Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Anugerah Skrin 2011 Kembali, 8 Telefilem Diulang Siaran.

Posted: 06 Sep 2011 11:32 PM PDT

Penganjuran anugerah berprestij, Anugerah Skrin sememangnya ditunggu-tunggu oleh penggiat seni tanah air. Anugerah yang bertujuan memberi pengiktirafan kepada karyawan-karyawan seni tanah air ini bukan sahaja memberi ruang kepada penggiat seni untuk memperkembangkan lagi bakat seni, malah menggalakkan mereka berusaha dengan lebih gigih untuk menghasilkan produk yang bermutu tinggi sekali gus memartabatkan hasil seni negara. Kini, pengiktirafan kepada karyawan seni diteruskan lagi dengan penganjuran Anugerah Skrin 2011 (ASK 2011) yang bakal diadakan pada bulan November bertempat di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur.

Bagi menyemarakkan lagi debaran Anugerah Skrin 2011, TV3 bakal menayangkan semula sebahagian daripada telefilem yang tercalon ke Anugerah Skrin 2011. Ia akan disiarkan setiap Ahad, jam 10.00malam – 12.00tengah malam mulai 11 September 2011 hingga 30 Oktober 2011.

Kategori yang dipertandingkan akan diumumkan dengan lebih terperinci pada bulan Oktober kelak.

Puan Nurul Aini Abu Bakar, Pengurus Besar Kumpulan, Kumpulan Pengurusan Jenama TV3 & TV9 berkata, "untuk makluman, pihak kami akan mengumumkan dengan lebih terperinci mengenai kategori keseluruhan pencalonan termasuklah senarai nama drama, filem dan juga barisan pelakon serta produksi yang telah disenarai pendek di dalam satu majlis sidang akhbar khas Anugerah Skrin 2011 pada bulan Oktober nanti."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Spotlight : How I Met Your Mother Musim Ke-7 Kembali.

Posted: 06 Sep 2011 10:46 PM PDT

Peminat How I Met Your Mother kini boleh menarik nafas lega apabila sitkom paling popular ini kembali untuk musim ke-7 sempena musim luruh di negara Amerika Syarikat. Istimewanya, peminat akan disajikan dengan 2 episod berturutan pada tayangan perdana yang dijangkakan keudara pada 19 September 2011 nanti.

Siri sitkom komedi ini sering menjadi pilihan oleh penonton seluruh dunia. Berdasarkan laporan statistik Sidereel.com, How I Met Your Mother sering menduduki tangga pertama dalam senarai 10 siri drama paling popular di dunia. Antara drama-drama yang bersaing sama ialah Pretty Little Liars, Grey's Anatomy, Gossip Girl, True Blood, The Daily Show, Jersey Shore, The Big Bang Theory, Weeds & One Three Hill.

Kesinambungan musim ke-7 ini akan membawa penonton mengikuti kisah perkahwinan Barney Stinson (Neil Patrick Harris), seorang jejaka kaya yang kaki perempuan serta pertemuan Ted Mosby (Josh Radnor), seorang pensyarah arkitek dengan bakal isterinya. Dengan siapakah Barney Stinson akan berkahwin, serta siapakah isteri Ted Mosby akan dibongkarkan dalam How I Met Your Mother musim ke-7.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Ais Krim Magnum Lancar Perisa Baru Coklat Belgian

Posted: 06 Sep 2011 06:40 PM PDT

Ais Krim Magnum - Kini dengan coklat Belgian di dalam setiap gigitan!

KUALA LUMPUR, 6 September, 2011: Ais krim Magnum, salah satu ais krim antrabangsa terkemuka sinonim dengan nikmat penuh kemewahan bakal menggamit deria penggemar ais krim Malaysia dengan kehadiran variasi terbaru yang disaluti coklat Belgian.

Tiga variasi terbaru ais krim Magnum yang disaluti dengan coklat Belgian iaitu, Magnum Classic, Magnum Almond dan Magnum Chocolate Truffle dilancarkan di Ritz Carlton pada malam bertemakan pengalaman diraja.

Menurut Hugo Verkuil, Pengarah Pemasaran, Unilever (Malaysia) Holdings Sdn Bhd, "Magnum adalah ais krim premium yang memberikan kenikmatan penuh kemewahan, manakala coklat Belgian merupakan coklat paling premium diantara semua coklat dan juga pilihan bagi golongan kerabat". Rangkaian terbaru ais krim Magnum yang kini disaluti dengan coklat Belgian ini adalah citarasa mewah sebenar. Kami yakin dengan rasanya yang unik serta kualiti yang tinggi ia pasti memberikan kemewahan pengalaman yang luar biasa serta dapat memanjakan anda seperti golongan diraja."

Magnum Launching

Pada majlis pelancaran tersebut, para tetamu telah dihiburkan dengan pertunjukan "A Royal Fashion Show" daripada Zang Toi. Pertunjukan "A Royal Fashion Show" Zang Toi dimulakan dengan model memperagakan koleksi tutu dan kemeja polo Zang Toi bersama dengan ais krim Magnum terbaru yang disaluti dengan coklat Belgian. Melengkapkan lagi pertunjukan pada malam itu, para tetamu disajikan dengan seleksi "Busana Diraja" Zang Toi lengkap dengan kilauan pertama tajaan Habib Jewels.

Jelas Hugo, "Kami amat berbesar hati kerana dapat bekerjasama dengan pereka tersohor dan kebanggaan Malaysia Zang Toi yang memberikan sentuhan glamor kepada majlis ini. Zang Toi memberikan inspirasi kepada wanita untuk meraikan diri didalam fesyen dan seperti Magnum juga, kami memberikan inspirasi kepada para konsumer dalam mengecapi nikmat penuh kemewahan. Gaun Magnum yang esklusif rekaan Zang Toi adalah definisi kemewahan dan kesempurnaan gaya hidup Magnum."

Tambah Zang Toi "Apabila saya mereka Gaun Magnum Ekslusif ini, saya ingin meralisasikan definisi Magnum itu sendiri iaitu – kemewahan dan kenikmatan ais krim terbaru Magnum yang kini disaluti dengan coklat Belgian. Lantas pilihan kain baldu berona coklat lengkap dengan kemasan sulaman makhota emas dileher memberikan sentuhan esklusif yang mewah."

Magnum Launching

Bersempena dengan pelancaran ais krim premiumnya, Magnum juga turut melancarkan pertandingan " Enjoy the Royal Treatment Contest" dimana para konsumer berpeluang memenangi Tiara Magnum yang esklusif bernilai RM200,000 rekaan Habib Jewels.

Rangkaian ais krim terbaru Magnum disaluti dengan coklat Belgian hadir dengan tiga variasi yang tercipta dari bahan- bahan berkualiti tinggi:

• Magnum Classic, memberikan nikmat pada tahap tertinggi pada gigitan pertama lapisan coklat Belgian yang rangup mengasyikkan hingga ke dasar ais krim vanilla premiumnya.
• Magnum Almond, Ais krim vanilla berkrim dan lembut disaluti dengan lapisan coklat Belgian yang dipadu dengan potongan Almond yang rangup.
• Magnum Chocolate Truffle, Lingkaran chocolate truffle di dalam ais krim premium yang disaluti lapisan tebal kepingan coklat Belgian.

Magnum kini boleh didapati di pasaraya utama, pasaraya hyper, kedai serbaguna dan stesen minyak. Seleksi premium ini yang hadir dalam bungkusan signatur Magnum pek individu pada harga RM3.90 manakala pek multi ( 3 ais krim sekotak) boleh didapati pada harga RM11.70.

Untuk maklumat lanjut mengenai ais krim terbaru Magnum yang disaluti coklat Belgian dan mengenai pertandingan "Magnum Enjoy the Royal Treatment Contest", sila layari laman Facebook Magnum di www.facebook.com/Magnum


Magnum Launching

Classic

Perisa Classic

Almond

Perisa Almond

Chocolate Truffle

Perisa Chocolate Truffle

Feeling London?

Meet Stacyops terlebih sudah @ stacyangie

Makan aiskrim Magnum Terbaru Walls. Nyum nyum

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Ais Krim Walls Perkenal Fruit Salad & Mocha Crumble
  • Penggemar Ais Krim Jadi Chef Pakar Pencuci Mulut
  • Stacy di Event Wall's Cornetto Beri 100ribu Aiskrim
  • Fitna The Movie Geert Wilders Banned di Malaysia
  • Gambar Pertunangan Erra Fazira dan Engku Emran
  • F&N Lancar 5 Perisa Baru Segar F&N Fruit Tree
  • Nikmati Keenakan Magnolia Sherbet Terbaru
  • Trivia: Beg Coklat Pelakon Mana Ni?
  • Project Superstar Musim ketiga di 8TV Kembali Lagi
  • Kumpulan Produk UNZA Lancar Safi Balqis Perfect 10
  • Peraduan Star Wars: The Clone Wars Season 3

    Posted: 06 Sep 2011 05:58 PM PDT

    STAR WARS: THE CLONE WARS, SEASON 3
    Tune in every Sunday @ 9:00pm on Cartoon Network (Astro 616)

    In a galaxy far, far away, much to learn there still is…

    Returning to the mythological archetypes that made the classic films so popular, the transformative third season of Star Wars: The Clone Wars is primed to explore uncharted territory in the unfolding history of the Star Wars universe.

    Revealing new insights and fresh revelations about the characters, the conflict and even the nature of the Force itself, The Clone Wars expands and explores stories beyond the front lines of the military campaigns. It's a true return of the Jedi against the revenge of the Sith, and it hearkens back to the universal roots of the classic Saga.

    From tenuous alliances and uncertain loyalties to the prophecy of the Chosen One, Season Three of the Clone Wars is classic Star Wars. Foundations have been laid, and now galaxy-shattering secrets can at long last be revealed!

    With enhanced technology and improved production pipelines, Lucasfilm Animation can bring The Clone Wars to life like never before. The series promises a mini-movie every week – with theatrical quality animation and high-spirited adventures unlike anything else on television.

    SWTCW prize

    Win This!
    Fans of the series can cheer as Cartoon Network is giving away a limited edition Star Wars: the Clone Wars T-shirt and a theatre poster!

    Budiey ingin memberikan sepasang baju T Star Wars: the Clone Wars & poster untuk pembaca Sensasi Selebriti.

    Kepada pembaca yang nak join tu, senang saje! Begini caranya:

    1. Hantarkan email kepada Budiey dengan menyertakan maklumat diri anda seperti:

    • Nama penuh:
    • No. IC:
    • Alamat:
    • No HP:

    2. Cipta slogan PALING KREATIF anda:

    Saya suka menonton Star Wars: the Clone Wars kerana… (tidak lebih dari 20 patah perkataan)

    3. Hantarkan email anda itu kepada:

    Tajuk Email: Peraduan Star Wars: The Clone Wars Season 3

    TARIKH TUTUP: 12 September 2011

    Kepada pembaca yang berjaya dipilih, anda akan dihubungi oleh Budiey melalui email ya.

    Terima kasih! Good luck pada semua! Love you all!

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Movie Carnical 2007 Kembali Lagi
  • Storage Wars New Series
  • The Peacemaker LA Gang Wars
  • Hollywoods Greatest Villains
  • America The Story of the US
  • Star World Presents Lee DeWyze Live in Kuala Lumpur
  • David Beckham Expresses Disappointment
  • Sinopsis Senario The Movie Episode 1
  • ESPN STAR Sports Kicks Off Blockbuster Football Season in Malaysia
  • Megaquake History Asia
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Gila Titanic lelaki tato seluruh badannya dengan gambar kapal itu

    Posted: 06 Sep 2011 09:35 PM PDT


    SOUTHAMPTON - Steve Hide (45), seorang lelaki dari Southampton, Inggris, ini memiliki antusias yang tinggi terhadap kapal Titanic yang telah karam di Laut Atlantik pada April 1912.Saking tergila-gilanya, Steve rela seluruh punggungnya dipenuhi tato gambar kapal tersebut.


    Steve memang selalu tertarik dengan segala hal yang berkaitan dengan Titanic, selain itu dia pun seorang penggemar berat tato.

    Menurutnya, dengan adanya tato Titanic di punggungnya, bagus untuk mengenang kemegahan kapal tersebut.

    Tato-tato yang memenuhi seluruh bahagian punggungnya, merupakan kumpulan tato yang Steve "koleksi" sejak lima tahun yang lalu. Secara keseluruhan, Steve telah menghabiskan waktu selama 40 jam untuk memenuhi punggungnya dengan gambar-gambar yang berkaitan dengan Titanic.

    Tato Titanic pertama di punggungnya merupakan cara Steve memperingati 100 tahun karamnya perahu tersebut yang akan jatuh pada tahun 2012nanti.

    Banyak orang yang menganggapnya dia sudah tidak waras akan kecintaannya terhadap Titanic, tapi Steve tetap percaya diri. Dia menganggap, tato dipunggungnya adalah sebuah mahakarya.

    Justru, tato tersebut membuat Steve semakin percaya diri ketika berjemur di pantai, kerana bak selebriti, dia selalu menjadi pusat perhatian orang-orang di sekitarnya.
    Sumber :http://www.okezone.com/

    Pelik...Lelaki tidak berseluar dalam pada Jumaat untuk kempen selamat anak babi

    Posted: 06 Sep 2011 08:45 PM PDT


    BRUSSELS: Lelaki Brussels digalakkan tidak berseluar dalam pada Jumaat oleh kumpulan pencinta haiwan yang mahu menyelamatkan anak babi daripada dikembiri.

    Sejumlah lima juta anak babi dikembiri di negara itu setiap tahun.

    "Melalui kempen "'Let'em hang!', kami mahu meyakinkan penternak untuk tidak kembiri anak babi," kata kenyataan Gaia, kumpulan pencinta haiwan.

    "Kami harap ramai yang akan sertai kempen ini supaya pasar raya akan berhenti menjual daging anak babi yang dikembiri," kata Michel Vandenbosch. - AFP

    Kesian...Atok Mati dibaham anjing sendiri

    Posted: 06 Sep 2011 07:00 PM PDT


    BATAM: Mayat seorang lelaki separuh umur ditemui dalam keadaan ngeri dengan anggota tubuhnya berkecai, dibaham empat ekor anjing peliharaan sendiri.

    Tragedi berlaku di sebuah rumah di Batam Center yang dihuni mangsa, Andre Lumboga, 50.

    Menurut polis, Andre baru saja pulang ke Batam setelah bercuti di kampungnya di Manado.

    Petang kelmarin, jirannya menjumpai beg pakaian Andre di depan rumahnya. Jirannya itu tercium bau bangkai yang kuat dan terus melaporkannya kepada polis.



    "Sewaktu tiba petang itu, kami hanya menjumpai tangan dan kaki mangsa," jurucakap Polis Seksyen Batam Kota, Kompol Eriyana, semalam.


    "Pakaian mangsa koyak rabak," katanya

    Anggota polis juga mendengar salakan anjing dari rumah Andre tetapi mereka tidak mengesyaki apa-apa kerana hari sudah malam.

    Semalam, anggota polis kembali ke rumah Andre dan menemui kepala, tangan dan beberapa organ tubuh lain.

    Polis juga menemui empat ekor anjing besar yang kelihatan buas. Malah, haiwan itu juga cuba menyerang polis.

    Polis masih belum dapat memastikan jenis anjing itu tetapi ia mungkin jenis German Shepherd.

    Siasatan awal polis mendapati Andre tinggal seorang diri tetapi tidak dapat mengesahkan bila Andre mati.

    Mereka berpendapat anjing peliharaan Andrea bertindak ganas kerana mereka mungkin kelaparan. - Agensi

    Atok mengamuk kerana cucunya hanya dapat duit raya RM1 seorang

    Posted: 06 Sep 2011 06:45 PM PDT


    KUALA TERENGGANU: Gara-gara tidak berpuas hati enam cucunya hanya mendapat duit raya RM1 daripada ibunya, seorang warga emas berusia 60 tahun gagal mengawal diri apabila menyerang dua adik perempuannya dengan merosakkan harta benda serta menghamburkan kata-kata kesat berbaur ugutan dalam kejadian Jumaat lalu.

    Difahamkan kejadian berlaku selepas lelaki terbabit yang berlainan bapa dengan mangsa naik berang apabila enam cucunya hanya memperoleh duit raya RM1 daripada ibunya berusia 84 tahun sebelum menuduh kononnya dua adiknya itu mengawal duit ibunya yang sudah uzur.

    Kejadian berlaku pada jam 10.30 malam di rumah seorang adik berkenaan, Noleha Sulong, 42, di Kampung Pengadang Baru, di sini, menyebabkan dia dan dan adiknya, Rokiah, 37, trauma serta hidup dalam ketakutan.

    Noleha berkata, dia tidak sangka abangnya itu tergamak menyerang dia dan adiknya semata-mata kerana tidak berpuas hati dengan jumlah duit raya diberikan ibu mereka.



    "Hairan juga saya dengan sikap abang yang tidak pernah berpuas hati dan berprasangka buruk terhadap kami adik-beradik, padahal bukan cucunya saja mendapat RM1, tetapi anak bongsu saya dan semua cucu lain turut mendapat jumlah yang sama.

    sumber : myMetro

    Wanita jujur ini pulangkan dompet yang berisi wang AS$ 4600

    Posted: 06 Sep 2011 05:25 PM PDT


    SOLON, KOMPAS.com - Leah Kleppinger, perempuan dari Twinsburg, Ohio, ini benar- benar jujur. Ia mengembalikan dompet tebal berisi uang sebesar 4.600 dollar AS setelah menemukan dompet itu ketika berbelanja di Mall Solon, Ohio.

    "Saya melihat ke dalam dompet itu, ada lesen memandu dan kad kredit. Saya juga melihat ada wang tunai, tetapi tidak tahu berapa jumlahnya," ujar Kleppinger. Ia lalu membawa dompet itu ke pos polis. Menurut dia, mengembalikan dompet itu adalah hal yang paling tepat.

    "Rupanya masih ada orang jujur di dunia ini," kata Letnan Bruce Felton. Polis mengembalikan dompet tersebut kepada pemiliknya, lelaki yang bekerja di Solon. Pemilik dompet itu menelefon suami Kleppinger dan mengatakan, ada hadiah yang dititipkan di pos polis.

    Sumber :Kompas Cetak

    Gaya sang atok memujuk kekasih

    Posted: 06 Sep 2011 11:30 AM PDT



    pandai atok ni....

    Wanita Ini Berjaya Saman Bekas Suami Kerana Tak Puas di Ranjang

    Posted: 06 Sep 2011 10:45 AM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki berusia 51 tahun berhasil disaman bekas isterinya yang menuduh saat mereka menikah selama 21 tahun tidak cukup mendapat kepuasan seks di ranjang. Demikian dilapor Sydney Morning Herald, Selasa (6/9/2011).

    Pasangan yang memiliki dua anak dan tinggal di French Riviera dan rasmi bercerai di Nice, Perancis sekitar dua tahun lalu, dalam samannya menyebutkan seks yang tak cukup dan rendahnya libido suami membuat mereka bercerai.

    Dalam pengadilan itu, hakim memutuskan jika lelaki bernama Jean-Louis B adalah penyebab dari perceraian tersebut. Bekas isteri berusia 47 tahun itu kemudian membawa kes ini ke pengadilan dan meminta ganti rugi sebesar 10 ribu euro kerana tidak pernah mendapatkan kepuasan seks yang cukup selama menikah.

    Perempuan ini akhirnya berhasil menggugat suami berdasarkan undang-undang civil code Perancis yang menyebutkan jika pasangan menikah harus berbagi kehidupan komunal. Ini merupakan keputusan yang pelik setelah hakim dari pengadilan tinggi di Aix-en-Provence mengatakan bahawa seks adalah sebahagian dari pernikahan.

    Namun, si lelaki memberikan alasan jika dirinya memiliki masalah kesihatan, lelah, dan stres akibat pekerjaan dan membuatnya tak ingin lagi berhubungan seks selama menikah.

    Gempak beb..jual selipar guna Ferrari

    Posted: 06 Sep 2011 09:26 AM PDT



    ishh..gila betul

    Fuyoo...Orgasme Sampai ke Langit

    Posted: 06 Sep 2011 08:45 AM PDT


    AMSTERDAM, KOMPAS.com - Begitulah Radio Nederland versi online memberi judul salah satu artikelnya akhir minggu lalu. Judul itu bukan sekadar kiasan, tapi boleh jadi kenyataan.

    Sebuah perusahaan escort Belanda, Girls Company, yang seakan kekurangan tempat untuk menyediakan jasa seks komersial, membuka layanan baru: seks di udara. Untuk mempopularkan layanan ini, perusahaan itu membuat sayembara yang memberi kesempatan bagi setiap orang untuk bercerita, berdasar pengalaman peribadi, tentang tempat-tempat paling seru untuk bercinta. Misalnya di ruang ganti baju di sebuah kedai, di gudang, di pejabat dan lain-lain.

    Radio itu menyebutkan, sekalipun penyelenggaranya sebuah perusahaan jasa seks komersil di Belanda, bukan berarti pesertanya harus dari negeri kincir angin. Siapa saja boleh ikut. Pemenang nantinya boleh menikmati hadiah menumpang pesawat jet khusus sambil 'ditemani seseorang'.

    Hadiah juga boleh disesuaikan dengan identiti seksual pemenang, asal tidak melanggar hukum. Dengan kata lain, Girls Company tidak hanya untuk peserta heteroseksual, perserta homoseksual juga boleh ikut.

    "Langkah ini diambil sebagai jawaban kekesalan kerana bisnis (seks) kerap dipandang negatif," kata direktur perusahaan, Wouter van der Heijden, seperti dimuat oleh harian De Telegraaf. Belakangan di Belanda, usaha jasa seks komersial sering dituduh terlibat perdagangan manusia.

    Heijden menambahkan, mereka yang gemar dengan layanan perempuan atau lelaki panggilan, merasa pengalaman menikmati seks di udara bakal luar biasa. Ia sedikit menyombong dengan menyebut sayembara ini pertama kali di dunia. Namun ia tak menyanggah layanan jasa seks dengan memakai pesawat terbang sudah pernah dilakukan di negara lain. Perusahaan di Amerika Syarikat terlebih dulu membuka servis semacam itu.

    Inggris sempat menyediakan layanan tersebut, tapi lalu dilarang oleh jabatan lalu lintas penerbangan, kerana membahayakan keselamatan, pilot tak boleh konsentrasi.

    "Di Inggris jasa tersebut diberikan di dalam pesawat kecil berbaling-baling. Ruang antara pilot dan kabin penumpang cuma dibatasi gorden. Kami nantinya berbeda, ini pesawat dengan kabin delapan penumpang," ujar Wouter van der Heijden seperti dikutip De Telegraaf.

    Belum tahu apakah sayembara tersebut bisa menjadi penglaris layanan terbaru perusaahan seks komersial di kota Amsterdam tersebut. Harga layanan seks di udara itu dibandrol 6.000 euro (atau Rp 72 juta) sekali jalan. Pesawat akan terbang berputar-putar di atas wilayah udara Belanda. Oiya, 6.000 euro itu baru paket standar.
    Sumber :
    Radio Nederland

    Cara mudah memakan cokelat tanpa harus khuatir gemuk.

    Posted: 06 Sep 2011 07:35 AM PDT


    SAN FRANSISCO - Seorang professor di University of Harvard berhasil menemukan cara mudah memakan cokelat tanpa harus khuatir gemuk.

    Penemuan yang dikatakan penciptanya sebagai makanan hirup pertama di dunia, memungkinkan pengguna memakan cokelat atau kopi dengan cara menyedutnya. Sang penemu mengungkapkan jika tabung seukuran lipstik bernama Le Whif itu dapat mengeluarkan makanan berukuran kecil, cukup kecil untuk menjadi udara, tapi terlalu besar untuk masuk ke paru-paru.

    Le Whif ang yang mirip dengan inhaler itu mengandung cukup rasa untuk dinikmati selama sekitar lapan sampai sepuluh semburan.

    Inhaler tersebut tersedia dalam rasa cokelat, raspberry cokelat, cokelat mint serta rasa kopi, lengkap dengan satu dosis kafein, setara dengan suntikan kecil espresso.

    Temuan ini diciptakan oleh David Edwards, profesor teknik biomedis di Harvard University, dengan bantuan koki penilai dari Michelin bernama Thierry Marx.

    "Le Whif tidak dirancang untuk menggantikan makanan, tetapi dapat digunakan untuk meningkatkan pengalaman makan, misalnya memungkinkan orang untuk men rasaberbagai masakan dari menu restoran sebelum memesan makanan mereka," ujar Edwards.

    Produk ini dirilis di Paris pada tahun 2009 dengan harapan 25.000 inhaler terjual dalam waktu satu bulan. Inhaler ini telah didistribusikan di Perancis, Inggris, dan di Amerika Syarikat. (srn)

    Besarnya payudara baby ni

    Posted: 06 Sep 2011 06:45 AM PDT



    Pelik...AdaTradisi Makan Tanah Kubur

    Posted: 06 Sep 2011 05:45 AM PDT

    Jangankan tanah makan, tanah biasa saja kita sudah tak terbayangkan untuk menelannya. Tapi namanya juga tradisi yang sangat kuat berhubungan dengan masalah keyakinan akan sebuah kepercayaan. Itulah yang berlaku di dalam keyakinan Tiongkok kuno saat acara bersih makam atau dikenal dengan istilah Qingming festival.


    Orang berbondong pergi ke kuil dimana leluhur mereka disemayamkan, untuk melakukan pembersihan sekaligus memohon berkat bagi keberuntungan. Ada hal yang mungkin akan dianggap banyak orang aneh dan sedikit dianggap menjijikan, namun kerana ini sebuah ritual yang berhubungan dengan keyakinan boleh saja hal tersebut tidak berlaku.

    Hal aneh tersebut adalah ritual memakan tanah pemakaman atau kubur, baik dicampur dengan air atau langsung. Mereka percaya bahawa hal tersebut boleh memberikan keberuntungan dan keselamatan bagi mereka. Mereka percaya tanah tersebut adalah tanah yang suci. Banyak anak kecil hingga orang tua bahkan wanita hamil banyak yang memakan tanah yang menurut penduduk setempat juga banyak mengandung mineral.

    Sebuah situs forum lokal http://www.tianya.cn menceritakan seorang ilmuwan neuroscientist dari Bristol University Christopher Lowry mengatakan dari hasil kajian yang dilakukannya pada tanah tersebut mengandung kadar serotonin yang sangat membantu meningkatkan sistem immune (pertahanan) tubuh manusia.

    sumber : ruang hati.com

    Gaun dibuat daripada suratkhabar

    Posted: 06 Sep 2011 04:45 AM PDT





    Patung-patung Super Realistik Karya Carole A. Fuerman [Foto]

    Posted: 06 Sep 2011 03:31 AM PDT

    Patung-patung manusia ini dibuat oleh pemahat yang sudah berkecimpung di dunia seni selamat 40 tahun, Carole A. Fuerman. Maka tak hairan apabila hasilnya demikian realistik hingga sulit dibezakan dengan manusia asli. Lihat beberapa contoh karyanya yang sangat detail dan menakjubkan di bawah ini.






    http://www.carolefeuerman.com

    Zoo ini Berhasil Membuat Burung Flamingo Berkembang Biak Dengan Menambahkan Cermin

    Posted: 06 Sep 2011 02:35 AM PDT


    Zoo ini merayakan kelahiran pertama anak flamingo, setelah sang penjaga menemukan cara mendorong mood burung tersebut untuk berkembang biak, yakni dengan memasang cermin di kandang mereka.


    Staf di Marwell Wildlife Park telah menantikan saat-saat burung eksotis ini untuk menghasilkan keturunan sejak tahun 1972. Sekarang, setelah hampir empat dasawarsa kemudian, keinginan mereka akhirnya terpenuhi setelah menggunakan taktik cerdik untuk membuat burung tersebut bertelur.

    Flamingo dewasa lebih mungkin untuk berkembang biak di koloni yang lebih besar di mana mereka merasa aman. Jadi penjaga menipu mereka dengan memasang cermin dan membuat suara panggilan flamingo dari speaker. Bahkan mereka juga memasang sarang buatan lengkap dengan telur palsu.


    Selain itu penjaga mengatakan anggota terbaru mereka, yang sekarang berusia dua minggu dengan tinggi 30cm, dalam keadaan yang baik dan sangat popular dengan pengunjung.

    "Kami sudah memiliki flamingo selama bertahun-tahun dan selalu berharap mereka akan berkembang biak." tutur Gordon Campbell seorang kurator burung dan vertebrata.

    Flamingo mengerami telur mereka selama 30 hari dan kedua orang tua bergiliran untuk menjaga anak mereka. Flamingo muda lahir dengan warna abu-abu dan putih dan tidak akan berubah warna menjadi merah muda selama dua tahun.

    Sumber : dailymail

    Otak transparan dicipta

    Posted: 06 Sep 2011 01:00 AM PDT

    Embrio tikus yang direndam dalam larutan garam (kiri) dibandingkan embrio yang dicuci menggunakan Sca le.

    Ilmuwan Jepun berhasil menciptakan otak transparan.Dengan menggunakan larutan bernama Sca le, ilmuwan itu megubah otak putih tikus yang semula berwarna keruh menjadi sebening kristal. Otak transparan yang diciptakanboleh membantu ilmuwan melihat penanda fluorescent yang disisipkan pada tikus putih. Medical imaging memasuki erabaru dengan penciptaan otak transparan ini.

    "Penelitian kami saat ini memang fokus pada otak tikus,namun aplikasinya tak terbatas pada tikus mahupun otak,"kata Atsushi Miyawaki, peneliti RIKEN Brain Institute Jepunyang menciptakan otak transparan ini.
    "Kami bisa mengembangkan pemakaian Sca le untuk organ lain seperti jantung, otot dan ginjal serta pada jaringan dari primata dan sampel biopsi manusia,"lanjut Miyawaki seperti dikutip National Geographic.

    Gila..ahli politik ini hantar jet peribadi kosong hanya untuk ambil sandal

    Posted: 06 Sep 2011 12:00 AM PDT


    NEW DELHI, KOMPAS.com - Mayawati (55),ahli politik wanita paling berpengaruh di India, yang biasa menyebut dirinya pembela kaum tertindas "tak tersentuh" negara, ternyata selalu hidup mewah dalam kesehariannya. Suatu ketika dia pernah mengirimkan jet peribadinya untuk mengambil sepasang sandalnya di Mumbai. Dia juga mempekerjakan beberapa perasa makanan untuk menghindari keracunan makanan.

    Demikian kawat diplomatik AS yang dibocorkan oleh WikiLeaks, sebagaimana dirilis Agence France-Presse, Isnin (5/9/2011). Mayawati adalah Menteri Besar Kepala Negara Bagian Uttar Pradesh dan Ketua Partai Bahujan Samaj (BSP), sekaligus anggota kelompok "tak tersentuh" atau Dalit, yang berjuang menghapus diskriminasi atas dasar kasta.

    Dalam surat rahsia Kedutaan AS di India tahun 2007-2009, yang dirilis situs WikiLeaks dalam beberapa hari terakhir menjelaskan, Mayawati sebagai "maniak kelas pertama" yang "terobsesi menjadi perdana menteri".

    Mayawati merayakan ulang tahunnya setiap tahun dengan menerima jutaan dolar AS sebagai hadiah dari "anggota partai penjilat, PNS dan para pebisnis". Sedangkan para pejabatnya berebutan untuk mendapat kesempatan memberinya kek ulang tahun.

    "Ketika dia memerlukan sandal baru, pesawat jet peribadinya terbang kosong (tanpa penumpang) ke Mumbai untuk mengambilnya," demikian surat rahsia tertanggal 23 Oktober 2008.

    Selain itu, Mayawati juga mempekerjakan beberapa orang merasa makanan untuk menjaganya agar tidak keracunan makanan.

    Mayawati juga membangun jalan peribadi yang tidak dilalui oleh publik. Kawat diplomatik itu melukiskan dengan terang benderang tentang "keinginan eksentrisitas dan ketidakamanan" sang Ratu Dalit itu.

    "Dia membangun jalan peribadi dari tempat tinggalnya ke pejabatnya, dan kemudian segera dibersihkan setelah konvoi beberapa kendaraannya telah mencapai tujuannya," kata kabel diplomatik itu.

    Sumber :AFP




    Lelaki Dipukuli Hingga Gegar Otak Ketika Tidur Dengan Kekasihnya

    Posted: 05 Sep 2011 11:00 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki mengalami gegar dan kerosakan otak setelah sekelompok lelaki sebuah geng menyerbu dan memukulinya saat sedang tidur dengan kekasihnya. Demikian dilansir Sydney Morning Herald, Isnin (5/9/2011).

    Lelaki berusia 41 tahun ini mengalami retak tulang tengkorak ketika seseorang masuk ke rumahnya di Cook Drive, Coffs Harbour, wilayah pantai utara New South Wales (NSW), Australia.

    Ketika itu ia sedang tidur dengan kekasihnya yang berusia 27 tahun ketika sejumlah lelaki menceroboh masuk ke rumahnya, Ahad(4/9/2011). Polis mensyaki lelaki dihantam dengan sejumlah benda tumpul.

    Inspektor Polis Tony Milner mengatakan jika kekasih lelaki itu berusaha melarikan diri namun satu di antara lelaki itu menariknya dan membuatnya mengalami luka. Sekelompok orang tak dikenal itu juga menyakiti anak laki-lakinya yang berusia 18 tahun dan mengalami luka di kepala. Polis belum boleh memutuskan apakah serangan itu direncanakan atau hanya random saja.

    Video Gempak..lembu pergi shopping

    Posted: 05 Sep 2011 10:00 PM PDT

    SERFAUS TYROL - Laura, seekor lembu betina, tertangkap kamera CCTV sebuah toko baju di kota pegunungan Serfaus Tyrol, Austria, sedang berjalan-jalan menelusuri rak-rak baju yang tertata rapi.Diperkirakan dia melarikan diri dari pemiliknya yang tinggal tidak jauh dari kedai baju tersebut.


    Jelas para pengunjung saat itu sama sekali tidak tertarik dengan baju-baju koleksi terbaru di kedai tersebut, kerana kehadiran Laura lebih menarik perhatian mereka.

    Dalam Dailymail, Isnin (5/9/2011), juga mengkhabarkan bahawa selain Laura, ada seekor lembu lainnya bernama Yvonne yang melarikan diri. Yvonne kabur dari peternakan Zangberg, Jerman, sehari sebelum dia disembelih.

    Baru-baru ini Yvonne akhirnya tertangkap setelah 98 hari berkeliaran. Sebelum ditemukan, sang pemilik melaui suratkhabar Jerman mengumumkan penawaran 9.500 poundsterling bagi siapa saja yang menemukan Yvonne. Akhirnya Yvonne ditemukan oleh seorang petani di Deggendorf dan kini dia tinggal di sana bersama anaknya, Frieslt
    Sumber :http://www.okezone.com/

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS