Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Foto Bogel Megan Fox Ugut Mahu Saman Laman Web

Posted: 27 Oct 2012 08:43 PM PDT

Foto Bogel: Megan Fox 'Ugut' Mahu Saman Laman Web

Ya, lagi cerita gambar bogel. Tapi kali ini mari kita 'terbang' sekejap ke luar negara. Kalau Che Tah nekad nak cari dan saman pihak yang mengaitkan namanya dengan sekeping gambar bogel. Sama lah juga dengan Megan Fox.

Jangan sesuka hati nak photoshop-kan wajah Megan Fox pada tubuh bogel entah siapa-siapa… dan kemudian sebarkannya di internet. Sebab, pelakon seksi ini tidak teragak-agak akan menyaman anda! – sekurang-kurangnya itu 'ancaman' yang telah dihantar ke sebuah laman web, minggu ini.

Pada masa yang sama, peguam Megan Fox telah menafikan 100% yang itu adalah gambar anak guamnya. Dia juga telah meminta laman web terbabit menarik balik penyiaran gambar bogel palsu aktres popular itu.

Sekitar minggu lalu, laman web tersebut telah menyiarkan gambar sekeping foto bogel yang mirip wajah bintang Transformers itu.

Naked Megan Fox Bogel

Naked Megan Fox Bogel

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Baju Jennifer Lopez Terlondeh Nampak Payudara

Posted: 27 Oct 2012 08:16 PM PDT

Mula-mula, Nick Minaj. Kali ni Jennifer Lopez @ J.Lo pulak yang menjadi 'mangsa wardrobe' dan insiden tu terjadi semasa dia membuat persembahan di O2, London, malam Isnin (22 Oktober) lalu.

J.Lo yang kini dikhabarkan berada di Eropah sempena konsert jelajah 'Dance Again', secara tidak sengaja telah menayangkan payudaranya kepada ribuan peminat, hanya selepas beberapa hari insiden seumpama itu terjadi, sewaktu diva Pop Amerika ini membuat persembahan di Itali.

Jennifer Lopez Boobs

Menurut Radar Online, momen itu berlaku ketika Jennifer yang mengenakan jumpsuit labucinya sedang ligat mempamerkan salah satu rutin tarian penuh energetik. Malang, dia tiba-tiba hampir tergelincir lantas baju bahagian kanannya terlondeh dan… Namun dia cepat-cepat membetulkan bajunya itu dan meneruskan persembahan.

Sebelum ini gara-gara baju yang sama, dia pernah mengalami insiden memalukan seperti itu ketika membuat persembahan di Bologna, Itali.

Bagaimanapun konsert bintang Pop berusia 43 tahun ini tetap meriah dan mendapat sorakan gemuruh peminat.

J.LO juga sempat menulis di laman Twitter-nya: 'LONDON! WOW! Thank you for an amazing night! #untilnexttime. Lots of love always! #DanceAgainWorldTour2012".

Namun dia tidak menyebut langsung tentang insiden baju terlondehnya itu.

Dan, harap-harap J.Lo boleh minta perekanya buat sesuatu pada baju itu. Kalau tidak, bila datang ke Malaysia pada Disember nanti, tolong jangan pakai baju tu sewaktu persembahan. Bahaya.

Jennifer Lopez Boobs

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Video : BigBang Cuba Cakap Bahasa Melayu, ‘Aku Cinta Padamu’

Posted: 27 Oct 2012 11:53 AM PDT

Sekilas Pandang OHBULAN!

OHBULAN! merupakan portal yang mengetengahkan konsep hiburan santai yang memberi liputan terkini berita-berita hiburan & fesyen di Malaysia, Indonesia, Korea & Hollywood. Dengan lebih 400 ribu pembaca setia setiap hari dan lebih 10 juta pelawat setiap bulan, menjadikan OHBULAN! portal hiburan & fesyen yang paling ngetop yuuuk!

Video : BigBang Alive Galaxy Tour Malaysia 2012, Malam Tadi

Posted: 27 Oct 2012 11:01 AM PDT

Lebih 15 000 peminat tak berganjak walaupun ditimpa hujan seawal jam 8 malam demi menyaksikan kemunculan kumpulan K-pop bertaraf dunia, BigBang sempena konsert 'Bigbang Alive Galaxy Tour' di Stadium Merdeka, lewat malam tadi.

Konsert yang berlangsung selama 2 jam setengah ini menyaksikan 4 anggota BigBang yang terdiri G-Dragon, T.O.P, Taeyang, Daesung dan Seungri menyampaikan lebih 20 buah lagu hit termasuk daripada album terbaru seperti Monster, Blue, Bad Boy, Fantastic Baby & Still Alive.

Pentas berskala besar yang menelan kos lebih RM3 juta ini turut dilengkapi dengan visual serta sistem bunyi yang mantap memberikan satu pengalaman yang amat bermakna buat kumpulan peminat BigBang yang digelarkan sebagai VIP.

Sepanjang berlangsungnya konsert, peminat dilihat tak putus-putus memberikan sorakan dan teriak terhadap BigBang, dan lebih unik sekali apabila peminat dilengkapkan oleh penganjur dengan lampu kecil memberikan satu pemandangan lautan cahaya yang begitu indah sekali.

Persembahan BigBang dilihat sebagai satu persembahan bertaraf dunia yang amat jarang sekali boleh dinikmati oleh penduduk Malaysia, terutamanya dengan sikap profesional mereka di atas pentas walaupun ditimpa dengan hujan. Masalah seperti lantai licin tak menjadi masalah buat mereka walaupun sesekali ada di antara mereka yang hampir tergelincir.

BigBang menambat hati peminat apabila mengungkapkan kata-kata seperti "Saya Cinta Kamu, 'Terima Kasih', dan 'Kamu Macho', sekaligus membangkitkan suasana yang amat mengilakan!

Secara keseluruhan, setiap sen yang dibayar oleh peminat amat berbaloi kerana BigBang benar-benar menghargai para peminat apabila menutup konsert dengan persembahan encore yang menakjubkan. Apatah lagi, mereka turut membaling beberapa barangan peribadi milik mereka kepada peminat yang bertuah.

Apa yang pasti, siapa yang tak pergi tengok konsert BigBang, memang menyesal seumur hidup!

Kepada yang terlepas, mari saksikan rakaman video amatur daripada peminat BigBang, Bernard Hah, selepas ini.

Video

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Bila dah mabuk berat

Posted: 27 Oct 2012 09:30 PM PDT


sumber gambar : bestoneoffour

Kebudayaan Jepun Yang Paling Unik Dan Gila, Tertarik?

Posted: 27 Oct 2012 09:00 PM PDT


JepUN selalu memiliki hal yang unik. Tak hAIran dalam sekitar 10 tahun terakhir ini, penggemar negeri Matahari Terbit ini semakin meningkat. Tidak hanya kERAna lingkungan dan kehidupan di sana, namun sampai bagian kebudayaannya.

Masyarakat JepUN dikenal memiliki selera budaya dan fashion yang unik. Di mana mereka tak segan-segan memilih pakaian dan gaya penampilan yang aneh bahkan cenderung gila untuk kalangan JepUN itu sendiri.

1. Harajuku Style


Harajuku style adalah induk dari seluruh fashion unik JepUN saat ini. Berpusat pada area sekitar stESEN kereta api Harajuku, banyak generasi muda JepUN menampilkan fashion unik yang berbeza dan tetap trendy. Seakan kawasan Harajuku menjadi catwalk raksasa dan pusat perhatian dunia.

Bahkan kini fashion Harajuku sudah memiliki begitu banyak produk dan clothing brand yang sampai dijual di Eropa dan Amerika Serikat. Pakaian, tata rambut sampai make up yang berbeza, membuat Harajuku style semakin populer. Apakah kamu termasuk penggemarnya?

2. Gyaru


Berasal dari kata bahasa Inggris, 'gal', gyaru adalah mereka gadis-gadis muda yang mewarnai rambut mereka dengan nuansa perak dan pirang serta make up yang memberikan kesan kulit lebih gelap namun colorful. Penganut style Gyaru lebih sering menampilkan kesan seksi mereka. Gyaru sendiri memiliki banyak macam style.

Salah satunya adalah kogyaru, di mana gadis-gadis SMA di Jepun tampil dengan seragam sekolah seksi dan mewarnai rambut jadi pirang. Lalu ada ganguro, mereka yang memakai riasan gelap, bibir putih dan stiker warna-warni di wajah. Yang lebih gila lagi adalah Yamanba, di mana para gadis Jepang tampil dengan dandanan konyol dan aksesoris penuh warna yang kontras dengan riasan gelap.

3. Lolita


Memakai skirt, gaun dengan kerah tinggi, topi dan payung berbulu adalah salah satu ciri khas style Lolita. Seakan sekumpulan gadis ini adalah lulusan sekolah sutradara film Tim Burton dari zaman Victoria.



Style Lolita kini bahkan sudah berkembang ke Gothic Lolita, masih dengan rok-rok lebar, hanya Gothic Lolita dominan warna hitam. Style Lolita timbul dari penolakan para gadis di Jepang di mana para pria berpikir bahwa gadis cantik itu harus berpakaian super seksi. Sehingga Lolita lebih mengedepankan pakaian anggun dan kesan cute dari trend fashion 200 tahun lalu.

4. Kawaii - Decora


Kawaii merupakan bahasa Jepun yang diartikan bebas menjadi cute (imut). Kawaii - Decora menjadi salah satu aspek Harajuku style paling populer. Di mana mereka penganut fashion ini tampil dengan pakaian dan make up style untuk anak-anak kecil.

Dengan warna-warna pastel, penganut Kawaii tampil layaknya anak-anak imut. Sementara Decora adalah style fashion yang mengedepankan pemakaian aksesoris lucu dan unik.

Foto-foto kematian tak wajar

Posted: 27 Oct 2012 08:30 PM PDT


Hucheringer David adalah seorang fotografer yang karyanya membuat foto-foto yang aneh dan berani, langsung berhubungan dengan kematian.

Gambar-gambar ini merupakan Gambar-gambar yang diambil oleh Sang Fotografer, Hucheringer David. 

[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


Apa tujuan iklan ini?

Posted: 27 Oct 2012 08:00 PM PDT



Gambar unik berikut ini adalah serangkaian iklan yang dibuat oleh fotografer Markus Mueller untuk beberapa produk di Jerman. Tak tahu untuk kepentingan apa iklan ini, Admin cuba pergi ke situs yang dicetak di baju tapi tidak ada pemberitahuan apapun mengenai maksud dan tujuan gambar yang dibuat pada baju ini .

Penjaga masa dipenjara kerana tamatkan peperiksaan lebih awal

Posted: 27 Oct 2012 07:30 PM PDT


BEIJING: Mahkamah mengarahkan seorang lelaki dipenjara setahun kerana membunyikan loceng terlalu awal bagi menamatkan peperiksaan sebuah sekolah menengah, lapor media semalam.
Xiao Yulong didakwa melakukan kesalahan itu pada 8 Jun lalu di sebuah sekolah kerajaan di Hunan.

Akibat tindakan Xiao itu, pelajar menyerahkan kertas jawapan masing-masing hampir lima minit lebih awal. Xinhua melaporkan, Xiao 54, mengaku tersilap menekan loceng memaksa 1,050 pelajar menghabiskan peperiksaan mereka empat minit 48 saat lebih awal daripada sepatutnya. Insiden itu menyebabkan ribuan ibu bapa penuntut mendesak sekolah dan biro pendidikan tempatan menjalankan siasatan. Mahkamah mendapati, Xiao bersalah kerana cuai.


Bagaimanapun, Xiao bernasib baik kerana pelaksanaan hukuman penjara itu ditangguhkan bermakna dia mungkin hanya ditahan untuk tempoh yang sangat singkat atau tidak dipenjara sama sekali. - Reuters

sumber : mymetro

Lelaki Nigeria guna sihir paksa kanak-kanak jual tubuh

Posted: 27 Oct 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Seorang lelaki yang menggunakan ritual sihir bagi memaksa kanak-kanak menjadi pelacur, didapati bersalah di mahkamah Canterbury atas dakwaan menyeludup manusia dan merogol.
Perbicaraan menunjukkan, ramai kanak-kanak dirogol, didera secara seksual dan dibayangi ritual seperti voodoo dilakukan sindiket terbabit. Mangsa juga dikelar dengan pisau, dipaksa meminum cecair busuk dan diambil darah bagi membolehkan mereka 'disihir.' Osezua Osolase, 42, menyamar sebagai pekerja pusat pungutan bahan kitar semula dan menetap di sebuah rumah teres di Gravesend, Kent.

Namun, tanpa disedari ramai, dia adalah sebahagian daripada anggota rangkaian penyeludup kanak-kanak yang menggunakan ancaman sihir bagi menakut-nakutkan mangsa supaya menjadi pelacur. Penyiasat berkata, mangsa sentiasa ditakut-takutkan akan mati atau mandul jika mereka cuba melarikan diri atau membuka rahsia kegiatan itu kepada sesiapa. Ketika ditahan, polis menemui bukti sekurang-kurangnya 28 mangsa diseludup masuk dan keluar oleh Osolase sepanjang tempoh 14 bulan.


Kegiatan itu membolehkan dia mendapat keuntungan sehingga £1.5 juta (RM7.3 juta). Bagaimanapun, polis yakin angka sebenar keuntungan diperolehnya jauh lebih tinggi berdasarkan bukti dikumpul setakat ini.

Hakim akan menjatuhkan hukuman ke atas Osolase hari ini. - DM


sumber : mymetro

Nenek jadi ‘ibu bapa’ 18 cucu

Posted: 27 Oct 2012 06:45 PM PDT


KLANG: Dia layak digelar 'nenek super' kerana dalam usia menjangkau 74 tahun dan kudrat yang terbatas, wanita itu masih berupaya menjaga 18 cucu berusia satu hingga 17 tahun.
Tujuh daripadanya cucu kandungnya yang dijaga sejak 2002 selepas dua anak lelakinya meninggal dunia, manakala selebihnya anak fakir miskin serta anak tidak sah taraf yang dijadikan cucu angkat.

Hasnah Mohd Rais atau lebih mesra disapa Opah Hasnah tidak pernah mengeluh kerana perlu memikul tanggungjawab berkenaan yang mungkin tidak mampu dipikul sebilangan orang, apatah lagi warga emas sepertinya.


Menurutnya, cucu dan cucu angkatnya tidak pernah menyusahkannya, malah memberi ketenangan dan menambah keceriaan dalam keluarga.

Biarpun tidak ada pendapatan, Opah Hasnah tidak terlalu risau memikirkan soal wang bagi menampung perbelanjaan menyara semua cucunya.


"Opah tak risau pasal duit. Alhamdulillah, duit sentiasa ada. Itu semua kerja Allah. Gaji Opah pun Allah yang bayar. Macam-macam bantuan Opah terima. Ada mahasiswa datang untuk mengecat rumah Opah, ada pihak yang beri langsir, perabot, peralatan rumah dan barangan elektrik," katanya yang tidak mengenakan bayaran bagi mengasuh anak golongan kurang berkemampuan.



Kerja mengasuh sebati dengan dirinya kerana sejak kecil dia bertanggungjawab menjaga adiknya. Anak sulung daripada 11 beradik ini terpaksa menguburkan niat menyambung pelajaran kerana mahu membantu ibu menjaga adiknya.

"Opah tak pernah kesal tidak sambung pelajaran. Walaupun kehidupan kami sekeluarga tak begitu susah kerana ayah mengusahakan kebun sendiri, kami tidak dibiasakan dengan hidup senang.


"Ayah mendidik kami berdikari dan jika mahukan wang, Opah perlu ke kebun kutip kelapa dan menjualnya," katanya ketika ditemui Metro Ahad di rumahnya di Taman Ros, Bukit Kuda, di sini.

Dia juga mengambil alih tanggungjawab sebagai ibu dan bapa menjaga empat anak selepas suaminya, Talaha Daud, meninggal dunia pada 1980-an dengan bekerja di ladang dan menjual kuih.


Dalam mengasuh cucu, seperti ibu muda, Opah Hasnah perlu bangun malam membancuh susu untuk dua cucunya yang berusia kira-kira setahun, menyuapkan makanan dan memandikan mereka setiap hari.


"Setiap hari Opah tidur jam 10 atau 10.30 malam dan bangun jam 2.30 pagi. Jadi ketika bayi bangun malam minta susu, Opah memang berjaga. Biasanya mereka bangun dua kali untuk minum susu," katanya.


Ada antara cucu angkatnya diserahkan ibu kandung mereka, selain diletakkan di depan pintu rumah ketika masih bayi.


"Opah sayang semua cucu Opah. Ada orang menawarkan RM10,000 untuk mengambil mereka sebagai anak angkat, tapi Opah tidak sanggup menyerahkannya. Biarlah susah senang mereka bersama Opah," katanya.


Setiap bulan, sebanyak RM1,000 diperuntukkan bagi membayar tambang bas. Perbelanjaan makan pula tidak terlalu membebankan kerana cuma dua kampit beras seberat 10 kilogram digunakan.


Antara perkara yang ditekankan dalam mendidik ialah mengingatkan cucunya supaya menunaikan solat, mengajar mengaji al-Quran dan membaca buku.


"Ada cucu angkat Opah yang daftar lewat kelahiran, menyebabkan dia tidak dapat bersekolah. Untuk memastikan dia tidak ketinggalan, setiap hari Opah mengajar membaca dan kini dia boleh membaca dengan baik," katanya.


Anak perempuannya dikenali sebagai Wan berkata, ibunya memang sebati dengan tugas mengasuh dan sanggup bersusah-payah menjaga anak kecil.


"Dulu keadaan memang susah. Saya bekerja kilang dengan gaji RM500. Setiap bulan, sebanyak RM400 saya berikan kepada ibu untuk membesarkan cucunya dan RM100 untuk kegunaan sendiri. Ketika susah, mereka (cucu) pernah makan nasi berlauk kicap.


"Apapun, saya percaya Allah yang memberikan rezeki. Lama kelamaan, kehidupan berubah dan ibu menerima banyak bantuan bagi menguruskan cucu dan cucu angkatnya," katanya.


Menurutnya, dalam usia yang semakin lanjut, ibunya sanggup turun naik bas untuk ke Jabatan Pendaftaran Negara bagi memohon sijil kelahiran daftar lewat lapan cucu angkatnya.


"Menjelang Aidilfitri, ibu membawa semua cucunya menaiki bas untuk membeli baju raya. Cucu yang besar mendukung yang kecil. Mereka seperti adik-beradik dan tahu tanggungjawab masing-masing," katanya.


sumber : mymetro

3 madu syor isteri ke empat untuk suami

Posted: 27 Oct 2012 06:30 PM PDT


KUALA TERENGGANU: Terbiasa berkongsi kasih berempat, pemergian madu tua ke rahmatullah tahun lalu membuatkan tiga isteri seorang ahli perniagaan sanggup membuka jalan kepada suami mereka untuk menerima seorang lagi wanita bagi melengkapkan kuota poligami.
Mendedahkan rahsia itu, ketiga-tiga madu terbabit memberitahu, mereka sudah meluahkan rasa hati kepada suami, Ariffin Mohamad, 66, dengan mencalonkan adik angkat mereka, Zunaidah Chua Abdullah, 37, yang kini tinggal bersama untuk mendalami agama, sebagai isteri keempat.

"Bagaimanapun, abang Ariff tidak menunjukkan minat, mungkin kerana dia masih terkenangkan arwah kakak (isteri pertama) tapi memberitahu, biar jodoh dan takdir menentukan cadangan kami.


"Dia beritahu, kalau sudah jodoh, dia akan berkahwin dengan siapa saja, asalkan kami semua dapat menerimanya. Namun, setakat ini abang Arif belum menunjukkan minat, mungkin kerana masih terkenangkan arwah kakak," kata isteri ketiga, Sulizah Salleh, 54, sambil disokong isteri kedua, Roslina Soh Abdullah, 56, dan isteri keempat, Wan Akmal Wan Abdul Rahman, 54, ketika ditemui Metro Ahad di rumah mereka di Kampung Tebauk, di sini.

Meskipun madu pertama Fatimah Abdullah, 61, meninggal dunia akibat penyakit buah pinggang, ikatan kasih sayang yang kukuh ketika hayatnya menyebabkan ketiga-tiga isteri ahli perniagaan itu tidak pernah berasa kehilangan wanita berkenaan.


"Walaupun kami kini tinggal bertiga, pada kami, kakak (panggilan kepada arwah madu pertama) masih bersama dan kami tidak pernah merasai kehilangannya," kata Sulizah.



Menurutnya, hubungan akrab antara dia dan dua madunya dengan arwah ketika hayatnya menyebabkan sehingga kini mereka masih merasai arwah ada bersama walaupun hampir setahun meninggal dunia.

"Ketika hayatnya, arwah kakak yang baik dan penyayang dan banyak membantu kami menyesuaikan diri dengan kehidupan bermadu.


"Tunjuk ajar yang arwah kakak beri menyebabkan kami tidak pernah berasa hidup bermadu. Hubungan kami seperti adik-beradik dan kami menghormatinya sebagai kakak sulung," katanya.

Sebagai isteri keempat, Wan Akmal menghormati tiga madunya (kini dua) sebagai kakak sendiri dan tidak pernah beranggapan mereka berempat berkongsi suami.


Malah, dia mengakui sikap suami yang tegas, bertanggungjawab dan jujur dalam segala permasalahan menyebabkan semua isteri tidak pernah berasa hati sesama mereka.


"Hubungan kasih sayang dan keakraban ini bukan hanya pada kami, tapi turut berlaku kepada 17 anak dan menantu kami yang tidak pernah membezakan antara kami apabila menganggap kami sebagai ibu kandung mereka.


"Abang Arif tidak pernah membawa masalah kerjanya ke rumah tapi kalau kami melihat dia resah atau termenung, tiada siapa yang akan 'menerkamnya', sebaliknya hanya menunggu dia menegur dan membelai kami berempat... biasanya dia tidak akan lama termenung sendirian," katanya.


Walaupun menyedari kemewahan dan kesenangan itu penting dalam kehidupan, semua isterinya beranggapan senjata utama kebahagiaan keluarga mereka ialah hubungan kasih sayang.


"Kami memiliki kasih sayang yang sama, termasuk dengan anak. Itulah rahsia yang membolehkan kami hidup bahagia selain peranan insan istimewa iaitu suami yang bertanggungjawab, tegas dan jujur, selain sifatnya yang periang serta sering membuatkan kami terhibur.


"Secara jujur, kami berasa sepi dan terasa kehilangannya jika suami tiada di rumah walaupun untuk satu hari kerana urusan kerja," katanya.


Roslina mengakui sejak menjadi isteri Ariffin 39 tahun lalu, kehidupannya penuh bermakna dan tidak menduga hidup bermadu tidak menimbulkan masalah buatnya dan tidak pernah menyesal bertukar agama.


"Arwah kakak banyak mengajar dan mendidik saya mengenai Islam, termasuk cara berpakaian dan pergaulan. Kini hidup saya tenang bersama dua 'adik' di bawah satu bumbung," katanya.


Bukan saja bahagia memiliki keluarga besar yang hidup dalam suasana penuh harmoni, tiga madu berkenaan turut berasa bangga apabila memiliki anak bijak yang berjaya dalam pelajaran.


Kecemerlangan dalam pendidikan terbukti apabila sembilan daripada 17 anak Ariffin berjaya ke menara gading. Empat daripada mereka kini bekerja, manakala lima lagi mengikuti pengajian di tiga pusat pengajian tinggi dalam negara.


"Syukur, Allah menganugerahkan mereka otak yang cergas. Kami tidak pernah mengatur sistem pembelajaran anak seperti menghantar mereka ke kelas tambahan atau menggaji guru khas di rumah.


"Disiplin tinggi selain patuh dengan peraturan ditentukan bapa mereka menyebabkan anak tahu apa sepatutnya dilakukan, termasuk belajar dan mengulang kaji pelajaran.


"Selain itu, kami membekalkan anak dengan air penerang hati dan surah Yasin yang menjadi amalan kami sekeluarga setiap hari. Alhamdulillah, sehingga kini Allah memakbulkan doa kami," kata Roslina.


Ketika ditanya sejak bila suami mereka mula menjadi pelupa dan kerap tersalah memanggil nama isterinya, mereka menjelaskan, perkara itu berlaku kira-kira setahun lalu, iaitu sejak pemergian arwah madu pertama.


Bagaimanapun, Ariffin masih sihat dan tegap serta tidak kelihatan seperti lelaki berusia 66 tahun, mungkin dipengaruhi faktor pemakanan.


Selain tidak menyentuh minuman sejuk, dia tidak akan makan makanan berminyak atau berlemak. Bukannya cerewet, Ariffin akan makan apa saja yang dimasak, asalkan ia tidak menggunakan minyak atau santan yang banyak. Dia juga jarang menjamu selera di luar, kecuali jika diajak atau sekadar menjaga hati kawan.


sumber : mymetro

Seksa mahu cerai

Posted: 27 Oct 2012 06:15 PM PDT


KUALA LUMPUR: Dia dilayan umpama permaisuri ketika masih muda dan bergetah, tetapi sebaik usia menginjak senja, segala-galanya berubah apabila suami melayannya seperti hamba.
Suami Fatimah (bukan nama sebenar), 57, bukan saja tergamak berlaku curang dengan sepupunya, malah dia juga sering dipukul hingga cedera selain nafkah terhadap keluarga diabaikan.

Berikutan itu, kehidupan Fatimah dan empat anaknya yang masih bersekolah kini bergantung kepada ihsan adik-beradiknya selepas si suami tidak memberi nafkah sejak awal tahun ini.


Lebih merumitkan keadaan, hasrat wanita itu untuk berpisah secara baik tidak kesampaian apabila suami enggan melepaskannya hingga menyebabkan Fatimah mengambil keputusan menuntut fasakh.

Menurut Fatimah, semuanya bermula empat tahun lalu apabila suaminya yang juga ahli perniagaan mula buat perangai apabila sering keluar daerah dengan alasan urusan perniagaan.


"Selama 27 tahun hidup bersama, saya banyak berkorban untuk suami. Saya rela melepaskan jawatan dan gaji lumayan di sebuah syarikat swasta atas kemahuan suami.



"Namun, segala kepercayaan dan kasih musnah apabila terbaca SMS di telefon bimbitnya yang dihantar kepada seorang wanita menyatakan rasa rimas apabila pulang ke rumah setiap kali berdepan saya," katanya.

Katanya, paling menyedihkan apabila suaminya sanggup berkasih dengan sepupu, selain sering dipukul hingga pernah menyebabkan kecederaan serius.


"Saya tahu hukum agama yang membolehkan lelaki berkahwin hingga empat, namun dengan syarat berkemampuan dan berlaku adil.

"Ini sudahlah tidak mampu, tetapi berlagak macam orang kaya. Perniagaan dia pasang surut dan tidak menentu. Kini saya hidup atas ihsan adik-beradik memandangkan saya tidak bekerja.


"Sejak awal tahun ini, suami tidak pernah memberi nafkah kepada anak, malah rumah yang kami duduki juga empat kali hendak dilelong bank," katanya.


Kecewa dan sedih dengan apa yang berlaku, Fatimah menuntut fasakh kerana suami enggan menceraikannya.


"Hingga kini sudah empat tahun saya melalui proses ini di mahkamah syariah yang tidak tahu bila akan tamat.


"Terus terang, proses ini memberi tekanan fizikal, mental dan emosi sering terganggu memikirkan masalah ini, apatah lagi saya tidak bekerja dan menyara empat anak yang masih bersekolah," katanya.


sumber : mymetro

Peras foto bogel

Posted: 27 Oct 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Luluh hati seorang ibu apabila bukan saja gagal menyelamatkan anak gadisnya daripada menjadi mangsa nafsu serakah teman lelaki zuriatnya, malah terpaksa menampung perbelanjaan anak dan lelaki itu sejak sembilan bulan lalu.
Difahamkan, anak mangsa berumur 19 tahun bukan saja dipaksa melayan nafsu lelaki itu, malah mengikutnya ke Pulau Pinang dengan bermodalkan gambar bogel remaja itu sebagai taruhan.

Mangsa yang berasal dari Perak dan mahu dikenali sebagai Shiela, 45, berkata, anaknya berkenalan dengan lelaki itu ketika melanjutkan pelajaran di utara tanah air selepas terjerat dengan ayat-ayat cinta bapa ayam terbabit.


"Anak saya terlanjur buat kali pertama sembilan bulan lalu dan kesempatan itu digunakan lelaki terbabit untuk merakam gambar bogelnya sebelum dijadikan modal bagi memaksa anak saya meneruskan hubungan terlarang itu.

"Anak saya pernah cuba bunuh diri beberapa kali akibat tekanan perasaan, namun berjaya diselamatkan dan apabila dia melarikan diri ke Perak, lelaki itu menjejakinya semula sebelum memaksa dia mengikutinya pulang ke Pulau Pinang," katanya kepada Metro Ahad.


Menurutnya, sepanjang tempoh berkenaan, dia turut dipaksa menghantar wang perbelanjaan bagi mengelak anaknya dibelasah lelaki itu.



Katanya, akibat tidak mampu menahan penderaan fizikal dan seksual lelaki itu, dia dan anaknya berjaya melarikan diri ke ibu kota pada awal bulan ini, malangnya dapat dijejaki semula lelaki itu.

"Pada 25 Oktober lalu, lelaki itu memaksa anak saya mengikutnya semula dan apabila saya menghalang, saya turut dipukul.


"Bagi mencari penyelesaian untuk masalah ini, saya membuat laporan di Balai Polis Brickfields kelmarin dengan harapan lelaki itu ditahan dan anak saya dibebaskan," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan siasatan lanjut dijalankan.


sumber : mymetro

Gadis bisu terpedaya

Posted: 27 Oct 2012 05:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: Hinanya seorang lelaki apabila tergamak mengambil kesempatan terhadap gadis kelainan upaya (OKU) hingga menyebabkan remaja berusia 17 tahun itu hamil enam bulan dan kini menunggu masa melahirkan kandungannya di Rumah Sinar Salam, Chow Kit, di sini.
Penyelia rumah berkenaan, Nurul Husna Hamid berkata, punca remaja itu terlanjur akibat hubungan terlarang daripada pergaulan bebas dan terpedaya dengan pujuk rayu teman lelakinya hingga disahkan hamil, awal tahun ini.

"Walaupun dia bisu, teknologi canggih (laman web dan telefon bimbit) hari ini membolehkan pasangan kekasih berhubungan antara satu sama lain hingga terlanjur.


"Kami tidak menafikan walaupun fizikalnya serba kekurangan, keinginan golongan ini sama dengan gadis normal lain," katanya ketika ditemui Metro Ahad di sini.

Remaja itu ditempatkan di rumah berkenaan disebabkan keluarganya enggan menerimanya semula selain malu dengan jiran dan masyarakat sekeliling.


Ditanya bagaimana arahan diberi kepada remaja OKU itu, Nurul Husna berkata, mesej berbentuk tulisan dan gerakan badan serta isyarat tangan antara kaedah komunikasi berkesan digunakan.



"Di rumah ini, kami menjaga makan minum dan membawa gadis berkenaan ke klinik untuk pemeriksaan setiap bulan bagi memastikan kandungan sihat serta tiada tekanan sepanjang kehamilan," katanya.

Rumah Sinar Salam dinaungi Yayasan Salam Malaysia (YSM) menghulurkan bantuan dalam bentuk kepakaran dan pengurusan sejak 2007 khusus untuk gadis yang terbabit dalam kancah sosial sebelum diserahkan kepada keluarga masing-masing apabila pulih kelak.


Beliau berkata, di rumah itu, penghuninya diberi motivasi untuk membina semula imej yang tercalar, manakala ibu bapa diberi kesedaran supaya memberi peluang kedua kepada anak menerusi memberi bimbingan agama.

"Selain itu, menerusi perkongsian bersama sebuah agensi swasta, kami mengadakan pelbagai aktiviti seperti kelas masakan, kemahiran komputer dan kraftangan kepada penghuni supaya masa lapang mereka lebih terisi.


"Sebaik keluar dari rumah ini, ada di kalangan mereka diterima bekerja sebagai tukang cuci di hospital atau pembantu restoran.


"Sekurang-kurangnya, dengan kemahiran yang dibekalkan, mereka mampu berdikari, sekali gus boleh membina hidup baru," katanya.


sumber : mymetro

Uniknya Foto Bergerak yang Harus Dilihat

Posted: 27 Oct 2012 05:00 PM PDT


Sejumlah gambar di bawah ini sama tipikalnya dengan karya fotografer Jamie Beck sebelumnya. Yakni potret-potret yang seolah bisa bergerak sendiri, sekalipun hanya sekedar memejapkan mata. Anda harus tumpukan, kerana sejumlah foto berikut bergerak pelahan. Mari lihat bersama:



Perhatikan gambar (Sumber: getanylink.com)


Sumber: getanylink.com, uniknya.com

Wow, Nenek 93 Tahun Jadi Model Gaun Pengantin

Posted: 27 Oct 2012 04:00 PM PDT


Agnes Anderson (93) berasal dari Muskegon, Michigan  mengenakan kembali gaun pengantinnya yang telah berusia 73 tahun. Gaun yang ia kenakan saat melangsungkan pernikahan dengan Delmar Anderson di Youngstown, Ohio, Amerika Syarikat. Pernikahan mereka bertahan selama 50 tahun hingga Delmar meninggal pada tahun 1985.
Agnes and Dick (Sumber:cdn-wac.emirates247)
Ia menggunakan kembali gaun tersebut dalam rangka peragaan busana pengantin di sebuah gereja minggu lalu. Didampingi putranya Dick Agnes, Agnes berjalan menuju altar dengan gaun yang terlihat baru semenjak dikeluarkan dari peti setelah bertahun-tahun disimpan. Muskegon Chronicle memberitakan peragaan itu menampilkan 20 gaun pengantin yang dibuat  antara tahun 1933 dan 2006. (**)
Sumber: Kompas,

Teka gambar apakah ini?

Posted: 27 Oct 2012 09:45 AM PDT


These microscope close-ups are almost too creepy for words.

Bat Embryos

1Take a Closer Look!
Cinnabar Flat Beetle
2Take a Closer Look!
Parasitic Wasp
3Take a Closer Look!
Fruit Fly Larvae
4Take a Closer Look!
Mosquito
5Take a Closer Look!
Butterfly Tongue
6Take a Closer Look!
Mouse Embryo
7Take a Closer Look!
Ants
8Take a Closer Look!
Lice
9Take a Closer Look!
Mosquito
Cricket Tongue
Parasitic Mite
Lacewing
Weevil
Copepod
Spider Spinnerets
Parasitic Mite

Gadis Tersedak, Seekor Anjing Menyelamatkannya Dengan Aksi ‘Karate’

Posted: 27 Oct 2012 09:30 AM PDT


Sheba, anjing berjenis Akita, telah menyelamatkan nyawa seorang gadis dengan gerakan 'karate' saat majikannya tersedak sepotong ayam.
Kejadian itu berawal saat Aysha Perry (18), sedang makan malam di depan televisyen ketika sepotong daging ayam yang ia makan terjebak di tenggorokannya. Kerana saluran udara terhalang, Aysha pun berjuang untuk bernafas dan mulai tak sedarkan diri.

Aysha Perry & Sheba (anjing) (sumber: blogspot.com)

Melihat tuannya dalam keadaan bahaya, Sheba yang sedang berada di tempat tidurnya di dapur, langsung melakukan penyelamatan dengan melompat lalu menerajang belakang Aysha menggunakan salah satu kakinya dengan sangat keras.
"Ia memukul saya di bagian belakang dengan salah satu cakar depan nya yang besar dan daging ayam pun keluar dari mulutku," ucap Aysha.
"Teman serumah tidak berada di rumah sehingga tidak ada-orang lain di sekitar untuk membantu saya. Saya berpikir jika ayam ditenggorkanku tidak akan keluar, untung saja Sheba langsung menerajang saya dengan menggunakan cakarnya yang besar." tambahnya.
Gadis yang tinggal di Sutton in Ashfield, Nottingham itu tidak menyedari jika anjing berumur 4 tahun yang baru ia pelihara selama 2 minggu tersebut ternyata memiliki sifat pelindung.
Ditempat asalnya, anjing berjenis Akita ini sering dimanfaatkan oleh para ibu di Jepun  untuk menjaga anak-anak mereka.
"Setelah ia berusaha mengeluarkan ayam keluar dari tenggorokan, ia mulai menjilati wajahku untuk memastikan aku baik-baik saja." (**)
Sumber : mirror.co,uk, uniknya.com

Wow! Transformasi Tubuh yang Luar Biasa

Posted: 27 Oct 2012 09:15 AM PDT


Bagi Anda yang memiliki tubuh "kurang" ideal, tak ada salahnya melihat foto-foto berikut. Pasalnya, bagaimana transformasi tubuh yang dilakukan oleh beberapa orang, berhasil direkonstruksi ke bentuk ideal. Memang bukan perkara mudah, tapi apresiasi tak ada salahnya kita berikan kepada mereka yang telah mencapai semua ini.


(sumber: visboo.com)

Sumber: visboo.com, uniknya.com

Trend Seluar Dal*m Bekas Perawan Dijual Di Jepun

Posted: 27 Oct 2012 09:00 AM PDT


Trend Seluar Dalam Bekas Perawan Dijual Di Jepun - Seluar dalam biasa Anda temui di kedai pakaian, tentunya masih baru. Namun bagaimana jika ternyata ada yang menjual seluar dalam wanita bekas?

Sebuah kedai mainan bernama Kanojo Toys di Jepun ternyata telah melakukan hal itu.
Mereka menjual seluar dalam wanita bekas. Lebih parah lagi, ternyata seluar dalam itu bekas wanita yang baru menikah. 

Seperti dilansir Weirdasianews, wanita yang baru saja kehilangan kegadisannya itu dibiarkan oleh suaminya, dan mereka tidak punya pilihan lain selain dengan cara memuaskan diri mereka sendiri. Setelah mereka melakukan 'pemuasan diri' itulah seluar dalam ini kemudian dijual. Jika Anda tidak puas dengan seluar dalam yang sudah Anda beli, Anda tidak boleh mengembalikan.

Apakah anda tertarik dengan seluar dalam ini? Atau malah merasa jijik? Jepun memang penuh dengan hal-hal aneh di samping teknologinya yang sudah maju.


Read more: http://eruelbeliever.blogspot.com/2012/10/trend-celana-dalam-bekas-perawan-dijual.html#ixzz2AVWvgGTH

Kelab Malam Khusus Orang Gemuk

Posted: 27 Oct 2012 08:00 AM PDT


Bertubuh gemuk bukan hambatan untuk tampil percaya diri. Ratusan lelaki dan wanita bertubuh gemuk justru bangga dengan keadaan tubuhnya saat berkumpul di Club Bounce, sebuah kelab malam di California, AS.

Ya, Club Bounce memang didirikan khusus untuk mereka yang memiliki berat tubuh mulai dari 125 kilogram, bahkan banyak di antara mereka yang berberat 150 kilogram.

"Saya menyukainya, saya akan pergi ke Club Bounce malam ini. Saya akan memakai baju terpendek yang pernah saya punya," kata Monique Lopez, wanita berusia 23 tahun bertubuh "subur" tersebut, akhir pekan lalu.

Lisa Marie Garbo (40) adalah pendiri Club Bounce, lima tahun lalu. Ia memang sengaja mengkhususkan kelbnya untuk orang-orang gemuk. "Tetapi saya tidak pernah berpikir bahwa gemuk adalah kata-kata jelek. Menurut saya, banyak orang kini berpendapat demikian," katanya.



Perempuan ini temukan kedamaian dalam Islam

Posted: 27 Oct 2012 07:00 AM PDT

Perubahan besar terjadi dalam diri Heather Matthews. Perempuan berprofesi guru ini kini mengenakan jilbab dan menutupi aurat setelah sebelumnya dikenal sebagai gadis pesta. Dia mengaku menemukan kedamaian dalam Islam.
Perempuan ini temukan kedamaian dalam Islam
Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Sabtu (27/10), Heather merubah keyakinannya dan menjadi muslim lepas berpesta di sebuah kelab malam di Kota Ibiza, Sepanyol. Dalam sebuah gambar memperlihatkan dirinya dengan baju ketat dan dandanan tebal, gambaran kecantikan ala negara barat. Heather bilang, ini kesalahan.

Ibu dua anak ini mengaku menyesal pada gaya hidupnya lalu. Menurut dia, lelaki sekarang tidak akan menghargai perempuan dengan pakaian seperti itu. "Mereka tidak akan memandang Anda perempuan benar. Anda akan diperlakukan seperti pakaian yang Anda kenakan," katanya.
New faith: Heather Matthews, with daughters Ellah, 5, and Halle, 2, converted to Islam four weeks ago

New faith: Heather Matthews, with daughters Ellah, 5, and Halle, 2, converted to Islam four weeks ago
Perempuan 27 tahun ini bahkan melihat perkawinan dari sudut pandang positif setelah sebelumnya menganut kebebasan seks tanpa nikah. Sebuah studi dari kelompok kebebasan beragama di Inggris mengatakan banyak warga Britain berpindah ke Islam. Jumlahnya dua kali lipat lebih banyak sepanjang dekad terakhir. Rata-rata penganut muslim berusia kurang dari 30 tahun, seperti Heather.

Awal perkenalan Heather dengan Islam terjadi setelah perpisahannya dengan sang suami, Jerrome Matthews. Mantan pasangan hidupnya itu lebih dulu menjadi muslim. Heather kaget dan sempat bilang kalau pilihan agama Jerrome salah.

Lalu dia mempelajari Islam dari beberapa buku dan bertanya pada muslim di sekitarnya mengenai agama Samawi itu. Akhirnya Heather pun jatuh cinta pada keyakinan barunya. "Banyak orang bilang, aku sekedar ikut-ikutan mantan suami berpindah keyakinan. Tapi mereka salah. Dengan menjadi muslim dan menutupi tubuhku, setiap lelaki memandangku dengan baik dan aku bisa tersenyum pada setiap orang tanpa diartikan lain, mengajak bercinta misalnya," ujar Heather.

Before Islam: This picture of Heather taken earlier this year on the party island of Ibiza, which she now ways shows everything that is wrong about Western beauty
Before Islam: This picture of Heather was taken earlier this year on the party island of Ibiza, which she now says shows everything that is wrong about Western beauty

5 Brand yang Sukses Berpromosi via Instagram

Posted: 27 Oct 2012 06:00 AM PDT


Instagram telah melampaui angka 100 juta pengguna. Tak hanya untuk berbagi hasil bidikan ke orang lain, aplikasi ini telah meluaskan fungsinya.

Banyak brand telah memanfaatkan Instagram untuk memasarkan produknya dengan cara yang menarik. Kelima brand ini contohnya:

1. Free People
free

Label fashion milik Urban Outfitters ini mejadikan konsumennya sebagai 'marketing brand' dengan cara yang sederhana.

Konsumen hanya diminta untuk memotret dirinya sendiri yang sedang memakai jeans, lantas menguploadnya di Instagram dengan hashtag khusus.



Nantinya, pasukan dari Free People akan memilih foto-foto tertentu untuk di-publish di situs mereka. Bagi pengguna brand wanita ini, tentu saja melakukan hal tersebut bukanlah sesuatu yang sulit, mereka bahkan senang melakukannya dan menjadi 'model' dadakan.

2. Comodo

Restoran di Amerika bernama Comodo mempersilakan pelanggannya untuk memotret makanan yang mereka santap dari restoran ini, kemudian mempamerkannya ke Instagram.

Konsumen lainnya, akan mendapatkan manfaat dari aksi tersebut. Mereka boleh memesan makanan hanya dengan membuka Instagram, menelusuri hashtag #comodomenu dan menunjuk foto makanan yang mereka inginkan untuk dipesan.

3. Tiffany & Co

Di awal tahun ini, Tiffany merilis kempen Instagram yang menawarkan pada followernya 3 filter baru: Tiffany blue, peach serta black & white.

Follower juga didorong untuk mengambil foto mereka dengan pasangannya lantas diupload dengan hashtag #TrueLovePictures. Sama seperti Free People, foto yang terpilih akan dipublish di situs rasmi mereka, Khamis (25/10/2012).

4. Fashion's Night Out

Perhelatan fashion dari majalah berjenama Vogue turut melancarkan kempen di Instagram.

Fashion's Night Out LIVE mengundang orang untuk mengambil bahagian dengan cara mengetag foto mereka terkait event tersebut dengan hashtag #FNO guna mendapat kesempatan di-publish di microsite serta Tumblr.

Selain sukses menciptakan konten berbasis user-generated, Vogue juga berhasil merangkul banyak orang baik secara personal mahupun virtual.

5. Red Bull
Red

Dua tiket gpercuma pertandingan basketball akbar di San Fransisco, diberikan Red Bull pada para pemenang kontes Instagram mereka.

Untuk mengikutnya, follower diminta mengambil foto dengan pose membawa bola basket di tempat yang tidak 'normal' dan mengejutkan. Tak hanya membuat followernya bersemangat, namun hal ini juga ampuh untuk merangkul komuniti olahraga dengan cara yang fun.
 (DTK-mnf)

OMG!!! Ada Manusia Setengah Anjing

Posted: 27 Oct 2012 05:00 AM PDT


Adakah yang pernah melihat susuk manusia setengah anjing? Dengan kepala dan tubuh yang berbentuk anjing, serta tangan dan kaki yang berbentuk manusia, manusia setengah anjing ini melakukan aktiviti layaknya manusia biasa. OMG!!!
Eitss….tapi janganterkejut dulu, kerana ternyata ini hanyalah sebuah video yang kreatif. Entah untuk apa video tersebut dibuat, yang jelas video yang sudah dilihat oleh lebih dari 720 ribu viewers ini dibuat hanya untuk lucu-lucuan saja. Bagaimana aksi manusia setengah anjing ini mengawali harinya? Cek videonya disini.

Gila! Kartun vs Karya Seni Masterpiece

Posted: 27 Oct 2012 04:00 AM PDT


 Berikut ini adalah koleksi menarik dari karya seni terkenal karya seniman genius seperti Rembrandt, Raffaello, Michelangelo, Salvador Dali, dll. Tetapi dengan sedikit kreativiti jahil, karya-karya tersebut berubah tema menjadi sesuatu yang berkesan lucu. Beberapa tokoh kartun jenaka, dimasukan kedalam karya seni tersebut. Lihat fotonya!

sumber :uniknya.com

Hah!! Justin Bieber Mencuri Kad Kredit Untuk Membeli Alat Pembesar Kela***?

Posted: 27 Oct 2012 03:00 AM PDT


Kes hukum kembali menimpa penyanyi muda berbakat, Justin Bieber. Khabar yang beredar mengatakan bahwa ia telah disaman  oleh seorang lelaki yang mengatakan bahawa  Bieber menggunakan kad kredit miliknya secara ilegal untuk membeli beberapa keperluan memalukan, seperti dadah dan alat pembesar kelamin.

Justin Bieber (sumber:blogspot.com)

Penyanyi hits "Baby" itu disaman oleh seorang lelaki yang mengakudirinya sebagai ayah dari Selena Gomez.www.borakkosong.com
Seperti dilansir huffingtonpost (24/10), surat saman dari lelaki yang tidak dikenal itu sudah diajukan ke pengadilan Michigan, Amerika Syarikat.
Lebih mengejutkan lagi, si penggugat juga menyatakan bahawa Bieber telah menghamili Selena dan meminjam wang padanya untuk melakukan pengguguran. Disebut-sebut, Bieber berhutang lebih dari 400 dollar AS untuk membayar biaya pengguguran dan tidak pernah membayar hutangnya itu kepada si penggugat.
Pada akhir dari surat saman tersebut, si penggugat menuliskan bahawa dirinya sangat marah, dan ia mengharuskan Amerika memboikot semua lagu Justin Bieber. (**)
Sumber : huffingtonpost.co.uk, uniknya.com

Foto-Foto Menarik dari Balik Penjara Sierra Leone

Posted: 27 Oct 2012 02:00 AM PDT


Republik Sierra Leone adalah sebuah negara di Afrika Barat, tepatnya di pesisir Samudra Atlantik. Negeri ini beberapa kali dilanda perang saudara. Sebagai negara Afrika yang tergolong cukup miskin, tingkat jenayah di negeri ini juga lumayaan tinggi. Berikut sekumpulan foto  yang menggambarkan sekelumit kehidupan di penjara Sierra Leone.

(Sumber: visboo.com)

Sumber: visboo.com, uniknya.com

Aneh...Pelajar Ini Berkeras Miliki Rambut Panjang Demi Amal

Posted: 27 Oct 2012 01:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS