Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Berhijab, Sharifah Sofia Masih Kunjungi Disko?

Posted: 10 Aug 2012 01:16 AM PDT

Pelakon berdarah kacukan Melayu dan Scotland, Sharifah Sofia merupakan pelakon yang tidak asing lagi di arena seni tempatan. Pada awal bulan Julai yang lalu, pelakon wanita ini telah dikatakan mengubah penampilannya kearah yang lebih sopan, iaitu berhijab.

Namun begitu, menerusi pihak media mStar, pelakon wanita yang berusia 27 tahun ini telah berkongsi satu pengalaman yang tidak dapat dilupakan, di mana beliau telah dihalau keluar dari sebuah disko kerana ketika itu beliau ke pusat hiburan berkenaan dalam keadaan berhijab.

Menurut Sharifah Sofia, peristiwa tersebut berlaku ketika beliau ingin menghabiskan masa di pusat hiburan untuk berjumpa rakan-rakannya. Sofia memberitahu pihak mStar bahawa, pada ketika itu beliau merasa hairan mengapa semua orang di pusat hiburan tersebut menunjukkan reaksi pelik terhadap dirinya.

"Saya fikir apa salahnya wanita bertudung seperti saya untuk masuk pusat hiburan? Semasa di dalam pusat itu, kebanyakan wanita menunjukkan reaksi pelik terhadap saya sehinggalah pekerja di situ meminta saya keluar sedangkan mereka kenal dengan saya."

Selain itu, Sofia turut tertanya-tanya mengapa kehadiran beliau dipersoalkan, sedangkan pada ketika itu beliau tidak mengambil sebarang minuman keras ataupun membuat perkara yang tidak elok. Pada masa yang sama, Sofia turut berkongsi pengalaman tersebut dengan para peminatnya menerusi Twitter miliknya dan membaca buku-buku berkaitan panduan agama Islam.

Melalui pembacaan buku tersebut, barulah Sofia memahami munasabahnya untuk menjauhkan diri daripada tempat-tempat maksiat sekiranya mahu berhijrah menjadi insan yang lebih baik.

Disamping itu, Sofia mengaku beliau mula mendalami Islam sejak mengandungkan anaknya yang sulung iaitu  Sharifah Ariana Syed Ismail yang kini berusia setahun setengah. Sofia turut mengakau bahawa setelah mengenakan hijab, beliau lebih mendalami Islam dan mahu dirinya sempurna dengan tidak meninggalkan amalan wajib.

“Kedegilan Yang Padan Muka Kau” – Iqram Dinzly

Posted: 10 Aug 2012 01:14 AM PDT

Pelakon dan pengacara Muhammad Iqram Dinzly bin Muhammad Saipuddin atau lebih mesra dipanggil Iqram Dinzly merupakan artis lelaki yang bersifat metroseksual dan amat menjaga penampilannya. Namun begitu, ketika ditemui di bazaar "Terbaik Raya TV3″ semalam, beliau menyatakan bahawa pada tahun ini beliau membuat persiapan raya hanya dengan cara sederhana sahaja.

Ketika sesi temu bual antara Iqram Dinzly dan pihak OHBULAN! di perkarangan Seri Pentas semalam, beliau menyatakan bahawa di bulan Ramadhan yang mulia kali ini beliau ingin lebih fikirkan tentang kelebihan 10 malam terakhir Ramadhan.

Selain itu, apabila disoal berkaitan persiapan menyambut Syawal, Iqram menyatakan bahawa di bulan Syawal nanti beliau ingin menjalankan ibadat sunat iaitu berpuasa 6 di bulan Syawal. Ini kerana, kali terakhir beliau melakukan ibadat tersebut adalah pada dua tahun yang lepas.

Pada masa yang sama, Iqram turut melahirkan rasa menyesal dan bersalahnya terhadap kejahilan yang pernah dilakukannya sebelum ini. Oleh itu, kali ini beliau ingin tebus kesemuanya dengan malakukan ibadat-ibadat sunat.

Disamping itu, Iqram turut melahirkan rasa kesedarannya terhadap kehidupan dunia yang bersifat sementara dengan berkata, "Cukuplah dengan duniawi. Apabila kita sudah meningkat dewasa, seharusnya kita faham apa itu Ramadhan dan apa itu fitrah serta fiqah" ujar Iqram sambil tersenyum manis.

Sebelum mengakhiri sesi temu bual petang semalam, Iqram sempat mengaku bahawa sebelum ini beliau banyak berdegil dalam pelbagai perkara. Oleh itu beliau mengungkapkan satu ayat untuk dirinya sendiri yang berbunyi "kedegilan yang padan muka kau" ujarnya sambil tergelak.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


PESAWAT Lancar Muzik Video ‘Menjelang Syawal’

Posted: 09 Aug 2012 11:10 AM PDT

LAGU RAYA TERBARU

Bersempena menyambut hari raya yang bakal tiba tidak lama lagi, band yang menggunakan nama PESAWAT telah melancarkan sebuah muzik video bagi lagu raya mereka yang berjudul 'Menjelang Syawal'. Muzik video tersebut diarahkan oleh Razaisyam Rashid yang pernah turut terlibat dalam menerbitkan muzik video pertama PESAWAT iaitu 'Mirage'.

Muzik video 'Menjelang Syawal' mengambil konsep filem pendek di mana jalan ceritanya telah diadaptasi dan diolah semula dari sebuah buku berjudul "Sepucuk pistol di dalam laci" nukilan Hadi M.Nor dan Sufian Abas. Mengisahkan perseteruan antara dua kumpulan gangster iaitu Geng Punai dan Geng Garuda dalam menakluk kawasan di bandaraya Kuala Lumpur.

LAGU RAYA TERBARU

Muzik video ini menampilkan anggota band PESAWAT sebagai ahli Geng Punai manakala Adibah Noor sebagai Kak Pah, Rom Mohd Nor (pengasas majalah muzik ROTTW) sebagai Ketua Geng Garuda dan vokalis band Couple iaitu Aidil Rusli sebagai orang kanan Geng Garuda.

LAGU RAYA 2012

LAGU RAYA 2012

Ini merupakan kali pertama ahli PESAWAT tampil sebagai pelakon utama. Bagi yang masih tak tahu, PESAWAT dianggotai oleh 5 jejaka yang kacak-kacak belaka iaitu Jipie (vokal/gitar), Mann (bass), Kudux (drums), NizamCamel (gitar) dan Danial (synthesizer).

Tanpa membuang masa, ayuh Saksikan muzik video 'Menjelang Syawal' daripada PESAWAT kat bawah ni atau anda boleh lihat kat YouTube dengan klik di sini. Tapi kalau kami dah kongsikan muzik video tu kat sini, buat apa nak tengok kat YouTube lagi kan? Hee..

Zon Artis: Macam, best ke tak best?

Related Posts with Thumbnails

Anne Ngasri Sedia Disunting Aliff Aziz

Posted: 08 Aug 2012 07:58 PM PDT

ANNE NGASRI DAN ALIFF AZIZ BERCINTA

Perbezaan usia hampir lapan tahun bukan penghalang cinta antara Anne Ngasri atau nama sebenarnya Nasriah Ngasri, 28, dan Aliff Aziz, 21, yang semakin mekar sejak lapan bulan lalu malah hubungan cinta itu turut direstui oleh keluarga masing-masing.

Dan kerana cinta yang semakin mekar itu, Anne secara peribadi telah membuat pengakuan yang dia sedia disunting oleh Aliff Aziz jika jejaka muda kelahiran Singapura itu ingin membawa hubungan cinta mereka ke jenjang pelamin.

Malah menurut Anne, dia dan Aliff sememangnya ada perancangan untuk berkahwin tapi menolak ianya akan berlangsung dalam tempoh terdekat atau selepas raya kerana perkara itu belum dibincangkan lagi. Seperti kata Anne kepada Metro:-

"Memang kami ada perancangan untuk berkahwin, tapi bukan dalam tempoh terdekat atau selepas raya. Semuanya belum dibincangkan lagi. Insya-Allah, apabila tiba masanya nanti, saya tidak menyorokkan berita baik ini,"

ANNE NGASRI DAN ALIFF AZIZ KAHWIN

Zon Artis Jika benar hubungan anda berdua semakin serius dan merancang untuk berkahwin, kami doakan agar semua baik-baik sahaja dan semoga segala perancangan anda akan dipermudahkan olehNYA. Insya-Allah.

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Body Art yang Berguna Untuk Menutupi Kebotakan

Posted: 10 Aug 2012 09:15 PM PDT


Kebotakan, mungkin bisa menjadi mimpi buruk bagi siapapun, apalagi bagi Anda yang masih relatif muda. Rasa kurang percaya diri  pasti akan selalui menghantui Anda tentunya. Namun beza halnya dengan pelumba asal Inggris, Philip Levine yang mengalami kebotakan di umur mudanya dan menemukan cara unik untuk menutupi kepala licinnya tersebut. Seorang seniman body art, Kate Sinclair akhirnya menggunakan kepala botak Levine sebagai kanvas dan menggambarnya. Bagaimana dengan hasilnya?? Begitu sangat mengesankan pastinya.
 









 









 









 

Perfume Justin Bieber laku sebotol setiap minit

Posted: 10 Aug 2012 09:00 PM PDT


Nampaknya nama Justin Bieber adalah magnet terbesar para remaja dunia saat ini, dimana demam Bieber membuat segala sesuatu yang berhubungan dengan penyanyi Baby ini laris.
Para gadis remaja di dunia begitu bersemangat untuk mendapatkan parfume Bieber terbaru, Girlfriend, yang terjual setiap minit.
Menyusul peluncuran eksklusifnya, Perfume Shop yang menjual parfum ini mencatat bahawa mereka menjual satu botol Girlfriend setiap minit di minggu pembukaan, membuatnya menjadi salah satu parfume selebriti paling laris.
Para Beliebers (sebutan bagi fans Bieber) bahkan rela berkhemah di luar Perfume Shop di seluruh negeri, kerana mereka tidak sabar menunggu pelacaran wewangian remaja baru ini.
Halaman facebook Perfume Shop telah dibanjiri dengan 'Like' 'dan komen, serta 75% feed Twitter didominasi oleh posting Justin Bieber selama peluncuran di akhir minggu.
'Lalu lintas online luar biasa, dan dengan satu botol yang terjual setiap minitnya adalah sesuatu yang wajar untuk mengatakan demam Bieber masih fenomenal! " tutur Michelle D'Vaz, National Advertising dan PR Manager di Perfume Shop.

Anak 10 Tahun Selamatkan Pasangan suami isteri di Laut

Posted: 10 Aug 2012 08:45 PM PDT


Foto: Googleimages
Foto: Googleimages
FLORIDA - Seorang anak berusia 10 tahun menjadi pahlawan bagi pasangan suami isteri (pasutri) di Amerika Syarikat (AS). Dia berhasil menyelamatkan pasutri yang hampir saja tenggelam di laut.

Richard Brown yang bekerja sebagai instruktur kenu, sedang berada di laut bersama dengan isetrinya, Sue Taffler. Saat itu keduanya tengah asyik melakukan olahraga kano, ketika perahu yang digunakannya bermasalah. Kenu tersebut tiba-tiba saja bocor dan dalam sekejap dipenuhi dengan air.

Tidak banyak orang yang menyedari apa yang dialami oleh pasutri itu. Tetapi anak bernama Stuart Crang itu menyadarinya. Saat kejadian berlangsung, dirinya tengah memancing di atas perahunya. Melihat pasutri itu dalam bahaya, Stuart pun langsung menghampirinya mereka.

Stuart kemudian mengikatkan tali ke kano yang digunakan oleh pasutri nahas itu. Dirinya pun menarik pasangan itu ke tempat yang aman. Gelombang laut diketahui cukup tinggi saat kejadian berlangsung, tetapi Stuart tetap tenang menarik pasutri tersebut hingga selamat. Ayahnya pun membantu Stuart saat sudah berada di daratan.

Menjadi penyelamat sudah mengalir di darah Stuart. Ayahnya dahulu tergabung dalam tim SAR dan begitupun datuknya. Ketika ditanya mengapa dirinya melakukan tersebut, Stuart hanya menjawab, "kerana saya di lokasi kejadian dan mereka sedang dalam bahaya."

"saya akan melakukannya lagi. Ini sudah mengalir di darah saya," tutur Stuart, seperti dikutip Amazing News, Jumat (10/8/2012).(faj)

Mabuk Lalu Berhubungan Seks dengan Kuda

Posted: 10 Aug 2012 08:30 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM, LONDON - Grzegorz Suliga meminta maaf, setelah melakukan hubungan seks dengan seekor kuda di lapangan. Lelaki Poland berumur 39 tahun mengaku tidak tahu bahawa perbuatan itu ilegal di Inggris.
 Albert Beckett yang menjadi saksi  pelampiasan nafsu seks menyimpang Suliga. Beckett melihat aksi Suliga dari rumah kaca di belakang bungalo.
"Dia melihat lelaki itu mendekati seekor kuda putih. Dia (Beckett) lalu mulai memotret laki-laki itu, dan saat yang sama menelefon polis," ujar Catherine Allan, jaksa penuntut dalam sebuah persidangan, seperti diwartakan The Sun, Jumaat (10/8/2012).
Suliga diketahui memang biasa memberi makan kuda. Ia kerap menggosok-gosok kuda-kuda penuh kasih sayang. Namun, hari itu ia menarik seluar panjangnya, dan melakukan hubungan seks dengan seekor kuda.
Seorang warga juga melapor kepada polis, kerana mengaku melihat Suliga di tempat yang sama di Oswaldtwistle, Lancs.
"Warga melihat Suliga duduk di lapangan dengan kuda-kuda, sambil memegang bir," imbuh Allan.
Kepada petugas, Suliga mengaku mabuk, sehingga ia berhubungan seks dengan kuda. Ia pun mengaku tak tahu bahawa aksi liarnya melawan hukum di Inggris. Di Jerman, tempat ia dulu tinggal, juga melarang perbuatan yang sama.
Suliga mengaku berhubungan seks dengan kuda cokelat. Namun, ia membantah melakukan hal yang sama dengan kuda lain.
Andrew Church-Taylor, kuasa hukum Suliga menyatakan kliennya tidak muncul pada persidangan perdana, kerana sangat malu dengan perbuatan yang sudah ia lakukan. 

Selama Lima Hari Laba-laba Bersarang di dalam Telinga Lee

Posted: 10 Aug 2012 08:15 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM--Mengerikan! Seekor laba-laba hidup selama lima hari di dalam telinga seorang wanita dan sempat membangun sarangnya di sana.
Awalnya, Lee tidak menyedari, ada seekor laba-laba di dalam telinganya, hingga pada hari Rabu (8/8/2012), kelmarin, ia mengaku menderita rasa gatal yang luar biasa di dalam telingannya, dan memutuskan memeriksanya ke Rumah Sakit Pusat Changsha, China.
Staf medis rumah sakit yang kemudian melakukan prosudur medis kepadanya, menemukan seekor laba-laba kecil bermata empat dan berbulu tinggal di dalam saluran telinga Lee.
Di tengah kekhuatiran bahawa laba-laba itu akan menggali lebih dalam ke dasar telinga Lee, mereka segera mengambil langkah untuk mengusirnya keluar, dengan menuangkan larutan garam ke saluran telinganya.
Sekejap kemudian terlihat laba-laba itu lari meninggalkan sarangnya yang berada di dalam telinga Lee.
Walau demikian, proses itu terasa sangat menyakitkan bagi Lee, dilaporkan ia berteriak dan nyaris menangis ketika laba-laba itu merangkak keluar dari dalam telinganya. (foxnews.com)

Foto Mengharukan Ini Tiba-tiba Menjadi Trend di Dunia Maya

Posted: 10 Aug 2012 08:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Setelah 18 tahun bersahabat, seorang lelaki asal Wisconsin, Amerika Syarikat (AS), berusaha membuat tenang anjingnya di masa-masa akhir hidupnya. Demikian dilansir NY Daily News, minggu ini.
Foto yang memperlihatkan John Unger memeluk anjingnya, dari jenis campuran Shepherd, dalam keadaan tertidur menjadi trend di dunia maya dan memperlihatkan kedekatan antara manusia dan anjing.
Seorang fotografer profesional, Hannah Stonehouse Hudson, berhasil memotret momen indah ini di Bayfield's Reiten Beach, Lake Superior. Unger (49) memintanya untuk memotret saat-saat indah bersama anjing kesayangannya yang bernama Schoep yang kini menderita radang tulang.
Unger menjaga Schoep sekitar 18 tahun  dan saat itu anjing terlantar dan sering disiksa. Ia menyatakan ia sudah lama menunggu saat-saat indah dirinya dipotret bersama anjingnya dan ketika melihat Schoep sudah pincang ia tahu hidupnya sudah tak lama lagi.
"Apa yang ada di benak saya adalah ketika Hannah memotret momen itu, mungkin itulah saat-saat terakhir saya berenang bersamanya. Unger mengatakan anjing itu bersamanya melewati masa-masa sulit termasuk ketika ia putus dengan tunangannya.
"Saya akan lakukan apapun untuk anjing ini kerana ia sudah menyelamatkan hidup saya," katanya.

Bermain piano yang diangkut belon udara

Posted: 10 Aug 2012 07:45 PM PDT


VILNIUS, Lithuania - Seorang pelagak ngeri berpura-pura bermain piano yang diangkut sebuah belon udara panas di sini semalam.
Pertunjukan itu diadakan sempena Festival Piano. - AFP

sumber : kosmo online

Putera William akan botak licin menjelang usia 40 tahun

Posted: 10 Aug 2012 07:30 PM PDT


LONDON: Bintang pop remaja, Justin Bieber mencetuskan kontroversi dengan berkata Putera William perlu mengambil Propecia untuk mengelak daripada terus botak.
Kini, seorang pakar pemindahan rambut terkenal begitu yakin William akan botak sama sekali di bahagian atas kepalanya apabila dia berusia 40 tahun. Doktor Asim Shahmalak berkata, Propecia boleh mengentikan keguguran rambut bakal pewaris takta Britain itu tetapi ia tidak dapat mengganti rambut yang sudah gugur.

Shahmalak yang menguruskan Crown Clinic di Manchester berkata: "William perlu mengambil Propecia sepanjang hidupnya dan ia tidak akan membantu rambut baru tumbuh.


"Kira-kira dua peratus pesakit yang memakan Propecia mengalami kesan sampingan seperti penurunan nafsu seks." Beliau yang menjalankan pemindahan rambut terhadap Dr Christian Jessen dari siri Embarrassing Bodies terbitan Channel 4 berkata, William, 30, akan botak licin di atas kepala menjelang usianya 40 tahun jika tidak bertindak.

"William mengalami keguguran rambut sejak berusia 25 tahun. Keadaannya lebih teruk berbanding bapanya, Charles. Dan datuknya, Philip juga botak.


"Ia gen keluarga yang kuat. Ada kemungkinan besar, anak lelaki yang akan diperolehnya bersama Kate juga akan mewarisi gen botak itu, meskipun ia juga bergantung kepada gen rambut sebelah keluarga Kate.



"William mempunyai rambut coklat terang yang halus. Untuk mengembalikan rambut di atas kepalanya kepada peringkat yang agak lebat, beliau memerlukan sekurang-kurangnya 3,000 hingga 4,000 akar rambut yang diambil di belakang kepala dan dialihkan ke atas kepala," kata Shahmalak. - DM

sumber : myMetro

Kek ular untuk hari jadi anak

Posted: 10 Aug 2012 07:15 PM PDT


LONDON: Ular ini tidak mungkin mengancam nyawa anda, kecuali menyebabkan anda sakit gigi, kerana ia sebenarnya kek yang dibuat mengikut saiz ular sebenar.
Ia dibuat oleh Francesca Pitcher untuk anaknya, Claudia, sebagai menyambut ulang tahun kelahiran keenam kanak-kanak itu apabila dia meminta sesuatu yang 'menakutkan,' selepas melawat sebuah zoo.

Francesca, 37, yang fobia terhadap ular, menghabiskan masa tiga hari untuk menghasilkan replika realistik ular sawa Burma selepas mengkaji imejnya menerusi Internet.


Dia memasak kek yang sama besar dengan enam kek sepan sebelum mengukirnya menjadi ular sawa, antara ular tidak berbisa paling bahaya di dunia.

Wanita itu juga mengambil masa 12 jam menghiasi kek itu dengan fondan coklat putih serta pewarna khas untuk membuat kulitnya serta tanda yang berbeza.


Di majlis sambutan hari jadinya itu, Claudia dan 26 rakannya berebut-rebut untuk memakan kepala 'ular' berkenaan.



Francesca, ibu dua anak, yang menjalankan perniagaan membuat kek di Maid- stone, Kent, berkata: "Sebaik berjaya menangani fobia, saya terus membuatnya.

"Apabila siap, saya meletakkannya di dalam kotak dan menyimpannya di dalam bilik. Saya tidak boleh menengoknya.


"Kanak-kanak itu terpesona dengan kek berkenaan dan langsung tidak takut. "Tetapi ibu bapa mereka tidak berani dekat dan ada yang takut," katanya. - DM

sumber : myMetro

CCTV rakam hantu budak

Posted: 10 Aug 2012 07:00 PM PDT


LONDON : Sepasang suami isteri di Clifton yang memasang kamera litar tertutup (CCTV) untuk menangkap penceroboh terkejut apabila ia merakam apa yang mereka percaya hantu kanak-kanak melompat di atas kereta mereka.
Lisa Rigley, 44, dan suami, Phil, 51, memasang kamera itu di luar kediaman mereka selepas berlaku beberapa pencerobohan terhadap kereta mereka.

Tetapi selepas menyaksikan rakaman itu mereka melihat bentuk ganjil terbang ke jalan masuk ke rumah mereka dan memanjat kereta itu.


Ia kemudian hilang sebelum muncul semula di seberang jalan.

Lisa, ibu dua anak itu berkata: "Saya sungguh terkejut. Saya melihat rakaman itu dan ia adalah imej seorang kanak-kanak yang berusia empat atau lima tahun.


'Seorang jiran datang dan bertanya sama ada kami boleh melihat rakaman itu kerana dia kehilangan beberapa barang di depan lamannya.



"Kami melihat rakaman itu untuk melihat kemungkinan ada orang melintasi pintu pagar kami ketika kejadian curi itu dan nampak hantu itu melompat di atas kereta kami.

"Ia sungguh menyeramkan. Ia kelihatan seperti Casper the Friendly Ghost tetapi ia melompat-lompat di atas kereta kami. Ia sudah pasti hantu." Suaminya berkata: "Saya tidak percaya pada hantu tetapi rakaman itu sungguh ganjil." - DM


sumber : myMetro

Belasah isteri

Posted: 10 Aug 2012 06:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Gara-gara rahsianya mempunyai teman wanita terbongkar, seorang lelaki bukan saja membelasah isterinya dengan tali pinggang, malah turut merampas barang kemas dipakai mangsa bernilai lebih RM4,000 dalam kejadian di Kampung Cheras Baru, kelmarin.
Tidak cukup dengan itu, lelaki terbabit turut mengupah rakan mengugut bapa mentuanya kerana menyelamatkan mangsa daripada terus dipukul.

Menceritakan semula kejadian itu, mangsa yang dikenali sebagai Katijah, 20-an, berkata, ketika berada di rumah kira-kira jam 1 pagi, suaminya tiba-tiba membelasahnya dengan tali pinggang selepas dia bertanyakan mengenai suaminya yang didakwa mempunyai teman wanita lain.


"Berang dengan pertanyaan itu, suami terus membelasah kepala, mulut dan belakang badan saya hingga berdarah.

"Tidak cukup dengan itu, dia turut merampas rantai leher, anting-anting, gelang tangan dan cincin sebelum meninggalkan saya bersendirian di rumah," katanya.


Menurutnya, akibat tidak tahan dipukul, dia meminta bapanya membawanya pulang ke rumah keluarga mereka dan tindakan itu menyebabkan suaminya bertambah marah.



Katanya, ketika berada di rumah keluarga, seorang lelaki menelefon bapanya dan mengugut mahu menculik mereka berdua.

Bimbangkan keselamatan diri dan keluarga, Katijah membuat laporan di Balai Polis Cheras.


sumber : myMetro

Pelajar broker persundalan

Posted: 10 Aug 2012 06:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: Siang sebagai pelajar, malam pula menjadi bapa ayam. Itu yang dilakukan dua lelaki warga Algeria yang juga penuntut sebuah kolej swasta apabila menawarkan wanita untuk seks kepada pelancong dari Timur Tengah.
Bagaimanapun, kegiatan lelaki masing-masing berusia 22 dan 24 tahun itu terbongkar selepas Bahagian Perjudian, Kongsi Gelap dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPKKL) menyerbu Jalan Bukit Bintang, awal pagi semalam. 
Dalam serbuan jam 2 pagi, 32 orang iaitu 20 wanita dan 12 lelaki ditahan kerana menyediakan perkhidmatan urut batin dan seks.

Pegawai Turus D7 IPK Kuala Lumpur, Deputi Superintendan Azman Mohd Isa berkata, operasi dikenali Ops Noda dilakukan sepanjang Jalan Bukit Bintang itu turut menahan tujuh pondan berusia antara 20 hingga 30 tahun.


sumber : myMetro

Mek kahwin kali kedua

Posted: 10 Aug 2012 06:15 PM PDT


KOTA BHARU: Pengacara dan pelakon terkenal sitkom Salam Pantai Timur, Nik Sayyidah Fatiha Yazib, 29, mengaku sudah bercerai dengan suaminya awal tahun lalu dan kini hidup bermadu sebagai isteri kedua selepas berkahwin dengan seorang ahli perniagaan Mei lalu.
Nik Sayyidah yang mesra dengan panggilan Mek berkata, walaupun perkahwinan keduanya itu tidak dilangsungkan dengan meriah namun statusnya yang kembali bersuami, disifatkannya bukan perkara rahsia.
Katanya, perkenalan dengan suami barunya itu hanya bermula sekitar April lalu sehingga mereka membuat keputusan untuk bernikah sebulan kemudian. 

sumber : myMetro

Ibu mengamuk rempeyek rosak

Posted: 10 Aug 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Berang kuih rempeyek yang baru dibuat untuk hidangan Aidilfitri dirosakkan, seorang ibu membelasah anak sulungnya berusia enam tahun hingga lebam di badan serta berdarah hidung dan mulut.
Dalam kejadian jam 6 petang kelmarin, mangsa bersama adik perempuannya berusia empat tahun berada di rumah bersama ibu mereka manakala bapa mereka keluar bekerja sebagai pemandu bas.
Sumber polis berkata, sejurus pulang ke rumah bapa mangsa mendukung anak lelakinya itu sebelum terkejut apabila mendapati kanak-kanak itu menangis kesakitan.

sumber : myMetro

Cabut nyawa rakan baik

Posted: 10 Aug 2012 05:45 PM PDT


JITRA: Seorang lelaki warga Pakistan yang dalam kebingungan sempat menghubungi majikannya untuk memaklumkan dia baru saja membunuh rakan senegaranya ketika bersahur dalam kejadian di Kuarters Ladang Paya Kamunting, dekat sini, awal pagi semalam.
Lelaki berusia 30-an itu dipercayai panik sejurus mendapati rakannya, Mohamad Faheem Mohamad Habib Khan, 25, berlumuran darah selepas dipercayai ditetak dengan senjata tajam apabila berlaku pertengkaran mulut dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi itu. 
Mayat mangsa ditemui tertiarap dengan kesan tetakan di kepala dan tangan di kuarters berkenaan. 

sumber : myMetro

VIDEO: Polisi Joget Mengatur Lalu-lintas

Posted: 10 Aug 2012 05:30 PM PDT

VIVAnews –  Tony Lepore, seorang polis di Providence, Rhode Island, Amerika Syarikat. Tingkah Lepore berbeza dengan polis lain. Tony asyik berjoget-joget sembari mengatur arus lalu lintas di sebuah  jalan.

Walaupun dikecam, dia mempunyai ramai penggemar. Mereka meminta agar Tony terus beraksi meski polis berusia 64 tahun itu sudah pencen sejak 1992 lalu.




Bahayanya pakai skirt pendek

Posted: 10 Aug 2012 05:15 PM PDT

Bahayanya pakai skirt pendek di khalayak ramai......







Gempak ..lelaki ini beli kereta dengan duit syiling yang beratnya 300kg

Posted: 10 Aug 2012 05:00 PM PDT


SHAANXI - Lelaki ini cuba untuk membeli sebuah kereta di dealer kereta yang ada di Kota Xianyang China dengan wang syiling seberat 300 kilogram.

Wang membawa duit syiling sebanyak 60 ribu yuan ke sebuah dealer kereta yang terletak di Shaanxi, China, pada 1 Ogos lalu.

Wang yang merupakan penjual tepung, mengangkut duit syiling tersebut dengan menggunakan kereta. uDuit Syiling dengan jumlah tujuh karung tersebut dikumpulkannya dengan menggunakan karung tepung.

Seperti dilapor China Daily, dealer kereta menemui kesulitan untuk mencari bank yang menerima duit syiling tersebut, hingga akhirnya sebuah bank setuju untuk menghitung duit syiling tersebut.

Wang pun tidak boleh langsung membawa kerrta baru idamannya kerana pihak bank hingga kini masih menghitung duit syiling yang dikumpulkan Wang dari hasil berjualannya selama 10 tahun.[okezone.com]

Suratkhabar gambarnya boleh bergerak???

Posted: 10 Aug 2012 04:45 PM PDT

Perkembangan teknologi informasi terbaru kali ini sanagat luar biasa. Sekelompok ilmuwan teknologi informasi di Industrial Technology Research Institute (ITRI) telah menemukan layar monitor setipis kertas. Layar monitor ini juga bolek dilipat dan digulung seperti layaknya kertas biasa tanpa rosak sedikitpun. Sehingga hasil teknologi komputer ini mampu disatukan dengan kertas suratkhabar untuk menampilkan gambar bergerak bak poster hidup di filem Harry Potter. Layar monitor nipis ini dinamai FlexUPD.


Bukan hanya itu, kelak teknologi terbaru ini juga diharapkan dapat mengurangi berat dan ukuran e-reader dan tablet PC. Layar tipis ini dikatakan dapat diintegrasikan dengan beberapa teknologi layar monitor terkini seperti LCD, LED, bahkan OLEDs (organic light-emitting diodes).Teknologi terbaru temuan ITRI ini telah menerima medal emas dalam Wall Street Journal's 10th annual Tech Innovation Awards 2010. ITRI memang dikenal sebagai pasukan ilmuwan teknologi informasi yang terbaik, tahun lalu mereka juga memenangkan Innovation Award untuk penemuan FleXpeaker, loudspeaker setipis kertas. Hak paten FlexUPD sekarang dipegang oleh AU Optronics Corporation of Taiwan yang juga penyandang dana ITRI.


Jika dilihat dari ketebalannya yang sangat tipis dan ditambah dengan teknik layout dan percetakan terbaru, maka akan sangat mungkin bagi FlexUPD untuk 'ditampalkan' ke kertas suratkhabar untuk menampilkan gambar hidup mahupun filem yang berhubungan dengan berita yang disajikan dalam suratkhabar tersebut. Hal ini tentunya sebuah langkah besar bagi teknologi komunikasi. Struktur elektronik FlexUPD memang sangat canggih. Anatomi layar monitor ternipis di dunia ini terdiri dari lapisan-lapisan mikro filem transistors yang dilekatkan pada selembar materi fleksibel. Sehingga layar monitor ini tidak kaku dan dapat memiliki tingkat fleksibel seperti kertas.

Bayangkan kalau ada Strippermobile (trak untuk penari bogel) di negara kita

Posted: 10 Aug 2012 04:30 PM PDT

Kalau soal hiburan, kota kasino Las Vegas memang jaguh Untuk menyemarakkan suasana cuti akhir tahun, sebuah kelaabb hiburan sengaja memasang para gadis penari striptis di atas kenderaan. Jadilah sebuah Strippermobile.

Sebenarnya Strippermobile adalah sebuah trak yang mengangkut boks plexiglass transparant berisi para gadis yang melakukan tarian nakal lengkap dengan tiang striptisnya.

Orang ramai yang menemui Strippermobile di jalanan Las Vegas tak menyangka dapat hiburan seperti ini. M.

Tahun lalu, aksi ini diprotes karena menampilkan aksi yang terlalu berani dari para gadis-gadis ini, mereka berani telanjang!

Namun tahun ini,mereka lebih menutupi dirinya dan ingin memberikan nilai yang lebih. Sebanyak 8 gadis ini beraksi untuk amal. Tahun ini mereka ingin beramal bukan memberikan hiburan.

Mereka berjalan keliling kota Las Vegas mencari dana untuk diberikan ke yayasan  yang membantu kaum miskin yakni HELP di Nevada Selatan. Dari hasil berkeliling itu, mereka menderma US$ 19.000 dalam bentuk basikal dan mainan. Sayang aksi Strippermobile tahun 2010 ini adalah tahun yang terakhir kerana diprotes tadi.

General Manager Little Darling Club yang membuat Strippermobile, Gary Nemeth, mengatakan Strippermobile ini adalah awal untuk sesuatu yang lebih besar.



Mati akibat disembelih

Posted: 10 Aug 2012 04:15 PM PDT


ngeri beb....

sumber gambar : mran3238.wordpress.com/

Wow, Datuk Ini Memiliki 50 Anak

Posted: 10 Aug 2012 04:00 PM PDT


BRASILIA - Seorang datuk berusia 90 tahun di Brazil menjadi ayah bagi 50 orang anak dari empat orang isterinya yang termasuk adik iparnya sendiri dan ibu mertuanya.Luis Costa de Oliveira yang sudah pencen dari pekerjaannya sebagai seorang petani memiliki 17 anak dari isteri pertamanya yang sudah meninggal dunia.


Dirinya pun menikah dengan Maria Francisca da Silva, dan memiliki 17 orang anak lagi. Demikian seperti diberitakan Telegraph, Selasa (20/9/2011).

Yang paling mengejutkan adalah dirinya menikahi adik dari isterinya sendiri, Ozelita Francisca da Silva. Dari pernikahannya dengan Ozelita, Oliveira mendapatkan 15 orang anak. Selain Ozelita, datuk ini juga menjalin hubungan dengan mertuanya sendiri, Francisca Maria da Silva yang berusia 89 tahun. Hubungan Oliveira dengan mertuanya juga menghasilkan seorang anak.

"Hal yang paling menakjubkan yang pernah diciptakan Tuhan adalah wanita," ujar Oliveira yang tinggal di Campo Grande, Negara Bagian Rio Grande do Norte, Brazil.

Lelaki berusia 90 tahun itu mengatakan, dirinya sudah memiliki 100 cucu dan 30 cicit. Oliveira bahkan tidak mengetahui nama-nama mereka.

Isteri kedua dan juga adik ipar Oliveira mengatakan, keramahan Oliveira menjadi rahsia baginya dalam menaklukkan setiap wanita.

"Dia (Oliveira) tidak pernah berlaku kasar pada kami, dan dia selalu menjaga anak-anak dengan baik," ujar Maria Francisca da Silva.

Sumber :http://www.okezone.com/

Dipecat kerana rambut beruban

Posted: 10 Aug 2012 11:00 AM PDT


Sandra Rawline, Seorang wanita berusia 52 tahun di Texas dipecat perusahaan tempatnya bekerja gara-gara rambutnya beruban. Ia lantas digantikan oleh pekerja baru yang 10 tahun lebih muda. Rambut Rawline ini mulai ditumbuhi uban sejak usia 20-an. Alih-alih mewarnai rambutnya, Rawline dengan bangga memanjangkan dan membiarkan rambutnya tersebut dihiasi helai-helai berwarna perak.

Namun, bos perusahaan real estate tempatnya bekerja nampaknya terganggu dengan uban Rawline. Ia diminta menggunakan pakaian yang lebih berkelas, memakai perhiasan, serta diminta mewarnai rambutnya, semuanya agar dia tampak lebih muda. Si bos berdalih, perubahan Rawline demi citra perusahaan. Menolak permintaan si bos, Rawline pun dipecat. Selang seminggu, ia digantikan oleh wanita yang usianya 10 tahun lebih muda. Tak terima dengan perlakuan ini, Rawline langsung mengajukan tuntutan diskriminasi pada pengadilan Houston.

Rawline berkata, sejak bekerja di perusahaan tersebut pada 2003, warna rambutnya selama ini tidak pernah menjadi masalah. Ia bahkan terpilih sebagai karyawan terbaik pada 2004 dan 2005. Akibat pemecatan itu, gaji Rawline turun dari US$48000 (Rp408 juta) sebagai manager, menjadi US$30000 (Rp255 juta) per tahun, setelah bekerja sebagai pekerja layanan masyarakat di perusahaan lain.

CEO Capital Title, perusahaan lama Rawline, menyebut gugatan diskriminasi bekas pekerjanya ini sangat mengada-ada dan tidak berdasar. "Saya bolehsaja memperkerjakan seseorang berusia 150 tahun jika mereka memang baik," kata Bill Shaddock, sang CEO.

Sumber : http://dunia.vivanews.com

Berapa ramai tentera ada dalam trak ini?

Posted: 10 Aug 2012 10:30 AM PDT


Ini dia satu trak ajaib dari Rusia dengan kapasiti penumpang yang seakan-akan tak terbatas. Cuba hitung ada berapa tentera Rusia yang keluar dari trak tersebut? 97 orang! Entah seperti apa di dalamnya, jangan-jangan kita juga boleh menemukan kolam renang, lapangan tenis, atau bahkan padang bola sepak.Yang pasti, trak ini biasa digunakan oleh tentara Rusia untuk menghantar mereka ke pemandian.

Exercise lidah

Posted: 10 Aug 2012 10:15 AM PDT

agaknya boleh tak kita buat...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS