Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Siti Saleha di Majlis Berbuka Puasa Bersama Peminat

Posted: 20 Aug 2011 09:19 AM PDT

Gambar Siti Saleha di Majlis Berbuka Puasa & Ramah Mesra Bersama Peminat di Hotel Carlton Shah Alam.

Hari ini, hari Sabtu, ada khabar gembira yang tiba yang Budiey terima. Alhamdulilah. Syukur pada Tuhan atas segala nikmat Ramadan yang diberikan. Sama-sama kita doakan agar Budiey Junior dilahirkan dengan selamatnya tahun depan. Doa Doa Doa… dan Budiey ucap terima kasih kepada semua pembaca yang sudi ucap tahniah di Facebook dan di Twitter.

Pada hari ini juga, Budiey sempat untuk bersama peminat pelakon jelita putih melepak yang sedang meningkat naik, Siti Saleha atau mungkin ramai yang menggelarkan dirinya Nora Elena. Semuanya kerana impak drama Nora Elena lakonan Sal atau nama sebenarnya, Siti Saleha Mohd Baharum yang meletop di kaca TV. Mungkin kerana itu, peminat Siti Saleha makin membiak dan kini mereka berjaya menganjurkan majlis berbuka bersama Siti Saleha. Walaupun ramai sekali peminat yang excited mahu join tapi majlis kali ini hanya eksklusif dan terhad untuk 50 orang peminat sahaja. Tahniah kepada AJK dan penganjur kerana bukan senang untuk mengumpulkan peminat setia seramai ini.

Ini adalah kali pertama majlis seperti ini diadakan oleh peminat bersama Siti Saleha. Kalau nak ikutkan sudah 3 tahun Siti Saleha berada di arena dunia seni lakonan dan kali ke-3 juga akan menyambut hari raya sebagai seorang pelakon. Ironinya, rata-rata peminat yang hadir bukan datang dari kawasan terdekat tapi nun jauh dari Dubai dan Brunei. Budiey terkejut juga dengan sambutan dari peminat Sal yang sanggup datang dari jauh. Menurut Sal, dia sangat tak sangka dengan sambutan dari peminat dan mungkin selepas ini ada perancangan lain untuk buat gathering bersama peminat dalam jumlah yang lebih besar pula. Ramai dah tahu, Sal masih lagi belajar dan tinggal setahun lagi untuk dia menamatkan pengajian dalam Diploma Komunikasi Massa. Raya pun tak lama jugak sebab 3 September dah start kena belajar balik.

Tampil dengan sepasang busana baju kurung moden berwarna ungu yang menjadi tema majlis petang tadi, Sal juga turut mengaku sambutan raya tahun ini meriah berbanding tahun lepas. Sebanyak 3 pasang baju raya telah ditempah dari pereka fesyen Wanpa berwarna ungu (baju yang dipakai di majlis ini adalah baju raya Sal), warna skin dan satu lagi warna merah. Sal akan menyambut raya di Kuala Selangor dan Klang di hari raya pertama. Kuih kegemaran Sal pada hari raya adalah biskut dan semua makanan yang berperisa coklat. Tak kira makanan apa, asalkan perisa coklat, memang Sal suka sangat.

Anak ketiga daripada empat orang adik beradik ini akan berkolaborasi dengan Zizan Raja Lawak dalam Drama Cintaku 120km/j yang akan ditayangkan pada malam sambutan hari raya nanti di TV3. Dan yang terbaru, Sal akan tampil dengan watak sebagai Zulaikha dalam Cinta Alif Ba Ta yang akan disiarkan di TV AlHIjrah sebanyak 13 episod.

Untuk filem pula, Sal mengkhabarkan berita gembira buat peminatnya, yang dia akan muncul dalam sebuah filem terbaru yang akan memulakan pengambaran pada bulan November ini berjudul PUKUL HABIS terbitan Merpati Pictures dan watak yang dibawakan oleh beliau sangat berbeza dengan apa yang kita tonton sebelum ini. Kalau sebelum ini, watak yang diberikan agak lebih kepada wanita lembut dan sopan tapi kali ini apa yang Sal boleh cakap wataknya agak mencabar dan melibatkan aksi. Berjayakah Sal menjadi wanita yang lebih ganas dari biasa, korang kena tunggu.

Buat Sal, Budiey ucapkan selamat menyambut hari raya bersama keluarga nanti. Maaf Zahir & Batin. :)

Siti Saleha

Siti Saleha

Siti Saleha

Siti Saleha

Siti Saleha

Siti Saleha

Siti Saleha

Siti Saleha

Siti Saleha

Siti Saleha

Siti Saleha

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Siti Saleha di Anugerah Bintang Popular 2010
  • Gambar Dato' Siti Nurhaliza di Majlis Berbuka Puasa Yayasan JUSCO Malaysia
  • Gambar Siti Saleha Nora Elena di Promo Tour Enchanteur Paris
  • Gambar Siti Saleha di Pelancaran PUMA FAAS Collection
  • Gambar Selebriti di Majlis Berbuka Puasa Astro 2011
  • Gambar Siti Nurhaliza di Majlis Berbuka Puasa SNP 2010
  • Siti Saleha & Remy Ishak di Roadshow Enchanteur Paris & Dashing
  • Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Tahun 1428H / 2007M
  • Gambar Siti Saleha di The Blue Kebaya Showcase
  • Trivia: Gadis Berkebaya Putih dan Berkain Batik Di KLCC
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    (Gambar) Comelnya Anjing Yang Dipegang Oleh Nanu Baharudin Tu

    Posted: 20 Aug 2011 06:43 PM PDT

    GAMBAR NANU BAHARUDIN PEGANG ANJING

    Ya, memang comel anjing yang dipegang oleh Nanu Baharudin tu. Secomel orang yang memegangnya. Dan dengarnya, anjing itu adalah anjing peliharaan Nanu Baharudin. Kerlas! Kalau dulu orang suka pelihara kucing, tapi sekarang ramai yang lebih suka pelihara anjing. Pelihara anjing lebih seronok berbanding pelihara kucing agaknya.

    Lagi gambar Nanu Baharudin bersama anjingnya yang comel itu kat bawah ni.

    GAMBAR NANU BAHARUDIN PEGANG ANJING

    GAMBAR NANU BAHARUDIN PEGANG ANJING

    Lebih banyak gambar anjing yang comel itu di Album Facebook Nanu Baharudin

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    (Panas!) Azwan Ali Kata Didie Alias Macam Cimpanzi, Berperang Di Twitter

    Posted: 20 Aug 2011 03:13 PM PDT

    AZWAN ALI DAN DIDIE ALIAS BERGADUH

    Beberapa hari lalu, telah berlaku perang Twitter antara Azwan Ali dan Didie Alias. Semuanya bermula apabila Azwan Ali melalui Twitternya mengatakan dua orang hos untuk satu rancangan game show (merujuk kepada Didie Alias dan Enot untuk rancangan 1 vs 0) macam Cimpanzi (tapi Azwan Ali taip chimpazi). Tak tahu apa itu Cimpanzi? Google it.

    Kami tak tahu nak ulas panjang lebar, ada baiknya anda baca terus kesemua tweet Azwan Ali dan Didie Alias tu kat bawah ni. Panas!

    AZWAN ALI DAN DIDIE ALIAS BERGADUH

    * * *

    AZWAN ALI DAN DIDIE ALIAS BERGADUH

    * * *

    AZWAN ALI DAN DIDIE ALIAS BERGADUH

    * * *

    AZWAN ALI DAN DIDIE ALIAS BERGADUH

    * * *

    AZWAN ALI DAN DIDIE ALIAS BERGADUH

    * * *

    AZWAN ALI DAN DIDIE ALIAS BERGADUH

    * * *

    AZWAN ALI DAN DIDIE ALIAS BERGADUH

    * * *

    AZWAN ALI DAN DIDIE ALIAS BERGADUH

    * * *

    AZWAN ALI DAN DIDIE ALIAS BERGADUH

    * * *

    AZWAN ALI DAN DIDIE ALIAS BERGADUH

    + Kredit: Nadia90 (Forum Cari)

    Psstt: Adakah anda sanggup menaikki keretapi ini? Kami TIDAK!

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Anjing ini bekerja sebagai pembawa kunci locker

    Posted: 20 Aug 2011 09:00 PM PDT


    Charleston - Seekor anjing memiliki pekerjaan unik yang berbeza dari kebanyakan anjing pada umumnya.Pejabat di lapangan golf Maine mengatakan, mereka menggunakan anjing jenis golden retriever yang berusia 6-tahun bernama Kaleigh untuk membawa kunci golf kembali ke locker clubhouse yang berjarak sekitar 1Km dari lapangan golf.

    Pemilik Lapangan Golf Charleston mengatakan bahawa, pekerjaan Kaleigh awalnya secara tidak sengaja ketika seorang pegolf menyerahkan kunci untuk anjing tersebut untuk mengetahui apakah dia akan membawa kunci tersebut kembali ke locker clubhouse.akhirnya ia mengerjakan pekerjaan itu dengan sukses.

    Pemilik Kaleigh mengatakan sekarang anjing tersebut menghabiskan sebagian besar hari-harinya membawa kunci ke locker clubhouse dari pegolf yang telah selesai bermain golf.sampai sekarang pemilik belum mengesahkan berapa jumlah gaji yang di terima Kaleigh perminggu.[ada-sih]

    Donald Trump menyiarkan satu klip video untuk memperkenalkan pesawat peribadinya

    Posted: 20 Aug 2011 08:00 PM PDT


    NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) - Taikun hartanah dan hos program realiti The Apprentice, Donald Trump menyiarkan satu klip video untuk memperkenalkan pesawat peribadinya yang baru iaitu sebuah Boeing 757 berharga AS$100 juta (RM298.2 juta), lapor sebuah akhbar semalam.

    Dihoskan oleh bekas peserta The Apprentice, Amanda Miller, klip video selama tiga minit itu disiarkan di Internet kelmarin.

    Ia membawa penonton menyoroti kabin pesawat berkenaan yang dihias mewah lengkap dengan beberapa televisyen skrin besar, bilik air dengan sinki bersalut emas 24 karat.

    Pesawat berkenaan turut memiliki sebuah suite presiden yang didiami oleh Trump.

    Usahawan berusia 65 tahun itu sebelum ini memiliki sebuah Boeing 727 yang jauh lebih kecil berbanding pesawat peribadinya yang baru.

    Beliau membeli pesawat Boeing 757 itu daripada bekas pengasas bersama Microsoft, Paul Allen pada February lalu.

    Boeing 757 yang digunakan oleh beberapa syarikat penerbangan di dunia, boleh membawa sehingga 289 orang.

    - Agensi

    sumber : kosmo online

    Menarik..awan debu telan bandar

    Posted: 20 Aug 2011 07:00 PM PDT


    PHOENIX, Amerika Syarikat (AS) - Awan debu gergasi menyelubungi bandar raya ini, buat kali ketiga dalam tempoh kurang dua bulan, lapor sebuah akhbar semalam.

    Tembok debu menyelimuti kota metropolitan berkenaan Khamis lalu dengan langit bertukar warna coklat manakala jarak penglihatan pula berkurangan sekali gus menjadikan keadaan merbahaya untuk memandu.

    Awan debu dikenali sebagai 'Habook' itu turut menyebabkan beberapa penerbangan tergendala selama hampir sejam tetapi tiada sebarang kecederaan dilaporkan akibat fenomena tersebut. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Baru lahir dah ada dua batang gigi

    Posted: 20 Aug 2011 06:00 PM PDT


    NEWCASTLE, Britain - Tangisan seorang bayi beberapa minit selepas dia dilahirkan mengejutkan sepasang suami isteri apabila mereka melihat dia memiliki dua batang gigi kacip, lapor sebuah akhbar semalam.

    Biasanya, gigi pertama hanya tumbuh apabila bayi mencapai usia di antara enam bulan hingga setahun.

    Namun, Summer Whelan dilahirkan dengan dua gigi kacip yang lengkap pada geraham bawahnya.

    Bayi perempuan milik Andy Whelan, 35 dan isterinya yang berusia 31 tahun, Karen itu dilahirkan dengan berat 3.1 kilogram di sebuah hospital di sini, tenggara England pada 20 Julai lalu.

    "Sejurus selepas Summer dilahirkan, dia menangis dan saya menjerit 'dia memiliki dua gigi depan'," katanya.

    "Dia berada dalam keadaan baik,'' tambah wanita tersebut. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Lelaki Ini Kalah dan Tewas Dalam Permainan Roussian Roulette dengan Anjingnya

    Posted: 20 Aug 2011 05:00 PM PDT


    Lelaki stress dari Indiana mencuba menenangkan fikiran dengan bermain Roussian roulette bersama anjing peliharaannya. Dan siapa sangka orang ini kalah dari seekor anjing dan harus kehilangan nyawanya.

    Russell Little, cuba menghapus depersinya dengan cara yang ekstrim. Ia memainkan permainan maut Roussian roulette dan menarik picunya sendiri ketika pistol yang ia pegang mengarah ke kepalanya.

    Sang isteri bercerita, pada hari Khamis, Little sedang duduk di luar rumah selama beberapa jam sambil meminum minuman moonshinenya (sejenis minuman keras yang diproduksi secara ilegal).

    Pada pukul 9 malam, ia mengambil pistol dan bilang dirinya akan bermain Roussian roulette.

    Ia lalu menemui anjingnya dan mengarahkan bidikan ke kepala haiwan yang tidak tahu apa-apa itu. Ia lalu mencoba menekan satu atau dua kali pelatuk sebelum kemudian mengalihkan arah pistol ke kepalanya sendiri dan sebutir peluru meluncur ke kepalanya.

    Menurut South Bend Tribute, dari hasil foto sinar X, diketahui bahawa peluru masuk dari atas telinga lelaki itu dan bersarang di bahagian kanan tengkoraknya.

    Doktor berusaha sekuat tenaga menolong Little, tapi ia akhirnya mengembuskan nafas terakhir 45 minit kemudian.

    Para tetangga berkerumun di sekitar tempat kejadian. Mereka bilang mendengar suara tembakan tapi belum mengetahui kejadian apa yang terjadi.

    sumber: Daily Mail

    Kesian adik ni adakah patut disuruh naik basikal macam ni?

    Posted: 20 Aug 2011 02:30 PM PDT


    Pelakon Perancis ini kencing adalam seluar dihadapan penumpang pesawat

    Posted: 20 Aug 2011 10:35 AM PDT


    PARIS--Aktor Perancis Gerard Depardieu merasa malu dan meminta ma'af kepada penumpang lain ketika gangguan prostat membuat dia kencing di depan mereka saat pesawat lepas dari landasan dalam penerbangan minggu ini, kata seorang teman.



    Seorang temannya, aktor Edouard Baer, yang melakukan perjalanan bersama bintang filem yang berusia 62 tahun tersebut dalam penerbangan ke Dublin ,Ireland untuk pembuatan filem paling akhir "Asterix and Obelix", mengatakan Gerard telah berusaha kencing di botol air ketika ia dilarang ke toilet oleh seorang pramugari.

    "Rupanya botol itu terlalu kecil. Benar air kencingnya tumpah," kata Edouard kepada radio Europe 1, sebagaimana dikutip Reuters, Sabtu. "Ia malu sekali. Ia mahu membersihkannya ... Itu sangat memalukan dan membuat dia canggung. Ia memang tampil di layar dan mengatakan, 'Aku kencing di seluar'."

    Peristiwa tersebut tersebar Rabu, ketika seorang penumpang di pesawat itu dari Paris menuju Dublin mengatakan kepada radio Perancis bahawa Gerard, bintang filem seperti "Jean de Florette" dan "Green Card", nampaknya mabuk dan telah kencing di lorong pesawat selama pesawat lepas, saat semua penumpang mesti berada di tempat duduk.

    Pesawat dengan Nombor Penerbangan AF5010 yang dioperasikan oleh CityJet, anak syarikat Air France, Selasa malam (16/8), dipaksa kembali ke terminal, tempat satu pasukan naik ke pesawat untuk membersihkan karpet. Pesawat itu akhirnya berlepas setelah tertunda 1 jam - 15 minit, kata juru bicara Air France.

    "Betapa pun kesalnya teman saya, Gerard, tak seorang mau memiliki gangguan prostat dan tak bisa menahan kencing," kata Edouard Baer. "Gerard sebenarnya ingin menjelaskan kepada penumpang pesawat, lalu ia marah, yah saya bisa mengerti, tapi ia tak kehilangan kendali. Si pramugari terlalu bersemangat sih, lalu ..., ia (Gerard) pun terpaksa naik pesawat lain. Tak ada masalah," katanya.

    [republika.co.id]


    Di Jerman Haram 'Like' di Facebook?

    Posted: 20 Aug 2011 09:45 AM PDT


    Warga Jerman tak boleh meng-klik tombol "like" di Facebook. Kenapa?

    Pemerintah negara bahagian Schleswig-Holstein di Jerman memerintahkan semua lembaga pemerintah dan warganya untuk tidak meng-klik tombol "Like" di Facebook, dan harus menutup halaman fan Facebook, kerana melanggar hukum privasi data di Jerman dan Eropah.

    Pernyataan rasmi dari lembaga Independent Centre for Privacy Protection, Jerman, mengatakan, informasi "like" yang diperoleh dari pengguna Facebook di Jerman, dikumpulkan Facebook Pusat, dan proses itu sebenarnya bertentangan dengan hukum privasi di Jerman.

    Tidak hanya itu, bahkan warga Jerman juga dilarang membuka akaun Facebook. Seperti ditulis di rilisnya, "Barang siapa membuka facebook.com, akan dilsita perusahaan tersebut selama dua tahun."

    Seperti dikutip dari Cnet, Patrick Noyes, juru bicara Facebook berkomen, "Kami menolak dituduh sebagai tidak sejalan dengan hukum perlindungan data Uni Eropa. Tombol 'Like' adalah fitur popular … yang telah menguntungkan kalangan orang bisnis dan individu."

    Tapi pihaknya mengaku tetap akan me-review materi dari Independent Centre for Privacy Protection.

    Nenek Moyang Angry Birds berasal dari China?

    Posted: 20 Aug 2011 08:45 AM PDT


    Di China Angry birds, dibicarakan di twitter, bukan kerana permainannya, melainkan munculnya foto sebuah benda antik yang mirip dengan burung merah di Angry birds.

    photos: chinadaily.com.cn

    Relik ini berasal dari dinasti Shang, 1766 SM - 1122 SM. Benda yang digali pada tahun 1956 ini berukuran tinggi 19.7cm dan lebar 13.4cm.

    Lalu untuk apa burung-burung ini digunakan pada masa dinasti Shan? Apakah pasukan kerajaan memakai benda ini untuk merempuh dan merobohkan benteng lawan mereka? Ternyata tidak, benda ini rupanya merupakan gelas yang biasa digunakan untuk minum-minum oleh kalangan elite kerajaan ketika itu.

    sumber: chinadaily.com

    Wow..Jurus Silat Paling Menyeramkan Di Dunia

    Posted: 20 Aug 2011 07:49 AM PDT

    jurus yang aneh... diambil dari buku silat terbitan luar. Judul aslinya jurus ini terlalu puitis: monyet mencuri buah peach


    Sadis... kalah main game = aplikasi hangus!

    Posted: 20 Aug 2011 06:45 AM PDT


    Para gamer kebanyakan sering mati berulang-ulang dalam satu permainan game sampai akhirnya berjaya menamatkan game itu. Tapi tidak berlaku untuk game yang satu ini. Kalah? Sorry check mate.. cuma 1 nyawa buat game ini.

    Ya game super realistis yang bernama one single life ini dirilis untuk para pemilik iphone. Gameplaynya sendiri mirip dengan Canabalt. Terdiri dari 10 level dimana pada setiap level pemain harus melakukan 1 loncatan--dan pendaratan--sukses untuk dapat mengakses level selanjutnya. Kalau player gagal, Aplikasi game ini tidak akan boleh digunakan lagi. Player harus mendownload ulang aplikasinya dan memulakan dari awal. Menurut penjelasan di app store cuma 4% player di seluruh dunia yang boleh menyelesaikan game ini.

    Tertarik mahu memainkan game ini? Game ini gempak dan boleh kamu dapatkan di app store.

    sumber: pocketgamer

    Seorang Wanita Mengaku Menghidap Alergi Elektrik??

    Posted: 20 Aug 2011 05:00 AM PDT

    Seorang wanita mengatakan dirinya terkena electrosensitivity, semacam alergi terhadap sesuatu yang berhubungan dengan elektrik. Kerana alerginya ini, ia dapat merasakan apabila ada seseorang yang membawa iPhones mendekati dirinya. "iPhones membuat saya merasa sakit dalam jangka waktu sekitar 20 minit ketika mendekati seseorang, jadi meskipun saya tidak melihat seseorang membawanya, saya akan segera mengetahuinya."

    photo: HARVEY HOOK / HOTSPOT MEDIA

    Wanita itu bernama Jannice Tunnicliffe. Ketika mendekati sumber elektrikk, atau signal seperti WiFi, ia mengatakan bahawa dirinya akan mengalami sakit kepala, mual, sakit di dada, dan tangan serta kakinya terasa gatal. Dan untuk mengurangi efek alergi, jendela rumahnya yang berada di Yunani, dilapisi dengan metal khusus.

    Ia mengatakan kepada Daily Telegraph, bahawa Ia percaya semua ini terjadi kerana kimoterapi yang pernah dilakukannya. Tapi semua orang tidak ada yang percaya.

    Sejauh ini, banyak netters yang membaca berita ini meragukannya. Apakah Kamu percaya?

    sumber: digitalspy

    Ngeri..remaja tertusuk buluh dileher

    Posted: 20 Aug 2011 04:00 AM PDT






    Kanon Tipton, Paderi Termuda di Dunia

    Posted: 20 Aug 2011 03:00 AM PDT


    WASHINGTON DC - Usianya baru empat tahun, tetapi Kanon Tipton sudah lancar berceramah layaknya seorang paderi yang sudah dewasa.

    Kanon sudah dapat berceramah sejak dia berusia 21 bulan. Pada saat itu jugalah Kanon sudah mulai dikenal banyak orang melalui video rakamannya yang dibuat pihak keluarga Kanon.

    Dalam klip pertamanya, Kanon baru hanya dapat menggumam dan meniru nada suara serta gerakan tangan yang dibuat oleh penceramah.

    Tapi sekarang dia sudah pintar berkata-kata, bahkan sudah boleh dengan lantang meneriakkan kebesaran-kebesaran Tuhan.

    Jika melihat aksi Kanon yang pintar berceramah, tidak akan membuat begitu hairan ketika mengetahui bahawa kanon merupakan anak dari seorang paderi.

    Kanon adalah anak dari Damon, yang merupakan seorang pastor. Meski demikian, Damon tidak pernah mengajarkan Kanon cara-cara berceramah. Kanon mengaku, menjadi gemar berceramah kerana dia sering melihat ayahnya berceramah.

    "Aku suka berdiri di altar kerana sering melihat ayah dan mengkhabarkan sepanjang waktu," ujar Kanon sebagimana dikutip Orange, Jumaat (19/8/2011).

    Kini Kanon sudah terbiasa tampil di depan altar memberi pelayanan kepada orang ramai. Dia adalah generasi ketiga di keluarganya yang menjadi penceramah. Kerana datuk Kanon juga seorang paderi.(rhs)

    Buang Hajat, Nenek Tewas Digigit Ular

    Posted: 20 Aug 2011 02:00 AM PDT


    Tuban - Nasib sial menimpa Sarminah (75), warga Desa Sumberarum, Kecamatan Kerek, Kabupaten Tuban. Nenek tersebut tewas setelah digigit ular berbisa jenis Dudak saat sedang buang air besar di toliet rumahnya.

    Informasi yang berhasil dihimpun, kejadian yang menewaskan Sarminah tersebut bermula saat korban sedang asyik buang air besar di toilet yang berada di belakang rumah korban.

    Saat sedang buang air besar tersebut, korban berpegangan pada dinding toilet yang terbuat dari bambu, saat itu korban yang selesai tangannya yang berpegangan pada dinding tersebut langsung digigit ular berbisa.

    "Korban sempat berteriak meminta tolong dan saat itu langsung ditolong oleh anaknya, kemudian korban berusaha untuk dibawa ke Puskesmas terdekat oleh anak korban," jelas AKP Nursento, Kasubbag Humas Polres Tuban, Jumaat (19/08/2011).

    Saat perjalanan menuju puskesmas yang berada di Kecamatan Kerek tersebut korban masih dalam keadaan bernyawa, namun saat sudah tiba di puskesmas untuk mendapatkan pertolongan nyawa korban sudah tidak boleh diselamatkan.

    "Korban mengalami luka bekas gigitan ular berbisa itu di bahagian tangan kirinya, berdasarkan hasil visum dari puskesmas memang korban meninggal akibat racun ular berbisa itu," katanya. [beritajatim.com]

    Wow,Ilmuwan Berhasil Buat Kulit Manusia Antipeluru

    Posted: 20 Aug 2011 01:00 AM PDT


    INILAH.COM, London – Hal ini memang terdengar seperti benda mustahil menjadi kenyataan. Namun para peneliti berhasil menciptakan kulit manusia antipeluru. Bagaimana boleh?

    Para peneliti berhasil melakukan rekayasa genetik pada kambing agar menghasilkan susu yang memiliki protein serupa pada jaring laba-laba. Begitu diperah seperti dilaporkan Dailymail, susu ini boleh diubah menjadi bahan yang 10 kali lipat lebih kuat dari besi.

    Bahan ini mampu menyatu dengan kulit manusia untuk membuat kulit manusia cukup kuat menangkis peluru. Peneliti Belanda Jalila Essaidi mengatakan, projek 'spidersilk' ini bertujuan menggantikan keratin pada kulit manusia dengan jaring laba-laba.

    Langkah awal dimulai dengan menumbuhkan lapisan kulit asli di sekitar contoh kulit antipeluru dan proses ini memakan waktu lima minggu. Jaring laba-laba memiliki sejarah panjang dalam pertempuran. Gengis Khan pernah memerintahkan pasukannya menggunakan baju dari jaring laba-laba untuk menangkal panah.

    "Bayangkan baju jaring laba-laba yang mampu menangkis peluru. Keratin diganti protein jaring laba-laba untuk menciptakan manusia antipeluru," ujarnya.


    Alamak..600 Arnab Mati Ketakutan Melihat Anjing

    Posted: 20 Aug 2011 12:00 AM PDT


    ZHEJIANG - "Ketakutan sampai mati", ternyata istilah seperti itu benar-benar terjadi dengan arnab-arnab nahas ini.

    Hal tersebut terjadi ketika tiga ekor anjing memasuki sebuah peternakan arnab di Desa Zhejiang, China, dan membuat 600 arnab mati ketakutan.

    Yan Fugen, pemilik peternakan tersebut terkejut ketika menemukan 600 arnabnya mati mendadak tanpa ditemukannya luka di tubuh mereka.

    Seperti dilansir China Daily, Jumaat (19/8/2011), Chen Dongxiang, ahli peternakan mengatakan bahawa kematian tersebut disebabkan oleh respons stress arnab itu.

    Ketika arnab atau haiwan lainnya ditakut-takuti atau mendapatkan kejutan mendadak, tubuh mereka mengeluarkan adrenalin yang besar.

    Sehingga menyebabkan jantung mereka berdetik dengan kencang dan organnya tidak berfungsi dengan sempurna, sehingga menyebabkan kematian.

    Chen juga mengatakan bahawa,arnab boleh juga ketakutan sehingga dia mati.(rhs)

    Pelik..tidur dalam keranda kerana hormati kawan

    Posted: 19 Aug 2011 11:00 PM PDT


    SAO PAULO - Pada umumnya manusia menikmati tidur di atas tempat tidur yang nyaman. Tetapi berbeZa denganyang dilakukan seorang lelaki Brazil ini. Dirinya justru menikmati tidur di dalam keranda.

    Setiap malam Jumaat selama 23 tahun, Zeli Rossi menukar tempat tidurnya yang nyaman dengan sebuah keranda sebagai tempat dirinya melepas lelah. Tentunya tabiat lelaki yang tinggal di Minas Gerais, Brazil membuat kehairanan banyak pihak.

    Tabiat unik Rossi yang dilakukan tiap akhir minggu ini.Cerita mengenai kebiasaan aneh Rossi ini dimuat di suratkhabar sekolah cucunya tersebut.

    Seperti dilapor pejabat berita G1, Jumaat (19/8/2011), Rossi mengaku kebiasaan anehnya itu dilakukan untuk menghormati temannya yang sudah meninggal.

    Berdasarkan pengakuan Rossi, dirinya bersama seorang temannya berjanji akan membelikan keranda kepada siapa pun dari mereka meninggal terlebih dulu. Teman Rossi sempat membelikannya keranda, saat mengira dirinya tewas akibat kecelakaan kereta pada 1983 lalu.

    Kemudian pada saat temannya meninggal pada 1988, Rossi mulai tidur di dalam keranda untuk menghormati temannya. Dirinya pun memenuhi janji kepada temannya untuk membelikannya keranda baru.
    (faj)

    Video Awek Orgasme Ditayangkan di Pesawat Untuk Hibur Penumpang

    Posted: 19 Aug 2011 10:00 PM PDT

    Hiburan filem di dalam pesawat sudah lazim dipasang oleh syarikat penerbangan untuk menghibur penumpang. Namun syarikat penerbang Australia, Qantas menawarkan hiburan filem yang tak biasa bagi ramai orang, yakni filem mengenai misteri kenikmatan yang dirasakan kaum wanita ketika berhubungan intim.

    Sebuah filem Perancis berdurasi 50 minit berjudul The Female Orgasm Explained yang didalamnya juga terdapat adegan-adegan vulgar ternyata sudah lama menjadi video yang diminati penumpang pesawat tersebut.

    Sebuah filem Perancis berdurasi 50 minit berjudul The Female Orgasm Explained yang didalamnya juga terdapat adegan-adegan vulgar ternyata sudah lama menjadi video yang diminati penumpang pesawat tersebut. Namun demikian, pihak The Edge channel sudah memberi peringatan, kalau tontonan ini hanya untuk orang dewasa saja.

    "Dalam semua program hiburan, ini dipilih berdasarkan kandungan dari kualitinya, box office dan ratingnya atau topik yang diminati pelanggan Qantas secara demografik," demikian pernyataan pihak syarikat penerbangan dari negeri kangguru tersebut, baru-baru ini. Meski demikian, filem ini juga boleh diblok oleh para awak kabin pesawat, sehingga tak boleh ditonton anak-anak. Tentunya harus terlebih dahulu berdasarkan permintaan orangtua mereka.

    Filem dewasa ini akan terus diputar selama penerbangan hingga November nanti. (Sumber)

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS