Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Neelofa di Majlis Pelancaran Filem Azura 2012

Posted: 16 Nov 2011 05:40 AM PST

HOME | Arkib | Tentang Penulis | Hubungi | XML Sitemap | Advertise | Disclaimer | Subscribe | Add to bookmark (Ctrl+D)

© 2007 - 2011 Budiey.com (Sensasi Selebriti)

Budiey.com - Sensasi Selebriti dikendalikan sepenuhnya oleh syarikat Budiey Dot Com Media (001991735-T)

Copyright Budiey Dot Com Media (001991735-T). All rights reserved.

Sensasi Selebriti dijana oleh WordPress 3.2.1

Full content generated by Get Full RSS.

Malam Anugerah Gemilang Cipta Festival Filem Malaysia 24

Posted: 16 Nov 2011 05:00 AM PST

8.20 Malam: Selepas Majlis Pelancaran Filem Azura 2012, Budiey bergegas pula ke Malam Anugerah Gemilang Cipta Festival Filem Malaysia 24 yang sekarang ini (live blogging) diadakan di Panggung Anniversari, Taman Tasik Perdana, Kuala Lumpur. Ini julung-julung kali Majlis Anugerah Cipta diadakan di Panggung Anniversari di mana ia sebuah lokasi yang terbuka. Semenangnya, majlis ini terbuka kepada orang ramai juga.

Antara tetamu kehormat yang hadir ialah Timbalan Perdana Menteri, YAB Tan Sri Dato' Muhyiddin bin Yassin. Datuk Bandar Kuala Lumpur juga turut hadir.

Pada malam ini, sebanyak 10 kategori anugerah cipta akan disampaikan kepada pemenang. Ada 22 kategori pencalonan akan diumumkan pada Malam Anugerah Gemilang Perdana pada 20 November 2011 di PICC Putrajaya.

Pengacara Malam Anugerah Gemilang Cipta Festival Filem Malaysia 24 ialah Halim Othman dan Linda Onn.

8.32 malam: Ada ternampak kelibat pelakon kanak-kanak Mia Sara Nasuha bersama pelakon baru Zalif Sidek. Pelakon Cinta Kura-Kura, Aeril Zafril juga turut hadir dengan pakaian yang sangat kasual.

8.38 malam: Pengacara majlis, Halim Othman menyuruh semua penonton bertepuk tangan setibanya tetamu kehormat.

8.55 malam: Hos Halim Othman mengumumkan ketibaaan Timbalan Perdana Menteri Malaysia yang baru tiba.

8.57 malam: Semua hadirin diminta berdiri untuk menyanyikan lagu Negaraku.

8.59 malam: Budiey nampak kelihat Shaheizy Sam yang baru tiba.

9.00 malam: Persembahan pembukaan dari Ika Muzika – Malaysian DRUM Symphony (MDS).

9.09 malam: Hos Linda Onn & Halim Othman membuka majlis anugerah cipta dengan memperkenalkan & mengucapkan selamat datang terima kasih kepada tetamu kehormat, serba sedikit tentang anugerah cipta.

9.10 malam: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin bin Yassin sedang berucap. Antara isi ucapannya, Filem bukan bahan hiburan semata-mata. Tapi filem adalah satu senjata yang paling ampuh dalam mempengaruhi minda masyarakat.

9.17 malam: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin bin Yassin merasmikan Festival Filem Malaysia 24.

9.18 malam: Persembahan medley dari 3 orang penyanyi yang menyanyikan 3 buah lagu dari filem Melayu. Antaranya, dari filem Hujan Panas, FIlem Ali Setan dan Roy menyanyikan lagu Khayalan dari SH3 The Movie.

9.19 malam: Majlis Penyampaian sijil kepada 16 penerbit filem dan 25 penerbit filem pendek dan 8 penerbit filem Animasi.

9.38 malam: Penyanyi Nadia AF menyanyikan lagu dari filem Gol & Gincu – Teruja.

8.40 malam: Tahniah! Pemenang Poster Terbaik #FFM24: Poster Filem Hikayat Merong Mahawangsa – Festival Filem Malaysia 24

8.43 malam: Tahniah! Pemenang Kesan Visual Terbaik #FFM24: Filem Hikayat Merong Mahawangsa – Festival Filem Malaysia 24. Pemenang membawa pulang RM10 ribu beserta trofi.

8.50 malam: Persembahan Hip Hop dari Famous Crew.

8.55 malam: Tahniah! Pemenang Pelakon Kanak-Kanak Terbaik #FFM24: Mia Sara Nasuha – Festival Filem Malaysia 24.

8.58 malam: Tahniah! Pemenang Pelakon Harapan Lelaki #FFM24: Salehuddin Abu Bakar Filem Hantu Bonceng – Festival Filem Malaysia 24

10.00 malam: Tahniah! Pemenang Pelakon Harapan Wanita #FFM24: Nadia Nisa FIlem CUN – Festival Filem Malaysia 24

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Sepet, Cinta antara 3 filem Malaysia ditayang di Chennai
  • Pemenang Festival Filem Malaysia 20
  • Penyertaan Festival Filem Malaysia ke-22 2009 Dibuka
  • Filem KARAOKE Menang anugerah Mavericks di Festival Filem Antarabangsa Calgary
  • Filem 'A Case De Alice' dari Brazil menang Anugerah Perdana KLIFF 2008
  • Filem Mukhsin Menang Pingat Perak di Netpac Festival Di Jogjayarta
  • Keputusan Pemenang Anugerah Festival Filem Malaysia Ke-22
  • Keputusan Anugerah Cipta Festival Filem Malaysia 23
  • Short Shorts Film Festival & Asia 2010
  • Photo Red Carpet Busan International Film Festival 2011
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Sensasi

    sumber :-

    Sensasi


    Hattan Selamat berkahwin pada 11.11.11 selepas 6 tahun menduda

    Posted: 16 Nov 2011 10:50 PM PST

    Majlis nikah Hattan dan Isterinya diadakan secara tertutup namun meriah dengan kehadiran hampir 100 orang keluarga terdekat dan teman rapat kedua pengantin baru ini termasuklah anak tunggal Hattan, Adam Iman, 13.

    Dengan hanya sekali lafaz, Hattan atau nama sebenarnya Mohd Shukri Shahabudin, selamat dinikahkan selepas solat Isyak di kediaman keluarganya di Seri Menanti, Negeri Sembilan.

    Selepas 6 tahun menduda kini Hattan sudah kembali bergelar suami.Pun begitu Hattan belum bersedia untuk mendedahkan kepada umum siapakah gerangan isterinya yang berusia awal 30-an

    Hattan sebelum ini banyak kali bercinta namun tak berakhir dengan perkahwnan.Antara selebriti yang dkaitkan dengan Hattan seperti Faradhiya dan Kat Mentor.


    Fesyen Blue Carpet AIM ke-18

    Posted: 16 Nov 2011 11:27 AM PST


    Awal bersama Azlan & Typwriter


    Najwa ditemuramah oleeh Awal
    Greyson Chance
    Najwa Latif
    Kumpulan Forteen
    Penyampai radio Era Adi, Dina & Nabil


    Fimie Don & Alam
    Neelofa
    Marsha
    Rahmat & anak
    One Nation Emcee ketika membuat persembahan di Blue Carpet
    Shila Amzah
    Alif Aziz, Shila Amzah & Aliff Satar
    Fauziah Latif

    Azwan Ali tuduh Ummi Hafilda Bomohkan Ibu Sendiri

    Posted: 16 Nov 2011 11:20 AM PST

    Sekali Lagi Azwan ali menggunakan medium Twitter sebagai tempatnya melemparkan kata-kata kesat terhadap kenalan mahupun peminat..

    Kali ini,Azwan Ali yang masih lagi belum berbaik dengan kakaknya Ummi Hafilda telah menuduh Ummi membomohkan mak sendiri supaya taksub.Mungkin Azwan Ali tak puas hati apabila maknya sering menyebelahi Ummi..

    Wallahualam..

    Gambar Neelofa Bersama Ibu & Adiknya

    Posted: 16 Nov 2011 10:40 AM PST

    Wah rupa nya Neelofa ambil rupa paras sebiji mcm ibunya...

    Neelofa

    Neelofa

    Neelofa

    Yang ini pula adik Neelofa..Cantik kan...

    Neelofa


    Neelofa


    Neelofa

    Neelofa

    Neelofa

    Isu Zarina Anjulie berpakaian tak cukup kain " Saya Berani Kerana Benar"

    Posted: 16 Nov 2011 11:13 AM PST

    Zarina Ann Julie mula dikenali menerusi drama anak pontianak,kemudian menjadi lebih fofular selepas tersebarnya gambar tanpa pakaian beliau bersama seorang lelaki.

    Namun tidak serik zarina yang sering dikritik agar berubah tetap dengan pendiriannya dengan menjadi diri sendiri yang tidak segan silu menunjukkan bahagian bahagian yang sepatutnya ditutup..Sensasi pelik ,parent Zarina nie tak bising ke anak berpakaian mcm nak bogel je nie..

    Namun itulah hakikatnya bakat tak seberapa namun kontroversi berpakaian ,suka bergaduh dan mc2 lagi yang terus menghidupkan nama Zarina Ann Julie.





    "Saya berani kerana benar. Jika buat ke tak buat, tak ada beza pun. Saya tak boleh nak puaskan hati semua orang. Saya pelik kenapa mereka perlu hentam saya seorang saja sedangkan ramai lagi artis di luar sana yang pakai seksi. Saya letak gambar saya pergi umrah pun kena kutuk juga. Bagi saya, biarlah apapun orang nak cakap, saya buat bodoh saja," ujar Zarina dipetik sebagai berkata.

    "Sesi fotografi ini dibuat pada dua bulan lepas dan kalau diikutkan, sudah dua kali saya tolak pelawaan dari pihak FHM Indonesia. Kalau semua nak tahu, ketika sesi fotografi ini, mereka bagi saya baju lebih seksi lagi iaitu bikini, namun saya minta mereka tukar baju lain.

    "Saya hanya jadi diri saya sendiri dan itu adalah pilihan saya. Lagipun, saya yang tanggung semua dosa saya. Biarlah apa orang nak kata kerana saya tak boleh nak paksa orang untuk suka kepada saya," tambah bekas pelakon Anak Pontianak itu.

    Bagaimanapun bila ditanya mengenai perasaannya bila kena hentam... "Saya boleh terima. Bila baca isu mengenai saya, saya gelak saja. Saya rasa dah macam 'Stone Cold' saja sebab dah tak rasa apa-apa lagi. 'It's all bullshit!'. Pada saya, banyak lagi benda yang teruk.

    "Saya dah minta maaf sebelum ini, namun bila saya minta maaf, saya pula yang kena hentam balik dan kena pijak. Jadi, lebih baik saya balas dan hentam mereka balik.

    Bagi saya, ini dah asam garam kehidupan dunia artis, jadi jika tak boleh terima dengan kritikan semua ini, jangan jadi artis. Lepas dah lalui dan biasa dengan dunia artis ini, saya dah kalis dengan segala kritikan.

    "Wartawan selalu tulis masyarakat kutuk dan benci saya. Saya terfikir, betul ke masyarakat bencikan saya. Tapi, bila pergi ke acara mana-mana, mereka okay saja dengan saya. Mana yang mereka cakap masyarakat tak suka saya, mana? Bawa pada saya. Saya rasa tak ada pun. Jangan salahkan masyarakat!

    "Jika wartawan cakap apa yang mereka fikir, cakap saja. Tak perlu gunakan masyarakat. Nak cakap saya sundal, cakap saja tak perlu nak cakap masyarakat yang cakap saya sundal. Saya tahu ada sesetengah peminat yang sokong saya dan sesetengah lagi membenci saya. Namun, saya sedar yang orang Malaysia ini, cakap saja benci, tapi mereka masih baca cerita tentang saya," ujarnya sedikit emosi.

    Majlis Perkahwinan Syella bernilai 15juta

    Posted: 16 Nov 2011 10:31 AM PST

    Syella sesekali mencuri perhatian apabila sering dikaitkan dengan VVIP dan VIP. Penampilannya yang seksi juga menjadi topik hangat di beberapa akhbar dan blog hiburan. Terbaru, penyanyi berusia 26 tahun ini didakwa telah berkahwin dengan seorang VVIP baru-baru ini. Apa yang menarik perhatian bukanlah perkahwinan yang diadakan secara tertutup ini, tetapi nilai hantaran yang diperolehi oleh Syella. Selain dihadiahkan sebuah banglo bernilai RM5 juta, Syella juga dikatakan mendapat sebuah kereta Mini Cooper.

    "Memang saya telah berkahwin dengan seorang VVIP baru-baru ini, tetapi majlis pernikahan kami bukan pada Jumaat lepas (11 November). Kami telah bernikah pada bulan September lalu. Gambar-gambar yang tersiar di internet itu adalah gambar-gambar ketika majlis resepsi di rumah ibu bapa saya di Cheras pada 11- 13 Nov lalu. Tentang hantaran mewah itu pula, memang benar saya mendapat sebuah banglo bernilai RM 5 juta, tetapi hantaran sebuah Mini Cooper itu tidak betul. Suami saya berikan kereta Audi R8. Mini Cooper itu hanya digunakan sementara kerana kereta Audi itu masih belum sampai," ujar Syella membuka cerita.

    Ditanya mengapa dia seolah-olah menyembunyikan perkahwinannya itu , Syella memberitahu dia tidak pernah berniat untuk berbuat begitu. Jelas penyanyi jelita ini, memang majlis pernikahannya diadakan dalam majlis tertutup, tetapi majlis resepsinya baru-baru ini menjemput kira-kira 3000 orang tetamu.

    "Saya tidak maklumkan kepada pihak media bukan kerana hendak sembunyikan perkara ini, tetapi saya serba-salah. Saya ini bukannya penyanyi popular. Album baru pun tidak ada. Alih-alih hendak jemput pihak media datang ke majlis perkahwinan. Saya rasa macam tidak kena. Sebab itulah saya jemput saudara-mara, rakan-rakan dan jiran-jiran sahaja. Bukan ada sebab lain. Lagipun majlis itu bukan untuk untuk saya seorang, tetapi turut meraikan perkahwinan dua orang adik saya ,Efa dan Ijam yang bernikah Oktober lalu," jelas Syella lagi.

    Dalam masa yang sama, Syella turut mengakui majlis perkahwinannya itu menelan belanja RM15 juta seperti yang dilaporkan. Jelas Syella, jumlah itu termasuk nilai barangan hantaran yang diberikan oleh kedua-dua belah pihak.

    "Saya tak rasa perbelanjaan ini membazir kerana saya berpendapat perkahwinan hanya sekali seumur hidup. Saya tidak kisah apa orang hendak kata, yang penting semua perbelanjaan itu saya dan suami keluarkan sendiri. Bukan tajaan mana-mana pihak, Saya membelanjakan kira-kira RM800 ribu manakala selebihnya daripada suami saya.

    Biarlah orang hendak buat spekulasi. Saya berkahwin bukan kerana harta. Saya sendiri sudah punya wang dan harta berkat beberapa perniagaan yang saya jalankan. Kalau orang masih tidak percaya, apa yang boleh saya buat," ujar Syella.


    Baju Pengantin Syella menampakkan pusat...

    gambar syella


    gambar syella

    Fakta yang perlu anda tahu:-

    1) Syella enggan mendedahkan nama suami serta gelaran yang diperolehinya selepas berkahwin (Datin, Datin Sri atau Puan Sri) kerana menghormati permintaan VVIP itu.
    2) Syella juga enggan mengulas sama ada dia berkongsi suami atau tidak.
    3) Syella ambil keputusan berkahwin dengan suaminya sekarang ini setelah mendapat petunjuk ketika menunaikan umrah pada April lalu.
    4) Syella menafikan dia berkahwin kerana harta. Jelasnya, dia sudah memiliki kemewahan daripada beberapa perniagaan yang dijalankan.
    5) Dua pasang gaun yang digayakan ketika majlis resepsi itu adalah rekaan Hatta Dolmat dan setiap satu daripadanya berharga RM60,000.
    6) Pasangan ini telah berbulan madu selama dua minggu di Eropah pada September lalu.
    7) Syella dan suami merancang untuk menimang cahayamata dalam waktu terdekat.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Iklan United Colors Of Benetton yang paling kurang ajar

    Posted: 16 Nov 2011 09:00 PM PST

    Kontroversi : Paus Benediktus digambarkan berciuman dengan Ahmed Mohamed el-Tayeb, salah seorang tokoh Islam terkemuka

    Presiden AS Barack Obama dan Presiden Venezuela Hugo Chavez juga tidak luput dari kempen 'unhate' Benneton

    Perusahaan pembuat pakaian, Benetton, saat ini dalam kecaman serius oleh Vatican kerana menggunakan gambar Paus Benediktus mencium seorang imam di mulutnya dalam kempen iklan terbaru mereka 'unhate'.

    Gambar kontroversi yang digantung di jambatan dekat kota suci agama Katolik awal hari ini, menunjukkan Paus Benediktus merangkul dan berciuman dengan Ahmed Mohamed el-Tayeb, salah seorang tokoh Islam terkemuka.

    Selain itu, banyak pemimpin dunia lain yang 'diolok-olok' oleh perusahaan asal Itali ini dalam iklan mereka, antara lain Presiden Amerika Serikat Barack Obama, Presiden Venezuela Hugo Chavez, Counsler Jerman Angela Merkel, Presiden Perancis Nicolas Sarkozy, Presiden Palestin Mahmoud Abbas dan Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu.

    Counsler Jerman Angela Merkel digambarkan berciuman dengan Presiden Perancis Nicolas Sarkozy

    Gambar Presiden Palestin Mahmoud Abbas berciuman dengan Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu ini menimbulkan kegeraman orang-orang di timur tengah

    Pemimpin China Hu Jintao dan Barack Obama

    Pemimpin Korea Utara Kim Jong-il dan Presiden Korea Selatan Lee Myung-bak, juga termasuk dalam kempen kontroversi Benneton ini

    Menurut mal online, Jurucakap Vatican oaitu Pastor Federico Lombardi menyebut hal tersebut 'benar-benar tidak dapat diterima' dan menyatakan mereka akan mengambil tindakan hukum terhadap perusahaan tersebut.

    Foto Dan Video Lelaki Bogel Lari di Belakang Hillary Clinton

    Posted: 16 Nov 2011 08:00 PM PST

    Setiausaha Negara Amerika Syarikat (AS) Hillary Clinton mendapat kejutan ala Hawaii saat seorang lelaki setengah bogel berlari di belakangnya, saat ia sedang serius berbincang.

    Si lelaki itu berlari ketika keadaan sedang serius. Yakni Hillary yang berbincang dengan Gabernor Hong Kong Donald Tsang. Tiba-tiba, si lelaki tak dikenal lari di belakangnya sambil membawa obor.
    Fotografer dan juru kamera tergelak saat lelaki itu melintas. Penasaran, Hillary melihat ke belakangnya dan melihat apa yang membuat mereka tertawa.

    Begitu melihatnya, Hillary langsung tergelak dan menepukkan kedua tangannya. "Bagus sekali! Semoga kalian semua merakamnya," ujar Hillary.

    Tak jelas mengapa lelaki yang mengenakan penutup tradisional ala Hawaii itu boleh berada di sana dan apakah ia sengaja atau tidak.

    Aneh Sekolah Khusus Mencari Jodoh Di Jepun

    Posted: 16 Nov 2011 07:00 PM PST

    Ingin menikah tapi kesulitan mencari jodoh? Atau sudah punya pasangan, tapi kesulitan menghadapi calon mertua yang galak? Datang saja ke "sekolah perjodohan" di Jepun, Sekolah Infini. Di sekolah yang terletak di Tokyo ini, para pelajar baik lelaki mahupun wanita, diajarkan bagaimana menyiapkan rancangan menuju perkahwinan.


    Meski baru setahun berdiri, sekolah ini dibanjiri ramai pelajar, sementara bangku yang disediakan hanya 30 . Para pelajar diajarkan bagaimana cara berbicara, bersikap, dan membawa diri mereka secara elegan. Tujuannya bukan saja untuk memperoleh simpati dari pasangannya, tapi juga dari orang tua calon pasangan.

    Di Jepun, terjadi perubahan cara pandang terhadap pernikahan; lembaga ini tak menarik lagi bagi muda-mudi negara itu. Menurut data statistik pemerintah, dua per tiga perempuan di bawah usia 34 tahun masih belum menikah. Padahal saat ini di Jepun terdapat kurang lebih 3.800 perusahaan pencari jodoh.
    "Sebelumnya, orang mudah untuk menikah kerana banyak sokongan dari keluarga dan lingkungan, yang secara tidak langsung memaksa mereka untuk menikah. Tapi saat ini, orang cenderung mempunyai terlalu banyak pilihan dan tidak boleh menentukan pilihannya," ujar Etsuko Satake, Ketua Sekolah Infini.

    Di Infini, Instruktur memberikan kritik terhadap penampilan para murid. Apakah itu cara berpakaian, postur, bahkan hal-hal kecil seperti bagaimana mereka menyilangkan kakinya, atau bahkan bagaimana mereka keluar dari kereta. Perempuan dan laki-laki diajarkan cara yang berbeza. Dari bagaimana menata meja dengan baik sampai cara menunjukkan emosi secara lebih ekspresif. Selain itu, dalam simulasi kencan, para instruktur menilai bagaimana penampilan mereka dan menunjukkan apa yang salah.

    Sekolah tersebut memerlukan biaya sekitar 200 ribu yen atau sekitar 2.217 dolar AS untuk akses kelas tak terbatas. "Saya mencari seorang lelaki yang menghasilkan lebih dari 10 juta yen per tahun, bukan memintaku untuk hidup dengan orang tuanya dan merawatku dengan baik," ujar Mei Oda, salah seorang pekerja kontrak yang merupakan pelajar di Infini.

    Seorang pengamat mengatakan, dengan posisi ekonomi Jepun dalam keadaan reses, banyak wanita yang menginginkan perkahwinan dan stabiliti ekonomi yang mungkin terjadi. Dan secara lebih aktif mencari pasangan melalui biro-biro perjodohan.

    Teman lelaki J-Lo yang baru dakwa penyanyi itu punya selera seks yang sukar dipuaskan

    Posted: 16 Nov 2011 06:45 PM PST

    LOS ANGELES: Pemuda yang kini menjadi pacar terbaru Jennifer Lopez (J-Lo) mendakwa, penyanyi dan pelakon jelita itu mempunyai selera seks yang sukar dipuaskan.

    Menurut Casper Smart, J-Lo memang memiliki tubuh badan awet muda walaupun usianya kini 42 tahun.


    "Dengan susuk tubuh menggiurkan itu, dia tidak pernah ragu atau bimbang menggunakannya," katanya.


    Bekerja sebagai penari, Smart, 24, menjadi sebahagian daripada anggota rombongan J-Lo mengembara ke serata dunia dalam program konsert jelajah penyanyi terbabit enam bulan lalu.


    Bagaimanapun, hubungan mereka semakin intim beberapa minggu lalu dan mula keluar bersama untuk lebih saling mengenali.


    Pasangan itu dilihat berpesta di Las Vegas dan pulang ke hotel bersama beberapa hari lalu.



    Rakan Smart berkata, penari itu mengagumi bentuk tubuh J-Lo.


    "Bagi Smart, J-Lo memiliki bentuk badan jauh lebih baik berbanding mana-mana wanita yang pernah dikenalinya," katanya.


    Bagi Smart, kata sumber itu, tubuh J-Lo seperti gadis berusia 20 tahun.


    Mengenai hubungan terbaru itu, sumber terbabit berkata, tidak dapat dipastikan sejauh mana J-Lo akan berpacaran dengan Smart.


    "Pada dasarnya, mereka berkawan hanya kerana seks, tetapi Smart teruja untuk mencuba nasib memanjangkan hubungan mereka lebih daripada sekadar itu," katanya.


    Sumber di pihak J-Lo pula mengesahkan mereka kini berada di tahap "bergembira" dan mula berpacaran.


    Sumber berasingan berkata, J-Lo jelas tidak mampu menahan dirinya daripada kekacakan Smart walaupun di antara mereka ada jurang perbezaan 18 tahun, selain tidak banyak persamaan di antara mereka.


    "Tetapi tiada siapa perlukan kata-kata apabila fizikal anda mempunyai keserasian?" katanya.


    Ibu kepada dua anak, J-Lo berpisah dengan penyanyi Marc Anthony, 43, empat bulan lalu selepas tujuh tahun berumah tangga. - TS

    sumber : myMetro

    Jurugambar bogelkan 15 orang gadis dan lakukan hubungan seks dengan mereka

    Posted: 16 Nov 2011 05:00 PM PST

    KUALA LUMPUR: Tertarik untuk menjadi model profesional dengan pendapatan lumayan, seorang lelaki menyamar penguji bakat memperdaya sekurang-kurangnya 15 gadis untuk dirakam gambar bogel sebelum melakukan hubungan seks dengan mereka sejak awal tahun ini.

    Lelaki terbabit yang berusia 30-an dan menyamar penguji bakat di sebuah syarikat peragawati terkenal 'mengumpan' mangsa melalui laman sosial dengan menawarkan pendapatan lumayan dengan hanya bergaya di depan kamera.

    Terbaru, dua pelajar masing-masing berusia 18 dan 19 tahun menjadi mangsa lelaki terbabit sebelum mereka membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi di sini, kelmarin.

    Menceritakan semula kejadian itu, sumber polis berkata, dalam kejadian jam 2 petang, 30 Oktober lalu, kedua-dua mangsa yang mengenali lelaki terbabit melalui laman sembang sosial diminta ke tingkat tujuh sebuah hotel di ibu kota untuk sesi uji bakat.



    "Kedua-dua mangsa yang berminat menjadi model profesional tanpa ragu-ragu pergi ke sesi uji bakat berkenaan secara berasingan. Sebaik tiba di sebuah bilik di hotel berkenaan yang kononnya digunakan untuk sesi uji bakat itu, suspek mengarahkan mangsa menanggalkan pakaian.

    sumber : myMetro

    Clawson Stilton Gold, Keju Mewah Bertabur Emas Termahal di Dunia

    Posted: 16 Nov 2011 04:00 PM PST

    HIrisan keju biasanya berwarna putih pucat. Tetapi tidak untuk keju yang satu ini, kerana terlihat cantik sekaligus mewah. Bagaimana tidak, terdapat taburan emas di dalamnya.

    Ini adalah keju Clawson Stilton Gold yang bertabur emas asli. Harganya tentu tidak murah, sepotong keju ini dijual £60 . Sebagai tambahan, ada cracker tipis yang harganya £6 .

    Dengan harga semahal itu, keju Stilton tetap memiliki banyak penggemar. Menawarkan kemewahan dan eksklusivitas, menurut pihak dari Long Clawson Dairy, perusahaan yang memproduksi Stilton, para sosialita dan selebriti banyak yang sudah masuk dalam daftar tunggu untuk mendapatkannya.

    Keju mewah ini memang hanya akan diproduksi secara terbatas untuk perayaan Natal. Terbuat dari Stilton premium putih dengan kombinasi real edible gold leaf dan real gold liqueur, menurut penciptanya keju ini jadi keju paling 'cemerlang' di Inggris
    Harganya 67 kali lebih mahal dari keju Stilton biasa. Clawson Stilton Gold ini, ternyata keju Stilton termahal di dunia. Demi menjaga privasi dan eksklusive, Janice Breedon, juru Long Clawson Dairy, merahsiakan siapa saja yang sudah memesan keju mahal ini.

    "Untuk alasan ke kerahsiaan, aku tak boleh memberitahu siapa yang memesan Clawson Stilton Gold, tapi boleh dikatakan mereka cukup terkenal. Anda boleh melihat secara jelas taburan emas dalam tiap hirisan keju dan kita menaburkan dalam jumlah banyak didalamnya," kata Breedon, dikutip dari Daily Mail, 16 November 2011.

    Pak Cik ni memang berani

    Posted: 16 Nov 2011 10:01 AM PST

    Inilah gambar pelajar sebuah sekolah di China yang berpose seksi

    Posted: 16 Nov 2011 09:24 AM PST

    Recently, in certain internet communities of Changchun city, the sexy high school school uniform photos of a group of handsome and beautiful people have attracted netizens' attention and heated discussion.

    This reporter has discovered that in these photos, the photographed are wearing various high school uniforms of Changchun city, posed in various sexy positions, and even some of the photographed are exposed. Some netizens cannot accept wearing school uniforms and taking these kind of large-scale sexy photos, and made sharp criticisms. However, there are also some netizens who believe these kind of photos are very fresh, not only demonstrating the personalities of the youth, but also showing the creative spirit of the young people. In comparison to those rigid studio portraits, these kinds of photographs are what represent the vitality of the youth.

    Gila..perajurit Maasai culik gadis sekolah untuk dijadikan isteri

    Posted: 16 Nov 2011 09:01 AM PST

    Sekelompok perajurit Maasai terpaksa menyerang sekolah khusus perempuan untuk menculik beberapa gadis dalam upaya mencari isteri. Upaya putus asa yang dilakukan para pemuda dari suku Kenya untuk menculik murid dari Sekolah Enkare Nairowua, Narok, terjadi di sekolah didalam ruang makan ketika makan tengahari.

    Ramai gadis-gadis melarikan diri ke semak-semak untuk bersembunyi sampai Perajurit Maasai ( juga dikenal sebagai morans) dipujuk untuk pergi setelah dua jam nberbincang dengan guru, orang tua dan seorang kepala daerah.

    Namun, para perajurit Maasai mengancam akan kembali jika mereka tidak ditemukan pengantin wanitanya.Guru Besar sekolah, Sylvia Lelei, mengatakan para gadis hidup dalam ketakutan dan nampaknya keamanan di sekolah harus lebih ditingkatkan untuk mencegah peristiwa ini terulang lagi.

    "Aku belum pernah melihat hal seperti ini. Sekarang keadaan menjadi tidak aman, kami terpaksa mengeluarkan wang untuk menambah pengawal keselamatn di sekolah, "katanya kepada surat khabar lokal. Polis di daerah tersebut telah mengeluarkan peringatan, sementara penduduk setempat telah menyatakan kemarahan bahawa tidak ada tindakan hukum telah diambil sejauh ini.


    Daerah Narok yang letaknya dekat dengan Kenya Maasai Mara Game Reserve. Kenya Maasai sendiri merupakan tempat yang indah dengan kehidupan alami kawanan ternak bersama beberapa hidupan liar di dunia yang paling indah.Mengapa peristiwa penculikan gadis terjadi ? …

    Menurut tradisi, laki-laki muda dari suku Maasai hidup bersama di pondok-pondok tradisional, atau lebih dikenal dengan sebutan manyattas, sampai mereka dianggap siap untuk menikah.


    Namun keadaan sekarang berubah. Sekarang anak perempuan di Kenya menolak tekanan untuk menikah di usia dini kerana mereka sekarang memiliki akses yang lebih baik untuk pendidikan dan pekerjaan. Perubahan ini telah menyebabkan ketegangan besar dalam suku Maasai di mana laki-laki muda semakin tidak puas.

    Kerana nak tunjuk hebat wanita bogel ini terperangkap di tebing curam

    Posted: 16 Nov 2011 08:52 AM PST






    The woman was trapped in the U.S. local time, 22 San Diego, California a cliff; currently only know the name stuck on the cliffs of naked women were rescued successfully, but still do not know the identity of the woman, and why naked to appear in the pull 450 ft cliff on the sea!

    Wanita Hamil ini Mengidam Makan Daging Burung Hantu, Rubah Dan Haiwan Liar Lainnya

    Posted: 16 Nov 2011 07:00 AM PST

    Alison Brierley, seorang wanita yang berprofesi sebagai seniman kerap menggunakan kulit dan bulu rubah, arnab, rusa, burung hantu hingga serigala menjadi barang-barang kreatif bernilai seni. Namun, wanita 42 tahun ini langsung berubah memakan berbagai jenis daging haiwan liar setelah kehamilannya. Hampir setiap hari ia memasukkan daging berbagai jenis haiwan liar yang dia peroleh di setiap sudut jalan dan sekitar tempat tinggalnya di Harrogate, North Yorkshire, Inggris sebagai menu harian. "Biasanya saya makan yang benar-benar sihat. Tapi, saat hamil saya sangat mendamba menyantap daging haiwan liar," jelas Brierley.

    Menurutnya, rasa daging haiwan liar lebih bervariasi daripada daging yang umum dijual di supermarket. "Rasanya lebih menyenangkan dan saya menyukainya. Saya juga tidak perlu merasa bersalah memakannya kerana itu adalah hal yang semulajadi. "

    Alison mengaku pernah memakan daging arnab rusa, merpati hingga burung hantu. Burung hantu adalah daging kesukaan yang paling sering dia makan.

    "Saya ingin cuba rubah dan serigala, tapi mereka tidak pernah saya temukan dalam keadaan yang cukup baik walaupun saya pernah menggunakan mereka untuk karya seni saya." ujarnya.

    Wanita ini bahkan kerap menjadi tukang masak pesta masakan jalanan bagi teman-temannya. "Mereka percaya saya tukang masak yang baik dan mereka menyukainya. Saya memperoleh daging segar dari teman-teman yang berburu haiwan saat pulang kerja atau berburu," tambahnya.

    Brierley percaya, makan daging segar merupakan gaya hidup alternatif yang lebih sihat. "Salah satu alasan saya adalah meyakinkan masyarakat untuk melakukan gaya hidup sihat ketimbang hanya mengambil makanan dari rak supermarket," kata Alison.

    Wow..Jari Terpotong Berhasil Ditumbuhkan Lagi di Atas Perut

    Posted: 16 Nov 2011 06:00 AM PST

    Demi menyelamatkan jari seorang lelaki yang hujungnya terpotong dan hilang, seorang doktor di China punya sebuah cara yang cukup ekstrim: Menyatukan jari lelaki tersebut dengan perutnya.

    Sebuah gergaji mesin telah memotong jari tengah milik Wang Yongjun, 20, yang langsung melarikan dirinya sendiri ke hospital di Provinsi Liaoning setelah kemalangan itu terjadi.

    Ketika doktor Huang Xuesong melihat keadaan jari pekerja furniture itu, ia kebingungan kerana hujung jari pesakitnya telah menghilang dan hanya menyisakan tulang tanpa jaringan otot mahupun kulit. Tapi jika ia tidak bergerak cepat, pria itu kemungkinan akan kehilangan jari tengahnya untuk selama-lamanya.

    "Kami harus membuat keputusan yang cepat agar ia tidak kehilangan jarinya. Kami kemudian memutuskan untuk menumbuhkan sebuah ujung jari yang baru dari perutnya," ujar doktor Huang.

    Menurut sang doktor, teknik ini adalah sebuah cara agar darah dapat terus bersirkulasi di jari yang terluka. Dengan begitu, kulit dan otot baru akan tumbuh disekitarnya.

    Operasi berjalan sukses dan Wang dapat hujung jarinya yang baru dalam waktu sebulan nanti.


    sumber/foto: Orange News

    Wow..Gaun Pengantin Unik Terbuat dari 250 Meter Rambut Manusia

    Posted: 16 Nov 2011 05:00 AM PST

    Seorang penjahit di Inggris membuat rekaan baru. Ia membuat gaun pengantin dari rambut manusia. Setelah sebelumnya ada gaun pengantin dari gulungan tisu toilet, kini rambut manusia asli yang disusun menjadi gaun.

    Thelma Madine, menggunakan 250 meter rambut yang diperkirakan bernilai seharga 50 ribu Pounds . Meskipun ia menyebutnya gaun pengantin, namun Thelma membuatnya dengan rambut yang didominasi warna merah dan perang.

    Bekerjasama dengan salon Voodou di Liverpool, ia mewarnai rambut-rambut ikal tersebut dengan warna merah gelap, merah terang hingga pirang. meskipun terlihat bukan seperti gaun pengantin kebanyakan, Thelma tahu siapa yang cocok untuk mengenakan gaunnya.

    Siapa lagi kalau bukan Lagy Gaga yang senang bereksperimen dengan busana yang ekstrim. Thelma mengakui bahawa dirinya telah menawarkan gaun tersebut kepada Lady Gaga yang akan melakukan tour konsert di Inggris.
    Dilapor oleh Daily Mail, gaun ini akan dipertontonkan kepada orang awam pada pertandingan kecantikan Miss Liverpool akhir minggu ini. Gaun yang dibuat oleh lapan orang dalam waktu 12 hari ini dikatakan sebagai desain gaun pengantin pertama yang menggunakan 250 meter rambut warna-warni

    Teknik mengajar terbaru ke ni?

    Posted: 16 Nov 2011 04:00 AM PST


    sumber : stomp.com.sg

    Mungkin ini teknik mengajar terbaru... guru mengajar,murid tidur...
    tapi yang bagusnya guru itu tetap mengajar walaupun dia bercakap untuk dirinya sendiri

    Biar benar...Payudara Vokalis Band Aerosmith Terlihat Seperti Payudara Perempuan

    Posted: 16 Nov 2011 03:00 AM PST

    Vokalis band rock Aerosmith, Steven Tyler mempamerkan 'dada' kendurnya ketika ia muncul dari sebuah ekspedisi menyelam solo di Hawaii. Sambil terengah-engah, penyanyi berusia 63 tahun ini berjalan kembali ke pantai dengan seluarnya yang basah kuyup selepas berenang, dan terlihat seperti seorang perempuan sedang bertelanjang dada.

    Diketahui, bulan lalu ia kehilangan dua giginya saat terjatuh di bilik mandi hotel. Dimana ia menghabiskan tiga jam dalam pengubatan sebelum kembali ke hotel di Asuncion, Paraguay, untuk pemulihan.

    Kucing Ini Lepas dari Mesin Cuci Maut

    Posted: 16 Nov 2011 02:00 AM PST

    COLCHESTER - Beruntung sekali nasib kucing kecil ini, dia berhasil lepas dari maut setelah masuk ke mesin basuh.

    Kucing bernama Scampi ini masuk ke dalam mesin basuh pada saat majikannya Frances Leate (29), kembali ke bilik untuk mengumpulkan pakaian kotor.

    Leate dari kota Colchester, Inggris, langsung memasukkan pakaian ke dalam mesin dan terus menyalakan mesin tersebut.

    Ibu satu anak itu baru menyedari ketika mencari kucing kesayangannya yang tidak ada. Dia pun bergegas ke dapur untuk mencarinya dan melihat kucing tersebut berada di dalam mesin cuci yang sedang berputar.

    "Saya melihat tubuh kecilnya menempel di kaca. Dia saat itu menatap saya, saat itu dia tenggelam dan sudah putus asa ingin keluar," ujarnya seperti dilansir Orange, Selasa (15/11/2011).

    Leate langsung menyelamatkan kucing kesayangannya dan meminta pertolongan tetangganya untuk membawanya ke doktor haiwan, hingga akhirnya Scampi harus dirawat hingga keadaanya pulih.

    Scampi beruntung masih boleh menghirup udara setelah sebelumnya doktor haiwan mengatakan bahawa paru-paru kucing tersebut sudah dipenuhi oleh air.(rhs)

    Gaji Tak Dapat, Tukang Bangunan Tidur di Atap Tanda Protes

    Posted: 16 Nov 2011 01:00 AM PST

    SHAANXI - Seorang tukang bangunan melakukan protes dengan cara yang luar biasa. Dia tidur di atas atap yang belum jadi demi meminta pembayaran upahnya.

    Chen menolak untuk turun dari atap setinggi tujuh tingkat tersebut hingga dia dan rakan-rakannya menerima bayaran.

    Dia mengatakan bahawa dirinya dan 10 temannya yang bekerja membangun gedung di Xi'ian, ibukota Shaanxi, belum menerima bayaran sejak bulan Julai.

    Setelah perbincangan gagal, Chen naik ke atap yang masih belum jadi dan menolak untuk turun, demikian lapor Orange, Selasa (15/11/2011).

    Pegawai kontraktor bangunan tersebut akhirnya muncul dengan membawa wang dan ikut memujuk Chen bersama petugas pemadam kebakaran.

    Akhirnya petugas pemadam kebakaran berhasil menurunkan Chen dengan paksa dan dia langsung dibawa ke hospitaal untuk diperiksa.(rhs)

    Awek ni kelihatan tenang je walaupun atuk ni ramas payu***anya

    Posted: 16 Nov 2011 12:25 AM PST

    Guangzhou-sex-culture-festival-11111502

    Nasib baik patung kalau tak dah kena lempang halilintar atuk ni.....

    Potret Telanjang Aktivis Mesir Di Blognya jadi Kontroversi di Internet

    Posted: 15 Nov 2011 11:00 PM PST

    Seorang aktivis Mesir bernama Aliaa Magda Elmahdy menerima pujian dan kutukan setelah memposting potret telanjang dirinya serta foto bogel lain di blog miliknya sebagai suatu ekspresi peribadi.

    Seperti yang dikutip Washington Post, Elmahdy mengatakan dia mengambil gambar tersebut di rumah orangtuanya, dan dalam profile Facebook Elmahdy mengaku bahawa ia adalah mahasiswa seni di American University di Cairo, dan akan genap berusia 20 tahun pada 16 November depan.

    Posting foto telanjangnya ini telah mendorong percakapan politik di jejaring sosial Twitter dan telah dilihat lebih dari 133.000 kali, dimana terjadi perdebatan sengit antara pihak pro dan kontra terhadap aksi Elmahdy ini.

    Dua orang lelaki ditahan kerana meramas payuda** guru yang sedang menunggang motosikal

    Posted: 15 Nov 2011 10:00 PM PST

    Dua orang lelaki kurang ajar ini terpaksa harus bermalam di penjara Mapolsek Ketahun gara - gara meramas payudara seorang wanita yang bekerja sebagai guru. Lelaki tersebut masing - masing dikenali sebagai Sa (31) dan Su (19) warga kelurahan Selolong, kecamatan Batik Nau.

    Peristiwa tindak pelecehan seksual ini terjadi ketika mangsa yang bernama La (22) seorang guru yang mengajar di SMA Napal Putih menunggang motosikal di jalan raya sekitar pukul 10.30 WIB.

    Keadaan jalan di daerah kelurahan Urai sedikit rosak kerana terjadi beberapa kerosakan yang mengakibatkan jalan menjadi perlahan. Di perbatasan antara kota Lais dan Napal Putih ini terdapat orang - orang yang meminta wang kepada para pengendara yang melewati jalan rosak dan terjal tersebut.

    Kerana keadaan jalan rosak, La (22) berusaha memandu motor yang dinaikinya dengan perlahan, namun alangkah terkejutnya La (22) kerana waktu itu tersangka Sa (31) dan Su (19) mendatanginya dan secara tiba - tiba meramas - ramas payudara La (22) begitu saja.

    La (22) yang merasa ketakutan kemudian memecut kendaraannya dan segera ke balai polis di Ketahuan untuk mengadukan tindak pelecehan seksual yang dialaminya. Dengan cepat,pihak polis dari Mapolsek Ketahun bergegas menangkap pelaku yang masih berada di tempat kejadian.

    Brutal...Isteri Bakar Suami, Hanya Kerana Tak Jawab SMS

    Posted: 15 Nov 2011 09:00 PM PST

    Hanya akibat jarang dibalas pesanan ringkas atau SMS, Lisa Kusumawati (36),nekad membakar suaminya, Tomi Zela (46). Akibat itu wanita yang menyewa rumah di Jalan Dukuh Pakis VI-A, Surabaya, Jawa Timur, terpaksa berurusan dengan polis. Suami Lisa itu menderita luka terbakar hingga 85 peratus. Diduga perbuatan Lisa ini kerana persoalan ekonomi.

    Tubuh suami terbakar hingga 85 peratus akibat tak balas SMS

    Peristiwa pembakaran terjadi di rumah sewa Lisa dan Tomi, Selasa (15/11/2011) . Saat itu Tomi yang baru saja pulang kerja terlibat pertengkaran dengan Lisa. Tak beberapa lama kemudian Tomi membuang botol pembersih dari dalam biliknya. Rupanya hal ini membuat Lisa semakin marah.

    Sambil menggendong anaknya, Anton (9 bln), Lisa keluar lalu membeli minyak tanah dipinggir jalan. Sesampai di dalam bilik, Tomi yang mengetahui ulah isterinya merampas minyak itu. Lisa justru mengenggam erat botol minyak dan mengakibatkan ia tumpah di baju Tomi. Kemudian, Lisa menyalakan api dengan mancis api.

    "Api yang menyala di tubuh mangsa mengakibatkan kulit luar mangsa menderita 85 peratus terbakar. Mangsa dirawat di RSUD Dr. Soetomo," kata Kapolsek Dukuh Pakis Kompol Rakidi, Selasa (15/11/2011). Aksi nekad sang isteri Lisa kerana kesal dengan sikap Tomi. Menurutnya Tomi kerap tak membalas sms dan saat ditelefon dijawab dengan sambil lewa.

    "Balasan SMS isinya tiada apa. Terus saya tanya dimana. Dia jawab, sibuk tak masa nak jawab terus. Lha tanya bila ada waktu saya boleh telefon,"kata Lisa. (Sumber)

    Berhubungan Seks Ala Setan, Pasangan Ditangkap

    Posted: 15 Nov 2011 08:00 PM PST

    INILAH.COM, Washington – Hubungan badan, menusuk dan setan menjadi kata-kata yang muncul pada kes aneh ini. Peristiwa ini semua berawal dari dunia maya. Ingin tahu aksi setan pasangan ini?

    Menurut laporan WISN, kes ini melibatkan seorang lelaki yang pergi dari Phoenix ke Milwaukee untuk mengunjungi seorang wanita bernama Rebecca Chandler yang ia temui di internet. Saat sampai di apartment wanita, lelaki ini diikat dan ditusuk berulang kali selama dua hari.

    Pernyataan tertulis yang diperoleh dan diposting ke Smoking Gun menyatakan, polis menemukan mangsa tak dikenal yang leher, lengan dan punggungnya berdarah. Lelaki ini kemudian dibawa ke hospital t dan diketahui mengalami 300 kali tusukan.

    Tak hanya itu, video seks berdarah itu juga ditemukan. Chandler mengaku melakukan seks dengan mangsanya dan tusukan yang ia lakukan merupakan sebuah konsensual. Teman sebiliknya yang dikenalii sebagai Raven 'Scarlett' Laraabee bertanggung jawab atas penusukan ini, ungkapnya.

    Menurut Chandler, Larrabee terkait aktivit setan. Laporan WISNmanyatakan kedua wanita ini ditahan dan sedang menunggu dakwaan. [mor]

    Wanita Ini Fobia Dengan Tangga Selama 38 Tahun

    Posted: 15 Nov 2011 07:00 PM PST

    Louise Wilson (Daily Mail)

    VIVAnews - Kepala Louise Wilson, 43, langsung terasa sakit dan berputar-putar, tangannya berpeluh, dan perutnya mual tiap kali berada di dekat tangga. Baginya, tangga adalah sesuatu yang sangat menyeramkan dan ia merasa kembali sihat bila tak berada di sekitar anak tangga.

    Akibat fobianya pula, selama 38 tahun Louise harus melewatkan banyak hal dalam hidupnya. Dia harus menolak banyak pekerjaan kerana pejabatnya tidak menggunakan lift. Wanita ini juga hanya boleh bertemu guru anaknya ditingkat bawah sekolah.

    Dalam salah satu episode yang paling mengerikan, Louise harus bersimpuh sambil menyeret tubunya menuruni tangga. Saat itu, lift di kedai yang dia kunjungi mati sehingga semua pengunjung harus turun tangga.

    "Saat itu saya berusia 20-an, dan saya hampir mencapai tingkat paling atas. Namun lift tiba-tiba berhenti . Semua orang yang ada didalamnya harus turun melalui tangga," katanya. Dengan rasa panik sekaligus malu, dia duduk bersimpuh sambil menyeret tubuh menuruni anak tangga satu persatu sambil menempel di dinding.

    Rasa takut yang dikenal sebagai bathmophobia telah dia derita sejak berusia lima tahun. Ketika cilik, Louise jatuh dari anak tangga saat bermain. Dari situ, Louise yang trauma lantas mengembangkan ketakutan naik tangga. Semakin dewasa, ketakutannya akan tangga makin bertambah hingga akhirnya tak dapat menaiki tangga sama sekali.

    Bathmofobia, menurut ahli, paling banyak disebabkan pengalaman negatif yang berhubungan dengan benda curam, seperti jatuh di bukit atau tangga.

    Ibu satu anak ini mulai berfikir mengatasi fobianya saat sang anak mengajaknya bercuti mengunjungi istana yang memiliki tangga. Setelah mengunjungi seorang hipnoterapis, warga Coventry Inggris mengetahui dirinya fobia terhadap kecuraman terbuka.

    Russel Hemming, hipnoterapis mengatakan, "Awalnya dia mengeluh takut ketinggian. Tapi setelah beberapa sesi, ketakutan yang paling utama adalah terhadap tangga, terutama tangga terbuka." ujarnya seperti dikutip Daily Mail.

    Dalam beberapa minggu setelah proses pemulihan mental atas trauma, perlahan ketakutan berlebih Louise mulai memudar. Kini, Louise dapat naik-turun tangga dengan normal. "Saya akhirnya merasa boleh hidup dengan normal sekarang,"

    Dengan dirinya yang baru, Louise mengaku dapat bepergian bersama keluarga tanpa khuatir memutar otak bagaimana caranya menghindari tangga. "Saya masih belum 100 peratus merasa nyaman di dekat tangga, tapi bisa mengendalikannya. Saya harap dalam beberapa waktu lagi saya takkan terganggu lagi."

    Menarik...Aksi kucing jadikan tikus seperti bola baseball

    Posted: 15 Nov 2011 06:00 PM PST

    dailymail.co.uk

    INILAH.COM, London – Tiap orang pasti pernah mengalami nasib malang namun tidak semalang tikus ini. Seekor kucing mempermainkannya seperti sedang bermain baseball. Seperti apa?

    Sebelum menjadi santapan, seekor tikus menjadi bola baseball untuk seekor predatornya. Kucing ini seolah ingin pamer kemampuannya dalam memukul bola. Gambar sekali seumur hidup ini berhasil diabadikan pemilik haiwan peliharaan Angelo DeSantis di Nevada.

    Kucing dua tahun miliknya, Dexter, sedang berada di taman memainkan tikus yang awalnya ia kira daun. Fotografer amatur ini pun langsung mengambil kameranya dan ia cukup beruntung hingga berhasil mengabadikan Dexter sedang memukul tikus ke udara.

    "Tikus ini sangat malang. Dexter sering membawa tikus ke rumah namun saya tak pernah menyaksikan aksinya yang ini sebelumnya," katanya seperti dikutip DM.

    Hebat..3 pencuri dipaksa jalan berbogel setelah dibelasah

    Posted: 15 Nov 2011 05:00 PM PST

    LIMA (Peru): Tiga pencuri yang dicekup orang ramai yang berang di Peru, kelmarin, tidak dapat mengelak daripada mendapat malu apabila dipaksa berjalan dalam keadaan berbogel di jalan raya yang dingin pada awal pagi.

    Imej yang disiarkan Televisyen America menunjukkan polis menyelamatkan tiga lelaki bogel itu daripada kemarahan sekumpulan pemandu teksi yang cuba mengikat mereka untuk dibakar di bandar Huancayo. Kumpulan pemandu teksi berkenaan membelasah ketiga-tiga suspek, mengoyak baju dan mengikat tangan mereka sebelum dipaksa berjalan di jalan raya dalam keadaan berbogel. - AFP

    sumber : myMetro

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS