Adsense

Sabtu, 22 Januari 2011

Celebrity News

Celebrity News


Filem Baru : Sinopsis Momok Jangan Panggil Aku ( 5 Mei 2011 )

Posted: 22 Jan 2011 08:46 AM PST



Pengarah : M.Jamil Syarikat Penerbit : Galaksi Seni Sdn. Bhd. Bahasa : Bahasa Melayu kategori : Filem Cereka Genre : Seram Tarikh Tayangan : 05 Mei 2011 Durasi : 104 min Audio : Stereo



Sinopsis:

Ramlee menerima panggilan dari rakan lama sekolejnya, Aziz, untuk menjemput beliau ke majlis kendurinya di Kampung Pulau Rusa, Pekan Pahang. Ramlee bersama rakannya, Qaseh, seorang novelis cerita-cerita seram dan Sudin menerima jemputan Aziz dan bertolak dari Bandaraya ke Pahang dengan menaiki sebuah kenderaan. Sepanjang perjalanan ke Pahang untuk menghadiri majlis kenduri Aziz, Qaseh memulakan cerita-cerita seram yang dialaminya termasuk dari kisah seram yang dari novel seram yang bakal diterbitkan nanti.
Bermula dengan cerita Hantu Raya, Polong dan Saka cerita-cerita seram ini telah diselang-selikan dengan insiden seram yang benar-benar berlaku.

Kebosanan dalam perjalanan bertukar menjadi satu perjalanan yang menimbulkan rasa seram. Mereka terserempak dengan realiti cerita seram di lebuhraya apabila berselisih dengan kereta yang tidak berpemandu. Mereka juga telah melanggar imej misteri yang membuat mereka terpaksa membuat laporan di Balai Polis.
Mereka bertambah bingung apabila pihak polis memberitahu terdapat 5 aduan yang sama tetapi tidak menemui tubuh yang dilanggar. Di tengah perjalanan mereka turut menumpangkan seorang gadis yang bernama Ita dan seorang lelaki misteri yang hanya dipanggil Abang Long.

Tujuan mereka bertiga menumpangkan Ita dan Abang Long adalah bertujuan untuk menemankan mereka yang ketakutan dalam perjalanan memandu. 

Namun kehadiran Abang Long dan Ita telah menambahkan curiga kepada mereka bertiga. Mereka telah menurunkan Ita di sebuah rumah yang berhampiran dengan kawasan perkuburan manakala Abang Long akhirnya menemankan rakan bertiga ini untuk menuju ke destinasi mereka di Pahang. Setelah didesak oleh Qaseh, Pak Long turut menceritakan cerita seram kepada Qaseh sebagai bahan novelnya. Dalam perjalanan, Ramlee sekali lagi menerima panggilan dari Aziz dan menyuruh beliau segera untuk sampai ke kampungnya. Mereka bertiga sedikit kehairanan dengan sikap Aziz yang menyuruh mereka segera sampai walaupun majlis diadakan lewat pagi. Insiden menyeramkan muncul ketika mereka berhenti rehat di sebuah gerai di tepi lebuhraya yang mereka lalui.

Mereka sampai ke kampung Pulau Rusa Pahang menjelang subuh dan tercari-cari simpang ke rumah Aziz ketika itu mereka telah diganggu `hantu' yang mengakibatkan Ramlee dan Sudin pengsan . Hanya Qaseh yang agak berani dan cuba merakamkan imej 'hantu' dengan lensa kameranya. Abang Long juga telah ghaib entah ke mana. Menjelang pagi mereka terus mencari simpang ke rumah Aziz. Mereka berjumpa Aziz di simpang jalan dan Aziz telah menunjukkan arah ke rumahnya. Namun apabila mereka sampai ke rumah Aziz satu misteri telah terungkap… Misteri yang mengakhiri destinasi Ramlee, Sudin dan Qaseh. Siapakah Ita, Abang Long dan Aziz yang sebenarnya

Info : Sinemamalaysia

Story : All Free !!

Posted: 21 Jan 2011 08:24 PM PST

Satu hari samad telah membawa anaknya berjalan-jalan di bandar. samad seorg ayah yg penyayang tapi beliau juga sorang yg amat kedekut. kalau boleh semua benda dia nak free aje... so, dah penat berjalan seharian samad pun membawa anaknya ke sebuah gerai ditepi jalan. lalu dtg la pelayan utk mengambil order.

pelayan: nk minum aper bang?
samad: coke brp?
pelayan: singgit enam posen.
samad: air kosong?
pelayan: free je bang.
samad: bagi air kosong je la.
pelayan: makan bang?
samad: nasik berapa?
pelayan: singgit sepinggan.
samad: kalau keraknye?
pelayan: hmmm...bg free je bang.
samad: bagi dua pinggan ye. Nak kerak lebih.
pelayan: nak lauk aper bang?


samad: ayam masak kicap tu berapa pulak?
pelayan: seketul ayam singgit bang.
samad: kalau ambik kuah je?
pelayan: tak kira bang, free je.
samad: oklah...nk kuah je...
maka makanla samad anak beranak secara free...

Oleh kerana ari dah nak petang samad pun pergila ke stesen bas utk balik ke rumah. dia pun bertanya pada driver bas yg dah nk jalan tu.

samad: bang pegi batu 6 brp bang?
driver: dua ringgit sorg.
samad: kalau budak2 kira tak?
driver: kanak2 free je.
samad: okayla... saya tumpangkan anak saya je ye...
lepas tu samad pun berlari dibelakang bas utk balik kerumahnye.... hahahaha...

Jawapan Ana Raffali Dengan Gossip Kurang Ajar !!

Posted: 21 Jan 2011 07:50 PM PST

Kesian ZoOm tengok Ana sebab baru je ingin mengembangkan bakatnya ada saja orang diluar sana yang sengaja mengambil kesempatan untuk menjatuhkan beliau. Kalau sebelum ini ZoOm ada berkongsi dengan anda mengenai seorang wartawan yang mensensaikan cerita Ana lambat dan kurang ajar kini empunya diri tampil menjawap gossip liar tersebut.


Ikuti luahan anak muda dan juara AJL25 ini mengenai komen si wartawan :



"Saya kecewa apabila cerita tersebut telah ditokok tambah untuk memberikan gambaran seolah-olah saya tidak bekerjasama dan bersikap kurang ajar.
"Sebenarnya lain yang berlaku, lain yang diceritakan, lain pula yang telah disampaikan sehingga orang menganggap saya benar-benar bermasalah," katanya.
Justeru perkara tersebut turut menyebabkan timbul rasa kurang senang beberapa pihak terhadapnya.
"Memang saya terlambat, tapi tidaklah sampai satu jam atau beberapa jam seperti yang telah digembar-gemburkan. Saya juga tidaklah kurang ajar sehingga langsung tidak memohon maaf atas kelewatan itu," katanya.


Jelas Ana, perkara tersebut berlaku berikutan pihak penganjur telah datang lebih awal di hotel penginapannya berbanding waktu sebenar.


"Mereka beritahu akan datang pada pukul 12.30 tengah hari tetapi mereka telah sampai lebih awal setengah jam dari waktu tersebut dan ketika itu saya sedang bersiap.
Akibat kejadian itu, Ana memberitahu dia sudah pun berkali-kali meminta maaf kepada pihak penganjur tentang perkara tersebut.
"Saya rasa bersalah sangat ketika itu dan mencari ruang untuk meminta maaf kepada mereka yang telah menunggu saya dalam bas.
"Namun mungkin ada yang saya terlepas pandang dan betul-betul terkecil hati, terluka akibat perbuatan saya itu. Saya memang akui tidak lepas daripada melakukan kesilapan dan meminta diberi peluang untuk memperbaikinya," kata Ana.
Info : Mstar


ZoOm : APa kata anda ? 

Rita Rudaini Tak Datang Ke Majlis Pernikahan Zaquan

Posted: 21 Jan 2011 07:28 PM PST

Dalam kesibukan majlis pernikahan adik Zafuan yakni Zaquan, ada juga cerita mengenai artis dan isteri kepada Zafuan iaitu Rita Rudaini tidak dapat hadir semalam kerana masalah kesihatan. Maklum sahajalah dah berbadan dua dan kini berusia 5 bulan.


Semoga pasangan adik beradik yang telah berkeluarga ini akan bahagia hingga ke akhir hayat.

Lagi Gambar Perkahwinan Zaquan Adha Dan Ayu Raudhah

Posted: 21 Jan 2011 07:20 PM PST

Wajah pasangan yang akan meniti hari bahagia bersama, ada banyak lagi koleksi gambar pasangan ini semasa malam berinai dan pada majlis perkahwinan untuk tatapan anda di bawah, Sudah pasti ramai diantara anda ingin melihat senyuman pasangan sehati dan sejoli ini.









Gambar Perkahwinan Ayu Raudhah Dan Zaquan Adha

Posted: 21 Jan 2011 07:13 PM PST

ALOR SETAR: Hanya dengan sekali lafaz, aktres Ayu Raudhah,26, akhirnya sah bergelar isteri kepada pemain bola sepak kebangsaan dan Negeri Sembilan, Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak, 23, pada majlis pernikahan mereka di Masjid Sultanah Bahiyah, di sini, Jumaat.
Pasangan ini telah dinikahkan pada pukul 3.45 petang oleh imam masjid tersebut, Mustafa Kamil Abdul Jamil yang mewakili walikan pihak perempuan iaitu abang Ayu, Roshidi Abu Bakar @ Che Wan.
Pada majlis yang serba ringkas itu, Ayu atau nama sebenarnya Raudhah Abu Bakar @ Che Wan yang kelihatan anggun dengan busana rekaan Man Kajang berwarna krim menerima mas kahwin RM1,888 serta tujuh dulang hantaran daripada pihak lelaki dan berbalas sembilan dulang.




ZoOm : Alhamdulillah akhirnya pasangan ini menjadi pasangan suami isteri yang sah, semoga bahagia hingga ke akhir hayat.