Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Rossa Bakal Lancar Album The Best of Rossa

Posted: 25 Mar 2011 09:10 AM PDT

Budiey dikhabarkan Rossa akan terbang ke Malaysia untuk satu majlis sidang media di Kuala Lumpur pada 30 Mac ini. Turut bakal berlangsung Rossa akan melancarkan album terbarunya.

Diva Popular serantau Asia, ROSSA kembali lagi membawa himpunan gemersik suaranya di dalam album terbaru beliau "Jalinan Melodi Nada & Cerita". Sinonim dengan keberadaan beliau di Malaysia, sudah pasti Suria Records lah yang bertanggungjawab sebagai syarikat rakaman rasmi di sini.

Demi untuk semua teman media di Malaysia, ROSSA dengan terujanya akan mengadakan Majlis Sidang Media bagi menemui para sahabat baik beliau yang tanpa jemu mendukungnya walau dalam apa jua keadaannya.

Rossa

Harmoni Album Tema Cinta ROSSA
Sudah saatnya Rossa mengeluarkan album The Best, kerana sudah 5 album solo yang dipasarkan, dan beberapa album kompilasi berisi suaranya, beredar. Suaranya yang bening menjadi soundtrack filem dan lagu tema sinetron. Album Harmoni: Jalinan Nada & Cerita bukti eksistensi Rossa.

The Best of Rossa : Sulit Memilih Lagu
Awalnya memang sulit memilih lagu apa dari 5 album Rossa yang layak masuk dalam kompilasi album The Best of Rossa, "Yang paling mudah adalah, mengumpulkan lagu-lagu yang pernah masuk jadi soundtrack filem atau lagu tema sinetron, kerana salah satu indikator lagu tersebut bagus secara artistic apabila digunakan untuk ilustrasi muzik filem layar lebar atau sinetron," kata Rossa tentang pilihan lagu untuk album Harmoni: Jalinan Nada & Cerita yang dihasilkan oleh Trinity Optima Production akhir Ogos 2010 ini di Hard Rock Café Jakarta.

Rossa

Rossa

Lagu-lagu pop yang terkesan ilustratif dari eksplorasi suara Rossa yang lembut itu antara lain 'Aku Bukan Untukmu' (ciptaan Aji Mirza Hakim), 'Atas Nama Cinta' (Melly Goeslaw), 'Ayat Ayat Cinta' (Melly Goeslaw), 'Hati Yang Terpilih' (Melly Goeslaw), juga lagu karya Enda 'Ungu' yang dihasilkan Trinity Optima Production untuk Rossa tahun lalu, berjudul 'Hati Yang Kau Sakiti'. "Seingat saya, lagu 'Hati Yang Kau Sakiti' juga masuk sebagai lagu tema sinetron produksi RCTI," ujar Enda, yang mana awal tahun ini skali lagi diminta Rossa menulis lagu 'Memeluk Bulan' yang akhirnya menjadi single pertama dari 3 lagu baru di album Harmoni: Jalinan Nada & Cerita.

Salah satu pencipta lagu yang menjadi 'langganan' Rossa adalah Melly Goeslaw. "Karya Mbak Melly memang cepat klik dengan vokal saya, terutama sejak saya dapat lagu Tegar pada tahun 1999. Waktu itu Pak Yonathan Nugroho sebagai produser menganggap belum ada lagu jagoan buat album kedua saya", cerita Rossa. Lagu 'Tegar' karya Melly Goeslaw dengan demo tape edaran Anto Hoed, pada awalnya akan diambil untuk rakaman Dewi Sandra, tapi Handi Santoso – salah satu 'petinggi' Trinity Optima Production membawanya untuk Rossa yang sedang rakaman di Musica Studio's.

Pada awalnya ada yang meragui kemampuan Rossa – yang relatif baru di industri musik saat itu – mampu menaklukkan lagu 'Tegar' dengan tingkat kesulitan pada range vocal yang harus 'lebar' dan penjiwaan lagu yang dalam. "Saya berlatih benar untuk membuktikan bahwa saya mampu bernyanyi di rekaman dengan lagu sesulit apapun," kata Rossa. Lagu 'Tegar' yang dihasilkan tahun 1999 itu, memang menjadi lagu hit berikutnya dari Rossa hingga dimasukkan dalam album Harmoni: Jalinan Nada & Cerita yang edar Agustus 2010.

Karya Melly Goeslaw lainnya yang dimasukkan kembali dalam Harmoni: Jalinan Nada & Cerita adalah 'Malam Pertama', 'Hati Yang Terpilih', 'Atas Nama Cinta', 'Ayat Ayat Cinta' dan lagu dengan beat riang 'Hey Ladies', "Ocha tahu bagaimana melakukan penjiwaan dengan baik untuk lagu-lagu ciptaan saya, juga waktu menyanyikan lagu-lagu karya pencipta lain. Itu masalah profesionalitas dan jam terbang, karier menyanyi Ocha cukup panjang," pendapat Melly.

Lagu lama lainnya adalah 'Terlanjur Cinta' (Yoyo 'Padi'), 'Tak Kan Berpaling Darimu' (Aji Mirza Hakim) dan 'Pudar' (Hendra Nurcahya). Jadi, jumlah isi album Harmoni: Jalinan Nada & Cerita adalah 14 lagu, dengan komposisi 3 lagu baru dan 11 lagu lama, tanpa mengubah susunan muzik
.
Tentang kemampuan Rossa menyanyi, Enda berpendapat, "Tahun lalu – waktu Ocha take vocal lagu 'Hati Yang Kau Sakiti', saya masih menunggui dia rakaman di studio, dan kadang masih beberapa kali re-take. Tapi, Mei lalu waktu masuk studio untuk take vocal lagu 'Memeluk Bulan' – lagu yang saya ciptakan pesanan Ocha – saya merasa nyaman, tidak perlu ditunggu di studio lagi. Saya dengar, Ocha hanya perlu sekali take waktu mengisi vokal 'Memeluk Bulan'. Awalnya dia meminta saya untuk menulis aransemen, karena saya tidak punya waktu luang, akhirnya Anto Hoed yang mengaransir. Anto terbiasa bekerjasama dengan Rossa untuk semua lagu ciptaan Melly dan hasilnya bagus…" Pembuatan video klip 'Memeluk Bulan' pun dibuat oleh Abimael Gandy.

Intrepretasi Rossa dari Smartphone
'Memeluk Bulan' merupakan lagu pesanan Rossa setelah penyanyi alumni FISIP Universitas Indonesia itu menonton film percintaan Hollywood, "Saya lupa judul filmnya, tapi Ocha cerita, filem tersebut berakhir tragis karena cinta perempuan pada pacarnya tidak happy ending. Saya memberi perumpamaan cinta tak sampai itu dengan "memeluk bulan", cerita Enda, gitaris Ungu yang pernah menulis lagu untuk 4 penyanyi lain selain band nya sendiri Pasha Ungu ini.

Bagi Rossa, Enda adalah seorang hits maker untuk lagu tema cinta, "Saya suka liriknya dan dia tahu kemampuan menyanyi saya.," ujar Rossa merendah. Namun – di mata Enda – Rossa memang penyanyi istimewa, "saya bikin lagu dengan musik dasar sederhana, dominan gitar akustik dengan guide vocal suara saya sendiri. Lalu saya kirim ke Ocha melalui aplikasi smartphone. Setelah diaransemen oleh Anto Hoed dan dikirim kembali ke saya, saya bilang, ''Ocha, kamu memang seorang Diva!''. Dia sudah bisa melakukan rekaman sendiri tanpa perlu ditunggu penciptanya, bahkan dia tidak memerlukan bantuan vocal director. Bayangin, lagu mentahnya saya kirim melalui smartphone, bisa direkam Ocha dengan sekali take,tanpa bantuan saya sebagai pencipta lagunya, " lanjut Enda sambil melepas tawa.

Lagu baru 'Jagad Khayalku' ditulis oleh Titi DJ, penyanyi kaliber Diva lainnya yang berbakat menjadi Produser Muzik. Buat Titi relatif mudah menulis lagu buat Rossa, "karena saya tahu karakter vokal dan kemampuan menyanyinya. Banyak yang menyebut Ocha lebih cocok membawakan lagu-lagu yang lembut, berbekal hal tersebut, akhirnya lagu 'Jagad Khayalku' saya bikin buat Ocha," imbuhnya. Titi DJ senang sewaktu lagu 'Jagad Khayalku' susunan orkestranya diserahkan pada Andi Rianto, salah satu orkestrator terbaik Indonesia saat ini. Dan pencipta lagu baru bernama Mery LC, memasukkan lagu 'Ku Menuggu' yang ditulis khusus buat Rossa, dengan susunan minimalis berintro petikan gitar akustik oleh Andre Dinuth, untuk melengkapi tiga lagu baru pada album Harmoni: Jalinan Nada & Cerita ini.

Apa bezanya lagu ciptaan laki-laki dengan perempuan? "Jika pencipta lagu itu sudah berpengalaman, pasti tidak ada bedanya apabila dia menulis lagu untuk penyanyi laki-laki atau perempuan. Lirik ciptaan Enda atau Aji Mirza Hakim juga manis dibawain perempuan, sama seperti Mbak Melly Goeslaw atau Titi DJ bikin lagu buat saya. Tapi saya lebih nyaman membawakan lagu yang khusus saya pesan, karena memudahkan interpretasinya," jawab Rossa. beliau beruntung, Yonathan Nugroho sebagai Executive Producer dari Trinity Optima Production tidak membatasi Rossa untuk mencari lagu baru. "Saya diijinkan Pak Yo untuk ikut menentukan direkamnya beberapa lagu baru dan menyeleksi lagu lama yang akan masuk di album Harmoni: Jalinan Nada & Cerita ini," papar Rossa.

Sri Rossa Roslaina Handiyani yang biasa disapa Rossa atau Ocha, lahir di Sumedang 9 Oktober 1978. Membuka karier rakamannya tahun 1996 melalui album Nada Nada Cinta yang dibuat oleh Younky Soewarno, sejak awal dianggap sebagai salah satu penyanyi solo wanita yang paling memiliki prospek baik di masa depan, dan itu terbukti melalui beberapa konsert tunggalnya yang pernah diadakan di Jakarta, Singapura dan Kuala Lumpur. Puncak kariernya dibuktikan saat Rossa berhasil merebut penghargaan Penyanyi Wanita Terbaik MTV Award 2000 untuk lagu 'Tegar', Penyanyi Solo Wanita Terbaik Anugerah Musik Indonesia sebanyak 4 kali (2001, 2002, 2005 dan 2008), Penyanyi Wanita Terpopuler SCTV Music Award (2008 dan 2010) dan Penyanyi Wanita Terbaik Anugerah Industri Muzik Indonesia (2008 dan 2009). Suatu prestasi penyanyi perempuan Indonesia yang sulit dicari pesaingnya saat ini. Terus berjuang untuk Musik Indonesia, Rossa!

Di Malaysia album Harmoni: Jalinan Nada & Cerita telah menemui peminat semua pada 18 Disember 2010 lalu dibawah edaran Suria Records Sdn Bhd pada harga RM29.90.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Rumahtangga Rossa Retak Menanti Belah?
  • Gambar Pasha dan Rossa Berduet di Konsert Mini Cerita Cinta
  • Profile Rossa
  • Gambar Anne Hot FM di Sidang Media Konsert Mini Cerita Cinta Rossa
  • Rossa Menghiburkan 2,500 Pelanggan Hotlink dan Maxis di Life Centre
  • Rossa, Faizal Tahir, Mawi di Malam Final My Starz LG
  • Konsert Mini Cerita Cinta Rossa di KL Live, Life Centre
  • Gambar Siti Nurhaliza Bertudung di Majlis Hari Jadi ke 29
  • Senarai pemenang Anugerah Industri Muzik 16
  • Senarai Finalis Anugerah Planet Muzik 2008
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Peraduan Video Klip Muncul Kamu The Fabulous Cats

    Posted: 25 Mar 2011 09:03 AM PDT

    Ini Peluang Anda Untuk Muncul Dalam Klip Video The Fabulous Cats

    Peminat-peminat setia The Fabulous Cats kini berpeluang untuk muncul dalam video klip 'Muncul Kamu' sekitar April nanti.

    Mereka yang berminat hanya perlu perlu merakamkan aksi-aksi mereka menyanyikan atau melakonkan watak-watak yang bersesuaian dengan lagu 'Muncul Kamu' dalam bentuk video klip dan hantarkan melalui http://www.facebook.com/TFCFanPage menjelang 31 Mac 2011.

    Penyertaan terbuka kepada semua samada secara solo mahupun berkumpulan. Klip-klip yang menarik akan digabungkan dengan musik video rasmi lagu 'Muncul Kamu' yang kini dalam proses pembikinan.

    Dicetuskan oleh The Fabulous Cats sendiri dengan kerjasama Alibi Music Sdn Bhd, musik video ini diterbitkan sebagai tanda penghargaan kepada semua peminat setia yang sentiasa menyokong perjalanan karier seni The Fabulous Cats.

    "Di dalam musik video kami yang terdahulu seperti 'Bawaku Terbang' dan 'Cinta Kosmik', hanya ahli kumpulan kami yang ditampilkan. Kali ini, kami mencari suatu kelainan dan kami mahukan peminat-peminat kami rasa dihargai. Mereka boleh menyanyikan sendiri lagu 'Muncul Kamu' ataupun 'miming' sahaja. Yang penting, persembahan mereka mestilah menyerlah dan kreatif.

    Selain para peminat, kami juga merancang untuk menampilkan beberapa orang selebriti dalam musik video ini. Yang pasti, musik video ini menghiburkan dan disukai ramai. Tunggu dan lihatlah hasilnya nanti" ujar Cat Farish selaku ketua kumpulan The Fabulous Cats.

    Menurut Encik Ferhard Ahmad, Pengarah Urusan Alibi Music Sdn Bhd, idea istimewa ini adalah satu kempen semata-mata dan dianjurkan sepenuhnya melalui laman sosial Facebook dan Youtube.

    "Alibi Music Sdn Bhd kini semakin serius dengan saluran Media Baru terutamanya laman sosial Facebook. Pelbagai agenda telah kami rancang dengan merombak semula semua saluran Media Baru kami.

    Sebagai permulaan, kami melancarkan kempen ini sambil mempromosikan lagu terbaru The Fabulous Cats yang telah dirilis penghujung 2010. Kami berharap para peminat The Fabulous Cats akan memberi respons positif sebagai tanda sokongan terhadap kempen ini dan The Fabulous Cats sendiri," katanya menamatkan perbualan.

    Tentang 'Muncul Kamu"
    Muncul Kamu' adalah sebuah lagu 'pop-dance' yang digubah oleh Cat Farish, Adeep Nahar dan Francis Cobb manakala lirik ditulis oleh Cat Farish dan Adeep Nahar.
    Lagu ini semakin mendapat tempat di stesen-stesen radio tempatan dan kini tersenarai dalam Carta 20 Hot FM.

    Single Muncul Kamu adalah lagu runut bunyi filem 'Cuti-Cuti Cinta' telah ditayangkan di pawagam tahun lepas. Buat pertama kalinya, semua anggota The Fabulous Cats yang terdiri daripada Cat Farish, Adeep Nahar, Wangi Julianda dan Zizi turut berlakon di dalam filem berkenaan yang mencatatkan keuntungan sebanyak RM4 juta dalam kutipan box-office.

    Contoh Klip Video Muncul Kamu – intro

    Contoh Klip Video Muncul Kamu – chorus

    Contoh Klip Video Muncul Kamu – bridge

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • The Fabulous Cats Lebarkan Sayap Ke Indonesia
  • The Fabulous Cats ABP Berita Harian Road Tour Kuala Terengganu
  • Ucapan Selamat Lebaran 1430H dari Wangi The Fabulous Cats
  • Video Klip Lagu Kerek Bandi Amuk Tema Filem Karak
  • Ucapan Selamat Hari Raya Aidillfitri Dari Zizi
  • Farhana keluar dari The Fabulous Cats
  • CATS & DOGS CARNIVAL AT TROPICANA CITY MALL
  • Video Lucah Ida Nerina & Fauzi di Rumah Tumpangan Sabul
  • ALBUM ADAM 3 LIRIK BERBUAH DUA KALI BENAR-BENAR
  • Gambar Pengambaran Video Klip Sindarella
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Gambar Pertunangan Danny X-Factor

    Posted: 25 Mar 2011 05:45 PM PDT

    GAMBAR PERTUNANGAN DANNY X-FACTOR

    Walaupun macam dah terlambat, tapi kami tetap nak kongsikan juga beberapa gambar pertunangan Danny X-Factor ni. Huhu.. Untuk info, Danny X-Factor telah selamat bertunang pada 20 Mac lalu. Nama tunang Danny tu ialah Saidatul Fazlin Zakaria atau nama glamournya Lin dan merupakan seorang pramugari.

    Tahniah kami ucapkan kepada Danny X-Factor. Semoga ikatan pertunangan anda berakhir di jinjang pelamin. Lagi gambar pertunangan Danny X-Factor kat bawah ni. Anda layan la yer.

    GAMBAR PERTUNANGAN DANNY X-FACTOR

    GAMBAR PERTUNANGAN DANNY X-FACTOR

    GAMBAR PERTUNANGAN DANNY X-FACTOR

    GAMBAR PERTUNANGAN DANNY X-FACTOR

    GAMBAR PERTUNANGAN DANNY X-FACTOR

    GAMBAR PERTUNANGAN DANNY X-FACTOR

    Gambar diambil dari Gambar Pertunangan Danny X-Factor.

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Kerana Kegemukan, Babi Jalani Pembedahan Wajah

    Posted: 25 Mar 2011 09:00 PM PDT

    ADELAIDE – Babi seberat seperempat ton ini menjalani pembedahan wajah untuk membantunya kembali melihat kerana kegemukan.

    Babi tersebut tidak lagi boleh melihat kerana alis matanya menutupi pandangannya kerana berat tubuhnya yang semakin bertambah.

    Alat angkut berat pun dipersiapkan untuk mengangkut sang babi atas persetujuan pemiliknya untuk mengangkat kembali alisnya.

    Seperti dilaporkan Orange, Jumaat (25/3/2011), Boris, babi berusia tiga tahun tersebut menjadi selebriti tempatan di wilayah Rosewater, Adelaide, Australia.

    Pemiliknya Graeme Cane mengatakan bahawa Boris tidak boleh melihat kerana faktor berat tubuhnya yang makin bertambah, sehingga alis matanya turun dan menutupi pandangannya.

    Dia sudah cuba membuat babinya agar menjalankan diet tapi semakin parah, alis matanya malah semakin turun menutupi matanya.

    Walaupun matanya tidak boleh melihat dan juga cacat di punggungnya, Boris merupakan babi lokal yang menjadi bintang.

    Pemandu lori treler air yang tergantung di bahu lebuh raya

    Posted: 25 Mar 2011 08:00 PM PDT

    Nasib pemandu ini sungguh baik...
    saya petik dari kosmo online


    FORTH WORTH, Texas - Anggota-anggota bomba di sini berjaya menyelamatkan seorang pemandu lori treler air yang tergantung di bahu lebuh raya selepas ia berlanggar dengan sebuah kereta Honda, lapor sebuah akhbar semalam.

    Jurucakap Jabatan Bomba Forth Worth, Tim Hardmen berkata, anggota-anggotanya menggunakan tangga dan peralatan abah-abah untuk mengeluarkan pemandu yang berada dalam keadaan menggeletar dari ruang pemandu pada ketinggian 15.24 meter.

    Operasi menyelamat dalam kejadian yang berlaku pada pukul 4 pagi Rabu lalu itu melibatkan seorang lelaki dan wanita yang berada dalam kereta Honda.

    Kereta itu tersepit di antara treler dengan penghadang di lebuh raya.

    Pemandu lori itu hanya mengalami kecederaan kecil. - Agensi

    Haiwan Tarsier yang memiliki wajah mirip watak Yoda dari sisi Star Wars

    Posted: 25 Mar 2011 07:00 PM PDT


    SAYA PETIK DARI KOSMO ONLINE

    MANILA - Seorang jurugambar, Erik Mikhailov merakamkan gambar seekor haiwan yang mirip satu watak dalam siri filem Star Wars, Yoda ketika dia mengunjungi sebuah kawasan hutan hujan di Filipina baru-baru ini, lapor sebuah akhbar semalam.

    Sebenarnya, haiwan yang dirakamkan gambar itu merupakan Tarsier yang mempunyai ciri-ciri fizikal mirip watak Yoda.

    Haiwan itu mempunyai bentuk telinga yang tajam ke atas dan memiliki mata besar.

    "Saya terus teringatkan Yoda (semasa melihat haiwan tersebut). Ketika itu, saya tidak tahu jenis makhluk tersebut walaupun terdapat pelbagai kehidupan yang menakjubkan untuk dilihat," katanya.

    Tarsier merupakan haiwan yang hidup di Asia Tenggara. Ia dikenali dengan nama Maumag di Filipina dan mempunyai mata sangat besar dan menjadikan serangga sebagai makanan. - Agensi

    [Sedih] Bangun pagi anak dah jadi arwah

    Posted: 25 Mar 2011 06:00 PM PDT

    Malang sungguh nasib ibu ini...
    saya petik dari myMetro


    KUALA TERENGGANU: "Apabila tengok anak bongsu tiada di sisi ketika bangun tidur, saya bingkas mencarinya dan hati mula berdebar. Sebaik membuka pintu depan, luluh hati saya apabila nampak dia terapung dalam air dengan sebelah tangannya memegang anak tangga." 

    Demikian kata Norazilawati Ibrahim, 30, yang kematian anak bongsunya, Nur Hasniatul Nabila Zaidi, 13 bulan, yang lemas apabila pekarangan rumah mereka di Kampung Raja Baram, Chendering di sini, dinaiki air sedalam kira-kira 0.2 meter, kira-kira jam 8 pagi semalam. 

    Norazilawati berkata, sebaik melihat anaknya dalam keadaan menyayat hati itu, dia terus mengangkat bayinya dan memanggil suami, namun usaha mereka menyelamatkan anak bongsu daripada dua beradik itu dengan memberi pertolongan cemas tidak berjaya. 

    "Kebiasaannya saya terjaga daripada tidur dengan dikejutkannya, tapi hari ini (semalam) hari paling malang kerana saya pula yang terkejut apabila mendapati dia tiada di sisi apabila bangun tidur," katanya. 

    Menurutnya, mangsa sebelum ini bersikap pelik apabila kelihatan gembira malah selera makannya bertambah selain sempat bergurau dengan bapanya, Zaidi Mamat, 32, seorang nelayan kira-kira jam 10 malam sebelum tidur. 

    "Malam tadi (kelmarin) dia sempat bermain telefon bimbit bapanya. Biasanya suami menegur tetapi semalam (kelmarin) pelik apabila dia hanya tengok dan tidak cakap apa-apa. 

    "Sebelum ini, dia seperti tunjuk tanda pelik kerana mesra dengan semua ahli keluarga dan nak bersalam dengan mereka, sedangkan sebelum ini dia agak pemalu," katanya. 

    Norazilawati berkata, sebelum kejadian dia bersama anak dan suami tidur di ruang tamu berhampiran pintu depan kerana khuatir air bertambah naik selepas perkarangan rumah mereka dinaiki air akibat hujan lebat sejak petang kelmarin. 

    Menurutnya, kira-kira jam 2 pagi dia terjaga dan mengalihkan Nur Hasniatul Nabila daripada buaian untuk tidur di sebelahnya sebelum anaknya itu merengek meminta susu kira-kira jam 4 pagi. 

    "Saya tidak sangka itu kali terakhir melihat wajah anak yang menangis mahukan susu sebelum menemuinya terapung dalam air pagi tadi (semalam)," katanya. 

    Datuk mangsa, Mamat @ Muhammad Muda, 62, membuat laporan kejadian itu di Balai Polis Chendering dan jenazah mangsa dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Pantai Pandak, Chendering di sini, kira-kira jam 3 petang selepas solat Jumaat, semalam. 

    Sementara itu, Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah, Asisten Superintendan Khazahari Che Amat ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian dan berkata kes berkenaan diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

    Seluruh Penghuni Pulau Ini Berbadan Gemuk

    Posted: 25 Mar 2011 05:00 PM PDT

    VIVAnews - Bukan keunikan budaya atau keindahan alam membuat Nauru terkenal. Negara kecil yang hanya berpenduduk sekitar 10 ribu orang ini menjadi perbincangan dunia kerana ciri tubuh penduduknya yang gemuk.

    Berdasar catatan Badan Kesihatan Dunia atau WHO, sekitar 95 peratus warga negara di kawasan Samudra Pasifik itu menderita obesiti. Sebahagian besar  menderita diabetes.

    Mereka yang tergolong obesiti memiliki indeks massa tubuh (BMI) lebih dari 30. Sedangkan orang gemuk dibatasi pada skala 25-30, dan tubuh ideal sebesar 18,5-24,9. IMT dihitung dari berat badan (kilogram) dibagi tinggi badan kuadrat (meter persegi).

    Secara sejarah, warga Nauru mengenal tradisi penggemukan dengan memberi makan berlebihan sejak kecil. Namun, itu bukan satu-satunya pemicu meledaknya angka obesiti di negara seluas 21 kilometer persegi itu.

    Kegemaran masyarakat memakan makanan berlemak dan mengandung gula juga turut andil menghantarkan Nauru sebagai negara berpenduduk gemuk terbanyak di dunia. Keadaan pun semakin buruk dengan minimnya pengetahuan masyarakat mengenai gaya hidup sihat.

    Masyarakat Nauru mengalami perubahan gaya hidup sejak menemukan cadangan fosfat melimpah di awal 1900-an. Mereka menjadi sangat konsumtif seiring kehadiran sejumlah perusahaan tambang di negara yang berbentuk pulau itu.

    Perbaikan tingkat ekonomi mengubah gaya hidup masyarakat setempat. Buah dan ikan yang tadinya menjadi makanan kesukaan menjadi makanan 'sampah' import. Kehidupan masyarakat Nauru ketika ini sangat bergantung import makanan dari Amerika, Jepun dan Australia.

    Ledakan obesiti membuat pemerintah Nauru harus bekerja keras menyelamatkan warganya dari risiko penyakit terkait obesiti. Berbagai program pelangsingan diluncurkan, mulai dari kelas senam , olahraga, seminar gizi, hingga menganjurkan pertandingan penurunan berat badan.

    Predikat yang diraih Nauru itu diikuti Mikronesia dengan 92 peratus penduduk mengalami kelebihan berat badan, Kepulauan Cook (92%), Tonga (92%), Niue (84%), Samoa (83%), Palau (81%), Amerika Syarikat (79%), Kiribati (77%), dan Dominic (76%).

    Natalia Vagina adalah seorang Lelaki !!!

    Posted: 25 Mar 2011 11:01 AM PDT

    Natalia Vagina adalah seorang Lelaki!!!

    Demi Pertandingan Kecantikan,Kanak-kanak Lapan Tahun Dibotox oleh Ibunya sendiri

    Posted: 25 Mar 2011 10:01 AM PDT

    Liputan6.com, San Francisco: Eksploitasi terhadap anak boleh dilakukan dengan berbagai cara. Seorang anak di Amerika Syarikat harus memenuhi hasrat sang ibu yang menginginkannya menjadi terkenal. Demi pertandingan kecantikan, Britney Champbell pun harus menjadi dewasa sebelum waktunya dengan penggunaan botox.

    Gadis yang baru berusia lapan tahun ini pun mendapatkan 1-2 ml suntikan botox (botulinum toksin) di dahi, bibir dan sekitar matanya untuk mencegah penuaan. Suntikan diberikan ibunya sendiri, Kerry, yang kebetulan seorang ahli kecantikan. Wanita berusia 34 tahun ini nampaknya sangat terobsesi dengan pertandingan kecantikan. Ia benar-benar berharap anaknya boleh meraih gelar tersebut ketika besar nanti.

    Britney dicatat sebagai gadis termuda yang mendapatkan suntikan Botox sebagai alasan kosmetik.� Meski berbahaya, Kerry merasa melakukan sesuatu yang bermanfaat bagi Britney di masa mendatang. Kerry mulai menyuntikkan botox ke dalam tubuh Britney sejak Mei 2010 lalu. "Saya percaya, suatu hari nanti ia akan menjadi model, aktris atau penyanyi. Ia harus medapatkan perawatan dengan botoks sejak dini agar wajahnya tetap muda," katanyanya.

    Tidak hanya injeksi botox untuk mencegah kedut Britney juga melakukan waxing untuk mencegah pertumbuhan bulu-bulu halus, termasuk di sekitar alat kelaminnya. Hal ini dilakukan agar Britney tidak akan menemui masalah ketika melakukan pemotretan dengan bikini.

    Lebih memprihatinkan, Britney menganggap apa yang dilakukan ibunya adalah hal yang normal. Ia bahkan mengaku lebih beruntung dari teman-temannya yang belum diizinkan untuk melakukan perawatan kecantikan oleh orang tua mereka. "Teman-teman saya merasa terkesan. Mereka malah ingin menjadi cantik seperti saya. Saya juga ingin menempatkan silikon untuk memperbesar payudara dan mengubah bentuk hidung, "kata Britney.

    Berbagai prosedur kecantikan, baik invasif (melalui operasi) dan noninvasif (injeksi, laser, dll) tidak dianjurkan untuk wanita muda, khususnya remaja dan anak muda. Kecantikan buatan ini bersifat permanen, sehingga dikhuatirkan perubahan tidak wajar dan boleh mempengaruhi mental mereka.

    Sayangnya di beberapa negara termasuk IBritain dan Amerika, tempat Britney dan orangtuanya tinggal, tidak ada aturan yang membatasi anak-anak menerima suntikan Botox.

    [Keji] Ibu bayar anak angkatnya untuk bunuh anak sendiri

    Posted: 25 Mar 2011 09:30 AM PDT

    Kesal dengan perlakuan anaknya, ibu kandung Agnes Kharisma membayar anak angkatnya Rp 2 juta untuk membunuh anaknya sendiri  Agnes alias Risma. M, ibu dari Agnes Kharisma menurut Kapolres Jakarta Selatan Kombes Pol Gatot Edi Pramono, menjelaskan bahawa S  anak angkat dari M dan kawannya U dibayar Rp 2 juta untuk membunuh anaknya.

    Agnes Kharisma dibunuh saudara angkat atas perintah Ibunya sendiri

    "Kedua pelaku S dan U mengaku dibayar Rp 2 juta untuk melakukan pembunuhan," kata Gatot di Mapolres Jakarta Selatan, Rabu (23/3/2011). Selepas membunuh Agnes dan membuangnya ke longkang besar di sekitar Jagakarsa, Jakarta Selatan pada 10 Februari 2011. Para pelaku langsung melarikan diri. Pelaku S pulang ke rumahnya di kawasan Bekasi dan U langsung pulang kampung di Jawa Timur.

    "Mereka ditangkap di kediamannya kecuali M ditangkap ketika pemeriksaan di Polres Jakarta Selatan," kata Gatot Edi. M mengakui kepada polis telah merancangkan pembunuhan tersebut dengan anak angkatnya S. Ketiga tersangka ketika ini dijerat pasal 340 KUHP tentang pembunuhan  dengan ancaman hukuman 20 tahun dan maksimal hukuman mati.

    Sebelumnya, masyarakat di Jalan Joe, Jagakarsa, Jakarta Selatan digemparkan dengan penemuan mayat tanpa pakaian di sebuah longkan besal berhampiran pondok telefon. Ketika itu warga menduga kalau mayat tersebut adalah orang gila yang biasa berada di dilokasi itu.

    Namun, setelah dilakukan penyiasatan ternyata mayat tersebut  ialah Agnes yang menghilang diri sejak tiga hari sebelum ditemukan. Awalnya Agnes diduga dibunuh teman laki-lakinya, tetapisebenarnya Agnes diketahui dibunuh ibu kandungnya bersama dua pelaku lainnya. Sang ibu mengaku membunuh anaknya lantaran merasa sakit hati dengan perlakuan anaknya yang tidak memandangnya sebagai ibu bahkan Agnes pernah mengusir dirinya.

    [Gila] Pasangan Ini Kumpul 240 Patung Seks

    Posted: 25 Mar 2011 08:30 AM PDT

    Wacky Bob dan koleksi patung seksnya

    VIVAnews - Ada-ada saja hobi pasangan suami isteri ini. Bob dan Lizzie Gibbins memenuhi rumah mereka dengan koleksi patung seks. Jumlah patung yang mereka miliki sekitar 240 buah.

    Setiap boneka mereka beli dengan harga £7.000.

    Pasangan eksentrik ini memilih, dan menamakan boneka bersama, bahkan mereka membelikan tiap boneka pakaian, wig, dan make up setiap bulan. Tak hairan jika mereka telah menghabiskan £100.000  untuk hobi mereka ini. Lihat foto koleksi boneka mereka :






    Uniknya, hobi yang mereka  ini bukan kerana ketagiahn seks.

    "Banyak dari pemilik patung seks menggunakan mereka untuk memuaskan ghairah seks, tapi saya tidak pernah tertarik menggunakan mereka untuk seks," ujar lelaki berusia 60 tahun dan memiliki dua orang anak ini.

    Hobi ini tidak membuat sang isteri cemburu. "Ini hobi yang kami bagi bersama. Kami sangat menikmatinya," ujar Lizzie.

    [Teruk] Mayat bayi yang dianggap macam bangkai binatang

    Posted: 25 Mar 2011 07:40 AM PDT

    Mayat bayi perempuan ini terletak di tepi jalan tanpa ada yang mempedulikan.Orang dewasa bahkan anak kecil yang lalu lalang melewati mayat tanpa memperdulikan mayat itu.Pemandangan menyedihkan itu seperti hal yang lumrah.Hingga seseorang sedar ada orang asing(fotografer) yang merakamkan gambar, baru mayat itu ditutupi kain dan dipindahkan.Ini bukan masalah kemiskinan atau bencana melainkan bagaimana orang-orang di negara tersebut menilai sebuah kehidupan.






    Cara baru yoga guna lilitan ular

    Posted: 25 Mar 2011 06:00 AM PDT

    VIVAnews -Ramai orang membuat yoga sebagai medium untuk menenangkan fikiran di tengah stress. Namun, bagaimana jika melakukannya dengan lilitan ular yang melingkar di leher, tangan, dan pinggang?

    Yoga bersama ular adalah metode terbaru yang dikembangkan Kwali Kumara, seorang pakar yoga yang memiliki gelaran 'mad snake lady'.

    Disebut Kumar Serpent Healing, metode relaksasi ini merupakan cabang yoga Kundalini, yang fokus pada pernafasan, meditasi, dan nyanyian untuk melepaskan energi peredam stress.

    Kwali mengatakan, penggunaan ular bertujuan memperdalam hubungan manusia dengan dunia spiritualitas, dan alam. Ia menjadikan ular sebagai medium untuk menunjukkan jalan ke alam bawah sedar.

    "Jika orang takut pada ular, itu artinya dia takut dengan spiritualitasnya sendiri," ujarnya seperti dikutip oleh laman Daily Mail. "Ular akan menjadi penghubung seseorang dengan keadaan spiritualnya."

    Ular dijadikan medium untuk mengatasi ketakutan sehingga energi dapat mengalir dengan lebih leluasa melalui lapan cakra tubuh. Cakra adalah titik-titik energi manusia berupa garis vertikal yang membentang dari dasar tulang punggung ke puncak kepala.

    Penyumbatan titik-titik energi biasanya yang membuat manusia tidak mampu menyelesaikan masalah, merasa sedih, gelisah, atau merasa gagal mencapai mimpi. Di sinilah yoga berperanan mencairkan sumbatan di titik-titik energi.

    Dalam kelas yoga ular, Kwali memainkan ular pada tubuhnya sekitar 20 minit untuk melepaskan energi dan meringankan ketegangan tubuh dan fikiran.

    Bagaimana perasaan anda jika menghadapi situasi begini?

    Posted: 25 Mar 2011 05:00 AM PDT

    Mungkin kita akan panik jika menghadapi keadaan begini...

    Adakah anda sanggup berenang seperti budak ini?

    Posted: 25 Mar 2011 04:00 AM PDT


    Berpantang maut sebelunm ajal,selamat walaupun satu hari suntuk tenggelam didalam sungai

    Posted: 25 Mar 2011 03:00 AM PDT

    Dia jatuh dengan keretanya di malam hari ke dalam sungai dan tak seorang pun percaya apa yang akan terjadi ketika operasi penyelamat mulai pagi hingga sampai pagi besoknya .Mangsa itu terselamat,aneh bunyinya ,apa boleh dia bernafas dalam air? itu tanya sigadis ini! di lebih tahu,




    Inilah dia Presiden sebuah negara yang ada album rap sendiri

    Posted: 25 Mar 2011 02:00 AM PDT

    Presiden Yoweri Museveni mengatakan bahawa dia akan mengeluarkan album rap setelah dia berhasil membuat sebuah lagu hit di radio Uganda dan kelab malam di negara tersebut.

    "Saya sangat senang melihat reaksi anak muda. Itu bererti mereka sangat haus akan muzik dari leluhur mereka," ujar lelaki berusia 67 tahun tersebut, demikian dilapor Reuters.


    Pemimpin dengan jolokkan M7 ini menampilkan dua lagu rakyat anak-anak dari tempat asalnya di wilayah Barat Uganda, pada ketika  melakukan kempenn pemilihan beberapa bulan lalu.

    Produser rakaman kemudian memasukkan irama hip-hop dan audio suara Museveni yang sedang berbicara mengenai.

    Parti pun sangat gembira dengan populariti lagu tersebut sebelum melakukan poling pemilihan.

    Sebelumnya parti pemerintahan yang berkuasa tersebut memperingatkan sebuah suratkhabar yang menampilkan gambar presiden yang memiliki gelar doktor tersebut dengan tubuhnya yang berotot dan bertato.

    Alkohol selamatkan lelaki telanjang ini daripada beku

    Posted: 25 Mar 2011 01:00 AM PDT

    Seorang lelaki yang mabuk terlihat terkapar di bangku taman yang membeku dengan hanya mengenakan pakaian dalam dan dia berhasil selamat kerana alkohol yang dia minum.

    Aleksander Andrzej (32), dilihat berada di taman di Warsawa, Polandia, suhu ketika  itu mencapai minus 5 darjah, tapi akhirnya dia berhasil selamat dan dibawa ke hospital oleh polis.

    Pada ketika ujian pernafasan diketahui bahawa kandungan alkohol dalam tubuhnya sangat tinggi hingga mencapai 30 kali dibandingkan batasan bagi seorang pemandu

    Para doktor meyakini bahawa alkohol dalam darah yang menolongnya tidak membeku, sehingga tidak membuat lelaki tersebut menjadi sebahagian dari hiasan taman tersebut. Demikian laporrkan Orange,

    Doktor mengatakan bahawa lelaki tersebut sangat beruntung masih boleh selamat, bahkan dengan kandungan alkohol dalam tubuhnya itu bioleh menyebabkan kematian, tapi doktor mengatakan bahawa lelaki tersebut akan selamat.

    Tumpahkan Minuman ke Presiden, Peense Diadili

    Posted: 25 Mar 2011 12:00 AM PDT

    JOHANNESBURG – Seorang lelaki di Afrika Selatan kerana tidak sengaja menumpahkan minuman ke presiden kini harus diadili.

    Daryl Peense (31), mengatakan kepada pengadilan bahawa dia memang menumpahkan wiski kepada Presiden Jacob Zuma, tapi hal tersebut dikarenakan ketidaksengajaan.
    Demikian seperti dilaporkan BBC, Khamis (24/3/2011).

    Pengawal presiden, Funani Edgar Nemaenzhe, melihat bahawa Peense menuangkan minumannya dari balkon ke arah rombongan presiden yang sedang mengadakan pertemuan di Durban Juli lalu.

    Dia mengatakan, bahawa lelaki tersebut dengan sengaja menumpahkan minumannya ke arah=presiden. Hal tersebut diungkapkan di pengadilan.

    Saat insiden itu berlangsung, pengawal lainnya harus melepas jaketnya untuk melindungi sang presiden.

    Sementara pengacara terdakwa mengatakan bahawa sang presiden sendiri tidak mengeluhkan kejadian tersebut.

    "Terdakwa tidak berniat untuk mencederakan presiden," ujar Jimmy Howse.(

    Banduan Ini Dipaksa Berdiri Telanjang Selama 12 Jam

    Posted: 24 Mar 2011 11:00 PM PDT

    Tahanan di sebuah penjara Amerika Syarikat (AS) mengajukan tuntutan setelah dirinya dipaksa untuk berdiri dalam keadaan telanjang selama 12 jam, dengan tubuh hanya ditutupi dengan krim.

    Sekira 29 tahanan di penjara Whitfield County, Dalton dikhabarkan dipaksa untuk berdiri telanjang dalam keadaan cuaca dingin.

    David Bennett bersama dengan tahanan lain Jesus Gallardo melayangkan tuntutan ganti rugi sebesar USD5 juta.

    "(Insiden) itu benar-benar memalukan," ungkap Bennett dalam tuntutannya seperti dikutip Associated Press,

    Namun pihak penjara membela diri hal itu dilakukan untuk membersihkan kutu yang ada di tubuh para tahanan.
    "Ada wabah kutu yang menyerang seluruh penjara, dan seluruh penghuni penjara harus dibersihkan," ungkap Kapten Wesley Lynch  dari penjara Whitfield County.

    Lynch pun tidak tinggal diam dengan aksi ini. Dua pekerja dikhabarkan dikenakan hukum disiplin akibat insiden tersebut.

    Patung Palsu Laku 2,9 juta euro

    Posted: 24 Mar 2011 10:00 PM PDT

    TRIBUNNEWS.COM – Sebuah patung suku Indian Maya yang laku dijual seharga 2,9 juta euro pada sebuah lelong di Paris, diberitakan sebagai patung palsu.

    Rumah lelong Perancis Drouot seperti dilansir BBC berkeras bahawa patung itu asli dan sudah berumur lebih dari 1000 tahun.

    Namun menurut Institut Antropologi dan Sejarah Nasional Mexico patung itu, berbentuk sosok bertopeng dengan memegang perisai, tidak cocok dengan gaya seni kayu pada periode sejarah yang dikatakan dalam lelong itu.

    Sebanyak 66 benda lain yang juga dilelong pada hari Isnin(21/3/2011) lalu juga palsu, kata Institut Nasional Meksiko.

    Menteri Luar negeri Mexico pun sudah memberitahukan hal ini pada pejabat sejawatnya di Perancis.

    "Patung itu mencoba membuat kembali sosok gaya era pra-kolumbia di wilayah Maya di tenggara Meksico, tapi tingginya, posturnya serta gaya kaki yang menekuk dengan ikatan sepatu yang muncul bukan menunjukkan karakter budaya ini," demikian bunyi pernyataan institut itu.

    Menurut pernyataan itu, patung itu dibuat sedemikian rupa untuk memberi kesan kuno pada hasil akhirnya.

    Patung setinggi 1,65 meter itu, dijual oleh seorang kolektor kepada seorang pembeli Eropah tanpa nama, merupakan benda termahal yang dijual dalam lelang.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS