Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Video Maharaja Lawak Minggu 3 – Jozan

Posted: 15 Apr 2011 03:04 PM PDT

Jika anda baru pertama kali meninggalkan respon, ianya akan melalui proses moderation terlebih dahulu. Oleh itu, anda tidak perlu klik SUBMIT untuk kali ke-2. Apa-apa pun, responlah dengan akal yang waras yer :D



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Video Maharaja Lawak Minggu 3 – Man

Posted: 15 Apr 2011 02:51 PM PDT

Jika anda baru pertama kali meninggalkan respon, ianya akan melalui proses moderation terlebih dahulu. Oleh itu, anda tidak perlu klik SUBMIT untuk kali ke-2. Apa-apa pun, responlah dengan akal yang waras yer :D



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Paul McDonald is Eliminated On American Idol

Posted: 15 Apr 2011 08:13 PM PDT

PAUL MCDONALD IS ELIMINATED ON "AMERICAN IDOL"

TOP 7 FINALISTS PERFORM SONGS FROM THE 21ST CENTURY
WEDNESDAY, APRIL 20, LIVE ON FOX

Katy Perry and David Cook to Perform on Next Results Show Thursday, April 21

Finalist Paul McDonald was eliminated tonight on AMERICAN IDOL after he received the fewest of America's more than 53 million votes. On Wednesday's performance show, the Top 8 performed songs from the movies, and McDonald, 26, from Huntsville, AL, sang "Old Time Rock and Roll." Tonight's episode also featured performances by Season One IDOL winner Kelly Clarkson with country music superstar Jason Aldean and Grammy Award-winning pop icon Rihanna.

paul mcdonald

On Wednesday, April 20 (8:00-9:30 PM ET live/PT tape-delayed), the Top 7 finalists – Casey Abrams, Lauren Alaina, James Durbin, Stefano Langone, Jacob Lusk, Scotty McCreery and Haley Reinhart – return to the IDOL stage to perform songs from the 21st century.

Tune in the following night, Thursday, April 21 (8:00-9:00 PM ET live/PT tape-delayed), to the live results show to find out who receives enough votes to stay in the competition and who is sent home. In addition, Season Seven IDOL winner David Cook will perform his latest hit, "The Last Goodbye," and pop sensation Katy Perry will perform "E.T.," the fourth No. 1 single off her Grammy-nominated album "Teenage Dream."

Fans can view the official profiles for each of the finalists at www.americanidol.com/contestants. Keep up with the latest AMERICAN IDOL news on the AMERICAN IDOL Facebook page at www.facebook.com/americanidol. And be sure to check out the official AMERICAN IDOL Twitter for the scoop straight from the IDOL set (@americanidol).

Emmy Award-winning AMERICAN IDOL is created and executive-produced by Simon Fuller and executive-produced by Cecile Frot-Coutaz, CEO, FremantleMedia North America, Inc.; Ken Warwick, Executive Producer, FremantleMedia North America, Inc.; and Nigel Lythgoe, President, Big Red 2 Entertainment. AMERICAN IDOL has been No. 1 among Adults 18-49 for the past seven consecutive seasons and currently ranks as the No. 1 television show of the 2010-11 season.

Visit americanidol.com for additional information regarding AMERICAN IDOL voting, as well as exclusive videos, interviews and photos, as well as special behind-the-scenes information and all of your AMERICAN IDOL news.

Catch the tenth season of this reality sensation as Jennifer Lopez, Steven Tyler and Randy Jackson look for the next American Idol, every Friday and Saturday at 10.00 pm and 10.30 pm, for FREE exclusively on 8TV. 8TV is also available via Astro's channel 708. You can catch your favourite shows on www.8tv.com.my or www.tonton.com.my.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Photo Simon Cowell is Shirtless, Half Nude Naked Pix Celebrities
  • Hotlink Sends Lucky Customer to Watch American Idol
  • David Cook Winner American Idol
  • Melinda Doolittle Gagal Jadi Finalis American Idol
  • Jordin Sparks Juara American Idol 6
  • AMERICAN IDOL SEASON 8
  • AMERICAN IDOL WINNER DAVID COOK WILL RELEASE HIS DEBUT ALBUM
  • American Idol Musim 10 di 8TV
  • Ujibakat Akademi Fantasia 6: Tarikh & Tempat Audition
  • Paul Moss Pertikaikan Upin & Ipin?
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Aston Primera Pasteur Hotel Pertama di Indonesia IPTV

    Posted: 15 Apr 2011 09:27 AM PDT

    Aston Primera Pasteur : Hotel Pertama di Indonesia dengan IPTV!
    oleh Shah Shamshiri

    Pendapat sesetengah orang tentang hotel dan tempat penginapan biasanya sama sahaja. Secara amnya, semua beranggapan hotel pasti bilik tidur, bilik mandi dan tempat makan. Itu sahaja. Namun ramai yang lupa bahawa kemudahan yang disediakan oleh beberapa hotel tertentu berbeza mengikut keadaan, tempat dan keperluan.

    Begitulah kesnya bagi salah sebuah hotel terbaru di Bandung yang mempunyai ciri uniknya tersendiri iaitu Aston Primera Pasteur Hotel & Conference Centre. Hotel yang baru berusia setahun ini merupakan satu lokasi penginapan yang sangat sesuai bagi mereka yang ke Bandung untuk tujuan kerja dan perniagaan.

    Dari segi lokasi, hotel ini sangat strategik kerana jaraknya ke lapangan terbang Bandung (Hussein Sastranegara) hanya mengambil masa sekitar 10 minit sahaja dengan menaiki kereta atau teksi. ini memudahkan mereka yang perlu mengejar waktu untuk menaiki pesawat masing-masing.

    Ia juga sangat berdekatan dengan laluan tol Cipularang – Purbaleunyi yang memudahkan para pengunjung untuk terus menghala ke Jakarta dengan menggunakan lebuhraya. Selain itu stesen keretapi terhampir juga hanyalah 10 minit dari hotel ini dengan berkenderaan. Lebih menarik lagi, kawasan membeli-belah dan beraneka tempat makan juga tidak jauh dari sini. Pusat membeli-belah tersohor Bandung, Paris Van Java juga beberapa minit dari hotel ini dengan menaiki kereta.

    Menampilkan bilik-bilik yang serba moden dan ruangan khas untuk acara-acara tertentu, keajaiban bilik-bilik di hotel ini diperhebatkan lagi dengan perkhidmatan televisyen mereka yang serba canggih. Ini kerana Aston Primera Pasteur merupakan hotel pertama di Indonesia yang dilengkapi dengan Internet Protocol Television atau IPTV (Televisyen Berprotokol Internet) dalam setiap bilik mereka. Melalui sistem televisyen canggih ini, para tamu dapat menikmati kemudahan TV interaktif yang sangat komprehensif dan menjangkaui harapan pengguna dari segi maklumat serta hiburan. Para tamu juga dapat melihat maklumat bil dan bayaran di layar TV, selain maklumat perkhidmatan multi-media seperti cucian pakaian, limosin, menghantar SMS melalui layar TV malah memesan perkhidmatan bilik (Room Service) dengan memilih sajian yang ada tertera di dalam layar TV hotel. Pendek kata, perkhidmatan ini benar-benar memudahkan para tamu hotel.

    Aston Primera Pasteur juga dilengkapi dengan sebuah kolam renang, sebuah pusat karaoke peribadi di tingkat 2A, sebuah gimnasium dan spa, serta ruangan lounge dan sebuah bar. Hotel ini memang sesuai buat anda yang inginkan kemudahan dan kelainan dalam penginapan anda di kota Bandung!

    1a1 Deluxe King

    1d Governer Suite 1

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Ujibakat GangStarz Musim Kedua Kembali Lagi
  • Tune Hotels & Red Planet Hotels Collaboration
  • Album Baru Ressa Herlambang Cinta Yang Ku Cari
  • Konsert Gang Starz Pertama Malam Ini di TV3
  • Gambar Sekitar Sidang Media Showcase Anggun di Hotel Istana
  • Tune Hotels Launch 2 New Hotels
  • The Potters Lancar Album Bintangku di Malaysia
  • The Fabulous Cats Lebarkan Sayap Ke Indonesia
  • Julia Perez Kuat Seks
  • Aspalela: Lagu Paling Kontroversi Untuk Tahun 2007
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Rela Cuci Kaki Guru Demi Lulus Ujian Nasional

    Posted: 15 Apr 2011 09:00 PM PDT

    TRIBUNNEWS.COM, SURYA - Ujian Nasional rupanya memang menjadi sesuatu menakutkan untuk sebagian pelajar. Demi menghadapi ujian tersebut, sejumlah persiapan, baik secara mental ataupun spiritual dilakukan.

    Seperti dilakukan para pelajar Madrasah Aliyah (MA) Ash-Shomadiyah Tuban, Khamis (14/4/2011) pagi. Satu persatu pelajar MA yang terletak di Jl KH Agus Salim, Kota Tuban tersebut mengikuti 'ritual' penghormatan dengan cara membasuh kaki guru menggunakan air dari sebuah kolam kecil yang telah disediakan.

    Sebelumnya, acara diawali dengan upacara di halaman sekolah. Para guru pun memberi semangat kepada spelajar dalam menghadapi Unas. Selanjutnya, barulah 'ritual' itu dimulakan.

    Satu demi satu kaki para guru itu dicuci bersih dengan air oleh pelajarnya. Demikian khidmat acara itu belangsung. Para pelajar terlihat sangat tulus membasuh kaki para pendidik yang telah mengajar mereka selama ini.

    Suasana menjadi haru. Beberapa guru yang kakinya dibasuh ikut menitiskan air mata. "Semoga kamu boleh menjalani Unas ini dengan baik dan sukses, ya nak. Semoga kalian menjadi orang yang sukses semuanya," ujar seorang guru ketika memeluk murid yang baru saja membasuh kakinya.

    Bukan hanya guru yang terbawa dalam suasana ini. Sejumlah pelajar pun ikut menangis, terharu dengan apa yang mereka lakukan. "Saya terharu, sampai tidak kuat menahan tangis," kata Siti Yunita, salah seorang pelajar.

    Mereka mengaku, sedar selama ini banyak melakukan kesalahan kepada guru. Sehingga menjelang akhir masa studi, belum pernah menyampaikan rasa terima kasih kepada orang-orang yang telah membimbingnya selama ini.

    Ketua MA As-Shomadiyah, Riza Habibi berkata, kegiatan mencuci kaki guru itu merupakan bentuk simbol dan penghormatan dari para pelajar kepada gurunya. "Selain sebagai bentuk penghormatan, ini juga kegiatan pelajar untuk mohon doa restu kepada para guru menjelang pelaksanaan ujian," kata Riza.

    Setelah menjalani ritual tersebut, para pelajar kemudian melanjutkan acara dengan menggelar deklarasi 'Unas Jujur'. Mereka berjanji akan melakukan Unas dengan sejujur-jujurnya tanpa ada yang meniru atau bahkan menggunakan soalan bocor.

    Tak hanya itu, setelah doa bersama dan berikrar 'Unas Jujur', para pelajar dan gurupun menandatangani  deklarasi 'Unas Jujur' yang telah disediakan pihak sekolah. Bahkan, Wakapolres Tuban Kompol Yandri, perwakilan dari Dinas Pendidikan beserta para guru juga ikut tanda tangan.

    "Kami sangat mendukung aksi deklarasi 'Unas Jujur' seperti ini. Sebab, yang diharapkan pemerintah mahupun semua pihak adalah ujian yang dilakukan dengan jujur sehingga hasilnya benar-benar sesuai dengan kemampuan siswa. Kami berharap, tidak akan ada lagi bocoran-bocoran soal sebagaimana yang pernah terjadi pada ujian-ujian lalu," ujar Endang Tri Media, perwakilan dari Dinas Pendidikan Tuban.

    Sanggup kahwin dalam keadaan bogel untuk jimat kos pakaian

    Posted: 15 Apr 2011 08:32 PM PDT

    Inilah pemikiran manusia yang menganggap mereka bangsa
    yang berilmu...
    saya petik dari kosmo online

    FELDKIRCHEN, Austria - Satu pasangan di sini berkahwin dalam keadaan bogel manakala para tetamu lain memakai pakaian, lapor sebuah akhbar semalam.

    Pasangan itu, Melanie Schachner, 26, dan Rene Schachner memilih untuk berbogel bagi menjadikan majlis perkahwinan mereka sebagai sesuatu yang boleh diingati buat selama-lamanya.

    Melanie berkata: "Kami tidak malu mengenai tubuh kami dan kami mahu melakukan sesuatu yang berlainan. Ia pastinya akan menyelamatkan kos pakaian perkahwinan kami."

    Dalam majlis itu, seorang pendaftar perkahwinan yang memakai pakaian menyaksikan pasangan berkenaan membaca ikrar perkahwinan.- Agensi

    Pengantin belasah isteri sendiri dalam limousin

    Posted: 15 Apr 2011 07:00 PM PDT

    Sebab-sebab kenapa arak itu diharamkan..
    saya petik dari myMetro

    MELBOURNE: Mahkamah semalam menjatuhi hukuman penjara sekurang-kurangnya 15 bulan ke atas seorang lelaki yang membelasah isterinya ketika mereka menaiki limousin menuju parti meraikan perkahwinan mereka.

    Adnan Rusanovski didakwa mengasari isterinya, Ferdi, termasuk dengan menggigit wajah wanita terbabit, selain cuba mencekik dan menumbuknya sebanyak 27 kali.

    Adnan, 30, melakukan kesalahan itu pada Mei tahun lalu.

    Akibat kejadian itu, Ferdi, 28, mengalami kecederaan teruk dan pemandu limousin berkenaan menganggap pergaduhan itu 'lebih teruk daripada perlawanan tinju.' Pasangan itu baru berkahwin di Macedonia.

    Peguam Adnan berkata, tertuduh menghidap masalah mental dan masih bergelut untuk mengubah dirinya, antara lain melalui perkahwinan.

    Bagaimanapun, hujah itu ditolak hakim.

     Sebaliknya, Adnan dikatakan mabuk sebelum kejadian. Ketika ini pasangan terbabit dilaporkan bercerai. - AFP

    Gila....Bunuh bayi sendiri kerana nak tumpu sukan olimpik

    Posted: 15 Apr 2011 06:30 PM PDT

    Ada juga manusia yang berfikiran sebegini...
    saya petik dari myMetro

    SYDNEY: Seorang pemain polo air berbakat Australia yang dituduh membunuh bayi perempuannya bagi membolehkan dia menumpu perhatian untuk Sukan Olimpik Sydney dihukum penjara 18 tahun, semalam.

    Mahkamah mendapati Keli Lane, 35, bersalah membunuh bayinya, Tegan, pada Disember tahun lalu.

    Anak itu adalah hasil hubungan Keli dengan teman lelakinya dan kehamilan itu dirahsiakan daripada semua pihak, termasuk keluarga dan rakan sepasukannya.

    Dia melakukan pembunuhan itu pada September 1996.

    Sambil terus mendakwa dia tidak bersalah, Keli berkata, dia menyerahkan Tegan kepada pasangannya sejurus dilahirkan dan tidak pernah menjenguknya.

    Bagaimanapun, hakim Mahkamah Agung New South Wales, Anthony Whealy, mendapati Keli bertanggungjawab atas kematian Tegan.

     Kata Whealy, Keli - mewakili Australia sebagai pemain polo air junior - terdesak apabila membunuh Tegan yang sehingga kini tidak ditemui mayatnya.

    "Daripada semua aspek, kes ini dilihat sebagai tragedi membabitkan ibu dan anak," katanya.

     Kata Whealy, hakikat bahawa Keli memusnahkan hubungan semula jadi di antara ibu dan anak akan terus menghantui hidupnya.

    Dia kemudian menjatuhkan hukuman maksimum dan tanpa parol selama 13 tahun lima bulan.

    Keli mendakwa dia menyerahkan Tegan kepada teman lelakinya sebelum mereka memutuskan hubungan tidak lama kemudian.

    Namun, pendakwa berpendapat Keli membunuh anak keduanya itu kerana ia mengganggu kehidupan sosial dan kerjayanya, termasuk untuk mewakili Australia dalam Sukan Olimpik 2000.

    Ketika perbicaraan, mahkamah diberitahu, Keli pernah memberi anak pertama dan ketiganya kepada pasangan lain untuk dijadikan anak angkat.

    Dua lagi kehamilan berakhir dengan pengguguran. - AFP


       

    Aneh, Ada Anak Kucing Mirip Anjing

    Posted: 15 Apr 2011 05:00 PM PDT

    YANGSHAN – Seekor kucing di Yangshan, daerah Jiangsu, China Timur, seketika menjadi terkenal setelah dia melahirkan seekor anak anjing.

    Pemilik kucing tersebut, Zhou Yun, mengatakan pada awal April kelmarin kucingnya tersebut melahirkan dua anak. Namun seekor anaknya mati.

    Kemudian satu ekor anaknya lagi setelah Zhou perhatikan, menyerupai anak seekor anjing.

    "Saya baru menyedari kalau anak kucing saya yang masih hidup ini memiliki wajah yang menyerupai anak anjing," ujar Zhou.

    Seperti yang dikutip dari Orange, Jumaat (15/4/2011), Lai Xiaoyun, Ketua Klinik Haiwan Pemerintah, mendatangi rumah Zhou dan memeriksa anak kucing yang menyerupai anjing itu.

    "Kucing dan anjing adalah dua spesies yang berbeza sehingga tidak mungkin untuk memiliki keturunan bersama," ujar Lai.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Macamni punya majlis perkahwinan pun ada

    Posted: 15 Apr 2011 11:01 AM PDT







    sanggup di permalukan..

    Pondan ditugas untuk kutip hutang di Pakistan

    Posted: 15 Apr 2011 10:01 AM PDT


    KARACHI – Terlambat membayar hutang mungkin anda akan mendapat surat peringatan. Namun di Karachi, kota terbesar di Pakistan, anda akan bertemu dengan penagih hutang transgender.

    Sebagai langkah Pemerintah Pakistan untuk mengatasi meningkatnya penghindaran hutang, petugas hutang di Karachi memanfaatkan Riffee, seorang transgender, dan rakan-rakannya sebagai penagih hutang. Riffee dan rakannya akan mendatangi rumah atau tempat usaha penunggak hutang, tujuannya untuk mempermalukan para penunggak hutang hingga akhirnya mahu membayar.

    Riffee dan dua rakannya, Sana dan Kohan, secara fizik adalah laki-laki, namun mereka lebih suka dipanggil dan berpakaian seperti wanita. Tugas mereka cukup sederhana, setiap pagi mereka ke tempat kerja dan mengambil daftar penunggak hutang. Satu per satu mereka mendatangi rumah atau pejabat penunggak hutang. Lalu menggoda dan membuat keributan agar orang yang mereka datangi mahu membayar pajak.

    Namun demikian, belum jelas apakah taktik tersebut cukup efektif, tapi para petugas pajak bersikeras kalau tidak efektif mereka tidak akan mungkin melakukannya.

    "Kehadiran mereka boleh membuat malu penunggak hutang," ujar inspektor hutang Hussein Bhatti seperti dikutip CNN, Jumaat (15/4/2011).

    Di negara dimana banyak yang mengatakan pengadilan lemah dan polis boleh disuap, Riffee dan teman-temannya boleh menjadi upaya terakhir, meskipun tidak biasa.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Wanita Melahirkan Bayi Berwajah Katak Di Haiti

    Posted: 15 Apr 2011 09:45 AM PDT

    Seorang wanita Haiti melahirkan bayi berwajah katak di hospital Francisco Gonzalvo. Tubuh kecil itu manusia, tapi wajah, mulut, telinga, kepala, leher, menyerupai katak atau kodok.

     Seperti dilapor Ensegundos, Ibu dari fenomena aneh tersebut bernama Tossent Luis, 20 tahun, dari San Pedro de Macoris ke La Romana tiba di rumah sakit dengan tanda-tanda lahir dan dibawa ke ruang bersalin melahirkan selama setengah jam.

     Kelahiran anak ini segera membangkitkan rasa ingin tahu doktor dan jururawat di hospital tersebut.

     Setelah rumor beredar ratusan orang berkumpul di hospital untuk menelusuri dan menemukan kes yang jarang terjadi.

     Kes kelahiran bayi berwajah katak ini juga pernah terjadi di Nepal pada bulan Juni 2009, namun bayi itu tidak memiliki leher dan memiliki bola mata yang besar hampir keluar dari selaput matanya. Menurut para doktor, bayi itu mengalami penyakit yang disebut anencephaly, sebuah penyakit kerusakan tabung syaraf dan tidak lengkapnya perkembangan otak. Janin di dalam kandungan berkembang tanpa tengkorak kepala bahagian atas dan tabung saraf. Bayi yang mengalami keadaan ini dipastikan akan segera meninggal ketika dilahirkan. Penyakit ini juga disebut sebagai penyebab bayi Cyclop (lahir dengan satu mata).

    Suami Cemburu, Pipi Isteri ‘Diukir’

    Posted: 15 Apr 2011 08:00 AM PDT

    INILAH.COM, Beijing – Seorang lelaki China yang cemburu  pada sang isteri, tega menyerang perempuan malang itu dan 'mengukir' pipinya dengan kata-kata tak pantas.

    Insiden yang ramai di kalangan pengguna internet China ini, mulanya diberitakan oleh web China Hush. Menurut web itu, Wei Shengxiong dan Xiaowei telah menikah sejak 2006. Mereka bertengkar kerana Wei curiga isterinya berlaku curang.

    Pada pagi hari, 30 March lalu, pertengkaran pasangan yang memiliki dua orang anak itu semakin buruk. Wei memutuskan untuk membuat isterinya 'cacat' kerana merasa marah. "Ia juga ingin membuat isetrinya jelek, sehingga takkan dicintai lelaki lain dan tak berselingkuh."

    Setelah mengikat dan menuliskan kata-kata China di pipi isterinya, Wei menggosokkan abu ke atas luka itu sehingga takkan hilang seperti tato. Jika terjemahkan secara kasar, huruf China yang ia tuliskan bererti 'murahan'.

    "Saya hanya ingin bercerai dan melakukan pembedahan plastik. Wajah saya rosak dan harus mengenakan topeng jika keluar rumah," ujar perempuan itu. Namun di pengadilan, Wei memiliki pengakuan yang berbeza.

    Menurut polis, Wei memberikan beberapa pilihan bagi Wei untuk bertanggung jawab atas perselingkuhannya. Pertama, Xiaowei harus  tinggal di rumah merawat anak mereka, serta tak perlu bekerja.

    Kedua, selingkuhan Xiaowei harus membayar sejuta yuan kepada Wei. Ketiga, mereka semua pergi ke pengadilan. Terakhir, Wei membuat isterinya cacat dan mematahkan kakinya. Wei memberi tahu kepada polis, isterinya memilih dibuat cacat.

    Apakah lori begini boleh mengatasi masalah parking?

    Posted: 15 Apr 2011 07:00 AM PDT

    image

    Adakah dengan mereka bentuk lori yang boleh dibengkokkan boleh mengatasi masalah meletakan kenderaan berat ini?Kalau betullah memang canggih...

    Cara sadis binatang memelihara anak

    Posted: 15 Apr 2011 06:00 AM PDT

    1. Kumbang Penggali (Burying Beetle)
     Ibu kumbang akan memberi makan setiap anak-anaknya, satu per satu. Namun ketika jumlah makanan habis, maka anak terakhir bukan hanya tidak mendapat makanan, namun juga akan dimakan hidup-hidup oleh ibunya.

    Kumbang Penggali biasanya tinggal di dalam bangkai tikus. Dan ibu Kumbang selalu bertelur dengan jumlah lebih banyak dari jumlah makanan yang ada (bangkai tikus) maka untuk meningkatkan kesempatan bertumbuh yang lebih besar bagi semua keluarga, jumlah anak harus dicukupkan dengan jumlah makanan, bukan sebaliknya.


    2. Panda
     Ibu Panda hanya akan memelihara satu anak, jika dia memiliki lebih dari satu, maka yang lainnya akan ditinggal begitu saja di alam liar. Sementara 'anak kesayangannya' tumbuh sihat dengan  makanan yang cukup, sedangkan anak yang lainnya akan kurus kering tak berdaya.

    Ibu Panda memang tidak mungkin menyediakan makanan untuk anak yang kedua atau setelahnya, jadi selama 8-9 bulan pertama (setelah itu anak panda boleh mencari makanan sendiri), anak-anak panda yang tidak dapat makanan cukup (termasuk ASI) harus bertahan hidup sendiri, jika tidak boleh pastilah mereka akan mati.


    3. Hamster


    Ibu Hamster sering memkan anaknya sendiri. Ibu Hamster biasa melahirkan beberapa anak, jika ada anak yang tidak sempurna (cacat) atau dianggap tidak lulus 'quality control' akan dimakan hidup-hidup, boleh juga disebabkan jika jumlah makanan yang tersedia dianggap kurang untuk memenuhi keperluan dirinya dan anak-anaknya.


    4. Helang Hitam
    Ibu helang biasanya membiarkan ketika anak-anaknya bermain-main di sarangnya, walaupun sering kali permainan itu boleh mengakibatkan kematian bagi salah satu anaknya.

    Jumlah makanan yang tersedia terkadang tidaklah banyak, dan sulit didapat. Maka dari itu ibu Elang membiarkan permainan berbahaya ini, sebagai ujian agar, anak-anak yang kuatlah yang akan bertahan.

    [Pelik] Restoran penis binatang di China

    Posted: 15 Apr 2011 05:00 AM PDT

    Restoran bernama 'Guolizhuang Restaurant', restoran China yang berlokasi di Beijing , China ini memang sungguh istimewa. Keistimewaan restoran ini adalah menyajikan menu berbagai macam penis dan testis binatang untuk kesihatan.

     Di Beijing sendiri ada 4 cawangan dan di luar negeri dibuka masing-masing satu di Atlanta dan Georgia , di daerah Chinatown .

     Daftar menu yang  berbagai macam santapan penis dan testis binatang. Didalam daftar tercantum lebih dari 30 macam penis berbagai binatang. Dan khusus untuk tamu istimewa, disediakan pula menu penis yang lain. Masakan penis lembu jantan yang dipercaya boleh meningkatkan 'kejantanan', disajikan dalam bentuk sayatan berbentuk bintang agar menarik. Lain lagi penyajian sate penis domba (biri-biri) yang diberi bumbu mayonnaise dan keju manis, disuguhkan diatas daun slada.

    Penis juga sering dicelupkan ke dalam sos kicap atau ke dalam sos panas. Untuk wanita, makan penis dipercaya bagus untuk kulit.

     penis domba (biri-biri) 
     Penis keledai disajikan di atas daun salad. Bagi para tamu China , tujuan makan organ sex binatang adalah untuk memulihkan libido.

    penis keldai
     Di restoran Guolizhuang ini, pelanggan boleh  juga memesan janin rusa dan janin biri-biri. [posmetrobatam]

    Makan Besar Ala Orang Arab (Dijamin Kenyang Tujuh Keturunan)

    Posted: 15 Apr 2011 04:00 AM PDT

    image


    image

    Wow...Gaun Pengantin Dihiasi Dengan 99.999 Mutiara

    Posted: 15 Apr 2011 03:00 AM PDT

    VIVAnews - Gaun pengantin bertahta mutiara sudah lumrah. Tetapi bagaimana jika jumlah mutiaranya mencapai 99.999 buah. Peng Yu, lelaki asal China, menghabiskan waktu satu tahun menghias gaun pengantinnya demi membuat tunangannya teruja.

    Nombor sembilan dia pilih kerana dalam bahasa China memiliki pengucapan yang sama dengan 'jangka panjang atau selamanya'.

    Ia mempersembahkan gaun tersebut untuk tunangannya, Yang Pingzhi, sebagai gambaran bahawa cintanya abadi. Ia sukses membuat tunangannya tersentuh saat pernikahan 12 April 2011 lalu.


    Untuk membuat gaun tersebut, Peng Yu mendatangi perusahaan pembuat mutiara di Beihai,daerah Guangxi, bahagian China Selatan. "Dua tahun lalu, ketika Yang setuju menikah denganku, aku mulai berfikir kejutan apa yang akan aku berikan padanya," kata Peng Yu, seperti dikutip dari orange.co.uk.


    Peng lalu memutuskan membuat gaun pernikahan istimewa Ia meminta bantuan perancang busana pengantin asal Hongkong untuk membuat gaun dan membeli 99.999 mutiara asli untuk menghiasinya.


    Ia menjahit ribuan mutiara tersebut dengan bantuan tujuh orang teman-temannya. Dibutuhkan satu tahun untuk menyelesaikannya. Dengan hiasan  mutiara sebanyak itu, berat gaun mencapai sembilan kilogram.

    Berseteru di Pengadilan Gara-gara Tanah 12.7 Sentimeter

    Posted: 15 Apr 2011 02:30 AM PDT

    Pagar batas rumah antara Ian Chrisholm-Teresa dan David Roberts-Lorraine Foreman.

    TEMPO Interaktif, London - Setelah dua hari bersidang, Pengadilan Torquay and Newton Abbot, Inggris, kelmarin memenangkan tuntutan keluarga David Roberts-Lorraine Foreman terhadap pasangan Ian Chrisholm-Teresa.

    Hakim memutuskan pagar pembatas di antara kedua rumah mereka harus dirobohkan paling lambat awal bulan depan. Chrisholm juga diwajibkan membayar kos persidangan 20 ribu pound sterling.

    Chrisholm dan Teresa, yang sudah lanjut usia, mengaku sangat terpukul atas keputusan pengadilan itu. "Saya tidak tahu bagaimana kami membayarnya. Kami mungkin bakal menjual rumah kami," kata Chrisholm.

    Kes ini disebabkan oleh pagar batas yang dianggap oleh pihak yang menuntut menceroboh tanah mereka sejauh 12,7 sentimeter. Roberts juga menilai tembok setinggi hampir dua meter itu juga menghalangi pandangan mereka ketika keluar-masuk kereta. "Saya fikir itu tindakan sangat pengecut dengan tanpa berbincang dan kesepakatan," ujarnya.

    Namun Chrisholm mengaku pagar itu terpaksa dibangun lantaran isterinya merasa terancam dengan Roberts. Klaim ini dibantah oleh Roberts.

    “Ayah & Ibu kandungku Ternyata Adik-Beradik”

    Posted: 15 Apr 2011 01:00 AM PDT

    RIMANEWS- Hati siapa yang tak tercabik-cabik mengetahui kedua orangtuanya ternyata adalah saudara kandung.Begitulah yang terjadi dengan Teresa Weiler yang kalut melihat data yang menyebut orangtuanya memiliki hubungan darah. Ayah dan ibunya ternyata saudara kandung. Ia seolah mendapat jawaban atas keadaan fiziknya yang sangat lemah.

    Teresa yang kala itu berusia 20 tahun memiliki keyakinan bahawa pernikahan terlarang orangtuanya menjadi penyebab cacat genetik di tubuhnya. Cacat yang membuat masalah kesihatan dan kejiwaan sejak kecil.

    Teresa Weiler (The Sun)

    Wanita itu sengaja mencari tahu identiti orangtuanya untuk melihat riwayat genetiknya. Maklum, setelah lahir ia ditinggal ibu kandungnya di hospital Dan setelah tiga tahun menghuni pusat asuhan di Brentwood, Essex, ia menjadi anak kepada sebuah keluarga angkat, Terence dan Truda Weiler.

    Dalam keluarga angkatnya yang harmonis, Teresa menghabiskan masa-masa kanak-kanaknya dengan bahagia bersama saudara tiri. Hanya, selama membesar sejumlah gangguan kesihatan muncul.

    Di usia remaja ia didiagnosis menderita osteorathiritis. "Saya senang bermain hockey. Bahkan sempat mengikuti pertandiangan peringkat daerah Namun saat umur 17 tahun, tempurung lutut kanan saya hancur ketika dalam sebuah pertandingan. Saya harus menjalani pembedahan," katanya, seperti dikutip The Sun.

    Selama 30 tahun ia menyimpan rahsia orangtua  Psikologis terganggu, terutama dalam pergaulan. Ia menjaga jarak terhadap teman laki-laki. Ia akan berfikir berulang kali ketika ingin dikasihi.

    "Saya single. Walaupun saya tetap bahagia dengan pekerjaan dan hidup, saya tetap merasa telah mengorbankan sebahagian besar kehidupan kerana orangtua saya," kata wanita yang kini berusia 52 tahun.

    Masalah itu juga membuatnya tak boleh memiliki anak. Selain fizik lemah, dia takut melakukan program kehamilan lantaran khuatir menurunkan masalah genetik kepada anaknya nanti. "Saya memutuskan untuk tidak menjadi seorang ibu," ujar wanita yang kini bekerja sebagai pengurus taman kanak-kanak.

    Membesar di tengah keluarga beragama, nilai-nilai agama Katolik begitu ketat diterapkan. Jelas, perkahwinan antara kakak dan adik bertentangan dengan agamanya. Tak hanya soal kesihatan, ini juga membuatnya merasa kotor dan sakit.

    Ia merasa terpukul. Ia memarah ibunya yang sanggup meninggalkannya di hospital setelah kelahiran. Namun di balik rasa sakit hati, ia sempat menemui ibunya walau hanya 20 minit. "Ketika itu, ia lalu meninggalkan nombor telefon. Namun, ketika saya hubungi, tidak boleh. Sejak itu kami tak pernah berhubung lagi."

    Aneh… Telur Ayam Itu Tumbuh Ekor

    Posted: 15 Apr 2011 12:00 AM PDT

    TOLITOLI- Ada yang istimewa dengan telur ayam satu ini. Di bahagian hujung telur terdapat kulit menjulur seperti ekor.

    Telur yang dimiliki Saleh Lasing, warga Desa Tende, Kecamatan Galang, Tolitoli, itu kini menjadi perhatian penduduk sekitar.

    Sejak telur itu keluar dari ibu ayam kampung, Rabu kelmarin, penduduk tak henti-hentinya mendatangi rumahnya untuk melihat langsung keanehan telur berwarna coklat keputihan tersebut. Mereka yang berkunjung akan mengabadikan telur tersebut.

    Saleh, Khamis (14/4/2011) menceritakan, saat hendak melaksanakan solat Maghrib, dia dikejutkan dengan suara ayam berkokok dalam bilik tidurnya.

    Setelah ditengok, Saleh terkejut dan mendapati sudah ada seekor ayam di atas tempat tidurnya. Tak lama kemudian Saleh melihat ayam tersebut mengeluarkan beberapa telur ayam. Namun salah satunya berbeza dibanding lainnya, yakni muncul ekor di hujungnya.

    Kerana dianggap unik, bapak dua anak ini menyimpan telur tersebut dalam toples untuk dijadikan hiasan dalam rumahnya. Saleh tak berniat untuk menjual telur ini meskipun ramai yang sudah menawarnya.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Tersangkut di Jendela, Seorang Wanita Mati Lemas

    Posted: 14 Apr 2011 11:00 PM PDT

    LEBANON – Seorang suami dari Ohio, Amerika Syarikat (AS) terkejut ketika pulang ke rumah kerana menemukan isterinya terhimpit di jendela di ruang bawah tanah.

    David Kline menemukan tubuh isterinya Ester (44), tanpa ada denyut nadi dan langsung menghubungi petugas kecemasan untuk meminta pertolongan.
     Petugas mensyaki Ester terjebak di luar rumah kerana sebelumnya dia mengirimkan SMS kepada suaminya mengenai kunci  yang tidak ada.Dia cuba memasuki rumah melalui ruang itu.

    "Jendela tersebut sangat sempit, lebarnya hanya 1 meter dan panjangnya kira-kira hanya 0,4 meter, sangat sempit bagi badan manusia untuk boleh masuk," ujar Kline.

    "Saya mendapatkan tubuh isteri saya tergantung, sebagian tubuhnya tergantung di jendela, dan pada ketika itu juga saya dapat menjangka bahawasanya istrei saya telah meninggal." Lanjut Kline, seperti dilansirAssociated Press, Khamis (14/4/2011).

    Ester terperangkap ketika dia mencuba melalui jendela dan ada bekas kasut di tembok yang menunjukkan dia tengah mencuba memaksakan diri agar boleh masuk ke dalam rumah.

    Disyaki wanita tersebut tergantung di jendela selama 9 jam, sehingga dia sulit untuk bernafas. Pihak polis pun memastikan bahawa kematian isteri Kline ini merupakan sebuah kecelakaan.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Pasangan minta restu hubungan mereka di Facebook kerana perbezaan umur

    Posted: 14 Apr 2011 10:00 PM PDT

    TRIBUNNEWS.COM - Pasangan ini yang boleh dikatakan aneh dan dikatakan juga hanya sekadar cari sensasi saja. Kerana si perempuan yang bernama Audrey berumur 47 tahun sedangkan Mark Tan baru berusia 23 tahun.

    Pasangan ini mencari sokongan secara online agar hubungan mereka direstui. Kerana keluarga kedua belah pihak melarang hubungan cinta disebabkan perbezaan umur yang sangat jauh. Halaman Facebook ini diberi nama Calling out for Blessings - Spread to your friends  sudah mendapat 3.500 likes dan ratusan komentar.

    Mereka meminta agar hubungan mereka direstui dan bahkan menyampaikan pesan itu melalui video di YouTube. Mereka berdua bahkan sudah memiliki laman websendiri, www.markandaudreysbigday.com, dan mulai menghitung hari 15 April di mana mereka berdua akan segera melangsungkan pesta pernikahan.

    Sumber: Facebook

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS