Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Siapa Mentor Musim Ke-6

Posted: 25 Dec 2011 10:15 PM PST

Tunjuk Ajarku… Sifu!!! slogan yang tidak asing lagi untuk program realiti pencarian bakat Mentor yang kini memasuki musim ke-6! Dengan objektif untuk melahirkan bakat-bakat baru dalam bidang seni suara tempatan, fokus Mentor adalah kekuatan vokal protege-protege yang bertanding.

Tugas barisan Mentor yang menggalas tanggungjawab sebagai tenaga pengajar dari hari pertama sesi ujibakat hingga ke peringkat akhir bukanlah suatu yang mudah. Gandingan hebat Pija & Zainal Abidin, Fiq & Amy Search, Black & Mas Idayu, Mohd & Ziana Zain dan Salma & Erra Fazira mengharungi pelbagai cabaran sepanjang saingan Mentor sebelum bergelar juara.

Kali ini, giliran artis/selebriti manakah yang akan menyemarakkan bahang Mentor musim ke-6? Segalanya akan terjawab pada hari Rabu ini di mana semua Mentor musim terbaru akan diperkenalkan kepada media.

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Siapa Mentor & Protege Untuk Realiti TV Mentor Musim Ke-3?
  • Trivia: Rambut Ikal Perang Siapa Ni?
  • Rakaman Mentor Raya 2011 Musim 5
  • Mentor Mas Idayu, Mus, Dayang Nurfaizah, Ziana Zain, Azmeer & Joe Flizzoe
  • Ujibakat Bersama Jaclyn Victor dan Mas Idayu Untuk Mentor Musim ke-3
  • Sesi Memperkenalkan Protege Mentor Musim Terbaru
  • Gambar Mentor & Protege di Rakaman Mentor Raya 2010
  • Gambar Ziana Zain & Mohd di Rakaman Mentor Raya
  • Ujibakat Mentor Bersama Awie
  • Ziana Zain Mas Idayu Rakaman Raya Mentor 4
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Airasia Spreads Christmas Cheer 38,000Ft In The Air

    Posted: 25 Dec 2011 09:51 PM PST

    AirAsia spreads Christmas cheer 38,000ft in the air
    Guests entertained with Christmas carols on board flights

    LCC TERMINAL, 23 DEC 2011 – AirAsia, the world's best low cost airline for three consecutive years (2009, 2010, 2011) spread in-flight Christmas cheer to its guests 38,000ft in the air with AirAsia Allstars carolers.

    AirAsia

    Guests on board flight AK 1362 from Kuala Lumpur to Bali, as well as flight QZ 8395 returning from Bali to Kuala Lumpur on 21 and 22 December were entertained by a team of six AirAsia Allstars belting Christmas carols during the flight with the help of the flight attendants on duty.

    This is part of AirAsia's ongoing WOW (Work on Wonders) campaign to continuously improve service and create better experiences for guests on board apart from thanking guests for their support to the airline.

    Stay connected with AirAsia via social media by following them on Twitter (twitter.com/AirAsia) and Facebook (facebook.com/AirAsia) for latest promotion updates as well other AirAsia activities.

    AirAsia

    About AirAsia & AirAsia X
    AirAsia, the leading and largest low-cost carrier in Asia, services the most extensive network with approximately 165 routes. Within 10 years of operations, AirAsia has carried over 100 million guests and grown its fleet from just two aircraft to approximately 108. The airline today is proud to be a truly ASEAN (Association of Southeast Asian Nations) airline with established operations based in Malaysia, Indonesia, Thailand and Philippines servicing a network stretching across all ASEAN countries, China, India, Sri Lanka and Australia. This is further complemented by AirAsia X, its low-cost long-haul affiliate carrier that currently flies to destinations in China, India, Australia, Taiwan¸ Iran, Korea, UK, Japan, France and New Zealand. AirAsia was named the World's Best Low Cost Airline in the annual World Airline Survey by Skytrax for three consecutive years (2009, 2010, 2011).

    AirAsia

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Arthur Christmas
  • Maxis Celebrates Christmas with Hotlink Hot Tickets
  • Photo Tony Fernandes Dressed up as God of Prosperity
  • Tun Dr. Mahathir flies on AirAsia X Today
  • Cheer4Christmas Performance at Sungei Wang Plaza
  • AirAsia Sponsors Queens Park Rangers New Away & Third Jersey
  • Juara Cheer 2010 Sorak Pasukan Kegemaran
  • AirAsia Celebrates an AllStar Wedding!
  • Airasia X To Appoint Y.B. Tan Sri Rafidah Aziz As Chairman
  • AirAsia The Fastest Growing Foreign Airline for Cargo
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Wow..ada yang yang sanggup keluar duit beli fruit cake yang berusia 70 tahun

    Posted: 25 Dec 2011 09:00 PM PST




    ARIZONA - Membeli fruitcake mungkin hal biasa bagi Anda yang memang menggemarinya. Namun, bagaimana jika yang dijual adalah fruitcake buatan 1941?


    Baru-baru ini, seorang lelaki dari Arizona telah membeli sebuah fruitcake melalui sebuah perusahan lelong online di Ohio, Amerika Syarikat (AS).


    Fruitcake tersebut dibelinya seharga USD525. Hasil penjualannya pun akan disumbangkan ke sebuah yayasan buta di barat daya Ohio.


    Adapun, perusahaan lelong Elite Estate Group, menjual fruitcake tersebut melalui situs rasmi miliknya.


    "Lelaki yang membeli fruitcake tersebut tidak bersedia disebutkan namanya dan mungkin dia membeli kek itu sebagai pelaburan Saya ragu ada orang yang mahu memakan fruitcake yang sudah berusia 70 tahun walaupun rum yang terkandung di dalamnya mungkin saja membuatnya tetap dapat dimakan," ujar pemilik Elite Estate Group Larry Chaney seperti diberitakan dari The Huffington Post, Minggu (25/12/2011).


    Sekadar informasi, fruitcake itu dibuat pada 1941 oleh The Kroger Co. Manager kedai yang  menyedari bahawa fruitcake tersebut masih tersimpan rapi menyerahkannya pada Chaney untuk dilelong.(rhs)

    Gara-gara sifat bodohnya, seorang pencuri dengan mudah dapat ditahan polis

    Posted: 25 Dec 2011 08:00 PM PST




    DUBLIN - Gara-gara sifat bodohnya, seorang pencuri dengan mudah dapat ditahan polis.


    Seorang pecandu narkoba Jason Glennon, 36, dengan mudah dapat ditangkap oleh polis setelah dia mengmbil gambar dirinya dan menyimpannya begitu saja di telefon Nokia berwarna pink yang dicurinya.


    Sebelumnya, Glennon dilaporkan telah mencuri telefon Nokia berwarna pink dan sebuah bag sandang dari kereta yang tidak terkunci di parking sebuah rumah di daerah Blanchardstown, Dublin.


    Aksi Glennon tertangkap oleh pemilik rumah dan pemilik rumah berusaha mengejarnya. Panik, Glennon menjatuhkan telefon  dan beg hasil curiannya.


    Sebulan kemudian, Glennon berhasil ditangkap setelah polis mengidentifikasi foto dirinya yang terdapat dalam telefon berwarna pink tersebut.


    Glennon melakukan kejahatan hanya 24 jam setelah dirinya dibebaskan dari penjara atas kejahatan yang sama. Glennon juga didakwa atas 53 kes pencurian lainnya yang serupa.


    Hakim Ireland menyebut Glennon merupakan ancaman selama dia berada di masyarakat dan menggunakan ubat-ubatan terlarang.


    "Ini adalah tugas saya untuk melindungi masyarakat dan untuk kes ini mengirimkannya ke penjara Mountjoy adalah solusi tepat," ujar Hakim Patrick McCartan sebelum menunda persidangan sampai March mendatang seperti dikutip dari Daily Mail, Minggu (25/12/2011).(rhs)

    Kesian kanak-kanak tak boleh bergembira kerana alergik Krismas

    Posted: 25 Dec 2011 07:00 PM PST


    Worcester, AS, Saat keluarga dan teman-temannya bersuka ria di hari Krismas, seorang kanak-kanak di Amerika  hanya boleh terangkap di dalam rumah tanpa boleh merasakan kemeriahan Krismas. Perhiasan Krismas termasuk makanan khas dan pokok Krismas boleh membuatnya alergi parah dan asma.






     Charlie Smith (3 tahun) tidak boleh menikmati cokelat, mince pie, kek, kacang atau bahkan pokok krismas. Semua perhiasan itu boleh membuat Charlie kecil mengalami reaksi alergi yang parah. Bahaya mengintai kanak-kanak asal Worcester, AS, ini bila musim Krismas tiba. Ia bahkan boleh terbaring di hospital hanya kerana menyentuh teman yang telah makan kacang.


     Keluarganya pun terpaksa harus berkorban dengan menukar pokok asli dengan pohkok Krismas buatan yang bebas debu, kerana pokok asli boleh membawa serangan asma bagi Charlie.


     "Alergi dan asma Charlie berarti bahawa Krismas adalah waktu yang berbahaya baginya. Kami harus sangat berhati-hati untuk membuatnya tetap aman sepanjang tahun, tetapi lebih khusus pada saat Krismas" jelas ibundanya Jo Smith (33 tahun), seperti dilapor Dailymail, Sabtu (24/12/2011).


     Menurut Jo, Krismas tahun ini menjadi Krismas terberat bagi keluarga Smith, kerana ia tak boleh memiliki makanan apapun yang mengandung kacang untuk merayakan Krismas, termasuk kekl, puding  dan mince pie (pie khas Krismas).


     "Orang-orang membeli sekotak cokelat tanpa berfikir panjang, tapi berbeza dengan keluarga kami. Ini bukan kerana Charlie tak boleh makan cokelat apapun, hanya saja saya harus yakin untuk membeli cokelat yang tidak mengandung kacang didalamnya," jelas Jo.


     Kakak Charlie, Harry (6 tahun), sering mendapatkan kad Krismas dengan cokelat kecil dari teman-teman sekelasnya di sekolah. Jo memberitahu Harry untuk memastikan ia mencuci tangan segera setelah makan cokelat, untuk berjaga kalau-kalau ia menyentuh adiknya, Charlie.


     "Pesta Krismas juga menyulitkan bagi kami. Kebanyakan makanan cenderung diletakkan di meja prasmanan. Untuk itu, saya harus memperingatkan tuan rumah terlebih dahulu tentang alergi Charlie. Saya telah mengirimkan menu makan siang sendiri kepada pihak tuan rumah sebelumnya," lanjut Jo.


     Masalah alergi Charlie dimulai sejak ia berusia 18 bulan. Saat itu ia sedang duduk di pangkuan datuknya yang sedang makan kacang. Tiba-tiba saja tubuh Charlie membengkak dan mulai menggaruk-garuk dirinya sendiri sedemikian parah hingga berdarah.


     "Itu begitu menakutkan. Kami bahkan tidak berfikir tentang kacang. Kami tidak tahu apa yang terjadi. Kami hanya bergegas memandikannya dan memberinya tablet antihistamin dan krim. Itu sangat mengerikan dan kami tidak dapat memahami apa yang telah terjadi," jelas Jo.


     Setelah dibawa ke doktor dan menjalani ujian tusukan alergi, keluarga Smith baru tahu bahwa Charlie memiliki alergi kacang. Alerginya boleh menimbulkan reaksi parah hanya dengan menyentuh orang yang sedang atau telah makan kacang.


     "Kami beruntung bahawa reaksi itu hanya mempengaruhi kulit dan tidak menyebabkan tenggorokannya membengkak, yang dapat mempengaruhi nafasnya. Saya ngeri membayangkan apa yang akan terjadi jika dia benar-benar makan kacang," ungkap Jo.


     Jo dan suaminya Dave (42 tahun) harus membawa krim khusus, tablet antihistamin dan EpiPens kemanapun mereka pergi, sehingga dapat mengubati putra mereka boleh tanda pertama reaksi mulai nampak.


     Sumber : detikhalth.com

    Lelaki menyamar jadi patung dalam toilet untuk mengintip

    Posted: 25 Dec 2011 06:00 PM PST

    Seorang lelaki berusia 22 tahun di Bullring, Birmingham bernama Joel Hardman, menyamar menjadi patung lengkap dengan rambut palsu dan topeng di dalam toilet wanita di pusat perbelanjaan setempat. Di sana ia mengambil foto dari bawah kaki para wanita dan merakam suaranya.














    Bermodalkan wig dan topeng getah mahasiswa cabul menyelinap ke dalam toilet wanita untuk melihat kegiatan didalamnya






    Saat kelakuannya ditemukan oleh pengawal setempat, dia membela diri dengan mengatakan kalau dia memang sedikit aneh. Ia mengaku bahwa dia telah melakukan tindakannya tersebut sejak masih sekolah dan melakukannya di dalam mall kerana menurutnya tempat tersebut lebih ramai dari sekolah.






    Seperti dikutip ruanghati.com dari Mail Online menceritakan bahwa Joel memang sepertinya memiliki kelainan seksual, dia merasa menikmati kegiatannya mengintip para wanita yang dilihatnya di dalam toilet sejak para wanita ganti baju juga melakukan kegiatan lainnya.






    Anehnya, dia  senang tertangkap ketika sedang melakukan aksinya. Alasannya, mungkin itu salah satu cara agar dia berhenti berkelakuan aneh.  Joel akan dihadapkan kemuka pengadilan pada  10 Mei nanti.-ruanghati.com

    Suami lama menghilang sms ugut bunuh,culik anak

    Posted: 25 Dec 2011 05:00 PM PST


    KUALA LUMPUR: Akibat ugutan bunuh dan culik oleh suami yang sudah lama menghilang, seorang kakitangan swasta dan anaknya berusia lima tahun hidup dalam ketakutan dan trauma dalam kejadian di Jalan Seri Sentosa, di sini.


     Mangsa yang mahu dikenali sebagai Marie, 36, berkata, dia mengalami masalah rumah tangga dengan suaminya yang berusia 38 tahun kerana tidak mempunyai pekerjaan sejak tiga tahun lalu.




     Menurutnya, selepas berlaku perselisihan faham, lelaki berkenaan meninggalkan isteri dan anak perempuan berusia lima tahun itu.




     Malangnya, dua hari lalu, lelaki itu menghantar e-mel kepada wanita berkenaan dan mendakwa akan kembali tinggal bersama selepas menghilangkan diri selama ini.




     Katanya, bukan itu saja, lelaki itu sudah mengumpul segala maklumat mengenai anaknya itu dan mengugut akan menculik anak tunggalnya jika dia tidak menuruti kemahuannya untuk tinggal bersama.




     "Saya bertambah bimbang dengan keselamatan kami berdua selepas keluarga suami turut memberikan peringatan mengenai lelaki itu yang dipercayai berada di bawah pengaruh dadah, selain mencari tempat perlindungan daripada dijejaki along," katanya kepada Harian Metro, di sini.






     Beliau berkata, tidak cukup dengan itu, suaminya turut menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur lucah dan ugutan serta secara terang-terangan mengancam keselamatan mereka berdua.




     Akibat risau dengan keselamatan diri dan anaknya, mangsa membuat laporan di Balai Polis Petaling untuk tindakan lanjut.


    sumber : myMetro

    Penyanyi cantik ini tanpa sengaja mempamerkan seluar dalamnya di sebuah acara di televisyen

    Posted: 25 Dec 2011 04:00 PM PST


    Penyanyi cantik Korea, Kim Greem, menjadi sebutan. Rakyat Korea ramai-ramai membicarakan insiden saat penyanyi cantik ini tanpa sengaja mempamerkan seluar dalamnya di sebuah acara di televisyen. Langsung saja peristiwa itu menjadi buah mulut.
     Seperti api, gambar-gambar yang memperlihatkan seluar dalam Greem cepat menyebar di dunia maya. Ramainya pembahasan soal insiden itu membuat pengurus Greem harus turun tangan untuk mengatasinya.


     Peristiwa ini berawal ketika pada 6 Disember lalu, Greem tampil di sebuah acara televisyen. Dan saat itu, penyanyi ini mengenakan mini dress berwarna putih. Di acara itu, Greem memperlihatkan kemampuannya bermain gitar. Ia duduk di sebuah bangku dan ditemani dua wanita lainnya. Greem yang asyik bermain gitar lupa memperhatikan cara duduknya. Dan seluar dalamnya pun terlihat jelas. 


     "Ketika kami sedang memantau Greem selama show, kami melihat tampilan visual yang terlihat jelas," kata perwakilan pengurusan Greem seperti dikutip dari Allkpop.


     Tentu saja pemandangan itu menjadi kontroversi keraa tayangan itu sama sekali tidak dihapus dan hanya sedikit diblur. Perwakilan dari tayangan televisyen itu tak tinggal diam. Mereka berusaha untuk membela diri. "Pemberian efek blur justru mengakibatkan kontroversi," ujarnya.


     Penonton juga tak mahu ketinggalan untuk memberikan komennya. Mereka mengaku merasa tidak nyaman dengan gambar-gambar yang muncul di televisyen. "Dari sudut pandang logis, tidak masuk akal. Hal ini seharusnya sudah diedit sebelum keluar dan efek blur hanya lebih menarik perhatian," ungkap salah seorang penonton.

    Kodok bersuara kucing [Video]

    Posted: 25 Dec 2011 03:00 PM PST


    Seorang anak menemukan kodok besar yang boleh mengiaw seperti kucing.


    Game Show Tergila Dan Terfavourite Di Rusia

    Posted: 25 Dec 2011 11:00 AM PST



    The Intercept, Gameshow ini memiliki rating yang sangat tinggi.. iaitu 2x melebihi American Idol.Kira-kira  85 juta orang Rusia yang menonton waktu bersamaan..Seperti apa game show ini?


     Si peserta akan diberikan sebuah kereta. Tapi kereta itu akan dilaporkan ke polis telah dicuri..! PENGAKHIR dari gameshow ini adalah jika peserta boleh menghindari polis selama 35 minit..! Dengan cara menembus keramaian jalan,, masuk ke underpass,, dan banyak lagi.. 


     Ada beberapa peserta yang  gagal ketika keretanya masuk ke sungai atau rosak setelah melanggar pagar pembatas.. Pihak polis tidak mengetahui tentang gameshow ini sedang blangsung.. Tidak hairan jika acara ini berakhir dengan peserta yang dipukul atau disuruh tiarap di jakan atau ditendang polis.. 



    Kerana Memakai Skirt Mini, Gadis Ini Bergelut Dengan Polis [Full Pict]

    Posted: 25 Dec 2011 10:00 AM PST


    Ada-ada saja Polis Di taiwan baru-baru ini terjadi kejadian unik dimana seorang polis taiwan bergelut dengan seorang wanita.


     Seorang petugas Polis Taipei menghadapi pramuniaga mengenakan pakaian minim dan meminta pelanggan. Polis memperingatkan bahawa dia terlalu minim berpakaian. Ketika pramuniaga tersebut mengabaikan petugas , petugas menjadi marah. Petugas yang beratnya 80kg mengangkat tubuh indah wanita tersebut yang hanya seberat 40 kg, lalu petugas mengeluarkan jurus judo dari kakinya dan membanting ke dalam tanah,wanita tersebut mengalami lebam ke seluruh tubuh. Petugas kemudian menahan wanita tersebut dan membawa wanita tersebut ke pejabat polis.







    Awek Narsis Seksi, Seksi Banget

    Posted: 25 Dec 2011 09:30 AM PST



    Beginilah kalau awek Narsis nyang terlalu NARSIS.. hingga  lupa mengukur layak tak dengan mode pakaian yang dikenakan.. akhirnya menjadi fenomena LUCU bikin NGAKAK.. dengan Narsisnya dia pamer perut Buncit kemana mana..

    Aksi nekad awek keringkan seluar dalamnya 18++

    Posted: 25 Dec 2011 09:00 AM PST

    memang lawak awek-awek ni..sampai pakai pengering rambut...

    Mayat seorang wanita muda yang dipermalukan di bilik mayat (disturbing picture)

    Posted: 25 Dec 2011 08:00 AM PST




    Mayat seorang wanita muda yang dipermalukan di bilik mayat oleh penjaga kamar mayat di (San Paolo, Brasil).


     Maaf dan awas disturbing picture..!! Bagi yang tidak kuat dan tidak suka jangan mengintip... Bagi yang kuat dan berani, silakan.Dan jangan kata tidak diberitahu....







    Gila ke ape ni,celup mee di tempat orang kencing!

    Posted: 25 Dec 2011 07:00 AM PST


    tengok pada gambar ni memang kerja gila..celup mee ditempat orang kencing
    sampai orang yang sebelah pun naik hairan....

    Penyakit "Mengangguk" Misteri Menyebar di Uganda

    Posted: 25 Dec 2011 06:00 AM PST



    Penduduk di daerah utara Uganda mengalami penyakit misteri yang menyebabkan kepala mereka mengangguk secara liar saat mereka makan.
     Sementara diduga penyakit ini merupakan salah satu bentuk epilepsi yang kemungkinan masih memiliki keterkaitan dengan parasit yang menyebabkan penyakit river blindness. Apalagi banyak penderita anak-anak yang diketahui tinggal di dekat sungai.


     Dari 1000 orang yang diketahui telah terinfeksi semenjak Ogos hingga Disember, sebanyak puluhan hingga ratusan telah meninggal. Di daerah Pader saja, 66 orang anak serta remaja telah meninggal kerana penyakit misteri ini. 


    Selain Pader, daerah yang paling banyak memakan korban adalah Kigum dan Gulu. Sampai saat ini, belum ditemukan obat yang cukup ampuh untuk melawan penyakit tersebut. Sementara pesakit hanya diberikan sodium valporat untuk merawat gejala yang diderita.


    Penyakit ini dikhabarkan terus menyebar hingga ke daerah Yumbe yang berbatasan langsung dengan negara terbaru, Sudan Selatan.


     Keterangan: 


    River blindness adalah penyakit yang disebabkan oleh cacing Onchocerca volvulus (foto cover). Cacing ini menjangkiti tubuh manusia melalui gigitan lalat yang terinfeksi. Setelah kontak dengan kulit manusia, cacing tersebut akan bersarang di dalam kulit, bereproduksi dan menyebar ke seluruh tubuh. Ketika mereka mati, reaksi imunitas alami manusia akan bereaksi secara keras, menyebabkan rasa gatal yang tak tertahankan hingga kebutaan. Rasa gatalnya bahkan mendorong beberapa penderita untuk melakukan bunuh diri. Saat ini dikhabarkan ada 18 juta orang mengalami river blindness, kebanyakan dari mereka berada di Afrika. 


     sumber: New Scientist  foto: Joubert/Phanie/Rex Features

    Tuduh Suami Selingkuh, Johnna Sebar Ancaman Bom di Lapangan terbang

    Posted: 25 Dec 2011 05:00 AM PST


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan yang tinggal di California marah besar kepada suaminya. Namun, cara dia melepaskan kemarahannya pun aneh. Ia menelefon ke lapangan terbang dengan mengatakan ada bom dengan tujuan agar suaminya tidak jadi berangkat di Los Angeles International Airport. Demikian disampaikan FBI dan dikutip Sydney Morning Herald, Sabtu (24/12/2011).


    Johnna Woolfolk didakwa oleh jaksa federal pada Selasa lalu dengan tuduhan memberikan informasi palsu. Ia diperkirakan akan mengakui perbuatannya dalam sidang yang akan berlangsung pada 9 Januari nanti. Hal ini dikemukakan oleh juru cakap pejabat kejaksaan AS Thom Mrozek.




    Sementara, peguam Gordon Turner mengatakan jika Woolfolk, yang kini berusia 50 tahun, mengaku di depan sidang dan FBI jika dirinya yang menelefon namun kini menyedari apa yang dilakukannya salah.


    Woolfolk, merawat ibunya yang sakit di rumah mereka di Lynwood, mengaku sangat tertekan. Ia menambahkan, dirinya curiga jika suami yang dinikahinya selama 30 tahun berselingkuh dan terbang ke Atlanta kerana akan menemui perempuan tersebut.


    Woolfolk menelefon AirTran Airways pada 27 Novemberl alu dengan mengatakan suaminya membawa bom dan sedang menuju ke Atlanta. Sang suami kemudian dihadang di lapangan terbang dan kemudian menjelaskan jika dirinya memiliki masalah di pernikahan dan sang isteri ingin dirinya tetap tinggal di rumah.Hal ini dijelaskan FBI Special Agent David Gates.

    4 Hal Aneh dan Memalukan yang Dilakukan Wanita Demi Kecantikan

    Posted: 25 Dec 2011 04:00 AM PST


    Demi cantik, wanita kerap melakukan perawatan yang memalukan. Salah satunya adalah mencukur kumis seperti lelaki Memang tindakan tersebut tidak aneh, namun sampai orang lain tahu wanita akan sangat malu. 




     Seperti dirangkum All Women Stalk, ini dia empat hal memalukan yang wanita lakukan untuk membuat penampilannya lebih menarik.




    1. Shaving Kumis


    Mencukur bulu kaki, ketiak dan daerah intim sudah biasa. Namun kerap kali beberapa wanita mencukur kumis seperti lelaki. Wanita juga mencukur bulu di sekitar jari-jemari. 


    2. Menggunakan Petroleum Jelly di Rambut


    Petroleum jelly biasanya dikenal untuk melembabkan bibir dan daerah kering, seperti siku, dengkul dan tumit. Namun sebagian wanita menggunakan pelembab tersebut untuk mengilapkan dan melembabkan rambut. 


    3. Merias Diri dengan Make-up Sample


    Ketika di mall pasti kita sering kali mencuba make-up sample. Banyak di antara wanita malah merias lengkap wajahnya dengan kosmetik-kosmetik sample tersebut. Mulai dari eyeshadow, blush on, bedak, lipstik dan parfume. 


    4. Menutupi Rambut yang Kotor dengan Bedak


    Setiap wanita pasti pernah mengalami rambut kotor, di mana mereka tidak sempat untuk membasuh. Cara cepat untuk menutupi rambut berminyak kerana belum mencuci adalah bedak, dan cara tersebut sudah dipakai oleh ramai wanita.

    Sextant,Alat Yang Unik Dan Canggih

    Posted: 25 Dec 2011 03:00 AM PST


    Sebuah instrumen navigasi yang memiliki busur 60 darjah, untuk mengukur ketinggian bintang dan planet.


     Etimologi


     Dari sextans New Latin, sextant-, dari Sextus Latin (bagian keenam, busur instrumen adalah seperenam lingkaran), dari seks Latin (enam)


     Latin seks juga merupakan sumber kata-kata seperti semester, dari bahasa Latin (cursus) semestris (program) dari enam bulan; senary, atau terkait dengan nombor enam, sestina, suatu bentuk ayat yang meliputi enam bait-line; muzik untuk enam orang, sebuah komposisi atau sekelompok enam musisi, dan sextodecimo, ukuran halaman ketika lembar printer adalah daun dilipat ke enam belas. Sextant ini dapat menentukan sudut antara cakrawala dan benda angkasa - seperti Matahari, Bulan, atau bintang - yang digunakan dalam navigasi astronomi untuk menentukan garis lintang dan bujur.









     Ini terdiri dari busur logam, ditandai dalam darjah, dan lengan radial bergerak berputar di tengah lingkaran busur itu.Teleskop A, dipasang dengan kerangka kaku, sejajar dengan cakrawala. Lengan radial, dimana cermin dipasang, dipindahkan sampai bintang tercermin menjadi cermin setengah perak sejalan dengan teleskop dan muncul melalui teleskop, bertepatan dengan cakrawala.


     Jarak sudut bintang di atas cakrawala kemudian dibaca dari busur lulus dari sekstan tersebut. Dari sudut ini, lintang dapat ditentukan (dalam beberapa ratus meter) dengan cara tabel diterbitkan, dan dengan konsultasi dengan kronometer akurat bujur boleh ditetapkan.Diciptakan pada 1731, sextant yang menggantikan octant dan menjadi alat penting dari navigasi.

    Inilah bos implan payudara yang menjadi buruan antrabangsa

    Posted: 25 Dec 2011 02:00 AM PST




    TRIBUNNEWS.COM, PERANCIS - Pendiri perusahaan produksi implan payudara dari Perancis yang dianggap menimbulkan keresahan di berbagai negara mulai diburu oleh interpol. Dia pun kini menjadi buruan internasional.


    Dilapor dari BBC, agen polis internasional telah memasukan identii Jean-Claude Mas, berusia 72 tahun, dicari di Costa Rica kerana melakukan kejahatan berkaitan dengan "kehidupan dan kesihatan".


    Sebelumnya, Perancis menyarankan 30.000 perempuan untuk membuang implan payudara buatan Perusahaan Mas, Poly Implant Prothese (PIP)


    Disebutkan tidak ada bukti implan itu dapat menyebabkan kanser tetapi berisiko mengalami kebocoran.


    Bagaimanapun, pemerintah Inggris melalui badan kesihatannya menyebutkan tidak ada bukti yang mengkaitkan implan ini dengan kanser payudara. Diperkirakan sekitar 40.000 perempuan Inggris menggunakan implan payudara.


    Dalam daftar buruan internasional di situs interpol, diletakkan dua foto wajah Mas. Disebutkan Mas diburu oleh pihak berkuasa Costa Rica, tanpa ada penjelasan secara terperinci.


    Seorang kuasa hukum PIP mengatakan Mas berada di bahagian tenggara wilayah Var Prancis dan akan tinggal disana, seperti diberitakan Reuters, Sabtu.
    Yves Haddad menambahkan Mas belum menyampaikan keterangan publik mengenai skandal itu.


    Implan payudara PIP disebutkan rawan mengalami kebocoran. Sebahagian besar perempuan yang menggunakan implan payudara buatan PIP, berada di Amerika Selatan dan Eropah Barat.


    Menteri Kesihatan Perancis mengatakan perempuan yang menggunakan implan payudara PIP tidak memiliki risiko lebih tinggi terkena kanser dibandingkan dengan perempuan yang menggunakan implan produksi perusahaan lain, tetapi memiliki risiko bocor.


    Menteri Kesihatan Xavier Bertrand menyarankan perempuan Perancis yang menggunakan implan payudara itu, untuk mengangkatnya sebagai "tindakan pencegahan", tetapi menyebutkan langkah itu "tidak mendesak".


    Operasi pengangkatan akan dibayar dari dana publik untuk kesihatan, tetapi pemerintah Prancis hanya akan membayar penggunaan implan baru jika itu merupakan bahagian dari rekonstruksi payudara yang berkaitan dengan penanganan kanker.


    Jika perempuan tidak ingin diangkat implannya, maka negara akan membayar pemidaian dengan ultrasound selama enam bulan

    Aksi tak peduli pasangan remaja China direstoran

    Posted: 25 Dec 2011 01:00 AM PST




    nafsu yang tak dapat dikawal lagi...dunia macam mereka berdua
    yang punya...tak peduli orang sekeliling

    Doktor Temukan Bola Mata dan Lesen Memandu di Kemaluan Pesakit Perempuan

    Posted: 25 Dec 2011 12:00 AM PST


    Doktor Temukan Bola Mata Dan Lesen Memandu di Kemaluan Pesakit Perempuan – Benda asing seperti kondom atau barang-barang selundupan cukup sering ditemukan terjebak di kemaluan perempuan. Namun di Amerika Syarikat, seorang doktor menemukan benda yang agak mengerikan yakni bola mata di dalam kemaluan pesakitnya.


     Dr Melissa Barton, doktor Unit Kecemasan dari Detroit Medical Center mengatakan pernah menerima pesakit dengan keluhan yang sangat tidak wajar. Keluhan yang harus ditulis Barton dalam rakam medik tersebut adalah, ada mata di dalam vagina pesakit.


     Memang bukan bola mata sungguhan, benda yang ditemukan terjebak dalam lubang kemaluan itu adalah bola mata palsu milik pesakit. Bola mata palsu itu memang sengaja dimasukkan kemaluan, namun ternyata tidak boleh dikeluarkan lagi dan harus dibawa ke hospital.


     Saat itu, pesakit yang tidak disebutkan namanya tersebut tengah terlibat konflik dengan beberapa tetangganya. Khuatir hartanya akan dijarah, pesakit perempuan ini mengamankan barang-barang berharga termasuk bola matanya ke tempat yang dirasa aman.


     Lubang kemaluan dianggapnya paling aman untuk menyimpan beberapa benda yang ukurannya kecil, namun besar nilainya baik kerana harganya mahal mahupun susah mencarinya. Selain bola mata palsu,lesen  memandu termasuk benda yang dimasukkan pesakit di dalam kemaluan.


     "Benda-benda itu sangat mahal dan susah dicari gantinya. Makanya ditaruh di situ, bersama-sama dengan lesen memandu," kata Dr Barton seperti dikutip dari ABC News, Jumaat (23/12/2011).


     Tidak dijelaskan bila peristiwa itu terjadi, Dr Barton hanya menjelaskan sekilas berdasarkan catatan rakam medik tentang pesakit tersebut. yang jelas, bola mata dan surat-surat berharga tersebut sudah dikeluarkan dan berada di tempat yang lebih aman.


     Selain bola mata dan surat berharga, Dr Barton mengatakan ada banyak benda aneh lain yang sering ditemukan dalam tubuh manusia selama bekerja di Unit Gawat Darurat. Salah satunya, Dr Barton pernah menolong pesakit laki-laki dengan 4 boneka Barbie temasuk di anusnya.


    sumber 

    Tila Tequila Pakaiannya Melorot

    Posted: 24 Dec 2011 11:00 PM PST

    Tila Tequila ketika menghadiri sebuah acara, ketika dia sedang berpose di depan kamera, ternyata baju yang dipakainya melorot dan menampakkan sesuatu yang sensitif....



    Model yang digunakan oleh polis ini rupanya seorang pencuri

    Posted: 24 Dec 2011 10:00 PM PST



    Sebahagian dari poster rekruitment polis yang tersebar di Hamburg, Jerman, terpaksa dicabut setelah seseorang mengenali wajah seorang modelnya sebagai seorang pencuri.


     Poster kempen rekruitment anggota polis yang disebar oleh polis Hamburg mendapat sorotan media. Kerana salah seorang model dalam kempennya bernilai 50 ribu euro itu dilaporkan seorang warga sebagai orang yang mencuri wangnya pada bulan Ogos lalu. 


     Tertuduh adalah salah seorang dari empat model profesional yang menjadi model anggota polis berseragam lengkap dalam poster-poster tersebut. Meskipun ia membantah segala tuduhan yang ia terima, polis bergerak cepat dengan menanggalkan sebahagian poster yang menampilkan dirinya. 


     Menurut juru bicara polis setempat Mirko Streiber, tuduhan wang yang dicuri oleh model tersebut terbilang sedikit, dan mereka saat ini sedang mencari seorang model yang baru. 


     sumber: The Local via Anorak

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS