Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Afdlin Shauki Sertai Misi Hulur Bantuan di Gaza Palestin

Posted: 28 Nov 2012 08:08 PM PST

Atas keprihatinan dan demi menjayakan misi kemanusiaan ke , artis serba boleh, melakukan pergorbanan yang cukup besar dengan meninggalkan keluarga termasuk isteri dan anak tersayang dan akan menyertai misi menghulurkan bantuan pada 3 hingga 10 Disember ini.

Malahan menurut pengarah, pelakon, penyanyi dan pelawak ini dia bukan saja meninggalkan keluarga tercinta bahkan dia harus menguatkan semangat untuk menjejakkan kaki ke negara bergolak itu.

Biarpun dia mengaku agak takut, namun dalam hati dia perlu kuatkan semangat demi melaksanakan misi tersebut.

Bercakap kepada Berita Harian, walaupun ada sahabat yang melarang dan tidak ketinggalan yang menggalakkan dia ke sana, dia tidak mahu berfikir panjang lagi kerana niatnya ikhlas untuk merasai sendiri apa yang berlaku di bumi . Dia juga sudah bersedia dan reda dengan segala kemungkinan yang bakal berlaku. Di samping dia turut memohon rakyat negara ini mendoakan agar dia selamat pergi dan selamat pulang.

Menurut Afdlin lagi, keterbukaannya untuk mengunjungi Gaza sudah lama dipendamkan, tanpa dipengaruhi mana-mana individu.

Selaku duta pertubuhan , Afdlin akan mengikuti misi utama pertubuhan berkenaan bersama enam kru daripada Vision Works yang diberi nama A2G11. Ia turut diikuti Pengerusi pertubuhan itu, Prof Madya Dr Hafidzi Mohd Noor dan dua Anggota Lembaga Pemegang Amanahnya, Dr Ir Selamat Aliman dan Dr Fauziah Hassan.

Afdlin turut memberitahu, perjalanan mereka akan dirakam sebagai bahan dokumentari yang bertujuan memaklumkan kepada dunia mengenai isu kemanusiaan.

Dokumentari tersebut akan ditayangkan untuk rakyat negara ini dan hasil jualan akan disalurkan kepada pertubuhan Aqsa Syarif.

Semoga Afdlin dan teman seperjuanganya yang lain selamat pergi dan pulang ke tanah air dengan selamat. Amin, InsyaAllah.

_R1C3365

Facebook Komen

Facebook Komen

Powered by Facebook Comments

Tags: , , , ,

Gambar Kekasih Ummi Nazeera Teman Satu Universiti

Posted: 28 Nov 2012 07:51 PM PST

Sekalipun jauh di Melbourne, Australia, angin gosip membabitkan pelakon cantik, Ummi Nazeera tetap bertiup ke tanah airnya, Malaysia.

Tambahan pelakon hitam manis itu juga bagai terbuka memperkenalkan cinta barunya kepada umum. Mengapa tidak, banyak yang memaparkan dirinya bersama jejaka kacak berkepala botak dimuat naik ke laman sosial.

Difahamkan Ummi dan jejaka berusia 26 tahun itu berkenalan sewaktu pelakon ini berada dalam tahun pertama pengajian di Royal Melbourne Institue of Technology (RMIT).

Gambar Kekasih Ummi Nazeera Teman Satu Universiti

Lelaki itu adalah seniornya dan sudah pun menamatkan pengajian. Sekarang lelaki itu berada di Malaysia dan sehingga kini mereka masih berhubung.

Lantaran itu, timbul desas desus mengatakan gadis manis ini sudah bersedia melangkah ke gerbang perkahwinan bersama kekasih hatinya itu. Malah khabar angin turut mendakwa pasangan ini sudah merangka tarikh pernikahan awal tahun depan.

Namun bercakap kepada Berita Harian, Ummi menafikan tentang perkara (kahwin) tersebut. Tutur gadis berusia 22 tahun ini, dia tidak menolak jika ada jodoh dan takdir dia dengan jejaka tersebut.

Namun buat masa ini Ummi belum bersedia memikul tanggungjawab sebagai isteri. Sebaliknya perkara yang menjadi keutamaannya saat ini adalah memastikan pengajian yang masih berbaki setahun lagi dihabiskan sebelum memikirkan soal hidup berdua.

Ummi pulang ke Malaysia baru-baru ini untuk bercuti semester.

Pelakon yang pernah membintangi drama bersiri Nur Kasih dan filem Hikayat Merong Mahawangsa ini satu ketika dulu pernah menjalin cinta dengan aktor kacak Remy Ishak namun hubungan mereka tidak berpanjangan.

Facebook Komen

Facebook Komen

Powered by Facebook Comments

Tags: , , ,

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Bekas kekasih Halle Berry,Model perancis ditahan kerana menyerang tunang Halle Berry

Posted: 28 Nov 2012 08:41 AM PST


Hamboi,tajuk panjang berjela dah cukup untuk memberi hint gossip Hollywood kali ni...

Gambar kat atas nie,Gabriel Aubry adalah seorang Model perancis,bekas kekasih Halle Berry yang juga merupakan bapa kepana anaknya dan Halle Berry yang dinamakan Nahla,2 tahun...comel sangat..

Semasa Gabriel menghantar Nahla pulang ke rumah Halle Berry,Gabriel bersemuka dengan tunang Halle iaitu Oliver..

Dan Oliver (tunang) dikatakan bertindak ganas dan hilang kawalan apabila terus menumbuk dan menendang Gabriel..

Keadaan kecoh,dan Polis datang menahan Gabriel yang cedera teruk...itu yang pelik.Oliver yang pukul tapi Gabriel pula yang ditahan kerana dituduh menyerang Oliver...terbalik cerita..

Gabriel meminta penguatkuasa mengambil rakaman CCTV untuk membuktikan bahawa Oliver yang menyerangnya dan telah memfailkan 'Restraining Order" terhadap Oliver ,arahan utk jauhkan diri.


Gabriel yang merupakan seorang model,meminta Oliver jangan menumbuk wajahnya,yelah Model kan,taknak la muka jadi cacat ke berparut ke..tapi Oliver tetap membelasahnya..

Wajah Gabriel selepas dibelasah...



 Ini pula Oliver,tunang Halle Berry yang dikatakan melompat dari tangga menumbuk Gabriel.



Gambar Liyana Jasmay dan tunang berdating di New York

Posted: 28 Nov 2012 08:17 AM PST

Tadi dah tengok gambar bulan madu Scha dan Awal,Sekarang gambar bulan madu Liyana Jasmay dan tunangnya pulak..


Opss bukan bulan madu,tapi err dating lah ...


Mereka berdating di New York...Gelagat Liyana dan tunangnya amat mesra..


Kalau dah mesra sangat cepat-cepat lah kahwin yea..



Gambar Bulan Madu Awal dan Scha di Eropah..so swett

Posted: 28 Nov 2012 08:13 AM PST

Pasangan romantik yang baru berumahtangga tahun nie,iaitu Scha dan Awal berpeluang berbulan madu di Eropah..

Bahagia nampaknya mereka..tiba-tiba Sensasi teringat tentang gossip lama dua tiga tahun lepas,sebelum Scha bercinta dengan Awal, Scha mengakui amat amat mencintai Fahrin dan memuji sebagai lelaki yang mampu jadi suami dan ketua..

 Lepas tue,Scha mula rapat dengan Awal yang very gentleman.Awal pulak mmg dah meminati Scha sejak Awal mengacara pertandingan Dewi Remaja,dimana Scha jadi Juara..

Apabila Scha dan Fahrin berpisah,Scha jadi rapat dengan Linda Onn sekejap,sebab Linda katanya mempunyai pengalaman serupa dengan Scha.Linda Onn yang menghubungi Scha dan beriya2 bagi kenyataan kat Media tentang Fahrin,..

Dah Fahrin menangis di press conference untuk membela diri yang dikatakan difitnah.

 Awal pula "tweet" meminta Fahrin jangan nak salahkan orang ketiga kalau diri sendiri dah tak boleh pukul perempuan dan gagal jadi sex maniac.. Wah macam-macam hal la kecoh juga...

 Lelaki ni,tak boleh la kasar-kasar dgn perempuan walau semacho dan sehensem mana pun,lelaki gentleman tetap jadi pilihan... Jom layan gambar comel mereka berdua..












  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Jika Bermalam Di Hotel, Periksa Dahulu Tilamnya Ya

Posted: 28 Nov 2012 09:30 PM PST


serangga
Pemilihan hotel yang bersih nampaknya perlu diperhatikan oleh para pelancong, agar kenyamanan saat berlibur tidak terganggu seperti salah satu pelancong yang satu ini.
Yup, pelancong itu bernama Debra Bratt, saat itu Ia terbangun di tengah malam dan menemukan banyak serangga yang merayap di tempat tidur dan juga tubuhnya. Akibatnya, Ia harus menenggak antibiotik kerana serangan dari serangga yang hidup ditilam itu, ungkapnya di Hartlepool Mail UK.
Untuk membuktikannya, saat itu pula Ia menjumput beberapa serangga itu dengan tisu guna melaporkannya kepada resepsionis hotel di pagi harinya.
Setelah laporan itu, selanjutnya Travelodge mengirimkan surat konfirmasi kepada Bratt tentang bilik yang Ia tempati di London Central Kings Cross Royal Scot Hotel itu. Setelah melakukan investigasi, ternyata memang ditemukan semacam koloni serangga di sana. Oleh kerana itu, sekarang ruangan itu masih dalam pengawasan pembasmi serangga.
Debra Bratt dan hotel Travelodge
Juru bicara pihak hotel pun mengatakan bahwa, "Kami akan melayani dan menolong para tamu yang merasa dirugikan atas pelayanan kami. Agar tamu kami merasa puas dan merasa tak menyesal pernah berkunjung ke hotel kami," tutupnya.

Ada Yang Mahu Beli Kalender Ini?? Dijamin Puas

Posted: 28 Nov 2012 09:00 PM PST


Tahun 2012 sebentar lagi akan meninggalkan kita, saat ini klub sepakbola ternama seperti Barcelona membuat sebuah gebrakan baru, yaitu mereka merilis sebuah kalender resmi fans kelab yang benar-benar tidak biasa dari biasanya.


Yup, kalender itu menampilkan wanita-wanita seksi sebagai model utamanya. Sebelumnya, pernak-pernik Los Blaugrana ini tadinya menggunakan gambar bintang kelab sepak bola mereka, seperti Lionel Messi, Xavi Hernandez, atau Andres Iniesta, namun hal itu tak terjadi lagi untuk tahun depan.
Kerana kalender untuk tahun depan yang akan dijual ke pasaran menampilkan sepasang wanita muda cantik yang hanya menggunakan lingerie tanpa memakai sehelai baju sedikit pun. Mereka ber-pose dengan atribut bendera Barca sebagai penutup tubuh mereka.
Berbagai pose erotis yang mampu membuat otak kita para lelaki melayang kemana-mana, pose erotis itu puas kalian plototi di tiap halaman yang jumlah keseluruhannya 12, sesuai dengan hitungan bulan dalam tahun Masehi.
Seperti yang dilansir Daily Mail, pihak fan Barca yang merilis kalender erotis ini, berharap dapat mengumpulkan dana yang lumayan dari hasil penjualan.
Berdasarkan pengakuan elemen Barcelonistas, seluruh hasil penjualan bakal disumbangkan dalam sebuah acara amal kepada pihak yang memerlukan bantuan dana.

Lucu betul betul bentuk belon-belon ini

Posted: 28 Nov 2012 08:30 PM PST


Balon biasanya berbentuk bulat atau lonjong. Akan tetapi dewasa ini balon semakin berkembang dalam bentuknya. Bahkan kini balon boleh di bentuk menyerupai sesuatu benda yang memiliki ukuran berkali-kali lipat dari ukuran balon tersebut. Teruja dengan bentuk balon-balon itu? 
 









 









 









 









 









 









 









 









 










 







 







 







 

Up load Foto Se*si Berseragam Polis, Wanita Ini Terancam 9 Bulan Penjara

Posted: 28 Nov 2012 08:00 PM PST


HATI-hati jika hendak mengp load foto ke situs microblogging.
Bulan Julai lalu, Wang Xiaomeng, seorang model perempuan di China mengunggah foto seksinya di Weibo.
Wang mempamerkan belahan pahanya yang mulus saat berpose hendak memakai stoking hitam.
Permasalahannya, Wang memakai seragam polis dalam foto yang dimuat naiknya ini.

Untuk foto tersebut, dia menulis status:
"Aku bekerja dalam tekanan, sebagai polis di kampung halamanku. Aku harus menghadiri pesta makan malam bersama pegawai pemerintahan sepanjang hari. Nama panggilanku Polis Cantik."
Mengutip Maydaily sedar status dan fotonya mengundang kontroversi, Wang lantas menghapusnya.
Namun tindakan ini terlanjur menyinggung polis'8 setempat. Proses hukum pun dijalankan

Ini Namanya Jaguh Photoshop, Lihat Saja Hasilnya (Foto)

Posted: 28 Nov 2012 07:30 PM PST








Dapatkah Ilusi Anamorphic Ini Mengelabui Penglihatanmu? [Video]

Posted: 28 Nov 2012 07:00 PM PST


Ini merupakan contoh ilusi optik hebat  dari seorang maestro ilusi optik favourite di YouTube,brusspup. Ilusi kali ini melibatkan sebuah objek berupa gambar 2D bersolusi tinggi yang jika dilihat pada posisi tertentu akan terlihat 100% seperti objek 3D sungguhan.
Suka dengan ilusi optik ini? 

Muka tertusuk pemutar skru

Posted: 28 Nov 2012 06:30 PM PST


BEIJING: Seorang kanak-kanak perempuan cedera selepas sebatang pemutar skru tertusuk pada mukanya.
Jiali dari Tianshui di wilayah Gansu, jatuh tersembam pada pemutar skru yang dipegangnya ketika melawat neneknya hingga menyebabkan alat itu menembusi hidungnya hingga ke soket mata. 
Dia bernasib baik kerana pemutar berkenaan tidak terkena otaknya.

Kanak-kanak itu kemudian dikejarkan ke hospital. Pakar perubatan melakukan beberapa siri imbasan sinar-X bagi memastikan dia tidak mengalami kecederaan berkekalan.



Pemutar berkenaan tertusuk begitu kuat dan berhampiran otaknya hingga menyebabkan doktor pada mulanya tidak pasti sama ada boleh menariknya keluar tanpa menyebabkan kecederaan serius berpanjangan pada Jiali.


Jiali dibawa ke hospital tempatan tetapi dipindahkan dua kali kerana kakitangan merasakan mereka tidak dapat menangani kes itu.

Satu sumber berkata: "Ada kebimbangan pemutar skru itu tidak dapat dicabut dengan selamat. Dua hospital pertama tidak dapat memikirkan tindakan yang perlu dilakukan. Mereka tidak pernah berdepan dengan kes seperti itu sebelum ini."

Bagaimanapun, ketua pakar bedah di hospital ketiga, Yu Qin mampu melakukannya kerana pernah berdepan dengan kes sama. - TS


sumber : mymetro

Seks untuk dapat kontrak

Posted: 28 Nov 2012 06:00 PM PST


ZHAO guna wang untuk rawat bapa.
ZHAO guna wang untuk rawat bapa.
BEIJING: Inilah wanita yang dirakam mengadakan seks dengan pegawai Parti Komunis China dalam video yang tersebar di Internet sehingga menggemparkan seluruh negara itu.
Lei Zhengfu, ketua parti peringkat daerah di Chongqing, bandar di barat daya China, dipecat selepas video itu tersebar awal bulan ini.
Wanita itu mulanya didakwa perempuan simpanan Lei. Bagaimanapun, laporan terbaru berkata, dia sebenarnya pelacur yang diupah oleh sebuah syarikat pembinaan bagi mendapatkan kontrak daripada pegawai terbabit.

Zhao Hongxia yang berusia 18 tahun ketika video itu dirakam pada 2007, menulis dalam blognya bahawa dia dibayar RM25,000 untuk tidur bersama Lei.

Katanya, wang berkenaan digunakan untuk membayar bil perubatan bapanya.

Zhao yang kini berusaia 23 tahun dan sudah menjadi jururawat berkata, dia ditawarkan wang itu oleh ketua sebuah syarikat hartanah.

"Dia berterus terang, bertanya sama ada saya mahu jadi pelacur, melayani pegawai kerajaan yang mempunyai hubungan perniagaan dengannya," kata Zhao.

Video itu mencetuskan satu lagi skandal dalam Parti Komunis di bandar yang sebelum ini diketuai oleh Bo Xilai, ahli politik yang dipecat sebelum ini.

Bagaimanapun, ia mungkin hanya satu permulaan apabila seorang bekas wartawan berkata, dia mungkin mendedahkan video serupa membabitkan lebih ramai pegawai bandar raya itu sedikit masa lagi.

Parti itu sebelum ini berdepan dengan skandal yang menyebabkan pemecatan Bo dan memburukkan lagi reputasi parti di mata orang ramai.

Chongqing, bandar raya yang diketuainya, digambarkan oleh pendakwa raya dan media sebagai penuh dengan penyalahgunaan kuasa dan rasuah.

Isteri Bo didapati bersalah membunuh seorang ahli perniagaan Britain sementara dia sendiri berdepan dengan tuduhan rasuah serta menghalang keadilan dalam kes pembunuhan itu.

Berita mengenai video seks itu yang dipercayai dirakam pada 2007 hanya tersebar bulan ini ketika barisan pemimpin baru China meningkatkan usaha memerangi rasuah.

Video itu tersebar di Internet negara itu pada 20 November selepas imej rakaman itu dimuatnaikkan oleh bekas wartawan, Zhu Ruifen menerusi laman webnya yang didaftarkan di Hong Kong.

Video berkenaan yang dirakam secara sulit dari meja sebelah katil menunjukkan Lei mengadakan seks dengan wanita itu.

Zhu memberitahu wartawan bahawa Zhao, yang wajahnya tidak kelihatan dalam gambar yang dipetik daripada video itu, diupah oleh sebuah syarikat pembinaan untuk tidur dengan Lei sebagai balasan memperoleh kontrak.

Syarikat itu kemudian cuba menggunakan video itu untuk memeras lebih banyak kontrak daripada Lei.

Zhu berkata, dia memperoleh video itu daripada petugas Biro Keselamatan Awam Chongqing yang tidak mahu dikenali.

Menurutnya, dia juga diberikan video serupa membabitkan lima pegawai bandar raya itu yang lain tetapi kini berusaha mengesahkan kandungannya sebelum mendedahkannya kepada umum. - DT

sumber : mymetro

Dibunuh sebab muzik

Posted: 28 Nov 2012 05:45 PM PST


MIAMI: Seorang remaja di Florida, ditembak mati oleh lelaki yang beberapa minit sebelum itu telah meminta mangsa dan rakannya mengurangkan bunyi muzik dari stereo kereta mereka, kata pegawai polis, semalam.
Leftenan Rob Schoonover dari Jabatan Sheriff berkata, Jordan Davis, 17, ditembak sekurang-kurangnya dua kali oleh Michael Dunn, seorang ahli perniagaan berusia 45 tahun yang ditahan selepas kejadian Jumaat lalu di Jacksonville. 
Kejadian itu berlaku apabila Dunn, seorang lelaki berkulit putih, berdepan dengan Davis, seorang lelaki kulit hitam dan memberitahunya bunyi muzik dari kereta SUV remaja itu, terlalu kuat.

"Jordan dan Dunn bertengkar dan Dunn mengeluarkan senjata api dan menembak lapan atau sembilan kali dan peluru mengenai tubuh Jordan dua kali. Tiada mangsa lain cedera," kata Schoonover.

Tiada senjata api lain ditemui dalam SUV itu.

Teman wanita Dunn membeli-belah di kedai berdekatan ketika kejadian itu berlaku.

Dunn ke situ untuk menghadiri majlis perkahwinan anak lelakinya.

Dia meninggalkan tempat kejadian dan kembali ke hotelnya tetapi polis berjaya menjejaki Dunn melalui rakaman kamera litar tertutup.

Bapa mangsa, Ron Davis memberitahu rangkaian televisyen tempatan, dia mahu keadilan ditegakkan, "tidak kira sama ada melalui sistem perundangan" atau Tuhan.

"Tuhan akan menghukum perbuatannya, jadi saya takkan buat apa-apa terhadapnya," kata Davis kepada saluran televisyen WAWS.

Februari lalu, masalah perkauman memuncak di Florida apabila seorang remaja kulit hitam tidak bersenjata, Trayvon Martin, ditembak mati oleh seorang penyelaras kejiranan Hispanik, George Zimmerman. - AFP

sumber : mymetro

SMS daripada pencabul

Posted: 28 Nov 2012 05:26 PM PST


KAJANG: "Sya (saya) sempat ambk (ambil) pic (gambar) awk (awak) ngah (tengah) tdo (tidur) ngan (dengan) kwn (kawan) awk (awak) 2 (itu).
"...smlm (semalam) sya (saya) brng (baring) tgh2 (tengah-tengah) pat (tempat) awk (awak) tdo (tidur)... sya (saya) pn (pun) msukn (masukkan) tgn (tangan) kt (dekat) dlm (dalam) slimut (selimut) awk (awak) ngan (dengan) kwn (kawan) awk (awak) 2 (itu). 
"...cbe (cuba) awk (awak) tgk (tengok) kt (dekat) tilam sblh (sebelah) awak tido (tidur) 2 (itu) ada x (tidak) kesan air ... yg (yang),".

Itu antara kandungan kiriman SMS bernada bangga yang dihantar seorang penyamun kepada seorang daripada dua mangsanya selepas melarikan barangan berharga selain mencabul mereka dalam kejadian di sebuah rumah di Kajang Sentral, di sini, Isnin lalu.



Kejadian itu hanya disedari dua pelajar berusia 19 tahun itu jam 12.30 tengah hari apabila seorang daripada mereka menerima kiriman SMS itu sebaik selesai membuat laporan kehilangan barang di Balai Polis Kajang, di sini, selepas rumah mereka dipecah masuk.


sumber : mymetro

Penuntut dicabul ketika tunggu teksi

Posted: 28 Nov 2012 05:15 PM PST


PETALING JAYA: Seorang penuntut sebuah kolej swasta dicabul sekumpulan 10 lelaki bermotosikal selepas wang tunai dan telefon bimbit miliknya dianggarkan bernilai RM3,000 dilarikan ketika sedang menunggu teksi di Kota Damansara di sini , Ahad lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, wanita berusia 21 tahun itu yang sedang menunggu teksi berhampiran stesen minyak terkejut selepas lima motosikal ditunggang 10 lelaki tidak dikenali mengepungnya.

Menurut sumber, mangsa yang ketakutan cuba melarikan diri namun gagal dan dihalang mereka malah tiga daripada lelaki terbabit turut menghampirinya dengan bersenjatakan parang meminta dia menyerahkan barangan berharga.
Katanya, mangsa yang bimbang dicederakan akur dan menyerahkan beg tangan berisi wang tunai serta telefon bimbit. Malah dia juga merayu supaya tidak dicederakan.

"Sangkaan mangsa sebaik mereka mendapat barangan berharga itu, lelaki terbabit akan beredar namun sebaliknya berlaku apabila mereka meraba badannya menyebabkan mangsa menjerit meminta pertolongan.

"Panik dengan jeritan mangsa, kumpulan lelaki terbabit terus melarikan diri meninggalkan mangsa yang berada dalam keadaan trauma. Orang ramai yang menyedari kejadian itu datang membantu dan menenangkan mangsa," katanya.

Dia kemudian tampil membuat laporan di Balai Polis Damansara untuk tindakan selanjutnya.

sumber : mymetro

Pesakit jiwa curi keranda

Posted: 28 Nov 2012 05:00 PM PST


SEREMBAN: Seorang lelaki yang terjaga, pada awal pagi semalam kerana terdengar bunyi bising di dapur rumahnya di Temiang di sini, hampir pengsan apabila mendapati bunyi itu adalah tolakan pengusung beroda bermuat keranda dicuri anak lelakinya yang sakit mental.
Sumber berkata, warga emas berusia 70-an itu tersedar daripada tidur jam 4 pagi apabila mendengar bunyi bising yang disangkanya penjenayah mahu memecah masuk rumah. 
Bagaimanapun menurutnya, lelaki itu terkejut dan hampir pengsan apabila mendapati anak lelakinya berusia 50-an yang mengalami masalah mental sedang menolak keranda menggunakan pengusung beroda untuk diletak di dapur.

"Warga emas itu tidak menyangka anaknya sanggup mencuri keranda dan membawa balik ke rumah dari kedai keranda di Jalan Kapitan Tam Yeong dengan menolak pengusung itu seorang diri.



"Dia memarahi anaknya yang bertindak keluar dari rumah sebelum membuat laporan polis kerana bimbang keselamatan anaknya serta meminta bantuan Pegawai Khidmat Barisan Nasional (BN) Dewan Undangan Negeri (DUN) Temiang, Jason Lee.


sumber : mymetro

Kepala berjahit tercampak gelongsor

Posted: 28 Nov 2012 04:30 PM PST


KANGAR: "Saya tidak menyangka percutian yang sepatutnya memberi kegembiraan, bertukar tragedi apabila tercampak daripada gelongsor setinggi empat meter sebelum pengsan," kata Muhammad Aiman Afzal Suhaizam, 14, yang menerima lebih 30 jahitan di kepala dan dagu selepas terjatuh dari gelongsor jenis 'boomerang' di sebuah taman tema di Melaka, minggu lalu.
Dalam kejadian pada 20 November lalu, pelajar tingkatan dua Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Putra, di sini, yang juga anak sulung daripada dua beradik itu parah selepas tercampak daripada bahagian atas gelongsor itu angkara tindakan pekerja di taman tema terbabit yang memusingkan pelampung ketika dia bersama seorang rakannya.

Menurutnya, dia pergi ke taman tema berkenaan bersama 80 pelajar lain termasuk beberapa guru pengiring yang menyertai rombongan Jabatan Pelajaran Perlis ke Melaka pada 19 November sebelum tiba di lokasi berkenaan yang juga destinasi pertama dilawati di Bandaraya Bersejarah itu.
Aiman berkata, dia yang baru pertama kali menggunakan pelampung berkenaan dan ketika menaikinya bersama rakan, dia memberitahu pekerja terbabit dia tidak mahu pelampung dipusingkan ketika menuruni gelongsor itu.

Katanya, dia sempat mengingati pelampung dipusingkan pekerja di situ menyebabkan pelampung merempuh dinding gelongsor terbabit sebelum tercampak ke atas simen di luar kawasan gelongsor berkenaan sebelum pengsan.

Ibu mangsa, Sharina Wahad, 39, ketika menceritakan kembali kejadian berkenaan berkata, dia hanya dimaklumkan kejadian itu oleh guru pengiring anaknya, tetapi memberitahu keadaan Aiman stabil tanpa menceritakan secara terperinci keadaannya.

Menurutnya, dia terkejut dan cemas dengan berita yang diterimanya itu sebelum menghubungi suaminya, Suhaizam Sukandan, 38, yang bekerja di sebuah syarikat swasta di Sungai Petani, Kedah sebelum bertolak ke Melaka pada petang hari kejadian.

"Ketika dalam perjalanan, saya dihubungi pegawai perubatan yang merawat Aiman di Melaka, sebelum dimaklumkan Aiman cedera teruk di kepala dan otak berikutan terdapat darah beku.

"Bukan itu saja, Aiman luka teruk di kaki kanannya selain tangan dan bahagian tempurung otaknya dipercayai retak," katanya.

Menurutnya, doktor juga memberitahu anaknya perlu dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) bagi tujuan pembedahan tempurung kepala bagi membuang darah beku akibat kejadian itu.

"Saya sedih melihat keadaannya yang lebam di seluruh badan termasuk kepalanya berdarah dan benjol akibat kecederaannya," katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Sharina berkata, anaknya menjalani pembedahan di HKL pada 22 November lalu sebelum dibenarkan pulang tiga hari selepas itu dan dibawa pulang ke rumah mereka di Taman Bunga Padi, di sini. Katanya, dia sudah membuat laporan di Balai Polis Kenangan, Jalan San Peng, Kuala Lumpur pada 22 November lalu bagi tujuan rujukan selain tindakan lanjut.

Dakwanya, anaknya kini sering pening dan fobia dengan tempat tinggi selain sering mengadu sakit di badan, tangan dan kakinya.

Sementara itu, jurucakap taman tema berkenaan ketika dihubungi memaklumkan pihaknya sudah menghubungi keluarga mangsa dan meminta mereka menghantar bil serta laporan perubatan anak mereka bagi tindakan lanjut.

sumber : mymetro

Aneh !! Kereta Tercepat Sejagat Hancur Dalam Hitungan Saat

Posted: 28 Nov 2012 04:00 PM PST


  • detail berita





Sumber 

15 Kalender dengan Design Super Unik

Posted: 28 Nov 2012 03:00 PM PST




Sumber 

Fotografer Peribadi Hitler Gambarkan Kehidupan Yahudi Poland Di Ghetto Kutno, 1940

Posted: 28 Nov 2012 08:45 AM PST


Fotografer Hugo Jaeger yang merupakan fotografer pribadi seorang Hitler kembali memberikan kejutan dengan diterbitkannya beberapa foto hasilnya di majalah Time. Terlihat bagaimana Jaeger mampu menangkap sejarah penderitaan Yahudi di Poland yang diduduki Nazi.  Album warna Langka menggambarkan kehidupan di Ghetto Kutno tahun 1940. Sebagian besar foto menampilkan warga Yahudi pada tahun 1939 dan 1940, sedang tersenyum, tampaknya senang berpose untuk fotografer Hugo Jaeger.


Photobucket

Photobucket

Jaeger adalah fotografer peribadi Hitler, menikmati bepergian dengan Fuhrer untuk demonstrasi besar-besaran dan memotret Hitler selama saat-saat peribadi. Foto-foto, dirilis untuk menandai pembentukan resmi Ghetto Warsawa pada bulan Oktober 1940, diambil di kota Kutno, 75 km sebelah barat ibukota Warsawa Poland. Meskipun Nazi setia, Jaeger sebagai fotografer merasakan orang-orang Yahudi Poland sebagai subjek menarik dan karyanya menggambarkan keadaan tragis mereka untuk mempertahankan kemanusiaan dan martabat mereka.

Pada bulan Jun 1940, semua orang Yahudi dari 8.000 Kutno yang dikumpulkan dan dibawa ke rumah baru mereka – dengan alasan dari sebuah pabrik gula tua – di mana ratusan akan mati kelaparan dan Tifus. Polandia dan Yahudi, teman-teman dan tetangga, dipisahkan dari satu sama lain. Sebuah dewan Yahudi, Judenrat tersebut, diciptakan dan ditugaskan untuk memaksa orang Yahudi untuk mematuhi Jerman. Beberapa yang beruntung berhasil melarikan diri dan ditampung oleh teman-teman Poland mereka. Kebanyakan tidak begitu beruntung.

Pada tahun 1942, sebagai bahagian dari 'solusi akhir' Hitler memulai Nazi Operasi Reinhardt, rencana untuk menghilangkan semua orang Yahudi Poland. Pada musim semi tahun 1942 Ghetto Kutno sendiri 'dilikuidasi. " Mayoritas penduduknya dikirim ke kamp pemusnahan Chelmno.

Artis Hollywood Ini Se*y,Cantik,Honornya Besar. Tapi Banyak Selulitnya? (Foto)

Posted: 28 Nov 2012 08:30 AM PST


Para selebritis Hollywood memang dikenal sebagai susuk yang amat memperhatikan penampilannya. Hal itu kerana mereka memang selalu dituntut untuk tampil sempurna. Dan honor yang mereka dapat tentunya tidak akan membebani mereka dalam menjaga penampilan.

Tapi siapa sangka, deretan selebritis cantik yang honornya selangit ternyata juga memiliki cacat yang memalukan bagi penampilannya, yaitu selulit yang amat mengganggu dan merusak penampilan.

Pamela Anderson tidak kuasa melawan usia dan selulit

Selulit juga tampak memenuhi paha belakang Jennifer Lopez

Julia Roberts yang anggun pun juga memiliki selulit di pahanya

Paha mengintip, selulit juga. Eva Longoria memang benar-benar desperate housewife

Selulit Kim Kardashian tampak "nyetak" di celana olahraganya yang ketat

Siapa sangka, Scarlett Johansson yang jelita juga mempunyai selulit

Selulit benar-benar merusak keindahan tubuh Britney Spears

Sulit di bokong dan paha Tara Reid benar-benar mengenaskan

Menghairankan sekali. Mengapa mereka boleh "kebobolan" oleh hal memalukan ini sehingga terekspos luas ke publik?
(Celebuzz)

(Foto) Sungai Qiantan, Satu-satunya Sungai Di Dunia Yang Berombak Seperti Lautan (Hingga Setinggi 10 M)

Posted: 28 Nov 2012 08:15 AM PST


Sungai Qiantan di Haining, Provinsin Zhejiang, China adalah merupakan sungai yang unik, iaitu sungai ini boleh mengalami pasang surut seperti layaknya lautan, ketika pasang sungai ini dapat membuat gelombang besar hingga 10 meter. Kerana keunikannya tersebut sungai ini ramai dikunjungi oleh para pelancung.







Benar-benar unik dan luar biasa sekali.
(China Daily)

Surrogate Partner Bukan Pel*cur, Tetapi Profesinya Melayani Se*s

Posted: 28 Nov 2012 08:00 AM PST


Entah apakah pekerjaan ini patut dibilang profesi yang layak dijadikan sumber penghasilan ? Rasanya setiap pekerja seks mungkin boleh beralih profesi seperti ini, lebih aman dan tentunya dianggap legal. Tapi wanita ini menolak dikatakan sebagai pekerja seks, kerana dia justru yang mengajarkan seks bagi beberapa orang yang bermasalah di bidang satu itu.

Mare Simone berusia 54 tahun yang telah berhubungan seks dengan lebih dari seribu orang dan kebanyakan mereka adalah suami ataupun pasangan dari orang lain. Mare Simone menyebut dirinya sebagai "Sexual Healer" yang membantu para lelaki dan wanita dalam mengatasi masalah dalam seks. Dalam 23 tahun masa kariernya, Simone sebagai terapis seks telah memberikan pelajaran cinta kepada lebih dari 10.000 klien. Dan Simone telah melakukan hubungan seks penetrative dengan 1500 orang, dan semuanya legal !

Photobucket
 Mare mengatakan: "Saya mencari nafkah dengan tidur dengan suami wanita lain atau pacar.  Tapi aku sama sekali tidak seperti seorang pelacur seks, pekerjaan sebagai sex healer adalah legal, selama itu dilakukan dalam suasana terapi dan penyembuhan. "Orang-orang membayar untuk kaunseling dan mengobati masalah mereka – bukan seks. Saya membantu memperbaiki dan mengubah kehidupan seks ribuan lelaki, yang berarti saya juga membantu meningkatkan kehidupan seks istri dan kekasihmereka. "Pekerjaan saya begitu memuaskan dan menyenangkan.  Melihat pelanggan saya pergi dengan keyakinan baru dengan seksual adalah pemandangan yang indah. "
Simone  dari Chelsea, London Barat, memegang sekitar lima sesi sehari dan melihat orang-orang dari semua lapisan masyarakat.  Dia mengatakan, "Klien saya adalah segala usia, bentuk, ukuran dan profesi.  Para pria umumnya membutuhkan bantuan dengan ereksi dan masalah ejakulasi dini karena mereka tidak menyenangkan mereka di tempat tidur.  Sebelum mereka menemui saya, mereka semua memiliki tes STD, dan harus selalu menggunakan kondom ketika bertemu saya. Saya juga memiliki beberapa wanita datang kepada saya.  Masalah mereka biasanya tidak boleh orgasme.  Aku menunjukkan kepada mereka bagaimana untuk kesenangan diri dan membuat mereka mencintai tubuh mereka.

Keyboard untuk orang berkuku panjang

Posted: 28 Nov 2012 07:00 AM PST


Keyboard Qutie QWERTY Quirky
Bagi orang yang memiliki kuku panjang pastinya akan susah untuk menaip di Keyboard QWERTY komputer kerana jika dipaksakan maka kuku kuku yang diplihara dan dipanjangkan pastinya akan patah selain patah pastinya akan mengangu tombol yang lain.
Kini ada sebuah Keyboard QWERTY  yang dibuat oleh Enam desainer tekno bernama hi Jinghan, Wendong Ren, Yang Fan, Wu Yunlong, Jin Xing, dan Lin Miaomiaoasal Dalian Polytechnic University, China, keyboard ini memudahkan orang  yang memiliki kuku panjang untuk menaip yang tidak menyebabpkan kuku patah.
Kaybort ini diberi nama Qutie QWERTY Quirky, Keyboart ini dilapisi silikon sehinga lembut ditangan keistimewan dari keyboart ini adalah bentuk dari tobol tombolnya yang berbentuk tidak datar melainkan lonjong bentuk tombol ini dibuat agar saat ujung jari bersentuhan dengan permukaan keyboard, masih terdapat jarak antara kuku dengan tombol keyboard yang ada di depan kuku.
Nah tertarik untuk mencoba Keyboard QWERTY ini ? kini kuku panjang sudah tidak susah lagi untuk mengetik di Keyboard

Karya Seni Yang Unik Terbuat Dari Pasir

Posted: 28 Nov 2012 06:00 AM PST


Ternyata pasir juga boleh dibuat menjadi sebuah karya seni yang sangat unik tentunya boleh untuk membuat karya seni yang unik dan aneh dari pasir perlu keterampilan kusus yang sangat luar biasa. Nah, Ini dia  ada beberapa karya seni yang unik terbuat dari pasir berikut ini :


Sumber

Lelaki ini berhasil kunjungi semua negara di dunia!

Posted: 28 Nov 2012 05:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Kisah Pernikahan Yang Aneh Tapi Nyata

Posted: 28 Nov 2012 04:00 AM PST




Sumber 

9 Gadget Moden Teraneh Dan Terunik Di Dunia

Posted: 28 Nov 2012 03:00 AM PST




Sumber

Hebat!! Rak Buku Yang Unik Dan Aneh

Posted: 28 Nov 2012 02:00 AM PST


Banyak juga lemari - lemari yang menjimat tempat, bahkan ada yang boleh digabung dengan tempat tidur anda. Hampir di semua rumah pasti mempunyai rak buku. Banyak juga rak buku yang dibikin mewah sebagai perabotan yang bisa memperindah dekorasi rumah apalagi sebuah perumahan baru. Biasanya orang - orang yang membeli rumah baru tersebut menginginkan semua perabotannya baru juga. Penasaran? Ini dia,  rak buku yang unik dan aneh berikut ini :


Sumber

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS