Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


KL Zombie

Posted: 01 Apr 2012 06:26 PM PDT

KL DISERANG ZOMBI?

Selamat datang ke Malaysia. Negara yang kaya dengan adat resam ketimuran. Tetapi apakah yang akan berlaku jika rakyat kita tiba-tiba dikelilingi zombi?

Kalendar lama bertukar baru. Aliff baru mengajak Sofia berkahwin. Ana bakal memulakan hari pertama sebagai cikgu. Kamarul akan bertanding dalam program TV realiti. Dan Nipis seronok di dalam dunianya sendiri. Mereka tidak tahu yang dunia yang mereka kenali bakal berakhir. Aman-damai menjadi kacau-bilau. Tamadun hancur. Rutin harian berubah dan hanya Nipis yang mampu menyelamatkan keadaan.

Jika anda peminat BUKU FIXI, tentu anda tahu yang berikut merupakan sinopsis dari novel Zombijaya karya Adib Zaini yang akan diadaptasi ke layar perak oleh syarikat penerbitan dan pengedaran filem terbesar negara, Grand Brilliance dan akan diterbitkan dibawah anak syarikatnya, Lightbulb Pictures.

Hampir semiggu dalam penggambaran, filem 'KL Zombie' menampilkan bintang popular Zizan Raja Lawak yang memegang watak utama sebagai Nipis serta barisan pelakon baru yang berbakat besar seperti Siti Saleha, Izara Aishah, Faezah Elai, Zain Hamid, Iedil Putra dan Azhan Rani. Dengan skrip yang mencuit hati, filem 'KL Zombie' dijangka bakal menggelikan di samping menghiburkan hati anda.

"Selain merupakan filem pertama di Malaysia yang menampilan zombi sebagai watak pentingnya, filem ini juga istimewa dari segi proses pembikinannya dimana setiap efek khas dan soleknya diberi perhatian terperinci bagi memastikan hasil yang sesuai dengan tema filem 'KL Zombie'. "Kami telah mencuba pelbagai jenis solekan hingga kami bertemu dengan yang paling sesuai untuk kedua karakter dan filem ini", ujar pengarah Wo Ming Jin yang turut merupakan pencetus bagi karya asal novel Zombijaya.

Dijangka ditayangkan pada tahun 2013, filem 'KL Zombie' sememangnya merupakan filem yang harus ditonton jika anda ingin menyaksikan sesuatu yang berlainan dalam industri filem kita.

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Filem Noir Hitam Putih Pertama 2007
  • JANGAN PANDANG BELAKANG & Zombie Kampung Pisang di RTM1
  • 10 FILEM HEBAT TAYANGAN TV2 SEMPENA AIDILFITRI
  • Sinopsis Filem Zombi Kampung Pisang
  • The Walking Dead
  • Pencalonan Akhir Finalis Festival Filem Malaysia (FFM) ke-20
  • Yeay! Poster The Red Kebaya Rekaan Isma Yusoof Menang!
  • Zombi Kampung Pisang – Gimik, Komedi & Keseronokan
  • Teaser Filem Husin Mon Dan Jin Pakai Toncit
  • Ulasan Filem Kala Malam Bulan Mengambang
  • Ngorat Aaron Aziz & Erra Fazira

    Posted: 01 Apr 2012 06:23 PM PDT

    THIS IS NOT AN ADVERTISEMENT YAAAAW!

    Ever liked someone without a clue on how to approach them? Ever get tongue-tied when talking to the person you like? If your answer is in the affirmative to these questions, we have just the movie for you.

    Despite sounding like a cheesy advertisement on speed-dating, this is in fact about 'Ngorat', the movie that is scheduled to meet cinema-goers this July 2012.

    On the verge of another failed attempt at finding a girlfriend, a dejected and hopeless Ijam stumbles across a love guru played by Malaysia's heartthrob Aaron Aziz, who guarantees his tips can help Ijam find his dream girl in 30 days.

    But when the love guru's tips does not seem to work and he is about to lose his best friend Kira, he must learn to find the strength and wisdom to decide whether he should continue listening to the love guru or lose his true love forever.

    'Ngorat' brings back one of Malaysia's finest actress Erra Fazira onto the big screen, playing the main role as Kira, best friend to Ijam, played by Iedil Putra, who you've probably heard of from his role in Projek Pop, the local hit series currently showing on 8TV.

    Also starring, the current reigning king of film and drama, Aaron Aziz as Arjuna Kasih, a character far different from anything he has played in his career as an actor.

    "We wanted to create a role that, like so many guys out there, faces the common problem of trying to win the heart of the person they adore," explained Tengku Iesta Tengku Alaudin, General Manager of Grand Brilliance when asked on his choice of having this movie up for the big screens. "It will also be nice to see a movie that is as relatable as it is funny, for a change," he added.

    Shot mainly in Kuala Lumpur, 'Ngorat' is expected to add a little colour to the industry with its refreshing style of comedy.

    The movie is also perfect for everyone due to the U classification that it has received. So mark your calendars, pay attention to the tips and you might just end up with that special someone after all!

    Filem Ngorat

    Tags: , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Erra Fazira di Karpet Merah Anugerah Skrin 2011
  • Gambar Erra Fazira Diraikan Erra Arts Club
  • Gambar Erra Fazira Serba Ungu di Red Carpet FFM23
  • Gambar Erra Fazira di Fashion Show Raya 5Stars
  • Gambar Fesyen Erra Fazira Rekaan Hatta Dolmat
  • Gambar Erra Fazira di Green Cheongsam Showcase The Weld
  • Gambar Erra Fazira di Karpet Merah Anugerah Skrin 2010
  • Photo of The Day: Erra Fazira Ajar Bola Sepak?
  • Anugerah Pilihan Pembaca Media Hiburan 2011
  • Erra Fazira di Pameran Best of Bridal Lifestyle Singapura
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Gambar: Azza (Elite) & Azlan Selamat Diijabkabulkan

    Posted: 01 Apr 2012 04:57 AM PDT

    GAMBAR PERNIKAHAN AZZA ELITE

    First of all, tahniah kami ucapkan kepada Azza (Elite) atau nama sebenarnya Nor Azzarima Zawari kerana telah sah bergelar isteri kepada Azlan Zulaily setelah 7 tahun hidup solo selepas kegagalan perkahwinan terdahulu (yang pertama).

    Pernikahan berlangsung di Masjid Bukit Antarabangsa, Ampang dan mereka dinikahkan oleh Imam masjid tersebut iaitu ustaz Hakim Abdul Rahman sekitar jam 5.30 petang. Azza dan Azlan sah menjadi suami isteri dengan 3 kali lafaz.

    GAMBAR PERNIKAHAN AZZA ELITE

    Pada majlis itu, pihak lelaki membawa sembilan dulang hantaran yang antaranya terdiri daripada beg tangan, buah-buahan, Al-Quran, coklat, cincin, manisan serta emas kahwin berjumlah RM300. Pihak Azza pula membalas sebanyak 11 dulang hantaran antaranya minyak wangi, sirih junjung, buah-buahan, cincin dan set persalinan. Wang hantaran pula sebanyak RM10,000.

    GAMBAR PERNIKAHAN AZZA ELITE

    GAMBAR PERNIKAHAN AZZA ELITE

    GAMBAR KAHWIN AZZA ELITE

    GAMBAR KAHWIN AZZA ELITE

    Sekali lagi, tahniah kami ucapkan kepada Azza dan Azlan kerana telah sah bergelar suami isteri. Kami doakan semoga perkahwinan ini akan berkekalan buat selamanya dan dikurniakan zuriat yang soleh. Selamat berbahagia.

    Foto: GUA & mStar

    Psstt: Memang cantiklah kereta terbaru keluaran Proton ni~

    Related Posts with Thumbnails

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Sensasi

    sumber :-

    Sensasi


    Nurul bakal berkahwin ,mahu perkahwinan ekslusif dan romantik

    Posted: 01 Apr 2012 08:27 AM PDT


    Nurul Wahab telah terlepas kata dalam program bual bicara wanita terbitan TV3, "Wanita Hari Ini" (WHI) bahawa dia sudah mempunyai calon suami dan jika tiada aral melintang, dia akan menamatkan status jandanya tahun ini.

    Dalam program tersebut yang sedang membicarakan topik "Fesyen: Koleksi Pengantin" ketika itu, pemilik nama sebenar Nurul Huda Abdul Wahab ini telah terlepas cakap selepas pengacara WHI, Azizah Ariffin dan Fiza Sabjahan bertanya tentang status dirinya.

    Akhirnya penyanyi berusia 34 tahun ini mendedahkan bahawa dia sudah bersedia untuk mendirikan rumah tangga, namun enggan mengulas lanjut tentang bakal suaminya.

    "Saya harap semua pihak memahami situasi saya. Saya mohon maaf kepada mereka yang menanti jawapan sahih mengenai status saya sekarang. Apa yang saya boleh kongsikan, saya memang akan berkahwin tahun ini jika tiada aral melintang. Saya akan membuat pengumuman sekita Mei nanti. Oleh itu kita tunggu sajalah," ujarnya ketika ditemu ramai media sejurus selepas rancangan tersebut tamat.

    Nurul yang bakal menggunakan khidmat Rizman Ruzaini memberitahu dia berasa teruja untuk bekerjasama dengan pereka fesyen terkenal itu.

    "Jika saya berkahwin buat kali kedua nanti, sudah pasti saya akan memilih Rizman Ruzaini kerana kami sudah lama bekerjasama sebelum ini. Selain selesa, saya suka rekaan mereka yang kreatif. Jujurnya, kami masih belum membuat sebarang perbincangan. Semua persiapan baru hendak dimulakan," jelasnya lagi.

    Ditanya tentang perkahwinan impiannya, Nurul memberitahu dia inginkan perkahwinan keduanya ini diadakan secara eksklusif dan dalam suasana penuh romantik.

    Fauziah Ghous bercinta dengan Dato Farid?

    Posted: 01 Apr 2012 08:10 AM PDT

    Sensasi pun terkejut jugak bila mendengar cerita nie,maklumlah dulu Dato Farid Ridzuan sering membawa anak dan isterinya ke event-event media prima. Rupanya Dato FR dah bercerai 2 tahun yang lepas.

    Dan Sensasi dengar cerita Fauziah Ghous dan Dato Farid sudah intim semenjak lebih dua tahun lepas lagi...

    Iqram Dinzly sering disangka kekasih Fauziah namun sebenarnya mereka adalah rakan karib..



    "Hati saya mula terbuka untuk rapat dengannya selepas melihat keikhlasan dan ketulusan dia nak berkawan dengan saya. Dia yang juga merupakan rakan niaga abang saya turut pernah menyuarakan hasratnya untuk melamar saya. Tapi ia masih awal lagi kerana kami kini sedang dalam proses mengenal hati budi masing-masing,"katanya

    "Sejak dulu lagi saya tiada apa yang nak sorok atau berpura-pura jika saya memang berkawan dengan seseorang. Sebelum ini, ramai yang mendakwa mengenai hubungan kami tetapi saya menafikan kerana ketika itu kami masih belum rapat. Baru-baru ini sahaja kami mula keluar."jelasnya.

    Fouziah yang memberitahu bahawa dia sebelum ini kurang bergaul dan berkawan dengan lelaki, jadi dia mahu berkawan dan mengenali lelaki dahulu, dan jika ada jodoh dia bersedia untuk berkahwin.

    Lagu Bawaku diharamkan penyiarannya,Malique kesal tidak diberi pengadilan

    Posted: 01 Apr 2012 07:53 AM PDT

    Korang dah dengar lagu 'Bawaku Pergi" yang dicipta oleh Malique? Sejujurnya pertama kali sensasi mendengar lagu ini,memang Sensasi agak terkejut kerana liriknya memang seolah-olah seperti kisah remaja yang mengajak kekasih pergi lari dari realiti dan bawa pasport untuk ke luar negara.

    Bagi Sensasi memang lagu nie tak memberi kesan pada sensasi tapi sebenarnya,lagu memang mampu mempengaruhi remaja terutama remaja yang bermasalah dan berpikiran sempit,jadi lagu memberi inspirasi kepada mereka untuk melakukan sesuatu..

    Lagu yang membawa erti seolah mengajak remaja lari dari rumah memang mampu membuatkan ibu bapa berasa sentap apabila mendengarnya..

    Tapi Malique mempunyai alasan tersendiri...

    Pengharaman lagu "Bawa Aku Pergi"


    Khamis lalu, akhbar Utusan Malaysia melaporkan rungutan Presiden Majlis Pemuafakan Persatuan Ibu Bapa dan Guru Nasional (PIBGN), Prof Madya Datuk Mohd Ali Hassan yang meminta lagu tersebut diharamkan kerana membawa unsur negatif serta boleh mendorong remaja lari dari rumah.

    Berikutan rungutan itu, Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan akan menubuhkan satu jawatankuasa khas bagi menentukan sama ada lagu tersebut wajar diharamkan ataupun sebaliknya.


    "Pagi tadi, Zizan menelefon saya, mengatakan surat sudah diterima dari kerajaan, lagu Bawaku Pergi harus dihentikan penyiarannya. Tanpa perbicaraan, tanpa peluang tertuduh untuk membela diri.

    "Tidak adil, saya merasakan bahawa Zizan, Kaka dan saya telah ditindas. Keputusan dilakukan oleh individu, panel yang tidak adil, cetek dan berkepentingan politik," katanya dalam kenyataan tersebut.

    Dalam kenyataan tersebut, Malique turut menjelaskan maksud dan bagaimana lagu Bawaku Pergi itu dicipta.

    "Pada tahun 2008, saya menulis lagu Pergi Jauh untuk isteri saya. Lagu itu berkisarkan kami yang berangan-angan untuk pergi bercuti di tepi pantai Bali. Pada tahun 2012 pula, saya menulis lagu Bawaku Pergi sebagai susulan kepada lagu Pergi Jauh.

    "Lagu ini berkisar mengenai kehidupan saya yang setelah beberapa tahun berkahwin tapi masih sibuk dengan kerja dan jarang-jarang dapat pulang bersama dengan isteri. Lagu ini dicipta dari sudut pandangan seorang isteri kepada suaminya.

    "Sang isteri berangan-angan mahu bercuti ke Tibet atau Nepal sebagai tempat berbulan madu. Kerana itulah datangnya ayat, 'puncak dunia kita duga'. Setiap orang yang mempunyai asas geografi, akan tahu yang puncak dunia adalah di Himalaya.

    "Di situ jugalah wujudnya haiwan mitos Yeti yang dikatakan mendiami tanah tinggi di situ. Mengapa semua 'pentafsir profesional' gagal untuk mengulas tentang bait tersebut? Saya selalu mengidam untuk pergi ke Indochina melalui jalan darat, 'pergi lebih lama, pergi lebih jauh'.

    "Saya tiada masa untuk meletakkan diri saya dalam fikiran seorang remaja kerana zaman itu telah lama saya tinggalkan. Saya menulis sebagai seorang dewasa dan jika ada pihak kurang matang yang mendengar lagu saya dan bertindak bodoh, itu bukan hal saya.

    "Saya gemar mengembara, dalam dunia ini ada 196 negara, dan sempadan dunia saya tidak berakhir di Siam. Saya mempunyai kebebasan untuk mengembara dan menceritakannya kepada sesiapa sahaja," luahnya dalam kenyataan tersebut.

    Gambar-gambar Pernikahan Azza Elite dan Azlan Zulaily

    Posted: 01 Apr 2012 07:42 AM PDT

    Tahniah Sensas ucapkan kepada Azza dan suaminya Azlan yang dh selamat bergelar suami dan isteri.Walaupun perbezaan umur mereka sembilan tahun ,Azza 34 dan azlan 25,namun zaman skrg nie umur hanya angka yang pening keserasian dan menerima satu sama lain dengan seadanya..

    Gambar Majlis Pernikahan Azza Elite

    Selepas hampir tujuh tahun menjadi janda, pelakon dan penyanyi Azza(Elite) akhirnya sah bergelar isteri kepada pramugara penerbangan AirAsia iaitu Azlan Zulaily dengan hanya tiga kali lafaz.

    Kedua-dua pasangan itu dinikahkan oleh Imam Masjid Bukit Antarabangsa ustaz Hakim Abdul Rahman di sini pada Ahad selepas solat Asar.

    Azza atau nama sebenarnya Nor Azzarima Zawari,34, kelihatan ayu mengenakan pakaian nikah rekaan Syafeq Aiman berwarna krim sementara solekan pula sentuhan Deq Sha.

    Pada majlis itu pihak lelaki membawa sembilan dulang hantaran yang antaranyaterdiri daripada beg tangan, buah-buahan, Al-Quran, coklat, cincin, manisan serta emas kahwin berjumlah RM300.

    Pihak perempuan pula membalas sebanyak 11 dulang hantaran antaranya minyak wangi, sirih junjung, buah-buahan, cincin dan persalinan.

    Kedua-dua belah pengantin bersetuju dengan jumlah wang hantaran sebanyak RM10,000.

    Majlis yang serba sederhana itu turut dihadiri oleh keluarga terdekat kedua-dua belah pihak, rakan-rakan media serta teman artis seperti Rozita Che Wan, Roslan Shah serta anggota Elite iaitu Abby Abadi, Watie dan Sasha.

    Azza yang mengenali Azlan, 25, sejak dua tahun lalu berharap perkahwinan tersebut adalah terakhir buat dirinya selepas kegagalan rumah tangganya sebelum ini.

    "Saya berharap perkahwinan ini akan membawa kebahagiaan kepada saya dan Azlan. Syukurlah dia boleh menerima saya seadanya walaupun jarak usia kami hampir sembilan tahun," katanya.

    Sementara itu Azlan yang mengenakan pakaian baju Melayu putih gading pula menganggap faktor perbezaan usia bukan penghalang untuk dia mencintai wanita itu.

    "Azza seorang yang ramah dan tidak susah untuk memahaminya. Yang penting sikap lucunya itu telah membuka hati saya untuk jatuh cinta kepadanya," kata Azlan.

    Majlis resepsi kedua-dua pasangan itu mendapat tajaan pasaraya Mydin dan akan diadakan di Ipoh pada tarikh yang belum ditetapkan lagi.












    gambar pernikahan azza elite

    .

    gambar pernikahan azza elite

    gambar pernikahan azza elite

    gambar pernikahan azza elite
    gambar pernikahan azza elite
    gambar pernikahan azza elite
    gambar pernikahan azza elite
    gambar pernikahan azza elite
    gambar pernikahan azza elite

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Trailer: Filem Hollywood Terbaru Berjudul “Battleship” Bakal Ke Pawagam!

    Posted: 01 Apr 2012 11:00 PM PDT

    Ingin saksikan sesuatu yang menarik? Sebuah filem terbaru arahan Peter Berg yang berjudul Battleship bakal ditayangkan di pawagam tidak lama lagi dan kepada anda yang sukakan aksi tembak-menembak dan askar ber-uniform, jangan lepaskan peluang untuk menonton filem ini.

    Diinspirasikan dari permainan pertempuran klasik tentera laut Hasbro, filem aksi pengembaraan berskala epik ini akan dibintangi oleh Taylor Kitsch (Lt. Alex Hopper), Brooklyn Decker (Sam Shane), Alexander Skarsgard, Rihanna, and Liam Neeson.

    Filem ini diarahkan oleh Peter Berg bersama beberapa orang pengarah lain termasuklah Scott Stubber (Couples Retreat), Sarah Aubrey (The Kingdom) dan filem ini telah ditulis skripnya oleh Jon Hoeber & Erich Hoeber.

    Mengisahkan tentang makhluk asing yang ditemui terapung di laut, satu angkatan tentera bakal menghadapi serangan yang mereka tidak jangkakan dan pertempuran untuk manusia meneruskan kehidupan dimuka bumi ini bermula dari tengah laut.

    OHBULAN! pasti, filem ini bakal menaikkan adrenalin para penonton di pawagam. Filem ini akan berada di pawagam luar negara bermula 11 April 2012.

    Mari kita tonton trailer rasmi Battleship selepas ini!

    Yuna Bakal Muncul Di Sebuah Rancangan TV Paling Berpengaruh USA, “Conan”!

    Posted: 01 Apr 2012 10:16 PM PDT

    Menjadi penyanyi pertama kelahiran Malaysia yang muncul di sebuah rancangan televisyen paling berpengaruh Amerika, Yuna bakal mencipta satu lagi sejarah dalam karier hidupnya apabila dia akan keudara bersama "Conan".

    Semalam, Yuna telah memuat-naik banner ke laman Facebook-nya yang menyatakan tarikh persembahannya dan tertulis juga disitu, "Yuna akan membuat persembahan "Live Your Life" pertamanya di stesen televisyen nasional dalam rancangan "Conan".

    Antara selebriti yang pernah muncul dalam rancangan kendalian Conan O'Brien ini termasuklah Jeniffer Garner, Shaquille O'Neal, Marisa Miller, Lindsay Lohan dan juga Tom Hanks.

    Ini merupakan satu lagi pencapaian Yuna selepas menginjak ke bumi Amerika itu. Walaupun Yuna tidak merangkul apa-apa anugerah dalam Anugerah Juara Lagu 26 yang lepas, namun di luar negara, penyanyi wania yang sedang hangat bercinta dengan Qi ini terus mengukir nama dan mengharumkan nama Malaysia.

    Apa yang pasti, pada 2 April ini, Yuna akan muncul di rancangan "Conan" dengan persembahan "Live Your Life". Mari kita tonton sebuah episod dari rancangan televisyen, "Conan".

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Ini kerana cinta atau mengada-ngada

    Posted: 01 Apr 2012 09:30 PM PDT


    Adakah ini dinamakan cinta atau mengada-ngada...???

    sumber : stomp.com.sg

    Tutupi Kegemukan dengan Gaun Pendek, Payudara Rihanna Terlihat

    Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT


    infospesial.net -  Penyanyi yang mengaku hobi tampil bogel, Rihanna menuturkan mengenai rasa tidak aman pada tubuhnya kerana bertambah gemuk, selama wawancara intim di acara Daybreak, Kamis (28/3/2012) malam.

    Seperti dilansir dari Dailymail, Rihanna mengaku kurang percaya diri dengan kenaikan berat badannya tersebut kepada Kate Garraway, presenter acara tersebut. Untuk menutupi badannya yang terlihat agak gemukan, penyanyi yang akrab dipanggil Riri tersebut  dengan megenakan busana berbeza dari penampilannya biasanya.



    Pada acara ulang tahun ke-24 tahun Radio BBC One, Riri mengenakan gaun pendek motif cerah berbelahan dada rendah dengan bentuk leher V neck. Rihanna yang memang mengaki lebih percaya diri tampil bogel, kali ini juga tampil tanpa mengenakan bra.

    Namun nampaknya hal ini juga tak membuatnya lebih percaya diri, dengan mengenakan busana yag cenderung agak longgar malah payudaranya terlihat mengintip dari balik baju ketat di bagian dalam gaunnya.

    Rambut Palsu Jahitan Tangan

    Posted: 01 Apr 2012 09:00 PM PDT



    Rambut Palsu jahitan tangan. Kelihatan semulajadi. 100% Rambut Tulen atau
    Sintetik
    Toupee/Rambut Palsu berfungsi untuk menutup bahagian rambut yang nipis di
    bahagian ubun-ubun,yang disebabkan oleh kebotakan dan keguguran rambut. Ia
    juga membantu menutup bahagian rambut yang nipis semasa dalam rawatan
    rambut.

    maklumat lanjut : www.hairsetup.com
    mobile : 019 3118916
    www.facebook.com/hairsetup

    Buku Masak Dengan Judul Paling Aneh

    Posted: 01 Apr 2012 08:45 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM BANGKOK - Kata 'poo' punya beberapa arti dalam bahasa yang berbeza, terutama bahasa Thai dan Inggris.
    Sebuah buku masak terbitan Thailand menurut BBC didaulat sebagai pemenang kompetisi buku dengan judul paling aneh tahun ini dan beroleh penghargaan Diagram.
    Cooking With Poo (Memasak bersama Poo) adalah buku yang ditulis oleh seorang juru masak perempuan asal Bangkok, Saiyuud Diwong, yang memang biasa dipanggil Poo, yang dalam bahasa setempat berarti "kepiting". Sementara dalam bahasa Inggris, kata 'poo' boleh berarti kotoran hewan atau manusia.
    Nona Kepiting jago masak ini mengelola sebuah sekolah memasak untuk warga lokal dan kalangan pelancung di kawasan kumuh terbesar Bangkok, dia juga menjalankan yayasan amal yang menerbitkan buku itu.
    Buku setebal 114 halaman ini mengalahkan enam kompetitor lain yang bersaing untuk memperebutkan gelar judul buku paling aneh dan akhirnya berkat dukungan suara dari publik di situs The Bookseller, Poo menang.
    Buku kedua yang beroleh penghargaan judul paling tidak lumrah adalah buku berjudul sangat panjang Mr Andoh's Pennine Diary: Memoirs of a Japanese Chicken Sexer in 1935 Hebden Bridge (Diari Tuan Andoh di Pennine: memori seorang pakar kelamin ayam di Jambatan Hebden tahun 1953) karangan Stephen Curry dan Takayoshi Andoh.
    Di tempat ketiga ada buku tulisan Scott D Mendelson berjudul The Great Singapore Penis Panic And Future of American Mass Hysteria ((Panik penis luar biasa di Singapura serta masa depan histeria Amerika).
    "Kita tahu seisi dunia memang penggemar Poo tapi sekarang kita tahu dengan pasti!," kata Anji Barker, seorang pekerja sosial yang mengabdikan diri untuk Yayasan Urban Neighbours of Hope yang dikelola Saiyuud Diwong di Bangkok.
    "Poo sudah menjual 6.000 buku ini dan kelas memasaknya selalu penuh. Dia bukan hanya mengentaskan keluarganya dari kemiskinan, tetapi berhasil mempekerjakan 20 warga kawasan  lainnya."
    "Dia perempuan hebat dengan program yang juga hebat, teriamakasih pada semua yang sudah memberi suara."
    "Tapi tak ada salahnya juga. Banyak penulis top di dunia punya selera humor yang agak aneh, jadi saya melihat Cooking with Poo sebagai pemenang yang sesuai"
    Sementara Poo alias Saiyuud Diwong Sendiri mengatakan: "Terimakasih semuanya. Saya sangat beruntung punya nama panggilan yang lucu ini, sangat membantu usaha saya!"
    Judul-judul buku lain yang juga masuk nominasi adalah Estonian Sock Patterns All Around the World (Pola kaos kaki Estonia di seluruh dunia), The Mushroom in Christian Art (Jamur dalam seni Kristen), A Taxonomy of Office Chairs (Taksonomi kursi kantor) serta A Century of Sand Dredging in the Bristol Channel: Volume Two (Seabad pengerukan pasir di Selat Bristol; Voume dua).
    Pengelola situs Bookseller Horace Bent mengatakan: "Tahun ini tiga buku yang yang mendapat suara terbanyak mengandung kata 'poo', 'sexer' dan 'penis' dalam judulnya, maka kelihatannya pemenang tahun ini akan ditulis dalam sejarah sebagai tahun biru."
    Tahun lalu judul buku pemenang kompetisi ini adalah karya mantan doktor gigi Michael Young, berjudul Managing a Dental Practice the Genghis Khan Way (Mengelola praktek dokter gigi cara Genghis Khan).

    Mafia Italia Ditangkap Berkat Jejaring Sosial

    Posted: 01 Apr 2012 08:30 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM , JAKARTA- Seorang anggota mafia perbankan Itali, Vito Palazzolo, 64, berhasil ditangkap pihak berkuasa Thailand, lantaran sering berhubungan dengan keluarganya kala dalam pelarian melalui situs jejaring sosial.

    Vito kemudian dipenjarakan sembilan tahun hukuman penjara, kerana terbukti terlibat dalam pencucian wang mafia Sisilia, Costra Nostra.
    Ia didakwa terkait jaringan kejahatan yang dijuluki Pizza Connection, operasi penyeludupan ubat bius ke AS, di tahun 1970an hingga awal 1980an, dengan cara menggunakan restoran pizza sebagai base.
    Vito sendiri membantah tuduhan tersebut, ia menyatakan akan melawan upaya ekstradisi ke tanah kelahirannya.
    Berdasarkan pemberitaan BBC, Minggu (1/4/2012), Vito selama puluhan tahun menjadi buruan pihak polis. Ia pernah sempat ditahan ketika berada di Afrika Selatan, namun polis setempat enggan menggirimnya kembali ke Itali. (bbc)

    Dibunuh Kerana Berteman : Sepasang Remaja Afghanistan Tewas Disiram Asid

    Posted: 01 Apr 2012 08:15 PM PDT

    Seorang gadis berusia 12 tahun dan remaja 15 tahun tewas dalam sebuah serangan asid, hanya kerana mereka berteman.
    Mayat kedua remaja malang ini ditemukan di gurun pada Jumaat (30/03), yang terletak di provinsi Ghazni, Afghanistan Selatan dengan keadaan mengerikan. Dimana wajah kedua remaja itu hancur karena terkena cairan asam.
    Jenazah kedua remaja ini berada di rumah sakit setempat. Namun sayangnya, menurut AFP tidak ada keluarga yang datang untuk menguruskan kedua jenazah tersebut.


    Orang yang menemukan mayat tersebut mengatakan bahwa keduanya mungkin dibunuh kerana menjadi kekasih.
    Dailymail menulis, bahawa Afghanistan masih memiliki sikap yang sangat konservatif terhadap perempuan dan siapa saja yang menentang tatanan tradisional berakibat seperti ini.
    Sampai tahun 2001, perempuan tidak diperbolehkan bekerja dan tidak boleh meninggalkan rumah tanpa pengawalan laki-laki.


    Sementara itu, beberapa hari lalu seorang gadis penari Pakistan, yang wajahnya cacat oleh serangan asid 10 tahun yang lalu memutuskan untuk bunuh diri.
    Fakhra Younus (33), melompat dari bangunan  di Roma, 12 tahun setelah serangan asid yang menurutnya telah membuat dia nampak seperti bukan manusia lagi.
    Saat serangan terjadi pada Mei 2000 silam, mantan suaminya yaitu Bilal Khar, dituduh memasuki rumah ibunya dan menuangkan asid ke wajah Younus saat ia tidur.

    Di Kedai Coklat Anthon Berg, Coklat Tidak Boleh Dibeli Dengan Wang

    Posted: 01 Apr 2012 08:00 PM PDT


    Siapa yang tahu manafaat coklat untuk kita? Mungkin banyak di antara kamu yang menjawab sebagai antioksidan, mencegah kanser, mengurangi stres, menurunkan tekanan darah, dan berbagai jawaban lainnya yang berkaitan dengan kesihatan. Ada satu jawaban lain dari yang lainnya, iaitu membuat seseorang menjadi baik hati.
    Di "Kedai Dermawan" Anthon Berg yang berlokasi di Copenhagen, Denmark, coklat tidak boleh dibeli dengan wang, tetapi dengan janji untuk melakukan perbuatan baik. Semua kotak coklat yang dijual diberi label harga yang unik, misalnya: "Jangan mengomentari kemampuan mengemudi pacarmu selama seminggu" atau "Siapkan sarapan di tempat tidur untuk kekasihmu." Kotak paling laris adalah yang bertulisan "Membantu untuk membersihkan rumah temanmu" dan paling tidak laku adalah kotak dengan tulisan "Tidak berbohong kepada ayahmu selama seminggu."
    Bagaimana cara pihak Anton Berg memastikan apakah pembeli coklat akan "membayar" janji mereka? Sebelumnya, pembeli harus membayar di stesen iPad milik kedai. Kemudian, login ke akun Facebook mereka dan memposting janji perbuatan baik apa yang akan dilakukan pada Wall mereka dan Wall orang yang akan menerima perbuatan baik mereka. Jadi, teman-teman boleh menghantui mereka untuk "membayar" coklat tepat waktu. Sejauh ini, hampir semua orang yang membeli coklat memenuhi janji, bahkan memposting foto sebagai bukti pada halaman Facebook milik Anton Berg.
    Anthon Berg adalah brand coklat populer di seluruh dunia dan telah berdiri sejak 125 tahun yang lalu. Toko Dermawan ini merupakan inisiatif dari Anthon Berg yang bertujuan untuk "menghubungkan kembali merek mereka dengan kedermawanan dan menginspirasi orang banyak untuk melihat efek positif dari bermurah hati."
    Moto mereka "Kamu tidak akan boleh menjadi terlalu murah hati." 

    Chef buat semula susyi paling mahal

    Posted: 01 Apr 2012 07:45 PM PDT


    MANILA - Seorang chef terkenal, Angelito Araneta Jr. membuat semula susyi paling mahal di dunia di sini semalam. Susyi itu dihiasi dengan beberapa berlian Afrika dan mutiara.
    Araneta telah diiktiraf Guinness World Records pada tahun 2010 sebagai pencipta susyi yang paling mahal di dunia.
    Lima potong susyi itu dijual pada harga AS$1,978.15 (RM6,057.10). - Agensi

    sumber : kosmo online

    Hasrat wanita tua tamatkan pelajaran tak kesampaian

    Posted: 01 Apr 2012 07:30 PM PDT


    NEW DELHI: Impian terakhir Fatima Beevi, 93, ialah untuk lulus Peperiksaan Gred 10.
    Wanita tua itu bergelut untuk menduduki peperiksaan Gred 8 yang akan diadakan Mei depan.

    Tetapi, seperti manusia lain, Fatima hanya merancang, Allah yang menentukan.


    Pelajar paling tua di India itu meninggal dunia di kediamannya di bandar Allapuzha kelmarin kerana sakit tua.

    Gred 10 yang setaraf dengan Sijil Pelajaran Malaysia amat penting bagi pelajar di negara itu sebelum mereka boleh menduduki peperiksaan untuk memasuki universiti.


    Fatima dianggap pelajar gigih lulus peperiksaan Gred 4 tahun lalu dengan mencatatkan 53 markah sebelum melangkah ke Gred 7.



    Kepayahan hidup menghalang wanita itu untuk mendapatkan pelajaran ketika kanak-kanak. Suaminya mati beberapa tahun selepas mereka berkahwin. Untuk membesarkan tiga anaknya, dia berniaga kecil-kecilan.

    Program pembelajaran untuk orang tua yang tidak boleh membaca memberi peluang kepada Fatima belajar membaca dan menulis.



    "Saya begitu bangga apabila dia menjadi pelajar paling tua lulus Gred 4, kata gurunya, Sheebha Thjajudheen. - Agensi


    sumber : myMetro

    Detik-detik Bieber disembur lendir hijau

    Posted: 01 Apr 2012 07:15 PM PDT


    LOS ANGELES - Penyanyi terkenal, Justin Bieber disembur lendir berwarna hijau pada Anugerah Pilihan Kanak-Kanak Kali ke-25 di sini kelmarin.
    Bieber disembur lendir itu selepas dia menerima Anugerah Penyanyi Lelaki Pilihan menerusi undian daripada para peminat.
    Dia disembur dengan lendir itu semasa berdiri bersama hos anugerah tersebut yang juga pelakon terkenal, Will Smith.
    Sebanyak 20 anugerah disampaikan pada majlis tersebut.
    "Tiada seorang pun yang akan selamat daripada lendir tersebut," jerit Smith.
    "Anda perlu mendapatkan lendir itu," kata Smith semasa dia menjadi pengacara anugerah tahunan tersebut.
    Lendir itu akan dicurahkan dari sebuah bekas tersembunyi dan di sembur ke arah pentas.
    Bieber disembur dengan cecair tersebut menerusi 'meriam' yang menyebabkan tubuhnya dipenuhi dengan warna hijau.
    Kekasih Bieber, Selena Gomez, 19, memenangi Anugerah Penyanyi Wanita Pilihan dan Aktres Pilihan Televisyen menerusi lakonannya dalam siri Wizards of Waverly Place.
    Bintang filem Twilight, Kristen Stewart turut terkena semburan lendir itu.
    Stewart, 21, memenangi Anugerah Aktres Pilihan. - Agensi
    sumber : kosmo online

    Wanita cederakan kemaluan lelaki tua dijel

    Posted: 01 Apr 2012 07:00 PM PDT


    KIMBALL (Minnesota): Seorang wanita didapati bersalah atas tuduhan mencederakan kemaluan seorang lelaki tua di sebuah rumah kebajikan di sini.
    Sehubungan itu, juri di Stearns semalam mengenakan hukuman penjara 45 hari ke atas wanita berusia 37 tahun itu, Melissa Jean Stern.

    Melissa dituduh melakukan kesalahan itu Januari lalu dan didakwa atas kesalahan melakukan perbuatan yang berbahaya. Seorang kakitangan rumah kebajikan itu memberitahu penyiasat, Melissa menarik kemaluan lelaki berusia 77 tahun itu untuk memaksanya keluar dari tandas.


    Ia menyebabkan kemaluan lelaki itu calar dan berdarah.

    Wanita itu juga diarah membayar denda sebanyak AS$685 (RM2,055). - AP



    sumber : myMetro

    Bayar RM10 untuk tonton tarian ghairah

    Posted: 01 Apr 2012 06:45 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Hanya RM10 untuk menonton persembahan ghairah. Itu yang ditawarkan sebuah premis hiburan yang diserbu Bahagian Siasatan Jenayah, Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Selangor di Taman Prima, Selayang, di sini, awal pagi tadi.
    Dalam serbuan jam 1.30 pagi itu, 23 pelayan pelanggan (GRO) warga asing berpakaian seksi yang asyik menari ghairah di atas pentas peragaan ditahan. Kadar bayaran yang rendah itu menjadi faktor premis hiburan terbabit dikunjungi ramai pelanggan untuk berhibur bersama GRO pilihan.

    Ketua Operasi, Asisten Superintendan Azli Abu Shah berkata, ketika serbuan, semua GRO terbabit yang terkejut dengan kehadiran polis melarikan diri melalui pintu belakang premis, namun gagal selepas dikejar anggota polis.


    Katanya, dalam serbuan itu, empat lelaki dipercayai penjaga premis dan 23 GRO iaitu lapan warga Thailand, sembilan (Vietnam), empat (Indonesia) dan dua (China) ditahan untuk siasatan lanjut.

    "Siasatan awal mendapati semua mereka yang berusia 19 hingga 39 tahun itu bekerja sebagai penari ghairah dan tidak terbabit aktiviti pelacuran.


    "Mereka hanya menari di pentas untuk menghiburkan pengunjung dengan berpakaian seksi," katanya di sini, semalam.



    Menurutnya, pelanggan yang berpuas hati dengan tarian mereka boleh menambah RM10 untuk membeli kalungan bunga bagi diberi kepada GRO terpilih.


    sumber : myMetro

    Duda 83 tahun nikah dara 61 tahun

    Posted: 01 Apr 2012 06:30 PM PDT


    TELUK INTAN: Akhirnya pada usia 61 tahun, Aminah Alias menamatkan zaman anak daranya semalam, selepas selamat diijabkabulkan dengan duda beranak enam serta mempunyai 40 cucu dan 13 cicit.
    Pesara Pembantu Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) sejak empat tahun lalu itu kini bukan saja bergelar isteri, malah ibu, nenek dan moyang 'segera', sesuatu yang tidak pernah dijangka olehnya, namun bersyukur kerana hatinya terbuka untuk menerima Shahrin Dais, 83, sebagai suami.

    Aminah berkata, masih sukar untuknya menerima kenyataan sebagai isteri pada usia warga emas sekarang, namun percaya jodohnya sudah ditetapkan bersama Shahrin.


    Dia mengakui mempunyai ramai kawan lelaki ketika muda, namun sikap anti lelaki yang menebal menyebabkan hatinya tidak terbuka untuk berkahwin.

    "Saya pernah menolak beberapa pinangan ketika muda kerana hati tertutup dan belum mahu berumah tangga.


    "Namun, selepas bertemu dengannya (Shahrin), saya terus bersetuju untuk menjadi isterinya. Mungkin inilah jodoh," katanya yang ditemui pada majlis perkahwinannya, semalam.



    Sementara itu, Shahrin berkata, dia juga tidak menyangka pertemuan kali pertama dengan Aminah di sebuah warung kopi di Kampung Balun, Slim River pertengahan Februari lalu, membawa kepada perkahwinan.

    Menurutnya, ketika pertemuan kali pertama itu dia terus jatuh hati kepada Aminah sebelum sepakat membuat keputusan mendirikan rumah tangga awal bulan lalu.



    sumber : myMetro

    Cedera dilanyak pengacara TV

    Posted: 01 Apr 2012 06:15 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Seorang pengacara rancangan gosip popular berusia 28 tahun bertindak menyerang seorang wanita yang sedang meraikan hari lahir rakannya dalam sebuah pusat hiburan di Jalan Sultan Ismail, di sini, dengan memijak muka mangsa menggunakan kasut tumit tingginya dalam kejadian awal pagi semalam.
    Akibat perbuatan pengacara wanita terbabit yang juga bergelar pelakon dan pernah membintangi beberapa siri drama serta telefilem itu bersama beberapa rakannya menyebabkan mangsa yang berusia 20-an cedera di kepala dan terpaksa dirawat di Hospital Ampang (HA).
    Menceritakan semula kejadian itu, sumber berkata, semuanya bermula apabila mangsa meraikan hari lahir rakannya itu dihampiri seorang wanita tidak dikenali.

    "Wanita terbabit bertanya kepada mangsa adakah dia dengan tidak sengaja terpukul atau melakukan kekasaran kepada sesiapa. Bingung dengan pertanyaan itu, mangsa menafikan dakwaan itu sebelum mendiamkan diri.



    "Belumpun persoalan itu selesai, mangsa dihampiri seorang lelaki bertubuh sasa yang terus menampar mukanya menyebabkannya terjatuh," katanya.



    SUMBER :MYMETRO

    Telinga nak pecah

    Posted: 01 Apr 2012 06:00 PM PDT


    HATYAI, SONGKHLA: Menghidu asap dan menahan bahang panas api menjadi pengalaman ngeri sepasang suami isteri yang terperangkap di tempat letak kereta Hotel Lee Garden Plaza, di sini, yang menjadi lokasi letupan bom kereta, kelmarin.
    Dalam kejadian itu, mangsa, Wong Sze Ee, 28, bersama suaminya, Ooi Fook Chuan, 33, dari Pulau Pinang baru selesai mendaftar keluar daripada hotel berkenaan.

    Mereka ke kawasan letak kereta B2 di bawah hotel berkenaan untuk menyimpan beg pakaian di dalam kereta.


    Sze Ee berkata, sebaik tiba di kereta, gegendang telinganya seakan-akan mahu pecah akibat letupan kuat hingga menggegarkan ruang bawah bangunan berkenaan.

    Menurutnya, tidak lama kemudian dia melihat kepulan asap hitam memenuhi ruang tempat meletak kereta berkenaan.


    "Saya lihat suami hampir lemas kerana asap tebal dan kami cuba menyelamatkan diri dengan mencari jalan keluar melalui tangga di kawasan tempat letak kereta itu yang terletak agak jauh.



    "Bagaimanapun, kami tidak berjaya melarikan diri menggunakan tangga berkenaan kerana asap terlalu tebal selain bahang panas api dan berlindung di bawah tangga sementara mencari laluan lain," katanya ketika ditemui di Hospital Songkhla Nagarind (HSN), di sini, semalam.

    Menurutnya, dalam keadaan kawasan itu dipenuhi asap tebal, mereka menutup mulut menggunakan baju dipakai manakala suaminya terhidu terlalu banyak asap menyebabkannya hampir pengsan.




    Katanya, dalam tempoh 30 minit, mereka bagaikan sudah berputus asa untuk menyelamatkan diri kerana kawasan dipenuhi asap amat tebal menyebabkan kedua-duanya mengalami kesukaran bernafas selain tiada bantuan tiba dalam tempoh itu.

    "Saya ketika itu sudah putus harapan, tetapi lega apabila terlihat cahaya lampu samar-samar daripada arah depan kawasan tempat letak kereta berkenaan sebelum terdengar suara anggota penyelamat.


    "Dalam keadaan lemah, saya berteriak kepada mereka supaya membantu kami yang ketika itu hampir pengsan sebelum dibantu anggota penyelamat keluar dari kawasan berkenaan dan dihantar ke HSN, Hatyai," katanya.


    Katanya, suaminya dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital berkenaan selepas terhidu banyak asap dan dia mendapatkan rawatan di wad biasa.



    sumber : myMetro

    Tali pinggang ‘makan’ anak tiri

    Posted: 01 Apr 2012 05:45 PM PDT


    SUBANG JAYA: Hanya kerana bermain basikal di dalam rumah dan merosakkan basikal adiknya, seorang kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun teruk dibelasah bapa tirinya di rumah mereka di Puchong Utama, di sini, Khamis lalu.
    Kejadian itu disedari guru mangsa yang mendapati kanak-kanak itu bengkak di kepala, pendarahan dalam mata serta luka di kiri dan kanan lengannya akibat dibelasah dengan tali pinggang ketika datang ke sekolah, jam 9 pagi, keesokan harinya. Menurut sumber, mangsa bermain basikal di dalam rumah sebelum dimarahi bapa tirinya. "Tidak puas hati dimarahi, mangsa memberontak dengan merosakkan basikal adiknya sebelum dikejar bapa tirinya yang kemudian membelasah kanak-kanak terbabit dengan tali pinggang.

    "Mangsa bengkak di kepala serta pendarahan di dalam matanya. Kedua-dua lengan serta belakang badan mangsa turut cedera akibat dilibas dengan tali pinggang," katanya.


    Sehubungan itu, guru mangsa yang berusia 31 tahun membawa mangsa ke klinik untuk mendapatkan rawatan sebelum membuat laporan di Balai Polis Bukit Puchong untuk siasatan lanjut.

    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan guru terbabit dan berkata, mengikut keterangan mangsa, kejadian berkenaan kali pertama berlaku.


    "Bagaimanapun, kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan dengan sengaja dan sekiranya sabit kesalahan boleh dipenjara tidak melebihi satu tahun atau denda tidak melebihi RM2,000 atau kedua-duanya sekali," katanya.



    sumber : myMetro

    Akak naik motor pakai kain jarang,abang tak marah pun

    Posted: 01 Apr 2012 05:30 PM PDT

    Aksi suami isteri mencuri kasut tertangkap CCTV

    Posted: 01 Apr 2012 05:15 PM PDT












    sumber : stomp.com.sg

    The man and woman caught on CCTV stealing STOMPer uger's shoes were none other than her next-door neighbours, who are husband and wife. The man even left with an entire rack of shoes.

    In the first video, the man was seen loitering outside the unit with a cigarette in his mouth, before making away with a whole rack of shoes.

    In another video, a woman was seen grabbing a pair of sports shoes before entering a unit in the condominium.

    Said the STOMPer:

    "The man and the woman are husband and wife and they are my immediate neighbours, living right next door to me at Evergreen Park.

    "Since they moved here, they were not happy that we had a shoe rack mounted on the wall outside our unit. My husband took it down, but they were still not happy that we left some of our belongings outside our unit, telling us that since they bought a corridor unit, the corridor and the wall belongs to them, even though we did not place our things in front of their apartment.

    "The woman stole our shoes but as for the guy, we found our shoe rack at the recycle bin on the ground floor.

    "When we made a police report, the woman said she was drunk when stole our shoes."

    Orang lain belajar dia orang sibuk berpelukan dalam kelas

    Posted: 01 Apr 2012 05:00 PM PDT

    image
    Hebat betul kedua orang pelajar ini..member-member lain sibuk belajar..mereka pulak dok sibuk beromen..lansung tak ada perasaan hormat kepada kawan-kawan dan juga cikgu dia.

    Cara selamat menaip SMS/Chatting sambil menunggang motor

    Posted: 01 Apr 2012 04:45 PM PDT

    Motor dan handphone adalah bahagian yang tidak terpisahkan dari kehidupan sosial di metropolitan. Kamu perlu handphone kamu untuk selalu up-to-date dan kamu perlu motor untuk membelah kota metropolitan dengan cepat! Apabila kamu boleh melakukan keduanya secara bersamaan, maka kamu boleh menjelajahi kota yang sibuk secara cepat + tetap up-to-date dengan kehidupan sosial kamu! Maka dari itu, ada sebuah skill yang sangat penting dikuasai penunggang motor di kota metropolitan: cara menaip SMS/BB-an/Chatting sambil menunggang motor!


    Langkah 1: Posisi Tangan


    Tangan yang kamu gunakan untuk menaip SMS/BB-an/Chatting adalah tangan kiri. Kenapa harus tangan kiri? Supaya tangan kanan kamu tetap boleh pegang trottle minyak dan motor kamu tetap boleh laju dengan cepat!

    Langkah 2: Arah Pandangan


    Pastikan membahagi pandangan kamu secara merata antara melihat jalan dan melihat layar handphone kamu. Kamu tak mahu salah taip sms/BB/chatting ? Boleh malu nanti.


    Langkah 3: Kemalangan


    Akhir sekali jika kamu lakukan perkara-perkara diatas pasti kamu
    akan kemalangan.....nyawa kamu dan orang lain boleh jadi melayang.

    TIPS yang paling utama dan selamat berhentikan motor ditepi jalan..pastikan kawasan
    tak sibuk dengan kenderaan.Barulah jawap telefon atau sms...

    Perempuan ini sanggup buat pembedahan plastik menyeluruh demi bekas kekasihnya

    Posted: 01 Apr 2012 04:30 PM PDT

    Seorang perempuan China ingin mendapatkan kembali cinta bekas kekasihnya dengan cara yang aneh. Perempuan tersebut merancang melakukan pembedahan plastik menyeluruh, untuk merubah dirinya menjadi artis idola bekas kekasihnya iaitu Jessica Alba.

    Xiaoqing yang baru saja putus cinta tiba-tiba berfikiran untuk merubah tubuhnya secara keseluruhan. Perempuan berusia 21 tahun tersebut  mengaku telah menemui seorang ahli bedah plastik yang menawarkan operasi plastik tersebut tanpa bayaran.

    "Saya sudah membuat keputusan dan ingin melakukannya untuk diri sendiri bukan hanya untuk bekas kekasihnya. Secara psikologis diriku memang lemah, untuk itu saya ingin melakukan sesuatu yang boleh menentang diri sendiri dan menciptakan peribadi yang kuat melalui pembedahan plastik,"kata Xiaoqing

    Sementara doktor di hospital Shanghai Time Plastic Surgery, Liu Qi berkata perempuan tersebut memerlukan pembedahan di pada alis mata, kelopak mata serta pembedahan pada hidung agar bentuknya seperti Jessica Alba. "Hal ini boleh dilakukan dan secara teknik mudah dilakukan."

    Namun yang menjadi perhatian doktor yang berpengalaman ini adalah wajah Xiaoqing tidak dapat diubah. Untuk itu wanita  tersebut harus berfikir serius mengenai pembedahan pada bagian wajah. Hospital Shanghai Time Plastic mengaku permintaan Xiaoqing, tetapi hingga kini mereka belum memastikan bersedia untuk melakukan pembedahan itu.

    Keinginan Xiaoqing sendiri memang berdasarkan kepada keinginanbekas kekasihnya. Dia menceritakan bagaimana obsesinya dia kepada Jessica Alba yang telah mempengaruhi dirinya.Bekas kekasihnya pernah meminta dirinya untuk merias wajahnya seperti bintang Hollywood tersebut.

    Bahkan pada ketika tidur bekas kekasihnya Xaioqing mendesak dirinya untuk menggunakan wig perang seperti rambut Jessica Alba, yang diberikan sebagai hadiah . Wanita muda tersebut terus mengikuti keinginan mantan pacarnya.

    Hah! Baca Buku Boleh Orgasme

    Posted: 01 Apr 2012 04:15 PM PDT


    INILAH.COM,– Banyak faktor yang dapat mempengaruhi cepat atau tidaknya orgasme. Sebuah kajian baru menyebutkan, sebuah bacaan romantis boleh memicu orgasme singkat. Benarkah?

    Para ilmuwan yang tergabung dalam penelitian mengatakan, adegan percintaan pada novel-novel romantis yang biasanya digemari kaum Hawa dapat membahayakan kesihatan emosional anda.

    Menurut jurnal kesihatan yang diterbitkan di Inggris, novel romantis dinilai sebagai ancaman tak terlihat terhadap kesihatan wanita, baik secara seksual maupun emosional.

    Terlebih dengan semakin banyaknya kritik yang menyebutkan novel-novel romantis dinilai gagal mempromosikan seks aman dan kesabaran dalam mencapai orgasme.

    Susan Quilliam, seorang penulis Inggris menjelaskan, jika pembaca mulai percaya cerita fiksi romantis yang dihadirkan, mereka berpotensi menyimpan masalah sendiri.

    "Kadang-kadang hal terbaik dan paling bijaksana yang dapat kami lakukan untuk pesakit yakni untuk mendorong mereka untuk meletakkan buku dan menghadapi realiti," jelas Susan.

    Quilliam mengatakan, menurut sebuah survei hanya 11,5% dari pembaca novel romantis mengaku menggunakan kondom.

    "Dalam cerita, sang tokoh utama yang berperanan sebagai pahlawan biasanya menolak memakai kondom kerana dia tak ingin ada 'penghalang' antara dirinya dan pasangan," tegasnya.

    Bungkusan makanan yang paling grand dari Jepun

    Posted: 01 Apr 2012 04:00 PM PDT

    image

    Kakak ni tunjuk payudara pada pelancung

    Posted: 01 Apr 2012 11:00 AM PDT



    September 4, afternoon, 4:30pm, at South Gate I witnessed with my own eyes an astonishing thing. A woman begging money from a foreigner, while following a group of foreigners, suddenly lifted up her shirt…

    As a window to our ancient capital, for this kind of dirty thing to happen, really made every Chinese person present there feel shame. I really do not know why she did that. Soon after, one of the people dressed as an ancient warrior by the gate ran over to chase her away

    sumber : chinasmack

    Wanita gigit hingga putus lidah suaminya yang berusia 79 tahun

    Posted: 01 Apr 2012 10:30 AM PDT

    Kesian atuk ini tak pasal-pasal lidahnya putus.....

    MILWAUKEE,  Seorang perempuan dari Wisconsin, Amerika Syarikat, yang berusia 57 tahun menggigit hingga putus setengah lidah suaminya yang berusia 79 tahun ketika berciuman. Perempuan tersebut,telah ditangkap atas dakwaan melakukan kejahatan.

    Potongan lidah telah ditemukan dan lelaki itu dibawa ke sebuah hospital. Para doktor mencuba untuk menyambung kembali lidah yang terputus tersebut, kata polis Sheboygan, Milwaukee utara, Wisconsin.

    Perempuan itu memberi tahu petugas kecemasan bahawa dia telah menggigit lidah suaminya sampai putus. Suami telah memberitahu  polis bahawa, isterinya menggigit lidahnya sewaktu dia mencium isterinya itu.Ciuman itu diberikan kerana untuk mengucapkan selamat malam.

    Ketika polis hendak menahan perempuan tersebut ,dia sedang menyanyikan lagu-lagu Natal dan meniup terompet Tahun Baru. Suaminya mengatakan, isterinya telah bertindak aneh dalam beberapa hari terakhir ini.-(link)

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS