Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Apabila Artis Jahil Agama

Posted: 03 Apr 2012 09:49 PM PDT

Tak kisah apa jenis kerjaya yang anda ceburi, ilmu serta didikan asas agama merupakan perkara yang wajib dijadikan pegangan bagi setiap umat Islam. Cuma, apabila seseorang itu menjadi artis, segala tindak tanduknya akan menjadi perhatian orang ramai pula.

Akur dengan situasi sebegini, artis sepatutnya lebih sensitif dengan isu berkaitan agama, atau kalau kurang pandai, sepatutnya dia mencari seseorang yang arif bagi mendapatkan khidmat nasihat.

Apa yang terjadi di sebuah majlis pernikahan seorang artis baru-baru ini menyentuh sensitiviti segelintir orang yang perasan dengan kejahilan artis ini. Sebenarnya, niat artis itu untuk mendirikan rumah tangga memang dialu-alukan dan menjadi berita gembira bagi seluruh peminat. Tetapi, sayang 1000 kali sayang apabila artis ini tidak menutup aurat ketika melangsungkan majlis pernikahannya di sebuah masjid yang bertempat di sebuah bukit.

Lagipun, majlis pernikahan tempoh hari merupakan pengalaman kali kedua buat artis ini. Dah tua sangat sampai boleh terlupa ke? Yang peliknya, tiada ke ahli jawatawankuasa masjid yang menegur pemakaian artis ini, atau malu nak tegur sampai biarkan je perkara sebegini terjadi?

OHBULAN! membelek beberapa lagi keping gambar pernikahan artis itu dan mendapati kesemua rakan artis yang hadir pada majlis pernikahannya menutup aurat. Nasib baik mereka tahu menghormati kesucian rumah ibadah!

Foto Sekadar Hiasan.

Laporan Polis: Isu Pukul Pengunjung Pub, Pengacara Rancangan Hiburan Dituduh!

Posted: 03 Apr 2012 03:29 PM PDT

Kecoh di sebuah blog gosip tempatan apabila 2 keping foto bukti laporan polis mangsa terhadap seorang wanita dipercayai pengacara sebuah rancangan hiburan dituduh mengasarinya di sebuah pub di Kuala Lumpur.

Sebelum ini, pengacara tersebut telah menafikan mengenai tuduhan yang dilemparkan padanya namun 2 keping bukti yang dipercayai laporan mangsa kepada polis telah menunjukkan cerita yang berlainan. Dalam laporan tersebut, tertulis kenyataan berbunyi "rupa-rupanya perempuan yang menyepak saya adalah D*** pengacara M****i".

Beberapa komen pengunjung blog hiburan tersebut juga telah membuat spekulasi mengatakan bahawa pengacara rancangan hiburan yang dipercayai terlibat ialah Dira.

Apa pun, selagi polis belum mengesahkan laporan tersebut, kita jangan tuduh sembarangan ya. Mari kita tunggu dan lihat! Dibawah ialah 2 keping foto bukti dipercayai laporan polis mangsa.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Nadia Mustafar Disamun Dan Mengalami Kerugian RM20,000

Posted: 03 Apr 2012 04:29 AM PDT

NADIA MUSTAFAR DISAMUN

Nadia Mustafar atau nama sebenarnya Siti Naziyah Sheikh Mustafa telah kerugian RM20,000 selepas dia disamun dua lelaki bermotosikal di tempat letak kereta Pasar Pudu, Kuala Lumpur kelmarin (2 April 2012).

Akhbar tabloid Harian Metro hari ini melaporkan, dalam kejadian yang berlaku pada pukul 1 petang itu, Nadia berada bersama anak keduanya di dalam kereta Toyota Camry sebelum seorang lelaki tidak dikenali dan masih memakai topi keledar membuka pintu dan membawa lari beg tangan Nadia yang diletakkan di tempat duduk penumpang hadapan.

Nadia yang ditemui oleh pihak media selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis (IPD) Dang Wangi berkata, dia yang terkejut dengan tindakan dua lelaki itu pantas keluar dari kereta dan menjerit meminta tolong. Walau bagaimanapun, beberapa orang awam di situ gagal mengejar dua lelaki terbabit yang memecut laju motosikal mereka.

"Saya baru tiba di tempat letak kereta pasar itu apabila tiba-tiba dua lelaki berhenti di sebelah pintu kiri saya sebelum seorang daripada mereka membuka pintu dan melarikan beg tangan saya.

"Di dalam beg itu ada tiga beg kecil masing-masing berisi wang perniagaan RM18,000 manakala dua lagi wang perbelanjaan diri dan dokumen peribadi,"

Menurut Nadia, dia terkilan dengan kejadian yang menimpanya itu kerana wang yang dilarikan perompak itu adalah hasil pendapatan 13 hari membuka gerai jualan di Pusat Kraf Negara.

"Wang itu hasil pendapatan berniaga yang sebahagiannya saya mahu bayar gaji enam pekerja,"

Kepada Nadia Mustafar, kami tumpang simpati atas apa yang berlaku ini terhadap anda ini dan syukur anda tidak diapa-apakan. Kepada anda, jadikan apa yang berlaku ini sebagai pengajaran agar sentiasa berhati-hati dan berwaspada dalam apa juga keadaan lebih-lebih lagi sewaktu membawa banyak duit kerana anda pastinya diperhatikan.

OMG: Koleksi gambar mayat para pendaki Gunung Everest yang dibiarkan~

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


The V Squad Program Percutian Impian Kanak-Kanak

Posted: 03 Apr 2012 06:38 PM PDT

THE V SQUAD
Rancangan percutian impian kanak-kanak

Sebut tentang rancangan percutian, pasti ada yang memikirkan hanya si pengacara bakal bergembira, menceritakan pengalaman sendiri dan menunjukkan anda tempat menarik di kaca TV. Bunyinya seperti rancangan lain yang "cliché" namun Saluran Ceria Anda, ntv7 akan membawakan anda sebuah rancangan berformat segar di dalam rancangan berbentuk percutian terbarunya, The V Squad yang akan menemui anda bermula 5 April, setiap hari Khamis jam 8.30 malam.

Seringkali, ibu bapa yang menjadi ketua dalam merancang percutian mereka. Namun rancangan The V Squad memberi peluang kepada kanak-kanak sendiri dalam membuat keputusan dan menentukan bagaimanakah jenis percutian yang mereka inginkan. Malah pendekatan penyampaian rancangan ini juga bakal lebih menumpukan kepada penceritaan daripada mata kanak-kanak itu sendiri.

Kiri- Xavier Fong, Yaya, Harris Alif & Mynn Lee

Sejak penghujung tahun 2011, pihak produksi telah mengajak kanak-kanak dari seluruh Malaysia untuk menghantar surat yang menyatakan percutian impian mereka. Sebanyak seribu pucuk surat yang diterima namun hanya 26 orang kanak-kanak bertuah yang telah dipilih dan percutian impian mereka kini bakal ditunaikan.

Menemani kanak-kanak ini adalah tiga orang pengacaranya – Dayana Amerda (Idola Kecil 2) Harris Alif (Idola Kecil 3), Xavier Fong (Crossings) dan Mynn Lee (penyampai radio) yang akan membawa mereka dan seisi keluarga ke pelbagai destinasi menarik di seluruh Malaysia. Keserasian mereka bersama dan sifat mereka yang ceria bakal menyeronokkan lagi setiap percutian keluarga yang terpilih.

The V Squad

Rancangan bermula setelah pengacara-pengacara ini membaca surat yang dikirimkan dan memberi kejutan dengan menemui mereka. Kanak-kanak ini kemudiannya diberikan sejumlah wang untuk berbelanja dan kupon aktiviti di mana mereka dikehendaki untuk mula membuat perancangan bagi memastikan percutian impian mereka bakal terlaksana.

Penerbitnya, Prakash Murugiah berkata bahawa keunikan rancangan ini adalah disebabkan kanak-kanak sendiri yang bakal merancang dan memastikan percutian mereka terlaksana seperti yang mereka impikan.

"Mungkin ibu bapa sering membuat keputusan dalam menentukan pilihan destinasi bersama-sama anak-anak mereka, namun The V Squad akan memberi peluang kepada kanak-kanak itu sendiri menentukan kemana jua destinasi yang mereka inginkan," kata Prakash.

Rancangan ini juga mempunyai pelbagai informasi dan tips berguna yang akan dikongsikan di sepanjang percutian di dalam setiap episod. Ingin tahu apakah percutian impian mereka dan di manakah destinasi menarik yang bakal mereka lawati? Siapakah kanak-kanak yang bakal ditunaikan impiannya? Saksikan rancangan The V Squad yang bakal menemui anda setiap Khamis, jam 8.30 malam, bermula 5 April ini di Saluran Ceria Anda, ntv7.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai rancangan ini sila layari laman sesawang www.ntv7.com.my dan www.tonton.com.my atau ikuti perkembangan ntv7 melalui Facebook dan Twitter.

Dayana Amerda (3)

Dayana Amerda

Dayana Amerda (2)

Harris@V Squad

Harris

Harris Alif@ The V Squad

Mynn Lee (1)

Myn Lee

V Squad- Mynn Lee dan Harris Alif

Xavier Fong (2)

Xavier Fong

Xavier Fong (1)

Dayana Amerda (1)

Dayana

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Syadhia Hos Haiwan Teladan 3
  • MUHAMAD HURAIMI HILMAN MOHD HUSRI
  • TV3 Kids Voice Out School Attack
  • Siapa Pemenang Anugerah My Kids Awards
  • Pemenang Peraduan Mari Menonton Teater Muzikal Kanak-Kanak Aladdin
  • Program TV Green Kids Pupuk Cintai Alam Sekitar
  • Idola Kecil Musim Kedua
  • Muzikal Kanak-Kanak Balik Kampung Pulang Bandar
  • TV3 Kids School Attack Jana Minda Cerdas Kanak-Kanak
  • Alif OIAM Pengacara Siapa Pintar
  • Makanan Halal di Hong Kong Disneyland

    Posted: 03 Apr 2012 06:30 PM PDT

    Hong Kong Disneyland continues to explore new and different ways to deliver memorable experiences to the millions of Guest who travel from around the world to enjoy their vacation at the Resort.

    The Resort's chefs understand food and beverage is a significant part of the Disney experience. In addition to the rich array of meal options, including Indian vegetarian dishes, starting from Spring 2012, Disney will introduce Halal certified cuisine to cater to the diverse needs of our Guests.

    Hong Kong Trip - Disneyland

    About Halal Certified Food:
    Halal Certification is a recognition that indicates products are permissible under Islamic law. These products are edible, drinkable or usable by Muslims.

    Halal Certified Food to be served at:
    Tahitian Terrace in Adventureland ( Operating hours: 11:30 am to "Disney in the Stars" Fireworks starts ( please refer to the Times guide on the day)
    In Tahitian Terrace, Guests will immerse in the tropical atmosphere of this restaurant and they will be able to taste the South Asian specialties, such as Indian vegetarian meals, Middle East Chicken Steak with Rice, Singaporean Laksa Rice Noodle Soup, etc. All food offerings provided by Tahitian Terrace are Halal certified.

    Certified by: The Incorporated Trustees of the Islamic Community Fund of Hong Kong.

    Halal food offerings:

    1. Penang Fish Curry with Rice
    2. Malaysia Korma Chicken with Rice
    3. Roasted Lemongrass Chicken Steak with Rice
    4. Yellow Lentil Set
    5. Singaporean Laksa Rice Noodle Soup
    6. Chicken Satay

    Middle East_Chicken

    Chicken_curry

    Korma_chicken

    Satay

    _T9C4345

    Hong Kong Disneyland

    Hong Kong Disneyland

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Hong Kong Disneyland
  • Toy Story Playland Tarikan Terbaru Hong Kong Disneyland
  • Pengembaraan di Hong Kong Disneyland Penuh Keseronokan
  • Nak Melancong Ke Hong Kong Dengan PERCUMA?
  • Apa Ada Pada Hong Kong Disneyland?
  • AVRIL LAVIGNE LIVE IN HONG KONG CONTEST
  • The 2011 Barclays Asia Trophy
  • Projek Pistol Mewakili Malaysia Ke Hongkong Asia Pop Music Festival
  • Fly-Thru With Airasia From Hong Kong, Macau & Guangzhou
  • Penjelasan Isu Pensijilan & Penggunaan Logo Halal Malaysia
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Awas! Kereta Sorong Bayi Ternyata Berbahaya

    Posted: 03 Apr 2012 09:30 PM PDT


    INILAH.COM, – Kereta sorong bayi yang banyak digunakan kaum ibu untuk memudahkan membawa anak-anak saat berjalan-jalan ternyata dikatakan berbahaya kerana boleh menjadi penyebab stress bagi bayi.

    Berdasarkan penelitian yang dilakukan Universiti Dundee, Scotland, bayi yang sering menggunakan stroller boleh terganggu pertumbuhannya. Hal itu terjadi saat orangtua mendorong anak dengan posisi stroller menghadap ke depan (tidak menghadap wajah ibu mereka).

    Cara ini cenderung membuat anak menjadi cemas dengan keberadaan orang dewasa yang tidak mereka kenal.

    Seorang profesor perawatan dan kesihatan keluarga di Australia, Cathrine Fowler mengklaim anak-anak akan ketakutan jika dibawa dalam gendongan atau didorong di kereta bayi tanpa terlihat dari orang tua.

    Seperti dikutip dari Dailymail, Folwer menjelaskan bayangkan jika Anda sendiri diikat ke dada seseorang dengan kaki dan tangan menggapai-gapai, tanpa kawalan ke dalam satu pusat perbelanjaan yang padat, itu pastinya akan menakutkan.

    Oleh kerananya, ia menyimpulkan menggendong bayi menghadap depan akan menciptakan situasi yang sangat stress bagi anak.

    Penelitian Profesor Fowler itu tak hanya diterapkan untuk bayi yang baru lahir, tetapi juga anak-anak sampai usia satu tahun.

    Komen itu dilontarkannya berdasarkan kajian pada 2008 yang menemukan bahawa bayi akan menderita bila mereka tal dapat melihat orang tua mereka saat berada di dalam kereta sorong.

    Dalam penelitian oleh University of Dundee itu, akademisi menemukan bahawa kereta bayi yang menghadapi ke depan boleh membuat anak menjadi mudah cemas saat dewasa.

    Anak-anak akan merasa sulit mendapatkan perhatian orang tua mereka.
    Sebaliknya, metode tradisional dengan menggunakan kereta bayi yang menghadap orang tua membuat bayi akan lebih mungkin untuk tertawa, mendengarkan ibu mereka berbicara, dan mudah tidur. Itu otomatis yang menunjukkan tingkat stress yang lebih rendah.

    Sementara itu, Dr Suzanne Zeedyk, seorang psikolog dan peneliti menambahkan data penelitian menunjukkan bahawa bagi banyak bayi yang dibawa dengan kereta bayi akan megalami stres. Hal itu kerana mereka jarang diajak berkomunikasi dengan sang ibu

    Wanita ni ketagihan seks setelah digigit anjing

    Posted: 03 Apr 2012 09:15 PM PDT


    Sejak digigit anak anjing, seorang perempuan di India jadi ketagihan seks dan selalu mencapai orgasme berulang setiap kali berhubungan seks. Hasil pemeriksaan menunjukkan, peningkatan birahi terjadi kerana perempuan itu tertular rabies.

    Perempuan 28 tahun yang tidak disebutkan namanya itu dilaporkan mengalami peningkatan ghairah seks yang tidak wajar. Diakui sendiri oleh suaminya, perempuan ini tidak pernah sebegitu berghairahnya sejak keduanya menikah sekitar 8 tahun lalu.

    Tidak hanya menjadi lebih mudah terangsang, perempuan ini juga selalu mengalami orgasme berulang (multiple orgasm) yang kadang-kadang berlangsung sampai 2 hari. Yang penat tentu saja suaminya keraa harus melayani isterinya lebih sering dari biasanya.

    Kedua pasangan ini menajukan masalahnya ke hospital terdekat. Semula doktor juga bingung mendiagnosisnya, hingga akhirnya beberapa hari kemudian si pesakit menampakkan gejala aerofobia (takut udara dan ketinggian) serta hidrofobia (takut air).

    Selain takut cahaya, takut air dan takut udara termasuk gejala spesifik pada infeksi virus rabies. Akhirnya doktor menyimpulkan pesakit tertular rabies, namun sayang si peakit terlambat mendapat vaksin lalu akhirnya meninggal keesokan harinya.

    Kes ini telah dilaporkan dalam jurnal Archives of Sexual Behavior edisi terbaru.Salah seorang doktor di Chennai Medical College India, Ponniah Thirumalaikolundusubramanian, MD mengatakan peningkatan libido sangat mungkin dipengaruhi oleh virus rabies. Dikutip dari MensHealth.com, , virus yang mencapai otak mempengaruhi bahagian tertentu yang membangkitkan perilaku hiperseks.

    Seandainya dugaan Dr Ponniah terbukti benar, maka virus rabies boleh disebut sebagai aphrodisiac (obat kuat) paling mematikan. Infeksi virus ini hampir tidak boleh diatasi dan hampir pasti menyebabkan kematian jika sudah mencapai otak dan susunan saraf pusat.

    Dalam banyak kes, infeksi rabies memang tidak memunculkan gejala hingga virus mencapai otak atau susunan saraf pusat. Kerana itu setelah digigit anjing, sangat dianjurkan untuk sesegera mungkin mendapat vaksin rabies sebelum virusnya menyebar.

    5 Kejadian Memalukan Selebriti Hollywood Saat di Red Carpet

    Posted: 03 Apr 2012 09:00 PM PDT

    infospesial.net -  Momen red carpet memang dikenal sebagai momen dimana para selebriti terkesan seperti perang fashion. Para selebriti ini berlumba-lumba menampilkan suatu hal yang berbeza, unik, hingg aneh hanya untuk berusaha tampil menjadi yang sempurna.

    Namun terkadang tanpa sengaja mereka pun menghancurkan sendiri persiapan m mereka untuk tampil sempurna dengan sebuah hal lucu hingga memalukan. Siapa sajakah yang sempat mengalami hal memalukan di red carpet ? berikut daftarnya:

    1. Pose kaki Angelina Jolie


    Pose kaki Jolie di Academy Awards tahun ini membuatnya menjadi bahan lawak di dunia maya kerana posenya dianggap konyol. Akibatnya hancur sudah gelaran artis dengan berbusana terbaik yang saat itu disandanganya.

    2. Kim Kardashian dilempar tepung


    Saat berdiri di red carpet pelancaran produk parfumenya di London Hotel, West Hollywood, Kim Kardashian secara tiba-tibadilempar tepung oleh seorang wanita tak dikenal.

    3. Sasha Baron Cohen permalukan Ryan Seacrest


    Sasha Baron Cohen datang ke perhelatan Oscar dengan membawa sebuah bekas Sambil guyon, dia berkata isinya adalah abu Kim Jong Il, pemimpin Korea Utara yang telah meninggal dunia. Saat diwawancara tanpa sengaja Cohen menumpahkan abu ke tuksedo Seacrest, hingga Seacrest tampak marah dan kesal.

    4. Zac Efron jatuhkan kondom



    Saat menghadiri premiere filem terbarunya The Lorax, Zac Efron menjadi sorotan kerana tanpa sengaja dia menjatuhkan kondom dari saku seluarnya.

    5. Madonna pijak gaun Jessica Biel


    Saat Jessica Biel berpose di Golden Globe Awards, Madonna berada di belakangnya. Saat ia akan berjalan Biel merasa ada yang menarik gaun berendanya, dan saat ia menengok ke belakang, ternyata Madonna memnjak bajunya. Madonna pun buru-buru minta maaf dan akhirnya keduanya hanya tertawa.

    Perang Design Empat Brand Fashion Mewah

    Posted: 03 Apr 2012 08:45 PM PDT



    Tak ada yang baru di dunia ini. Semua karya kreatif yang muncul tak dapat dikatakan 100 peratus original. Inilah yang kemudian menyulut gesekan-gesekan hak cipta di antara kompetitor, seperti perang antara antara dua merek fashion ternama, Gucci dan Guess.

    Gucci America Inc., menuntut Guess kerana dianggap melanggar cap dagang, dengan membuat desain tas yang sangat mirip. Kemiripan itu di antaranya terlihat pada logo monogram G, hardware berbentuk Gs, motif pada material, serta garis hijau dan merah yang sangat khas.

    Louboutin vs YSL
    Tak hanya Gucci dan Guess, perang cap juga pernah berlaku fashion sepatu Christian Louboutin dan Yves Saint Laurent, April tahun lalu. Louboutin menutut YSL gara-gara menggunakan sol warna merah pada beberapa desain kasutnya. Maklum, red sole telah menjadi trademark desain kasut Christian Louboutin.

    Dalam gugatannya, Louboutin menyatakan diri sebagai desainer pertama yang mengembangkan gagasan sol merah pada kasut wanita. Sementara YSL menegaskan Louboutin tidak berhak memonopoli warna. Meski putusan hukum awal mendukung argumen YSL, tapi peperangan masih berlanjut hingga kini.

    Louis Vuitton vs Dooney & Bourke
    Pada 2004, Louis Vuitton pun menuntut Dooney & Bourke karena menggunakan desain tas warna putih dengan motif multi-colored bertuliskan DB, mirip dengan desain Murakami yang bertabur motif tulisan multi-colored LV.

    LV berpendapat, kemunculan beg Dooney Bourke akan membuat konsumen bingung. Hampir empat tahun kes ini bertaruh di meja hijau, hingga Dooney Bourke meraih kemenangan. Pertimbangan hakim, LV menggunakan ukuran font lebih besar dan terdiri dari kombinasi huruf dan bentuk, sedangkan Dooney & Bourke merancang huruf DB tanpa hiasan.

    Hermes vs Thursday Friday
    Perang cap dagang bahkan sempat mewarnai perjalanan desain beg Hermes yang paling fenomenal: Birkin Bag.

    Hermes menggugat Thursday Friday atas pelanggaran hak cipta dan persaingan yang tidak sehat. Ini gara-gara merek fashion asal Los Angeles itu mencetak gambar Birkin di atas tote bag kanvas kreasinya.

    Thursday Friday berargumen bahawa beg rancangannya tidak mirip dan tidak akan membingungkan konsumen. Birkin terbuat dari kulit, sementara mereka mencetaknya di atas kanvas. Kes ini akhirnya selesai secara kekeluargaan. Dan, Thursday Friday tidak menjual lagi beg kanvas bermotif Birkin di websitenya.

    Sumber : http://kosmo.vivanews.com

    Marah Gara-Gara TV Pemuda 18 Tahun Tusuk Ayah Hingga Tewas

    Posted: 03 Apr 2012 08:30 PM PDT

    Seorang pemuda di Inggris dijatuhi hukuman 5 tahun penjara kerana menusuk ayah tirinya hingga tewas. Pemuda berusia 18 tahun ini marah kepada sang ayah kerana dilarang memindahkan televisyen ke dalam bilik tidurnya.

    Moynul Haque (18) mengaku bersalah atas dakwaan pembunuhan terhadap Mohammed Zillur-Rahman (43). Pengadilan Tinggi Wood Green, Inggris menjatuhkan hukum 5 tahun penjara kepada Haque.

    Namun pengadilan menyatakan Haque hanya perlu menjalani masa tahanan selama 2 tahun kerana dia telah dipenjara selama 6 bulan terakhir. Demikian seperti dilansir oleh Daily Mail, Selasa (3/4/2012).

    Peristiwa ini terjadi pada Oktober 2011 lalu ketika Haque yang masih berusia 17 tahun, terlibat pertengkaran dengan ayah tirinya, Zillur-Rahman, di rumah mereka di Melford Avenue, Barking. Saat itu, Haque berusaha memindahkan televisyen ke bilik tidurnya.

    Namun kemudian sang ayah melarang dan mereka beradu mulut. Haque yang terbawa emosi kemudian pergi ke dapur dan mengambil pisau. Dengan pisau tersebut, Haque yang gelap mata lantas menusuk Zillur-Rahman sekali, tepat di bahagian dada. Penusukan tersebut terjadi setelah keduanya terlibat pergelutan.

    Di persidangan terungkap, Zillur-Rahman sempat mengejar Haque turun tangga sambil mengacung-acungkan tiang gorden. Haque yang mengaku takut dipukul pun berlari ke dapur dan kemudian mengambil pisau tersebut.

    "Dia sangat marah. Saya berlari ke dapur dan kemudian mengambil pisau untuk mencegah ayah memukul saya. Dia mendatangiku dan saya melihatnya jatuh ke lantai. Saya hanya membela diri saat itu," tutur Haque di persidangan.

    Usai penusukan ini, Zillur-Rahman yang merupakan imam di Masjid Chadwell Heath, London bagian timur ini, dilarikan ke rumah sakit. Namun sayangnya, nyawa Zillur-Rahman tidak bisa diselamatkan usai menjalani perawatan di Rumah Sakit Royal London selama 5 hari.

    Haque sendiri merasa terkejut dan terus menangis jika mengingat ayahnya meninggal di tangannya. "Apa yang telah aku lakukan?" ucapnya berulang kali di pengadilan. Hubungan Haque dengan ayah tirinya memang tidak akur sejak tahun lalu. Bahkan Haque pernah diusir keluar rumah oleh sang ayah.

    Sumber : http://news.detik.com

    Wow, Ada Tato Khusus di Payudara Bagi Penderita Kanser

    Posted: 03 Apr 2012 08:15 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang seniman tato bernama Vincent 'Vinnie' Myers memiliki keahlian khusus dalam hal membuat tato di tubuh kliennya. Demikian dilansir Daily News, Selasa (3/4/2012).
    Myers membuka toko khusus untuk tato di Finksburg, Baltimore, Amerika Syarikat (AS) bagi perempuan yang sudah menjalani operasi payudara dengan mentato pada bahagian puting dan sekitarnya.
    Dengan menggunakan campuran pigmen, ia membuat ilusi tiga dimensi agar perempuan merasa memiliki payudara lagi. "Ini lebih memberikan penghargaan bagi saya ketimbang hal lain yang pernah saya lakukan," jelas Myers.
    Lelaki berusia 49 tahun ini sudah mendedikasikan hidupnya selama 28 tahun untuk tato komestik setelah operasi.
    "Perbaikan payudara tidak akan seperti payudara tanpa puting," jelas Myers yang tarifnya berkisar antara 350-1.000 dollar AS  tergantung dari tingkat kesukaran yang dihadapinya.

    Terobsesi Filem Horor, Remaja Bunuh Ibunya Pakai Tukul

    Posted: 03 Apr 2012 08:00 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Diduga ingin mencontoh sebuah filem horor, seorang remaja asal Inggris, membunuh ibunya, dengan memukulnya hingga mati, lalu membakarnya.
    Daniel Bartlam,  membunuh ibunya, Jacqueline, (47), masih berusia 14 tahun, dihukum hukuman penjara selama hidup oleh Pengadilan Nottingham Crown, Inggris, di hari Isnin (2/4/2012), kelmarin.

    Dalam persidangan terungkap, Daniel, menghabisi ibunya, di rumah mereka yang terletak di 
    Redhill, Nottingham, Inggris, di bulan Februari, tahun lalu.
    Ia memukul kepala ibunya menggunakan tukul sebanyak tujuh kali hingga tewas. Guna menutupi jejaknya, ia menutupi mayat ibunya menggunakan kertas, menyiramnya dengan minyak dan membakarnya. Pihak berwajib berhasil mengidentifikasi jenazahnya, berkat catatan giginya. 

    Remaja tanggung itu kemudian, menyelamatkan adiknya dan haiwan peliharaanya dari api yang sudah melalap rumah mereka. Kepada petugas polis yang datang ke lokasi beberapa saat kemudian, Daniel mengaku, ibunya dibunuh oleh perompak. 

    Namun polis menemukan fakta berbeza, mereka menetapkan Daniel jadi tersangka setelah menemukan sebuah cuplikan rakaman video 
    karakter film horor, berjudulCoronation StreetJohn Stapedi komputernya
    Cuplikan film itu memperlihatkan John memukul seorang wanita menggunakan tukul hingga meninggal dunia, lalu kemudian menset kecelakaan trem dan meletakkan wanita itu di dalamnya untuk menutupi kejahatannya.

    Polisi juga menemukan, catatan daftar pencarian situs tentang orang-orang yang berhasil lolos dari jeratan hukum, kendati diduga keras telah melakukan pembunuhan.

    Daniel merupakan produk dari keluarga broken home, dimana ia telah terobsesi dengan filem horor sejak usia delapan tahun. 

    Selama persidangan, juri menilai, Daniel, adalah seorang pemuda yang terbenam didalam dunia fantasi. Sementara Jaksa Penuntut, Sean Smith menambahkan, batas-batas fiksi dan realitas di kehidupannya sudah nyaris kabur.
    Kepada polisi selama proses pemeriksaan, Daniel mengaku memiliki hubungan yang baik dengan ibunya.
    Atas perbuatannya, pengadilan menghukum Daniel penjara seumur hidup dengan minimal hukuman 16 tahun penjara, kerana melakukan pembunuhan berencana tingkat tinggi, dan menyatakan Daniel sangat berbahaya. (dailymail)

    'Universiti ganja' diserbu

    Posted: 03 Apr 2012 07:45 PM PDT


    OAKLAND, Amerika Syarikat (AS) - Sejumlah ejen Persekutuan AS kelmarin menyerbu Universiti Oaksterdam di Teluk San Francisco kerana menyediakan kelas penanaman dan perniagaan ganja.
    Universiti Oaksterdam itu sebelum ini giat berkempen supaya ganja dibenarkan di AS.
    Serbuan itu dilakukan oleh ejen-ejen Perkhidmatan Hasil Dalam Negeri (IRS) dan Pentadbiran Penguatkuasaan Dadah AS.
    Universiti Oaksterdam itu diasaskan oleh Richard Lee.
    Seorang jurucakap IRS, Arlette Lee memberitahu wartawan bahawa mereka melakukan serbuan selepas memperoleh waran geledah persekutuan.
    Namun, dia enggan mengulas secara terperinci tentang tujuan serbuan tersebut dilakukan.
    "Tempat ini telah ditutup," katanya.
    Ejen-ejen itu turut menyerbu rumah Lee dan menahannya seketika semasa serbuan dilakukan tetapi lelaki berkenaan tidak ditangkap. - Agensi
    sumber : kosmo online

    ‘Pemuda’ dibenar sertai pertandingan Miss Universe

    Posted: 03 Apr 2012 07:30 PM PDT


    TORONTO: Selepas disingkirkan daripada pertandingan ratu cantik Miss Universe Kanada minggu lalu, kini Jenna Talackova mampu menarik nafas lega apabila penganjur mengubah keputusan.
    ABC News melaporkan, Jenna dibenarkan bertanding dalam Miss Universe Kanada 2012 selepas didapati dia memenuhi syarat ditetapkan.

    Pegawai kanan pertandingan itu berkata, Jenna juga didapati memenuhi syarat sama dikenakan dalam pertandingan di peringkat antarabangsa.


    Berusia 23 tahun Jenna disingkirkan daripada pertandingan anjuran Donald Trump itu minggu lalu apabila didapati dia lahir sebagai seorang lelaki.

    Jenna dipilih daripada 65 finalis dalam pertandingan kali ini, tetapi gambar dan profilnya dibuang daripada laman sesawang rasmi penganjur apabila disingkirkan.


    Penganjur berpendapat, walaupun undang-undang menyatakan peserta mesti warga Kanada berusia di antara 18 dan 27 tahun, ia tidak menyebut sebarang larangan mengenai pembedahan jantina.



    Dalam temu bual dimuat naik di YouTube, Jenna berkata, dia mula mengambil terapi hormon ketika berusia 14 tahun sebelum menjalani pembedahan mengubah jantina lima tahun kemudian. - DM


    sumber : myMetro

    Depe bangga masih dara

    Posted: 03 Apr 2012 07:15 PM PDT


    JAKARTA: Penyanyi dangdut, Dewi Persik atau lebih dikenali sebagai Depe, sering dikaitkan dengan berita sensasi.
    Hampir setiap tindak-tanduknya mencetuskan kontroversi. Walaupun begitu, Depe mengaku amat menjaga keperawanannya kerana baginya ia sesuatu yang suci.

    "Saya bangga dapat memberikan keperawanan kepada suami. Itu bermakna saya mentaati ajaran agama," katanya kepada detikhot, semalam.


    Depe sebelum ini memang sudah bergelar janda selepas bercerai dengan Saipul Jamil. Selepas perceraian itu, ada khabar angin mengatakan dia berkahwin dengan kekasihnya, Jusuf Ferry Dzaatz. Bagaimanapun, Depe menafikan dakwaan itu. Belum pun berita mengenai perkahwinan itu reda, Depe mengaku pula menikah dengan Aldi Taher pada Julai 2008. Namun, perkahwinan itu tidak bertahan lama apabila dia kembali menyandang status janda pada November 2009. Sebelum ini, Depe dilaporkan melakukan pembedahan dara. Dia mengaku tidak peduli dengan kontroversi yang timbul ekoran berita sensasi yang dikaitkan dengan dirinya.

    Apa yang penting buat penyanyi dangdut itu yang digelar Goyang Gergaji ialah menjaga keperawanannya.


    "Memelihara keperawanan itu bererti menjaga akhlak yang suci dan kesempurnaan iman," kata Depe. - Detikhot



    sumber : myMetro

    Pelajar Saudi tikam sepupu ketika mabuk

    Posted: 03 Apr 2012 07:00 PM PDT


    CHRISTCHURCH: Pelajar Arab Saudi yang menikam sepupunya berulang kali dengan serpihan kaca lampu dalam bilik sebuah hotel di Queenstown didenda AS$3000 (RM9,000).
    Abdulraham Tariq Alghamdi, 19, didakwa mencederakan dengan niat dalam kejadian yang berlaku Februari lalu di Hotel The Mercure, walaupun ketika kejadian dia dalam keadaan mabuk.

    Pelajar kursus bahasa Inggeris di Christchurch itu mengaku bersalah dan diberi amaran hukuman penjara.


    Abdulraham pergi ke Queenstown dengan mangsa, Osama Mohammed Eidah, 21, dan dua lagi rakan lelaki.

    Kedua-duanya keluar untuk minum dan kembali ke hotel sebelum pergaduhan tercetus apabila Abdulraham mahu berpatah semula ke pusat bandar.


    Pelajar itu yang tidak mempunyai kesalahan jenayah lain sebelum ini, akan dihantar pulang ke negara asalnya beberapa hari lagi. - Agensi



    sumber : myMetro

    Anak disangka sakit diperkosa jiran tua

    Posted: 03 Apr 2012 06:45 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Naluri seorang ibu yang menyatakan anak perempuannya yang berusia lapan tahun kelihatan sakit membongkar kejadian anak kecil itu menjadi mangsa nafsu jiran mereka yang berusia 50-an dalam kejadian di Sungai Besi.
    Mangsa berusia lapan tahun itu mengalami kecederaan di bahagian sulitnya akibat tindakan kejam jiran itu yang merogol mangsa sejak sebulan lalu ketika ibu mangsa yang berusia 40-an keluar bekerja.

    Sumber berkata, kejadian itu hanya disedari malam kelmarin ketika ibu mangsa yang baru pulang dari kerja melihat mangsa tidur di ruang tamu, namun dari riak muka mangsa ibunya melihat anaknya itu sakit.


    "Pada mulanya, ibu mangsa tidak berniat mengejutkan anaknya itu dari tidur tetapi naluri keibuannya mendesaknya untuk membuat pemeriksaan ke atas kanak-kanak itu.

    "Selepas memeriksa badan mangsa, ibunya terkejut apabila mendapati alat sulitnya anaknya bengkak. Selepas disoal siasat, anaknya mendedahkan dirogol jiran mereka yang berusia 50-an," katanya.



    sumber : myMetro

    Culik adik sendiri minta tebusan RM50,000

    Posted: 03 Apr 2012 06:30 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Gara-gara kalah berjudi hingga menanggung hutang mencecah puluhan ribu ringgit, seorang lelaki berusia 30-an mengupah dua rakan baiknya melarikan adik kandungnya sendiri dalam kejadian di Taman Cheras, kelmarin.
    Dalam kejadian jam 7 pagi itu, mangsa berusia 15 tahun berada di rumahnya sebelum menerima panggilan telefon daripada individu tidak dikenali memaklumkan dia menerima sebuah bungkusan daripada kakaknya yang berada di luar negara.

    Sumber polis berkata, mangsa diminta mengambil bungkusan itu di sebuah kedai serbaneka berdekatan rumahnya.


    "Bagaimanapun, sebaik tiba di kedai serbaneka itu, dua lelaki dikenali sebagai rakan kepada abangnya melarikannya ke kawasan tidak dikenali.

    "Mangsa dikurung dalam bilik di sebuah hotel sebelum seorang daripada mereka menghubungi ayah mangsa berusia 51 tahun memaklumkan anak bongsunya berada dalam kawalan mereka dan meminta wang tebusan RM50,000," katanya.


    Beliau berkata, bapa mangsa membuat laporan di Balai Polis Cheras kerana bimbangkan keselamatan mangsa.



    "Mangsa bernasib baik kerana ketika berada dalam kurungan, rakan abangnya yang menjaganya itu tertidur dan peluang itu digunakan untuk melarikan diri.

    "Bapanya menghubungi polis dan selepas disoal siasat abang kandung mangsa dicekup manakala dua lagi rakan mangsa sedang diburu," katanya.


    Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh mengesahkan menerima laporan kejadian itu.


    sumber : myMetro

    Datin Rugi RM500,00

    Posted: 03 Apr 2012 06:15 PM PDT


    KUALA LUMPUR: "Saya tidak pernah mempunyai masalah dengan mereka. Selama ini apa yang diingini saya beri dan tidak pernah abaikan tanggungjawab sebagai majikan.
    "Tetapi lain pula yang dibalas. Saya terkilan dan sakit hati apabila mereka sanggup melarikan diri, malah turut mencuri barang berharga kami sekeluarga," itu luahan jutawan kosmetik, Datin Ira Ghani, 35, yang kerugian lebih RM500,000 dipercayai dilarikan dua pembantu rumah di banglo mewahnya di Gombak dekat sini.
    Difahamkan, ketika kejadian, beliau dan suami, Profesor Datuk Dr Ibrahim Ahmad berada di Singapura selama empat hari kerana urusan kerja.

    Hanya tinggal dua anak lelakinya, Mohd Danish Irfan, 13, Mohd Danish Roshan, 8, dan seorang anak saudara perempuan bersama kedua-dua pembantu rumah terbabit.



    Dua pembantu rumah mangsa berasal dari Jawa Barat dikenali Luluk Tanjiyah, 33, dan Udayati, 40, sudah bekerja dengannya setahun lalu dan diberi layanan baik.



    sumber : myMetro

    Gila..pakej gugur bayi ikut kaedah Islam

    Posted: 03 Apr 2012 06:00 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Bagai membunuh kandungannya sendiri, namun masih memilih untuk menguruskan janin mengikut kaedah Islam.
    Itu pilihan rata-rata ibu muda terlanjur yang memilih pakej ditawarkan dalam perkhidmatan mengugurkan kandungan secara haram di beberapa klinik swasta di ibu kota pada harga RM1,800 hingga RM2,000 mengikut usia kandungan.
    Dengan berselindung di sebalik papan tanda hospital bersalin, beberapa klinik swasta di ibu kota kini dikesan 'memancing' pelanggan dengan menyediakan perkhidmatan menggugurkan kandungan secara haram bersama khidmat uruskan janin mengikut kaedah Islam dengan mendakwa mengupah seorang 'ustaz' pada harga RM100 setiap janin.

    Hasil tinjauan dan penyamaran wartawan Harian Metro di beberapa klinik swasta mendapati klinik ini dilengkapi kemudahan wad dan didatangi pelanggan saban hari tanpa mengira waktu.

    Perkhidmatan menggugurkan kandungan secara haram itu difahamkan dilakukan jururawat kanan.


    sumber : myMetro

    Gilalah..abang ni kerjanya test wanita yang nak jadi pelacur kelas atasan

    Posted: 03 Apr 2012 05:45 PM PDT

    Entah apa yang terlintas di fikiran Jaime Rascone ketika ia memutuskan untuk meninggalkan pekerjaanya sebagai seorang DJ menjadi penguji bagi calon-calon PSK (Pekerja Seks Komersial) kelas atas.

    Boleh jadi profesi yang dijalani Jaime ini adalah profesi yang diidam-idamkan ramai lelakidi dunia ini. Lelaki dari Chile ini bekerja layaknya seorang quality control dirumah pelacuran.


    Jamie Rascone yang tadinya adalah seorang model freelance serta seorang DJ pada awalnya bertemu secara tidak sengaja dengan Fiorella Companions, seorang "mami" yang khusus menyediakan PSK-PSK kelas atas di Chile. Kebetulan "sang mami" sedang memerlukan seseorang untuk melakukan wawancara dan pengujian akhir untuk calon-calon PSK yang akan ia latih. Jamie pun segera menerima tawaran ini. Yang harus ia lakukan adalah melakukan semacam wawancara dengan para calon PSK, melakukan uji kejiwaan, sesi foto dan pada akhirnya mendapatkan pelayanan seks dari para wanita calon PSK tersebut.


    Dia harus membuat catatan dalam kertas kerjanya dengan menilai para calon PSK mulai dari bagaimana mereka menggoyangkan pinggul, cara mereka mengerang, cara memasangkan kondom hingga pelayanan seks yang diberikan.


    Bagi para lelaki nampaknya profesi Jamie ini adalah profesi fantasy yang sangat menggiurkan, selain kerana pengalaman erotisme juga penghasilan financial yang ia dapatkan, namun menurut Jamie, sebagaimana profesi lain, profesi yang ia jalankan inipun lama-kelamaan akan menjemukan. Bagaimana, anda berminat untuk menggantikan?





    Source: http://mrcoppas.blogspot.com

    Artis bikin panas..serupa tak pakai baju

    Posted: 03 Apr 2012 05:30 PM PDT





    Artis ini bernama Zhouwei Tong Yuan..baju yang dia pakai
    menampakkan dengan jelas thong yang dia pakai...

    Inilah penyanyi Korea yang akan berbogel jika kelandernya terjual 200 ribu copy

    Posted: 03 Apr 2012 05:15 PM PDT

    SEOUL - Lee Hyori pernah merancang undur diri dari dunia entertainment bila kalendarnya terjual 200 ribu copy. Kini, diva muzik itu merancang beraksi bogel. 


     "Jika saya boleh menjual 20 ribu copy kalendar, saya akan melepas bajuku seperti Jae Dong," kata Hyori, seperti dilapor Allkpop.


     Beberapa bulan lalu, komedian Kim Jae Dong mempamerkan payudaranya bila suara pemilih Wali Kota Seoul melebihi dari 50 peratus. "Jika suara pemilih (untuk Wali Kota Seoul) melebihi 50 peratus, aku akan bogel di depan batu Samo di Gunung Samgak," ungkapnya.


     Ternyata, voting jumlah pemilih sedikit mencapai 50 peratus yakni hanya 48,6 persen. Meski kurang, namun, Kim Jae Dong menepati janjinya, di tengah jalan dia topless.


     Dia pun meng-upload foto tersebut dan menceritakannya di Twitter. Seperti diberitakan sebelumnya, kalender 2012 yang menampilkan dirinya dan haiwan peliharaan Soonshim, dan semua hasil penjualan akan disumbangkan untuk sebuah organisasi yang membantu binatang yang ditinggalkan.

    Gaun pengantin G-string buat abang pening

    Posted: 03 Apr 2012 05:00 PM PDT

    GAUN pengantin kini semakin inovatif. Tidak hanya menjuntai dengan kain panjang yang penuh keanggunan, tapi juga penuh keseksian lewat bentuk mini layaknya di pantai.


    Adalah model gaun pengantin G-string yang menjadi inovasi terbaru bagi para pengantin yang ingin tampil beza dari kebanyakan. Gaun sensasional tersebut dipamerkan oleh brand Kaviar Gauche pada minggu  Berlin Fashion Week, seperti dirilis Dailymail.


    Penciptaan gaun ini menjadi sebuah pilihan bagi mereka yang ingin menggadakan penikahan sakral di pantai atau menggelar resepsi pernikahan secara private.


    Secara tampilan, pihak desainer membuat busana tersebut mirip bra dengan model halter neck. Secara keseluruhan, tampilan gaun wedding ini mirip dengan bikini thong. Sebagai penghubung dari atas ke bawah, sang desainer asal Jerman yang membuatnya yakni Alexandra Fischer-RÃhler dan Johanna Kuhl menyematkannya dengan tali berbentuk panah hingga ke bagian depan Miss V.


    Menyoal warna, pilihan gaun pengantin tersebut tetap berwarna putih. Bahkan, veil yang menjadi pemanis di rambut pun tak lupa disematkan layaknya busana pengantin panjang. Bedanya, seluruh tubuhnya tertutup dengan veil transparan tersebut.


    Sumber : http://lifestyle.okezone.com

    Beli Hot Dog

    Posted: 03 Apr 2012 04:45 PM PDT


    Kisah seorang perempuan bisu yang sudah pun berkahwin (bisu jugak).Pada suatu hari dia telah pergi ke supermarket untuk membeli daging tetapi di sebabkan dia bisu,dia mempunyai kesusahan untuk berkomunikasi dengan pekerja di sana.Disebabkan begitu dia memanggil pekerja supermarket masuk dalam bilik.
    Pada hari itu dia hendak membeli dada ayam,dia bukak baju dia tujuk dada sambil buat aksi ayam.Pekerja itu pun paham dan memberikan dada ayam.
    Pada hari kedua ,dia nak beli paha ayam.Dia pun panggil pekerja masuk bilik,dia angkat skrit dia,tunjuk kat paha dia,pastu buat aksi ayam.Pekerja pun paham,kasi dia paha ayam.
    Pada hari berikutnya dia datang lagi tapi bersama suaminya.Dia nak beli hotdog.Dia pun panggil pekerja.
    Soalannya ialah : Apakah isteri itu akan buat?
    Fikirlah sendiri..........

    Stupid Helicopter Pilot

    Posted: 03 Apr 2012 04:30 PM PDT





    Sengajalah tu...

    Posted: 03 Apr 2012 04:15 PM PDT








    "Hoi!! macamana aku nak 'on' kipas nie....sengajalah tu!!!!

    Gilalah papan tanda jalan ini,pening kepala pak cik

    Posted: 03 Apr 2012 04:00 PM PDT

    Tension tak kalau mempunyai anak murid seperti ni...

    Posted: 03 Apr 2012 11:00 AM PDT

    Tugas guru menddik pelajar agar menjadi orang yang
    berguna di masa hadapan tetapi jika guru itu mempunyai anak
    murid seperti  ni...mesti tension punya...






    Remaja perempuan 12 tahun sanggup bunuh diri untuk derma organ kepada ayah dan abangnya

    Posted: 03 Apr 2012 10:30 AM PDT


    Seorang anak gadis berusia 12 tahun sanggup membunuh diri untuk menjadi penderma organ kepada ayah dan abanginya.

    Namun ternyata Sarkar Mumpy, gadis dari desa Jhorpara, Benggala Barat meninggal sia-sia kerana sang ayah ditemui mati di tempat tidurnya, sehari setelah upacara pembakaran jenazahnya.

    Pesan itu ditujukan kepada sang ibu, dimana sang gadis meminta agar ginjalnya serta matanya diberikan untuk pengubatan ayah dan abangnya.

    "Kami terlambat memahami perasaan seorang anak yang sangat sensitif." tutur sang ayah, Mridul.

    Rakan siswa SMA Mumpy, mendengarkan orangtuanya bercakap bagaimana hanya operasi mata yang boleh mengembalikan penglihatan ayahnya dan transplantasi ginjal dapat menyelamatkan hidup abangnya, dan hal itu menjadi lebih mencemaskan.

    Abangnya Monojit, menderita kerosakan ginjal serta ginjal yang satunya kian lemah.

    Sementara sang ayah, Mridul, yang seorang buruh harian dengan bekerja mengambil upah pertanian Nadia, saat ini berangsur-angsur kehilangan penglihatannya. Namun biaya perubatan untuk pengubatan keduanya diluar kemampuan keluarga tersebut.

    Mumpy, seorang siswi kelas enam Sekolah Asosiasi Petani di Baranberia mempunyai ranacangan sendiri, yang nampak baginya adalah jawaban untuk masalah keluarganya. Dan rencana tersebut adalah membunuh dirinya sendiri dan organ-organ tubuhnya akan diberikan kepada orang yang dicintainya agar mereka kembali pada kehidupan mereka seperti dulu.

    "Keluarga telah memberitahu dewan lokal di negara tersebut untuk membantu. Kami telah memutuskan untuk memberikan mereka wang untuk biaya pengubatan anak itu. Namun tragedi itu terjadi, membuat semuanya resah" kata Tapas Tarafdar, Pemimpin desa setempat.

    Tarafdar mengatakan bahawa, pada pagi hari tanggal 27 Jun, Mumpy berkata kepada Monica (kakak perempuannya), seorang murid kelas lapan, tentang rencananya tersebut dan telah mendorongnya sang kakak untuk melakukan hal yang sama. Namun Monica hanya tertawa dan berangkat ke sekolah.

    Sendirian di rumah, kerana sang ayah sedang pergi bekerja dan ibunya pergi untuk mengambil beras. Mumpy kemudian meminum Thiodan (sejenis racun), kemudian berlari menemui ayahnya, yang kira-kira setengah kilometer jauhnya.

    Dia mengatakan bahawa bermimpi seseorang telah menuangkan racun ke mulutnya dan perutnya sakit. Sang ayah yang khuatir kemudian membawanya ke klinik setempat untuk mendapatkan pengubatan.

    Namun keadaanya kritikal dengan cepat dan ia harus dilarikan ke hospital setempat. Dari sana, ia dirujuk ke hospital Anulia, 40 km jauhnya. Tapi para doktor menyatakan sang gadis telah meninggal.

    Minggu ini Samir Poddar dari perwakilan dewan lokal, mengunjungi Sarkar di rumahnya, 70 km sebelah utara Calcutta, dan menjanjikan bantuan kewangan untuk pengubatan dan anaknya Manojit, yang menderita batu ginjal.

    "Kami akan segera membantu keluarga sehingga mereka boleh melakukan rawatan medik yang diperlukan." kata Poddar


    Sumber : dailymail

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS