Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Lisa Surihani, Shaheizy Sam, Mia Sara & Aizat Friends of DiGi

Posted: 27 Jun 2011 02:27 AM PDT

Budiey nak ucapkan tahniah kepada selebriti ternama Lisa Surihani, Shaheizy Sam, Mia Sara & Aizat Amdan yang telah dilantik oleh DiGi sebagai Friends of DiGi. Lebih kurang duta atau embassador tapi Friends lebih catchy dan lebih intim.

Pengumuman ini dibuat oleh syarikat komunikasi DiGi Telecommunications Sdn Bhd pada jam 11 pagi tadi di TGV Sunway Pyramid. Ianya adalah untuk mengetengahkan produk-produk unik di bawah kempen Internet For All.

Sebagai gimik dan simbolik, kesemua mereka telah menerima telefon bimbit sumbangan DiGi. Best betul kan?

Lisa Sam Mia Friend of DiGi

Ini adalah satu kerjasama yang Budiey rasa sangat strategik memandang Lisa Surihani, Shaheizy Sam, Mia Sara & Aizat mempunyai peminat dan juga follower mereka yang sangat ramai di Facebook dan Twitter. Jadi dengan cara ini, sangat senang selebriti berkongsi pengalaman mereka bertemakan DiGi Internet For All menerusi pelbagai saluran komunikasi.

Bintang selebriti ini akan buat penampilan di beberapa program penghargaan pelanggan DiGi sebagai sebahagian daripada ganjaran dari DiGi untuk pelanggan setianya.

Lisa Sam Mia Friend of DiGi

Mengapa Lisa Surihani, Shaheizy Sam, Mia Sara & Aizat dipilih sebagai Friends of DiGi? Soalan yang tak perlu dijawab kerana semua sedia maklum selebriti ini memang selalu aktif bertwitter dan berfacebook. Ini secara tak langsung, meningkat lagi penggunaan telefon bimbit untuk mereka guna. Menurut Ketua Bahagian Program dan Penajaan DiGi Pearly Lim, Dengan bantuan Friends of Digi, pihak DiGI akan dapat menunjukkan kepada semua betapa bebas dan mudahnya internet di jalanan. Secara individu, personaliti ini sudah pun membina jaringan peminat yang lebih kukuh di media sosial yang kena dengan profil pelanggan sasaran DiGi. Pihak DiGI berhasrat untuk menunjukkan bagaimana mereka menggunakan internet mudah alih untuk berkomunikasi dengan peminat dalam kehidupan mereka seharian.

Pengalaman dan kerjaya mereka sebagai selebriti sudah tentu akan dikongsi kepada peminat secara terus dan mereka akan menjadi pelanggan setia DiGi. Sebagai contoh, pada hari ini di tayangan perdana filem Sekali Lagi, pihak DiGi ada 70 orang pelanggan setia yang telah memenangi peluang untuk beramah mesra dengan para pelakon Lisa Surihani, Shaheizy Sam, Mia Sara & Aizat Amdan secara bersemuka.

Peminat Aizat pula akan berpeluang memenangi backstage pass di konsertnya di Kuching pada 16 Julai dan di Kota Kinabalu pada 22 Julai. Banyak lagi program seperti ini akan diumumkan kelak, jadi korang nantikan ya.

Bagi Lisa Surihani dan Shaheizy Sam, internet mudah alih sangat penting bagi membolehkan mereka berkomunikasi dengan tokoh-tokoh penting industri hiburan tempatan dan juga insan tersayang. Samada melalui telefon bimbit atau komputer riba, sambungan internet yang berterusan adalah penting supaya para peminat boleh dimaklumkan mengenai projek-projek terbaru mereka.

Bagi pelakon kanak-kanak Mia Sara Nasuha, perkhidmatan mudah alih DiGi menyediakan saluran baginya untuk berkongsi pandangan dan mengumumkan aktiviti melalui twitter. Sebagai pengguna Twitter yang aktif, Mia gemar mengutarakan pandangannya menggunakan platform tersebut dan menerima komen-komen daripada beribu-ribu peminat yang mengikutnya.

Aizat Amdan yang sudah memenangi beberapa anugerah muzik pula mengatakan hubungan famili adalah sangat penting. Ahli famili Aizat menguruskan karier hiburannya dan jadi di situ mereka perlu sentiasa berkomunikasi untuk bertanya khabar. Bagi Aizat, mengekalkan hubungan kekeluargaan yang erat menjadi lebih murah dengan pakej keluarga yang ditawarkan oleh DiGI.

Kerjasama dengan Friends of DiGi ini akan berlangsung untuk jangka masa 12 bulan.

Budiey juga ada mendengar ura-ura yang DiGi juga akan melantik beberapa orang blogger untuk menjadi Friends of DiGi.

Lisa Sam Mia Friend of DiGi

Lisa Sam Mia Friend of DiGi

Lisa Sam Mia Friend of DiGi

Lisa Sam Mia Friend of DiGi

Lisa Sam Mia Friend of DiGi

Lisa Sam Mia Friend of DiGi

Lisa Sam Mia Friend of DiGi

Lisa Sam Mia Friend of DiGi

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Lisa Surihani di Karpet Biru ABPBH2010
  • Gambar Lisa Surihani di Pelancaran Mimpi Kita
  • Gambar Lisa Surihani di Prebiu Hikayat Merong Mahawangsa
  • Gambar Mia Sara Comel Pakai Selendang
  • Gambar Lisa Surihani & Mia Sara Nasuha di ASK 2010
  • Gambar Mia Sara Nasuha di Red Carpet AJL 25
  • Lisa Surihani di Prebiu Filem Jangan Pandang Belakang Congkak 2
  • Gambali Lisa Surihani di Majlis Pelancaran MUSTIKA
  • Gambar Lisa Surihani di Majlis Berbuka ASTRO
  • Gambar Kekasih Gewe Boyfriend Pelakon Lisa Surihani
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Tune Hotels To Receive 2 Millionth Guest

    Posted: 27 Jun 2011 02:02 AM PDT

    TUNE HOTELS TO RECEIVE 2 MILLIONTH GUEST
    Week-long RM20 / Rp60.000 promotion to celebrate

    KUALA LUMPUR, 27 June 2011 – In a span of only four years since opening its first hotel in downtown Kuala Lumpur in 2007, the pioneering value hotel brand Tune Hotels will be welcoming its two-millionth guest soon.

    To celebrate the achievement, Tune Hotels is throwing a special five-day promotion from Monday till Friday 1 July 2011. Hotel rooms in Malaysia are on sale from as low as RM20 while those in Bali, Indonesia are up for grabs from only Rp60.000 per night. The offer is available exclusively on www.tunehotels.com for stay period of 2 July – 30 September 2011.

    Karen Thong, GM Marketing & Communications, Tune Hotels

    Karen Thong, GM Marketing & Communications, Tune Hotels

    Tune Hotels currently has 12 hotels located in Kuala Lumpur, Kota Kinabalu, Kuching, KLIA-LCCT Airport, Penang, Johor Bahru, Kota Damansara, Bintulu and Kota Bharu in Malaysia; Kuta and Legian in Bali, Indonesia; and London in the United Kingdom. The special promotion does not include hotel rooms at the KLIA-LCCT Airport and London Westminster hotels.

    Tune Hotels has planned to open more hotels in the coming 12 months including in Malaysia, the Philippines, Thailand, Indonesia and the UK.

    Tune Hotels General Manager Marketing & Communications Karen Thong said: "The extraordinary response from our guests towards Tune Hotels has spurred us be more innovative and continuously strive to give them great value, great savings. Getting two million guests in just four years is no easy feat; I must say that we have stroke the right chord with our pay-as-you-use concept that has been received very well by the consumer."

    Since the removal of its admin fee in January, guests can further save 20% if they purchase the Comfort Package that includes towels, toiletries and air condition credits. They can enjoy even more savings of 30% with Plus Package that bundles television and in-room wifi at selected hotels.

    Tune Hotels was recently named among Top 20 Most Innovative Brands by Indonesia's MIX magazine. Standing at number 9, Tune Hotels was the only hotel brand and Malaysian-originated brand on the list.

    Meanwhile, its London Westminster hotel was awarded a Certificate of Excellence by the world's largest travel website TripAdvisor, as a "result of consistently great feedback" from the hotel guests.

    For real-time updates and promotion updates, guests can stay connected with Tune Hotels via Facebook at www.facebook.com/tunehotels and on Twitter via www.twitter.com/tunehotels.

    For booking and further information, visit www.tunehotels.com.

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Tune Hotels Launch 2 New Hotels
  • Tune Hotels & Red Planet Hotels Collaboration
  • Tune Group Media Night 2010
  • Tune Hotels Opens 12th Hotel in Kota Bharu
  • Tengku Mahkota Kelantan Officially Opens Tune Hotels Kota Bharu
  • Tony Fernandes FastCompany.com 10 Most Creative People on Twitter
  • Tony Fernandes is Forbes Asia's Businessman of the Year
  • Tony Fernandes Receives CBE From Her Majesty Queen Elizabeth II
  • PARAMORE CAMPAIGN BOOSTS TUNE TALK BRAND
  • Justin Bieber My World Tour in Kuala Lumpur
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    aReaL&Celebrity

    sumber :-

    aReaL&Celebrity


    Lisdawati Diarah Tarik Balik Saman Nadia Mustafar

    Posted: 27 Jun 2011 04:27 PM PDT

    KUALA LUMPUR - Mahkamah Sesyen di sini semalam mengarahkan pelakon Lisdawati supaya menarik balik saman fitnah terhadap aktres Nadia Mustafar kerana tuntutan itu didapati melebihi bidang kuasa mahkamah.



    Keputusan itu dibuat oleh Hakim Yong Sazali ketika pengurusan kes saman itu dengan kehadiran peguam plaintif, Lisdawati, daripada firma guaman Tetuan Karpal Singh & Co. dan peguam Siti Noor Julaini Mohd. Shahar bagi pihak Nadia yang dinamakan sebagai defendan.

    Dalam writ saman yang difailkan pada 21 April tahun lalu, Lisdawati atau nama sebenarnya Nisdawati Nazaruddin, 33, menamakan Siti Naziyah Sheikh Mustafar, 35, atau lebih dikenali sebagai Nadia Mustapha sebagai defendan.

    Mengikut pernyataan tuntutan, plaintif mendakwa pada sekitar Januari 2005, defendan dengan niat jahat memberi wawancara yang didakwa memfitnah dirinya kepada wartawan sebuah majalah hiburan bernama Hanif Abdul Ghani.

    Wawancara tersebut disiarkan dalam majalah Media Hiburan bertarikh 8 hingga 14 Januari 2005. - Kosmo


    facebook,biodata,gambar,seksi,bogel,kahwin
    Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Logo simple yang nampak lucah

    Posted: 27 Jun 2011 09:00 PM PDT








    Ramai penganggur jadi seniman jalanan di Nevada

    Posted: 27 Jun 2011 08:00 PM PDT

    LAS VEGAS, Amerika Syarikat (AS) - Kegawatan ekonomi yang melanda bandar negeri Nevada memaksa puluhan lelaki dan wanita di sini mencari rezeki dengan melakukan persembahan di jalanan.

    Mereka berada di jalan-jalan raya di pusat bandar ini dengan berpakaian seperti selebriti, watak filem popular dan hero kartun.

    Sejak setahun lalu, penghibur jalanan itu memakai kostum watak-watak popular seperti Elvis Presley, Homer Simpson, Mad Hatters dan Batman berkeliaran di bandar ini yang popular sebagai kota perjudian dan pelacuran AS.

    Para penghibur itu menawarkan peluang kepada pelancong untuk bergambar dengan mereka dan dikenakan sedikit bayaran.

    "Pekerjaan ini dapat membantu saya membayar bil dan memberi kenangan manis kepada pelancong," kata seorang penghibur jalanan, Luis Reyes yang bergambar bersama pelancong di pusat bandar ini dengan memakai kostum penyanyi kumpulan rock Kiss, Gene Simmons.

    Seorang jurucakap polis, Bill Cassell berkata, penghibur jalanan itu mula berkembang pesat di sini sejak tahun lalu.

    Menurutnya, mereka mencuri tumpuan rakyat AS pada bulan lalu selepas seorang lelaki berpakaian Batman terbabit dalam satu pergaduhan dengan seorang pelancong berhampiran sebuah kasino di sini.

    Tiada laporan polis dibuat, kata Cassell tetapi rakaman pergaduhan itu yang disiarkan di laman perkongsian video, telah mempopularkan penghibur jalanan di sini. - AP

    Lady Gaga disaman kerana dituduh gelapkan wang dana

    Posted: 27 Jun 2011 07:00 PM PDT

    LOS ANGELES - Penyanyi yang terkenal dengan gaya pelik, Lady Gaga disaman lebih AS$4.79 juta (RM14.64 juta) selepas dia dituduh menggelapkan dana yang diwujudkan bagi membantu mangsa-mangsa gempa bumi di Jepun, lapor sebuah akhbar semalam.

    Penyanyi tersebut menjual gelang tangan getah yang berharga AS$4.95 (RM15.13) bagi mengutip dana untuk mangsa-mangsa tsunami di Jepun.

    Namun dia didakwa menggelapkan wang kutipan tersebut yang disumbangkan oleh para peminatnya dengan tidak memberi semua hasil jualan kepada mangsa-mangsa bencana tsunami dan gempa bumi di Jepun.

    Sebuah firma guaman di Detroit, Michigan, Amerka Syarikat (AS) telah memfailkan tuntutan ke atas penyanyi itu beberapa jam sebelum dia membuat persembahan untuk membantu mangsa-mangsa tsunami pada hujung minggu lalu.

    Alyson Oliver yang memfailkan saman tersebut di sebuah mahkamah persekutuan berkata: "Apabila anda menggunakan kuasa selebriti dan pengaruh sebagai ahli muzik untuk mengambil wang daripada orang ramai dengan menggunakan alasan yang salah, ia merupakan perbuatan yang salah." - Agensi
    sumber : kosmo online

    Guru wanita nyaris maut kerana dilibas dengan parang

    Posted: 27 Jun 2011 06:00 PM PDT

    KUALA LUMPUR - Seorang guru wanita bukan sahaja kerugian sebanyak RM8,800 malah nyaris maut ditetak dengan sebilah parang oleh sekumpulan perompak dalam kejadian di Jalan Amzil, Taman Melewar dekat sini tengah hari semalam.

    Kejadian di hadapan rumah mangsa yang dirakam menerusi kamera litar tertutup (CCTV) milik jirannya dilakukan empat orang penjahat lelaki menaiki dua buah motosikal berwarna hitam.

    Dalam tempoh satu minit sahaja, dua perompak dipercayai warga tempatan berusia dalam lingkungan 20-an menyerbu ke arah mangsa sementara dua lagi bertindak mengawasi keadaan sekeliling di depan pintu pagar rumah guru itu.

    Menurut mangsa yang merupakan guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Lelaki Methodist Sentul, Nazalina Nawawi , 36, berlaku pergelutan di dalam kereta apabila penjenayah itu merentap gelang tangan bernilai RM1,200 dan menyelak tudungnya untuk mengambil rantai leher.

    Bagaimanapun, dia tidak memakai rantai leher menyebabkan perompak bertindak merampas beg tangan yang mengandungi wang tunai hasil perniagaan kedai buku milik suaminya sebanyak RM6,500 dan sebuah telefon bimbit jenama BlackBerry bernilai RM1,100.

    Enggan melepaskan beg tersebut, Nazalina diheret ke luar kereta mengakibatkan berlaku pergelutan dengan penjenayah terbabit.
    sumber : kosmo online

    Pelik..di tadika ini tak ada gender lelaki atau perempuan

    Posted: 27 Jun 2011 05:00 PM PDT

    VIVAnews - Sebuah taman kanak-kanak di Sweden, menghindari penyebutan murid berdasarkan definisi gender. Hal ini tidak lain untuk menumbangkan stereotip antara lelaki dan perempuan di masyarakat.

    Dilapor dari laman Associated Press, Isnin, 27 Jun 2011, semua murid di TK Egalia, Stockholm, baik laki-laki dan perempuan akan sama-sama dipanggil dengan sebutan "teman". Tidak hanya nama, netralitas gender juga diterapkan pada warna, pilihan buku, hingga penempatan mainan turut diatur.

    Di TK ini, anak lelaki bebas bermain masak-masakan sementara anak perempuan juga dapat bermain pedang-pedangan. Jenny Johnsson, salah seorang pengajar, mengatakan bahawa hal ini akan memberikan anak-anak kesempatan untuk menjadi apa yang mereka inginkan.

    "Hal ini fantastis, sebab masyarakat selama ini mengharapkan anak perempuan menjadi cantik dan baik hati, sementara anak lelaki diharapkan menjadi jantan dan hebat," ujarnya.

    Hal ini telah mengundang pro dan kontra dari masyarakat Sweden. Masyarakat yang kontra menganggap hal ini sudah kelewatan kerana akan membuat kanak-kanak ini mengalami krisis identiti.

    "Baiklah, katanya hal ini diterapkan kerana selama ini anak lelaki dianggap lebih 'tinggi' dari perempuan. Namun sebenarnya siapa yang memutuskan hal itu? Lagipula, memangnya main kereta saja ada hubungannya dengan maskulin?"

    "Peranan gender yang berbeza sebenarnya tidak bermasalah selama masih sama-sama dihargai," cetus Tanja Bergkvist, seorang blogger yang kerap menyebut kesamaan gender sebagai sesuatu yang gila.

    Namun nyatanya hal ini tak mengurangi jumlah pendaftar di TK Egalia. Lotta Rajalin, sang guru besar sekolah bahkan menyatakan hanya ada sepasang orangtua saja yang membatalkan mendaftar.

    Rajalin tidak menyangkal perbezaan biologis antara laki-laki dan perempuan. Buktinya, boneka yang dipakai bermain oleh para pelajar benar secara anatomi. "Hal yang terpenting adalah, anak-anak memahami bahawa perbezaan biologis tidak berarti adanya perbedaan kemampuan. Ini adalah tentang demokrasi dan kesamaan manusia," ujar Rajalin.

    Sweden adalah negara di Eropa yang dikenal sebagai pelopor pernikahan sesama jenis. Para pasangan homoseksual ini juga diperbolehkan untuk mengambil anak angkat. Negara ini juga terkenal akan aktivis feminismenya yang radikal. (umi)
    • VIVAnews

    Alamak selamba je brader bawak awek bogel macam ni

    Posted: 27 Jun 2011 11:01 AM PDT

    Gol yang paling menyakitkan hati

    Posted: 27 Jun 2011 10:01 AM PDT

    Video..lelaki yang marah kekasihnya berbikini,nak terlucut bikini yang ditariknya

    Posted: 27 Jun 2011 09:45 AM PDT






    Pengunjung akan diberi minum air opium tanda selamat datang ke desa ini

    Posted: 27 Jun 2011 08:30 AM PDT

    Ritual pembuatan minuman opium ini dilakukan bagi para pengunjung yang datang ke desa. Meski secara resmi opium dilarang di India, tetapi masih tersedia berkat suku pencinta lingkungan ini. Dari suku Bishoi yang pemberani inilah, istilah ?tree-hugger? (pemeluk pohon) berasal.

    Pada 1730, ratusan orang dari suku Bishnoi siap mengorbankan nyawa mereka dengan memeluk pohon demi mencegah penebangan. Orang-orang ini kemudian dihukum pancung. Tapi saat Maharaja Jodhpur mendengar cerita pengorbanan suku Bishnoi, ia memerintahkan para penebang untuk memotong pohon (dan kepala orang) di kawasan ini.

    Sampai hari ini, orang Bishnoi terkenal dengan dedikasinya pada penyelamatan lingkungan. Pihak pemerintah pun pura-pura tidak tahu akan penggunaan opium suku Bishnoi untuk ritual keagamaan.

    Dalam perjalanan sejauh 40 km menuju tenggara Jodhpur itu, bagaimana suku Bishnoi menikmati minum teh bersama. Pada hari pernikahan, ayah mempelai wanita menawarkan opium campur air ke ayah mempelai pria. Tiga kali ditawarkan, tiga kali pula air opium itu diminum dari tangan. Selanjutnya, ayah mempelai lelaki akan melakukan hal yang sama untuk ayah pengantin wanita.

    Sebenarnya ini adalah ritual perkenalan saat orang asing datang berkunjung. Namun, mereka menghormati tata krama dan kebiasaan dari orang asing yang berkunjung dengan membolehkan air opium diminum dari tangan si pelancung sendiri.

    Kadang-kadang bubuk saffron (kuma-kuma) dipakai sebagai pengganti opium.

    Bungkusan makanan yang paling grand dari Jepun

    Posted: 27 Jun 2011 07:50 AM PDT

    image

    Alamak..ada aerobik kuda,jom lihat

    Posted: 27 Jun 2011 06:30 AM PDT

    Pelajaran tentang seks menggunakan ballpen,mudah faham

    Posted: 27 Jun 2011 05:45 AM PDT

    enhanced-buzz-8143-1264291588-2

    enhanced-buzz-8242-1264291610-5

    enhanced-buzz-8303-1264291600-1

    The Clocky,jam alarm yang pandai sembunyi

    Posted: 27 Jun 2011 04:45 AM PDT

    Ketika anda menekan tombol snooze Clocky, ia akan bergerak dan mencari tempat untuk bersembunyi. Ketika alarm menyala lagi, anda harus bangun dari tempat tidur, dan mencarinya untuk mematikannya. Clocky akan menemukan tempat persembunyian baru setiap harinya.

    KANAMARA MATSURI Perayaan Porno khas Jepun.

    Posted: 27 Jun 2011 03:00 AM PDT

    Kalau bicara soal yang aneh-aneh, Jepun termasuk jaguh. Dari soal makanan, festival sampai kuil, ada saja yang aneh. Pernahkah anda membayangkan ada kuil yang bertema seks? Thread ini membahas festival yang diselenggarakan berdasarkan tema tersebut.

    Ada dua masturi (Japanese festival) terkenal di Jepun yang dilaksanakan berdasarkan tema berkenaan dengan seks yaitu Kanamara Matsuri dan Hounen Matsuri. Seperti umumnya matsuri di Jepun yang ditaja oleh Jinja (kuil Shinto) atau Otera (kuil Buddha), kedua matsuri ini juga ditaja oleh Jinja setempat. Yang pertama Kanamara Matsuri diselenggarakan oleh Kanayama Jinja, sedangkan Hounen Matsuri diselenggarakan oleh Tagata Jinja di daerah Aichi dekat Nagoya.

    Mikoshi berbentuk phallus siap untuk dipanggul dan diarak dari Jinja

    Kanamara Matsuri (かなまら祭) biasanya diselenggarakan pada hari minggu pertama pada awal bulan April di daerah Kawasaki, Kanagawa, Jepun. Menurut legenda setempat yang berdasarkan cerita Kojiki bahagian kisah Kagutsuchi si dewa api, seorang gadis cantik dirasuki oleh setan jahat yang telah mengebiri dua mempelai lelakinya pada malam pengantin dengan menggunakan gigi setannya. Setan jahat ini dibasmi oleh seorang tukang besi yang bersenjatakan batangan besi berbentuk phallus yang merontokkan gigi si setan jahat. Senjata si tukang besi inilah yang menjadi pertanda Kanayama Jinja dan juga tema Kanamara Matsuri yang sudah diselenggarakan sejak jaman Edo. Menurut khabar, pada zaman Edo para PSK ramai mengunjungi Kanayama Jinja untuk meminta perlindungan dari penyakit kelamin? serta keberuntungan dalam berbisnis. Hal ini berlanjut ke masyarakat sekitar yang ramai mengunjungi kuil terutama untuk memohon kesuburan (memperoleh keturunan) hingga melahirkan tradisi matsuri unik ini.


    Zaman sekarang festival ini dijadikan tahun untuk pengumpulan dana memerangi HIV dan penyakit AIDS selain tentu saja sebagai pelancungan hiburan dengan adanya mikoshi - 神輿(miniatur perwakilan Jinja yang dipanggul keliling) juga arak-arakan. Pada hari matsuri (mungkin juga pada hari biasa) banyak sekali dijual bermacam-macam aksesoris dan makanan khas matsuri. Khas Kanamara Matsuri? Hehehe.... tentu saja barang khas matsuri yang satu ini adalah phallus dan pasangannya. Dari pajangan, gantungan kunci hingga  lollipop. Kebayang nggak menghisap permen lollipop berbentuk phallus? Festival yang gila  mungkin cuma ada di Jepun.

    Hebat..ada alat yang mampu membuat anda bermain gitar segera

    Posted: 27 Jun 2011 02:25 AM PDT

    Lupakan mengikuti kelas musik berbulan-bulan agar mahir bermain gitar. Kini para ilmuwan dari Jepun telah menemukan alat canggih yang mampu mengambil alih pergerakan jemarimu

    PosessedHand merupakan alat baru yang dihasilkan oleh kerjasama Universiti Tokyo dan Laboratorium Ilmu Pengetahuan milik Sony Computer. Apabila benda ini dipasangkan ditanganmu maka jemarimu akan bergerak secara automatik sesuai program yang diinput.



    Alat ini pertama kali diuji cuba untuk membantu orang berlatih instrumen musik. Meskipun pada saat ini, alat tersebut belum mampu membuat penggunanya menjadi sehebat Slash atau Jimmy Hendrix, para ilmuwan akan tetap terus mengembangkan alat ini hingga nantinya dapat membantu orang yang terkena stroke agar dapat bergerak kembali.

    Bagaimana ya rasanya ketika tangan kita dipakaikan alat ini? Menurut pemimpin projeknya Emi Tamaki, apabila seseorang menggunakan alat ini, ia akan merasa seperti sedang dipicit dengan lembut. Namun begitu, salah seorang yang telah menjalani ini mengaku "Rasanya tubuh saya seperti di hack".




    Hebat..Wanita ini adakan pesta secara besar-besaran kerana bercerai

    Posted: 27 Jun 2011 01:46 AM PDT

    VIVAnews - Seorang wanita China, Yuan Li, mengadakan sebuah pesta untuk merayakan pernikahannya selama 27 tahun yang berakhir. Pesta yang tak biasa ini digadakan di sebuah hotel di Taiyuan,daerah Shanxi.

    Pesta itu diawali dengan penjemputan Yuan Li dan tiga anaknya dari apartmentnya ke rumah orangtuanya. "Saya dijemput suami saya dari rumah orangtua saya 28 tahun lalu, dan sekarang saya kembali ke rumah dengan bahagia," katanya, seperti dikutip dari laman Orange.

    Dari kediaman orangtuanya, Yuan Li dan ketiga anaknya menuju hotel untuk menyambut tamu yang hadir dalam pesta perceraiannya.

    Sesaat setelah pemandu acara mengumumkan pesta perceraian dimulai, Yuan Li segera menuju pentas diiringi gemuruh tepuk tangan. "Hari ini, saya tak lagi terikat pernikahan lagi. Mengadakan pesta ini membuat saya bahagia. Saya ingin ucapkan perpisahan dengan masa lalu dan ingin melanjutkan hidup bahagia dengan anak-anak saya."

    Bekas kakak iparnya juga memberi sambutan dalam acara itu, "Kami sangat bahagia, semoga dia masih boleh berhubungan baik dengan kami. Kami akan mendukungnya meraih kebahagian ke depan."

    Pengacara kemudian berkata, "Yuan Li, dengarkan, mulai hari ini, dia [mantan suami] yang biasa kamu jadikan sandaran cinta tidak lagi milikmu. Tidak peduli dia kaya atau miskin, siehat atau sakit, perhatian atau tidak, kamu tak lagi memiliki hubungan khusus dengannya. Setuju?" Yuan Lin lantang menjawab, "Setuju."

    Setelah mengucap sumpah itu, Yuan Li segera merobek-robek foto pernikahan di atas pentas. Ia juga melempar cincin pernikahannya ke dalam tangki air berisi ikan mas, sembari mengucap selamat tinggal kepada pernikahannya. Meski sejumlah kelurga bekas suami hadir, bekas suaminya tak terlihat di pesta itu.

    Wanita dengan Payudara Semulajadi Terbesar di Dunia

    Posted: 27 Jun 2011 12:25 AM PDT

    TEMPO Interaktif, London - Bagi Annie Hawkins-Turner, memiliki payudara besar telah menyebabkan penderitaan yang tak terkatakan.

    Wanita 52 tahun dari Atlanta, Georgia, yang memiliki payudara alami terbesar di dunia menurut Guinness Book of World Records itu mengatakan dalam sebuah wawancara bagaimana dia telah diintimidasi sejak kecil.

    Berbicara di sebuah acara pagi di Inggris, This Morning, sebagaimana dilaporkan Daily Mail hari ini, dia mengakui bahawa dia diejek setiap hari oleh orang asing.

    Dia mengatakan kepada pembawa acara Phillip Schofield dan Jenni Falconer, "Ketika saya keluar dari rumah saya, saya harus berfikir hari ini akan menjadi seperti apa dan siapa yang akan menyerang saya."

    "Setiap hari seseorang menggoda saya. Mereka mengolok-olok saya dan tanpa alasan. Saya juga manusia seperti orang lain," ujarnya.

    Hawkins-Turner, yang saat ini menjadi model glamour dengan nama samaran Norma Stitz, mengatakan bahawa pelecehan atas ukuran dadanya dimulai ketika dia mengenakan bra pertamanya pada usia sepuluh tahun.

    "Saya tidak tahu ukuran saya, yang pasti besar," kenangnya. "Satu-satunya hal yang saya ingat tentang bra itu adalah ia terbuat dari katun dan mereka terjebak keluar seperti bola dan saat itulah saya tahu bahwa saya berbeza."

    "Anak-anak adalah yang terburuk di dunia ketika mengganggu orang-orang. Saya mendapatkan banyak pelecehan," ujarnya.

    Ibu dua anak itu mengatakan ukuran dadanya membuatnya harus berjuang untuk melakukan tugas sehari-hari, seperti memandu kereta.

    Dia mengaku hancur mengetahui bahawa ia bahkan tidak boleh menyusui ketika anak-anaknya lahir kerana ukuran dadanya membuatnya tidak nyaman untuk menempatkan bayi di dadanya.

    Dada Hawkins-Turner seberat delapan stone (50 kilogram) dan ia memerlukan bra konvensional dengan ukuran 102 ZZZ.

    Tapi, katanya, dia tidak akan pernah melakukan operasi mengecilkan payudara. "Setiap kali saya mendapatkan dokter baru dan mereka menawarkan saya operasi, tetapi saya tidak perlu operasi."

    "Saya memiliki punggung yang kuat dan tidak pernah memiliki sakit punggung. Saya memiliki terapi bagaimana membuat tegak sehingga saya tidak akan melukai diri saya sendiri," katanya.

    Sakit aneh Wanita Ini Boleh Tidur Seminggu

    Posted: 26 Jun 2011 11:00 PM PDT

    VIVAnews - Kisah Poppy Shingleton, 24,mungkin terdengar seperti dongeng . Mahasiswi jururawat ini bahkan boleh tidur panjang hingga seminggu.

    Seperti dikutip dari laman Daily Mail, sindromaini hanya dialami oleh satu dari 1.000 orang di seluruh dunia. SIndrom Kleine-Levin juga dikenal sebagai sindrom putri tidur.

    Saat mengalami serangan sindroma, Poppy hanya terbangun untuk makan atau pergi ke bilik mandi. Keadaan ini mulai dialaminya sejak ulang tahun ke-18. Awalnya, ia mengira ada ubat tidur dalam minumannya.

    "Saya mulai tertidur saat ulang tahun ke-18. Saya tidak merencanakan apa-apa, tapi saya ingin pergi keluar dengan teman-teman untuk minum-minum dan bersenang-senang," katanya.

    "Tapi tiba-tiba saya tertidur hingga melewati perayaan Natal dan tidak bangun sampai setelah Tahun Baru. Hal itu tidak boleh saya kendalikan dan saya kehilangan sisi sosial," katanya.

    Dia diperbolehkan pulang setelah doktor mengatakan sudah terlambat untuk menjalankan tes toksikologi. Namun, tiga minggu kemudian, ia kembali tidur selama seminggu. "Saat itulah saya tahu bahawa minuman saya tidak dibubuhi obat. Ada sesuatu yang salah dalam tubuh saya. Itu sangat menakutkan," tuturnya.

    Saat kejadian tersebut terus berulang, orang tua Poppy merasa cemas dan segera membawanya ke dokter ahli saraf di Hospital Royal United Bath.

    Selama beberapa tahun berikutnya, dokoter melakukan berbagai ujian termasuk scan otak dan biopsi otot. Salah satu spesialis bahkan salah diagnosis, ia disebut hanya menderita depresi dan kelelahan kronis.

    Namun, teman-teman Poppy yang memberitahu bahawa dirinya mengidap sindroma Kleine-Levin setelah menonton filem dokumenteri.

    Setelah berbicara dengan anggota Kleine-Levin Syndrome Foundation, Poppy akhirnya selalu berhubungan dengan spesialis tidur di Chelsea dan Westminster Hospital, dan Poppy pun didiagnosis positif menderita Kleine-Levin Syndrome atau Sleeping Beauty Syndrome.

    Poppy mengaku tak sedar, dan seringkali mengetahui bahawa dia tertidur saat berbicara dengan temannya setelah berminggu-minggu.

    Poppy adalah mahasiswa di Southampton University. Ketika kuliah, Poppy selalu berada dekat dengan kedua orangtuanya, Graham, 57 dan Jenny, 48. Keduanya guru di kota tersebut. "Ibu dan ayah selalu datang dan menjemputku jika aku jatuh tiba-tiba, memangku  ke dalam kereta dan membawa pulang," katanya.

    Akibat sindrom langka yang dideritanya, Poppy bahkan sering ketinggalan pelajaran.

    Gambar lelaki yang mengambil kesempatan ini telah menjadi heboh diblog dan forum di China

    Posted: 26 Jun 2011 10:54 PM PDT

    Wuhan, China - Pameran automotif selalu diramaikan oleh para wanita SPG cantik mulus seksi yang berdiri di samping kereta atau motor yang dipamerkan. Namun tidak sedikit dari mereka yang terusik oleh segelintir lelaki yang ingin memanfaatkan kesempatan dalam kesempitan.


    Seperti lelaki berbaju T-shirt kuning satu ini, seperti dilansir China Car Times, menjadi paling heboh di blog-blog dan forum internet minggu ini.

    Lelaki tersebut memanfaatkan situasi,iaitu mengambil gambar bahagian tubuh SPG cantik mulus seksi yang terbuka. Kejadian itu terjadi pameran automotif Wuhan Auto Show, China yang berlangsung minggu lalu.

    Untuk mendapatkan sebuah gambar foto SPG cantik mulus seksi, ia menggunakan handphonenya. Selang beberapa saat kemudian, sang model pun baru menyedari jika seseorang ingin berbuat nakal padanya.

    Si model yang risih dengan aksi lelaki ini langsung menegurnya dan lelaki tersebut langsung pergi mengambil gambar untuk koleksinya sendiri.? (Sumber)

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS