Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Imran Ajmain “Live @ Hard Rock Cafe” Julai Ini!

Posted: 26 Jun 2012 10:55 PM PDT

Syarikat penerbangan, FireFly mempersembahkan showcase Imran Ajmain, "Live @ Hard Rock Cafe" khusus buat para peminat Imran yang telah lama dahagakan persembahan 'live'nya di Kuala Lumpur. Imran Ajmain kini adalah artis dibawah naungan Life Records sejak pertengahan tahun 2012 lagi.

Imran Ajmain menempa nama semenjak lagu berhantunya 'Seribu Tahun' mula berkumandang di corong-corong radio Malaysia. Walaubagaimanapun, dia terlebih dahulu dikenali di Singapura dengan suara lunaknya melalui lagu-­lagu seperti 'Sudah tu Sudah' dan 'Ghaibmu'. Untuk pengetahuan, Imran telah menetap di Kuala Lumpur selama hampir lima tahun sejak terbitnya lagu pertamanya dahulu.

Persembahan pada 15 Julai ini juga turut memperkenalkan bakat baru, dua anak muda dari arena muzik Hiphop. Akeem, merupakan seorang 'rapper' dan Zul Mystroe adalah seorang penyanyi dan 'beatboxer'. Tidak ketinggalan, Keroz Nazri akan turut memeriahkan lagi persembahan 'Live @ Hard Rock Cafe" nanti. Yang pastinya showcase ini bakal memperdengarkan single terbarunya hasil karya indah komposer terkenal, Azlan Abu Hassan.

Jadi, sila dapatkan tiket anda pada harga RM50 (pre-sale) dan RM60 (doorsale) di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur. Persembahan akan bermula seawal jam 3 petang pada 15 Julai 2012 (Ahad).

Foto : Diana Amir Tunaikan Umrah, Hadiahkan Abang Jubah

Posted: 26 Jun 2012 09:52 PM PDT

Alhamdulillah, rezeki yang melimpah-ruah memberikan peluang pada Diana Amir untuk menunaikan umrah lebih awal. Baru berusia 24 tahun, Diana sudah boleh berdiri atas tapak kaki sendiri dan berubah kearah yang lebih baik.

Beberapa hari yang lepas, dikhabarkan Diana Amir baru saja pulang ke tanah air selepas selesai menunaikan ibadah umrah. Dalam laman Facebooknya, Diana Amir turut menyatakan rasa gembiranya dapat mencium Hajarul Aswad, dan menurut sumber yang sahih, Diana Amir telah menghadiahkan abangnya dengan jubah yang dibeli khas ketika mengerjakan umrah.

Kepada para pembaca, memang sekarang musim haji, sebab itulah ramai selebriti tempatan yang baru saja dan sedang menyelesaikan umrah. Apa pun, mari lihat beberapa keping foto umrah Diana Amir.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Sasha Saidin Ambil Borang Fail Cerai di Mahkamah

Posted: 26 Jun 2012 07:13 PM PDT

Penyanyi Sasha Saidin yang dulunya menganggotai kumpulan Elite,36 tahun, dilihat hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur di sini pada Selasa untuk mengambil borang bagi memfailkan perceraian.

Bekas ahli kumpulan Elite itu hadir mengenakan baju kurung hitam dipadankan dengan tudung berona sama ditemani ibunya, kira-kira pukul 10 pagi. Ditanya mengenai tujuan ke mahkamah berkenaan, Sasha berkata, dia ingin menggunakan saluran mahkamah bagi menyelesaikan hal peribadi keluarga.

"Saya hadir ke sini bagi menyelesaikan hal peribadi. Selebihnya, saya enggan komen lebih lanjut. Diharap anda (pihak media) faham dengan permintaan saya. Ia sangat peribadi untuk dijelaskan," katanya.

Sasha yang turut ditanya adakah kehadirannya itu berkenaan masalahnya dengan suami iaitu Salyo Priyanto,37, dia bagaimanapun mengambil pendekatan untuk tidak mengulas mengenai perkara itu tetapi bersedia memberi kerjasama kepada pihak media.

Sasha dan Salyo yang merupakan warganegara Indonesia telah berkahwin pada tahun 2007 dan dikurniakan seorang anak iaitu Adam Aryasenna Notosoemarsono, berusia tiga tahun.

Sebelum perkahwinan itu Sasha pernah bernikah dengan Jason Skinner atau nama Islamnya, Johan Abdullah Skinner, pada 21 Jun 2003 di Masjid Central Regent Park, London, namun mereka berpisah empat tahun kemudian.

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Kecoh Wakil Seniman Dilarang Bertemu Aziz Satar

Posted: 26 Jun 2012 07:09 PM PDT

Semalam, Budiey dijemput untuk bersama-sama dengan Zed Zaidi dan rombongan media serta Seniman untuk melawat dua orang artis veteren yang terlantar di hospital. Terima kasih atas jemputan.

Namun, Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi keliru apabila ahli keluarga pelakon veteran, Datuk Aziz Satar tidak membenarkan pihaknya serta wakil media untuk melawat pelakon itu

Datuk Aziz Satar dimasukkan ke Hospital Ampang pada Sabtu lalu kerana serangan sakit jantung dan sesak nafas.

Zed berkata, pihaknya sebelum ini menerusi Biro Veteran persatuan itu telah memaklumkan kedatangan mereka dan mendapat persetujuan daripada ahli keluarga Aziz.

"Saya tidak pasti mengapa keadaan jadi begini kerana kehadiran Seniman dengan niat yang baik iaitu untuk melawat dan bertanya mengenai keadaan Pak Aziz selain menyerahkan sumbangan bagi membantu meringankan bebannya. Tak mengapalah kerana apa yang lebih penting kami telah menjalankan tanggungjawab kami demi menjaga kebajikan pelakon-pelakon veteran di negara ini,"

Pada pertemuan yang berlangsung pukul 12 tengah hari itu, keadaan menjadi kecoh apabila beberapa ahli keluarga Aziz atau nama sebenarnya Abdul Azez Satta tidak membenarkan wakil Seniman untuk melawat pelakon filem Bujang Lapok itu di wad.

Ahli keluarganya juga enggan ditemu bual oleh pihak media bagi mengetahui perkembangan terkini Aziz.

Aziz Satar

Aziz Satar semasa sihat

Zed dan wakil Biro Pergerakan Pemuda Umno Malaysia, iaitu Jamawi Jaafar sempat menghulurkan wang kepada keluarga Aziz sebelum meninggalkan perkarangan hospital.

zed zaidi
Che Norhayati Che Omar (kiri) menerima sumbangan daripada Zed Zaidi (dua dari kiri) dan Jamawi Jaafar. Gambar BERNAMA.

Selain wakil Seniman, turut kelihatan adalah Presiden Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan), Datuk Fredie Fernandez dan beberapa orang artis yang hadir pada lawatan itu.

Dalam pada itu, Zed menolak dakwaan keengganan ahli keluarga bertemu dengan wakil Seniman ekoran perbalahan di antaranya dengan ahli-ahli Seniman veteran yang tidak berpuas hati dengannya sebelum ini.

"Kedatangan kami adalah atas dasar tanggungjawab terhadap ahli-ahli Seniman. Mereka suka atau tidak itu, terpulanglah kepada mereka," katanya.

Sementara itu, Zed turut melawat pelakon Osman Kering,58, di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) di sini bagi menyampaikan sumbangan wang tunai kepada isterinya iaitu Che Norhayati Che Omar, 48.

Norhayati yang terharu dengan kunjungan itu memberitahu menghargai usaha Seniman yang dilihat begitu bersungguh-sungguh membantu golongan artis veteran seperti suaminya.

Mengenai perkembangan terkini Osman, Norhayati memberitahu suaminya masih tidak sedarkan diri selain tekanan darah dan nadinya yang tidak stabil.

Osman atau nama sebenarnya Osman Kassim dimasukkan ke HUKM pada 11 Jun lalu. via Mstar Online

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Angkara Fitnah, Jalani & Raja Azmi Fail Perceraian

Posted: 26 Jun 2012 05:22 PM PDT

JALANI SIDEK DAN RAJA AZMI BERCERAI

Dengan alasan kerap menjadi mangsa fitnah pihak tertentu sehingga menjejaskan hubungan suami isteri serta reputasi, produser filem Raja Azmi Raja Sulaiman dan suami, Jalani Sidek telah mengambil keputusan untuk bercerai secara baik dan perceraian dijangka akan difailkan di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, Kuala Lumpur pada hari ini.

Mari ikuti apa kata Raja Azmi berhubung keputusan hendak bercerai ini:-

"Selepas difikirkan masak-masak, hanya perceraian jalan terakhir untuk membersihkan nama suami saya daripada terus dicemuh,"

"Saya tak sanggup lagi mendengar tohmahan masyarakat yang menuduh dan menghina suami sebagai dayus. Fitnah juga tidak putus-putus melanda rumah tangga kami hingga hubungan kami suami isteri tidak lagi seperti dulu.

"Jadi, pada masa ini perceraian adalah penyelesaian terbaik untuk kami,"

Sumber berita: Metro

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Foto classic 10 Gaun Pengantin Terpopular Sepanjang Masa

Posted: 26 Jun 2012 09:15 PM PDT

Dari gaun pengantin lace serba tertutup yang dikenakan Grace Kelly, hingga gaun pengantin bersemu pink yang dipakai Gwen Stefani, berikut ini 10 gaun yang paling ikonik.




Grace Kelly saat menikahi Putera Rainier dari Monaco



Jackie Kennedy saat menikahi John F. Kennedy



Bianca saat menikahi Mick Jagger



Mia Farrow saat menikahi Frank Sinatra



Putri Diana saat menikahi Putera Charles



Priscilla saat menikahi Elvis Presley.



Victoria saat menikahi David Beckham



Gwen Stefani saat menikahi Gavin Rossdale.



Kate Moss saat menikahi Jamie Hince.



Kate Middleton saat menikahi Putera William

Source : http://www.unikaneh.com

Selebriti Hollywood Ini Punya Ribuan Pasang Kasut Mewah

Posted: 26 Jun 2012 09:00 PM PDT

Kebanyakan wanita senang membeli berbagai model kasut sebagai keperluan. Tidak sedikit pula dari mereka yang memang mengoleksinya, terutama di kalangan selebriti. Ada sederet nama selebriti Hollywood yang mempunyai ribuan pasang kasut. Siapa saja selebriti tersebut?

1. Paris Hilton
Selebriti yang pernah datang ke Bali pada 2011 lalu ini mempunyai 5.000 pasang kasut mahal. Dilihat dari kekayaan yang dimiliki oleh Paris, tidak hairan jika dia banyak menghabiskan wang untuk keperluan kakinya.

2. Celine Dion
Celine Dion juga menjadi selebriti Hollywood yang mempunyai koleksi kasut terbanyak mencapai 3.000 pasang kasut. Diva pop dunia ini mengaku bahawa dia meletakkan kasut di bahagian teratas dari daftar belanjanya. Penyanyi 'My Heart Will Go On' itu juga tidak menyangkal kalau dia terkadang membeli kasut secara tiba-tiba tanpa direncanakan. Makanya, Celine selalu menyisihkan wang dalam dompetnya sebagai alternatif bila mendadak ingin membeli kasut yang dilihatnya.

3. Cheryl Cole
Penyanyi lagu 'Call My Name' itu meletakkan koleksi-koleksi kasutnya di salah satu sudut rumahnya. Cole mempunyai 2.000 pasang kasut mewah.

4. Mariah Carey
Penyanyi, penulis lagu, sekaligus produser rakaman asal Amerika Syarikat ini juga termasuk selebriti pengoleksi kasut. Koleksi kasut Mariah Carey lebih dari 5.000 pasang kasut dari desainer ternama. Dia juga mempunyai ruangan serta almari khusus untuk berbagai model kasutnya. Koleksi penyanyi 'Hero' ini disimpan sesuai dengan merek.

5. Fergie
Stacy Ann Ferguson alias Fergie termasuk selebriti pecinta kasut. Ada banyak almari kasut di rumahnya untuk mengoleksi berbagai model kasut dari desainer terkenal dan rancangannya sendiri. Personel group Black Eyed Peas ini melancarkan lini kasut untuk penggemarnya dengan harga yang terjangkau pada 2009.

6. Megan Fox
Artis dan model  Amerika Serikat ini mengoleksi kasut dari banyak merek terkenal, seperti Jimmy Choo, Cavalli, Yves Saint Laurent, Casade dan Christian Louboutin. Merek yang disebutkan terakhir mendominasi almari kasutnya.

7. Keira Knightley
Artis berdarah inggris ini mengaku kalau kedai kasut yang dilewatinya seperti ancaman virus yang membuatnya ingin berbelanja. Saking sukanya beli kasut, bintang filem 'The Duches' itu sampai memiliki sepatu yang tidak pernah keluar dari kotak kerana tidak sesuai untuk kakinya. Dia biasanya membeli kerana tampilan kasut yang cantik dan memukau.

8. Lindsay Lohan
Lohan mempunyai lebih dari 5.000 pasang kasut. Artis berdarah Kanada itu menyimpan koleksinya dalam almari khusus untuk kasut.

9. Suri Cruise
Walaupun masih berumur 6 tahun, anak perempuan dari Tom Cruise dan Katie Holmes itu mengoleksi kasut rancangan desainer ternama, seperti Christian Louboutin dan Marc Jacobs. Tidak hairan kalau seluruh koleksi Suri mencapai US$ 150 ribu.

Sumber : http://wolipop.detik.com

Di dunia, Cuma Perempuan Ini yang Boleh Renang di Kolam Umum Tanpa Bra

Posted: 26 Jun 2012 08:45 PM PDT


Seattle, Seorang perempuan di Seattle berhasil memperjuangkan haknya untuk berenang tanpa Bra di kolam renang umum. Tentu saja bukan untuk pamer buah dada, sebab aset paling berharganya itu dua-duanya sudah habis diangkat kerana kena kanser.


 Jodi Jaecks, perempuan 45 tahun asal Seattle menjalani mastektomi atau pengangkatan payudara setelah didiagnosis kanser beberapa waktu sebelumnya. Belakangan ia mati-matian memperjuangkan haknya untuk boleh memanfaatkan fasilita kolam renang umum, tanpa menggunakan penutup dada.


 Selain sudah tidak ada buah dada yang perlu ditutupi, Jodi juga kesulitan mencari pakaian renang yang sesuai dengan bentuk tubuhnya sekarang ini. Kalaupun ada, desain yang terlalu ketat di bagian dada terasa sangat menyakitkan kerana membuat luka bekas operasinya selalu tertekan.


 Sayangnya petugas pengelola kolam renang selama ini selalu melarang ada perempuan renang dengan bertelanjang dada. Aturan itu pun berlaku untuk Jodi, yang akhirnya harus menempuh jalur hukum agar diperbolehkan renang dengan membiarkan dadanya terbuka.


 "Seandainya saya menyebut diri saya laki-laki dan berjalan-jalan di kolam ini, maka mereka tidak akan mempermasalahkan tubuh saya," kata Jodi seperti dikutip kepada kator berita lokal KOMO 4, seperti dikutip dari NY Dailynews, Jumaat (22/6/2012).


 Melihat perjuangan Jodi yang begitu gigih, pengelola kolam renang akhirnya mengalah juga. Kepala pengelolanya, Christopher Wiklliams akhirnya mengizinkan Jodi berenang kerana hal itu tidak akan merugikan siapapun dan belum tentu juga ada yang protes.


 Meski demikian, Jodi tidak merasa puas kerana dia hanya satu-satunya perempuan di kota itu yang boleh berenang tanpa penutup dada. Kebijakan ini tidak berlaku umum, artinya kalau ada perempuan penderita kanser payudara yang ingin mendapat perlakuan khusus seperti dia maka kebijakannya masih akan dilihat secara kes-per-kes.

Kim Kardashian dan Kanye West Dituduh Anggota Al-Qaeda

Posted: 26 Jun 2012 08:30 PM PDT


Kim Kardashian dan dia kekasih barunya, rapper Kanye West, mendapatkan saman yang sangat aneh, mengklaim keduanya memiliki hubungan dengan kelompok teroris Al-Qaeda.
Saman itu diajukan di West Virginia minggu lalu oleh Jonathan Lee Riches, yang menurut Guinness Book of Records, juga dikenal sebagai 'Manusia Paling sedar hukum Dunia". Setelah diberi gelar kerana mengajukan lebih dari 5.000 tuntutan hukum selama lapan tahun terakhir.
Starpulse melaporkan bahawa Riches mengklaim bahawa kedua bintang tersebut adalah "teroris" dalam tuduhannya, dan juga menyebut ibunya, Kris Jenner, ayah tirinya Bruce Jenner, serta kedua saudara perempuannya Kourtney dan Khloe dalam perkara tersebut.
"Pada 2012/6/17 saya di West Virginia, jauh kedalam bukit, saya melihat para terdakwa yang semuanya berada di sebuah kamp pelatihan rahsia Al-Qaeda," tulis Riches dalam gugatannya, yang diperoleh AllHipHop.com,.
Dia menuduh pasangan tersebut membakar Bendera Amerika dan menginjak-injak foto presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama.
Namun, perwakilan Kim mahupun Kanye belum menanggapi saman tersebut

Takut Punggungnya Kotor, JLo Enggan Berkongsi Toilet

Posted: 26 Jun 2012 08:15 PM PDT

LOS ANGELES - Jennifer Lopez (JLo) dikenal sebagai seorang diva. Tak hairan jika dia selalu mengajukan permintaan aneh, dan tak masuk akal.

Penyanyi"On the Floor" itu diketahui telah menginsuranskan punggungnya dengan harga fantastik, dan menjadi aset paling berharga dari tubuhnya.

Oleh kerana itu, kekasih Casper Smart ini menginginkan sebuah tempat duduk khusus di toilet yang dipakainya. Dia tak ingin menggunakan sembarang toilet, kecuali telah dilengkapi tempat duduk khusus yang dapat meminimal kuman.

"Jennifer adalah orang yang gila dengan kebersihan, dan tak suka menempatkan punggungnya di sembarang tempat, kecuali ada tempat duduk khusus," ungkap sebuah sumber. seperti dilansir dari The Sun, Selasa (26/6/2012).

Roland Iten R81, Gesper Tali Pinggang Termahal

Posted: 26 Jun 2012 08:00 PM PDT




Roland Iten R81 diyakini menjadi gesper tali pinggang termahal sedunia ,dengan harga 10,500 Poundsterling.






Yang membuat gesper ini mahal lantaran gesper in diukir tangan dengan bahan dari baja dan emas rose serta yang membuatnya memiliki nilai sejarah, gesper ini berhiaskan gigi mammoth yang sudah membatu.






Gesper tali pinggang termahal ini merupakan hasil kolaborasi antara pembuat senjata dan rifle (yang dipesan terlebih dulu), Purdey dan inventor Roland Iten.

Mayat wanita Belgium tanpa kepala ditemui

Posted: 26 Jun 2012 07:45 PM PDT


KATHMANDU: Polis Nepal semalam memulakan siasatan selepas mayat wanita Belgium ditemui tanpa kepala di kawasan laluan pejalan kaki popular di Himalaya.
Debbie Maveau, 23, hilang selama 10 hari sebelum mayatnya yang reput ditemui di bawah laluan berkenaan di Taman Negara Langtang pada 14 Jun lalu. Jurucakap polis berkata, kepala Debbie ditemui kira-kira 30 sentimeter dari mayatnya. "Polis cuba melihat kemungkinan mangsa dibunuh seseorang yang baru ditemuinya sebelum kematiannya," katanya.

Jurucakap itu berkata, polis menolak kemungkinan rompakan atau rogol sebagai motif pembunuhan itu kerana pakaian mangsa tidak terganggu, manakala kamera dan wang mangsa juga tidak dicuri. - AFP



sumber : myMetro

Disiasat kerana hidang kemaluan

Posted: 26 Jun 2012 07:30 PM PDT


TOKYO: Polis Tokyo menyiasat sama ada seorang lelaki yang memasak zakar sendiri dan menghidangnya kepada lima pelanggan berbayar melakukan jenayah atau tidak.
Kemaluan Mao Sugiyama dibuang melalui pembedahan pada Mac lalu dan dia menyimpan organ itu dalam peti sejuk selama dua bulan sebelum dimasak di tempat terbuka bulan lalu. Pelanggan kemudian membayar 20,000 yen (RM801.5) untuk menikmati masakan berkenaan. Polis memulakan siasatan selepas pegawai daerah Suginami mendakwa, kejadian itu turut membabitkan paparan objek lucah. - AFP


sumber : myMetro

Facebook ubah alamat e-mel penggunanya

Posted: 26 Jun 2012 07:15 PM PDT


NEW YORK: Jika anda tidak melihat maklumat kawan Facebook anda untuk seketika, ia mungkin akan mengejutkan anda.
Rangkaian sosial dengan 900 juta profil itu telah mengubah alamat e-mel penggunanya dan menggantikannya dengan alamat yang berakhir dengan '@facebook.com.' Perubahan itu berlaku semalam apabila setiap akaun e-mel peribadi individu digantikan dengan alamat yang dirasakan Facebook akan digunakan anda. Ini bermakna sesiapa yang mencari anda di Facebook dan ingin menghantar e-mel kini boleh melihat @facebook.com atau anda menukarnya secara manual.

Ini bermakna e-mel itu akan muncul melalui mesej Facebook dan bukan akaun lain. Facebook mendakwa perubahan itu bagi melindungi privasi pengguna dan keselamatan dengan tidak memaparkan alamat e-mel peribadi tetapi alamat e-mel laman itu yang lebih umum.


Jurucakap Facebook berkata: Sebagaimana kami mengumumkan April lalu, kami mengemas kini alamat di Facebook bagi menjadikan ia konsisten dengan laman kami.

"Sebagai tambahan, setiap individu menerima alamat, kami juga membuat reka bentuk baru yang memberi pengguna pilihan untuk memutuskan alamat mana yang mereka ingin paparkan." - DM



sumber : myMetro

Campak 2 anak kerana bosan

Posted: 26 Jun 2012 07:00 PM PDT


MOSCOW: Seorang ibu ditahan selepas didakwa mencampak dua anak lelakinya dari balkoni tingkat 15 kerana dia bosan dengan mereka.
Galina Ryabkova, 30, dilihat dalam keadaan selamba dalam video pengawasan yang diambil daripada blok flet di Moscow Russia selepas insiden itu. Jiran di kompleks perumahan itu dikejutkan dengan bunyi tubuh kanak-kanak lelaki berusia empat dan tujuh tahun itu jatuh ke tanah. Walaupun mereka berusaha untuk membantu, kanak-kanak terbabit meninggal dunia sebelum petugas kecemasan tiba. Menurut RT, Galina berkata, "dia bosan dengan anaknya" dan memutuskan "untuk menghapuskan mereka." Galina yang suaminya keluar atas urusan perniagaan tinggal di tingkat lapan bangunan itu dan dipercayai membawa kanak-kanak berkenaan ke tingkat 15 sebelum mencampakkan mereka kelmarin. Seorang jiran di blok apartmen yang sama menceritakan kejadian ngeri itu kepada Life News.

Lelaki itu yang tidak mahu dikenal pasti, berkata, isterinya mengejutkannya memberitahu bahawa kanak-kanak terbabit jatuh dari bangunan itu. Pasangan berkenaan berlari keluar dan melihat dua kanak-kanak itu terbaring di tanah di depan pintu masuk utama kompleks apartmen terbabit.


Lelaki itu berkata: "Pada waktu sama, ibu mereka meninggalkan bangunan itu. Kami bertanya kepadanya jika mereka adalah anaknya dan dia menjawab dengan selamba, "Ya, saya yang mencampakkan mereka." CCTV dari blok apartmen itu sebagaimana dilaporkan New York Daily News menunjukkan seorang daripada kanak-kanak itu jatuh di depan bangunan itu.

Kemudian ia menunjukkan Galina turun ke bawah memakai jeans dan kemeja-T putih.


Dia duduk dengan tenang di lobi bangunan, mengejutkan jiran tetangga yang mengelilinginya bagi mengelakkan dia melarikan diri.



Video itu berakhir dengan pegawai polis tiba di bangunan itu untuk menyiasat kejadian ngeri berkenaan dan menahan ibu kanak-kanak malang terbabit.

Galina juga dilaporkan cuba untuk membunuh diri pada masa lalu dan suaminya mungkin berlaku curang kepadanya.


Galina akan dihantar ke hospital psikiatri untuk pemeriksaan manakala siasatan diteruskan. - DM


sumber : myMetro

Nenek kena pedang

Posted: 26 Jun 2012 06:45 PM PDT


ARAU: Seorang warga emas menerima 14 jahitan di kepala selepas ditetak dengan senjata tajam dipercayai pedang oleh penjenayah, hanya kerana ingin menyamun seutas gelang emas bernilai RM2,000.
Kejadian berlaku di Kampung Felda Chuping, di sini, ketika mangsa, Rokiah Sirun, 78, sedang memberi makanan kepada kucing di belakang rumahnya pada kira-kira jam 8 malam, Jumaat lalu. 
"Saya langsung tidak sedar dia datang dari belakang dan melibas pedang ke kepala saya. Tiba-tiba saya rasa sakit dan basah di belakang kepala sebelum rebah," kata Rokiah.

Akibat mukanya jatuh tersembam ke atas batu, wanita itu turut menerima tiga jahitan di dahi.



Rokiah berkata, selepas meragut gelang emas bernilai RM2,000 yang dipakainya, suspek melarikan diri kerana menyangka dia sudah mati berikutan berlumuran darah di kepala.



sumber : myMetro

Tangisan dalam but kereta

Posted: 26 Jun 2012 06:30 PM PDT


JOHOR BAHRU: Seorang wanita tidak menyangka suara tangisan anak kecil didengarnya ketika memandu, membawa kepada penemuan seorang bayi lelaki yang diletak dalam but keretanya, dipercayai ketika dia singgah membeli makanan di sebuah restoran.
Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Johor Bahru, Manayi Ibrahim berkata, kejadian itu berlaku jam 3.55 petang pada 27 Mei lalu ketika wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Zura, 27, memandu seorang diri menuju ke Kangkar Pulai, di sini. 
Menurutnya, ketika ditemui bayi yang sihat dan cukup sifat itu dipercayai baru berusia tidak sampai 20 hari dan kini umurnya mencecah dua bulan.

Manayi berkata, dalam laporannya kepada polis, Zura memaklumkan, pada mulanya dia menyangka bunyi tangisan bayi didengarnya datang daripada radio keretanya.



"Zura kemudian menutup radio keretanya, namun bunyi tangisan bayi berkenaan masih kedengaran. Dia kemudian memberhentikan kereta dan membuka but sebelum terkejut mendapati ada bayi lelaki di situ.



sumber : myMetro

‘Tak tahan lagi’

Posted: 26 Jun 2012 06:15 PM PDT


KUALA LUMPUR: "Selepas difikirkan masak-masak, hanya perceraian jalan terakhir untuk membersihkan nama suami saya daripada terus dicemuh," kata produser filem Raja Azmi Raja Sulaiman, 53, mengenai perceraiannya dengan suami, Jalani Sidek, 48, yang akan difailkan di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, dekat sini, hari ini.
Raja Azmi berkata, perceraiannya dengan bekas pakar beregu badminton negara itu dilakukan secara baik atas persetujuan bersama, malah mereka akan diwakili peguam sama, Roslizam Rahim. 
"Saya tak sanggup lagi mendengar tohmahan masyarakat yang menuduh dan menghina suami sebagai dayus. Fitnah juga tidak putus-putus melanda rumah tangga kami hingga hubungan kami suami isteri tidak lagi seperti dulu.

"Jadi, pada masa ini perceraian adalah penyelesaian terbaik untuk kami," katanya ketika ditemui Harian Metro, petang semalam.



Raja Azmi berkata, sejak beberapa tahun kebelakangan ini, dia dan Jalani kerap menjadi mangsa fitnah pihak tertentu dan kesannya benar-benar menjejaskan reputasi bukan saja mereka berdua, malah keluarga.



sumber : myMetro

Bayi lebam lepas disuntik

Posted: 26 Jun 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Terkejut si ibu apabila mendapati kedua-dua tangan dan kaki bayinya yang berusia setahun lebam seolah-olah kesan dera sebaik menerima rawatan di Hospital Slim River, 20 Jun lalu.
Wanita yang mahu dikenali sebagai Ros, 28, mendakwa bayinya yang disahkan menghidap penyakit 'hydrocephalus' atau kepala besar itu menerima lebih 50 suntikan sewaktu menerima rawatan.

Ros berkata, dia dan Balqis ditemani dua adik perempuan dan rakan adiknya itu dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Semenyih, Kajang, dekat sini, selepas bercuti di kampungnya di Taiping, Perak.


"Ketika tiba di Tapah pada jam 11 malam, Balqis diserang sawan. Saya panik apabila mulutnya mula berbuih dan mengalami kancing gigi.

"Adik saya yang memandu kereta memecut ke Hospital Slim River," katanya.


Pihak hospital terus membawa bayinya masuk ke dalam bilik kecemasan untuk diberikan rawatan.



"Saya tidak dibenarkan masuk kerana mereka mendakwa sedang memberikan rawatan kepada Balqis. Saya akur dan menunggu di luar bilik kecemasan sambil berdoa," katanya.

Ros berkata, anaknya dimasukkan ke wad biasa selepas lebih dua jam berada di bilik kecemasan sebelum dirujuk dan dipindahkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) keesokannya untuk rawatan susulan.


"Sebaik tiba di HKL, doktor menjalankan pemeriksaan terkejut apabila mendapati ada kesan lebam pada kedua-dua tangan dan kaki anak saya dipercayai kesan suntikan.

"Apabila melihat sendiri kesan itu, saya terkejut dan tidak menyangka apa yang berlaku. Sebelum ini, anak saya sering menerima rawatan di HKL termasuk menjalani tiga kali pembedahan, tetapi tidak pernah berlaku perkara seumpama itu," katanya.


Ros berkata, dia kesal dengan apa yang berlaku dan menganggap insiden itu kecuaian pihak hospital yang tidak sepatutnya berlaku ketika memberikan rawatan kepada bayinya.


Dia mengakui pihak hospital sudah memberikan penjelasan dan memohon maaf atas insiden itu. Bagaimanapun, dia tetap tidak berpuas hati.


Sementara itu, Jurucakap Hospital Slim River ketika dihubungi menjelaskan insiden itu bukan kecuaian, tetapi langkah menyelamatkan bayi berkenaan yang dipercayai kritikal ketika dimasukkan ke bilik kecemasan.


"Bayi itu sudah lima kali diserang sawan sehari sebelum dibawa menerima rawatan dan ia membahayakan nyawanya. Kami terpaksa memberikan rawatan segera dengan memasukkan ubat ke dalam badannya.


"Tetapi disebabkan keadaannya yang kritikal menyukarkan kami mencari saluran darah dan terpaksa melakukan percubaan beberapa kali demi menyelamatkan nyawa bayi itu," katanya.


Beliau berkata, pakar hospitalnya juga sudah memberikan penjelasan itu kepada ibu bayi berkenaan terhadap apa yang berlaku.



sumber : myMetro

Barang kemas disonglap ‘bakal majikan ’

Posted: 26 Jun 2012 05:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang suri rumah berputih mata selepas wang deposit teksi suaminya dan barangan kemas miliknya berjumlah lebih RM10,000 dilarikan seorang wanita kononnya mahu mengambilnya bekerja ketika sedang menjalani pemeriksaan doktor di sebuah hospital di Jalan Pudu, di sini, 19 Jun lalu.
Wanita warga emas bersama empat lagi rakannya dibawa 'majikan palsu' terbabit ke hospital itu kononnya bagi menjalani pemeriksaan kesihatan dan juga ujian X-ray sebelum diambil bekerja mengupas bawang dan ikan bilis dengan kadar upah RM4 untuk setiap kilogram bahan itu.

Menurut anak mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Wan, 32, ibunya berusia 56 tahun, didatangi wanita terbabit di rumahnya di Flat Sri Kota, di Bandar Tun Razak, di sini, jam 11 pagi sebelum ditawarkan pekerjaan berkenaan.


"Wanita berusia 40-an itu mendakwa memiliki sebuah kilang pemprosesan makanan di Kepong dan memerlukan pekerja.

"Ibu saya kemudian diajak menaiki kereta wanita berkenaan jenis Proton Saga BLM untuk dibawa ke Klinik Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bagi mendapatkan suntikan kesihatan sebelum mendapati empat lagi suri rumah yang juga jiran ibu turut berada dalam kereta berkenaan," katanya.


Wan berkata, ibunya tidak mengesyaki apa-apa selepas melihat empat jirannya itu turut berada di dalam kenderaan itu.



Bagaimanapun, wanita itu menukar fikirannya dengan membawa ibunya dan empat suri rumah lain ke sebuah hospital di Jalan Pudu atas alasan mahu mengambil ujian X-ray mereka.

"Percaya kata-kata wanita itu, semua mangsa menurut sehingga sampai waktu menjalankan X-ray, wanita terbabit mengarahkan seorang demi seorang naik ke bilik ujian dan menyuruh mereka menanggalkan semua barang kemas dan meletakkannya dalam beg tangan.


"Ibu saya kemudian menyerahkan beg tangannya kepada seorang lagi rakannya, manakala rakannya pula menyerahkan semua beg tangan mereka kepada wanita terbabit sebelum ke tandas.

"Tidak sampai 10 minit ke tandas, mangsa mendapati wanita itu dan juga beg tangan mereka semua sudah pun lesap dengan jumlah keseluruhan kerugian kira-kira RM17,150," katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan siasatan sedang dijalankan.



SUMBER : MYmETRO

Wow..abang ni target nikah dengan 100 wanita

Posted: 26 Jun 2012 05:30 PM PDT


 BAGI lelaki umumnya, punya 1 isteri wajar. Miliki 2 isteri kelelahan, apalagi lebih dari itu. Kelelahan di sini, baik dalam hal pemenuhan keperluan zahir mahupun batin.
 Tetapi Juaini Rahman alias Jon, seolah tidak termasuk dalam golongan orang yang disebut terakhir. Lelaki''perkasa'' yang kini tinggal di Praya, Lombok Tengah, itu telah menikahi 44 wanita. Dan, yang langka terjadi pada lelaki umumnya, Jon boleh mengumpul empat isteri dalam satu rumah.


 Nama Jon cukup popular di kalangan sebahagian laki-laki penganut poligami di Praya dan sekitarnya.


 Rumahnya saat ini di Lingkungan Srigangge, Kelurahan Tiwu Galih, Praya. Tepatnya, di sebelah barat BTN Bonter, belakang RSUD Praya. Hanya sekitar 15 meter sebelah utara pinggir jalan.
 Lombok Post hanya perlu bertanya dua kali untuk menemukan rumah Jon. Hal itu kerana didukung oleh popularnya Jon di lingkungan sekitar.


 Sebelum tiba di Srigangge, wartawan surat khabar ini sempat terfikir tentang susuk tubuh Jon. Kerana selama ini, nama Jon itu hanya didengar dari cerita orang lain. Tidak pernah melihat langsung dan berbicara empat mata dengan sang penakluk puluhan perempuan itu.


 Sebelum bertemu, yang terbayang di benak bahawa susuk yang akan ditemui memiliki wajah tampan seperti artis yang kerap muncul di televisyen.


 Rasa penasaran itu akhirnya terjawab setelah bertemu. Raut wajah dan postur tubuh lelaki 52 tahun itu tidak jauh berbeza dengan laki-laki seusianya pada umumnya.


 Saat Lombok Post tiba di kediamannya, Jon kebetulan sedang berbincang-bincang dengan salah satu rakannya di halaman rumah yang langsung berhadapan dengan sawah. Perbincangan mereka terlihat serius meski hanya beralaskan sebuah tikar yang sudah lusuh. Mereka tampak ditemani masing-masing secangkir kopi.


 Kerana tikar tidak memuat jika dipakai duduk tiga orang, Jon terpaksa mengalah dan duduk di atas rumput. Sejurus kemudian, dia lalu melontarkan ajakan. ''Kita di dalam saja. Tidak enak berbincang disini,'' ajak Jon setelah wartawan memperkenalkan diri dan mengutarakan maksud kedatangan.


 Ajakan Jon terpaksa ditolak. Itu kerana (maaf) sepintas rumah Jon agak sempit. Apalagi belasan anak-anaknya saat itu sedang bermain di dalam rumah. Perbincangan tentu tidak akan refresentatif jika berlangsung di dalam rumah.


 ''Saya sudah menikah 44 kali. Dan, saya punya target menikah sebanyak 100 kali,'' demikian kata-kata awal Jon.


 Dari puluhan wanita yang telah dipersunting itu, Jon hanya pernah mendapat janda dua kali (dua orang). Itupun janda yang tidak memiliki anak dari suami sebelumnya. Selebihnya, wanita yang dinikahi masih gadis alias belum pernah menikah.


 Selama ini, Jon memiliki kebiasaan mengumpul empat istri sekaligus dalam sebuah rumah. Sebuah keadaan yang sulit bahkan sangat tidak mungkin dilakukan oleh kaum lelaki pada umumnya. Namun baginya, itu sesuatu yang biasa. Sebaliknya, ia akan merasa janggal jika tidak memiliki empat istri.


 ''Sekarang saya belum tenang kerana isteri tinggal tiga,'' tuturnya. ''Yang satu sudah saya ceraikan belum lama ini. Saya akan menikah lagi,'' sambung Jon.


 Tiga wanita yang masih menjadi istrinya adalah Radiah, Hilmiah, dan Mahyun. Ia menikahi Radiah pada 1980. Radiah merupakan wanita terlama yang dipertahankan. Dari wanita asal Seganteng ini, Jon memperoleh 10 putra dan putri.


 Sedangkan Hilmiah, dinikahinya sejak 13 tahun. Sementara Mahyun baru dinikahi 1,5 tahun lalu dan belum memiliki anak kerana keguguran.


 Ke-44 wanita yang pernah dipersunting Jon, mereka berasal dari berbagai daerah. Ia memastikan diri untuk menikahi wanita di setiap pulau yang pernah didatangi. Saat merantau ke dataran Jawa, ia menikahi wanita suku Jawa sebanyak 11 kali. Di Dumai 3 kali. Dan, dua wanita di Pulau Kalimantan.


 Dari puluhan wanita yang ia nikahi itu, Jon telah dikurniakan sekitar 58 anak. 28 di antaranya masih hidup hingga saat ini. Selebihnya telah meninggal dunia. Dan, dari puluhan anaknya itu, 15 di antaranya menetap bersama Jon. Sedangkan yang lain tinggal bersama ibunya masing-masing.


 Wanita pertama yang mendapat keperjakaan Jon adalah Siti Aisyah. Seorang perempuan dari Aikmel, Lombok Timur (Lotim). Ia menikahi perempuan tersebut pada 1976.
 Apa yang membuatnya mampu menundukkan hati puluhan wanita itu?


 Mendengar pertanyaan itu, tanpa ragu dan sungkan Jon memberikan rahsianya. Mudahnya dia mendapat perempuan yang ingin ia nikahi tidak lepas dari pengaruh ilmu yang ia miliki. Ilmu tersebut diperolehi dengan cara bertapa di salah satu kuburan pada tahun 1974. Sejak itu, ia begitu mudah mendapatkan wanita mana saja yang diinginkan.


 Ilmu milik Jon dipergunakan dengan berbagai cara. Tergantung rumusan nama sang wanita yang dibidik. Boleh melalui azan, pandangan mata, rokok, dan boleh juga dengan cara-cara lainnya. ''Tergantung rumusan namanya,'' tegasnya.


 Kerana ilmunya itu pula, Jon tidak pernah pusing memikirkan biaya pernikahan. Ia cukup menyediakan uang sekitar Rp 300 sampai Rp 500 ribu untuk biaya surat pernikahan saja. Wanita yang dinikahi tidak meminta mahar tinggi kerana sudah lupa diri dan pasrah. ''Malah saya yang dibayar,'' akunya.


 Di balik kegemarannya mengumpul empat isteri, Jon sebenarnya berasal dari keluarga yang sederhana. Rumahnya saja masih menyatu dengan orang tua. Tempat tinggal Jon, terdiri dari satu ruang tidur dan satu bilik tamu yang sekaligus berfungsi sebagai dapur. Di tempat itulah, Jon tinggal bersama ketiga isteri dan belasan anaknya saat ini.


 Meski dengan keadaan ini, semua isterinya tetap akur. Mereka tidak pernah terlibat pertengkaran satu sama lain.


 Terkadang Jon yang nakal .. Dia sengaja membuat gara-gara jika sudah bosan dengan salah satu isterinya. Dan, itu akan menjadi alasan baginya untuk menceraikan isteri yang sudah tidak ingin dipeliharanya.


 Pada suatu ketika, cerita Jon, dirinya sengaja menaruh wang di tempat terbuka di dalam rumah. Jerat Jon berhasil kerana salah satu isterinya mengambil wang yang ia letakkan tadi. Hal itu kemudian menjadi alasan untuk menceraikan salah satu isterinya yang mengambil wang.


 Untuk menghidupi sekian isteri dan anak-anaknya, Jon melakukan pekerjaan membuat perabot.


 Belakangan ini ia tekun mengais rezeki melalui mendulang emas. Sebelumnya, ia bekerja sebagai nelayan air tawar. Kerana ekonomi yang tak cukup, pendidikan belasan anaknya tidak terurus.
 Jika begini keadaan, kenapa harus sering-cerai dan punya banyak anak?


 Lelaki berambut ikal tersebut menjawab dengan tenang. ''Menjalankan sunnah Rasul. Saya boleh berbuat adil dan tidak pernah mengumpulkan lebih dari empat orang,'' tuturnya.


 Sebagai seorang muslim, Jon ingin memiliki anak sebanyak-banyak. Dengan demikian, populasi umat Islam akan bertambah banyak.


sumber


bk-daripada cerita bukan nak ikut sunnah Rasul tapi lebih kepada nafsu

Mulut buaya ni disambungkan besi

Posted: 26 Jun 2012 05:15 PM PDT



perihatin juga manusia kepada buaya ini...


Wanita ini sanggup mati demi untuk mempunyai anak

Posted: 26 Jun 2012 05:00 PM PDT


Donna Blanks, 32, berasal dari South Wales rela mengorbankan nyawa agar mempunya anak. Tak hanya itu, Donna juga harus menderita sakit yang tak terkira selama mengandung dan sesudah melahirkan.

Pasangan Donna dan Gary Thomas telah menunggu lama sebelum akhirnya menyedari kalau mereka akan punya anak setelah menanti selama 13 tahun.

Sayangnya, impian ini dinsualmi dengan berita sedih iaitu kalau Donna akan kehilangan nyawa jika mempertahankan kandungannya. Sebab doktor mendapati ginjal Donna gagal berfungsi.

Masalah ginjal itu membuat kehamilan menjadi berbahaya bagi nyawa Donna sendiri. Atas dasar pertimbangan itu, doktor telah meminta agar kandungan Donna digugurkan agar nyawanya selamat.

Tetapi cadangan itu ditolak oleh Donna. Dia tidak mahu melepaskan kesempatan untuk menjadi seorang ibu yang sudah diimpikannya selama 13 tahun. Donna pun bertekad untuk melanjutkan kehamilannya, meski tahu kalau bayi yang dilahirkannya harus dibayar dengan nyawanya sendiri.

Ibu dari Donna, Sallie (52) yang berasal dari Newport, South Wales mengatakan impian Donna adalah menjadi seorang ibu.

Donna yang bertugas  sebagai jururawat telah mengalami masalah kesihatan sejak remaja.Dia telah menderita diabetes sejak usia 12 tahun. Keadannya semakin teruk seiring bertambahnya usia. Kehamilan turut mempengaruhi keadaan kesihatan tubuh Donna.

Kehamilannya sendiri tak mudah. Demi janin yang dikandung, Donna harus berhenti memakan ubat-ubatan untuk masalah ginjal yang dideritainya. Akibatnya, Donna mengalami sakit yang tak tertahankan.

Setelah 27 minggu, Donna mendapatkan impiannya, seorang bayi laki-laki telah lahir. Kebahagiaan Donna diieingi dengan keadaan kesihatan yang semakin buruk.

Tak hanya itu, bayi yang diberi nama Cade ini lahir pramatang dan doktor mengatakan hidup Cade tak akan lama. Dengan berat kurang dari 2,5 kilogram dan masalah pada  jantungnya, Cade berjuang untuk terus bertahan hidup.

Segala kemungkinan dijalani agar Cade terus bertahan hidup. Cade harus menjalani pembedahan jantung untuk menyambung hidup. Dia juga harus kembali menjalani pembedahan untuk mengatasi masalah pada sistem pencernaanya. Pembedahan yang terakhir ini lebih sulit dan kompleks.

Tapi Cade membuktikan dirinya sebagai anak yang kuat. Keadaan Cade semakin baik dan semakin kuat. Sebaliknya, keadaan Donna semakin lemah dari hari ke hari.

Donna pun harus menjalani proses cuci darah sebanyak tiga kali seminggu di hospital University of Wales. Ibu dan anak ini dirawat di hospital, jadi Donna sentiasa berada di samping Cade ketika disana.

Setelah tiga  bulan, Cade dirawat dan bayi itu dibenarkan untuk pulang dan Donna pun memutuskan untuk mengubah jenis cuci darah yang dijalani agar boleh menemani Cade di rumah.


Sebenarnya doktor mencadangkan agar Donna menjalani pemindahan buah pinggang agar nyawanya selamat. Ayah dan abang Donna, Russel dan Christopher sudah bersedia untuk mendermakan ginjal mereka. Keduanya adalah penderma yang sesuai bagi Donna.Tapi keadaan Donna semakin parah. Dia mengalami masalah dengan jantungnya, artinya dia tak boleh langsung menjalani pembedahan pemindahan buah pinggang.

Dia kembali menjalani rawatan di hospital dan setelah beberapa hari di hospital Donna disahkan meninggal
kerana serangan jantung.

Ibu Donna Sallie menambahkan kalau dirinya sedih dengan kehilangan putri kesayangannya. Meski demikian, Sallie bangga akan perjuangan Donna.

Sallie yang kini menjaga Cade dan merasa beruntung boleh melihat cucunya membesar. Sallie berjanji akan menceritakan semua perjuangan dan betapa mengagumkankannya Donna kepada Cade.

bk-ada insan yang sanggup mempertaruhkan nyawa agar mempunyai anak tetapi ada insan yang sudah mempunyai nak sanggup membunuh anaknya sendiri.....



Kian Hill, Bayi Dengan Organ Vital Yang Serba Terbalik

Posted: 26 Jun 2012 04:45 PM PDT


Kian Hill (2 tahun) adalah kanak-kanak yang tidak biasa. Ia lahir dengan posisi organ-organ yang terbalik. Jantungnya berada di sebelah kanan yang seharusnya sebelah kiri, ginjalnya berputar terbalik, perut dan pankreas berada disisi yang berlawanan dan usus melingkar ke arah yang salah.


Kian yang lahir pada 7 Ogos 2009 ini juga terlahir tanpa limpa, usus buntu dan paru-paru kanan (hanya ada satu paru-paru sebelah kiri). Sejak lahir,anak cilik ini harus melakukan banyak operasi untuk membuatnya bertahan hidup.






Setiap bulan doktor melakukan bronkoskopi, suatu prosedur dimana sebuah kamera kecil dimasukkan ke tenggorokan untuk memeriksa lebar saluran udara dan paru-paru tunggal.






Kemudian ketika ia berusia 7,5 bulan, doktor bedah memotong setengah batang tenggoroknya (trakea) dan satu sisi di atas yang lain untuk membuat tenggorokan lebih luas.






Kelainan yang terjadi pada Kian dinamakan situs inversus totalis, yang bererti organ-organ internalnya berkembang pada sisi yang salah dari tubuhnya.






Keadaan ini mempengaruhi sekitar 1 dari 10.000 orang di Inggris, yang membuat pesakit memerlukan perawatan 24 jam dan menghabiskan hidupnya di hospital .






Doktor menyatakan Kian hanya memiliki kesempatan 50 peratus untuk bertahan hidup dan tahun lalu ia bahkan dinyatakan mati secara klinik selama 30 minit setelah menderita dua serangan jantung.


Natalie Boughey (22 tahun), ibunda Kian, seperti dilapor Dailymail, menyebutkan beberapa tahun terakhir telah menjadi 'rollercoaster' emosi baginya, tetapi untuk membawanya ke rumah akan menjadi hadiah terbesar dari semuanya.


"Dia seperti anak kecil yang manis, dia telah melalui rasa sakit begitu banyak, ia tidak pernah berhenti tersenyum. Kami memanggilnya 'anak cermin'," kata Boughey.


"Saya memiliki tujuh gambar scan saat Kian masih berada di rahim dan gambar tidak menunjukkan ada masalah. Tapi saya tahu bahwa ada sesuatu yang salah. Saya hanya tahu itu bawaan," ujar Natalie yang berprofesi sebagai perawat gigi.


Ketika ia lahir, lanjut Natalie, staf medik membawanya pergi untuk ujian kerana dia berjuang untuk bernafas. "Kami terus diberitahu untuk tidak terlalu berharap dan ada kemungkinan kurang dari 50/50 dia akan bertahan hidup. Kami benar-benar ketakutan," jelas Natalie.


Kian diberi makan dengan milkshake kaya nutrisi disebut Peptamen, yang dipompa langsung ke perutnya. Dia akan tetap terhubung dengan pasokan oksigen dan monitor saturasi yang memeriksa denyut nadi dan kadar oksigen.


"Kian adalah seorang anak luar biasa yang lahir dengan keadaan yang sangat tidak biasa, yang menyebabkan dia banyak mengalami masalah kesihatan, termasuk paru-paru hilang dan trakea yang sangat sempit. Kami tidak tahu bagaimana masa depannya, tetapi ia adalah anak kecil yang bahagia dan nakal, meskipun dengan masalah kesehatan," jelas Dr. Jane Clarke, konsultas pernapasan Kian di Birmingham Children's Hospital.

Akibat Minum 20 tin COKE sehari

Posted: 26 Jun 2012 04:30 PM PDT

Berat seorang wanita Lisa Mckay naik mendadak sehingga mencecah 120.6kg gara-gara ketagih meminum Coca-Cola sebanyak 20 tin sehari.Dia juga sanggup bangun pukul 4 pagi untuk meminum minuman tersebut.
Pada usia 24 tahun dia perlu membeli dua kerusi ketika menaikim kapal terbang dan berasa keletihan walaupun berjalan beberapa meter.


Namun akhirnya ibu kepada dua orang anak ini terpaksa menjalani satu pembedahan kerana masalah kegemukan.Kini dia mengharamkan minuman Coca -Cola berada dirumahnya dan dia berjaya mengurangkan berat badan hampir 63.5kg.-kosmo

Gila..lelaki kencing merata-rata dalam supermarket termasuk atas sayur

Posted: 26 Jun 2012 04:15 PM PDT


FLORIDA – Ada alasan bijak, mengapa setiap membeli sayuran serta buah-buahan kita harus mencucinya terlebih dulu sebelum memakannya. Siapa tahu, sayuran itu mengandung air kencing.
Setidaknya inilah perangai memalukan seorang lelaki yang sengaja buang air kecil di dalam sebuah supermarket di Florida, Amerika Syarikat (AS).
Seorang pegawai dari supermarket tersebut menangkap seorang lelaki yang kencing sembarangan di dalam retail tersebut.
Menurut keterangan pegawai itu, tersangka lelaki dengan sengaja mengeluarkan alat kelaminnya dan buang air kecil di lantai supermarket tersebut.
Akhirnya, pihak berwenang wilayah Manatee menangkap lelaki itu yang diketahui bernama Peter Pavlujk. Lelaki berusia 62 tahun tersebut, dituduh melakukan tindakan tidak senonoh di depan publik. Demikian diberitakan WWSB.
Peter mengaku, dirinya tertangkap dengan keadaan seluarnya yang tengah melorot ke bawah. Sementara para pegawai supermarket melihat dirinya kencing di sebuah air pancut yang jaraknya tidak jauh dari toilet

Kanser Membuat Hidung Gadis Ini Harus Dipotong

Posted: 26 Jun 2012 04:00 PM PDT


Jade Swain, tak menyangka benjolan kecil menyerupai jerawat di hidungnya tumbuh menjadi kanser langka mematikan. Remaja 15 tahun ini bahkan harus membuang hidungnya agar sel kanser tak menjalar ke organ vital.

Ia memerlukan waktu dua tahun sebelum doktor mendiagnosis itu sebagai rhabdomyosarcoma, sebuah kanser langka yang menyerang jaringan lunak. Jenis kanser ini umumnya muncul tanpa gejala yang mudah disedari.

Kanser itu awalnya hanya berupa titik di hujung hidung. Lalu, tumbuh seperti jerawat kecil. Selama beberapa bulan, jerawat itu menetap. Bahkan, membesar hingga seukuran buah cherry. "Saat itu, saya tidak berfikir punya gejala kanser. Saya hanya berfikir memiliki hidung besar," katanya, seperti dikutip Daily Mail.

Jun 2008, ia memeriksakan diri ke doktor lantaran benjolan yang terus membesar. Ia didiagnosis mengalami jerawat rosacea, gangguan kulit kronis yang memicu peradangan wajah. Enam bulan memakan antibiotik, namun pertumbuhan benjolan itu tak terhenti.

Melihat keadaannya, Jade mulai curiga benjolan di hidungnya sebagai gejala penyakit serius. Ia mencari informasi kanser hidung. Tapi kecurigaannya ditepis doktor yang yakin 99,9 peratus benjolan itu bukan kanser hidung. Kanser hidung jarang terjadi pada remaja.

Saat kembali berbincang dengan doktor, ia menerima hasil diagnosis berupa kista kalsium. Hasil biopsi menjawab rasa ketidak puasan hatinya. Benjolan itu benar sel kanser yang tumbuh. "Doktor saya terkejut seperti saya. Kami tidak boleh percaya. Itu mengejutkan bagi saya kerana tidak ada seorang pun di keluarga saya yang pernah menderita kanser sama sekali."

Jade berhadapan dengan pilihan sulit demi menyelamatkan nyawa. Ia harus menjalani operasi pembuangan hidung untuk menghentikan pertumbuhan sel kanser. "Jika saya tidak operasi, saya harus radioterapi, yang boleh merosak otak, kerana hidung begitu dekat dengan otak."

Dengan berbagai pertimbangan dan dukungan, ia menjalani amputasi di Queen's Medical Centre, Nottingham. Ia pun menerima risiko penciumannya akan terganggu. "Saya lebih suka tidak dapat mencium bau daripada menderita kanser."

Selain amputasi hidung, ia juga harus menjalani kemoterapi lantaran saat doktor memberikan diagnosis, sel kanser sudah menjalar ke leher. Penderitaan pun berlanjut saat hidung palsunya tak melekat sempurna. "Itu sampah. Aku diberi gam untuk menempel dan tidak berhasil. Hidung palsu itu akan jatuh setiap setengah jam."

Namun, keinginan sembuh yang begitu kuat membuat pederitaan perlahan sirna. Ia menjalani cangkok hidung dengan mengambil kulit dari area dahi. Operasi estetika ini berhasil memberinya hidung baru.

Rambut dan penciumannya pun mulai pulih setelah melakukan kemoterapi intens selama enam bulan. "Aku kembali ke sekolah dan semua orang berkata hebat kerana tahu kesulitan yang harus kulewati," katanya.

Tension tak kalau mempunyai anak murid seperti ni...

Posted: 26 Jun 2012 11:00 AM PDT

Tugas guru menddik pelajar agar menjadi orang yang
berguna di masa hadapan tetapi jika guru itu mempunyai anak
murid seperti  ni...mesti tension punya...






Heboh..baru 14 tahun dah jadi penari bogel

Posted: 26 Jun 2012 10:30 AM PDT

Gadis remaja di biasanya memiliki kegiatan untuk mengisi waktu lapangnya, seperti jalan-jalan ke mall. Namun belakangan kegiatan yang dilakukan para remajaini, jauh dari aktiviti normal seorang remaja.

Dalam sebuah penyelidikan yang dilakukan sebuah media Inggris menemukan, seorang gadis remaja berusia 14 tahun menari untuk sebuah kelah tari bogel. Di hadapan lelaki yang lebih dewasa, gadis tersebut berani menampilkan tarian erotik hanya dengan menggunakan pakaian separuh bogel.

Remaja ini bahkan bersedia untuk menari telanjang di balik layar kaca transparant. Tidak hanya itu ia juga mengajak para pengunjung untuk pertunjukan yang lebih special dan tertutup.

Ketika ditanya oleh seorang wartawan di kelab bernama Shadow Lounge di Weston Super Mare, Inggris, gadis yang tidak diketahui namanya tersebut mengaku, mendapatkan hasil lebih dari pekerjaannya sebanyak 20 poundsterling .

"Ini baru hari kedua saya menari di tempat ini, tapi saya memang menyukainya. Untuk wang 20 pound pelanggan boleh melihat saya menari di ruangan khusus," ungkap gadis 14 tahun tersebut seperti dikutip The Sun.
Saya boleh berikan layanan yang lebih peribadi untuk bayaran sebanyak 80 poundsterling ," tambahnya. Ditanya layanan apa didapat untuk wang sebesar itu, dengan sedikit menggoda gadis itu menyuruh untuk mencari tahu sendiri.

Pemilik Shadow Lounge Jesus Rodriguez-Casas, yang memperkerjakan remaja itu mengaku, jika dirinya ditipu. Si pemilik kelab tersebut mengaku, jika gadis itu mengaku dirinya sudah berusia 18 tahun.Lelaki yang akrab dipanggil JR ini mengatakan si gadis itu masih berlatih dan hanya menari di depan temannya.

"Saya tidak akan pernah memperkerjakan gadis berusia di bawah umur," tegas JR.

Memang, batas usia untuk seorang perempuan bekerja sebagai penari bogel di sebuah kelab adalah 18 tahun, dibawah itu dianggap menyalahi undang-undang.

Sementara ibu dari si gadis ini merasa terkejut mendengar berita ini. "Ini menjijikan, saya fikir dia pergi menginap di rumah temannya untuk semalam," menurut ibu dari penari di bawah umur tadi.

Polisi sendiri mengakui adanya laporan seorang gadis remaja yang meminta pekerjaan sebagai penari bogel di sebuah kelab. Mereka kini sedang melakukan penyiasatan atas laporan tersebut
[okezone.com]

Bedah diri sendiri

Posted: 26 Jun 2012 10:15 AM PDT



Ramirez PĂ©rez tinggal di Desaan Rio Talea Mexico yang hanya dihuni oleh 500 orang penduduk dan hanya ada satu kemudahan  telefon.Dia sedang mengandung telah membedah dirinya sendiri.
Pada tengah malam jam 12 dia mengalami kesakitan kerana hendak bersalin,tidak ada siapa  dirumahnya ketiak itu. Ramirez memutuskan untuk membedah dirinya sendiri. dengan meminum sebotol alkohol Dia kemudian grabbed 15 cm dengan pisau dan mulai memotong. melalui kulit, lemak dan otot dan setelah membedah dirinya selama  satu jam,dari dalam rahim dia menarik keluar bayinya.

Dia mengatakan ia memotong tali pusat dengan sepasang gunting.Beberapa jam kemudian pembantu kesihatan desa menemukan Ramirez dan bayinya di sampingnya dengan keadaan yang bayi yang sehat. Dia kemudian dibawa kehospital terdekat dengan kereta yang mengambil masa lapan jam untuk sampai.(link)


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS