Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Penyelamatan Seorang Kanak-kanak Tersedak Tertangkap CCTV

Posted: 07 Aug 2012 09:30 PM PDT


Ini adalah saat yang menunjukkan mimpi buruk setiap orangtua paling buruk.
Sebagai orang tua Tevita dan Glory yang duduk dengan anak satu tahun mereka di McDonald, ia tiba-tiba mulai tersedak kerana memakan chip.

Anak itu berhenti bernafas, sehingga sang ibu khuatir dan sang ayah bergegas ke counter dari restoran Sydney untuk cuba dan mendapatkan bantuan dari staf.



Gambar yang luar biasa, sejumlah anggota staf dan pelanggan berkumpul di sekitar berusaha membantu. 

Nevaeh berbaring di counter , orang menggosok belakangnya penuh semangat untuk cuba dan mengeluarkan chip itu. 

Ibunya terlihat menangis melihat usaha menyelamatkan gadis kecilnya untuk terus hidup. 



Restoran manager James Hatcher mengatakan kepada Channel Nine, A Current Affair Show bahawa ketika ia mulai cuba untuk mengeluarkan chip,  Nevaeh sudah membiru. 

Dia menceritakan bagaimana ibunya bingung dia berteriak: 'Selamatkan bayi saya, dia tersedak, dia tidak bernafas." 

Staf kecemasan memberikan instruksi melalui telefon ke beberapa anggota staf McDonald. Seorang pelanggan pada bagian drive-through dari restoran juga meninggalkan keretanya untuk membantu. 

Pelanggan Naomi Donovan berkata: "Pada saat aku mengambilnya, dia lemas, benar-benar lemas, menjadi biru dia tidak bernafas. 

"Dia ada di pangkuan saya, saya menatap orang tuanya yang berteriak dan menangis." 

Anak itu akhirnya mulai bernafas lagi setelah tiga minit berusaha menyelamatkannya. 



Insiden yang terjadi bulan lalu, dan staf McDonald menerima penghargaan. 

Alergik terhadap seluar dalam?

Posted: 07 Aug 2012 09:15 PM PDT


Alergik terhadap seluar dalam? Terdengar aneh memang, namun alergi ini benar adanya. Penderita alergi ini akan merasa gatal-gatal dan kulit memerah di daerah bahagian tertentu. Bagi penderitanya, hal tersebut sangatlah menyiksa. Salah satu cara untuk mengtasi alergi ini adalah dengan tidak menggunakan bahan pembuat alergi, seperti bahan bahan polyester, cotton atau latex.
Seperti halnya dengan alergi kasut, lelaki dan wanita yang mengalami alergi ini akan menemukan diri mereka ruam dan luka akibat kain yang digunakan dalam pembuatan pakaian. Lateks dan getah di bahagian pinggang, bahan kimia yang digunakan dalam membuat kain sintetis seperti nilon dan lycra, atau resin yang dapat menyebabkan iritasi kulit di individu yang terkena.

Potongan Lego Tersangkut di Hidung Selama Tiga Tahun

Posted: 07 Aug 2012 09:00 PM PDT


Isaak Lasson akhirnya boleh bernafas dengan mudah setelah tiga tahun mempunyai masalah sinus. Penyebabnya adalah sebuah mainan lego berbentuk roda terjebak di hidungnya selama 3 tahun.
Ayahnya, Craig Lasson, mengatakan bahawa anaknya mulai mengalami kesulitan saat bernafas pada waktu anaknya itu berusia 3 tahun.
"Saya merasa begitu sedih. Isaak harus tidur dengan mulut terbuka. mencuba untuk bernafas," tutur sang ayah kepada KSL-TV.
Banyak doktor yang dikunjungi dan melihat hidung Isaak, hanya memberikannya antibiotik, tanpa memeriksa lebih seksama hidung bocah itu.
Akhirnya seorang doktor menyadari bahawa nampaknya ada benda asing yang tersangkut di hidung Isaak, dan bertanya kepada anak tersebut tentang benda itu.
"Saya menaruh spaghetti di hidung, tapi itu sudah lama," kata Isaak kepada dokter.
Tapi rupanya bukan spaghetti yang berada di hidung Isaak, melainkan bola  yang membungkus sebuah roda mainan Lego.
Meskipun Craig Lasson khuatir bahwa ia telah menjadi orangtua yang buruk kerana memerlukan tiga tahun untuk mengetahui masalah Lego yang mengganggu hidung anaknya, namun ia mengatakan bahwa dirinya senang sekarang Isaak sudah boleh makan dan tidur dengan normal.

Remaja 13 Tahun Curi Kereta Orangtua

Posted: 07 Aug 2012 08:45 PM PDT

OHIO - Mengejutkan bagaimana seorang anak laki-laki berusia 13 tahun membawa lari kereta orangtuanya. Remaja asal Ohio, Amerika Syarikat (AS) ini bahkan memandu ratusan km jauhnya menuju Kansas City dimana polis menemukannya tengah tertidur.

Polis berhasil menemukan remaja ini dan seorang temannya setelah melihat sebuah kereta mencurigakan yang mirip dengan kereta yang dinyatakan hilang oleh seorang perempuan di Ohio. 

Polis mengatakan, mereka mengetahui posisi para remaja itu setelah salah seorang diantara mereka memposting keberadaannya di jejaring sosial Facebook.

"Mereka baik-baik saja. Menurut Saya ada beberapa kesalahan yang mereka lakukan dan dengan menemukan mereka, setidaknya ini semua menjadi lebih baik," ujar petugas polis Steve Young, seperti dikutip Emirates247, Selasa (7/8/2012).

Sementara itu menurut Catherine Johnson anaknya, Cole sempat mengutarakan keinginannya untuk pergi ke California bersama temannya Raheem Harris. Catherine sendiri tidak mampu menyembunyikan keterkejutannya ketika mengetahui bahawa anaknya yang masih di bawah umur telah memandu lebih dari 650 km.

"Perjalanan yang berlangsung selama dua hari sementara tidak seorang pun menyedari keberadaan mereka itu sangat mengejutkan Saya," ujar Catherine.

Catherine juga mengatakan, pihak berwajib tidak akan menuntut ganti rugi atas insiden ini. Kereta milik Catherine pun akan ditarik untuk dibawa pulang kembali ke rumah mereka di Ohio.(rhs)

Wanita derita selepas buang bulu kemaluan

Posted: 07 Aug 2012 08:30 PM PDT


KUALA LUMPUR - Seorang wanita terpaksa menanggung kesakitan teruk selepas kemaluannya melecur selepas menjalani proses pembuangan bulu kekal di sebuah pusat kecantikan terkemuka di ibu negara pada 22 Julai lalu.
Lebih malang, mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Lee, 39, terpaksa menghabiskan kira-kira RM35,000 hingga RM55,000 untuk mengubati kecederaan melecur di bahagian alat sulitnya itu.
Bukan itu sahaja, dia juga mungkin berhadapan dengan risiko mengalami parut kekal walaupun telah menjalani rawatan tersebut.
Mengimbau kembali kejadian tersebut, Lee berkata, dia telah menjalani proses pembuangan bulu kemaluan yang dikenali sebagai Nano Light sejak enam bulan lalu dengan bayaran perkhidmatan sebanyak RM3,500.
"Dalam tempoh enam bulan, tiada sebarang masalah yang berlaku dan segalanya berjalan lancar.
"Kejadian ini hanya berlaku selepas ahli terapi yang selama ini menjalani proses pembuangan bulu untuk saya diganti dengan orang lain," katanya pada sidang akhbar di Pejabat Biro Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA, Jalan Ampang di sini semalam.

sumber : kosmo online

Cium ramai-ramai kerana bantah

Posted: 07 Aug 2012 08:15 PM PDT


LEON: Beberapa pasangan pelbagai peringkat usia bercium di luar sebuah gereja di bandar di tengah Mexico ini kerana membantah penahanan seorang lelaki kerana mencium teman wanitanya.
Tindakan itu yang diadakan tengah hari Ahad lalu, serentak dengan upacara keagamaan, menerima tepukan daripada beberapa pengunjung gereja Katolik itu. 
Manuel Berumen, pensyarah universiti berusia 38 tahun ditahan selama 12 jam Khamis lalu kerana terbabit dalam perbuatan tidak bermoral di tempat awam ketika berjalan bersama-sama teman wanitanya di dataran berhampiran. - AFP

sumber : myMetro

Lelaki pembunuh ‘pontianak’ ditangkap

Posted: 07 Aug 2012 08:00 PM PDT


SYDNEY: Polis Australia semalam mendakwa seorang lelaki berhubung kes pembunuhan sembilan tahun lalu.
Pembunuhan itu membabitkan seorang pelacur lelaki yang mengaku dirinya pontianak dan didakwa merogol dan menggigit hingga putus sebahagian lidah mangsa. 
Shane Chartres-Abbott, 28, ditembak mati di depan teman wanitanya yang hamil di luar kediamannya di Melbourne pada Jun 2003.

Chartres-Abbott, pelacur yang berdepan dengan perbicaraan ketika itu, dituduh merogol seorang pelanggan wanita, menggigit hingga putus lidahnya selepas didakwa memberitahunya bahawa dia adalah pontianak yang sudah berusia 200 tahun dan meminum darah manusia untuk terus hidup.



Dia mengaku tidak bersalah dalam kes itu dengan berkata, dia menjadi mangsa wanita berkenaan yang secara sulit membentuknya untuk berlakon dalam 'filem pembunuhan sebenar' dan akan berakhir dengan kematiannya.

Polis berkata, mereka mencatatkan kemajuan penting dalam siasatan terhadap kes itu dengan penangkapan Warren Shae, 40, yang mereka dakwa membunuh Chartres-Abbott. - AFP


sumber : myMetro

Lelaki Sierra Leon tipu wanita di laman web sosial ditahan

Posted: 07 Aug 2012 07:45 PM PDT


CHON BURI: Polis Thailand menahan seorang warga Sierra Leone atas tuduhan menipu wanita yang ditemui melalui laman web sosial, semalam.
Koroma Idaza yang menggunakan nama Ken David dan Somsak, 34, ditahan di sebuah restoran di daerah Bang Lamung. 
Polis berkata, waran tangkap dikeluarkan apabila beberapa wanita mengadu dia menipu dengan meminta mangsa menghantar wang kepadanya.

Dia akan memberitahu mangsa dia mahu memberikan hadiah tetapi meminta mereka memindahkan wang kepadanya untuk menanggung kos pembayaran cukai hadiah itu.



Menurut polis lagi, lelaki itu menyamar sebagai lelaki kulit putih bangsa Amerika. - Bangkok Post


sumber : myMetro

Mangsa ditemui di FB diberi dadah sebelum dirogol

Posted: 07 Aug 2012 07:30 PM PDT


SINGAPURA: Dengan memberi dadah untuk melemahkan mangsanya, Azuar Ahamad, 41, mengambil kesempatan ke atas 22 wanita yang ditemui di aplikasi Facebook yang dinamakan SpeedDate.
Azuar akan menghubungi mangsanya, berusia antara 18 dan 41, menggunakan aplikasi temu janji itu dan membawa mereka ke kelab malam, memberi mereka dadah dan kemudian melakukan serangan seksual, sebelum menghantar mereka pulang. 
Azuar, juga merakam video ketika merogol sebahagian mangsanya menggunakan dua telefon bimbit miliknya.

Semalam, eksekutif logistik itu mengaku bersalah merogol tiga wanita dan menyerang secara seksual mangsa keempat antara Julai 2008 dan Ogos 2009. -Straits Times


sumber : myMetro

Nenek diseksa perompak

Posted: 07 Aug 2012 07:15 PM PDT


SURREY: Seorang nenek mengalami pengalaman paling menakutkan sepanjang hidupnya apabila perompak memecah masuk rumahnya berharga �7 juta (RM35 juta), Jumaat lalu.
Francoise Jansen, 73, dicurah dengan air panas di belakang badannya selepas pakaiannya ditanggalkan oleh lelaki berkenaan yang mengancam untuk memotong jarinya sekiranya dia enggan membuka sebuah peti simpanan. 
Kedua-dua lelaki bertopeng itu menggunakan tangga untuk memasuki rumah berkenaan menerusi tingkap bilik tidur.

Mereka kemudian turun ke bawah. Ketika itu, Francoise yang asyik menonton acara Sukan Olimpik di televisyen.



Selepas mengambil barang kemas bernilai lebih �150,000 (RM750,000) dari satu peti simpanan, perompak itu memaksa dia membuka satu lagi, yang lebih besar, di bawah tangga.


Bagaimanapun, peti itu yang kosong dan tidak digunakan sejak 12 tahun lalu, tidak boleh dibuka oleh Francoise meskipun dia masih ingat nombor kombinasinya.

Ia membawa kepada pengalaman pahit dan menakutkan selama tiga jam apabila perompak itu menggunakan teknik 'waterboarding' bentuk penyeksaan yang membuatkan mangsa merasa seolah-olah akan lemas di dalam air.

Lelaki itu mengambil seluar dalam dari bilik tidur mangsa dan menyumbat secara paksa ke dalam mulut wanita itu sebelum mengheretnya ke bilik mandi.

Mereka kemudian menarik kepalanya ke belakang, menutup mukanya dengan tuala dan membiarkan air mengalir dari kepala paip menimpa mukanya.

"Mereka melakukannya tiga kali tetapi saya memang tidak boleh membuka peti itu. Saya memberitahu mereka berulang kali bahawa peti itu kosong tetapi mereka tidak mempercayainya," kata Francoise.

Wanita itu yang tinggal di sebuah estet persendirian di Weybridge, Surrey, memberitahu akhbar Daily Mail: "Saya benar-benar ketakutan. Saya merasakan mereka akan membunuh saya.

Rumah enam biliknya dirompak beberapa minggu sebelum serangan Jumaat lalu dan polis Surrey percaya, perompak itu tahu mengenai kedudukan dua peti simpanan berkenaan.

Francoise berkata, perompak itu mula menyerangnya di bilik tidur.

"Seorang daripada mereka menekan kepala saya ke atas tilam sementara seorang lagi turun ke tempat peti simpanan.

"Dia berulang kali bertanya sama ada saya mempunyai wang dan saya kata tidak ada.

"Ketika berada di atas katil, saya cuba menekan butang kecemasan. Ia tidak jauh tetapi mereka melihat saya cuba berbuat demikian. Ia menyebabkan mereka marah," kata Francoise.

Perompak itu mengambil cerek dari dapur dan menuang air panas pada belakang dan lengannya tetapi Francoise masih tidak boleh membuka peti simpanan itu.

Seorang perompak mengancam memotong jari wanita itu dengan kacip tetapi rakannya menjerit: "Jangan. Ia akan menyebabkan dia mati."

Francoise berkata: "Mereka mengikat saya pada penyangkut tuala dengan kabel yang mereka cabut dari sebuah radio. Mereka memotong seluar dan kemeja-T saya dengan gunting.

"Saya menggigil kerana menyangka mereka akan merogol saya. Saya terus berdoa.

"Saya separuh pengsan tetapi akhirnya menyedari mereka sudah melarikan diri," kata wanita itu. - DM


sumber : myMetro

500 duri landak terpacak pada muka anjing

Posted: 07 Aug 2012 07:00 PM PDT


NORMAN: Bella Mae, anjing bulldog berusia tiga tahun dari Oklahoma, mempelajari sesuatu yang mungkin tidak akan dilupakannya selepas diserang seekor landak hingga menyebabkan 500 duri landak melekat pada mukanya.
Doktor veterinar di Norman menjalankan pembedahan untuk membuang duri berkenaan dari kepala dan kaki anjing itu.


Mereka percaya sebahagian duri berkenaan masih berada di dalam tubuh Bella Mae meskipun anjing itu kini pulih daripada serangan itu.

Jerry dan isteri, Allison Noles memberitahu stesen televisyen KWTV bahawa anjing itu bermain dengan haiwan peliharaan mereka yang lain berhampiran kolam keluarga itu apabila mereka berdepan dengan seekor landak.



Keluarga itu percaya landak terbabit berada di kolam mereka untuk meminum air yang kini sukar didapati di Oklahoma.


Pasangan itu yakin Bella Mae berada terlalu rapat dan mencetuskan kemarahan landak berkenaan, menyebabkan ia melancarkan serangan.

Doktor veterinar di Pusat Kesemasan Untuk Haiwan, Leonardo Baez memberitahu KWTV, dia belum pernah melihat serangan landak sebegitu teruk ke atas haiwan peliharaan. - DM


sumber : mymetro

Diperkosa ‘pegawai jabatan agama’

Posted: 07 Aug 2012 06:45 PM PDT


KOTA BHARU: Akibat terpedaya dengan helah dua lelaki yang menyamar sebagai pegawai jabatan agama, seorang remaja berusia 16 tahun menjadi mangsa lima lelaki yang merogolnya bergilir-gilir di sebuah rumah kosong di Tanjung Mas, Ahad lalu.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan, Asisten Komisioner, Lai Yong Heng berkata, sebelum dirogol, mangsa bertemu teman lelakinya di bawah Jambatan Tanjung Mas, di sini pada jam 2 pagi dan ketika berbual, dua lelaki datang memperkenalkan diri sebagai pegawai jabatan agama.

Katanya, suspek mengugut mahu membawa mangsa dan teman lelakinya ke balai polis dan pejabat agama kerana melakukan maksiat. "Bagaimanapun, teman lelaki mangsa memberitahu mereka hanya berbual dan tidak melakukan maksiat.


"Suspek menyuruh teman lelaki mangsa pulang manakala mangsa akan dibawa ke balai polis oleh mereka," katanya.

Menurutnya, mangsa dan teman lelakinya mempercayai kedua-dua suspek kerana melihat mereka mengeluarkan kad namun tidak pasti sama ada kad jabatan agama atau sebaliknya kerana keadaan di bawah jambatan gelap.


"Teman lelaki mangsa pulang ke rumah seorang diri manakala mangsa dibawa dengan motosikal oleh seorang suspek ke sebuah rumah kosong sebelum dirogol bergilir-gilir oleh dua suspek berkenaan dan tiga lagi lelaki tidak dikenali," katanya.



Lai berkata, semua suspek sedang diburu dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

"Suspek menggunakan modus operandi menunjukkan kad kuasa palsu jabatan kerajaan untuk merogol. "Sehubungan itu, saya menasihatkan orang ramai supaya memastikan terlebih dahulu kad kuasa yang ditunjukkan adalah benar atau sebaliknya dan jika terdapat sebarang keraguan, laporkan terus dengan balai polis berdekatan," katanya.


sumber : myMetro

Janda cair ayat cinta Nigeria

Posted: 07 Aug 2012 06:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: Enam lelaki warga Nigeria yang memberi cinta palsu kepada seorang janda melalui laman sosial facebook hingga mendorongnya menyerahkan wang lebih RM10,000 ditahan selepas mangsa membuat laporan polis sebaik menyedari ditipu.
Lelaki terbabit dikatakan menghantar kata-kata manis berbaur cinta ke facebook mangsa menyebabkan janda berkenaan 'mabuk' cinta walaupun ketika itu mereka baru tiga bulan berkenalan. 
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Izany Abdul Ghani berkata, mangsa berusia 54 tahun yang juga eksekutif sebuah syarikat swasta mula berkenalan dengan suspek pada Jun lalu melalui laman sosial facebook.

Menurutnya, selepas beberapa bulan berkenalan dan pasti mangsa benar-benar sudah jatuh cinta, suspek dikatakan mula memasang perangkap kononnya dia mahu menghantar hadiah berharga sebagai menghargai hubungan mereka.



"Bagaimanapun, barang dijanjikan tidak kunjung tiba sebaliknya mangsa menanggung pelbagai kos kiriman berjumlah lebih RM10,000 sebelum menyedari tertipu dan tampil membuat laporan polis.


sumber : myMetro

Mengamuk isteri ke bazar

Posted: 07 Aug 2012 06:15 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang isteri bukan saja dilibas dengan penyangkut baju, malah kepalanya dipijak selain badannya disepak terajang suaminya dalam kejadian di rumah mereka di Sungai Ramal, di sini, kelmarin.
Suri rumah berusia 35 tahun menerima azab itu apabila suaminya berusia lewat 30-an mengamuk hanya kerana isterinya keluar membeli makanan di bazar Ramadan berhampiran kediaman mereka, jam 5 petang.

Akibat kejadian itu, mangsa cedera di kepala dan badan sebelum membuat laporan di Balai Polis Kajang.


Menurut sumber, ketika kejadian, mangsa yang sedang menukar lampin anak lelaki mereka berusia empat bulan dihampiri suaminya yang baru pulang bekerja.

sumber : myMetro

Di tinggal isteri muda hampir setahun

Posted: 07 Aug 2012 06:00 PM PDT


KOTA BHARU: "Saya bertanya kenapa dia sanggup tinggalkan suami begitu saja dan dia jawab, dia tidak mampu lagi menjaga suaminya. Malah, dia suruh kami tunggu saja surat mahkamah (tuntutan cerai)."
Itu kata Mat Yakob Salleh, 61, mengenai tindakan kakak iparnya yang tergamak meninggalkan suami, Mahmud Hamid, 63, sejak sembilan bulan lalu selepas pasangan hidupnya itu lumpuh dan tidak dapat bercakap akibat serangan angin ahmar.
Menurutnya, akibat tindakan wanita berusia 38 tahun itu, abang tirinya kini dijaga ibu mereka, Siti Liah Tahir, 83, yang sudah tua dan uzur di Kampung Panji, di sini.

"Kami terkilan kerana begitu mudahnya dia meninggalkan suami dan mengabaikan tanggungjawab sebagai isteri," katanya ketika ditemui.



Mat Yakob berkata, Mahmud dan isterinya hidup sebagai suami isteri selama 15 tahun dan kehidupan mereka pada mulanya bahagia dengan dikurniakan tiga anak berusia antara lapan dan 14 tahun.


sumber : myMetro

Melutut mahu sembunyi

Posted: 07 Aug 2012 05:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: "Dia (suspek) melutut sambil merayu meminta bantuan untuk bersembunyi di dalam rumah saya," kata pemilik rumah yang enggan dikenali berusia 40-an.
Beliau berkata demikian ketika menceritakan kejadian dia dirayu seorang wanita berusia lewat 20-an yang cedera dan menjadi buruan polis dalam kejadian jam 2 petang di rumahnya di Jinjang Selatan, di sini, semalam.

Menurutnya, dia tidak sampai hati melihat wanita itu dalam keadaan kesakitan dan berlumuran darah membenarkannya bersembunyi di dalam rumah.


"Saya bagaimanapun menjadi gelisah selepas membenarkan dia masuk ke dalam rumah. Saya kemudian menghubungi anak lelaki yang bekerja dan menceritakan apa yang berlaku.

"Anak saya menasihatkan supaya mengunci semua pintu dan tingkap rumah sebelum menunggunya pulang," katanya.


Katanya, selepas dinasihatkan berulang-kali, dia akur untuk menghubungi polis dan melaporkan kejadian itu.



"Kira-kira 20 minit kemudian, pasukan polis datang ke rumah dan menahan wanita terbabit," katanya.

Menurut sumber, sebelum kejadian, wanita terbabit bersama tiga lagi rakannya berusia antara 20 hingga 30 tahun dilaporkan melarikan sebuah kereta Volkswagen GTI di Ampang Jaya sebelum pemiliknya melaporkan kehilangan kenderaannya. "Pihak berkuasa kemudian mengesan kedudukan kenderaan itu menggunakan Sistem Pengesanan Global (GPS) dan mendapati kenderaan itu sedang bergerak di Jalan Duta," katanya.


"Sepasukan polis kemudian dimaklumkan mengenai kejadian itu dan bergegas ke Jalan Duta untuk menghalang kenderaan itu," katanya.

Sumber berkata, suspek dan rakannya merempuh sekatan berkenaan menyebabkan polis terpaksa melepaskan tembakan amaran.


"Menyedari dikejar polis, kumpulan itu memecut laju. Suspek yang gagal mengawal kenderaan terbabas sebelum merempuh pagar sebuah rumah di Jinjang Selatan.


"Dua lelaki yang gagal keluar daripada kereta itu dicekup serta-merta manakala wanita berkenaan dan seorang lagi rakannya sempat melarikan diri," katanya.


Katanya, disebabkan tercedera, mangsa kemudian meminta bantuan daripada pemilik sebuah rumah di kawasan berkenaan untuk berlindung dari buruan polis.


Menurutnya, mangsa hanya mampu berlindung hampir 20 minit di rumah itu sebelum pemiliknya menghubungi polis memaklumkan perkara itu menyebabkan wanita terbabit dicekup.


Wanita itu kemudian dihantar ke hospital berhampiran untuk rawatan manakala dua lagi rakannya dibawa ke balai polis untuk siasatan dan tindakan lanjut.


Difahamkan, rakan suspek belum dicekup dan usaha memburu giat dijalankan.


Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Arasa mengesahkan penahanan terbabit.


sumber : myMetro

Brett Marie Christian, 15, menderita leukemia ingin menari sebelum meninggal dunia

Posted: 07 Aug 2012 05:30 PM PDT


Brett Marie Christian, 15, menderita leukemia dan prognosis yang teruk. Dia sedang tenat, tapi sebelum dia meninggal, dia ingin melakukan tarian terakhir tapi dia terlalu sakit untuk pergi ke Homecoming Dance.
Jadi teman-teman sekelasnya membuat permintaan terakhirnya menjadi kenyataan dan membawa pesta tarian padanya. Dan begitulah pesta tarian Sekola Palmyra diadakan lebih awal tahun ini di Monarch, Lincoln, di mana orang - orang berada diambang maut.

Dia mengenakan gaun pink dan dengan rambutnya ikal. Dia melakukan manikur dan pedikur terakhirnya. Teman tariannya membelikan korset dan kalung.Brett dan Treyton Carter melakukan tarian pertama di ruang pesta, dengan 50 atau lebih dari teman sekelas mereka yang berpakaian pesta.

Miss Christian dimahkota ratu pesta tarian pada malam Sabtu dan meninggal tiga hari kemudian dengan seluruh keluarganya berada di sekitarnya. "Ada banyak hal yang dia mahu, Menikah, punya anak, dan menjadi tua ,Tapi dia hanya ingin melakukan tarian yang terakhir kalinya".

Wanita cantik jadi pemungut barang bekas di China

Posted: 07 Aug 2012 05:15 PM PDT

Sebagai negara dengan jumlah penduduk terbesar di dunia, maka persaingan untuk mendapatkan tenaga kerja di China amat sangat susah dan sulit. Rupa yang cantik dan menawan belum tentu menjamin seseorang mendapat pekerjaan yang layak di China.

Seperti yang terjadi pada gadis cantik yang tidak mahu disebutkan namanya saat ditemui oleh seorang kawan di Nanjing. Dia terpaksa menjadi pemungut barang bekas kerana tidak mendapatkan pekerjaan walaupun dia lulusan sekolah menengah atas.





Source : http://www.unikaneh.com

8 Perfume beraroma aneh yang pernah beredar di dunia

Posted: 07 Aug 2012 05:00 PM PDT

Parfume diciptakan untuk memberikan aroma yang harum bagi penggunanya. Tetapi, hal itu tidak berlaku bagi dlapan parfum berikut.
Aromanya berbeza, cenderung ekstrem, dan tidak membuat penggunanya menjadi lebih wangi.

Aroma burger
Pada 2008, tempat makan siap saji, Burger King melancarkan cologne beraroma daging seharga kurang dari US $4 yang dinamakan "Flame". Flame dipromosikan sebagai aroma daging bakar. Boleh dibeli melalui website mereka.


Aroma darah
Secretions Magnifique dari Etat Libre d"Orange juga mengeluarkan koleksi parfume beraroma ekstrem, iaitu, keringat, darah, air mani dan ludah. Parfum tersebut hanya dijual di Henri Bendel Department Store, New York.

Parfume cat
Wode Paint adalah parfume pertama yang warnanya terlihat jelas diciptkan oleh Boudicca. Parfum ini akan meninggalkan warna biru jika disemprotkan. Kulit pun akan berwarna biru tetapi lama kelamaan warna tersebut akan menghilang. Tersedia juga parfume yang tidak berwarna yaitu Wode Scent.

Aroma lobster
Aroma parfume lain keluaran Demeter Fragrance Library adalah, parfume lobster. Kombinasi aromanya iaitu laut, daging lobster manis, dan ditambah sedikit mentega.

Aroma ganja
Menurut penciptanya, Cannabis Santal Eau de Parfum memiliki aroma yang berkarakter kayu. Aromanya merupakan campuran akar pohon ganja, cokelat, vetiver, dan vanila musk yang menciptakan aroma sensual.


Aroma rumah duka
Demeter Fragrance Library menjadikan aroma aneh dan eksentrik dalam bentuk cologne, shower gel dan body lotion. Mereka menjadikan bau aneh iaitu rumah duka, menjadi serangkain produk perawatan kulit dan pewangi tubuh.

Aromanya merupkan campuran bunga lili, anyelir, gladiol, krisan dengan sedikit mahoni dan sedikit aroma oriental, baunya seperti pemakaman terakhir yang Anda hadiri.

Aroma keju
Pada 2006, pembuat keju Stilton merilis koleksi parfume ciptaannya. Parfume yang dikenal dengan nama "Eau de Stilton", memiliki aroma unik. Wewangian ini terinspirasi dari aroma tajam yang dihasilkan blue cheese. Meski aroma kejunya cukup menonjol, namun saat disemburkan parfume ini juga mengeluarkan aroma buah-buahan yang segar.


Aroma vulva
Vulva Original adalah produk parfume yang memiliki aroma spesifik iaitu beraroma. Aromanya sengaja dimaksudkan untuk merangsang penggunanya dan bukan menarik perhatian orang lain. Vulva Original dirancang untuk penggunanya agar lebih merasa sensual, cukup dititiskan pada kulit untuk dihirup beberapa saat kemudian.



sumber : Tobatabo

Gila punya suami,tayang sepanduk lucah undang bintang bola sepak untuk berasmara dengan isterinya

Posted: 07 Aug 2012 04:45 PM PDT

Gila punya suami...


GOLD COAST - Liga Bola Sepak Australia (AFL) meminta saluran televisyen tempatan, Ten Network memberi penjelasan mengapa ia menyiarkan sepanduk lucah seorang penonton yang mengundang seorang bintang bola sepak untuk berasmara dengan isterinya, lapor sebuah akhbar semalam.

Sepanduk tersebut dikibarkan seorang penyokong pasukan bola sepak tempatan, Cats semasa satu perlawanan bola sepak yang disiarkan secara langsung dari sebuah stadium di sini semalam.

"Paul Chapman saya rela anda meniduri isteri saya," kata tulisan pada sepanduk tersebut.

Chapman ialah bintang bola sepak yang bermain untuk pasukan Cats.

Kejadian itu menimbulkan kemarahan orang ramai terutamanya pertubuhan bukan kerajaan yang menganggap perbuatan lelaki itu telah menjatuhkan maruah wanita.

Ten Network dalam penjelasannya menyatakan, insiden tersebut tidak disengajakan dan memberi jaminan bahawa ia tidak akan berulang pada masa hadapan. - Agensi

Penggemar Ejek Logo Baru Yves Saint Laurent

Posted: 07 Aug 2012 04:30 PM PDT


Brand ternama asal Paris, Yves Saint Laurent telah berganti nama menjadi Saint Laurent Paris. Namun sayang, kemunculan logo barunya mendapat ejekan dari para penggemarnya.
 
Setelah kepergian sang pendirinya, Yves Saint Laurent yang meninggal 2008 lalu luxury brand ini kini telah mendapat pimpinan baru.  Hedi Slimane, creative director terbaru yang berusaha memberi penyegaran dengan mengganti nama dan logo klasik dari lini ready-to- wear ini menjadi Saint Laurent Paris.
 
Slimane berusaha untuk melakukan makeover dengan mengganti logo monokromatik YSL yang telah digunakan lebih dari setengah abad ini dengan sesuatu yang lebih segar.


Packaging baru, dengan huruf sederhana dan warna putih di depan background hitam ini telah menuai kritik dari berbagai pihak. Tak terkecuali lewat jejaring sosial Facebook.
 
Para penggemar menuangkan rasa tak puasnya dengan menyebut logo baru tersebut membosankan, murahan, dan merendahkan. Namun, ada juga yang mengatakan bahwa logo tersebut sangat elegan dan mendiang Yves Saint Laurent tak akan kecewa melihatnya, demikian seperti dilansir Dailymail.
 
Meski logo sebelumnya masih dicantumkan di produk beg tangan, lipstik dan kasut, tak ada kepastian apakah logo barunya akan digunakan secara lebih luas.
(tty)

Kanak-kanak 5 tahun ini lakukan tugas harian membantu ibunya yang lumpuh

Posted: 07 Aug 2012 04:15 PM PDT


NGAJUK- Kesibukan Aditya (5) tidak seperti anak seusianya. Sejak pagi hari dia ini harus membantu membersihkan rumah, mencuci piring, dan mencuci pakaian seperti orang dewasa.

Belum lagi merawat Sunarti, sang ibu. Namun sesekali jika semua pekerjaan sudah selesai, Aditya baru boleh bermain dengan teman-teman sebayanya. Akan tetapi ketika sedang bekerja, Aditya tidak pernah mahu diajak bermain.

Inilah aktiviti yang dilakukan Aditya sejak ibunya menderita lumpuh. Perhatian yang luas dari masyarakat, akhirnya Aditya menerima bantuan dari berbagai pihak.

Sejak diberitakan di sejumlah media, bantuan seperti beras dan wang terus mengalir ke rumah kanak-kanak ini, Selasa (19/4/2011).

Tak ingin ketinggalan, warga di sekitar tempat Aditya tinggal juga terus mengusahakan sejumlah bantuan kepada pemerintah kecamatan dan kabupaten nganjuk, di antaranya rawatan bagi Sunarti.

Selain itu, warga juga mengusahakan agar Aditya dapat masuk ke sekolah TK kanak-kanak ini sangat ingin bersekolah seperti teman-temannya.

"Saya sangat ingin masuk sekolah namun ibu tak punya biaya," kata dia ..

Agung, ketua RT dan warga di sekitar tempat Aditya tinggal merancang akan mengupayakan agar impiannya bersekolah dan mengaji dapat terlaksana. Warga berharap pemerintah mahu turun tangan dalam masa penerimaan pelajar baru mendatang, sehingga Aditya boleh bersekolah .

Sumber :http://www.okezone.com/

[Pelik] Takut tak dapat jodoh sanggup separuh bogel ditepi jalan

Posted: 07 Aug 2012 04:00 PM PDT

Mungkin kerana pesatnya industri di China membuat ramai kaum wanita  berpelajaran menjadi wanita berkarier. Sehingga sebahagian besar waktu  mereka miliki dihabiskan di pejabat untuk bekerja dan ini membuat ramai diantara mereka yang masih lagi belum berkahwin Mungkin ilustrasi tersebut merupakan salah satu sebab timbulnya ketakutan di fikiran  wanita berkarier takut tidak mendapatkan jodoh.

Sampainya berlaku satu kejadian yang pelik.Mereka ini sanggup mempamerkan tubuh mereka untuk mencari jodoh.Mereka menari nari menarik perhatian khalayak umum yang melintasi jalan.

Sekumpulan perempuan menari dengan separuh telanjang dan mengenakan topeng, menimbulkan kontroversi di China. Mereka menari dan berjoget di jalan dengan hanya mengenakan pakaian dalam. Tujuannnya untuk mencari suami . Lapan perempuan itu mengatakan mereka melakukan hal itu kerana merasa tertekan oleh desakan keluarga mereka untuk segera mencari suami sebelum terlambat.

Setelah ramai orang yang berhenti menonton mereka maka para wanita inipun melepas pakaian mereka satu per satu hingga hampir bogel sambili berteriak "nikahi aku, nikahi kami".Mereka juga membawa sepanduk yang bertuliskan "nikahi kami segera"

Hanya mengenakan bra dan seluar dalam. Gadis-gadis ini menari sambil memberikan kertas berisi data diri mereka dan syarat laki-laki yang mereka pilih untuk dinikahi, seperti dilaporkan Guangzhou Daily.

Mereka juga memegang papan bertuliskan, "Lelaki, Nikahi Aku!", "Ibuku Mendesak Saya Segera Menikah!", dan "Waktu Terbatas, Cepat!". Dengan menyebut diri sebagai 'Crazy Beauties', perempuan ini sengaja melakukan aksinya bertepatan dengan Hari Wanita Sedunia yang jatuh setiap 10 March.

Pemimpin mereka Xing Zi mengatakan, "Kami merancang untuk menjadikan ini sebagai satu deklarasi. Hal ini untuk membuktikan bahawa kami punya cukup rasa percaya diri dan tekad." Salah seorang peserta, Xiao Xuan menambahkan, "Kami mengira bahawa kami ini cantik tapi tetap saja tak boleh menemukan Mr Rights. Umur kami juga sudah  30 tahun, sehingga kami harus berbuat sesuatu."

 Ali Nerd pula  mengatakan ibunya nyaris membuatnya gila. "Dia membebel kepada saya sepanjang hari dan mendesak saya untuk segera berkahwin," katanya. Penampilan para perempuan ini menarik perhatian ramai orang. Mereka ramai-ramai menonton, bertepuk tangan, dan mengambil gambar mereka .-ruanghati.com




Penjenayah ni bernama Beezow Doo-doo Zopittybop-Bop-Bop

Posted: 07 Aug 2012 11:00 AM PDT


Kita seringkali mengalami kesulitan untuk mengingat nama seseorang, namun tentunya anda akan lebih kebingungan saat berusaha mengingat nama lelaki yang satu ini.

Beezow Doo-doo Zopittybop-Bop-Bop, seorang lelaki berusia 30 tahun dari Wisconsin, ditangkap polis setempat atas tuduhan narkoba dan kepemilikan senjata api pada hari Rabu (04/01) lalu.

Sebelumnya dikenal sebagai Jeffrey Wilschke, sampai akhirnya ia memutuskan untuk mengubah namanya secara hukum menjadi Beezow Doo Doo-Zopittybop-Bop-Bop.

Zoopittybop-Bop-Bop didakwa membawa senjata api, serta kepemilikan ganja dan pelanggaran masa percubaan.

Dikutip dari Mail Online, menurut catatan pengadilan yang diperoleh oleh Capital Times, Zoopittybop-Bop-Bop lahir dengan nama Jeffrey Drew Wilschke. Dia secara legal mengubah namanya menjadi Beezow Doo Doo-Zoopittybop-Bop-Bop pada Oktober tahun 2011 lalu.

Pihak berwajib melakukan penangkapan terhadap Zopittybop-Bop-Bop setelah tetangganya mengeluhkan kebiasaannya 'minum serta penggunaan ubat berlebihan' di sekitar taman setempat, menurut laporan polis  Madison.

[Pelik] Alat bantuan pendengaran dipasang di gigi

Posted: 07 Aug 2012 10:30 AM PDT

Berbeza dengan alat bantu dengar konvensional yang dimasukkan ke liang telinga, kini tersedia alat bantu dengar moden yang dipasang di gigi sehingga tidak akan mengganggu penampilan.

Alat bantu dengar t yang disebut SoundBite ini bekerja dengan mengantarkan suara lewat tulang rahang ke dalam telinga. Alat berukuran kecil ini diletakkan di bahagian atas kanan atau kiri geraham. Soal ukuran tidak perlu khuatir karena tiap alat didesain khusus (custom) pada tiap pesakit.

Jika alat bantu dengar konvensional menggunakan hantaran udara untuk meningkatkan volume suara yang ada di udara, SoundBite menggunakan pendekatan konduksi tulang. Alat ini akan mengirimkan getaran suara melalui gigi dan tulang secara langsung ke koklea melewati telinga tengah dan dalam.

Perusahaan pembuat alat ini, Sonitus Medical, mengatakan, mekanisme penggunaan konduksi tulang ini merupakan yang pertama kali dipakai dalam alat tanpa bedah. SoundBite kini sudah diluluskan badan kesihatan di seluruh Eropa.

Walaupun terlihat nyaman, The Royal National Institute for Deaf People, Britain, mengatakan, alat ini belum tentu sesuai untuk semua orang yang memiliki masalah pendengaran.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS