Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Movie Day Out Budiey.com Menonton Filem Final Destination 5

Posted: 06 Oct 2011 07:21 PM PDT

Salam buat semua pembaca budiman,

Dah lama betul, kita tak hang out dan tonton wayang citer Hollywood sama-sama kan? Okay berita baik untuk pembaca yang belum lagi tonton filem thriller suspen Final Destination 5, Budiey nak belanja korang. Tiket percuma untuk korang + korang akan dapat goodie bag istimewa dari budiey.com. Amacam?

Tak perlu nak citer banyak pasal Final Destination 5 ni sebab korang dah tahu tentang filem ini sebab pasti korang dah tonton sequel filem yang terdahulu. Budiey sebenarnya dah tonton dan sudah mengupas tentang filem ini di Carta Blockbuster musim pertama yang lalu. Kalau nak tonton, kenalah layari Portal Tonton ya. Jadi, Budiey rasa ini adalah peluang untuk korang yang belum tonton filem ini di pawagam sebab filem ini sangat sadis giler! Ngeri Giler! Seriau Giler!

Final Destination 5

ULASAN Filem Final Destination 5

FILEM: Final Destination 5
ARAHAN: Steven Quale
PELAKON: Nicholas D'Agosto, Emma Bell, Miles Fisher, PJ Byrne dan David Koechner
GENRE: Thriller seram
TAYANGAN: 25 Ogos 2011

LEBIH satu jam jantung penulis bagai terhenti. Ternyata Final Destination 5 (FD5) lebih berjaya berbanding empat siri lalu. Banyak elemen kejutan yang menyentak penonton. Mungkin bunyinya klise kerana elemen itu ditonjolkan dalam siri lalu, tapi FD5 jauh berbeza.

Secara jelas, kematian berlaku bila-bila masa saja dan tidak dapat ditolak bila sudah tertulis. Seperti filem terdulu, apabila seorang lelaki mendapat bayangan kejadian buruk akan berlaku berjaya menyelamatkan sekumpulan pekerja daripada maut. Pun begitu, mereka tidak sepatutnya selamat dan satu demi satu mula mati dengan ngeri dalam situasi yang tidak dijangka.

Jika anda mahu menonton FD5, pasti kerana anda tahu apa yang mahu diharapkan. Secara jujur, penulis rasakan ada plot yang dianggap basi, terutama selepas kejayaan FD2. Seperti dijangka, formulanya tidak banyak berubah walaupun ada sedikit 'permainan' baru. Antaranya mangsa yang terselamat daripada tragedi kini boleh membunuh orang lain dengan harapan nyawa mereka menjadi pengganti.

Menariknya, plot baru ini nyata berbeza daripada yang ditonjolkan dalam FD2, di mana hanya kelahiran baru dapat menyelamatkan mangsa daripada kematian. Bagi menambah debaran, mereka juga perlu bersedia melakukan apa saja untuk selamat yang akhirnya membawa elemen konflik antara karakter.

Pun begitu, penulis tetap beranggapan FD5 ialah sekuel terbaik. Malah seingat penulis, tidak pernah penulis dapat rasakan 'tekanan' yang sangat padat sepanjang lebih satu jam tontonan. Kreativiti juga dapat dilihat sejak awal FD menjentik perasaan penonton.

Secara praktikal, setiap babak diisi dengan satu tahap perasaan ingin tahu yang tidak dapat dinyatakan dengan kata-kata biasa. Kualiti kerja kamera dan pembikinan berjaya melepasi standard dulu. Ia tampak hebat dengan banyak 'twist' yang pasti membuatkan penonton tidak senang duduk. Namun demikian, secara logik akal, beberapa babak kematian agak pelik dan kurang meyakinkan minda sedar, pun begitu ia boleh diterima atas sebab ia sekadar filem.

Barisan pelakon walaupun masih baru dan tidak dikenali, mereka berjaya melontarkan rasa ngeri dan takut. Ekspresi wajah dan dialog yang ringkas tapi bersahaja dilontar membuatkan penonton terpanggil untuk terus menantikan apa akan berlaku seterusnya.

Watak protagonis Sam Lawton (Nicholas D'Agosto) sayangnya kurang menjadi untuk menambahkan drama. Dia tampak 'over-acting' dalam penyampaian dialog.
Lakonan Emma Bell sebagai Molly pula lebih baik berbanding hasil kerjanya dalam Frozen dulu. Menariknya Tony Todd yang pernah tampil dalam FD2 kembali semula beraksi dalam FD5.

Bagi penonton yang bercadang menonton filem ini, lebih baik bersedia dengan kejutan dan babak ngeri yang pasti menjarakkan ruang selesa dalaman. Selain paparan visual yang meyakinkan, lagu latar yang menyelimuti setiap babak memberi kesan sempurna kepada tontonan. Tidak mustahil akan ada penonton tidak dapat tidur lena untuk seminggu sebaik melangkah keluar dari panggung.

TRAILER Filem Tolong! Awek Aku Pontianak

Bila? Hari Sabtu, 7 OKTOBER 2011, Jam 11.45 tengahari

Waktu Tayangan: 12.00 TENGAHARI

Di mana? Pawagam GSC PAVILION KL

Bayaran? PERCUMA + Goodie bag juga diberikan!

Runtime: 100 minit

BAGAIMANA CARANYA?

Apa yang korang perlu buat ialah:
Jadi pemanggil terawal. Sila hubungi Budiey di talian 012 3800712 sekarang! Tiket masih ada!

Segala SMS yang dihantar tidak akan dilayan. Siapa cepat dia dapat!!!

Kepada pembaca bertuah, kita jumpa HARI SABTU ini ya!

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Movie Day Out Sensasi Selebriti – THE FINAL DESTINATION
  • THE FINAL DESTINATION The 1st 3D Live Action Horror Movie in Malaysia
  • The Final Destination Rest In Pieces
  • Peraduan Jom Menonton Filem THE FINAL DESTINATION
  • Ulasan Final Destination 5
  • Final Poster Cicakman 2: Planet Hitam 2
  • Fly-Thru With Airasia From Hong Kong, Macau & Guangzhou
  • Poster Teaser Final Filem Setem
  • Peraduan Jom Menonton Filem Ong Bak 3 The Final Battle
  • Video Trailer Filem Selamat Pagi Cinta
  • Search Gegar Konsert Fenomena 30 Tahun Search

    Posted: 06 Oct 2011 06:34 PM PDT

    SEARCH BAKAL MENGGEGARKAN NEGARA DENGAN SIRI "KONSERT FENOMENA 30 TAHUN SEARCH"
    - Konsert ulangtahun ke-30 Search adalah sebagai menghargai sokongan peminat-peminat setianya sepanjang bergiat di dalam industri muzik Malaysia

    SEARCH, kumpulan rock legenda yang amat disegani di dalam industri muzik Malaysia menyambut ulangtahunnya yang ke-30 pada tahun ini dan untuk meraikan detik bersejarah tersebut, SEARCH akan muncul di dalam siri konsert jelajah seluruh negara yang dinamakan KONSERT FENOMENA 30 TAHUN SEARCH.

    Di dalam satu sidang akhbar yang diadakan di Annexe Gallery, Central Market Kuala Lumpur, SEARCH yang di anggotai oleh Amy (vokalis), Kid (gitar utama), Nasir (gitar bass), Nordin (gitar irama) dan Yazit (dram) telah mengumumkan secara rasmi berkenaan penganjuran konsert besar-besaran ini yang akan mula menggegarkan negara pada 19 November 2011 di Stadium Batu Kawan, Pulau Pinang. Ini diikuti dengan konsert di Stadium Yunos, Larkin Johor Bahru pada 3 Disember 2011 dan seterusnya sebagai penutup, di Padang Astaka, Kuala Lumpur pada 17 Disember 2011.

    Search

    Nasir Daud yang juga selaku ketua kumpulan SEARCH menyatakan, "Kami akan mempersembahkan lebih kurang 20 buah lagu dari album-album kami yang lama dan baru. Dari segi produksi pula, kami menjanjikan satu pengalaman yang hebat dengan rekaan pentas, sistem bunyi, pencahayaan dan aspek-aspek teknikal lain yang segalanya dirancang dengan teliti oleh pihak penganjur".

    Ketika mengulas di sidang akhbar tersebut, Suhaimi Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai Amy, berkata, "SEARCH amat berbangga dengan pencapaiannya yang mampu bertahan selama 3 dekad di dalam industri seni tanahair justeru mempertahankan muzik rock di Malaysia. Ini adalah sangat mustahil tanpa sokongan kuat para peminat setia kami yang tidak berbelah bahagi. Penganjuran konsert ini adalah sebagai menghargai sokongan tersebut".

    SEARCH yang ditubuhkan pada tahun 1981 di Johor Bahru, adalah kumpulan rock tersohor negara dan pernah menghasilkan lebih daripada 25 buah album yang mendapat sambutan hangat termasuk album rakaman studio dan "live". Sepanjang pembabitannya di dalam bidang seni, SEARCH pernah membuat persembahan bukan sahaja di dalam negara, tetapi juga di rantau Asia, Eropah dan juga di Amerika. Lagu-lagu kumpulan ini seperti Cinta Buatan Malaysia, Meniti Titian Usang, Fenomena, Rozana, Mentari Merah di Ufuk Timur dan Isabella, bukan sahaja masih menjadi siulan para peminat muzik negara dari generasi yang terdahulu, malah terus menjadi kegilaan generasi baru membuktikan pengaruh SEARCH yang besar ke atas peminat-peminatnya.

    Nasir Daud yang juga selaku ketua kumpulan SEARCH menyatakan, "Kami akan mempersembahkan lebih kurang 20 buah lagu dari album-album kami yang lama dan baru. Dari segi produksi pula, kami menjanjikan satu pengalaman yang hebat dengan rekaan pentas, sistem bunyi, pencahayaan dan aspek-aspek teknikal lain yang segalanya dirancang dengan teliti oleh pihak penganjur".

    Pihak penganjur KONSERT FENOMENA 30 TAHUN SEARCH iaitu Oracle Accord menyatakan bahawa para peminat SEARCH akan dihidangkan dengan produksi yang dijamin berkualiti. Oracle Accord telah mengimport jurutera bunyi terkemuka dari Singapura iaitu Yamaguchi yang pernah terlibat dengan konsert-konsert bertaraf antarabangsa seperti konsert Black Eyed Peas. Ujar penganjur lagi, perancangan dan persediaan rapi adalah prioriti utama untuk memastikan semua pihak bukan sahaja berpuas hati, malah menganggap ini adalah konsert terhebat setakat tahun ini.

    Ketika mengulas tentang konsep konsert ini, Oracle Accord menyatakan bahawa ianya adalah lebih kepada satu festival di mana penonton akan disajikan dengan kehangatan muzik rock selama 7 jam bermula dari 5 petang. Sebelum kumpulan SEARCH sendiri akan naik ke pentas untuk menghiburkan peminat-peminatnya, mereka akan terlebih dahulu dihiburkan dengan beberapa buah kumpulan rock yang sedang meningkat naik di tanahair. Para peminat SEARCH juga berpeluang untuk memenangi hadiah-hadiah yang disediakan oleh para penaja konsert tersebut.

    "Saya bagi pihak kumpulan SEARCH berharap anda semua akan datang beramai-ramai untuk meraikan ulangtahun ke-30 SEARCH dan untuk berhibur bersama-sama kami. Konsert ini adalah hadiah kami untuk para peminat setia SEARCH dan kami berjanji akan memberikan persembahan penuh gegaran untuk memuaskan hati anda semua" jelas Nasir lagi.

    Tiket-tiket bagi KONSERT FENOMENA 30 TAHUN SEARCH boleh mula dibeli di cawangan-cawangan Petronas yang mengambil bahagian, Rock Corners dan wakil jualan sah yang tersenarai di www.tickethotline.com.my dan berharga RM59 untuk konsert di Pulau Pinang dan Larkin, manakala harga tiket bagi konsert di Kuala Lumpur adalah RM69. Sebagai promosi, pihak penganjur telah mengumumkan bahawa terdapat diskaun sebanyak 15% bagi harga tiket-tiket yang dibeli secara online bermula daripada 6 Oktober hingga 13 Oktober 2011. Peminat-peminat SEARCH juga boleh melayari laman rasmi KONSERT FENOMENA 30 TAHUN SEARCH di http://www.facebook.com/SEARCH30 untuk maklumat lanjut.

    Search

    (Dari kiri): Jerome Lee, Pihak Penganjur, Oracle Accord; Anggota kumpulan SEARCH – Yazit (dram), Amy (vokalis) dan Nasir (gitar bass) di sidang akhbar "KONSERT FENOMENA 30 TAHUN SEARCH".

    Search

    Lagu-lagu kumpulan SEARCH seperti Cinta Buatan Malaysia, Meniti Titian Usang, Fenomena, Rozana, Mentari Merah di Ufuk Timur dan Isabella, bukan sahaja masih menjadi siulan para peminat muzik negara dari generasi yang terdahulu, malah terus menjadi kegilaan generasi baru membuktikan pengaruh SEARCH yang besar ke atas peminat-peminatnya.

    Search

    Suasana gamat di Annexe Gallery selepas SEARCH mengumumkan secara rasmi berkenaan penganjuran konsert besar-besaran yang akan mula menggegarkan negara pada 19 November 2011 di Stadium Batu Kawan, Pulau Pinang. Ini diikuti dengan konsert di Stadium Yunos, Larkin Johor Bahru pada 3 Disember 2011 dan seterusnya sebagai penutup, di Padang Astaka, Kuala Lumpur pada 17 Disember 2011.

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Senarai Pemenang Peraduan Konsert Tour Search Di Awan Biru
  • Gambar Search di Konsert Search Di Awan Biru Seberang Jaya
  • Amy Search Pengetua Akademi Fantasia 9
  • Konsert SEARCH Di Awan Biru di Kuala Terengganu Ditunda
  • Gambar Amy Search Berbaju Melayu di Aidilfitri
  • Gambar Amy Search di Anugerah Industri Muzik 1998
  • Konsert Jelajah Malaysia Search Di Awan Biru – Tribute Concert Tour
  • Gambar Sekitar Konsert Search Di Awan Biru di Johor Bahru
  • Peraduan Konsert Tour Search Di Awan Biru
  • Noorfara Atilia Pemenang Estee Lauder Model Search Grand 2011
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Sensasi

    sumber :-

    Sensasi


    Jokes: Materialistic girl and the guy who wants to marry her

    Posted: 06 Oct 2011 01:55 AM PDT


    male : marry me.. ?
    female : do you have a house.. ?
    male : no..
    female : do you have one BMW car.. ?
    male : no..
    female : how much is your salary.. ?
    male : no salary..
    female : you have nothing.. how can i marry you.. ??
    leave please.. !!
    male : (talk to himself) i have one villa, 3 property
    lands, 3 Ferrari, 2 Porsche.. why i still need to buy
    BMW.. ?! how can i get the salary when actually i am
    the one who give...

    Kartun Fenomena Dahulu dan Sekarang

    Posted: 06 Oct 2011 12:26 AM PDT

    Fenomen zaman sekarang dengan dulu dah terbalik..

    Dulu kalau anak punyer result teruk,anak tu yang akan dimarahi...
    Zaman skrg kalau result anak teruk,habis cikgu yang disalahkan...ahaha..

    Kesian..apa nak jadi nie...

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Sepah Masih Wujud – Mamat

    Posted: 06 Oct 2011 06:51 PM PDT

    MAMAT DAKWA SEPAH MASIH WUJUD

    Pening sudah kami dibuatnya bila Mamat tiba-tiba mengeluarkan kenyataan yang kumpulan Sepah masih lagi wujud sedangkan Jep dan Shuib yang baru sahaja mengumumkan kewujudan Sepahtu secara terang-terangan mengatakan bahawa kumpulan Sepah telah dibubarkan.

    Menurut Mamat, Sepah masih lagi wujud dan masih lagi terlibat meneruskan perjuangan termasuklah menerima tawaran berlakon untuk projek-projek terbitan Astro. Sekarang, mana satu yang betul pun tak tahulah.

    Dalam kenyataan tu juga, Mamat turut memberitahu yang hubungan'nya dengan Jep dan Shuib tidak mempunyai masalah dan boleh bekerjasama tetapi Mamat mengaku yang dia agak terkilan dengan beberapa kenyataan kurang enak yang dilemparkan kepadanya.

    Sekarang, kita rileks-rileks tunggu kenyataan dari Jep dan Shuib pula berhubung dakwaan Mamat yang mengatakan Sepah masih lagi wujud.

    Related Posts with Thumbnails

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Perusahaan Israel Cetak Kalimah "Bismillahirrahmanirrahim" Pada Tisu Bilik Mandi

    Posted: 06 Oct 2011 09:00 PM PDT


    WartaNews - Perusahaan Dallal Israel mencetak kalimah "Bismillahirrahmanirrahim" dengan kaligrafi Kufy untuk produk mereka, termasuk serbet kertas dan tisu bilik mandi sebagai langkah provokatif terhadap perasaan umat Islam, Nawaret melaporkan (29/9).

    Kalimah "Bismillahirrahmanirrahim" terlihat jelas pada produk perusahaan itu. Perusahaan mendistribusikan produk tersebut ke restoran-restoran sejumlah perusahaan di Israel. Tindakan ini membangkitkan kemarahan di Palestin dan mendorong mereka menuntut perusahaan itu segera menghilangkan syiar Islam dari produk mereka.

    Situs "Jaffa" menegaskan bahawa Gerakan Islam Arab dalam garis merah "Palestina 48" sangat marah dan menganggapnya telah menyinggung aqidah Islam melalui penggunaan bentuk dan kata-kata dari simbol Islam untuk komersil."

    Penggunaan dengan sengaja simbol-simbol ini untuk komersil telah melecehkan dan menyinggung perasaan umat Islam, terutama produk tersebut adalah tisu kamar mandi.

    Kelompok Gerakan Islam menuntut management perusahaan Dallal Israel untuk menghapus kalimat "Basmalah" yang digunakan sebagai bungkus tisu dan tuala bilik mandi kerana termasuk penghinaan jelas terhadap Islam.

    Gerakan ini telah menuntut permintaan maaf rasmi dari perusahaan atas tindakan tersebut.

    Perlu disebutkan bahwa penggunaan simbol-simbol Islam dalam rangka untuk menghina bukanlah hal yang baru bagi perusahaan-perusahaan Israel, tetapi mereka dengan sengaja dan merencanakannya untuk menyakiti perasaan umat Islam dan memprovokasi mereka. (*/amh)

    Gempar..nenek 71 tahun ditangkap kerana adakan hubungan seks di belakang kereta dengan lelaki yang lebih muda

    Posted: 06 Oct 2011 08:30 PM PDT

    Ditangkap: Rita Daniels, 71, dipanggil 'anak ayam' oleh Tim Adams, 54 apabila ditangkap di Farmington, Michigan, ketika mengadakan hubungan seks di belakang keretanya. Kedua-dua mereka dalam keadaan mabuk dan tidak tahu nama masing-masing.

    Seorang wanita 71 tahun ditangkap dalam keadaan bogel oleh polis yang mengadakan hubungan seks dengan seorang lelaki 17 tahun lebih muda di tempat duduk belakang Regal Buick.Mereka dipercayai dalam keadaan mabuk.

    Apabila pegawai itu membuka pintu belakang kereta dan meminta pasangan apa yang mereka lakukan, lelaki itu menjawab: 'I'm f***ing this chick.'

    Tim Adams dan Rita Daniels telah ditahan di tempat letak kereta pusat membeli-belah Michigan atas tuduhan perlakuan sumbang.



    Pegawai polis Andrew Morche tiba di luar restoran Luigi pada malam Semptember 3 selepas menerima aduan daripada orang ramai yang makan berdekatan, SmokingGun .

    Beliau mendapati tingkap kereta 'ditutup dengan pemeluwapan berat' dan kenderaan itu ialah 'bergoyang', mengikut laporan polis.


    Kereta itu diletakkan dihadapan restoran, pelanggan dapat melihat aksi tersebut.

    Siasatan polis menyatakan pasangan telah bertemu untuk minum-minum di bar berhampiran 'sebelum bergerak ke tempat duduk belakang Buick'.

    Apabila dipersoalkan oleh polis, t kedua-duanya dalam keadaan khayal dan berbau alkohol, tidak tahu nama masing-masing.

    Ujian breathalyser mencatatkan kandungan alkohol darah Daniels pada hampir dua kali ganda had yang dibenarkan, laporan itu menyatakan.

    sumber : dailymail

    Wow..robot cuci rambut warga emas

    Posted: 06 Oct 2011 07:50 PM PDT


    TOKYO - Ia kelihatan seperti kerusi salon, tetapi robot terbaharu di Jepun itu boleh mencuci rambut yang sentuhannya seperti jari-jari manusia untuk membantu golongan tua dan kurang upaya.

    Robot itu dibangunkan oleh firma elektronik terkemuka, Panasonic. Menurut Panasonic, robot itu mengetengahkan teknologi robotik terkini.

    "Dengan menggunakan teknologi tangan robotik dan 24 jarinya, robot ini mampu mencuci rambut golongan kurang upaya seperti seorang manusia. Ini dapat membantu mereka menjalani kehidupan seharian dengan lebih sempurna," kata wakil Panasonic, Tohru Nakamura.

    Pengguna hanya perlu berbaring di atas sebuah kerusi. Robot itu kemudian akan menyampu rambut, mengurut kulit kepala dan membilas rambut dalam tempoh tiga minit. Meletak perapi dan mengeringkan rambut pula akan mengambil masa lima minit lagi.

    Pada masa ini, mesin tersebut masih belum berada di pasaran. Panasonic merancang untuk memulakan jualannya pada tahun depan. Ia menyasarkan produknya itu kepada rumah-rumah penjagaan orang tua dan hospital.

    - Reuters

    sumber : kosmo online

    Hebat..Hasilkan baju dengan gentian susu

    Posted: 06 Oct 2011 06:45 PM PDT


    HANOVER, Jerman - Seorang pereka fesyen yang juga merupakan pakar mikrobiologi, Anke Domaske mengejutkan dunia fesyen apabila berjaya mencipta baju daripada gentian susu. Domaske, 28, menemui cara menggabungkan susu tepung dengan bahan lain untuk menghasilkan sejenis fabrik istimewa. Rekaan pakaiannya diberi nama Qmilch.

    ANKE DOMASKE bergambar bersama model dan pakaian yang dihasilkan daripada gentian susu.



    "Fabrik susu ini mengandungi protein yang berperanan memastikan kulit anda berada dalam keadaan sihat. Pakaian bio merupakan satu trend baharu yang akan bermula dalam industri fesyen dan kami kini berada di hadapan," kata Domaske yang membangunkan gentian susu tersebut dalam tempoh hanya dua tahun.

    Dia juga percaya teknik yang dibangunkan dengan kerjasama Institut Fiber Bremen itu boleh diaplikasikan ke dalam industri lain termasuklah ubat-ubatan.

    Sebelum ini, beberapa buah syarikat Eropah seperti H&M dan C&A telah menghasilkan pakaian yang diperbuat daripada kain kapas organik. Tetapi kebanyakan material organik adalah mahal untuk dipasarkan ke pasaran antarabangsa.

    Gentian susu tersebut mengandungi 18 asid amino yang memberi faedah kepada kesihatan. Untuk menghasilkan sehelai baju, Domaske memerlukan sehingga enam liter susu. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Isteri Anggota Parlimen Curi Kucing Terakam CCTV

    Posted: 06 Oct 2011 05:45 PM PDT


    Liputan6.com, London: Isteri seorang anggota parlimen Inggris dilaporkan terjerat kes pencurian, Jumaat (30/9) lalu setelah terakam kamera CCTV sedang mencuri seekor anak kucing di rumah kekasih baru suaminya.

    Seperti dikutip AFP, Sabtu (1/10) wanita berusia 53 tahun itu diketahui bernama Christine Hemming. Ia juga mengaku tak mengingat telah mencuri seekor anak kucing berusia empat bulan bernama Beauty saat ia menghantarkan surat-surat suaminya ke rumah tersebut pada 29 September tahun lalu.

    Kejadian itu terjadi berselang tiga hari setelah ia berpisah dari suaminya John Hemming, seorang anggota parlimen dari Liberal Democrates, partner junior dalam koalisi pemerintahan Inggris.

    Dalam rakaman CCTV, Christine terlihat merangkak masuk melalui jendela dan mengambil kucing itu dengan tangannya di rumah yang diketahui milik Emily Cox di Brimingham. Setelah sidang pertama di Birmingham Crown Court, Christine dijadualkan kembali pada 28 Oktober untuk pengumuman dakwaan. Namun, anak kucing itu tidak pernah ditemukan. (Vin)

    Lelaki kurang ajar

    Posted: 06 Oct 2011 11:01 AM PDT

    Lebih rela bagi beg dia duduk daripada dia bagi orang lain..

    Aik..patung pun pandai tarik spender terselit

    Posted: 06 Oct 2011 10:30 AM PDT

    Gilalah woi.bawah jambatan pun sempat 'projek'

    Posted: 06 Oct 2011 09:45 AM PDT

    Nafsu serakah tak mengira tempat.Asal ada peluang di situ dilepaskan walaupun ramai mata yang memandang.Peduli apa dengan orang yang penting happy...macam dah serupa binatang.

    Seorang Lelaki Mencapai Puncak Kilimanjaro untuk Ulang Tahun ke-70, dan Meninggal Setelah Mengirimkan SMS Kepada Isterinya.

    Posted: 06 Oct 2011 08:45 AM PDT

    Seorang lelaki terjatuh dan tewas di lereng Gunung Kilimanjaro, hanya beberapa minit setelah mengirimkan SMS kepada isterinya yang mengatakan ia 'kelelahan tapi sangat gembira' setelah berhasil mencapai puncak gunung berapi tertinggi di dunia tersebut.

    Beberapa saat setelah foto ini diambil di puncak gunung Kilimanjaro, Alistair Cook mengirimkan pesan teks kepada isterinya dan kemudian meninggal kerana serangan jantung

    Menaklukkan puncak gunung Kilimanjaro merupakan impian dalam hidup Alistair Cook, menjelang ulang tahunnya yang ke-70. Namun hanya beberapa minit setelah mencapai puncak tertinggi benua Afrika tersebut, ia mendapat serangan jantung dan kemudian meninggal.

    Namun, tepat sebelum kematiannya, Cook mengirimkan pesan teks kepada isterinya, Vicky, yang mengungkapkan kegembiraannya mencapai prestasi yang telah menjadi impiannya seumur hidup.

    "Mencapai puncak pada 09:50, merasa lelah tapi sangat bahagia." tulisnya dalam pesan singkat.

    "Dia mengatakan bahawa itu merupakan suatu kerja keras, tapi sangat menikmatinya. Ia mempunyai banyak energi dan ghairah untuk hidup." tutur Vicky.

    Ayah dari tiga anak ini telah berlatih selama 18 bulan untuk mendaki, serta mendaki Gunung Snowdon, di Wales, dalam persiapan untuk menghadapi tantangan tersebut.

    Diketahui, Cook tinggal di Leicestershire selama lebih dari 40 tahun dan awalnya bekerja sebagai seorang pensyarah. Pada tahun 1977 ia mendirikan perusahaan Framers Corner, di Bardon, dekat Coalville. Bahkan ketiga anaknya, Richard (41), Alex (38) dan Samantha (36), semuanya bekerja di Framers Corner.

    "Dia selalu aktif, baik di dalam dan luar pekerjaan, mendaki adalah sesuatu yang selalu ingin lakukan." tutur sang putra Richard, yang menggambarkan ayahnya tersebut sebagai seorang lelaki yang 'Tak Pernah Berhenti' untuk mencapai sesuatu.

    Sumber : dailymail

    Pemuda 19 Tahun Dihukum 96,5 Tahun Penjara

    Posted: 06 Oct 2011 07:45 AM PDT


    Raymond Lewis Perry tidak akan boleh menikmati masa remajanya dengan sukacita. Di usianya yang baru 19 tahun, Perry dijatuhi hukuman penjara selama, 96,5 tahun. Jika harus menjalani semua masa hukuman itu, Perry akan bebas pada usia 115,5 tahun.
    Hukuman yang nyaris seabad itu bermula dari kes perompakan. Dan Perry salah satu pelakunya. Dengan mengunakan senjata api, ia sudah terlibat lima kali aksi rompakan dengan kekerasan.

    Seperti dikutip dari WTKR News, Perry didakwa atas tuduhan perompakan dan senjata api pada 17 March lalu. Kemudian ia dinyatakan bersalah oleh pengadilan federal pada 21 Jun lalu. Dan ia dijatuhi hukuman pada Isnin 3 Oktober kelmarin.

    Jumlah aksi perompakan yang dilakukan Perry bersama dua rakannya memang cukup banyak setimpal dengan banyaknya hukuman yang ditimpakan. Mereka, misalnya, merompak beberapa kedai dan restoran di Virginia Beach dan North Carolina.

    Perompakan itu terjadi pada bulan September 2010 lalu dan termasuk juga merampok beberapa restoran keluarga di timur laut North Carolina. Di antaranya 7-Eleven di Virginia Beach, sebuah restoran pizza di Virginia Beach dan berakhir di sebuah stesen minyak Lukoil di Virginia Beach. Dan di aksi terakhirnya ini, aksi Perry dan rakan menembak seorang petugas polis tetapi petugas tersebut selamat.

    Sumber : VIVAnews

    Iklan Playstaton Terbaik yang Pernah Dibuat Sony Selama Ini [Video]

    Posted: 06 Oct 2011 06:40 AM PDT


    Iklan terbaru milik Sony ini memang rasanya sangat pantas ditabik kerana mereka berhasil menangkap sisi pandang lain dari sebuah game dan kemudian mengemasnya dengan design dan latar yang luar biasa.

    Dalam iklan ini para tokoh video game terlihat berkumpul dan memberikan penghargaan kepada seorang gamer kerana telah berhasil membimbing mereka dari masa-masa sulit yang pernah mereka hadapi. Plot yang benar-benar genius.

    Kamu akan mendengar gamer penyelamat itu bernama Michael, dan jika kamu bertanya siapa itu Michael, maka jawabannya adalah ia hanya seorang gamer biasa yang terpilih untuk menjadi susukk penyelamat dalam iklan ini. Dia dan foto yang berada di dalam bar itu adalah para pelanggan Sony terpilih yang secara sukarela mengirimkan foto mereka untuk menjadi 'pemeran' dalam video tersebut.

    Iklan menakjubkan ini dibuat untuk kempen Long Live Play milik Sony.





    sumber: Joystick

    Minggu Orientasi Pelajar Terpanas Di Universiti Singapura

    Posted: 06 Oct 2011 05:45 AM PDT

    Gadis-gadis itu berbaring di tanah sementara orang lelaki bersandar di pada lengan dan, menatap mereka. Tidak, ini bukan adegan filem- itu adalah sebahagian aktiviti minggu orientasi dari Institut Management Singapura-Universiti (SIM-UOL) orientasi London bulan lalu.


    "Mengapa mereka bahkan memungkinkan game cabul seperti itu? Tidak relevan dan memalukan, terutama untuk para gadis.

    "Apakah game begini ini ada hubungannya dengan menjadi seorang mahasiswa di SIM?

    "Apakah penyelenggara begitu putus asa untuk menjadi 'berbeza' dan dipandang sebagai kreatif dan berfikiran terbuka bahawa mereka harus bangga untuk game tidak senonoh seperti itu?

    Menurut artikel di The New Paper, sekitar 400 pelajar ambil bahagian dalam orientasi dan anak perempuan dan anak laki-laki semua freshies dan tidak mengenal satu sama lain.

    Selain kegiatan yang disebutkan sebelumnya, para siswa juga makan biskuit dari hujung yang berlawanan dan memeluk lawan jenis.

    Beberapa gadis merasa sangat tidak nyaman dengan kegiatan itu dan mereka menangis.

    Salah seorang mahasiswa laki-laki mengaku seorang gadis menangis kerana ia merasa seperti sedang berselingkuh kekasihnya. Dia berkata:

    "Saya dengar dia punya kekasih. Hubungan intim seperti membuatnya merasa seperti sedang berlaku curang pada dia dan dia menangis.

    "Bayangkan gadis dan lelaki saling berhadapan Jika tangan orang itu tergelincir atau ia ingin mengambil keuntungan dari gadis itu, ia akan mulut ke mulut dan dada-ke-dada dengannya.."

    Tiga dari empat orang yang disurvei oleh The New Paper mengatakan mereka terkejut oleh game itu.


    sumber : stomp.com.sg

    Gara-gara pengaruh internet remaja ni rela buka baju

    Posted: 06 Oct 2011 04:47 AM PDT

    Gara-gara Mabuk Dan Kabus, Lelaki Ini Parking Keretanya Di Sungai

    Posted: 06 Oct 2011 03:45 AM PDT


    Seorang pemandu mabuk berusaha parking keretanya di sungai setelah mengira dirinya meletakkan kenderaannya di tempat parking bawah tanah saat ada kabus tebal.

    Peter Thaler, 42 tahun, meninggalkan kereta dan berjalan ke rumah ketika menyedari dia hampir saja berakhir di sungai Ruess di Sins, Switzerland.


    Namun Peter ditahan keesokan harinya ketika dia berusaha mengambil kereta itu saat polis cuba menarik keluar kereta itu. Dirinya ditangkap kerana masih mabuk dan gagal dalam ujian"alcohol breathe".

    "Dia bingung kerana kabus tapi utamanya kerana minum terlampau banyak sehingga mabuk.

    "Dia kehilangan lesen memandunya dan bakal didenda dan harus membayar semua tagihan untuk perbaikan keretalnya," ujar jurucakap polis.

    Hebat nenek ni minta penari bogel untuk hadiah harijadinya yang ke 100

    Posted: 06 Oct 2011 02:46 AM PDT


    Claire Ormiston, nenek yang menyambut berulang tahun ke 100 ini sebenarnya mengemukakan 2 saranan ketika ditanya keluarga pada Jun lalu untuk hadiah ulang tahunnya yang ke 100.

    "Yang pertama sebenarnya adalah "kerusi (duduk) di atas bulan"," ujar Marguerite, anak kepada bekas setiausaha itu.

    Namun kerana hal itu tak mungkin, maka Marguerite pun menanyakan keinginan Claire yang lain.

    Dan pastinya ketika Clare menjawab "stripper", Marguerite sangat terkejut.

    "Aku tak mempercayainya. Dia memiliki selera humor yang buruk – aku hampir terjatuh dari kerusi," cerita Marguerite lagi.

    Meski begitu,Marguerite mahu juga memenuhi permintaan Claire yang tinggal di Glenfield Residential Home di Wythall, Birmingham.

    Mahu tahu reaksi Claire setelah seorang stripper bernama Scorpion yang memiliki nama asli John Green itu beraksi?

    "Aku menikmatinya. Aksi itu pastinya membuatku tersenyum."

    "Claire mengatakan dia selalu ingin melihat seorang stripper – Dia menunggu dalam waktu yang lama!

    Tapi itu adalah hari yang istimewa dan dia benar-benar menikmatinya," ujar John.

    Adapun Claire memiliki 3 anak, 3 cucu dan 2 cicit. Dan menjadi janda 3 tahun lalu setelah ditinggal pergi selamanya oleh suaminya, Lawrence.

    Diejek kemaluannya kecik,remaja ini perkosa kekasihnya untuk membuktikan kejantanannya

    Posted: 06 Oct 2011 01:50 AM PDT


    BANJARMASINPOST.CO.ID, JOMBANG - Hanya gara-gara diejek memiliki burung mini (kemaluan kecik) oleh kekasihnya sendiri, Sulkhan (22), warga Desa Pandanwangi, Kecamatan Diwek, sanggup memperkosa kekasihnya, Bunga (13), siswi Kelas I sebuah SMP, warga Desa Jatiganggong, Kecamatan Perak, Jombang. Namun, akibat perbuatannya itu Sulkhan ditangkap polis pada Selasa (27/9/2011). Kini kesnya ditangani Unit Pelayanan Perempuan dan Anak (PPA) pada Satreskrim Polres Jombang.

    Sulkhan mengaku sudah memperkosa Bunga sebanyak tiga kali sejak Raya Aidil Fitri lalu. Sulkhan juga mengaku dirinya memperkosa Bunga kerana kerap diejek Bunga. "Saya sering diejek memiliki 'burung' mini, dan sebab itu saya mahu buktikan," kata Sulkhan kepada penyiasat. Terbongkarnya kes ini bermula ketika orangtua korban didatangi pihak sekolah. Kerana, Bunga banyak mengalami perubahan sikap. Bahkan sejumlah mata pelajaran jatuh menjunam. Bunga kemudian dipanggil untuk diberikan bimbingan dan penyuluhan. Dari proses bimbingan dan penyuluhan itu, Bunga mengaku sedang dibelit masalah akibat disetubuhi Sulkhan, kekasihnya sendiri sebanyak tiga kali, dan mengaku menyesal telah melakukan perbuatan itu.

    Pihak sekolah kemudian disampaikan ke orangtua Bunga. Awalnya, Sulkhan mengelak tuduhan itu. Namun, setelah didesak polis ia mengakui semua perbuatannya. Sulkhan menggauli kekasihnya pertama kali di area persawahan Desa Brambang, Kecamatan Diwek. Yang kedua dicumbu di kandang ayam Desa Barongsawahan, dan terakhir di sekitar area tanaman tebu Kecamatan Perak.

    Semua itu dilakukan pada siang hari, yakni setelah pulang sekolah. "Saya tidak terima. Kenapa anak saya diperlakukan seperti haiwan. Diajak ke sawah-sawah," ujar Asmu'in, di depan Kantor Unit PPA Satreskrim Polres Jombang.

    Foto Artis Makiyo, Iklan Sabun Semi Bogel Bikin Heboh

    Posted: 06 Oct 2011 12:45 AM PDT


    Makiyo, penyanyi,pelakon, dan presenter TV berumur 29 tahun, membuat hebot penggemarnya dengan tampil semi bugil dalam iklan produk sabun.
    Dalam iklan tersebut, Makiyo mengenakan "busana busa sabun", tanpa sehelai benang hanya busa sabun yang menutupi payudara dan miss V-nya.
    Video penampilannya tersebut telah diunggah ke situs video yang populer di Cina, Youku dan telah ditonton lebih dari 1 juta pengunjung situs Jumat malam.
    Makiyo yang bernama lengkap Kawashima Makiyo, lahir 8 November 1982 di Yokohama, Jepun. Bapanya orang Jepun dan ibunya dari Taiwan. Pindah ke Taiwan ketika berumur 10 tahun, wanita cantik ini fasih berbahasa Jepun dan Mandarin. Lagu yang dinyanyikannya juga ada yang berbahasa Jepun dan ada yang Mandarin.
    Dilaporkan, untuk membintangi iklan tersebut Makiyo dibayar 2 juta dollar Taiwan.



    Ibu Muda ini Hamil Dengan Selingkuhannya Kerana Jarang Dibelai Suami

    Posted: 05 Oct 2011 11:45 PM PDT


    Nurlaili (29), wanita yang telah memiliki suami ini nekad berselingkuh dengan seorang datuk bernama Hasballah (60) yang tidak lain adalah tetangga dekatnya sendiri. Nurlaili (29) sebagai seorang ibu muda yang telah memiliki 3 anak tersebut merasa tidak pernah mendapat kepuasan secara seksual dari suami yang menjadi ayah dari 3 anaknya.

    Nurlaili (29) pun mulai tergoda dengan laki - laki lain, jalinan asmara terlarang disertai perilaku tindakan haram yang dilakukan Nurlaili (29) untuk melampiaskan hasrat yang tidak dapat diberikan oleh suaminya akhir - akhir ini. Namun sayang, hal yang tidak diinginkan pun terjadi diluar dugaan, setelah berhubungan badan sebanyak 2 kali yang dilakukan Nurlaili (29) dan pasangan selingkuhannya Hasballah (60) pun berakhir dengan kehamilan.

    Kadis Syariat Islam dan WH Bireuen, melalui Kasie Penyidik Pencegahan dan Perdamaian, Drs M Daud Yusuf kepada wartawan mengatakan, pasangan selingkuh tersebut akhirnya ditahan oleh pihak yang berwajib setelah adanya laporan dari beberapa warga.

    Sedangkan keadaan suami Nurlaili (29) selama satu tahun terakhir ini sering mengalami sakit-sakitan dan tinggal ditempat orang tuanya di kampung lain masih dalam kawasan Kota Juang.

    Selama enam bulan, Nurlaili (29) telah menjalin hubungan asmara dengan Hasballah, dan mengaku baru 2 kali berhubungan badan.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS