Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Gambar Terkini Iwan Dangdut Yang Macam Ustaz

Posted: 04 Jul 2011 09:33 PM PDT

Syukur alhamdulillah. Itulah yang mampu kami ungkapkan selepas mengetahui yang Iwan kini sudah berubah. Kalau dulu Iwan sangat sinonim dengan dangdut, tapi kini semuanya sudah dibuang jauh. Anda lihat saja gambar terbaru Iwan kat bawah ni.

GAMBAR TERBARU IWAN

Seiring dengan perubahan tersebut, Iwan tampil dengan imej baru dan dalam pada masa yang sama, dia turut menghasilkan lagu-lagu berkonsep ketuhanan. Harapnya lagu-lagu yang dihasilkan itu dapat mengubah ramai orang untuk menjadi lebih baik. InsyaAllah.

GAMBAR TERBARU IWAN

Dengarkan pula nasihat Iwan kat bawah ni.

Baca ni: Kenyataan KFC berhubung video ayam perisa tapak kasut

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Gambar Persandingan Tomok & Ayu (Non-published before!)

Posted: 04 Jul 2011 11:17 PM PDT

Home > Pictures > Gambar Persandingan Tomok & Ayu (Non-published before!)

Waduh, begitu sopan sekali isteri Tomok, Ayu mencium tangan suaminya sebagai tanda hormat ketika majlis persandingan mereka yang berlangsung di rumah pengantin perempuan, Sabtu lepas. Besok bersamaan 6hb, majlis resepsi Tomok & Ayu akan berlangsung di Saloma Bistro bagi meraikan kedua-dua pengantin ini bersama pihak media.

Terima kasih kepada @norajoey, peminat tegar Tomok sejak zaman New Boyz. Enjoice gambar persandinga Tomok & Ayu dalam versi yang anda tak pernah lihat selepas ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

“Saya Bukan Bermulut Puaka” – Fina AF9

Posted: 04 Jul 2011 10:42 PM PDT

Dilempar dengan pelbagai kenyataan berbaur kritikan dalam sebuah akhbar baru-baru ini membuatkan bekas finalis Akademi Fantasia 9 ini, Fina sedikit tersentak dengan dakwaan tersebut. Apatah lagi, gosip tersebut turut menyatakan bahawa Fina telah menabur fitnah terhadap Azri & Lena selain perasan diva apabila berlagak dalam satu sesi photoshoot bersama media.

Itu belum ditambah lagi dengan perisa sesetengah orang yang mula melabelkan Fina bermulut puaka, atau dalam erti kata lain "bermulut longkang". Ikutilah kenyataan balas Fina selepas ini.

"Saya tidak mengerti kenapa saya telah dituduh menaburkan fitnah terhadap kedua-dua individu berkenaan, sedangkan banyak lagi perkara penting yang perlu saya tumpukan. Maksud saya, sebagai orang baru dalam industri ini, terus terang saya lebih suka fokus terhadap kerjaya daripada melayan cerita-cerita yang tidak berasas seperti ini.

"Walau bagaimanapun, andai kata mereka terus menuduh bahawa saya yang menabur fitnah, itu terpulang kepada masing-masing. Bak kata orang, "we believe what we want to believe", " kata Fina memberikan respon mengenai tuduhan fitnah tersebut.

OHBULAN! :Bagaimana pula dengan sikap kekwat, perasan diva dalam sesi photoshoot bersama media sebelum ini?

"Sebagai orang baru, saya sedar bahawa banyak lagi kekurangan yang perlu saya perbaiki. Mengenai sesi photoshoot , saya ingin menyusun 10 jari & meminta maaf andai kata ada pihak yang terasa hati dengan sikap saya.

"Mungkin, saya tidak perasan atau terlepas cakap. Sebab itu, saya ingin meminta jasa baik pihak sesi photoshoot berkenaan untuk memaafkan diri saya. Saya tahu, mereka kesemuanya baik-baik, " jelas Fina yang kelihatan ikhlas meminta maaf.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Pedoman buat Isteri, Pelihara 10 sifat supaya disayangi suami

Posted: 04 Jul 2011 07:50 AM PDT

Wahai puteriku, Sesungguhnya engkau akan meninggalkan rumah tempat kamu dilahirkan dan kehidupan yang telah membesarkanmu untuk berpindah kepada seorang lelaki yang belum kamu kenal dan teman hidup yang baru. Kerana itu, jadilah 'budak' wanita baginya, tentu dia juga akan menjadi 'budak' bagimu serta menjadi pendampingmu yang setia.

jadi budak bermaksud,jadi seorang yang manja,isteri yang memerlukan suami,jadi isteri yang menghormati suami.

Peliharalah sepuluh sifat ini terhadapnya, tentu ia akan menjadi perbendaharaan yang baik untukmu.

Pertama dan kedua, berkhidmat dengan rasa puas serta taat dengan baik kepadanya.

Ketiga dan keempat, memerhatikan tempat pandangan matanya dan bau yang diciumnya. Jangan sampai matanya memandang yang buruk daripadamu dan jangan sampai dia mencium kecuali yang harum daripadamu.

Kelima dan keenam, memerhatikan waktu tidur dan waktu makannya, kerana lapar yang berlarutan dan tidur yang terganggu dapat menimbulkan rasa marah.

Ketujuh dan kelapan, menjaga hartanya dan memelihara kehormatan serta keluarganya. Perkara pokok dalam masalah harta adalah membuat anggaran dan perkara pokok dalam keluarga adalah pengurusan yang baik.

Kesembilan dan kesepuluh, jangan membangkang perintahnya dan jangan membuka rahsianya. Apabila kamu tidak mentaati perintahnya, bererti kamu melukai hatinya. Apabila kamu membuka rahsianya kamu tidak akan aman daripada pengkhianatannya.

Kemudian janganlah kamu bergembira di hadapannya ketika dia bersedih atau bersedih di hadapannya ketika dia bergembira. Jadilah kamu orang yang sangat menghormatinya, tentu dia akan sangat memuliakanmu.

Jadilah kamu orang yang selalu sepakat dengannya, tentu dia akan sangat belas kasihan dan sayang kepadamu.

Ketahuilah, sesungguhnya kamu tidak akan dapat apa yang kamu inginkan sehingga kamu mendahulukan keredaannya daripada keredaanmu, dan mendahulukan kesenangannya daripada kesenanganmu, baik dalam hal yang kamu sukai atau yang kamu benci dan Allah akan memberkatimu."

Nasihat di atas seharusnya diterima dengan beberapa asas penting:

l Suami yang dicari adalah suami yang beriman lagi taat kepada perintah Allah.

l Ketaatan kepada suami adalah wajib dengan syarat beliau tidak melakukan perkara yang bertentangan dengan syariat Allah.

26 panduan untuk menjadi suami yang disayangi ,dihormati dan dicintai isteri

Posted: 04 Jul 2011 01:59 AM PDT

Lelaki memang dilahirkan sebagai ketua,apatah lagi apabila bergelar suami..namun seorang ketua harus memainkan peranan penting bagi mendapatkan rasa hormat ,dan cinta daripada seorang isteri..ramai lelaki yang beranggapan isteri mesti menghormatinya walaupun dirinya bersikap buruk..

Isteri pun manusia yang punyai hati,perasaan,dan sikap memberontak,jadi para suami mestilah tahu tanggungjawab dan sikap yang perlu ada untuk menjadi ketua keluarga...

Jom baca ...


1) "Usah membelakangkan pendapat isteri dalam membuat sebarang keputusan berhubung rumahtangga atau perkara lain. Minta pendapat isteri supaya ia berasa lebih dihargai."

2) "Suami yang gagal menonjolkan akhlak yang mulia, rasa hormat keluarga terhadapnya akan berkurangan. Kehilangan contoh yang baik dalam keluarga adalah punca anak-anak menjadi liar"

3) "Suami usah terlalu tegas dan kasar terhadap anak-anak (mengongkong) kerana ia menganggu proses perkembangan minda dan emosi. Awasi bahasa percakapan dan hindari ungkapan kesat atau maki hamun"

4) "Suami yang bersikap ganjil atau gila-gila akan mengurangkan rasa hormat serta beri tekanan kepada anak-anak dan isteri. Suami yang matang dan berwibawa akan dicontohi lagi dihormati"

5) "Suami yang tidak tetap pendirian dalam membuat keputusan tidak dapat membimbing ahli keluarganya dengan sebaik mungkin. Was-was dan ragu-ragu adalah punca kegagalan" \

6) "Janganlah suami menggunakan cara menggertak atau mengugut isteri, walaupun untuk tujuan apa sekalipun. Perbuatan tersebut sebenarnya adalah memperbudak- budakan isteri"

7) "Suami yang kerap pulang lewat ke rumah dengan pelbagai alasan akan beri tekanan pada isteri dan anak-anak. Berusaha seawal mungkin berada di rumah kerana seorang suami sering ditunggu kepulangannya"

8) "Suami yang tak bersedia memohon maaf daripada isteri sebenarnya ego dan akan menyakiti hati isterinya. Mengucapkan maaf pada isteri membuatkan suami lebih disayangi dan dihormati.

9) "Usah mengkritik isteri anda secara keterlaluan sama ada penampilannya, masakannya atau apa sahaja, kerana ia akan memadamkan kreaviti serta semangat si isteri"

10) "Usah berbohong terhadap isteri anda, kerana apabila terbongkar, kepercayaan isteri terhadap suami akan tergugat. Bersemuka dengan isteri akan menyerlahkan kejujuran anda"

11) "Isteri tidak gembira sekiranya suami terlalu kedekut dan berkira untuk perbelanjaan keluarga. Sesekali hiburkan hati isteri dengan menunaikan permintaannya asalkan tidak keterlaluan"

12) "Isteri mungkin kecewa jika suami gagal mengingati tarikh-tarikh penting dalam hidup mereka seperti ulangtahun perkahwinan dan kelahiran. Hargailah isteri dengan ucapan atau pemberian."

13) "Suami yang pendiam, dingin dan pasif dengan isteri sebenarnya gagal mengemudi perkahwinannya dengan baik. Kedinginan suami menyebabkan isteri rasa terpinggir dan tidak dipedulikan"

14) "Suami yang kurang komunikasi dan interaksi dengan isteri dan ahli keluarga menyebabkan anak dan isteri semakin menjauh daripadanya. Banyakkan sentuhan dan renungilah mata-mata mereka sedalam-dalamnya" .

15) "Seorang isteri takkan gembira sekiranya suami selalu perkecilkan dan pandang remeh pada diri atau tindakkannya. Pujian dan dorongan mampu meningkatkan semangat isteri".

16) "Suami usah bermata keranjang dan berkawan dengan perempuan lain seperti orang belum berkahwin kerana sikap yang sedemikian menunjukkan ketidakmatangannya, rendah maruah disamping melukakan hati isteri serta menggugat kepercayaan isteri terhadap si suami."

17) "Suami yang cemburu buta adalah suami yang tidak rasional. Cemburu adalah tanda sayang, namun berpada-padalah kerana ia boleh merosakkan kesabaran dan kepercayaan isteri."

18) "Suami yang cetek ilmu agamanya tidak dapat berfungsi sebagai ketua keluarga dengan cemerlang. Kegagalan beri nilai rohani kepada mereka membenihkan kemungkaran dan kerosakkan"

19) "Suami yang terlalu ego akan membuat isterinya tertekan. Sikap tersebut mengenepikan isteri dan dia merasakan tidak berguna lagi dalam apa jua tindakan dan keputusan"

20) "Suami yang tak jujur dalam hubungan akan meruntuhkan kepercayaan isteri padanya. Perkahwinan adalah perkongsian manakala kejujuran adalah kunci bahagia dalam rumahtangga"

21) "Suami yang gagal menguruskan masanya dengan baik dan berkesan turut gagal dalam meluangkan masa bersama isteri dan anak-anak. Usah jadikan rumah ibarat tempat persinggahan sahaja"

22) "Usah bandingkan isteri dengan wanita lain kerana setiap manusia mempunyai keistimewaan sendiri. Sudah lumrah kiranya ada kekurangan kerana mereka dijadikan Allah untuk saling melengkapi."

23) "Elakkan mungkir janji dengan isteri dan anak-anak kerana kegagalan menepati janji pasti akan mengecewakan hati mereka. Usahlah berjanji jika tidak bersedia menepatinya" .

24) "Usah biarkan urusan rumahtangga dan pendidikan anak-anak pada isteri sahaja. Walaupun isteri diamanahkan membimbing mereka. Suami perlu bersana beri perhatian sewajarnya".

25) "Suami usah memendam perasaan jika tidak berpuas hati dalam sesuatu perkara, ia ibarat gunung berapi yang pasti akan meletup bila-bila masa dan boleh memakan diri".

26) "Suami yang abaikan rumahtangga, tak beri perhatian kepada isteri dan akan-anak buatkan mereka rasa tak diperlukan. Bijak memperuntukkan masa dan sesekali bercuti bersama mereka".

Sama2lah kita renung2kan... dan selamat beramal!

Gambar si Comel Kembar anak Sazzy dan Nazril

Posted: 04 Jul 2011 01:47 AM PDT

Baby kembar perempuan nie anak kepada pasangan Sazzy Falak dan suaminya Nazril..
Kalau tengok dlm gambar nie,wajah kembar nie banyak ikut muka Nazril kan..

Sorang bernama Iman Lily,dan sorang lagi bernama Tiara Rose...
Pada 26 June lepas satu majlis cukur jambul diadakan buat kedua puteri tersayang pasangan nie.nampaknya dah makin ramai selebirit kita yang bergelar ibu dan ayah ...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Akustik Tour Imran Ajmain Sempena 100 Hari Tanpa Rokok

Posted: 04 Jul 2011 06:21 PM PDT

Sempena sambutan 100 hari bebas dari merokok, penyanyi/pencipta lagu www.imranajmain.com bakal mengadakan sebuah siri persembahan akustik di merata Kuala Lumpur, Petaling Jaya, Shah Alam dan juga di Singapura pada bulan Julai ini.

6hb Julai – Kunang-Kunang (Gombak)
14hb Julai – Ayers Rock Butcher & Grill (WangsaMaju)
19hb Julai – Badoque Cafe (Singapore)
20hb Julai – Senyap The Hub, Shah Alam Extreme Park (Shah Alam)
24hb Julai – Station 1 Cafe (Sunway)
28hb Julai – Bora Ombak (Ampang)

Semuanya bermula pada jam 8 malam.

Setelah genap seratus hari Imran menghitung secara rahsia di akaun Twitter-nya, dia mendedahkan bahawa beliau telah pun berhenti merokok dalam sebuah video: http://goo.gl/WAJWy dan ia membawa respons yang sangat positif pada hari itu di Twitter sehingga tercetus perbincangan bersama 'followers' tentang perjumpaan bersama penggemar muziknya. Terjadilah 'acoustic tour' ini.

Imran bakal menyanyi lagu-lagu dari album pertamanya, 'Dengan Secara Kebetulan' seperti 'Seribu Tahun', 'Sudah tu Sudah', album keduanya 'Punca dan Tindakan' seperti 'Selamat Ulang Tahun Sayang', 'Radio', 'Jika Engkau Pergi' dan akan memperkenalkan lagu-lagu barunya yang dijangka ada di pasaran tidak lama lagi.

Tetamu undangan termasuk Fazley Yaakob yang juga akan menerbitkan album baru tahun ini, dan pembuka tirai untuk tiap lokasi, pendatang baru, Tengku Adil dari Singapura. Penyanyi muda, Najwa Latif, akan turut membuat persembahan untuk tarikh 24hb Julai di Sunway.

Persembahan ini semua akan bertempat di kafe atau restoran, dan tiada dikenakan bayaran tiket. Orang ramai dialu-alukan untuk membuat tempahan meja supaya tidak kecewa.

Untuk sebarang pertanyaan, boleh rujuk ke twitter @imranajmainHM

www.imranajmain.com

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Ucapan Selamat Hari Raya dari Imran Ajmain
  • Imran Ajmain Rakam Lagu Bersama Nabil & Diana Danielle
  • Ucapan Salam Aidilfitri 1430H Dari Imran Ajmain
  • Ucapan Diana Danielle & Imran Ajmain Sempena Ulangtahun Budiey.com
  • Show Imran Ajmain di No Black Tie 19 Mei 2009
  • Imran Ajmain dan Sairah Cover Majalah SUTRA
  • Video Imran Ajmain Nyanyi Lagu Harapan Kecewa
  • Gambar Cheryl Samad dan Imran Ajmain Program TV Aidilfitri
  • Showcase Imran Ajmain, Infinatez, Atilia di The Annexe
  • Persembahan Imran Ajmain di Plaza Pelangi Johor Bahru
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Pacifica Unveils Bertazzoni LaGermania in Malaysia

    Posted: 04 Jul 2011 05:01 PM PDT

    Pacifica unveils Bertazzoni LaGermania in Malaysia

    Luxurious Italian kitchen appliance from Emilia-Romagna makes its debut

    Kuala Lumpur, 1st JULY 2011- Today is a big day for Pacifica and Bertazzoni LaGermania. As the leading Italian marquee for premium, precision-engineered kitchen lifestyle appliances, the Emilia-Romagna based manufacturers are gold standard bearers in Europe, the United States and the Middle East. Unveiled in true Italian glamour on a lovely Friday, a lavish soiree took place at the Archidex 11 in the Kuala Lumpur Convention Centre.

    Saifuddin Ahmad,Vincent Lim,Dr Andrea Ambra,John Cho.Graziano Soliani

    Saifuddin Ahmad, Vincent Lim, Dr Andrea Ambra ,John Cho. Graziano Soliani

    Former Miss Malaysia and emcee Elaine Daly delivered the welcome note, where among the esteemed guest present included the Italian Trade Commissioner, Dr. Andrea Ambra, Deputy President of Pertubuhan Arkitek Malaysia, Ar. Saifuddin Ahmad, Managing Director of Pacifica Appliances Sdn. Bhd. John Cho and Graziano Soliani, Asia Regional Manager of Bertazzoni SpA, as well as notable luminaries in the local entertainment scene including Ning Baizura, Dynas Mokhtar, Belinda Chee and Amber Chia.

    "Bertazzoni LaGermania is a fifth-generation family-owned enterprise established for more than a century in the quaint town of Emilia-Romagna. Our luxury appliances are exported to more than 60 countries around the world, each individual item embodying the passion, precision and unique culinary traditions the company was founded upon" states Soliani who conveyed his well wishes to the Malaysian arm of the venture. With a roster of top Milan designers noted for their finesse in crafting understated products that seamlessly marry form and function.

    With Pacifica Appliances Sdn. Bhd obtaining exclusive rights for Bertazzoni LaGermania in Malaysia, Managing Director John Cho was quick to acknowledge the prestige of representing the Bertazzoni LaGermania locally. He believes that there is a target market segment of the affluent in Malaysia who will appreciate the sleek designs that is the Italian label's calling card.

    N0740_09

    "I think we've [Malaysian consumers] all been waiting for a very long time for a big brand name like Bertazzoni LaGermania to come along and shake things up," Cho quipped. "It's quite amazing for us to be able to participate in a bit of history like this. The Bertazzoni brand was ranked as the Top 2 luxury brand in the US by the Luxury Institute in 2008, just behind LaCornue of France but above established names like AGA, Wolf, Gaggenau and Viking.

    Noted for its signature clean lines and stainless steel finish, new color lines will nevertheless be introduced that will bring imaginative new dimensions to kitchen design. Innovatively adopting the industrial painting process utilized in the automotive industry. The triple coating gives a brilliant glossy sheen akin to reflective glass yet boasts the durability of high-speed roadsters.  In fact, the top line Professional Series of Bertazzoni range is painted and hand-polished at a nearby Ferrari and Lamborghini paint workshop.

    Mr John Cho & Mr Cho

    It was also revealed during the afternoon's festivities that Bofi (M) Sdn. Bhd., an established brand synonymous with high quality cabinetry systems in Malaysia, will be the first authorised resellers of Bertazzoni LaGermania products in their luxury showroom in Jalan Kemajuan.

    In all, there was much cause for celebration as Bertazzoni LaGermania makes its way to Malaysian Kitchens.

    A 90 5 MFE VIT

    About Bertazzoni LaGermania

    Bertazzoni LaGermania cooking products originate in Emilia-Romagna, a region world-famous for its glorious food.  Precision-engineered to the highest specifications by the Bertazzoni family – who have been making high-quality ranges since the beginning of the last century – every appliance bearing the Bertazzoni name represents an unwavering commitment to quality.

    Inspired by the exquisite art of Italian cooking and equally notable Italian engineering, high specification Bertazzoni stoves are sold all over the world. With consistent improvements in efficiency, production has doubled since 1998.  The performance is indicated by clear design choices, by the shape and the sizes of functional parts. This conveys a bold message consistent with the Bertazzoni promise of engineering-inspired functionality delivered in Italian style.

    In 2007, Bertazzoni SpA has celebrated its 125th anniversary. For all its modernisation and global marketing efforts, Bertazzoni LaGermania still draws design cues from traditional Italian culture, cuisine and style, and that it remains a specialist in culinary arena.

    For more info, please log on bertazzoni.com.

    About Pacifica

    Pacifica Appliances is the leading brand of home and kitchen appliances for Asian cooking needs in Malaysia and has a solid reputation for customer service and product support since its establishment in 1993.  It is the principal in Malaysia for brands Pacifica, Pacific and Phi, as well as a purveyor of fine appliances from Europe, being the distributor of exciting brands Baumatic, Beko and now Bertazzoni LaGermania.

    You can check their website at www.pacifica.my.

    Dynas, Ning, Saifuddin Ahmad, Saifuddin Ahmad, Vincent Lim, Dr Andrea Ambra, John Cho, Graziano Soliani

    Elaine Daly, Jean, John Cho & Graziano Soliani

    Amber Chia, Jean, John Cho, Graziano Soliani

    Ning Baizura & Dynas

    Ning, Mr John Chor, Graziano Soliani, Xavier Mah, Dynas & Belinda Chee

    01

    IMG_1831 - Version 2

    05 bis

    08

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Bio Behind the Seams
  • Gene Simmons Family Jewels Premieres
  • The Search For Avon Style Make Up Queen
  • U Mobile Unveils Mobile Number Portability Promotion
  • Twitter Via SMS
  • Samsung Unveils Latest Line of Notebooks and Netbooks
  • Sliced New Series History HD
  • Airasia Celebrates Transformers Dark Of The Moon
  • Maxis Game with Mobile Broadcast of the 2010 FIFA World Cup™
  • TERMINATOR SALVATION Twitter Game Launched
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Baju Ini Boleh Buat Anda Seperti Superman

    Posted: 04 Jul 2011 09:00 PM PDT

    INILAH.COM, London – Batman, Superman dan pahlawan-pahlawan super lain selalu mempunyai cara tersendiri memukau penggemarnya. Kini, Anda juga boleh mendapat kekuatan super itu.

    Awalnya, Seiji Uchida (49) mengalami lumpuh dari pinggang ke bawah akibat kecelakan kereta 28 tahun lalu. Ia sendiri berambisi mendaki situs Warisan Dunia Mont Saint Michel di Perancis.

    Untuk itu, ia menggunakan tulang luar cyber yang mampu meningkatkan kekuatan penggunanya hingga 10 kali ganda. Selama pengujian, baju robot Hybrid Assisted Limb (HAL) ini berhasil mengembalikan kemampuan Uchida yang telah hilang.

    Teknologi menakjubkan ini dikembangkan profesor Yoshiyuki Sankai di Tsukuba University. Riset dan pengembangan cybernetika sangat diperhatikan di Jepun. Salah satu perusahaan, Cyberdyne Corporation, secara besar-besaran memproduksi baju cybernetika yang mampu memberi 'bantuan' tubuh untuk bergerak dan meningkatkan kekuatan pemakainya.

    HAL bekerja dengan mendeteksi singnal bioelektrik menggunakan bantalan yang ditempatkan di area tertentu tubuh. Bantalan inilah yang menggerakkan HAL. "Saat pemakai cuba bergerak, signal saraf dikirim dari otak ke otot melalui motoneuron yang akhirnya menggerakkan sistem musculoskeletal," papar perusahaan itu di situs resminya seperti ditulis Dailymail.

    Saat ini, signal bio itu boleh dideteksi di permukaan kulit, lanjutnya. "HAL menangkap signal itu melalui sensor yang dipasang pada kulit. Berdasar signal itu, unit tenaga boleh dikendalikan pengguna untuk melakukan kegiatan sehari-hari".

    Wanita ini Berhenti kerja kerana disuruh pakai make up

    Posted: 04 Jul 2011 08:00 PM PDT

    LONDON - Seorang gadis berusia 24 tahun, Melanie Stark (gambar) meletakkan jawatan sebagai pembantu jualan di gedung beli-belah Harrods di Knightsbridge kerana dia dipaksa memakai mekap jika mahu terus bekerja, lapor sebuah akhbar semalam.

    Menurutnya, dia diarah pulang dari gedung tersebut selepas tidak mematuhi peraturan yang mahu pekerja wanita memakai mekap.

    "Saya mengetahui bentuk wajah saya jika saya memakai mekap. Saya pernah menggunakan mekap suatu masa dahulu walaupun saya tidak memakai alat solek di tempat kerja.

    "Namun, saya tidak tahu kenapa pada zaman ini, Harrods boleh mengambil hak saya untuk memilih memakai mekap atau tidak," kata Melanie.

    Bagaimanapun, seorang jurucakap Harrods menyatakan semua kakitangannya tertakluk pada peraturan pakaian semasa mereka menandatangni perjanjian untuk bekerja dengan gedung itu. - Agensi
    sumber : kosmo online

    Penulis blog fitnah Simon Cowell minta maaf

    Posted: 04 Jul 2011 07:00 PM PDT

    LONDON - Seorang penulis blog yang mendakwa syarikat penerbitan milik selebriti Simon Cowell mengatur kemenangan dalam program realiti televisyen, Britain's Got Talent memohon maaf selepas identitinya diketahui polis, lapor sebuah akhbar semalam.

    Penulis blog berusia 52 tahun itu yang menghadapi masalah kesihatan mental mengaku dakwaannya itu adalah satu penipuan.

    Dalam permohonan maafnya, dia menyatakan terlalu taksub dengan program mencungkil bakat baharu yang diterbitkan oleh stesen televisyen ITV itu.

    Dia turut menganggap jutaan peminat Britain's Got Talent bodoh kerana menerima apa sahaja komen Cowell dalam program realiti tersebut.

    Dalam blog yang tidak disertakan nama penulisnya dan kononnya ditulis oleh eksekutif syarikat rakaman Sony BMG, lelaki berkenaan mendakwa syarikat produksi Cowell, Syco, mahu menjadikan budak lelaki berusia 12 tahun, Ronan Parke sebagai pemenang.

    Namun, Parke hanya menduduki tempat kedua dalam program yang dimenangi oleh Jai McDowall pada bulan lalu. - Agensi
    sumber : kosmo online

    Pencuri larikan 800 troli pasaraya

    Posted: 04 Jul 2011 06:00 PM PDT

    LONDON: Pencuri melarikan lebih 800 troli dari sebuah pasar raya menyebabkan pengurusan syarikat itu menanggung kerugian lebih RM309,000.

    Menurut laporan media, kakitangan pasar raya Asda menyedari kejadian itu selepas mendapati satu demi satu barisan troli di premisnya hilang dalam tempoh 12 hari.


    Dipercayai, troli berkenaan dicuri untuk dijual semula sebagai besi buruk.


    Jurucakap Asda, Jo Newbould, berkata kecurian itu dilakukan di kawasan letak kenderaan di Pusat Beli-belah Eastgate di Basildon, Essex.


    "Sejumlah besar troli diambil dari pasar raya kami," katanya.


    Menurut Newbould, polis menyiasat mengapa troli berkenaan dicuri dan mendapati ia bukan dilakukan pelanggan Asda.



    Katanya, Asda menanggung kerugian kerana kos menggantikan troli berkenaan tinggi.


    "Kami meminta semua pihak segera memaklumkan pihak berkuasa jika melihat sesiapa mencuri troli dan menyukarkan pengguna," katanya. - DM

    sumber : myMetro

    Seram! 12 orang Tergantung di Roller Coaster

    Posted: 04 Jul 2011 05:00 PM PDT

    INILAH.COM, Jakarta – Roller coaster menjadi wahana cukup menarik dan menegangkan untuk dicuba. Namun, apa jadinya jika roller coaster tiba-tiba rosak ketika di rel atas?

    Sekelompok pengunjung Strathclyde Country Park menghabiskan lima jam waktunya tergantung dan terjebak di udara setelah roller coaster yang mereka kendarai terhenti di puncak rel.

    Seramai sembilan orang harus diselamatkan mi di taman bermain dekat Hamilton, Scotland, itu oleh para petugas pemadam kebakaran. Rombongan ini terjebak  sejak 16.40 waktu setempat.

    Penumpang pertama berhasil diselamatkan pada 20.30 waktu setempat. M&D sebagai pihak yang menjalankan taman bermain itu mengakui peristiwa itu sebagai 'roller coaster terseram di Scotland'. Roller coaster itu berada di posisi terbalik saat tiba-tiba mengalami kerosakan.

    Kejadian ini bukanlah kali pertama terjadi. Pada 2009 seperti dilaporkan Dailymail, petugas pemadam kebakaran harus menyelamatkan enam orang setelah terjebak di ketinggian 12 meter pada wahana Tornado.

    Book Rest Lamp untuk ulat buku

    Posted: 04 Jul 2011 11:01 AM PDT



    Isnin Basah Di Ukraine, Semakin Basah Semakin Cantik dan Seksi

    Posted: 04 Jul 2011 10:30 AM PDT

    Isnin Basah merupakan acara tahunan yang diselenggarakan di kota Lviv Ukraine. Dikenal sebagai tradisi kuno, di negara-negara pusat-Eropah seperti Poland dan Republik Czeko, Isnin Basah nampaknya sangat popular di Ukraine. Ini terjadi pada hari kedua Paskah
    Para laki-laki bersenjatakan air dalam baldi atau botol akan mencari gadis yang terlihat untuk dibasahi atau dipercik air. Menurut tradisi, gadis yang paling paling basah adalah gadis yang paling cantik..







    Alamak…Sekolah di Uganda Gunakan Bom Sebagai Loceng

    Posted: 04 Jul 2011 09:30 AM PDT

    REPUBLIKA.CO.ID, KAMPALA – Ketidak-tahuan boleh mendatangkan bencana! Satu pasukan kesadaran ranjau di Uganda terkejut kerana mengetahui satu bom yang tak meledak digunakan sebagai loceng ketika mereka mengunjungi satu sekolah untuk mengajarkan anak-anak cara mengetahui bom, demikian laporan satu harian tempatan.

    Organisasi Anti-Mine Network melihat beberapa guru memukul bom itu dengan batu untuk memanggil anak-anak agar masuk kelas di sekolah yang memiliki 700 pelajar di satu daerah pedesaan, kata Daily Monitor.
    "Hululedaknya masih aktif, yang bererti jika dipukul lebih kuat lagi, maka bom itu akan meledak dan mengakibatkan kerosakan yang tak terperi," kata Wilson Bwambale, koordinator organisasi tersebut, kepada surat khabar itu sebagaimana dikutip Reuters.

    Bwambale mengatakan mereka akan meledakkan bom tersebut di satu daerah yang ditutup.

    Militer Uganda telah memerangi dua pemberontakan selama dua dasawarsa belakangan dan ranjau serta bom masih bersepah di bekas medan tempur di seluruh negeri itu.

    Itu adalah bom kedua yang telah ditemukan Anti-Mine Network di satu sekolah Uganda dalam masa enam bulan ini.

    Satu bom lagi ditemukan sewaktu digunakan oleh anak-anak pada waktu makan sebagai mainan dan ditaruh di ruang penyimpanan selama pelajaran berlangsung.

    Ada akal ke tak ada ni?

    Posted: 04 Jul 2011 08:35 AM PDT

    Seluar dalam samurai

    Posted: 04 Jul 2011 07:45 AM PDT

    Seluar dalam perang buat yang berjiwa SAMURAI..diproduksi oleh salah satu perusahaan innovatif Jepun bernama ROGIN berlabel SIDO seluar dalam baju perang, seri seluar-seluar dalam ini mengambil model dari desain baju perang tokoh-tokoh perang Jepun zaman dahulu seperti Tokugawa, Oda nobunaga del el.Berdasarkan catatan pErusahaan ROGIn kebanyakan yang membeli seluar dalam ini adalah wanita... mungkin sebagai hadiah untuk keluarga .




    Dunia ana yang punya (tak ada perasaan malu)

    Posted: 04 Jul 2011 06:30 AM PDT




    Inilah Tank dengan Bentuk Paling Canggih di China

    Posted: 04 Jul 2011 05:45 AM PDT

    Kecintaannya akan dunia ketenteraan membuat seorang warga di China sangat tergila-gila dengan dunia ini, salah satunya ia menyukai kendaraan yang disebut tank, keinginan berkreasi lalu membuat lelaki ini membangun sebuah tank miliknya sendiri, dan tentu saja ini hanya kreasi dari luar saja kerana tank ini tetap saja tak boleh digunakan untuk berperang, setidaknya boleh untuk bergaya.




    Adalah kita seperti orang ini?

    Posted: 04 Jul 2011 04:35 AM PDT


    Kecacatan dia tidak membuatkannya lupa pada keluarga ,tanggungjawab
    dan Tuhan...

    Kaki 'Berotak' Pertama Dunia Pengubah Kehidupan

    Posted: 04 Jul 2011 03:45 AM PDT


    London – Seorang lelaki mengalami pemotongan kaki akibat kanser tulang. Berkat kaki buatan revolusioner ini, kehidupan lelakiini berubah drastik.

    David Johnson (19) menjadi lelaki pertama dunia yang mendapat kaki buatan yang mampu 'berfikir'. Kaki ini membuat Johnson boleh berjalan secara alami mengikuti gerak tubuh. Kaki buatan ini dirancang merasakan bahagian tubuh lain, bukan menerima perintah pengguna.

    "Kaki ini memberi lebih banyak kendali dan memberi saya kemampuan berjalan seperti semulajadi" ujarnya seperti dilaporkan Dailymail.

    "Kerana kaki buatan ini menggantikan otot yang 'hilang,' kaki ini mampu membantu saya naik tangga atau bangun dari kerusi serta berjalan di tanah datar," lanjutnya.

    Perangkat bertenaga bateri ini menggunakan teknologi bionik canggih yang mampu mengadaptasi langkah, kecepatan dan jenis medan serta mampu membantu mencegah terjatuh. Kaki buatan ini merupakan hasil perusahaan Islandia Ossur.

    Kaki buatan ini rasmi dilancarkan di Science Museum London dan telah digunakan German Health Service serta swasta lain yang bergerak di bidang kesihatan di Eropah.

    "Power Knee memberi harapan baru mereka yang mengalami pemotongan kaki," ujar juru bicara perusahaan itu.

    Perangkat ini mendorong pengguna menjadi lebih aktif dan mahu melakukan aktiviti yang mereka inginkan, katanya.[zonamaya]

    Remaja tukar namanya kepada Captain Fantastic Faster Than Superman Spiderman Batman Wolverine Hulk And The Flash Combined

    Posted: 04 Jul 2011 02:35 AM PDT

    GLASTONBURY, KOMPAS.com - Seorang remaja berusia 19 tahun secara rasmi mengganti namanya menjadi Captain Fantastic Faster Than Superman Spiderman Batman Wolverine Hulk And The Flash Combined, atau jika diterjemahkan menjadi Kapten Fantastik Lebih Cepat Daripada Superman Spiderman Batman Wolverine Hulk Dan The Flash Digabungkan. Remaja berasal Glastonbury, Inggris, itu sebelumnya bernama George Garratt.

    Harian The Telegraph memberitakan, anak itu menggunakan layanan online untuk mengubah namanya secara rasmi dengan membayar 20 dollar AS Nama baru, yang dia anggap terpanjang di dunia itu, membuat neneknya marah dan tak mahu lagi bicara dengannya.

    "Aku ingin nama yang unik dan memutuskan bertema superhero," kata George atau sekarang, Captain Fantastic, soal pilihannya.(UPI/WAS)

    Seorang ibu bejaya menangkap seorang budak yang jatuh dari tingkat 10

    Posted: 04 Jul 2011 01:45 AM PDT

    BEIJING, KOMPAS.com — Seorang gadis cilik China yang berusia dua tahun seakan-akan mempermainkan kematian setelah jatuh dari jendela tingkat 10 sebuah apartment. Walaupun masih kritikal dia selamat berkat seorang pejalan kaki yang berlari untuk menangkapnya.

    Si penyelamat, Wu Juping, berusia 31 tahun dan merupakan ibu dari seorang bayi berusia tujuh bulan. Ia melihat anak itu bergayut di jendela blok apartment yang tinggi itu. Perempuan pahlawan yang bertindak cepat itu menanggalkan kasut tumit tingginya lalu berlari ke arah kanak-kanak yang akan jatuh dengan dua tangan yang siap menadah.

    Wu Juping dipuji sebagai pahlawan di televisyen China. Siaran televisyen memperlihatkan dia sedang dirawat di tempat tidur hospital kerana patah lengan setelah kecelakaan pada hari Sabtu itu. Wu menderita patah lengan kiri ketika anak kecil itu menimpanya sebelum jatuh ke rumput. Ia kemudian pengsan akibat kekuatan hentaman anak kecil tersebut.

    Anak yang diselamatkan, Niu Niu, menderita perdarahan dalaman dan masih dalam keadaan kritikal. Ia ditinggalkan sendirian di apartmentnya ketika kecelakaan terjadi. Demikian lapor pejabat berita rasmi China, Xinhua.

    Kecelakaan itu terjadi dekat Hangzhou, ibu kota daerah Zhejiang. Jin Dengfeng,pengarah sebuah hospital di kota Fuyang yang menawarkan rawatan bagi Wu ketika mendengar khabar mengenai aksi itu, mengatakan bahawa perempuan tersebut telah mempertaruhkan hidupnya dengan menghambat jatuhnya si anak. "Dia boleh saja meninggal atau lumpuh seumur hidup jika anak itu menimpa kepala atau punggungnya," katanya.

    Wu mengatakan, kerana cederanya, dia terpaksa berhenti menyusui anak lelakinya yang masih bayi lebih awal dari yang direncanakan. "Saya tidak menyesali apa pun. Saya hanya berharap, Niu Niu boleh sembuh," katanya sebagaimana dikutip The Daily Mail, Senin (4/7/2011).

    Wanita bogel ni stress dan cuba untuk bunuh diri

    Posted: 04 Jul 2011 12:45 AM PDT



    sumber : stomp.sg.com

    A naked woman spent reportedly one and a half hours sitting on the ledge of a HDB flat on the sixth floor in Toa Payoh last Sunday (June 26), while more than 100 residents gathered to watch.

    The 45-year-old woman was eventually pulled to safety by police and SCDF officers and was sent to Tan Tock Seng Hospital for a check-up.

    The police have also arrested the woman for investigation.

    A neighbour told reporters that the woman appeared unstable, and often shouted at others for no reason.

    The STOMPer said:

    "Is she too stressed out?

    "Even if she wanted to commit suicide, why must she remove all her clothes?"

    Video..pelajar tergolek ketika menari kesukaan selepas terima ijazah

    Posted: 03 Jul 2011 11:30 PM PDT



    AKIBAT TERLAMPAU GEMBIRA..KESIAN CIK ADIK NI...

    Cantik yang menipu

    Posted: 03 Jul 2011 10:00 PM PDT









    dengan teknik make up kita mudah tertipu.....

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS