Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Galaksi Raya 2011

Posted: 31 Aug 2011 05:54 PM PDT

Galaksi Raya 2011  – 2 September, 9.00 malam

Rakaman Galaksi Raya telah berlangsung di Menara Kuala Lumpur yang mempunyai suasana rumah-rumah tradisional pelbagai negeri yang terletak di situ. Kemunculan artis-artis popular seperti kumpulan lawak Sepah, Enot, Ifa Raziah, Fida, Kumpulan indie Awan Band, gitaris lagenda popular Rosli Mohalim bersama anaknya seorang pelapis generasi hero gitar tempatan iaitu Afiq, Didie Alias, Ida Moin, dan Kilafairy telah menggamatkan suasana dengan keletah spontan dan lucu mereka.

Pengacara Galaksi Ikhwan Hot FM tidak ketinggalan turut tampil mengendalikan program ini. Tarikan Galaksi Raya bukan sekadar itu, malah seperti kelazimannya dipadatkan lagi dengan paparan berita dan cerita sensasi. Eksklusif di program ini ialah rakaman detik-detik terakhir keadaan penyanyi era 60an Hasnah Harun sehari sebelum beliau dimasukkan semula ke Unit Rawatan Rapi I.C.U dan menghembuskan nafas terakhirnya di situ. Rakaman eksklusif ini dilakukan ketika majlis tahlil di rumah keluarga allahyarhamah di Johor Bahru.

Galaksi Raya 2011

Dihoskan oleh Ikhwan Hot FM

Galaksi Raya 2011

Galaksi Raya 2011

Galaksi Raya 2011

Galaksi Raya 2011

Tags:

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Program Variasi TV9 Sempena Aidilfitri 2011
  • Gambar Melodi Raya Episod 1
  • E-Kad Raya Aidilfitri 2011
  • Gambar Selebriti di Rakaman Melodi Raya 2011 Part 2
  • Rakaman Mentor Raya 2011 Musim 5
  • Kad Raya Dari Staff Metadome
  • Faizal Ismail Hos Apa Saja FBI Ikhwan Hos Galaksi
  • Gambar Selebriti di Rakaman Melodi Raya 2011 Part 1
  • Gambar Ziana Zain & Mohd di Rakaman Mentor Raya
  • Lagu Raya Terbaru Farawahida Hayati Raya Sejati
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Video : Kia Soul Hamster – Everyday I’m Shufflin!

    Posted: 31 Aug 2011 09:09 AM PDT

    [unable to retrieve full-text content]O man! Tak boleh berhenti gelak melayan video promo terbaru daripada Kia sempena produk kereta keluaran terbaru mereka, Soul. Tanpa spoiler, enjoice video berdurai 1:01 minit ini untuk lebih LOL!

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Ciplak iPhone, Eropah Larang Penjualan Samsung Galaxy

    Posted: 31 Aug 2011 09:00 PM PDT


    VIVAnews - Pengeluar barang elektronik dari Korea Selatan, Samsung, dilarang menjual tiga model produk telefon pintar seri Galaxy di sejumlah negara Eropah kerana, Samsung dianggap menciplak sejumlah teknologi milik Apple Inc., yang menjual iPhone.

    Menurut stesen berita BBC, 24 Ogos 2011, keputusan itu dibuat pengadilan di Belanda. Ini merupakan pukulan berikut bagi Samsung setelah pengadilan di Jerman beberapa minggu lalu melarang distribusi andalan lain mereka, iaitu komputer tablet Galaxy Tab 10.1, di Eropah setelah menciplak produk Apple, iPad 2. Namun, pemberlakuan larangan tablet Samsung itu dicabut untuk sementara waktu.

    Kini, Samsung harus bersiap atas larangan penjualan telefon siri Galaxy. Model yang dilarang itu adalah Galaxy S, Galaxy S II, dan Galaxy Ace. Pasar yang dilarang bagi telefon pintar itu adalah Belanda, Britain, Perancis, Jerman, Finland, Ireland, Lichtenstein, Luxemburg, Monaco, Sweden, dan Switzerland.

    Pemberlakuan itu akan mulai diterapkan dalam tujuh minggu mendatang. Dalam sidang pengadilan di Den Haag, hakim mendukung gugatan Apple bahawa Samsung meniru teknologi yang telah mereka patenkan, iaitu EP 2059868. Paten itu berupa teknologi interface untuk melihat dan navigasi foto di atas layar sentuh.

    Sebenarnya Apple juga menyatakan bahawa Samsung telah menciplak paten-paten lain yang mereka miliki. Namun, hakim tidak meluluskan klaim-klaim itu.

    Menanggapi putusan hakim, Samsung menyatakan bakal memberi perlawanan secara hukum. Mereka yakin larangan itu hanya berlaku di Belanda. "Putusan ini tidak memberi impak pada penjualan di pasar-pasar lain Eropah," demikian pernyataan Samsung.

    Samsung bahkan menyatakan putusan pengadilan itu adalah pengakuan tersendiri atas produknya. "Keputusan itu merupakan penegasan bahawa sejumlah model Galaxy ternyata inovatif dan khusus," demikian pernyataan Samsung.

    Seperti banyak perusahaan teknologi lainnya, selama ini Samsung menggunakan Belanda sebagai pintu masuk bagi produk mereka ke Eropah. Bukan hanya Samsung dan Apple yang saling berperang di meja hijau terkait pelanggaran hak paten. Google, Motorola, Microsoft, dan LG pun saling bersaing, baik di pasar mahupun di pengadilan. (eh)

    • VIVAnews

    Terharu...VIDEO: Anjing Setia Tunggu di Tepi Keranda Tuannya

    Posted: 31 Aug 2011 08:30 PM PDT


    VIVAnews -- Seakan tak rela tuannya pergi untuk selama-lamanya, seekor anjing berbaring di dekat keranda tuannya.

    Proses pemakaman anggota Navy SEAL, Jon Tumilson (35) -- yang tewas dalam kecelakaan helikopter di Afghanistan -- dihadiri 1.500 orang dan berlangsung dalam keadaan menyedihkan. Namun ekspresi duka yang paling kuat terungkap dalam foto sepupu mendiang, Lisa Pembleton. Yang mengabadikan detik-detik terakhir kebersamaan Hawkeye -- nama anjing itu -- dengan tuannya.

    Seperti terlihat dalam foto, anjing jenis labrador itu retriever berbaring di dekat peti mati yang ditutupi bendera Amerika Syarikat, sampai prosesi pemakaman berakhir.

    Anjing itu ikut maju saat rakan Tumilson, Scott Nichols ke depan untuk menyampaikan pidato duka cita. "Saat Nichols bersiap berpidato, Hawkeye tiba-tiba berbaring dekat peti mati."

    Sementara, Lisa Pembleton mengungkapkan alasannya mengambil foto kejadian mengharukan itu. "Saya terdorong untuk mengambil foto dan melihatnya dengan keluarga, kejadian mengesankan yang saya lihat di hari itu," kata Pembleton dalam laman Facebooknya. Lihat videonya di SINI

    (sumber: Daily Mail, eh)

    Menari Erotik di Pesawat, Penumpang Diturunkan

    Posted: 31 Aug 2011 07:40 PM PDT

    VIVAnews - Mabuk tak hanya buat kemarahan di darat, namun juga di udara. Ini terjadi terhadap seorang perempuan yang sedang dalam pesawat menuju London,Britain.

    Pagi buta di lapnagn terbang Moscow. Para penumpang masih dalam keadaan mengantuk. Naik dari lapangan terbang terbesar di ibu kota Russia itu, mereka fikir tontonan di kabin penumpang pagi itu cuma mimpi.

    Mabuk berat, seorang perempuan Russia seperti kehilangan akal dan mempertunjukkan tarian erotis. Alih-alih merasa tergangggu, penumpang membuat bantahan.

    Para awak pesawat yang enggan disebutkan nama kapalterbangnya itu mendengar keluhan penumpang. Akhirnya, sang penari berusia 39, berasal dari sebuah daerah bernama Tatarstan, diamankan.

    "Perempuan itu lupa diri dan membuat para penumpang menjadi tak nyaman. Ia melepas kaca mata dan memulai tarian erotis," juru bicara polisi menyatakan.

    Setelah 15 minit di udara, sang pilot memutuskan pesawat harus kembali ke Bandar Udara Domodedovo untuk menurunkan 'penari' itu. (sj)

    Gila ..cuba seludup 7 ekor ular dan 3 ekor kura-kura dalam seluar

    Posted: 31 Aug 2011 06:40 PM PDT


    VIVAnews - Pihak berkuasa lapangan antarabangsaMiami menangkap seorang lelaki yang cuba membawa tujuh ular dalam penerbangan dari Miami menuju Brasil.

    Seperti dikutip dari Telegraph, lelaki itu membungkus ular-ular tersebut dalam sebuah beg nilon yang tertampal di bahagian dalam seluar panjangnya.

    Juru cakap Administrasi Keamanan Transportasi, Jonathan Allen, mengatakan, lelaki itu dihentikan petugas ketika melewati pintu detektor lapangan terbang. Selain tujuh ular berukuran kecil, ia juga menyembunyikan tiga kura-kura mungil di balik seluarnya.

    Atas temuan itu, petugas segera melakukan penangkapan dan membawanya ke pejabat polis. Lelaki itu terancam hukuman penjara atas kesalahan melakukan penyelundupan haiwan liar.

    Sementara sang pemilik menghadapi proses hukum, petugas menyerahkan haiwan-haiwan tersebut kepada petugas Jabatan Perikanan dan Hidupan Liar Amerika Syarikat.
    • VIVAnews

    Penghuni jalanan yang popular di England

    Posted: 31 Aug 2011 05:00 PM PDT


    Hamster Head - Gordon Roberts, seorang penghuni jalanan berumur 82 tahun, saat ini menjadi popular di Inggris. Ia didukung ribuan orang untuk menjadi salah satu pembawa obor Olimpik London 2012. Sebanyak 4.500 orang telah bergabung dalam kempenye online di inernet yang menominasikannya sebagai "anggota masyarakat yang menginspirasi".

    Gordon menghabiskan 20 tahun hidupnya di jalanan, tapi ia sangat terkenal di Bournemouth, Dorset, kerana selalu mengetahui waktu dengan tepat walaupun tidak pernah menggunakan jam tangan. Ia biasanya menghabiskan hari-harinya bercakapl dengan penggemarnya di pusat kota.



    Jade Reynolds, 21 tahun, yang memulai kempennye di Facebook bersama sepupunya, berkata, "Gordon adalah orang paling alami yang paling menarik yang dapat anda temukan, jadi ketika kami melihat iklan untuk pahlawan tempatan untuk membawa Obor Olimpik ia adalah orang pertama yang terpikirkan."

    Puluhan video yang menunjukkan keahlian Gordon dalam ketepatan waktu telah diposting di internet. Salah satu penggemar Gordon berkata, "Setidaknya kita tahu dia tidak akan terlambat."



    Perjalanan Obor Olimpik akan dilakukan pada 19 Mei sampai 27 Julai dengan 8.000 orang akan membawanya.

    Apa tanggapan Gordon tentang pencalonan dirinya sebagai pembawa obor Olimpik? Ia berkata, "Aku suka olahraga dan akan menyenangkan boleh membawa obor Olimpik – tetapi bagaimana jika hujan?".

    Puaskan Hasratmu Melihat Bintang Jatuh Dengan Melihat Video Menakjubkan Ini

    Posted: 31 Aug 2011 11:01 AM PDT

    Video rakaman time-lapse hebat dari Randy Halverson ini akan membawamu ke pemandangan langit malam di Dakota yang sangat mempesona lengkap dengan puluhan bintang jatuh yang terakam didalamnya, dan jelas membuat rakaman seperti ini bukan perkara yang mudah. Enjoy..

    Gempa AS Membuat Datuk Ini Dapat Mendengar Semula

    Posted: 31 Aug 2011 10:30 AM PDT


    WASHINGTON - Gempa bumi yang menggoncang bahagian timur Amerika Syarikat (AS) pada 24 Ogos lalu merupakan berkah bagi seorang datuk yang tuli. Gempa 5,8 Skala Richter ternyata menyembuhkan pendengaran lelaki berusia 75 tahun tersebut.

    Robert Valderzak, seorang lelaki asal Washington, kehilangan pendengarannya pada 19 Jun lalu, bertepatan dengan perayaan Hari Ayah. Robert pun dibawa ke Pusat Medik Virginia untuk diberikan alat bantu mendengar.

    Namun, setelah gempa bumi terjadi di AS, suatu hal yang aneh terjadi. Robert yang sudah tuli dua bulan menyatakan kepada anak-anaknya, dirinya sudah dapat mendengar lagi. Demikian seperti diberitakan NewsCore, Rabu (31/8/2011).

    Ketika gempa bumi itu menggoncang rumahnya, Robert merasa ada sesuatu yang janggal di kepalanya dan pendengarannya pun kembali normal.

    Salah seorang doktor dari Virginia menyatakan, Robert menderita kehilangan pendengaran konduktif yang boleh saja disebabkan kerana tertumpuknya kotoran telinga, infeksi atau masalah pada tulang rawan di telinganya.

    Kembalinya pendengaran Robert sangat mengejutkan para doktor. Robert sangat bersyukur dengan adanya gempa di AS. Dirinya pun menegaskan, bencana alam tersebut adalah berkah dari tuhan.(rhs)

    Wow ...Tukang Sampah akan Dibekali Dengan iPad

    Posted: 31 Aug 2011 09:35 AM PDT


    Manchester - Para tukang sampah ini akan dibekali komputer tablet Apple iPad. Tujuannya agar mereka lebih efisien dalam mengumpulkan sampah dari warga di seluruh penjuru kota.

    Ya, dewan kota Bury Council di Greater Manchester, Inggris menganggarkan dana sekitar 9000 Poundsterling untuk membeli iPad. iPad ini akan disertakan di 22 dashboard lori pengangkut sampah.

    Dengan iPad, diharapkan tukang sampah dapat melakukan input data secara efisien dan melayani masyarakat dengan lebih baik. Misalnya data rumah tangga yang tidak mendaur ulang sampah atau mana saja yang perlu bantuan dalam menangani sampah.

    Inisiatif ini mendapat kritik kerana dianggap sebagai pemborosan dana. Terlebih pekerjaan semacam itu boleh dikerjakan dengan pena dan kertas. Namun menurut dewan kota, iPad akan membuat tugas tukang sampah lebih mudah dalam mengumpulkan sampah.

    "Skema ini menggantikan kertas yang boleh hilang atau basah. Mengumpulkan sampah adalah operasi yang kotor. Dengan iPad, tidak akan ada (sampah-red) yang tertinggal," kata Glen Stuart, ketua management sampah setempat.

    iPad bagi tukang sampah tersebut akan dibekali dengan informasi mengenai sampah di setiap rumah tangga. Berbagai informasi juga boleh diinput dengan mudah, misalnya tong sampah mana yang rosak atau kelebihan beban.

    Dewan kota pun berharap keberadaan iPad akan menurunkan peratus sampah yang lupa dikumpulkan. Demikian seperti dilansir Mirror dan dikutip detikINET, Selasa (30/8/2011).

    Gadis tension gila kerana nyanyi suara tak sampai

    Posted: 31 Aug 2011 08:45 AM PDT

    Begini rupanya pak cik ni menipu untuk minta sedekah

    Posted: 31 Aug 2011 07:45 AM PDT






    pok cik..pok cik!!!!

    Aduh..begini rupanya cara cikgu tadika menggunakan patung untuk pendidikan seks

    Posted: 31 Aug 2011 06:50 AM PDT

    Tadika di Zhengzhou sejak 2008 telah memulakan kelas pendidikan seks, dan menggunakan anak patung "sebenar" untuk menerangkan sifat ilmu dan pengetahuan seks. Gambar menunjukkan anak patung untuk mengajar kanak-kanak melalui pengetahuan guru.




    Kerana Masih Kencing Dalam Seluar, Anak ini diLarang Minum Selama 5 Hari dan Mati

    Posted: 31 Aug 2011 05:50 AM PDT


    Johnathan James, anak laki-laki berusia 10 tahun dari Dallas, menghembuskan nafas terakhir setelah lima hari tidak minum. Ia dilarang minum oleh ayah dan ibu tirinya sebagai hukuman kerana masih kencing dalam seluar.

    Seperti dilaporkan pejabat berita Associated Press, Johnathan meninggal dalam keadaan dehidrasi akut dan suhu tubuh panas tinggi, pada 25 Julai lalu.

    Saudara kembarnya, Joseph James, mengatakan bahawa Johnathan dikurung di dalam sebuah bilik tanpa penghawa dingin. Tanpa boleh minum, Johnathan dipaksa terus berdiri di dekat jendela. Pada hari kelima, Johnathan akhirnya pengsan dan kepalanya terhantuk lantai.

    Dalam keadaan kritis, Joseph melihat sisa air liur masih menempel di tenggorokan saudara kembarnya. Namun, orangtuanya tetap tak memberi minum. "Mereka masih tidak rela membiarkan Johnathan mendapat air," kata Joseph kepada News Dallas Morning.

    Melihat saudara kembarnya menderita, Joseph sangat ingin membantu. Tapi, ia takut menghadapai hukuman serupa dari orangtuanya. "Aku ingin melakukan sesuatu, tapi aku tidak boleh Aku tidak boleh berbuat apa-apa kerana aku akan mendapat masalah," ujarnya.

    Sang nenek, Sue Shotwell, sangat berduka atas musibah itu. Ia mengenal cucunya sebagai peribadi yang baik dan penyayang. "Anak ini, jika Anda tahu Jonathan, dia bolehmemaafkan Anda untuk apapun yang Anda lakukan. Anda boleh menghukumnya, dan ia tetap akan mengatakan 'Aku mencintaimu, Mimi'," kata Shotwell.

    Dokumen polisi menunjukkan secara detail bagaimana Johnathan berjuang hidup tanpa air hingga akhirnya tak sadarkan diri. Dia sempat dibawa ke rumah sakit, namun terlambat bagi pasukan medik untuk menyelamatkan nyawanya.

    Berdasar penyelidikan polis sang ayah, Michael Ray, dan ibu tirinya, Tina Alberson, dituntut bersalah atas tuduhan kekerasan terhadap anak yang mengakibatkan kematian. Pasangan berusia 42 tahun itu menhadapi tuntutan jaksa di pengadilan setempat, Khamis minggu lalu.

    Sementara orangtuanya dipenjara, Joseph James, dan kakak tirinya yang berusia 12 tahun terpaksa tinggal bersama kerabat dekat keluarga mereka.

    vivanews.com

    Gempak!!,,Foto-Foto Dengan Special Effect Yang Menakjubkan

    Posted: 31 Aug 2011 04:47 AM PDT








    Gila..Cuba seludup tujuh ular dan kura-kura dalam seluar

    Posted: 31 Aug 2011 03:00 AM PDT


    VIVAnews - Pihak Berkuasa Internasional Miami menangkap seorang lelaki yang cuba membawa tujuh ular dalam penerbangan dari Miami menuju Brazil.

    Seperti dikutip dari Telegraph, lelaki itu membungkus ular-ular tersebut dalam sebuah beg nilon yang tertampal di bagian dalam seluar panjangnya.

    Juru Bicara Administrasi Keamanan Transportasi, Jonathan Allen, mengatakan, lelaki itu dihentikan petugas saat melewati pintu detektor lapangan terbang. Selain tujuh ular berukuran kecil, ia juga menyembunyikan tiga kura-kura kecil di balik seluarnya.

    Atas temuan itu, petugas segera melakukan penangkapan dan membawanya ke pejabat polis. Lelaki itu terancam hukuman penjara atas kesalahan melakukan penyelundupan haiwan liar.

    Sementara sang pemilik menghadapi proses hukum, petugas menyerahkan haiwan-haiwan tersebut kepada petugas Jabatan Perikanan dan Hidupan Liar Amerika Syarikat.
    • VIVAnews

    Wow..nasi pun nak kena timbang dulu sebelum dihidang

    Posted: 31 Aug 2011 03:00 AM PDT


    Kamu Tidak Akan Percaya! Ternyata Ada Night Club Khusus Anak Di Russia (full pic)

    Posted: 31 Aug 2011 02:45 AM PDT

    These images are of a real kids night club in Russia called "Underground Garage." Warning, they are more than a little disturbing.
















    sumber

    Rapper New York Memburu Pencuri Ketika Sedang Melakukan Pertunjukan

    Posted: 31 Aug 2011 01:00 AM PDT

    Kejadian ini berlaku di New York Astor Place, dimana Kid Lucky sang penyanyi rapper menjatuhkan mikrofon kemudian berlari mengejar seorang pencuri tolol yang cuba merampok wang tip pertunjukkannya.

    Pencuri tolol ini terlihat menghilang dari layar dan langsung berlari tepat ke 'pelukan' seorang lelaki berbadan besar yang menyeretnya kembali ke kotak tip.

    Namun Lucky kemudian melepaskannya lelaki tersebut kerana telah mengembalikan wang yang telah dicurinya.

    Sumber : dailymail


    Foto Eksklusif!! Shalat Idul Fitri di Russia, Jalan Moscow Dipenuhi Ratusan Ribu Umat

    Posted: 31 Aug 2011 12:25 AM PDT

    Presiden Russia Dmitry Medvedev dan Perdana Menteri Putin mengucapkan selamat kepada umat Islam di Russia yang berjumlah 20 juta orang. Berjuta-juta muslim Russia bersama umat Islam di seluruh dunia ikut merayakan berakhirnya bulan suci Ramadhan dan datangnya Idul Fitri.

    Dalam ucapan selamat yang disampaikan Presiden Dmitry Medvedev kepada Ketua Dewan Mufti se-Russia Sheikh Ravil Gainutdin antara lain dikatakan, "Saya mengucapkan selamat Uraza Bairam (Idul Fitri) yang merupakan salah satu Hari Raya terpenting bagi orang Islam." Bulan Ramdahan adalah bulan pembersihan rohani, penciptaan dan pelaksanaan perbuatan yang baik diakhiri dengan perayaan Idul Fitri yang gembira dan lama ditunggu oleh penganut Islam di seluruh dunia.

    Nilai-nilai ini, tulis Presiden Medvedev, melambangkan cinta damai dan humanisme dan semangat saling membantu dan saling memahami antara sesama manusia dan memperkuat konsensus antara bangsa dalam masyarakat Russia. Medvedev menambahkan juga, bahawa umat Islam di Rusia berperanan besar dalam memperkukuh persatuan Federasi Russia.

    Dalam ucapan selamatnya Perdana Menteri Putin menyampaikan penghormatan yang tinggi pada kaum ulama Russia yang dengan tegas menentang berbagai usaha kaum ekstrim untuk memutarbalikkan nilai-nilai Islam, menanam bibit permusuhan dan sikap non-toleransi. "Dewasa ini kami menyaksikan kehidupan bebas kaum muslimin di Russia. Terus didirikan masjid-masjid, dibangun universiti dan madarsah (madrasah), dilaksanakan reformasi pendidikan Islam, disempurnakan organisasi penyelenggara haji. Kegiatan aman sentosa ini di segala bidang mendapat dukungan seluruh masyarakat," ujar Putin.

    Ucapan selamat kepada muslimin Russia juga datang dari walikota Moskow Sergey Sobyanin serta pimpinan Tatarstan dan subjek-subjek Federasi Rusia lainnya. Peringatan Idul Fitri diadakan di empat masjid di Moskow. Diperkirakan lebih dari 50 ribu orang ikut dalam shalat Idul Fitri di Masjid Agung Russia di pusat ibukota.

    Masjid Agung ini sedang direnovasi dan tidak boleh menampung semua jamaah shalat sehingga akhirnya mereka terpaksa bersembahyang di jalan-jalan di sekitarnya Peringatan Idul Fitri di Moscow disiarkan oleh TV Russia ke seluruh pelosok Rusia dan semua negeri Commonwealth of Independent States (CIS).

    Harian Moscow Rossisakaya Gazeta muncul dalam artikel dan foto bertuliskan Perayaan Idul Fitri, mencatat bahawa di Moskow peringatan diadakan di empat masjid dan di suatu pusat budaya di Sokolniki yang dihadiri 90 ribu orang. Harian ini mengingatkan bahawa Uraza Bairam atau Idul Fitri adalah salah satu hari pokok dalam kalendar Islam yang melambangkan selesainya ibadah puasa yang berlangsung selama Ramadhan.

    Justru pada bulan ini, menurut sejarah Islam, Allah SWT menurunkan Al Quran kepada Nabi Muhammmad SAW untuk pertama kali. Perayaan ini tulis harian itu berlangsung tiga hari, dimana kaum muslimin membuat masakan tradisionil, menggelar meja perayaan, mengundang tetangga, kaum kerabat dan teman serta bergembira ria. Harian itu juga menambahkan, bahawa pada hari-hari perayaan diberikan derma kepada orang miskin. Mereka juga saling meminta maaf satu sama lainnya.

    Umat Muslim mengucapkan selamat dengan mengucapkan kata-kata "Id Mubarak" atau selamat berhari raya. Juga diingatkan bahawa Idul Fitri mulai diperingati sejak tahun 624 M. Sementara dalam khutbahnya Mufti Ravil Gainutdin antara lain mengatakan bahawa umat Islam Russia yang ikut dalam shalat Idul Fitri merasa menjadi lebih bersih dan disinari cahaya. Dan memang setiap orang Islam memiliki nur iman atau cahaya kepercayaan. Dan orang yang percaya dapat mengenal kebenaran.

    Sedangkan kebenaran membuka hati dan nalurinya. Dia mengingatkan bahawa Islam manganjurkan setiap manusia bertindak adil. "Doa kita ini hari agar berakhirllah pertumpahan darah, dan ledakan (bom) dan kematian manusia di berbagai negeri," demikian Mufti Gainutdin. (Sumber)






    Cecilia Cassini Io tahun pereka pakaian bagi Anak-anak

    Posted: 30 Aug 2011 11:49 PM PDT


    Inilah sebuah nama yang sedang banyak diperbincangkan di dunia fashion dan desain di dunia. Cecilia Cassini, telah rasmi menjalani karier dininya sebagai seorang desainer termuda saat ini—tidak hanya di tanah tempat tinggalnya,di Encino, California, namun termuda di dunia. Umurnya baru-lah 10 tahun ketika ia telah memiliki hak patennya sendiri atas berbagai rancangannya. Orangtua Cecilia mengaku bahawa ketika masih kecil

    gadis kecil ini sudah gemar melukis, memperhatikan berbagai majalah fashion, dan menggunting-gunting kain menjadi potongan-potongan tertentu. Kegiatannya ini diperhatikan oleh orangtua Cecilia yang melihat bahawa Cecilia dari awal memang kurang memiliki ketertarikan bermain dengan Barbie, menonton kartun, atau kegiatan-kegiatan bermain lainnya yang umum ditemukan di gadis cilik seusianya.

    Desain pertama milik Cecilia mulai dibuat ketika gadis ini berusia 5 tahun, ketika ia melihat gaun yang dikenakan oleh kakak perempuannya, Betsy Johnson. Cecilia mulai belajar menjahit ketika umurnya 6 tahun, segera setelah ia mendapat hadiah sebuah mesin jahit dan mulai mengambil pelajaran menjahit. Umur yang tergolong fantastik untuk memulai pelajaran menjahit. Dan dari sanalah bakatnya mulai dilirik oleh beberapa orang di lingkungannya. Di tahun berikutnya, iaitu di saat Cecilia berumur 7 tahun, ia mengirimkan surat pertamanya kepada desainer ternama sekaligus terfavoritnya, Coco Chanel, dan mendapat respon yang baik. Tak berhenti sampai disitu, bakat Cecilia makin menonjol ketika ia berumur 8 tahun dimana ia merancang logo untuk sekolahnya sendiri. Dan pada puncaknya, ia membuka butik online dan memasang hak paten terhadap rancangannya di umur 10 tahun.

    Awalnya, baju-baju hasil kreasi Cecilia hanya dijual di lingkungan sekitar mereka dan lingkungan sekolah Cecilia. Ibunya banyak berperanan dalam membantu menyebarkan penjualan produk Cecilia. Dalam acara perpisahan pelajar kelas lima di sekolahnya, hasil rancangan Cecilia mampu terjual hingga 50 potong dalam waktu tiga jam saja! Angka yang sangat mengagumkan mengingat itu adalah hasil karya seorang gadis cilik yang bahkan baru memulai kariernya. Rancangan-rancangan Cecilia selama ini berupa gaun anak-anak perempuan dengan ciri khas pita-pita besar dan warna warni segar nan cantik, serta bermacam-macam manik yang berkilauan. Cecilia mengaku bahwa dalam membuat desain gaunnya ia hanya menggunakan imaginasinya sebagai seorang anak gadis, dan menuangkan berbagai fantasi fashionnya menjadi nyata. Dan hasilnya, para anak-anak perempuan menyukai desainnya, banyak ibu yang memesan pakaian hasil rancangan Cecilia untuk anak mereka. Tak hanya itu, Cecilia pun mendapat perhatian publik dengan begitu cepat sekaligus mengangkat namanya hingga ke dunia desain internasional.

    Cecilia percaya bahawa berbagai rancangannya dapat menginspirasikan banyak anak seusianya untuk berimaginasi tanpa batas. Ia juga mengatakan, bahwa dirinya tak akan menunggu hingga dewasa untuk mencapai kesuksesan dan cita-citanya. Gadis yang masih mengikuti kegiatan sekolahnya dengan lancar tersebut tak ingin mengkategorikan salah satu hasil rancangannya sebagai masterpiece, kerana baginya seluruh rancangan yang pernah dibuatnya adalah masterpiece. Hal itu ia kemukakan kerana dirinya mengaku setiap rancangannya hanya dibuat 1 potong dan rancangannya tidak pernah sama antara satu pakaian dengan pakaian lainnya.

    Kini nama Cecilia tidak terdengar asing di kalangan para perancang profesional. Banyak yang mengakui bahawa bakat Cecilia adalah sebuah anugrah yang boleh mencerahkan masa depan desain pakaian anak-anak, sekaligus desain dunia. Banyak anak-anak perempuan yang menjadi percaya diri dan merasa senang ketika memakai gaun rancangan Cecilia. Meskipun memiliki nama belakang Cassini, Cecilia dan orangtuanya mengaku bahwa ia tidak memiliki hubungan darah apapun dengan seorang perancang busana terkenal asal Amerika, Oleg Cassini. Ini hanya sebuah kebetulan, dan keduanya sama-sama berkecimpung di dunia fashion dan desain. Sampai sekarang, Cecilia masih aktif menjual gaun hasil rancangannya, dan malah menunjukkan perkembangan yang positif dari hari ke hari. Situs Cecilia mendapat banyak kunjungan dan pesanan, namanya makin banyak dikenal dan dibicarakan, dan produknya juga sudah banyak tersebar di Santa Monica; termasuk di butik Fred Segal. Melihat dari kerja keras Cecilia sedari dini, membuat banyak anak tahu bahawa meraih impian tidak harus ditentukan di umur sekian. Berapapun umurnya, impian dapat diraih dengan usaha, belajar, dan ketekunan yang tinggi.

    Pamela Ciptakan Stoking Khusus Untuk Berhubungan Seks

    Posted: 30 Aug 2011 10:00 PM PDT


    Pamela Anderson mengikuti jejak rakan-rakannya untuk terjun ke dunia fesyen. Bekas bintang Filem Baywatch ini menciptakan lini stoking Pamela Couture Collection.


    Pakaian rancangannya itu ialah stoking. Bukan stoking biasa, item pelengkap penampilan tersebut tidak boleh dimanfaatkan untuk penggunaan sehari-hari, tapi khusus untuk merayu laki-laki di ranjang.

    Seperti dikutip dari contactmusic.com, perempuan berambut perang ini sengaja memciptakan lini stoking sendiri yang diperuntukan melengkapi penampilan wanita saat momen bercinta.

    "Saya tidak pernah memakai stoking, tapi mak cik dan ibuku bersumpah bahawa stoking adalah salah satu item pelengkap untuk bercinta. Stoking ini terbuat dari nilon. Ini fantasi mereka yang ingin merasa sangat seksi, dan dijamin tidak untuk menjalankan hal-hal lain. Stoking ini tidak bosa dipakai untuk setiap hari, tapi begitu cantik dan menyenangkan untuk dipakai sebagai pelengkap momen bercinta" tutupnya

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS