Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


“Perit… Cukup Perit Hanya Tuhan Yang Tahu” – Elia, Bekas Tunang Khairul Fahmi.

Posted: 09 Aug 2011 12:03 AM PDT

Aimie Harmelia (Elia), bekas tunang penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat mengeluarkan kenyataan berhubungan perasaannya selepas kontroversi putus tunang di laman blog, Jejari Runcing, hari ini.

Dalam kenyataannya yang terkini, Elia mengakui krisis yang berlaku kepada dirinya baru-baru ini merupakan ujian yang paling hebat sepanjang 22 tahun hidup di muka bumi.

"Seperti yang anda sedia maklum, saya dan MIA (merujuk kepada Khairul Fahmi) dah putus tunang. Walaupun belum secara rasmi mengikut adat, tapi hakikatnya memang bagi saya kami sudah tiada ada apa-apa hubungan. Perkara yang saya lalui ni sangat perit dan bukan perkara kecil. Sepanjang hidup selama 22 tahun ni, ini merupakan dugaan terbesar yang pernah saya tempuh. Siapa yang tak sedih apabila baru 2 bulan mengecapi kebahagiaan bergelar tunangan orang dan tak sampai 4 bulan lagi kami bakal menjengah ke alam perkahwinan, namun impian itu terputus di tengah jalan dan tak berakhir dengan cara yang diharapkan, " kata Elia menerusi laman blognya.

Elia juga menyatakan dia enggan menunding jari kepada mana-mana pihak atas krisis hubungannya bersama penjaga gol berkenaan. Baginya, semua yang berlaku adalah takdir tuhan dan dia sedar akan salah & silapnya.

"Tak perlulah dibahaskan punca sebenar keputusan kami untuk putuskan pertunangan ini. Tak guna kita saling menuding jari dan masalah pun tak akan selesai. Ini semua ketentuan takdir dari yang Maha Esa. Memang saya akui, masing-masing ada salah dan silap. Segala punca dan cerita secara details biarlah hanya saya, dia dan Allah sahaja yang tahu. Tak perlulah saya nak mengaibkan mana-mana pihak kerana banyak hati yang perlu saya jaga. The last thing i ever want to do is to hurt those people i truly love."

Pada masa yang sama, Elia meminta jasa baik orang ramai supaya berhenti mengata & menghina keluarganya.

So i would pretty much appreciate if you guys berhenti mengata atau menghina keluarga saya. Tapi if korang nak mengutuk juga terpulanglah. Kubur masing-masing, dosa tanggung sendiri ye dop?

Ada segelintir pihak sudah mula memperkatakan penerbitan novel kisah cinta Elia bersama penjaga gol Malaysia. Setakat ini, pihak kami masih tiada kepastian daripada Elia sendiri berkenaan desas-desus tersebut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Pelakon Baru Propa Kereta Ditaja VVIP?

Posted: 08 Aug 2011 10:37 PM PDT

Tak serik-serik nampak gayanya peel pelakon baru yang meletup naik ekoran dibelenggu kontroversi yang melandanya sejak kebelakangan ini. Kali ini, pelakon baru ini dipercayai telah menyebarkan cerita kepada orang produksi konon kereta yang dipandunya telah ditaja oleh VVIP.

Pelakon baru berwajah cantik ini cuba membuktikan bahawa dirinya mempunyai hubungan dengan VVIP berkenaan. Apakan daya, VVIP tersebut pun dikatakan tidak melayan perangai syok sendiri pelakon baru itu kerana sudah mempunyai seorang kekasih hati yang amat cantik orangnya.

Pada masa yang sama, pihak yang dibabitkan oleh pelakon ini turut malas, atau dalam erti kata lain, tidak mengendahkan lagi apa sahaja cerita yang disampaikan oleh pelakon tersebut. Makin dilayan, makin menjadi-jadi pula. Senang cerita, tutup case terus.

Tidak dinafikan, beberapa gosip yang kerap ditujukan kepada pelakon baru ini memang menaikkan namanya. Malah, wajahnya sering digunakan untuk drama-drama bertemakan keinsafan. Tapi, apa'lah gunanya kalau gosip yang tidak enak sering kedengaran. Lebih baik fokuskan pada kerjaya daripada terus merekacipta cerita sendiri kepada orang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Astro Raikan 1Malaysia Dengan Lebih 50 Program Baru

Posted: 08 Aug 2011 07:58 PM PDT

Astro meraikan 1Malaysia dengan lebih 50 program baru serta sebuah saluran baru, MyMusic (Saluran 318)

Sempena sambutan Hari Kemerdekaan yang ke 54, para pelanggan Astro kini berpeluang untuk menikmati lebih 50 program-program baru yang menekankan semangat 1Malaysia serta sebuah saluran baru iaitu MyMusic (Saluran 318) menerusi Kempen "NEGARAKU, THE BEST OF 1MALAYSIA" yang menampilkan lebih 140 program di platform Astro bermula 15 Ogos hingga 16 September 2011.

Group Shot with Astro Talents (Detailed Caption in txt file) 2

Dato' Rohana Rozhan, Ketua Pegawai Eksekutif Astro berkata, "Keindahan negara kita terletak kepada kemampuan masyarakat yang berbilang kaum untuk hidup bersama dengan penuh harmoni dan saling menghormati walaupun berbeza latar belakang. Kepelbagaian inilah yang mahu kami contohi menerusi program-program yang telah disusunkan. Para pelanggan kini ditawarkan pelbagai pilihan kandungan NEGARAKU yang menampilkan keunikan budaya kita menerusi program-program pelbagai genre; daripada yang bersejarah hinggalah kontemporari. Hasil perkongsian bersama dengan rangkaian media global seperti Discovery Channel, National Geographic Channel, The History Channel dan Disney Channel serta saluran-saluran tempatan Astro yang lain seperti Astro Awani, Astro Arena, Astro Vaanavil serta banyak lagi, kami akan bawakan pengisian yang terbaik sempena meraikan Negara Malaysia khusus buat para pelanggan."

Mulai 15 Ogos hingga 16 September 2011, rakyat Malaysia berpeluang untuk menonton pelbagai program-program baru seperti 'In Person: Unsung Heroes' dan 'Meja Bulat Merdeka Special' di Astro Awani (Saluran 501), 'Hotels of Malaysia' dan 'Nature's Keepers Malaysia' di Discovery HD (Saluran 571), 'Arena Sukan: DYMM Sultan Azlan Shah', 'Marina Chin' dan 'Ishtiaq Mubarak' di Astro Arena (Saluran 801) serta banyak lagi.

Selain daripada saluran antarabangsa, saluran-saluran Astro yang lain juga turut membariskan sajian istimewa khas untuk para penonton sepanjang bulan kemerdekaan ini. Antaranya termasuklah 'Waktu Rehat – Squire Anding' dan 'Merdeka Day Specials' di Disney Channel (Saluran 615), 'Passage to Malaysia – Into the Wild' di TLC (Saluran 707), 'P Ramlee' di History Channel (Saluran 555), 'Mahathir' di The Biography Channel (Saluran 731), 'A Leader's Legacy: Tun Abdul Razak' di National Geographic Channel (Saluran 553), Prebet Jamilah 2 di Astro RIA (Saluran 104), Hai Zi (Musim 4) di Astro AEC (Saluran 301), MY FM 13th Birthday Bash di Astro Wah Lai Toi (Saluran 311), 'Merdeka Special Musical Concert' dan 'Tun VT Sambanthan' di Astro Vaanavil (Saluran 201) serta banyak lagi.

Selain itu, Astro juga cuba menyemai semangat 1Malaysia menerusi muzik yang diterbitkan sendiri oleh rakyat Malaysia di sebuah saluran baru iaitu MyMusic di Saluran 318 yang boleh ditonton mulai 31 Ogos hingga 16 September 2011. Ini merupakan sebahagian daripada Kempen NEGARAKU yang mana MyMusic memberi peluang kepada belia Malaysia untuk menghantarkan video muzik terbitan tempatan yang menampilkan bakat seni, suara dan elemen bunyian Malaysia.

Sebagai tambahan kepada Kempen MyMusic, Astro turut memperkenalkan MyMusic Indiepretasi yang mana ia memberi peluang kepada artis-artis muda tempatan untuk merakam semula 10 buah lagu yang diundi sendiri oleh rakyat Malaysia. Antara lagu-lagu yang tersenarai untuk gubahan dan rakaman semula termasuklah "Balada Pemuzik Jalanan" oleh Search, "Standing in the Eyes of the World" oleh Ella, "31 Ogos" oleh Sudirman serta banyak lagi. Rakyat Malaysia boleh melayari laman http://www.mymusic.my/ untuk mengundi 10 lagu terbaik kegemaran mereka yang mana lagu-lagu yang bakal disenarai pendek akan dirakam semula dan diberi gubahan baru dan segar oleh artis-artis muda tempatan. Lagu-lagu tersebut juga boleh didapati secara muat turun digital dan akan diterbitkan dalam bentuk album kompilasi untuk edaran sekitar tahun ini. Rakyat Malaysia juga boleh menyertai peraduan reka cipta kulit album yang diadakan di laman sesawang rasmi.

Bagi menjayakan inisiatif ini, Astro telah bekerjasama dengan penggiat seni tempatan yang berbakat besar seperti Hafiz, Adira, Hazama, Fina, Najwa, Azlan & The Typewriter, Altimet & Aizat, Phoebe, Mei Yan, Aanantha serta ramai lagi untuk merakamkan semula lagu "Saya Anak Merdeka" nyanyian asal oleh Dr. Sam seawal tahun 1986 dengan gubahan dan suntikan baru dan segar yang kini berjudul "Saya Anak Malaysia". Astro juga turut menggalakkan rakyat Malaysia untuk menghantarkan klip video "Saya Anak Malaysia" yang dihasilkan mengikut terjemahan dan versi sendiri untuk disiarkan di Saluran MyMusic.

Para penonton boleh melayari laman sesawang www.astro.com.my untuk jadual penuh program-program istimewa 'NEGARAKU, THE BEST OF 1MALAYSIA' bermula 15 Ogos hingga 16 September 2011. Manakala untuk maklumat lanjut mengenai MyMusic, layari http://www.astro.com.my/mymusic


Henry Tan, COO Astro

Henry Tan, COO Astro

Yasmin Megat, Vice President, GenNext

Yasmin Megat, Vice President, GenNext

(Fr L-R) Henry Tan, COO Astro_ Vincent De Paul, News Controller, Astro_ Dato' Rohana Rozhan, CEO Astro

(Fr L-R) Henry Tan, COO Astro_ Vincent De Paul, News Controller, Astro_ Dato' Rohana Rozhan, CEO Astro

Group Shot with Astro Talents (Detailed Caption in txt file)

Vincent De Paul, News Controller, Astro

Vincent De Paul, News Controller, Astro

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Mawi dan Akhil Hayy Dalam Program Raya 1001 Inspirasi Raikan Kemenangan
  • Astro Lancar NEGARAKU THE BEST OF 1MALAYSIA STORIES ON AIR
  • Jimmy Shanley Jadi Pengacara Program Itu Dia
  • Suatu Ketika Papar Kisah Sejarah
  • Majlis Pra-Tonton Program Ramadan Astro
  • Program Hebat Sempena Aidilfitri 1430H di Astro
  • Sekitar Makan Malam Astro Bersama Media
  • Karnival Jom Heboh 2010 Kuala Lumpur
  • Ustazah Pilihan Astro Oasis
  • Awal Ashaari Hos Program Realiti TV Aci Tak Aci
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    Karyawan Sumbang Duit Raya Untuk Artis Veteran

    Posted: 08 Aug 2011 07:47 PM PDT

    KARYAWAN SUMBANG DUIT RAYA UNTUK ARTIS VETERAN DAN RAIKAN ANAK-ANAK YATIM SEMPENA MAJLIS PELANCARAN BAZAAR RAYA MERDEKA 2011

    Sempena Menyambut Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelma tidak lama lagi, Persatuan Karyawan Malaysia telah mengadakan satu majlis berbuka puasa bersama artis-artis veteran, anak-anak yatim dan media di Bazaar Raya Merdeka Karyawan yang bertempat di River City, Jalan Ipoh, Kuala Lumpur.

    Majlis yang juga merupakan sempena Majlis Pelancaran Bazaar Raya Merdeka Karyawan yang disempurnakan perasmiannya oleh YB Dato' Ismail sabri, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK). Turut memeriahkan majlis adalah YB Dato' Hj. Abdul Manan Ismail, Pengerusi Perbadanan Harta Intelek (MyIPO), Bhg.Dato' Daud bin Tahir, Timbalan Ketua Setiausaha KPDNKK, YBhg. Dato'Kamaruzaman Che Mat, Pengarah Urusan Bank Rakyat, YBhg.Dato' Azizan Mohd. Sudin, Ketua Pengarah MyIPO, YBhg.Datuk Sarimah Ahmad, Pengerusi Kehormat Persatuan Karyawan Malaysia, dan Presiden Persatuan Karyawan Malaysia, YBhg.Dato' Freddie Fernandez.

    karyawan

    Perbadanan Harta Intelek Malaysia (MyIPO) dan Suruhanjaya Syarikat Malaysia merupakan dua buah agensi yang bernaung di bawah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan turut menyumbangkan sumbangan kepada Persatuan Karyawan Malaysia. Selain itu, MyIPO turut membuka sebuah gerai sebagai penyalur informasi mengenai peranan MyIPO dalam memelihara harta intelek kepada orang awam. Pengerusi MyIPO, YB Dato' Abdul Manan Ismail berharap agar orang ramai yang datang membeli-belah di Bazaar Raya Merdeka Karyawan 2011 ini, dapat memanafaatkan sepenuhnya gerai informasi MyIPO untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai hak-hak dan bagaimana memelihara harta intelek.

    Bank Rakyat juga telah berbesar hati untuk menyumbang sumbangan berbentuk wang tunai sebanyak RM20,000 untuk 2 buah rumah anak yatim yang baru dibina, yang terletak di Bukit Jelutong dan 17 artis veteran Persatuan Karyawan Malaysia. Pengarah Urusan Bank Rakyat, YB Datuk Kamaruzaman Che Mat berkata, pihak Bank Rakyat amat berbesar hati untuk menyumbang sedikit sumbangan kepada para artis veteran yang memerlukan di samping sumbangan duit raya kepada anak-anak yatim seperti yang biasa dilakukan di tahun-tahun sebelumnya.Presiden Persatuan Karyawan Malaysia, YBhg. Dato' Freddie Fernandez berkata; "Kami di Karyawan amat memetingkan kebajikan para artis, terutamanya para artis veteran yang selama ini menghiburkan kita semua sejak dulu lagi. Apa salahnya kita hulurkan bantuan sesama kita. Saya harap, akan ada lagi agensi-agensi seperti MyIPO, SSM dan Bank Rakyat, yang sangat prihatin terhadap isu kebajikan artis Malaysia. Terima kasih banyak- banyak kepada mereka kerana menyumbang duit raya artis veteran pada tahun ini. Hanya Tuhan yang membalas jasa baik anda semua" Tambah beliau lagi, "Memandangkan kempen 1Malaysia yang sangat menjadi kebanggan rakyat Malaysia sekarang, apa kata kita buat 1 Persatuan untuk para penggiat seni tanahair. Lupakan segala pergolakan, politik dan pertelingkahan antara kita yang tidak mendatang hasil. Sempena bulan puasa ini, marilah kita sama-sama bersatu dan bernaung di bawah 1 (SATU) PERSATUAN demi kebaikan bersama."

    Turut memberi sumbangan adalah pihak Pasaraya Besar Giant yang sudi menyumbangkan sumbangan berbentuk voucher.

    Datuk Sarimah Ahmad turut meluahkan rasa terharu dan berterima kasih kepada para media yang tidak henti-henti memberikan sokongan kepada Persatuan Karyawan Malaysia. Kata beliau, "Media adalah tunggak utama kami untuk sampai ke tempat yang kami berada sekarang. Bagai aur dengan tebing, media dan artis haruslah sama-sama berganding bahu membantu antara satu sama lain. Terima kasih kerana sokongan anda selama ini."

    Majlis dimulakan dengan bacaan doa oleh Ustaz Syed Mahdi, Ketua Biro Agama Islam Persatuan Karyawan Malaysia diikuti dengan ucapan YB Menteri dan sumbangan kepada anak-anak yatim dan artis-artis veteran.

    karyawan

    Tags: , , , , , , , ,

    Tags: , , , , , , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Karyawan Sedia Platform Untuk Artis Berniaga
  • Duit Raya RM500 Dari Tayangan Unggul Astro Shaw
  • FINAS Terus Bantu Penggiat Filem
  • Datuk Siti Nurhaliza, Datuk Sharifah Aini, Ifa Radziah di Rakaman Melodi Raya
  • Music Aid 2010
  • ANUGERAH SEMPRIT RAYA KLFM
  • Gossip Artis Perasan Kaya Raya
  • Penyertaan Festival Filem Malaysia ke-22 2009 Dibuka
  • Pelakon Delimawati Tak Kenang Budi?
  • Sehari Bersama Dato' Sarimah
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Kesian..ikan ini ketagihan cokelat

    Posted: 08 Aug 2011 09:00 PM PDT


    VIVAnews - Staf aquarium berhasil memulihkan seekor ikan gurame yang ketagihan cokelat dan membuatnya memakan makanan yang lebih sihat bagi ikan sebangsanya. Sebelumnya, gurame yang malang itu selalu diberi makan Kit Kat oleh pemiliknya.

    Awalnya, staf dari Sea Life London Aquarium bingung oleh kelakuan ikan seberat 4 kilogram itu yang menolak untuk makan sampai akhirnya mereka mendapati bahawa ikan itu tidak pernah diberi makan apapun selain cokelat.

    Mereka kemudian memadatkan serpihan Kit Kat ke dalam anggur agar Gary, gurame berukuran panjang 40 centimeter itu mau 'beristirahat' dari pola makannya yang biasa.

    "Saya tidak pernah mendengar ikan diberi makan cokelat, apalagi dibesarkan sepenuhnya dengan makanan itu," kata Rebecca Carter, petugas yang ditugaskan untuk menangani Gary, seperti dikutip dari Sky News, 7 Ogos 2011.

    Carter menyebutkan, gurame umumnya memakan buah. "Tetapi untungnya Gary tidak nampak mengalami penyakit akibat ketagihan cokelat," ucapnya. "Akan tetapi, kami tidak merekomendasikan pemilik ikan untuk memberi makan makanan seperti ini," ucapnya.

    Sayangnya, Gary bukanlah satu-satunya haiwan yang memiliki pola hidup yang aneh diserahkan ke pusat penangkaran hewan itu oleh pemiliknya.

    Di dekat kandang Gary, tinggal Ed, seekor ikan keli yang memutuskan untuk bersikap seperti kucing. Ed hanya mahu makan makanan yang disuapi dengan tangan ke mulutnya dan sambil ditepuk-tepuk kepalanya. Ed juga belajar menyerang ikan lain yang berupaya mencuri makanannya.

    Staf aquarium menyebutkan, pola makan Gary dan Ed yang aneh merupakan masalah yang serius. "Banyak orang yang tidak melakukan penelitian terlebih dulu saat mereka akan memelihara ikan. Akhirnya, mereka tidak mampu merawat mereka dengan baik," kata Carter.

    "Kami senang boleh memberikan tempat bagi Gary, tetapi faktanya, kami tidak punya tempat yang cukup luas untuk menampung banyaknya permintaan pemilik haiwan yang ingin menyerahkan peliharaannya," ucap Carter.

    Kuda ni bangga ada misai dan tak mahu dipotong

    Posted: 08 Aug 2011 08:00 PM PDT


    BITTON, Britain - Seekor kuda jantan bernama Alfie memiliki misai sepanjang 17.7 sentimeter dan ia tidak mahu misai itu dipotong, lapor sebuah akhbar semalam.

    Alfie yang bermisai sejak ia dewasa, akan mengelak setiap kali melihat pengurus kandang tempat ia dipelihara di sini, England datang dengan membawa sebilah gunting.

    Misai kuda sepatutnya dipotong setiap enam bulan tetapi misai Alfie yang dibela sejak lima tahun lalu, tumbuh panjang sehingga mencecah bibir bawahnya.

    "Alfie seekor kuda yang gagah dan amat berbangga dengan misainya," kata pengurus kandang berkenaan yang berusia 20 tahun, Hayley Coxteth .

    Sementara itu, beberapa pakar haiwan yang memeriksa Alfie memberitahu, misai itu mungkin yang terpanjang dalam kategori kuda di Britain. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Dipecat kerana rakam bos sedang tidur

    Posted: 08 Aug 2011 07:00 PM PDT


    BRIDGWATER, Britain - Seorang pegawai keselamatan, Darrell Welsh dipecat kerana dia merakamkan penyelianya sedang tidur pada waktu bekerja sebelum menyiarkan klip video tersebut di laman jaringan sosial Facebook, lapor sebuah akhbar semalam.

    Sebaliknya, penyelia itu dibenarkan untuk terus bekerja selepas wanita berkenaan memberi alasan kepada pihak atasan bahawa dia bukan tidur ketika bertugas di bilik kawalan tetapi cuma 'merehatkan' matanya yang letih.

    Darrell, 28, merakam klip video selama 30 saat itu dengan menggunakan telefon bimbitnya ketika bertugas syif malam di sebuah gudang di sini, England, baru-baru ini.

    Dia didapati bersalah kerana salah laku yang serius oleh syarikat VSG yang merupakan majikannya.

    "Anda tahu dia sedang tidur dengan melihat gerak badannya," kata Darrell.

    "Hukuman ini langsung tidak adil," tambahnya kepada akhbar The Sun. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Amuk tembak orang ramai termasuk kekasih

    Posted: 08 Aug 2011 06:00 PM PDT


    COPLEY, Ohio - Seorang lelaki menembak mati lapan orang termasuk kekasihnya sebelum dia mati ditembak oleh polis, kata pihak berkuasa.

    Lapan orang termasuk lelaki yang mengamuk itu mati dalam kejadian tersebut.

    Beberapa saksi memberitahu wartawan, sekurang-kurangnya seorang mangsa yang mati ialah kanak-kanak.

    Polis tidak mengetahui motif kejadian dan tidak mendedahkan nama lelaki yang mengamuk tersebut termasuk umurnya.

    Kejadian itu berlaku pada pukul 11 pagi waktu tempatan kelmarin di kawasan penduduk kelas pertengahan di sini.

    Menurut Jabatan Polis, seorang lelaki berlari ke kawasan penduduk dan melepaskan tembakan menyebabkan polis dipanggil ke tempat kejadian.

    Di sebuah rumah, lelaki itu menembak mati kekasihnya, berlari ke rumah jirannya dan menembak mati adik kekasihnya serta empat yang lain.

    Menurut polis, lelaki itu kemudian mengejar dua orang dan menembak salah seorang daripada mereka.

    Lelaki bersenjata itu kemudian pergi ke rumah ketiga dan menembak seorang lagi sebelum mati ditembak anggota polis. - AP

    SUMBER :kosmo online

    Duh…Gara-gara Internet,Lelaki & Wanita Bunuh Diri

    Posted: 08 Aug 2011 05:00 PM PDT


    INILAH.COM, Jakarta – Polis Korea menemukan lelaki dan wanita usia 20-an tewas di dalam kereta, Sabtu (6/8). Kedua orang ini diduga kuat tewas kerana bunuh diri gara-gara internet.

    Pihak polis mengatakan, lelaki dan wanita ini menghirup bau racun di dalam kendaraannya saat di bukit di Buan, utara Jeolla. Lelaki 29 tahun dan wanita 26 tahun itu diketahui membakar briket batubara dan meminum pil tidur saat di keretanya seperti dikutip Strait Times.

    Kedua orang ini saling mengenal setelah bergabung dengan situs bunuh diri dan saling berkomunikasi melalui SMS guna merencanakan bunuh diri.

    Pihak polis mengaku telah mengerahkan pasukan pengawas cyber untuk mencari operator situs yang mempromosikan bunuh diri itu. Menurut polis operator situs tersebut terancam hukuman 10 tahun penjara.

    Pada Jun lalu, terdapat dua pemuda dan dua wanita bunuh diri dalam kereta setelah bertemu di situs bunuh diri tersebut. Orang-orang itu meninggalkan catatan di begnya dalam kereta yang dipenuhi gas beracun dari briket batubara.

    Tahi pun nak di Tato kat badan

    Posted: 08 Aug 2011 02:26 PM PDT


    Kasihan, Kanak-kanak 5 Tahun Hidap Anoreksia

    Posted: 08 Aug 2011 10:30 AM PDT


    VIVAnews - Seorang anak perempuan berusia lima tahun dilarikan kehospital akibat anoreksia. Kes ini menambah daftar panjang anak perempuan di bawah umur di Inggris yang menderita gangguan pola makan akibat terobsesi langsing.

    Seperti dikutip dari mirror.co.uk, sedikitnya 98 anak perempuan usia 5-7 tahun, 99 anak usia perempuan usia 8-9 tahun, dan 1.900 anak perempuan usia 10-15 tahun menderita kes serupa dalam tiga tahun kebelakangan ini.

    Data statistik itu memperlihatkan betapa model dan selebriti kurus yang dicitrakan majalah dan televisyen tak hanya meracuni wanita remaja dan dewasa, tapi juga anak-anak yang masih sangat muda. Sebuah kajian yang dilakukan sebuah lembaga tempatan menyebut, ramai anak perempuan usia di bawah 14 tahun yang menjalani diet.

    "Anak-anak itu melihat gambar-gambar di majalah tentang gambaran selebriti yang sangat kurus. mereka lalu berfikir bagaimana caranya menjadi seperti mereka," kata Susan Ringwood, seorang aktivis sosial. "Semakin banyak anak yang mencuba mengubah diri menjadi langsing seperti model di majalah."

    Mengiringi kes itu, brand fashion ternama Toshop menuai kritik keras lantaran menampilkan model kurus untuk iklan produknya. Pilihan model ini dikhuatirkan akan semakin meningkatkan kes ini.
    Selain kes anoresia pada anak di bawah umur, sejumlah aktivis juga menyoroti merebaknya salon kecantikan khusus anak di negara itu. Tak sekadar potong rambut, salon untuk anak usia 13 tahun ke bawah ini menawarkan jasa perawatan kecantikan seperti facial, manicure, pedicure, creambath, hair spa, hair style, waxing, make up, tanning, hingga piercing.

    Di tengah pembahasan mengenai isu eksploitasi seksualitas anak-anak, pemerintah setempat menyerukan langkah-langkah perlindungan terhadap kepolosan anak-anak, terutama anak perempuan. Perlindungan itu meliputi aturan untuk mengawall cara berpakaian dan gaya anak-anak.

    Ngeri.. Jari Tangan Seorang Wanita di China Tersepit Mesin Penghancur Kertas [Video]

    Posted: 08 Aug 2011 09:25 AM PDT


    Jari tengah dan jari manis tangan kanan seorang wanita terperangkap di dalam mesin penghancur kertas. Sebelumnya, dia sedang membersihkan mesin tersebut. Kejadian ini berlaku di koperasi kredit pedesaan tempatnya bekerja di daerah Zhejiang, Cina sebelah timur.

    Awalnya, para rakan sang wanita berusaha untuk melepaskan jarinya dari mesin, tetapi pada akhirnya mereka harus menelefon bomba untuk membongkar mesin dan membebaskan wanita tersebut.

    Doktor mengatakan bahawa dia menderita luka potong di jari-jarinya dan akan mendapatkan perawatan yang lebih lanjut di hospital.

    Peringatan! Bagi yang tidak kuat atau takut melihat darah, tidak digalakkan untuk menonton video di bawah ini.




    Sumber: The Telegraph

    Tinggal di Burj Khalifa Harus Berpuasa Lebih Lama

    Posted: 08 Aug 2011 08:45 AM PDT


    DUBAI - Warga muslim yang tinggal di gedung tertinggi di dunia, Burj Khalifa, harus berpuasa lebih lama dibandingkan yang lainnya di bulan Ramadan.

    "Burj Khalifa memiliki tinggi hampir satu kilometer, itu artinya orang-orang yang berada di atas sana masih boleh melihat matahari meski sudah terbenam," ujar Ahmed Abdul Aziz al-Haddad, salah satu ulama di Dubai seperti dilapor BBC, Isnin (8/8/2011).

    Dia mengatakan bahawa warga yang tinggal di dalam gedung itu harus berbuka dua minit setelah yang ada di bawah.

    Sementar ulama lainnya, Mohammed al-Qubaisi, mengatakan bahawa warga muslim yang ada di tingkat 80 harus berbuka dua minit kemudian, sementara yang tinggal di tingkat 150 ke atas harus berbuka tiga minit kemudian.

    Gedung Burj Khalifa yang memiliki tinggi 828 meter memiliki 160 tingkat dan dirasmikan pada 2010 lalu.

    Qubaisi mengatakan bahawa peraturan tersebut sudah dilakukan sejak dulu, orang-orang yang tinggal dipergunungan pasti lebih lama dibandingkan dengan yang ada di bawah.(rhs)

    Kejam..Gadis 15 tahun kubur bayi yang baru dilahirkannya

    Posted: 08 Aug 2011 07:40 AM PDT


    Berdalih kerana ketakutan, Sinta Yuni Riwayati, nekad mengubur bayi laki-laki yang baru dilahirkan. Akibat perbuatannya, gadis berusia 15 tahun ini harus berurusan dengan polis. Terbongkarnya aksi warga Desa Donowarih, Kecamatan Karangploso, Kabupaten Malang, ini berawal dari seekor anjing milik Prayogi (13), warga setempat yang memungut tubuh bayi yang telah mati, Sabtu (6/8/2011).

    Menyaksikan anjingnya membawa mayat bayi, Prayogi kemudian melapor kepada RT serta warga lainnya dan pihak polis telah datangkan ke lokasi kejadian. Petugas tengah melakukan siasatan tempat kejadian perkara menemukan tubuh bayi telah membusuk, dan sebahagian organ tubuhnya putus seperti tangan serta bahagian kepalanya. Bahkan, sebuah bekas galian sedalam 25 centimeter juga ditemukan tak jauh dari lokasi mayat bayi itu digondol anjing.

    "Bayi itu sebelumnya dikubur dan terhidu oleh anjing sehingga dibawa dari lubang galian," kata Ketua polis kepada wartawan di mapolsek Jalan Raya Karangploso, Minggu (7/8/2011). Sugeng mengaku, penyelidikan kemudian dilakukan untuk menemukan ibu dari bayi laki-laki itu,

    Saat didatangi petugas di rumahnya, Sinta tak kuasa untuk menyembunyikan perbuatannya dan mengakui jika bayi itu dirinya yang menguburnya. "Kecurigaan kami pada tersangka, terbukti dan mengaku telah menguburnya akhir Julai kelmarin," terang Sugeng. Kepada petugas, gadis protolan sekolah dasar ini berdalih rasa takut membawa dirinya nekad membunuh dan mengubur bayi yang dilahirkan pada 31 Julai 2011 tersebut. Proses kelahiran sendiri berjalan tanpa sepegentahuan seorang pun di rumahnya.

    "Katanya setelah dimandikan, tersangka mengubur bayi itu di pekarangan belakang rumahnya," ungkap Sugeng . Sinta sendiri sempat mempunyai hubungan pernikahan dengan Edi seorang pemuda setempat. Tapi hubungan itu kandas, dan keduanya memilih berpisah. Sinta sendiri memilih merahasiakan identiti ayah dari bayi lelaki itu.

    Kerana perbuatannya tersangka dijerat Undang-Undang Perlindungan Anak Nombor 23 Tahun 2002 dengan ancaman hukuman 10 tahun penjara. (Sumber)

    Foto Seks Oral Goncang Syarikat Penerbangan Cathay Pacific

    Posted: 08 Aug 2011 06:30 AM PDT


    HONG KONG, KOMPAS.com — Syarikat penerbangan Cathay Pacific tengah melakukan penyelidikan berkait foto-foto yang diduga memperlihatkan seorang pramugarinya melakukan seks oral terhadap seorang pilot di atas pesawat penumpang dari Hongkong itu.


    Pejabat berita AFP, Isnin (8/8/2011), melaporkan, sejumlah foto tentang adegan itu telah diterbitkan di media tempatan berbahasa China. Foto-foto itu menunjukkan perempuan dalam pakaian seragam merah, yang mirip seragam awak kabin Cathay, melakukan seks oral terhadap seorang lelaki yang kata laporan itu adalah seorang pilot.

    "Kami sedang melakukan penyelidikan penuh atas masalah itu dan ada beberapa indikasi bahawa perempuan yang ditampilkan dalam foto-foto itu boleh jadi anggota awak kabin kami," kata juru bicara Cathay dalam sebuah pernyataan. "Penyelidikan kami sedang berjalan dan belum ada yang dapat kami sampaikan pada saat ini," demikian pernyataan itu tanpa mengomentari identiti si lelaki yang pakaiannya dalam foto yang beredar tersebut bukan seragam pilot Cathay.

    "Tidak ada bukti apa pun yang menunjukkan bahwa tindakan tersebut berlangsung dalam penerbangan, dan tidak ada alasan untuk percaya bahawa pelanggaran keamanan telah terjadi," ujar juru bicara itu.

    Seorang juru bicara perusahaan itu, sebagaimana dikutip dalam komen terpisah untuk harian South China Morning Post, mengatakan, "Salah satu foto nampaknya telah diambil di dalam sebuah kokpit pesawat. Tiada ada cara untuk mengetahui pasti apakah foto itu diambil saat pesawat berada di landasan atau udara."

    Laporan di media Hongkong menyebutkan, gambar-gambar itu telah banyak beredar di sebuah forum online untuk pilot. Laporan-laporan itu menambahkan, kedua orang dalam foto-foto itu adalah pasangan.

    Menurut harian berbahasa China, Apple Daily, pilot itu, seorang asing, telah melancarkan gugatan hukum terhadap harian tersebut. Sang pilot mengatakan, foto-foto tersebut dicuri dari komputer pribadinya dan ia telah melaporkan kasus itu kepada polisi.

    Cathay Pacific,syarikat top Hongkong, mempunyai 13.000 staf di seluruh dunia, termasuk lebih dari 8.000 awak kabin dan 4.000 orang yang bekerja di laoangan terbang.
    Sumber :
    AFP

    Masih ingat Teletubbies? Inilah Bayi Perempuan Matahari yang Selalu Tertawa di Setiap Episodenya

    Posted: 08 Aug 2011 05:47 AM PDT


    Tentu kita semua masih ingat dengan siri Teletubbies bukan, yup sebuah acara televisi untuk anak-anak ini selalu kita tunggu di setiap kesempatan, tingkahlaku 4 sekawan, iaitu Dipsy, Laa-Laa, Po, dan Tinky Winky, namun jarang yang peduli tentang salaah satu peranan tambahan dalam teletubbies iaitu the sun, masih ingat dengan sang matahari itu kan? Sebuah matahari dengan wajah seorang bayi dengan tawanya yang selalu menghiasi acara tersebut dan nampak makin ceria.


    kali ini kita berkenalan langsung dengan si bayi pemeran matahari di teletubbies, dia adalah Jessica Smith,kini sudah dewasa.

    Miniatur kendaraan dari serangga yang hebat

    Posted: 08 Aug 2011 04:00 AM PDT





    Beginilah Jika Para Pelaku Kriminal Difoto Oleh Polis

    Posted: 08 Aug 2011 03:30 AM PDT

    Pelaku kriminal, memang benar-benar menyusahkan bagi polis, bagaimana mereka membuat kita semua orang menjadi ketakutan, namun bagaimanapun jahatnya pelaku tindakan kriminal ternyata mereka memiliki sisi yaang lemah, bagaimana jika polis sedang mengambil gamabr mereka... *apasih.com





    Penari Bumbung Tarian erotik dari Bali

    Posted: 08 Aug 2011 02:11 AM PDT

    Penari Bumbung di Bali ini tak kalah dengan penari erotik. Mereka mahu melakukan apa saja asalkan boleh memuaskan penonton.



    Wow,Karpet Terbang Berhasil Diciptakan

    Posted: 08 Aug 2011 01:45 AM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Dua mahasiswa dari Academy of Fine Arts di Wroclaw, Poland menciptakan karpet terbang.

    Bukan karpet terbang seperti di filem kisah 1001 malam, tapi karpet yang diberinama "Allawan" tersebut hanya memberikan sensasi terbang pada orang yang duduk di atasnya.

    Mereka meletakkan karpet di atas kotak dengan sistem cermin khusus sehingga ketika dipandang karpet nampak seperti melayang.

    "Kami mendapatkan efek ini setelah melakukan banyak eksperimen dengan cermin dan peralatan lainnya," kata Kamil Laszuk, salah satu mahasiswa peneliti.

    "Anda boleh menggunakannya untuk tempat duduk beberapa orang, lounger, ganjal kaki mahupun meja," kata Laszuk.

    Karpet boleh diletakkan di mana saja, mulai dari ruang keluarga untuk bersantai hingga gurun Sahara untuk bergaya seolah sedang terbang.

    Menurut Laszuk, trik yang sama juga boleh diaplikasikan pada perabot rumah lain sehingga akan tercipta lebih banyak perabot terbang. "Kami yakin belum ada seorang pun yang menemukan efek ini dan menggunakannya dalam desain furniture kecuali kami," kata Laszuk.

    Ilmuwan Jepun Berhasil Menciptakan Sperma Dari Sel Induk Tikus

    Posted: 08 Aug 2011 12:00 AM PDT


    Sebuah kelompok dari para ilmuwan-ilmuwan Jepun berhasil memproduksi sperma yang layak dari sel induk (stem cells) tikus, penemuan ini boleh jadi sebuah terobosan untuk mengubati orang yang tidak subur.

    Peneliti dari Universiti Kyoto mengatakan bahawa mereka telah berhasil untuk menginduksi sel-sel induk untuk membuat perintis sperma yang di tranplantasikan kedalam tikus jantan yang menderita infertilitas.

    Tikus tersebut lalu mampu memproduksi sperma yang sukses membuahi sel telur in vitro (dalam rahim).

    Disebutkan dalam makalah yang dipublikasikan minggu kelmarin dalam jurnal akademik sel bahawa keturunanan tikus hasil percubaan tersebut sihat dan subur.

    Penelitian ini mendapatkan sambutan baik dari peneliti lainnya yang mengatakan bahawa ini adalah satu langkah maju untuk pengubatan infertilitas meskipun aplikasi spesifiknya masih jauh.

    Ketua penyelidik Mitinori Saitou mengatakan bahawa mereka percaya keberhasilan mereka akan membantu mengembangkan pengubatan infertilitas manusia.


    sumber: AP via straittimes

    Wanita Cantik dan Seksi Ini Calon Presiden Tunisia ( Pic )

    Posted: 07 Aug 2011 11:00 PM PDT

    Nama lengkapnya Latifa bin Alayah Al Arfaoui. Di Tunisia lebih popular dengan nama Latifa. Latifa seorang penyanyi wanita, dikhabarkan bakal mencalonkan diri dalam pemilihan Presiden Tunisia yang diadakan Oktober nanti. Sebelumnya, dia selalu menolak ikut bertarung dalam pemilihan presiden. "Percuma aku ikut sebab hasilnya aku pasti kalah," katanya.

    Sikap Latifa kini berubah. Dia katakan, setelah revolusi, setiap warga negara Tunisia memiliki hak maju dalam pertarungan untuk memperebutkan kerusi presiden. Mereka boleh ikut pemilihan yang diselenggarakan secara bersih sesuai dengan kaedah politik. Untuk itu, sebagai seorang penyanyi, Latifa akan membawakan lagu barunya untuk menyambut revolusi di Tunisia dan Mesir.

    Latifa memiliki nama lengkap Latifa bin Alayah Al Arfaoui. Ia lahir di Maouba, Tunisia, pada 14 Februari 1968. Karier menyanyi dimulai sejak usianya enam tahun. Pada 1983, Latifa ditinggal ayahnya yang meninggal. Selanjutnya dia bersama keluarganya pergi ke Mesir untuk mengantarkan jenazah ayahnya ke pemakaman.

    Di Negeri Piramida ini, ia bertemu dengan seorang komposer Baleegh Hamdi yang sekaligus menyarankan agar Latifa menetap di Mesir agar bakat nyanyinya menjulang. Namun saran tersebut diabaikan.

    Latifa lebih memilih menyelesaikan pendidikannya hingga tamat SMA dan kuliah setahun jurusan sastra Belanda di Tunisia. Setamat kuliah di Tunisa, keluarganya mendorong Latifa kuliah lagi di Akademi Musik Arab di Mesir. Selain sebagai penyanyi, Latifa juga bermain untuk filem Sokoot Ha Ensawwar pada 2001 yang disutradarai Youssef Chahine. [dikutip dari tempointeraktif.com]



    Ini Mainan Atau Bukan? [Video]

    Posted: 07 Aug 2011 10:00 PM PDT

    Yang pasti video ini dibuat dari 10.000 foto yang diambil oleh Ryan Killackey dari berbagai daerah di California. Mari kita lihat saja gambar dan videonya.





    Video diatas dibuat dari foto yang diambil oleh kamera Canon Rebel XS, 50mm (nifty), 18-55mm kit lens, 50-250mm. Lalu apakah ini mainan atau bukan? Pemandangan tersebut adalah asli dari California.

    sumber: vimeo

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS