Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Hafiz Juara Mania Astro

Posted: 19 May 2012 06:55 PM PDT

Seperti mana yang ramai ramalkan di laman sosial, akhirnya hadiah lumayan wang tunai RM500,000 adalah milik Juara Akademi Fantasia Musim ke-7, Hafiz. Budiey ucapkan tahniah buat Hafiz yang dijulang sebagai juara Mania musim pertama di Dewan Sri Putra, Bukit Jalil semalam, 19 Mei 2012.

Sekaligus meletakkan kemenangan untuk empayar Hijau milik Produser Ahmad Dhani di mana Hafiz adalah salah seorang anak didik Dhani.

mania astro

Namun, mengikut pemerhatian Budiey, ramai sekali peminat yang tidak berpuas hati dengan keputusan pemenang di mana ramai yang mengatakan Jaclyn Victor sepatutnya jadi juara. Banyak spekulasi juga Budiey dengar tentang kemenangan Hafiz.

Apa-apa pun, kita kena kembali kepada format pertandingan ini iaitu segalanya berdasarkan kepada undian SMS oleh peminat. Siapa aje boleh jadi pemenang.

Hafiz mendapat undian tertinggi iaitu sebanyak 28 peratus sekali gus menerima wang kemenangan sebanyak RM500,000

Hafiz berkata, dia bersyukur dengan kemenangan yang diperoleh walaupun tidak sangka bahawa dirinya dapat mengalahkan empat lagi peserta saingannya iaitu Stacy, Jaclyn Victor, Hazama dan Aril.

"Saya terkejut dan pada masa sama gembira dengan anugerah ini. Semoga hadiah wang tunai sebanyak RM500,000 dapat saya manfaatkan dengan sebaik-baiknya," katanya pada sidang akhbar selepas konsert berlangsung.

Sementara itu, Stacy mendapat tempat kedua dengan mengumpulkan undian sebanyak 22 peratus menerima wang tunai sebanyak RM200,000.

Manakala Jaclyn Victor di tempat ketiga, hasil undian sebanyak 22 peratus, sekali gus memperoleh wang tunai sebanyak RM100,000.

mania astro

Konsert Mania! Akhir telah menampilkan 5 Bintang Mania iaitu Aril, Hafiz, Hazama, Jaclyn Victor dan Stacy dalam satu pentas merebut gelaran Juara Mania! yang pertama. Masing-masing membawakan dua buah lagu termasuk lagu yang didendangkan bersama artis pilihan mereka sendiri secara duet.

Berikut adalah kedudukan kesemua 5 Bintang Mania selepas undian SMS ditutup.
1. Hafiz – 28%
2. Stacy – 22%
3. Jaclyn Victor – 22%
4. Hazama – 19%
5. Aril – 9%

Konsert Mania! Akhir telah diserikan lagi dengan persembahan daripada Dato' Siti Nurhaliza yang menyanyikan lagu-lagu hasil ciptaan ketiga-tiga Produser Mania! Konsert Akhir ini juga diserikan lagi dengan persembahan daripada Wings dengan lagu Peronda Jaket Biru dan Romania.

Tahniah kepada semua Bintang Mania atas persembahan yang telah dilakukan malam ini. Ternyata usaha menghasilkan persembahan yang hebat amat bermakna bagi mereka terutamanya kepada Jaclyn Victor, Stacy dan Hafiz.

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Program FenoMania Sebalik Tabir Peserta Mania
  • Gambar Shila Amzah di Sidang Media Program MANIA
  • Gambar Adira di Majlis Pelancaran Astro Mania
  • Siapa Juara MANIA Astro
  • MANIA Minggu Pertama Sabtu Ini
  • Hafiz Juara Akademi Fantasia 7
  • Gambar Konsert MANIA Minggu Pertama
  • Ada Kejutan di Konsert Mania Minggu Ke 7
  • Hafiz AF7 Akan Lancar Album Sulung Masih Jelas
  • Hafiz Lancar Album Baru Bersama Akim, Aril Yazid dan Isma
  • Kelantan Juara Piala FA 2012

    Posted: 19 May 2012 06:12 PM PDT

    Seperti yang dijangkakan, Kelantan akhirnya berjaya menjuarai Piala FA selepas menewaskan KL Sime Darby 1-0 pada aksi final semalam. Syukur, alhamdulilah. Budiey pasti ramai penyokong Kelantan masih lagi celebrate meraikan kemenangan ini. Untungnya, seluruh warga Kelantan diberi cuti pada hari ini. Yahoooo! Sejarah tercatat di mana ini adalah kali pertama Kelantan menjulang Piala FA.

    Syabas untuk Kelantan.

    Gol tunggal The Red Warriors dijaringkan oleh Mohammed Ghaddar Mahmoud menerusi sepakan penalti. Bukan main obses dan teruja lagi Ghaddar. Kalau boleh tengok gelagat beliau semasa wisel penamat dibunyikan.

    mohammed_2

    Terdahulu, kedua-dua pasukan terikat tanpa jaringan pada separuh masa pertama dalam perlawanan akhir Piala FA yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil.

    Pada aksi keseluruhan babak pertama permainan, kedua-dua buah pasukan menunjukkan permainan seimbang dalam usaha mencari kejuaraan sulung.

    Ini kali pertama kedua-dua pasukan bertemu di final.

    juara

    BARISAN PEMAIN:

    Kelantan: Khairul Fahmi Che Mat, Zairul Fitree Ishak, S.Subramaniam (Mohd Rizal Fahmi Abdul Rosid), Obinna Nwaneri, Mohd Daudsu Jamaluddin (Mohd Farisham Ismail), Mohd Shakir Shaari, Mohd Badhri Mohd Radzi (kapten), S. Chanturu (Mohd Nurul Azwan Roya), Indra Putra Mahayuddin, Norshahrul Idlan Talaha, Mohammed Ghaddar Mahmoud.

    Sime Darby: Mohd Redzuan Harun, Es Lizuan Zahid Amir (kapten), Mohd Arif Ismail, Mohd Shazlan Alias, Mohd Fairuz Abdul Aziz, Azmirul Azmi (Mohammad Syukur Saidin), Mohd Nor Ismail, Mohd Shoufiq Khusaini, Leandro Teofilo Santos Pinto (Razali Umar Kandasamy), Mohd Faiz Mohd Isa, Patrick Ronaldinho Wleh (Mohd Asrol Ibrahim).

    Pengadil: Suhaizi Shukri

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Perlawanan Akhir Piala Malaysia 2011
  • Siaran Langsung Kejohanan Piala Thomas Uber 2010
  • Hazama Juara Akademi Fantasia 9
  • Santai Tonton Piala Dunia di i-CITY Shah Alam
  • Gambar Kahwin Azharina & Suami Datuk Sukri Peguam Dari Kelantan
  • FINAS Tayang Piala Dunia FIFA 2010
  • SRI GEDOMBAK vs TITIH PUSAKA di PERTANDINGAN AKHIR DIKIR BARAT 2010
  • Hujan Lawan One Buck Short di Piala Rakyat Pagi X
  • Tengku Mahkota Kelantan Officially Opens Tune Hotels Kota Bharu
  • Pertandingan Akhir Nyanyian Lagu Irama Malaysia Antarabangsa 2011
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Video : Will Smith Tampar Wartawan, Epik!

    Posted: 19 May 2012 07:04 AM PDT

    Will Smith memberikan tindakan reflek yang amat mengejutkan apabila dia menampar pipi seorang wartawan ketika sesi karpet merah untuk tayangan perdana filem terbaru, Men In Black 3 di Moscow, hari ini. Semuanya gara-gara sikap wartawan tv yang mengambil kesempatan mencium pipi pelakon popular ini. Padan muka!

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    5 Kali Seminggu Memasak Buat Umur Lebih Panjang

    Posted: 19 May 2012 09:00 PM PDT

    Para wanita sebaiknya lebih seringlah memasak. Kerana kajian terakhir membuktikan mereka yang memasak 5 kali lebih seminggu akan hidup lebih lama. Kajian yang dilakukan peneliti Taiwan dan Australia inipun membeberkan sejumlah temuan.

    Banyak wanita merengek meminta dapur lengkap dan berakhir hanya sebagai hiasan belaka. Kajian yang diadakan oleh ahli dari Taiwan dan Australia ini melibatkan 1.888 wanita dan lelaki berusia lebih dari 65 tahun yang hidup di Taiwan.

    Hasil kajian yang dipublikasikan di Public Health Nutrition di jurnal Cambridge University menyebutkan mereka yang memasak lebih dari 5 kali seminggu, 47%nya masih hidup 10 tahun kemudian. Peneliti mengumpulkan informasi tentang kebiasaan makan, belanja, lingkungan rumah, diet, pendidikan, transpor dan kebiasaan merokok dari responden.

    'Jelas sekali bahwa memasak merupakan kebiasaan sihat. Merupakan sarana untuk pendidikan seumur hidup, kesihatan masyarakat, perencanaan kota dan ekonomi rumah tangga,' demikian kepala penelitian Prof. Mark Wahlqvist.

    Dari responden didapati 43% tidak pernah memasak, 17% memasak 1-2 kali seminggu, 9% memasak 4-5 kali seminggi dan 31% memasak 5 kali lebih per minggu. Setelah 10 tahun dicek jumlah yang meninggal. Kemudian disesuaikan dengan data mereka dengan 1.193 yang masih hidup.

    Hasilnya didapati seringnya memasak berkaitan dengan daya tahan hidup. Juga kebiasaan belanja, memakai transportasi umum, tidak merokok dan wanita. Sering memasak dan berjuang hidup merupakan hal umum bagi wanita, juga wanita bujang dan wanita dengan keluarga.

    Wanita umumnya hidup lebih lama dari lelaki, secara kultur lebih sering memasak dari pada lelaki. Mereka yang masih sihat masih memasak, belanja makanan, jalan, dan bepergian. Meskipun banyak faktor yang mempengaruhi namun diketahui ada kaitan antara frekuensi memasak dan umur panjang.

    'Dukungan makanan untuk kesihatan tidak hanya terbatas pada zat gizi dan komponen. Namun berkaitan dengan tiap tahapannya, mulai dari produksi makanan, membeli, menyiapkan, menikmati makanan terutama dengan orang lain, 'tegas Wahlqvist seperti dilansir thehuffingtonpost.


    Sumber : http://food.detik.com

    Iklan Maradona Mengemop lantai bikin marah Argentina

    Posted: 19 May 2012 08:45 PM PDT

    Rakyat Argentina marah lantaran iklan bir Carlsberg menampilkan legenda sepakbola negara itu, Diego Armando Maradona, sedang mengemop lantai. Adegan itu berlangsung dua saat seluruh rakaman berdurasi satu setengah minit itu.

    Rakyat Argentina merasa dilecehkan dengan iklan promosi oleh perusahaan minuman beralkohol asal Denmark itu. Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Khamis (17/5), pelbagai komen di media sosial mengecam iklan itu dan menuntut agar adegan itu dihapus. Mereka mengancam bakal memboikot bir Carlsberg.

    Iklan itu merupakan sebahagian dari promosi Carlsberg buat memasarkan produk mereka di Inggris. Carlsberg juga menjadi bir rasmi bagi pasukan bolasepak Inggris yang bakal berlawan di Piala Eropah bulan depan.

    Maradona yang ketika itu kapten menjadi pahlawan setelah menang 2-1 atas Inggris dalam Piala Dunia 1986. Itu merupakan gelar kedua setelah mereka merebut trofi pertama saat menjadi tuan rumah Piala Dunia 1978.

    Setelah pencen sebagai pemain, Maradona sempat melatih pasukan nasional Argentina pada Piala Dunia 201 di Afrika Selatan. Saat ini, dia menangani klub Al Wasl, Dubai, yang bermain di liga Uni Emirat Arab.

    Rasa permusuhan memang masih melekat di antara rakyat Inggris dan Argentina. Selain bersaing dalam urusan bolasepak, kedua negara pernah berperang memperebutkan Kepulauan Falklands (rakyat Argentina Malvinas) pada 1982. Hingga kini, status kepulauan itu masih dalam sengketa. Namun Britania Raya bertanggung jawab atas urusan pertahanan dan luar negeri.

    Sumber : http://www.merdeka.com

    Wow,Hebat!!! Air Terjun Berubah Jadi Penunjuk Waktu

    Posted: 19 May 2012 08:30 PM PDT

    Memang Jepun adalah salah satu negara yang kreatif dan inovatif. Banyak yang mengatakan bahawa Jepun adalah negara dengan teknologi super maju saat ini. Terbukti dengan banyaknya perusahaan dan barang-barang elektronik berasal dari Jepun.

    Kini satu inovasi dan idea menarik muncul dari salah satu kota besar di Jepun iaitu Osaka. Menurut Ubergizmo.com, agar tidak kalah cantik dengan ibu kota Jepun, Tokyo, sebuah air terjun buatan di Osaka Station City telah dipermak ulang menjadi sebuah penunjuk waktu berukuran besar.

    Karya ini diciptakan oleh perusahaan yang bernama Koei Industry. Tentu saja, jam dari air terjun mini tersebut mengundang rasa kagum orang-orang yang lewat pintu selatan dari Osaka Station City. Menurut pengembangnya, jam air ini masih perlu dibaiki dan dikembangkan lebih lanjut, kerana untuk mengganti secara periodik, maka perangkat yang digunakan harus terprogram secara maksimal.

    Sungguh luar biasa, mungkin di kemudian hari, Jepun juga akan menciptakan penunjuk waktu dari asap atau dari api atau dari tanah. Memang terkesan mustahil, akan tetapi berimajinasi?

    Sumber : http://www.merdeka.com

    Nama PM Perancis Bikin Heboh di Arab

    Posted: 19 May 2012 08:15 PM PDT

    Jean-Marc Ayrault baru saja diangkat sebagai Perdana Menteri Perancis yang baru. Tetapi dirinya justru menimbulkan kehebohan di negara-negara Arab, berkait dengan namanya.

    Nama belakang dari perdana menteri itu, ternyata seperti istilah bahasa slang Arab yang ertinya penis. Tentunya ini menjadi bahan ketawaan di negara-negara Arab.

    Bila nama Jean-Marc Ayraul dilafalkan seperti halnya di Perancis, ternyata dianggap seperti halnya bahasa kasar yang biasa digunakan di Lebanon dan Palestin. Keadaan ini juga menyebabkan kebingungan pada media elektronik untuk melafalkan nama Ayrault saat siaran.

    Media elektronik tengah memutuskan untuk melafalkan "ai-roh" sesuai dengan lafal Perancis, atau mereka akan melafalkan huruf "L" dan "T" dengan sesuai apa yang ditulis sebagaimana mestinya. Beberapa media di Arab pun memutuskan untuk melafalkan nama Ayrault sesuai dengan ejaan Perancis.

    "Kami tidak boleh merubah nama, jadi kita harus belajar menerimanya. Kami harus profesional," ujar editor dari media Al Arabiya, seperti dikutip CNN, Jumaat (18/5/2012).

    Tetapi Al Arabiya menulis Ayrault dengan tulisan Arab demi memperjelas bahwa namanya bukanlah sebuah kata yang tidak pantas. Mereka cuba seminim mungkin tidak menimbulkan kegelisahan di masyarakat.

    Sumber : http://international.okezone.com

    Chelsea Juara, Ramalan Pengganti Paul Tenyata Benar

    Posted: 19 May 2012 08:00 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Ramalan Ilama, pengganti Paul si Gurita peramal bola, ternyata benar. Chelsea mengalahkan Bayern Muenchen untuk merebut gelar juara Liga Champions musim 2011-2012.
    Paul Si Gurita yang sempat membuat heboh kerana prediksinya di Piala Dunia 2010 dan sejumlah bigmatch. Setelah Paul mati dengan tenang, kini muncul penerusnya. Dia bukan gurita, melainkan seekor llama, haiwan keluarga unta yang berperawakan mirip keldai dan seluruh tubuhnya ditutupi bulu.
    Namanya Nicholas. Kali ini dia telah memprediksi bahawa Chelsea yang akan menang melawan Bayern Muenchen dalam laga final Liga Champions di Allianz Arena, Minggu (20/5/2012) i.

    Di kandangnya, Nicholas yang lahir di Ashdown Forest Llama Park, dekat dengan East Grinstead, Sussex, diperhadapkan dengan bola berwarna biru dan kostum Chelsea serta bola merah dan kostum Bayern.
    Awalnya dia berjalan mendekati bola merah, tetapi kemudian berbelok ke sebelahnya dan menjatuhkan bola berwarna biru yang identik dengan pasukan The Blues asal Inggris itu.
    "Llama tidak pernah melakukan sesuatu dengan terburu-buru, dan Nicholas mengambil waktu dua minit untuk memutuskan. Dia memikirkannya, dan sempat berjalan-jalan hingga kemudian pergi menjatuhkan bola biru dengan hidung dan moncongnya," ungkap pemilik peternakan, Linda Johnson, seperti dilansir Mirror Football.
    Ramalan llama berusia lapan tahun itu tak boleh diremehkan. Linda mengatakan, sebelumnya, Nicholas meramalkan kemenangan Chelsea atas Liverpool dalam laga final Piala FA lalu. Ramalan itu terbukti setelah pasukan Roberto Di Matteo menang 2-1.
    Perempuan berusia 64 tahun itu percaya, Nicholas akan meramal jauh lebih baik daripada Paul Si Gurita kerana karakter dan sifat alamiah seekor llama.
    "Llama adalah haiwan yang sangat cerdas dan pemerhati yang baik. Dia jauh lebih pintar dari gurita, dan saya yakin dia dapat melakukannya lebih baik dari Si Paul," ungkapnya.(*)

    Penulis blog jelita terima Anugerah Naib Canselor UiTM

    Posted: 19 May 2012 07:45 PM PDT


    SHAH ALAM - Kesibukan menulis blog peribadi dan terlibat dalam dunia seni peragaan bukan penghalang bagi Hanis Zalikha Zainal Rashid, 22, untuk menggenggam segulung diploma pada majlis Konvokesyen ke-76 Universiti Teknologi Mara (UiTM) di sini semalam.
    Malahan gadis jelita yang mempunyai ketinggian 168 sentimeter itu berjaya merangkul Anugerah Naib Canselor dengan Purata Nilai Gred Kumulatif (PNGK) 3.9.
    Hanis yang memperoleh Diploma Pengurusan Perniagaan berkata, anugerah tersebut merupakan pencapaian terbaiknya di institusi pengajian tinggi kerana ia tidak pernah diimpikan sebelum menjejak kaki ke UiTM Segamat, Johor.
    Menurutnya, resipi kejayaannya cukup mudah dengan memberi tumpuan sepenuhnya di dalam dewan kuliah selain berbincang bersama pensyarah dan rakan-rakan bagi menyelesaikan sesuatu masalah dan bijak membahagi masa.
    "Semasa di sekolah, saya tidak pernah mendapat gelaran pelajar cemerlang namun apabila masuk ke UiTM, keputusan peperiksaan saya pada setiap semester adalah cemerlang," katanya di sini semalam.
    Hanis yang terkenal dengan laman blog http://inibelogsaya.blogspot.com juga bercadang mengikuti pengajian peringkat ijazah sarjana muda pada tahun hadapan selain membuka perniagaan produk kecantikan selepas tamat pengajian.
    Sementara itu, penyanyi dari kumpulan Flava yang pernah memasuki pertandingan akhir Geng Starz, Ed atau nama sebenarnya, Nasnoor Zulfadhli Mohd. Nasiruddin, 22, turut menerima Anugerah Naib Canselor.
    Dia yang mendapat keputusan cemerlang dengan PNGK 3.78 berpendapat, gelaran sebagai artis tidak boleh dijadikan alasan untuk mengabaikan tumpuan perhatian dalam bidang akademik
    sumber : kosmo online

    'Saya mohon maaf',Nora Danish

    Posted: 19 May 2012 07:30 PM PDT


    KUALA LUMPUR - Pelakon jelita, Nora Danish semalam memohon maaf berikutan penyiaran gambar-gambar seksinya dalam sebuah majalah hiburan yang berada di pasaran sewaktu dia berada di Tanah Suci Mekah baru-baru ini.
    "Saya akui gambar-gambar saya yang tersiar itu agak melampau dan mengaibkan saya.
    "Saya sendiri berasa malu kerana berpakaian sebegitu tambah lagi dengan status saya sebagai ibu tunggal. Saya tahu itu salah saya, saya mohon maaf kepada semua pihak atas keterlanjuran saya," katanya ketika dihubungi di sini semalam.
    Nora sebelum ini dikritik kerana membenarkan aksi ghairahnya dirakam sebelum disiarkan dalam majalah tersebut untuk keluaran bulan ini.
    Menjelaskan keadaan, katanya, sesi fotografi untuk majalah tersebut sebenarnya telah dilakukan sejak awal tahun ini.

    sumber : kosmo online

    Bapa 30 anak tak mampu bayar nafkah

    Posted: 19 May 2012 07:15 PM PDT


    TENNESSEE: Desmond Hatchett, 33, dari Knoxville, seorang bapa kepada 30 anak, meminta mahkamah mengecualikan dia daripada membayar nafkah anak.
    Hatchett mendapat anak daripada perhubungannya dengan 11 wanita berbeza. 
    Separuh daripada gajinya telah diambil oleh kerajaan untuk membayar nafkah anak tetapi jumlahnya terlalu sedikit kerana Hatchett menerima gaji minimum.

    Sesetengah daripada ibu kepada anaknya hanya menerima AS$1.49 (RM 4.70) sebulan. Anaknya yang paling tua berusia 14 tahun.




    Hatchett menerangkan bagaimana dia berada di dalam keadaan kritikal itu: Dia mempunyai empat anak pada masa tahun yang sama, dan ini berlaku dua kali.

    Pada 2009, Hatchett diseret ke mahkamah atas pertuduhan tidak memberi nafkah kepada 21 anaknya waktu itu, dan ketika itu dia berkata dia tidak akan menjadi bapa lagi tetapi akhirnya sejak tiga tahun lepas, dia menjadi bapa kepada sembilan orang anak lagi.

    Kerajaan tidak boleh memerintahkan Hatchett untuk berhenti menjadi bapa lagi kerana tidak melanggar undang-undang.

    Pembantu Penyelia Mahkamah Daerah Knox, Melissa Gibson, berkata Hatchett mungkin pemegang rekod bapa kepada anak teramai di daerah itu.

    Ketika ditemubual dalam satu ramcangan televisyen, sama ada dia mengenali setiap anaknya, Hatchett berkata, dia ingat semua nama, umur dan tarikh lahir anaknya. - Agensi. 



    sumber : myMetro

    Motif rompakan jalanan

    Posted: 19 May 2012 07:00 PM PDT


    LOS ANGELES: Dua lelaki ditahan kelmarin kerana disyaki menembak mati dua pelajar China dekat kampus Universiti Southern California (USC), bulan lalu.
    Ketua Polis Los Angeles, Charlie Beck, berkata Javier Bolden, 19 dan Bryan Barnes, 20, ditahan kerana disyaki membunuh. 
    Katanya, Barnes ditahan di rumah dekat kampus tengahari kelmarin dan Bolden ditahan beberapa jam kemudian di Palmdale. Kedua-dua mereka ditahan tanpa ikat jamin.

    Ming Qu dari Jilin dan Ying Wu dari Hunan, China, ditembak mati pada 11 April ketika duduk di dalam kereta BMW, kira-kira satu batu dari kampus USC. Kedua-dua pelajar itu berusia 23 tahun.




    Beck berkata, motif pembunuhan masih disiasat tetapi "bukti menunjukkan rompakan jalanan."

    Katanya, penyiasat percaya, pembunuhan Wu dan Qu adalah sebahagian daripada beberapa jenayah yang berlaku di Los Angeles.

    "Bukti forensik yang diperolehi dari tempat kejadian menghubungkan mereka dengan dua lagi percubaan bunuh," katanya.

    Bukti material ditemui menghubungkan kedua-dua suspek dengan Wu dan Qu, katanya.

    Pembunuhan Wu dan Qu menyebabkan pelajar gempar. USC mempunyai bilangan pelajar antarabangsa terbesar di Amerika Syarikat.

    Kira-kira 19 peratus daripada 38,000 pelajar di universiti itu adalah pelajar luar, termasuk 2,500 dari China.

    Menurut polis, selepas kejadian tembak, Wu ditemui di tempat duduk penumpang BMW, manakala Qu di tangga rumah berdekatan di mana dia terlantar ketika cuba mendapatkan bantuan. -AP



    sumber : myMetro

    Rempuh pagar rumah PM

    Posted: 19 May 2012 06:45 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Dua konstabel polis parah, manakala tiga rakan mereka cedera ringan selepas kereta dinaiki merempuh pagar kediaman rasmi Perdana Menteri di Sri Perdana, Putrajaya, awal pagi semalam.
    Difahamkan, dalam kejadian jam 4 pagi, kereta dinaiki kelima-lima mangsa berusia awal 20-an itu dipercayai terbabas sebelum merempuh bahagian tepi pagar kediaman terbabit.

    Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh berkata, ketika kejadian kelima-lima mereka berada di luar tugasan dan baru pulang dari satu tempat yang belum dikenal pasti.


    "Kita masih siasat punca kejadian dan bagaimana mereka boleh merempuh pagar. Masih terlalu awal membuat andaian," katanya dalam sidang media selepas merasmikan Sukan Rakyat sempena sambutan Hari Polis.


    sumber : myMetro

    Dadah dalam seluar dalam

    Posted: 19 May 2012 06:30 PM PDT


    KULIM: Dua lelaki berusia 20-an dipercayai pengedar dadah yang cuba melarikan diri daripada pihak berkuasa, ditahan sepasukan anggota polis dari Balai Polis Padang Serai, jam 4.30 petang kelmarin.
    Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Salleh berkata, kedua-dua lelaki ditahan sepasukan polis yang membuat rondaan rutin selepas mendapati mereka dalam keadaan mencurigakan di Jalan Padang Estate.

    Katanya, suspek yang menaiki Proton Wira cuba melarikan diri dengan memecut kenderaan sebelum dipintas polis di Jalan Bunga Raya.


    "Suspek bertindak agresif dengan memecut kenderaan sebelum ditahan polis di Jalan Bunga Raya. Kedua-dua suspek dibawa ke Balai Polis Padang Serai untuk ujian air kencing dan disahkan positif dadah jenis ganja," katanya.

    Menurutnya, hasil pemeriksaan badan, polis menemui dua paket plastik lutsinar mengandungi dadah yang disorokkan di dalam seluar dalam seorang suspek.



    sumber : myMetro

    Dicekup lepas berasmara

    Posted: 19 May 2012 06:15 PM PDT


    ARAU: Sepasang kekasih yang baru selesai berasmara dicekup kerana dipercayai memiliki dadah jenis syabu dan heroin dalam beg galas mereka dalam serbuan di Jalan Padang Besar, Kurung Anai, di sini, kelmarin.
    Dalam serbuan jam 10 pagi kelmarin, suspek lelaki yang juga pesawah berusia 42 tahun dan teman wanitanya berusia 19 tahun dicekup ketika menunggu pelanggan.
    Difahamkan, wanita itu tidak memakai pakaian dalam selepas mereka dipercayai baru selesai berasmara di situ.

    Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Arau, Asisten Superintendan Zulkiflee Rashid berkata, pemeriksaan terhadap suspek berusia 42 tahun menemui 25 paket heroin seberat 35.30 gram di dalam beg kecil yang dipegang.



    Menurutnya, siasatan mendapati teman wanita suspek memiliki empat paket dadah jenis syabu seberat 3.10 gram di dalam beg galasnya.


    sumber : myMetro

    Cinta kerabat,penyanyi Indonesia di restui

    Posted: 19 May 2012 06:00 PM PDT


    KUALA LUMPUR: "Kami tiada masalah dan merestui hubungannya. Terpulang kepada dia kerana itu pilihannya," kata Raja Mohammad Rashid Raja Salehuddin, 50-an, bapa kepada Raja Mohammad Syazni, 23, mengesahkan hubungan cinta anaknya dengan penyanyi terkenal Indonesia, Syahrini.
    Raja Mohammad Syazni yang mesra disapa dengan nama Bubu menjadi perhatian media Indonesia selepas beliau tampil mengadakan sidang media di sebuah hotel di Jakarta minggu lalu, untuk menjelaskan hubungannya dengan Syahrini atau nama sebenarnya Fatimah Syahrini Zailani, 29.
    Pada sidang media itu, Raja Mohammad Syazni turut menafikan dia berketurunan Batak dari Indonesia seperti didakwa media negara terbabit.

    Dia menjelaskan dirinya orang Melayu dari Kuala Lumpur serta kerabat diraja.



    Sidang media itu turut dihadiri ahli keluarga lain termasuk kakak Raja Mohammad Syazni, Raja Norzafirrah dan ibu Syahrini.


    sumber : myMetro

    Beg berisi mayat bayi

    Posted: 19 May 2012 05:45 PM PDT


    SUNGAI MANIK: Hasrat seorang remaja lelaki memetik nenas di kebun buah-buahan keluarganya, di sini, petang kelmarin, terbantut apabila terserempak dengan sebuah beg pakaian berisi mayat bayi.
    Dalam kejadian jam 6.30 petang di Lorong Tok Jingga, Kampung Sungai Lampam, mayat bayi dibalut dengan kain sarung batik itu dipercayai meninggal dunia beberapa hari lalu sebelum dicampak di ladang berkenaan.

    Difahamkan, mayat bayi itu cuba dikebumikan berdasarkan penemuan satu 'kubur' kecil berhampiran sebuah pokok mengkudu di lokasinya ditemui.


    Saksi kejadian, Khairudin Idris, 17, yang juga pelajar Sekolah Menengah Sultan Abdullah, di sini, berkata, sebaik terserempak dengan mayat bayi, dia bergegas pulang ke rumahnya di Parit 4/7R Chenderong Balai dan memaklumkan perkara itu kepada keluarganya.

    Beliau berkata, dia bersama abangnya, Saharudin, 20, dan abang iparnya, Razlan Abu Bakar, 28, kembali ke lokasi penemuan mayat bayi itu untuk memeriksa.


    "Kami membuka beg sebelum melihat mayat bayi itu berbalut dengan kain sarung batik. Kami percaya bayi itu meninggal dunia beberapa hari lalu kerana berbau busuk dan berulat," katanya ketika ditemui di sini, semalam.




    Katanya, dia kemudian membuat laporan polis di Balai Polis Simpang Empat bagi memaklumkan penemuan mayat bayi itu.

    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang berkata, pihaknya menyerahkan mayat bayi kepada Hospital Teluk Intan (HTI) untuk bedah siasat.


    Beliau berkata, sehingga semalam, jantina mayat berkenaan belum dipastikan kerana masih dalam pemeriksaan pihak hospital.


    sumber : myMetro

    Uniknya laluan basikal ini

    Posted: 19 May 2012 05:30 PM PDT


    CHESHIRE, Britain - Para penunggang basikal di Warrington terpaksa menggunakan laluan separuh bulat bagi mengelakkan mereka dilanggar, lapor sebuah akhbar kelmarin.

    Lebih membingungkan, laluan tersebut amat pendek dan direka dengan menggunakan kapur putih.

    Menurut seorang pengajar kenderaan, Dave Horgan, pihak majlis perbandaran perlu memikirkan dengan teliti sebelum membuat lambang yang mengelirukan seperti laluan basikal itu. - Agensi


    Pasangan ini tolak makan dan minum untuk mati bersama

    Posted: 19 May 2012 05:15 PM PDT


    Memiliki penyakit kronik dan komplikasi kadang membuat orang putus asa. Pasangan Armond (92 tahun) dan Dorothy Rudolph (90 tahun) memilih menolak untuk makan dan minum kerana ingin mengakhiri hidupnya.

    Armond diketahui menderita sakit parah dari spinal stenosis (penyempitan tulang belakang) yang membuatnya tidak bisa bergerak, keduanya juga menderita kondisi demensia (kepikunan) dini.

    Pasangan ini menikah hampir 69 tahun dan tinggal di Alameda, Alburqueque keduanya memutuskan menolak makan dan minum untuk mengakhiri hidupnya. Sepuluh hari setelah melakukan aksi ini Armond meninggal dunia, dan keesokan harinya Dorothy yang meninggal.

    Dr Joanne Lynn selaku direktur Center on Elder Care and Advanced Illness for Altarum Institute di Washington DC menuturkan bahawa bunuh diri yang dibantu oleh doktor memang telah ditentang, kerana itu penolakan makan dan minum dijadikan sebagai alternatif.

    "Sebagian besar cara orang mengakhiri hidup biasanya memerlukan bantuan dari orang lain, tapi jika berhenti makan dan minum maka ia tidak perlu bantuan dari luar," ujar Lynn.

    Beberapa orang beranggapan berhenti makan dan minum adalah cara yang damai untuk mengakhiri hidup, tapi para ahli menuturkan bahawa cara mengakhiri hidup seperti ini sebenarnya cukup menyakitkan.

    Hal ini kerana manusia memerlukan makan dan minum sebagai sumber energi agar organ-organ di dalam tubuhnya boleh bekerja secara optimal. Jika tubuh tidak mendapatkan energi yang cukup, maka fungsi organ-organ di dalam tubuh akan menurun.

    Orang yang mengalami kelaparan tingkat tinggi biasanya ditandai dengan halusinasi, kejang-kejang, detik jantung yang tidak beraturan serta tidak berfungsinya organ-organ tertentu di dalam tubuh.

    Sedangkan air sangat diperlukan kerana tubuh kehilangan cairan melalui keringat, urin, feses dan bahkan saat ia bernapas. Selain itu air juga sangat penting untuk organ-organ di dalam tubuh agar boleh bekerja dengan baik.

    Jika seseorang tidak meminum air maka suhu tubuh akan terus meningkat yang membuatnya berisiko mengalami 'heat stroke' dan diikuti dengan dehidrasi. tahap akhir dari dehidrasi adalah tubuh mengalami shock yang ditandai dengan kulit biru keabu-abuan serta dingin jika disentuh.

    Wow...Manusia jadi kanvas lukisan

    Posted: 19 May 2012 05:00 PM PDT


    WASHINGTON - Kita selalu melihat artis menunjukkan bakat mereka di atas kanvas.

    Tetapi, seorang artis, Alexa Meade, 24, menggunakan teknik agak berbeza kerana menjadikan manusia sebagai kanvas lukisan dalam bentuk tiga dimensi (3D).

    Pengalaman kerja Meade sebelum ini yang banyak terlibat sebagai pelatih galeri dan dikelilingi ahli politik semasa kempen politik berlangsung mencetuskan idea baru untuknya menghasilkan hasil seni menggunakan manusia yang tampak lebih unik.

    "Kerja melukis pada tubuh dan wajah manusia ini memerlukan kesabaran amat tinggi kerana model tidak boleh bergerak sepanjang masa," menurutnya.

    Hasil kerja Meade didakwa menyamai lukisan Boo Ritson yang pernah terlibat membuat kulit muka album kedua kumpulan rock Britain, :The Maccabees:.


    Wahh...Wanita Ini Melahirkan Anak di Air dengan Ditemani 2 Orang Kekasihnya

    Posted: 19 May 2012 04:45 PM PDT

    Melahirkan di dalam air (waterbirth) sudah mulai banyak dilakukan oleh ibu hamil untuk mengurangi rasa sakit. Tapi hebatnya, seorang wanita di California melakukan persalinan di dalam air dengan ditemani dua orang lelaki, yang keduanya merupakan kekasihnya.

    Jaiya Ma (34 tahun) telah hidup berdua dengan seoranglelaki Jon Hanauer (49 tahun) selama 6 tahun. Hubungan mereka sangat terbuka, mereka benar-benar boleh jujur dan memberitahu satu sama lain jika tertarik pada orang lain.


    Jaiya pernah tertarik dengan lelaki lain yang lebih muda, namun ia dikhianati. Jon merasa sangat bersalah kerana tak mampu melindungi Jaiya. Saking cintanya, ia juga mendesak Jaiya untuk bertemu dengan lelaki lain.

    Tak lama kemudian, Jaiya bertemu dengan Ian Ferguson (44 tahun). Jon ikut bahagia dengan hubungan tersebut. Mereka pun menjalani kehidupan polyamorous (hidup dengan lebih dari 1 pasangan intim).


    Jaiya hamil dari Ian, lelaki yang berprofesi sebagai furniture designer. Meski bukan anaknya, Jon ternyata juga mendukung kehamilan Jaiya bahkan dua lelaki tersebut menemani Jaiya dalam proses persalinan yang dilakukan di dalam air (waterbirth).

    Untuk menyambut kelahiran Jaiya, mereka bertiga mengambil kelas khusus untuk mempersiapkan persalinan di rumah. Jaiya pun melahirkan hanya dibantu oleh dua orang kekasihnya.

    Pada 23 March 2009, lahirnya Eamon, putera dari Jaiya dan Ian. Dalam proses persalinan tersebut, Jaiya, Ian dan Jon semua berada di kolam bersalinan.

    "Itu adalah pengalaman yang luar biasa. Ia memegang saya, sementara Eamon lahir dan Jon berada di sisi tab mandi. Ketika ia keluar, Jon memotong tali pusarnya dan kami bertiga menangis," jelas Jaiya Ma, seperti dilansir Dailymail.

    Kelahiran Eamon membawa Jaiya, Jon dan Ian makin dekat. Mereka pun memutuskan untuk hidup bersama sebagai sebuah keluarga. Waterbirth adalah proses melahirkan di dalam air, pada proses tersebut ibu yang akan melahirkan berendam dalam suatu tab berisi air hangat yang steril hingga melahirkan. Air dipercaya memiliki efek pengubatan dan dapat memperpanjang kehidupan.

    Air mempengaruhi efek graviti, dimana dengan adanya perbezaan berat jenis antara manusia dengan air, maka tubuh manusia akan merasa lebih ringan bila berada di air.

    Beberapa penelitian menunjukkan bahawa melahirkan di air tidak memberikan efek luaran yang berbeza dengan melahirkan di darat. Berendam di air juga menjadi cara yang aman untuk mengurangi edema dan menurunkan tekanan darah.

    Tapi risiko yang boleh dihadapi jika melakukan persalinan di air adalah terjadi peningkatan risiko infeksi, sulit untuk mengawal jumlah darah yang hilang, memonitor janin lebih longgar dan kadang kontraksi menjadi tidak efektif.

    Sementara pada bayi memiliki risiko seperti aspirasi air (air masuk ke paru-paru), hipoksia (kekurangan oksigen), peningkatan infeksi dan keterlambatan pertolongan bila terjadi sesuatu yang gawat pada janin. Pada proses ini juga banyak dalam penggunaan air.
    sumber

    Gila punya emak..tak kasi anak pergi sekolah kerana sekolah melarang anaknya berambut gaya Mohican

    Posted: 19 May 2012 04:30 PM PDT


    Chesire- Seorang ibu di Chesire, Inggris memilih untuk melarang anaknya sekolah setelah sekolah tempat anaknya belajar meminta sang anak itu memotong rambut.

    Pihak sekolah meminta remaja bernama Regan Smith itu untuk memotong rambutnya bergaya mohican, jika tidak ia akan dimasukkan dalam kelas khusus bersama anak-anak bermasalah. Gaya rambut mohican selama ini identik dengan gaya rambut penggemar musik punk.

    Mendengar hal ini ibu Regan, yang tidak melihat ada alasan anaknya memotong rambut, memilih melarang Regan pergi ke sekolah dan berniat memindahkannya dari sekolah tersebut.

    Aku tidak suka Regan tidak bersekolah, tapi aku tidak melihat ada alasan kenapa ia harus mengubah gaya rambutnya. Regan merasa lebih percaya diri dengan gaya itu dan hal tersebut merupakan sebahagian dari dirinya. Regan tidak memakai gaya itu di sekolah, dan masih ada banyak anak dengan gaya rambut yang lebih buruk dizinkan ke sekolah. ujar ibu Regan mengenai larangan untuk anaknya yang berusia 11 tahun itu seperti yang dilaporkan oleh Daily MaiL.

    Menanggapi masalah ini pihak Penketh High School tempat Regan sekolah mengatakan akan segera mencari jalan keluar.

    Wow,’Keajaiban’ Buat Makanan Segar Bertahun-tahun

    Posted: 19 May 2012 04:15 PM PDT


    INILAH.COM, London – Peneliti berhasil menemukan 'keajaiban' untuk membuat makanan tetap segar selama bertahun-tahun. Temuan ini menjanjikan penurunan pembuangan makanan tiap tahun.

    Pengawet alami ini mampu menghilangkan serangga yang membusukkan daging, ikan, telur dan produk susu dalam hitungan hari. Pengawet ini disebut Bisin yang merupakan bahan kimia yang mampu memperpanjang 'jangka hidup' makanan selama bertahun-tahun.

    Temuan ini akan merevolusi cara orang berbelanja dan memangkas jutaan ton limbah makanan yang dibuang tiap tahunnya. Bisin muncul dari beberapa jenis bakteri tak berbahaya. Menariknya, pengawet ini juga mencegah penyebaran bakteri berbahaya seperti E-coli, salmonella dan listeria.

    Mikrobiolog Dan O'Sullivan dari Minnesota University menjadi orang yang tak sengaja menemukan bahan ini saat memeriksa budaya bakteri yang ditemukan dalam usus manusia. "Bahan ini tak merusak kualitas nutrisi kerana kita tak menambah bahan kimia melainkan bahan alami," ujarnya seperti dikutipDailymail.

    Bahan ini boleh memperpanjang 'janga hidup' beragam makanan sehari-hari yang memiliki tanggal kadaluarsa ketat, termasuk makanan laut, keju, dan makanan tin.

    Wanita ini dipecat kerana cuba bandingkan gajinya dengan bos di Facebook

    Posted: 19 May 2012 04:00 PM PDT

    TEMPO Interaktif, London – Seorang pekerja bank di Inggris dipecat lantaran membandingkan gaji dirinya dengan sang bos. Stephanie Bon, 37 tahun, membuat perbandingan gaji itu ke laman Facebook miliknya.

    Stephanie yang bekerja di bahagian sumber daya manusia Llyods Banking Group (LBG) menulis, "direktur utama LBG baru memperoleh 4.000 pund sterling per jam, saya cuma 7 pound. Itu adil."

    Sang bos, Antonio Horta-Osorio, langsung memecat wanita asal Kota Essex ini setelah mengetahui komentar bawahannya itu. Horta sendiri saban tahun memperoleh 13,5 juta pound sterling dari gaji, bonus, dan pelbagai tunjangan. Lelaki berdarah Portugis ini sebelumnya memimpin sebuah bank di Kota Santander, Sepanyol.

    Kejadiannya bermula ketika Bon menulis soal perbandingan antara gajinya dan gaji bosnya. Informasi itu ia peroleh beberapa jam sebelumnya saat berbincang dengan temannya di kantin pejabat.

    Stephanie mengaku tidak percaya dengan pemecatan dirinya itu. "Saya tidak percaya diperlakukan begitu menakutkan atas gaji (bos saya) yang saya bicarakan dengan teman di luar jam kerja," katanya geram. Ia beralasan apa yang ditulis bukan sesuatu bersifat rahsia.

    Seorang juru bicara LBG yang tidak ditulis identitinya mengatakan keluarnya pemberhentianStephanie tidak ada kaitannya dengan status Facebooknya. "Stephanie dipekerjakan melalui sebuah agen dengan kontrak jangka pendek." katanya.

    Gambar korban kanser akibat merokok

    Posted: 19 May 2012 11:00 AM PDT

    INILAH AKIBAT MEROKOK.Gambar-gambar ini korban penghidap kanser akibat merokok. Ternyata bahaya merokok itu lebih parah daripada apa yang kita bayangkan...











    Kontroversi Gaun Daripada 3.000 Puting Lembu

    Posted: 19 May 2012 10:30 AM PDT

    Gaun terbuat dari daging seberat 8 kilogram yang dikenakan Lady Gaga tahun lalu memicu kehebohan dan kemarahan kalangan para pecinta haiwan. Namun, baru-baru ini, seorang pereka dengan gaun unik rancangannya membuat kontroversi serupa.

    Rachel Freire, dalam Fashion Week London menampilkan sebuah gaun dari 3.000 puting lembu dan yak. Meski hasil rancangan edgynya dipakai sejumlah bintang ternama termasuk Courtney Love dan Beth Ditto, rancangannya untuk musim semi 2012 koleksi 'Nippleocalypse' disebut sebagai koleksi yang paling kontroversi.


    Baik pegiat hak haiwan (PETA) mahupun anggota parlimen Inggris mengekspresikan
    kemarahan mereka kepada perancang berusia 32 tahun tersebut atas pakaian yang dibuat dari lapisan puting. "Bagi saya itu benar-benar aneh.Saya pikir kebanyakan orang akan menganggapnya sebagai sesuatu yang menjijikkan, " kata Kerry McCarthy salah satu anggota parlimen dari parti buruh kepada majalah People.

    Freire sendiri merasa bahagia Fashion House Somerset House, tempatnya bernaung membela kreasinya. "Gaun ini membuat anda mengambil berat dengan haiwan. Aku mencipta gaun dari bahan yang bila tak digunakan hanya akan berakhir di tempat sampah."

    "Saya melakukan recycle. Para pengkritik tentu tak mengetahui berapa banyak kulit yang dibuang setiap hari," katanya seperti dikutip Daily Mail.


    Meskipun dikecam banyak pihak, Freire mengaku sedang mempersiapkan diri mengikuti Paris Fashion Week yang dimulai minggu ini. Freire memulai lini pakaiannya sendiri pada 2009 setelah menyelesaikan sekolah di bidang Desain di Central Saint Martins.
    Meski belum memiliki banyak pengalaman, kreasi unik dalam koleksi-koleksinya kerap mendapat perhatian pecinta fashion.

    sumber : Daily mail

    [Aneh] Inilah gambar lukisan wanita yang tak pernah wujud didunia ini

    Posted: 19 May 2012 10:15 AM PDT

    Dia adalah Lukisan 'Tica' oleh Dru Blair. Ini adalah sebuah lukisan selesai dilukis pada Februari 2005. Mengambil masa selama 65-75 jam untuk menyelesaikan.Wanita yang dilukis ini tidak pernah wujud di dunia ini dan hanya sekadar imaginasi pelukis.




     Gambar dibawah adalah langkah demi langkah  yang diambil selama proses lukisan, dan gambar besar lukisan terakhirl setelah detail dan tekstur kulit ditambahkan dengan penghapus dan pensil berwarna.


    untuk mengetahui proses melukis gambar ini 
    sila klik

    Bagaimana jika jari tangan anda begini jadinya?

    Posted: 19 May 2012 10:00 AM PDT

    Tak sanggup rasanya jika jari jadi begini....


    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS