Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Revolusi Penjagaan Rambut Sunsilk dengan Nanoteknologi

Posted: 09 Apr 2011 11:30 AM PDT

Sunsilk Merevolusikan Penjagaan Rambut dengan Nanoteknologi
Kolaborasi bersama tujuh pakar rambut bagi memperkasakan wanita dengan keyakinan melalui kesempurnaan rambut

Kuala Lumpur, 31 Mac 2011 – Kesempurnaan adalah kemuncak yang ingin dicapai oleh semua orang. Kesempurnaan bagi seorang wanita pula bermaksud tanpa cacat cela, kecemerlangan dan penunaian. Kaum wanita mahukan kehalusan dalam gaya, penampilan dan rambut mereka. Tiada yang dapat mengatasi perasaan yakin dan kepuasan yang lahir apabila anda tahu bahawa setiap urat rambut adalah yang paling sihat dan terbaik, sekali gus menyerlahkan keindahan mahkota keanggunan anda.

Sunsilk

Dalam usaha memburu kesempurnaan buat setiap inci rambut, pencipta bersama Sunsilk mengkaji butir-butir yang tidak dipedulikan oleh pihak lain. Para pakar Sunsilk merawat setiap urat secara individu kerana mereka tahu bahawa inilah satu-satunya cara bagi memastikan rambut anda akan kelihatan dan kekal cantik, dari akar ke hujung rambut.

"Naluri kesempurnaan yang tidak kenal penat lelah dalam pencipta bersama kami terus meningkatkan tahap cita-cita kami untuk merevolusikan industri rambut. Obsesi berkongsi kami untuk memberikan rambut sempurna kepada jutaan kaum wanita telah melahirkan rangkaian 'Co-Creations' baru kami," Ashlee Ng, Pengurus Pemasaran Rambut, Unilever (Malaysia) Holdings Sdn Bhd.

Sunsilk telah menaikkan taraf sains penjagaan rambut dengan melancarkan rangkaian 'Co-Creations' yang baru dan dipertingkatkan dengan teknologi nano kompleks. Rangkaian terbaru telah dirumus khas bagi menepati piawaian kesempurnaan ketat yang ditetapkan oleh barisan pakar rambut paling terkemuka di dunia, Yuko Yamashita, Thomas Taw, Dr. Fusco yang sentiasa berusaha untuk rambut sempurna.

Sunsilk

Kunci kepada kesempurnaan rambut adalah memerhatikan butir-butir terperinci. "Kami sungguh gembira dapat bekerjasama dengan pencipta bersama yang teliti dan bersemangat mengenai kesempurnaan hingga ke butiran yang paling kecil. Kualiti sebegini telah membantu kami memahami bagaimana perkara kecil memberikan kesan yang besar dalam mencapai kesempurnaan. Pembelajaran ini bertindak sebagai dorongan ke arah pembentukan teknologi baru bagi menangani masalah paling kecil berkenaan rambut agar kesempurnaan diserlahkan," tambah Ng.

Sunsilk

Nano Kompleks yang dipaten ini adalah satu rumusan unik yang terdiri daripada partikel bersaiz nano optimum yang selepas digunakan, memberikan liputan yang berkesan dan sekata di seluruh serat rambut. Ia meliputi setiap urat dan setiap inci rambut bagi memberikan manfaat prestasi tinggi spesifik untuk setiap jenis rambut. Teknologi baru Sunsilk bekerja keras ke atas setiap urat rambut, bagi menjaga elemen paling halus dalam setiap urat rambut dan memberikan kesempurnaan sepenuhnya kepada semua wanita.

"Teknologi berpaten Sunsilk telah mengambil masa selama 20 tahun untuk disiapkan dan diperhalusi. Kami sentiasa berinovasi untuk memberi kaum wanita peluang memiliki rambut yang cantik, berkilauan dan sempurna dari akar ke hujung. Rangkaian baru 'Co-Creations' yang diperkasakan dengan rumusan nano kompleks telah dibangunkan melalui kolaborasi dinamik di antara pasukan penyelidikan dan pembangunan Sunsilk dengan panel pakar rambut kami," terang Ng.

Usaha tanpa henti untuk mencapai kesempurnaan dan komitmen berkekalan bagi berinovasi dan membangunkan teknologi untuk menghasilkan rambut berkilauan jelas terlihat dalam setiap pakar rambut. Memberi komen mengenai kolaborasi ini, Yuko Yamashita, Co-Creator Sunsilk Perfect Straight, berkata, "Terdapat 100,000 urat rambut di atas kepala seseorang individu dan semuanya memberikan cabaran yang unik! Kami perlu menguasai urat rambut liar dengan mengurangkan geseran di antara rambut dan Sunsilk telah mencapainya dengan Nano Kompleks baru".

Sunsilk telah menguasai nanoteknologi berpaten dan menggabungkan pengetahuan serta wawasan daripada para pakar rambut bertaraf dunia untuk membantu kaum wanita mencapai kesempurnaan. Misi Sunsilk adalah untuk memberikan setiap orang wanita akses kepada kepakaran yang digabungkan dengan teknologi canggih.

Dengan rangkaian penjagaan rambut baru Co-Creations yang dipertingkatkan dengan rumusan nano kompleks, kesempurnaan boleh dimiliki dengan satu cucian sahaja! Kaum wanita kini boleh mengorak langkah dengan penuh gaya dan keyakinan sambil menyerlahkan keanggunan mereka dengan rambut yang kemas lagi rapi.

Sunsilk

Sunsilk

Tags: , , , ,

Tags: , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gadis Semasa Sunsilk
  • Miliki Rambut Sentuhan Pakar daripada SUNSILK
  • Revolusi Petua & Teknik Sunsilk Bersama Pakar Rambut Dunia
  • Gambar Diana Danielle di Pelancaran Sunsilk Hello Perfection
  • Lirik Aku Adalah Aku Melda Ahmad
  • Gadis Semasa Sunsilk Perkenalkan Melda Ahmad
  • Life Can't Wait Terbitan Red Commnications
  • Stail Rambut Pendek Terbaru Pelakon Filem Setem Isma Yusoof
  • Life Can't Wait Terbitan Red Commnications
  • Emelda Terajui Konsert Gadis Semasa Sunsilk
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    OUTSOURCED Season 1 Concept

    Posted: 09 Apr 2011 09:39 AM PDT

    OUTSOURCED Season 1 Concept

    "Outsourced" is NBC's new workplace comedy series centered around a catalog-based company, Mid America Novelties, that sells American novelty goods, including whoopee cushions, foam fingers and wallets made of bacon, and whose call center has suddenly been outsourced to India.

    After recently completing Mid America Novelties' manager training program, Todd Dempsy (Ben Rappaport, off-Broadway's "The Gingerbread House") learns that the call center is being outsourced to India, and he is asked to move there to be the manager. Having never ventured out of the country, he is unprepared for the culture shock. Overwhelmed, Todd discovers that his new staff needs a crash course in all things American if they are to understand the U.S. product line and ramp up sales from halfway around the world.

    The sales team Todd inherits includes Gupta (Parvesh Cheena, "Help Me Help You"), a socially awkward employee, Manmeet (Sacha Dhawan, BBC's "Five Days II"), a young romantic who is enamored with America, Asha (Rebecca Hazlewood, BBC's "Doctors"), a smart, striking woman who finds herself intrigued by Todd, Rajiv (Rizwan Manji,"Privileged") the assistant manager who wants Todd's job and Madhuri (Anisha Nagarajan, Broadway's "Bombay Dreams"), a wallflower who suffers from extreme shyness.

    Todd also discovers other transplants working in his office building, including an American expatriate, Charlie Davies (Diedrich Bader, "The Drew Carey Show"), who runs the All American Hunter call center, and Tonya (Pippa Black, "Neighbours"), a beautiful Australian who runs the call center for Koala Air.

    From Universal Media Studios, "Outsourced" is executive produced by showrunner Robert Borden ("The Drew Carey Show," "George Lopez") and director Ken Kwapis ("He's Just Not That Into You," "The Office"), who developed the project through his company, In Cahoots. Victor Nelli, Jr. ("Ugly Betty"), Tom Gorai ("Outsourced" theatrical release) and David Skinner ("Outsourced" theatrical release) also serve as executive producers, and Alex Beattie serves as co-executive producer.

    Outsourced - Chat on FB

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • One In A Milion Season 3 Top 12 Finalists Roadshow
  • CC WINNER SO YOU THINK YOU CAN DANCE SEASON 2
  • Great Savings The Cheapest Domain Name
  • Project Runway Season 4
  • Airasia Launches Year-End Promo
  • Hotlink Sends Lucky Customer to Watch American Idol
  • RHB BANKING GROUP BRINGS PUTERI GUNUNG LEDANG THE MUSICAL SEASON 3
  • David Beckham Expresses Disappointment
  • Ice Road Truckers
  • The Biggest Loser Asia Season 2 Auditions
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Dirotan dan Dipenjara Jika Salami Wanita di Negara ini

    Posted: 09 Apr 2011 09:00 PM PDT

    Pemberontak di Somalia, al Shabab, melarang seluruh warga lelaki di negara itu berjabat tangan dengan wanita. Mereka juga melarang para lelaki berbicara, dan berjalan bersama.

    Seperti dikutip Associated Press, mereka mengancam akan memberikan hukuman rotan, memenjarakan, atau mengeksekusi setiap warga lelaki yang melanggar aturan itu.

    Hussein Ali, warga selatan Kota Jowhar, mengatakan, sejak berlakunya larangan itu akhir pekan lalu, dia tak berani lagi menyapa perempuan. Ia takut menghadapi ancaman hukuman itu.

    Hamdi Osman, seorang wanita pelajar, menambahkan, banyak kelompok bersenjata melakukan operasi di kenderaan awam. Mereka menangkapwanita yang dianggap berpakaian tidak benar. Osman pernah dipukuli gara-gara mengenakan pakaian tradisional Somalia bukan jubah panjang hitam yang disukai pemberontak.

    Mereka juga mensasarkan wanita yang nekad berjalan sendiri. Pemberontak melarang perempuan bekerja di tempat umum, atau meninggalkan keluarganya.

    Asy-Syabaab menguasai sebahagian besar Somalia bahagian selatan dan tengah. Kelompok sedang dalam upaya menggulingkan pemerintah yang didukung PBB.

    BlackBerry Termahal di Dunia

    Posted: 09 Apr 2011 08:00 PM PDT

    Gambar diatas merupakan gambar pertama dari smartphone BlackBerry paling mahal di dunia. Perusahaan Amosu, Alexander Amosu Ltd., merupakan perusahaan yang dikenal sebagai pembuat berbagai macam gadget dan perangkat kelas atas. Selain itu ia dikenal juga sebagai pembuat produk dengan harga yang mahal. Contohnya adalah sepasang baju yang diumumkan baru-baru ini seharga 112 ribu dolar AS, yang dikatakan sebagai pakaian paling mahal di dunia.
    Meski belum ada kepastian bahawa Curve 8900 ini merupakan BlackBerry termahal di dunia, tetapi dengan harga  240 ribu dolar AS tampaknya membuat produk besutan Amosu tersebut menjadi calon BlackBerry paling mahal.




    Amosu menghabiskan masa 350 jam untuk membuat BlackBerry Curve versi khusus ini dengan emas kuning 18 karat dan bertahtakan 4.459 berlian (dengan berat total 28.43 karat).
    Layaknya produk premium pada umumnya, Curve edisi khusus ini akan dibuat dalam jumlah yang terbatas. Menariknya, hanya akan ada 3 buah yang akan dijual. Salah satunya sudah lebih dulu dibeli oleh pembeli misteri asal Timur Tengah.
    Dengan harga yang mahal ini, pembeli boleh melakukan personalisasi dengan meletakkkan nama atau logo perusahaan dan juga layanan  jual yang berlaku secara eksklusif.

    Mengamuk kerana disuruh bertugas semula

    Posted: 09 Apr 2011 07:00 PM PDT

    Akibat tak boeh terima tekanan.
    saya petik dari kosmo online

    SOUTHAMPTON - Diarah bertugas semula merupakan punca seorang kelasi, Ryan Donovan, 22, mengamuk dalam kapal selam nuklear Britain, HMS Astute bernilai £1.2 bilion (RM5.93 bilion) dengan menembak mati seorang pegawai tentera, Leftenan Komander Ian Molyneux, lapor akhbar The Sun semalam.

    Dalam kejadian yang berlaku di pelabuhan Southampton kelmarin, Donovan menembak mati Molyneux yang merupakan jurutera senjata dalam kapal selam tersebut dengan menggunakan senjata tentera laut, raifal SA80.

    Dia melepaskan enam das tembakan dan mengenai seorang lagi pegawai tentera laut, Leftenan Komander Chris Hodge di bahagian dada yang kini dirawat di sebuah hospital semasa para tetamu kehormat yang melawat kapal selam berkenaan menyaksikan insiden tersebut.

    Semasa kejadian, kelasi tersebut yang kini telah ditahan pihak berkuasa memakai pakaian pelindung badan yang berperisai semasa dia melepaskan tembakan itu.

    Insiden itu berlaku semasa Datuk Bandar Southampton, Carol Cunio melawat kapal selam tersebut untuk makan tengah hari bersama Ketua Majlis Bandar Raya Southampton, Alistair Neill dan seorang anggota majlis itu, Royston Smith.

    Menurut Smith, 46, yang merupakan bekas jurutera Tentera Udara Diraja Britain memberi gambaran dengan jelas mengenai kejadian tersebut kerana dia menjadi wira dengan menangkap kelasi yang mengamuk itu.

    Smith berkata, kelasi kapal itu yang merupakan peminat lagu rap melepaskan beberapa das tembakan yang pertama di dalam kapal selam tersebut.

    Dia yang berada tidak jauh dari bilik kawalan kapal selam itu bertindak menolak Donovan ke arah dinding.

    Menurut Smith, semasa pergelutan itu, kelasi itu mungkin melepaskan tembakan yang kelima namun dia kemudian memusingkan badan Donovan sehingga 180 darjah dan menolaknya ke arah satu lagi dinding. 

    Dia berkata, semasa pergelutan itu, Donovan melepaskan tembakan yang keenam.

    Namun, Smith berjaya menjatuhkan kelasi itu dan merampas senjata apinya dan melemparkan ia di bawah sebuah meja yang jauh daripada jangkauannya.

    Dalam kejadian itu, beberapa orang yang menyaksikan insiden berkenaan berada dalam keadaan terkejut.

    Kejadian itu berlaku dua hari selepas HMS Astute berlabuh di pelabuhan Southampton setelah 46 hari ia menyertai ujian di Laut Ireland.

    Menurut beberapa kelasi, Donovan berasa tertekan kerana dia diarah berada di dalam kapal selama sebulan lagi kerana beberapa ujian tentera laut akan bermula esok. Kapal selam itu tiba di pelabuhan Southampton pada Rabu lalu. Namun terdapat laporan di akhbar The Times of London yang menyatakan dia mengamuk kerana tidak dibenarkan menggunakan tandas yang dikhaskan terlebih dahulu untuk para tetamu kenamaan. - Agensi

    Wanita yang masih dalam pantang mengamuk kerana dituduh buang bayi

    Posted: 09 Apr 2011 06:00 PM PDT

    Macam-macam hal..
    saya petik dari myMetro

    JOHOR BAHRU: Pengunjung Jaya Square dekat sini, semalam gempar apabila seorang wanita yang masih dalam pantang mengamuk kerana dituduh cuba membuang bayi berusia 23 hari dengan meninggalkannya bersama beg berisi susu di atas sofa.

    Terdahulu, dalam kejadian jam 12.30 tengah hari, Lew Pei Siee, 26, yang kelihatan tidak terurus meninggalkan bayinya itu di atas sofa berkenaan dan mengusung beg plastik ke terminal bas berhampiran untuk meminta sedekah.


    Orang ramai yang lalu berhampiran sofa itu terkejut mendapati bayi lelaki berkenaan menangis sebelum seorang daripadanya membuatkan susu untuknya.


    Saksi, Feng Ling Lee, 36, yang bekerja sebagai penjual tiket bas berkata, dia membantu mendukung bayi berkenaan manakala rakannya menyusukannya.


    "Kami kemudiannya menghubungi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Johor Jaya, Tan Cher Puk, sebelum beliau bergegas datang.


    "Tidak lama kemudian, seorang wanita mendakwa ibu kepada bayi berkenaan tiba-tiba muncul dan mula bising-bising kononnya kami cuba merampas anaknya itu," katanya di lokasi kejadian.



    Menurut Feng, seorang daripada rakannya memaklumkan pernah melihat wanita terbabit beberapa kali di kawasan berkenaan sambil meminta duit daripada orang ramai kononnya untuk membeli tiket bas dan pelbagai lagi.


    Selain itu, rakan Feng turut mendakwa ada melihat wanita terbabit beberapa kali tidur di sekitar kawasan berkenaan.



    Lew yang mengamuk dan meminta bayinya itu dikembalikan kemudiannya ditenangkan empat anggota polis diketuai Ketua Polis Balai Johor Jaya, Cif Inspektor Mohamaden Bujang.


    Lew dan bayinya kemudiannya dibawa ke Balai Polis Johor Jaya untuk siasatan lanjut sebelum seorang lelaki dipercayai suaminya, Loo Soon Aun, 27, yang bekerja di sebuah bengkel membaiki kenderaan di Kota Masai dihubungi dan menjemputnya pulang.


    Tan bagaimanapun enggan mengulas kejadian itu dan menyerahkannya kepada polis serta Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk mengambil tindakan.


    Sementara itu, sumber polis berkata, maklumat diperoleh daripada orang awam mendapati wanita berusia 26 tahun terbabit sering membawa kanak-kanak berlainan ke lokasi berkenaan.


    "Wanita dikenali sebagai Lew Pei Siee, 26, itu sering dilihat di kawasan berkenaan dengan membawa dua lagi kanak-kanak berumur dua dan empat tahun ke sana sejak sebulan lalu.


    "Orang ramai di sana kemudiannya menyangka dia membuang bayi dan memaklumkan kepada kami untuk datang.


    "Kami sudah mengesahkan dengan pengurusan Hospital Sultanah Aminah (HSA) bahawa wanita terbabit melahirkan bayi lelaki berkenaan di sana pada 17 Mac lalu," katanya. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sri Alam, Superintendan Roslan Zainuddin mengesahkan kes berkenaan.

    PM Britain Naik Pesawat "Bertiket Murah" Untuk Pergi Bercuti

    Posted: 09 Apr 2011 05:00 PM PDT

    LONDON, KOMPAS.com -  Perdana Menteri Britain David Cameron dan isterinya Samantha, terbang ke Sepanyol dengan pesawat "bertiket murah" untuk bercuti selama dua hari. Cuti dua hari pasangan itu untuk merayakan ulang tahun ke-40 Samantha, kata satu sumber pemerintah, Khamis (7/4).


    Pasangan tersebut pergi ke Sepanyol naik "pesawat dengan tiket murah", kata sumber itu, saat ia membantah laporan pers Sepanyol bahawa itu adalah pesawat easyJet.

    Surat khabar Sepanyol, El Pais, melaporkan pasangan tersebut tiba di bahagian selatan Sepanyol, Rabu (6/4)  malam, dan kemudian pergi naik kereta ke kota bersejarah Granada, tempat benteng Alhambra berada, yang dibangun oleh penguasa Moor pada abad pertengahan di Sepanyol. Pasangan itu menginap di satu hotel "kelas menengah", kata laporan tersebut, dan mereka dijadualkan kembali ke London, Jumaat ini.

    Samantha Cameron memasuki usia 40 tahun pada 18 April. Itu adalah cuti pertama mereka ke luar negeri sejak Cameron memangku jabatan pada Mei tahun lalu. Pada musim panas lalu, cuti keluarga tersebut di Cornwall, bahagian barat-daya Inggris, terganggu ketika Samantha melahirkan seorang bayi perempuan.

    Pasangan itu memiliki tiga anak. Anak pertama mereka, Ivan, yang menderita kelumpuhan otak besar dan epilepsi parah, meninggal secara mendadak pada Februari 2009, dalam usia enam tahun. Isteri Wakil Perdana Menteri Nick Clegg, Miriam Gonzalez adalah warganegara Sepanyol dan mereka biasa menghabiskan cuti musim panas mereka di Sepanyol.

    Betul ke tak betul minah ni?

    Posted: 09 Apr 2011 11:01 AM PDT

    Semakin canggih semakin teruk pemikiran manusia

    Aneh, Rusa Ini Menjaga Angsa yang Sedang Mengeram

    Posted: 09 Apr 2011 10:01 AM PDT

    RIBUNNEWS,COM, NEW YORK – Sebuah kemesraan hubungan dua jenis binatang yang sangat berbeza. Apa yang dilakukan rusa jantan muda ini sungguh menarik dan akan melahirkan idea cerita menarik tentang binatang.

    Seekor rusa selama beberapa hari telah menjaga angsa betina yang sedang mengeram telur di sebuah kompleks pemakaman di New York, bak adegan yang biasanya muncul di film anak-anak.

    "Orang-orang mahu mengubahnya jadi kisah Disney," kata Gina Browning, Direktur Erie County SPCA.Selama empat hari, rusa jantan itu berdiri dan berjaga-jaga di dekat sarang angsa betina Kanada sementara angsa tersebut mengeram telurnya di satu tempat abu mayat di pemakaman Forest Lawn, tempat dimakamkannya presiden Millard Fillmore dan ikon musik rock Rick James.

    "Rusa jantan itu nampaknya menjaga angsa betina tersebut, secara alamiah," kata Administrator Margasatwa Erie County SPCA Joel Thomas. "Ia berdiri tak jauh dari angsa betina itu, tak ada keraguan mengenai apa yang sedang berlangsung."

    Rusa tersebut, yang kelihatan seperti rusa jantan yang mula tumbuh tanduk, tak pernah meninggalkan posnya. Beberapa pegawai pemakaman sedar mengenai keadaan itu setelah haiwan tersebut menempatkan dirinya di antara unggas itu dan seorang pegawai dari satu perusahaan yang menangkap dan menempatkan kembali angsa liar itu. Thomas mengatakan unggas itu telah menimbulkan masalah jika jumlahnya banyak.

    "Ketika pegawai itu mendekati angsa tersebut dengan membawa jaring, rusa jantan tersebut menempatkan dirinya di antara pegawai dan unggas tersebut, dan haiwan itu mengulangi perbuatannya beberapa kali," kata Thomas.

    Rusa tersebut, yang menempatkan dirinya sebagai pelindung dari setiap kereta atau pejalan kaki yang mendekati sarang angsa itu, memandang dengan tajam sampai orang yang datang itu berlalu, katanya.

    Nasib Tragik Yosefa, Sudah Dihamili Dimasukan Ke Penjara Pula

    Posted: 09 Apr 2011 09:01 AM PDT

    Ibarat sudah jatuh tertimpa tangga pula. Itulah yang dialami Yosefa Kristina Usfinit (24). Sudah malu hamil di luar nikah, dipenjarakan pula oleh lelaki yang menghamilinya. Yosefina dimasukkan ke penjara kerana menampar Agustinus Naikofi, lelaki yang diduga telah menghamilinya. Yosefa yang ditemui di Lembaga Pemasyarakatan Kelas II Kefamenanu, Jumaat (8/4/2011), mengatakan, dia menampar lelaki itu kerana lelaki itu tidak mengakui telah menghamilinya dan menolak bertanggung jawab atas kehamilannya.

    Sudah jatuh tertimpa tangga pula, kenapa nasibmu  begini Yosefa

    Ia menuturkan, peristiwa penamparan itu terjadi pada 8 Januari 2011 sekira pukul 16.00 Wita ketika dirinya bersama keluarga datang ke rumah lelaki itu  untuk meminta pertanggungjawaban korban atas kehamilan dirinya. Namun saat itu lelaki tidak mengakui perbuatanya dan menolak bertanggung jawab.

    Emosi dengan sikap lelaki itu Yosefa menjitak pelipis kiri korban dan meninju bahagian perut korban. Tidak terima dengan perbuatan Yosefi, lelaki itu kemudian melaporkan Yosefi ke Polsek Insana pada hari itu juga. Dua minggu setelah kejadian itu pada14 Januari 2011, Yosefa dipanggil polis sebagai tersangka kes penganiayaan, namun tidak ditahan.
    Setelah berkas perkaranya dinyatakan lengkap oleh Kejaksaan Negeri Kefamenanu, Yosefa yang dalam keadaan hamil lima bulan langsung ditahan di titipkan di Rumah Tahanan Lembaga Pemasyarakat Kelas II Kefamenanu pada  4 April 2011

    Kanak-kanak ini hidup dengan jantungnya yang hanya ada setengah

    Posted: 09 Apr 2011 08:00 AM PDT

    VIVAnews - Sammy Hori lahir dengan keadaan jantung setengah. Hasil foto menunjukkan, kanak-kanak itu hanya memiliki satu pump ventrikel. Bukan dua seperti manusia normal. Menurut hitungan medik, ia hanya boleh hidup beberapa hari. Nyatanya, kanak-kanak itu tumbuh sihat memasuki usia tujuh tahun.

    "Sangat menakjubkan menontonnya bermain sepakbola dengan teman-temannya. Kami tidak pernah memprediksi dia akan hidup lebih dari seminggu," ujar sang bunda, Eileen, seperti dikutip dari laman The Sun.

    Wanita 41 tahun itu tidak menyangka anaknya mampu bertahan hidup, setelah mendengar penjelasan doktor selepas persalinan. "Doktor mengatakan hal tersebut adalah keadaan yang paling serius yang pernah dilihatnya. Dia pun mengatakan hal tersebut tidak menunjang kehidupan," ujarnya.

    Eillen dan Ken, suaminya, diminta mempertimbangkan berbagai alternatif medik yang ditawarkan untuk menyelamatkan Sammy. Tak ingin menyerah pada takdir, pasangan yang tinggal di Cambridge ini menempuh segala risiko atas tindakan medik yang diperlukan.

    Sammy menjalani sejumlah penelitian medis untuk menentukan jenis tindakan yang paling tepat. Setelah melakukan analisis data medik dan melihat hasil foto perkembangan jantungnya, Sammy menjalani operasi pertama ketika usia enam minggu. Tindakan ini diikuti dua pembedahan lain ketika usia empat tahun.

    Setelah melewati tiga pembedahan dengan tingkat risiko cukup tinggi, Sammy pulih. Kanak-kanak ini membesar dengan ceria dan tangkas seperti kanak-kanakseusianya. "Dia memiliki kehidupan normal. Suka bermain sepakbola. Walaupun terkadang harus menghindari cuaca dingin kerana memiliki sirkulasi pernafasan yang buruk, dia mampu berjalan dan berenang seperti anak normal," ujar Eileen.

    Gara-gara Monyet Meniru Adegan seks, Iklan Filem Ini Ditarik

    Posted: 09 Apr 2011 07:00 AM PDT

    TEMPO Interaktif, Los Angeles - Hangover Part II, filem bergenre komedi membuat heboh penduduk Amerika. Iklan filem layar lebar itu kini ditarik dari pawagam lantaran menampilkan  moyet meniru adegan seks.

    Hollywood Reporters melaporkan Motion Picture Association on Amerika (MPAA) telah meminta Warner Bros untuk memperbaikinya. MPAA adalah lembaga yang memastikan iklan filem sesuai dengan sistem peringkat. "Kami segera menghilangkan cuplikan itu dari layar," kata pihak Warner Bros dalam sebuah pernyataan 6 April lalu.

    Lalu apa yang dilakukan monyet itu? Sebuah sumber di Hollywood menyatakan adegan itu menampilkan seekor monyet menyedut botol di dalam sarung seorang lelaki tua. Meski lucu, adegan ini dianggap tidak patut dalam aturan MPAA.

    The Hangover Part II adalah filem komedi yang sekuel pertamanya dirilis pada 2009. Film ini dibintangi Bradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Justin Bartha dan Ken Jeong dengan Todd Phillips sebagai sutradara, diproduseri oleh Legendary Pictures dan didistribusikan oleh Warner Bros Pictures. Produksi dimulai pada Oktober 2010 dan dijadualkan akan dirilis pada 26 Mei 2011 di USA.

    Film ini bercerita tentang Stu (Ed Helms) yang bakal segera menikah. Tapi Stu gelisah. Ia tak ingin bachelor party yang direncanakannya berterabur seperti yang terjadi ketika Doug (Justin Bartha) akan menikah dalam filem sebelumnya.

    Hebat pertama kali tengok ,Gaya ambil tendang penalti ala kung fu

    Posted: 09 Apr 2011 06:35 AM PDT


                                      gaya ini memang lain daripada yang lain

    Patung silikon mirip artis dijadikan objek seks disebuah kelab

    Posted: 09 Apr 2011 05:45 AM PDT

    Seorang wartawan menyamar mengunjungi sebuah outlet hiburan di Hu Lu Dao di daerah Liaoning terpana melihat boneka di ruang dalam tempat hiburan tersebut.

    Disana terpajang banyak Patung SILICONE yang mirip bintang film China Gong Li dan Zhang Ziyi. Mereka menyediakan "layanan seks" di RM 10 per jam.

    Sang wartawan ini ragu-ragu tapi bos tempat hiburan kemudian memberinya demonstrasi dengan memegang payudara patung tersebut dan patung itu menjawab (benci, dengan nada malu-malu) "tao yan!".
    Benar-benar seperti aslinya.



    Manajer tempat hiburan itu mengatakan patung, dilengkapi dengan sistem suara yang dikendalikan oleh komputer, akan membuat suara yang berbeza sesuai dengan gerakan. Dan hampir sama dengan suara artis aslinya.

    Ia mengatakan ia merancang untuk memperluas bisnisnya untuk wanita dengan menyediakan boneka Chow Yuen Fat dan Jackie Chan kerana patung tersebut mendapat tanggapan yang luar biasa di kalangan wanita.

    Air mineral paling mahal di dunia

    Posted: 09 Apr 2011 04:00 AM PDT

    Mungkin banyak di antara kita yang merasa harga air mineral di negara kita masih  mahal .. Tapi jangan kaget jika mendengar harga air mineral yang satu ini kerana harganya jauh di atas air mineral yang beredar di negara kita. Yang pasti tergolong Air mineral paling mahal di dunia

    Nama capnya adalah Fillico Beverly Hills. Kerana  ketika  ini Fillico Beverly Hills merupakan air mineral termahal di dunia. Fillico Beverly Hills merupakan produk terbaru yang di produksi oleh perusahaan Vieluce di Osaka, Jepang.

    Menurut mereka, air minum ini menjadi sangat mahal kerana berasal dari kaki gunung Rokko, Kobe, Jepun. Seperti kita ketahui, mata air ini sudah terkenal sebagai air terbaik untuk membuat sake.

    Fillico Beverly Hills juga merupakan air mineral yang sangat terbatas dalam pengeluarnya. Kerana setiap bulan hanya diproduksi 5.000 botol. Dan per 750 ml. Keunikan lain dari Fillico Beverly Hills adalah dari tutup botolnya. Tutup botol Fillico Beverly Hills di reka semirip mungkin dengan mahkota Raja dan Ratu.
    Untuk kemasan tutup botol yang mirip kaisar fredrick II dari kekaisaran romawi, harganya lebih mahal .




    Gaun dibuat daripada buku cerita kanak-kanak

    Posted: 09 Apr 2011 03:00 AM PDT

    VIVAnews – Lembaran-lembaran kertas buku cerita anak yang sudah tak terpakai, umumnya langsung dibuangkan. Tapi, ini tidak berlaku bagi Ryan Novelline. Dengan sedikit kreativiti dan imajinasi, artis yang menetap di Boston itu menjadikan buku  jadi gaun menakjubkan.

    "Jujur, saya hanya berharap punya sesuatu yang boleh dipakai," kata Novelline yang dikutip dari laman thestir.cafemom.com.

    Gaun yang diciptakan Novelline sepenuhnya dari bekas buku cerita Little Golden Books. Dia memanfaatkan ilustrasi warna-warni dalam buku itu. Lalu mempolanya sedemikian rupa. Sehingga jadilah karya fashion yang benar-benar dapat dipakai.

    Menurutnya, ini bukan hanya idea yang luar biasa. Tapi benar-benar menakjubkan.

    Bahagian atas gaun karya Novelline, dengan model korset, dirancang untuk meniru foil emas yang mengikat tulang belakang. Sedangkan bagian rok, dirancang dari halaman buku-buku cerita.



    Selain buku bekas, kertas bekas scan foto anak-anak di mall juga dapat dimanfaatkan untuk busana. Misalnya dirancang menjadi sebuah kaus.

    Umur 92 tahun tapi tubuh masih tegap

    Posted: 09 Apr 2011 02:00 AM PDT

    VIVAnews - Rhianon Howells terlihat begitu tegap. Dadanya bidang, perutnya rata kotak-kotak (sixpack), lengannya pun berotot. Dengan tubuh kekar semacam itu, siapa sangka usianya sudah memasuki 92 tahun.

    Tahun 2008, Howells menjajal kekuataan tubuhnya dalam kejuaraan binabadan Hasilnya mengkagumkan. Lelaki asal Inggris ini mampu mendapatkan markah tertinggi mengalahkan atlet binabadan yang jauh lebih muda.

    "Waktu itu aku sangat gugup. Aku menjadi peserta tertua di antara atlet yang kebayakan masih 20 tahun. Markahku lebih tinggi dari semua peserta," ucap Howells, seperti dikutip dari laman Guardian.

    Tahun lalu, Howells juga mengikuti kejuaraan binabadan di Jerman. Ia kembali mencetak markah tertinggi mengalahkan sejumlah pesertadi kategori usia tertentu. Dalam 45 minit, ia mampu melakukan 50 kali push up dan 48 kali sit up. Bahkan, ia mengakui masih sanggup 70 kali push up jika mendapat tambahan waktu.

    Usia tak membunuh kecintaan Howells terhadap olahraga. Ketika memasuki usia 60, ia bergabung dengan kelab dayung veteran di negaranya. Lewat berbagai kejuaraan dayung internasional, pasukanya telah mendapat 36 medal emas.

    Howells mulai membina badan ketika menginjak usia 85 tahun. Bermula dari krisis percaya diri melihat timbunan lemak yang mulai merayapi tubuhnya, juga keriput yang membuat tubuhnya terlihat lembik. "Aku nampak kacau. Aku mulai berfikir bahwa aku mungkin akan segera mati. Aku rindu tubuhku yang atletis," ujarnya.

    Dalam kalut, ia segera menemui pelatih peribadinya. "Dengan angkat beban, mengatur jumlah protein, perlahan tubuh saya mulai berubah. Dada saya menjadi lebih lapang, berpostur V, dan bahu serta bisep terlihat lebih kekar. Orang-orang mulai mengomentari betapa aku terlihat lebih muda," ujar Howells.

    Ia semakin yakin, tubuh kekar dan sihat tak hanya milik anak muda. Ia pun berkomitmen akan terus melatih ototnya. Ia tak akan berhenti berolah tubuh hingga ajal. "Sampai hari itu tiba, aku akan terus bekerja untuk tubuhku," ujarnya.

    Ketiga Anaknya Lahir di Jam 7:43

    Posted: 09 Apr 2011 01:00 AM PDT

    Lowri Dearsley' dan ketiga anaknya yang lahir jam  7.43

    TEMPO Interaktif, Kehamilan bagi Lowri Dearsley selalu berakhir seperti jam kerja. Ketiga anaknya lahir di jam yang sama, minit yang sama: 7:43. Menurut para ahli ini sebuah peristiwa yang sangat aneh.

    Anak tertua Lowri, Ella lahir pada 10 Oktober 2005 di jam 7:43 pagi, kemudian anak kedua Evie lahir pada 26 Disember 2007 jam 7:43 malam dan terakhir,  Harrison lahir pada 20 Januari 2011 jam 7:43 pagi.

    Lowri yang bekerja di RBS Bank, Inggris mengatakan para staf di hospital sudah tahu dua anaknya lahir di jam yang sama, tapi begitu anak ketiganya lahir, mereka terkejut  kerana juga lahir di jam yang sama.
    Lowri tinggal di Greater Manchester, Inggris bersama teman hidupnya, Matt. Menurut mereka sebelum anak-anaknya lahir, angka 7:43 bukanlah sebuah angka yang khusus. Tapi sekarang angka itu memiliki arti khusus.
    "Aku dan Matt punya tatto 7:43 di masing-masing tangan kami," kata Lowri. "Ini luar biasa, sebelumnya aku tak pernah bermimpi atau mendapat tanda bahwa anak-anak kami lahir di jam yang sama.

    Sanggup jadi pemburu cicak demi sesuap nasi

    Posted: 09 Apr 2011 12:00 AM PDT

    PASURUAN- Berbagai cara dilakukan agar dapur tetap oleh berasap Di Pasuruan, Jawa Timur, sekeluarga melakoni pekerjaan berburu cicak setelah mereka dipecat dari pekerjaan di sebuah kilang marble.

    Purwanto (32) dan dua saudara kandungnya, Samsuri (28) dan Ahmad (25) sehari-hari mencari cicak untuk dijual ke pengumpul.

    Untuk menghidupi keluarga, tiga saudara asal Lingkungan Susukan, Desa Nguling, Kecamatan Nguling, ini keluar masuk puluhan kampung untuk mencari cicak yang hinggap di tembok rumah warga.

    Mereka sudah menjalankan pekerjaan ini sejak 1,5 tahun lalu, didorong permasalahan ekonomi. Tak kenal lelah, hampir setiap malam, mereka berjaga mencari cicak.

    Cuaca buruk atau hujan lebat sekalipun tidak membuat mereka malas. Sekali keluar rumah, mereka bisa berjalan kaki sejauh 7 sampai 10 kilometer menelusuri perkampungan.

    Bahkan mereka sampai keluar daerah seperti ke Mojokerto dan Sidoarjo. Untuk mengirit pengeluaran, mereka membawa bekal nasi yang sudah disiapkan jika lapar ketika berburu haiwan melata ini.

    Untuk berburu, mereka cukup menggunakan tongkat dan lampu penerangan untuk menyinari cicak agar silau. Tongkat diberi gam tikus secara merata. Selanjutnya, mereka mencari cicak di teras rumah warga. Cicak ditangkap dengan kayu yang sudah digam sehingga menempel dan dimasukan ke tempat yang disediakan.

    Purwanto mengaku, pekerjaan ini mengundang risiko. Beberapa kali mereka dicurigai dan dituduh masyarakat akan berbuat jahat, apalagi pekerjaan itu dilakukan pada malam hari.

    Setelah dijelaskan, warga dapat memahami. "Yang penting kami santun dan sopan. Kalau warga menolak ya kami tinggalkan," ujar Purwanto seraya menambahkan, kebanyakan warga memaklumi pekerjaan mereka.

    Dalam sehari Purwanto, Samsuri, dan Ahmad bisa mengumpulkan sekira 9 kilogram cicak dan dijual ke pengumpul di Probolinggo. Cicak-cicak itu kemudian akan diekspor pengepul ke Taiwan dan China salah ubat penyakit hepatitis, gatal, dan kanker.

    Sumber : http://www.okezone.com/

    Inilah cheerleader tertua dan kisahnya akan difilemkan

    Posted: 08 Apr 2011 11:00 PM PDT

    TEMPO Interaktif, Ketika berusia 39 tahun, Laura Vikmanis ditinggal pergi suaminya. Laura merasa sedih, galau dan frustasi. Suaminya meninggalkan dia demi seorang perempuan yang lebih muda.
    Suatu saat Laura sedar, dia tak boleh hilang dalam kesedihan, dia perlu bangkit dan mengerjakan sesuatu yang menyenangkan untuk mengisi hari-harinya. Maklum, dua anak perempuannya sudah remaja.
    Idea itu datang dari adik Laura. Ketika mereka berdua tengah menonton pertandingan football, Cincinnati Bengals. Adiknya melontarkan usulan kepada Laura, mengapa kamu tidak jadi Cheerleader (pemandu sorak) saja.

    Tiga tahun kemudian, Laura mewujudkan idea itu. Di usia 42 tahun dia menjadi cheerleader. Laura tercatat cheerleader paling tua di liga football Amerika Syarikat. "Sampai sekarang aku masih tak percaya," katanya.
    Untuk menjadi cheerleader, Laura perlu perjuangan keras. Dia sempat ditolak pada audition pertama. "Aku merasa terintimidasi, semua usianya lebih muda 20 tahun dariku," kata Laura.
    Tahun berikutnya, Laura kembali ikut audistion. Setelah berlatih keras, dia berhasil mengalahkan ratusan calon yang usianya jauh lebih muda. Dia terpilih menjadi cheerleader Cincinati Bengals.

    Keluarga Laura mendukung apa yang dilakukannya. "Awalnya mereka tak menyangka, mereka hanya berkata, itu menarik untuk dicuba," katanya. "Tapi begitu aku terpilih mereka menangis."
    New Line Cinema, rumah produksi yang membuat film The Hobbit, Sex and The City, tertarik mengangkat kisah ini ke layar perak. "Ini kisah yang menarik, dia bangkit dan menemukan dirinya lagi," kata penulis naskah, Emily Cook

    Dia Berhasil Turunkan Berat 127 Kilogram

    Posted: 08 Apr 2011 10:00 PM PDT

    Zelda Haxby, 47, sebelum diet (kiri) dan sesudah diet (kanan). (dailymail)

    TEMPO Interaktif, -Zelda Haxby sulkar sekali  untuk berjalan. Perlu pmemaksa diri bagi dia untuk melangkah. Apalagi bila naik tangga, siksaan baginya. Bayangkan saja, berat badan perempuan asal Inggris ini 222 kilogram.

    Tapi itu dulu, Zelda berhasil memnurunkan beratnya 127 kilogram. Kini berat perempuan 47 tahun itu 95 kilogram. Ukurannya bajunya turun dari 36 menjadi 14-16. Dengan kejayaannya ini, dia menjadi juara Slimming World's Greatest Loser 2011.
    "Dulu saya malu dengan tubuh saya, sulit sekali untuk berdiri lama-lama," kata Zelda seperti dikutip dari laman Daily Mail, Khamis 7 April 2011. "Saya juga tidak akan keluar rumah bila tidak ada keperluan yang mendesak. Banyak yang menertawakan saya."
    Tubuh Zelda mulai bertambah berat setelah anak pertamanya, Liam, 19, lahir. Dan terus meningkat ketika dia melahirkan anak kedua, James, yang saat ini berusia 15 tahun.

    Berat Zelda terus bertambah akibat dia kecanduan memakan kerepek. Dalam satu hari dia boleh menghabiskan 15 bungkus kerepeik. Bahkan di malam hari saat dia tidak boleh tidur, kerepek kentang menjadi santapannya.
    Zelda tidak pernah sedar bahwa tubuhnya terus bertambah besar dan boleh mengancam kesihatannya. Sampai suatu saat dia dilarikan ke hospital pada 2006. "Ketika itu saya sedar, bila tidak berubah saya akan meninggalkan dua anak saya gara-gara terlalu gemuk," katanya.
    Zelda bertambah semangat untuk diet setelah seorang temannya meninggalkan majalah Slimming World di rumahnya. Teman baiknya itu berencana menikah dan dia ingin Zelda hadir, namun dengan tubuh yang besar Zelda pasti sulit datang.

    Akhirnya Zelda bergabung dengan Slimming World, sebuah organisasi khusus bagi mereka yang ingin mnurunkan berat badan. Seluruh keluarganya mendukung. Dia mulai meninggalkan kebiasaannya makan-makanan kaya lemak.
    Kerepek disingkirkan dari rumahnya. Zelda mulai memakan makanan sihat dan rendah lemak. Dia banyak makan sayur dan buah. Setelah lima tahun, dia berhasil menurunkan berat hingga 127 kilogram. "Saya tidak percaya boleh melakukannya, tapi ini kenyataan, ini sebuah perjuangan yang berat dengan disiplin," katanya.
    Berikut menu Zelda sebelum dan sesudah diet.

    Sebelum diet
    Makan pagi: Roti bakar dengan mentega.
    Menjelang makan siang: Roti isi telur dan bacon.
    Makan siang: Roti isi, kerepek dan cokelat
    Makan petang: Kerepek
    Makan malam: Makanan cina atau spaghetti Bolognese
    Supper: Keripik dan cokelat

    Ketika Diet
    Sarapan:  Sereal gandum atau bubur dengan irisan pisang
    Makan siang: Kentang, kacang merah dan keju ditambah salad yang isinya, tomata, timun, dan seleri.
    Makan malam: Daging bakar dengan sayuran dan pasta.
    Supper: Yoghurt bebas lemak, buah segar dan salad buah.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS