Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Edisi Raya : Video Klip Manakah Yang Bakal Anda Pertontonkan Kepada Tetamu?

Posted: 25 Aug 2011 06:28 PM PDT

Sekadar hiburan ringan di pagi hari. Antara "Terpesona" – Frank Scott Hew Feat Syafinaz Selamat atau "Cinta 247″ – Max 24:7, video klip manakah yang bakal anda pertontonkan kepada tetamu sempena Hari Raya Aidilfitri beberapa hari lagi.

Nyatakan undian anda selepas menonton kedua-dua video, selepas ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

“Syamsul Kembalikan Zaman Kegemilangan Skop Production” – Datuk Yusof Haslam

Posted: 25 Aug 2011 06:16 PM PDT

Kebanggaan seorang bapa terhadap kejayaan anaknya memang tidak berbelah bahagi. Itulah yang terpancar di wajah Datuk Yusof Haslam, 57 apabila bercerita perihal anaknya kepada OHBULAN! di Majlis Kesyukuran & Berbuka Puasa Skop Production, bertempat di Finas, Rabu malam.

"Kejayaan filem Khurafat & KL Gangster arahan Syamsul Yusof telah membawa kutipan berjumlah RM20 juta kepada syarikat menjadikan pengarah muda ini sebagai aset paling berharga buat kami. Alhamdullilah, dia telah mengembalikan semula zaman kegemilangan Skop Production. Dan, saya berasa amat bertuah kerana dapat anak macam dia.

"Sebagai sebuah syarikat produksi yang mempunyai 100 orang staff, kami perlu survive untuk menjaga kepentingan serta kebajikan syarikat. Syukur kerana setiap pengalaman yang telah saya curahkan kepadanya digunakan sebaik mungkin," kata Datuk Yusof Haslam, gembira.

Yusof Haslam turut menasihatkan Syamsul supaya terus kekal dengan Skop Production demi menjaga syarikat yang dibina daripada titik peluhnya sendiri.

"Walaupun Syamsul menerima tawaran yang berkali ganda, saya sentiasa menasihatkan Syamsul agar terus kekal di Skop Production. Syarikat ini dibina hasil daripada titik peluh & survival saya sepanjang berada di dalam industri perfileman. Lagi pun, saya tak pernah sekat sebarang idea yang dikemukakan oleh Syamsul. Jadi, saya percaya anak saya tidak akan 'menderhaka' terhadap keluarga sendiri.

Saya selalu ingatkan Syamsul supaya tidak terlampau gembira dengan kejayaan yang dimilikinya. Saya tidak mewahkan Syamsul dengan kebendaan kerana nak dia belajar erti kesusahan seperti mana yang pernah saya hadapi dulu. Syamsul telah diajar dengan displin serta tahu menghargai wang ringgit," kata Yusof Haslam yang enggan mendedahkan jumlah bonus yang diterima oleh Syamsul.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Awas! Kereta Sorong Bayi Ternyata Berbahaya

Posted: 25 Aug 2011 09:00 PM PDT


INILAH.COM, – Kereta sorong bayi yang banyak digunakan kaum ibu untuk memudahkan membawa anak-anak saat berjalan-jalan ternyata dikatakan berbahaya kerana boleh menjadi penyebab stress bagi bayi.

Berdasarkan penelitian yang dilakukan Universiti Dundee, Scotland, bayi yang sering menggunakan stroller boleh terganggu pertumbuhannya. Hal itu terjadi saat orangtua mendorong anak dengan posisi stroller menghadap ke depan (tidak menghadap wajah ibu mereka).

Cara ini cenderung membuat anak menjadi cemas dengan keberadaan orang dewasa yang tidak mereka kenal.

Seorang profesor perawatan dan kesihatan keluarga di Australia, Cathrine Fowler mengklaim anak-anak akan ketakutan jika dibawa dalam gendongan atau didorong di kereta bayi tanpa terlihat dari orang tua.

Seperti dikutip dari Dailymail, Folwer menjelaskan bayangkan jika Anda sendiri diikat ke dada seseorang dengan kaki dan tangan menggapai-gapai, tanpa kawalan ke dalam satu pusat perbelanjaan yang padat, itu pastinya akan menakutkan.

Oleh kerananya, ia menyimpulkan menggendong bayi menghadap depan akan menciptakan situasi yang sangat stress bagi anak.

Penelitian Profesor Fowler itu tak hanya diterapkan untuk bayi yang baru lahir, tetapi juga anak-anak sampai usia satu tahun.

Komen itu dilontarkannya berdasarkan kajian pada 2008 yang menemukan bahawa bayi akan menderita bila mereka tal dapat melihat orang tua mereka saat berada di dalam kereta sorong.

Dalam penelitian oleh University of Dundee itu, akademisi menemukan bahawa kereta bayi yang menghadapi ke depan boleh membuat anak menjadi mudah cemas saat dewasa.

Anak-anak akan merasa sulit mendapatkan perhatian orang tua mereka.
Sebaliknya, metode tradisional dengan menggunakan kereta bayi yang menghadap orang tua membuat bayi akan lebih mungkin untuk tertawa, mendengarkan ibu mereka berbicara, dan mudah tidur. Itu otomatis yang menunjukkan tingkat stress yang lebih rendah.

Sementara itu, Dr Suzanne Zeedyk, seorang psikolog dan peneliti menambahkan data penelitian menunjukkan bahawa bagi banyak bayi yang dibawa dengan kereta bayi akan megalami stres. Hal itu kerana mereka jarang diajak berkomunikasi dengan sang ibu

Wow...Bekas ejen CIA dapat RM8.3 bilion

Posted: 25 Aug 2011 08:00 PM PDT

MIAMI - Mahkamah Amerika Syarikat (AS) mengarahkan kerajaan Cuba membayar AS$2.8 bilion (RM8.3 bilion) kepada seorang bekas ejen Agensi Perisikan Pusat AS (CIA) yang membantu memburu pemimpin revolusi negara Caribbean itu, Che Guevara.

Bekas perisik AS, Gustavo Villoldo yang dilahirkan di Cuba dalam tuntutannya berkata, kerajaan Cuba menyeksanya serta merampas kekayaan keluarganya selepas Fidel Castro memerintah Cuba pada 1959.

Villoldo, 72, yang menyertai tentera AS pada 1960an mendakwa diseksa selama lima hari dan cuba dibunuh ejen Cuba beberapa kali sejak lelaki itu hidup dalam pelarian di AS kerana peranannya sebagai perisik AS yang membantu menangkap orang kanan Castro, Che Guevara pada 1967.

Bagaimanapun, kerajaan Cuba tidak memberi sebarang respons dan tidak menghantar wakil dalam kes itu.

sumber : Sinar Harian

Ada kapsul belon untuk lihat bumi

Posted: 25 Aug 2011 07:00 PM PDT


BARCELONA - Sebuah syarikat Sepanyol mencipta sebuah kapsul yang akan membawa pelancong ke stratosfera Bumi dengan menggunakan belon helium pada 2013, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Stratosfera berada pada ketinggian di antara 12 hingga 50 kilometer dari Bumi.

Syarikat Zero 2 Infinity itu mengenakan tambang sebanyak £90,000 (RM442,734) untuk setiap pelancong yang berada di dalam kapsul tersebut selama lima jam.

Para pelancong akan menikmati pemandangan Bumi. Kapsul tersebut direka supaya mereka boleh memakai baju-T semasa berada di dalamnya.



Ketua Pegawai Eksekutif Zero 2 Infinity, Jose Mariano Lopez-Urdiales berkata, dia mendapat idea untuk melaksanakan projek tersebut sepuluh tahun lalu.

Setakat ini tiga ujian sudah dilakukan pada jarak 32.18 kilometer dari bumi.

Para pelancong akan disajikan makanan semasa mereka berada di dalam kapsul itu. - Agensi

sumber : kosmo online

Teruk..ahli politik Australia guna kad kredit kesatuan untuk bayar pelacur

Posted: 25 Aug 2011 06:00 PM PDT

CANBERRA - Polis Australia memulakan siasatan ke atas seorang ahli politik negara itu yang didakwa menyalahgunakan kad kredit kesatuan untuk membayar perkhidmatan seks dengan pelacur.

Jika dakwaan itu dibuktikan benar, ia dilihat mampu menjatuhkan kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Julia Gillard.

Ahli Parlimen Parti Buruh, Craig Thomson menafikan beliau menggunakan kad kredit itu untuk membayar perkhidmatan di pusat seks sebelum dipilih menjadi wakil Parlimen.

Thomson turut didakwa mengeluarkan lebih A$100,000 (RM312,000) wang tunai melalui kad yang diberikan Kesatuan Perkhidmatan Kesihatan semasa berkhidmat di agensi itu dari 2003 hingga 2005.

sumber : Sinar Harian

Penculikan Anjing Meningkat di AS

Posted: 25 Aug 2011 05:00 PM PDT


OHIO - Penculikan anjing di Amerika Syrikat (AS) baru-baru ini meningkat dengan drastik, apa yang menyebabkan meningkatnya penculikan anjing peliharaan ini?

Saat kembali ke rumah melihat keadaan rumah berantakan dan barang-barang dicuri mungkin tidak membuat wanita ini gila, tapi hilangnya dua anjing Yorkshire terriernya yang berusia sembilan tahun membuat Peggy Riley menggila.

"Saya tidak ingat apapun, hingga akhirnya saya sedari bahawa saya sudah berada di tengah jalan dan berjarak sekira dua rumah dari kediaman. Saya berteriak memanggil anjing, dan menangis tidak terkawal," ujarnya seperti dilapor BBC, Khamis (25/8/2011).

Riley (48), sudah menghabiskan ribuan dolar untuk menemukan kedua anjingnya. Dia pun bersedia memberikan hadiah sebesar USD10 ribu agar anjingnya boleh kembali.

Bahkan dia membuat pengumuman di jejaring sosial Facebook, memasang iklan di beberapa surat khabar dan juga memasang billboard.

Direktor Kepolisian Anjing AS Russel Hess mengatakan bahawa kini penculikan anjing merupakan salah satu cara menghasilkan wang dengan mudah.

Semua tipe anjing pada umumnya berisiko, namun jenis Yorkshire terrier dan Pomeranian merupakan anjing yang paling popular untuk diculik dan mudah dibawa.

Orang-orang kini menganggap anjing mereka seperti anak, membelikan hadiah, memberikan makanan dan pengubatan termahal. Sehingga hilangnya seekor anjing boleh membuat mereka merasa kehilangan segalanya.(rhs)

Aksi buaya telan mangsa

Posted: 25 Aug 2011 02:18 PM PDT







FUBAR: Animasi Peperangan Di Dunia Anjing Dan Kucing [Video]

Posted: 25 Aug 2011 10:35 AM PDT


FUBAR adalah sebuah video animasi karya Hasraf HaZ Dulull yang menceritakan peperangan politik yang terjadi diantara dunia kucing dan anjing. Animasi bergaya Motion Comics ini dibuat dalam lingkungan yang serius, ertinya kamu tak akan menemukan kucing dan anjing yang lucu-lucu disini, melainkan kamu akan menyaksikan dimana mereka terlibat dalam sebuah peperangan yang penuh desingan peluru, ledakan roket dan darah bertebaran. Kalau kamu suka dengan filem action peperangan bergaya motion comics, jangan ketinggalan animasi yang satu ini.

Nyawa Remaja Ini Terancam Gara-gara Alergi Kacang

Posted: 25 Aug 2011 09:45 AM PDT


VIVAnews - Ashley Gillies, 16, jatuh terkapar sekitar 30 minit setelah memakan pasta panggang bertabur cornflake buatan ayahnya. Tenggoroknya pun mendadak bengkak disertai sesak nafas serius. Sementara kulitnya memerah seperti terkena luka bakar.

Seperti dikutip dari Daily Mail, peristiwa menegangkan itu terjadi tiga tahun lalu. Remaja asal Desborough, Northants itu rupanya tak menyedari bahawa cornflake termasuk sereal yang mengandung kacang.

Ashley mengalami alergi berat terhadap kacang sejak kecil yang disebut anafilaksis. Tak hanya ketika menyantap kacang, ia juga akan menunjukkan reaksi buruk saat mendapat sentuhan fizik dari seseorang yang baru saja memakan kacang.

Anafilaksis merupakan reaksi alergi parah, di mana sistem kekebalan tubuh bereaksi berlebihan dan jaringan meradang sehingga memunculkan pembengkakan yang berpotensi mematikan. Alergi kacang adalah penyebab kematian paling umum dari jenis alergi makanan lainnya.

Beruntung orangtuanya kala itu bergerak cepat membawa ke hospital. Keadaannya pun perlahan pulih setelah doktor memberinya cairan infus mengandung ubat antialergi.

Ashley adalah satu dari sekitar dua peratus populasi warga Inggris yang menderita alergi makanan begitu serius. Beberapa kajian menunjukkan jumlah kes ini meningkat dua kali ganda setiap 10 tahun sejak 1980-an. Namun, belum jelas pemicu keadaan ini.

Beberapa ilmuwan menduga kes itu berkait banyaknya orangtua di Inggris yang terlampau overprotective dengan mengikuti saran pemerintah untuk tak memberi anaknya kacang hingga usia lebih tiga tahun. Niatnya untuk menghindari bahaya tersedak, tapi ini justru membuat anak terlambat menciptakan toleransi terhadap kandungan zat dalam kacang.

Ashley menunjukkan reaksi alergi ketika pertama kali merasakan snack kacang di sebuah pesta. Ashley yang kala itu masih berusia tiga tahun segera memperlihatkan kulit yang meradang cukup parah.

"Setahun kemudian, saat kami sedang makan kacang, suami saya menyentuh wajah Ashley, dan spontan kulitnya juga terbakar dalam hitungan detik," kata sang ibu, Julie.

Doktor menyatakan bahawa keadaan Ashley tak boleh disembuhkan. Ashley harus selalu membawa EpiPen, perangkat untuk menyuntikkan ubat anti-anafilaksis, epinefrin, dalam keadaan darurat.

"Ashley harus berhati-hati ketika ke zoo kerana ramai orang memberi makan burung dengan kacang. Dan, memasuki remaja, ia juga harus bertanya apakah kekasihnya memakan kacang sebelum menciumnya," ujarnya.

Para peneliti di Glasgow University mengatakan telah mengidentifikasi molekul dalam sistem kekebalan tubuh manusia yang menguatkan reaksi alergi normal menjadi anafilaksis yang mengancam jiwa. Temuan ini akan menjadi acuan untuk menciptakan pengubatan dengan cara memblokir molekul. Namun, tentu itu masih perlu penelitian lanjutan.

Billboard atau Papan Iklan Hidup Pertama di Dunia

Posted: 25 Aug 2011 08:45 AM PDT


Biasanya memasang billboard atau papan iklan dipasang oleh seorang lelaki dengan tangga tinggi dan menempalkan sepanduk besar, tapi tidak dengan ini. Billboard ini terbuat dari bunga.

Billboard ini memerlukan 800 bunga dan waktu selama dua bulan untuk tumbuh, billboard ini pun harus dirawat setiap harinya agar terlihat selalu segar.

Iklan yang tidak biasa ini menggunakan 14 spesies bunga dan memiliki pam air, sehingga para pengunjung dapat membantu menyiram air.



Iklan yang dijuluki billboard hidup pertama di dunia ini, yang terletak di pusat perbelanjaan Westfield, London Barat, diciptakan oleh perusahaan anggur Banrock Station untuk peluncuran produk khusus terbaru mereka.

Penjualan anggur itu sendiri membantu Pelestarian Inggris untuk melindungi bunga-bunga liar yang ada di wilayah Inggris.

"Bunga-bunga liar kini sudah sulit ditemukan di pinggiran desa dan sangat menarik bahawa sekarang pelestariannya mendapatkan dukungan," ujar Penasihat Pelestarian Alam Nasional Simon Huguet, seperti dilansir Dailymail, Selasa (23/8/2011).

Inilah Payudara yang Berharga 4 juta dollar

Posted: 25 Aug 2011 07:45 AM PDT


Khabarnya artis hollywood Heidi Montag ditawar seharga 4 juta dollar untuk payudaranya.Namun Heidi montag menolaknya.Majalah playboy yang sanggip membayar untuk payudara Heidi Montag.
.

Anak Ini Terlahir dengan Hidung Badut

Posted: 25 Aug 2011 06:31 AM PDT


Sejak usia empat minggu, hidungnya bulat sempurna bagai hidung badut yang terus merekah. Bak badut,anak kecil bernama Connie Lloyd lahir dengan hidung merah bulat. Selama dua tahun, anak perempuan dari pasangan Zara Green dan Tom Lloyd ini hidup dengan keadaan hidung yang didiagnosis mengidap tumor jinak.


Keadaan itu kerap membuatnya menerima ejekan dari orang yang melihatnya. "Connie sangat malu dan akan memalingkan wajah ketika orang berkomen atau menunjuk wajahnya," ujar Zara, sang ibu, seperti dikutip Daily Mail.

Namun, gadis pemalu itu akhirnya boleh ersenyum bahagia. Meski sempat didiagnosis tidak boleh sembuh, ia seperti mendapat mujizat ketika pasukan doktor berhasil mengangkat tumor tersebut dan merekonstruksi hidungnya.

Doktor sudah melihat bercak hitam di hidung Connie saat memeriksa hasil USG janin sang ibu pada minggu ke-26. Namun, tak banyak yang bisa dilakukan. Connie pun lahir dengan sihat pada September 2008.

Orangtuanya baru menyedari tanda merah pada hidung Connie, selang satu hari setelah kelahirannya. Dalam sebulan, tanda tersebut membesar hingga memiliki diameter hampir 4 cm. "Ketika kami melihat hidungnya kami takjub. Dia terlihat berbeza, tapi kami tahu dia adalah anak kami," ia menambahkan.

Spesialis kulit dari RS Great Ormond Street mendiagnosis anak mereka menderita haemagioma atau tumor jinak yang tak dapat disembuhkan. Namun, mereka tak menyerah. Mereka pun menemui doktor bedah Iain Hutchison yang mengkhususkan diri pada pengubatan cacat wajah.

Dokter Hutchion berhasil melakukan operasi pengangkatan tumor pada March. Operasi itu berhasil dan hanya menyisakan bekas luka kecil di hidung Connie. "Sebelum operasi, Connie malu akan hidungnya. Bahkan ke doktor saja saya menyembunyikannya di dalam kereta untuk menghindari ejekan orang-orang," ucap orangtuanya.

Ketika Connie berusia empat minggu, hidungnya bulat sempurna bagai hidung badut yang terus merekah. "Kami khawatir karena dokter mengatakan bahwa jika mereka memotongnya, Connie dapat mengeluarkan banyak darah yang boleh membawa pada kematian," ujarnya.

Namun untungnya, operasi dapat berjalan dengan lancar. Kini, Connie memiliki hidung sempurna seperti hidung sang bonda. Ia pun mulai ceria seperti anak sebayanya.

Berani tak anda bawak basikal cara macam ni?

Posted: 25 Aug 2011 05:00 AM PDT

skill otai @ orang lama

Padah akibat mencuri

Posted: 25 Aug 2011 04:00 AM PDT











Cara pakai seluar yang terlampau

Posted: 25 Aug 2011 02:00 AM PDT


Seni Unik Dari Pasir Berbagai Warna dan Gelas [Video]

Posted: 25 Aug 2011 02:00 AM PDT

Ini merupakan sebuah pertunjukan seni yang unik dengan memanfaatkan pasir berbagai warna dan sebuah gelas, dapatkah kamu meneka apa yang hendak dibuat oleh orang ini sebelum video berjalan setengahnya?

Demi Cinta, Rela Jual Diri Buat Biayai Pengajian Sang Kekasih

Posted: 25 Aug 2011 01:00 AM PDT


Entah apa yang membuat Armendi (22), mahasiswa FakultI Ekonomi sebuah perguruan tinggi (PT) terkemuka di Surabaya ini hingga sanggup menjual kekasihnya ke lelaki hidung belang. Yang jelas, sampai tertangkap, Selasa (23/8/2011), pemuda tampan itu telah 10 kali menjual Rianti (bukan nama sebenarnya), siswi kelas XII SMK kepada para lelaki hidung belang.
Tersangka penjual kekasihnya saat di Mapolrestabes Surabaya.


Modus human trafficking (perdagangan manusia) mahasiswa semester IX ini tergolong canggih. Bermodal wajah tampan, Mendi, demikian panggilan akrab Armendi, mampu memikat jantung hati Rianti. "Mereka berpacaran sekitar Februari 2011," ujar Kanit Idik Jatanum Iptu Yunus mendampingi Kasat Reskrim AKBP Indarto, Selasa (23/8/2011).

Layaknya pasangan muda metropolis, pasangan Mendi-Rianti tak segan mengumbar rasa sayang. Kepada petugas, Mendi bahkan mengaku sudah lima kali berhubungan layaknya suami isteri dengan remaja 17 tahun itu. Hubungan seks pernah dilakukan mulai dari sejumlah hotel di Surabaya hingga Tretes, Pasuruan.

Mei 2011, Rianti sempat hamil. Namun, bayi itu digugurkan oleh Rianti dengan alasan belum siap menjadi orangtua kerana masih bersekolah. "Saya sudah bertemu dengan orang tuanya. Mereka meminta pertanggungjawaban. Saya siap tapi kok ndak tahunya dia (Rianti) menggugurkan kandungan," aku Mendi. Sebulan kemudian hubungan mereka putus. Mendi meninggalkan Rianti begitu saja.

Mendi mulai tertarik dengan gadis lain yang lebih cantik. Namun, diam-diam Rianti masih mencintai Mendi. Ia tak ingin berpisah, apalagi ia telah menyerahkan segala-galanya kepada Mendi, termasuk mahkota kegadisannya. "Setelah putus itu kami sudah punya pasangan masing-masing. Tapi, dia masih sering menelefon saya. ," ujar mahasiswa program D III itu.

Begitu sayangnya dengan Mendi, Rianti rela menuruti permintaan Mendi. Kecintaan Rianti inilah yang dimanfaatkan Mendi. Pemuda ini meminta Rianti melayani temannya, kalau ingin tetap berhubungan dengannya. Dengan berat hati, Rianti pun menyanggupi tubuhnya dijamah lelaki lain.

"Saat itu saya tawarkan dia ke teman saya dengan tarif Rp 300.000. Saya ambil Rp 100.000 sisanya untuk dia," kata mahasiswa yang indekos di Jl Siwalankerto itu. Hanya saja, Mendi juga berkilah bahawa diam-diam Rianti juga meminta dicarikan lelaki hidung belang yang boleh memberinya wang.

Kebanyakan, Mendi menjaring pelanggan dari internet. Dia memiliki akaun di aplikasi mIRC (Internet Relay Chat). Setelah ada yang berminat, Mendi langsung memberikan akaun facebook milik Rianti. "Biar pelanggan boleh lihat foto Rianti. Kalau sesuai, barulah si pelanggan mengirim wang," ujarnya. Hasil bisnis ini digunakan Mendi untuk membiayai kuliah dan membayar uang indekos.

"Tersangka mengenal korban dari teman. Kerana sama-sama suka, akhirnya mereka menjalin hubungan," imbuh Yunus. Pacaran diwarnai free sex itu barangkali yang membuat Mendi tergiur memperdagangkan tubuh Rianti yang indah. Kes ini terbongkar setelah anggota Subnit Vice Control Unit Jatanum mencium praktik prostitusi ala Mendi. Polis memancing Mendi untuk menyediakan cewek sekolah di Hotel Malibu Jl Ngagel.

Bukan perkara mudah bagi polis untuk meyakinkan Armendi. Pasalnya, Mendi hanya melayani transaksi via internet. "Saya memang memiliki Facebook dan email sendiri untuk menjual dia. Saya kirimkan foto di sana. Kalau pelanggan tertarik, saya langsung buka harga," ujar Armendi.

Sanggupkah merayu kekasih sampai macam ni?

Posted: 25 Aug 2011 12:00 AM PDT

AGAKNYA SANGGUP ANDA JADI BEGINI?
BERLUTUT UNTUK MERAYU SANG KEKASIH

Wunderland Kalkar: Taman Bermain Dari Reaktor Nuklear Yang Tak Terpakai

Posted: 24 Aug 2011 11:00 PM PDT

Sebuah reaktor nuklear di Kalkar, Jerman, ditinggalkan begitu saja seiring meningkatnya ketidakpercayaan awam atas pemanfaatan tanaga nuklear pada tahun 1985. Kini lokasi tersebut ditukar menjadi taman bermain yang menyenangkan dan tentu saja, bebas radiasi.


Pada tahun 1972, SNR-300 dibangun dengan ambisi untuk menjadi sebuah pembangkit lektrik tenaga nuklear dengan teknologi tercanggih dan pertama milik Jerman. Namun seiring maraknya bencana dari bangunan serupa di berbagai tempat, termasuk Chernobyl, 12 tahun kemudian projek itu dihentikan kerana tekanan yang kuat dari protes masyarakat.

Tahun 1995 pengusaha Belanda, Hennie van der Most memutuskan untuk merubah tempat terbengkalai ini menjadi sebuah tempat hiburan yang menyenangkan untuk keluarga dan anak-anak bernama Wunderland Kalkar.

Ia membeli bangunan yang dulu menghabiskan biaya sekitar 4 million dollar itu dengan harga 'cuma' 2.5 juta dollar.


Wah, Ayam Ini Tak Memiliki Bulu

Posted: 24 Aug 2011 10:00 PM PDT


INILAH.COM, London – Umumnya, sejak menetas, ayam sudah memiliki bulu. Namun tidak pada ayam ini. Sejak menetas, ayam ini sama sekali tak memiliki bulu.

Ayam yang memiliki julukan Mr Feather ini terlahir tanpa bulu sama sekali, dan terus begitu hingga kini. Jelas sekali seperti dilaporkanDailymail, ayam ini sangat menggoda bagi manusia yang lapar, bahkan sering kali dikejar-kejar kucing.

Beruntungnya, ia terus selamat sejauh ini. Ayam tak berbulu ini menetas di Propinsi Shandong, China, lima bulan lalu dan sejak itu ia menjadi selebriti . Menurut pemiliknya, Lao Yin, banyak orang mengunjunginya demi melihat ayam tak biasa ini.

"Beberapa pelanggan datang ke sini hanya untuk melihatnya," ujar pemiliki rumah makan itu.

Berat Mr Feather tumbuh dengan lambat, di saat beratnya kurang dari setengah kilogram, sedangkan ayam-ayam lainnya telah memiliki berat dua hingga tiga kilogram.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS