Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Pelakon Propa Diganggu Suami Orang

Posted: 02 Apr 2012 11:12 PM PDT

Attention seeker atau kaki propa! Itu adalah antara gelaran yang boleh disemburkan kepada pelakon wanita yang cuba mencipta kontroversi.

Sebelum ini dia pernah menabur cerita kononnya seorang jejaka bertaraf vvip sering mengajaknya keluar sampai sanggup melakukan apa sahaja demi mendapatkan perhatiannya. Sedangkan, jejaka itu tidak pernah melayan kerenah pelakon ini kerana sudah mempunyai kekasih yang memang cantik orangnya.

Tak dinafikan, kontroversi sedemikian sedikit sebanyak menaikkan nama pelakon sehingga menarik perhatian seorang pengarah. Apa taknya, kisah vvip itu digantikan pula dengan kisah cinta bersama seorang pengarah yang memang kacak orangnya. Barangkali terlampau profesional sampai ke mana-mana orang sering melihat mereka bersama.

Tak cukup dengan itu, pelakon ini dengan bangganya melayangkan kisah propa yang terbaru kepada krew produksi. Menurut sumber, pelakon ini menayang mesej di Blackberry Messenger (BBM) kononnya dia kini menjadi perhatian lelaki berstatus datuk, suami kepada seorang hos rancangan tv. Dikhabarkan, lelaki itu cuba mengajak pelakon ini keluar dating berdua bersama.

Haih, pelakon ni tak kenal erti serik nampak gayanya. Yang pelik, dia nak dikaitkan dengan lelaki yang ada status sahaja. Barangkali, dia ingat dia ni taraf sosialit sangat kot…

Foto: Sekadar Penyedap Mata

Tuesday Trailer : Street Dance 2 3D Mengancam Adrenalin!

Posted: 02 Apr 2012 09:50 PM PDT

Filem bertemakan tarian seakan tidak lapuk ditelan dek zaman apabila ia sentiasa menjadi pilihan utama di hati peminat filem seluruh dunia. Sambutan terhadap filem sebegini dapati dibuktikan melalui jumlah kutipan untuk tema seangkatan dengannya yang sering mencecah kutipan box office.

Street Dance 2 3D, merupakan buah tangan terbaru hasil sentuhan 2 orang pengarah iaitu Max Giwa & Dania Pasquini akan menjengah layar perak mulai 30 Mac 2012. Filem ini menjanjikan adrenalin bagi setiap aksi-aksi yang 'wow' sekaligus membuatkan anda, sebagai penonton melekatkan dengan jalan cerita yang sangat menarik.

Sekuel kedua terbitan Vertigo Films ini berkisarkan penari jalanan, Ash (Hentschel) telah dimalukan di khayalak ramai oleh krew tarian yang berasal daripada Amerika, Invincible. Bagi membuktikan bakatnya, Ash & Eddie (George Sampson) menjelajah ke seluruh dunia bagi mencari penari terbaik sebagai krew baru, dan mereka menjanjikan stail tarian yang tak dijangka.

Street Dance 2 3D juga menjalani pengambaran di beberapa lokasi utama bagi memberikan perspektif yang lebih menarik bagi setiap stail tarian yang dipertontonkan. Perkembangan jalan cerita sekuel ini turut menyaksikan hero utama telah jatuh cinta dengan seorang penari Salsa yang cantik disamping diaberjaya menemui erti sebenar kesungguhan untuk berjaya sebagai penari bertaraf dunia.

Enjoice trailer berdurasi 1 minit, selepas ini.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Karnival Yuan Menampilkan Artis TVB Hong Kong

Posted: 02 Apr 2012 08:41 PM PDT

Lokasi Pertama Karnival Yuan Menampilkan Artis TVB Hong Kong

Bermula dari tahun 2010, Karnival Yuan ntv7 telah pun menjelajah ke 13 buah lokasi dan berjaya menarik seramai 235,000 pengunjung. Ternyata karnival ini telah berjaya mendapat tempat di hati komuniti berbangsa Cina di negara ini. Karnival terbesar Saluran Ceria Anda itu kini memasuki tahun ketiga dan berhasrat untuk meneruskan keceriaan dan membawa pelbagai aktiviti menarik buat para pengunjungnya nanti.

Lokasi pertama karnival ini bakal bermula di Kompleks Rakan Muda Puchong, Selangor pada 31 Mac dan 1 April (Sabtu & Ahad) untuk memeriahkan lagi hujung minggu komuniti di sana. Menarik di sini, penampilan istimewa pelakon lelaki TVB Hong Kong, Mak Cheung Ching, yang yang sering menghiasi drama bersiri Hong Kong akan turut serta dalam mempromosi antara lainnya drama The Stew of Life yang masih bersiaran di ntv7 setiap Isnin hingga Rabu jam 11 malam pasti mendapat tumpuan pengunjung di hari Ahad nanti.

Yuan Carnival Logo

YB Senator Gan Ping Sieu, Timbalan Menteri Belia dan Sukan akan turut melapangkan masa di dalam pelancaran karnival itu nanti pada hari Sabtu nanti.

Penganjur juga akan mengumumkan pembaharuan yang diwujudkan tahun ini iaitu pembahagian zon kepada empat zon iaitu Zon Hiburan, Zon Pendidikan dan Budaya, Zon Dagangan dan Zon Suka ria di mana setiap aktiviti yang sesuai akan dijalankan mengikut zon tersebut. Zon Hiburan akan membawa anda kepada aktiviti persembahan pentas, beramah mesra bersama selebriti, konsert mini, pertandingan berbentuk hiburan dan pelbagai lagi. Peminat filem Jack Neo pasti akan teruja dengan aktiviti promosi "We Not Naughty". Selain itu, Soo Wincci juga akan menghiburkan peminatnya dengan lagu terbarunya. Penyampai berita ntv7 juga bakal berada di sana.

Zon Pendidikan dan Budaya pula akan membawa anda aktiviti bengkel dan pesta buku. Danell Lee juga akan berkongsi kisahnya yang penuh inspirasi di gerai World Vision. Sementara itu Zon Dagangan adalah tempat di mana orang ramai boleh membeli pelbagai jenis makanan dan jualan lambak. Akhir sekali adalah Zon Suka ria di mana aktiviti permainan buat anak-anak disediakan.

Orang ramai akan berpeluang untuk belajar lebih mengenai pemeliharaan alam sekitar dengan pelbagai aktiviti hijau yang akan berlangsung di gerai "Go Green". Aktiviti kraf menggunakan bahan terpakai bakal dimanfaatkan pengunjung. World Vision, organisasi yang memberikan nasihat akan menumpukan kepada kanak-kanak, keluarga dan komuniti dalam membasmi kemiskinan dan ketidakadilan di gerai khas yang bertujuan memberi kesedaran.

Mereka yang minat membaca pasti akan menemui bahan baca menarik di pesta buku yang dkendalikan Fo Guang Publication Sdn. Bhd dan Green Fiction di karnival tersebut. Selain itu, Wellness Lab dan juga Hospital Kanser Fuda dari negara China akan memberikan pemeriksaan kesihatan percuma kepada pengunjung. Bukan itu sahaja, Joey Yap Consultant Group (JYCG) akan berkongsi kepakaran mereka dalam bidang Feng Shui dan tips memperbaiki diri untuk kedua-dua hari karnival itu berlangsung.

Berita baik buat mereka yang kaki karaoke adalah sebuah pertandingan akan diadakan bagi mencungkil bakat nyanyian mereka. Lainnya kali ini adalah tiga orang peserta teratas di setiap lokasi akan di bawa untuk bertanding di lokasi terakhir bagi mencari peserta yang terbaik untuk dinobatkan sebagai juara. Sementara itu, pengunjung juga akan berpeluang membawa pulang hadiah menarik seperti pakej percutian, perkakasan rumah, baucar dan bermacam-macam lagi melalui sesi cabutan bertuah.

Karnival Yuan ntv7 2012 juga akan memilih Sabah dan Negeri Sembilan buat pertama kalinya sebagai sebahagian lokasi yang akan dijelajah kali ini. Ini menjadikan keseluruhan lapan lokasi buat tahun ini termasuklah Pulau Pinang, Perak, Selangor, Johor dan Sarawak yang akan dilawati sepanjang bulan Mac sehingga Disember nanti.

Dalam sebuah sidang media yang berlangsung sebelum ini di Eastin Hotel, Petaling Jaya, Airin Zainul, Pengurus Besar Kumpulan ntv7 & 8TV melahirkan perasaan gembiranya dengan sokongan yang diberikan pelbagai pihak sepanjang dua tahun terdahulu dan bertekad untuk memastikan sesuatu yang lebih baik buat tahun ini. "Ia memang mengagumkan melihat perkembangan karnival ini sejak tahun 2010 dan kesan impak yang terrhasil sepanjang dua tahun lepas. Ini tentunya memberikan kami motivasi dan dorongan untuk melakukan sesuatu yang lebih baik buat tahun 2012. Kami juga amat bersyukur dengan sokongan dan kemurahan yang diberikan oleh rakan dan para penaja kami," kata Airin.

Menyertai karnival ini buat pertama kalinya sebagai penaja perak adalah Sports Toto, yang akan cuba membantu mereka yang kurang bernasib baik melalui inisiatif dan kerja amal mereka di semua lokasi tahun ini. Sementara itu one FM dan akhbar Guang Ming Daily akan terus menjadi rakan media rasmi untuk membantu dan tetap menyokong karnival ntv7 itu.

Jangan terlepas karnival ini nanti di lokasi-lokasi yang berikut:

31 Mac – 1 April Puchong, Selangor Kompleks Rakan Muda Puchong
14 April – 15 April Seberang Perai, Penang Auto City
12 Mei – 13 Mei Kota Kinabalu, Sabah Kadazandusun Cultural Association Sabah (KDCA)
16 Jun – 17 Jun Mambang Diawan, Perak Mambang Diawan Hall
11 Og – 12 Og Seremban, Negeri Sembilan Dewan Perbandaran Seremban
6 Okt – 7 Okt Sibu, Sarawak Persatuan Foo Chow
10 Nov – 11 Nov Batu Pahat, Johor Batu Pahat Mall
8 Dis – 9 Dis Selangor (akan diberitahu kelak)

Karnival Yuan ntv7 diwujudkan untuk bersama penonton setianya di seluruh Malaysia. Acara yang melibatkan komuniti ini dirasmikan pada tahun 2010 dan dicipta khas buat penonton Saluran Ceria Anda.

Untuk maklumat lanjut mengenai Karnival Yuan layari www.ntv7.com.my atau ikuti ntv7 di Facebook dan Twitter.

Mak Cheung Ching

Mak Cheung Ching in The Stew Of Life2

Mak Cheung Ching in The Stew Of Life

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Hong Kong Disneyland
  • Projek Pistol Mewakili Malaysia Ke Hongkong Asia Pop Music Festival
  • Nikki, Colabr8, Elyana di Karnival Jom Heboh 2008
  • AVRIL LAVIGNE LIVE IN HONG KONG CONTEST
  • The 2011 Barclays Asia Trophy
  • Fly-Thru With Airasia From Hong Kong, Macau & Guangzhou
  • CI Asia Hong Kong's King of Thieves
  • News Edison Chan Scandal Hong Kong Star Cecilia Cheung Nude
  • Karnival & Konsert Suara Kami Anjuran Astro
  • In Memory of the Hong Kong Superstars Leslie Cheung & Anita Mui
  • Celebrity Chef Jamie Oliver Heats Things Up On 8TV

    Posted: 02 Apr 2012 08:35 PM PDT

    CELEBRITY CHEF JAMIE OLIVER HEATS THINGS UP ON 8TV

    JAMIE OLIVER'S FOOD REVOLUTION

    TX Date : 26th April 2012
    TX Day : Thursday
    TX Time : 10.30pm
    Episodes : 6 x 60 mins
    Language : English

    Food glorious food is what's making its way to 8TV as the cheeky and fervent Brit Chef Jamie Oliver takes on the high statistics of obesity, heart disease and diabetes. With the majority of kids tipping the scales and classifying pies as one of the major food groups, its time to thank God, our waist lines and heart valves that Jamie Oliver is around!

    Jamie's Food Revolution follows the TV chef personality and campaigner for healthy food, as he travels to America to raise awareness of the growing obesity crisis and aims to get people cooking and eating good food again. By talking and educating people, Jamie attempts to show individuals the incredible rewards that come with cooking for themselves and the people they love.

    Celebrity Chef Jamie Oliver

    After noticing the diet struggle in the US and how kids were growing up overweight and malnourished from a regimen of processed foods, Jamie goes straight to the heart of the problem and looks at the challenges facing people in their homes, workplaces, schools and supermarkets. Jamie's mission is to begin a chain reaction of constructive change across the country. After studies revealed that the children of this day and age are the first generation to live shorter lives than their parents, Jamie heads down to Huntington, West Virginia, the town once labelled the fattest in the United States to make it clear that it is time for change – it is time for a Food Revolution!

    He says: "The time is right for people to rediscover the sense of pride, satisfaction and fun you can get from cooking for the people you love. There's an incredible community in Huntington, and I want this experience to be a celebration of what we can achieve when people come together. I want to prove that turning around the epidemic of obesity and bad health doesn't have to be boring or dull in the slightest. Wonderful stories will unfold in Huntington, and hopefully this will inspire the rest of the United States."

    "My favourite chef is now on 8TV. Jamie Oliver wants to start a food revolution to get people cooking fresh food again in Jamie Oliver's Food Revolution .As far as I'm concerned he can do no wrong. It's really overwhelming to see the number of people who have come out to support the Food Revolution. It's going to be a mouthwatering, exciting and healthy month. "said Ms. Airin Zainul, Group General Manager of 8TV & ntv7.

    The Food Revolution campaign has made an impact in the US with over 600,000 signatures on the official petition and attracted support from celebrities including Jennifer Aniston, Ricky Gervais, Queen Raina and Oprah Winfrey.

    Catch the messy cooking skills, quirky abbreviation of the word "brilliant" and deliciously easy to do recipes as Chef Jamie Oliver shows us that healthy cooking does not have to be a boring chore, in Jamie Oliver's Food Revolution beginning, Thursday, 26th April 2012 at 10.30pm exclusively on 8TV. ¬8TV is also on Astro's Channel 708. You can catch your favourite shows as Catch Up on www.8tv.com.my / www.tonton.com.my or follow us via www.facebook.com/8TVfb , www.twitter.com/8tv and www.youtube.com/8tvaddicts

    Celebrity Chef Jamie Oliver

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Jamie Lynn Spears is Pregnant
  • Buatan Orang dan Chef Mana Yang Sihir Chef Wan?
  • A Culinary Collaboration Airasia X & Chef Shingun
  • Jamie Lynn Spears, Girlfriend Casey Aldridge, Is Not Pregnant?
  • Top Chef S6
  • Top Chef Masters
  • Swarms Dan Arlington Road di TV2
  • Filem Haru Biru: Sinopsis
  • Ax Men Season 3
  • Celebrity Karaoke Tiru Karaoke Showdown
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Sensasi

    sumber :-

    Sensasi


    Erra Fazira dan Engku Emran raikan harijadi Aleesya secara berasingan?

    Posted: 02 Apr 2012 05:23 PM PDT

    Gossip perkahwinan Erra Fazira dan Engku Emean semakin diperkatakan oleh industri hiburan dan wartawan.
    Sebelun nie kedengaran pergolakan rumah tangga mereka bergolak apabila dikatakan tidak lagi tinggal sebumbung , Engku Emran tertekan kerana Engku Emran tertekan belum
    Mendapat kerja serelah tamat kontrak dengan suria fm.

    Ada gossip liar mengatakan kini Engku Emran dah berkahwin lain dengan belas rakan sekerja nya? Sensasi pun tak dapat pastilan kesahihan cerita nie.. Wait for melodi untuk terjah..

    Terbaru Engku Emran dan Erra meraikan hari jadi aleesya secara berasingan..

    Comel Aleesya makin besar makin iras wajah Erra








    So i came downstairs the boss was bz wt her ipad i asked whatcha
    doing Aicha? she juz replied "work"! - Emran












    Safee Sali bercerai talak satu dengan isteri

    Posted: 02 Apr 2012 08:39 AM PDT


    Bintang bola sepak negara, Safee Sali, 28, yang baru saja melancarkan komik berjudul Super Safee disahkan baru saja bercerai sebentar tadi.

    Menurut laporan media, Safee telah melafazkan cerai talak satu terhadap isterinya, Sabrina Yusof di hadapan Hakim Syarie Fouzi Mokhtar, hari ini.

    Prosiding cerai yang dijalankan secara tertutup ini turut dihadiri oleh peguam dari kedua-dua belah pihak.

    Punca penceraian pasangan ini masih belum diketahui.

    Walau bagaimanapun, peguam syarie Sabrina, Nashuha Abdul Hadi memberitahu bahawa perceraian itu adalah secara baik dan tuntutan perceraian akan diselesaikan atas persetujuan bersama.

    Kedua-dua Safee dan Sabrina telah hadir di mahkamah.

    Pasangan ini mempunyai dua anak perempuaniaitu Nur Syaza Syaqina berumur tiga tahun dan Nursyasya Safirna berumur satu tahun

    Mereka telah mendirikan rumah tangga pada 2007 selepas berkenalan ketika pemain kelahiran Kajang, Selangor itu masih beraksi bersama Sarawak dalam saingan Liga Perdana.

    Komen Datuk Siti Nurhaliza tentang isu Datuk K berkahwin dengan Rozita Che Wan

    Posted: 02 Apr 2012 05:37 PM PDT

    Datuk Siti Nurhaliza dan Datuk K memang pasangn romantis yang sering ke sana sini bersama-sama.
    Tapi entah kenapa Rozita Che Wan sering dikaitkan dengan Datuk K.
    Dulu semasa awal perkahwinan Siti lagi, Rozita digossipkan sudah berkahwin dengan Datuk K, dan dikatakan Datuk K membeli kereta BMW untuk Rozita..

    Kini apabila cerita anak Rozita lari dari rumah kerana merajuk, sekali lagi Rozita dikaitkan bakal berkahwin, ada juga yng ckp sudah berkahwin dengan Datuk K, kononnya anak rozita merajuk apabila rozita berkahwin dengan Datuk K.

    Mungkin ada yang cemburu dengan kebahagiaan Siti?

    Menurut Rozita, dia mungkin akan menyaman org yang menyebarkan firnah tersebut supaya jangan teis menerus menfitnah dan merosakkan rumahtangga orang lain.. sensasi rasa mmg patut pun .. Huhu


    "Sebolehnya Siti pun tak mahu komen sebab lagi Siti bercakap, lagi berpanjangan isu ini. Siti tahu gosip ini dari ruangan Internet. Sejujurnya, Siti tak ada pun rasa nak marah ke, rasa sedih ke atau apa pun sebab Siti dah lali dengan dakwaan sebegini rupa ",

    "Siti pun tak pernah tanya suami mengenai isu ini sebab Siti tahu cerita ini semua tak betul. Geram tu memang adalah tapi kalau kita layan sangat cerita macam ini, kita juga yang akan pening kepala nak fikir pasal benda-benda ini."

    Mengulas mengenai perhubungannya dengan Rozita Che Wan, Siti mengakui tidak ada masalah langsung yang timbul dek penyebaran gosip ini.

    "Tak ada sebab untuk Siti bermusuh dengan beliau. Siti jumpa kak Rozita pun, Siti akan tegur macam biasa. Tak ada sebab Siti nak lari dari dia ke atau anti dia. Siti tahu hakikat cerita ini tak benar", ujar penyanyi kelahiran Kg Awah, Temerloh ini.

    Ditanya sama ada beliau akan mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap si penyebar fitnah tersebut seperti mana yang Rozita akan lakukan, Siti memberitahu, "Memang ada terfikir nak ambil tindakan yang sama tapi susah nak cari orang dalam alam maya ini. Tapi kalau Siti dapat orang tu, tahulah Siti nak buat apa.

    "Kita berserah dan berdoa kepada Allah agar penyebar fitnah itu kembali ke pangkal jalan dan diampunkan dosanya. Itu saja cara yang terbaik. Siti pasti dia pun tahu fitnah itu lagi dahsyat dosanya dari membunuh. Siti hanya mampu sabar dan tahap kesabaran Siti hanya Allah saja yang tahu."
    "Datuk K agak tertekan apabila rakan-rakan serta saudara mara bertanya akan kesahihan gosip tersebut. Apa-apapun, sikit pun Siti tak pernah nak mencurigai apa yang suami Siti buat. Insya-Allah, Siti lagi mengenali suami sendiri. Datuk K pun lepas kerja terus balik rumah dan meluangkan masa bersama Siti," tambah Siti

    Nama sebenar Aaron Aziz ialah Mat Haron Mustapha bin Mat Aziz Mustafa?

    Posted: 02 Apr 2012 05:37 PM PDT


    Agak kelakar jugak kalau nama aaron Aziz yang kedengaran "modern" rupanya bernama Mat Haron...hehe

    Sekarang nie kecoh di alam maya yang nama sebenar Aaron aziz dah terbongkar.Namun Diyana Halik iaitu isteri Aaron Aziz menafikan ..

    Mungkin sekadar April fool je kot.maklumlah gambar tersebut mula disebarkan semalam iaitu 1 April 2012..



    "Apa yang saya boleh pastikan, dakwaan tersebut adalah palsu semata-mata. Nama sebenar Aaron ialah Aaron Mustapha bin Aziz dan bukannya Mat Haron Mustapha Bin Mat Aziz Mat Mustapha seperti yang didakwa dan seperti yang tertulis dalam kad pengenalan berkenaan.

    "Saya juga baru mengetahui berkenaan hal ini melalui Twitter dan belum berkesempatan bercerita kepada Aaron kerana dia masih berehat kerana demam.

    "Jika anda tidak percaya atau menganggap saya mahu menyembunyikan hal sebenar, anda boleh bertanyakan mana-mana produksi yang pernah Aaron bekerja untuk mendapatkan kepastian nama sebenar Aaron daripada pasport miliknya," jelas Diyana.

    Diana juga berkata, kejadian ini adalah sekadar perkara yang mahu diada-adakan.

    Dia juga berkata, mungkin ada individu yang kurang senang atau juga tiada kerja selain mengada-adakan berita-berita seperti ini.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Ilmuwan Jepun Mengembangkan Poster yang dapat Bereaksi Jika Dicium [Video]

    Posted: 02 Apr 2012 09:45 PM PDT



    Salah satu keuntungan kemajuan teknologi adalah membuat hal-hal yang dulu terlihat gila menjadi normal. Salah satu contohnya seperti poster 'kissable' yang masih dalam tahap pengembangan ini.


    Gadis 20 Tahun Miliki Berat Badan 20 Kg

    Posted: 02 Apr 2012 09:30 PM PDT

    RUSIA - Ksenia Bubenko adalah gadis Rusia yang sejak dulu sangat terobsesi untuk menurunkan berat badan sehingga sering melakukan diet ketat seorang diri. Tetapi berat badannya saat ini diluar batas normal.

    Obsesinya itu berbalik mematikan kepada bentuk tubuhnya. Sekarang dia hanya memiliki berat badan 20 kg di usianya ke 20 tahun. 

    Seperti dilansir Emirates 247,Isnin (2/4/2012), dengan tinggi badan sekitar 150 meter, Ksenia pastinya terlihat seperti campuran kulit dan tulang saja. 

    Foto bentuk tubuhnya sudah beredar di dunia maya sejak dia tampil dalam acara talk show di Rusia. 

    Banyak orang-orang yang menganggap itu adalah hal yang sangat menakutkan jika ditiru. Berat badan Ksenia ini tentunya contoh buruk bagi perempuan muda lainnya.

    Memiliki berat badan 20 kg di usia 20 tahun tentunya tidak memenuhi standar kesehatan sebagaimana mestinya. 
    (faj)

    Loh, Paris Hilton Melorotkan Seluar Dalam di Depan Umum

    Posted: 02 Apr 2012 09:15 PM PDT


    infospesial.net -  Merasa tak nyaman dengan seluar dalamnya, Paris Hilton melorotkan seluar dalamnya didepan umum. Dilansir dari Dailymail, selebriti kontroversi ini tak ragu melorotkan seluar dalam untuk membetulkan seluar dalamnya yang  terselit. 

    Hal ini membuat publik dibelakangnya mampu melihat jelas belahan Paris saat itu. Hal ini pun tidak disia-siakan paparazzi yang ada disana. Gambar yang menunjukkan aksi gila Paris itu pun beredar luas di dunia maya. 



    Paris sendiri tampak menikmati hal yang ia lakukan, dirinya yang mengenakan bikini putih dengan motif hitam itu sempat tertawa dan tersenyum sebelum akhirnya berbalik dan memulai aksinya.



    Paris pun berjalan dengan penuh percaya diri untuk bergabung dengan teman-temannya. Paris sendiri saat itu sedang berada di Sydney, Australia untuk percutian

    10 Selebriti Paling 'Overexposed' Versi Forbes

    Posted: 02 Apr 2012 09:00 PM PDT


    infospesial.net -  Semenjak nama Kim Kardashian melonjak lewat program realitinya yang mengekpos kegiatan sehari-harinya. Kim pun banyak menui pro dan kontra, bahkan tak seidkit para selebriti Hollywood yang menganggap aksi Kim tersebut sebuah hal bodoh, dimana menjual privasi hanya untuk terkenal.

    Dengan tema 'Most Overexposed Celebrities' atau 'Selebriti yang Terlalu Banyak Diekspos', Forbes melansir 10 nama selebriti yang 'tampangnya' ada di mana-mana. Survei ini dipimpin oleh sebuah perusahaan yang bergerak di jasa riset bernama E-Poll.

    Survei ini dilakukan secara menyeluruh oleh warga Amerika secara online. Mulai dari tokoh yang paling berpengaruh, hingga selebriti yang paling efektif memasarkan diri, baik secara sadar publik, penampilan hingga faktor lainnya. Dan Kim Kardashian menduduki posisi pertama 'Most Overexposed Celebrities'.

    Dan Berikut ini daftar lengkap 10 selebriti paling overexposed menurut Forbes:

    1. Kim Kardashian, 65%
    2. Lindsay Lohan, 64%
    3. Nicole "Snooki" Polizzi, 64%
    4. Nadya "Octomom" Suleman, 62%
    5. Paris Hilton, 60%
    6. Kate Gosselin, 57%
    7. Mike "The Situation" Sorrentino, 56%
    8. Kourtney Kardashian, 53%
    9. Levi Johnston, 51%
    10. Khloe Kardashian, 51%

    Inilah Foto Diana dan Dua Puteranya yang Belum Pernah Dilihat

    Posted: 02 Apr 2012 08:45 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Foto mendiang Putri Diana dan dua anaknya, Putera William dan Putera Harry, yang belum pernah ditunjukkan akhirnya dipamerkan di acara BBC's Antiques Roadshow, kelmarin malam. Foto ini pun mengundang  kagum para ahli.
    Dalam foto itu, tampak Putri Diana berfose formal tapi dengan senyum berseri-seri, sementara William muda dan Harry berlutut tanpa menggunakan alas kaki di kedua sisi Diana. Berbeza dengan ekspersi ibu mereka, kedua pengeran itu tampak murung.
    Ceritanya, kedua pangeran itu rupanya sudah bosan pada sesi pengambaran itu. Tapi secara tiba-tiba mereka ditarik untuk ikut berfose. Foto diambil oleh Lord Snowden, bekas suami Putri Margaret.
    Asisten peribadi Lord Snowdon yang menyebutkan namanya hanya sebagai Evelyn menceritakan kisah foto tersebut. Kala itu adalah akhir dari sesi foto. Dua putera itu berpakaian rasmi dan ibunya tiba-tiba membawa mereka untuk ikut berpose.
    Clive Farahar, seorang ahli mengatakan, ini adalah foto yang sangat fantastik. Anak-anak itu mengenakan pakaian sederhana kenegaraan dan tidak memiliki sepatu. "Pengasuh rupanya juga memberi mereka stoking kaki sejauh yang saya boleh melihat," katanya.
    Selain foto ini, ada juga beberapa foto lainnya yang belum pernah dipamerkan ditampilkan dalam acara ini. Tapi Farahar sangat terkesan pada yang satu ini.

    Boneka Barbie Botak untuk Anak-anak Penderita Kanser

    Posted: 02 Apr 2012 08:30 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Perusahaan pembuat boneka Barbie, Mattel, akan segera mengeluarkan sebuah boneka perempuan, tanpa rambut, sebagai bentuk dukungan terhadap para anak-anak penderita kanser.

    Menurut Juru Bicara Mattel, Alan Hilowitz, boneka itu, akan mereka namai Teman Barbie, dimana ia akan dilengkapi dengan wig, topi, syal, dan asesoris.
    Ia mengatakan, boneka itu akan memberikanpengalaman bermain busana tradisional, dimana ada pilihan untuk melepaskan wig, dan penutup kepala.

    Menurutnya, boneka tidak akan dijual di kedaisebaliknya akan disumbangkan kerumah sakit dan Yayasan US National Alopeciaareata Foundation.

    "Melalui pendekatan yang bijaksana, kami membuat keputusan untuk tidak menjualboneka tersebut di kedai, melainkan memberikannya langsung ke tangan anak-anak yang memerlukannya, sehingga mereka boleh mendapatkan pengalaman bermain yang unik," katanya.


    Boneka itu, dikeluarkan untuk mendukung kempen, bertitle "Botak dan indah", Kempen yang popular di Facebook, dan digagas oleh dua orang ibu yang puterinya kehilangan rambut kerana pengubatan kanser, pada bulan Januari kemarin. 
    "Kami pikir itu akan populer, dan disukai ramai orang, tetapi kami tidak terlalu mengharapkan akan laku di pasaran,di seluruh dunia," ujar   Jane Bingham, seperti dikutip dari Oddnews.org, Isnin (2/4/2012).
    Maksud dari kempen itu adalah untuk mengikis stigma buruk bagi anak-anak yang menjalani pengubatan atau bagi mereka yang menderita keadaan alopecia, dan trikotilomania.

    Lelaki Kuwait Telefon Polis kerana Mimpi Buruk

    Posted: 02 Apr 2012 08:15 PM PDT

    TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki Kuwait, menelefon polis, hanya kerana dia bermimpi buruk, disaat tidur malamnya.

    Menurut pemberitaan Upi.com, Isnin (2/4/2012), lelaki yang tinggal di Bahrain itu, yang namanya tidak dirilis, berteriak minta tolong saat meghubungi pihak berkuasa, di hari Minggu kelmarin.
    Namun ia keburu menutup telefonnya, sebelum pihak polis menanyainya lebih lanjut. 

    Pihak polis tetap mengirimkan anggotanya untuk memeriksa laporan itu. Mereka tiba di kediaman lelaki itu bersama dengan awak ambulan. 
    Tetapi ketika mereka tiba, lelaki itu mengatakan kepada mereka tentang sebuah teror pada mimpinya. 

    Menurutnya, menghubungi nombor darurat satu-satunya cara untuk mendapatkan bantuan. "Saya minta maaf untuk semuanya ini, tapi itu mimpi buruk mengerikan," katanya, namun ia tidak meperinci mimpi buruknya tersebut. 

    Turkish Viagra, Bikin Kuat Bercinta 5 Kali Semalam

    Posted: 02 Apr 2012 08:00 PM PDT

    Jika pergi ke Istanbul, Spice Bazaar jadi salah satu tempat yang harus dikunjungi. Bermacam bumbu, buah kering, permen, kacang, bijian, dan juga si kenyal lokum jadi belanjaan utama. Tak ketinggalan yang paling khas, Turkish Viagra!

    Viagra yang satu ini bentuknya bukan seperti pil atau kapsul. Jika melihatnya sekilas, terlihat seperti  manisan dengan kacang di bahagian tengah. Memang, viagra ini dibuat dari setengah bahagian buah ara atau figs yang di dalamnya diisi dengan kacang almond.

    Ada yang menyebut jika sebutan Turkish viagra sebenarnya hanyalah strategi marketing belaka. Biasanya, nama yang unik  memancing rasa teruja orang lain hingga akhirnya berniat membeli. Namun ternyata, anggapan tersebut salah.

    Turkish viagra dibuat dari dua bahan utama, iaitu buah ara dan almond. Buah ara sudah lama dikenal sebagai salah satu buah andalan untuk meningkatkan libido. Figs atau buah ara mengandung asam amino tinggi, yang dipercaya mampu tingkatkan gairah seks. Buah ini juga boleh meningkatkan stamina, dan bikin se berlangsung lebih lama.

    Buah ara yang dikeringkan punya berbagai macam nutrisi lain, seperti mineral, vitamin, tembaga, kalsium, potassium dan antioksidan di dalamnya. Potassium adalah komponen yang membantu mengatur tekanan darah. 100 gram buah ara kering mengandung 640 mg potassium, 162 mg kalsium, juga 249 kalori.

    Kacang almond dalam Turkish viagra juga tak kalah dahsyat efeknya. Nutrisi dalam almond mampu membantu tingkatkan ghairah seks pada lelaki, dan membuatnya tidak mudah loyo. Almond juga mengandung asam amino yang juga bisa meningkatkan sirkulasi darah ke ke alat kelamin lelaki.

    Kerana nutrisi yang dikandung keduanya, maka Turkish viagra memang boleh memberikan efek yang baik bagi aktiviti bercinta. Nutrisinya mampu tingkatkan stamina tubuh, membuat badan jadi lebih bersemangat.

     Seperti halnya bumbu, kacang dan bijian lain, Turkish viagra disusun menumpuk tinggi dalam satu wadah. Kerana ada embel-embel "viagra", banyak penjual yang menuliskan kata-kata seperti "kuat lima kali dalam semalam" ataupun "dijamin tidak mengantuk di malam hari" untuk meyakinkan pembeli.

    Turkish viagra ini teksturnya krenyes kacang dengan rasa manis legit. Dengan rasa dan tekstur seperti itu, sepertinya Turkish viagra tak hanya dimakan orang dewasa, namun anak-anakpun juga suka. Viagranya lazat, 

    Sumber : http://food.detik.com/read

    Hamil Kembar di Dua Rahim Berbeza dalam 1 Perut

    Posted: 02 Apr 2012 07:45 PM PDT

    Normalnya perempuan memiliki 1 rahim di tubuhnya. Tapi perempuan ini memiliki 2 rahim dengan ukuran kecil di tubuhnya yang membuatnya sulit menjalani kehamilan penuh dan berisiko prematur.

    Danielle Young (29 tahun) diketahui memiliki 2 buah rahim atau disebut dengan bicornuate uterus saat berusia 18 tahun. Keadaan ini bererti rahimnya terbelah menjadi dua dan kedua bagian tertutup satu sama lain sehingga membuat kedua rahim ini terpisah.

    Doktor pun melakukan pemblokiran terhadap 1 tabung fallopi agar nantinya hanya 1 rahim saja yang boleh berfungsi dengan baik. Hal ini kerana rahim yang dimiliki oleh Young lebih kecil dari ukuran normal sehingga ia sulit menjalani kehamilan penuh dan berisiko kehilangan kedua bayinya jika ia mengandung di setiap rahim.

    "Saya tahu bahawa keadaan ini membuat saya lebih sulit untuk jadi ibu dan saya harus menerima hal itu, padahal saya sangat mencintai anak-anak," ujar Young yang tinggal dengan suaminya Richard (39 tahun) di Bridgwater, Somerset, seperti dikutip dari Dailymail, Isnin (2/4/2012).

    Ketika ia diketahui hamil, awalnya doktor hanya mengira kehamilan ini hanya terjadi di 1 rahim saja. Namun ternyata dokter sangat terkejut ketika diketahui ia memiliki kehamilan kembar di setiap rahimnya.

    "Sel telur ternyata boleh melewati tabung fallopi yang sebelumnya dipikir telah diblokir dengan baik dan hal ini sangat tidak biasa. Seorang doktor kandungan akan melihat kes ini sekali dalam seumur hidupnya," ujar Prof Andrew Shennan, profesor obstetri di Kings College Hospital, London.

    Sebelum hamil bayi kembar ini, Young telah hamil normal 1 bayi yang lahir pada Februari 2007 yang diberi nama Paige. Namun 5 bulan kemudian ia mulai merasa tidak sehat dan saat diperiksa dketahui ia hamil lagi.

    "Sulit dipercaya, saat saya melakukan USG terlihat denyut jantung di atas perut, tapi ketika pemindai dipindah sedikit maka ada denyut jantung lagi di dalam rahim lainnya. Dan saya hamil anak kembar di kedua rahim," ungkapnya.

    Young menuturkan bahawa ini seperti keajaiban kerana tidak ada yang boleh menjelaskan bagaimana ia boleh hamil padahal 1 tabung fallopinya sudah diblokir. Para doktor pun bingung dengan keadaan ini.

    Saat itu doktor memperingatkannya bahawa ada kemungkinan kedua bayi ini tidak boleh bertahan selama 9 bulan penuh, terutama janin yang berada di rahim sebelah kiri kerana ukurannya lebih kecil.

    Young pun harus melakukan pemeriksaan scan setiap minggu di St Michael Hospital, Bristol sampai ia akhirnya mencapai usia kehamilan 6 bulan dan harus melahirkan secara prematur pada Disember 2007.

    Si kembar ini akhirnya dilahirkan melalui operasi caesar darurat, bayi yang diberi nama Joshua lahir dengan berat badan 1,07 Kg dan bayi yang diberi nama Lea dengan berat badan 0,96 Kg.

    Awalnya doktor khuatir bayi ini tidak boleh bertahan, ternyata keduanya merupakan pejuang hebat kerana meski lahir prematur dan berat badannya kecil tapi kedua bayi ini boleh bertahan hingga usia 4 tahun dan memiliki berat serta tinggi badan sama seperti anak normal.

    "Orang berpikir mereka adalah kembar 3 karena usianya yang begitu dekat, tapi ketika saya melihat mereka, saya tahu bahwa mukjizat itu bisa saja terjadi," ujar Young.

    Sumber : http://health.detik.com

    Inilah wanita yang semua organ dalamnya kepunyaan orang lain

    Posted: 02 Apr 2012 07:30 PM PDT

    Ini adalah kisah perjuangan hidup luar biasa dari seorang gadis, yang sejak lahir sudah didiagnosis memiliki penyakit "cystic fibrosis", dimana cairan tubuhnya lebih kental dari manusia normal.

    Dengan Hati, ginjal, jantung dan paru-paru yang dimilikinya tidak ada yang asli, semua dari hasil transplant atau pemindahan . Jatuh bangun kerana sakit pada hampir semua organ vitalnya malah membuatnya sukses jadi doktor.

    Allison John, wanita asal Inggris itu kembali masuk hospital, bukan kerana sakit melainkan untuk menjalankan praktikal sebagai doktor.

    Allison yang kini berusia 32 tahun tercatat sebagai manusia pertama yang menjalani transplant hati, ginjal, hati sekaligus paru-paru. Semua itu ia jalani dalam 18 tahun terakhir, untuk mengatasi berbagai masalah kesihatan yang menimpanya.

    Dimulai sejak berusia 6 minggu, John sudah didiagnosis mengalami cystic fibrosis. Kelainan ini ditandakan dengan cairan tubuh yang kental dan lengket, terutama di pankreas dan paru-paru sehingga dapat mengakibatkan sesak nafas.

    Keadaan itu masih boleh ditangani hingga dia menjadi seorang gadis remaja. Pada usia 14 tahun, barulah muncul masalah berikutnya yakni kegagalan fungsi hati.

    Kelainan ini  agak terlambat diketahui, kerana harapan hidup John tinggal 3 hari ketika doktor menyarankan untuk melakukan transplant. Kerana keadaanya darurat dan tidak ada pilihan lain, John akhirnya menjalani operasi tersebut.

    Setahun berikutnya, kelainan cystic fibrosis yang diderita sejak bayi mulai menimbulkan komplikasi. Akibatnya, pada tahun tersebut ia harus menjalani operasi pemindahan jantung dan paru-paru sekaligus.

    Operasi tersebut akhirnya berjalan sukses, bertepatan dengan selesainya 1 tahap pendidikan di tingkat college. Pada saat yang sama, ia diterima di fakulti kedoktoran Cardiff University, Wales.

    Belum cukup 3 organ yang ditransplantasi, ia kembali mengalami masalah dengan ginjal. Ubat-ubatan yang sebenarnya berfungsi untuk mencegah tubuhnya menolak organ baru ternyata memicu kegagalan ginjal yang serius.

    Kali ini, ayah John yang sangat menghargai perjuangan hidup anaknya rela mendermakan salah satu ginjalnya. Operasi pemindahan paling baru bagi John itu akhirnya dilakukan sekitar 3 tahun yang lalu.

    "Hidup saya seperti roller coaster, rasanya sangat lama waktu yang diperlukan hingga sekarang saya boleh ada di sini," ungkap John dikutip dari Dailymail.).

    John menjalani pratikal dan pelantikan sebagai doktor pada bulan Julai 2010. Selanjutnya, dia akan menjalankan praktik sebagai doktor junior di Neville Hall Hospital di Abergavenny, Inggris.

    Penumpang pesawat diberi makanan berulat

    Posted: 02 Apr 2012 07:15 PM PDT


    MELBOURNE: Seorang wanita Australia semalam memberitahu bagaimana dia ketakutan apabila menemui ulat yang masih hidup dalam makanan ringan dimakannya ketika berada dalam penerbangan Qantas dari Los Angeles ke Melbourne.
    Victoria Cleven, 42, mula membuka makanan ringan terdiri daripada kacang dan buah-buahan kering untuk dimakan ketika dalam penerbangan pulang Khamis lalu. Ketika itu, dia tidak membuka lampu dalam kabin pesawat yang gelap.

    "Ia rasa pelik dan apabila saya membuka lampu kabin serta melihat isi peket itu, saya mula nampak ulat keluar dari bungkusan itu," katanya kepada akhbar Herald-Sun. "Saya terkedu dan hampir muntah," katanya.


    Anak lelakinya yang berusia 15 tahun kemudian memeriksa dua lagi bungkusan makanan ringan itu dan turut menemui ulat di dalamnya. Sementara itu, Qantas meminta maaf kepada Victoria dan berjanji akan menyiasat bagaimana kejadian itu boleh berlaku. - AFP


    sumber : myMetro

    Bakar diri kerana keluarga tak mampu beli pakaian seragam baru

    Posted: 02 Apr 2012 07:00 PM PDT


    ISLAMABAD: Seorang pelajar mati selepas membakar dirinya apabila keluarganya gagal untuk membelikan pakaian seragam sekolah kerana tidak mampu.
    Pelajar pintar, Kamran Khan, 13, belajar di sebuah sekolah swasta atas pembiayaan biasiswa, malu apabila ibu bapanya tidak mampu menggantikan pakaian seragam sekolah yang sudah lusuh.

    Apabila ibu bapanya enggan membelikan pakaian seragam baru, dia mengancam membunuh diri sebelum menyiram tubuhnya dengan petrol dan kemudian membakar dirinya. Dia melecur teruk dan meninggal dunia di hospital.


    Abangnya Saleem Khan memberitahu, Karman tidak pernah meminta apa-apa sebelum ini, tetapi sejak beberapa hari lalu, merayu ibu bapanya membelikan pakaian seragam baru. Saleem berkata, Karman berkelahi dengan ibunya, yang bekerja sebagai pembantu rumah. Ibunya hilang sabar dan menampar anaknya itu sambil memberitahu dia tidak mampu untuk membelikannya pakaian seragam baru. - DM


    sumber : myMetro

    Lelaki lumpuh didakwa merogol

    Posted: 02 Apr 2012 06:45 PM PDT


    KUALA TERENGGANU – Bekas jurulatih skuba yang lumpuh daripada paras pinggang ke bawah berdepan dengan tiga tuduhan merogol seorang pelajar berusia 15 tahun di Mahkamah Sesyen di sini semalam.
    Tertuduh, Mohd. Sapawi Ismail, 27, yang lumpuh secara tiba-tiba ketika melakukan latihan skuba di Pulau Redang di sini pada 2010 tenang ketika pertuduhan dibacakan ke atasnya di hadapan Hakim Zainal Abidin Kamarudin.
    Menurut pertuduhan pertama, Mohd. Sapawi dituduh merogol seorang gadis berusia 15 tahun pada 27 November 2011 antara pukul 8 hingga 11 malam di rumah bernombor 1403, Kampung Beting Lintang, Kampung Raja, Besut di sini.

    sumber : kosmo online

    Kaki nyaris putus dilibas parang

    Posted: 02 Apr 2012 06:30 PM PDT


    IPOH: Seorang jurujual bukan saja berdepan saat mencemaskan akibat diserang dua lelaki bersenjata yang memecah masuk premisnya di Taman Pakatan Indah, petang kelmarin, malah kaki kirinya hampir putus akibat dilibas parang panjang.
    Dalam kejadian jam 7 malam itu, Lee Kwee Fah, 57, dari Bandar Baru Pengkalan, di sini, dikejarkan ke hospital dan menerima 13 jahitan akibat tetakan itu.

    Difahamkan, ketika kejadian, mangsa bersama isteri, Wong Sew Chan, 50, sedang menutup kedai apabila dikejutkan dua lelaki bersenjatakan pisau dan parang panjang.


    yang tiba-tiba muncul.

    Katanya, ketika kejadian dia di belakang kedai apabila dikejutkan dengan jeritan isterinya lalu meluru ke hadapan kedai dan mendapati dua lelaki bersenjata sedang mengugut isterinya.


    "Saya tidak mampu berbuat apa-apa dan meminta mereka melepaskan isteri. Mereka melepaskannya sebelum dia keluar menyelamatkan diri dan mendapatkan pertolongan.



    "Saya mencapai kayu bagi mempertahankan diri kerana seorang daripada mereka menghayun parang panjang ke arah saya," katanya.

    Menurutnya, dia merayu supaya penyamun berkenaan tidak mencederakannya, namun seorang daripada mereka menghayun parang panjang ke arahnya.


    Lee cuba menahan serangan itu dengan kayu dipegangnya dan ketika pergelutan, kaki kirinya ditetak.

    Dia rebah akibat tetakan itu dan terbaring di atas lantai kedai sambil menutup luka kaki kirinya.


    "Pada masa sama, penyamun berkenaan menggeledah meja kaunter dan melarikan sejumlah wang tunai," katanya.


    Sementara itu, Penyelia Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) cawangan Lahat Baru, Jimmy Liew berkata dia menerima panggilan daripada isteri mangsa kira-kira jam 7.15 petang lalu bergegas ke tempat kejadian bersama beberapa anggota dan wakil Persatuan Keselamatan Bandar Baru Pengkalan.


    Beliau berkata, sebaik tiba pihaknya terserempak dengan empat suspek yang cuba menaiki dua motosikal untuk melarikan diri.


    "Beberapa anggota kami berjaya menghalang seorang daripada suspek yang cuba melarikan diri itu dan memberkasnya. Namun, tiga suspek lain berjaya melarikan diri dengan dua motosikal.


    "Suspek berusia kira-kira 30-an itu di bawa ke Balai Polis Simpang Pulai," katanya.


    Jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian.



    sumber : myMetro

    Nenek dipijak kepala, dicekik serta dicampak

    Posted: 02 Apr 2012 06:15 PM PDT


    BACHOK: Seorang warga emas bukan saja disamun sehingga kerugian RM30,000, tetapi turut diperlakukan seperti haiwan apabila dipijak kepala, dicekik serta dicampak ke kebun getah enam kilometer dari rumahnya dalam kejadian di Kampung Gunung, di sini, kelmarin.
    Dalam kejadian jam 12 tengah hari itu, Mek Mat Dam, 70, didatangi dua lelaki tidak dikenali yang masuk ke dalam rumahnya dan mencekiknya sebelum dibawa masuk ke dalam sebuah kereta.
    Ketika kejadian, cucunya, Mohd Afiq Fakrul Anuar, 5, turut berada di rumah, namun dia tidak diapa-apakan.

    Cucunya memaklumkan kejadian itu kepada suami Mek, Mat Yusof Che Lah, 75, yang berada di sebuah kedai berhampiran rumahnya.




    Menurut Mek, dua lelaki terbabit membawanya masuk ke dalam kereta Proton Inspira berwarna hitam dan meletakkannya di bahagian bawah kerusi tempat duduk penumpang belakang dalam keadaan kepala dipijak dan lehernya dicekik.


    sumber : myMetro

    ‘Nama saya Aaron bukan Mat Haron’

    Posted: 02 Apr 2012 06:00 PM PDT


    KUALA LUMPUR: "Nama saya Aaron Aziz Mustafa, bukan Mat Haron Mustapha Mat Aziz Mustafa.
    "Saya kecewa dengan tindakan individu tidak bertanggungjawab mereka-reka nama baru itu sebelum menyebarkannya di Internet," kata pelakon, Aaron Aziz, 36 yang berang dengan 'permainan' individu yang menyiarkan keratan kad pengenalan 'buatan sendiri' didakwa miliknya di sebuah forum hiburan, semalam.

    Kata Aaron, sejurus membuka laman hiburan itu, dia terkejut selepas mendapati tuduhan mengatakan nama sebenarnya 'Mat Haron Mustapha Mat Aziz Mustafa' dan dia difitnah menipu peminat dengan nama sebenarnya.
    Wartawan Harian Metro yang turut melayari forum terbabit dan melihat kad pengenalan itu mendapati Aaron dikritik hebat di rangkaian laman sesawang terbabit sebelum namanya itu dipermainkan.

    Menurut Aaron, perbuatan individu itu sangat dikesali kerana memperlekehkannya dan dia menegaskan nama sebenarnya Aaron Aziz Mustafa bukan seperti didakwa.

    Aaron berkata, kad pengenalan tiruan itu turut disebarkan di beberapa laman sosial lain seperti facebook dan twitter sehingga mendapat perhatian ramai.

    sumber : myMetro

    Laura Michaels, Wanita Pecinta Facebook ini sudah Tidur dengan 50 Teman FBnya

    Posted: 02 Apr 2012 05:45 PM PDT

    Laura Michaels, 23 tahun, berkata dia adalah fanatik Facebook yang sudah tidur dengan 50 orang pemuda yang ditemuinya melalui jaringan sosial tersebut. Untuk mencapai niatnya, ia membuat sebuah group yang benama "I Need Sex". Hanya dalam 10 minit saja group tersebut sudah memiliki 35 anggota dan  menarik 100 orang pemuda lain dan 50 orang diantaranya sudah tidur dengan Laura.




     Seperti dikutip The Sun, Laura sendiri menyedari bahawa apa yang dilakukannya boleh membahayakan dirinya. Namun, hal tersebut tidak membuatnya takut untuk terus mencapai keinginannya. Dia pun tahu apa yang dilakukannya itu salah.

    Rela bengkak dan lebam demi sebuah kerusi

    Posted: 02 Apr 2012 05:30 PM PDT


    Ini menunjukan kepada kita betapa berharganyanya sebuah kerusi kosong didalam kereta bawah tanah di Beijing, China. Mungkin tidak semua orang disana setuju, tapi setidaknya hal tersebut dibuktikan oleh beberapa warga yang rela mendapat beberapa lebam dan bengkak untuk sebuah kerusi panas tersebut.


    Ngeri..kepala di potong dan kemaluan disumbat dalam mulut kerana merogol (full pic)

    Posted: 02 Apr 2012 05:15 PM PDT




    Beginilah padah yang diterima oleh siperogol,kepalanya dipotong serta kemaluannya juga turut dipotong kemudian disumbat kedalam mulut.Betapa ngerinya hukuman ini.Tetapi patutkah hukuman sebegini dikenakan kepada si Perogol???

    sumber gambar : bestoneoffour.wordpress.com

    Adegan yang tak sanggup tengok

    Posted: 02 Apr 2012 05:00 PM PDT






    Wow..payudara adik ni dah macam payudara orang dewasa

    Posted: 02 Apr 2012 04:45 PM PDT

    betul ke ni?

    Aksi pengemis cilik

    Posted: 02 Apr 2012 04:30 PM PDT

    Beginilah aksi si pengemis cilik apabila meminta wang..




     akhirnya wanita itu terpaksa mengalah....


    tersenyum gembira setelah mendapat hasil......


    Rindu, Kim Ubah Ayahnya Jadi Tasbih

    Posted: 02 Apr 2012 04:15 PM PDT


    SEOUL - Kim Il Nam selalu merasakan kesedihan yang luar biasa ketika ayahnya meninggal dunia 27 tahun yang lalu. Dirinya pun menggali kuburan ayahnya dan menjadikan tulang belulang ayahnya menjadi tasbih.

    Pria ini menggali kuburan ayahnya dan mengkremasi tulang belulang ayahnya. Setelah tulang-tulang itu menjadi abu, Kim pun merubahnya menjadi tasbih yang tampak seperti mutiara.

    "Bila saya melihat tasbih ini, saya mengingat ayah saya. Saya selalu mengingat masa-masa bahagia bersamanya," ujar pria berusia 69 tahun yang berambut kelabu, seperti dikutip Associated Press.

    "Saat saya masih kecil, saya sering tertidur dalam pelukannya," ujarnya sambil menangis dan menatap tasbih berwarna biru kehijauan tersebut.

    Beberapa dekad yang lalu, enam dari 10 orang warga Korea Selatan yang meninggal dunia dikubur, sesuai dengan tradisi Kong Hu Chu. Namun, ada desakan dari Barat yang mendorong para warga Korsel agar melakukan kremasi (pembakaran jenazah) untuk menjimatkan lahan kubur.

    Sekira 500 orang bahkan dikhabarkan sudah merubah abu yang berasal dari jenazah kerabatnya menjadi tasbih Budha di Icheon. Pembuatan tasbih dari abu mayat ini pun semakin mengalami kemajuan.

    "Tasbih yang kami buat bersih, tasbih itu tidak akan jamuran dan bau," ujar CEO dari perusahaan pembuat tasbih, Bae Jae Jul.

    Bae menggunakan temperatur tinggi untuk mengkristalkan abu mayat dan sekira 90 menit, abu mayat itu akan berubah menjadi tasbih. Warna tasbih itu umumnya biru kehijauan atau merah muda. Terkadang menjadi ungu atau bahkan hitam.

    Bisnis pembuatan tasbih dari abu mayat ini sempat dilancarkan di Amerika Syarikat, Eropah, dan Jepun, namun bisnis ini tidak sukses kerana warga setempat lebih memilih untuk menguburkan jasad orang yang sudah meninggal dunia.

    Kim pun berniat untuk menjadikan abu dari jenazah ibunya menjadi tasbih  nanti.

    "Saya juga memiliki seorang puteri dan saya ingin dirinya menjadikan saya tasbih ketika saya sudah tiada nanti," ujar Kim.(rhs)

    Petir suka betul dengan pakcik ini sampai tujuh kali kena sambar

    Posted: 02 Apr 2012 04:00 PM PDT


    Roy adalah seorang Virginia Forrest Ranger yang memiliki daya tarik luar biasa untuk petir atau lebih tepatnya petir mempunyai daya tarik terhadapnya. Selama 36 tahun kariernya sebagai ranger, dia tersambar petir sebanyak tujuh kali dan selamat setiap kali tersambar. Ketika mendapatkan sambaran petir ketujuh, dia mencatatkan dirinya dalam Guinness Book of World Records:

    Pada tahun 1942, pertama kali tersambar petir mengenai kaki dan kukunya yang besar.
    Pada tahun 1969, serangan kedua membuat alisnya terbakar dan membuatnya pengsan.
    Padatahun 1970, dia tersambar petir lagi dan membuat bahunya terkoyak.
    Pada tahun 1972, rambutnya terbakar dan merendam kepalanya untuk mendinginkannya.
    Pada tahun 1973, petir kembali menyambar dengan merobek topinya dan membakar kepalanya dan melemparnya keluar dari trak dan merosakkan kasut kirinya.
    Pada tahun 1976, membuatnya cedera pada pergelangan kaki.

    Pada tahun 1977, sambaran terakhir yang membawanya kehospital dengan dada dan perut terbakar.
    Isterinya juga tersambar sekali ketika tiba-tiba sebuah petir menyambarnya ketika dia dan suaminya sedang menjemur baju di halaman belakang. Pada tanggal 28 September 1983, Roy meninggal pada usia 71 tahun, dilaporkan tertembak oleh senapang shotgun yang tidak ada hubungannya dengan petir.

    Hakim perintah tutup mulut tertuduh dengan salotape kerana tak reti diam

    Posted: 02 Apr 2012 11:00 AM PDT


    Seorang hakim AS memerintahkan menutup mulut tertuduh dengan salotape.

    Hakim negeri Canton, Stephen Belden memerintahkan seorang polis untuk menampal salotape ke mulut tertuduh perampokan setelah frustrasi kerana gangguan-gangguan yang dilakukannya berulang-ulang.

    Harry Brown, 51 tahun, yang khabarnya mengeluhkan peguam yang disediakn untuknya itu kurang persiapan dan dia secara terus menerus mengganggu perjalanan pengadilan.

    Setelah memberikan peringatan beberapa kali namun tak dihiraukan, Hakim Belden memerintahkan untuk menutupi mulut Brown dengan salotape sebagai usaha terakhir.

    Ketika salotape itu dilepaskan beberapa saat kemudian, Brown mengeluhkan kalau tindakan tersebut tidak terhormat.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS