Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Mamat mengaku masih cintakan Fida

Posted: 21 Mar 2012 08:57 AM PDT


Kalau korang ingat lagi..Mamat Sepah dan Fida putus cinta gara-gara mamat terupload gambar Fida tak bertudung...Camtue pun boleh menyebabkan putusnya jalinan kasih..nampak sgt bertapa rapuh cinta mereka sebab satu silap terus break off..

Mungkin Fida tertekan di kritik masyarakat dan ditambah dengan kisah percintaan Mamat dengan kekasih lamanya Adda,mamat dikatakan seorang playboy dan banyak dah perempuan dikecewakan mamat ..dan akhirnya mamat pula dikecewakan Fida..Karma? erkk....

Menurut kenyataan Fida tak berapa lama dulu,selepas berpisah dengan Mamat,dia dah temui pengganti..Seorang businessman katenyer...

Baru-baru nie mamat dan Fida telah berbaik semula.Pun begitu masing-masing menafikan bercinta semula,tapi hanya berbaik sekadar kawan...Atau mungkin mereka cuba menyorokkan kisah cinta kerana takut dilanda kontroversi lagi?

Jom baca luahan hati Mamat.

Adakah anda masih berhubung dengan Fida selepas putus cinta?

MAMAT: Sebenarnya saya dan Fida masih menjalinkan hubungan, tetapi hanya sebagai kawan biasa. Walaupun bukan lagi pasangan kekasih, kami berdua akan keluar bersama-sama kalau ada kelapangan dan hubungan kami tetap baik.

Tidak dinafikan ada beberapa orang rakan saya yang agak pelik apabila kami berkawan, namun apa salahnya kalau kami berkawan. Saya sendiri langsung tidak menyimpan perasaan dendam terhadapnya, meskipun dia yang membuat keputusan untuk mengakhiri percintaan kami.

Pernah merancang untuk menjalinkan semula hubungan cinta dengan Fida?

Saya akui perasaan sayang dan cinta terhadap Fida masih ada, tetapi kami tidak pernah terfikir untuk kembali semula menjalinkan hubungan cinta dan kami tidak pernah membincangkan perkara tersebut.

Setakat ini kami lebih selesa untuk berkawan sahaja dan saya anggap dia seorang kawan yang sangat baik kerana masih mengambil berat terhadap diri saya. Malah, saya tetap berharap agar mendapat peluang kedua untuk bercinta semula dengannya dan tidak akan mengulangi kesilapan yang sama.

Adakah anda tidak mahu mencari teman wanita lain?

Selain terpalit dengan kontroversi bersama Fida, saya juga dikatakan seorang lelaki playboy kerana sikap saya yang terlalu peramah dengan sesiapa sahaja sehingga dilabel sebegitu. Jadi, saya tidak terfikir untuk mencari teman wanita baharu dan lebih selesa dengan kehidupan sekarang.

Video:Rakaman CCTV Rafizi Hamdan maut dilanggar lari

Posted: 21 Mar 2012 08:37 AM PDT



Pelapis Pelumba Basikal negara, Rafizi Hamdan maut akibat dilanggar sebuah kenderaan Proton Saga 1.5 bernombor pendaftaran WCK 2290 sekitar jam 7.50 pagi,pada 18 March 2012. Di fahamkan ketika kejadian di hadapan sebuah stesen minyak, arwah telah di langgar dan pemandu tersebut bertindak melarikan diri namun takdir menyebelahi arwah kerana nombor pendaftaran pemandu tersebut telah terjatuh manakala rakaman CCTV jelas menunjukkan pemandu tersebut memandu laju melarikan diri.

Pemandu tersebut seorang berbangsa Melayu kini telah ditangkap pihak polis untuk siasatan lanjut. Arwah meninggalkan seorang isteri dan dua orang anak. Al-Fatihah buat arwah.

Gambar Stacy AF dengan anaknya Bella Valentina

Posted: 21 Mar 2012 08:35 AM PDT

Semakin ramai selebriti kita belum berkahwin yang mengambil anak angkat nampaknya..Sensasi harap korang sayangilah anak angkat tue sampai bila-bila jangan nanti dah ada anak sendiri anak angkat dipinggirkan pula..

Anak angkat Stacy nie baru berusia sebulan dua..dan diberi nama Bella Valentina...




Alolololo comelnyer..cume bilik Stacy asal bersepah sangat tue..he he

Video Honeymoon Lisa dan Yusry di New Zealand

Posted: 21 Mar 2012 08:30 AM PDT

Pasangan yang sangat sepadan kan..Lis the cutey,and Yusry yg jambu..

Yusry nampak makin hensem pas dah kawen,lisa nampak chubby sket tp still cantik..and watching our celebrities nyer honeymoon best je...

Semoga Yusry dan Lisa kekal bersama selamanya and cepat-cepat dapat baby..must be soo cute

Bayaran Jozan RM50 Ribu Sejam ??

Posted: 21 Mar 2012 08:21 AM PDT


Wah wah zaman sekarang jadi pelawak pun leh kaya tau..so kalau anak-anak ,adik-adik uols suka loyar buruk atau buat lawak,jgn lah marah..ada bakat terpendam tue..

zaman sensasi sekolah dulu,ada diantara rakan-rakan terutama lelaki suka buat lawak..memang kelakar dan menghiburkan boleh la release tension setelah penat dgr cikgu mengajar..hehe

Kes Jozan pula,Ozlyn sebagai pengurus Johan menerangkan isu Jozan demand nak RM50k sejam.

Cuba tengok muka Johan masa kurus mcm budak lepas SPM je..hehe..Zizan pun nampak cekeding lagi time nie..


"Cerita itu tersebar mungkin disebabkan oleh sesetengah pihak yang tidak berpuas hati dengan sebut harga yang kami tetapkan. Lantas mereka mula menyebarkan cerita kononnya Johan atau Zizan mula demand dalam soal bayaran," ujarnya

Ozlyn memberitahu, caj yang dikenakan adalah bersesuaian dengan kualiti dan standard persembahan Jozan atas permintaan pengelola sesebuah acara.

"Sebut harga yang kita berikan kepada pihak penganjur adalah berdasarkan kepada permintaan mereka mengenai perkara yang perlu dilakukan oleh Jozan dalam sesebuah persembahan.

"Bagaimanapun harga yang diberikan masih boleh dirunding dan pihak kami selalunya akan bertolak ansur dengan permintaan penganjur," ujarnya.


"Bukan nak menyombong atau besar diri apabila mereka sudah ada nama dalam industri tetapi kadang-kala ada sebab mengapa kita perlu menolak sesuatu tawaran yang datang.

"Bagaimanapun, selalunya saya akan cuba mencadangkan kepada penganjur untuk mengambil pelawak-pelawak lain jika sesuatu tawaran yang datang sesuai dengan majlis yang hendak dikelolakan," katanya.


"Rasanya lebih baik mendiamkan diri daripada mengeluarkan kenyataan yang akan memburukkan lagi keadaan. Biarlah apa orang nak kata kerana pada akhirnya hanya kami dan Allah sahaja yang tahu," ujarnya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Wow! Anak 13 Tahun Menemukan Model Panel Suria Paling Efektif

Posted: 21 Mar 2012 09:15 PM PDT



Alam sekali lagi menunjukan keajaibannya yang luar biasa, siapa sangka kalau desain ranting dan cabang pohon yang terlihat oleh kita ternyata merupakan sebuah desain paling genius yang pernah ada dari sebuah teknologi panel suria?

Inilah panel suria buatan Aidan. Foto: anmh

Nampaknya ras manusia perlu berterimakasih oleh seorang anak Genius bernama Aidan Dwyer yang berhasil menemukan model panel suria paling efektif yang pernah manusia temukan. Panel suria buatannya mampu menyerap tenaga suria 20 hingga 50% lebih besar daripada panel suria konvensional! Untuk usahanya ini, Aidan telah mendapat penghargaan utama dari "Young Naturallist Awards"

Sulit dipercaya memang, ketika banyak ilmuwan dan orang terdidik menghabiskan jutaan dollar serta waktu penelitian yang lama untuk menemukan desain tersebut, ternyata hasil penelitian seorang anak yang masih berusia 13 tahun justru dapat mengalahkan segala usaha dan penemuan mereka.

Aidan menceritakan bahwa desain panel suria temuannya terinspirasi oleh bentuk serta pola dahan dan ranting dari pepohonan. Ia merasa ada yang unik dari pola setiap dahan dan ranting tersebut. Rasa penasarannya membawa Aidan kesebuah penelitian yang melibatkan hasil penemuan dari seorang penulis puisi sansekerta India hingga ke penemuan formula matematika pada alam oleh ilmuwan pada abad ke 18. Akhirnya ia menemukan keterkaitan pola spiral pada dahan dan ranting tersebut dengan pola yang ditemukan oleh Leonardo dari Pisa, atau kita kenal dengan nama Fibonacci.


Sebahagian rasa keingintahuannya berhasil oleh penemuan ini, namun pertanyaan awalnya masih belum memiliki jawaban; Mengapa pohon memiliki pola ini?

Aidan pun mulai melakukan eksperimen di kebun belakang rumahnya, ia mereka sebuah pohon tiruan dengan daun yang ia ganti dengan panel surya, dan dari eksperimen inilah akhirnya panel surya rancangannya tercipta.

Bagi yang tertarik mendalami penelitian Aidan lebih lanjut boleh melihat laporan lengkap miliknya di sini. Dari cara penulisannya saja kamu bakal tahu betapa pintarnya anak ini.


sumber: anmh via gizmodo

Tolak Berhubungan Seks, Remaja Cantik Dibunuh Bekas Banduan

Posted: 21 Mar 2012 09:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki bernama Daniel Robert Lehi Ferry (31) ditangkap setelah dituduh membunuh Anne Kasprzak (15) kerana menolak berhubungan badan. Demikian dilansir Fox News, Rabu (21/3/2012).
Ferry ditangkap, Isnin (19/3/2012),dengan tuduhan melakukan pembunuhan tingkat pertama saat mayat Anne ditemukan pada 11 March lalu di Sungai Jordan, Utah, Amerika Syarikat (AS).
Menurut pernyataan yang dikeluarkan pihak berwajib, seorang saksi mengatakan kepada polis bahwa dirinya melihat Ferry memukuli Annie saat menolak berhubungan intim dengan dirinya.
Saksi juga mengatakan, ia melihat Ferry mengangkat mayat Annie yang tak sedar dari rumahnya dan meninggalkannya di sebuah kendaraan. Kasprzak, pelajar baru di Summit Academy di Draper dilaporkan hilang oleh keluarganya pada 10 March. Ferry baru saja menyelesaikan masa 10 tahun penjara kerana menembak seorang lelaki di lokasi point-blank.
"Ia memang punya masa lalu yang kelam jadi saya tak boleh mengatakan itu tak mungkin. Namun, pada saat yang bersamaan saya tidak melihat (kemungkinan) itu," kata kakak tersangka, Timon Ferry, yang berada di rumah saat saudaranya ditangkap.

Terlalu Liar, Remaja Perempuan Dibunuh Ayah Kandungnya

Posted: 21 Mar 2012 08:45 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang remaja perempuan berusia 14 tahun dibunuh oleh ayah dan dua kakak perempuannya, masing-masing berusia 16 dan 18 tahun, kerana dianggap terlalu liar. Demikian dilansirMumbai Mirror, Selasa (19/3/2012).
Sang ayah bernama Agyaram Jaiswal (45) yang tinggal di Malad, Mumbai, India, dan bekerja sebagai penjual asinan membunuh anak kandungnya menggunakan kabel mesin jahit untuk mencekiknya. Remaja perempuan yang hanya diidentifikasi bernama Preeti ini menemui nasib malang setelah seorang tetangganya melihat dirinya bersama seorang pemuda di dalam rumah.
Si tetangga kemudian memberitahu dua kakak perempuannya. Preeti dipukuli sementara remaja laki-laki itu melarikan diri. Sang ayah marah besar dan menganggap Preeti merosak reputasinya.
Setelah membunuh anak kandungnya, ia kemudian membawa mayatnya ke RS dan mengatakan jika Preeti bunuh diri.Kebohongan itu terungkap ketika hasil otopsi menemukan penyebab kematian sebenarnya dan memaksa Agyaram dan dua anak perempuannya mengaku.
Dalam pernyataannya di depan polis, Agyaram mengaku dirinya muak diejek tetangganya kerana gaya liar Preeti yang tak pernah patuh dan mendengarkan nasihatnya. Ia juga mengaku tak pernah bermaksud untuk membunuh Preeti.

Ditangkap Polis Kerana Letak Anak Tiri di Atap Kereta

Posted: 21 Mar 2012 08:30 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki, di Houston, Amerika Syarikat (AS), ditangkap oleh polis setempat, kerana meletakkan anaknya yang masih berusia 7 tahun di atap keretanya, saat ia memandu kendaraannya itu mengelilingi parking di sebuah acara pameran kereta, di wilayah West Little York, Houston.

 AbelardoAraujo mengaku, meletakkan anak tirinya tersebut di atap keretanya, sehingga anak itu boleh mendapatkan pemandangan yang baik untuk melihat kereta-kereta yang tengah dipamerkan.

Seperti diberitakan oleh Upi.com, Rabu (21/3/2012),
 kelakukan Abelardo itu, dilihat polis  yang kebetulan berada di lokasi acara.

Ia kemudian ditangkap, dan dibawa ke dalam tahanan atas tuduhan
 membahayakan anak.

Nenek 102 Tahun Masih Mampu Terjun Paragliding

Posted: 21 Mar 2012 08:15 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Mary Hardison, nenek berusia 101 tahun, asal Amerika Syarikat (AS), ini memecahkan rekor dunia, Guinness, wanita tertua yang ikut serta dalam terjun paragliding tandem.

Ia memecahkan rekod yang sebelumnya dipegang seorang perempuan asal Siprus berusia 100 tahun. Pihak Guinness mengumumkannya di hari Selasa (20/3/2012) kelmarin.
Nenek itu, melakukan aksi tersebut, saat ia merayakan ulang tahunnya,  kelmarin. "Hanya kerana anda sudah manula, bukan berarti anda mesti duduk santai seharian," ujarnya, seperti dikutip dari BBC, Rabu (21/3/2012).
Ia terbang bersama seorang instruktur pada bulan September tahun lalu. Ia mengaku tertarik untuk mencuba olahraga paragliding, setelah melihat putranya, Allen yang berusia 75 tahun, menyukai olahraga yang penuh dengan adrenalin tersebut.
Nenek ini, nampaknya, sangat menyukai hal-hal yang ekstream, saat merayakan ulang tahunnya yang ke-90, ia mencoba semua permainan untuk orang dewasa di Disneyland.
Sementara pada perayaan ulang tahunnya ke-102 tahun ini, ia berharap boleh berseluncur di sebuah gunung di tempat tinggalnya di Utah.
"Lakukan apa saja sepanjang masih kuat secara fisik, dan terus berpikir positif," tutupnya, saat ditanya mengapa ia melakukan semua hal tersebut. 

China Blok Kata Ferrari dari Internet

Posted: 21 Mar 2012 08:00 PM PDT

Lembaga sensor di HCina telah memblok pengguna internet untuk mencari kata Ferrari, hal ini diduga untuk menekan rumor dimana anak seorang pegawai senior parti tewas dalam kecelakaan kereta kelajuan tinggi.
Semua referensi kepada perusahaan supercar asal Itali secara misteri dihilangkan dari mesin pencari online China pada Selasa (20/03) kelmarin.
Larangan itu muncul setelah spekulasi bahawa seorang pemuda yang tewas pada Minggu (18/03) ketika Ferrari 458 yang dikendarainya terbelah menjadi dua dekat jembatan Baofusi, di Beijing, ternyata anak seorang pegawai senior parti Komunis.
Selain itu dikhabarkan bahawa dua orang penumpang perempuan juga menderita luka parah dalam kecelakaan tersebut, meskipun faktanya bahawa Ferrari merupakan sebuah kendaraan yang diperuntukan bagi dua orang.
Biro Keamanan Umum Beijing menolak memberikan informasi kepada media tentang kecelakaan yang mendorong rumor tersebut.
Website sosial media di China kewalahan menampung permintaan orang-orang yang ingin mengetahui identit sang pemandu. Tapi hampir semua konten yang terkait dengan kecelakaan itu kini telah menghilang secara misteri dan kata Ferrari telah diblokir dalam pencarian di search engine negara itu.
Weibo, yang dikenal sebagai Twitter-nya China, dan digunakan oleh 300 juta orang, menghapus semua posting yang menyebutkan kecelakaan dan memblokir pencarian kata Ferari secara online.


Gaun pengantin paling panjang di dunia

Posted: 21 Mar 2012 07:45 PM PDT


BUCHAREST - Seorang model berusia 17 tahun, Emma Dumitrescu memakai gaun pengantin yang paling panjang di dunia kelmarin.
Dia memakai gaun sepanjang tiga kilometer (km) yang mengambil masa selama 100 hari untuk dijahit dengan melibatkan 10 penjahit.
Gaun itu direka oleh syarikat fesyen Salun Andree di sini.
Pihak Guinness Book of World Recordsmengiktiraf gaun tersebut sekali gus mengatasi rekod gaun terdahulu dari Belanda yang sepanjang 2.48km. - Agensi

sumber : kosmo online

Letak gambar lucah di FB untuk balas dendam

Posted: 21 Mar 2012 07:30 PM PDT


BANDAR SRI BEGAWAN: Seorang lelaki berusia 28 tahun, dipenjara 10 bulan setelah mengaku meletak gambar lucah dan klip video bekas teman wanitanya di Facebook.
Adi Adip Mohammad, meletak nama samaran akaun Facebook bekas teman wanitanya lalu meletak beberapa gambar separuh bogel dan klip video wanita yang dikenali sebagai Miss X, serta aksi seks mereka di laman itu. 
Defendan mengaku melakukan perbuatan itu pada 18 Februari lalu dan berniat mahu memalukannya serta mendapatkan perhatiannya selepas dia memutuskan hubungan dengan defendan. - BT 

sumber : myMetro

Gadis setinggan jual rambut RM17,000

Posted: 21 Mar 2012 07:15 PM PDT


BRASILIA: Seorang gadis yang hidup di kawasan setinggan di Rio de Janeiro sanggup membelanjakan RM2,000 setahun untuk membeli syampu bagi merawat rambutnya yang tidak pernah dipotong sejak lahir.
Natasha Moraes de Andrade juga menghabiskan masa satu setengah jam sehari untuk menyikat rambutnya.

Ia adalah antara pelbagai kerumitan dilalui Natasha, 12, yang menguruskan rambutnya sepanjang 157.6 sentimeter, atau 2.5 sentimeter lebih pendek berbanding ketinggian fizikalnya.
Media semalam melaporkan, Natasha perlu menjinjing rambutnya jika bergerak ke mana-mana, selain kipas angin di rumahnya tidak boleh dipasang bagi mengelakkan ia kusut.

Kini, Natasha berharap rambut itu membawa laba apabila dia bercadang untuk menjualnya pada harga kira-kira RM17,100.

Kata Natasha, dia sedih apabila rambut itu akhirnya dipotong walaupun dia mengaku berdepan pelbagai kesukaran menjaganya dan hidup terbatas.

Jika berjaya, wang jualan rambut itu akan digunakan Natasha untuk menghias bilik tidurnya.

Sementara itu, ibu Natasha, Catarina, 42, berkata kadang-kadang anaknya itu seperti hidup dalam penjara.

Katanya, Natasha selalu membandingkan dirinya dengan watak cerita rakyat zaman silam, Rapunzel.

Mengikut rekod dunia Guinness, wanita China, Xie Qiuping, menjadi pemilik rambut terpanjang dengan ukuran 5.6 meter. - TS

sumber : myMetro

4 jam terpaku di lantai

Posted: 21 Mar 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Seorang lelaki 'terpaku' di lantai rumah kira-kira empat jam apabila sebatang paku sepanjang 12.7 sentimeter menusuk tangannya secara tidak sengaja.
Alan Williams, 46, sedang cuba membaiki sesuatu di rumahnya apabila dia terjatuh dari tangga dan pemicu alat pemaku automatik di tangannya terpelantik tiba-tiba.

Nasib Williams menjadi lebih malang apabila ketika itu dia bersendirian di rumah dan tidak mampu bergerak untuk mendapatkan bantuan.
Keadaan Williams hanya berubah apabila pasangannya, Suzanne Amos, seorang jururawat, pulang kira-kira jam 11 malam dan mendapati dia menggigil dan dalam keadaan terkejut.

Suzanne kemudian menghubungi talian kecemasan 999 bagi mendapatkan bantuan.

Williams bernasib baik kerana paku itu menembusi tangan kirinya tanpa mencederakan sebarang otot atau saluran darah penting.

Sekumpulan anggota bomba kemudian terpaksa menanggalkan kepingan kayu di lantai rumah Williams untuk membolehkan dia dibawa ke hospital di Newcastle-under-Lyme, Staffordshire.

Di situ, doktor segera mencabut paku berkenaan dan merawat kecederaan pada tangan Williams.

Pemeriksaan menunjukkan, tangan Williams akan pulih seperti asal tidak lama lagi.

Sementara itu, Williams berkata, ketika terjatuh dari tangga, dia menggunakan tangan kiri untuk menahan badan tetapi alat pemaku automatik berkenaan terjatuh ke atasnya.

"Saya dipaku ke lantai dan tidak mampu bergerak jauh.

"Bagaimanapun, sebenarnya tidak banyak darah keluar dan kesakitan juga tidak seberapa," katanya.

Tiga jam kemudian, kata Williams, kakinya mula terasa kebas dan dia kesejukan sehinggalah Suzanne pulang.

"Doktor kata, saya sangat bernasib baik," katanya. - TS

sumber : myMetro

Berhenti kerja jaga isteri derita saraf otak

Posted: 21 Mar 2012 06:45 PM PDT


SEREMBAN: Seorang perunding kewangan sebuah bank di ibu negara sanggup berhenti kerja demi menjaga isterinya yang kini terlantar akibat saraf otak tidak berfungsi selepas diserang penyakit asma sejak Jun tahun lalu.
Abil Fikri Ahmad, 43, yang nekad mengambil keputusan itu tidak lagi mampu menanggung kos untuk mengupah pembantu bagi menjaga serta merawat isterinya, Fauziah Muhamad, 38, wanita yang dikahwini tiga tahun lalu.

"Walaupun kehilangan kerja, saya tidak menyesal mengambil keputusan itu kerana berasa puas dapat menjalankan tanggungjawab terhadap isteri.
"Lebih meruntun jiwa, doktor mengesahkan isteri tiada harapan pulih," katanya ketika ditemui di rumah ibunya di Taman Sri Putih, Rasah, di sini, semalam.

Menurutnya, dua tahun melayari bahtera rumah tangga bersama isteri tercinta, dia diuji dengan dugaan paling besar sebagai seorang suami apabila Fauziah diserang penyakit itu.

"Saya reda dan menganggap ujian ini sebagai satu amanah diberi Allah untuk menunaikan tanggungjawab menjaga isteri yang sakit.

Kini, isteri hanya bergantung kepada susu untuk mengalas perutnya kerana tidak mampu menjamah makanan lain. Kadangkala hati jadi sebak melihat keadaannya hingga menitis air mata," katanya.

Menurut Abil Fikri, kisah sedih mereka bermula apabila Fauziah diserang asma teruk pada Jun tahun lalu sehingga mengakibatkan denyutan jantungnya terhenti dan tidak sedarkan diri.

Menurutnya, biarpun pada mulanya sukar menerima kenyataan itu, namun berkat sokongan ahli keluarga dan rakan dugaan itu ditempuh dengan reda.

"Isteri memang ada penyakit asma tetapi tidak kronik, pada Jun tahun lalu dia diserang asma teruk dan perkataan yang terakhir saya dengar dari mulutnya 'panggil ambulans' dan kini dia tidak mampu bercakap lagi.

"Saya rindukan isteri yang dulu sebagai tempat bermanja, penghibur dan peneman hidup saya dari kesunyian tetapi kini dia sudah tidak mampu bergerak dan bercakap lagi," katanya.

Menurutnya, dia yang berhenti kerja sejak Julai tahun lalu kini terpaksa bergantung pada duit simpanannya yang semakin berkurangan untuk menampung kos membeli lampin pakai buang, susu dan kos rawatan Fauziah.

Malah, katanya, bagi mengurangkan beban tanggungan kos sara hidup dan ansuran pinjaman rumah, dia menjual rumah yang baru dibeli di Kuala Lumpur.

"Hidup saya benar-benar diuji kerana selain kos rawatan isteri yang tinggi, saya juga terpaksa meluangkan sepenuh masa dan perhatian untuk menguruskan dia yang terlantar di atas katil.

"Bukan hanya mendapatkan rawatan di hospital saja, malah saya juga sudah berikhtiar menggunakan kaedah rawatan Islam yang diperkenalkan beberapa kenalan, namun keadaan isteri masih tidak berubah dan bertambah teruk sejak 10 bulan lalu," katanya. Sebarang bantuan boleh disalurkan dengan menghubungi Abil Fikri di 016-2634258 atau memberi sumbangan terus ke akaun bank CIMB milik Abil Fikri Ahmad 0506-0040577-52-1.

sumber : myMetro

Belasah, bakar telinga mangsa

Posted: 21 Mar 2012 06:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki bukan saja dipukul tiga lelaki tidak dikenali di muka menggunakan paip getah, malah telinga kirinya turut dibakar dengan pemetik api sebelum disamun kumpulan terbabit dalam kejadian di hentian bas Jalan Pekeliling, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 2.30 petang itu, mangsa berusia 33 tahun menaiki teksi dipandu seorang lelaki berusia 30-an untuk pulang ke rumahnya di Damansara. 
Menurut sumber, sebaik masuk ke dalam teksi itu, tiga lelaki tidak dikenali dipercayai bersubahat dengan pemandu teksi berkenaan meluru masuk sebelum pemandu terbabit terus memecut.

"Ketiga-tiga suspek kemudian memukul mangsa di muka, badan dan tangan menggunakan paip getah. Mangsa berulang kali merayu dikasihani, namun tidak diendahkan.

"Seorang suspek terus memukul kepala mangsa menggunakan paip getah sebelum mereka berhenti dan mengarahkan mangsa menyerahkan wang tunai," katanya 

sumber : myMetro

RM280,000 dalam 10 minit

Posted: 21 Mar 2012 06:15 PM PDT


KUALA LUMPUR: Berbekalkan mesin pemotong besi, sekumpulan perompak mengambil masa kurang 10 minit untuk memecahkan mesin juruwang automatik (ATM) di perkarangan dewan serba guna Universiti Malaya (UM), di sini, sebelum melarikan wang tunai lebih RM280,000 di dalamnya, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi itu, kumpulan perompak terbabit yang dipercayai lebih daripada dua orang, amat licik mengelak kegiatan mereka dihidu pengawal keselamatan universiti berkenaan.
Mereka dipercayai mahir dengan selok-belok kawasan kampus apabila siasatan awal pihak berkuasa mendapati mereka menggunakan pintu pagar berkunci di kawasan belakang universiti untuk keluar dan masuk.

Ini berdasarkan kehilangan mangga dan penemuan rantai besi yang ditinggalkan di kawasan pagar itu.



Menurut sumber, kejadian rompakan itu hanya disedari kira-kira jam 6 pagi apabila pengawal keselamatan bertugas dimaklumkan pelajar mengenai kerosakan mesin ATM berkenaan. 


sumber : myMetro

Minta susu dapat sirap

Posted: 21 Mar 2012 06:00 PM PDT


JOHOR BAHRU: "Memang saya orang susah dan tak mampu jaga anak dengan baik, tapi saya tak sanggup lihat anak diperlakukan begitu. Jadi saya rayu Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) supaya pulangkan semula tiga anak saya.
"Saya lebih rela beri anak makan nasi berlauk kicap setiap hari daripada melihat mereka membesar dalam keadaan serba kekurangan di rumah perlindungan JKM."
Itu rayuan seorang ibu tunggal, Noor Hamidahwati Abdul Hamid, 31 yang mendakwa tiga anaknya tidak dijaga dengan baik sejak ditempatkan di sebuah rumah perlindungan kanak-kanak kelolaan JKM di Kuantan, Pahang, setahun lalu.

Tiga anaknya yang mendapatkan perlindungan di situ ialah anak kedua, Muhammad Imran Hakim Abdullah, 9, Nur Fatin Nadiah, 7, dan Nur Hamzah Nadiah, 5, manakala anak sulungnya, Nur Aini Nadirah Abdullah, 11, tinggal bersamanya.



Noor Hamidahwati yang lebih mesra dengan panggilan Hamidah berkata, ketika mengunjungi tiga anaknya itu di rumah perlindungan berkenaan 10 Mac lalu, dia terkejut dan sedih apabila keadaan fizikal mereka berubah berbanding sebelumnya. 


SUMBER : myMetro

Cuba perdaya pura-pura pitam

Posted: 21 Mar 2012 05:45 PM PDT


SUNGAI BESAR: Tiga remaja perempuan yang menjadi mangsa pemerdagangan manusia bawah umur membabitkan dua orang berusia 16 dan seorang lagi berusia 15 tahun diselamatkan dalam Ops Noda dijalankan Bukit Aman di sebuah pusat hiburan di Jalan Bunga Orkid, di sini, awal pagi semalam.
Selain itu, 24 lagi wanita warga asing yang bekerja sebagai pelayan pelanggan (GRO) turut ditahan dalam serbuan itu.

Dalam serbuan kira-kira jam 1.30 pagi diketuai Superintendan Amir Rasid Derani dari Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Bukit Aman membabitkan 16 anggota itu, polis turut menahan seorang lelaki tempatan berusia 44 tahun dipercayai ejen wanita berkenaan.


Ketika dibawa ke trak polis untuk siasatan ke Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Sabak Bernam, seorang daripada GRO berpura-pura pengsan dipercayai untuk meraih simpati, namun dia segera bangun apabila menyedari taktik itu gagal.

Sementara itu, Amir Rasid ketika ditemui selepas serbuan berakhir, berkata pihaknya menjalankan risikan dan pemantauan selama empat hari mendapati premis itu menggajikan remaja bawah umur sebelum menjalankan serbuan.


"Kami sangat serius menangani pemerdagangan orang terutama membabitkan remaja bawah umur yang dipergunakan untuk tujuan tidak bermoral.




"Ketika serbuan, remaja bawah umur berkenaan asyik melayan pelanggan dengan menuangkan minuman keras di satu daripada 16 bilik yang terdapat di premis dua tingkat itu.

"Siasatan awal mendapati dipercayai remaja warga Vietnam itu turut dijadikan pemuas nafsu pelanggan termasuk dilacurkan. Manakala seramai 23 lagi wanita Vietnam dan seorang Thailand berusia 20-an juga ditahan," katanya selepas operasi semalam.


Menurutnya, siasatan mendapati rata-rata pelanggan terdiri daripada golongan nelayan dan peladang tempatan yang mahu melanggani GRO di premis itu perlu membayar RM40 sejam, GRO terbabit akan mendapat RM3 ekstra bagi setiap jag minuman keras dipesan.

Katanya, secara kasar pendapatan GRO berkenaan dalam anggaran RM2,000 sebulan.


Menurutnya, serbuan bersama D7 IPD Sabak Bernam turut merampas wang tunai berjumlah RM4,718.


"Untuk tiga mangsa bawah umur yang diselamatkan siasatan dilakukan mengikut Akta Anti Pemerdagangan Orang (Atip). Mangsa itu akan dibawa ke Rumah Perlindungan Bukit Ledang di Jalan Travers, Kuala Lumpur.


"Semua GRO yang ditahan itu dibawa ke IPD Sabak Bernam untuk siasatan mengikut Seksyen 39B Peraturan-Peraturan Imigresen.


"Enam warga tempatan iaitu tiga lelaki dan tiga perempuan berusia 20-an hingga 40-an dipercayai penjaga premis turut ditahan berikutan melindungi dan pekerja asing tanpa permit," katanya.


Menurutnya, pihaknya mendapati warga asing tinggal berdekatan premis dan siasatan turut menjurus kepada sindiket pemerdagangan orang untuk tujuan tidak bermoral.



sumber : myMetro

Gila..pengecas telefon bimbit terpacak dibelakang kapala bayi

Posted: 21 Mar 2012 05:30 PM PDT



QUINGYUAN: Sebuah pengecas telefon bimbit terpacak di belakang kepala seorang bayi selepas dia terjatuh dari katil dan menghempap alat itu.
Bayi berusia setahun itu kini semakin pulih selepas pakar bedah mencabut pengecas itu dalam pembedahan selama enam jam.

Mereka terpaksa menanggalkan satu persatu pengecas itu hingga tinggal dua rod logam.

Pakar kemudian terpaksa menggerudi tengkorak bayi itu bagi mencabut bahagian terakhir di sebuah hospital di Quingyuan, China.

Ketua pakar bedah, Li Guofeng berkata: "Sebuah pengecas telefon bimbit hitam terpacak di belakang kepalanya. Ini kali pertama saya berdepan dengan kes seumpama ini." Menurutnya, bayi itu bernasib baik kerana terselamat. "Jika ia terkena pada saluran darah, dia mungkin mati serta-merta," katanya. - DM

Dunia ana yang punya (tak ada perasaan malu)

Posted: 21 Mar 2012 05:15 PM PDT




18SG Kemalangan Ngeri

Posted: 21 Mar 2012 05:00 PM PDT




Where Children Sleep, Sebuah Buku Yang Akan Mengetuk Pintu Hatimu [Foto]

Posted: 21 Mar 2012 04:45 PM PDT

Dimanakah anakmu tidur? Mungkin dibilik yang bersih, nyaman, dilengkapi tilam empuk dan hangat. Tapi pernahkah terlintas di kepalamu seperti apa bilik yang dipakai anak lain untuk beristirahat?

Sebenarnya, pertanyaan itu tidak sepenuhnya tepat, kerana bagi sebahagian anak, bilik yang mereka miliki tak lebih dari pondok kotor yang beratap langit. Mereka juga tidur di atas tilam lembab dan bekas yang tentu saja dimana kenyamanannya sangat berbeza dengan tilam busa atau spring bed.

Semua perbandingan ini tergambar jelas dalam buku Where Children Sleep karya James Mollison. Mollison, seorang fotografer dokumenteri yang lahir di Kenya dan kini tinggal di Venesia, menerbitkan buku berisi foto-foto hasil tangkapan kameranya dari bilik-bilik anak kecil di seluruh penjuru dunia, ia berusaha memperlihatkan kepada dunia bahawa ada ramai anak lain yang memerlukan pertolongan. Ia percaya sebuah bilik tidur dapat memperlihatkan bagaimana kehidupan seorang anak. Lihat beberapa preview halaman dalam bukunya di gambar-gambar berikut ini:
sumber: James Mollison via New York Times via Laughing Squid
foto: James Mollison, New York Times

Wow! Rambut Manusia Boleh Jadi Kacamata

Posted: 21 Mar 2012 04:15 PM PDT


INILAH.COM,Jakarta – Dunia fesyen memang identik dengan teknologi. Setelah sebelumnya ada rantaai yang terbuat dari rambut manusia, kini giliran kacamata berbahan sama.

Seperti dikutip dari Genius Beauty, Studio Swine brand mode yang diketuai oleh oleh Azusa Murakami dan Alexander Groves itu memasukkan beberapa helai rambut ke dalam bingkai kacamata.

Lantas, bagaimana proses pembuatannya?

Rambut-rambut tersebut dipadatkan dengan bahan Bioresin. Kacamata itu 100% ramah lingkungan kerana Bioresin boleh terurai dan tidak melepaskan zat-zat berbahaya saat proses pembuatan.

Adanya detail rambut dalam bingkai kacamata memberikan aksen seperti bertekstur dan gradasi warna. Studio Swine menyarankan agar memilih kacamata rambut yang sesuai dengan warna alis atau rambut pemakai agar penampilan semakin sempurna.

Bertahun-Tahun Makan, Baru Kali ini Tahu Belum Berlabel Halal....

Posted: 21 Mar 2012 04:00 PM PDT

Roti yang sudah terkenal enak, sudah ramai yang memakannya . Tapi s roti ini tidak mempunyai sijil Halal.


Roti ini tidak mendapat sijil halal dari Majlis Ugama Indonesia

Roti ini belum boleh mendapat label halal kerana dari berbagai bahan yang digunakan dalam pembuatan roti, baik dalam roti ,adunan roti mahupun roti kering/biskuit dan krackers, ada beberapa bahan yang perlu dicermati asal-usulnya. Pertama adalah sumber lemak atau shortening yang digunakan. Bahan tersebut berasal dari lemak atau minyak, baik yang berasal dari tumbuhan mahupun haiwan. Lemak yang berasal dari haiwan tentu saja mengundang kecurigaan, apakah dari haiwan yang halal ataukah haram. Untuk industri roti di tanah air kemungkinan besar memang menggunakan shortening dari minyak sawit. Namun demikian, untuk roti-roti tertentu kadang-kadang juga menggunakan shortening haiwan, kerana bahan tersebut dapat menghasilkan roti dengan rasa yang lebih gurih dan lembut.

Lemak yang berasal dari haiwan boleh berupa lemak sapi (tallow), lemak babi (lard) atau lemak susu (cream). Untuk lemak babi sudah cukup jelas statusnya. Sedangkan lemak sapi, meskipun haiwannya halal, tetapi jika tidak disembelih menurut aturan Islam maka lemak sapi tersebut juga akan menjadi haram.

Bahan pengembang atau pelembut yang berupa turunan lemak atau asam amino juga perlu dikaji lebih lanjut, apakah bersumber dari bahan halal ataukah haram. Sebab pada kenyataannya bahan-bahan tersebut sampai saat ini masih diimpor dari negara lain. Kebanyakan dari negara-negara non muslim.

Bahan yang juga perlu dicermati dari segi kehalalan adalah kandungan yang ditambahkan ke dalam roti. Bahan-bahan tersebut perlu diteliti, apakah halal ataukah tidak. Keju adalah salah satu bahan yang sering digunakan untuk campuran roti. Meskipun berasal dari susu, namun proses pemisahan keju dan cairan susu (whey) menggunakan renet. Renet adalah sejenis enzim yang memecah protein, sehingga kejunya akan menggumpal dan terpisah dari cairannya. Rennet ini bisa berasal dari fermentasi (microbial rennet), lambung anak sapi atupun lambung babi.

Menarik...Aksi kucing jadikan tikus seperti bola baseball

Posted: 21 Mar 2012 11:00 AM PDT


dailymail.co.uk

INILAH.COM, London – Tiap orang pasti pernah mengalami nasib malang namun tidak semalang tikus ini. Seekor kucing mempermainkannya seperti sedang bermain baseball. Seperti apa?

Sebelum menjadi santapan, seekor tikus menjadi bola baseball untuk seekor predatornya. Kucing ini seolah ingin pamer kemampuannya dalam memukul bola. Gambar sekali seumur hidup ini berhasil diabadikan pemilik haiwan peliharaan Angelo DeSantis di Nevada.

Kucing dua tahun miliknya, Dexter, sedang berada di taman memainkan tikus yang awalnya ia kira daun. Fotografer amatur ini pun langsung mengambil kameranya dan ia cukup beruntung hingga berhasil mengabadikan Dexter sedang memukul tikus ke udara.

"Tikus ini sangat malang. Dexter sering membawa tikus ke rumah namun saya tak pernah menyaksikan aksinya yang ini sebelumnya," katanya seperti dikutip DM.

Wow…Wanita Ini Menjadi Supermodel di Usia 60

Posted: 21 Mar 2012 10:30 AM PDT

VIVAnews - Seperti kebanyakan orang, Cindy Joseph membayangkan supermodel adalah seseorang dengan usia muda, memiliki badan ideal serta wajah yang cantik. Namun, dikutip dari Dailymail, Cindy pun sempat terkejut ketika ditawari pekerjaan sebagai model oleh salah satu pencari bakat.

Ia terkejut kerana tidak menyangka mendapat tawaran itu di saat usianya yang memasuki 50 tahun. "Saya didekati agen casting di New York," ujar Cindy kepada ABC's Nextracks.

Cindy pertama kali dikontrak Ford Models. Tak lama kemudian ia 'ditemukan' fotografer fashion ternama, Stephen Meisel. Salah satu pekerjaan pertama Ibu dua anak ini adalah menjadi model untuk Dolce & Gabbana, kempenye untuk Ann Taylor, dan Aveda.

Kini, di usianya yang ke-60 tahun, karier Cindy di dunia modeling semakin cemerlang. Ia mewakili jenama ternama, seperti Olay dan Target. Bekas penata rias artis ini memberikan, rahsia utama kesuksesannya itu adalah usia dan wajahnya yang terlihat dewasa.

Dia mengakui, usianya memiliki manfaat lebih dalam industri modeling dari sekadar penampilan yang unik. Hal tersebut telah memberinya kepercayaan diri lebih.

"Ini bukan tentang ingin menjadi muda kembali. Kami adalah orang-orang yang menikmati dirinya sendiri. Kami menikmati hidup kami dan kami ingin melihat teman-teman sebaya lainnya di dalam iklan," katanya.

Selain Ford, DNA Model Management juga menikmati kesuksesan berkat model berusia 46 tahun, Kristen McMenamy. Kristen menjadi langganan rumah mode Calvin Klein dan Chanel.

Sementara itu Cindy sendiri saat ini melebarkan kariernya di dunia bisnis. Ia memiliki sebuah perusahaan kosmetik.

"Bukankah sangat menakjubkan membuat rangkaian kosmetik yang pro-age ketimbanganti-age," ujarnya.

Cindy juga menjelaskan, wanita terlihat istimewa ketika kulitnya terlihat hidup dan sihat. Menurut Cindy, penggunaan alas bedak yang tebal untuk menutupi keriput tidak boleh membohongi siapa pun. Sebagai penata rias berpengalaman, ia pun mendapat pelajaran bahawa berdandan tipis akan lebih baik.

Dia juga memastikan untuk memilih warna yang natural agar terlihat lebih muda. "Saya tidak pernah (menggunakan eyeshadow) lebih gelap ketimbang warna kulit, namun menggunakan warna yang sama atau lebih terang," kata Cindy.

Wanita tua jatuh lubang ketika jalan bersama suami

Posted: 21 Mar 2012 10:15 AM PDT







Seorang wanita tua berumur 87 tahun, Wang Lu terjatuh ke dalam sebuah lubang besar semasa berjalan kaki bersama suaminya pada waktu pagi.Wanita itu berjalan selepas dia bersarapan pagi di Changchun di wilayah Jilin baru-baru ini.

Suaminya, Wang Jungcheng cuba menarik baju isterinya tetapi tidak berjaya.Anggota-anggota perkhidmatan kecemasan dihubungi dan seorang kakitangan bomba turun ke dalam lubang sedalam tiga meter itu untuk membawa Lu keluar.

Wanita itu kemudian diperiksa oleh kakitangan perubatan yang mendapati dia sihat dan cuma mengalami calar pada tubuhnya.

Menurut beberapa penduduk, penutup lubang itu telah hilang tetapi pengganti penutup tersebut lebih kecil daripada yang asal.-agensi


Seorang cheerleader lelaki bikin heboh di internet China

Posted: 21 Mar 2012 10:00 AM PDT

CHINA I SURYA Online - Seorang cheerleader lelaki tampil dalam pertandingan bola keranjang antara perguruan tinggi di China menjadi percakapan panas di internet, setelah seeorang mengunggah aksi tariannya video di internet.

Mahasiswa itu tampak jelas berdiri diantara pemandu sorak wanita saat tampil di masa rehat saat separuh waktu pertandingan.

Untuk menutupi potongan rambutnya, lelaki itu mengenakan kostum yang sama dengan pemandu sorak lainnya, yakni atasan dengan bagian bahu yang dipotong dan seluar pendek mini yang dibalut skrit berumbai.

Video klip berdurasi dua minit itu memperlihatkan penampilannya yang cukup sempurna saat menari dan bergoyang mengikuti irama musik bersama para gadis pemandu sorak.

Dan nampak jelas, bahawa dialah yang menjadi pusat perhatian penonton di arena pertandingan itu.

Meskipun, pada salah satu atraksinya dia tergelincir di lantai, tapi dia cepat bangkit lagi memasuki fomasi tarian.

Ada beragam reaksi yang dilontarkan publik saat melihat klip itu, beberapa orang memuji semangat dan bakat dari pelajar lelakiitu, sedangkan yang lain mencemuh dan mencela penampilan genitnya.

Menurut informasi yang dihimpun, lelaki itu adalah pelajar di bidang ilmu pengetahuan, namun tidak jelas di universiti mana dia belajar.

sumber : www.surya.co.id

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS