Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Kilafairy di Pelancaran AKU SUDIRMAN

Posted: 12 May 2012 07:15 PM PDT

Lama betul tak jumpa dengan Kilafairy. Budiey masih ingat lagi, kali terakhir jumpa dia masa Budiey hadir di Majlis Prebiu Filem Karak. Itu pun tak sempat nak berbual santai dengan anak kepada penyanyi terkenal era 80an, Rohana Jalil ni.

Namun, pada 11 Mei lalu, Budiey sempat juga berjumpa dengan Kilafairy di Majlis Pelancaran AKU SUDIRMAN di Zebra Square, Off Jalan Tun Razak. Di sebalik dirinya yang makin cun melecun, Budiey rasa Kilafairy makin kurus dan langsing. Ke memang dari dulu lagi dia slim macam ni?

Macam-macam cerita Budiey dengar pasal pelakon dan penyanyi ni. Kira, Kila antara yang terpalit gak dengan kisah kontroversi.

Kita lupakan seketika tentang beberapa kisah sensasi Kilafairy kerana tak lama lagi sebuah filem lakonan beliau akan ditayangkan di pawagam. Semasa Budiey menemubual Kilafairy, Kila kata dia ambil tawaran untuk berlakon filem Hoorey Hoorey sebab dia nak sangat berlakon dalam filem muzikal di mana dia perlu berlakon, menari dan menyanyi.

Watak yang dipegang oleh Kila pun boleh tahan jugak di mana Kila memegang watak antagonis, jenis yang mahu lebih popular dari orang lain. Pendek kata, nak tahu lebih lanjut, kena tonton filem Hoorey Hoorey arahan Saw Teong Hin ni.

Budiey rasa filem ini menarik sebab ada menampilkan lagu-lagu Allahyarham Dato' Sudirman yang diolah semula ke dalam bentuk yang lebih segar. Unik gak la kan?

Video Temubual Santai Bersama Kilafairy

Perkembangan terkini, Kilafairy sekarang telah menyiapkan lagu single terbaru yang disiapkan dalam dua versi iaitu dalam bahasa Inggeris dan bahasa Melayu. Lagu berjudul Pasti ini ditulis sepenuhnya oleh Amelia AF. Eh, lama tak jumpa Amelia ni.

Selain sibuk dengan jadual pembelajaran, Kila juga sibuk dengan butik yang diusahakan bersama kakaknya di USJ. Insyaallah, butik ini akan dilancarkan pada awal bulan depan. Konsepnya agak fantasi. Haa… sesuailah dengan Kila-Fairy. Warna butik ni semua putih dan ada dua tingkat. Kakaknya selaku pereka fesyen, manakala Kila pula akan fokus kepada rekaan kasut.

Terbaru, Kila baru sahaja tamat pengambaran drama Tanah Kubur arahan Rashid Sibir.

Gambar Terbaru Kilafairy.

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Kilafairy

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Kilafairy di Red Carpet FFM24
  • Gambar Kilafairy di Anugerah Skrin 2011
  • Gambar Kilafairy di Prebiu Media Filem Karak
  • Gambar Kilafairy Seksi di Anugerah Bintang Popular 2010
  • BIO Channel Siar Bio. Beat: Sudirman Arshad
  • Program TV, Konsert & Majlis Tahlil Memperingati Sudirman
  • Cetakan Semula Album Sudirman Aku Bukan Penghibur & Kul It
  • Filem Hoore Hoore
  • Gambar Afdlin Shauki @ Pelancaran Produk Evian
  • Rumah Allahyarham Sudirman Terbakar
  • Anang Nikah Dengan Ashanty

    Posted: 12 May 2012 10:23 AM PDT

    Anang, Ashanty Sah Bergelar Suami Isteri

    JAKARTA: Selepas melalui proses persiapan yang panjang, penyanyi dan komposer Anang Hermansyah dan Ashanty akhirnya sah bergelar pasangan suami isteri.

    Dengan sekali lafaz, bekas suami kepada penyanyi Krisdayanti itu bernikah dengan Ashanty di Masjid Albina, Senayan di sini pada petang Sabtu. Majlis akad nikah itu disaksikan keluarga kedua belah pihak.

    Busana-pengantin-Anang-dan-Ashanty

    Bapa kepada Aurel dan Azriel itu menyunting Ashanty dengan mas kawin berupa sepersalinan pakaian solat, dua set perhiasan dan wang hantaran yang hanya sebanyak RM4.187 (Rp12.512), melambangkan hari jadi mereka.

    "Dia (Ashanty) sekarang sah menjadi isteriku," ujar Anang dalam nada bahagia sebelum memeluk dan mencium Ashanty di hadapan media. – KAPAN LAGI

    Ashanty dan Anang Hermansyah akhirnya resmi menjadi pasangan suami istri, hari ini setelah mengucapkan ijab kabul di Masjid Al Bina Senayan, Jakarta Pusat.
    Ashanty yang tiba lebih dulu di Masjid Al Bina Senayan, saat turun dari Jaguar bewarna hitam, ia terlihat cantik dengan kebaya krem dipadu dengan kain berwarna coklat.

    Anang diarak dengan iringan shalawat dan rebana. Dia mengenakan jas, celana dan peci berwarna krem. Aurel dan Azriel juga demikian, serasi dengan warna krem dan berjalan lebih dulu di hadapan Anang membawa hantaran.

    Aurel membawa cincin yang masih dibalut dengan kotaknya, sementara Azriel membawa uang Rp10 ribu, Rp2 ribu, dan beberapa koin yang digunakan sebagai mas kawin.

    Selama proses akad nikah, pasangan ini terlihat tegang. Tapi, Anang berhasil mengucapkan ijab kabul dengan lancar dan satu nafas. Raut ketegangan itu seketika berubah menjadi senyuman. Begitupun dengan Ashanty yang terlihat senyum setelah Anang lancar mengucapkan ijab kabul.

    Mas kawin pasangan ini berupa seperangkat alat salat dan perhiasan dan simbol tanggal hari ini berupa Rp 12.512. Rencananya, pasangan ini akan menggelar resepsi pernikahan pada tanggal 20 Mei 2012 di Hotel Shangri-La.

    Anang-dan-Ashanty-Menikah-12-Mei

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Syahrini Krisdayanti Anang Hermansyah
  • Gambar Syahrini di Pelancaran Album Jangan Memilih Aku
  • Quotes of The Day: Siti Nurhaliza Tersentuh Simpati
  • Kompilasi Video Sekitar Majlis Pengumuman Nikah Scha & Awal
  • Gambar Ning Baizura Nikah
  • Gambar Zed Zaidi & Nelly Nathalia Nikah
  • Kris Dayanti dan Anang SAH Bercerai
  • Gambar Scha Alyahya & Awal Ashaari Nikah
  • Gambar Majlis Nikah Lisa Surihani & Yusry KRU
  • Gambar Scha Alyahya & Awal Ashaari di Majlis Pengumuman Kahwin
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Pelajar Nakal Rakam Seluar Dalam Guru dan Sebar di Internet

    Posted: 12 May 2012 09:00 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Polis menangkap dua pelajar lelaki di sebuah SMA di  Louisville, Kentucky, Amerika Syarikat (AS) setelah mengambil rakaman video seluar dalam guru menggunakan telefon dan menyebarkannya di internet. Demikian diberitakan Fox News, Sabtu (12/5/2012).
    Dalam surat perintah penangkapan disebutkan, dua pelajar di SMA Louisville's Doss High School, masing-masing bernama Eugene Cain (18)dan Devon Ewing (18), merakam video itu pada Rabu lalu.
    Polis mengatakan, Ewing meminta bantuan sang guru dan ketika ia membongkok Cain memegang telefon Ewing dan merakam seluar dalam guru perempuan tersebut. Dua hari kemudian, video itu menyebar di YouTube dan menggemparkan sekolah. Video pengintipan seperti ini masuk kategori kejahatan kelas D dengan ancaman hukuman satu hingga lima tahun penjara.

    Pasangan meraba buat penumpang 'train' gelisah

    Posted: 12 May 2012 08:45 PM PDT

    STOMPer WJ says this 'raunchy' couple were apparently groping each other on the train and making commuters very uncomfortable.

    The STOMPer wrote:

    "Over-affectionate couple groping on train; commuters uncomfortable.

    "I was doing my regular Friday crossword puzzle on the train when I saw this raunchy couple displaying excessive amounts of affection. 

    "The commuters on the train at the time, me included, felt extremely uncomfortable. 

    "This has no place in a society like Singapore. What will this teach the future sons (or daughters) of our country?

    "Thankfully, I got off the train at the next stop. Just imagine the trauma had I continued staring! 

    "I do hope this never happens again. On another note, what is a large, meat eating animal that is 4 letters?"



    sumber : stomp.com.sg

    Papan tanda perniagaan yang kurang ajar

    Posted: 12 May 2012 08:30 PM PDT


    Percayakah Kamu Lukisan "Minimalis" Ini Berharga $86,9 juta

    Posted: 12 May 2012 08:15 PM PDT

    Orange, red, yellow, nama lukisan karya Mark Rothko yang hanya terdiri dari tiga warna seperti judulnya dan memiliki desain super minimalis ini akan membuat kita semua menyesal mengapa dulu tidak mengambil karier sebagai seorang pelukis.



    Kerana dilihat berkali-kalipun pasti ita tak mengerti mengapa lukisan diatas yang rupanya seperti tembok setengah siap ini boleh laku dilelong  $86,9 juta di sebuah acara pelelongan seni kontempore. Itulah seni. Terkadang seni memang lebih sulit diprediksi dibandingkan seorang wanita. Bagaimana menurutmu, apakah harga setinggi itu cukup layak untuk lukisan tahun 1961 ini?

    Beraksi ghairah: Nora Danish dikritik!

    Posted: 12 May 2012 08:00 PM PDT


    HAMPIR dua minggu berada di Tanah Suci bagi mengerjakan umrah, akhirnya aktres jelita, Nora Danish selamat tiba di tanah air, 10 Mei lalu.
    Rasanya ramai yang mencari Nora kerana sepanjang pemergiannya di Tanah Suci, gambar pelakon drama Tentang Dhiya ini beraksi seksi di sebuah majalah menjadi perbualan hangat.
    Penampilan Nora mengejutkan peminatnya kerana biarpun sering tampil dengan imej seksi, namun Nora kelihatan lebih 'berani' dalam majalah itu.
    Zass cuba menghubungi Nora bagi mendapatkan kenyataannya berkenaan perkara itu tetapi gagal. Mungkin Nora masih mahu berehat selepas pulang ke tanah air.
    Apa pun, sama-samalah kita tunggu Nora memberikan kenyataannya dalam masa terdekat.
    sumber : sinar harian

    Kamera Leica termahal di dunia

    Posted: 12 May 2012 07:45 PM PDT



    VIENNA, Austria – Sebuah kamera prototaip Leica buatan 1923 dijual pada harga 2.16 juta euro (RM8.57 juta) dalam satu lelongan di sini sekali gus mencatat rekod baharu kamera paling mahal di dunia.
    Kamera prototaip Leica siri O berkenaan dibeli oleh seorang pembida misteri semalam.
    Cuma 25 buah kamera siri O dihasilkan bagi menguji pasaran kamera lensa 35 milimeter sebelum pengeluaran secara besar-besaran dibuat pada 1925.
    Rekod sebelum ini dicatat pada tahun lalu juga oleh sebuah kamera siri O.
    Kamera berkenaan dijual pada harga 1.32 juta euro (RM4.05 juta) manakala lelongan pertama kamera siri O pada 2007 cuma meraih 336,000 euro (RM1.03 juta). – AFP
    sumber : kosmo online

    Lelaki dagang wanita ditangkap

    Posted: 12 May 2012 07:30 PM PDT


    BANGKOK: Seorang lelaki ditahan kerana terlibat dalam rangkaian pemerdagangan manusia dengan menghantar tiga wanita Thai ke Jepun, tahun lalu.
    Tiga wanita yang diselamatkan polis wilayah Nagano September lalu memberitahu, Chakraphan Wacharaphin, 55, membantu menguruskan dokumen perjalanan dan tiket kapal terbang untuk mereka bekerja di restoran di Jepun. 
    Ketua Divisyen Antipemerdagangan Manusia, Polis Diraja Thailand berkata, apabila tiba di Jepun, mereka dipaksa melacur.

    Chakraphan tidak mengaku terlibat dalam pemerdagangan manusia ketika ditangkap kelmarin, tetapi mengaku menerima antara 20,000 dan 40,000 baht (RM2,000 dan RM4,000) daripada setiap wanita untuk menguruskan visa mereka ke Jepun.



    Katanya, ibu bapa mereka setuju dengan urusan visa itu. - Agensi



    sumber : myMetro

    Pembuat kereta Mustang meninggal dunia

    Posted: 12 May 2012 07:15 PM PDT


    WASHINGTON: Pemandu kereta lumba dan pembuat kereta, Carroll Shelby meninggal dunia pada usia 89 tahun, semalam.
    Shelby yang terkenal dengan kereta sukan di era 60-an, AC Cobra dan Shelby Mustang, meninggal dunia di Hospital Baylor di Dallas, Texas. - Agensi


    SUMBER : MYMETRO

    Abang baling kasut

    Posted: 12 May 2012 07:00 PM PDT


    OSLO: Abang kepada seorang mangsa yang ditembak mati dengan kejam oleh Anders Behring Breivik, membaling kasut di perbicaraan pembunuh itu di mahkamah sambil menjerit "Pergi jahanam! Kau bunuh adik aku!"
    Kejadian itu berlaku selepas beberapa hari saksi memberi keterangan dalam kes pembunuhan beramai-ramai paling ganas di Norway.
    Kasut yang dibaling itu tidak mengenai Breivik, sebaliknya mengenai seorang daripada peguamnya, Vibeke Hein Baera, yang duduk paling dekat dengan galeri awam ketika laporan bedah siasat dibacakan.

    Polis berkata, "penyerang" yang dibawa keluar dari mahkamah, adalah abang seorang daripada 69 mangsa yang ditembak mati oleh Breivik di sebuah pulau kecil di Utoeya ketika perkhemahan belia yang dianjurkan oleh Parti Buruh, Julai lalu.



    Breivik mengaku membunuh semua mangsa tetapi tidak kepada tanggungjawab jenayah atas alasan dia melindungi keaslian penduduk Norway daripada penghijrahan orang Islam dan polisi multikulturalisme oleh parti pemerintah, Parti Buruh.


    Akhbar Aftenposten menamakan lelaki yang membaling kasut itu sebagai Hayder Mustafa Qasim, abang kepada pencari suaka dari Iraq yang dibunuh Breivik.

    Hayder memberitahu akhbar itu, "Saya buka kasut dan berdiri, menjerit kepada si pembunuh, pandang matanya dan baling kasut itu."

    Katanya, "Saya jerit "Pergi jahanam!" Dia pandang tepat ke mata saya. Saya rasa dia faham maksud saya."

    Kejadian itu serupa dengan kejadian di mana seorang wartawan Iraq membaling kasut ke arah bekas Presiden Amerika Syarikat, George W. Bush pada 2008.

    Membaling kasut ke arah seseorang adalah perbuatan paling menghina di Timur Tengah kerana kasut dianggap objek tidak bersih.

    Akhbar tempatan melaporkan, Brejvik, 33, berkata selepas insiden itu, "Kalau ada sesiapa mahu baling sesuatu ke arah saya, buatlah ketika saya masuk atau tinggalkan mahkamah. Jangan baling apa-apa ke peguam."

    Kejadian yang berlaku kelmarin adalah yang pertama dalam perbicaraan itu. Kebanyakan pemerhati terkejut dengan sikap Breivik yang tenang ketika di mahkamah.

    Polis cuba untuk tidak membesarkan kejadian itu.

    Pegawai polis yang bertanggungjawab dalam operasi di mahkamah berkata, "Kami menganggap ini sebagai kejadian spontan akibat rasa emosi yang tidak boleh ditahan." - Reuters



    sumber : myMETRO

    Terminum darah

    Posted: 12 May 2012 06:45 PM PDT


    SEREMBAN: "Sebaik terjaga dari tidur, saya tersentak dan berasa seolah-olah terminum darah sendiri sebaik melihat ia memenuhi tudung," kata Nurfarahim Abdullah, 21, mangsa kemalangan membabitkan dua bas dan sebuah treler di Kilometer 258.8 Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah selatan berhampiran Plaza Tol Port Dickson, di sini, awal pagi semalam.
    Perjalanan lebih 80 peserta rombongan yang selesai menghadiri Majlis Perhimpunan Ulang Tahun Umno ke-66 di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur bertukar tragedi dua bas mereka kemalangan menyebabkan seorang penumpang warga emas maut manakala 77 lagi cedera.

    Difahamkan, dalam kejadian jam 2.58 pagi, kedua-dua bas membawa rombongan dari Terengganu dan Johor menuju ke Melaka dan Batu Pahat.


    Sejurus tiba di lokasi kejadian, bas membawa peserta dari Terengganu dikatakan hilang kawalan lalu melanggar belakang sebuah treler sebelum dirempuh pula bas membawa peserta dari Johor dari arah belakang.

    Kejadian itu menyebabkan wanita warga emas, Roa Dol, 79, dari Batu Pahat, Johor, dipercayai tercampak keluar manakala 77 lagi penumpang, rata-ratanya wanita, termasuk pemandu bas, cedera.


    Roa yang dikejarkan ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) disahkan meninggal dunia lebih dua jam kemudian di hospital terbabit.



    Menurut Nurfarahim dari Kampung Langgor, Hulu Terengganu yang juga anggota rombongan dari Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Berang, Terengganu itu, mereka dalam perjalanan ke Bukit Katil, Melaka selepas menghadiri sambutan berkenaan.

    "Ketika kejadian, semua peserta rombongan lena tidur dan sejurus mendengar dentuman kuat, ramai penumpang dilihat meraung kesakitan," katanya.



    sumber : myMetro

    Jalan sambil pegang pisto

    Posted: 12 May 2012 06:30 PM PDT


    PETALING JAYA: "Saya terdengar bunyi letupan kuat dan menjenguk ke luar tingkap untuk melihat apa yang berlaku sebelum ternampak seorang lelaki yang memakai topi keledar berjalan sambil memegang pistol di tangannya," kata saksi kejadian cubaan samun satu kedai pengurup wang di Jalan SS2/60 Sea Park, di sini, semalam.
    Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu, seorang pekerja lelaki warga India berusia 32 tahun cedera di pinggang kiri akibat terkena tembakan ketika cuba menyelamatkan abangnya dan dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk rawatan lanjut.

    Saksi yang hanya mahu dikenali sebagai Cindy, 28, dan bekerja di premis berhampiran berkata, ketika kejadian dia berada di tingkat atas kedai pengurup wang itu sebelum terdengar bunyi letupan.


    "Saya terkejut melihat lelaki terbabit memegang pistol dan memikirkan mungkin berlaku rompakan sebelum cepat-cepat beralih dari tingkap itu kerana bimbang dilihat lelaki itu.

    "Tidak lama kemudian saya dengar kekecohan lagi di tingkat bawah dan turun sebelum terkejut apabila mendapati seorang lelaki terbaring berlumuran darah," katanya.


    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, berkata kejadian berlaku ketika seorang pekerja kedai pengurup wang sedang membuka pintu premis yang turut dikongsi dengan beberapa peniaga lain apabila tiba-tiba dihampiri dua lelaki bermotosikal "Suspek pertama cuba memasuki premis itu tapi dihalang pekerja kedai pengurup wang berkenaan dan berlaku pergelutan antara mereka.



    "Ini menyebabkan suspek pertama melepaskan tembakan ke arah pekerja itu tapi tersasar dan mengenai peralatan dalam kedai," katanya.

    Menurutnya, melihat keadaan semakin genting suspek kedua pula muncul menyebabkan adik pekerja kedai pengurup wang itu cuba membantu abangnya. "Lelaki itu yang juga bekerja kedai sama cuba menghalang suspek kedua mendekati abangnya. Malangnya, dia pula ditembak suspek kedua dan terkena di bahagian kiri pinggang.


    "Panik melihat mangsa rebah dan berlumuran darah, kedua-dua suspek segera beredar dari tempat kejadian dan meninggalkan motosikal mereka di depan premis berkenaan," katanya.


    sumber : myMetro

    Sukat dosa guna lilin

    Posted: 12 May 2012 06:15 PM PDT


    SHAH ALAM – Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) kini memantau penyebaran satu ajaran sesat yang dipercayai mengenakan bayaran kepada para pengikut untuk mengukur tahap keimanan masing-masing serta menghapuskan dosa dengan sekadar membakar lilin.
    Ajaran sesat ini yang dipanggil Ajaran Ibu Puteri dipercayai didalangi oleh seorang individu bergelar Datuk sejak tahun 2007.
    Lelaki itu bagaimanapun telah meninggal dunia tahun lalu, namun ajarannya terus berkembang.
    Pihak berkuasa setakat ini mengesan kewujudan ajaran tersebut di beberapa kawasan sekitar Lembah Klang seperti Shah Alam, Puchong dan Petaling Jaya.
    Apa yang mengejutkan, ajaran sesat ini turut disertai imam, jemaah haji dan umrah.
    Seorang bekas pengikut ajaran itu yang dikenali sebagai Pak Ungku, 50, menceritakan, mereka kebiasaannya membakar lilin di dalam pinggan berisi air.
    Katanya, jika kesan cairan lilin itu banyak, maka individu tersebut didakwa mempunyai banyak dosa.
    Seterusnya, nama individu itu akan dimasukkan dalam satu senarai untuk upacara berasingan bagi menghapuskan dosa dan sesi pengampunan yang dilakukan oleh pengikut kanan ajaran berkenaan.
    sumber : kosmo online

    Ibuku isteriku,bapaku suamiku

    Posted: 12 May 2012 06:00 PM PDT


    ULU BARAM: Mungkin pelik bagi kita, tetapi satu kumpulan suku kaum Penan di sebuah perkampungan di sini masih mengamalkan perkahwinan sesama ahli keluarga, termasuk anak dengan ibu, bapa atau sesama saudara kandung.
    Siasatan dan tinjauan Metro Ahad mendapati, kira-kira 15 keluarga yang mendiami kawasan itu secara berpindah-randah walaupun disediakan rumah panjang, mempunyai pertalian darah, malah 10 pasangan berkahwin dengan darah daging sendiri.
    Ia dipercayai menjadi antara faktor kebanyakan remaja dan kanak-kanak di situ tidak memiliki kad pengenalan kerana mereka biasanya tidak mendaftarkan kelahiran hasil perkahwinan cacamarba itu, selain tidak sempat ke klinik.

    Bagi masyarakat tempatan, terutama pada zaman dulu, ia perkara biasa kerana mereka yang hidup nomad dalam jumlah kecil tidak banyak pilihan untuk mencari pasangan hidup, namun ia janggal bagi masyarakat luar.



    Walaupun perkahwinan sesama mahram, termasuk antara dua beranak, semakin terhakis selepas mereka mula mendiami rumah panjang, komuniti yang mendiami kediaman itu sebenarnya masih adik-beradik.



    sumber : myMetro

    Ibu muda maut bersama bayi

    Posted: 12 May 2012 05:45 PM PDT


    ROMPIN: Seorang ibu muda bersama bayinya terbunuh selepas kenderaan pacuan empat roda dinaiki terbabas dan merempuh tebing bukit sebelum terbalik di Ladang Sungai Murung, dekat Jalan Bukit Ibam, di sini, petang kelmarin.
    Dalam kejadian jam 5 petang, penumpang di bahagian depan, Asia Puteh, 24, bersama bayinya berusia enam bulan meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.

    Ketua Polis Daerah Rompin, Deputi Superintendan Johari Jahaya berkata, siasatan awal mendapati, pacuan empat roda itu dipandu ibu kepada Asia, Maiki Lekong, 61, dipercayai terbabas sebelum merempuh tebing di kanan jalan ketika mereka dalam perjalanan pulang ke rumah di Kampung Cemupuk, Kedaik, dekat sini.


    Menurutnya, berikutan rempuhan itu, kenderaan dinaiki tiga beranak terbabit terbalik dengan kedua-dua tayar ke atas, menyebabkan semua mangsa tersepit dalam kenderaan.


    sumber : myMetro

    [Kontroversi] Ada model Korea berumur 15 tahun yang sanggup ambil gambar tanpa pakaian

    Posted: 12 May 2012 05:30 PM PDT

    Gadis Korea berumur 15 tahun ini sedang mengundang kontroversi atas beberapa gambar dirinya yang dinilai tidak sepatutnya untuk model yang berumur sepertinya oleh masyarakat Korea. Agensi modellingnya sendiri mengaku pengambilan foto itu bukan semata-mata paksaan untuk Park Seo Jin tetapi memang permintaan dari dirinya sendiri.


    "Foto  seperti ini kami targetkan untuk  model kami yang berusia 20 tahun ke atas, namun dirinya (Park Seo Jin) menyanggupinya dan kami menganggap itu sebagai  untuk menjalankan misi kami tersebut." Park Seo Jin sekarang sedang meningkat naik dalam kariernya sebagai seorang model, tetapi bukan kerana gambar itu saja, tetapi kerana Park Seo Jin sendiri merupakan pemenang sebuah acara bernama I Am A Model Season ke 4 dan merupakan pemenang termuda.Dia masih berumur 15 tahun ketika itu.


    Berikut inilah beberapa foto dirinya yang hanya memakai seluar jeans dan hanya menutupi bahagian atas tubuhnya dengan rambut panjangnya yang menjadi kontroversi tersebut :



    Nenek pun tak mahu kalah

    Posted: 12 May 2012 05:15 PM PDT

    Nenek zaman sekarang makin dahsyat...
    tak mahu kalah....
    Tak caya cuba tengok gambar ini...







    Ini Dia Perbezaan Seks dengan Lelaki Disunat dan Tak Disunat

    Posted: 12 May 2012 05:00 PM PDT


    Pada mulanya, sunat dilakukan sebagai sebahagian dari tradisi. Namun lama-kelamaan, sunat juga dilakukan untuk kebersihan dan kesihatan penis. Meskipun begitu, masih banyak lelaki bersunat keraa beberapa alasan tertentu belum menjalani sunat di masa dewasanya. Kondisi disunat atau tidak disunat ini ternyata dapat memengaruhi kehidupan seks lelaki dan tentu saja pasangannya.
    Menurut Dr Patti Britton, PhD, direktor Sexuality Certificate Track di Chicago School of Professional Psychology/Westwood, sunat memberikan keuntungan khusus bagi Anda mahupun pasangan Anda. Pertama, si dia tak perlu susah-susah lagi membersihkan kulit penutup bahagian kepala penisnya (preputium, atau lebih dikenal dengan sebutan kulup). Kepraktisan ini tak dimiliki oleh pria yang tidak disunat, kerana ia butuh upaya ekstra untuk menarik kulit tersebut dan membersihkan bahagian yang tertutup sebelumnya.

    Membersihkan area kepala penis (yang tertutup kulup) memang diperlukan untuk menghindari aroma tak sedap atau pengaruh yang lebih serius dari penumpukan bahan yang dikeluarkan oleh kelenjar (smegma). Dengan sendirinya, lebih sedikit bakteria atau kuman yang boleh berpindah ke tubuh Anda dan mempengaruhi kesihatan Anda.

    Kedua, sebagian perempuan memilih lelaki yang sudah disunat kerana penetrasi yang terjadi akan mengurangi gesekan yang kurang nyaman di dalam vagina. Begitu terjadi penetrasi, kepala penis yang sudah disunat lebih mudah masuk dan keluar untuk menciptakan rasa nyaman untuk Anda mahupun pasangan Anda.

    Sedangkan bila Anda memiliki pasangan yang belum disunat, seks yang lebih aman harus lebih diperhatikan. Lelaki dengan penis yang masih tertutup kulup kadang-kadang mengalami kesulitan menemukan kondom yang sesuai, atau memastikan kondom tetap terpasang selama penetrasi terjadi. Hal tersebut boleh menciptakan kekhuaatiran tersendiri bagi perempuan, dan dengan sendirinya mengacaukan aktiviti seks tersebut.

    Penis yang belum disunat juga memiliki aroma atau rasa yang berbeza. Aroma di area genital memang normal, tetapi jika terlalu kuat, kemungkinan besar penis pasangan kurang terjaga kebersihannya. Higienitas yang kurang juga bisa menyebabkan infeksi di bawah kulup, yang gejalanya boleh berupa iritasi, kemerahan, aroma tak sedap, dan gejala tak normal lainnya.
    Meskipun begitu, bila selalu dijaga kebersihannya, penis yang belum disunat juga memberikan sensasi tersendiri. Lapisan tipis dari preputium tersebut sangat sensitif. Ketika mengalami ereksi, kulit tertarik sendiri ke porosnya, menampakkan kepala penis sehingga terlihat sama dengan penis yang sudah disunat. Selama intercourse, seks oral, dan masturbasi, kulit yang tertarik tersebut boleh bertindak sebagai pelumas. Ketika penis mendorong masuk, ia akan menciptakan gesekan ekstra yang bisa saja menimbulkan kenikmatan tersendiri bagi perempuan yang menyukainya.

    Pada akhirnya, tidak ada yang lebih baik atau lebih buruk saat berhubungan seks dengan lelaki yang disunat atau tak disunat. Semuanya kembali pada selera masing-masing perempuan. Perempuan yang memiliki pasangan yang tak disunat pun boleh menikmatinya.
    (Dari berbagai sumber)

    Kes Mengerikan! Seorang Lelaki Kepalanya Tertusuk Besi Tembus ke Pipi, Namun Tetap Hidup

    Posted: 12 May 2012 04:45 PM PDT

    Hidup di tangan Tuhan, semua orang tahu itu. Tapi tetap saja orang sulit mengerti kenapa seorang yang tertancap besi tengkorak kepalanya tembus hingga ke pipi boleh tetap hidup bahkan hanya memerlukan waktu 10 hari memulihkan keadaanya. Apa yang ingin anda komen dari kess ini, ajaib, aneh, luar biasa?!! Itulah bukti nyata kebesaran Tuhan. Nyawa tak akan tercabut dari kehidupan seseorang tanpa seizin Tuhan Yang Maha Kuasa.



    Kes Phineas Gage, adalah salah satu contoh kes paling memeranjatkan yang tercatat dalam sejarah perubatandunia. Orang menyebut Phineas Gage adalah laki-laki beruntung. Dia berusia 25 tahun, seorang supervisor pembangunan rel kereta api Rutland dan Burlington di Vermont. Suatu hari kemalangan kerja yng ngeri terjadi padanya. Dia sedang meletakkan bahan peledak ke dalam tanah untuk meledakkan batu besar, tiba-tiba bahan peledak itu meledak.

    Besi yang digunakan untuk memadatkan bahan peledak terlontar ke udara dan dengan kecepatan luar biasa jatuh  menembus tengkorak kepala Phineas Gage hingga ke pipi. Besi itu panjangnya 109 cm beratnya 6 kg. Boleh dibayangkan dahsyatnya kejadian itu. Semua orang menyangka Gage mati ketika itu juga. Pemandangan yang sangat mengerikan, besi sepanjang 1 meter itu menyembul di kepala dan pipi. Tapi aneh, terjadi keajaiban, Gage yang bersimbah darah, selamat. Bahkan dia tetap sedar ketika orang-orang mengangkutnya menuju ke hospital.

    Phineas Gage

    Begitu mengerikannya keadaan Gage sampai-sampai tak seorang pun yang berani berkata dia terlepas dari maut. Tapi yang terjadi adalah sebaliknya. Selain mata kirinya yang buta seketika, tidak ada organ-organ vital lain yang dirosak oleh besi itu. Para doktor tercengang dengan kess ajaib ini.

    KEPERIBADIAN BERUBAH

    Luar biasa!! Gage hanya 10 hari dirawat di hospital. Dia kembali normal; boleh berjalan, berbicara bahkan melakukan aktiviti lain. Beberapa bulan setelah kecelakaan itu, dia merasa cukup sihat untuk bekerja kembali. Tapi bos tempatnya bekerja menolak menerima dia sebagai supervisor lagi. Selain dari penampilannya yang mengerikan, tapi telah terjadi perubahan dalam diri Gage. Keperibadiannya berubah! Ini tidak disedari Gage, tapi orang sekitarnya menyadari hal itu.

    Sebelum kecelakaan, Gage adalah pemuda yang baik, sopan, ramah dan baik hati. Tapi setelah kecelakaan itu, dia menjadi bermulut kotor, kasar dan mudah marah. Dia 'bukan' Phineas Gage yang dulu lagi. Akhirnya Gage diterima bekerja sebagai pelatih kuda di New Hampshire dan Chili sebagai pengemudi kereta pos.
    Kesan dari besi yang tertusuk di kepalanya itu adalah punca dia menderita epilepsy, penyakit itulah yang membunuhnya. Pada tahun 1860, Gage meninggal setelah serangan epilepsy yang terus menerus.

    Kes Gage ini menjadi sangat terkenal di dunia kedoktoran, khususnya sejarah ilmu saraf. Kerana dari kes itulah terkuak hubungan antara trauma otak dan perubahan keperibadian seseorang. Dalam buku penghantar psikologi berjudul "An Odd Kind of Fame: Stories of Phineas Gage" yang ditulis Malcolm Macmillan, 2/3 penjelasan dalam buku itu menguraikan kes Gage.

    Sejak kes itu terjadi bahkan setelah dia mati penelitian terus dilakukan yang menghasilkan kaedah terbaru dalam bidang kedoktoran. Bahkan contoh tengkorak Gage dengan batang besi yang tertancap dan menyembul keluar di pipi, menjadi model di Sekolah Kedokteran Harvard. Di sana kess Gage ini diteliti secara intensif khususnya para ahli saraf.

    Dari penelitian intensif kes Gage di mana terjadi perubahan keperibadian pada dirinya, didapat petunjuk bahawa bahagian  tertentu dari otak berhubungan dengan fungsi keperibadian. Setelah mempelajari apa yang terjadi pada Gage, doktor menyimpulkan bahawa luka atau tumor yang terletak di lobus frontal otak tidak mempengaruhi kemampuan otak untuk menerima informasi. Juga, tidak memiliki kesan pada gerakan fisik atau ucapan. ***diana

    http://www.neatorama.com/2010/03/08/the-strange-tale-of-phineas-gage/.

    91 TAHUN HIDUP DENGAN PELURU BERSARANG DI KEPALANYA

    Ini kasus berbeda. Kasus William Lawlis Pace tak kurang menyeramkan. Pada suatu hari yang naas, kepala William Pace yang berusia 8 tahun, secara tak sengaja tertembak. Kejadiannya: sang kakak, Marvin, mengambil pistol caliber rifle 22. Ia mengira itu pistol mainan. Saat mencoba mengutak-atik, senjata itu meledak. Pace yang berada di dekatnya menjadi korban. Peluru nyasar itu langsung menembus telinga Pace dan berhenti di tulang belakang telinganya. Di sanalah peluru itu bersarang.

    Pace mengaku, peluru tersebut telah mengakibatkan dirinya mengalami kerusakan syaraf yang luas dan mempengaruhi penampilan wajahnya. Ia juga tak dapat mendengar dengan baik, penglihatan mata sebelah kanan pun rusak. Meski begitu Pace mengaku tidak sakit hati atau dendam kepada kakaknya yang menyebabkannya menderita seperti itu. Namun, sampai akhir hayatnya, sang kakak tetap menyimpan rasa bersalah yang luar biasa.

    Kaya tapi tak berotak

    Posted: 12 May 2012 04:30 PM PDT

    Orang kaya ini membeli televisyen layar datar dengan ukuran besar, namun dia hanya punya kereta lexus kecil untuk membawa pulang TV barunya.LOL bagus suruh orang hantar...mana otak mu...

    Barvikha desa kecil tempat orang kaya

    Posted: 12 May 2012 04:15 PM PDT

    Barvikha sebenarnya adalah sebuah desa kecil di dekat Moscow, ibukota Russia. Namun selama era Soviet Barvikha mulai ditempati oleh pejabat pemerintah dan kaum intelektual tercatat diantaranya penulis terkenal Aleksey Tolstoy, tahun 1990-an desa ini malah ditempati oleh para jutawan Russia. Rumah-rumah kayu digantikan oleh rumah-rumah mewah yang dijaga ketat, tidak aneh kerana lokasi desa ini juga strategik. Dikelilingi oleh hutan pinus dekat sungai Moscow, menjadikan lokasi idaman untuk orang-orang kaya Moscow, selain itu juga dekat dengan ring road Moskva. Dengan banyaknya orang kaya di Barvikha membuat desa ini berkembang pesat. Lihat saja foto-foto dibawah ini.



    Zahia Dehar Bintang Panas Cilik yang Terkenal Berkat Ribery

    Posted: 12 May 2012 04:00 PM PDT


    Kes pelacur di bawah umur mencuat ke permukaan. Kes ini melibatkan tiga pemain bintang Perancis, yakni Franck Ribery, Karim Benzema, dan Sidney Govou. Mereka terancam kurungan tiga tahun penjara.

    Skandal prost*tusi di bawah umur yang melibatkan tiga bintang Perancis ini, membuat malu persatuan bolasepak Perancis. Meski prostitusi legal di Perancis, tapi wanita penjaja seksnya harus sudah berumur 18 tahun ke atas.

    Skandal ini terbongkar ketika polis Perancis melakukan pemeriksaan di Cafe Zaman, sebuah rumah bordil di Chams Elysess. Serbuan ini menangkap 18 wanita, salah seorang pelacur yang kemudian diketahui bernama Zahia Dehar, mengaku sering dibooking pemain sepakbola termasuk tiga bintang sepakbola Perancis.

    Zahia Dehar mendapat bayaran 2,000 Poundsterling untuk semalam. Hubungan bisnis seks dengan ketiga pemain itu, dimulai ketika Dehar masih berusia 15 tahun, sehingga dianggap telah melanggar hukum. Maka Ribery, Benzema, dan Govou pun diajukan ke pengadilan.

    Cara melukis yang unik dan pelik

    Posted: 12 May 2012 11:00 AM PDT

     Butt Painting

    Pelukis ini bernama Stephen Murmer. Dia merupakan guru seni di sebuah sekolah di Virginia tetapi dia telah dipecat kerana pihak sekolah tidak setuju dengan caranya melukis, iaitu dengan menggunakan buntutnya. Stephen melukis abstrak dengan menggunakan buntutnyanya dan kadang-kadang malah menggunakan alat kelaminnya untuk membuat bentuk-bentuk tertentu.

    Breast Painting


    Wanita ini berasal dari Tasmania (Australia). Dia menggunakan dadanya untuk membuat suatu lukisan-lukisan abstrak. Dia mendapat ilham menggunakan teknik ini dari internet. Dia menandakan setiap lukisanya dengan menggunakan puting susunya agar karyanya tidak boleh dipalsukan.

    Tongue Painting

    Ani K merupakan guru dari India yang menggunakan lidahnya untuk melukis. Dia melakukanya kerana teruja melihat seorang pemuda melukis dengan menggunakan kaki.Walaupun dia menderita sakit pada leher dan badan kerana melakukanya, namun ia sangat puas, kerana caranya yang unik tersebut, dia dapat menciptakan lukisan yang sangat luar biasa indah.

    Teeth Painting

    Christopher Kuster adalah seniman yang melukis dengan menggunakan giginya. Chris sedang menjalani perawatan kerana dia pernah mengalami kemalangan ketika dia berenang pada tahun 1992. Kemalangan tersebut membuat bahagian kiri tubuhnya menjadi lumpuh. Namun berbangga, kerana walaupun dia lumpuh, dia boleh membuat lukisan yang sangat indah.

    Eyeball Painting



    Xiang Chen adalah seniman yang memiliki bakat yang agak luarbiasa. Seniman ini dapat melukis kaligrafi di bawah kelopak matanya. Dengan kelopak matanya dan sedikit campuran seni, maka jadilah suatu lukisan yang luar biasa indah.

    Lelaki ini boleh makan 20kg sayur sehari yang dicuri dari ladang jiran

    Posted: 12 May 2012 10:30 AM PDT

    NEW DELHI: Seorang lelaki India, Nazim Baig, 32 tahun, dari Lucknow, mempunyai selera luar biasa berbanding lelaki lain di negara itu.

    Setiap hari Nazim makan kira-kira 20 kilogram sayur-sayuran yang dipetik terus dari ladang. Bagaimanapun, amalan beliau tidak direstui jiran-jirannya.

    Ini kerana Nazim sering mencuri sayur-sayuran itu daripada ladang-ladang mereka pada setiap malam dan kerap menghabiskannya sebelum matahari terbit.


    Akhbar Asian Age semalam melaporkan bahawa Nazim, yang tinggal di kampung Maulaganj, kira-kira 90 kilometer dari Lucknow, di Uttar Pradesh, memakan kira-kira 15 hingga 20 kilogram sayur mentah setiap hari, ketika semua orang sedang nyenyak tidur.

    Seorang doktor tempatan yang ditemu bual oleh akhbar itu menyifatkan tabiat pemakanan Nazim sebagai satu 'gangguan psikologi' yang perlu dirawat.

    Namun, Nazim berkata, ia adalah satu 'ketagihan' dan beliau makan untuk hidup.

    'Sejak saya kanak-kanak saya gemar makanan yang tidak dimasak, terutamanya sayur-sayuran. Saya juga boleh makan daging mentah dan telur mentah, tetapi saya lebih suka sayursayuran,' kata beliau kepada Asian Age.

    Nazim juga mengakui bahawa memandangkan beliau tidak mampu membeli sayur-sayuran begitu banyak setiap hari, beliau memutuskan untuk mencurinya pada waktu malam dari ladang-ladang jirannya.

    Pada mulanya, penduduk tempatan melaporkan insiden itu kepada polis tetapi pihak berkuasa enggan mendaftarkan kes tersebut terhadap Nazim dan tidak mengendahkannya.

    Ini kerana mereka tidak dapat menemui semula sayur-sayuran yang dicuri itu.

    Sekarang para petani terpaksa berdepan dengan sikap aneh Nazim yang tidak membahayakan itu.

    Dia hanya mencuri sayur-sayuran segar untuk memuaskan nafsu laparnya, kata laporan akhbar tersebut. — Bernama.

    Aksi perempuan yang nak tunjuk bagus,akhirnya tergolek

    Posted: 12 May 2012 10:15 AM PDT




    LETAK MAKLUMAT IKLAN

    Reaksi wanita lihat lelaki bogel

    Posted: 12 May 2012 10:00 AM PDT












    Sebenarnya mereka hairan masih ada yang tak bertamadun di
    dunia moden ni......


    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS