Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Pelakon Ashraf Muslim Nikah di Mekah

Posted: 03 Sep 2011 09:01 PM PDT

Ashraf Muslim Selamat Bernikah di Mekah

Selamat pengantin baru buat pelakon Ashraf Muslim. Semoga pernikahan ini berkekalan hingga ke akhir hayat. Amin.

Pada 1 Syawal lalu, pelakon Ashraf Muslim telah selamat melangsungkan pernikahannya dengan Noor Dayana Hj Lokman di Tanah Suci Mekah. Ashraf dan Dayana telah bertunang pada 23 April lalu selepas setahun setengah berkenalan. Ashraf Muslim memutuskan untuk bernikah di Mekah "kerana mahu mengikut jejak langkah para sahabat nabi. Selain itu, Ashraf Muslim & Dayana juga dapat menunaikan umrah bersama-sama

"Selepas nikah nanti, kami akan lakukan ibadah tawaf dan solat sunat sebelum teruskan dengan acara batalkan air sembahyang." – Ashraf Muslim

Ashraf Muslim Kahwin di Mekah

Ashraf Muslim Kahwin di Mekah

Ashraf Muslim Kahwin di Mekah

Ashraf Muslim Kahwin di Mekah

Ashraf Muslim Kahwin di Mekah

Ashraf Muslim Kahwin di Mekah

Ashraf Muslim Kahwin di Mekah

Ashraf Muslim Kahwin di Mekah

Ashraf Muslim Kahwin di Mekah

Selamat Pengantin Baru, Ashraf.

Kredit: Cari & GUA

Tags: , , , , , ,

Tags: , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Fesyen Ashraf Muslim Serba Putih di ABPBH2010
  • Gambar Ashraf Muslim di Prebiu Media Filem Aku Masih Dara
  • Ucapan SMS Adilfitri dari Ashraf Muslim
  • Ashraf Muslim Bakal Kahwin di Mekah 1 Syawal
  • Gambar Majlis Pertunangan Ashraf Muslim
  • Gambar Ashraf Muslim Jadi Bomoh Dalam Drama Niyang Rapik
  • Gambar Ashraf Muslim Pegang Watak Mak Nyah @ Teater Patung Kertas
  • Gambar Ashraf Muslim @ Sidang Media Drama Impian
  • Ashraf Muslim Akan Bertunang Sabtu Ini
  • Ashraf Muslim dan Sherry Ibrahim Putus Cinta
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    (Gambar) Puteri Nur Azahra, Anak Pertama Aziz M Osman Dan Puteri Lily Lokman

    Posted: 03 Sep 2011 08:11 PM PDT

    GAMBAR ANAK AZIZ M OSMAN DAN PUTERI LILY LOKMAN

    Buat yang masih tak tahu, Isteri Aziz M Osman iaitu Puteri Lily Lokman telah selamat melahirkan bayi perempuan dan diberi nama Puteri Nur Azahra. Menariknya, Puteri Nur Azahra dilahirkan pada 31 Ogos 2011 iaitu bersempena dengan Hari Kemerdekaan. Untunglah.

    Kat bawah ni ada beberapa lagi gambar Puteri Nur Azahra.

    GAMBAR ANAK AZIZ M OSMAN DAN PUTERI LILY LOKMAN

    GAMBAR ANAK AZIZ M OSMAN DAN PUTERI LILY LOKMAN

    GAMBAR ANAK AZIZ M OSMAN DAN PUTERI LILY LOKMAN

    GAMBAR ANAK AZIZ M OSMAN DAN PUTERI LILY LOKMAN

    + Pic credit to mediamalaya.com

    Related Posts with Thumbnails

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Gambar : Pernikahan Ashraf Muslim & Noor Dayana Di Mekah

    Posted: 03 Sep 2011 09:05 PM PDT

    Tahniah buat pelakon Ashraf Musim & Noor Dayana yang mengikatkan tali pernikahan mereka pada 1 Syawal (30 Ogos 2011) di kota suci, Mekah. Ashraf Muslim yang kini merupakan pengamal perubatan Islam Al-Hidayah, Gombak pernah berkongsi ciri-ciri isterinya yang merendah diri, bertudung, solehah, sedap mata memandang telah merebut hatinya.

    Eksklusif untuk pembaca, beberapa spyshot gambar pernikahan Ashraf Muslim & Noor Dayana dikongsikan bersama oleh seorang Forumer Cari, namun tidak diketahui sumber asalnya. Apa yang pasti, majlis pernikahan di Mekah diadakan dalam suasana penuh ringkas tanpa terikut-ikut trend segelintir selebriti Malaysia.

    Sekembalinya mereka daripada Mekah, majlis resepsi untuk meraikan kedua-dua pasangan suami isteri ini dijadualkan akan berlangsung pada 24 September 2011 bersamaan 26 Syawal 1432 Hijrah bertempat di Melaka International Trade Center (MITC).

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Carrot Berbentuk Bayi Alien Ditemukan

    Posted: 03 Sep 2011 09:00 PM PDT


    SUSSEX - Seorang ahli akupuntur hidup di Sussex, Inggris, terkejut ketika menemukan carrot yang berbentuk aneh di pot tanamannya. Bentuk carrot tersebut seperti memiliki kaki dan kepala.

    Yvonne Darnell menemukan carrot dengan bentuk pelik saat dirinya sedang berkebun di rumahnya yang terletak di Burgess Hill.

    "Saya tak mengira akan hal ini, ini sangat lucu. Carrot ini nampak seperti bayi alien (makhluk luar angkasa), saya pun memberi namanya dengan nama Kevin," ujar Yvonne, seperti dikutip Orange, Sabtu (3/9/2011).

    Carrot kecil itu memiliki kepala dan tangkainya menyerupai rambut. Wortel aneh itu juga memiliki kaki.

    Carrot aneh sebelumnya juga ditemukan di Oxon, Inggris. Wortel di Oxon berbentuk astronot seperti karakter Buzz Lightyear di filem kartun Toy Story. Wortel ini ditemukan oleh seorang bernama Clive Williams. Sementara itu di Shrpshire, ditemukan pula wortel berbentuk tangan dengan lima jari oleh seorang lelaki berusia 66 tahun, Peter Jackson.(rhs)

    sumber : http://international.okezone.com

    Gempak...Remaja suruh kerajaan rampas harta bapanya kerana rasuah

    Posted: 03 Sep 2011 08:00 PM PDT

    PATNA: Seorang remaja semalam menggesa kerajaan negeri Bihar merampas harta bapanya yang didakwa diperoleh menerusi rasuah.

    Permintaan Ajay Kumar itu yang bertujuan menghukum bapanya, bekas pegawai bekalan, dikatakan didorong oleh tindakan aktivis sosial, Anna Hazare yang mogok lapar selama 12 hari bagi menamatkan kegiatan rasuah di India.


    Dalam permohonan secara bertulis kepada majistret di daerah Vaishali, remaja itu mendakwa bapanya, Ramachandra Ram mengumpulkan kekayaan menerusi rasuah dan menyalahguna kedudukannya sebagai pegawai bekalan daerah.


    Dia meminta mahkamah melakukan siasatan dan mengenakan tindakan sesuai jika didapati bersalah untuk dijadikan pengajaran kepada pegawai yang rasuah.


    "Saya bersedia memberikan butir lanjut mengenai kegiatan rasuah bapa saya. Selaku peminat setia Anna Hazare, saya tidak akan berdiam diri walaupun bapa saya akan dimasukkan ke penjara," kata Ajay. - AFP

    sumber : myMetro

    Wanita dah mati pun terima surat saman

    Posted: 03 Sep 2011 07:00 PM PDT


    LONDON: Seorang duda berang selepas menerima sepucuk surat menyatakan isterinya yang mati empat tahun lalu, dipanggil ke mahkamah dan didenda kerana kesalahan berkait dengan kenderaan.

    Barry Bartin, 65, dimaklumkan majistret mendenda mendiang isterinya sebanyak £175 (RM875) kerana gagal memaklumkan kepada Jabatan Pengangkutan Jalan mengenai pemilik baru keretanya.


    Bartin berkata, kereta mendiang isterinya dilupuskan pada 2009 selepas isterinya, Evelyn (gambar), meninggal dunia pada Jun 2007 akibat barah pada usia 47 tahun.


    "Sebaik melihat saman itu saya terkejut. Saya tidak percaya ini akan berlaku selepas empat tahun Evelyn mati.


    "Yang menyedihkan saya, dia tidak pernah melakukan kesalahan yang melanggar undang-undang sepanjang hidupnya.


    "Saya tidak faham bagaimana ia boleh berlaku. Saya sudah maklumkan kepada semua pihak mengenai kematiannya tetapi kesilapan ini tetap berlaku," katanya.



    Menurut Bartin, jabatan berkenaan mendakwa mendiang isterinya tidak memaklumkan kepada mereka mengenai pemilik kereta baru.


    "Saya sudah menghantar kereta itu untuk dilupuskan," katanya.


    Anehnya, menurut Bartin, dia juga menerima surat tahun lalu yang dialamatkan kepada Evelyn yang memaklumkan wanita yang sudah mati itu didenda kerana kesalahan parkir.


    "Saya menghubungi jabatan itu dan beberapa hari lalu, saya terbaca dalam akhbar, majistret mendenda isteri saya sebanyak £60 (RM300) untuk kos perbicaraan," katanya. - Agensi

    sumber : myMetro

    Wow...Kate Winslet pakai gaun perdaya pandangan mata

    Posted: 03 Sep 2011 06:00 PM PDT


    VENICE – Pelakon terkenal, Kate Winslet, 35, memakai gaun yang boleh memperdayakan pandangan mata orang ramai yang melihat bentuk tubuhnya, lapor sebuah akhbar semalam.

    Winslet memakai pakaian itu semasa dia menghadiri Festival Filem Venice Ke-68 di sini kelmarin.

    Dia memakai pakaian ciptaan pereka Britain, Stella McCatney yang menyebabkan orang ramai akan melihat aktres tersebut memiliki pinggang yang amat ramping.

    Gaun yang dipakai Winslet itu berwarna cerah di bahagian depan manakala bahagian belakangnya mempunyai warna hitam.

    – Agensi

    Makan kari dan minum teh buat Atok 100 tahun masih mampu berlari

    Posted: 03 Sep 2011 05:00 PM PDT


    Dia merupakan pelari maraton tertua di dunia, dan pada usia ke-100, Fauja Singh bahkan tidak menunjukkan tanda-tanda dia akan berhenti berlari.

    Lelaki berumur seabad yang telah menyelesaikan tujuh maraton sejak usianya yang ke-89, menjadi orang pertama yang mendaftar untuk perlumbaan Edinburgh 2012.

    Singh telah mengungkapkan kunci untuk menaklukkan latihan sehari-harinya yakni berlari sejauh 10 mil (16km), adalah dengan banyak makan kari dan minum teh dalam jumlah banyak.



    "Bagi saya, rahsianya adalah selalu bahagia, melakukan pekerjaan amal, tetap sihat dan menjadi orang yang positif, " katanya.

    "Jika seseorang mengatakan aku harus berhenti berlari, saya mengabaikan mereka. Kerana rahsia untuk hidup lama dan sihat, harus bebas dari stress. Jika ada sesuatu yang tidak dapat ada ubah, lalu mengapa khuatir tentang hal itu? Bersyukurlah atas segala sesuatu yang Anda miliki, jauhi orang-orang yang negatif, tetap tersenyum dan teruslah berlari." tambah Singh.

    Meskipun lahir pada 1 April 1911, Singh bersikeras usianya bukanlah sebuah lawak April Fool. Dia memang sudah berusia 100 tahun dan masih segar bugar.


    Singh mengatakan bahawa ia mulai mencintai lari saat bekerja sebagai seorang petani di Punjab. Tetapi setelah pindah ke Inggris setengah abad kemudian, dia mulai menganggap serius olahraga tersebut.

    Dengan bantuan pelatihnya, Harminder Singh, Ia mulai menantang pesara lain untuk bertanding lari dan kini telah mengikuti lima maraton di London, satu di Toronto dan satu di New York.

    Diketahui, Singh memegang rekod dunia pada kategori lelaki berusia diatas 90 tahun setelah menyelesaikan maraton Toronto dengan waktu lima jam 40 minit pada 2003lalu.

    Sumber : dailymail

    Cara Transform jaket jadi Starp bag

    Posted: 03 Sep 2011 11:01 AM PDT




    Waduh…Tertangkap CCTV Dua Kanak-kanak Cilik Mencuri Dibawah Pengawasan Ibu

    Posted: 03 Sep 2011 10:30 AM PDT

    mirror.co.uk

    INILAH.COM, Liverpool – Dua kanak-kanak cilik ini mencuri barang dari sebuah kedai. Anehnya, sang ibu bukannya melarang tapi malah mengawasi kedua buah hatinya itu agar tak ketahuan.

    Gadis cilik berusia enam tahun dan adik laki-lakinya yang berusia sekitar empat tahun, dilapor Mirror, keadaan kedai itu ketika jam makan siang yang biasanya sibuk. Si gadis cilik terlihat melompat ke peti sejuk dan memindahkan tin minuman Red Bull yang kecil, untuk mengambil yang lebih besar.

    Sementara sang ibu nampak mengawasi dari pintu. Penjaga kedai menyuruh anak itu untuk turun, tapi si penjaga tak dihiraukan dan anak itu terus mencari minuman tin tersebut. Kemudian ia melihat ke arah pintu dan berteriak ke arah ibunya, "Yang ini, bu?"

    Meniru kakaknya, si cilik yang melihat kotak sereal tepat di depannya langsung mengambilnya. Kemudian keduanya berlari keluar dari kedai secepat mungkin. Pemilik kedai, Sammi Mohammed, mengkhuatirkan anak-anak tersebut.

    "Mereka akan membesar dan berfikir mencuri itu sah dan normal. Saya sedang melayani pelanggan dan ketika saya keluar, mereka sudah tak terlihat. Apa yang boleh saya lakukan? Mereka anak-anak yang masih amat kecil," ujarnya.

    Pasangan Kekasih Nyaris Tewas Setelah Kereta Mereka Tiba-Tiba Mundur Ketika Sedang Berasmara

    Posted: 03 Sep 2011 09:46 AM PDT

    Pasangan ini terpaksa 'mengeram' ghairah mereka setelah tidak sengaja membuat kereta mereka menembus tembok penghalang kecelakaan pada atap bangunan setinggi 18 meter.



    Pasangan dari Changsha, Hunan, China selatan, membawa kereta mereka di sebuah tempat parking keretal yang mereka anggap sebuah kawasan yang aman untuk beberapa minit waktu intim.

    Dan ketika pasangan tersebut mulai 'panas', keduanya memutuskan untuk membiarkan kereta mereka dalam keadaan hidup agar boleh memanfaatkan Air Cond.



    Namun ketika kedua pasangan ini hampir mencapai puncaknya, Qiao Hou tertendang gigi mundur keretatersebut, dan menyebabkan kereta itu mundur menuju tembok pembatas.

    Keduanya berhasil diselamatkan dari kematian oleh orang yang lalu kerana mendengar teriakan dari Lili Tang, kekasih Hou (43) ketika kereta mereka berayun-ayun di atap.


    "Meskipun sangat malu, tapi mereka bersyukur masih boleh hidup." jelas salah seorang penonton, Hui Ying Wu.

    Sumber : dailymail




    Bolehkah Kamu Bermain Piano Kebelakang Seperti Ini? [Video]

    Posted: 03 Sep 2011 08:45 AM PDT


    Sayangnya tidak, kecuali kamu termasuk 1 dari 5000 orang yang terlahir dengan persendian super longgar akibat sindrom Ehlers-Danlos seperti yang dialami oleh anak ini.


    Lelaki Ini Dipenjara kerana Gigit Ular

    Posted: 03 Sep 2011 07:25 AM PDT

    Ular sawa di Sacramento ini harus dijahit setelah terluka akibat gigitan manusia.

    SACRAMENTO, KOMPAS.com —Seorang lelaki Sacramento, California, Amerika Syarikat, harus masuk tahanan gara-gara menggigit seekor ular sawa. Associated Press melaporkan hal itu, Sabtu (3/9/2011).

    Menurut polis, ular sawa itu harus menjalani operasi setelah mengalami dua luka gigit.

    Ceritanya, pada Khamis (1/9/2011), polis mendapat panggilan dari kawasan Del Paso Heights, sekitar pukul 18.30 waktu setempat. "Seseorang yang melewati jalan itu melihat seorang lelaki di atas jalan dan diduga menjadi korban penyerangan," papar Sersan Andrew Pettit dari polis setempat.

    Ketika tiba di lokasi, polis menemukan David Senk (54) masih tergeletak. Ternyata, kata polis, Senk bukanlah korban.

    Seorang lelaki kemudian mendekat polis dan menuduh Senk menggigit seekor ular sawa berukuran sekitar 1 meter. "Ada dua luka bekas gigitan pada tubuh ular itu," kata Pettit.

    Senk kemudian ditahan atas dugaan membuat cacat seekor ular. Dia ditahan dengan jaminan 10.000 dollar AS .

    Dalam wawancara dengan KXTL-TV, Jumat (2/9/2011), Senk mengatakan tidak ingat apa-apa soal kejadian itu dan dia mengaku mengalami masalah dengan minuman beralkohol.

    "Bila Anda bertemu pemiliknya, tolong katakan saya minta maaf. Saya mahu membayar biaya pengubatannya," kata Senk di sel tahanannya.

    Ular malang itu diserahkan ke Layanan Perawatan Satwa Sacramento. Akibat "serangan" Senk, ular itu kehilangan sejumlah tulang iga.

    Menurut petugas, ular berumur dua tahun itu mengalami luka cukup parah. "Boleh dilihat dari hatinya dan sepanjang sisi badannya," kata Gina Knepp, manager tempat perawatan satwa itu.

    "Belum ada yang mengaku memiliki ular itu sampai saat ini," ujar Knepp.

    Sumber :AP

    Marinir AS Dilarang Kentut di Afghanistan

    Posted: 03 Sep 2011 06:36 AM PDT


    KABUL - Demi kelancaran operasi pasukan Amerika Syarikat (AS) di Afghanistan, para pasukan sepakat untuk meningkatkan rasa hormat terhadap warga dan budaya Afghanistan. Marinir pun diperintahkan agar tidak buang gas di depan warga Afghanistan.

    Para simpatisan Taliban sering memperdebatkan kelakuan pasukan AS yang dinilai tidak bersahabat dan pernyataan Taliban dinilai memperburuk citra pasukan AS. Beberapa warga Afghanistan juga menyatakan keterkejutannya terhadap sikap dari marinir AS.

    Menurut laporan dari The Military Times, para marinir AS dilarang buang gas di depan warga Afghanistan kerana tindakan itu sangat menghina warga Afghanistan. Demiian seperti dilansir Media ITE, Jumaat (2/9/2011).

    Budaya di Afghanistan mungkin tidak dapat disamakan seperti Amerika. Para marinir juga diperintahkan agar tidak berbicara mengenai hal politik, agama, dan wanita terhadap warga Afghanistan karena hal tersebut akan dapat membuat warga Afghanistan tersinggung.

    Budaya warga AS mungkin dapat memaklumi apabila mendengar suara keluarnya gas dari perut seseorang yang berada di depannya. Warga AS juga tidak mempermasalahkannya. Meski demikian pasukan AS yang berdinas di luar negaranya dituntut untuk tampil sopan dan menjaga citra dari negaranya sendiri.(rhs)

    Inilah Berus Gigi Tercanggih Dunia Seharga GBP 250

    Posted: 03 Sep 2011 05:35 AM PDT


    INILAH.COM, London – Philip baru saja mempamerkan pembersih mulut terbarunya berupa berus gigi tenaga UBS pertama dunia. Seperti apa?

    Gadget berfitur port USB yang dijual seharga GBP 250 ini memiliki julukan 'berus gigi iPod'. Philips DiamondClean HX 9332 ini juga mengusung teknologi AirFloss yang mampu mencapai total berusan 31.000/minit dan 100% mampu menghilangkan plak gigi.

    Melalui lima mode dan pengatur waktu dua minit, pembuat berus gigi ini menjanjikan gusi sihat dalam 14 hari. Lebih lanjut seperti ditulis Dailymail, dengan interval waktu 30 saat, gigi akan menjadi lebih putih.

    Keuntungan lainnya, pengguna mendapat 'gelas pengisi' yang secara nirkabel mengisi ulang bateri berus gigi dan memberitahu jika bateri penuh via soket USB.

    Selain itu, Philips juga menjadi perusahaan pertama yang memasukkan fitur pemutar musik dalam berus gigi.

    Doktor gigi Dr Bill Dorfman mengatakan, "Perangkat ini membawa inovasi pada tingkat yang benar-benar baru dengan AirFloss dan DiamondClean."

    Penampakkan waktu solat Adil Fitri

    Posted: 03 Sep 2011 04:45 AM PDT

    Tutup aurat dengan sempurna...

    Gila..Flash drive ini boleh digunakan sebagai vibrator untuk wanita

    Posted: 03 Sep 2011 03:45 AM PDT


    INILAH.COM, London – Media penyimpan data selalu dibuat semenarik mungkin, mulai dari lego hingga pembuka botol, bahkan boneka. Kini perancang membuat rancangan yang benar-benar luarbiasa.

    Flash drive baru ini boleh digunakan sebagai mainan seks. Vibrator untuk wanita ini memiliki kapasitas 16GB. Perancang Ti Chang dan Michael Topolovac dari San Fransisco mengembangkan perangkat unik ini.

    Idea pembuatan muncul setelah muncul keluhan mengenai vibrator wanita yang rumit kerana memiliki alat pengisi bateri besar.

    "Dua teman wanita saya menyatakan frustasi pada produk dan jarak antara pengalaman yang didapat wanita dan apa yang tersedia," ujar Topolovac seperti ditulis Dailymail.

    Perangkat ini terbuat dari 'besi dan silikon aman' dengan motor ganda yang 'secara vibrate namun memberi lima tingkat kekuatan.

    "Saat memasukkannya pada laptop, perangkat ini tak tampak seperti vibrator," ungkap Chang.

    Menurut situs rasminya, perangkat ini antiair dan tersedia dalam tiga warna. Perangkat ini mampu bertahan hingga empat jam dalam sekali isi ulang bateri. Perangkat ini akan dijual seharga US$139-349 dan hampir 300 orang telah memesannya.

    Seorang Lelaki Melihat Rumahnya Dirompak Dari Atas Pesawat Yang di Pandunya

    Posted: 03 Sep 2011 02:45 AM PDT

    Tentu saja semua orang yang pernah menaiki pesawat pernah melihat pemandangan rumah-rumah kecil dibawahnya. Tapi berapa orangkah yang pernah menyaksikan rumahnya sendiri dirampok dari dalam pesawat?

    Paling tidak seorang lelaki dari Arkansas, Steven Lynn, mengalami peristiwa aneh tersebut. Ketika sedang asyik memfoto pemandangan daratan dari atas udara dengan menaiki sebuah pesawat kecil, ia melihat situasi yang mencurigakan di rumahnya. Ia lalu segera menyedari bahawa saat itu rumahnya sedang dirompak oleh sekawanan pencuri.

    "Ketika saya membawanya ke atas rumahnya, ada beberapa lelaki yang sedang mengangkut barang-barang dari rumahnya," ujar pilot dari pesawat yang ditumpangi Lynn, David Hudson.

    Tapi keadaan Lynn yang saat itu sedang berada di udara justru malah menguntungkan dirinya. Ia segera menghubungi polis dan ikut membantu polis dengan memberikan segala informasi dari pergerakan para kawanan pencuri yang sedang kabur itu sebelum akhirnya polis berhasil menahan mereka.

    Kedua tersangka, Roosevelt Smith III dan Joseph Peel akhirnya ditahan polis atas tuduhan pencurian.


    sumber: AP

    Gila..Ayah Izinkan Anak 4 Tahunnya Memandu di Jalanan yang Sibuk

    Posted: 03 Sep 2011 01:00 AM PDT


    Rakaman video ini menunjukkan seorang gadis kecil berada di belakang pemandu sebuah mobil, bermanufer melalui jalanan sibuk di China, dan usianya masih empat tahun.


    Anak itu mungkin belum boleh menunggang basikal, tetapi orangtuanya tetap membiarkannya memandu kereta di sepanjang jalan raya di Jinal, Provinsi Shandong, China.

    Video dua minit yang menunjukkan sang gadis cilik, yang dipanggil Jia Zheng, memandu dengan tenang di sepanjang perjalanan, bahkan ia terlihat memotong kendaraan lainnya dalam manufer yang berbahaya.

    Setelah beberapa minit terdengar suara seorang lelaki yang mengatakan "Jia Zheng, hentikan keretanya. Biarkan ayah memandu ".(videonya telah di remove dari You Tube)

    Sumber : dailymail

    Gila..lelaki kencing merata-rata dalam supermarket termasuk atas sayur

    Posted: 03 Sep 2011 12:46 AM PDT


    FLORIDA – Ada alasan bijak, mengapa setiap membeli sayuran serta buah-buahan kita harus mencucinya terlebih dulu sebelum memakannya. Siapa tahu, sayuran itu mengandung air kencing.
    Setidaknya inilah perangai memalukan seorang lelaki yang sengaja buang air kecil di dalam sebuah supermarket di Florida, Amerika Syarikat (AS).
    Seorang pegawai dari supermarket tersebut menangkap seorang lelaki yang kencing sembarangan di dalam retail tersebut.
    Menurut keterangan pegawai itu, tersangka lelaki dengan sengaja mengeluarkan alat kelaminnya dan buang air kecil di lantai supermarket tersebut.
    Akhirnya, pihak berwenang wilayah Manatee menangkap lelaki itu yang diketahui bernama Peter Pavlujk. Lelaki berusia 62 tahun tersebut, dituduh melakukan tindakan tidak senonoh di depan publik. Demikian diberitakan WWSB, Khamis (1/9/2011).
    Peter mengaku, dirinya tertangkap dengan keadaan seluarnya yang tengah melorot ke bawah. Sementara para pegawai supermarket melihat dirinya kencing di sebuah air pancut yang jaraknya tidak jauh dari toilet

    Kejuaraan Melempar Telepon Bimbit Di Finland [Foto]

    Posted: 02 Sep 2011 11:00 PM PDT


    Orang Sepanyol mempunyai tradisi melempar tomat0, orang Jepun akan melempar kacang 4 kali setahun, beberapa orang India suka melempar bayi, orang Finland juga tak mahu kalah, mereka mengadakan kejuaraan melempar telepon bimbit.


    Negara dimana terdapat kilang Nokia berdiri ini baru saja menggelar Kejuaraan Melempar Telepon Bimbit Dunia 2011. Sebanyak 50 peserta dari seluruh dunia telah ikut bertanding menunjukan kebolehannya melempar telepon bimbit.

    Kejuaraan ini ditaja oleh tak lain dari Nokia sendiri. Apakah mereka mulai frustasi dengan penjualan telepon bimbit mereka yang menurun akhir-akhir ini? Untungnya tidak, telefon yang digunakan untuk dilempar merupakan l telepon bekas yang sudah tak terpakai lagi. Sebelum telefon-telefon bekas itu dikirim ke tempat recycle, Nokia dan EO Christine Lund memiliki gagasan untuk menggunakan mereka sebagai 'alat lempar' dalam kejuaraan melempar telepon bimbit dunia. Kejuaraan ini ternyata sudah diadakan semenjak tahun 2000 silam.

    Kejuaraan tahun ini dimenangkan oleh Oskari Heinonen (Lelaki) dengan lemparannya sejauh 75 meter dan Netta Karvinen (Wanita-Finland) yang mampu melempar sejauh 48 meter. Sedangkan untuk kategori Freestyle atau melempar indah dimenangkan oleh Elaine Jung (Wanita-Australia).


    sumber: Fastcompany




    Domino’s Pizza Akan Bangun Restoran Pizza di Bulan

    Posted: 02 Sep 2011 10:00 PM PDT


    TEMPO Interaktif, Jepun- Cawangan Domino's Pizza di Jepun mengumumkan rencana untuk membuka restoran pizza pertama di bulan. Rencana pesaing dari Pizza Hut itu bertujuan untuk menandakan ulang tahun ke-25 kedatangannya di Jepun.

    Perusahaan konstruksi Maeda Corp telah merancang sebuah restoran Domino berbentuk kubah beton di permukaan bulan.

    Perusahaan itu memperkirakan seluruh projek akan berbiaya Y 1.67 miliar, di mana Y 560 miliar diperlukan untuk mengangkut 70 ton bahan bangunan dan peralatan pembuatan pizza ke bulan menggunakan 15 roket.

    Domino mengatakan akan menekan biaya dengan menggunakan deposit mineral di bulan untuk membuat beton, yang kemungkinan akan berbiaya sekitar Y 194 miliar .

    Kubah itu terdiri dari dua lantai dengan diameter sekitar 26 meter dan ruang bawah tanah terbuat dari lapis baja dan merupakan tempat untuk mempersiapkan pizza. Staf diperlukan untuk tinggal di tempat.

    "Kami mulai berfikir tentang projek ini tahun lalu, meskipun kami belum menentukan saat restoran akan terbuka," kata Tomohide Matsunaga, juru bicara Domino's, pada The Daily Telegraph. Perusahaan juga berharap dapat menawarkan layanan pengiriman.

    "Di masa depan, kami mengantisipasi akan ada banyak orang yang hidup di bulan, astronot yang bekerja di sana, dan di masa depan, tentunya warga bulan," katanya.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS