sebelah barat, itu terinspirasi dari tindakan anak wakil datuk bandar Michele McKenzie yang menyelamatkan tupai ekor sikat dan bayinya dari serangan kucing.

    Ada juga yang merancang untuk memperkenalkan koloni tupai ekor bundar, yang ukurannya jauh lebih kecil, di kotamadya itu, dan McKenzie ingin binatang memiliki kesempatan terbaik untuk meneruskan hidupnya. Tapi kemungkinan itu dapat terjadi jika kucing, yang boleh memanjat pohon untuk menangkap binatang, dihentikan dari berkeliaran di malam hari.

    Terdapat 564 laporan serangan kucing terhadap tupai ekor bundar pada tahun lalu saja, yang menjadikan bahagian terbesar dari jumlah serangan kucing terhadap haiwan liar, kata lembaga perlindungan haiwan liar WIRES. "Lagipula, mereka ada di sini lebih dahulu, kita telah memperkenalkan haiwan peliharaan domestik, jadi kita memiliki tanggung jawab untuk mengendalikan mereka."

    Sementara jam malam tidak bolehdi berlakukan secara ketat, sebuah program pendidikan dan informasi telah disebarkan oleh pemerintah daerah yang akan mengusulkan agar pemilik kucing menjaga haiwan peliharaan mereka di dalam rumah antara senja dan subuh, mengawasi aktiviti kucing mereka pada siang hari dan memasang dua lonceng di leher mereka. Usulan itu akan mencakup pinggiran kota Balmain, Rozelle, Lilyfield, Annandale dan Leichhardt.

    McKenzie mengatakan, penduduk tempatan sangat responsif. Para pemilik kucing "tidak membayangkan, kerana mereka memberi makan haiwan peliharaan mereka, bahawa haiwan peliharaan menyerang haiwan liar. Tapi itu adalah naluri alami, kucing akan memangsa haiwan liar – dan kerana mereka benar-benar dapat memanjat pohon, mereka sedikit lebih berbahaya daripada anjing," kata McKenzie.

    "Anjing akan menyebabkan kerosakan mengerikan pada komuniti tupai, tetapi mereka tidak cukup sering melakukannya kerana mereka tidak memanjat pohon." WIRES melaporkan bahawa dalam jangka waktu lima tahun, terdapat 16.775 serangan oleh semua jenis binatang peliharaan terhadap haiwan liar asli

    Unik betul design hotel baru ini

    Posted: 08 Jun 2011 06:00 AM PDT

    The Inntel  Hotel,baru di buka di kota Zaandam Belanda .Designnya yang aneh, menyerupai sejumlah rumah ditompok. Inntel Hotel merupakan gagasan dari pereka Belanda, Wilfried van Winden. Banyak dari kita lihat hotel sebagai rumah sementara, jadi dia cuba untuk menekankan idea ini dengan merancang untuk terlihat seperti sekelompok rumah Zaan tradisional, ditompok satu sama lain. Hasil visinya bersifat unik dan Mengenal, dan pasti menakjubkan.Hampir 70 rumah di reka Inntel Hotel, sebahagian besar warna hijau dan biru.




    Sanggup ke anda pergi ke Restoran ini kalau dibagi makan free?

    Posted: 08 Jun 2011 05:00 AM PDT









    Hebat...cara cepat buat rel keretapi

    Posted: 08 Jun 2011 04:47 AM PDT

    Teknologi telah membantu membuat rel keretapi dengan cepat
    tanpa memerlukan tenaga kerja yang ramai....


    Telan ikan hidup-hidup untuk hilangkan penyakit asma

    Posted: 08 Jun 2011 03:42 AM PDT

    HYDERABAD - Warga India menemukan metode penyembuhan penyakit asma yang sangat unik, mereka menelan ikan hidup-hidup. Bagi sebahagian orang metode ini mungkin sangat menjijikkan.

    Ribuan pesakit nampak berbaris di wilayah selatan India untuk mengubati penyakit asma mereka. Para pesakit tersebut siap menelan hidup-hidup ikan sardin yang sudah dilumuri dengan ramuan ubat rahsia.

    Ribuan orang berjalan menuju Hyderabad setiap bulan Jun untuk melakukan pengubatan yang ditawarkan oleh keluarga Goud secara gratis tepat di hari yang dipilih oleh para ahli perbintangan.

    Keluarga Goud mengatakan bahawa mereka mendapatkan ramuan rahsia tersebut dari orang Suci Hindu sekira 170 tahun yang lalu. Mereka menolak permintaan doktor yang meminta ramuan tersebut, dengan alasan bahawa orang suci tersebut memperingatkan bahawa keajaiban ramuan tersebut boleh hilang jika diperjualbelikan.

    Seperti dilapor Straits Times, Rabu (8/6/2011), setelah para pesakit menelan ikan tersebut, mereka diwajibkan untuk diet selama 45 hari.

    Mereka dilarang memakan 25 jenis makanan, seperti daging kambing, gula putih, mangga kering dan bayam. Mereka juga tidak diperbolehkan makan makanan yang digoreng dan menjalankan perawatan selama dua tahun.

    Sumber :okezone.com/

    Suratkhabar gambarnya boleh bergerak???

    Posted: 08 Jun 2011 02:47 AM PDT

    Perkembangan teknologi informasi terbaru kali ini sanagat luar biasa. Sekelompok ilmuwan teknologi informasi di Industrial Technology Research Institute (ITRI) telah menemukan layar monitor setipis kertas. Layar monitor ini juga bolek dilipat dan digulung seperti layaknya kertas biasa tanpa rosak sedikitpun. Sehingga hasil teknologi komputer ini mampu disatukan dengan kertas suratkhabar untuk menampilkan gambar bergerak bak poster hidup di filem Harry Potter. Layar monitor nipis ini dinamai FlexUPD.


    Bukan hanya itu, kelak teknologi terbaru ini juga diharapkan dapat mengurangi berat dan ukuran e-reader dan tablet PC. Layar tipis ini dikatakan dapat diintegrasikan dengan beberapa teknologi layar monitor terkini seperti LCD, LED, bahkan OLEDs (organic light-emitting diodes).Teknologi terbaru temuan ITRI ini telah menerima medal emas dalam Wall Street Journal's 10th annual Tech Innovation Awards 2010. ITRI memang dikenal sebagai pasukan ilmuwan teknologi informasi yang terbaik, tahun lalu mereka juga memenangkan Innovation Award untuk penemuan FleXpeaker, loudspeaker setipis kertas. Hak paten FlexUPD sekarang dipegang oleh AU Optronics Corporation of Taiwan yang juga penyandang dana ITRI.


    Jika dilihat dari ketebalannya yang sangat tipis dan ditambah dengan teknik layout dan percetakan terbaru, maka akan sangat mungkin bagi FlexUPD untuk 'ditampalkan' ke kertas suratkhabar untuk menampilkan gambar hidup mahupun filem yang berhubungan dengan berita yang disajikan dalam suratkhabar tersebut. Hal ini tentunya sebuah langkah besar bagi teknologi komunikasi. Struktur elektronik FlexUPD memang sangat canggih. Anatomi layar monitor ternipis di dunia ini terdiri dari lapisan-lapisan mikro filem transistors yang dilekatkan pada selembar materi fleksibel. Sehingga layar monitor ini tidak kaku dan dapat memiliki tingkat fleksibel seperti kertas.

    Aneh... Lelaki Ini Sudah Berhubungan Seks Dengan 1000 Kereta

    Posted: 08 Jun 2011 01:33 AM PDT

    Kita sering mendengar macam-macam kelainan sex, namun bagaimana jika ada yang mengaku pernah berhubungan sex dengan 1000 buah kereta.

    Edward Smith, yang tinggal dengan "pacarnya sekarang" - sebuah Volkswagen Beetle putih bernama Vanilla, berkeras bahawa dia tidak "sakit" dan tidak memiliki keinginan untuk mengubah cara hidupnya.

    "Saya menghargai keindahan dan saya lebih dari mengagumi keindahan kereta sampai saya sedar itu adalah ekspresi cinta," katanya.

    "Mungkin aku sedikit aneh tetapi ketika saya melihat filem seperti Herbie dan Knight Rider, di mana kereta menjadi memikat, karakter yang dapat dipeluk itu sungguh luar biasa.

    "Aku seorang romantis. Aku menulis puisi tentang kereta, saya bernyanyi untuk mereka dan berbicara dengan mereka sama seperti kekasih. Aku tahu apa yang ada di hati saya dan saya tidak punya keinginan untuk berubah."

    Dia menambahkan: "Saya tidak sakit dan saya tidak ingin melukai siapa pun,kereta hanya preferensi saya."

    Mr Smith, 57, pertama kali berhubungan seks dengan kereta pada usia 15, dan dia mengatakan tidak pernah tertarik pada perempuan atau laki-laki.

    Tapi tidak hanya dengan kereta namun juga "jenis" kendaraan lain. Dia mengatakan bahawa pengalaman seksual yang paling kuat adalah "bercinta" dengan helikopter TV Hit dari tahun 1980-an Airwolf.

    Seperti halnya Vanilla, dia menghabiskan waktu secara teratur dengan kendaraan yang lain - sebuah 1973 GT Opal, bernama Cinnamon, dan 1993 Ford Ranger Splash, bernama Ginger.

    Sebelum Vanilla, dia memiliki hubungan lima tahun dengan Victoria, sebuah VW Beetle 1969 yang dia beli dari keluarga Saksi-Saksi Yehuwa.

    Tapi dia mengakui bahawa kereta-kereta yang telah "dinodainya" kebanyakan milik orang asing atau kereta showroom.

    Hubungan terakhirnya dengan seorang wanita 12 tahun yang lalu - dan ia tidak boleh membawa dirinya puas, meskipun ia berhubungan seks dengan gadis di masa mudanya dulu.

    Mr Smith, dari Washington di AS, menyimpan rahsia selama bertahun-tahun, tetapi setuju untuk diwawancara sebahagian dari dokumenteri channel Lima diacara "mechaphilia".

    Berbicara tentang bagaimana ghairah sex yang tidak biasa ini muncul, Mr Smith mengatakan: "Ini adalah sesuatu yang tumbuh sebagai bahagian dari saya ketika saya masih kecil dan tidak dapat dijelaskan.

    "Saya hanya mencintai kereta kecil awalnya, tetapi selama bertahun-tahun itu dorongan itu semakin kuat terutama ketika masa remaja.

    "Ketika saya berumur 13 dan Corvette Stingray muncul, kereta itu sangat menarik dan saya benar-benar menginginkannya.

    "Saya sendiri tidak menyedari diri saya sendiri, namun yang aku tahu bahawa aku tidak menyakiti siapapun dan tidak berniat melakukannya."

    Dia menambahkan: "Ada saat-saat dimana ditempat asing dan melihat kereta diparking aku menjadi sangat ingin berhubungan seks.

    "Ada kereta tertentu yang menarik saya dan saya akan menunggu sampai malam hari, merayap mendekati mereka dan hanya memeluk dan mencium mereka.

    "Sejauh wanita pergi, mereka tidak pernah benar-benar tertarik kepada saya, Dan aku tidak gay.."
    Mr Smith sekarang merupakan sebahagian dari komuniti global lebih dari 500 "pecinta kereta" disatukan oleh forum-forum internet.



    Hati-hati Jika ke Paris,Kalau Tak Mahu Kena`Paris Syndrome`

    Posted: 08 Jun 2011 12:45 AM PDT

    Kebanyakan orang Jepun menganggap Paris sebagai kota yang romantis, ramah tamah, hangat dan sangat bersahabat sehingga kota cinta ini selalu menjadi tumpuan utama bercuti. Sayangnya ketika sampai di Paris, bayangan itu tak sesuai harapan, akibatnya setiap tahun ramai pelancung Jepun terkena Paris Syndrome.

    Istilah Sindrom Kota Paris atau Paris Syndrome pertama kali muncul dalam sebuah publikasi di jurnal psikiatri Nervure pada tahun 2004. Pada masa itu, belasan pelancung Jepun dihantar balik dari Paris dengan gejala shock atau mengalami gangguan mental.

    Gejalanya seperti orang hilang ingatan, misalnya meracau dan mengaku sebagai Raja Matahari atau titisan Raja Louis XIV. Seorang pesakit wanita histeria dan mengaku diserang oleh seseorang dengan microwave padahal sebenarnya tidak ada apa-apa.

    Kenyataanya bahawa Paris tidak seramah yang dibayangkan membuat banyak pelancung terkejutt. Gaya pelayan kedai yang sering berteriak-teriak pada pelanggan yang tidak fasih berbahasa Perancis, sementara pemandu teksi banyak yang suka membuat kecoh ketika berebut penumpang lalu memandu dengan sesuka hati membuat pelancung Jepun tertekan.

    Keadaani ini bertolak belakang dengan budaya orang Jepun yang terkenal sangat menjaga sopan santun. Sopannya, orang Jepang tidak meninggikan nada bicara meski sedang marah sehingga mudah stress ketika menghadapi karakter warga Paris yang galak atau temperamental.

    Akibat terkena penyakit Paris Syndrome, sebahagian besar di antaranya harus dipulangkan ke negara asalnya, bahkan selama di pesawat harus didampingi doktor dan jururawat untuk memastikan keadaannya tidak memburuk. Perbelanjaan pemulangan para pelancung ditanggung oleh Kedutaan Jepun di Kota Paris.

    Kedutaan Jepun di Paris memperkirakan tiap tahun ada 12 pelancung Jepun yang dipulangkan kerana mengalami Paris Syndrome, kebanyakan wantia berusia 30-an tahun. Sebagai antisipasi, pihak kedutaan membuka layanan pengaduan selama 24 jam bagi rakyatnya yang stres perlu bantuan.

    "Sepertiga pesakit membaik dalam waktu singkat, sepertiganya sakitt lagi dan mengalami psikosis (gila) sehingga terpaksa harus segera dipulangkan," ungkap Yousef Mahmoudia, psikologi dari Hospital Hotel-Dieu Paris seperti dikutip dari Reuters, Selasa (7/6/2011).

    Mahmoudia meyakini, kejutan yang dialami para pelancung Jepun ini terjadi kerana keadaan Kota Paris tidak sesuai dengan yang diharapkan. Keadaan yang bertolak belakang dengan budaya orang Jepun.-sumber

    Celaka..sejarahwan Britain ini samakan isi Al Quran seperti Bait Shakespeare

    Posted: 07 Jun 2011 11:30 PM PDT


    REPUBLIKA.CO.ID, LONDON – Seperti dengan ahli politik Belanda, Geert Wilders, sejarahwan sekaligus penyair berasal Britain, Simon Schama, tak serik menyerang Islam secara terbuka. Sasaran Schama lebih spesifik yakni kepercayaan Muslim terhadap Alquran.

    Dia menyebut kepercayaan Muslim terhadap Alquran merupakan sebuah hal menyedihkan. "Apakah saya membaca Alquran? Tentu saja tidak. Saya sempat membaca sekilas, tapi boleh saya katakan kepada anda bahawa saya seolah membaca bait Shakespeare," kata dia kepada penonton Telegraph Hay Festival, seperti dilapor dalam lamaTelegraph.co.uk, Isnin (6/6).

    Schama berpendapat Alquran dari beberapa hal memiliki sisi waras, penyayang dan pengasih. Namun, pada bahagian lain, kepatuhan yang ketat begitu bertentangan dengan masyarakat moden.

    "Saya rasa bait dari kitab perjanjian lama benar-benar luar biasa. Islam, yang saya mengerti, bererti penyerahan. Ada semacam keharusan dalam Alquran," komen dia.

    Schama mengatakan, dalam kitab Ibrani, umat boleh berdebat dengan Allah. Sementara Alquran tidak boleh demikian. Alquran memiliki kelembutan yang tidak boleh dikombinasikan dengan penguasaan debat.

    "Siapa pun yang memegang buku berdasarkan wahyu sebagai hukum mutlak dalam membangun masyarakat sivil adalah menyedihkan," ucap dia lantang. Selain mengejek keyakinan Muslim, Schama juga menyempatkan diri untuk mengumpat Tony Blair, George W Bush dan Barack Obama.

    Ibu muda ketakutan dihadang penunggang motor yang pamerkan alat kelaminnya

    Posted: 07 Jun 2011 10:52 PM PDT

    Aksi mengejutkan terjadi di jalan Besole, Kronggahan Sleman, Selasa (31/5). Dengan selambanya, seorang penunggang motor (biker) tiba-tiba memperlihatkan alat kelaminnya kepada pengguna jalan lain. Kejadian itu membuat, Sari (35), lari sambil menolak basikalnya. Ibu muda yang hendak menjemput anaknya di salah satu sekolah itu pun berputar arah haluan dan memilih jalan lain.

    Melihat 'sasarannya' lari, si pelaku tak kehilangan akal. Dia mengejar Sari dan sengaja mendahului serta menunggunnya di hujung jalan. "Saya takut meneruskan perjalanan. Lebih baik berhenti saja disini saja, saya tidak kenal dia," ujar dia kepada Harian Jogja. Sari curiga orang yang mengganggunya adalah orang tidak waras. Namun dari ciri ciri fiziknya, tidak nampak mencurigkan. Bahkan terlihat baju dengan mengenakan jaket cokelat muda menggunakan Honda New Megapro hitam berhelmet full face.

    Ibu muda ketakutan dihadang penunggang motor yang pamerkan alat kelaminnya (gambar hiasan)

    Sementara itu, si pelaku nampak bosan menunggu lama dan memilih meneruskan perjalananya sekitar pukul 11.30 WIB. Sari sempat di tenangkan warga sekitar dan baru berani meneruskan perjalanan setelah si pelaku pergi beberapa lama. (ruanghati.com)

    BEN ASHAARI AJAK KRITIK BLOG AKU

    Posted: 07 Jun 2011 10:49 PM PDT

    JOM SAMA -SAMA KITA JOIN
    KLIK SINI 

    BERIKAN KOMEN ANDA

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS