Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Nabila Huda ‘Meroyan’, Marah Bekas Suami Di Twitter!

Posted: 26 Nov 2011 09:53 PM PST

Terlalu banyak kontroversi, tapi masih tetap berdiam diri. Itulah yang berlaku pada Nabila Huda juga anak kepada lagenda rock tanahair, Amy Search.

Masih lagi belum sejuk dari kontroversi yang menimpa dirinya sekitar sambutan Halloween lepas, kini dia membuka mulut mengenai bekas suaminya yang dikatakan selalu memburukkan dirinya kepada keluarganya termasuk ibu Nabila sendiri.

Menurut akaun Twitter Nabila, dia meluahkan perasaannya yang sudah tidak terpendam lagi apabila dia menulis,

Difahamkan juga, hak penjagaan anak tidak diletakkan pada siapa-siapa dan masing-masing bergilir menjaga anak perempuan mereka, Keisha Laila yang dilahirkan pada 11 Mei 2010.

Nabila yang benar-benar sudah tidak tahan dengan tindakan bekas suaminya telah meluahkan juga beberapa perkara yang tidak diketahui umum kerana terlalu marah dengan bekas suaminya itu.

Bukan mudah untuk lihat Nabila Huda meroyan sebegini rupa, OHBULAN! percaya anda pun tahu yang selebriti wanita ini seorang yang pendiam walaupun penuh kontroversi. Kan?

Full content generated by Get Full RSS.

“Tunjuklah Kalau Betul Ada Bukti” – Khairul Fahmi Respon Isu Skandal Shida Harmi.

Posted: 26 Nov 2011 09:40 PM PST

Selepas nama Dahlia Teck menjadi sebutan ramai, hari ini, peminat bola tempatan sekali lagi digegarkan dengan cerita panas mengenai penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat berkenaan skandal seorang wanita yang dikenali sebagai Shida Harmi. Identiti wanita ini yang merupakan watak baru dalam kehidupan peribadi Khairul Fahmi atau nama samaran Apek ini diertikan sebagai salah satu cubaan pihak di luar sana yang ingin menjatuhkan reputasi serta fokusnya di atas padang kelak. Ini turut diperakui oleh Khairul Fahmi ketika ditemubual oleh OHBULAN!, lewat tengah hari tadi.

"Saya memang mengenali Shida Harmi. Dia bukannya skandal seperti yang diperkatakan oleh orang lain, sebaliknya dia hanya kawan biasa. Saya mengenali Shida sekitar awal tahun ini, kalau tak silap bulan March. Ketika itu, saya masih belum bertunang lagi. Gambar itu pula diambil semasa kami karaoke," jelas Khairul Fahmi memulakan wawancara.

"Saya tak pasti macam mana gambar ini boleh sampai ke pihak media. Tapi, saya tak rasa Shida sengaja buat macam ni, nak syak sesiapa pun tak boleh. Saya perlu hubungi dia terlebih dahulu sebab nak siasat dengan lebih jelas. Berkenaan nama-nama yang disebut dalam Blackberry Messenger (BBM), jujurnya saya tak kenal akan nama Nadzim. Bagaimanapun, Erin adalah nama kakak kepada Elia, bekas tunang saya dulu," ujar pemain pasukan Harimau Muda ini yang berjaya mengalahkan Indonesia di Sukan Sea, Isnin lepas.

Khairul Fahmi juga mencabar pihak yang menyebarkan kandungan mesej berbaur ugutan (screenshot di atas) ini agar tampil ke hadapan dan tunjukkan bukti kukuh.

"Andai kata dakwaan tersebut adalah betul, sila tampil ke hadapan dan tunjukkan bukti kukuh," tegas Khairul Fahmi.

Pemain muda ini turut kesal dengan sikap sesetengah orang yang cuba menjatuhkan nama serta reputasinya yang kini sedang memuncak. Bagaimanapun, dia menjanjikan persembahan yang terbaik agar semangat Harimau Muda sentiasa tersemat di kalangan peminat bola sepak tanah air.

"Saya kesal apabila diri ini kerap dikaitkan dengan pelbagai kontroversi yang tidak henti-henti. Sesetengah orang di luar sana tidak henti-henti mencari kesalahan saya. Kalau cerita seperti ini keluar, memang tak menang tangan saya nak jawab panggilan telefon. Apa pun, saya perlu fokus kepada perlawanan akan datang. Game makin dekat ni!" kata Khairul Fahmi yang ingin menumpukan perhatian di atas padang demi maruah negara.

Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Surat Penjelasan Daripada Ernst & Young Berhubung Kesilapan Pemenang Lagu Terbaik AIM18

Posted: 26 Nov 2011 04:56 AM PST


Jika anda baru pertama kali meninggalkan respon, ianya akan melalui proses moderation terlebih dahulu. Oleh itu, anda tidak perlu klik SUBMIT untuk kali ke-2. Apa-apa pun, responlah dengan akal yang waras yer :D

Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Review Bali Niksoma Boutique Beach Resort

Posted: 26 Nov 2011 05:01 PM PST

Kelibat Ketenangan di Bali Niksoma
oleh Shah Shamshiri

Dengan seribu satu tarikan di sekitarnya, tidak hairanlah sekiranya Pulau Bali di Indonesia digelar sebagai salah satu destinasi percutian pantai paling popular di dunia. Dan atas dasar itu jugalah, terdapat ribuan tempat penginapan bagi pilihan para pengunjung. Namun ada beberapa tempat penginapan yang lebih menarik daripada biasa dan di antaranya adalah Bali Niksoma Boutique Beach Resort.

niksoma 2

Tersergam indah di tepian pantai peribadi di kawasan Legian, resort yang penuh gaya dan berkonsep butik ini menampilkan 57 buah bilik yang sangat cantik. Ini terdiri daripada 10 bilik Superior, 34 bilik deluxe, 8 Junior Suite, 4 suite dan juga sebuah villa khas yang mempunyai 2 bilik serta sebuah kolam mandi peribadi. Setiap bilik menghidupkan suasana tenang buat para tamu dengan sentuhan hiasan yang sangat menepati persekitarannya.

Ini diindahkan lagi dengan kewujudan sebuah spa dan juga kolam mandi bertingkat yang menawarkan pemandangan mengagumkan di tepi pantai. Sambil menikmati hidangan lazat di Restoran Hitana di tepi kolam renang resort ini, para tamu dapat juga menghayati pemandangan alam sekeliling yang dibina di sebuah kawasan taman tropika.

Direka secara unik oleh jurubina tersohor Indonesia, Hadiprana, Bali Niksoma menggabungkan senibina hebat Bali serta senibina moden masa kini. Di samping senibina serta senireka dalaman dan luaran yang menarik, para pekerja di sini juga menawarkan kualiti perkhidmatan yang sangat baik setaraf hotel-hotel lima bintang di dunia. Setiap tamu dilayan mesra dan tidak pernah diabaikan sekiranya memerlukan bantuan.

Jadi ia bukanlah sesuatu yang mengejutkan apabila resort ini dinobatkan anugerah "The Indonesia Leading Boutique Hotel 2010″ oleh pihak Indonesia Travel & Tourism Awards yang sama-sama diberikan oleh Kementerian Kebudayaan dan Pelancongan Indonesia. Proses pemilihan pemenang anugerah diterajui oleh juri-juri profesional yang terdiri daripada pakar dunia perhotelan dan pelancongan serta undian secara on-line.

Untuk itu, jikalau anda berwisata ke Bali, pastikan Bali Niksoma Boutique Beach Resort menjadi pilihan penginapan anda kerana perkhidmatan dan kemudahannya memang luar biasa. Setelah bermalam di sini, sudah tentu anda mahu berkunjung lagi!

niksoma 3

niksoma 1

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Tycoons of Asia Ho Kwon Ping
  • Contest Win a Date with Asian Tycoon
  • Band Pesawat Bawa Peminat Bercuti Dalam Xpresi Kembara
  • HOTLINK Sponsor Budiey Melancong Ke Bali Bersama One Nation Emcee
  • Keputusan Pemenang Hot FM Makan Angin
  • Belum Rainforest Resort
  • Gambar Pameran Pengantin Malaysia 2008
  • Majlis Perasmian Tower Beach Soccer Langkawi 2009
  • Gambar Pemenang Percutian SPA & Isitirehat BALI Tajaan Hotlink
  • Photo Jennifer Lopez & Marc Anthony Kick Off Tour In Atlantic City
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Adibah Nor dalam Skuad FAB TV3

    Posted: 26 Nov 2011 03:11 PM PST

    "CERITAKAN KEPADA KAMI…"
    Pasukan Pembersih Istimewa "Skuad FAB" Tampil Menambah Seri & Keceriaan Kediaman Anda

    Dewasa ini, masyarakat Malaysia ternyata sinonim dengan gaya hidup yang aktif dan begitu sibuk dalam menyelesaikan pelbagai komitmen dan tugasan pada setiap hari. Tidak dinafikan, lelaki ataupun perempuan yang mempunyai karier professional mempunyai kesukaran apabila soal kebersihan dan pengurusan kediaman dan keluarga berbangkit.

    Tenaga Produksi FAB SKUAD, Yvonne Tham (Pengurus Media, P&G) & Shereen Ooi (Chief Marketing Officer, Client Servicing Group, MPB)

    Sebagai satu inisiatif untuk membantu meringankan beban rakyat Malaysia dalam menjalankan kerja di rumah, kini TV3 mempersembahkan SKUAD FAB, sebuah program terbaru hasil arahan Shahrul Nizan@Pak Abu serta Ahmad Annuar dan Azam selaku penerbit yang memaparkan aksi hebat sebuah pasukan bergelar Skuad FAB dalam membantu para surirumah dan isteri berkerjaya membersih dan mengurus kediaman mereka. Bakal menemui penonton bermula 26 November 2011 pada setiap Sabtu jam 7.30 malam, mari berhibur dan bergelak tawa menerusi telatah mencuit hati ahli pasukan, selebriti jemputan dan keluarga yang terlibat.

    Dibawakan khas oleh Procter & Gamble Malaysia, SKUAD FAB menampilkan kaedah khas untuk membersih, mengurus dan memelihara persekitaran dalam rumah. Program ini memaparkan situasi-situasi sukar yang sering dihadapi oleh para pemilik rumah masa kini dan Skuad FAB bakal mempamerkan kaedah-kaedah yang pantas dan menjimatkan kos. Hasilnya, penonton akan dikejutkan dengan hasil pembersihan yang memberangsangkan, di samping meningkatkan tahap mutu persekitaran serta menjadikan ruang kediaman menjadi lebih selesa dan harmoni.

    Di dalam setiap episod, Skuad FAB akan menerima sebuah misi daripada permintaan yang diterima oleh mereka melalui sumber-sumber tertentu. Setelah misi dipertimbangkan dan dipersetujui, Skuad FAB akan bergegas ke lokasi misi, iaitu kediaman yang ingin dibersihkan. Sebaik sahaja tiba, ketua pasukan akan membuat penilaian kebersihan dan menyusun strategi membersih yang efektif dari segi kos, masa, jumlah tugasan dan kreativiti.

    Ketika kerja-kerja pembersihan dijalankan, Skuad FAB akan memastikan bahawa pemilik rumah memahami segala prosedur proses pembersihan supaya pemilik rumah boleh melakukannya sendiri pada masa akan datang secara konsisten. Di penghujung episod, pemilik rumah bakal menikmati keadaan rumah yang bersih, teratur dan kemas. Skuad FAB turut akan memastikan segalanya berjalan lancar.

    Tidak ketinggalan, gelagat dan aksi mencuit hati Skuad FAB yang diterajui oleh penyanyi, pelakon dan hos terkenal tanah air, Adibah Noor selaku ketua pasukan pastinya menceriakan lagi suasana bekerja dan menjadi tarikan utama di kalangan penonton. Penonton juga akan dihiburkan dengan nyanyian istimewa beliau di setiap episod samada secara terancang mahupun spontan. Nama-nama seperti Edrie Hashim dan Rusdi Ramli merupakan antara barisan selebriti yang akan muncul di dalam program ini sebagai tetamu istimewa.

    Menurut Pengurus Besar Kumpulan, Kumpulan Pengurusan Jenama TV3 & TV9, Puan Nurul Aini Abu Bakar menerangkan bahawa faktor kesibukan kerja dan komitmen terhadap pelbagai tanggungjawab menyebabkan ramai wanita berkerjaya pada masa kini sukar untuk memberi fokus, masa dan tenaga terhadap hal ehwal pengurusan kediaman rumah dan keluarga. Program SKUAD FAB dijangka mampu berfungsi sebagai panduan menarik bagi mereka yang ingin mempelajari pelbagai tip dan teknik mengurus dan membersih kediaman dengan lebih mudah, pantas dan efisyen.

    "SKUAD FAB akan memaparkan pelbagai konsep pembersihan dan pengurusan kediaman untuk mengatasi berbagai jenis situasi yang dihadapi oleh ramai wanita berkeluarga di dalam kehidupan seharian. Berdasarkan konsep "meringankan beban" yang ingin diketengahkan, program ini mampu merangsang daya minat para penonton untuk menjadikan kediaman mereka sebuah rumah yang bersih, teratur, selesa dan tampak lebih berseri," tambah beliau.

    "Bermula sekarang sehinggalah 15 Februari 2012, peraduan FAB Skuad akan dijalankan di seluruh negara. Untuk menyertainya, pengguna Fab hanya perlu mengisi borang besertakan resit pembelian Fab, tuliskan sebab mengapa mereka perlukan pertolongan FAB Skuad dan hantarkan kepada alamat yang tertera. Jangan lepaskan peluang keemasan ini," kata Pengurus Media, Procter & Gamble (Malaysia) Sdn. Bhd., Yvonne Tham.

    Diterbitkan oleh Paint In Motion, episod pertama SKUAD FAB menyaksikan pasukan Skuad FAB tampil untuk membantu seorang pengurus kewangan, Puan Mariam yang tidak mempunyai masa untuk menguruskan rumahtangganya yang terdiri daripada dua orang anaknya dan juga suami tersayang. Tanggungjawab Skuad FAB tidak mengira masa; Adibah Noor, walaupun penat selepas menghiburkan ribuan penonton, terpaksa mempertimbangkan permintaan tersebut. Episod ini juga akan memperkenalkan ejen-ejen Skuad FAB, dimana setiap seorang daripada mereka mempunyai kemahiran dan kepakaran mendalam di dalam bidang masing-masing.

    Pelajari bagaimana Adibah Noor dan Skuad FAB menangani masalah keluarga, di samping bergelak tawa ketika menjalankan tugas dan diserikan dengan kehadiran seorang selebriti tanah air sebagai tetamu istimewa. Bersiaran pada setiap Sabtu pada jam 7.30 malam, saksikan SKUAD FAB bermula 26 November 2011, hanya di TV3!

    SKUAD FAB - Poster

    Skuad FAB (Full)

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Fab Skuad TV3
  • Gambar Adibah Nor Jadi Orang Gaji Dalam Phua Chu Kang
  • Ujibakat Mentor Lah Ahmad dan Adibah Nor
  • Skuad D6 Putrajaya Cecah Kutipan Hampir Sejuta Penonton
  • Perlawanan Akhir Piala Malaysia 2011
  • Gambar Sekitar Ujibakat Mentor Lah Ahmad dan Adibah Nor
  • Adibah Nor & Afdlin Shauki Pengacara AIM 17
  • ADIBAH NOOR, OGY, ZUL HUZAIMY DI SESI RAKAMAN "KECOH PETANG RAYA"
  • Majlis Penyerahan Perodua Alza Kepada Skuad ERA & My FM
  • Pertandingan Akhir Hits 1 di Stadium Negara Ahad Ini
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Pelincir dan minyak urut beraroma daging babi

    Posted: 26 Nov 2011 09:00 PM PST


    Sebuah perusahaan di Amerika Serikat membuat produk yang awalnya hanya berupa lawak.Perusahaan J&D di Seattle, AS, membuat "pelincir dan minyak urut" beraroma bacon atau daging babi.

    "Pelincir yang dapat membantu kegiatan hubungan seks anda dan pasangan menjadi berbeza," ungkap juru bicara perusahaan itu. Pelincir bernama Baconlube itu akan memberikan aroma seperti sarapan di tempat tidur anda.

    Pelincir beraroma bacon itu adalah peluincir pertama yang memiliki wangi seperti itu. Pelincir unik itu dibuat terhad, hanya tiga ribu botol. Ternyata selain pelincir bacon, J&D juga menyediakan minyak urut dengan aroma serupa.

    Lady GaGa Telanjang, Untuk Dilukis

    Posted: 26 Nov 2011 08:00 PM PST

    Lady GaGa merayakan acara Thanksgiving tahun ini dengan cara yang sangat unik. Jika lazimnya orang mengisi perayaan ini dengan saling mengucapkan terima kasih, maka penyanyi Bad Romance ini merayakannya dengan menjadi model lukisan secara telanjang.

    Dalam keadaan bogel Lady GaGa dilukis oleh Tony Bennett saat pagelaran THANKSGIVING SPECIAL, A VERY GAGA THANKSGIVING yang diadakan pada Khamis (24/11) lalu.

    GaGa pun menjelaskan bahawa dengan keadaan telanjang dirinya cuba mengambil posisi yang tepat agar Tony Bennett lelaki yang kini berusia 85 tahun tersebut mulai melukis dirinya. Lady GaGa pun mengungkapkan jika sebenarnya dia merasa malu saat menjadi model bogel di depan Tony.


    "Aku melangkah masuk dan berkata 'Well Tony here we are,' kemudian aku melepas pakaianku dan mengambil posisi. Aku merasa malu dan bertanya dalam hati 'Di depanku adalah Tony Bennett, kenapa aku telanjang begini?'" Ungkap Lady GaGa.

    Rencananya lukisan telanjang Lady GaGa tersebut akan disiar di majalah Vanity Fair yang akan terbit tahun depan. Sebelumnya, kedua bintang tersebut juga sempat berduet dalam The Lady is a Tramp, yang merupakan sebahagian dari proyek album baru baru Tony yang berjudul DUETS II. (Dailymail)

    Tasko, Singa Laut yang Hobi Menelan Wang Syiling

    Posted: 26 Nov 2011 07:00 PM PST

    Selain ikan segar, Tasko, seekor singa laut berusia lapan tahun ini ternyata mempunyai makanan kegemaran lain, iaitu wang syiling.

    Sayangnya, akibat keserakahan Tasko memakan duit syiling yang dilemparkan ke dalam kolam di zoo Adelaide di Australia, menyebabkan ia menjadi lesu dan kurus.

    Awalnya petugas zoo Adelaide tidak mengetahui apa yang menyebabkan Tasko menjadi lesu dan kehilangan berat badannya. Namun setelah dilakukan endoskopi pada bulan Jun lalu, terungkap bahawa dalam perut singa laut itu ada tujuh buah duit syiling bernilai 1.10 dolar Australia.

    Diduga, Tasko menelan duit-duit tersebut di dasar kolam, kerana pengunjung zoo rupanya melemparkan duit syiling ke kolam untuk keberuntungan.

    Ian Smith, seorang doktor haiwan senior mengatakan bahawa ke tujuh duit syiling itu tersembunyi di balik benda lainnya didalam perut Tasko, termasuk beberapa batu. Namun adalah sesuatu yang normal bagi haiwan seperti singa laut untuk menelan batu kecil guna membantu pencernaan mereka.

    Tasko kini telah menjalani operasi, dan pasukan dokter berhasil mengeluarkan duit syiling itu dari perutnya.
    "Koin Australia mungkin salah satu dari wang logam yang aman untuk ditelan kerana tidak memiliki kandungan seng," tutur Dr Smith yang dikutip mail online.

    Saat ini, pihak kebun binatang telah membuat tanda peringatan di sekitar kandang, untuk memperingatan para pengunjung untuk tidak membuang benda apapun kedalam kolam.


    Geram..wanita masak kurma guna daging suami yang dibunuh untuk hentikan perbuatan suami yang cuba perkosa anaknya

    Posted: 26 Nov 2011 06:00 PM PST


    ISLAMABAD: Polis Pakistan menangkap seorang wanita kerana disyaki membunuh suaminya sebelum mencincang dan kemudian memasaknya dalam usaha untuk menghapuskan bukti.

    Zainab Bibi, 42, dilapor memberitahu pihak berkuasa bahawa dia membunuh suaminya, Ahmad Abbas selepas lelaki itu cuba memperkosa anaknya berusia 17 tahun dari perkahwinan pertamanya.


    Zainab memberitahu polis, dia mencampurkan pil tidur dalam minuman Ahmad dan kemudian menjerut lelaki itu hingga mati dengan tali sebelum mencincang mayat mangsa.


    Polis berkata, mereka mula menyiasat kes itu selepas jiran mengadu bau busuk yang datang dari rumah keluarga itu.


    Anak saudara Zainab berusia 22 tahun, Zaheer Ahmed, juga ditangkap kerana didakwa terbabit mencincang mayat Ahmad. Ketika diwawancara oleh wartawan televisyen ARY di bilik kurungannya, Zainab berkata: "Saya bunuh suami saya sebelum dia menyentuh anak saya." Kejadian mula terbongkar apabila tuan rumah Zainab, Behzad yang tinggal di tingkat bawah rumah dua tingkat itu, kecewa dengan bau busuk masakan dari tingkat atas.

    Dia naik untuk menegur wanita itu.



    Polis mendakwa Behzad mendapati Zainab di dapur, memasak korma dari daging lengan dan kaki suaminya kerana percaya ia satu-satunya cara untuk menghapuskan mayat suaminya.


    Akhbar tempatan, The Express Tribune melaporkan, Zainab tinggal di rumah itu bersama-sama anaknya, Sonia dan Ahmad yang dikahwininya lima tahun lalu dan pernah menjadi guru Sonia ketika dia mengajar di sekolah gadis itu.


    Zainab dipetik sebagai berkata: "Sebaik dia mati, saya merasa ketakutan buat kali pertama. Saya tidak mempunyai keberanian untuk menghampiri mayatnya selama sejam. "Terlintas di fikiran saya untuk memasak mayatnya sebagai cara untuk menghindar bau busuk." Bagaimanapun, menurut wanita itu, dia tidak berniat untuk memakan masakan itu, sebaliknya mahu membuangnya. "Saya akan memberitahu jiran, korma itu tak sedap," katanya. - Agensi



    sumber : myMetro
    gambar dan video : dailymail

    Datuk 76 tahun yang cukup 'Power'

    Posted: 26 Nov 2011 05:00 PM PST

    HULU LANGAT: Kehangatan berpacaran dengan lelaki bergelar warga emas tidak pernah pudar di hati Noraida Abdul Saman, 36, walaupun perkenalannya dengan suami, Abdul Aziz Uteh, 76, hanya dua minggu ketika mereka bertemu di Kampung Ketumbar, Ampalas, Medan, Indonesia.

    Ketika berjumpa dalam pertemuan diuruskan keluarga, Noraida terpaksa membuat keputusan sama ada menerima atau tidak lamaran lelaki itu yang pada mulanya dianggap main-main kerana menyangka dia sudah berumah tangga.


    "Bagaimanapun, selepas dia membawa dua daripada lima anaknya ketika itu, baru saya menyedari dia bersungguh-sungguh, malah lebih mengharukan apabila kedua-dua anaknya sibuk menguruskan perkahwinan kami di kampung saya dan menerima saya seadanya.


    "Saya berkahwin ketika berusia 27 tahun manakala abang (suami) pula 67, sebenarnya saya tidak mempunyai ibu bapa dan bapa saudara saya memberitahu ini mungkin jodoh saya, manakala adik beradik lain pada mulanya risaukan keselamatan saya jika pulang ke Malaysia.


    "Saya pada mulanya risau, mana tahu saya dijual atau tidak dilayan sebagai isteri, namun selama setahun kami hidup bersama saya akhirnya berasa selesa, malah hingga kini sering berulang-alik ke Medan, menyebabkan kebimbangan adik-beradik hilang," katanya.


    Kini, selepas sembilan tahun berkongsi hidup dengan Abdul Aziz, Noraida yang bunting pelamin ketika perkahwinannya mempunyai dua cahaya mata yang menyerikan hidup mereka iaitu Mohd Ashraf, 9, dan Siti Nurasnida, 5.



    Ditanya apa yang membuatkannya tertarik kepada Abdul Aziz, Noraida berkata, ketika awal pertemuan mereka, dia dapat merasakan suaminya penyabar tetapi menyangka ia mungkin sekadar untuk mengambil hatinya, namun selepas hampir 10 tahun hidup bersama, telahan itu terbukti tepat.


    Sementara itu, Abdul Aziz ketika ditanya sama ada dia mengamalkan pemakanan atau senaman tertentu memberitahu, tiada amalan atau rahsia yang diamalkannya kecuali melakukan senaman ringan pada awal pagi dan mengelak minuman sejuk, selain sentiasa tenang dalam menghadapi sebarang keadaan.


    "Tiada apa petua atau amalan, cuma kita kena jaga kesihatan sendiri, malah saya juga mempunyai penyakit, iaitu darah tinggi dan sakit lutut, jadi saya ikut arahan doktor dan melakukan senaman setiap pagi," katanya yang masih berniaga sekitar daerah ini sambil dibantu isteri.


    Menurutnya, perkahwinan terbarunya adalah yang ketiga. Perkahwinan pertama pada 1960 dan dikurniakan lima anak kini berusia 49, 48, 46 dan 44 tahun (anak bongsu meninggal dunia pada usia 17 tahun dalam nahas jalan raya).


    "Isteri saya meninggal dunia sebelum saya mendapat pengganti, tetapi perkahwinan kedua tidak bertahan lama dan akhirnya kami berpisah. Kami juga tidak ada zuriat sebelum saya berasa kesunyian lalu bertemu jodoh dengan wanita dari seberang ini.


    "Sebenarnya jodoh kami adalah hasil usaha keluarga saya yang masih ada di sana kerana saya berketurunan Mendeling dan merekalah yang menemukan kami berdua.


    "Alhamdulillah sehingga hari ini saya sentiasa bahagia dengannya, malah anak saya juga menerima perkahwinan ini," katanya.


    Menceritakan mengenai sambutan Aidilfitri atau Aidiladha, beliau berkata, anaknya pulang menyambut lebaran di rumahnya dan ada kalanya ke Medan menyambut hari raya di sana.


    "Kalau ada rezeki lebih, kami akan beraya di sana, malah Aidiladha lalu, anak saya turut mengadakan korban di kampung ibu tiri mereka dan ia sangat mengharukan saya," katanya.


    Abdul Aziz yang masih boleh membaca tanpa memakai kanta mata berkata, dia mempunyai 19 cucu dan dua daripadanya bakal berkahwin tahun depan.


    Ditanya sama ada dia bercadang menambah zuriatnya dalam masa terdekat, katanya, tiada cadangan ke arah itu setakat ini dan kehadiran sepasang cahaya mata sebagai pengikat kasih dalam rumah tangga mereka sudah memadai kerana mempunyai tujuh anak sebelum ini.


    "Kami kini lebih menumpukan pada persekolahan anak dan perniagaan, namun kita hanya merancang, tuhan juga yang menentukan," katanya.

    sumber : myMetro

    Pencuri Mengatakan Mangsa "Bodoh" Dalam Surat Permintaan Maafnya

    Posted: 26 Nov 2011 04:00 PM PST


    Surat "permintaan maaf" yang ditulis oleh seorang pencuri berusia 16 tahun dari Leeds, Inggris ini memang kemungkinan besar akan membuat korbannya mengamuk, tapi setidaknya surat ini memiliki sedikit pesan berharga didalamnya bagi kebaikan masyarakat.

    Korbannya sendiri tidak pernah menerima surat tersebut. Hal ini dikarenakan polisi menilai isi surat itu terlalu pedas. Baru belum lama ini mereka akhirnya setuju untuk mengumumkan isi surat tersebut ke masyarakat luas.

    Dalam isi surat tersebut tertulis bahwa si pencuri tak ingin meminta maaf atas kejahatan yang telah ia lakukan, dengan alasan pemilik rumah yang ia curi terlalu "bodoh" dalah hal pengamanan properti

    Reaksi bayi yang terlampau

    Posted: 26 Nov 2011 10:01 AM PST


    Cuba lihat eskpresi bayi ini boleh jadi antara kelaparan, ketakutan, terlalu semangat, kecanduan atau entahlah. Yang pasti bayi ini punya bakat alami untuk menjadi peranan pembantu dalam acara The Walking Dead.

    Wanita 30 Tahun Dari Brazil Masih Memiliki Penampilan Seperti Bayi Usia 9 Bulan (pic+video)

    Posted: 26 Nov 2011 09:45 AM PST

    Ramai orang ingin awet muda. Namun, bagaimana jika awet muda yang dimaksud adalah ketika berumur 30 tahun, kamu tetap memiliki penampilan seperti bayi 9 bulan?

    Maria Audete do Nascimento, perempuan Brazil yang lahir pada 7 Mei 1981, saat ini berusia 30 tahun, tetapi tubuh dan mentalnya masih seperti bayi. Dia tidak mampu memenuhi keperluannya sendiri, bahkan masih belum boleh bercakap.

    Maria berasal dari keluarga miskin yang tinggal di rumah dari lumpur di Ceara, Brazil. Ibu kandungnya sudah meninggal 13 tahun yang lalu dan saat ini ia tinggal bersama ayah dan istri keduanya. Ibu tirinya, Dora, telah merawatnya sejak dulu. Dora percaya bahawa Maria adalah hadiah dari Tuhan untuk dirinya sehingga dia merawatnya dengan sepenuh hati.

    Para ahli di Fakulti Kedoktoran Universiti Ceara percaya penyakit Maria disebabkan oleh kurangnya hormon tiroid. Akibat dari hipotiroidisme, tubuhnya tidak boleh berkembang secara fizik dan mental.

    Sebenarnya, jika ditangani sejak awal, Maria mungkin akan tumbuh seperti anak normal lainnya, tetapi kemiskinan yang dialami Maria membuatnya tidak boleh berbuat banyak.

    Saat ini, pihak universiti setuju untuk memberikan pengobatan percuma kepada Maria.

    Inilah Dia Payudara yang Dijual Bebas

    Posted: 26 Nov 2011 08:45 AM PST

    Bukan wanita ni punya tetapi....

    v
    v

    v


    v



    v



    v





    v


    Kreatif tapi aneh,unik dan antik tapi sedikit terlihat jijik.Inilah "gadget Payudara yang Dijual Bebas"..

    Hebat..Gadis Remaja Berikan Hadiah Ginjal Untuk Ibunya

    Posted: 26 Nov 2011 07:00 AM PST

    Ibu mana yang tidak gembira saat menerima hadiah dari puteri-nya, apalagi hadiah tersebut merupakan sesuatu yang sangat istimewa.

    Inilah yang dialami Sarah Nesbit dari Fort Mill, Carolina Selatan, AS, yang menerima hadiah yang tak ternilai harganya dari sang putri Melody (18), iaitu sebuah ginjalnya untuknya.

    Sontak saja ini membuat emosi Sarah campur aduk, begitu mengetahui puteri tercintanya itu rela memberikan ginjalnya, agar dirinya ia dapat sihat seperti sedia kala.

    "Saya marah. Itu anak perempuan saya dan tak ada seorang pun yang ingin dioperasi ketika mereka merasa itu tidak perlu." tutur Sarah.

    Diketahui, Sarah telah menunggu bertahun-tahun untuk transplantasi ginjal, namun ia tidak menyangka yang menjadi donor adalah darah dagingnya sendiri.

    Namun untuk Melody, tidak mempunyai pilihan lain. Dia teringat kala Sarah membuat pilihan sulit saat mengandung adiknya, Ernie. Dimana kerana komplikasi, doktor memperingatkan Sarah bahawa jika meneruskan kehamilan, dia terpaksa harus menjalani dialisis sampai ia mendapat transplantasi ginjal baru. Tapi ia tidak ragu-ragu dengan pilihannya untuk melahirkan Ernie dan segera setelah itu ia mulai mengalami masalah dengan ginjalnya.

    "Saya fikir dia layak mendapat kesempatan kedua dalam hidup," tutur Melody yang dikutip orange.

    Jadi, tanpa memberitahu ibunya, Melody melakukan ujian saat ia genap berusia 18 tahun untuk mengetahui apakah dia merupakan penderma yang tepat.

    "Aku tidak percaya. Belum pernah aku merasakan cinta tanpa syarat seperti itu." tutur Sarah dengan terharu.

    Transplantasi ginjal antara ibu dan anak ini akan berlangsung minggu depan, dan memerlukan waktu minggu pemulihan bagi keduanya.

    Terinspirasi daripada pelacur, Lady Gaga Buat Parfum Beraroma 'penjaja seks'

    Posted: 26 Nov 2011 06:00 AM PST

    Setelah melancarkan parfume beraroma sperma dan darah, kini Lady Gaga akan 'mengeluarkan' sebuah parfume baru beraroma seperti 'penjaja seks'.

    Seperti dikutip dari Dailymail, penyanyi lagu 'Born This Wayini sebetulnya ingin parfumenya nanti beraroma seperti 'penjaja seks'.
    Parfume yang rencananya akan lancar tahun depan itu bukan terbuat dari sperma dan darah namun aromanya menyerupai kedua cairan itu. "Anda mendapatkan perasaan setelah seks dari aroma sperma dan darah," jelas sang mother moster itu.

    Aroma darah diambil dari unsur molekul tata rias yang diekstraksi dari darah Gaga. "Aromanya diambil dari contoh darah saya sendiri sehingga Anda merasa memiliki diriku di kulit Anda," ungkapnya.

    "Saya ingin mengekstrak darah dan sperma dari struktur molekul, sehingga rumor itu datang. Sebenarnya parfum ini tidak berbau seperti darah dan sperma, tapi beraroma seperti pelacur mahal," tegas Lady Gaga.

    Payudara Courtney Love Tersembul lagi

    Posted: 26 Nov 2011 12:00 AM PST


    LOS ANGELES - Isteri mendiang Kurt Cobain, Courtney Love mengalami insiden payudaranya menyembul saat menghadiri pesta perayaan filem Hugo, di kelab Metropolitan Manhattan, Rabu (23/11) malam.
    Courtney yang keluar dari pesta tersebut berjalan penuh percaya diri saat berpose di depan paparazi. Entah disadari atau tidak, payudaranya menyembul dari balik gaun satin merah yang dikenakannya.
    Keadaan itu langsung dimanfaatkan dengan baik oleh para paparazi yang sedang mengabadikan gambarnya. Demikian seperti dilansir Dailymail, Khamis (24/11/2011).
    Kejadian ini bukan kali pertama menimpa Courtney. Sebelumnya, Courtney juga dengan santai mempamerkan payudaranya di depan ratusan penggemar, saat berkonsert di Brasil.
    Sementara pada 2010 lalu, dia diduga dengan sengaja 'bugil' di depan wartawan New York Times. Namun, setelah aksinya itu dia meminta maaf.
    (efi)

    Bekas kekasih kata Mr P Brad Pitt Besar

    Posted: 25 Nov 2011 11:00 PM PST

    LOS ANGELES - Bekas kekasih Brad Pitt, Sinitta membuat pernyataan yang menghebohkan. Dia mengungkapkan, bahawa organ intim bekas suami Jennifer Aniston itu besar.

    Meski begitu, Sinitta enggan mendeskripsikan ukuran Mr P teman hidup Angelina Jolie itu. Dia hanya memastikan lebih besar daripada milik pemuzik Inggris Dougie Poynter

    "Yang pasti kemaluannya lebih besar dari punya Dougie," kata Sinita seperti dilansir Dailymail, Khamis (24/11/2011).

    Sinitta juga memuji tubuh Brad Pitt saat berada dalam keadaan bogel. "Selama dua tahun bersamanya, aku paling senang melihatnya telanjang, dia begitu hebat. Dia juga sangat menyenangkan, muda, dan sangat manis," ungkapnya.

    Bahkan, Sinitta mengaku gara-gara kisah cintanya dengan Pitt, dia mendapat tamparan dari penggemar setianya. "Saat aku sedar dengan hubungan itu, aku sampai berpikir 'Oh Tuhan, apa yang sudah kulakukan'," tegasnya.
    (efi)

    Jururawat ‘Sakit’ Kirim Pesakitnya Foto Porno

    Posted: 25 Nov 2011 10:00 PM PST

    London, PelitaOnline – Jururawat rumah sakit jiwa ini sungguh menggelikan. Dia mengirim foto-foto porno kepada pesakit lelaki.

    Gemma Tomlinson (28), jururawat di Rumah Sakit Jiwa Guild Lodge, Preston, Inggris, dituduh telah sengaja mengirimkan foto-foto peribadinya hanya berseluar dalam kepada seorang pesakit lelaki penderita schizophrenic.

    Dalam sidang yang digelar di Dewan Etik Perawat dan Kebidanan (Nursing and Midwifery Council/NMC ) di London, Gemma mengaku memiliki hubungan gelap dengan pesakit tersebut saat merawatnya antara 2008-2009. Tidak disebutkan nama pesakit itu.

    Kerana dekatnya hubungan mereka, Gemma bermaksud mengambil langkah lanjutan, yakni mengirimkan foto-foto panasnya kepada pesakit itu. Akibatnya, Gemma dipecat dari RSJ Guild Lodge.

    NMC masih mempertimbangkan apakah Gemma bersalah dengan melanggar kode etik. Gemma membantah tudingan NMC bahwa dia melanggar kode etik.

    "Foto-foto itu mengarah pada seksualiti," jelas Tom Hoskins dari NMC.

    Jika terbukti melanggar kod etika, Gemma akan dilucut dari daftar perawat. Sidang masih akan dilanjutkan untuk memutus perkara itu.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS