Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Bilakah Khairul Fahmi & Elia Putus Tunang?

Posted: 30 Jul 2011 11:03 PM PDT

Seluruh Malaysia kecoh dengan pengumuman rasmi daripada penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat mengenai pertunangannya bersama Elia yang putus di tengah jalan, hari ini. Baca artikel asal Khairul Fahmi & Elia Putus Tunang.

Satu persoalan. Ramai yang tertanya-tanya bilakah Khairul Fahmi memutuskan tali pertunangannya? Adakah sebelum atau selepas perlawanan Malaysia Vs Singapura tempoh hari? Andai kata sebelum perlawanan, jelas sekali Khairul Fahmi dapat memberikan fokus yang terbaik tanpa diganggu dengan masalah peribadinya bersama bekas tunang. Apatah lagi, Khairul Fahmi merupakan satu-satunya pemain yang tampil cemerlang menyelamatkan Malaysia daripada terus dibolosi gol.

Cuba bayangkan, jikalau Khairul Fahmi tidak fokus dan dihantui dengan pelbagai masalah peribadi yang melanda. Tak dapat nak bayangkan betapa kecewanya harapan 28 juta rakyat Malaysia, termasuk 85000 penyokong Harimau Malaya & Nora Danish yang berada di Stadium Nasional Bukit Jalil, tempoh hari.

Setakat ini, tiada pengumuman atau sebarang kenyataan di Facebook atau pun blog bertemakan sidang media yang dibuat oleh Elia, Jejari Runcing. Adakah Elia kini sibuk merakamkan single terbarunya berjudul Penawar Rindu & Duhai Hati?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Khairul Fahmi & Elia Putus Tunang

Posted: 30 Jul 2011 10:35 PM PDT

Metro Ahad hari ini mengegarkan Malaysia dengan pengumuman rasmi daripada penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat mengenai krisis hubungan pertunangannya bersama Elia. Ikuti laporan asal daripada Metro ahad selepas ini.

Saya tahu cerita mengenai saya bersama wanita lain tersebar luas dalam pelbagai laman web dan blog. Begitupun, saya ingin menjelaskan semua itu tidak benar. Saya bukan kaki perempuan atau 'playboy'. Semua itu adalah tuduhan yang tidak berasas.

Kerana isu berkenaan, hubungan saya dengan Elia (tunang) semakin renggang. Malah, sejak ia menjadi lebih teruk, Elia memberitahu saya dia mendengar cerita kononnya saya berjumpa seorang wanita lain di luar dan berpimpin tangan. Selain itu, beberapa gambar wanita lain turut tersebar di Internet dan ia dikaitkan dengan saya. Dalam banyak-banyak gambar, hanya beberapa yang saya kenal. Antaranya ialah Dahlia.

Namun, Dahlia bukan kekasih saya seperti didakwa ramai pihak. Dia sekadar kawan dan kami juga tinggal sekampung (di Kelantan). Malah, saya juga rapat dengan keluarganya. Hubungan saya dengan Dahlia tidak lebih sebagai seorang abang dengan adik, lebih-lebih lagi dia masih berusia belasan tahun.

Kini, selepas berfikir panjang dan berbincang dengan keluarga, saya mengambil keputusan yang saya rasakan sesuai bagi menjaga hati semua pihak iaitu memutuskan tali pertunangan kami. Saya yakin, ini keputusan tepat dan saya juga sudah berbincang dengan Elia. Namun, dia tidak pasti mahu menerimanya atau tidak. Bagaimanapun, saya pasti ini keputusan terbaik untuk membersihkan nama semua pihak terbabit.

Keputusan yang saya ambil bukan kerana mahu mengambil jalan mudah. Saya sudah fikir masak-masak dan ia untuk kebaikan bersama. Tidak lama lagi, perkara ini akan diselesaikan oleh keluarga saya apabila mereka berjumpa keluarga Elia.

Saya ingin tegaskan, keputusan ini tiada kaitan dengan orang ketiga. Saya tahu pasti akan ada cerita tidak enak apabila kenyataan ini dibaca oleh masyarakat. Suka atau tidak, saya perlu berdepan semua kritikan demi membela semua orang yang saya sayangi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

aReaL&Celebrity

sumber :-

aReaL&Celebrity


Al Fatihah Buat Mohd Ashraf Hafiz @ Aleesha Yang Meninggal Dunia Awal Pagi Hari Ini Akibat Daripada Serangan Jantung

Posted: 30 Jul 2011 02:24 AM PDT

Takziah Buat Keluarga Mohd Ashraf Hafiz Yang Baru Kehilangan Anak Lelaki Kesayanganya.. Mohd Ashraf Telah Meninggal Dunia Di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah Pada Jam 5 Pagi Tadi Akibat Serangan Jantung.

Mohd Ashraf

Arwah Mohd Ashraf Sebelum Ini Kelihatan Murung Setelah Permohonanya Untuk Menukar Nama Kepada Nama Wanita Di Mahkamah Kuala Terengganu Telah Ditolak Pada 18 Julai Lalu.Arwah Yang Berasal Dari Seberang Takir Telah Memohon Untuk Menukar Nama Di Dalam MyKadnya Kepada Aleesha Farhana Abdul Aziz Setelah Beliau Melakukan Pembedahan Menukar Jantina Di Thailand Dua Tahun Lalu.

IBU Mohd Ashraf Abd Aziz, 26 yang dikenali Mak Yah, 50, reda dengan pemergian anaknya semasa menunggu jenazah di luar bilik mayat Hospital Sultanah Nur Zahirah di Kuala Terengganu, hari ini. - Foto Imran Makhzan

P/s:Al Fatihah Buat Arwah Mohd Ashraf, Semoga Diampunkan Segala Dosa-Dosanya... Amin...!!!


facebook,biodata,gambar,seksi,bogel,kahwin

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Alasan mengapa Blackberry tidak popular di China.

Posted: 30 Jul 2011 09:00 PM PDT


BlackBerry, smartphone buatan Research In Motion, dari Kanada merupakan ponsel yang cukup fenomena. Namun ternyata, tidak demikian adanya di negeri China.

Menurut Anderson, 24 tahun, mahasiswa pascasarjana yang juga seorang analisis di sebuah bank investasi domestik di Beijing, China menyebutkan, dibanding BlackBerry, iPhone, smartphone , Apple jauh lebih diminati di sana.

"Generasi muda di China lebih memilih iPhone kerana ia menyediakan banyak fitur dan aplikasi yang menarik di App Store," kata Anderson di Beijing, 20 Julai 2011. "iPhone juga dinilai sebagai pemimpin di dunia seluler dan menghadirkan tren yang signifikan," ucapnya.

Anderson menyebutkan, orang yang menggunakan iPhone berarti merupakan orang yang berstatus. "Dan dipandang sebagai orang yang berada sangatlah penting bagi penduduk China," ucapnya. "Mereka yang kurang mampu umumnya memilih ke smartphone Android," kata Anderson.

Lalu, bagaimana dengan BlackBerry?

Menurut Ellen, mahasiswi pascasarjana jurusan jurnalistik Renmin University of China, pengguna di negeri itu lebih menyukai komunikasi lewat suara, lalu SMS, baru diikuti oleh instant messeging dan email.

"BlackBerry umumnya hanya dimanfaatkan oleh pengguna dari kalangan bisnis," kata Ellen. "Apalagi tarif layanan BlackBerry juga dirasa berat," ucapnya.

Sebagai informasi, Anderson menyebutkan, tarif layanan BlackBerry Internet Service boleh mencapai 120 yuan per bulan di luar tarif untuk voice dan SMS yang jauh lebih kerap digunakan.

Faktor lain yang membuat iPhone lebih disenangi pengguna di China adalah kerana pengguna di negeri itu sangat mementingkan produk dengain desain yang bagus dan nilai lebih yang ditawarkan sebuah jenama. "Menggunakan iPhone merupakan kebanggaan bagi generasi muda di negeri ini," kata Anderson dan Ellen yang menargetkan iPhone generasi mendatang sebagai ponsel yang ingin dimiliki.

Pemuda ini maut kerana video game

Posted: 30 Jul 2011 07:00 PM PDT


SHEFFIELD, Britain - Kegilaan seorang pemuda, Chris Staniforth bermain permainan video Xbox hingga 12 jam sehari menyebabkan nyawanya melayang apabila saluran darahnya tersumbat, lapor sebuah akhbar semalam.

Bedah siasat mendapati, Staniforth, 20, mengalami trombosis pembuluh darah (DVT). Penyakit tersebut menyebabkan pembentukan darah beku dalam salur darah manusia akibat duduk terlalu lama.

Darah beku itu yang terbentuk pada kaki, boleh membawa maut apabila ia bergerak bersama aliran darah dan menyumbat paru-paru manusia.

"Saya tidak pernah menjangka perkara seperti ini berlaku. Anak saya tidak dapat dipisahkan dengan Xbox. Saya tidak pernah membayangkan dia berada dalam bahaya kerana hobinya itu," kata bapa pemuda berkenaan, David Staniforth.

Menurut David, anak lelakinya itu mengadu sakit dada dan sesak nafas sebelum rebah baru-baru ini.

Lelaki berkenaan memberitahu, anaknya tidak menghidap sebarang penyakit berbahaya atau komplikasi kesihatan sebelum ini.

sumber : kosmo online

Alamak..pesawat rempuh rumah

Posted: 30 Jul 2011 06:00 PM PDT


MANCHESTER, Britain - Dua lelaki teruk melecur apabila pesawat mereka merempuh dua buah rumah di kawasan penempatan penduduk di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Tiada kecederaan lain dilaporkan dalam insiden tersebut yang berlaku pada Khamis lalu. Beberapa jiran berkata, juruterbang pesawat berkenaan dan penumpangnya meraung kesakitan apabila pesawat itu terbakar selepas terhempas.

Kedua-dua mangsa nahas tersebut kini berada di hospital selepas mereka diselamatkan oleh 40 pekerja binaan dari sebuah tapak pembinaan berhampiran.

Pekerja-pekerja terbabit segera mengeluarkan mangsa dan menyimbah baldi-baldi berisi air untuk memadamkan api.

"Pekerja-pekerja binaan itu menjadi wira dalam nahas ini. Mereka menyelamatkan nyawa mangsa terbabit," kata seorang saksi Sonia Vize, 41.

- Agensi

sumber : kosmo online

Video..anak larikan kereta ketika ayah sedang isi minyak

Posted: 30 Jul 2011 05:00 PM PDT

Video: Keluarga Yang Di Selamatkan Warga Dari Kebakaran Kereta

Posted: 30 Jul 2011 11:01 AM PDT

Pencuri baik hati tinggalkan duit untuk tuan rumah yang dimasukinya

Posted: 30 Jul 2011 10:30 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM – Sekawa pencuri masuk ke rumah seorang isteri pesara berusia 91 tahun. Namun, setelah tahu jika pesara perempuan itu sungguh miskin maka pencuri itu meninggalkan wang sebanyak 500 roubles agar dia boleh memenuhi keperluan hidupnya. Demikian dilapor Daily Mail, Sabtu (30/7/2011).

Pencuri itu masuk ke rumah veteran perang Rusia di wilayah Kirovsky dan hanya mendapatkan janda berusia tua dengan benda-benda yang berterabur Tak ada benda yang hilang dan sejumlah wang pun ditinggalkan.

"Seluruh kotak saya dibuka, jendela dihancurkan, dan semuanya berantakan. Tak ada yang hilang dan sepertinya mereka tahu saya sangat miskin dan tak mengambil apapun serta meninggalkan wang," kata Zinaida Makarova.

"Wang ini akan membantu Anda," demikian pesan itu. Polis tempatan bernama Anatoly Gorbunov belum pernah melihat hal seperti ini. "Saya belum pernah melihat hal ini dalam kurun waktu 40 tahun," katanya. Zinaida membingkai surat pencuri dan wangnya digunakan untuk membeli gula-gula buat cicitnya

Testis bayi lapan bulan digigit monyet ketika ibunya menukar pampersnya

Posted: 30 Jul 2011 09:45 AM PDT


Testis kanan seorang bayi berumur lapan bulan digigit oleh seekor monyet di sebuah zoo di Guizhou, doktor mengatakan kerosakan itu boleh diperbaiki, Shenzhen TV melaporkan hari ini.

Keluarga bayi itu mengutuk ketidakpedulian pengurusan zoo setelah kecelakaan yang terjadi terhadap bayinya ia lantas menuntut tindakan terhadap pihak zoo.

Seorang pegawai taman mengatakan kepada keluarga korban tentang serangan tersebut " itu sudah biasa dan terjadi sepanjang waktu."Dia bahkan tidak meminta maaf terhadap keluarga korban. Ucapannya tersebut kemudian dirakam dan ditampilkan di berita TV, yang memicu kemarahan di kalangan netizen China.

Monyet itu terlepas dari kandang dan bermain dengan pengunjung,secara tiba-tiba menyerang kanak-kanak itu saat ibu sedang mengganti pampersnya.

"Itu terjadi dengan tiba-tiba," kata sang ibu, sambil menangis dan berlutut di hospital memohon doktor untuk menyelamatkan anaknya.


"Tolong selamatkan dia. Dia terlalu muda untuk menanggung semua ini," teriak wanita itu dan hampir jatuh pingsan.

Dokter mengatakan, bayi itu tidak dalam bahaya kematian tapi sepertinya anak itu akan kehilangan kemampuan reproduksi kerana testis yang telah dimakan oleh monyet tersebut.

Pihak zoo setuju untuk membayar 10.000 yuan untuk melunasi bayaran hospital sebagai ganti biaya pengobatan terhadap anak tersebut tapi mereka gagal untuk mencapai kesepakatan kompensasi dengan pihak keluarga.

Kesian..pemuda ini terpaksa pakai baju zebra setiap hari demi seekor bayi zebra

Posted: 30 Jul 2011 08:45 AM PDT


TEMPO Interaktif, Setiap hari, Chen Nong memakai baju dengan garis hitam putih. Pekerja zoo di Wuhan, China itu mengenakan baju corak tubuh zebra demi seekor bayi zebra.

Ya, gara-garanya bayi zebra ditinggal ibunya dan dia hanya mahu disusui Chen Nong. Syaratnya memakai baju garis-garis hitam putih. "Kami ingin dia dirawat ayahnya, tapi ayahnya menolak, si bayi zebra disepak terus," kata Chen Nong.

Chen Nong awalnya tak sengaja memakai baju hitam putih.Ketika dia memakainya, tiba-tiba si bayi zebra sangat gembira melihat Chen Nong.

Kini bayi zebra hanya maHu diberi susu bila Chen Nong memakai baju hitam putih. Bahkan, si bayi zebra juga mencari puting susu ke tubuh Nong. "Akhirnya aku kasih ibu jariku," kata Chen Nong.

Chen Nong memberi nama bayi zebra itu "Little Five". Nama itu dipilih kerana dia hanya menghabiskan waktu lima hari dengan ibunya.

Menurut Du Gong, juru bicara kebun binatang Wuhan, membesarkan seekor bayi zebra tanpa ibunya adalah pengalaman pertama zoo Wuhan. "Kami berharap boleh membuat keajaiban," katanya.

ORANGE | PGR

Hadiah $500 USD Bagi Penemu Kelemahan Facebook

Posted: 30 Jul 2011 07:00 AM PDT


Facebook "Security Bug Bounty", adalah sebuah program dari Facebook bagi para peneliti keselamatan web, Facebook akan memberi hadiah sebanyak $500 USD bagi siapa saja yang berhasil menemukan kelemahan berbahaya pada website Facebook. Seperti, Cross-Site Scripting (XSS), Cross-Site Request Forgery (CSRF/XSRF) atau Remote Code Injection.

Sebuah kelemahan memang dihargai $500 USD, tetapi harga ini boleh bertambah jika kelemahan dirasa memang berbahaya atau serius. Hadiah boleh anda terima tentu saja dengan beberapa syarat seperti, memberi waktu yang wajar bagi Facebook untuk membenahi bug yang anda laporkan sebelum anda melaporkannya ke public, anda adalah orang pertama yang melaporkan bug kelemahan, berada di negara yang tidak dalam sanksi US.

Untuk lebih detailnya anda bisa membacanya di sini, Facebook Security Bug Bounty

Dipenjara kerana tumpahkan wiski

Posted: 30 Jul 2011 06:45 AM PDT


JOHANNESBURG, KOMPAS.com — Jangan sembarangan menumpahkan sesuatu, apalagi dekat presiden. Penjara adalah ganjarannya. Seorang warga Afrika Selatan dinyatakan bersalah kerana menumpahkan wiski dan air minum dekat Presiden Jacob Zuma ketika sedang menonton perlumbaan kuda, tahun lalu.

Daryl Peense, agen pertaruhan lumba kuda, mengaku menumpahkan air itu ke atas presiden kerana posisinya di atas balkon. Pengacaranya mengatakan, dia sedang mabuk ketika menumpahkan wiski itu dari gelasnya. Ia mengatakan, presiden juga tidak terluka apa-apa akibat tumpahan wiski tersebut.

Salah seorang pengawal Zuma mengatakan melihat Peense menuangkan isi gelasnya ke atas kumpulan Zuma ketika sedang menonton perlumbaan kuda.

Wuih! Makan Sosej Ternyata Berbahaya

Posted: 30 Jul 2011 05:00 AM PDT


INILAH.COM – Sosej merupakan makanan yang banyak digemari, selain kerana rasanya lezat, makanan ini juga tergolong mudah disajikan. Namun siapa sangka ternyata sosej sangat berbahaya bagi kesihatan.

Sebuah kajian baru menyebutkan bahawa banyak memakan sosej dapat mengakibatkan kanser kolorektal atau kanser usus.

Seperti dilapor dari Dailymail, sebuah penelitian yang dilakukan Dana Penelitian Dunia menemukan bahawa 50 gram saja sosej yang dimakan setiap hari dapat meningkat penyakit kanser usus hingga 20%. Kerana meski terasa enak ternyata daging sosej mengandung kolesterol dan sodium yang tinggi.

Selain itu, sosej juga mengandung bahan pengawet. Bahan pengawet inilah yang memungkinkan daging sosej dapat tahan berhari-hari. Bahan-bahan berbahaya lain yang terkandung dalam sosej adalah Mononatrium/Monosadium Glutamat (MSG).

Zat inilah yang membuat sosej terasa, lazat meski tak menggunakan bumbu tambahan apapun saat disajikan. Seperti diketahui MSG sangat berbahaya jika dimakan berlebih (lebih 6 mg gram per hari) kerana dapat menyebabkan penyakit jantung, stroke, dan sebagainya.

"Sosej harus dipasarkan dengan label peringatan yang dapat membantu konsumen lebih memahami risiko gangguan terhadap kesihatan," kata Susan Levin, direktur pendidikan nutrisi komite USA.

(Video + Gambar) lelaki curi bra

Posted: 30 Jul 2011 04:40 AM PDT






Ronaldo dan Kaka Jadi Jaminan Bank

Posted: 30 Jul 2011 03:45 AM PDT


Cristiano Ronaldo dan Kaka jadi jaminan bank? . Bank Spanyol Bankia menjadikan dua bintang Real Madrid ini sebagai jaminan untuk mendapatkan peminjaman dana.

Bankia yang membantu Madrid dengan memberikan pinjaman sebesar 136,5 juta euro. Dana hutangan itu kemudian digunakan Madrid untuk membeli Ronaldo dan Kaka.

Bank itu kemudian mengajukan peminjaman kepada Bank Sentral Eropah. Ketika Bank Sentral meminta jaminan hutang, Bankia kemudian mengajukan dua bintang Madrid itu sebagai jaminan. Uniknya, Bank Sentral ternyata tak keberatan dengan pengajuan dua pemain top itu sebagai jaminan.

Ronaldo dibeli Madrid dari Manchester United dengan harga 93 juta euro pada 2009. Pembelian itu memecahkan rekod transfer dunia. Sementara, Kaka dibeli dari AC Milan dengan harga 68 juta euro.

Hanya, nasib keduanya berbeza. Ronaldo makin melejit dan mendatangkan sukses secara komersial bagi Madrid. Sebaliknya, Kaka tenggelam dan selalu muncul rumor dia segera dilepas Madrid.[bolalob.com]

Budak 10 tahun diamsukkan kedalam kotak plastik sehingga meninggal dunia kerana curi ais krim

Posted: 30 Jul 2011 02:00 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang anak perempuan berumur 10 tahun tak boleh bernafas dan akhirnya mati secara mengejutkan setelah dikunci dalam sebuah kotak kerana mencuri ais krim. Akibatnya, polis menangkap empat anggota keluarga gadis bernama Ame Deal.

Dilapor Fox News, Jumaat (29/7/2011), Ame Deal meninggal pada 12 Julai di rumah keluarganya di Phoenix, Arizona, Amerika Syarikat (AS) di mana dia tinggal bersama nenek dan mak ciknya.

Menurut informasi awal, anggota keluarga Ame mengatakan bahawa dia meninggal kerana bermain sorok-sorok dengan temannya dan dia tewas kerana tak boleh bernafas dalam kotak plastik.

Namun akhirnya pihak polis berhasil mengungkapkan jika Ame dimasukkan ke dalam kotak plastik itu sebagai hukuman kerana mencuri ais krim. Anak-anak lain juga dipaksa mengatakan cerita yang sama mengenai penyebab Ame meninggal.

Menurut polis, si gadis dipaksa masuk ke kota kecil dan tak boleh bernafas sementara seluruh keluarga pergi tidur.

Mereka yang ditangkap antara lain John dan Samantha Allen, masing-masing berusia 23 tahun. Keduanya adalah sepupu jauh Ame yang menjaganya saat itu. Yang ikut ditahan adalah nenek Ame bernama Judith Deal (62) dan mak ciknya bernama Cynthia Stoltzmann (44). Polis mengatakan anggota keluarga itu sering menyiksa Ame kerana menganggap ia tidak sedarah dengan mereka.

Bodoh, Buruan Polis Tertangkap Akibat Status Di Facebook

Posted: 30 Jul 2011 01:00 AM PDT


INILAH.COM,– Bodoh, buruan ini mengumumkan lokasi persembunyian melalui Facebook. Maksud hati menentang polis.

Victor Burgos, menjadi buruan polis kota New York, bersembunyi di Brooklyn. Lelaki 29 tahun yang tadinya promotor musik rap ini dicari polis atas tuduhan kekerasan domestik dan pelecehan. Ia adalah satu dari 10 orang paling dicari bulan lalu oleh polis Utica.

Di tempat persembunyiannya itu, ia fikir ia sudah aman dan tidak akan dicari polis. Seperti diberitakan Gizmodo, ia pun menentang polis dengan menulis di Facebook, "Tangkap saya kalau boleh. Saya ada di Brooklyn."

Tentangannya itu lebih mirip pengumuman. Maka polis pun datang ke Brooklyn dan menangkapnya. Sarjan polis Utica, Steve Hauck mengatakan, "Ia memberi tahu kami melalui Facebook untuk menangkapnya, jadi itulah yang kami lakukan."

Saat ditangkap, Burgos sedang asyik duduk di depan komputer sambil ber-Facebook .

Pengguna Internet Explorer lebih bodoh daripada pengguna browser Firefox dan Chrome

Posted: 30 Jul 2011 12:00 AM PDT


INILAH.COM, – Hasil kajian pengguna Internet Explorer lebih bodoh daripada pengguna browser Firefox dan Chrome.

Salah satu ukuran kecerdasan adalahintelligence quotient atau IQ. Sebuah perusahaan ujian psikometrik dari Kanada, AptiQuant, meneliti hubungan antara pilihan penggunaan browser dengan IQ penggunanya.

Logiknya, orang-orang yang IQ nya rendah, tidak terbiasa atau malas meng-upgrade atau mencuba hal-hal baru. Ternyata memang benar seperti itu.

Diberitakan TNW, dari hasil pengukuran IQ, ternyata pengguna browser Internet Explorer rata-rata lebih rendah ketimbang pengguna browser lain. Mulai dari Internet Explorer versi 6 sampai 8, IQ penggunanya hanya berada pada rentang skor 80-100.

Pengguna Firefox lebih pintar. IQ mereka di atas 100 tapi terpaut sedikit lebih rendah dibandingkan dengan pengguna Chrome.

Dan tebak, yang IQ-nya paling tinggi pengguna browser apa?

Ternyata browser Opera. IQ mereka rata-rata di atas 120.

AptiQuant menyimpulkan hasil kajiannya, "Ada hubungan substansial antara kognisi individu dan pilihan browser yang mereka gunakan."

Kerana ketagih menonton konsert heavy metal ,lelaki dapat wang saraan pemerintah

Posted: 29 Jul 2011 11:00 PM PDT


HASSLEHOLM, KOMPAS.com - Seorang lelaki Sweden berhak atas tunjangan pemerintah setelah dia dinyatakan sebagai warga difabel kerana "ketagihan" menonton konsert musik heavy metal.

Roger Tullgren (42) mengaku sudah menemui dengan tiga ahli psikologi untuk mendapatkan pengakuan bahawa dia mengalami ketergantungan pada muzik heavy metal.

"Saya sudah mencuba selama 10 tahun untuk menyebut ini (ketagihan) sebagai cacat," katanya kepada Local, situs berita Sweden.

Penampilan Tullgren memang tak ubahnya rocker sejati. Rambutnya panjang, tubuhnya bertato, dan dia sering memakai aksesoris khas metal seperti tengkorak.

Tullgren mengaku begitu ketagihan dia pada muzik metal, sampai dia boleh menonton 300 konser metal tahun lalu. Akibatnya dia tidak boleh lama bekerja di satu tempat. Kerana itulah dia "terpaksa" meminta bantuan pemerintah.

Kini selain mendapat gaji dari pekerjaannya sebagai tukang cuci piring separuh waktu di sebuah restoran di Hassleholm, Tullgren akan mendapat wang saraan pemerintah sebagai warga difabel.

"Saya menandatangani formulir yang menyatakan "Roger terpaksa menunjukkan sisi heavy metal-nya. Hal ini menempatkannya pada situasi yang sulit di urusan pekerjaan. Kerana itu dia memerlukan bantuan kewangan tambahan'," terang Tullgren.

Kini setiap kali mengikuti wawancara kerja, dia tampil dengan dandanan ala rocker dan menyerahkan surat pernyataan itu.

Bos barunya memberinya kebenaran untuk menonton konsert bila-bila masa dan membiarkannya berpakaian ala rocker. Tullgren bahkan boleh mendengar muzik metal sambil mencuci piring asalkan tidak terlalu keras hingga mengganggu pelanggan restoran itu.

Tullgren mengaku jatuh cinta pada musik heavy metal sejak umur dua tahun, ketika kakaknya memutar lagu-lagu Black Sabbath.

Sumber :globalpost

Aneh…Tarun & Kian, Bayi Kembar yang Tak Serupa

Posted: 29 Jul 2011 10:00 PM PDT


SOUTHAMPTON - Tarun Chungh dan Kian Chungh adalah sepasang bayi kembar yang baru saja genap berusia satu tahun pada Rabu (27/7/2011) kelmarin.


Sayangnya, meski kembar, Tarun dan Kian memiliki ukuran tubuh yang tidak sama. Tarun memiliki tubuh yang jauh lebih kecil dari Kian.

Meski sudah berusia satu tahun, Tarun hanya berberat lima setengah kilogram, sedangkan saudara kembarnya Kian, beratnya 10 kilogram.

Saudara kembar tersebut dilahirkan melalui proses caesar pada Julai 2010 di Rumah Sakit Princess Anne, Hans, Southampton.

Ketidaknormalan bayi kembar ini sudah diketahui 32 mingu sebelum kelahiran mereka. Sebanyak 32 minggu sebelumnya, Tracey telah melakukan scan dan diketahui salah seorang bayi kembarnya memiliki kecacatan yang aneh, yakni Noonan syndrome, demikian lapor Dailymail,Khamis (28/7/2011).

Noonan syndrome sendiri adalah sebuah sindrom gangguan perkembangan yang ditandai dengan karakteristik wajah yang tidak biasa, perawakan pendek, cacat jantung, masalah pendarahan, dan malformasi skeletal.

Noonan syndrome ini ditemui pada satu dari 1.000-2.500 orang.

Beruntung setelah satu tahun Tarun menjalani perawatan khusus di hospital kini Tarun dapat menjalani hari-hari bersama ayahnya Joga, ibunya Tracey, kakak perempuannya yang sudah berusia empat tahun, Tia serta saudara kembarnya Kian.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Utusan Online - Hiburan

sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Bersara sajalah Waheeda

Posted:

Bersara sajalah Waheeda

Bersara sajalah Waheeda

LAMA juga Joyah tak dengar cerita tentang Waheeda semenjak berkahwin dengan penyanyi Akhil Hayy. Mungkin sebab bahagia sangat melayari rumah tangga sampaikan nama Waheeda terus tenggelam sejak kebelakangan ini.

Baru-baru ini Waheeda ada memberi sebab mengapa dia kurang berminat terhadap dunia seni. Kata Waheeda antara punca dia kurang terlibat dalam bidang seni disebabkan sukar menunaikan solat sebab terlalu sibuk di set penggambaran.

Tak cukup dengan itu lagi Waheeda bercerita yang dia pernah cuba mengekalkan wuduk tetapi ada sahaja halangan termasuklah kru lelaki belakang tabir yang sesuka hati memegang tangannya dan yang lain ketawa sahaja bila wuduknya batal.

"Siapa dia untuk mempermainkan agama Allah!," tempelak Waheeda lagi.

Dalam hal ini Joyah memang kurang senang dengan sikap sesetengah orang yang langsung tak sensitif dalam isu begini. Kalau tak pandai agama belajarlah, tapi jangan sesekali menyusahkan orang lain dengan hal begini.

Kalau kita kata orang tu kurang ilmu agama, pasti ada yang melenting. Tapi setiap perbuatan mereka memang mencerminkan keadaan begitu. Suka atau tidak kita kena peka dalam hal-hal begini.

Kepada Waheeda Joyah nasihatkan lebih baik dia bersara daripada dunia hiburan. Banyak sangat pancaroba yang Waheeda kena lalu. Inilah realiti dunia hiburan kita. Joyah fikir luahan Waheeda ini menjadi renungan para penggiat seni kita.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Permata mula menyinar

Posted:

Permata mula menyinar

Permata mula menyinar

Katarsis Kualong

SAYA menjadi hairan, kenapa dan mengapa setiap kali delegasi negara mahu berlepas ke Los Angeles bagi menyertai Worldstars Championship of Performing Arts (Worldstars Championship), akan ada saja masalah.

Satu demi satu, tidak pernah berakhir. Saban tahun, akan ada saja masalah mendatang, baik daripada sebesar-besarnya sehinggalah kepada sekecil-kecil masalah. Mujurlah ada insan yang masih percaya bahawa kita perlu terus berjuang untuk mencari tempat di Hollywood.

Dalam kepayahan ke hulu, ke hilir mencari tajaan dan menyakinkan pihak kerajaan bagi membawa peserta negara ke Worldstars Championship tahun ini, Romli Bidin (Ketua Delegasi Malaysia) tidak pernah 'kematian' semangat.

Hasilnya, dalam pelbagai masalah yang mengekang dan peserta negara semakin mengecil, Malaysia terus mencatat rekod membanggakan dalam pertandingan seni pentas bertaraf Sukan Olimpik itu.

Apa lagi yang mahu disangsikan? Apakah Worldstars tidak cukup 'prestij' kepada sesetengah pihak, maka ia tidak menjadi agenda utama untuk diangkat dalam direktori seni negara?

Menyertai delegasi negara tahun lalu dan satu-satunya media tempatan yang dibawa ke Worldstars pada 2010, saya melihat Worldstars adalah satu pertandingan yang begitu hebat.

Malah, ia adalah tempat berkumpul seluruh bakat-bakat muda mewakili negara dalam bidang seni yang mereka kuasai.

Saya sempat berkenalan dengan artis yang datang daripada pelbagai negara dan ternyata mereka bukan sebarangan peserta. Datang daripada kalangan keluarga berada dan mereka ke Worldstars untuk mencipta kejayaan besar melalui bakat tersendiri dalam acara yang penuh unik itu.

Dan wakil negara juga bukan calang-calang. Saya melihat sendiri bagaimana keadaan dewan yang penuh sesak setiap kali peserta Malaysia mempertaruhkan bakat terutamanya dalam kategori tarian. Tarian tidak pernah mengecewakan negara.

Dan tahun ini, kejayaan berganda apabila adik Nisa Addina Mohamed berjaya membawa pulang anugerah prestij dalam kategori muzik instrumental. (Cerita lanjut di muka 14 dan 15 Pancaindera).

Nisa adalah pemuzik muda yang berjaya digilap dan dicungkil melalui dasar keterbukaan kerajaan terhadap perkembangan seni tanahair yang kita kasihi ini. Mula mengasah bakat melalui Permata Seni Negara, ini adalah produk Permata yang mula bersinar.

Selepas menang di Worldstars Championship, saya percaya bakat adik Nisa boleh pergi lebih jauh. Malah yang penting lagi, dia akan membesar sebagai anak seni yang lebih bersemangat, lebih berani dan tidak malu-malu lagi atas tiket Worldstars Championship yang dimenanginya.

Justeru, saya berharap agar tahun hadapan, masalah domestik seperti ini tidak lagi berlaku. Pihak yang bertanggungjawab sewajarnya memberi sokongan penuh padu dan tidak bermain tarik tali dengan penganjur dan juga peserta seperti sebelum ini.

Berlaku adillah kepada semua pihak yang mempunyai hasrat murni, mengangkat nama negara melalui seni. Lupakanlah birokrasi yang hanya akan melemahkan lagi insan-insan kreatif ini.

Dan sebelum berundur diri minggu ini saya ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada semua pembaca Pancaindera yang budiman. Saya berharap agar Ramadan yang datang esok, buangkan segala pra sangka, marilah kita membina jaya fizikal dan mental diri.

Semoga kita akan menjadi manusia yang lebih baik dan berguna untuk membuat kebaikan di bulan yang mulia ini. Salam Ramadan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS