Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Drama Bersiri Cinta Berkalung Duri

Posted: 05 May 2012 08:40 PM PDT

26 Episod Konflik Cinta 3 Segi Dalam Cinta Berkalung Duri di TV2

Konflik berlaku apabila si ayah dan si anak meminati wanita sama dalam diam. Si anak jatuh cinta pandang pertama setelah puas memujuk hati membawa diri bila ditinggalkan kekasih sebelum ini. Manakala si ayah pula tulus menyintai wanita itu setelah diamanahkan arwah isterinya supaya menikahi wanita itu yang begitu mulia perwatakannya.

Plot kisah menarik kasih sayang dan kekeluargaan ini diangkat menjadi jalan cerita sebuah drama bersiri 26 episod bertajuk Cinta Berkalung Duri yang telah pun menemui penonton mulai 29 April lalu, setiap Ahad, jam 9.00 malam di TV2.

Saksikan lakonan berkesan Dato' Rahim Razali, Dato' Jalaluddin Hassan, Janet khoo, Zulhuzaimi, Rizal Ayub, Anne Abdullah, Almy Nadia dan Aida Khaleda menghayati watak masing-masing yang berlatarkan kisah seorang wanita yang tinggi akhlaknya bernama Wani lakonan Puteri Sarah Liyana berdepan situasi menjadi rebutan dua lelaki yang begitu dekat dalam hidupnya.

Zul Huzaimy (Pengarah)

Segalanya bermula apabila Shira yang disahkan mengidap sakit barah hati mula mencari calon isteri yang sesuai untuk suaminya, Arman. Dia dapat merasakan dirinya tidak dapat bertahan lama lalu dia berharap agar dapat menjodohkan Arman dengan wanita yang baik sekaligus menjadi ibu kepada anaknya yang masih kecil, Fifi.

Permintaan Shira amat berat untuk dilakukan oleh Wani namun dia kemudiannya menurut amanat terakhir wanita yang banyak membantunya itu. Sejak berada di rumah anak yatim lagi, Shira rajin melawat dan memberi perhatian terhadapnya.

Kepulangan Rustam dari luar negara mengundang konflik dalam keluarganya. Dia dihantar ke luar negara bukan untuk melanjutkan pelajaran sebaliknya dihantar berubat kerana dirinya yang hiper aktif sejak kecil. Keluarga Arman bertegas menghantar Rustam kononnya untuk memulihkan sikap Rustam seperti orang lain. Sebenarnya mereka kurang senang dengan kehadiran cucu mereka itu dalam rumah besar mereka. Shira yang tidak punyai pilihan lain hanya menurut walau pun berat hati.

Dalam keadaan sakit, Shira gembira bila Rustam mengambil keputusan untuk pulang ke Malaysia. Seisi keluarga begitu yakin yang Rustam sudah pulih dan sudah melupakan segala kenangan pahit yang dia lalui ketika putus cinta bersama kekasihnya dahulu. Tanpa diketahui, Rustam masih sakit dan masih menderita dalam diam.

Impian Rustam ingin memilki Wani akhirnya hancur berderai apabila Shira meninggal dunia dengan meninggalkan wasiat yang mahu Wani mengahwini Arman. Fifi yang telahpun rapat dan manja dengan Wani gembira apabila Arman dan Wani akhirnya bersetuju untuk mendirikan rumahtangga.

Rustam menyimpan kekecewaan dan dendam dlam diam. Perkahwinan Wani dan Arman sedikitpun tidak melenyapkan rasa cintanya terhadap Wani walaupun kini Wani bakal menjadi ibu tirinya. Namun kebahagiaan tidak berpihak pada Wani apabila menjelang hari pernikahan Arman terlibat dalam kemalangan jalanraya dan disahkan lumpur separuh badannya.

Nasib malang yang menimpa Arman ditangisi oleh seisi keluarga kecuali Rustam yang melihat keadan Arman mampu memberinya peluang untuk kembali merebut Wani dari Arman. Dia menyangkakan Wani pasti akan meninggalkan Arman yang sudah hilang upaya. Sangkaan Rustam meleset sama sekali apabila melihat Wani terus setia menjaga Arman dan akhirnya selamat menjadi isteri Arman yang sah.

Dia begitu sabar dan setia menjaga dan melayani Arman. Kesetiaan Wani membuatkan Rustam semakin menganguminya. Cintanya terhadap Wani terus membuak buak hingga akhirnya menganggu kewarasan dia berfikir dan bertindak. Akibatnya Rustam sanggup menabur fitnah dan mengupah Jelita demi untuk memburukkan imej Arman di mata Wani.

Namun, desakan cinta telah menjadikan Rustam buta hati dan perasaan, dia lupa bahawa batasan agama menghalang dia dari memiliki Wani sekalipun Amran sudah tiada di dunia. Bisikan syaitan menjadikan Rustam hilang pertimbangan. Apakah yang berlaku terhadap mereka kemudiannya?

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Lirik Lagu Bila Mati Cinta Terhenti Aswad AF5
  • Video Klip Lagu Ketika Cinta Filem Perempuan Berkalung Sorban
  • Teater Malam 7 Drama 7 Duri di Stor DBP
  • Drama Bersiri Opah Musim Baru
  • Senarai Pencalonan Drama Anugerah Skrin 2011
  • Drama Duyong Aridinata
  • Ujibakat Mencari Pelakon Drama Bersiri TARI TIRANA
  • Montage Drama Merah Putih Lagu KAU AKU Nyayian Aizat
  • Drama Cita & Cinta
  • Zizan Nin Pelakon Puaka Kain Kapan Drama Keliwon TV3
  • Najwa Latif Duta Rasmi Portal e-Pembelajaran uniCLIQ

    Posted: 05 May 2012 07:51 PM PDT

    NAJWA ANGGAP DILANTIK DUTA AMANAH BESAR

    Dipilih berdasarkan prestasi cemerlang dalam pelajaran & seni, Najwa Latif dilantik Duta Rasmi portal e-pembelajaran uniCLIQ.

    Perlantikannya baru-baru ini sebagai duta rasmi sebuah portal e-pembelajaran untuk pelajar-pelajar sekolah menjadikan artis remaja sensasi YouTube Najwa Latif berasa teruja dan berbangga kerana beliau dapat terus mengasah bakat seninya sambil menumpukan perhatian dalam pelajaran.

    Meskipun demikian, Najwa tidak dapat menyembunyikan kebimbangan dan rasa gementar apabila dilantik sebagai Duta Rasmi portal e-pembelajaran oleh syarikat uniCLIQ Sdn Bhd.

    Najwa Latif

    Ketua Pegawai Operasi uniCLIQ Sdn Bhd Analiz Alias (kiri) bersama-sama Duta Rasmi Portal E-Pembelajaran uniCLIQ, artis remaja popular Najwa Latif menunjukkan muka hadapan portal uniCLIQ yang boleh dilayari melalui iPad, tablet, komputer riba serta pelbagai alatan yang berasaskan Internet.

    "Saya sebenarnya berasa agak takut kerana ini satu tanggungjawab dan amanah yang sangat besar. Saya akan cuba memainkan peranan saya sebagai duta yang mewakili produk ini dengan sebaik mungkin. Pada masa yang sama saya sangat teruja kerana saya dapat mengajak rakan-rakan dan adik-adik yang masih bersekolah untuk belajar dan mengulangkaji pelajaran dengan cara yang lebih mudah," ujar Najwa.

    Sebagai duta rasmi, Najwa telah merakamkan semula dua lagu dari albumnya untuk digunakan sebagai muzik latar di portal uniCLIQ. Selain mamaparkan imej serta muzik Najwa, portal itu juga menyediakan satu laman blog khas bagi penyanyi genit tersebut berinteraksi dengan para pengguna portal dan peminatnya.

    Sementara itu, mengulas mengenai penglibatan Najwa bersama uniCLIQ, Ketua Pegawai Eksekutif uniCLIQ En. Apandi Dollah berkata: "Najwa Latif adalah personaliti yang tepat bagi mewakili uniCLIQ kerana beliau merupakan ikon bagi generasi muda dengan kumpulan penggemar dan pengikut yang ramai di dunia maya. Beliau dipilih sebagai duta uniCLIQ berdasarkan prestasi cemerlangnya dalam pelajaran dan juga di dunia seni. Najwa memiliki keperibadian yang sangat baik dan menjadi contoh yang sempurna bagi para remaja."

    "uniCLIQ ternyata satu pilihan yang bijak untuk mengulangkaji kerana sistem pembelajarannya yang 'sempoi' lagi menyeronokkan. Malah saya dapat mengakses uniCLIQ melalui alat tablet android mahu pun iPad atau alatan lain yang mempunyai Internet seperti komputer riba, jadi apabila sahaja ada kelapangan walau di mana pun saya berada, saya dapat membuat ulangkaji melalui uniCLIQ," tegas penyanyi cilik kelahiran Johor ini.

    Najwa Latif

    Bijak membahagikan masa antara aktiviti muzik dan pelajaran, Najwa sentiasa memastikan jadual seni tidak mengganggu waktu persekolahannya dengan hanya mengadakan persembahan pada musim cuti sekolah dan hujung minggu. Bagaimanapun beliau sekarang sedang berehat dari membuat persembahan kerana ingin menumpukan sepenuh perhatian kepada peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang bakal diduduki hujung tahun ini.

    Ditanya pengalamannya sejak menggunakan portal e-pembelajaran uniCLIQ, Najwa berkata: "Setelah menggunakan uniCLIQ, saya kini tiada alasan lagi untuk tidak mengulangkaji pelajaran kerana hanya dengan mengakses laman web uniCLIQ dari alat tablet android saya di mana-mana sahaja, saya boleh ulangkaji, buat latihan dan cari bahan rujukan."

    "Bagi saya kelebihan utama uniCLIQ ialah segalanya ada di situ termasuk bahan rujukan dan soalan peperiksaan tahun-tahun lepas. Ia sesungguhnya sistem pembelajaran interaktif yang tidak membosankan malahan sangat berkesan kerana kita akan lebih memahami apa yang telah diajar guru di kelas," jelas beliau.

    Ketika ditanya mengenai mata pelajaran kegemarannya di sekolah, gadis yang bercita-cita menjadi pensyarah ini mengakui amat meminati Bahasa Inggeris dan Matematik. "Mungkin sebab saya suka mengira jadi secara tidak langsung saya gemar mata pelajaran Matematik," katanya.

    "Saya memang bercita-cita hendak menjadi pensyarah. Selepas SPM saya merancang menyambung pelajaran dalam bidang Pengajaran Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua (TESL) ataupun muzik. Kerjaya seni dan muzik tetap akan berjalan seperti biasa kerana ia adalah minat saya dan matlamat saya ialah untuk sukses dalam kedua-duanya sekali," tegasnya.

    Najwa turut menyeru rakan-rakan serta peminatnya yang masih bersekolah dan ingin belajar secara mudah dan senang difahami untuk mencuba sistem e-pembelajaran uniCLIQ kerana bukan sahaja ia mudah diakses melalui komputer, tablet android atau iPad, malah harganya juga sangat berpatutan.

    Modul-modul dalam talian untuk pelajar rendah dan menengah boleh diperolehi dengan harga serendah RM20 sebulan untuk satu mata pelajaran. uniCLIQ menawarkan e-pembelajaran untuk subjek-subjek teras iaitu Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, Matematik dan Sains sementara mata pelajaran elektif pula termasuklah Matematik Tambahan, Biologi, Seni Visual dan Pendidikan Islam. Pengguna juga boleh menikmati penjimatan dengan melanggan pakej 3 bulan dan 6 bulan pada harga diskaun.

    Bercakap mengenai perkembangan terbaru kerjaya muziknya, Najwa berkata album mini terbarunya yang berjudul 'Najwa Latif' baru sahaja berada di pasaran, memuatkan lima lagu termasuk termasuk dua lagu baru berjudul 'Sahabat' dan 'I Love You' selain lagu 'Cinta Muka Buku' yang melonjakkan namanya ke persada populariti muzik tanah air. Turut ditampilkan 'Carta Hati' dan 'Kosong', dua lagunya yang telah digubah semula untuk menjadi lagu latar di portal uniCLIQ.

    Portal uniCLIQ yang boleh dicapai di www.uniCLIQ.com, adalah suatu produk pembelajaran maya yang bertujuan melengkapi pembelajaran konvensional di sekolah. Sistem e-pembelajaran ini direka khusus untuk pelajar sekolah rendah dan menengah dengan membolehkan mereka menjalani pembelajaran dan membuat penilaian sendiri bagi pelbagai mata pelajaran menurut tahap kemahiran, kesesuaian masa dan keselesaan masing-masing.

    Digelar "Portal pembelajaran luar waktu sekolah", uniCLIQ dibangunkan untuk kegunaan semua pelajar dalam mempelajari dan mengulangkaji secara dalam talian sepanjang tahun. Mendapat perakuan daripada Kementerian Pelajaran Malaysia, kandungan kursus multimedia interaktif ini dibangunkan mengikut Kurikulum Kebangsaan yang ditetapkan Kementerian dan boleh digunakan melalui Internet bila-bila masa dan di mana sahaja di www.uniCLIQ.com.

    Najwa Latif

    Najwa Latif

    Najwa Latif

    najwa latif

    Mengenai uniCLIQ Sdn Bhd
    uniCLIQ Sdn Bhd adalah penyedia yang terkemuka bagi kandungan pembelajaran berasaskan sekolah bagi sekolah rendah dan menengah di Malaysia. uniCLIQ memiliki lebih 2000 tajuk kursus multimedia interaktif untuk Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, Matematik, Sains, Biologi, Matematik Tambahan serta banyak lagi. Kandungannya adalah berdasarkan Kurikulum Kebangsaan yang ditetapkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia. Dikenali sebgai Telekom Smart School Sdn Bhd (TSS) sebelum ini, uniCLIQ telah terbabit dalam perniagaan pendidikan sejak 1999.

    Mengenai Portal uniCLIQ
    Portal uniCLIQ menawarkan persekitaran pembelajaran maya yang bertujuan melengkapi pembelajaran konvensional di sekolah dengan membolehkan para pelajar menjalani pembelajaran dan penilaian sendiri bagi pelbagai mata pelajaran mengikut kemahiran, masa dan keselesaan masing-masing. Ia direka bagi membolehkan pelajar meneruskan pembelajaran dan mengulangkaji selepas waktu sekolah untuk sepanjang tahun. Kandungan kursus multimedia interaktif boleh digunakan melalui Internet dimana sahaja, bila-bila masa. Mata pelajaran teras yang ditawarkan ialah Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, Matematik dan Sains sementara mata subjek-subjek elektif termasuk Matematik Tambahan, Biologi, Seni Visual, pengajian Islam dan sebagainya. Untuk maklumat lanjut sila lawati www.uniCLIQ.com.

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Najwa Latif di Anugerah Industri Muzik 18
  • Adira Hafiz Najwa Latif dalam Klip Klip 2012
  • Najwa Latif Terima Anugerah Bakat Muda Selangor 2011
  • Lirik Lagu Kosong Najwa Latif
  • Video Tips dari Najwa Latif Belajar Dari Kritikan Membina
  • Najwa Latif Artis Youtube Paling Muda di Malaysia
  • Najwa Latif Promote Rakan Youtube di Jelajah Sahabat
  • Muzik Muzik 26 Peringkat Separuh Akhir
  • Video Tips Najwa Latif Dapat Inspirasi dari Internet
  • Portal GUA Bantu Rumah Kebajikan
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Artis ini guna sos tomato untuk mencuci rambut

    Posted: 05 May 2012 09:30 PM PDT

    Artis G.I Joe, Sienna Miller, menggunakan sos tomato sebagai pencuci rambut. Hal tersebut terpaksa dilakukannya kerana telah gagal dalam bereksperimen terhadap rambutnya.

    Sienna mengaku mengalami ''''bencana'''' saat melakukan pewarnaan rambut. Semuanya berawal saat tunangan Tom Sturridge ini ingin mencuba mewarnai sendiri rambutnya dengan cat rambut berbahan dasar henna. Rupanya eksperimen yang dilakukannya gagal, warna rambut yang sebelumnya pirang justru berubah menjadi kehijauan.

    Sienna berkata, "Saya mengalami ''''bencana'''' rambut. Awalnya saya ingin memberi warna coklat pada rambut untuk keperluan audisi. Saya rasa menggunakan henna adalah pilihan pintar, kerana itu adalah bahan yang alami."

    Pada Marie Claire ia mengatakan,"Akhirnya saya baru mengetahui jika henna meresap hingga ke akar rambut. Tidak ada yang boleh saya lakukan untuk menghilangkannya, saya pun akhirnya memakai sos tomato selama satu tahun untuk menghilangkan semburat kehijauan di rambut saya."

    Rupanya kerosakan bukan hanya terjadi pada warna rambutnya saja. Pasalnya kesihatan rambut Sienna juga terganggu. Rambutnya mulai rapuh dan kering, namun ia berkeras tidak mahu mengeluarkan wang banyak untuk mengembalikan kesihatan rambutnya.

    "Saya sudah banyak merosak rambut untuk urusan pekerjaan, makanya rambut saya kering. Namun saya terus mencari produk perawatan untuk mengembalikan kelembapannya," ujar Sienna.

    Sumber : http://lifestyle.okezone.com

    Gara-Gara iPad, Wanita Ini Alami Patah Gigi

    Posted: 05 May 2012 09:15 PM PDT

    Perangkat iPad dapat digunakan bilapun dGara-Gara iPad, Wanita Ini Alami Patah Gigian dimanapun, termasuk ketika Anda sedang dalam posisi berbaring di tempat tidur. Namun, siapa sangka seorang wanita mengalami patah gigi lantaran memegang perangkat  Apple itu di atas kepalanya, lalu iPad itu terjatuh dan tepat mengenai bahagian mulutnya.

    Dilansir Gizmodo, Sabtu (5/5/2012), seorang wanita  Taiwan ini mendapatkan efek gravitasi dari perangkat iPad miliknya. Bukan berupa aplikasi atau software yang ada di dalamnya, tetapi iPad itu sendiri yang mengenai dirinya.

    Alhasil, perangkat itu menyebabkan kedua gigi wanita tersebut patah. Tampaknya peristiwa itu tidak hanya memberikan efek sakit yang ditimbulkannya, tetapi juga rasa malu kerana kejadian itu diangkat pada berita lokal setempat.

    Tentunya, peristiwa ini memberikan pelajaran bagi semua pemilik perangkat atau gadget, agar berhati-hati dalam menggunakan perangkat miliknya tersebut.

    iPad adalah sebuah produk komputer tablet buatan Apple Inc. iPad memiliki bentuk tampilan yang hampir serupa dengan iPod Touch dan iPhone, hanya saja ukurannya lebih besar ketimbang kedua produk tersebut. Perangkat ini memiliki fungsi-fungsi tambahan seperti yang ada pada sistem operasi, Mac OS X.

    Sumber : http://techno.okezone.com

    Gadis Cantik Ini Pamer Bulu Ketiak di TV

    Posted: 05 May 2012 09:00 PM PDT


    DUBLIN - Idealnya, saat menggunakan baju tanpa lengan seorang gadis akan mencukur bulu di ketiaknya. Namun Emer O'Toole, gadis  Inggris tidak segan menunjukkan bulu ketiaknya di sebuah tayangan TV nasional.

    Suka atau tidak, bulu ketiak memang tumbuh secara alami. Namun demi alasan estetika, perempuan kerap mencukur bulu yang tumbuh. Bulu pada ketiak di anggap tabu untuk perempuan. Stigma ini sudah tumbuh di masyarakat sejak waktu yang lama.

    Emer O'Toole, gadis berusia 18 tahun ini menolak untuk mencukur bulu pada ketiaknya. Emer tampil percaya diri di sebuah tayangan TV dengan mengenakan dress tanpa lengan. Ia pun tidak malu saat diminta untuk menunjukkan bulu ketiaknya. Dengan penuh percaya diri, Emer mengangkat lengannya.

    Gadis asal Dublin, Inggris ini awalnya juga mencukur bulu ketiaknya. Hal ini dimulai saat ia berusia 14 tahun. Ia mengaku melakukan hal itu kerana dorongan orang lain. Namun saat ini ia berharap dapat merubah pandangan orang terhadap bulu ketiak.

    "Saya mulai menganalisa hubungan saya dengan tubuh dan rambut yang tumbuh di badan saya," ungkap Emer. "Mengapa saya harus bercukur? 'Saya kembali mengenang saat pertama mencukur bulu pada usia 14 tahun., haruskah saya bercukur?' Saya tidak tahu, saya hanya merasa harus mencukurnya."

    Emer mengaku telah berhenti mencukur bulunya sejak 18 bulan yang lalu. Kini dirinya merasa nyaman dengan bulu yang tumbuh di badannya. "Saya tidak memiliki suami atau pun kekasih, saya melakukannya untuk diri saya sendiri," ujarnya Emer seperti yang dilansir oleh Dailymail, Sabtu (5/5/2012).

    Melalui tayangan ini Emer berharap orang dapat merubah pandangannya tentang bulu yang tumbuh pada perempuan. Serta agar perempuan lebih merasa percaya diri dengan apa yang ada pada dirinya.(AUL)

    Isteri Diterkam Cheetah, Suami Asyik Mengambil gambart

    Posted: 05 May 2012 08:45 PM PDT

    LONDON - Percutian yang berhujung mimpi buruk. Begitulah yang dialami pasangan suami isteri dari Scotland, Archie dan Violet D Mello yang tengah bercuti ke Afrika Selatan. Mimpi buruk terjadi saat seekor cheetah menerkam Violet, sedangkan Archie terlihat santai dan asyik mengambil gambar ketika isterinya diterkam. 

    Di taman margastua itu, setiap pelancung dapat masuk ke dalam kandang cheetah dan membelai haiwan buas itu. Cheetah-cheetah yang ada di taman itu juga sudah dijinakkan dan dikkatakan tidak berbahaya bagi para pelancung. Violet pun meminta suaminya untuk mengambil dirinya yang sedang membungkuk dan membelai kepala cheetah.
     
    Namun, dua cheetah yang bernama Mark dan Monty justru menyerang. Mereka menggigit kepala dan betis Violet hingga perempuan itu tersungkur di tanah. Beberapa pelancung lain mencuba untuk menghadang cheetah itu, namun mereka gagal. Petugas akhirnya turun dan menyelamatkan perempuan yang terluka itu.
     
    Sementara itu, apa yang dilakukan oleh Archie? suami dari Violet yang justru asyik mengambil gambar dan mengaku tidak sedar apa yang terjadi pada saat isterinya diterkam haiwan buas. Archie terus memotret fotonya hingga akhirnya sedar bahawa kedua cheetah itu ternyata menerkam istrinya.
     
    "Haiwan-haiwan itu mulai mencakar saya dan saya pun merasakan serangannya di bahagian leher. Saya hanya boleh berteriak dan mengangkat tangan saya, namun saya digigit. Beberapa orang berteriak dan saya pun tidak tahu lagi, apa yang harus saya lakukan untuk menyelamatkan diri," ujar Violet, seperti dikutip Daily Mail, Sabtu (5/5/2012).
     
    Beberapa orang datang menyelamatkan Violet dan Archie pun menggendong isterinya yang baru saja diterkam cheetah. Perempuan asal Aberdeen, Scotland itu menderita luka cakar di bahagian betis, kepala, serta perut. Menurut dokter yang merawatnya, cheetah selalu menyerang bagian perut mangsanya untuk mengeluarkan isi perut. Untung saja, nyawa Violet berhasil diselamatkan dalam insiden mematikan itu.
    (AUL)

    Piranha Ditemukan di Sungai Jepun

    Posted: 05 May 2012 08:30 PM PDT

    ATSUGI - Para petugas lingkungan setempat melarang anak-anak bermain di aliran sungai Zenmyo setelah tiga ekor piranha ditemukan baru-baru ini didekat sungai tersebut. Penemuan ini membuat hairan pihak pemerhati lingkungan Jepun.

    Petugas mangatakan dua ekor dari ikan pemakan daging tersebut ditemukan hari Sabtu (28/4) dan yang satu lagi ditemukan pada hari Isnin (30/4). Ikan-ikan tersebut berukuran 4 inci atau sekitar 10 centimeter. Demikian diberitakan UPI, Jumaat (4/5/2012).  

    Piranha adalah jenis ikan yang biasa ditemukan di sungai-sungai daerah tropis. Umumnya ikan omnivora ini ditemukan di Amerika Selatan.

    Tempat paling ternama yang biasa ditemukan ikan jenis ini adalah Sungai Amazon. Mereka dikenal memiliki gigi yang tajam dan memakang daging dalam waktu cepat.
    Umumnya ikan jenis ini tidak mampu bertahan di cuaca dingin. 

    Di Amerika Syarikat (AS), piranha di temukandi wilayah Sungai Potomac dan Danau Ozarks, Missouri. Pirahan juga ditemukan di Danau Kaptai di Bangladesh.

    Penelitian saat ini tengah dilakukan mengenai kemungkinan ikan buas ini bisa berpindah tempat dalam jarak jauh. 

    Tetapi pada umumnya, perpindahan ikan ke wilayah yang tidak mungkin didiami oleh Piranha disebabkan perdagangan haram. Para pedagang ikan eksotis ini pun melepaskan haiwan ini untuk menghindari penangkapan.
    (faj)

    Mengerikan, Sambaran Kilat Bakar Kemaluan Lelaki 53 Tahun

    Posted: 05 May 2012 08:15 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki yang tinggal di Madrid, Sepanyol, mengalami musibah aneh baru baru ini. Kilat menyambar kemaluan lelaki berusia 53 tahun ini melalui kaki dan membakar kemaluannya. Demikian dilansir Digital Journal, pekan ini.
    Seperi ditulis sebuah akhbar tempatan, Le Mundo,ketika itu lelaki yang namanya dirahsiakan ini sedang berjalan-jalan di venida de La IlustraciĆ³n, sebuah wilayah urban di Tres Cantos, Madrid.
    Tiba-tiba saja, kilat menyambar kakinya dan kemudian menyebar dan membakar kemaluannya. Akibatnya, lelaki ini langsung jatuh pengsan.
    Sang anak kemudian menelepon unit kecemasan yang kemudian merawat luka bakar di kemaluan dan kakinya. Ia kemudian dipindahkan ke Hospital de la Paz untuk menjalani beberapa ujian.
    Sang doktor menyatakan jika si lelaki ini sungguh beruntung kerana jantung dan otaknya tidak terkena sambaran kilat.

    Tragis! Bayi 7 Bulan Tewas Ditinggal Seharian di Dalam Kereta

    Posted: 05 May 2012 08:00 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang bayi berusia 7 bulan ditemukan meninggal  di kerusi belakang kereta pick up panas bersuhu sekitar 90 darjah celcius. Kejadian tersebut terjadi di Sugar Land, Houston, Amerika Syarikat.
    Kejadian berawal saat sang ayah dari menghantarkan anak-anaknya yang lebih tua ke sekolah pada Khamis pagi. Lalu dia pergi ke sebuah konferensi bisnis di sepanjang Freeway Barat Laut dan Utara Loop Barat.
    Sementara itu, bayi itu dalam trak ditinggal seharian kata para pejabat setempat.
    Sekitar pukul 15.45, ia kembali ke rumah keluarga di blok 14000 Pengadilan Sue Maria di Sugar Land. Isterinya kemudian bertanya tentang anak-anak mereka. Dia berlari keluar dan menemukan bayi masih di dalam pick up, kata pihak berwajib.
    Polis setempat dalam penyelidikannya mengatakan kematian bayi tujuh bulan diduga kerana kelalaian atau tanpa pengawasan.

    Bulan paling besar semalam

    Posted: 05 May 2012 07:45 PM PDT


    NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) - Penduduk Bumi dapat melihat imej bulan yang paling besar sepanjang tahun ini semalam.
    Keadaan itu berlaku apabila kedudukan bulan paling dekat dengan Bumi pada jarak 357,000 kilometer.
    Posisi tersebut adalah 24,600 kilometer lebih dekat daripada purata jarak Bumi dengan bulan.
    Saintis Balai Cerap Tentera Laut AS, Geoff Chester berkata, pada kedudukan tersebut, bulan akan kelihatan 14 peratus lebih besar daripada biasa.
    "Namun, anda sukar mengesan perbezaan ini dengan menggunakan mata kasar," kata Chester.
    Menurutnya, fenomena itu yang dinamakan adibulan, akan menyebabkan kejadian air pasang besar ekoran jajaran Bumi dan bulan yang dekat.
    Namun, beliau menolak mitos Barat yang mengaitkan fenomena adibulan dengan peristiwa luar biasa termasuk ramai orang akan menjadi kurang siuman dan bencana alam akan meningkat. - Agensi
    sumber : kosmo online

    9 mayat ditemui tergantung, 14 tanpa kepala

    Posted: 05 May 2012 07:30 PM PDT


    BANDAR RAYA MEXICO - Sembilan mayat ditemui tergantung di sebuah jambatan di bandar Nuevo Laredo, dalam negeri Tamaulipas di timur laut Mexico, lapor media tempatan.
    Laporan berkenaan yang memetik kenyataan pihak berkuasa, menyatakan terdapat kesan penyeksaan pada mayat lima lelaki dan empat wanita terbabit dengan mata mereka turut ditutup.
    Bandar Nuevo Laredo dihuni oleh 370,000 penduduk dan terletak tidak jauh dari bandar Laredo di sebelah sempadan Amerika Syarikat.
    Pada hari yang sama, polis turut menemui 14 mayat tanpa kepala di dalam sebuah kenderaan di pusat bandar ini.
    Polis kemudian menemui kepala-kepala mangsa di dalam beberapa bekas ais di luar bangunan majlis perbandaran Nuevo Laredo.
    Identiti mangsa belum dikenal pasti setakat ini.
    Polis percaya pembunuhan kejam itu mempunyai kaitan dengan sengketa beberapa kartel dadah yang beroperasi di bandar berkenaan.
    Lebih 50,000 orang terbunuh sejak lima tahun lalu dalam jenayah terancang di Mexico. - Agensi
    sumber : kosmo online

    Dewi Cinta mengaku gambar bogel tersebar miliknya

    Posted: 05 May 2012 07:15 PM PDT


    JAKARTA: Selepas gambar mirip sepertinya beredar agak lama, Dewi Cinta semalam tampil mengakui imej itu adalah dirinya.
    Ketika dihubungi melalui telefon, penyanyi itu mengakui gambar berkenaan adalah koleksi yang ada dalam telefon bimbitnya.

    "Telefon itu hilang beberapa hari lalu.


    "Sejak itu, saya mula bimbang jika koleksi gambar peribadi yang tersimpan di dalamnya akan mula terdedah kepada orang lain," katanya. - DH


    sumber : myMetro

    3 sekeluarga dipenjara kerana seksa pengantin remaja

    Posted: 05 May 2012 07:00 PM PDT


    KABUL: Tiga sekeluarga dihukum penjara 10 tahun kerana bersubahat menyeksa seorang remaja yang dikahwinkan dengan lelaki berusia, kata pihak berkuasa semalam.
    Bagaimanapun, pertubuhan hak asasi manusia, Women For Afghan Women, berpendapat hukuman itu tidak setimpal dan akan mengemukakan rayuan.

    Teruduh didapati bersalah memenjara Sahar Gul, 15, di tingkat bawah rumah suaminya yang jauh lebih tua di wilayah Baghlan pada Disember tahun lalu.


    Selain dikurung, Sahar juga dibelasah, dicucuh dengan api dan dicabut kukunya kerana tidak memuaskan hati suami dan keluarga mentuanya.

    Suami Sahar dan seorang iparnya yang didakwa bersubahat dalam insiden itu masih belum ditangkap. - AFP



    sumber : myMetro

    Air mata wanita

    Posted: 05 May 2012 06:45 PM PDT



    AKTIVIS hak asasi wanita India menangis ketika menyertai demonstrasi di New Delhi, semalam. Protes itu diadakan untuk membantah jenayah ke atas wanita di negara itu serta kegagalan polis menanganinya.


    sumber : myMetro

    Kerap tukar pasangan

    Posted: 05 May 2012 06:30 PM PDT


    KUALA LUMPUR: "Pengalaman pertama saya 'bersama' lelaki ialah ketika berusia 12 tahun. Memang takut pada mulanya tapi lepas beberapa kali dipujuk, saya akhirnya mengalah," kata Gee, 17, yang mula terbabit dengan kegiatan cikaro ketika belajar di tahun enam lagi.
    Menurut Gee, sejak itu dia mula ketagih melakukannya dan bagi memuaskan diri dan mencari pengalaman baru, dia melakukannya dengan pasangan berlainan. 
    "Daripada situ, saya mula keluar setiap hujung minggu untuk lepak di lokasi tumpuan sekitar ibu kota sebelum menjadi cikaro dengan bergaul bersama kumpulan mat rempit," katanya.

    Gee, anak bongsu daripada tiga beradik, mengakui kehidupannya berubah apabila ayahnya meninggal ketika dia berusia 10 tahun. Oleh kerana ibunya sibuk menyara keluarga, tiada sesiapa memantau dirinya.



    Kerana sunyi, dia mula belajar melepak bersama rakan lain, termasuk dengan kumpulan mat rempit.



    sumber : myMetro

    Kain ihram kafan anak

    Posted: 05 May 2012 06:15 PM PDT


    KOTA BHARU: "Seminggu sebelum kejadian, saya tidak sedap hati, seolah-olah seperti akan kehilangan ahli keluarga. Saya juga tiba-tiba tergerak membasuh kain ihram yang tersimpan sejak dua tahun lalu untuk digunakan sebagai kain kafan jika berlaku kematian di kalangan ahli keluarga.
    "Perasaan tidak sedap hati itu menjadi kenyataan apabila anak saya lemas dan kain ihram yang dibasuh itu digunakan sebahagiannya untuk kain kafan anak saya," kata Sabariah Jaafar, 46, ibu kepada Abu Hamid Fadzir, 14, yang ditemui lemas di Sungai Machang, Pasir Tumboh, dekat sini, kelmarin.

    Dalam kejadian jam 5 petang, rakan Abu Hamid, Wan Mohd Nazri Wan Mahmud, 15, turut lemas selepas mandi di sungai bersama tiga lagi rakan lain.


    Mayat Wan Mohd Nazri ditemui jam 6.51 petang, manakala mayat Abu Hamid ditemui jam 8.15 malam di dasar sungai tidak jauh antara satu sama lain oleh sepasukan anggota bomba yang melakukan kerja mencari dan menyelamat bersama penduduk kampung.

    Abu Hamid dan Wan Mohd Nazri adalah pelajar Maahad Ar-Rahmah Kenali, Kubang Kerian, di sini, dan masing-masing berasal dari Kota Bharu dan Pasir Puteh. Jenazah kedua-dua pelajar itu dikebumikan pagi semalam.


    Jelas Sabariah, Abu Hamid keluar rumah jam 4 petang bersama empat rakannya dengan menaiki basikal untuk belajar silat, namun tidak menyangka anaknya mandi sungai sehingga lemas.



    Katanya, pada jam 6 petang, rakan anaknya datang ke rumah dan dia terkejut selepas dimaklumkan anaknya lemas di sungai yang terletak lima kilometer dari rumahnya.

    "Pada mulanya, saya tidak membenarkannya keluar kerana cuaca mendung, namun dia berkeras untuk keluar sebelum saya dikejutkan dengan berita kematiannya.


    "Menurut rakannya, mereka memang keluar untuk belajar silat namun kerana tok guru tiada di rumah, mereka ke sungai untuk mandi," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Padang Paduka, Kubang Kerian, di sini, semalam.

    Sabariah berkata, anaknya turut menunjukkan sikap manja ketika dikejutkan untuk solat Subuh pada hari kejadian.


    "Saya pukul dia untuk bangun solat Subuh, tapi dia tidak mengendahkannya, sebaliknya memegang dan mencium tangan saya sebelum dia bangun untuk solat," katanya.


    Dalam pada itu, penduduk kampung, Mohd Yusof Mohd Yunus, 60, berkata, ketika kejadian dia menjala ikan berhampiran tempat kejadian sebelum rakan mangsa datang meminta tolong.


    Katanya, dia bergegas ke tempat kejadian, namun kedua-dua mangsa sudah tenggelam sebelum dia meminta pertolongan penduduk dan menghubungi bomba.


    "Kejadian berlaku pantas dan saya tidak sempat menyelamatkan mangsa, malah hujan lebat selepas kejadian menyebabkan penduduk sukar memberi pertolongan dan terpaksa menunggu bomba," katanya.


    Ketua Zon Bomba dan Penyelamat Kota Bharu, Mohd Shukri Ismail berkata, operasi mencari dan menyelamat mangsa dilakukan Unit Skuba Jabatan Bomba dan Penyelamat Kelantan dengan 15 anggota.


    "Kita menemui mayat pertama (Wan Mohd Nazri) di dasar sungai, jam 6.51 petang. Selepas itu kita terpaksa menghentikan selama sejam berikutan hujan lebat namun selepas cuaca baik, kita meneruskan semula operasi dan mayat kedua (Abu Hamid) ditemui jam 8.15 malam.


    "Kedua-dua mangsa diserahkan kepada polis sebelum dihantar ke rumah keluarga masing-masing," katanya.


    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Assisten Komisioner, Azham Othman ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut.



    sumber : myMetro

    Bangga diri serah tubuh

    Posted: 05 May 2012 06:00 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Dulu digelar bohsia, kini dipanggil cikaro. Maksudnya hampir sama, tetapi yang membimbangkan ibu bapa masa kini ialah remaja perempuan ini terbabit dalam kegiatan tidak bermoral seawal usia 11 tahun, terutama di kalangan keluarga bermasalah.
    Berikutan dibiarkan bebas tanpa pengawasan ibu bapa, mereka berebut-rebut menjadi ratu cikaro di kalangan lelaki bernafsu buas dan samseng jalanan. Bagi melayakkan mereka menjadi ratu, sekali gus mudah mendapat teman, tiga kriteria perlu dipenuhi iaitu seksi, gedik dan berani.
    Demi mengejar gelaran itu, kebanyakan gadis yang sebahagian besarnya berusia belasan tahun, sanggup menyerahkan mahkota diri kepada samseng jalanan yang baru beberapa jam dikenali.

    Berdasarkan tinjauan Metro Ahad, majoriti remaja terbabit berebut gelaran itu kerana menganggapnya sesuatu yang membanggakan, selain mengelak malu ditertawa atau dicop penakut oleh rakan cikaro lain.



    Bertindak atas aduan orang ramai, terutama warga kota yang risau melihat kemunculan kembali gadis bohsia, Metro Ahad melakukan siasatan serta tinjauan di beberapa lokasi tumpuan samseng jalanan sekitar bandar raya.



    sumber : myMetro

    Hilang dara tahun lima

    Posted: 05 May 2012 05:45 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Rupa dan fizikalnya seperti remaja awal 20-an, tetapi hakikatnya usia gadis montok berkulit gebu ini baru menjangkau 14 tahun dan masih bersekolah.
    Lebih mengejutkan, pada usia itu remaja bertudung ini menjadi antara cikaro rebutan dan terkenal di beberapa lokasi 'panas' tumpuan samseng jalanan sekitar ibu kota. 
    Dibesarkan dalam keluarga berantakan dan terbiar tanpa belaian kasih sayang ibu bapa menjadi alasan Nina untuk hidup bebas tanpa batasan agama.

    Namun jauh di lubuk hatinya, dia tetap berkongsi impian sama dengan rakan sebaya lain iaitu menjalani hidup bahagia dan tidak mahu terus selama-lamanya hidup bergelumang dosa.



    Baginya, apa yang berlaku sudah berlalu. Ikuti temubual wartawan Metro Ahad dengan Nina yang menemuinya baru-baru ini.



    sumber : myMetro

    Kesian awek ni

    Posted: 05 May 2012 05:30 PM PDT







    LETAK MAKLUMAT IKLAN

    Bagaimana reaksi kita jika pemandu bas wanita berpakai seksi begini?

    Posted: 05 May 2012 05:15 PM PDT



    Gambar ini dirakam di sebuah bas di negara China

    Tengok wanita seksi tak sedar hidung berdarah

    Posted: 05 May 2012 05:00 PM PDT

    Sales Promotion Girls (SPG) selalu di gunakan  untuk sesuatu pelancaran sesuatu produk seperti auotomotif, launching produk baru, atau promosi perniagaan yang lainnya. Tentunya SPG cantik dan seksi yang dipilih agar tempat pelancaran produk di kunjungi.

    Tahukah Anda bahAwa SPG seksi dan cantik itu boleh membuat pemuda keluar darah dari hidung? Inilah yang terjadi kepada seorang pemuda yang sedang sibuk mengambil gambar SPG yang seksi sedang mengenalkan produk.Dia tidak sedar hidungnya berdarah kerana terlalu kagum dengan keseksian SPG itu.Cuba perhatikan gambar dibawah...



     SPG ini meyedari yang hidung lelaki itu berdarah.......

     Dia memberikan tisu kepada lelaki tersebut...


    Louisa Francis, Wanita Dengan Fobia Terhadap Butang

    Posted: 05 May 2012 04:45 PM PDT

    Fobia datang dalam bentuk yang bermacam-macam, mulai dari ketakutan terhadap haiwan, serangga tertentu, ketinggian, sampai pada sesuatu yang lebih aneh seperti takut pada angka 13.

    Namun, Louisa Francis asal Newcastle, Inggris, ternyata mempunyai sebuah phobia yang boleh dikatakan sangat aneh, kerana ia menghidap koumpounophobia, yang ertinya ia merasa takut pada butang baju.
    Ibu rumah  berusia 30 tahun tersebut selalu panik jika berhadapan dengan butang, dan bahkan sampai melarikan diri jika butang  ditempatkan terlalu dekat dengannya.



    Fobia anehnya ini dimulai saat ia berusia tujuh tahun, setelah sebuah permainan anak-anak yang menggunakan butang membuatnya takut setengah mati, sehingga ia harus melarikan diri.
    Kerana ketakutannya itu, Louisa membeli pakaian yang tanpabutangbagi Ia dan putrinya Bobby, dan memilih zip  sebagai gantinya.



    "Aku tahu itu tidak rasional, dan saya jelas tahu sebuah butang tidak dapat menyakiti saya, atau bahkan bergerak, tapi ada sesuatu tentang bentuk dan teksturnya yang membuat saya ketakutan." jelas Louisa.
    Meskipun begitu, butang pada seluar jeans ternyata adalah suatu penegcualian bagi Louisa, kerana butang seperti itu tidak memiliki 'nuansa' dan tekstur yang sama dengan versi plastik yang mengilap.

    Tip penjagaan jam tangan

    Posted: 05 May 2012 04:30 PM PDT

    Ramai yang memakai jam tangan kadang-kadang mengambil remeh tentang penjagaannya.Walaupun mahal atau murah jam tangan perlu di jaga agar ketepatan waktu tidak 'lari'.Antara tip untuk penjagaan jam tangan ialah :

    • Pastikan ia disimpan di dalam bekas jam setiap kali lepas menggunakannya
    • Tidak menggunakannya untuk aktiviti lasak kecuali jam yang di khaskan untuk aktiviti tersebut
    • Guna kan jam yang sesuai mengikut keadaan aktiviti yang di lakukan seperti bersukan,bersiar-siar dan sebagainya
    • Setiap kali jam kehabisan bateri,jangan tangguh untuk menggantikan dengan bateri yang baru
    • Jangan mandi bersama jam tangan meskipun ia kalis air,lama-kelamaan jam itu akan rosak


      Perempuan ini tipu polis hidup-hidup

      Posted: 05 May 2012 04:15 PM PDT

      Seorang perempuan di negara bahagian Washington berhasil mengundang simpati rami warga Amerika Syarikat (AS) setelah mengaku jadi korban penyiraman asid oleh seorang wanita tidak dikenal.

      Namun, setelah diselidiki polis, perempuan bernama Bethany Storro itu mengeluarkan pengakuan yang mengejutkan publik. Ternyata dia sendiri yang menyiram cairan berbahaya itu ke wajahnya.

      Tak jelas apa motif Storro sampai dia berbuat nekat. Yang jelas, wajah perempuan berusia 28 itu menjadi rosak.


      Cairan yang disiramkan ke wajahnya itu sejenis hydrochloric atau asam belerang. Sebelumnya, berita penyerangan atas Storro merebak di banyak media AS. Kerana hebatnya kebohongan yang dia buat, polis bahkan sempat membuat sketsa wajah pelaku berdasarkan rekaan Storro.

      Pengakuan Storro itu diungkapkan Clifford Cook, ketua polis Vancouver, yang merupakan salah satu kota di negara bahagian Washington, AS. Cook mengaku belum mengetahui motif dibalik tindakan nekad Storro ini.


      "Selama penyiasatan, beberapa keganjilan muncul terkait tuduhan serangan atasnya. Pada ketika dimintai keterangan, akhirnya Storro mengaku dia melukai dirinya sendiri," ujar Cook seperti dilapor dari laman Associated Press.

      Storro pada awal September mengaku bahawa seorang wanita tidak dikenal telah menyiramkan sejenis cairan ke wajahnya. Saat itu Storro hendak menuju ke sebuah kedai Starbuck Coffee di daerah Vancouver, Washington.

      Kepada polis dan media, dengan wajah seluruhnya diperban, Storro menggambarkan pelaku adalah seorang wanita kulit hitam berusia antara 25 sampai 35 tahun. Pelaku ini mengenakan kaus dan seluar hijau.

      Menurut Strorro, sebelum menyiramkan cairan tersebut, wanita itu mengatakan "Hey, wanita cantik, mahu minum ini?". Wanita imajinasi Strorro ini langsung menjadi buruan nombor satu polis.

      Akibat kes buatannya ini, Strorro mendapatkan simpati dari seluruh Amerika, bahkan dari dunia. Dia mengaku mendapatkan surat dari seluruh dunia perihal kesnya. Strorro juga rencananya akan muncul di salah satu episode Oprah Winfrey Show, namun dibatalkan.

      Publik yang prihatin juga sempat menggalang dana di Bank komuniti Umpquah dan Riverview. Saat ini, para detektif di Vancouver tengah berusaha untuk mengembalikan semua wang yang disumbangkan untuk Storro.

      Komandan polis Vancouver, Marla Schuman, mengatakan bahawa kes penyerangan terhadap Storro telah membuat pejabat polis kecil itu sibuk.

      "Kami menghabiskan waktu ratusan jam untuk melakukan penyiasatan .Kes ini benar-benar menguras dana dan SDM kepolisian yang kita punya," ujarnya seraya menambahkan bahawa Storro akan dikenakan dakwaan atas laporan palsu kepada polis.

      Tidak jelas apakah Storro mendapat gugatan hukum atas kebohongan yang dilakukannya

      Demi Iklan, Stesen Keretapi di ubah menjadi Padang Rumput

      Posted: 05 May 2012 04:00 PM PDT

      Bayangkan Anda keluar dari kereta api dan langsung memijak padang rumput sejuk, yang tepat berada di tengah-tengah kota. mungkin hanya menjadi bagian dari halusinasi kita. Tapi dia Auckland New Zealand sebuah perusahaan susu raksasa (meadow) membuat khayalan tadi menjadi kenyataan!

      sebelum di ubah :


      Britomart Station tepatnya, demi kepentingan iklan yang akan di buat pihak perusahaan meadow, stesen kereta api itu di tukar menjadi padang rumput hijau yang indah.
      mereka mengubah sekitar 1.250 meter persegi lantai , menjadi padang rumput yang hijau.
      menurut rencana, mereka akan membuat 8 iklan sekaligus di lokasi tersebut

      berikut keadaan stesen setelah di ubah :



      Pelihara lembu dah macam pelihara kucing

      Posted: 05 May 2012 11:00 AM PDT





      macam-macam ragam manusia...


      Polis kena terajang kat muka

      Posted: 05 May 2012 10:45 AM PDT



      LETAK MAKLUMAT IKLAN

      • Digg
      • Del.icio.us
      • StumbleUpon
      • Reddit
      • RSS