Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


(Tahniah!) Dato’ Siti Nurhaliza Sudah Bergelar Askar Wataniah

Posted: 15 Jun 2011 08:47 PM PDT

DATO' SITI NURHALIZA SUDAH SELAMAT BERGELAR ASKAR WATANIAH

Dato' Siti Nurhaliza melalui Twitter'nya memaklumkan yang dia sudah selamat bergelar Askar Wataniah dan gambar di atas membuktikannya. Oleh itu, setinggi-tinggi tahniah kami ucapkan kepada Dato' Siti Nurhaliza kerana telah selamat bergelar Askar Wataniah dan selamat menaburkan jasa.

Artikel terdahulu: Dato' Siti Nurhaliza Bakal Sertai Askar Wataniah

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

(Takziah) Ayah Awie Meninggal Dunia

Posted: 15 Jun 2011 08:24 PM PDT

AYAH AWIE MENINGGAL DUNIA

Kami baru sahaja mendapat berita yang ayah Awie telah kembali ke rahmatullah. Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un. Dan seperti Tweet Afdlin Shauki di atas (original tweet here), jenazah ayah Awie akan dikebumikan di Cheras pada pagi ini.

Dengan itu, kami mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan takziah kepada Awie dan dikesempatan ini juga, marilah kita sama-sama sedekahkan bacaan Al-Fatihah kepada Allahyarham ayah Awie. Semoga roh'nya aman dan tenang di sana. Amin..

+ Diupdate oleh Encik Wan

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Tasha Shila dalam Telemovie Cinta Dalam Botol

Posted: 15 Jun 2011 09:12 AM PDT

Tasha Shila Muncul Bintangi Telemovie : Cinta Dalam Botol di TV2

Pelakon yang mula meniti nama dalam bidang lakonan, Tasha Shila seringkali muncul dengan watak sebagai wanita perampas atau gadis yang di hatinya penuh dengan perasaan dendam dan iri hati. Tidak dinafikan dia berjaya membawakan wataknya dengan berkesan hingga ada yang melabelnya 'sombong'. Namun jika sesekali kelibat gadis cantik ini 'menghidupkan' watak gadis yang memiliki fantasi tinggi terhadap percintaan juga pastinya menarik untuk di tonton dan di hayati bersama.

Mengisi slot Citra yang popular di TV2, Radio Televisyen Malaysia (RTM) membawakan telemovie menarik, Cinta Dalam Botol lakonan Tasha Shila bersama Zack X Factor, Kristina Vinokree, Shashi Tharan, Josiah Hogan dan Lyana pada 17 Jun (Jumaat), jam 10.00 malam.

Tasha Shila ... pegang watak gadis obses terhadap cinta

Ia mengambil kisah watak utama Mila, penyelia di sebuah motel kecil di tepi pantai. Dia dilahirkan dan dibesarkan di tepi pantai, dan selalu mempunyai fantasi terhadap percintaan. Dia selalu berangan-angan untuk mempunyai satu perhubungan cinta yang unik.

Pada suatu hari, apabila Mila berkhayal di tepi pantai, dia ternampak sebuah botol yang dibawa ke pantai oleh ombak. Botol itu telah menarik perhatian Mila. Mila mengambil botol itu dan terdapat sepucuk surat dalam botol tersebut. Dengan hati yang berdebar-debar, Mila mambuka botol itu dan membaca surat tersebut – "It's our destiny to meet in this world, let us fall in love… Ronaldo". Hati Mila semakin berdebar. Dia dapat merasakan bahawa kekasih impiannya akan muncul tidak lama lagi.

Mila memberitahu kawan baiknya, Anjali tentang perjumpaan ini. Anjali menasihatkan Mila supaya jangan bermimpi lagi. Akan tetapi, Mila tetap yakin bahawa dia akan bertemu dengan Ronaldo satu hari nanti.

Apabila perkara itu sampai ke pengetahuan Ridwan, dia nekad mahu mempermainkan Mila. Teman baiknya, Ram tidak dapat menghalang begitu juga dengan Anjali. Ridwan mahu membalas dendam kerana tingkahlaku Mila yang sentiasa ingin bermusuh dengannya.

Tanpa di duga kebetulan muncul pemuda Inggeris bernama Ronaldo. Dia hilang ingatan tentang masa silamnya. Mila yang sememangnya asyik di lamun cinta mendekati Ronaldo dan menganggap jodohnya sememangnya telah ditakdirkan dengan pemuda tersebut.

Namun kehadiran Sabrina kekasih Ronaldo memusnahkan segalanya. Secara tak sengaja ingatan Ronaldo telah pulih. Dia kemudiannya pulang bersama Sabrina tanpa menghiraukan hati Mila yang telah terluka.

Saat itu dalam hati Ridwan bersarang perasaan bersalah melihat sengsara yang dialami oleh Mila. Badan Mila menjadi semakin lemah. Pada satu hari, dia tiba-tiba pengsan. Ridwan berasa risau dan cepat-cepat mendukung Mila ke klinik. Adakah Mila dapat di selamatkan? Adakah sudah terlewat apabila mereka menyedari sebenarnya telah berputik cinta dalam hati masing-masing namun ego untuk berterus-terang?

babak dalam Cinta Dalam Botol

Cinta Dalam Botol

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Jehan Miskin Terbit Drama Buta Warna
  • Fotokopi Lakonan Shereen Ibrahim, Hairul Azreen Di TV2
  • Nanu Baharudin Tasha Shilla dalam Drama Sahara
  • Gambar Shila OIAM di Anugerah Juara Lagu 23
  • Program Jadi Hannah Montana Rock bersama Shila
  • Gambar Shila Amzah di Konsert Asia Star Session
  • Tiket Konsert Final One In A Million OIAM Untuk Peminat Shila
  • Shahz Jaszle Kekasih Faezah Elai dalam Pondok Ingatan Cinta
  • Tasha Aziz, Hasnul Rahmat dalam Telemovie Tempatkan Dia Di Syurga
  • Dalam Botol Kutip RM1juta Selepas 5 Hari Tayangan
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    MTV World Stage Malaysia With 30 Seconds To Mars & Pop Shuvit

    Posted: 15 Jun 2011 09:01 AM PDT

    ROCK WITH MTV WORLD STAGE FOR THE THIRD TIME
    MTV WORLD STAGE RETURNS TO MALAYSIA
    WITH 30 SECONDS TO MARS AND POP SHUVIT

    Sponsors include i-City and Xpax

    MTV Southeast Asia today announced that MTV World Stage will be held in Malaysia for the third time running on 24th July 2011 at a new venue, i-City, Shah Alam, Malaysia. The outdoor concert will feature live performances from popular international, regional and local recording artists.

    The first two acts announced to perform are the award-winning rock band 30 Seconds To Mars and popular local band Pop Shuvit.

    "We are thrilled to return for the third year with MTV World Stage Live in Malaysia. We promise to deliver exciting live performances that will fuel the energy of our 15,000 World Stage fans who have shown us incredible support and enthusiasm over past two years," said Indra Suharjono, Viacom International Media Networks' executive vice-president and managing director of North and Southeast Asia. "I'm pleased to welcome our sponsors and fans to the third staging of MTV World Stage Live in Malaysia held at i-City. The new venue will provide a spectacular backdrop, perfect to celebrate the best in live music entertainment."

    MTV World Stage Live in Malaysia 2011 will be staged in front of a live audience of about 15,000 fans. The two-hour on-air version of MTV World Stage Live in Malaysia 2011 will premiere on MTV SEA channel on 15 August at 10pm (Indonesia), 11pm (Singapore and Hong Kong) and 12am (Malaysia). An hour-long version of MTV World Stage Live in Malaysia 2011 will also be broadcast globally in 154 countries reaching over 550 million households later in the year.

    MTV World Stage

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Concert Bruno Mars Kuala Lumpur Malaysia 2011
  • Hypptunes Rock The World 9
  • Winners of the 2008 MTV Asia Awards
  • Wonder Girls Perform at MTV World Stage Live in Malaysia 2010
  • Tune Talk Indie Stage a Bonus at Rock The World 10
  • Pass Ticket For MTV Asia Awards 2008 Voting Party & Mosh Pit Audition
  • The Universe
  • Senarai Pencalonan di Anugerah Grammy ke-53
  • ToGetHer Lakonan Rainie Yang, Jiro Wang & George Hu
  • The Azenders Join Hard Rock Calling 2011 in London
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Pelajar maut makan biskut yang dicampur racun tikus

    Posted: 15 Jun 2011 09:00 PM PDT

    Belajar lagi dah pandai racun meracun...
    saya petik dari myMetro


    SAO PAULO: Polis semalam berkata, seorang budak lelaki berusia 12 tahun maut selepas makan biskut beracun diberi dua remaja perempuan di Recife.

    Pegawai penyiasat, Mariana Villas Boas, berkata dua remaja perempuan, masing-masing berusia 13 dan 14 tahun, mengaku meletak racun tikus ke biskut berkenaan.


    Bagaimanapun, katanya, mereka mendakwa ia dilakukan untuk meracun dua remaja perempuan lain di sekolah sama.


    "Budak lelaki itu diminta menyerahkan biskut berkenaan kepada remaja yang ingin diracun tetapi dia memakannya secara diam-diam," katanya. - AFP

    McDonald's di fitnah bersifat perkauman di internet

    Posted: 15 Jun 2011 08:25 PM PDT

    NEW YORK - McDonald's menafikan syarikat makanan segera itu akan mengenakan caj tambahan kepada pelanggan kulit hitam selepas satu poster palsu mengenai perkara itu disebarkan di Internet.

    Poster itu menunjukkan McDonald's membuat pengumuman akan mengenakan bayaran tambahan AS$1.50 (RM4.50) bagi setiap pembelian oleh pelanggan Afrika-Amerika kerana golongan itu kemungkinan besar akan merompak restoran tersebut.

    Gambar poster itu dipercayai dimuat naik individu tidak dikenali di New York, Amerika Syarikat dan memberi imej buruk kepada McDonald's kerana dianggap bersifat perkauman.

    saya petik dari Sinar Harian

    Nak jimat punya pasal sanggup bawa kereta baru beli dengan van

    Posted: 15 Jun 2011 07:25 PM PDT

    Betul-betul nak jimat...
    saya petik dari kosmo online

    BARGTEHEIDE, Jerman - Sebuah kereta baharu diletakkan dalam sebuah van kecil dalam keadaan menegak oleh pemiliknya untuk dibawa pulang ke Kazakhstan sejauh 3,540 kilometer dari sini, lapor sebuah akhbar semalam.

    Van itu digunakan kerana pemilik kereta tersebut tidak mahu menggunakan perkhidmatan penghantaran kenderaan berkenaan dengan menggunakan treler yang melibatkan kos yang tinggi.

    Kusyen diletakkan di sisi kereta tersebut bagi mengelak badan kereta itu mengalami sebarang calar.

    Bagaimanapun, polis Jerman menahan van yang membawa van tersebut semasa ia dalam perjalanan ke Kazakhstan baru-baru ini.

    Kertas akhbar digunakan untuk menutup kereta jenis Mazda 626 itu daripada dilihat oleh orang ramai.

    Dua lelaki, Konstanty Krol, 38, dan Cezar Chielewski, 28, yang membeli kereta itu ditahan oleh polis bersama dengan van berkenaan.

    Anggota-anggota polis menahan van itu selepas mereka mendapati ia bergerak dalam keadaan tersenggut-senggut.

    Seorang jurucakap polis berkata, kereta dan van tersebut telah dirampas.

    Namun, katanya, kereta berkenaan akan dibenarkan dibawa pulang ke Kazakhstan setelah semua dokumen perjalanan yang sah disediakan oleh kedua-dua lelaki itu. - Agensi

    Sanggup jual organ untuk langsai hutang suami dengan along

    Posted: 15 Jun 2011 06:26 PM PDT

    Sampai macam tu sekali...
    saya petik dari myMetro


    JOHOR BAHRU: "Ini ikhtiar akhir, saya mahu jual buah pinggang atau mata pada harga RM1 juta untuk melunaskan hutang along," demikian luah ibu kepada dua anak berusia 35 tahun yang hanya mahu dikenali sebagai Fatimah di sini, semalam.

    Suami Fatimah dikenali sebagai Ahmad, 39, terpaksa menanggung kadar bunga mencecah RM54,000 sejak September lalu melalui pinjaman RM30,000 untuk memulakan perniagaan, sudah tidak tahan lagi diganggu lelaki tidak dikenali yang sering datang ke kediamannya di Larkin di sini, bagi menuntut hutang terbabit.

    Fatimah yang tidak bekerja berkata, dia sedar perbuatan menjual organ tubuh salah di sisi undang-undang, tetapi beranggapan ia jalan terakhir mampu dilakukannya bagi melunaskan hutang secepat mungkin.

    "Saya melakukannya kerana tidak sanggup melarikan diri daripada buruan along selain kasihan dengan ibu yang sering menjadi mangsa maki-hamun lelaki tidak dikenali.



    "Harga diletakkan pula memang tinggi kerana saya beranggapan selepas menjual organ, saya mungkin berdepan masalah kesihatan dan wang itu akan digunakan untuk membiayai kos sepanjang hayat," katanya.

    Iran Melarang Lelaki Berpakaian Ala Barat

    Posted: 15 Jun 2011 05:38 PM PDT

    VIVAnews - Para lelaki harus waspada bila mengenakan rantai dan mewarnakan rambut mereka di Iran. Kerana pemerintah Iran mulai menerapkan peraturan yang ketat terhadap gaya berpenampilan ala Barat di negara tersebut.

    Dilapor dari laman The Guardian, Selasa, 14 Jun 2011, pemerintah Iran melarang segala macam gaya berpakaian model Barat. Termasuk di antaranya adalah perhiasan dan gaya rambut yang dinilaikan glamour.

    Gaya rambut lelaki yang tidak diperbolehkan adalah beekor kuda, mullet dan mohawk. Lelaki diperbolehkan untuk mengenakan pakaian pendek, tapi dilarang keras memakai seluar pendek.

    Bagi wanita peraturan lebih ketat lagi. Mereka dilarang mengenakan jilbab pendek, gamis ketat, dan baju pendek yang dapat memperlihatkan kulit mereka. Pakaian yang mereka kenakan harus menutup hujung rambut sampai hujung kaki, walaupun cuaca saat ini di Iran sedang panas.

    Untuk menegakkan peraturan ini, pemerintah Iran telah menurunkan 70.000 polis moral untukmengawasib para pemakai baju yang tidak dibenarkan. Selain denda, mereka juga terancam hukuman penjara.

    "Penegakan moral adalah berkat permintaan dari negara dan akan terus dilakukan sampai rakyat faham betul dan sedar," ujar Ahmadreza Radan, juru cakap polis Iran.

    Pemerintah Iran mengatakan bahawa peraturan ini bertujuan untuk menghentikan pencemaran moral pemuda oleh budaya Barat. Sebelumnya, pemerintah Iran telah mengeluarkan peraturan denda yang melarang warganya memelihara anjing.

    Binatang ini dianggap kotor dan melambangkan adat Barat. Bagi mereka yang memeliharanya, maka akan terancam hukuman denda.

    Canggih..bila kayu sugi di up grade

    Posted: 15 Jun 2011 11:01 AM PDT








    Tembak adik 5 tahun ketika ayahnya membayar sewa motel

    Posted: 15 Jun 2011 10:30 AM PDT

    TEMPO Interaktif, Houston - Biasanya, anak-anak bermain dengan pistol mainan tetapi kali ini tidak.
    Seorang remaja yang masih berusia lapan tahun, jelas seorang polis menembak mati adiknya berumur lima tahun dengan pistol di sebuah motel di Houston.

    Insiden pembunuhan itu berlangsung, Selasa, 14 Juni 2011, pukul 10.30 pagi waktu setempat di bilik sebuah motel.

    Sarjan polis Bobby Roberts mengatakan, ketika kejadian, ayah kanak-kanak meninggalkan mereka berdua selama beberapa minit untuk membayar sewa motel.

    Ketika dia kembali ke bilik motel, pelaku langsung memeluk ayahnya seraya mengaku telah membunuh adiknya dengan pistol. Sang ayah langsung memeriksa bilik dan dia menemukan anak bungsunya terkapar berdarah tak bernyawa bersama dengan pistol yang menembus dadanya.

    Roberts jelaskan, kes penembakan ini sebagi kecelakaan. Namun orang tua pelaku tetap harus mempertanggungjawabkan kejadian itu di depan kejaksaan di distrik Harris County. Sedangkan pelaku tidak dipenjara dan akan diawasi oleh Lembaga Perlindungan Anak, Amerika Syarikat.

    "Anak-anak ini tinggal di motel bersama ayahnya sejak tahun lalu setelah pindah dari California," tambah Roberts.

    Untuk mengungkap motif kejadian itu, Jabatan Polisi Houston menyelidiki peristiwa yang melibatkan dua kanak-kanak ini.

    "Kami juga tengah menyelidiki bagaimana seorang anak kecil boleh menguasai senjata," kata Estella Olguin, juru cakapTexas Department of Family and Protective Services, Selasa, 14 Jun 2011.

    Gila ...remaja ini sangkut anjing peliharaannya di jemuran pakaian

    Posted: 15 Jun 2011 09:45 AM PDT


    MANILA -Kerja gila remaja Filipina ini memang dianggap keterlaluan. Dia menggantung anjing peliharaannya di sebuah jemuran pakaian lengkap dengan penyepit bajunya.

    Tingkah remaja dari Calamba, Laguna ini langsung mengundang kecaman dari para pecinta binatang setelah dirinya memasukan foto anjing malang tersebut ke dalam akaun Facebook miliknya.
    Foto tersebut memperlihatkan anjing berbulu putih digantung dengan penyepit pakaian. Kelompok pecinta binatang pun langsung mengecam tindakan tersebut, mereka menganggap remaja tersebut telah melanggar hak binatang.

    Sedar dirinya telah membuat kehebohan, remaja itu pun menghapus foto tersebut dari akaun Facebook. Dirinya pun mengeluarkan pernyataan permintaan maaf atas perilaku gilanya.
    "Kepada seluruh pecinta binatang, saya meminta permohonan maaf atas kelakuan gila kepada anjing peliharaan saya. Saya berjanji tidak akan mengulangi hal tersebut," ungkap remaja tersebut seperti dikutip Inquirer, Rabu (15/6/2011).

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Wow,Tiga Saudara Kembar Melahirkan Bayi Bersamaan

    Posted: 15 Jun 2011 08:32 AM PDT

    SYDNEY - Menyenangkan sekali rasanya apabila kita memiliki saudara kembar yang sangat rapat. Apalagi tidak hanya kembar dua, namun kembar tiga. Seperti saudara trio kembar yang dijuluki The Calladines.

    Natalie Calladine, Lindsey Calladine dan Deborah Calladine (26), mereka baru bertiga baru saja mendapat seorang bayi laki-laki mereka masing-masing yang lahir hampir bersamaan.

    Dua dari mereka melahirkan bayi laki-laki mereka hanya berselang sepuluh minit pada 17 April, sedangkan satu yang lainnya menyusul melahirkan bayinya dua minggu setelahnya.

    Masa kehamilan mereka bertiga memang bersamaan. Banyak hal-hal unik yang sudah sering kali mereka alami dan tidak disengaja. Misal seperti mereka mendapatkan pasangan yang mereka pilih sebagai calon suami.

    "Saya dan Natalie ketika itu telah lebih dulu mendapat pasangan yang kami pilih untuk menjadi suami. Dan kami berdua berfirasat kalau tidak lama lagi Lindsey akan mendapatkan juga. Dan itu benar," cerita Deborah.

    Trio kembar yang lahir hanya dengan selang waktu masing-masing 15 minit itu pun memesan bilik bersebelahan di bilik bernombor 21, 22 dan 23.

    "Kami sangat berbahagia dengan keadaan kami ini. Kami selalu bersama dan sangat rapat. Walau pun kami sedang berjauhan, banyak hal-hal serupa yang kami alami," imbuh Natalie riang ketika sedang menjadi tamu di sebuah talkshow di salah satu televisyen nasional Australia, sebagaimana dilapor Dailymail, Rabu (15/6/2011).

    Mereka pernah beberapa hari menjalani kegiatan masing-masing yang berjauhan dan mengirimkan kad untuk sang ayah di rumah. Ajaibnya, kad yang mereka pilih untuk ayah semuanya sama, tanpa mereka dibincangkan terlebih dulu.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Kesian..alergik ubat tubuh kanak-kanak ini mengelupas

    Posted: 15 Jun 2011 07:00 AM PDT

    Liputan6.com, Jember: Suara tangisan Ilafi Ilahiayati terdengar lirih. Dia berusaha memanggil datuknya. Namun bibirnya terasa kelu. Ketika ditemui di RSUD Seoabndi Jember, Jawa Timur, baru-baru ini, seluruh tubuh Ilafi juga terlihat mengelupas.

    Kuat dugaan, tubuh warga Jangkar, Situbondo, Jatim, itu mengelupas setelah memakan ubat dari seorang doktor di RSUD Abdoer Rahem Situbondo. Korban yang menderita sakit di bahagian pernafasan diberi ubat antibiotik sehingga kulitnya melepuh.

    Ketika ini kanak-kanak berusia 3,5 tahun itu dirawat di RSUD Soebandi Jember. Selain kulitnya melepuh, dia juga kerap muntah-muntah.

    Pasukan doktor yang menangani masih terus menyelidiki ubat-ubat yang diberikan doktor sebelumnya. Namun hingga ketika ini pasukan doktor belum boleh memastikan ubat yang mengakibatkan kanak-kanak itu menderita alergik hingga kulitnya mengelupas.

    Penyelam Ini Sanggup Cari Jasad Osama di Laut ArabUntuk Cai Bukti

    Posted: 15 Jun 2011 06:35 AM PDT

    WASHINGTON - Seorang penyelam dari Amerika Syarikat, Bill Warren, bertekad menyusuri Laut Arab demi mencari jasad Osama bin Laden.

    Aksi Warren tersebut dilakukan untuk memastikan pimpinan Al Qaeda memang tewas akibat penyerangan pasukan AS. Selain itu juga untuk memastikan apakah Osama itu benar dimakamkan di laut atau tidak.

    Lelaki berusia 59 tahun itu, mengatakan pencariannya akan memakan waktu selama empat minggu dan akan menghabiskan dana sebanyak USD400 ribu.

    Dia pun mengakui bahawa pencariannya tersebut seperti mencari jarum dalam jerami. Walaupun demikian, dia tidak putus asa dan terus optimis mencari.

    Jika kelak berhasil menemukan, Warren akan mengambil sampel baik dari rambut atau janggutnya untuk menjadi barang bukti.

    Warren, seperti dilansir BBC, Rabu (15/6/2011), akan memulai pencariannya di wilayah perairan dangkal Pakistan. Jika tidak membuahkan hasil, dia akan meneruskannya ke perairan dalam.

    Dia pun sangat berharap mendapatkan petunjuk lokasi terdekat dibuangnya jasad pimpinan militan Islam tersebut.(rhs)

    Pelik...Akibat diserang stroke kemampuan datuk 77 tahun berbahasa Russia hilang

    Posted: 15 Jun 2011 05:30 AM PDT

    RUSSIA - Seorang datuk berusia 95 tahun berasal dari Alabama, Amerika Syarikat, yang telah berada selama 77 tahun di Russia tiba-tiba tak boleh berbicara dalam bahasa Russia setelah terserang stroke.

    Kenneth Edwards, kembali menggunakan bahasa aslinya, bahasa Inggris untuk menjawab semua pertanyaan dalam bahasa Russia yang ditujukan kepadanya.Peristiwa ini membuat para doktor yang menangani Kenneth dilanda kebingungan.

    "Saya harus belajar bahasa Russia lagi," katanya dalam dialeg Amerika yang terputus-putus di Zlatoust, sebuah daerah industri di Pegunungan Ural kepada Dailymail, Rabu (15/6/2011). Kenneth bekerja di kilang pembuaan jam tangan selama 60 tahun.

    "Saya mengatakan sesuatu dalam bahasa Russia kepadanya, dan dia menjawab hanya dalam bahasa Inggris," kata isterinya, Zoya, 79 tahun. "Saya hanya mengerti apa yang ingin dia sampaikan dari intonasinya."

    Sejak pindah ke Uni Soviet pada 1934, Kenneth jarang sekali menggunakan bahasa Inggris. Dia dibawa oleh ayahnya, Williard, golongan sayap kiri kerana percaya masa depan dunia adalah komunisme, bukan kapitalisme.

    Namun, hanya setahun berselang pada 1935, Williard dan saudara-saudara kandung Kenneth berhasil kembali ke Amerika, tapi Kenneth terjebak kerana ayahnya berkeras anak sulungnya harus melepaskan kewarganegaraan Amerika dan hanya memegang pasport Soviet.

    Adapun adik Kenneth, mendapatkan pekerjaan di Kedutaan Besar Amerika di Moscow, selama perang dunia kedua dan akhirnya boleh kembali ke Amerika Syarikat setelah perang. Namun, dia tak boleh menyelamatkan Kenneth yang ditempatkan di kota di pegunungan Ural. Di bawah pemerinahan Stalin, kota ini tak memiliki hubungan dengan dunia luar.

    Ditanya apakah dirinya menyesal, Kenneth mengatakan itu adalah pertanyaan yang sangat sulit. "Saya sekolah. Belajar perdagangan. Kuliah. Saya bertemu isteri saya di sana, kami memiliki dua anak. Tentu saja, kami menghadapi banyak kesulitan," katanya.

    Di mata tetangga, Kennet adalah seorang yang baik, tak pernah mabuk atau merokok dan bahkan rajin berenang tiap hari hingga umurnya 90 tahun.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Bentuk awal website-website yang popular sekarang

    Posted: 15 Jun 2011 04:45 AM PDT

    Beginilah bentuk awal website-website yang sekarang terkenal di internet. Setelah melalui perjalanan panjang, akhirnya website ini nampak seperti yang kita lihat sekarang. Inilah screenshoot website-website itu..

    www.blogger.com website, didirikan tahun 1999

    www.facebook.com website, didirikan tahun 2004

    www.flickr.com website, didirikan tahun 2004

    www.google.com website, dibuat tahun 1996

    www.myspace.com website, didirikan tahun 2003

    www.nytimes.com website, didirikan tahun 1995

    www.wikipedia.org website, didirikan tahun 2001

    www.yahoo.com website, didirikan tahun 1997

    Inilah foto isteri dan anaknya Hitler yang dirahsiakn bertahun-tahun

    Posted: 15 Jun 2011 03:00 AM PDT

    Adolf Hitler adalah salah satu figure paling gelap pada abad ke-20. Namun yang lebih gelap lagi adalah kekasihnya, Eva Braun, yang dia rahsiakan dari Nazi Jerman selama bertahun-tahun.

     Gambar-gambar kekasih Hitler yang kemudian menjadi isterinya tersebut baru-baru ini muncul dalam Majalah Life (Life Magazine), yang dikeluarkan oleh seorang kolektor dan kurator Reinhard Schulz.




    Marah kerana diceraikan bekas idsteri bakar 400 handphone dikedai bekas suaminya

    Posted: 15 Jun 2011 02:00 AM PDT

    BEIJING - Rasa cinta yang berlebihan boleh membuat orang mudah terbakar amarah. Di Wiefang,daerah Shandong, China, seorang isteri tanpa fikir panjang membakar sebanyak 400 handphone di  kedai milik suaminya kerana menolak diceraikan.

     Hubungan rumah tangga perempuan yang bernama Wang berusia 37 tersebut mulai retak ketika suaminya jarang pulang ke rumah. Padahal, pasangan itu begitu sukses menjalankan bisnis handphone dan memiliki sebuah kedai mewah.

     Namun, akibat bisnis itu tak membuat hubungan rumah tangga mereka semakin mesra. Sebaliknya, hubungan mereka kian renggang. Pada 3 March lalu, sang suami pun memutuskan bercerai dari isterinya.

     Wang yang kecewa dengan keputusan suaminya itu membakar kedai yang berisi sekitar 400 handphone baru bernilai 300.000 yuan atau USD42.000. Rasa cinta Wang yang berlebihan itu membuatnya masuk penjara kerana sengaja membakar kedai bekas suaminya. .

    Lelaki ini sudah 25 tahun berkahwin dengan patung

    Posted: 15 Jun 2011 01:45 AM PDT

    VIVAnews - Pernikahan Ned Nefer, 38, dengan isterinya Teagan telah berjalan 25 tahun. Namun, pernikahan ini merupakan hal yang aneh, sebab sang isteri ternyata sebuah patung wanita.

    Ned bertemu Teagan ketika sedang mengunjungi rumah masa kecilnya di pusat asuhan Jefferson County Watertown, awal 1980-an. Ned jatuh cinta dengan patung berwujud kepala manusia itu.

    Demi rasa cintanya, Ned lalu membuatkan badan untuk sang pujaan. Setelah tubuh patung sempurna, Ned menikahinya, pada 1986.

    Pasangan kontroversi itu sangat senang kemana-mana bersama. Sekarang, mereka melakukan perjalanan dari Syracuse ke Watertown untuk memeringati ulang tahun perkahwinan ke 25 mereka.

    "Saya berharap tidak hujan, kerana kalau itu terjadi, berarti hasil gambar dan video tidak bagus. Kami ingin berfoto di depan rumah tua di State Street tempat kami bertemu di masa kanak-kanak," katanya tentang perjalanan mereka.

    Ned mengatakan, dia membawa 16 kamera sekali pakai untuk mengambil gambar setiap tempat yang mereka kunjungi. Meliputi kota, desa, jalan terkenal hingga pemakaman. "Kami benar-benar mencintai alam bebas."

    Kisah cinta dan perjalanan pasangan ini diabadikan di sebuah akaun Facebook 'Syracuse Mannequin Man'. Perjalanan pasangan ini mendapat banyak sambutan. Sebanyak 2.000 orang menjadi pengikut mereka. Beberapa video perjalanan mereka pun diposting diYouTube.

    "Saya pernah mendengar halaman Facebook kami, dan itu luar biasa. Tapi kurasa, dialah yang benar-benar seorang bintang," ucap Ned menunjuk ke Teagan dikutip dari Watertown Daily.

    Secara klinikal, Ned mungkin mengidap gangguan kejiwaan yang dikenal sebagaiagalmatophilia, atau tertarik secara seksual pada patung.

    Penghidap agalmatiphilia lain adalah Dauveed.Lelaki berasal Amerika Syarikat ini nekad bernikah dengan sebuah manequin wanita cantik pada 2009. Ia menyebut patung yang biasa digunakan untuk mempamer baju di kedai itu sebagai Clara.

    Dauveed sengaja mengundang sejumlah media massa untuk menyaksikan pernikahan kontroversi itu. Upacara pernikahan itu bahkan sempat beredar di YouTube.

    Inilah Kisah Gadis Lumpuh Tulis Novel dengan Bibir

    Posted: 15 Jun 2011 12:39 AM PDT

    VIVAnews - Banyak jalan menuju Rome. Mungkin itu yang membuat Wang Qianjin tak mengubur mimpinya menjadi penulis novel. Meski tangannya lumpuh, ia masih boleh menggunakan gerak bibir untuk menulis kisahnya huruf demi huruf ke layar komputer.

    Gadis 18 tahun berasal Zhenjiang, Daerah Jiangsu, China bahagian timur, itu menderita lumpuh otak atau cerebral palsy.

    Selain sulit menggerakkan tangan, penyakit itu juga membuat Wang kesulitan berkomunikasi. Ia hanya menggunakan komputer untuk berhubungan dengan dunia luar.

    Meski tak pernah mendapat pendidikan formal di sekolah, ia sangat fasih berkomunikasi dalam bahasa China, walau lbelajar di layar komputer. Ia juga memahami bahasa Jepun dan Korea.

    "Saya banyak menonton drama TV yang ada tulisan terjemahannya di layar. Saya mempelajari itu sekaligus pengucapannya. Saya selalu ingat semua setelah menontonnya sekali," katanya seperti dikutip dari laman orange.co.uk.

    Hanya boleh berkomunikasi melalui komputer, Wang sangat menikmati dunia maya. Ia menulis banyak kisah dengan nama samaran 'The Exiles Fairy'. Karya terbarunya, kisah cinta sepanjang 200 ribu karakter yang menggambarkan perjalanan seorang gadis dari keluarga kaya yang jatuh cinta dengan seorang gangster.

    Ia mengunggah kisahnya bab demi bab. Lebih 340 ribu pengakses. "Banyak pembaca meninggalkan pesan untuk saya, meminta saya untuk meng-update lebih cepat, tapi saya hanya boleh menulis secepat saya boleh," katanya.

    Kini, dia berjuang keras menyelesaikan novelnya sesuai kontrak dengan seorang penerbit online . "Saya menulis mulai jam 9 pagi hingga 1 malam. Selain makan dan tidur, saya menghabiskan seluruh waktu saya di depan komputer."

    Ayahnya, Wang Yunqi, baru menyedari bakat dan kehebatan putrinya setelah seorang penerbit online menawarkan kontrak kerja sama untuk sebuah novel. "Dia hanya tinggal di rumah dan tidak pernah sekolah. Sulit untuk percaya bahawa dia dapat menulis, bahkan menulis novel," kata sang ayah.

    Celebral palsy merupakan penyakit yang ditandai dengan terganggunya fungsi otak dan jaringan saraf yang mengendalikan gerakan, laju belajar, pendengaran, penglihatan, dan kemampuan berfikir.

    Penyebabnya belum dapat dipastikan. Namun, banyak yang beranggapan terjadi akibat kelahiran prematur sehingga bahagian otak belum berkembang sempurna, bayi lahir tidak langsung menangis sehingga otak kekurangan oksigen, atau adanya cacat tulang belakang dan pendarahan di otak.

    Wang telah menjadi inspirasi orang untuk tak menyerah dengan keadaan.

    Aksi wanita marah dan cuba bogelkan kekasih gelap suaminya

    Posted: 14 Jun 2011 11:30 PM PDT













    sumber : stomp.sg.com

    A woman in Guangzhou, China, was seen openly attacking another woman, who was apparently her cheating husband's lover. The incident happened in the middle of a busy road, in front of many passers-by.

    STOMPer Loverboy, who sent in these pictures, said:

    "The enraged woman pinned her husband's mistress down on the ground and kept hitting her and tearing at her top, stripping it off.

    "Other members of the family were apparently also involved. One young girl was seen helping to hold the victim down.

    "The husband later came to try to stop the fight, but he was also assaulted.

    "Hell hath no fury like a woman scorned."

    10 Tahun Menikah Cuma 20 Kali Berhubungan seks? Mana Tahan!

    Posted: 14 Jun 2011 10:30 PM PDT

    TRIBUNNEWS.COM - Kerana menilai isterinya frigid dan tak ingin bercinta dengannya, seoranglelaki mengajukan cerai. Lelaki tersebut menyebut, dalam sepuluh tahun pernikahan mereka, pasangan tersebut hanya 20 kali berhubungan seks.

    Dilapor The Star, Selasa (14/6/2011), lelaki yang identitinya dirahsiakan ini mengatakan dia baru berhubungan seks dengan isterinya untuk pertama kali setelah dua tahun menjalani bahtera pernikahan.

    "Ia selalu punya alasan untuk menolak saya. Awalnya saya mencuba untuk mengerti perasaannya. Namun, saya sangat ingin seks dan gila seks dan itu membuat saya berlaku curang," kata sang suami menambahkan jika mereka sudah tidak tidur sebilik sejak tiga tahun lalu.

    Namun, dalam persidangan dengan wartawan yang diadakan si isteri mengatakan jika suaminya ingin bercerai kerana ingin menikahi kekasihnya dari negara China dan ditemuinya secara online sejak dua tahun lalu.

    Akhirnya, sang isteri setuju bercerai dengan syarat sang suami membiayai seluruh biaya pendidikan dan biaya hidup serta sewa rumah dan kereta. (thestar/surya)

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS