Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


9 Orang SITI yang harus dicontohi wanita Muslimah

Posted: 14 Oct 2011 12:11 AM PDT



1) Siti Khadijah
- Beliau merupakan isteri Rasulullah s.a.w yg melahirkan anak2 Rasulullah, setia dan menyokong Rasulullah walaupun ditentang hebat oleh org2 kafir dan musyrik, menghantarkan makanan kpd Baginda ketika Baginda beribadat di Gua Hira'.

2) Siti Fatimah
- Anak Rasulullah yg tinggi budi pekertinya. Sangat kasih dan setia kpd suaminya Ali karamallahu wajhah walaupun Ali miskin. Tidur berkongsikan 1 bantal dan kdg2 berbantalkan lengan Ali. Rasulullah pernah b'kata aku takkan maafkan kamu wahai Fatimah sehinggalah Ali maafkan kamu.

3) Siti Aishah
- Beliau isteri Rasulullah yg paling romantik. Sanggup berkongsi bekas makanan dan minuman dgn Rasulullah. Di mana Nabi s.a.w minum di situ beliau akan minum menggunakan bekas yg sama.

4) Siti Hajar
- Isteri Nabi Ibrahim yg patuh kpd suami dan suruhan Allah. Sanggup ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim atas suruhan Allah demi kebaikan. Berjuang mencari air utk anaknya Nabi Ismail (Pengorbanan seorg ibu mithali).

5) Siti Mariam
- Wanita suci yg mmg pandai menjaga kehormatan diri dan mempunyai maruah yg tinggi sehingga rahimnya dipilih oh Allah s.w.t utk mengandungkan Nabi Isa.

6) Siti Asiah
- Isteri Firaun yg tinggi imannya dan tidak gentar dgn ujian yg dihadapinya drpd Firaun Laknatullah.

7) Siti Aminah
- Wanita mulia yg menjadi ibu kandung Rasullullah. Mendidik baginda menjadi insan mulia.

8) Siti Muti'ah
- Isteri yg patut dicontohi dan dijanjikan Allah syurga untuknya kerana setianya kpd suami, menjaga makan minum, menyediakan tongkat utk dipukul oleh suaminya sekiranya layanannya tidak memuaskan hati, berhias dgn cantik utk tatapan suaminya sahaja.

9 ) Siti Zubaidah
- Wanita kaya dermawan yg menjadi isteri Khalifah Harun Al-Rashid. Sanggup membelanjakan semua hartanya utk membina terusan utk kegunaan org ramai hanya niat kerana Allah s.w.t.

Aaron Aziz Sayang Malaysia dan memilih kepimpinan PM Malaysia berbanding Singapore

Posted: 13 Oct 2011 11:59 PM PDT


"Saya sudah memohon taraf Penduduk Tetap (PR) dengan kerajaan Malaysia pada awal Ogos lalu. Saya dah bosan sebab isu warganegara sering dipersoalkan terhadap saya. Saya buat semua ini pun kerana tidak mahu menoleh ke belakang lagi."

"Mengapa saya harus berpatah balik kepada kehidupan yang lama sedangkan saya sudah mempunyai kehidupan yang sempurna di Malaysia. Anak-anak saya pun sudah bersekolah di sini. Untuk mendapat masa depan yang lebih cerah, adalah lebih baik saya mendapatkan status penduduk tetap Malaysia," jelas Aaron yang turut mengakui telah menjual kereta dan rumahnya di Singapura.

Jelas aktor yang berusia 35 tahun ini lagi, dia tidak kisah sekiranya keputusannya ini bakal mengundang penerimaan kurang enak buat sesetengah peminatnya di Singapura kerana apa yang penting baginya adalah keutamaan masa depan dia sekeluarga dan isu lain harus diketepikan.

"Seandainya saya diminta membuat pilihan untuk memilih antara kerajaan Malaysia dan Singapura, sudah tentu saya memilih kerajaan di bawah pucuk pimpinan Dato' Sri Najib Tun Razak. Tidak perlu saya huraikan pelbagai alasan dan penjelasan kerana semua sudah tahu tentang situasi di sana (Singapura)."

"Di sini rezeki saya lebih baik. Jadi tiada salahnya saya memilih menjadi penduduk tetap Malaysia. Walaubagaimanapun, permohonan saya masih belum diluluskan. Sekiranya memenuhi syarat-syarat yang digariskan. Saya rasa mungkin tiada masalah," jelas aktor ini yang bakal menemui peminat teater di Istana Budaya menerusi teater "Badai Semalam"bermula 11 hingga 20 November depan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Wow..kanak-kanak 10 tahun dengan 'eight pack' jadi guru fitness

Posted: 14 Oct 2011 09:00 PM PDT

INILAH.COM, Georgia – Menginspirasi sepertiga anak Amerika yang obesiti untuk hidup sihat memang hal baik. Namun, benarkah CJ Senter ini tak berlebihan?

Beberapa pakar medik mulai meragukan peranan CJ dalam mempromosikan kesihatan bagi anak-anak. Ia saat ini dikenal sebagai 'Workout Kid' dan memiliki perut luar biasa hebat sehingga menunjukkan otot-otot eight-pack miliknya.

Namun, harus diakui kerja CJ luar biasa. Ia sudah menjual dan mendermakan hampir 4.500 keping DVD mengenai olahraga. Sambutan anak-anak lain juga luar biasa, meski banyak yang khutir CJ terlalu awal mengenalkan image tubuh ideal.

Dalam sebuah acara, anak berusia sembilan tahun yang diwawancarai mengaku ingin memiliki otot kencang seperti CJ. Ada pula kanak-kanaj 11 tahun yang mengaku turun 5 kg dalam tiga minggu terakhir setelah mengikuti DVD Workout Kid setiap hari.

"Anda boleh keluar dan bersenang-senang. Tapi beberapa anak, baru 10 minit sudah masuk ke dalam lagi kerana malu. Harusnya jika terus berolahraga, tubuh akan berpeluh dan berat badan turun," ujar CJ yang diwawancara dalam acara itu.

Dr Robert Gotlin dari Orthopedic and Sports Program di Rumah Beth Israel Medical Center di New York menyatakan, olahraga sejam sehari sudah cukup. Ia melihat ciri-ciri berlebihan dalam diri CJ yang melakukan tiga hal pada waktu bersamaan.

"Ada gejala cedara otot, tulang dan jaringan yang berpotensi tinggi akan terjadi. Banyak anak yang mengalaminya kerana mereka melakukannya secara berlebihan," ujar Gotlin yang khuatir anak-anak akan mengalami cedera fatal.

Sementara orangtua CJ membela putra mereka, menyatakan anak itu tak melakukannya secara berlebihan dan mereka tak memaksanya. "Satu-satunya yang saya paksakan pada CJ adalah pergi ke sekolah, mendapat markaha tertinggi, menghormati sesama," ujar sang ayah, Carlos.

Guru matematik bakar diri depan murid

Posted: 14 Oct 2011 08:00 PM PDT


BEZIERS (Perancis): Seorang guru matematik yang tertekan membakar dirinya di tengah padang sekolah semalam, tetapi dia dijangka selamat selepas guru dan pelajar segera menyelamatkannya.

Guru wanita berusia 44 tahun itu mencurah petrol ke badannya ketika sesi persekolahan berehat pagi semalam.


Dia kemudian menyalakan api untuk membakar dirinya.


Saksi berkata, kejadian di Sekolah Menengah Jean Moulin di Beziers, selatan Perancis itu berlaku sehari selepas pelajar kelas guru terbabit mengkritik kaedah pembelajarannya yang terlalu tegas.


Pegawai pendakwa berkata, tiada tuduhan jenayah akan dikenakan ke atas guru terbabit kerana dia jelas menghadapi tekanan.


Guru itu mengalami kesan kebakaran tahap ketiga dan dikejarkan ke hospital menggunakan helikopter.


Ibu bapa pula berkata, guru terbabit menghadapi masalah dengan beberapa pelajarnya dan mengadakan pertemuan dengan mereka untuk meleraikan kekusutan. Menurut mereka, guru terbabit datang ke sekolah pagi semalam membawa satu bekas.


Dia kemudian mula mengajar pada jam 9 pagi sebelum berhenti rehat tidak lama kemudian.

Saksi berkata, guru wanita itu pergi ke tengah padang, mencurah petrol ke badannya dan menyalakan api.

Seorang daripada saksi berkata, guru itu berjalan kesakitan dengan tangan memegang kepalanya ketika badannya dijilat api. - AFP

sumber : myMetro

bk-admin telah di review di http://nasihangit.blogspot.com/2011/10/sticky-post-blogger-hangit-minggu-ini.html-untuk tau apa cerita sila ke blog nasi hangit-thanks bro

Terbongkar..wanita 'buta' dirakam naik basikal

Posted: 14 Oct 2011 07:45 PM PDT


ROME: Seorang wanita Itali yang menikmati elaun kurang upaya kononnya kerana buta, ditahan semalam selepas disyaki menipu.

Pembohongan wanita berusia 62 tahun itu terbongkar selepas polis merakam aksinya bekerja sebagai pendandan rambut, selain berbasikal di sekitar bandar Lugo, utara Itali.


Pemilik salon rambut itu mula diberikan bantuan pada 1986 apabila tahap penglihatannya merosot. Polis berkata, menjelang tahun ini, wanita terbabit mendakwa "buta sepenuhnya." Pada 1997, doktor mengesahkan wanita itu mesti ditemani apabila meninggalkan rumah, dan menjelang 2008 dia hanya boleh melihat sesuatu imej yang diletakkan beberapa sentimeter di depan matanya. - AFP

sumber : myMetro

bk-admin telah di review di http://nasihangit.blogspot.com/2011/10/sticky-post-blogger-hangit-minggu-ini.html-untuk tau apa cerita sila ke blog nasi hangit-thanks bro

Gadis-gadis gengster belasah pelajar

Posted: 14 Oct 2011 06:25 PM PDT


KUALA LUMPUR: Dosanya amat kecil - melemparkan senyuman ke arah sekumpulan gadis, namun hukuman diterima seorang pelajar perempuan berusia 15 tahun terlalu berat apabila dia dibelasah sehingga bengkak bibir dan bernanah telinga.

Dalam kejadian di sebuah pangsapuri di Jalan Jelatek di sini, pada jam 5.30 petang 7 Oktober lalu, mangsa yang berada di rumah neneknya dihubungi seorang rakan yang mengajaknya bertemu di tingkat 16 pangsapuri berkenaan.

Menurut sumber, mangsa yang tidak mengesyaki apa-apa memenuhi pelawaan rakan berkenaan dan sebaik tiba di tempat dijanjikan, pelajar tingkatan tiga itu terkejut apabila mendapati 10 remaja perempuan menunggu kedatangannya.

"Tiga daripada mereka meluru ke arahnya dalam keadaan marah dan mempersoalkan tindakannya yang tersenyum ketika melihat mereka beberapa hari lalu.



"Bagaimanapun, mangsa berdiam diri. Tindakan mangsa membisu mengundang marah kumpulan remaja terbabit lalu memukulnya beberapa kali di badan," katanya.

sumber : myMetro


bk-admin telah di review di http://nasihangit.blogspot.com/2011/10/sticky-post-blogger-hangit-minggu-ini.html-untuk tau apa cerita sila ke blog nasi hangit-thanks bro

Lelaki ini jatuh cinta dengan anjingnya dan mengakui telah berhubungan seks selama 3 tahun

Posted: 14 Oct 2011 05:40 PM PDT

Seorang lelaki Switzerland yang jatuh cinta dengan anjing peliharaannya, mengakui telah berhubungan seks dengan 'pasangan hidupnya' tersebut selama tiga tahun.

Sebuah pengadilan di Liestal, Switzerland, mengatakan bahawa lelaki berusia 25 tahun yang namanya tidak disiarkan melanggar hukum Switzerland dengan mengakui berhubungan seks dengan seekor anjing jantan jenis Appenzeller, yang bernama Blaessli, sejak 2008 lalu.

Bahkan lelaki tersebut mengenakan ikat leher anjing ke pengadilan, sebagai tanda kasih sayang untuk sang anjing yang dipanggilnya 'pasangan hidup'.

Diketahui, lelaki tersebut 'merayu' sang anjing dengan titisan cokelat sebelum menyalakan lilin dan berpelukan dengan pasangan hidupnya tersebut di bawah selimut.

Jaksa menuntut 20 bulan penjara, namun ia dijatuhi hukuman lapan bulan dan ditangguhkan selama dia menjalani sesi kaunseling kejiwaan.

'Blaessli adalah teman hidup saya dan tidak terluka sama sekali, sebaliknya, dia baik-baik saja, " tutur pria tersebut.

Sebuah survei tahun lalu mengungkapkan bahwa 275.000 orang Switzerland mengakui mereka pernah memiliki hubungan seksual dengan haiwan. Sementara, dua peratus dari wanita Switzerland telah mengakui mereka melakukan hubungan seksual dengan haiwan peliharaan.

Sumber : dailymail

Siapa punya kerja?Sampai bila pun orang tak boleh curi

Posted: 14 Oct 2011 11:01 AM PDT

jsqHN

Remaja dok projek dalam restoran depan orang ramai

Posted: 14 Oct 2011 10:30 AM PDT



tak hirau dah orang sekelilingnya yang penting happy....

Awek cantik ni selamba dan senyum walaupun diraba

Posted: 14 Oct 2011 09:40 AM PDT



melihat reaksi mukanya yang selamba dan tersenyum..terfikir adakah
serendah itu maruah dirinya.Tak kisah diri diperlakukan sebegini....

Foto Tentang Hubungan Bebas Sepasang Remaja Sekarang

Posted: 14 Oct 2011 08:40 AM PDT





sumber gambar : dhaniels.com

Gila seks..Keadaan macam ni pun sempat mengendap ye Bang

Posted: 14 Oct 2011 07:30 AM PDT


Kerana asyik menari tertarik skrit dan seluar dalam kawan sampai nampak bon**t

Posted: 14 Oct 2011 06:47 AM PDT

Kerana terlampau asyik rakan penari ni tak terperasan dia
telah menarik skirt dan seluar dalam kawannya....

Sanggup hancurkan rumah kerana seni

Posted: 14 Oct 2011 05:47 AM PDT


HOUSTON - Bila sekilas dilihat, rumah ini seperti hancur kerana ledakan bom. Tapi jika diperhatikan lebih teliti, sesungguhnya rumah hancur ini adalah sebuah karya seni dari dua orang seniman bernama Dan Havel dan Dean Ruck.

Dan serta Dean sengaja merombak bangunan sebuah rumah yang terbuat dari susunan kayu untuk dijadikan sebuah karya seni.

Kayu-kayu tersebut dibuat berantakan, seolah-olah habis terkena ledakan. Namun sesungguhnya kayu-kayu disusun secara beraturan sehingga membuat tumpukan vertikal dan horizontal yang artistik. Demikian diberitakan Daily Mail, Jumaat (14/10/2011).

Dan yang ditemani Dean cuba membuat karya uniknya ini dari dua buah bungalow.

Kedua orang itu menghancurkan dinding interior bungalow, lalu kayu-kayu tersebut disusun dan dipaku pada permukaan luar sedemikian rupa sehingga membentuk projeksi yang diharapkan.

Hasilnya, kedua seniman ini menawarkan pemandangan unik dari masing-masing bangunan yang mereka "hancurkan".(rhs)

sumber : international.okezone.com

Bang ini spender perempuan bukan laki-laki punya

Posted: 14 Oct 2011 04:30 AM PDT


abang-abang jangan bagi malu kaum...

Cara Mengembalikan Keperawanan Wanita

Posted: 14 Oct 2011 03:00 AM PDT

Artis Dewi Perssik dan produser filem Pacar Hantu Perawan, menunjukkan sijil perawan di Setiabudi, Kuningan, Jakarta.

KEPERAWANAN di masyarakat kita ternyata dianggap sebagai sesuatu yang sangat penting dalam tubuh seorang wanita, dianggap suci, dan harga dari seorang wanita. Namun, bagaimana kalau hal yang satu ini hilang? Hilang bukan kerana keinginan si wanita, hilang kerana sesuatu dan lain hal. Bagaimanakah cara memperbaharuinya?

Setidaknya, ada dua cara bagaimana mengembalikan keperawanan seorang wanita. iaitu dengan cara operasi dan kalau Anda takut akan operasi, Anda dapat melakukan olahraga khusus untuk mengencangkan otot-otot vagina Anda.

Operasi adalah cara yang paling tepat untuk mengembalikan keperawanan seorang wanita. Operasi ini adalah operasi untuk merestorasi Hymenal Ring. Biasanya para gynecologe dapat melakukan ini di tempat mereka praktek dan melakukan pembiusan lokal. Sebagian besar orang yang ingin mengoperasi kembali keperawanan mereka, mereka lebih memilih melakukannya di negara tetangga Singapura.

Anda juga harus memilih bahan yang tepat untuk melakukan pembedahan tersebut, bila Anda memilih bahan yang tahan lebih lama, semakin lama pula keperawanan Anda dapat bertahan. Dalam pengoperasian tersebut setiap bahagian dari Hymenal Ring tersebut akan dipotong, kemudian The Ring dijahit kembali dengan sekali jahitan yang memutar, dan menyembunyikan jahitan tersebut dibawah mucosa atau selaput. Diameter dari Hymenal Ring yang telah diperbaiki tersebut kira-kira satu inchi. Setelah ini, bila Anda melakukan hubungan seksual pertama kali, sang pria pasti akan merasakan the `popping` feeling dan menyatakan bahawa Anda masih perawan.

Adanya pendarahan juga merupakan sesuatu yang penting untuk memastikan bahwa Anda Perawan atau tidak, karena Hymenal Ring yang sudah dijahit kembali belum tentu mengeluarkan darah. Ada cara bagaimana mengatasi hal ini. Yaitu dengan penggunaan `tampon` dan pil KB. Sang wanita memakan pil KB, merencanakan `bulan madu` mereka tepat pada saat dia sedang mendapatkan `tamu bulanan` (tentunya tanpa sepengetahuan sang suami) dan menggunakan tampon. Tampon dicopot ketika hendak akan melakukan hubungan seksual, dan Anda pasti akan mendapatkan `darah` pada malam pertama Anda.

Itu adalah cara bagaimana untuk mengatasi keperawanan yang hilang secara fisikal, lalu bagaimana dengan mental orang itu sendiri?

Secara mental mungkin agak sulit bila seorang wanita kehilangan keperawanannya, terutama bila seorang wanita menjunjung tinggi nilai-nilai tradisional yang selama hidupnya diajarkan oleh orangtuanya. Tak jarang seorang wanita dapat menjadi gila kerana kehilangan keperawanannya, walaupun saat ini banyak juga wanita yang tidak menganggap hal itu penting.

Biasanya wanita yang mengalami gangguan mental mengalami kejadian yang tragis dalam kehidupan seperti korban pemerkosaan, atau kecelakaan, sehingga kehilangan keperawanan merupakan sesuatu hal yang paling `menghancurkan` diri sang wanita tersebut.

Lain halnya dengan wanita yang tidak terlalu memikirkan hal-hal tersebut. Entah apa yang terjadi, apakah kerana pengaruh kehidupan barat yang secara dominan kita dapat melalui berbagai media massa atau mungkin orang menganggap `keperawanan` itu sesuatu yang kuno. Lebih menyedihkan lagi kalau para wanita sudah tidak peduli tentang hal yang satu ini dan melakukan hubungan seksual secara sembarangan. Dan AIDS pun berkembang.

Jadi begitulah seputar keperawanan, walaupun banyak orang yang sudah tidak peduli lagi, tapi untuk menghindari hal-hal yang tidak diinginkan sebaiknya Anda menjaganya dengan baik.

sumber:http://hot-page.blogspot.com

Bila cinta,bir bersatu (berhubungan seks ditempat awam)

Posted: 14 Oct 2011 02:30 AM PDT

Sehabis pesta dan mabuk dengan sebotol bir seketika itu juga pastinya akan melakukan hal-hal yang bodoh dan gila sampai-sampai seks ditempat umum seperti foto dibawah ini.Kemudian datang seorang polis dan merosak suasana.dan semuanya itu terakam dalam foto..entah siapa yang mengabadikan momen manusia pelik ini....






bk-salah satu sebab arak itu diharamkan...manusia akan bersikap seperti binatang yang tiada akal dan fikiran

Geng Wanita Ditangkap Kerana Membius, Menculik dan Memperkosa Lelaki Untuk Mencuri Sperma Mereka

Posted: 14 Oct 2011 01:45 AM PDT

Polis di Zimbabwe menyelidiki rentetan 'ritual' penculikan dan serangan seks kepada penumpang laki-laki, dan ketika ini telah menangkap tiga wanita berhubungan kes tersebut.

Detektif di Gweru, Zimbabwe, menyita 33 kondom yang telah digunakan dari kendaraan para tersangka, menyusul laporan serangan pada lelaki mencari tumpangan di kota tersebut, serta Harare dan Mashonaland Barat.

Menurut laporan di Zimbabwe, ini merupakan gambaran dari tren yang mengkhawatirkan dimana laki-laki ditawarkan tumpangan, namun kemudian dibius, dan dibawa ke tempat-tempat terpencil oleh para penyerang wanita.

Para pria tersebut kemudian dipaksa melakukan hubungan seks dengan para wanita, dan kadang-kadang di bawah todongan senjata, sebelum wanita-wanita tersebut memperkosa, mengumpulkan sperma mereka dan kemudian meningalkan korban di pinggir jalan.


Menurut NewZimbabwe.com, sebanyak tiga wanita telah ditangkap Minggu (09/10/2011) lalu, setelah polisi menemukan 33 kondom pada kendaraan mereka, di Gweru.

Menurut Ketua polis Midlands, Asisten Komisioner Senior Charles Makono, para wanita ini dicurigai kerana menanyakan kepada petugas apakah mereka dapat mengambil beg berisi kondom dari kereta mereka, yang baru saja terlibat dalam kemalangan.

Tiga wanita tersebut iaitu Rosemary Chakwizira (24), Sophie Nhokwara (26) dan Netsai Nhokwara (24) yang semuanya dari Mkoba 4, Gweru, segera ditangkap bersama seorang pemandu laki-laki, kerana dicurigai terlibat dalam sejumlah serangan tidak senonoh.

Pemandu itu juga menghadapi tuduhan pembunuhan, setelah terbukti bersalah dalam kemalangan fatal yang menewaskan pejalan kaki.

Nehanda Radio melaporkan bahawa pejabat polis di Gweru, dikepung oleh massa yang marah dan ingin melihat trio yang ditangkap tersebut.

Polis kemudian meminta para korban untuk datang guna membantu mengidentifikasi penyerang mereka.

Selain itu, pasukan penyidik juga berharap untuk mensesuaikan sperma milik beberapa korban melalui ujian DNA.

Sophie Nhokwara (26), salah satu dari ketiga wanita yang ditangkap

Sumber : dailymail

Gilalah woi..kakak ni pergi kedai handphone tak pakai baju

Posted: 14 Oct 2011 12:47 AM PDT

Biar benar kakak ni....agaknya dia sakit mental...
kesian tak ada yang larang atau menahan memberikan baju untuk menutupi
badannya....



sumber gambar : dhaniels.com

Lelaki ni selamba lap bontotnya dengan bendera Peranchis

Posted: 13 Oct 2011 11:40 PM PDT

Menghina bendera Perancis boleh diberikan hukuman penjara maksima enam bulan dan didenda.

Pemerintah Perancis merasa terhina setelah melihat sebuah foto yang menunjukkan bendera nasional Negeri Anggur itu dipakai untuk mengelap bontot seorang lelaki. Pihak berwajib dikerahkan untuk menyelidiki siapa lelaki yang ketahuan menghina bendera Biru-Putih-Merah itu. Laman stasiun televisi BBC, mengungkapkan bahawa Menteri Kehakiman Prancis, Michel Alliot-Marie, marah setelah melihat foto itu. Dia menganggap perlakuan atas bendera nasional tersebut merupakan penghinaan sehingga pelaku harus ditindak secara hukum.

Menurut undang-undang hukum jenayah di Perancis, pelaku yang terbukti menghina bendera nasional mahupun lagu kebangsaan Perancis dalam suatu acara yang diadakan secara terbuka dapat dihukum penjara maksima enam bulan dan denda 7.500 euro. Masalahnya, menurut responden BBC di Perancis, hukum itu dapat diterapkan dalam suatu peristiwa atau kegiatan yang diselenggarakan oleh pihak berkuasa publik - bukan oleh individu mahupun dalam suatu kegiatan budaya. Alliot-Marie bersedia mengubah peraturan itu menjadi lebih luas.


"Sebenarnya ada dasar hukum yang boleh menindak penghinaan atas bendera Perancis," kata seorang jurucakap Kementerian Kehakiman. "Bila hukum yang ada kurang memadai, maka harus dikaji," lanjut juru cakap itu.

Aksi penyalahgunaan bendera Perancis itu tertangkap bidikan kamera seorang juru foto. Dari jalan, fotografer memotret aksi seorang lelaki saat berada di dekat sebuah bendera Perancis yang tengah berkibar. Entah apa maksudnya, lelaki itu lalu memelorotkan seluarnya dan mengambil bendera Perancis itu untuk dipakai mengelap bahagian bawah di belakang tubuhnya.

Gambar itu bulan lalu ditampilkan oleh harian nasional Perancis, Metro, dan dinyatakan menang dalam sebuah pertandingan foto yang diselenggarakan perusahaan media FNAC di Kota Nice. Foto itu memenangkan katagori "perilaku yang salah secara politik." Namun pihak penyelenggara memutuskan tidak mempamerkan foto itu setelah mendapat protes dari kaum veteran.


http://maskolis.blogspot.com

Gadis 17 tahun Ini Jual Rambut-nya Demi Ibu

Posted: 13 Oct 2011 10:00 PM PDT


Pengorbanan sang ibu sejak mengandung sang buah hati ketika dalam kandungan dan menjaga ketika bayi sampai besar, melindungi dan memberikan pendidikan pada anak-anaknya dengan penuh kasih sayang tidaklah mungkin boleh digantikan oleh seorang anak walau dengan apapun. Sebagai seorang anak gadis belia ini cuba untuk memberikan pengorbanannya pada ibunda tercinta yang tengah sakit dan memerlukan biaya yang sangat besar.

Itulah A'zhen gadis 17 tahun dari Guang'Xi dataran China yang mengiklankan diri secara online disebuah web untuk menjual rambutnya yang memiliki panjang 1,5 meter yang selama ini sudah dirawatnya dengan susah payah, rambutnya tersebut ditawarkan senilai RMB 20.000 .

Harian China Daily mengatakan banyak yang meragukan pengakuan sang gadis tentang keadaan ibunya yang sakit keras tersebut keraa A'Zhen tidak memperincikan dengan jelas identiti sang ibu untuk alasan privasi.


Setiap hari di situs komunitas tersebut memang banyak semacam pengakuan yang dibuat untuk memohon derma, namun sang pengelola situs Tianya Community tersebut susah menyaring mana pengakuan dan informasi yang sungguhan atau yang palsu.

Namun akhirnya seorang pengusaha kaya Wang Chengzhi dari Jiangsu mengaku telah mengambil berat perihal kes A'zhen ini dan menghubungi hospital tempat ibunya dirawat serta bersedia memberikan jaminan bantuan untuk pengubatan ibunya tersebut. Sang ibu yang bekerja sebagai wartawan tersebut bernama Xiong Qian akhirnya dibantu oleh pengusaha tersebut senilai RMB 3.000 untuk mengubati sakitanya yang disebut sebagai gangguan Ginekologis yang dideritanya sejak bercerai dengan suaminya.


Sumber : ruanghati.com

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS