Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Rating AJL 26 Cecah Rekod 6.5 Juta Penonton

Posted: 30 Jan 2012 09:33 PM PST

ALUNAN MUZIK BERGELORA
AJL 26 Cecah Rekod 6.5 Juta Penonton!

Keunggulan anugerah berprestij tahunan, Anugerah Juara Lagu sememangnya tidak disangkal apabila sekali lagi berjaya melakarkan sejarah tersendiri menerusi pertumbuhan kadar tontonan yang tinggi dalam industri televisyen yang sengit ketika ini.

Dibawakan secara langsung dari Stadium Putra, Bukit Jalil semalam, Anugerah Juara Lagu 26 telah sekali lagi berjaya membuktikan satu penanda aras acara terbesar bukan saja bagi TV3 tetapi bagi sesebuah produksi dan acara hiburan di Malaysia apabila berjaya meraih jumlah penonton tertinggi sebanyak 5 juta (24.9 TVR) atau 71.6% (sumber: Nielsen Audience Measurement). Secara pukal, kadar tontonan keseluruhan Anugerah Juara Lagu 26 telah mencipta rekod baru dengan tontonan sebanyak 6.5 juta.

AJL 26

Sememangnya keunggulan Anugerah Juara Lagu sebagai acara berprestij pembuka tirai tahunan tidak perlu disangkal lagi kerana kemunculannya yang sentiasa dinantikan para peminat muzik tempatan. Bukan saja di kaca televisyen, Anugerah Juara Lagu 26 juga dipancarkan menerusi laman web rasmi ajl.tv3.com.my, di mana penonton disajikan dengan siaran keseluruhan majlis anugerah serta kandungan eksklusif seperti acara Karpet Biru dan Di Sebalik Tabir.

Jumlah tontonan secara online mencecah 118,884, sekaligus memecahkan rekod AJL 25 tahun lepas iaitu 83,764 dengan peningkatan sebanyak 42%! Tontonan live streaming mencapai angka tertingginya pada pukul 10.55 malam dengan 20,768 hits berbanding 8,334 pada jam 11.20 malam di AJL 25 menjadikan Malaysia sebagai penyumbang utama kepada jumlah tontonan sebanyak 106,514, diikuti negara-negara lain seperti Singapura (3,271), Brunei (1,998), United Kingdom (1,790) dan Indonesia (1,032).

Laman web rasmi Anugerah Juara Lagu 26 pula berjaya mendapat 440,254 page views dengan unique views sebanyak 113,356. Ini menunjukkan jumlah peningkatan sebanyak 37% dari jumlah AJL tahun lalu sebanyak 82,512. Manakala di laman sosial media Twitter, #AJL, Sheila Majid dan #Yuna merupakan tiga kata kunci tertinggi pada malam itu. Sebanyak 94,000 tweets telah dikongsi menggunakan kata kunci #AJL26 dari 21,700 pengguna Twitter.

Anugerah Juara Lagu 26 membawa satu dimensi baru dalam penganjurannya setelah memberi satu impak maksimum melalui persembahan pentas selain komitmen finalis yang membawakan lagu-lagu mereka dengan identiti, pemfokusan dan kreativiti masing-masing. Tahun ini juga memperlihatkan antara penganjuran terbaik membawa konsep berlainan bersempena dengan ulangtahunnya yang ke-26, elemen air dipilih sebagai menerapkan perkembangan dan perjalanan arus muzik dan irama terutamanya di dalam industri tempatan di kemuncak acara gemilang ini. Tuah kali ini berpihak kepada penghibur muda berbakat, Hafiz yang berjaya muncul sebagai Juara menerusi lagu popular Awan Nano ciptaan komposer dan penyanyi berpengalaman, sifu Datuk M.Nasir dan lirik oleh Buddhi Hekayat.

Menurut En. Ahmad Izham Omar, Ketua Pegawai Operasi Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad, "Perancangan rapi ternyata membuahkan hasil yang lumayan, hasilnya bukanlah boleh dikira dengan wang ringgit akan tetapi melalui kepuasan menjadikannya satu acara di luar jangkaan. Bukan mudah untuk mencapai kadar jumlah tontonan keseluruhan mencecah lebih daripada 6.5 juta, segala keringat dan penat lelah tenaga kerja menjadi bukti bahawa tanggungjawab sebagai sebuah stesen TV dikongsi bersama menjadikannya sebuah acara gilang-gemilang. Saya bagi pihak TV3, juga berbangga dengan kerjasama dari semua pihak yang terlibat, produksi, pengurusan jenama, kreatif, finalis, program-program terbitan dalaman, stesen radio rasmi Hot FM, rakan penaja Celcom & SilkyGirl, para media yang sentiasa menyokong usaha kami ini dan Anugerah Juara Lagu 26 keseluruhannya."

"Anugerah Juara Lagu 26 bukan sahaja semata-mata meraikan pengiat-pengiat muzik tanah air malah ianya juga sebagai batu loncatan untuk mereka yang memenangi anugerah tersebut untuk terus maju ke hadapan. Maklum balas yang diterima daripada para penonton juga amat menggalakkan malah pihak kami juga menerima permintaan daripada penonton untuk menyiarkan ulangan Anugerah Juara Lagu 26. Ini jelas membuktikan kewibawaan anugerah ini seharusnya diberikan pujian dan semoga terus sukses di masa akan datang," ujar En. Ahmad Izham Omar lagi.

Untuk sekian kalinya, malam kemuncak kali ini menampilkan gandingan pengacara popular yang tidak asing lagi iaitu Cheryl Samad dan Faizal Ismail yang menjadi nadi penggerak mewarnai majlis gilang-gemilang ini. Manakala sidang produksi Anugerah Juara Lagu 26 diketuai oleh Muhamad Sufian Che Isa selaku Penerbit Eksekutif sementara Nurhul Huda Haji Khalid bertindak sebagai Penerbit. Selain Celcom sebagai penaja rasmi, AJL 26 turut menampilkan Silkygirl selaku penaja bersama, Hot FM selaku radio rasmi dan Bentley Music sebagai penaja lokasi sidang media. Layari laman web rasmi www.tv3.com.my/ajl26 untuk maklumat lanjut.

AJL 26

AJL 26

AJL 26

AJL 26

AJL 26

AJL 26

AJL 26

AJL 26

AJL 26

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Episod Kemuncak Drama Juvana Cecah 4.2 Juta Penonton
  • AJL 25 Cecah Rekod Hampir 5 Juta Penonton
  • Media Prima & RTM: Stesen TV Mana Lebih Popular?
  • Tentang Dhia Episod Akhir Cecah 3 Juta Penonton
  • Drama Nora Elena Catat Sejarah
  • Rating Anugerah Bintang Popular 2007 4.5 Juta
  • Bayaran Artis Wanita Paling Tinggi di Hollywood
  • Rating Penonton Anugerah Skrin 2011 4.6 Juta
  • Rating Jumlah Penonton TV Program Raya 2009
  • Hampir 4 Juta Tonton Anugerah Bintang Popular 2009
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Gambar Imran Ajmain di Karpet Biru AJL 26

    Posted: 30 Jan 2012 09:30 PM PST

    HOME | Arkib | Tentang Penulis | Hubungi | XML Sitemap | Advertise | Disclaimer | Subscribe | Add to bookmark (Ctrl+D)

    © 2007 - 2011 Budiey.com (Sensasi Selebriti)

    Budiey.com - Sensasi Selebriti dikendalikan sepenuhnya oleh syarikat Budiey Dot Com Media (001991735-T)

    Copyright Budiey Dot Com Media (001991735-T). All rights reserved.

    Sensasi Selebriti dijana oleh WordPress 3.3.1

    Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Sensasi

    sumber :-

    Sensasi


    Gambar Bakal Suami Anna Rafali

    Posted: 30 Jan 2012 09:25 AM PST




    Bakal suami Ana Raffali, Aznaim Abdullah, 30, memberitahu yang dia terpikat dengan penyanyi itu kerana mengganggap gadis itu seorang yang unik. Keputusan untuk berkahwin dibuat pada Disember lalu setelah masing-masing berbincang.


    "Saya mengenali Ana sejak Ogos 2005 lagi. Sepupu Ana yang perkenalkan. Setelah hampir tujuh tahun mengenali hati-budi masing-masing, kami akhirnya bersetuju untuk membawa hubungan cinta ini ke alam perkahwinan. Majlis merisik telah dilakukan pada Disember lalu. Setelah berbincang, kedua-dua belah keluarga bersetuju untuk mengadakan majlis pernikahan pada Februari hadapan. Untuk mengikut adat, kami juga akan adakan majlis pertunangan pada hari yang sama, iaitu sebelum akad nikah dilakukan," ulas Naim.


    Dalam masa yang sama, Naim juga mendedahkan bahawa dia dan Ana sudah menubuhkan sebuah syarikat pengurusan artis yang dinamakan About The Letter A Sdn Bhd. Selain menguruskan kerjaya Ana, syarikat ini juga bakal menguruskan bakat-bakat baru yang lain.
    Ana dan Naim telah mengikuti kursus pra-perkahwinan pada tahun lalu.

    Soal Jawab Ustaz Azhar Idrus di Masjid Shah Alam (26 Soalan & Jawapan)

    Posted: 30 Jan 2012 08:48 AM PST


    Soal Jawab Ustaz Azhar Idrus di Masjid Shah Alam: 26 soalan kesemuanya… Bagi yang tidak sempat mengikutinya berikut ialah sedikit catatan yang bermanfaat buat anda… :)

    1. Orang laki2 takleh pakai perhiasan perempuan. rantai leher perempuan cthnya. "Allah melaknat lelaki pakai pakaian perempuan." Sembahyang sah wlpn pakai emas. Sembahyang ditulis pahala, pakai yang salah (rantai emas tadi)ditulis dosa.

    Pakai sebab sayang kat GF pun ada (haram):
    BF: U malam2 pakai baju apa?
    GF: I malam2 baju kelawar.
    BF: I kelawar jugak.

    2. Apa hukum lelaki tangkap curi gambar perempuan?
    - Kalau gambar tu haram dilihat, maka gambarnya haram. Kalau publish expose kat public lak gambar tu dan memalukan dia, maka haram. Yang terbaik, kena minta izin tuan punya badan.

    Perumpamaan perempuan oleh UAI:

    "Org puang ni sama macam Lamborgini. Beli Lamborgini, gi Subang, tukar..buh side mirror Kancil. Org tanya, "Guaner tukar side mirror buh Kancil?" "Nak bagi nampak lawo." Takdok berlaku. Lamborgini semua molek, luar dalam semua lawa. Tak payah tukar pape dah. Orang puan macam tu gak, semua dah lawa, perfect Allah cipta." Perempuan itu aurat, bukan semua aurat tapi kebanyakkannya aurat. Yang mana2 amik gambar puang tak pakai tudung tu, henti2kanlah."

    Orang puang dia pakai baju laki pun, orang geram tengok. Tu blm pakai baju perempuan.

    3. Berkat atau tak fotostat buku yang dilarang fotostat.
    - Fotostat dengan kebenaran adalah lebih baik. Hukumnya dibolehkan. Cari keberkatan dengan minta izin.

    4. Saya kije syarikat isteri sy. Gaji 6000 sebulan. Tapi dia bagi 3K je kat saya, 3K lagi dia simpan, tak bagi penuh sebab dia takut sy kawin sorang lagi. Apa hukum?
    - Jawabnya, jika kita setuju, oklah. Kalau tak setuju, kerja dengan orang lain.

    5. Sorang maknyah tukar jantina lelaki kepada perempuan telah bertaubat. Kena tukar balik ke?
    - Tak wajib buat pembedahan semula
    - Tanggung akibat tak dapat kahwin dsb.
    - Jika mudarat maka tak wajib, jika tak mudarat hanya perlu pembedahan minor, maka perlu bedah balik.
    - Sama macam tatoo, kalau satu tubuh penuh tatoo, nak buang balik bahayakan diri, maka tak wajib buang.

    6. Pegang tafsir Quran masa haid
    - Boleh.

    7. Solat pakai pakaian dalam je, tapi pakai kain semayang di luar. Hukum?
    - Kalo masa solat, nampak warna kulit belah dalam, tak sah. Kain nipis, tak sah semayang. Yang sah, nampak bayang hitam sebelah dalam. Pakai dua lapis adalah terbaik. Laki camana lak? Sama je. Nampak bayang makruh, nampak warna kulit (aurat kat dalam), batal.

    8. Jika solat 5 waktu tidak cukup? Benarkah solat sunat tidak diterima?
    Ada tiga pendapat:
    - Selama mana tak cukup fardhu, maka tak diterima sebarang sunat.
    - hendaklah kita tunaikan solat2 fardhu biar cukup, dan sedikitkan sunat. biar 5 fardhu jgn kurang.
    - diterima, sebab kita dah sembahyang.
    Yang masyhur, tetap haram dan tidak diterima Allah solat sunatnya, jika tak cukupkan hutang solat fardhu 5 waktu.

    9. Apa hukum tak bayar tol?
    - Apa tujuan buat tol? Kalau buat tol utk memeras rakyat, takyah bayar. Kalau tujuan utk membiayai jalanraya, jadi wajib bayar melainkan keadaan darurat. Tol yg ada skang, utk maslahat org awam takleh nak beza, maka balik kepada hukum asal yakni kena bayar.

    10. Jika isteri kuar tanpa izin, malaikat akan laknat sampai dia kembali semula rumah. Isteri kuar siasat suami ada skandal ke tak cari kebenaran (kemungkinan ada perempuan). Boleh ke?
    - Isteri keluar rumah tanpa izin tanpa darurat memang haram. kemungkinan takleh, dia boleh yang PASTI. kalau ada masalah, report kat QADI kejahatan suami spt tak bagi nafkah.

    11. Saya photographer part-time. Sy upload gambar tak brtudung. Publish utk marketing je. Hukum?
    - Benda yg haram, maka haram kita expose. Tidak boleh letak gambar dedah aurat. Haram magazine2 yg ada gambar2 dedah aurat.

    UAI: "Dengan kamera dia boleh masuk syurga jika gambar dia bawa manusia cinta kepada Islam."

    12. Jauh nak pulangkan al-Quran tempat jauh.
    - Mesti diwujudkan benda yg sama di tempat tu balik dengan harga yg sama (ganti dengan bank-in duit ke apa ke). Tak perlu pergi ke tempat jauh tu untuk pulangkan.

    13. Suami jenis ungkit.
    - Tidak baik suami suka bangkit dan ungkit. bangkit boleh, tapi ketika isteri tu lalai utk keinsafan. Suami yang benar2 suami dia berani tukar nyawa dia kepada isteri dia.

    UAI:"Rima tangkap bini, tok imam lawan tak ngn rima? sayang bini ke syg rima, kalau syg bini, lawan rima." UAI: "mmg dop lawan lah. rima tolong amik..alhamdulillah. boleh bini lain."

    UAI: "Payah nak cari yg penyayang macam saya"

    14. Jamak ke rumah mentua di Ganu. Umah di Putrajaya. Boleh ke jamak?
    - Kita boleh jamak bila musafir, Putrajaya – Tganu sebab bukan rumah kita. tak bermukim di situ.
    -3 hari dan kurang – musafir yg singgah. 4 hari dan ke atas – pemukim.

    15. Boleh amik air wudhu' putus2? amik kat rumah, perabis di surau.
    - Sunat selesaikan segera amik wudhu'. Nabi SAW pernah amik wudhu' dua tempat.

    16. Dapati suami org lain ada skandal dengan perempuan lain. So kena bgtau isteri dia ke tak yang dia skandal?
    UAI: jangan kabor kepada lawang, kabor kepada empunya diri. kita jumpa suami dia cakap ngn org puang. kita takleh kabor kat bini dia. kabor lah kat empunya diri. tanya dia utk tegur dan tahu perkara sebenar. jangan rosakkan rumahtangga orang.

    17. Hukum doa fb.
    - Berdoa dlm facebook; dengan niatlah jadi hukum yg berbeza2. Tujuan insaf, dapat pahala. Tujuan nak nunjuk2, sia2 perbuatannya. Kongsi doa baik, dapat pahala.

    18. Hukum dengar nyanyian perempuan bukan mahram
    - perempuan bernyanyi tidak boleh pada ajnabi.
    - suara ni ada dua hukum: suara aurat suara bukan aurat. Jika fitnah, haram.
    - sebaiknya, perempuan jgn nyanyi di khalayak ramai meskipun lagu2 nasyid.

    19. Mengata orang dalam berceramah.
    - Kalau laknat, sebut nama boleh ke tak? Kalau yg Allah sudah sebut laknat itu dalam Quran. Boleh kita sebut Allah laknat. ( Spt Allah laknat org kafir )
    - "celakalah org yg tidak solat. celakalah org yg minum arak." – ada dalam nas
    - ada nas, baru boleh kata. kalo tade nas, tak boleh kata.
    - nasihat; benda yg lembut kita lembut, benda keras kena keras.
    - jgn sebut nama kalau nak tegur dalam ceramah.

    20. Hukum lelaki simpan rambut panjang:
    - Laki boleh rambut panjang jgn sampai nampak macam puang. org kata pompuang takleh.
    - Panjang, tapi masih nampak lelaki. boleh.
    - Biarlah ada janggut dan misai, bolehlah rambut panjang senang nak cam sebagai lelaki.
    - Berambut panjang tidak salah.

    21. Ada 2 masjid dalam 100 meter dalam 1 mukim?
    - Boleh pegi mana2 masjid, tidak ada masalah.

    22. Bab mandi jenazah, aurat si mati bagaimana?
    - Aurat mayat sama macam aurat org yg masih hidup.
    - Umumnya, aurat wajib tutup antara ayah dan anak – pusat sampai ke lutut. tak boleh pakai spender je depan anak. Anak yg masih kecik tak reti apa2 takpe, tak haram wlpn ayah dia bogel.
    - Wajib kena hormat mayat. Minimakan pemandi mayat sehingga 2 orang sebaik2nya. Aib pada mayat jika org lain nampak aurat si mati.

    23. Amalan diterima ke tak, menuduh hamba Allah wat benda buruk?
    - amalan yg tidak diterima doa, doa org yg makan yg haram.
    - kutukan kita berdosa. amalan diterima selagi mana tidak buat benda2 yg menghalang doa diterima.

    24. Terlepas rakaat: Tok imam tgh tahiyyat awal, dia baru mari..dia pun duduk tahiyyat. dapat ke tak rakaat? Tak dapat.

    25. Bersumpah takkan kawin selain teman wanita? nazar atau sumpah?
    - Sumpah dikira bila kata "Demi Allah." Cth:"Wallah, Tallah".
    - Junjung Quran tak jadi apa, itu bukan sumpah.
    - Dia boleh kahwin dengan org lain wlpn dah bersumpah atas nama Allah tp kena bayar kafarah bersumpah, bagi makan org miskin.
    - Iktibar lagu maher zain, "barakallahulakuma" utk ucap tahniah org kahwin. bukan kata, "moga kekal ke anak cucu."

    26. Soalan terakhir. Bolehkah sy selalu mandi wajib walaupun tidak junub. alang2 dah mandi, baik mandi wajib.
    - Jwbnya: bid'ah. org tak suruh kenapa nak mandi wajib. mandi2 ni perintah Allah, takleh nak main2. mandi wajib ada sebabnya tersendiri. niat bersuci macam biasa je lah (thaharah), dapat pahala.



    Gambar-gambar sekitar Blue Carpet Anugerah juara Lagu ke

    Posted: 30 Jan 2012 07:24 AM PST

    Walaupun hanya menonton Siaran Langsung AJL ke-26 namun Sensasi akui memang meletop majlis tersebut yang diadakan di Stadium Bukit Jalil .

    Lagu-lagu yang dipertandingkan semuanya best dan persembahan masing-masing begitu mantap.

    Jom tengok gambar di sekitar Blue Carpet AJL-26

    Keputusan akhir Anugerah Juara Lagu 26 (AJL26)
    1. Persembahan terbaik – Alyah, Kisah Hati.
    2. Vokal Terbaik – Hafiz, Awan Nano
    3. Tempat Ketiga – Faizal Tahir, Karma
    4. Tempat Kedua – 3 Suara, Beribu Sesalan
    5. Juara – Hafiz, Awan Nano

    gambar blue carpet ajl26

    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26

    gambar blue carpet ajl26 gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26

    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26

    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26
    gambar blue carpet ajl26

    gambar blue carpet ajl26

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS