Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Gambar Resepsi Perkahwinan Ayu Raudhah Dan Zaquan Adha

Posted: 22 Jan 2011 04:43 PM PST

Jika anda baru pertama kali meninggalkan respon, ianya akan melalui proses moderation terlebih dahulu. Oleh itu, anda tidak perlu klik SUBMIT untuk kali ke-2. Apa-apa pun, responlah dengan akal yang waras yer :D

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Fashion Show Mimpi Kita Kmeja RekaKita Boutique

Posted: 22 Jan 2011 09:08 PM PST

Kemeriahan majlis pelancaran butik Mimpi Kita di Jalan Telawi 2, Bangsar, Kuala Lumpur yang diadakan baru-baru ini dah pun tamat. Tapi orang masih memperkatakan tentang butik ini. Apa istimewanya? Apa kelebihan pakaian rekaan Mimpi Kita?

Sebenarnya, butik ini dulunya dipasarkan cuma di dalam talian sahaja (online). Kepada korang yang suka membeli-belah melalui online memang korang kenal dengan laman web butik Mimpi Kita.

mimpi kita

Ini dia tiga adik-beradik orang kuat Mimpi Kita, Nurul Zulkifli, Amirah Zulkifli dan Syahira Zulkifli

Memulakan perniagaan mereka sekitar Mei 2008, Mimpi Kita berkembang pesat dengan hasil penat lelah dari tiga adik-beradik, Nurul Zulkifli, Amirah Zulkifli dan Syahira Zulkifli. Syabas dan tahniah buat mereka bertiga yang akhirnya impian mereka untuk melihat butik sebenar menjadi kenyataan.

Pada tahun yang 2008, Mimpi Kita yang lebih memfokuskan pakaian untuk wanita telah mendapatkan sebuah lokasi yang lebih proper di Dataran Sunway.

mimpi kita

Tahun 2011 menyaksikan Mimpi Kita berkembang apabila melancarkan butik di Bangsar dan mula mendapat perhatian daripada selebriti tempatan seperti Liyana Jasmay, Marsha, Farah Fauzana, Tiz Zaqyah, Fouziah Gous dan ramai lagi.

Semasa pelancaran itu juga, dua jenama di bawah Mimpi Kita iaitu Kmeja dan RekaKita turut dilancarkan. Budiey tengok kemejanya memang unik dan ada trademark tersendiri.

Mendapat pelabur daripada abang dan teman rapat iaitu Taufiq Zulkifli, Ili Zuhair Amdan dari Kasi Gegar Entertainment serta pelakon dan pengacara Farish Aziz, Kmeja adalah jenama pakaian untuk lelaki. Manakala RekaKita pula adalah jenama untuk dekorasi dalaman untuk rumah anda.

Ini dia gambar sekitar pertunjukan fesyen dari Mimpi Kita, Kmeja dan RekaKita.

mimpi kita

mimpi kita

mimpi kita

mimpi kita

mimpi kita

mimpi kita

mimpi kita

mimpi kita

mimpi kita

mimpi kita

mimpi kita

mimpi kita

mimpi kita

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Project Runway Season 4
  • Gambar Sabhi Saddi di La Boudoir Fashion Show 2010
  • Gambar Lisa Surihani di Pelancaran Mimpi Kita
  • Stylo Fashion Show Fall/Winter 2010
  • Gambar Deana Yusoff di Malaysia International Fashion Week 2010
  • Gambar Fouziah Gous di Pelancaran Butik Mimpi Kita
  • Nur Fazura and Marion Caunter Launch MyEG Xtra Time
  • Lirik Shanty Lussy – Afgan
  • CATS & DOGS CARNIVAL AT TROPICANA CITY MALL
  • Photos YODA at MIFW 2010
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

    Elemen Program Realiti dalam RATU THE MOVIE

    Posted: 22 Jan 2011 07:02 PM PST

    RATU THE MOVIE: ELEMEN PROGRAM REALITI KE DALAM FILEM, SATU KEMAJUAN PADA SUDUT KONSEP PENCERITAAN.

    Tahun 2011, tahun baru yang semakin mematangkan penggiat seni industri perfileman di Malaysia.

    Setiap pengarah bertambah kreatif dengan penghasilan idea masing-masing supaya kerja seni mereka tampak setaraf dengan peredaran waktu yang sentiasa membawa kepada perubahan.

    Budiey lihat ini satu persaingan yang sihat. Tahun 2011 juga akan menyaksikan beberapa kejutan untuk penggemar filem ini di mana beberapa eleman baru akan disuntik untuk memberikan kelainan pada corak filem Melayu.

    Menggunakan populariti memuncak program-program realiti yang seperti satu amukan tsunami yang melanda Malaysia di kala ini, Wayang Studio International (WSI) dengan kerjasama Line Clear Motion Pictures telah mengambil peluang itu untuk dijadikan sebagai tunjang penceritaan melalui filem terbaru mereka, Ratu The Movie.

    Bersandarkan kepercayaan kepada Prof. Madya A. Razak Mohaideen bagi menggalas tanggungjawab dalam menggabungkan elemen program realiti dan filem, Ratu The Movie menjanjikan satu langkah ke hadapan dalam penghasilan konsep penceritaan yang pasti mengujakan penonton nanti.

    Menjadikan program realiti sebagai latar belakang utama penceritaan, filem ini bakal membawa penonton melayari satu bentuk program realiti baru dari awal sehingga ke pengakhiran cerita.

    Seperti menonton program realiti di televisyen, penonton akan dihidangkan dengan pelbagai situasi di mana ia akan membuatkan penonton berasa ingin senyum, ketawa, sedih, meluat, marah, kecewa, gembira dan banyak lagi dengan ragam setiap seorang peserta program realiti tersebut.

    Cuma bezanya, program realiti yang difilemkan ini mengambil tempoh tidak sampai 2 jam untuk mendapatkan pemenangnya.

    Menurut Produser filem Ratu The Movie, Encik A. Latiff Mohaideen dalam pendapatnya mengenai elemen program realiti dalam filem ini, beliau berkata, "Kita cuba untuk menghasilkan kelainan pada setiap filem yang akan kita buat.

    Tour Bangkok

    Encik A. Latiff Mohaideen

    Kelainan itu mestilah sesuatu yang penggemar filem inginkan. Kita dapati setiap program realiti yang dihasilkan di Malaysia diterima dengan baik oleh masyarakat kita. Jadi, kita serapkan elemen itu ke dalam filem untuk menghasilkan satu konsep penceritaan yang segar buat tatapan peminat filem Melayu.

    Ratu The Movie

    Beliau menambah lagi bahawa filem ini betul-betul mengikut konsep program realiti yang sebenarnya. Penampilan 10 pelakon baru dalam filem ini adalah peserta-peserta program realiti di dalam Ratu The Movie.

    Penonton bakal mengenali setiap seorang mereka menerusi babak demi babak sepertimana penonton mengenali peserta-peserta program realiti di luarsana dari episod ke episod yang lain. Dari situ 'mood' mengikuti program realiti dapat dikekalkan.

    SINOPSIS FILEM RATU THE MOVIE
    Filem Ratu The Movie memaparkan sebuah program realiti yang diberi nama 'Pesona Ratu'. Mencari gadis-gadis berkelayakan untuk diiktiraf sebagai ratu, akhirnya seramai 10 peserta berlatar belakangkan profesion yang berlainan dipilih untuk keperingkat akhir. Mereka akan dibawa belayar ke satu tempat untuk penilaian seterusnya.

    Dua peserta terkeluar awal kerana gagal tiba ke lokasi perjumpaan seperti yang telah ditetapkan. Berlayarlah 8 peserta bersama tenaga kerja 'PesonaRatu' ke lokasi rahsia. Setiap seorang peserta mempunyai misi masing-masing dalam merebut takhta ratu yang ditawarkan. Walau bagaimanapun, kapal mereka tersadai di sebuah pulau terpencil. Ini memaksa mereka tinggal sementara di pulau tersebut sementara menanti kapal mereka diperbaiki.

    Bermulalah detik hitam yang melanda peserta-peserta yang memburu gelaran ratu ini. Kesukaran mengharungi hidup di pulau itu dengan ribut yang melanda, bekalan makanan yang semakin kehabisan dan kemunculan makhluk yang tidak diundang mula menampakkan sikap sebenar setiap seorang daripada mereka. Seorang demi seorang mula hilang dan mereka semakin cemas mencari jalan keluar.

    Hanya yang bertahan mampu meneruskan hidup mereka di pulau itu. Seramai 10 pelakon baru (Bkay Nair, NurEina, Elya, Miera, Farah, Farahin, Sue, Shazlin, Jazzy, Tasha) diperkenalkan menerusi Ratu The Movie. Mereka ini dicungkil bakatnya menerusi ujibakat yang telah dilakukan oleh Line Clear Motion Pictures sebelum penggambaran filem ini dibuat.

    Mereka diuji sama seperti mana program realiti lain mencari peserta yang benar-benar layak. Filem ini turut dibintangi pelakon-pelakon terkenal seperti Eizlan Yusof, Fouziah Gous, Yasmin Hani selain penampilan khas Yusry KRU dan 2 pelakon muda yang semakin menjadi kegilaan remaja, Khairi Azlee dan Farid Wari.

    Akan menjengah ke pawagam pada 17 Mac 2011, Ratu The Movie telah pun memulakan kempen promosinya dengan jelajahan 10 Ratu ini ke seluruh pelusuk Malaysia termasuk perancangan ke Sabah dan Sarawak.

    Kunjungan mereka ke pusat membeli belah dan pawagam terpilih selain dapat membantu memperkenalkan mereka kepada umum, mereka turut memperlihatkan bakat mereka dengan persembahan tarian yang telah dilatih oleh kareografer profesional dan sesi soal jawab kuiz yang menawarkan hadiah-hadiah tajaan kepada orang ramai.

    Tayangan amal juga telah dibuat di beberapa kolej dan universiti terpilih dan ianya mendapat sambutan yang menggalakkan.

    Filem yang bergenre realiti penggambaran ini pastinya dapat memberikan pengalaman baru kepada pengemar filem melayu yang sentiasa mengharapkan kelainan pada setiap filem baru yang ditayangkan di pawagam.

    Berbekalkan elemen program realiti ini, filem Ratu The Movie bukan saja menarik dari segi konsep penceritaan yang digarap kemas oleh pengarahnya tetapi mampu memberikan satu lagi kemajuan dalam penghasilan sebuah filem yang berkualiti dalam industri perfileman di Malaysia.

    GAMBAR PELAKON RATU THE MOVIE

    Ratu The Movie

    Ratu The Movie

    Ratu The Movie

    Ratu The Movie

    Ratu The Movie

    Ratu The Movie

    Ratu The Movie

    Ratu The Movie

    Ratu The Movie

    Ratu The Movie

    Ratu The Movie

    Ratu The Movie

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Pertandingan Ratu Jumbo 2010 di Sungei Wang Plaza 26 Oktober
  • Penyanyi Realiti Ada Album Tapi Masih Pergi Ujibakat
  • Showcase My Starz LG
  • Promo: Dapatkan Majalah Cinema Online Keluaran April Sekarang!
  • Movie Carnival 2008
  • Sertai Segunung Harapan Program Realiti Terbaru Astro Oasis
  • Reality TV Programme, MAGGI® Mencari Bintang Coming Soon @ TV3
  • Lagu Infinatez Paparazzi, Ada Masa, Sayang Kinabalu & Ratu Hati
  • Ujibakat Tiger Futbol Starz Astro
  • Gambar Ratu Rock Ella Pakai Pendakap Gigi
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    [Video] Kekasih Menyamar Jadi Penumpang Lamar Pramugari di Atas Pesawat

    Posted: 22 Jan 2011 09:00 PM PST

    Inilah saat paling romantis yang paling dirasakan oleh gadis cantik seorang pramugari . Tidak menyangka sama sekali disaat bekerja secara rutin di atas pesawat dalam penerbangan  dari Lisabon Portugis ke Barcelona Sepanyol, ternyata  kekasihnya menyamar menjadi penumpang biasa.


    Tak sangka momen yang tak terlupakan itu terjadi ketika bekerja diatas pesawat diketinggian ribuan kaki

    Saat gadis manis yang bernama Vera Silva yang berusia 29 tahun ini melayani penumpang seperti biasanya tiba tiba  kekasihnya Joao Viera berdiri dan mengejutkan penumpang pesawat yang sekitar 80 orang penumpang, seraya melontarkan kata-kata lamaran yang ditujukan buat kekasih dengan penuh romantisme Vera terpana dan akhirnya menerima lamaran sang kekasih tercinta

    Paderi kurang ajar tu nak buat hal lagi

    Posted: 22 Jan 2011 08:00 PM PST

    Berita yang saya petik dari Berita Harian online ini mengatakan paderi yang
    kurang ajar(bakar AL QURAN) nak buat pula Hari Menghakimi AL QURAN sedunia...
    tak habis-habis mamat seekor ni..cuba baca pasti hati kita panas

    FLORIDA: Paderi Terry Jones yang mencetuskan kemarahan antarabangsa apabila beliau mengumumkan untuk membakar al-Quran di Gereja Gainesville, kini mahu melancarkan 'Hari Menghakimi al-Quran Sedunia'. 

    "Ya, kami akan lakukannya," kata Jones dalam rakaman yang disiarkan menerusi YouTube ketika mengumumkan rancangan terbarunya. 

    "Kami sudah buat keputusan untuk melakukannya pada 20 Mac mulai jam 6 petang. Jika anda berpeluang, anda yang menggelarkan diri orang Islam yang baik, pada hari berkenaan al-Quran akan dibicarakan. 

    "Kami tuduh al-Quran punca pembunuhan, perogolan dan penipuan. Ia juga bertanggungjawab atas semua kegiatan pengganas di seluruh dunia. 

    "Secara dasarnya, adalah perbicaraan. Hari pengadilan itu akan diadakan di Pusat Dove World Outreach. Kami cabar dunia Islam untuk mempertahankan al-Quran. 

    "Mereka kata al-Quran adalah buku keamanan dan agama yang memperjuangkan keamanan. Kami mahu mereka membawa orang yang boleh mempertahankan al-Quran. 

    "Jika didapati bersalah, empat jenis hukuman diadakan iaitu pembakaran, merendam, mengoyak atau skuad penembak," katanya dalam satu program radio. 
    Beliau juga memberitahu, 30 juri akan hadir termasuk penganut Kristian dan Islam, akan membuat keputusan mengenai semua dakwaan ke atas al-Quran. 

    Laman web Jones, 'Stand Up America' mengandungi soalan yang membenarkan pengunjung memilih hukuman. 

    Jones dan gereja itu menggemparkan dunia tahun lalu apabila beliau mengumumkan akan membakar 200 naskhah al-Quran, pada ulang tahun ke sembilan peristiwa serangan 11 September. 

    Pemimpin pelbagai agama mengutuk rancangannya. Malah, Setiausaha Pertahanan, Robert Gates mengarahkan gereja kecil di barat laut Gainesville untuk membatalkan acara itu kerana bimbang tindakan terbabit akan membahayakan pasukan keselamatan Amerika di Asia Barat. 

    Jones membatalkan hasratnya dua hari sebelum acara itu dijadualkan berlangsung. Beliau dijangka mengadakan sidang media pada petang Khamis depan untuk mengumumkan maklumat lanjut mengenai hari perbicaraan al-Quran pula. 

    Paderi Dan Johnson dari Gereja Trinity United Methodist di Gainesville menjelaskan, tindakan Jones tidak mendapat sambutan kerana dalam episod pembakaran al-Quran itu, penganut Kristian datang beramai-ramai membantahnya. 

    Bagaimanapun, beliau masih belum mendengar mengenai rancangan perbicaraan itu. 

    "Saya berdoa dan berharap...saya tidak tahu sejauh mana kebaikannya melakukan perkara itu. Apa yang boleh dirumuskan ialah lebih banyak kerja perlu dilakukan dari aspek persefahaman dan toleransi. 

    "Ini adalah kerja gila. Ini adalah sesuatu yang asing daripada apa yang diajar Jesus," katanya. – Agensi

    [Kesian] 25 tahun hidup terbaring ditempat tidur

    Posted: 22 Jan 2011 07:00 PM PST

    Manusia yang tidak bertulang ini sudah 25 tahun hidup terlantar
    ditempat tidur.....hanya kerana peyakit polio yang dialaminya sejak usia
    13bulan.....



    untuk mengetahui kisah lelaki malang ini
    sila klik open di spoiler ....

    Spoiler:

    Sultoni, 27 years old man from Tegal, Jawa Tengah, Indonesia suffered from polio almost 26 year since the age of 13 months till now.

    Unlike many teenagers in general who can interact with the outside world, hanging out with friends, and feel the world of education, etc., Sultoni can only lie in bed (wooden board without a pillow or mattress pads) accompanied by a small radio at his side.

    When Sultoni was 13 months, Rasito, his father took him to a hospital. Sultoni was still unable to walk until the lapse of time long enough.

    Rasito tried to cure his son by taking him back to the same hospital that is RS. Susilo, Slawi-Tegal. According to the pediatrician who examined his circumstances, Sultoni was experiencing symptoms of polio.


    The certificate that informed they were poor family earned by Rasito was enough to help him to get free medical help, even though it was not completely free because the drugs are required by Sultoni not available in the hospital and they forced Rasito to buy them outside the hospital.

    Sultoni was initially placed in the bedroom in the house. But because the family can not stand the smell of feces, the family put Sultoni in the kitchen, where usually his mom cook.

    Now kitchen becomes his bedroom as well. Any reasonable efforts have been made, but Sultoni still can not walk until today.


    Sultoni's father, Rasito was a primary school graduated who could only work as a coolie in the market with low income of about 12,000 per day. Rasito finally could only surrender and surrender completely to God for his life and suffering children.

    In 1989, Rasito was trying to change his fate by switching job as a pedicab driver. Even for the pedicab alone he should buy by credit.



    Rasito has four children including Sultoni, Sandi, Bowo & Luki. After having 4 children, his wife died. Sandi, his second child, has no regular job to do until now and he work as one of the construction laborers.

    Sometimes he also works as a driver's assistant in one transportation company. Bowo, the third son of Rasito, entrusted to the Orphanage since elementary school until now because of their lack of cost for raising him.

    Bowo's fate is more fortunate than his brothers. He now lectures in the Trans Jaya financed by the company Botol Sosro as much as 50%, while the remaining 50% financed by the parents who have to seek debt everywhere for his child's school fare.

    Luki, the last child entrusted to his sister namely aunt Jamilah since the age of 8 months until now. Currently Luki is sitting in the 6th grade of elementary school.

    So was the portrait of family life in a state of poverty. They can not access education services, health, and isolated from the outside world.




    [Kurang ajar] Bangunkan suami degan kaki

    Posted: 22 Jan 2011 06:00 PM PST

    Malang sungguh jika suami mempunyai isteri begini...
    saya petik dari myMetro


    APALAH nasib seorang suami apabila isteri yang dikahwini atas dasar cinta bersikap ala samseng apabila sering mengungkapkan perkataan sumpah seranah seperti babi, bodoh, tolol, pergi jahanam dan pergi mampus terhadap suaminya. Bukan saja suami, keluarga suami turut menerima nasib sama.

    Lebih 10 kali juga isterinya meminta cerai selepas memulakan pergaduhan dengan alasan si suami lambat mengangkat panggilan telefon dan membalas khidmat pesanan ringkas (SMS) dihantarnya.

    Atas alasan lambat mengangkat telefon dan membalas SMS itu juga, barangan peribadi termasuk hak milik syarikat tempat si suami bekerja, dirosakkan si isteri.

    Paling memilukan si suami, pernah satu ketika isterinya mengejutkannya daripada tidur menggunakan kaki. Ikuti luahan Razman, 30, kepada wartawan Metro Ahad, ASMIZAN MOHD SAMIRAN mengenai kisah dukanya memperisterikan 'wanita samseng' sebagai pengajaran kepada masyarakat.

    untuk bacaan seterusnya sila klik open di spoiler

    Spoiler:



    APALAH nasib seorang suami apabila isteri yang dikahwini atas dasar cinta bersikap ala samseng apabila sering mengungkapkan perkataan sumpah seranah seperti babi, bodoh, tolol, pergi jahanam dan pergi mampus terhadap suaminya. Bukan saja suami, keluarga suami turut menerima nasib sama.

    Lebih 10 kali juga isterinya meminta cerai selepas memulakan pergaduhan dengan alasan si suami lambat mengangkat panggilan telefon dan membalas khidmat pesanan ringkas (SMS) dihantarnya.

    Atas alasan lambat mengangkat telefon dan membalas SMS itu juga, barangan peribadi termasuk hak milik syarikat tempat si suami bekerja, dirosakkan si isteri.

    Paling memilukan si suami, pernah satu ketika isterinya mengejutkannya daripada tidur menggunakan kaki. Ikuti luahan Razman, 30, kepada wartawan Metro Ahad, ASMIZAN MOHD SAMIRAN mengenai kisah dukanya memperisterikan 'wanita samseng' sebagai pengajaran kepada masyarakat.


    Bagi membuktikan dakwaannya, Razman menghubungi beberapa ahli keluarga, rakan dan jiran supaya wartawan mengetahui sendiri kebenaran kisahnya.


    "Mahligai perkahwinan kami dibina atas dasar suka sama suka. Lima tahun berkenalan membuatkan saya mengimpikan hidup bahagia dengannya. Sepanjang berkenalan hinggalah bertunang dalam tempoh itu, memang ada pergaduhan dan beberapa kali saya dimakinya, namun dia (isteri) meminta maaf dan berjanji untuk berubah.

    Saya terima dia dengan hati terbuka dengan harapan dia berubah. Namun selepas bergelar suami isteri, dugaan demi dugaan menimpa saya. Hari bersanding dia sudah buat hal.

    Saya dan keluarga tiba lewat sedikitpun dia menengking. Rakan saya datang dari jauh mahu mengambil gambar bersama pun dia naik angin sambil berlalu dengan jelingan benci. Malu saya dengan rakan yang hadir.

    Selepas sebulan hidup bersama, saya lihat perangainya semakin menjadi-jadi. Jika saya lambat mengangkat telefon atau membalas SMS, dia mengamuk. Bukan mengamuk biasa, tetapi sampai minta cerai.

    Walhal, saya bukan tidak menjawab panggilan atau SMS dihantarnya, tetapi lambat jawab kerana ketika itu bermesyuarat atau berbincang dengan majikan.

    Dia tuduh saya lambat jawab telefon atau SMS sebab ada perempuan lain. Atas sebab itu dia minta cerai. Ikutkan hati saya nak ceraikan saja, tetapi saya masih waras dan sayangkannya.

    Saya buat tak tahu saja dan keluar rumah seketika bagi meredakan keadaan. Apabila pulang, saya pujuk dan sejukkan hatinya, OK lah dia sikit. Namun, perangai samsengnya tak berubah.

    Kalau marah, habis disumpah seranahnya saya. Perkataan seperti babi, bodoh, tolol, pergi jahanam dan pergi mampus sentiasa diungkapkan kepada saya. Tak puas sumpah seranah menerusi mulut, dia SMS kepada saya.

    Bukan saja kepada saya, tetapi juga adik-beradik dan beberapa rakan saya. Malu saya dibuatnya. Antara SMS mengatakan saya jantan tak guna, menyesal kahwin dengan saya, jangan ingat anak dalam kandungan akan menjadi milik saya dan pergi jahanam.

    Saya cuba mengambil pendekatan tegas dengan menegur perbuatannya. Apabila ditegur, dia sesuka hati keluar rumah. Pernah sekali dia hilang empat hari, katanya pergi kerja, tetapi rupa-rupanya balik kampung tanpa pengetahuan saya.

    Risaunya saya ketika itu hanya Allah SWT yang tahu. Saya risau sebab dia mengandung. Selepas itu baru saya sedar, ibu dan ayahnya kerap masuk campur dengan hal rumah tangganya. Saya menemui SMS daripada ibu mentua di dalam telefon bimbit isteri.

    Mentua 'mengajar'nya supaya meletakkan 'air penawar' di dalam makanan atau minuman saya supaya saya tunduk dengan isteri.

    Lebih menyedihkan saya, satu lagi SMS ditulis ibunya menuduh saya mencuri barangan isteri untuk dibuat 'guna-guna' supaya isteri tunduk kepada saya.

    Isteri saya bukan saja memusuhi saya tetapi keluarga saya. Sepanjang bergelar isteri kepada saya, dia tidak pernah berkunjung ke rumah mentuanya. Pernah satu ketika ketika abang saya datang ke rumah saya, isteri memaki abang saya, antaranya dengan perkataan 'kepala mak kau aku pijak'.

    Saya tidak tahu kenapa isteri membenci keluarga saya, padahal keluarga saya tidak mencampuri urusan kami. Memang abang ada beri nasihat, tetapi sekadar nasihat dan isteri tak boleh terima.

    Dalam tempoh hampir setahun perkahwinan, lebih 10 kali isteri meminta cerai dengan alasan remeh, tetapi saya bersabar. Saya pernah membawanya berjumpa kaunselor, tetapi selepas tamat sesi kaunseling, saya dijadikan tempat meluahkan kemarahan.

    Habis ustaz yang memberi kaunselor itu dimakinya. Dia kata ustaz bodoh dan tak layak beri kaunseling. Saya pelawanya bertemu kaunselor sekali lagi, tetapi dia dengan tegas tidak mahu lagi mendapatkan kaunseling.

    Sikap samseng isteri bertambah buruk apabila pernah satu ketika dia menggunakan kaki untuk mengejutkan saya daripada tidur. Dua kali dia tolak badan saya dengan kaki saya diam, masuk kali ketiga saya tepis kakinya dan memarahinya.

    Pernah juga kerana saya lewat menjawab panggilan telefon dan SMSnya, komputer riba syarikat yang saya gunakan dihempas sampai hancur. Dia SMS kepada saya: "Hahaha... aku dah pecahkan notebook (komputer riba) kau."

    Paling mengecewakan saya, isteri pulang ke kampungnya untuk bersalin dan saya hanya diberitahu ketika isteri hampir bersalin. Kelam kabut jadinya apabila saya terpaksa tergesa-gesa pulang ke kampung isteri.

    Saya datang bersama abang kerana saya minta pertolongannya untuk bergilir-gilir memandu. Apabila isteri melahirkan anak kami, saya mahu mengazankannya, tetapi mentua seperti tidak membenarkannya.

    Namun saya buat juga kerana bayi itu anak saya. Sedih saya dibuatnya apabila ibu mentua sengaja menunjukkan arah kiblat yang salah ketika saya mahu mengazankan anak saya.

    Seperti menidakkan zuriat saya kepada bayi itu, selepas saya mengazankan anak saya, dengan segera ayah mentua mengazankannya dengan kedudukan kiblat yang betul.

    Dalam keadaan selepas bersalin, isteri sekali lagi buat hal apabila menghantar SMS memaki hamun saya kerana membawa bersama abang saya, walhal abang saya tunggu di luar saja. Saya dan keluarga saya dikatakannya sial... ibu bapa saya dikatakannya bodoh dan keluarga saya lebih teruk daripada kafir.

    Saya terus diketepikan isteri dan keluarganya. Saya tidak dialu-alukan bersama isteri. Ketika mendapat tahu anak saya ditempatkan di wad kerana demam kuning selepas pihak hospital menghubungi saya, cubaan saya untuk menghubungi isteri tidak berjaya.

    Telefon tidak diangkat, SMS tidak dibalas selepas beberapa hari. Satu ketika isteri membalas SMS, tetapi bukan memberitahu mengenai keadaan anak saya tetapi meminta memasukkan sejumlah wang ke dalam akaunnya.

    Bercerita mengenai wang, isteri kini menuntut wang daripada saya yang dikatakan sebagai hutang perkahwinan satu ketika dulu.

    Walhal, ketika memberi wang berkenaan, kami berjanji ia adalah wang bersama, tetapi atas rasa tanggungjawab saya cuba juga membayarnya semula sedikit demi sedikit.

    Soal saya terpaksa menggunakan wangnya adalah atas kehendaknya. Saya merancang dan menyediakan untuk membuat kenduri kecil-kecilan di sebelah keluarga saya, tetapi dia mahu buat kenduri besar.

    Saya tidak mahu kerana tidak cukup wang, tetapi dia memberi wangnya untuk merealisasikan kenduri yang diimpikannya. Saya akur, tetapi sekarang dia mula mengungkitnya semula.

    Hampir setahun berumah tangga, saya sudah memikirkan sedalam-dalamnya untuk berpisah dengan isteri. Apa guna saya terus bersabar kerana isteri terus membuat dan melayan saya seperti 'kain buruk'.


    KERANA kecewa, Razman berkesempatan menghasilkan coretan khas buat isterinya:

    Abang sayangkan sayang
    Walaupun sayang SMS kat member-member ofis abang cakap yang abang ni berpenyakit...
    Abang sayangkan sayang
    Walaupun lebih 10 kali sayang minta cerai
    Abang masih sayangkan sayang
    Walaupun sayang hina adik-beradik abang
    Abang sayangkan sayang
    Walaupun sayang hina abang ada SPM saja
    Abang sayangkan sayang
    Walaupun sayang gunakan kaki sayang untuk gerakkan badan abang
    Abang sayang lagi
    Walaupun sayang keluar rumah tanpa izin abang

    Abang harapkan SMS ucapan kerinduan dari sayang
    Ucapan kasih sayang dari sayang
    Ucapan puitis cinta dari sayang
    Bukan caci dan maki daripada sayang...

    Sekarang hati abang dah tawar
    Tawar sangat
    Sayang faham maksud abang?
    Takkan pasal tak angkat telefon sayang nak hantar macam tu?
    Dah tu sayang kenapa hantar SMS kat adik- beradik abang?
    Malu abang, malu sangat
    Tapi abang sayang lagi... tapi bukan kepada sayang
    Abang sayang kat anak abang yang comel itu
    Bagi abang sayang sudah tak wujud di dalam hati abang

    Tapi sayang jangan risau...
    Allah SWT maha mengasihani...
    Hari-hari lepas solat abang berdoa...
    Berdoa kepada yang Esa supaya cinta abang berputik semula...
    Supaya kasih abang kepada sayang bertaut kembali...
    Walaupun hakikatnya abang sudah benci sayang...

    Yang dikasihi,
    Suamimu yang tercinta.



    Buaya menjadi trauma setelah tertelan telefon bimbit

    Posted: 22 Jan 2011 05:00 PM PST

    Kesian buaya menjadi satu trauma baginya apabila nak makan
    kerana tertelan handphone......saya prtik dari kosmo online

    KIEV, Ukraine - Seekor buaya berusia 14 tahun, Gena enggan makan sebarang makanan selepas ia menelan satu telefon bimbit milik seorang wanita yang terjatuh ke dalam kurungan haiwan itu di sebuah akuarium di bandar Dnipropetrovsk.

    Pada mulanya, para pekerja akuarium itu tidak percaya dakwaan wanita tersebut yang berumur 20-an bahawa telefon bimbitnya ditelan buaya tersebut.

    "Namun, apabila telefon itu berbunyi dan bunyinya datang dari dalam perut buaya tersebut, kami mengetahui dia (ibu tersebut) tidak berbohong," kata seorang pekerja di akuarium berkenaan, Alexandra.

    Wanita berkenaan terjatuh telefon itu semasa dia mahu merakamkan aksi buaya tersebut sedang membuka mulutnya.

    Ekoran tertelan telefon itu, buaya tersebut tidak makan selama empat minggu dan kelihatan murung dan sakit.

    Alexandra berkata, kelakuan buaya jantan tersebut berubah selepas ia menelan telefon itu kerana ia kini bergerak amat perlahan dan kurang berenang berbanding sebelum ini.

    Ketua doktor haiwan, Oleksandr Shushlenko berkata, jika buaya berkenaan masih enggan memakan sebarang makanan, haiwan itu akan menjalani pemeriksaan sinar X. - AP

    Ada bangau warna biru muncul

    Posted: 22 Jan 2011 04:00 PM PST

    Sungguh sulit untuk dipercayai! Di kota kecil Biegen, Jerman Timur, muncul seekor bangau besar berwarna biru muda. Burung ini menarik perhatian masyarakat, dan meragukan apa yang dilihat benar-benar seekor bangau biru? (Bangau yang di Jerman disebut Storch ini biasanya berwarna putih)

    Ahli ekologi menyatakan, ini hal yang mustahil, hingga sekarang hanya dikenal Bangau Putih dan Bangau Hitam, sedangkan Bangau Biru tidak dikenal. Bangau Biru tersebut senantiasa membersihkan bulunya sendiri, ini menunjukkan dia berharap dapat menghapus warna tak lazim di bulunya tersebut.


    Pakar memperkirakan hal itu disebabkan oleh orang mengusik dengan menggunakan pewarna makanan dari pembuatan telur-warna Entah dengan cara dilemparkan atau disemburtkan. Yang jelas zat warna tersebut bukan berasal dari bahan kimia atau cat, kerana bulu si bangau tidak melekit dan masih mampu terbang.
    Ada juga orang yang menunggu  hujan turun, hendak menyaksikan apakah bangau yang setelah basah kehujanan dapatkah kembali ke warna asalnya. Namun sesudah hujan lebat, bulu bangau itu masih tetap saja berwarna biru muda. Muncul pertanyaan baru: pada pergantian bulu berikutnya, bulu yang tumbuh baru, akankah berwarna putih atau biru?
    sumber : situslakalaka.blogspot.com

    Inilah cara kalau nak jadi elite

    Posted: 22 Jan 2011 10:01 AM PST

    Inilah cara kalau mahu menjadi tentera elite diTaiwan....
















    Gadis Ini Suka Memakan Dagingnya Sendiri, 11 Tahun Habiskan 10 Jari

    Posted: 22 Jan 2011 09:47 AM PST

    Di rumah yang sederhana iti tinggal seorang anak remaja yang suka memakan dagingnya sendiri. Dia adalah Ningsih (19), warga Dusun Gumuk, Desa Gelung, Kecamatan Panarukan. Situbondo. Selama sebelas tahun, sepuluh jarinya habis dimakan.

    Nining - panggilan akrab gadis ini, selain memiliki gangguan jiwa, suka memakan dagingnya sendiri, sejak  berusia 8 tahun.. Bahkan, sampai saat ini, sepuluh jarinya telah habis dimakan. Kebiasaan tersebut  sudah tidak lagi dilakukun, setelah keluarganya membungkus tebal-tebal kedua tangannya.

    Namun baru-baru ini, kebiasaan tersebut datang lagi. Bukannya tangan yang dimakan, Nining sudah mulai memakan daging  di kedua bahunya.

    Nining tinggal di rumah itu bersama ayahnya Munasip (40), dan Bunira (60)  nenek yang setiap hari setia merawatnya. Sedangkan Ernanik, ibu kandungnya, sudah sejak lima tahun silam, merantau bekerja ke negeri jiran Malaysia .

    "Saya kasihan. Kadang kalau saya marahi supaya tidak makan dagingnya sendiri, dia ketawa, itu yang membuat hati saya semakin teriris-iris rasanya," tutur Bunira dengan mata berkaca-kaca

    Untuk memenuhi keperluan makanan, selain memohon belas kasihan para dermawan, Bunira juga mencari dengan berjualan sayuran keliling. Keadaan Nining anak pasangan Munasib (50) dan Ernanik (40) ini sangat memerlukan perhatian. Sebhaagian jarinya hilang di bahagian tangan kanan dan kirinya.

    Anehnya, menurut Bunira, Nining tidak pernah merasasakan kesakitan saat menmakan dagingnya sendiri. Beberapa cara perubatan sudah dilakukan, bahkan sempat dirawat di hospital. Namun hasilnya tetap saja kosong.

    Keluarga ini mengaku sudah tidak mampu lagi membawa Nining untuk berUbat, dan terpaksa membiarkannya. Keluarga ini terpaksa hanya menjaga gadis manis itu, agar tidak memakan dagingnya lagi.

    Kalau adiknya normal-normal saja. Gadis yang seusia dengan dia sudah ada yang berkeluarga, mungkin ini cubaan bagi keluarga dia," tutur Ahmadi, tetangga Ningsih. Ahmadi juga berkata selama ini, Nining, tidak pernah mengganggu orang lain. Bahkan, ketika diajak berkomunikasi, dengan tutur bahasa yang terbatas-batas, Ningsih berusaha menjawabnya.

    Lelaki ini terpaksa makan tikus untuk bertahan hidup

    Posted: 22 Jan 2011 08:45 AM PST

    Bambang Saptono berhasil mengabadikan aktiviti seorang lelaki di kawasan Sondakan Laweyan, Kota Solo, Jawa Tengah, yang dihimpit dalam kesusahan hidup melalui kamera handphonenya.

    Beban hidup yang menghimpitnya menyebabkan lelaki bernama Parmidi ini bertahan hidup dengan cara memakan tikus. Menjijikan memang, tapi itulah kenyataannya.

    Tak ada yang boleh dibayangkan Parmidi selama ini hanya boleh meminta belas kasihan pemberian orang. Bambang yang memgambil gambar mengaku sengaja mengabadikan peristiwa ini hanya ingin menyampaikan pesan, bahawa sehingga saat ini masih ada warga yang hidup serba kekurangan.

    "Bagi saya kok ada sesuatu yang saya tak mengerti mengapa  masih ada masyarakat yang seperti itu (makan tikus)," keluh Bambang.
    sumber : situslakalaka.blogspot.com

    [Amaran] Inilah akibat menggunakan handphone ketika sedang dicharge

    Posted: 22 Jan 2011 07:40 AM PST

    Beberapa hari yang lalu, seorang laki-laki sedang mencharge HP di rumahnya

    Ketika itu, ada panggilan masuk dan dia menjawabnya saat HP tersebut masih lagi dicharge dan masih bersambung dengan sumber elektrik.Setelah beberapa saat, arus elektrik yang mengalir masuk ke handphonenya telah membuat di terkena kejutan dan lelaki muda tersebut tercampak ke lantai.

    Orangtuanya bergegas datang ke biliknya dan menemukan anaknya pengsan, dengan denyutan jantung yang lemah dan jari terbakar.

    Dia dilarikan ke hospital terdekat, tapi meninggal ketika sampai dihospital.

    sumber : infotemplatez.blogspot.com





    Inilah yang terjadi bila orang kaya meninggal dunia

    Posted: 22 Jan 2011 06:00 AM PST

    image

    image

    Perhatikan sampai set bilik nak ditanam dengan mayat…gila betul
    manusia ni……

    Anjing ini menjadi selebrii baru diChina

    Posted: 22 Jan 2011 05:00 AM PST

    Anjing ini menjadi selebriti baru di China, kerana anjing tersebut lebih memilih berjalan dengan dua kaki. Anjing berusia satu tahun ini berjalan sejauh setengah km dengan dua kakinya  menarik perhatian orang ramai.

    Pemiliknya DOu Xianhui (50), dari Kota Jilin, mulai melatih Treasure untuk berjalan dengan dua kaki belakangnya tidak lama setelah anjing tersebut lahir.

    "Saya hanya melatihnya sekira satu minggu, dan dia mulai berjalan dengan dua kakinya dengan sendirinya tanpa berhenti," ujarnya seperti dilansir Orange. "Sejak belajar untuk berjalan dengan dua kaki, Treasure sukar sekali untuk berjalan dengan keempat kakinya. Kecepatannya berjalan sama dengan kecepatan saya berjalan, dia dia bisa berjalan seperti itu selama hampir 20 hingga 30 menit tanpa berhenti," lanjutnya.

    Kesian nenek ini jatuh dalam lumpur

    Posted: 22 Jan 2011 04:00 AM PST



    LETAK MAKLUMAT IKLAN

    Macam ni baik tak payah kunci

    Posted: 22 Jan 2011 03:20 AM PST






    Inilah akibat bila akal tak digunakan dengan sepenuhnya....


    Kucing ini pun naik syok tengok

    Posted: 22 Jan 2011 02:00 AM PST


    LETAK MAKLUMAT IKLAN

    Lelaki teruja dengan botol susu

    Posted: 22 Jan 2011 01:00 AM PST

    Paul Luke, pengumpul botol susu

    Paul Luke, 33, terpaksa membuat muzium kecil di  belakang rumahnya kerana untuk menyimpan lebih dari 10.000 botol susu.
    Paul memang seorang pengumpul botol susu, botol susu yang dia simpan pertama ketika dia berusia 9 tahun. Koleksi botol tertuanya dibuat padai tahun 1890. "Orang tua saya sangat menyokong, mereka fikir hobi saya ini bloleh menjauhkan hal-hal yang tidak diinginkan," kata Paul seperti dikutip dari laman Daily Mail

    Paul tertarik mengoleksi botol susu, ketika dia menonton iklan Cornflakes Kellogs. "Dan saya mulai mengambil botol itu ketika ada seorang tukang susu yang datang ke sekolah," kata Paul yang tinggal bersama isteri dan satu anaknya. "Sejak itu saya berpikir sepertinya lucu juga mengoleksi botol susu."
    Dari ribuan botol susu yang dimiliki botol susu, Paul punya botol yang benar-benar listimewa dan tinggal satu-satunya di dunia. "Aku punya botol dari tahun 1890, warna botolnya masih hijau, tapi aku paling suka botol dari tahun 1950-an, ketika mereka menggunakan tiga atau empat warna," kata Paul yang sempat menjadi tukang susu ini.

    Sampai sekarang Paul masih terobsesi dengan botol susu dan terus mengumpulkan berbagai botol susu, maka tak hairan jika dia membuat muzium di belakang rumahnya. Dia mengoleksi botol susu ini bukan kerana wang, tapi untuk mencatat sejarah.

    Dalam muzium tersebut botol susu disusun rapi di rak-rak.Botol susu pertama di Inggris diproduksi oleh Express Dairy Company pada 1880. Sedangkan iklan mulai muncul di botol susu pada 1920. Iklan-iklan itu hilang pada 1990-an, ketika dikenalkan botol dengan proses  ujian kebersihan dengan inframerah.

    Lelaki ini 15 tahun mencari pembunuh anaknya

    Posted: 22 Jan 2011 12:00 AM PST

    Fransisco Holgado, lelaki 66 tahun yang selalu berpakaian serba hitam dan memiliki dua keperibadian. Siang dia menjadi seorang ayah, malam dia menjadi pemburu pembunuh anaknya.

    Ini adalah tahun ke 15 sejak anaknya, Juan Holgado, terbunuh dengan lebih dari 30 tikaman. Fransisco Holgado menghitung setiap tahun kematian anaknya tersebut di sebuah tembok di kota Jerez De La Frontera, Sepanyol.

    Pada tembok itu tertulis "14 tahun. Keadilan untuk Juan Holgado". Holgado menutup angka 14 tahun dengan cat putih dan menggantinya dengan angka 15 tahun. Selama itu pula, Holgado berjuang mencari pembunuh anaknya sampai ke sarang penjenayah di kota yang terletak di Sepanyol selatan itu.
    Holgado bersara awal demi melancarkan misinya. Isterinya bahkan meminta cerai dan ketiga anaknya mulai tidak memperdulikannya. Dengan menggunakan wig murahan, kacamata dan sebuah topi, Holgado menyamar dan mendekati semua penjahat di lokasi tersebut.

    "Apa yang harus seorang ayah lakukan? Seorang ayah yang anaknya dibunuh tidak boleh hanya duduk di rumah. Dia harus menemukan pembunuhnya, bahkan mengorbankan nyawanya jika diperlukan," ujar Holgado yang setiap hari menziarahi kubur anaknya, dan sampai hari ini juga, Holgado masih mengenakan pakaian hitam tanda berkabung.

    Juan Holgado, 26, terbunuh pada 22 November 1995 ketika bekerja di sebuah stesen minyak. Dia ditemukan berlumuran darah dengan puluhan tikaman. Pembunuhnya berhasil lari beserta wang beberapa ratus dolar, beberapa pek rokok, dan beberapa botol minuman alkohol.

    Penyiasatan kematiannya terbantut kerana kurangnya barang bukti pada penyelidikan. Tempat kejadian yang penuh dengan darah, pecahan kaca, dan bekas perkelahian telah dibersihkan pemilik stesen itu. Beberapa fotografer dan wartawan juga merosak bahan bukti. Cap jari tersangka juga telah hilang tanpa bekas. Inilah yang menyebabkan pihak berkuasa tidak dapat menangkap satu orang pun hingga saat ini.

    Demi mendapatkan informasi dari lokasi kejahatan. Helgado menyamar menjadi Pepe. Dia berhasil berteman dengan para pengedar dadah, perampok, dan pelacur. Semuanya demi mendapatkan informasi mengenai pelaku kematian anaknya. Bak agen mata-mata, semua percakapan dengan mereka dirakamnya  di sebuah kaset.

    Terdapat puluhan rakaman dalam keset berdurasi 60 menit. Empat orang tersangka telah berhasil dia tangkap, namun semuanya akhirnya dibebaskan kerana kurang bukti. Seorang pemuda yang paling dicurigainya adalah Pedro Asencio, pemuda ini mengaku kepada Pepe telah membakar bajunya yang berlumuran darah ketika itu, dia juga mengatakan akan membunuh Fransisco Helgado.

    Helgado terkenal kerana kenekadannya. Dia pernah berdiri di tengah rel keretapi untuk menghentikan keretapi ke Madrid. Dia menampal kota dengan poster dan menconteng gedung menuntut keadilan.

    Dia juga dua kali pernah mengganggu pertandingan bolasepak dengan berlari ke tengah lapangan membawa banner dan bunga carnation, yang bererti dia tidak akan melupakan anaknya. "Dia adalah pejuang yang gigih," ujar kawan Helgado, Pablo Berrera, 33, seorang bartender.

    Lagi gambar awek brutal selamaba je potong leher kambing

    Posted: 21 Jan 2011 11:00 PM PST

    Melihat gambar dibawah macam dah menjadi satu
    trend.Bunuh binatang ambil gambar siarkan di internet.Yang 
    membuat kerja-kerja ni semua pakai baju lawa-lawa....






    Love bite buat perempuan ini dapat stroke

    Posted: 21 Jan 2011 10:00 PM PST

    gambar hiasan

    Seorang perempuan di New Zealand mengalami kelumpuhan di sebahagian tubuhnya akibat "gigitan mesra penuh gairah" (love bite) di leher dari pasangannya.. Demikian dilaporkan para doktor di New Zealand Medical Journal.

    Menurut jurnal tersebut seperti dikutip AFP, perempuan berusia 44 tahun itu datang ke unit gkecemasan di Middlemore Hospital, Auckland, tahun lalu setelah lengan kirinya tidak boleh digerakkan ketika sedang menonton televisyen

    Para doktor menyimpulkan, perempuan itu menderita stroke ringan. Namun, mereka bingung tentang penyebabnya sampai mereka kemudian menemukan memar vertikal kecil di lehernya, dekat arteri utama. Memar itu berasal dari gigitan mesra  yang dia perolehi beberapa hari sebelumnya.

    "Kerana itu love bite, pasti ada banyak hisapan," kata salah seorang doktor yang merawatnya, Teddy Wu, kepada Christchurch Press. "Akibat trauma fizik yang terjadi, ada sedikit memar di dalam pembuluh darah tersebut. Ada gumpalan darah di arteri di bawah gigitan itu."

    Wu mengatakan, gumpalan itu , lalu bergerak ke jantung perempuan itu. Di sana, gumpalan itu membuat stroke ringan yang menyebabkan lengannya tidak boleh digerakkan. "Kami mencari contoh gigitan yang menyebabkan sesuatu seperti itu, tetapi belum pernah ada kes seperti itu," katanya.

    Paramedis mengatakan, perempuan itu sembuh setelah diubati dengan ubat antipembekuan darah.-kompas online

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS