Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Budiey Mencari 30 Pembaca ke Malam Gala Filem AZURA

Posted: 14 Jan 2012 06:36 PM PST

Hadiah Bonus sempena tahun baru 2012 Untuk Korang! Jadilah 30 orang penonton pertama Filem AZURA lakonan Shahz Jaszle & Neelofa.

Yuhuuuuu! Anda mahu menghadiri Majlis Tayangan Eksklusif Filem AZURA bersama Shahz Jaszle & Neelofa tak? Kalau anda boleh hadir, nah! Inilah satu-satunya peluang anda untuk menjadi antara penonton pertama menyaksikan filem romantik terbaru yang pasti meruntun perasaan ini.

Filem Azura arahan Aziz itu membariskan gandingan pelakon baru dan lama antaranya, Neelofa sebagai Azura, Shah Jaszle (Zek), Afdlin Shauki (Tan Sri Putih), Erma Fatimah (Yusni) dan Afida Es sebagai Nek Wan.

Ia mengisahkan Azura, seorang gadis yang gigih menghadapi cabaran hidup bertemu dengan Zek, anak kepada orang kaya yang hidupnya dimanjakan dan dikelilingi kemewahan. Mereka kemudian bercinta tetapi mendapat halangan daripada bapa Zek, iaitu Tan Sri Putih. Zek dan Azura kemudian mengambil keputusan untuk ke London dan berkahwin di sana.

Untuk menyara kehidupan mereka, Zek terpaksa bekerja di stesyen minyak manakala Azura terus cemerlang dalam bidang akademik dan ditawar untuk bekerja di luar negara. Akibat daripada tekanan kerja, emosi Zek terganggu dan bermulalah segala konflik antara mereka.

Filem ini sekali lagi mendapat khidmat M. Nasir bagi menyuntik sedikit kelainan untuk lagu Azura dan juga Sandarkan Pada Kenangan. Filem ini turut dijayakan dengan penampilan khas oleh, Fauziah Ahmad Daud, Faizal Hussein, Jaafar Onn, Aman Shah dan pereka fesyen, Calvin Thoo. Filem yang menelan belanja RM1.8 juta ini bakal menemui penonton di pawagam seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei pada 2 Februari 2012.

POSTER AZURA

Sensasi Selebriti ingin memberikan 15 pasang pass PERCUMA (30 tiket) untuk pembaca budiey.com yang boleh menghadirkan diri di Gala Nite AZURA ini yang akan diadakan pada:

Hari & Tarikh:
Hari Isnin | 30 Januari 2012

Masa:
7.30 malam

Tempat:
GSC, One Utama

BAGAIMANA CARANYA?

Sila lengkapkan slogan ini tidak melebihi 15 patah perkataan:

Saya ingin hadir di Majlis Tayangan Eksklusif Filem AZURA kerana… (tidak lebih dari 15 patah perkataan)

Sertakan juga maklumat peribadi:
Nama:
Twitter:
Alamat surat menyurat:
Email:
Nombor telefon:

Hantarkan jawapan anda kepada:

Tarikh tutup peraduan:

26 Januari 2012

Tajuk Email: Saya Mahu Ke Malam Gala Filem AZURA – Budiey.com

SYARAT & PERATURAN:

  1. Penyertaan ini terbuka kepada semua pembaca Sensasi Selebriti yang menetap di Semenanjung Malaysia sahaja.
  2. Semua pemenang akan dihubungi melalui email.
  3. Setiap orang hanya dibenarkan menghantar satu penyertaan. Mereka yang menghantar lebih dari satu akan dibatalkan kelayakan.
  4. Hadiah tidak boleh ditukar dengan wang tunai dan pihak penganjur mempunyai hak untuk menukar hadiah dengan sesuatu yang mempunyai nilai yang sama tanpa notis terdahulu.
  5. Keputusan juri adalah muktamad.
  6. Dengan menyertai peraduan ini, pembaca bersetuju terikat dengan Syarat dan Peraturan serta keputusan Sensasi Selebriti.

Terima kasih kepada pembaca Sensasi Selebriti yang sentiasa memberikan sokongan. Bertemu lagi di peraduan dan kuiz yang akan datang.

Mahu mengetahui lebih lanjut tentang filem Azura. Klik SINI.

Jangan lupa tonton filem yang penuh emosi, cinta dan konflik ini di pawgam mulai 2 Februari 2012.

Jom tonton trailer filem AZURA

AZURA

Tags: , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Nur Fazura di Prebiu Media Filem Bujang Telajak
  • Gambar Selebriti di Malam Gala Rafflesia 2011
  • MALAM PREMIERE FILEM CONGKAK DI SINGAPURA PECAH PANGGUNG
  • Gambar Selebriti di Malam Gala Klip 3GP
  • Gambar Raja Azura di Karpet Merah ASA 2010
  • Artis Melaram di Malam Gala Rafflesia 2011 Part 3
  • Gambar Sekitar Malam Gala Filem HAQ
  • Azura Deejay Hot FM & Shaffique Kahwin 12 Julai
  • Gambar Kak Engku di Sidang Media Kilauan Emas
  • Aizat Amdan, Ana Raffali & Amy Search di Malam Gala SimplySiti
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Segmen Medley Ella & Awie Paling Lama Dalam Sejarah

    Posted: 14 Jan 2012 06:05 PM PST

    MEREKA tidak pernah disatukan dalam sebuah persembahan bersama. Tidak pernah, walau ironi Ella dan Awie pernah 'disandingkan' di dalam filem Bayangan Maut pada tahun 1990. Sejak itu, mereka telah bersahabat, namun tidak pernah berjodoh untuk betul-betul berkongsi pentas bersama.

    Namun pada malam 12 Januari 2012, ia menjadi satu tanggal bermakna buat Ratu Rock dan Raja Rock negara ini apabila dapat 'bersanding' di dalam sebuah konsert khusus mereka – Konsert Awie & Ella, Raja & Ratu Rock Malaysia yang membuka tirai di Istana Budaya pada tarikh keramat itu dan ia bakal berlangsung sehingga 15 Januari ini.

    Banyak hal yang menarik mengenai konsert perdana mereka berdua. Ella dan Awie sahaja sudah menjadi faktor utama konsert ini wajib ditonton. Pemilihan lagu yang begitu memicu adrenalin juga menjadi faktor untuk semua peminat mereka berasa bersalah untuk tidak memenuhkan isi Lambang Sari, Istana Budaya. Dan lagi, apabila muzik malar segar mereka dikemas semula susunannya oleh Pengarah Muzik Edrie Hashim, ia membangkit gelora nostalgia yang membuak rasa.

    Di atas pentas, dua figura dengan latar karakter berbeza sedang mempamer kredibiliti mereka. Hadir dalam persalinan hitam, Awie dan Ella memukau khalayak dengan vokal mantap dan persembahan yang tidak dibuat sambil lewa. Walau sudah melewati usia 40-an, baik Awie mahupun Ella mempunyai energi luar biasa.

    Ella menggeletek hati khalayak dengan telatah manja dan bersahajanya. Begitu juga Awie yang mengikut rentak Ella dan melayan 'kemanjaan' Ella dalam selang-seli persembahan mereka. Namun apabila masing-masing mula melontar vokal, bagai ada satu magis yang membuat seluruh isi dewan terkesima.

    Awie Ella

    REKA bentuk pentas, pencahayaan dan permainan muzik menjadi antara penyumbang besar terhadap kejayaan Konsert Awie & Ella, Raja & Ratu Rock Malaysia.

    Memulakan tirai konsert dengan memilih berkolaborasi menerusi sedikit bait lagu Baldu Biru, itu sudah cukup mengujakan seluruh isi dewan. Tidak mencuri banyak masa, mereka kemudian membuat persembahan secara berganti dengan Ella mengubat dahaga peminatnya menerusi untaian lagu hit seperti Teruja, Ala Amerika dan Layar Impian. Awie juga tidak mahu kalah, maka tersusun cantik lagu-lagu hitnya seperti Tinggal Satu Peluru, 1570, Iris dan Tragedi Oktober.

    Segmen terbaik

    Bergabung semula, Ella dan Awie memilih Dua Insan untuk membuat seluruh isi dewan berteriak dan menyanyi sama. Mereka kemudian menyanyi lagu antara satu sama lain. Awie mendendangkan lagu hit Ella, Permata Biru, manakala Ella mendendangkan hit Bernafas Dalam Lumpur.

    Beralih kepada segmen medley, ia adalah segmen terbaik yang telah disusun Edrie. Susunan lagu yang dibuat sentiasa memberi momentum dan klimaks yang membuat khalayak tidak sempat bernafas dengan pemilihan untaian 14 buah lagu hit Ella dan Awie.

    Dilabelkan sebagai medley paling panjang di dunia, mereka seperti berbalas 'surat cinta' dengan lagu-lagu yang disusun cantik. Dimulakan dengan Dibayang Awan oleh Awie, ia disambut Ella dengan Cinta Selembut Sutera sebelum mereka memuntahkan hit seperti Tiada Rahsia Antara Kita, Sepi Sekuntum Mawar Merah, Ukiran Jiwa, Tiada Tangis Lagi, Nostalgia Cinta, Pengemis Cinta, Ratuku, Bara dan Gemilang.

    Konsert kemudian ditutup dengan lagu Baldu Biru dan Terima Kasih yang menerima sorakan gemuruh daripada pencinta-pencinta mereka.

    Bagi Awie yang ditemui semasa sidang akhbar usai persembahan selama dua jam mereka, kolaborasi bersama Ella adalah satu penghormatan buatnya. Mengaku merupakan peminat tegar Ella, biar tidak pernah satu pentas sebelum ini, namun mereka pantas beradaptasi bersama. Sementelah, Ella terlalu hebat dan 'manis' untuk dipersiakan.

    Malah dia juga mengaku bahawa konsert tersebut mengimbau permulaan perjalanannya sebagai penyanyi solo pada tahun 1994. "Selain bersama Wings, saya juga mempunyai banyak lagu solo. Malam ini, saya telah dapat menyanyikan banyak lagu solo saya dengan susunan muzik yang baik dari Edrie," ujarnya.

    Ella juga seiring rasa teruja kerana berkolaborasi dengan Awie, yang antara dakwaannya secara humor di atas pentas, pernah mengajak dia keluar dating menaiki motor besar penyanyi dan pelakon itu ke Bukit Belacan, Ampang, Selangor sewaktu awal perkenalan mereka.

    Awie Ella

    Sukses
    Secara kasar, Konsert Awie & Ella, Raja & Ratu Rock Malaysia telah berjalan dengan sukses. Ia juga boleh dilabelkan sebagai sebuah konsert pembuka tahun 2012 yang penuh integriti.

    Menyaksikan Ella dan Awie menyanyi, ia memberi sejuta rasa bangga terhadap bakat luar biasa yang dimiliki penyanyi tempatan.

    Tanyalah kepada peminat mereka yang hadir pada malam tersebut, tidak seorang pun pulang hampa dengan persembahan yang dipertontonkan. Kedua-dua penyanyi kesayangan ramai ini telah memberi komitmen dan membuktikan orang lama seperti mereka memang mampu menawan khalayak dengan berbekalkan karisma dan untaian lagu indah yang dicipta buat mereka.

    Biar lahir seribu penyanyi baharu, tidak akan ada yang dapat menandingi personaliti dan bakat seperti Ella dan Awie. Hanya ada seorang Ella – si ratu rock yang tampak manja dan nakal di pentas, namun mempunyai personaliti yang cukup pemalu. Hanya akan ada seorang sahaja Awie – si rockers yang tampak ganas dan kasar namun mempunyai sisi hati yang cukup baik di dalam.

    Untuk Tall Order Productions, syarikat milik Hans Isaac yang berani mempertaruh konsert rock dengan pelaburan yang agak besar, syabas diucapkan kerana yakin dengan bakat tempatan. Untuk Istana Budaya pula, terima kasih kerana sentiasa membuka pintu buat apa juga kasta persembahan waima ia rock atau teater berprestij demi menyokong industri tempatan.

    dipetik dari Kosmo!

    Awie Ella
    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Senarai Lagu Popular Ella di Konsert Ella
  • Gambar Awie Wings Melamar Ratu Rock Ella
  • Gambar Ella di Sidang Media Konsert Awie & Ella
  • Gambar Ratu Rock Ella Pakai Pendakap Gigi
  • Awie Suruh 15 Orang Peserta Lelaki Pulang
  • Gambar Anuar Zain di Rakaman Muzikal Raya Semua Untukmu
  • Gambar Terbaru Ella di Sidang Media Konsert Ella
  • Muzikal Raya Ratu Rock Ella
  • Gambar Terbaru Arni Nazira Bekas Isteri Awie
  • Gambar Sekitar Konsert Ella di Istana Budaya
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Wardina Masih Trauma Dengan Kejadian Rompakan. Full Story.

    Posted: 13 Jan 2012 02:36 AM PST


    Mereka merompak "perasaan selamat" saya

    Selimut saya terbuka! Dibuka! YA Allah seorang lelaki bertopeng menyuruh saya diam "SHHHHHH" katanya. "Barang kemas mana?" "Barang kemas mana?" katanya. Tersedar saya, ini bukan mimpi lagi, rumah saya dimasuki pencuri! Saya cuba tenangkan hati, dan menyorok muka juga tubuh saya. Jawab saya dengan yakin "Saya tak pakai barang kemas, saya tak ada barang kemas" Yang ada pada saya cuma cincin arwah tinggalan nenek saya. Dengan berat hati saya membukanya, "Ini saja yang saya ada, cincin nenek saya, nah ambil" balas saya "Saya memang tak suka barang kemas, tak pakai barang kemas" kata saya lagi, cuba meyakinkan manusia ini bahawa rumah ini memang tiada apa yang dicari. Seribu satu perasaan dan sejuta lagi penyataan memecut laju didalam minda. Kenapa? Bagaimana? Apa akan terjadi? Mana anak-anak saya? Siapa mereka? Mahu apa? Adakah saya akan diapa-apakan?

    Cincin belah rotan dengan tiga butir berlian kecil, mungkin tiada nilai yang tinggi. Namun itulah peringatan asal usul dan 'memori' jati diri ini. Separuh dari diri saya. Tidak tinggi dengan nilai harga,tetapi tinggi dengan nilai jiwa. Cincin arwah Dorris Irene Wilmot yang dipakai ketika perkahwinannya dulu. Dari Scotland ke England kemudian bersama cincin itu juga dia berlayar bersama Leslie James Morgan Wlmot, grandpa saya, ke Australia tatkala perang dunia ke-2. Saya sebenarnya mahu memberinya kepada Amna satu hari nanti ,tapi apakan daya. Memori dan nilai sentimental cincin itu amat tinggi sekali. Tidak apa, kerana memori di dalam diri tidak mungkin dapat mereka curi.

    Namun sebagaimana memori indah itu akan kekal dengan izinNya, memori ngeri ini juga akan terus tersematl dalam diri. Seperti pita video buruk yang rosak, gambaran kejadian berputar dan berputar kembali dalam ingatan saya. Adakalanya bulu roma saya naik kembali, tangan dan tubuh bergetar dengan sendiri. Wajah mereka kini sering menggangu dan menghantui saya. Saya pasti, ianya mengambil masa untuk di'lupa'kan. Bukan lupa sepenuhnya, namun lupakan ketakutan dan mencari kekuatan kembali. Takut, resah, gelisah dan beribu perasaan lain, bercampur seperti dicampurnya rencah di dalam kuali. Akhirnya, namun akhirnya gulai itu sungguh enak sekali. Akhirnya, saya mengucap syukur Alhamdulillah. Allah mahu membersihkan kami. Musibah demi musibah , membuatkan diri lebih dekat dengan Ilahi, "Syukur Ya Allah" "Alhamdulillah" dan "Innalillah" bermain di bibir sejak pagi tadi.

    Saya terfikir, siapakah dia insan ini, sehingga sanggup buat begini? Mencuri demi wang ringgit semata. Ketika dipukul Ikhwan di kaki dan kepala, mereka berkata, "Saya tak kacau orang, saya tak kacau orang" dalam loghat Indonesianya. Ikhwan memberi amaran keapda mereka "Jangan sentuh isteri saya", "Jangan kacau anak saya". Ikhwan dikejutkan ketika sedang menemani Imran yang demam, di kamar birunya. Diikat tangan suami tercinta. Setelah Ikhwan menjerit, mengharapkan ada yang mendengar, saya kemudian tergamam ketika perompak itu berkata "Sini, sini" cuba membuka selimut saya.

    Saya berjanji pada diri ,sekiranya orang ini cuba mengapakan saya, saya akan bermatian sehingga nafas terakhir, memepertahankan maruah saya. Saya juga wanita Aceh, darah pejuang mengalir di dalam badan saya. Rupanya Eka saudara saya dari Aceh yang kini membantu saya ditarik dari kamarnya dibawah keatas dan disuruh bersama saya didalam selimut. Saya memeluknya.

    Anak-anak saya? Di mana mereka? Saya tertanya-tanya. Saya berikan dan letakkan keselamatan diri mereka kepada Allah sepenuhnya. Saya yakin mereka selamat. Doa saya setiap lepas solat adalah supaya Allah memelihara mereka, kerana mereka bukan kepunyaan saya, mereka milik Allah. Saya yakin pasti ada diantara doa saya didengari. Saya pasti! Saya yakin! Tidak lama kemudian terdengar tangisan Imran.

    "Imran!!! " jerit saya, tanpa membuka cadar. Ikhwan masuk bersama Imran ke kamar saya. Saya pegang badan panas Imran, dia masih demam, dan Imran terus teresak-esak dalam pelukkan saya. "Naughty man, Ummi" kata Imran pada saya. "Dia hit ayah Imran" katanya. "Imran tak de sword, Imran" katanya. Allah, sucinya anak ini. Belum mengerti apa pun. Ini bukan filem atau kartun anakku. Sword Imran tak akan mungkin membantu. Satu ketika dahulu, perompak-perompak ini juga pernah suci dan comel sepertinya. "Ya Allah pelihara anakku" bisik saya dalam hati. Tidak lama selepas itu, Amna dan Azra dengan senyap memasuki cadar saya. Kami bertiga memeluk erat sesama sendiri. Sekali-sekali saya mengusap Eka disebelah saya. Saya harus berani untuk mereka. Saya tiba-tiba merasakan Ikhwan duduk dikaki saya. Alhamdulillah kami semua ada bersama.

    Sekali lagi selimut saya ditarik, seorang lagi lelaki bertopeng bertanya "Barang kemas mana?" Ikhwan berkata "Jangan sentuh dia, dia tak ada tudung" MasyaAllah, begitulah suami saya menjaga kehormatan saya. Dalam saat ini pun dia tidak mahu sesiapa pun melihat 'hak'nya. Saya amat berbesar hati ketika itu. Maka kerana itulah luluh jantungnya melihat gambar saya dahulu di'post' sesuka hati di alam maya. Kasihanilah saya dan dia. Janganlah buat begitu lagi ya? Pelihara aib orang lain supaya aib anda dan keluarga juga dijaga. Percayalah janji Allah itu benar, ini bukan janji manusia.

    Sekali lagi saya menjawab membalas pertanyaan perompak ini, "Saya tak pakai barang kemas, saya tak suka barang kemas" Ikhwan mengalih perhatiannya kepada laci dihadapan. "Sini banyak barang mahal" tunjuk Ikhwan. Manusia ini menggeledah laci tadi yang sebetulnya cuma termuat aksesori lama. Rantai, gelang kayu, brooch yang dihiasi permata palsu. Ya, saya tidak punya apa! Saya bukan penggemar emas dan intan permata.

    Seorang lagi rakannya berhenti dihadapan rak buku kami. Itulah harta saya, buku yang tersusn rapi. Rak demi rak buku didalam kamar. Itulah saja 'harta' saya. Ilmu itu emas bagiku. Tak mungkin perompak ini mengerti! Berdirinya dihadapan rak buku itu, dia seolah keliru. Tidak tahu lagi apa harus dibuat dan kemana harus dituju. Dihampiri rak diatas meja tulis, disitu penuh dengan buku lagi, dengan buku nota yang amat berharga bagi saya, segala nota kuliah, seminar dan persidangan ada disana. Saya yakin tidak akan mereka sentuh sama sekali! Juga tersusun di rak itu Quran-Quran saya. Sampainya dia memegang Quran berwarna hijau muda, Ikhwan berkata "Quran tak nak?" memerli sinis dirinya. Dia cuma diam.

    Ikhwan mula membaca Ayatul-Kursi dengan nada tinggi. Dia menyuruh Ikhwan diam. Mungkin tergetar juga hatinya. Saya mengikut. Al-Falaq menyusul.

    "Katakanlah wahai Muhammad "Aku berlindung kepada Allah Tuhan yang menciptakan sekalian makhluk. Dari bencana makhluk-makhluk yang ia diciptakan. Dan dari bahaya gelap apabila ia masuk. Dan dari kejahatan makhluk-makhluk yang menghembus-hembus pada simpulan-simpulan. Dan kejahatan orang yang dengki apabila ia melakukan dengkinya."

    (Quran, Al-Falaq:1-5)

    Saya, Amna dan Azra memabcanya berulang ulang dengan penuh yakin. Akhirnya semua ini milik Allah jua "Ya Allah yang memiliki hati manusia, timbulkanah perasaan gentar dan tidak selesa didalam jiwa mereka" doa saya dalam hati. Saya cuma mampu berserah, dan ketika ini terasa makna ketawhidan Illah yang begitu tinggi memuncak di dalam sanubari. Secara tiba-tiba, terdengar motor pak jaga di luar rumah saya. Perompak menyuruh kami diam. Tidak lama selepas itu, mereka beredar. Rupanya Farah anak gadis Pak Fauzi Marzuki, jiran belakang saya ternampak kelibat penyamun ini dari jendelanya. Dan siapakah yang menggerakkannya untuk nampak rasanya? Ya Benar! Allah SWT.

    Air mata saya menitis. Thank you Allah. Kuasa keyakinan itu amat tinggi sekali. Keyakinan bahawa Allah akan bersama orang-orang yang mahu bersamanya. "Ingatlah Aku dan Aku akan mengingatimu" Saya cukup yakin. Janji Allah benar. Ini bukan janji manusia.

    Amna masih trauma, sejurus setelah mereka keluar, setelah polis dan jiran bersama kami. Amna terus muntah. Satu reaksi fisiologi yang biasa bagi kanak-kanak yang trauma. Muntahnya hijau, namun lebih hijau lagi emosinya. Saya akan cuba membina keberaniannya kembali. Satu pertanyaan Amna yang membuatkan saya terhenti. "Why did they do that Ummi?"

    Saya terdiam. Bagaimana harus saya jawab pada anak kecil ini? Ya benar kita semua dilahirkan fitrahnya suci dari dosa. Jawapan saya pada Amna di artikel seterusnya! Ianya untuk anda fikirkan juga.

    Yang masih trauma,

    Wardina

    Artikel asal di Wardina Saffiyah Official Page

    Full content generated by Get Full RSS.

    Foto Gebu Rozita Che Wan, Hilang Fokus Jap!

    Posted: 13 Jan 2012 12:23 AM PST

    Tiada apa yang dapat kami ucapkan apabila melihat foto gadis berumur 37 tahun ini. Gadis???

    Rozita Che Wan ketika ditemui di sambutan majlis harijadi Ryzal Jaafar kelihatan sangat awesome dengan sedikit pehanya yang gebu terdedah. Menurut Mangga Online, majlis harijadi yang disambut di sebuah kelab ini berkemungkinan besar meminta para tetamu mengikut tema pakaian dan OHBULAN! pasti, RCW memang akan mematuhi tema tersebut.

    Tapi hairan juga, dimana ada aktor muda yang kacak bergaya, disitu ada RCW. Rozita juga dikatakan hanya datang seorang diri tanpa kelibat Zain Saidin. Barangkali ada udang di sebalik batu. Kannn.

    Apa-apa pun, OHBULAN! tetap meminati Rozita Che Wan dari segi bakat lakonannya. Paras rupa? Ouh, itu salah satu faktor je.

    Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Dengan 5 Dolar, Gadis ini Jadi Kekasih Anda di Facebook Selama Sepuluh Hari

    Posted: 14 Jan 2012 10:00 PM PST

    Pepatah kuno mengatakan bahawa cinta tidak dapat dibeli, namun rupanya kata bijak tersebut tidak berlaku di Facebook, kerana sebuah perusahaan internet baru menawarkan kekasih bagi anda di jejaring sosial Mark Zuckerberg itu selama sepuluh hari dengan membayar 5 dolar saja.



    Anda dapat memilih 'kekasih' berpotensi pada Fiverr.com, termasuk gadis perang bernama 'Cathy01′, yang menggambarkan dirinya sebagai seorang mahasiswa berusia 23 tahun dari New York.
    Setelah anda menyetujuinya, maka 'kekasih' baru ini setiap harinya akan memposting di wall Facebook anda sebanyak tiga kali dalam waktu sepuluh hari.





    Bahkan, Cathy menawarkan alternatif bahawa dia akan memposting apapun yang anda inginkan di wall Facebook, untuk membantu anda menciptakan gambaran sebagai lelaki penakluk wanita. Selain itu, jika tidak ingin membuatnya menjadi kekasih, ada juga dapat membuatnya mengirimkan pesan-pesan di dinding untuk membuat cemburu sesorang.

    Kisah Mengharukan "Kisah Ibu Buta dan Anaknya"

    Posted: 14 Jan 2012 09:00 PM PST


    Ibuku buta sebelah matanya, aku sangat malu dan sangat membencinya. Dia memasak dikantin sekolah untuk murid-murid dan guru-guru guna mencukupi keperluan dirinya dan diriku. Suatu hari saat aku masuk sekolah dia mendatangiku dan mengucap salam kepadaku. Aku begitu malu didepan teman-temanku, bagaimana dia boleh melakukan itu kepadaku dihadapan teman-temanku. Lalu aku abaikan dia dan melemparkan pandangan benci kepadanya sambil berlari.


     Besoknya salah seorang temanku mengejekku dengan berkata "heh ibumu hanya punya sebelah mata" Saat itu ingin mati aku rasanya, dan ingin ibuku itu hilang dan pergi dari kehidupanku. Lalu aku bertengkar dengan ibuku seraya mengatakan: "kalau ibu hanya menjadi bahan ketawa teman-temanku mengapa ibu tak mati saja" Ibuku hanya diam dan tak menjawab makian yang aku tujukan kepadanya.Aku sama sekali tak memikirkan apa yang aku katakan kepadanya, kerana saat itu aku sangat marah kepadanya kerana memendam rasa malu. Dan aku juga tidak memperdulikan perasaannya terhadap makianku itu




     Rasanya aku ingin keluar dari rumah ibuku. Jadi aku belajar dengan rajin agar aku dapat biasiswa keluar negeri dan meninggalkan ibuku yang buta itu.


     Setelah lama berselang aku menikah, kubeli rumah dan aku hidup bahagia dengan mempunyai dua anak. Suatu waktu ibuku mengunjungiku, kerana sudah bertahun-tahun dia tidak menemuiku dan tidak pernah bertemu dengan cucunya. Ketika dia memberi salam dan isteriku membukakan pintu lalu anak-anakku mentertawakannya kemudian takut kerana melihat wajahnya yang hanya dengan satu mata. Lalu aku menemuinya diluar dan berteriak kepadanya: "betapa beraninya kamu kerumahku dan menakut-nakuti anak-anakku, pergi dari sini sekarang juga" Ibuku hanya menjawab: " Maaf saya salah alamat dan kemudian dia pun pergi"


     Suatu waktu ada undangan reunion sekolah dikirimkan kerumahku. Jadi aku berbohong kepada isteriku dan aku berkata ada outstation kepadanya.Setelah reunion aku mampir kekampungku hanya untuk sekedar rasa ingin tahu. Kemudian salah seorang tetanggaku mengatakan kepadaku bahawa ibuku telah meninggal dunia


     Aku tak terharu ataupun menitiskan airmata. Lalu tetanggaku itu menyerahkan sepucuk surat dari ibuku untukku. Lalu aku pun membuka dan membacanya:


    Anakku tersayang, aku memikirkanmu setiap saat.
    Maafkan aku telah datang kerumahmu dan menakut-nakuti anak-anakmu.
    Aku kerumahmu kerana rindu dan ingin melihat cucuku.
    Walaupun kamu mengusirku tapi aku senang dapat melihatmu dan anak-anakmu.
    Dan aku sangat bergembira setelah aku dengar engkau mahu datang reunion.
    Tapi sayangnya aku tidak boleh bangkit dari tempat tidurku untuk melihatmu.
    Anakku, maafkan aku yang telah membuatmu malu sewaktu kita masih bersama.
    Ketahuilah anakku, sewaktu kau masih kecil kau mengalami kecelakaan yang membuatmu kehilangan sebelah matamu.
    Sebagai seorang ibu aku tidak boleh mendiamkan kamu membesar hidup hanya dengan satu mata saja.
    Jadi aku dermakan mataku yang sebelah untukmu.
    Aku sangat bangga pada anakku yang telah memperlihatkanku dunia baru untukku ditempatku dengan mata itu.
    Bersama dengan cintaku.
    IBUMU…
    Aku menyesal...ampunkan aku ibu..pengorbananmu sungguh besar..ampunkan aku Tuhan..aku anak yang derhaka..... 
    Sungguh sebuah penyesalan yang amat sangat apabila kita mendapati ibu kita meninggal tetapi kita belum berbuat baik ataupun memberikan keinginan yang di inginkan ibu kita.


    sumber

    Gadis cantik ini 10 tahun tak gosok gigi dengan alasan tidak semua orang akan melihat isi mulut

    Posted: 14 Jan 2012 08:00 PM PST


    VIVAnews - Bagi sebahagian besar orang, memberus gigi merupakan rutin yang biasa dilakukan setiap hari. Bahkan, idealnya, dan menurut saranan pakar, gigi manusia dibersihkan atau diberus setidaknya dua kali sehari, yakni sebelum dan sesudah tidur.


     Sudah menjadi hal yang lumrah jika rutin tersebut dijadikan tradisi bagi sebahagian besar manusia yang tinggal di Bumi. Namun, tidak bagi Ji Hyun Ji. Gadis berdarah Korea ini mengaku tidak memberus giginya dalam satu dekad terakhir.


     "Saya tidak mengerti mengapa orang harus memberust gigi, kerana tidak semua orang akan melihat isi mulut Anda," kata Ji Hyun Ji, yang dikutip VIVAnews dari Straits Times..


     "Tumpukan sisa makanan yang ada di mulut justru melindungi gigi saya," tegas gadis yang dikenal dengan panggilan 'Cutey Yellowish'.




     Memang, kadang-kadang kebiasaan khusus seseorang boleh mengejutkan ramai orang. Ji Hyun Ji salah satunya. Kebiasaannya yang bertolak belakang dengan banyak orang membuat dia jadi bahan pembicaraan.


     Khabar ini mendorong Martian Virus, salah satu program TV di Korea, membawanya ke studio. Program TV yang biasa disiarkan oleh TvN ini memang kerap mendatangkan orang-orang yang memiliki kebiasaan atau karakteristik yang aneh dan unik, namun orang yang bersangkutan justru bangga.


     Di acara tersebut, Ji Hyun Ji akan diperkenalkan sebagai seorang gadis yang rupawan namun memiliki kebiasaan yang tidak secantik luarnya. Dia telah mengakui bahwa terakhir kali ia memberus gigi adalah 10 tahun yang lalu, di mana ketika itu ibunya yang memberuskan gigi untuknya.


     Meski Ji telah lupa bagaimana cara menyikat gigi, program tersebut akan mencoba memujuk Ji untuk mahu melakukannya lagi. Demikian dikatakan produser Martian Virus, Lee Geun Chan. Selama ini, Ji Hyun Ji hanya mahu membersihkan gigi depannya saja. Itu pun hanya dalam waktu-waktu tertentu. (SJ)

    VIDEO: Pencuri KeretaTerjebak Kesesakkan dan pukul orang ramai

    Posted: 14 Jan 2012 07:00 PM PST


    VIVAnews - Sebuah aksi pencurian  terakam kamera CCTV. Kali ini, aksi pencurian kereta di kawasan Meizhou, Provinsi Guangdong, China pada 30 Disember 2011 lalu.


    Rakaman itu memperlihatkan sang pencuri yang sedang melarikan kereta hasil curianya. Namun nahas, nampaknya dia salah memilih jalan. Sang pencuri terjebak kesesakkan parah bersama kereta curiannya.


    Hasilnya, kereta yang dikendarai tak dipandu laju. Sang pencuri tidak boleh keluar dari kesesakkan parah itu.


    Seolah sudah hafal keadaan jalanan, para polis hanya mengejarnya tanpa memandu kendaraan. Sang pencuri pun semakin panik. Dia hanya boleh maju-mundur saja di tengah kesesakan jalanan.


    Akibatnya, kereta yang dikendarai pencuri itu melanggar kereta  lainnya. Saat mundur, juga melanggar seorang penunggang motor. Total ada 13 kereta yang dilanggar.


    Tak terima dengan insiden itu, para pemandu yang dilanggar itu beramai-ramai memukul sang pencuri. Namun beruntung polis mengamankannya. Sang pencuri pun ditahan dan dituduh dengan tuduhan pencurian dan membahayakan keselamatan orang awam.



    SEKSI... gambar kontroversi Rozita tersebar di Internet,cuma ikut tema

    Posted: 14 Jan 2012 06:00 PM PST


    KUALA LUMPUR: "Saya mohon maaf jika ada yang tersinggung dengan cara pemakaian saya. Saya hanya mengikut tema pada majlis berkenaan dan tidak berniat 'mengganggu' sesiapa," kata aktres jelita, Rozita Che Wan mengulas tindakannya memakai skirt pendek paras lutut ketika menghadiri majlis hari jadi seorang pelakon di restoran The Ship, Bukit Bintang, baru-baru ini.


     Pemakaian skirt yang dikatakan seksi hingga menampakkan paha pelakon ini turut diperdebatkan di beberapa ruangan hiburan media cetak dan laman blog hiburan.




     Malah, beberapa keping gambar yang dipaparkan di laman blog itu turut mencetuskan reaksi kurang senang peminatnya.




     Sebelum ini, beberapa keping gambarnya berpakaian seksi yang turut menampakkan paha pernah tersebar di Internet. Antaranya, ketika menyaksikan Konsert Akhir Akademi Fantasia Kelapan (AF8).




     Menurut Rozita, bukan dia seorang berpakaian 'seksi' pada malam itu. Katanya, dia hanya mengikut tema K-Pop diberikan penganjur majlis, malah semua tetamu dan beberapa pelakon lain, sama ada lelaki dan wanita, turut hadir dengan tema sama.




     "Saya hanya mengikut trend dan tema diberikan. Janggal pula jika saya hadir di majlis itu dengan berpakaian berbaju kurung. Lagipun, ia majlis hari jadi, bukan kenduri kahwin.







     "Yang peliknya, kenapa mesti saya yang menjadi sasaran pada hal ramai lagi yang berpakaian sama?" katanya.




     "Memang sukar mahu puaskan hati semua orang. Lagipun, ia hak masing-masing. Saya juga tidak kisah dengan komen dan penerimaan mereka yang tidak puas hati dengan saya," katanya.




     Rozita berkata, dia "tidak pernah bermusuh dengan sesiapa tetapi kenapa ada yang mahu bermusuh dan tidak boleh melihatnya senang.




     "Saya terima dengan hati terbuka jika mereka mahu memberi nasihat. Namun bila menggelar saya tidak sedar diri, tidak takut tuhan, perasan remaja, ia bukan lagi nasihat.




     "Tidak ada yang sempurna di muka bumi ini. Lebih baik jaga hal sendiri dan cermin diri dulu sebelum mahu menghukum orang lain. Cukup-cukuplah mengaibkan orang lain. Lagipun, pakaian saya itu bukan untuk disebarkan di Internet," katanya.




     Ibu kepada dua anak, Ammar Effendy, 14, dan Aniq Ezzra, 12, ini turut berharap perkara itu tidak diperbesarkan atau disensasikan.


    sumber : myMetro

    Si gebu goda ‘bawah perut’ diskaun urut berhampiran Kompleks Sukan Bukit Jalil

    Posted: 14 Jan 2012 05:00 PM PST


    KUALA LUMPUR: Mengejutkan apabila sebuah pusat beli-belah berhampiran Kompleks Sukan Bukit Jalil, di sini, mempunyai lebih 20 premis refleksologi yang dipercayai bukan sekadar menawarkan khidmat urut menghilangkan lenguh badan, malah hingga ke ranjang.


    Saingan sesama sendiri menyebabkan 150 wanita tukang urut yang kebanyakannya masih muda, gebu, seksi dan peramah, kelihatan berebut-rebut memancing pelanggan, terutama lelaki yang mengunjungi kompleks itu, sekali gus menjadikan kawasan berkenaan tidak ubah seperti kawasan 'lampu merah' Patpong di Bangkok, Thailand.




    Siasatan wartawan Metro Ahad mendapati, wanita berpakaian seksi terbabit, majoritinya dari China dan beberapa warga Vietnam dan tempatan, pasti mendekati lelaki yang melalui premis di tingkat bawah, satu dan dua kompleks itu untuk menawarkan khidmat urut dengan caj serendah RM35 sejam.




    Sebaik lelaki terbabit menunjukkan minat untuk berurut, kumpulan wanita seksi itu mula menggoda supaya turut mendapatkan khidmat seks, sama ada di katil urut atau dibawa ke tempat lain, dengan bayaran dipersetujui kedua-dua pihak.




    Siasatan mendapati setiap pusat urut mempunyai antara lima hingga 10 pekerja wanita sambil diawasi beberapa lelaki yang memerhatikan gerak-geri bakal pelanggan, selain memastikan kawasan itu selamat daripada serbuan pihak berkuasa.




    Kumpulan wanita itu biasanya menggoda dan memperkenalkan perkhidmatan lain yang disediakan pada harga antara RM35 hingga RM50 dan meminta dulu wang pelanggan sejurus dibawa ke lot kedai menempatkan lima hingga 10 katil bujang yang dipisahkan melalui tirai.


    sumber : myMetro

    Meninggal dunia selepas keluar dari rumah urut

    Posted: 14 Jan 2012 04:30 PM PST


    IPOH: Seorang lelaki tiba-tiba rebah sebelum menghembuskan nafas terakhir hanya selepas beberapa saat keluar dari sebuah pusat urutan tradisional, di sini.


    Dalam kejadian jam 11 malam kelmarin, mangsa yang dipercayai baru mendapatkan urutan di premis berkenaan menimbulkan tanda tanya orang ramai apabila rebah di atas jalan.




    Seorang saksi kejadian yang hanya mahu dikenali sebagai Lam, 30, berkata, mangsa ditemui orang ramai terbaring di depan rumah urut berkenaan yang terletak di jalan Kampar, di sini.




    Dia yang kebetulan berada di tempat kejadian menyangka hanya kemalangan biasa, namun mula sangsi apabila melihat mangsa langsung tidak bergerak.




    "Sebelum itu saya melihat mangsa berjalan keluar dengan mukanya kelihatan pucat. Selepas berjalan beberapa langkah, lelaki berkenaan rebah ke lantai.




    "Melihat keadaan itu, saya dan beberapa penduduk yang berada di tempat kejadian cuba membantu. Pada masa sama kami turut menghubungi polis dan ambulans," katanya.







    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.




    Menurutnya, orang awam melihat sekujur tubuh lelaki dalam keadaan terbaring di atas jalan raya berdekatan rumah urut berkenaan.




    Dalam kejadian itu, Loh Kam Kok, berusia 40-an, dari Taman Seri Tasek, dipercayai baru singgah ke rumah urut berkenaan sebelum rebah berdekatan premis itu beberapa minit kemudian.




    "Orang awam yang melihat keadaan lelaki berkenaan segera menghubungi polis bagi melaporkan kejadian. "Sehingga kini polis mengklasifikasikan kes ini sebagai mati mengejut memandangkan siasatan awal mendapati tiada unsur jenayah ditemui pada mangsa," katanya.




    Mengikut laporan bedah siasat Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), mangsa meninggal dunia akibat serangan jantung.


    sumber : myMetro

    Bayi Ini "Lebih Suka" Ibu daripada Ayahnya

    Posted: 14 Jan 2012 04:00 PM PST



    SYDNEY, KOMPAS.com — Ini mungkin pertanyaan yang secara diam-diam ingin diajukan sejumlah orang yang baru menjadi ibu atau bapa kepada buah hati mereka, iaitu siapa orang tua kesukaan si anak. Bapa ataukah ibu? Dalam video berikut, warga Australia, Mick Tippet, menanyakan pertanyaan itu kepada putri kecilnya, Maddie.


     Dalam video lucu itu, Mick berulang kali bertanya kepada Maddie yang baru berumur setahun, siapa orang favoritnya. Bayi mungil tersebut berulang kali menjawab, "Mom." Ketika ayahnya pertama kali mengajukan pertanyaan itu, Maddie tanpa pikir panjang mengatakan "Mom", bahkan sebelum Mick memberinya pilihan kedua.


     Mick lalu dengan tekun meminta gadis kecilnya untuk menyebut kata 'Ayah' (Dad), tapi Maddie hanya menggumam bahagian pertama dari kata itu.


     Ketika Mick cuba untuk mengabaikan Maddie dan bayi itu mulai rewel, Mick bertanya, "Siapa orang tua favoritmu?" Maddie masih menjawab, "Mom". Hal itu membuat Mick menarik nafas .


     Video tentang bayi Maddie itu telah menyebar di internet sejak di-posting ke YouTube minggu lalu. Kini, tercatat video itu dikunjungi 2,5 juta kali.


     Mick menulis komen untuk video itu. "Saya merakam ini pada malam ulang tahun pertama putri saya, Maddie. Isteri saya semula meminta saya untuk menyatukan montase foto tahun pertama Maddie, tetapi sebagai gantinya saya memutuskan untuk melakukan sebuah wawancara. Idea awalnya melakukan satu (wawancara) setiap ulang tahun, semacam review tahunan sebagai kenang-kenangan dalam bentuk digital. Saya hanya berharap dia boleh lebih baik dalam mengambil arah ketika sudah lebih besar nanti." 



    Cara Unik Orang Turki Mengusir Roh Jahat

    Posted: 14 Jan 2012 03:00 PM PST




    Di Turki, ke mana pun memandang, Anda akan menjumpai banyak mata menatap. Bukan mata manusia, namun, hiasan berbentuk mata berwarna biru. Namanya, 'blue eyes' atau Nazar Boncugu. 


     Benda tersebut diyakini sebagai azimat, untuk melindungi pemakainya. "Ini untuk mengusir roh jahat," ujar Dewat, salah seorang penjual saat menawarkan 'blue eyes' kepada wartawan  di kawasan Taksim, Istanbul, Turki. Blue eyes yang ia tawarkan berupa gantungan kunci.


     'Blue eyes' juga dijual dalam bentuk magnet peti sejuk, kalung, cincin, gelang, bahkan hiasan dinding. "Jadi kalau ini dipasang, maka kekuatan jahat akan pergi," ujarnya. "Juga boleh ditaruh di dalam kereta agar kereta kita terhindar dari kecelakaan."


     Menurutnya, warna-warna yang terdapat dalam azimat itu memiliki arti tersendiri. "Biru tua untuk mengusir hal jahat dan warna putih untuk membawa keberuntungan bagi kita semua," ujarnya.


     'Blue eyes' ini memikat sejumlah pelancung. Selain bentuknya yang 'aneh' juga warnanya yang menarik. Selain itu harga yang ditawarkan cukup murah, berkisar antara 2 lira untuk gantungan kunci hingga 50 lira untuk bandul kalung.


     Dari pantauan, memang Blue Eyes ini menjadi ciri khas tersendiri bagi Turki. 'Blue Eyes' banyak terlihat digantung di kaca pandang belakang kereta hingga pintu masuk rumah warga. Bahkan jadi alternatif suvenir bagi para pelancung. 


     Entah benar atau tidak benda tersebut dapat mengusir roh jahat. Itulah kepercayaan orang Turki.

    Gadis Cina Yang Terobsesi Sama Lady Gaga

    Posted: 14 Jan 2012 10:00 AM PST










    Di Brazil pekerja yang dapat email dari syarikat selepas waktu bekerja di kira overtime

    Posted: 14 Jan 2012 09:00 AM PST


    Para pekerja di Brasil yang menjawab email pekerjaan pada smartphone mereka setelah akhir shift, dapat memenuhi syarat untuk kerja lebih masa di bawah hukum baru di negara tersebut. Dimana peraturan baru ini telah disetujui oleh Presiden Dilma Rousseff bulan lalu.


    Dalam peraturan baru ini menegaskan bahawa email perusahaan kepada para pekerja setara dengan perintah yang diberikan secara langsung kepada pekerja mereka. Peguam para buruh mengatakan kepada surat khabar Folha de Sao Paulo, bahawa ini memungkinkan bagi para pekerja yang menjawab email perusahaa setelah jam kerja dapat meminta upah lebih kerja @ overtime.


    The Star menulis bahawa isu serupa juga muncul di Amerika Syarikat (AS). Dimana pada bulan Mei 2011 silam, Jeffrey Allen, seorang petugas polis dari Chicago mengajukan saman class action terhadap kota, dan meminta kompensasi  overtime yang belum dibayar dengan alasan yang sama.

    Anak kurang ajar ni sanggup langgar ibu sendiri

    Posted: 14 Jan 2012 08:30 AM PST


    ST AUGUSTINE, KOMPAS.com — Mungkin orang ini tidak tahu pepatah syurga ada di telapak kaki ibu. Polis di Florida, AS, menangkap seorang lelaki yang dituduh melanggar ibunya dengan kereta sampai dua kali. Ini terjadi ketika si ibu berupaya menghentikannya agar tidak memandu Khamis (12/1/2012).


    Anthony Migliaccio (23) sanggup melanggar ibunya, yang melarang dia memandu kerana lesen memandu untuknya dicabut. Ibunya menderita luka ringan dan sempat dibawa ke hospital di Flagler. Migliaccio ditangkap polis yang menemukannya bersembunyi di dekat rumahnya. (UPI/Joe) 


    Sumber : Kompas Cetak

    Seorang Lelaki Mentato ID Paspornya di Belakang Badan

    Posted: 14 Jan 2012 08:00 AM PST


    Pemuda  Inggris ini tak perlu khuatir jika ia lupa membawa paspornya, sebab ia telah mentato pasport di belakang badannya. Bahkan, pemuda yang amat menyukai traveling telah ini telah menggunakan tato anehnya ini sebagai ID untuk menarik wang tunai dari bank.
    Richard Ashton, membuat tato paspor tersebut saat berada di Australia pada March 2006 lalu.





    "Saya ingin sesuatu untuk diingat pada percutian, tetapi saya juga menginginkan sesuatu yang patriotik." tuturnya kepada The Sun.
    "Kekasih saya waktu itu berfikir bahawa apa yang saya lakukan adalah sesuatu yang konyol, tapi akhirnya dia menemukan bahawa tato itu sesuatu yang hebat, dan menarik reaksi orang yang melihatnya.." tambah pria berusia 27 tahun ini.





    Bahkan, saat pelatih peribadi dari Wandsworth, barat daya London ini kehabisan dana tunai dalam perjalanannya, ia kemudian menuju ke bank, membuka bajunya bank dan menggunakan tato tersebut sebagai ID.
    "Juruwang  bank melihat saya dengan pandagan aneh sebelum Ia mengetikkan nama dan detail saya setelah membaca tato, dan kemudian mengizinkan pinjaman sebesar 50 dolar," tutur Richard.


    Nama Beyonce Diabadikan Pada Lalat Kerana Persamaan

    Posted: 14 Jan 2012 07:00 AM PST




    Pemberitaan tentang diva yang satu ini memang tidak ada habisnya. Setelah muncul berbagai rumor, baik sedap maupun tidak sedap, tentang bayinya Blue Ivy Carter, isteri Jay Z ini lagi-lagi menjadi bahan berita. Kerana, salah satu ilmuwan sengaja mengambil nama Beyonce Knowles untuk menamai salah satu spesies lalat.


    Entah ini sebuah kehormatan atau penghinaan, yang jelas ilmuwan Bryan Lessard mengungkapkan bahawa pihaknya tidak asal comot. Lalat yang awalnya tidak punya nama ini akhirnya menyandang nama Scaptia (Plinthina) beyonceae, kerana banyak hal pada diri lalat ini yang menurutnya sangat mirip dengan sang diva.


    "Lalat ini memiliki sejumlah rambut berwarna emas yang cukup lebat di bahagian perut. Kerana itu, selain sebagai penghormatan pada Beyonce, saya juga ingin menunjukkan sisi unik taksonomi, dalam hal ini tentang penamaan," ungkap sang ilmuwan.


    Lalat langka ini sendiri pertama kali ditemukan pada tahun 1981, bertepatan dengan tahun kelahiran Beyonce. Seperti halnya Beyonce, karakter lalat yang cantik dan unik ini membuat lalat ini disebut diva para lalat. Selain itu, kostume lebah yang sempat dikenakan Beyonce saat Hallowen kelmarin rupanya juga memantapkan pilihan Bryan untuk menamai lalat ini beyonceae.


    Pihak Beyonce sendiri belum memberikan keterangan tentang hal ini. Pasalnya, ibu yang baru melahirkan anak pertamanya pada Sabtu (7/1) lalu itu kemungkinan besar masih sibuk dengan bayi yang dikhabarkan telah memakan belanja jutaan dollar selama proses persalinan tersebut. 


    Sumber : http://www.kapanlagi.com

    Pelik..kakak ni tak boleh tidur kalau tak ada hairdryer di sisinya

    Posted: 14 Jan 2012 06:00 AM PST


    Bagi kebanyakan orang, pengering rambut (hairdryer) hanyalah sebuah alat untuk mengeringkan rambut. Tapi bagi seorang wanita, alat tersebut sangat penting agar boleh tidur dengan nyenyak.






    Lori Broady, 31, bertahun-tahun tidur bersama hairdryer dalam keadaan menyala di sampingya. Ia tidak boleh tidur tanpa pengering rambut sejak berusia lapan tahun. Tanpa pengering rambut, Broady mengaku tidak boleh tidur dengan nyaman.


    Kenyamanan itu ia peroleh dari suara lembut hairdryer serta kehangatan yang dikeluarkannya. "Itu sesuatu yang nyaman, keamanan, suara itu, udara, semuanya," katanya.


    Kebiasaan tidur dengan pengering rambut bermula dari masa kanak-kanaknya yang kacau. Broady tumbuh dalam keluarga yang memiliki 10 anak. Tidur dengan pengering rambut boleh meredam suara bising kedua adiknya.


    Ia mengaku tidak malu dengan kebiasaanya itu. Namun Broady mengkhuatirkan risiko kebakaran. Apalagi ia memiliki seorang putri yang masih kecil. Ia pun tak ingin anaknya mempunyai kebiasaan yang sama. "Itu bukan sesuatu yang saya inginkan untuk dia. Aku tidak ingin terjadi padanya," ujarnya.(Dailymail/MEL)

    Band Metal Norway, Taake Kritik Islam

    Posted: 14 Jan 2012 05:00 AM PST


    Band  black metal  Norway, Taake menjadi buah sebutan kerana lirik-lirik di album terbarunya berjudul NOREGS VAAPEN yang dianggap frontal dan kontroversi. Kerana dalam album tersebut mereka mengkritik Islam dengan lirik-liriknya yang bertemakan anti islam.


     Yang membuat masalah ini semakin meruncing adalah album ini juga masuk dalam nominasi Spellmann award, sebuah penganugerahan musik di Norway. Mereka dinominasikan dalam kategori Best Metal Album. 


     Salah satu lirik Taake yang secara terang-terangan melecehkan agama Islam dan Muhammad ada pada lagu Orkan (Badai). Seperti dikutip dari OnIslam cuplikan lirik yang kontroversi tersebut berbunyi Til Helvete med Muhammed og Muhammedanerne atau diertikan sebagai Persetan dengan Muhammad dan pengikutnya.


     Pun demikian Marte Thorsby selaku ketua Dewan Komitee Penghargaan Spellmann mengatakan bahawa pihaknya tak akan mengharamkan album tersebut. Kerana ini berkaitan dengan kebebasan berekspresi penuh yang berlaku seutuhnya di Norway. 


     "Kami menikmati kebebasan berekspresi penuh di Norway dan juri Spellemann tidak akan mengharamkannya dalam konteks apapun!" ujarnya.


     Lebih lanjut perwakilan dari Norwegian Humanist Association, Didrik Soderlind mengatakan bahawa album Taake, NOREGS VAAPEN keterlaluan dalam mengjritisk Islam. Menurutnya Taake harus menghormati sekitar 100.000 muslim yang tinggal di Norway.
    sumber

    Majikan dan Anjing Boleh Minum Bir Bersama Di Pub Ini

    Posted: 14 Jan 2012 04:00 AM PST


    Pub  tempat untuk minum-minum biasanya hanya untuk bagi penggemar minuman. Tetapi pub yang ada di Newcastle ini menyediakan tempat khusus buat anjing peliharaan. Si anjing boleh minum Dog Beer bersama majikannya. 


    Seberapa sering Anda mengajak haiwan peliharaan jalan-jalan atau melakukan kegiatan bersama-sama? Meski di beberapa tempat tertentu khususnya restoran, kebanyakan terdapat larangan untuk membawa masuk haiwan peliharaan. 


    Namun, di Brandling Villa tampaknya Anda tak perlu khuatir. Di pub ini, bukan hanya sang pemilik haiwan saja yang boleh masuk dan bersenang-senang, anjing kesayangan pun kini dapat menikmati makanan lezat dan segelas bir dingin.


    Brandling Villa terletak di South Gosforth, Newcastle. Secara penampilan pub ini tak beza dengan pub-pub bergaya tradisional lainnya di Newcastle. Interiornya memiliki sentuhan kayu dan sebuah perapian. Keistimewaannya, pub ini menawarkan konsep animal-friendly untuk para pengunjungnya. Sehingga para pemilik haiwan dapat membawa haiwan peliharaan mereka untuk ikut masuk ke dalam pub.


    Pelayanan untuk memanjakan tamu 'spesial' ini pun telah pula disediakan. Sang pemilik bahkan juga menyediakan menu khusus untuk haiwan. Salah satunya yang popular adalah 'Dog Beer' yang merupakan home made dari Brandling Villa. Tak tanggung-tanggung, bir khusus anjing tersebut bahkan dikemas dalam botol mirip bir pada umumnya. 


    Menurut manager pub Dave Carr, Dog beer terbuat dari campuran gandum dan bunga kering yang biasa digunakan untuk memberi karakteristik rasa pada bir. Selain itu ditambahkan pula sari pati daging, sehingga boleh dikatakan bir unik ini memiliki rasa daging. Tak hairan kalau sebagian besar anjing yang datang menyukai rasanya. Terbukti rata-rata setiap harinya pub ini dapat menjual sekitar 48 botol Dog Beer setiap harinya.


    Sedangkan bagi haiwan peliharaan yang tidak menyukai rasanya, pub ini juga menyediakan air putih dan biskut khusus anjing. Untuk makanan lainnya, Mr.Carr juga bekerjasama dengan Chef Sammy Dee - sekaligus pemilik seekor anjing chihuahua - untuk membuat berbagai menu makanan khusus untuk pengunjung haiwan yang datang. 


    Beberapa menu yang disediakan oleh sang chef adalah Chicken a la Franc yang merupakan adaptasi dari masakan Perancis, Chicken chasseur. Selain itu ada pula Eggs Ladybird, dan Sunday Roast dengan cat gravy yang berupa daging sapi dengan siraman saus ikan. 


    Menu yang disajikan di Pub ini terinspirasi dari bir khusus anjing - Bowser Beer - yang pertama kali diperkenalkan di Phoenix, Arizona. Selain itu Australia juga memiliki bir khusus anjing dengan nama yang sama seperti yang dijual di Brandling Villa, yaitu Dog Beer. Enam botol Dog Beer dihargai US$20 .


    Sumber : http://www.detikfood.com

    Kanak-kanak bersarapan bersama Iguana raksasa (pic + video)

    Posted: 14 Jan 2012 03:00 AM PST

    Anak-anak akan lebih menikmati sarapan jika mereka ditemani anggota keluarga atau sahabat mereka. Namun, kanak -kanak laki-laki berikut ini mempunyai 'pendamping' yang lebih spesial istimewa sebagai teman makan sarapannya, yaitu seekor Iguana raksasa.




    Dalam video berikut ini terlihat Logan, kanak-kanak berusia empat tahun sedang menghabiskan makan paginya bersama Buddy, seekor Iguana Badak raksasa berusia enam tahun yang merupakan haiwan peliharaan keluarganya.

    Tak menangis masa berkabung akan ditahan selam 6 bulan

    Posted: 14 Jan 2012 02:00 AM PST

    Hal tersebut diungkapkan oleh surat khabar online  Korea Selatan (Korsel), Daily NK, dan dilansir oleh Fox News, Khamis (12/1/2012). Daily NK mengaku mendapat informasi tersebut dari seorang sumber yang berada di Provinsi Hamkyung Utara, provinsi paling utara di Korea Utara (Korut).


     "Pemerintah menjatuhkan hukuman  6 bulan di kem kerja paksa bagi siapapun yang tidak ikut serta dalam perkumpulan warga selama masa berkabung, atau mereka yang ikut serta tapi tidak menangis dan tidak terlihat tulus saat berkabung," ujar sumber tersebut. 


     Daily NK juga memberitakan, orang-orang yang dianggap kritis terhadap sistem pemerintahan dinasti Korut, yang kini dipimpin oleh Kim Jong Un, akan dikirim ke kem-kem untuk mendapat 'pendidikan khusus' atau akan diasingkan bersama keluarga mereka di daerah terpencil. 


     Ditambahkan juga hukuman dikenakan kepada warga Korut yang didapati berusaha melarikan diri dari wilayah Korut selama masa berkabung bagi Kim Jong-il dan juga hukuman bagi mereka yang menggunakan telepon genggam untuk menelefon ke luar negeri.


     Namun demikian, informasi yang disampaikan oleh Daily NK ini memang belum boleh dipastikan kebenarannya. Daily NK dimiliki oleh pihak pembangkang pemerintah Korut. Kim Jong-il yang memimpin Korut selama 17 tahun, meninggal dunia akibat serangan jantung pada 17 Disember 2011 lalu. Tampuk kepemimpinan Korut lantas diberikan kepada anak bungsunya, Kim Jong Un, yang disebut-sebut baru berusia 28 tahun namun sudah berpangkat jeneral bintang empat. 


     http://cgeatpe.blogspot.com

    Kewujudan ayam 'bogel' di bantah

    Posted: 14 Jan 2012 01:00 AM PST


    Ayam sepertinya ditakdirkan memiliki bulu di sekujur tubuh nya, bulu tersebut berguna sebagai perlindungan untuk ayam itu sendiri, seperti dari debu, cuaca dan mikroorganisme pengganggu lainnya, namun ilmuan Israel berhasil mengembangkan hal diluar kewajaran tersebut, para ilmuan tersebut mengembangkan ayam "Bogel" (Naked Chicken). 


    Seorang ahli genetik Israel, Avigdor Cahaner, menghasilkan genetik ayam tak berbulu pertama di dunia di fakulti genetik Rehovot Agronomy Institute dekat Tel Aviv, Israel. Ayam dengan tanpa kulit diciptakan dengan perkahwinan silang antara Ayam Broiler dengan spesies ayam yang memiliki leher tak berbulu.


     Idea di belakang pengembangan ayam ini bertujuan menghasilkan spesies ayam yang lebih efisien, yaitu ayam yang bisa bertahan hidup di negara-negara beriklim panas, dengan kata lain ayam tak lagi perlu pendingin ruangan yang akan menjimatkan biaya pemeliharaan ayam potong.


    Dan tentu saja, ayam ini tidak memerlukan pencabutan bulu sebelum diolah, sehingga memmotong kos produksi di kilang penyembelihan. Namun banyak yang menentang inovasi genetik ayam tak berbulu ini dan mengatakan bahawa perubahan tidak mendapat manfaat haiwan, dan pada kenyataannya kemungkinan untuk membuat hidup ayam-ayam bogel ini lebih buruk.


     Ayam jantan tidak mampu untuk kahwin kerana mereka tidak bisa mengepakkan sayapnya untuk keseimbangan, dan ini juga berefek pada ayam betina.


     Kerana ayam-ayam ini tak berbulu, ayam lebih rentan terhadap parasit, penyakit kulit, serangan nyamuk, variasi suhu dan sengatan matahari. Profesor Avigdor Cahaner, membela ayam generasi bogel ini dengan mengatakan,


    "Ini bukan ayam rekayasa genetik, itu berasal dari keturunan alam yang karakteristiknya telah dikenal selama 50 tahun, saya hanya membantunya untuk cepat tumbuh. Ayam broiler ini ayam normal, kecuali untuk fakta ia tidak memiliki bulu."


     Para ilmuwan juga berharap generasi baru akan tumbuh lebih cepat karena tidak perlu menggunakan energi untuk menuumbuhkan bulu di tubuhnya, sehingga ayam akan memfokuskan makanan yang diserapnya untuk dijadikan daging sehingga ayam bisa lebih gemuk.


     Berita tentang ayam berbulu pertama kali munculpada tahun 2002, dan sejak itu tidak ada lagi hal baru yang didengar. Kurangnya pembaruan di media tentang ayam khusus menunjukkan bahwa penciptaan Mr Cahaner itu tidak pernah berkembang biak secara komersial.


     Inovasi genetika ayam tanpa bulu ini sebenarnya telah dilakukan sejak 2002, dan mininya berita perkembangan baru tentang ayam tanpa bulu ini menunjukkan genetika ayam bugil ini tidak bisa dikembangkan untuk pasar komersial.

    Ada tak artis kita yang berani cakap macam artis Indon ni ?

    Posted: 14 Jan 2012 12:00 AM PST


    JAKARTA - Meski foto-foto sensasinya banyak beredar luas, Nikita Mirzani masih ingin terus berpose seksi. Alasannya, usia bintang filem Drakula Cinta ini masih muda.


    "Gue kan nanti pasti bakal tua tuh, jadi gue pengen lihat zaman muda terus biar tahu badan gue gini waktu muda. Jadi ingin diabadikan," jelas Nikita saat berkunjung ke pejabat okezone di Gedung High End, Jalan Kebon Sirih, Jakarta.


    Artis yang kini ikut terjun ke dunia nyanyian itu mengaku, sudah terbiasa tampil berani di setiap pose-posenya. Di awal kariernya, Nikita merupakan pemenang pertandingan pemilihan model majalah khusus lelaki dewasa. Dari situlah, kesan seksi terlanjur melekat pada diri artis kelahiran 17 March 1986 ini.


    "Dulu awalnya itu pemilihan model majalah dewasa, terus juara satu tahun 2009. Baru dari situ main FTV, host terus nyanyi. Habis gimana ya, mau gue pakai baju tertutup juga orang bilangnya seksi," katanya.


    Nikita sebenarnya agak risau foto sensasinya beredar di Indonesia. Pasal, komen orang lebih banyak bernada negatif dan menghakiminya. Namun, Nikita bersemangat dan terus merintis karier artisannya.


    "Kalau orang orang Indonesia pasti agak terkejut kalau lihat foto-foto aku. Terus komen yang aneh-aneh. Padahal kalau di luar negeri itu kan biasa. Mau gimana, aku memang orangnya suka difoto," tandasnya.(rik)

    Wanita ini dibuang kerana guna alat bantuan seks ketika bekerja

    Posted: 13 Jan 2012 11:00 PM PST



    MOOSIC - Seorang perempuan mengatakn, dirinya dipecat dari pekerjaannya di sebuah kilang makanan  kerana mengenakan alat bantu seks berupa penis buatan saat bekerja.


    Pauline Davis, perempuan dari Pennsylvania, Amerika Syarikat (AS) mengajukan dakwaan terhadap Perusahaan J&J Snack Foods kerana melakukan pemecatan terhadapnya. 


    Pada awalnya, Davis mengenakan alat bantu seks itu kerana dirinya hendak menjalani operasi kelamin. Alat bantu seks itu pun disembunyikan di dalam pakaiannya, namun kerana penis buatan itu, Davis yang bekerja sebagai petugas pemeriksaan makanan, terpaksa dipecat dari pekerjaannya.


    Menurut peguam Davis, Lalena J. Turchi, penis buatan milik Davis disembunyikan di dalam pakaiannya dan hal itu tidak akan mengganggu dirinya atau orang lain yang bekerja. 


    Keluhan pertamanya dilontarkan kepada Equal Employment Opportunity Commission di Philadelphia. Davis mengatakan mengalami diskriminasi gender saat bekerja di J&J Snack Foods. Davis langsung menuntut pembayaran kompensasi atas pemecatan yang dilakukan oleh perusahaan itu. Demikian seperti diberitakan Daily Mail, Sabtu (14/1/2012).'


    Perempuan berusia 45 tahun itu juga mempertanyakan akan adanya petugas lelaki yang melakukan terapi hormon dengan mengenakan pakaian perempuan. Namun, lelaki itu tidak pernah didakwa.(AUL)

    Wanita Ini Kahwin Dengan Tembok dan Pagar Kebun

    Posted: 13 Jan 2012 10:00 PM PST


    Kes Eija-Riitta Berliner boleh dikatakan paling unik atau 'gila'!. Bagaimana mungkin manusia boleh jatuh cinta pada tembok (dinding) bahkan kemudian menikahinya. Eija-Riitta Berliner-Mauer, 54, namanya pun bererti Tembok Berlin, Jerman, memutuskan menikahi tembok Berlin pada 1979. Eija dikatakan berpenyakit Objectum-Sexuality. Menurut doktor, keadaan Mrs Berliner-Mauer, telah berakar pada masa dia kanak-kanak lagi.






    Ia mengaku jatuh cinta pada benda ketika berumur 7 tahun, ketika ia pertama kali melihat telivisyen. Kemudian ia mengumpulkan gambar-gambar, ia menabung agar boleh membeli gambar-gambar dan ditampal di dinding, Lalu pada 1979 dia melihat tembok Berlin dan jatuh cinta.


    Jadi, Eija sama sekali tidak pernah jatuh cinta pada manusia, dan ia tetap perawan kerana tak pernah melakukan hubungan seks dengan manusia. Tembok Berlin pada awalnya dibangun tahun 1961 oleh Russia untuk menghentikan pencerobohan dari Jerman Timur menuju Barat.




    Namun ketika tahun 1989 tembok Berlin diruntuhkan, ketika semua orang bersuka cita kerana hilangnya tembok penghalang, 'sang isteri' Eija Riitta histeria namun tak dapat berbuat apa-apa. Setelah 'kematian suaminya', Eija Riitta pun jatuh cinta lagi dengan kekasih barunya, pagar kebun. 




    sumber

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS