Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Review Hotel Festival Citylink Bandung

Posted: 20 Apr 2012 11:02 PM PDT

Pop! Hotel Festival Citylink Bandung: Murah & Meriah!
oleh Shah Shamshiri

Tampil dengan konsep dan jenama yang tersendiri, Pop! Hotel merupakan rangkaian hotel terbaru di bawah kumpulan syarikat Tauzia yang juga pemilik hotel-hotel Harris di Indonesia. Di Bandung, hotel ini terletak dalam kompleks membeli-belah yang sama dengan Hotel Harris iaitu di Festival Citylink Mall.

Apa yang membezakan Pop! dengan Harris adalah harganya yang jauh lebih murah serta imejnya yang lebih muda dan ranggi. Ibarat 'adik' kepada hotel Harris, ia menawarkan perkhidmatan asas dalam dunia penginapan namun tetap berkualiti dan terjamin.

Hotel Pop Bandung

Memang banyak hotel zaman sekarang yang muncul dengan konsep 'budget' atau murah dan masih selesa didiami namun Pop! nampaknya menerajui hotel-hotel dengan konsep ini. Berbekalkan 175 bilik-bilik ceria yang berwarna-warni, Pop! di Festival Citylink Bandung nampaknya bakal menjadi pilihan ramai pengunjung.

Selain harganya yang sangat menarik (harga bilik semalam bermula pada 288 ribu Rupiah, sekitar RM96), ia menawarkan bilik yang lebih luas daripada hotel murah biasa dan ditambah lagi dengan kemudahan-kemudahan terbaik untuk keselesaan para tamu.

Semua bilik lengkap dengan TV layar leper dan juga kemudahan wi-fi internet secara percuma, ia juga mempunyai sebuah bilik mandi yang unik dan kompak yang digelar 'shower pod' di dalam Bahasa Inggeris (bersesuaian dengan bentuk uniknya).

Ini ditambah lagi dengan senireka dalamannya yang berwarna-warni serta lokasi strategiknya yang berkongsi dengan pusat membeli-belah. Faktor ini memudahkan para pengunjung untuk membeli barangan keperluan serta menjamu selera di aneka tempat makan yang tersedia. Lebih canggih lagi, perkhidmatan daftar-masuk atau 'check-in' dilakukan dengan iPad oleh para petugas hotel. Anda hanya perlu menandatangan di atas iPad dan segalanya beres.

Untuk sarapan pagi, Pop! menampilkan konsep 'quick-bites' di mana nasi bungkus kecil tersedia menanti para pengunjung di 'Quick-Bite area' bersebelahan lobi. Dengan konsep yang sangat unik dan asli ini, pasti ramai yang tertarik untuk cuba bermalam di Pop! Festival Citylink Mall sekiranya ke Bandung nanti. Pendek kata, hotelnya sangat praktikal serta murah, para pekerjanya ramah dan suasananya meriah!

Pop! Hotel juga merupakan hotel yang sangat mesra-alam. Ini kerana ia hanya menggunakan bahan bina yang selamat untuk alam sekitar, dan turut menggunakan tenaga suria (solar) di dalam hotel. Penggunaan kertas juga sangat minimal demi mengurangkan bahan buang dan sampah.

Hotel Pop Bandung

Hotel Pop Bandung

Hotel Pop Bandung

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Harris Hotel & Conventions Festival Citylink
  • Vue Palace Hotel Bandung Selangkah Menuju Pasar Baru
  • Indahnya Bersantai di Sheraton Bandung Hotel
  • Aston Primera Pasteur Hotel Pertama di Indonesia IPTV
  • Photo Red Carpet Busan International Film Festival 2011
  • Sunburst KL International Music Festival 2008
  • Missy Elliot, Filo & Peri, Marcus Schossow, Yoji @ XLive Festival
  • Future Music Festival Asia
  • Hotel Lingga Bandung Pilihan Tepat Tanpa Was-Was
  • Keputusan Pemenang KL International Film Festival KLIFF 07
  • A Famosa MyTV3 Rock The Wave 2012

    Posted: 20 Apr 2012 07:47 AM PDT

    Penampilan artis generasi muda pada masa kini sememangnya memberikan impak positif terhadap golongan remaja, belia dan para pelajar. Kejayaan artis generasi muda juga dilihat sebagai sumber inspirasi kepada golongan ini yang sering inginkan kepelbagaian dalam kehidupan mereka ini. Jadi tidak hairanlah kini terdapat pelbagai aktiviti yang boleh didedahkan kepada golongan ini dalam melahirkan generasi yang berkualiti.

    Buat julung kalinya, MyTV3 dan pihak A'Famosa Resort mengambil inisiatif untuk berkerjasama menganjurkan acara berbentuk hiburan pada 12 Mei 2012 (Sabtu) bermula jam 11.00 pagi hingga 6.00 petang di A'Famosa Water World Melaka.

    MyTV3, selaku rakan penganjur bakal membawakan beberapa artis popular tanahair seperti Bunkface, 6ixth Sense, Kilafairy, Kaka Azraff dan Nas Adila AF7 yang akan membuat persembahan. Selain daripada itu beberapa artis popular tanah air juga akan dijemput khas bagi mengharungi cabaran di 'Splash Pool' bersama peminat.

    Bagi mereka yang bertuah, inilah peluang beramah mesra bersama artis kegemaran anda serta berhibur dengan persembahan 'live' di kawasan Wave Pool, A'Famosa Water World Melaka.

    Bunkface

    6ixth sense

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Revolusi Baru MyTV3 Bersama Aidid Marcello
  • SEPETANG BERSAMA NEGERIFM, TRAXXFM & ARTIS
  • MyTV3 Day Out di Sunway Lagoon Sangat FUN
  • MyTV3 Kini Berwajah Baru
  • Winner Samsung Apps Top Downloader Contest
  • Samsung Bags The Most Gold Awards at GoMobile 2010
  • Show Zoo Rocks The Hard Rock!
  • Review Grand Blue Wave Hotel Shah Alam
  • Samsung Debuts a Duo Wave Smartphones
  • Concert LMFAO Live in Malaysia
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Shu Qi Promosi Jenama Emporio Armani Di Malaysia

    Posted: 20 Apr 2012 04:01 AM PDT

    Pembukaan semula butik Emporio Armani di KLCC menyaksikan bintang filem Taiwan, Shu Qi hadir ke Malaysia sekaligus mewujudkan keterujaan buat peminat fesyen tempatan.

    Shu Qi telah dilantik sebagai wajah jenama Emporio Armani untuk 3 buah negara iaitu China, Singapura dan Malaysia pada tahun 2010 bagi mengantikan bintang terkenal, Zhang Zi Yi. Sejak itu, wajah Shu Qi sering dipaparkan dalam pelbagai kempen pengiklanan Emporio Armani serta menjadi ikon untuk koleksi musim luruh/salji tahun 2011.

    Kehadiran Shu Qi sudah tentu menarik perhatian selebriti tempatan dan para sosialit yang inginkan pengalaman bertemu dengan bintang terkemuka selain melihat koleksi terbaru jenama berkenaan pada 25 April ini. Difahamkan, butik konsep olahan Armani ini bukan sekadar butik fesyen.

    Foto selepas ini adalah koleksi daripada musim lepas.

    Wawa Zainal Ganti Lisa Surihani Sebagai Duta Pelembap Bibir, LIPICE

    Posted: 20 Apr 2012 03:32 AM PDT

    Jenama pelembap bibir terkenal LIPICE, dengan bangganya mengumumkan perlantikan pelakon yang sedang meningkat naik, Nur Hawa Zainal Abidin, atau lebih dikenali sebagai Wawa Zainal, sebagai duta jenama baru LIPICE.

    Pelakon yang baru berusia 20 tahun ini membuat penampilan pertamanya dalam industri perfileman melalui drama Klik pada tahun 2010. Bagaimanapu, beliau lebih terkenal dengan wataknya, Bunga, dalam drama siri remaja Ana Lu'Lu. Beliau juga berlakon dalam beberapa filem tempatan seperti Seram Sejuk, Sumpahan Kum Kum, 3 Temujanji, Hantu Dalam Botol Kicap dan banyak lagi.

    Melalui jemputan media yang dikirimkan kepada OHBULAN!, Wawa Zainal akan diperkenalkan buat pertama kalinya sebagai wajah baru LIPICE dalam sebuah jamuan petang eksklusif pada 24 April ini di sekitar Kuala Lumpur.

    Selain itu, LIPICIE turut menjanjikan perkenalan kepada rangkaian pelembap bibir terbaru yang bersesuaian dengan permintaan pasaran semasa.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Ayam Ini Melahirkan Tanpa Bertelur

    Posted: 20 Apr 2012 09:30 PM PDT

    COLOMBO - Seekor ayam betina di Sri Lanka, melahirkan anaknya tanpa bertelur. Fenomena aneh ini cukup mengejutkan para pekerja di peternakan itu.

    Menurut doktor haiwan Welimada P.R. Yapa, telur dari ayam itu diprediksi sudah menetas di dalam tubuh nya. Selama 21 hari, telur itu diduga mengalami inkubasi dalam tubuh ayam. Ayam pun itu langsung mati sesudah melahirkan anaknya.

    "Saya hanya pernah mendengar istilah penyimpangan dalam perkembangbiakan, saya dapat melihat peristiwa itu saat ini," ujar Yapa, seperti dikutip AFP, Jumaat (20/4/2012).

    Yapa mengatakan, pemilik dari peternakan itu langsung mengumumkan peristiwa janggal itu ke dokoer haiwan setempat. Dirinya bahkan mengadakan pemeriksaan seperti halnya otopsi pada ayamnya yang mati kerana melahirkan.

    "Ada laserasi (luka gores) dan sobekan di organ reproduksi ayam betina itu yang menyebabkan penyebab dari kematiannya. Namun, anak dari ayam itu lahir dengan selamat dan sihat," imbuh Yapa.(AUL

    Inggris Buru 3 Pencuri Aneh

    Posted: 20 Apr 2012 09:15 PM PDT

    GLOUCESTERSHIRE -Polis Inggris di Gloucestershire memburu tiga pencuri yang berpenampilan aneh. Dua perampok itu mengenakan busana gaya kuno tahun 1920, sementara itu, pencuri ketiga memiliki rambut yang amat sangat jelek.

    Polis Inggris mulai membuat ilustrasi wajah dan pakaian dari para pelaku kriminal itu berdasarkan kesaksian mangsa. Tersangka pertama adalah seorang perempuan yang mengenakan turban dengan rambutnya yang bergelombang dan memakai lipstik merah. Tersangka kedua adalah seorang lelaki yang mengenakan topi pelaut ala anak buah kapal Titanic, dan yang ketiga adalah perempuan bermuka lebar dengan rambut merahnya yang dipotong asal-asalan.

    Trio pencuri itu diburu oleh polis Gloucestershire, Inggris. Namun ilustrasi wajah perampok-perampok yang muncul di internet itu cukup menggelikkan dan dianggap sebagai hal yang konyol.  

    "Perempuan yang mengenakan topi itu tampak seperti Nona Lemon dari film Agatha Christie. Mungkin hanya detektif seperti Hercule Poirot yang dapat memecahkan misteri itu," ujar salah seorang karyawan film Giler Hayhurst, seperti dikutip Daily Mail, Jumaat (20/4/2012).

    Menurut laporan, perempuan itu diduga merompak nenek berusia 73 tahun di Cheltenham pada 10 March lalu. Perempuan itu mendekati mangsa dengan membawa peta dan masuk ke kereta nenek tua itu. Setelah itu, perempuan itu mencuri kad kredit yang ada di kereta. 

    Mangsa mendeskripsikan tersangka sebagai seorang perempuan dengan busana gaya 1920 silam, dan memiliki aksi asing. Sementara itu, perempuan berambut aneh dan lelaki bertopi pelaut itu bekerja sama dalam melakukan aksi kriminalnya di pasaraya.  

    Polis Gloucestershire juga mengatakan, dirinya menyaksikan beberapa insiden perompakan belakangan ini dan akan mendesak warga Inggris agar tetap waspada.(AUL)

    Gaun Melorot, Payudara Katy Perry Hampir Terlihat

    Posted: 20 Apr 2012 09:00 PM PDT

    LOS ANGELES- Katy Perry memang tak pernah malu mempamerkan belahan dada di setiap penampilannya. Tak hairan, penyanyi "Firework" ini mendapat penghargaan pemilik payudara terindah versi beberapa majalah. 

    Namun, ketika menghadiri sebuah penghargaan muzik, Katy hampir mengalami insiden memalukan. Saat berpose di karpet merah, tali gaunnnya jatuh sehingga melorot ke bawah. 

     Katy saat itu tidak menggunakan bra. Entah memang tidak sadar gaunnya melorot atau memang untuk menghindari rasa malu, Katy tetap terus tersenyum ke arah kamera sambil menekuk tangan agar tali gaun tak terlalu jatuh. 

    Beruntung, tali gaun Katy itu tak sampai benar-benar jatuh terlalu jauh. Jika sampai jatuh, payudara mantan isteri Russell Brand itupun bisa terlihat ke seluruh dunia. Demikian dikutip dari Daily Mail, Jumaat (20/4/2012).

    Anjing Ini Menolak Makan Setelah Pemiliknya Meninggal Dunia

    Posted: 20 Apr 2012 08:45 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Seekor anjing bernama Cai Xi'er mati setelah menolak makan pascakematian pemiliknya bernama  Wang Shuqun pada 31 March lalu di Zigong, Provibsi Sichuan, China. Demikian dilansir Chengdu Business Daily, awal minggu ini.
    Anjing malang ini terus menerus berlari mengelilingi keranda majikannya yang berusia 88 tahun sepanjang malam seolah tahu jika majikannya akan meninggalkan dirinya selamanya. Teman dan sekaligus keluarga Wang Shuqun menangis melihat kejadian itu.
    Xi'er, yang merupakan anjing betina, mati setelah 16 hari tak makan dan minum dan dikuburkan bersebelahan dengan pemiliknya.
    Wang membawa anjing yang baru berusia dua bulan saat itu dari keluarganya dua tahun lalu dan hanya Xi'er yang menjadi teman bagi nenek tua itu.
    Nenek ini membuat makanan yang dibuat dari berbagai bahan dan buah-buahan untuk anjing betina itu dan membangunkannya setiap pagi dengan menyalak kencang serta membawa kotak susu jika Wang lupa memberikannya minum.

    Keindahan Tersembunyi dalam Sayuran yang Telah Membusuk [Foto]

    Posted: 20 Apr 2012 08:30 PM PDT

    Tidak selamanya makanan busuk identik dengan sesuatu yang menjijikkan. Seorang fotografer asal Estonia, Heikki Leis, mampu menangkap keindahan warna-warni berbagai jenis sayuran yang telah membusuk dan menjadikannya seni fotografi.










    Hebat, Pemenang Pertandingan Tulisan Tangan Terbaik Diraih Oleh Peserta yang Tak Memiliki Tangan

    Posted: 20 Apr 2012 08:15 PM PDT


    Ini adalah sebuah kejadian penuh inspiratif yang melibatkan tekad kuat seorang anak disabel berusia 7 tahun yang rela berjuang, pantang menyerah, untuk dapat berprestasi dan dapat melakukan hal-hal yang mampu dilakukan teman sebayanya yang normal.
    Tujuh tahun yang lalu, Annie Clarck dilahirkan dari perut bundanya tanpa memiliki sepasang tangan, tepatnya seluruh bahagian telapak tangan dan jemari. Tapi, meskipun kekurangannya ini menghalangi Annie untuk melakukan banyak hal dengan mudah seperti teman sebayanya yang lain, ia, menurut cerita ibunya, bukan anak kecil yang suka menyerah. Annie memiliki sifat bekerja keras, bertekad kuat, serta selalu belajar dari kesalahan yang pernah ia lakukan, menjadikannya seorang anak perempuan yang tangguh dan tabah.
    Tekad kuat Annie dibuktikan dalam pertandingan yang diadakan oleh perusahaan seni bahasa dan bacaan Zaner-Bloser. Dalam pertandingan khusus pelajar disabel tersebut, Annie yang  tak memiliki kedua tangan, berhasil meraih penghargaan dari pertandingan tulisan tangan terindah peringkat kebangsaan.
    Video dibawah adalah momen ketika panitia mengumumkan siapa peserta yang berhak menjadi juara. Saat Annie mengetahui namanya disebut, ia berjalan dengan canggung , tak menyangka dirinya berhasil meraih juara nombor satu.
    Didampingi ibunya, Annie lalu menunjukan kepada wartawan bagaimana cara ia menulis dengan menggunakan kedua lengannya secara menakjubkan, yang bahkan bagi orang normalpun, menulis menggunakan kedua tangan adalah sesuatu yang amat sulit, apalagi untuk menulis indah.
    Saat dirimu suntuk dan ingin menyerah, semoga cerita Annie ini dapat kembali meluapkan semangat untuk terus berjuang.

    Anjing Bermanfaat Bagi Wanita Hamil

    Posted: 20 Apr 2012 08:00 PM PDT

    Anjing dikenal sebagai binatang yang setia dan sangat aktif. Ternyata anjing pun boleh membantu wanita hamil.

    Kajian dari Waltham Centre for Pet Nutrition dan University of Liverpool menemukan bahawa wanita hamil yang memelihara anjing memiliki aktiviti fisik yang lebih banyak.

    Karena lebih aktif, para wanita hamil pun cenderung memelihara berat badan yang sehat selama kehamilan.

    "Kami mengamati bahawa berolahraga bersama anjing mendorong peningkatan motivasi wanita hamil untuk terus melakukannya," kata Dr. Sandra McCune, manajer program penelitian di Waltham Centre for Pet Nutrition seperti dilansir dari UPI, Jumaat (20/4/2012).

    "Untuk olahraga berisiko rendah, anjing dapat membantu wanita hamil yang dianggap sulit untuk memenuhi target olahraganya sehingga tetap aktif dan fit selama kehamilan. Selain itu ada diet seimbang yang akan turut memastikan kehamilan yang sihat."

    Kajian ini menemukan wanita hamil yang memiliki anjing 50 peratus cenderung lebih mampu mencapai target 30 minit olahraga perhari yang direkomendasikan dengan melakukan jalan cepat, tentu saja dengan dipandu atau ditemani anjingnya.

    Sumber : http://health.detik.com

    Tiga beradik terkenal kerana YouTube

    Posted: 20 Apr 2012 07:45 PM PDT


    BANDAR RAYA MEXICO - Sebuah kumpulan pop yang dianggotai oleh tiga beradik di Mexico melonjak popular selepas klip video muzik mereka disiarkan di laman perkongsian video YouTube.
    Berasal dari bandar Mexicali, utara Mexico, Sounds Vazquez yang dianggotai oleh Abelardo, Gustavo and Angela "Angie" Vazquez yang masing-masing berusia 16, 13 dan 10 tahun mengecapi populariti pada November 2011.
    Ketika itu, satu klip video di YouTube menunjukkan Abelardo menyanyikan lagu Adele, Rolling In The Deep.
    Ia ditonton sebanyak 60 juta kali.
    Ekoran kejayaan klip video berkenaan bersama empat klip video lain, Sounds Vasquez telah 'dilamar' oleh Sony untuk bernaung di bawah syarikat rakaman berkenaan sekali gus memberi peluang kepada mereka untuk menerbitkan album.
    "Kami juga mencipta lagu kami sendiri," kata Abelardo.
    Album sulung mereka, Sounds Vazquez, yang memuatkan lagu berbahasa Inggeris, mula dijual pada Selasa lalu dalam bentuk cakera padat dan cakera video digital.
    Sounds Vazquez bergiat aktif dalam bidang muzik atas dorongan bapa mereka, Abelardo Vazquez yang merupakan seorang penerbit muzik.
    Vazquez pernah menerbitkan lagu untuk beberapa penyanyi popular seperti Reik dan Nikki Clan. - Agensi
     kosmo online

    100 kg kokain disorok dalam kiriman pisang

    Posted: 20 Apr 2012 07:30 PM PDT


    WARSAW: Sebanyak 100 kilogram kokain ditemui dalam penghantaran pisang ke dua pasar raya besar dimiliki rangkaian Auchan Perancis di selatan Poland, lapor media tempatan semalam.
    "Siasatan sedang dilakukan. Saya tidak dapat memberi ulasan mengenainya," kata jurucakap Auchan di Poland, Dorota Patejko kepada media. Polis turut memberitahu media mereka tidak akan memberi sebarang ulasan "buat sementara waktu". Dadah itu ditemui awal minggu ini di pasar raya di Katowice dan Raciborz, di selatan Poland, menurut laman web akhbar harian Gazeta Wyborcza. - AFP


    sumber : myMetro

    Lelaki pertama hamil di dunia kini tidak lagi serumah dengan isteri

    Posted: 20 Apr 2012 07:15 PM PDT


    HONOLULU: "Lelaki" pertama di dunia yang berjaya melahirkan zuriat sendiri semalam mengumumkan dia kini berpisah daripada isterinya.
    Thomas Beatie mengambil keputusan meninggalkan pasangannya, Nancy, selepas sembilan tahun hidup bersama.

    Pengakuan Beatie, 38, dibuat ketika dia diwawancara sebuah program bual bicara perubatan, The Doctors, yang akan ditayangkan di Amerika Syarikat.


    Kata Beatie, seperti perkahwinan lain, mereka melalui detik suka dan duka sepanjang sembilan tahun bergelar suami isteri.

    "Ketika ini kami melalui detik sukar dan kami tinggal berasingan," katanya.


    Beatie - lahir sebagai bayi perempuan dan diberi mana Tracy Lagindino - menjadi perhatian apabila menjalani pembedahan menukar jantina menjadi lelaki.



    Namun, dia tidak membuang rahimnya dan setakat ini melahirkan tiga anak.

    Selepas bertemu Nancy, dia jatuh cinta dan menukar jantina kerana undang-undang Hawaii tidak membenarkan pasangan sejenis berkahwin.


    Nancy, 49, mempunyai dua anak hasil perkahwinan terdahulu, tetapi tidak lagi boleh hamil selepas menjalani pembedahan. Justeru, Beatie mengekalkan organ peranakannya dan berhenti mengambil ubat hormon lelaki bagi membolehkan dia hamil.

    Baru-baru ini, dia menyempurnakan proses penukaran jantinanya dan menjalani pembedahan terakhir menjadi lelaki. - DM



    sumber : myMetro

    Aktres diculik maut dipenggal

    Posted: 20 Apr 2012 07:00 PM PDT


    ALLAHABAD: Seorang aktres Bollywood mati dibunuh dua rakan pelakon yang baru dikenalinya di lokasi penggambaran filem terbaru mereka, lapor media semalam.
    Meenakshi Thapa, 26, dilaporkan diculik dan dipancung Amit Jaiswal dan kekasihnya, Preeti Surin, bulan lalu.

    Menurut polis, motif di sebalik insiden itu adalah mahu mendapatkan wang tebusan.


    Sumber polis berkata, Meenakshi bertemu pasangan terbabit di set penggambaran filem terbaru arahan Madhur Bhandarkar berjudul Heroine.

    Dalam filem itu, Meenakshi diberi peranan kecil. Ibu Meenakshi dipercayai membayar 60,000 rupee (RM3,534) untuk membebaskannya tetapi wang berkenaan gagal mengembalikan aktres terbabit kepada keluarganya.


    Polis berkata, Meenakshi dicekik di hotel penginapan mereka dan mayatnya - kecuali bahagian kepala - dibuang dalam tangki air.



    Kepala Meenakshi pula dicampak dari sebuah bas yang dalam perjalanan dari Allahabad ke Mumbai.

    Penyiasat daripada Bahagian Jenayah Polis Mumbai menemui mayat Meenakshi di rumah disewa Preeti di Allahabad, Rabu lalu.


    Sumber berkata, Amit dan Preeti mengaku membunuh Meenakshi kerana yakin dengan cerita mangsa yang mendakwa dia kononnya dibesarkan dalam keluarga berada.

    "Suspek percaya Meenakshi adalah anak orang kaya kerana gaya hidupnya yang mewah walaupun tidak mendapat peranan utama dalam sesebuah filem.


    "Meenakshi pula berjaya menyembunyikan hakikat bahawa dia sebenarnya datang dari keluarga sederhana," katanya.


    Sumber itu berkata, suspek menculik Meenakshi dan menuntut tebusan bernilai 1.5 juta rupee (RM88,372).


    Bagaimanapun, katanya, suspek memang tidak bercadang membebaskan Meenakshi kerana mangsa sepatutnya dibunuh sebaik saja bayaran dibuat.


    Setakat ini, Meenakshi belum pernah diberi kepercayaan membawa watak besar dalam filem.


    Dia diberi peranan kecil dalam filem seram, 404, tahun lalu, selain muncul beberapa kali sebagai model iklan.


    Polis berkata, ketika menuntut tebusan daripada ibu Meenakshi, Amit dan Preeti mengugut untuk menghasilkan filem lucah aktres berkenaan, selain mengambil kad bank mangsa. "Selepas ibu Meenakshi memasukkan sebahagian wang ke akaun Meenakshi, mereka membunuhnya.


    Pasangan itu menyangka mereka berjaya melupuskan semua bukti pembunuhan.


    Bagaimanapun, mereka melakukan kesilapan apabila Amit menyimpan kad SIM telefon bimbit Meenakshi.


    Polis berjaya mengesan mereka melalui kad berkenaan. - DM



    sumber : myMetro

    Hakim menangis jatuh hukuman

    Posted: 20 Apr 2012 06:45 PM PDT


    KUCHING: Suasana di Mahkamah Tinggi di sini, semalam yang mulanya tenang tiba-tiba bertukar sedih apabila Hakim Yew Jeng Kie turut mengalirkan air mata sebelum menjatuhkan hukuman penjara 10 tahun terhadap seorang remaja yang mengaku bersalah membunuh dan menanam mayat rakannya di belakang sebuah rumah, tahun lalu.
    Ia bermula ketika Yew dalam penghakimannya membacakan latar belakang tertuduh, Abang Ibrahim Abang Ahmad, 20, yang didakwa membunuh Taufik Abdul Rahim dalam kejadian Januari tahun lalu.

    Keadaan itu menyebabkan hadirin terdiam seketika sebelum Yew membacakan penghakimannya selepas tertuduh sebelum ini membuat pengakuan bersalah.


    Mengikut fakta kes, Abang Ibrahim yang menghadapi tuduhan pilihan didakwa membunuh Taufik di sebuah rumah tidak bernombor di Kampung Sadong Jaya, Kota Samarahan antara jam 1 tengah hari hingga 2 petang, 15 Januari 2011.

    Sebelum kejadian, tertuduh pada jam 12.30 tengah hari, hari sama dikatakan bertemu mangsa di sebuah kedai di Kampung Sadong Jaya bagi berbincang mengenai kes kecurian motosikal.


    Perbincangan itu berlangsung kira-kira sejam apabila mangsa menuduh tertuduh terbabit dengan kegiatan mencuri motosikal. Bagaimanapun, setengah jam kemudian, mangsa didakwa mengeluarkan kata-kata kesat hingga mengundang kemarahan tertuduh.



    Kemarahan itu menyebabkan tertuduh mengambil kayu lalu menghayun dan terkena bahagian belakang kepala menyebabkan mangsa terjatuh.

    Tertuduh menghayun kali kedua dan hayunan itu menyebabkan mangsa terus tidak bergerak. Keadaan itu menyebabkan tertuduh panik sebelum mencampakkan kayu digunakan dalam kejadian itu ke kawasan hutan nipah berhampiran.


    Tertuduh mengambil cangkul untuk menggali lubang di belakang rumahnya bagi menanam mayat mangsa yang sudah meninggal dunia.

    Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 304 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan denda jika sabit kesalahan.


    Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, Musli Abdul Hamid manakala tertuduh diwakili Abdul Rahman Mohd Hazmi.



    sumber : myMetro

    Lelaki ramah tiba-tiba keluar pisau

    Posted: 20 Apr 2012 06:30 PM PDT


    PETALING JAYA: Seorang jurujual pakaian yang menaiki bas dari Subang Perdana menuju ke ibu negara disamun lelaki yang duduk di sebelahnya selepas diugut akan dicederakan dengan pisau.
    Dalam kejadian jam 9 malam kelmarin, suspek yang menaiki bas di hentian bas Sungai Way pada mulanya bersikap peramah apabila bersalaman dengan mangsa dan menceritakan kisah hidup yang menyedihkan.

    Menurut sumber, mangsa lelaki yang berusia 18 tahun itu kemudiannya terkejut apabila suspek tiba-tiba mengeluarkan pisau dan mengacu senjata itu ke pinggangnya serta mengarahkannya supaya jangan menjerit jika tidak mahu dicederakan.


    "Bimbang ditikam, mangsa yang ketakutan hanya mendiamkan diri dan suspek meminta mangsa menyerahkan dompet berisi kad pengenalan, kad mesin juruwang automatik (ATM), wang tunai RM80 serta jam tangan.

    "Kejadian itu tidak disedari penumpang lain kerana mangsa tak berani meminta bantuan. Selepas memperoleh habuan, suspek turun di Kerinchi dan segera menghilangkan diri," katanya.


    Sumber berkata, mangsa kemudian memaklumkan kejadian samun itu kepada pemandu bas sebelum membuat laporan di Balai Polis Sungai Way.



    Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, mengesahkan menerima laporan dan kes disiasat mengikut Seksyen 397 Kanun Keseksaan.


    sumber : myMetro

    Cinta sampai mati

    Posted: 20 Apr 2012 06:15 PM PDT


    KLANG: Seorang lelaki dan wanita dipercayai pasangan kekasih ditemui rentung dalam bilik di tingkat dua rumah kedai empat tingkat dalam kebakaran di Jalan Hulu Balang 26, Taman Ablelink, awal pagi semalam.
    Dalam kejadian jam 6 pagi itu, Chua Keh Siong, 40, dan Seh Pei Kim, 34, dipercayai mati akibat lemas berikutan kebakaran yang memusnahkan satu daripada tiga bilik di rumah kedai itu.

    Difahamkan pihak forensik bomba menemui satu tong bahan bakar di dalam bilik berkenaan, namun masih menyiasat sama ada bahan itu menjadi punca kebakaran berkenaan.


    Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Andalas, Penolong Kanan Penguasa Zulkifli Othman berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan daripada orang awam jam 6.14 pagi sebelum dua jentera masing-masing dari Balai Bomba dan Penyelamat Andalas dan Kota Raja dikejarkan ke tempat kejadian. Zulkifli berkata, sewaktu tiba di lokasi kejadian, bomba mengambil masa kira-kira 15 minit untuk memecah pintu utama rumah kedai berkenaan kerana tujuh kunci mangga digunakan untuk mengunci pintu utama.

    Katanya, sebaik pintu dapat dipecahkan, bomba menemui mayat kedua-dua mangsa dalam keadaan rentung di dalam bilik utama rumah berkenaan.


    "Mayat Chua dijumpai berhampiran pintu bilik manakala mayat Seh pula ditemui di atas katil.



    "Sewaktu bomba tiba, api di dalam bilik berkenaan tidak lagi marak dan ini memudahkan bomba menjalankan operasi memadamkan kebakaran.

    "Bomba dapat mengawal keadaan kira-kira 20 minit kemudian dengan bantuan 15 anggota dari Balai Bomba Andalas dan Kota Raja," katanya sewaktu ditemui di lokasi kejadian, semalam.


    Beliau berkata, punca serta jumlah kerugian masih dalam siasatan bomba dan mayat kedua-dua mangsa kebakaran itu sudah dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang untuk bedah siasat.


    sumber : myMetro

    Toyol dara pecah flat

    Posted: 20 Apr 2012 06:00 PM PDT


    SUBANG JAYA: Dia gadis sunti yang masih bersekolah, namun cekap melakukan jenayah pecah rumah bersendirian dan disyaki terbabit dalam sekurang-kurangnya 10 kes di Flat Sri Kayan, di sini, membabitkan kerugian mencecah ribuan ringgit.
    Aktiviti remaja berusia 14 tahun itu terbongkar apabila dia dicekup selepas memecah masuk dan mencuri kelapa di sebuah rumah penduduk flat berkenaan, jam 5 petang kelmarin. 
    Menurut sumber, penangkapan suspek yang juga pelajar sebuah sekolah menengah di sini, sekali gus melegakan penduduk di flat berkenaan yang sebelum ini kebimbangan apabila 10 rumah penduduk di situ dipecah masuk sepanjang enam bulan lalu.

    "Suspek yang bergerak sendirian mencuri apa saja barangan milik penduduk dan antara yang dilaporkan hilang termasuk wang, barang kemas, komputer riba dan kamera yang nilai keseluruhannya mencecah ribuan ringgit," katanya.



    Sumber itu berkata, remaja terbabit memiliki kemahiran membuka tingkap atau pintu rumah yang dikunci selain licik melalui celahan besi tingkap sempit



    sumber : myMetro

    Isteri maut di alang bumbung bilik

    Posted: 20 Apr 2012 05:45 PM PDT


    KOTA BHARU: Seorang peniaga ayam yang bergegas ke sebuah bilik di rumahnya selepas mendengar tangisan anak perempuannya berusia 10 bulan, sebak apabila melihat isterinya tergantung di alang bumbung bilik berkenaan dalam kejadian di Wakaf Mek Zainab, dekat sini, kelmarin.
    Dalam kejadian jam 3 petang itu, Zulkifli Azmi, 25, tidak menyangka kepulangannya ke rumah untuk menghantar makanan kepada isterinya, Miss Apinyar Datubahae, 26, yang juga warga Thailand berakhir insiden memilukan apabila dikejutkan dengan kematian isterinya. Zulkifli berkata, ketika pulang ke rumah dia mendengar tangisan bayinya, Siti Nur Aishah Ateiyra dari sebuah bilik dan bergegas menjenguknya.

    Katanya, sebaik masuk dalam bilik, dia terkejut melihat isterinya menggantung diri menggunakan tali.


    "Saya segera mendukung anak dan memaklumkan kejadian itu kepada ayah sebelum menghubungi polis dan meminta bantuan penduduk kampung.

    "Kejadian itu mengejutkan, namun isteri menunjukkan perubahan selepas pulang dari Kampung Wing, Thailand dua bulan lalu. Dia seperti mengalami tekanan apabila tidak banyak bercakap, sering marah dan pernah mengelar lengannya," katanya yang berkahwin dengan isterinya lebih setahun lalu.


    Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azham Othman, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.



    Katanya, mayat dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) untuk dibedah siasat dan polis mengklasifikasikan kejadian berkenaan sebagai mati mengejut.


    sumber : myMetro

    Proses Memilih Pramugari Pesawat Yang Cantik Dan Seksi

    Posted: 20 Apr 2012 05:30 PM PDT

    Bukan senang menjadi pramugari...
    Berbagai proses saringan dan kesihatan dilakukan



















    Abang dalam train LRT ni tak cover langsung

    Posted: 20 Apr 2012 05:15 PM PDT




    sumber : stomp.com.sg

    STOMPer Cherie spotted this man on the train, with his jeans 'almost dropping off'.


    The STOMPer said:

    "He was wearing a G-string!

    "When he stood up, his jeans was almost dropping off!"

    Wow...badan lelaki ini ada 150 butir peluru penabur

    Posted: 20 Apr 2012 05:00 PM PDT

    CONSETT, Britain - Seorang lelaki, Joe Clarke, (gambar kecil) 33, mempunyai lebih 150 butir peluru penabur di dalam tubuhnya sejak 2007, lapor sebuah akhbar semalam.

    Doktor-doktor tidak dapat mengeluarkan sebutir pun peluru tersebut kerana terdapat sebahagian daripada peluru itu menembusi organ-organ pentingnya.

    Clarke ditembak oleh dua lelaki yang melepaskan tembakan dengan menggunakan senapang patah selepas dia membuka pintu rumahnya di sini pada Disember 2007.

    Peluru penabur itu menembusi bahagian tubuh belakangnya, kepala dan leher.

    Semasa kejadian, Clarke berjaya melarikan diri dengan bantuan seorang jirannya yang menyembunyikan dia dalam rumahnya.

    Lapan bulan selepas serangan itu yang berlaku akibat perbalahan dengan seorang bekas kekasihnya, lima lelaki didakwa berkonspirasi untuk membunuhnya.

    Dia kini menghadapi kesan sampingan akibat tembakan tersebut iaitu rasa sakit pada setiap hari.

    "Para kakitangan hospital menyatakan mereka tidak pernah melihat kejadian seperti ini," kata Clarke.

    Ketika menggambarkan detik-detik dia ditembak, Clarke menggambarkan dirinya seperti badannya dibakar. - Agensi

    Kasih Ibu, Rela Mati Demi Selamatkan Anak Dari Di Langgar Kereta Api

    Posted: 20 Apr 2012 04:45 PM PDT


    Pepatah yang berbunyi kasih ibu sepanjang masa memang benar adanya. Itulah yang baru saja terjadi iaitu sebuah pengorbanan seorang ibu hingga akhirnya kehilangan nyawanya demi anaknya yang sangat dikasihinya. Kisah nyata ini dialami seorang wanita Amerika Syarikat, Susan Dibene. Dikutip dari laman Daily Mail, Dibene, 33, harus kehilangan nyawa setelah berhasil menyelamatkan anaknya dari ancaman dilanggar kereta api komuter yang melintas.

    Kejadian ini bermula ketika kereta sorong yang mengangkut bayinya yang baru berusia dua tahun tersangkut di rel kereta. Di saat-saat terakhir, Dibene berhasil melepaskan kereta dorong yang tersangkut dan mendorongnya keluar rel. Nahas, Dibene tidak memiliki cukup waktu menyelamatkan diri dan dia dilanggar oleh kereta api commuter Metrolink yang melintas.

    Polis mengatakan, Dibene terburu-buru melintasi rel i meski palang pintu kereta api telah turun. "Dia tidak berhasil (menyelamatkan diri)," ujar pihak polis Riverside, Sersan Dan Warren. "Bayinya baik-baik saja, tetapi ia (Dibene) dilanggar."
    Sersan Kendall Bank menambahkan, Dibene tetap melintasi rel meski palang pintu telah turun dan lampu menyala. "Kereta sorong terjebak dan dia tidak berhasil (melepaskan diri)," kata Bank.

    Suami Dibene, Paul mengungkapkan, emosinya bercampur aduk. Di satu sisi, ia kehilangan ibu dari anaknya. Di sisi lain, isterinya telah mengorbankan nyawanya. "Dia memberikan hidupnya untuk menyelamatkan anaknya. Kepanikan dan ketakutan boleh membuat Anda terdiam. Kemalangan itu boleh saja meragut nyawa keduanya," ujar Paul.

    Pasca kecelakaan, bayi berusia dua tahun tersebut dirawat di hospital setempat dan diasuh sang nenek. Sementara itu polis dan pegawai kereta api terus menyelidiki pelanggaran itu.

    Cara membersihkan komputer yang brutal

    Posted: 20 Apr 2012 04:30 PM PDT


    boleh jahanam komputer di buatnya...memang brutal


    Ternyata Nazi Menciptakan Patung Seks Ketika Perang Dunia II

    Posted: 20 Apr 2012 04:15 PM PDT


    Bagi ketua pasukan khas SS Jerman, Heinrich Himmler, apa yang paling mengerikan ketika pasukannya memasuki Paris bukanlah dentuman bom mahupun desingan peluru dari pasukan musuh, melainkan banyaknya pelacur yang bertebaran dimana-mana dalam jumlah yang tidak terkawal.

    Situasi ini mendorong ilmuwan Nazi menciptakan "pemuas sintetik" untuk diberkan kepada para tentara mereka di Paris yang dikhuatirkan akan "jajan" sembarangan.

    Penggunaan patung yang memiliki rambut perang dan mata biru ini disetujui langsung oleh Hitler sendiri. Ukurannya cukup kecil untuk dimasukan ke dalam beg sandang.

    Penulis Graeme Donald menemukan fakta projek khusus Hitler ini ketika dirinya sedang mencari data-data sejarah patung Barbie, yang ternyata terinpirasi dari projek patung seks Jerman, atau disebut juga "Borghild Project".

    Himmler sendiri sangat terkesan oleh produk baru ini dan memesan 50 unit untuk pasukannya.

    Namun pada tahun 1942, fasiliti ini ditolak oleh pasukan Jerman sendiri. Bagi mereka, ditangkap dan ditahan oleh pasukan Inggris adalah sebuah resiko yang dapat diterima, namun kalau di tangkap kemudian ke"gep" membawa patung ini di beg sandang, mereka merasa tak cukup kuat menanggung rasa malunya.

    Menurut Donald, kilang pembuat patung ini hancur ketika terjadi peristiwa pemboman di Dresden.

    sumber: the Sun

    Kanak-kanak Ini Selamat dari Kanser Mata Kerana Berus Gigi

    Posted: 20 Apr 2012 04:00 PM PDT

    London, Retinoblastoma adalah jenis kanser aneh pada mata yang lebih sering menyerang anak-anak. Seorang kanak-kanak selamat dari kanser mematikan ini berkat berus gigi yang boleh menyala dan kebetulan sinarnya dipantulkan oleh sel kanser di retina.

    Katie Lolley, berasal London sangat menyukai berus gigi yang ada lampunya. Lampu kelap-kelip tesebut menyala selama 60 saat ketika digunakan, sekaligus menandai waktu ideal bagi seorang kanak-kanak berusia 2 tahun sepertinya untuk menggosok gigi.

    Tak hanya menarik perhatian Katie, suatu ketika kelap-kelip lampu berus gigi itu juga membuat ibunya, Rebecca khuaatir. Saat lampu bilik mandi agak redup, Rebecca mendapati pantulan aneh pada mata Katie dan langsung memeriksakannya ke doktor ketika itu juga.

    Kekhuatiran Rebecca tak berlebihan, sebab setelah diperiksa omata mengatakan bahawa pantulan tersebut merupakan gejala kanser ganas yang disebut retinoblastoma. Satu-satunya cara untuk menyelamatkan Katie adalah membuang bola matanya sebelum tumornya menyebar ke jaringan lain.

    Jenis kanker yang aneh dan lebih sering menyerang anak-anak ini pertumbuhannya sangat pesat dan boleh mematikan jika terlambat mendapat rawatan. Dalam waktu 10 hari saja, ukurannya boleh membesar 3 kali ganda sehingga menekan jaringan lain di kepala.

    Meski pada akhirnya bola mata Katie harus dibuang dan diganti bola mata palsu, namun Rebecca tetap bersyukur nyawa anak perempuannya masih terselamatkan. Sekalipun akhirnya buta, setidaknya Katie masih hidup sehingga ada harapan suatu saat nanti boleh mendapatkan mata tiruan.

    "Jika bukan kerana lampu berus gigi itu, kami tidak akan pernah tahu ada tumor di mata Katie. Atau mungkin kami baru akan tahu ketika sudah terlambat," kenang Rebecca yang suaminya bekerja sebagai teknik rel kereta api seperti dikutip dari The Sun, Ahad (22/5/2011).

    Sementara itu dikutip dari Mayo Clinic, retinoblastoma adalah kanser mata yang menyerang retina. Kerana bahagian tersebut paling peka terhadap cahaya, adanya sel kanser boleh membuat pantulan aneh pada mata ketika terkena cahaya saat berada di tempat yang agak gelap.

    Pantulan aneh yang disebut-sebut mirip seperti mata kucing tersebut merupakan gejala awal retinoblastoma. Sedangkan tanda-tanda lain yang perlu diwaspadai sebagai gejala awal retinoblastoma pada anak-anak antara lain sebagai berikut.

    1.Pantulan putih seperti mata kucing pada retina (bagian tengah mata) ketika terkena cahaya
    2.Gerakan mata tidak terkoordinasi alias juling, kedua bola mata masing-masing melihat ke arah yang berbeza
    3.Warna mata secara umum memerah
    4.Ukuran bola mata membengkak.

    Selain dengan operasi pembuangan bola mata, retinoblastoma juga boleh diatasi dengan kemoterapi mahupun terapi kanser lainnya jika ukurannya belum terlalu besar. Namun kerana gejalanya sering tidak terdeteksi, kebanyakan penderita akhirnya buta kerana harus kehilangan bola mata.

    Sumber :http://www.detik.com/

    Memandu Bas Tingkat Dengan Siku Sambil Baca Novel

    Posted: 20 Apr 2012 11:00 AM PDT

     Memandu Bas Tingkat Dengan Siku Sambil Baca Novel. Seorang pemandu bas nekad telah tertangkap video membaca buku sambil memandu bas penumpang sepanjang jalan yang sangat sibuk Seorang penumpang, cuba memperingatkannya dan merakamkan pemandu bas the National Express West Midlands memandu dengan siku sambil membaca novelnya.


    Tapi pemandu itu sepertinya tidak menyedari dirinya sedang dirakam, bahkan terus membaca ketika dia masuk ke tempat perhentian bas .Dia berhenti sejenak daripada membaca  buku untuk mengambil tambang bas. Rakaman, yang telah diposting di YouTube, membuat bos untuk merehatkan pemandu yang tetap tidak disebutkan namanya. Dia sekarang menghadapi hukuman untuk perilakunya.



    "Dia memandu dengan siku dan melirik antara buku dan jalan depan. Dia boleh dengan mudah menyebabkan terjadinya kemalangan besar. Dia menambahkan: "Ini bukan seolah-olah dia berada di jalan yang kosong. Dia memandu bas di salah satu jalan tersibuk ."

    Dalam pernyataannya, juru cakap National Express mengatakan: "tindakan segera diambil untuk menghentikan pemandu yang sekarang akan menghadapi tindakan disiplin. "Hal ini tidak sesuai untuk memprediksi hasil  tetapi suatu insiden jenis inii cenderung menyebabkan suatu pemberhentian. 'Keselamatan penumpang selalu menjadi keutamaan bagi perusahaan kami dan benar-benar tidak dapat diterima untuk pemandu  berperilaku dengan cara ini. "

    sumber : daily mail







    Tumor seberat kanak-kanak 4 tahun

    Posted: 20 Apr 2012 10:30 AM PDT

    Ukuran tumor yang pernah dikeluarkan dari tubuh manusia jarang melebihi 3 kg. Namun doktor di Argentina baru-baru ini berhasil mengangkat tumor raksasa dari rahim seorang wanita, seberat 23 kg atau setara dengan berat kanak-kanak berusia 4 tahun.

     Wanita 54 tahun asal Lomas de Zamora, pinggiran kota Buenos Aires itu mengalami pembengkakkan perut dalam 1,5 tahun lalu. Dari hari ke hari, perut yang makin membesar itu membuatnya sulit melakukan aktiviti sehari-hari.

     Setelah diperiksa oleh doktor di rumah sakit, diketahui pembengkakkan itu disebabkan oleh tumor ganas yang tumbuh di rahimnya. Wanita yang tidak disebutkan namanya itu harus menjalani operasi untuk mengeluarkannya.

     Ketika datang ke Gandulfo Hospital untuk menjalani pembedahan, berat badannya telah mencapai 140 kg. Setelah operasi, berat badannya turun sebab ukuran tumor yang dikeluarkan ternyata sangat besar yakni mencapai 23 kg.

     Oscar Lopez, doktor bedah yang memimpin operasi tersebut mengatakan berat tumor tersebut sebanding dengan kanak-kanak berusia 4 tahun. Diyakini, tumor yang diangkat dari rahim wanita itu merupakan yang terbesar di dunia hingga saat ini.Dalam pengertian awam, wanita ini seperti sedang mengandung anak kembar 5. Saya belum pernah menemukan yang seperti ini dalam 34 tahun karier saya sebagai doktor bedah," ungkap Lopez, seperti dikutip dari Dailymail

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS