Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Lawak..kesalahan filem China

Posted: 13 Nov 2011 09:00 PM PST








sumber : stomp.com.sg

Pelajar University of Florida ditangkap kerana melakukan hubungan seks di tapak pembinaan makhamah

Posted: 13 Nov 2011 08:10 PM PST

Inilah Pelajar University of Florida Jarred Dauth, 21,dan Maya Manseur, 23


Tapak pembinaan Jacksonville, dimana pelajar ini ditangkap

Menurut polis mereka ini telah memanjat pagar setinggi 6 kaki dan kemudian berbogel dan melakukan hubungan seks.Menurut polis kedua pelajar University Of Florida ini mengadakan hubungan seks di atas meja tapak pembinaaan makhamah persekutuan di Jacksonville Florida.

Mereka ditangakap dan didakwa kerana menceroboh dan melakukan perbuatan yang tak senonoh.

sumber : dailymail

Dengar Bisikan Setan, Ayah Penggal Kepala Anak Kandung

Posted: 13 Nov 2011 07:00 PM PST

TRIBUNNEWS.COM - Polis Sepanyol menyatakan kanak-kanak perempuan berusia dua tahun yang kepalanya dipenggal oleh ayahnya kerana sang ayah mendengar bisikan setan. Demikian diberitakan AP, Jumaat (11/11/2011).

Si tersangka, seorang lelaki Colombia bernama Marcelo RO dituduh memenggal kepala sang anak di sebelah timur laut kota Girona. Juru cakap polis setempat menyatakan kakak kanak-kanak malang itu ada di rumah ketika kejadian itu berlanku namun tidak terjadi apapun.

Juru cakap polis yang minta namanya tak disebutkan itu menambahkan jika sang ibu tak ada di rumah ketika kejadian berlaku dan tersangka menelefon polisi melaporkan kejadian jika dirinya baru saja membunuh anak perempuannya.

Tangan Gitaris BMTH Retak Berkelahi dengan Penonton ketika Konsert

Posted: 13 Nov 2011 06:00 PM PST

Band metalcore Bring Me The Horizon mendapat perlakuan yang kurang baik ketika menjadi band pembuka Machine Head, di Finland pada 6 November lalu.

Salah satu penonton menyerang Jona Weinhofen sang gitaris di mana gitaris penuh tattoo tersebut sehingga sang gitaris mengalami cedera di beberapa jarinya. Tak terima perlakuan terhadap sahabatnya, Oliver Sykes yang merupakan frontman kembali membalas perbuatan penonton tersebut. Oli dikhabarkan menggunakan Microphone untuk menyerang.

BMTH akhirnya terpaksa berhenti prematur, setelah seseorang mematikan arus elektrik. Dan Jona Weinhofen pun dilarikan ke rumah hospital.

Tak lama kemudian dia mempamerkan tanganya di twitter "Broke my hand...bummed! :O @ Circus instagr.am/p/TDwzv/ " http://twitter.com/#!/jonaweinhofen/status/133306428831170562


Penari bogel begitu laris di Singapura

Posted: 13 Nov 2011 05:00 PM PST

PENARI bogel separuh masa, Bryan Tan menunjukkan kostumnya di sebuah apartmen di Singapura kelmarin.

SINGAPURA – Khidmat penari bogel mendapat permintaan tinggi di Singapura walaupun aktiviti tersebut menyalahi undang-undang negara.

Sungguhpun polis mempunyai kuasa menyerbu mana-mana tempat termasuk kediaman persendirian yang disyaki menjalankan aktiviti tidak senonoh itu, ia gagal menghalang penari-penari bogel Singapura daripada mengiklankan perkhidmatan mereka.

Kebiasaannya para penari bogel di Singapura terdiri daripada pekerja kolar putih berusia dalam lingkungan 20-an.

Mereka menjadi penari eksotik selepas waktu pejabat untuk memenuhi permintaan golongan heteroseksual dan juga gay di pulau berkenaan.

Pemilik agensi hiburan tempatan 2niteok Entertainment, Bryan Tan yang menjadi penari bogel selama lapan tahun berkata, perkhidmatan tarian itu mendapat permintaan tinggi kalangan penduduk pulau berkenaan.

"Tarian bogel adalah biasa di Barat tetapi kini ia semakin digemari di Singapura," kata Tan yang bekerja sebagai pegawai pentadbiran pada waktu siang.

Menurut laman web syarikatnya, caj untuk melanggani tarian separa bogel ialah Sg$300 (RM736) untuk persembahan selama 20 minit manakala bayaran Sg$400 (RM981) dikenakan untuk tarian bogel sepenuhnya.

Bagi penari bogel wanita pula, mereka biasanya memakai coli dan seluar dalam semasa melakukan persembahan.

"Lelaki lebih gemar melihat wanita memakai pakaian berbanding berbogel sepenuhnya," kata seorang eksekutif wanita, Jasmine Tan, 28, yang menjadi penari bogel untuk tiga atau empat kali sebulan.

Rata-rata penari bogel di sini merahsiakan pekerjaan sampingan mereka daripada keluarga kerana budaya masyarakat Singapura yang masih konservatif. – AFP

sumber : kosmo online

Seekor Anjing Menelan Wang 1000 Dolar Simpanan Majikannya

Posted: 13 Nov 2011 04:00 PM PST

Ketika sampul surat yang berisi wang tunai sebanyak 1000 dolar hilang, pasangan Christy dan Joe Lawrenson asal Florida langsung berfikir bahwa seorang pencuri telah masuk kedalam rumah mereka.

Namun semuanya menjadi jelas ketika mereka akhirnya mengetahui Tuity, anjing peliharaan mereka memutuskan untuk mengunyah sebuah sampul surat yang mahal.

Dua minggu lalu Nyonya Lawrenson meninggalkan sepuluh lembar wang 100 dolar dalam sebuah sampul surat untuk suaminya, yang nantinya akan dibawa ke bank untuk membayar angsuran kereta.

Namun anjing peliharaan mereka yang merupakan jenis campuran dari Labrador Retriever, chow, dan anjing bulldog, berhasil menyambar sampul surat tersebut dari meja.

"Suami saya dan saya berusaha untuk melunasi hutang kereta, dan setiap kami berjimat 1.000 dolar, kami membawa wang tersebut ke bank dan memasukkannya ke dalamakaun." tuturnya.

Tapi ketika Christy kembali ke rumah mereka untuk istirahat makan siang, sampul surat itu telah hilang. Dan setelah itu ia melihat melihat potongan tagihan seratus dolar berserakan di lantai ruang tamu mereka. Serta sisanya, termasuk klip yang digunakan untuk melekatkan wang kini berada di perut Tuity, sang anjing.

Joe kemudian memutuskan untuk memberikan Tuity peroksida untuk merangsangnya muntah sehingga pasangan tersebut dapat menyatukan kembali uang yang sebelumnya ditelannya.


"Kami tidak boleh percaya. Kami berdua hanya teekejut, Ibu mertua dan teman saya tidak boleh berhenti tertawa ketika mendengar kisah ini." tutur Christy.

Akhirnya mereka berhasil mendapatkan kembali wang mereka, meskipun hanya boleh mengembalikan 900 dolar kerana sisanya telah hancur dikunyah anjing peliharaan mereka.

Sumber : dailymail

Cara gila 'kenakan, pengantin

Posted: 13 Nov 2011 10:01 AM PST

Kesian abang ni sampai macam ni sekali dia dikenakan

sumber gambar : bestoneoffour.wordpress.com

Akibat Komen di Facebook, Seorang Guru Terancam di Pecat

Posted: 13 Nov 2011 09:01 AM PST

Jennifer O'Brien, seorang guru di Patterson, New Jersey, menghadapi ancaman pemecatan kerana menulis komen buruk tentang muridnya di jejaring sosial Facebook.

Komen bermasalah yang ditulis O'Brien di Facebook ialah, "Aku bukan guru – Aku penjaga dari calon penjenayah."

Meski komen Jennifer O'Brien hanya ditujukan bagi teman-teman Facebooknya yang berjumlah 333 orang, namun banyak pengguna Facebook lain yang menyebarkan tulisan O'Brien tersebut. Sontak komen O'Brien mengundang kemarahan para orang tua murid serta yayasan sekolah.

Setelah ditelusuri, penyebab O'Brien menuliskan komen tersebut adalah kenakalan murid-muridnya yang sudah kelewat batas. Guru yang sudah mengajar selama 18 tahun tersebut menyatakan bahawa seorang murid memukulnya, sementara yang lain bahkan mencuri wangnya.

Daerah Patterson di New Jersey memang terkenal dengan tingkat jenayah yang tinggi. Namun, para ahli menyatakan bahwa O'Brien seharusnya tidak menuliskan komen seperti itu apapun alasannya.


Remaja Belum Sunat Perkosa Gadis 17 Tahun di Bojonegoro

Posted: 13 Nov 2011 08:45 AM PST

Entah apa yang mempengaruhi remaja lelaki berumur 13 tahun ini. Dia nekad memperkosa perempuan yang 4 tahun lebih tua. Padahal, remaja berinisial DPW ini juga belum sunat.

Korban yang dikenali ZNI (17), pelajar Desa Senganten Kecamatan Gondang Bojonegoro. Dia ini tak lain adalah tetangga pelaku sendiri.

Kini pelaku langsung ditahan di Polsek Gondang dan di rujuk Ke Unit Perlindungan Perempuan dan Anak (UPPA) Polres Bojonegoro untuk dimintai keterangan lebih lanjut.


Kejadian itu terjadi kelmarin pagi, Jumaat (10/11/2011). Pertama kali diketahui oleh adik korban. Ketika itu, mereka bertiga menonton televisyen bersama di rumah ZNI. Selanjutnya kerana korban merasa mengantuk, dia langsung masuk ke dalam bilik untuk beristirahat.

Tak lama, setelah korban sudah dalam keadaan terlelap tidur, pelaku menyusul masuk bilik. Mungkin kerana melihat kemolekan tubuh korban hingga timbul nafsu bejatnya.

Pelaku kemudian menyekap korban dengan menggunakan bantal. Selanjutnya dia memperkosa korban dengan leluasa.

Setelah puas melampiaskan nafsu bejatnya, remaja yang masih hingusan itu juga mengancam korban untuk tutup mulut. Bahkan dia mengancam akan membunuh korban jika menceritakan apa yang sudah dilakukannya kepada orang tuanya.

Tapi saat orang tua korban pulang dari sawah, ZNI langsung menceritakan semua yang telah dilakukan remaja itu. Kerana tidak terima atas perlakuan tetangganya, orang tua korban langsung melaporkan yang baru saja diceritakan anaknya ke Mapolsek Gondang.

Polis yang mendapat laporan tersebut langsung mendatangi rumah terlapor, kemudian langsung dibawa ke balai polis untuk diminta memberi keterangan lebih lanjut.

"Keadaan rumah saat itu sedang sepi kerana kedua orang tua korban sedang pergi ke sawah, jadi tinggal bertiga dirumah melihat tv," kata Subarata, Kasubag Humas Polres Bojonegoro, Sabtu (12/11/2011).

"Dari hasil pengembangan pemeriksaan petugas UPPA, terlapor saat ini memang tidak bersekolah, meskipun usianya masih 13 tahun," tambah Subarata.(gambar sekadar hiasan)

Isteri Bekas Presiden Tunisia Miliki 1.000 Pasang Kasut

Posted: 13 Nov 2011 07:00 AM PST

TUNISIA - Pemerintahan baru Tunisia terus membongkar ker korupsi yang dilakukan oleh bekas Presiden Zine Al Abidine Ben Ali dan Isterinya Leila Trabelsi. Penemuan terbaru menyebutkan, sekira 1.000 kasut milik Trabelsi ditemukan di rumahnya.

Pihak penyelidik menemukan 1.000 pasang kasut buatan para desainer ternama dunia saat menggeledah harta benda milik bekas penguasa Tunisia Ben Ali. Selain itu, mereka juga menemukan sekira 1.500 perhiasan serta tumpukan produk kecantikan.

"Ini benar-benar memalukan. Seluruh rakyat pantas malu dengan apa yang dilakukan mereka (Ben Ali dan Isterinya)," ujar penyelidik pemerintah Neji Baccouche seperti dikutip AFP, Sabtu (12/11/2011).

Baccouche pun langsung menyerahkan laporan hasil penemuannya tersebut kepada Komisi Penyelidikan Korupsi Tunisia. Komisi ini memang sengaja dibentuk untuk menyelidiki kes korupsi Ben Ali.

Setelah penemuan itu, Baccouche menyarankan agar bekas Istana Kepresidenan di Sid Bou Said diubah menjadi muzium. Hal ini dilakukan agar semua orang tetap ingat tindakan korupsi yang dilakukan oleh Ben Ali selama dia berkuasa, serta gaya hidup mewah dari Leila Trabelsi, Isteri Ben Ali.

Laporan setebal 345 halaman yang disusun oleh Baccouche memperlihatkan korupsi yang tidak hanya ternyata ditataran pejabat tinggi negara.

Laporan itu juga membongkar aksi korupsi di perusahaan milik negara, kementerian, bank, pejabat pajak, media serta peguam-peguam yang menjadi kroni Ben Ali.

Kemaluan Lelaki Terus Mengecil Akibat Pemanasan Global

Posted: 13 Nov 2011 06:00 AM PST

Impak perubahan iklim bagi kesihatan boleh dilihat dari makin meluasnya persebaran kuman-kuman penyebab penyakit menular. Bagi kaum lelaki, impaknya akan lebih terasa pada rata-rata ukuran alat vitalnya yang makin lama makin mengecil. Dalam sebuah laporan ilmiah setebal 15 halaman, seorang pengamat iklim independen melaporkan bahawa dari masa ke masa ukuran rata-rata alat vital kaum lelaki menyusut. Menurut rencana, laporan ini akan dipublikasikan dalam jurnal Nature edisi Disember 2011.


Sean Johnson, pengamat iklim independen yang menyusun laporan tersebut mengatakan ukuran penis hampir selalu berbanding terbalik dengan fenomena-fenomena yang berhubungan dengan pemanasan global. Makin sering terjadi badai, peningkatan permukaan air laut dan melelehnya ais di kutub, ukuran alat viral justru makin kecil.

Khabarnya, laporan penelitian yang belum banyak dibocorkan datanya dengan lebih detail ini akan dimuat tanpa ada tinjauan dari pakar lain yang lebih kompeten. Alasannya, kesimpulan ini diyakini sudah sangat mampu mempersatukan umat manusia khususnya kaum lelaki untuk lebih peduli pada lingkungan.

"Gagasan bahawa ukuran penis menyusut akibat pemanasan global, yang notabene dipicu oleh perilaku manusia sendiri, akan mempersatukan kalangan ilmuwan, pemerhati lingkungan dan bahkan para politisi ke dalam satu tujuan bersama," ungkap editor jurnal Nature, Phillip Campbell seperti dikutip dari The Poke, Khamis (10/11/2011).

Kerana baru akan dipublikasikan bulan depan, kebenaran informasi ini memang masih diragukan. Apalagi media yang mengabarkannya, The Poke terkenal dengan informasi-informasi ringan yang lebih kuat unsur komedinya dibandingkan akurasi faktanya. Terlebih selama ini, beberapa ilmuwan memang suka melontarkan joke-joke yang mengaitkan antara fenomena-fenomena pemanasan global dengan alat kelamin lelaki. Salah satunya pernah ditayangkan dalam program BBC Comedy, yang dikomentari dengan serius oleh seorang anggota parlemen Inggris.

Dalam tayangan tersebut disebutkan, naiknya permukaan air laut akibat pemanasan global akan mengubah peta dunia dan Benua Eropa hanya akan menyisakan pulau kecil berbentuk penis. Seorang anggota parlemen Inggris, Jonathan Bethwell malah menanggapinya dengan serius.

"Ini akan jadi bencana (Eropah berubah bentuk menjadi seperti penis). Memangnya siapa yang mahu tinggal di sana? Apakah berarti saya akan tinggal di sini (menunjuk bahagian pulau yang mirip buah zakar)?" ujar Bethwell sambil memegangi poster anti pemanasan global.

Sumber : detikhealth.com

Ikan Lumba-lumba Taman Bahari Switzerland Tewas Akibat Mendengar Muzik Techno

Posted: 13 Nov 2011 05:00 AM PST

Para ahli hidupan liar telah menuduh sebuah taman laut membunuh seekor lumba-lumba, setelah membiarkan sebuah acara dengan muzik memekakkan telinga diselenggarakan selama dua hari, dan hanya beberapa meter dari kolam tempat mamalia tersebut hidup.

Shadow, seekor lumba-lumba berusia lapan tahun ditemukan tewas setelah menjadi bingung dan tertekan pasca digelarnya sebuah acara dengan muzik techno dekat kolamnya.

Para aktivis sebelumnya telah memperingatkan pihak pemegang lisen di Lipperswil, Switzerland, bahawa lumba-lumba akuarium Connyland tersebut dapat terpengaruh stress kerana berada dalam jarak yang sangat dekat dengan acara tersebut.

Namun Pejabat Haiwan dari otoritas daerah berpendapat bahawa fasilitas mana pesta itu berlangsung telah dibangun sedemikian rupa, sehingga suara dari luar tidak akan mengganggu para lumba-lumba. Tapi para aktivis mengatakan pesta yang berlangsung selama dua hari itu diperkirakan telah mempengaruhi sistem kekebalan tubuh para lumba-lumba, yang berhujung pada kematian Shadow.

Diketahui, para aktivis haiwan dari Jerman dan Switzerland berada di tempat tersebut pada malam pesta dilakukan, dan melakukan protes terhadap pesta ang mereka anggap sebagai kekejaman terhadap binatang.

Aktivis dari organisasi ProWal Jerman dan Komunitas Perlindungan Paus dan Lumba-lumba, telah merakam suara dari pesta dan menemukan getaran dari kebisingan boleh dirasakan di luar taman tersebut, dan dapat didengar oleh lumba-lumba.

"Kami mencatat tingkat kebisingan lebih dari 100 desibel di luar taman dan jauh dari daerah partai. Kami tahu pesta berlangsung dekat dengan kandang lumba-lumba." tutur Andreas Morlok dari ProWal.


Musik techno dari pesta selama dua hari ini diduga menjadi penyebab kematian Shadow

Sebelum acara dimulakan para aktivis memperingatkan tingkat kebisingan dan kerosakan yang dapat ditimbulkan terhadap para lumba-lumba, dan memaksa acara tersebut dibatalkan.

"Beberapa hari setelah acara, Shadow menjadi sangat gelisah. Pelatih mencuba untuk menenangkannya tapi hanya beberapa minit kemudian lumba-lumba itu berhenti bernafas dan kemudian jantungnya berhenti berdetik. " tambah Morlok.

Sementara itu, Presiden kelompok OceanCare, Sigrid Luber mengatakan bahawa hal ini tidak dapat diterima, dimana kesejahteraan haiwan dikorbankan demi keuntungan semata.

"Ini adalah lumba-lumba ketujuh yang mati di taman hiburan dalam waktu hanya tiga tahun. Ini benar-benar tidak dapat diterima." tegasnya.

"Kami memiliki bukti yang masuk akal untuk menyarankan bahawa tingkat kebisingan ekstrim dari pesta techno selama dua hari itu sangat mempengaruhi sistem kekebalan tubuh lumba-lumba. Mereka adalah makhluk yang sangat sensitif." tutur Jurgen Ortmuller dari Komunitas Perlindungan Paus dan Lumba-lumba.

Pihak Connyland, yang menyangkal telah melakukan kesalahan, telah meminta bedah siasat dilakukan kepada mayat Shadow untuk mengetahui penyebab kematian sebenarnya lumba-lumba tersebut .

"Saya ada di sana dan kebisingan tidak akan mempengaruhi haiwan. Kau nyaris tidak bisa mendengar apa-apa. Connyland memperhatikan perawatan haiwan mereka dengan sangat serius dan haiwan-haiwan itu terlihat sangat sihat." jelas dokter haiwan Connyland.

Sumber : dailymail

Bahaya..letak cecair dadah di payudara untuk perangkap mangsa

Posted: 13 Nov 2011 04:00 AM PST

A woman from the gang demonstrating how the drug is smeared on her breast. (Pic / Internet)

Singaporean men are among tourists being targeted by a gang of female criminals in Phuket, Thailand.

The gang of women, known to target Chinese men specifically, will seduce their victims, drug them, then make off with their valuables.

A group of Hong Kong reporters recently unveiled how the women drug their victims.

The women would smear their breasts and cleavage area with a colourless and odourless drug before they seduce the men to bed.

"Men always go for these places first," one of the woman said.

According to the women, the men would lick these areas and quickly lose consciousness. The women will then make off with the man's material valuables.

Through these ways, the head of the gang, also a woman, is said to make about HK$1 million (about S$160,000) a year.

Besides putting drugs on their bodies, they are also known to slip drugs into the drinks of their victims.

One of them, a Singaporean man, described to reporters how he was slipped drugs and lost his valuables to a woman in Phuket.

The woman had approached him at a nightspot and flirted with him. Soon after, the man downed his glass of beer and fell into a stupor. By the time he woke up, the woman had disappeared with his valuables.

Local police have since arrested six women believed to be connected to the recent spate of such crimes in Phuket.

Source: Lianhe Wanbao, 3 November 2011.

Source: Women gang drugging men in Phuket - inSing.com

Pivo 3 EV, Kereta Konsep Nissan yang Dikendalikan dengan Dipanggil Menggunakan Smartphone

Posted: 13 Nov 2011 03:00 AM PST

Raksasa Automotif Jepun, Nissan, menampilkan model konsep kereta perkotaan pintar miliknya yang dinamai Pivo 3 EV, di pejabat pusat perusahaan tersebut di Yokohama, Tokyo.

Pivo 3 EV dengan tiga tempat duduk ini memiliki fitur teknologi tinggi yang disebut Automated Valet Parking (AVP), yang memungkinkan pemilik untuk memarking kendaraan tanpa harus memandu berkeliling tempat parking dengan hanya menggunakan smartphone.

Menurut Nissan, Pivo 3 EV sangat sesuai untuk memandu di daerah perkotaan dan dengan panjang hanya 3 meter, mobil ini boleh bermanuver pada ruang berukuran 4 meter.

Kenderaan tersebut sekarang dipertimbangkan untuk tahap produksi. Namun jika disetujui, kereta ini diyakini dapat turun ke jalan raya sebelum awal tahun 2016-2017.




sumber: dailymail

Goatee kambing yang suka surfing

Posted: 13 Nov 2011 02:00 AM PST

Kambing ini telah menjadi bintang di pantai California. Namun ini bukan akibat kelucuannya, namun lebih kerana hobinya mengendarai papan seluncur layaknya seorang peselancar pro.

Kambing bernama Goatee awalnya dibeli oleh sang pemiliknya Dayna McGregor untuk memakan rumput di kebunnya, namun ia mulai menyukainya dan memutuskan untuk menjadikan kambing itu sebagai haiwan peliharaan.

McGregor menemukan bakat terpendam Goatee saat membawa kambing betina ini ke pantai. "Dia cukup baik dalam berselancar, dan ini merupakan suatu kebanggaan bagi saya," tuturnya.

Aiks..kat Seven Eleven dah ada jual G-Strings

Posted: 13 Nov 2011 01:30 AM PST





sumber : stomp.com.sg

STOMPer Gstrung was surprised to see female undergarments being sold at a 7-11 store. They were displayed prominently near the counter, said the STOMPer.

Wrote the STOMPer:

"What's with 7-11 selling g-strings over the counter?!?

"Are you kidding me?

"The store is located at Newton.

"Okay, granted, it's displayed near the condom section, so it's in the 'correct' category, but still...g-strings?

"I know 7-11 is a 'store and more' but this is kinda pushing it.

"Furthermore it's displayed so prominently at the counter and the colours are so bright. How to miss it...

"Don't recall seeing this sold in other 7-11s. Passed by the one at Novena today and didn't see such a thing."

Pelik...Raih Penghargaan Grammy Shakira Pegang Payudaranya

Posted: 13 Nov 2011 12:00 AM PST

Shakira menerima penghargaan sebagai pemenang Latin Grammy Person of the Year. Sebuah parade dari bintang musik Latin memberi penghormatan pada penyanyi yang berumur tiga puluh empat tahun itu. Mereka menyanyikan lagu-lagu hits milik Shakira seperti La Tortura dan Estoy Aqui dalam acara penghormatan yang berlangsung selama dua jam itu.

Shakira sangat senang sekali dengan penghormatan yang dilakukan oleh parade tersebut. Tidak jarang dia berdiri dari kerusinya dan memberikan tepuk tangan, bahkan ikut menari. Setelah setiap lagu selesai, Shakira bahkan lari ke atas panggung untuk memeluk para pemain parade tersebut.

Tidak hanya itu, Ayahnya, William Mebarak, yang duduk di dekatnya, berjalan ke atas panggung dan menyanyikan lagu Mina Nina Bonita untuk anak kesayangannya. Lagu yang berarti Gadis Cantikku ini biasanya terdengar di pesta-pesta pernikahan dan ulang tahun orang Spanyol.

"Terima kasih ayah. Terima kasih untuk lagunya," ucap Shakira dalam bahasa Sepanyol setelah sang ayah selesai menyanyikan lagu tersebut.

Uniknya lagi Shakira memegang payudaranya sambil memegang tropi penghargaan dan berkata : Beruntung bahwa payudara saya kecil dan rendah hati, Jadi Anda tidak dibingungkan oleh mereka.

Wanita cuba dirogol oleh perompak yang berpura-pura untuk menyewa apartmentnya (full pic)

Posted: 12 Nov 2011 11:00 PM PST

The woman being rescued.

The man in black clothes arrested.





Blood all over the floor.


Injured hands.

November 3rd, living on the top floor of a residential apartment building of a residential community on Yayi Street in Guangzhou's Tianhe District, Zeng Li made posted on the internet an advertisement to sublet her apartment, never thinking the prospective tenant would be a robber, who after hurting her and robbing her money would also try to rape her.

As luck would have it, the window the robber closed attracted the attention of neighboring Xiao Huang and afterwards the Tianhe Police appeared on the scene to arrest the robber.


sumber : chinasmack.com

Hebat...Video Gadis Tanpa Jari Menyulam di Guizhou

Posted: 12 Nov 2011 10:00 PM PST

Di sebuah desa kecil etnik Tujia, Propinsi Guizhou, Tiongkok, tinggal seorang wanita muda yang boleh menulis, memasak atau menyulam tanpa jari tangan. Peng Jianya, 24 tahun, kehilangan kedua tangannya dalam perapian terbuka saat masih muda. Keluarganya tak mampu membayar pembedahan. Dengan ketekunan luar biasa dan dorongan dari gurunya, ia belajar menggunakan pena dan menulis seperti anak lainnya.

"Saat masih kecil, saya tak boleh memegang sumpit (chopsticks). Sulit mempelajarinya dan sangat lama, tapi saya dapat mengatasinya. Saya sadar semua orang harus berusaha keras untuk setiap usahanya."

Setelah menikah pada usia 18 tahun, Peng ingin membantu keluarganya mencari nafkah. Ia ingin belajar sulam tusuk-silang, dan walau pertamanya sangat sulit, ia semakin mahir seiring dengan waktu dan latihan. Saat ini, Peng dapat menyulam kurang dari lima detik, dan khabarnya, boleh menyiapkan lebih cepat dari orang yang memiliki jari.

"Saya kumpulkan beberapa orang untuk menyulam pemandangan indah kampung kami untuk cindera mata bagi wisatawan. Dan juga kami bisa memperoleh uang lebih." Kini banyak wisatawan yang berkunjung ke kampungnya untuk melihat ketrampilan Peng yang luar biasa.

Berikut ini cuplikan video Peng Jianya menyulam dan menulis :




Sumber : youtube.com

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS