Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Shahir AF8 Retak Tulang Tangan Jatuh Bilik Air

Posted: 06 Jun 2011 05:23 PM PDT

PETALING JAYA: Penyanyi Ahmad Shahir Zawawi, 24, atau lebih dikenali sebagai Shahir (AF8) mengalami retak tulang tangan sebelah kiri selepas terjatuh di bilik air di kampungnya di Kampar, Perak.

Menurut Pengurus Artis, Astro Entertainment Sdn Bhd (AESB), Suriani Ahmad kejadian pada pagi Sabtu lalu itu berlaku ketika Shahir sedang mandi.

shahir

"Dia sedang bercuti di kampung halamannya. Ketika di bilik air, dia tergelincir lalu jatuh menyebabkan tulang tangannya retak. Selepas itu dia telah dibawa ke pusat perubatan berdekatan untuk mendapatkan rawatan.

"Kejadian tersebut tidak terlalu teruk, dia hanya mengalami retak sahaja dan mungkin akan pulih cepat dan meneruskan aktiviti seninya," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini, Isnin.

Tambahnya, disebabkan kejadian tersebut Shahir bercuti selama seminggu untuk berehat.

Juara Akademi Fantasia musim kelapan itu kini sedang sibuk dengan promosi filem pertama berjudul Karak yang sedang ditayangkan di pawagam.

Shahir yang dihubungi bagi mendapatkan penjelasan lanjut bagaimanapun tidak menjawab panggilan telefon. via Mstar Online

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Shahir di Sidang Media Hos Akademi Fantasia 9
  • Shahir Pakai Ala Urban Korean di ABPBH2010
  • Lirik Lagu Luar Biasa Shahir
  • Gambar Shahir & Adira di Konsert Reunion Akademi Fantasia 8
  • Tahniah Shahir Duta Produk Brands Terbaru
  • Bintang Akademi Fantasia 8 di Media Nite Suria FM
  • DAPATKAN ALBUM AMRA DI PASARAN
  • Rumahtangga Rossa Retak Menanti Belah?
  • Gambar Shahir AF8 di Pelancaran Album Cinta Anita Sarawak
  • Shahir Duta Brands Berlakon Filem Karak
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Konsert Raksasa 2 Sweet Charity & Blues Gang

    Posted: 06 Jun 2011 09:00 AM PDT

    KONSERT 2 RAKSASA: SEJARAH BAKAL BERULANG KEMBALI

    1984…
    'KEHEBATAN DAYA PENARIK MEREKA LUAR BIASA ' tulis wartawan Saodah Salleh sebagai tajuk utama di akhbar Mingguan Malaysia sekitar Ogos 1984. Gambar-gambar aksi pentas Sweet Charity melengkapkan artikel itu yang menulis tentang sebuah konsert jelajah besar-besaran yang sedang berlangsung ke seluruh Malaysia. Media-media utama tempatan tak berhenti-henti mengulas dengan positif tentang kejayaan dan kehebatan konsert-konsert tersebut.

    Waktu itu, siri persembahan yang dinamakan KONSERT RAKSASA sedang berlangsung di beberapa lokasi di sebelah Pantai Barat Semenanjung dan dua band tersebut ialah Sweet Charity dan Blues Gang, dua aksi rock n' roll dan blues terhebat pernah dilahirkan di rantau ini. Dua band yang berganding, saling melengkapkan status mereka sebagai band yang kini bergelar lagenda muzik Malaysia.

    DSC_0602

    Ketika itu, Sweet Charity dan Blues Gang berada di puncak kerjaya mereka sebagai pemuzik handalan serta mengumpul peminat yang cukup ramai. Kedua-dua band inilah yang memulakan sejarah 'rock stadium' di sini, di mana setiap persembahan mereka pasti mengumpul peminat sehingga puluhan ribu orang dan persembahan mereka tidak pernah gagal untuk menggamatkan suasana. Para penonton mereka pasti balik dengan kepuasan dan kenangan itu pasti masih terbayang di ruangan mata di kala ini. Ia menjadi antara memori yang sukar dilupa!

    Dengan perancangan 30 lokasi seluruh Malaysia, Konsert Raksasa ialah salah sebuah siri jelajah berskala besar yang penuh ambisi dan boleh dikatakan, sehingga kini ia adalah antara yang terbesar di dalam sejarah muzik Malaysia. (Jika mengambilkira genre rock..lah) Dijana oleh promoter Showmasters, dengan Ali Bakar sebagai inisiatif utama, ia ditaja jenama kasut terkenal Bata yang mempromosikan produk hip mereka, North Star.

    Sebelum itu, Sweet Charity yang baru keluar dengan album kelima Batu (1983) telah melebarkan pengaruh mereka ke seluruh Malaysia sehingga ke Sabah dan Sarawak dengan sesi jelajah mereka sendiri. Blues Gang juga telah membuktikan mereka ialah raja pentas apabila konsert-konsert mereka di serata Malaysia hebat diperkatakan. Dengan reputasi, kehandalan dan karisma, mereka menyelesaikan Konsert Raksasa 84 dengan cemerlang dan mencipta sejarah yang tak mampu dipintas mana-mana band yang lebih muda. Bagi mereka sendiri, ia adalah bagai satu perjalanan yang epik.

    Sedikit sejarah ya. Konsert Raksasa terbahagi kepada tiga peringkat dan bermula di Kuala Lumpur dan kemudiannya ke utara di bandar-bandar Ipoh, Kangar, Alor Star dan Pulau Pinang (13 Ogos 1984). Peringkat kedua pula menjelajah lokasi-lokasi Pantai Timur di Kuantan, Kuala Terengganu, Kota Bharu, Dungun dan Besut manakala peringkat ketiga melawat ke selatan di lokasi seperti Kuala Pilah, Segamat, Kluang, Johor Bharu, Batu Pahat dan Mersing.

    Hasilnya? Sebuah siri konsert yang cukup mega dan hebat yang pernah berlaku dalam sejarah muzik Malaysia. Konsert ini ialah antara pencetus utama gelombang rock di Malaysia, sehingga melahirkan satu budaya hidup dan seni yang unik di kalangan anak-anak muda (kini mereka dah dewasa, bukan tua). Gelombang inilah juga yang melahirkan ramai pemuzik-pemuzik hebat yang ada sekarang serta para politikus yang terbuka penerimaan ruang muzik serta seninya.

    Apa sahaja hasilnya mungkin terlalu kabur untuk digambarkan. Tetapi apa yang terbukti ialah keupayaan kedua band ini dalam menggegarkan mana-mana pentas yang mereka takluki. Dan telah tercatat dalam sejarah, Sweet Charity dan Blues Gang sememangnya tidak pernah sekali-kali mengecewakan.

    Setiap kali mereka berpentas, pasti terdapat kemistri hebat dengan para penonton dan ia adalah sesuatu yang tidak pernah mati, kerana kedua-dua band ini masih hidup, bersemangat dan jika berpeluang bermain, tenaga dan semangat mereka masih seperti 1984.

    1984 – 2011
    Sejak berpecah pada pertengahan 80an, Sweet Charity telah beberapa kali mengadakan sesi reunion di stadium-stadium besar serta di pentas-pentas terpilih. Sebesar mana tempat itu pun, ia masih dipenuhi peminat dan Sweet Charity masih tetap menggegar. Suasana dan semangatnya tetap sama seperti berpuluh tahun lalu.

    Blues Gang pula tetap bermain muzik di sirkit-sirkit kelab blues dan rock n' roll seluruh Malaysia dan kadangkala, negara sekitar Asia. Disamping membikin beberapa album, Blues Gang tetap membuat sesi reunion tersendiri untuk peminat setia.

    Apa yang pasti, kedua band ini sentiasa cintakan muzik dan muzik ialah kehidupan seharian mereka. Mungkin, setelah bermain muzik lebih 40 tahun, ada yang mahu dipertontonkan kepada peminat-peminat yang lebih muda, peminat-peminat muzik zaman sekarang. Pendek kata, mereka telah MENJIWAI muzik mereka. Dan… muzik ialah JIWA mereka.

    Sweet Charity dan Blues Gang ialah bukan sebenar-benarnya lagu-lagu yang mereka popularkan. Ia adalah tentang ahli-ahli band itu sendiri. Tentang karakter mereka, tentang penjiwaan mereka, tentang karisma mereka sebagai pemuzik serta tentang menghalusi seni muzik ketika mereka berada di pentas.
    Kedua band besar ini sudah lama menyimpan taring ataupun 'sesuatu'… dan nampaknya tahun ini, mereka berpeluang untuk mempamerkannya…

    KONSERT 2 RAKSASA 2011

    Benar, ia adalah satu realiti yang cukup menguja dan mengagumkan. Sweet Charity dan Blues Gang akan kembali menggoncang dunia muzik Malaysia!

    Pada 9 Julai 2011, kedua band gergasi ini akan bergabung semula di stadium bersejarah, Stadium Merdeka Kuala Lumpur bagi menyalakan kembali fenomena muzik yang pernah mereka cetuskan dahulu. Selepas 27 tahun berlalu, sejarah bakal berulang dan ia pasti menghangatkan lagi arus muzik rock Malaysia – Singapura.
    Tetapi, ia lebih kepada satu pernyataan bahawa mereka adalah sebenar-benarnya dua band RAKSASA yang pernah mencipta satu sejarah yang cukup hebat suatu ketika dahulu dan kini tiba masanya untuk menghidupkan kembali serta mempamer TENAGA serta JIWA muzik yang telah menjana Konsert Raksasa 84 kepada generasi sekarang.

    Bagi yang hanya pernah 'mendengar' kehebatan dua lagenda ini, KONSERT 2 RAKSASA 2011 pasti ialah tempatnya untuk membukti dan menyaksikan sendiri. Bagi yang pernah menonton mereka 27 tahun lalu, ini adalah peluang yang jarang terbuka untuk membangkit semula memori lama dan menikmati muzik hebat, yang terbit dari jiwa dua band lagenda rock dan blues Singapura – Malaysia…

    Jim Madasamy, pemain bass Blues Gang pernah berkata di akhbar New Straits Times, "dahulu, kami tidak bergantung kepada gajet atau peralatan canggih untuk mendapatkan bunyi mantap. Sebaliknya, ia perlu banyak skil, penghayatan dan ekspresi." Elemen-elemen muzikal inilah yang kita nantikan dari Sweet Charity dan Blues Gang di konsert 2 Raksasa ini.

    SWEET CHARITY terdiri daripada Ramli Sarip (vokal), Rosli Mohalim (gitar), Ahmad Jaafar Jawahir (AJ – kibod & vokal) dan Rahman Sarbani (dram).
    Pemuzik undangan: Hamid Ahmad (Bes gitar) Kudin Ramly (Kibod) dan Kamrulbahrin Hussin (Perkusi)

    DSC_0611

    DISKOGRAFI SWEET CHARITY

    1979 – SWEET CHARITY
    1980 – PELARIAN
    1981 – SEJUTA WAJAH
    1982 – PENUNGGU
    1983 – BATU
    1984 – KOLEKSI
    1985 – BERITA GEMPA
    1988 BEST OF SWEET CHARITY VOL 1
    1992 BEST COLLECTION OF SWEET CHA
    2000 SWEET CHARITY/LEFTHANDED/BLUES GANG
    2002 KENANGAN DI HARI RAYA
    2007 SWEET CHARITY VS BLUES GANG
    2008 VCD SWEET CHARITY FATHER'S DAY CONCERT
    2009 PHOTO BOOK +DVD SWEET CHARITY CONCERT AT ESPLANADE SINGAPORE

    BLUES GANG terdiri daripada Ito Mohd (vokal), Shaik Abdul Karim Shaik Ahmad (dram & vokal), Jim Madasamy (bes gitar), Abdul Ghani Talip (kibod & gitar) dan Julian Mokhtar (gitar).

    DISKOGRAFI BLUES GANG

    1979 – ANY TIME ANY DAY
    1981 – BLUES GANG
    1982 – ADA LAGI
    1983 – KHATULISTIWA
    1984 – LIVIN' IT UP
    1985 – SAKIT SAKIT SAKIT
    1986 – ZAMAN BERUBAH
    1988 – MENCARI PENYELESAIAN
    1998 – RIBUT PENDAMAI

    Harga tiket: RM73.00 (ruang bebas)
    Boleh didapati di: www.airasiaredtix.com
    Hotline: 03 8775 4666
    atau semua cawangan Redtix di Rock Corner dan Victoria Music

    253643_10150191113415870_169638825869_7407238_5426655_n

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Konsert Gambus Tradisional Ke Fusion
  • BAND SWEET CHARITY – MALAY ROCK ICON HISTORY
  • Father's Day Concert Sweet Charity di PWTC
  • Profile Rina Akademi Fantasia 6
  • Jamal Abdillah Tidak Stabil di Konsert Amal Kasih?
  • Gambar Ramli Sarip di Konsert Tafsiran Alam: Wisdom of Nature
  • Majalah Sensasi Kini Bertukar Kepada Selebriti
  • SEPETANG BERSAMA NEGERIFM, TRAXXFM & ARTIS
  • Sekitar Sidang Media Father's Day Celebration With Sweet Charity
  • Gambar Pemenang Percutian SPA & Isitirehat BALI Tajaan Hotlink
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    (Lirik Lagu) Hatimu Milikmu – Nera AF9

    Posted: 06 Jun 2011 05:12 PM PDT

    LIRIK LAGU HATIMU MILIKMU NERA AF9

    Hatimu Milikmu – Nera AF9

    Pernahkah engkau hargai
    cintaku yang sejati
    pernahkah engkau mengerti
    akan diriku ini

    Betapa hebatnya cintamu
    memberiku sejuta pilu
    betapa agungnya asmaramu
    membuatku terpaku

    Disisimu aku terdiam seribu bahasa
    dihatiku bergetar sejuta rasa
    namun sukar untuk aku meluahkan
    kucinta padamu

    Nafasku terhenti bila melihat dirimu
    terasa batas degupan jantungku
    mungkinkah hatimu milikku jua
    kusayang padamu

    Kan kuabadikan dikau
    suatu kenangan yang manis
    yang tak mungkin aku lupa
    untuk selamanya

    Kan kucoretkan kenanganmu
    dalam sanubariku ini
    dapat jadi yang terindah
    di dalam hidupku ini

    Korus:
    Disisimu aku terdiam seribu bahasa
    dihatiku bergetar sejuta rasa
    namun sukar untuk aku meluahkan
    kucinta padamu

    Nafasku terhenti bila melihat dirimu
    terasa batas degupan jantungku
    mungkinkah hatimu milikku jua
    kusayang padamu

    Bagai bahtera yang dilanda badai
    Gelora cintamu
    Mengoncang jiwaku
    Berombak mencari
    Daratan yang damai
    Ohhh cintaku

    Korus:
    Disisimu aku terdiam seribu bahasa
    dihatiku bergetar sejuta rasa
    namun sukar untuk aku meluahkan
    kucinta padamu

    Nafasku terhenti bila melihat dirimu
    terasa batas degupan jantungku ini
    mungkinkah hatimu milikku jua
    kusayang padamu

    Aku coretkan kenanganmu
    dalam sanubariku ini
    agar jadi yang terindah
    dalam hidupku ini

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Biarawan Kembar Meninggal di Hari yang Sama

    Posted: 06 Jun 2011 09:30 PM PDT


    TEMPO Interaktif, Buffalo - Biarawan kembar itu meninggal dalam usia 92 tahun dengan selang waktu beberapa jam akibat sakit jantung.

    Selama 65 tahun, lelaki kembar identik, Julian dan Adrian Riester yang dilahirkan di Buffalo, New York, menjadi pelayan umat di Gereja Katolik Rom. Selain mengabdikan diri untuk Tuhan, keduanya bekerja di St. Bonaventure University New York, menjadi tukang kayu, mengurus taman, serta sebagai pemandu.

    "Keduanya nampak menyukai pekerjaan itu," kata Yvonne Peace, rakan kerja si kembar di St. Bonaventure Friary selama 21 tahun, Jumaat, 3 Jun 2011.

    Menurut Bapa James Toal, wali St. Anthony Friary di St. Petersburg, kedua biarawan itu meninggal pada Rabu, 1 Jun 2011, di hospital Anthony di St. Petersburg akibat gagal jantung. Bruder Julian meninggal pagi, sedangkan Bruder Adrian selang beberapa jam di petang hari.

    "Kami sangat terkejut atas pemergian beliau," ujar juru bicara St. Bonaventure, Tom Missel.

    Julian dan Adrian Riester lahir di Buffalo, 27 March 1919, dari pasangan Katolik Jerome dan Irving yang memiliki lima orang anak.

    Penyanyi terkenal ini benci wanita setelah ditinggalkan isteri

    Posted: 06 Jun 2011 08:27 PM PDT

    Betul dah fobia dengan wanita...
    saya petik dari kosmo online


    Photobucket

    LONDON - Penyanyi terkenal, Sir Bob Geldof mengaku membenci wanita selepas dia ditinggalkan isterinya, Paula Yates yang menjalin hubungan dengan penyanyi rock Australia, Michael Hutchence pada tahun 1995, lapor sebuah akhbar semalam.

    "Isteri saya meninggalkan saya, saya kemudian menceraikan isteri. Hidup saya musnah akibat perpisahan tersebut.

    "Saya tidak dapat menerima hakikat kehilangan (perpisahan) besar itu. Kepala saya menjadi berserabut. Saya sukar menemui penyelesaian terhadap masalah tersebut.

    "Saya menganggap peristiwa ditinggalkan isteri cukup berat. Saya membenci wanita. Saya tidak mempercayai golongan ini lagi. Saya juga enggan berada dekat dengan mereka," jelasnya yang kini popular dengan lagu baharu, Silly Pretty Thing.

    Geldof yang berusia 59 tahun itu mengejutkan peminat apabila dia membuat pengakuan mengenai kisah peribadinya sempena Festival Hay di sini baru-baru ini.

    Yates yang merupakan pengacara televisyen meninggal dunia pada tahun 2000 akibat pengambilan dadah berlebihan.

    Namun, dia juga mendedahkan bahawa aktres Perancis, Jeanne Marine berjaya mengubah perasaan bencinya terhadap wanita selepas mereka bertemu dan menjalin hubungan cinta.

    Geldof dan Marine hidup sebagai pasangan sejak 15 tahun lalu. - Agensi

    Kesian..remaja ni boleh terlena semasa berjalan

    Posted: 06 Jun 2011 07:00 PM PDT

    Kesian remaja ni...
    saya petik dari kosmo online


    Photobucket

    CHADWELL HEATH, Britain - Seorang remaja berusia 19 tahun, Kelly Sears menghidap penyakit ganjil apabila dia terlena semasa berjalan, lapor sebuah akhbar semalam.

    Kelly kerap terjatuh semasa sedang berjalan apabila dia tertidur dengan tiba-tiba menyebabkannya mengalami luka.

    Ekoran itu, remaja tersebut diberikan seekor anjing yang terlatih oleh sebuah pertubuhan kebajikan yang diajar untuk menjilat leher dan muka Kelly apabila dia tidur dengan tiba-tiba untuk menyedarkannya daripada tidur.

    Anjing berusia dua tahun itu menjadi teman baharu remaja berkenaan sejak dua bulan lalu.

    Kelly mula menunjukkan tanda-tanda menghidap penyakit tidur itu yang dikenali sebagai Narcolepsy semasa berumur 15 tahun apabila dia tertidur di dalam kelas di sekolahnya. - Agensi

    Kerana bunuh adik budak 12 tahun ini bakal dipenjara seumur hidup

    Posted: 06 Jun 2011 06:33 PM PDT

    Brutal jugak budak ni...
    saya petik dari myMetro


    Photobucket

    MIAMI: Pendakwa raya mahu supaya seorang kanak-kanak lelaki berusia 12 tahun dipenjarakan seumur hidup - bagi mengelakkannya daripada membunuh lagi.

    Cristian Fernandez mungkin menjadi banduan seumur hidup termuda di Amerika selepas dia disyorkan dibicarakan sebagai orang dewasa dalam kes pembunuhan adiknya berusia dua tahun.

    Pendakwa raya Angela Corey berkata: "Kami terpaksa melindungi orang awam daripada kanak-kanak ini." Sekiranya Fernandez didakwa sebagai juvana dan didapati bersalah, dia akan dibebaskan apabila mencecah usia 21 tahun.

    Fernandez didakwa membelasah adiknya David Galarriago hingga mati di kediaman mereka di Jacksonville, Florida, Mac lalu.

    David mati akibat keretakan di kepala yang menyebabkan pendarahan pada otaknya.

    Dia meninggal dua hari selepas dimasukkan ke hospital.

    Laporan bedah siasat menunjukkan kecederaan dialaminya disebabkan oleh pukulan benda tumpul di kepalanya.

    Fernandez sebelum itu pernah menyerang adiknya dan mematahkan kakinya.

    Angela berkata, dia mahu budak itu dibicarakan sebagai orang dewasa selepas mengkaji semula sejarah keganasan.- Agensi

    Jangan simpan handphone di kocek belakang kalau tak nak jadi macam ni

    Posted: 06 Jun 2011 05:36 PM PDT



    menangis tak berlagu..kalau jadi macam ni

    Lukisan yang dibuat daripada straw

    Posted: 06 Jun 2011 11:01 AM PDT

    image
    Hebat betul lukisan ini…orang yang membuat memang betul-betul kreatif

    Wow,Tiga Beradik Ini Tidak Pernah Tak Datang Sekolah Atau Ponteng

    Posted: 06 Jun 2011 10:01 AM PDT


    TEMPO Interaktif, Bristol - Cuti atau tak datang ke sekolah, kuliah, atau kerja mungkin hal lazim yang dilakukan oleh setiap orang. Namun, tiga bersaudara berasal Kota Bristol, Britain ini rasanya pantas dicap pelajar paling rajin ke sekolah.

    Tiga bersaudara dari keluarga Ghent ini tidak pernah cuti satu hari pun sejak mereka bersekolah pada usia empat tahun. Tiga pelajar ini adalah Holly, 19 tahun, dan Daniel, 16, keduanya sudah lulus . Sedangkan yang bungsu, Chloe, 14, masih belajar.

    Sang ibu, Janet, 52 tahun, memuji kerajinan dan kegigihan ketiga anaknya itu. Ia mengungkapkan mereka tetap bersekolah meski kena batuk, demam, cacar, bahkan usus buntu. "Saya tidak yakin Daniel akan menyebut itu keberuntungan kerana menderita usus buntu ketika cuti," kata Janet.

    Ketiga bersaudara ini juga sama-sama suka berolah raga. Mereka menjadi anggota yate Athletics Club. Menurut Daniel, teman-temannya pun mengetahui ia tidak pernah cuti sekolah. "Saya tidak pernah kehilangan satu hari pun," ujarnya menegaskan.

    Guru Besar sekolah, Peggy Farrington, juga memuji kerajinan Daniel yang juga gemar bermain  bola sepak itu. "Daniel tidak pernah kehilangan satu hari pun. Itu benar-benar mengagumkan," ujarnya. Ia pun menilai keluarga Ghent saling mendukung dalam urusan pendidikan, sehingga ketiga bersaudara itu boleh mencatat rekod sangat mengesankan.

    Kini beban masih itu di tanggung oleh Chloe yang masih sekolah.

    Bekas tentera laut yang ingin menjadi wanita

    Posted: 06 Jun 2011 09:32 AM PDT

    NORTH TYNESIDE - David Payne (48) adalah bekas anggota angkatan laut Kerajaan Britain secara berani memutuskan untuk melakukan transgender.

    Sejak usia 28 tahun, Payne memang sudah tidak merasa nyaman berpenampilan sebagai seorang lelaki. Dulu dia sering menyatakan hasratnya untuk dapat menjadi seorang wanita.

    "Sejak di usia empat tahun, saya sudah mempunyai fikiran bahawa seharusnya saya berada di dalam tubuh seorang wanita," ujar Payne.

    "Pada tahun 1960an, saya cuba mengungkapkan hasrat sesungguhnya kepada keluarga, namun keluarga saya tidak menyetujui. Hingga saya pun cuba berhubungan dengan seorang wanita," imbuhnya.

    Dia sempat menikah dengan seorang wanita selama tiga tahun dan memiliki seorang anak laki-laki.

    Isterinya pada saat itu mendukung hasrat kewanitaan yang Payne miliki. Namun 11 tahun kemudian mereka berpisah dan Payne bergabung dengan Royal Fleet Auxiliary, untuk kembali menyembunyikan hasrat kewanitaannya.

    Pada tahun 1998, Payne meninggalkan angkatan laut dan menikah lagi untuk yang kedua kalinya, namun isteri keduanya menceraikan Payne setelah mereka menikah selama tujuh tahun.

    Seiring perceraiannya tersebut, Payne memutuskan untuk menjadikan dirinya sebagai seorangh wanita secara fizik, dan menggunakan nama wanita, yakni Natasha Gray, demikian dilapor Dailymail, Isnin (6/6/2011).

    Kini dia tinggal di North Tyneside, Inggris, dengan anak lelakinya yang kini telah berusia 21 tahun dan seorang teman wanitanya yang bekerja sebagai manager di sebuah restoran cepat saji.

    Payne, kini Gray, mengaku bahwa dia mendapatkan kesulitan untuk dapat diterima masyarakat setelah pilihan hidupnya yang baru tersebut.

    Namun, anaknya menerima keputusannya. "Ini adalah hidupmu, Ayah," ujar Gray mengikuti perkataan anaknya.

    "Orang tua saya dan saudara kandung saya juga tidak mahu menerima pilihan saya ini. Saya pernah ke rumah ayah saya dengan memakai pakaian wanita, namun ayah menyuruh saya mengganti pakaian dengan menggunakan seluar panjang, kerana saya menyeramkan baginya," ungkap Gray.

    Gray kini berprofesi sebagai konsultan teknik mesin dan juga seorang penari eksotik.

    Dia pun menjadi penasihat bagi orang-orang yang mengalami hal yang sama sepertinya.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Polis tertipu,tembak buaya simen

    Posted: 06 Jun 2011 08:30 AM PDT

    KANSAS CITY -Polis di Kansas City mendapatkan laporan pada Sabtu malam, laporan tersebut menyebutkan bahawa terdapat seekor buaya besar bersembunyi di kolam," ujar juru cakap polis Tom Gentry seperti dilapor Reuters, Isnin (6/6/2011).

    Para polis pun akhirnya menghubungijabatan haiwan yang memerintahkan untuk menembak buaya tersebut kerana pada ketika itu tidak ada petugas yang boleh membantu.

    Seperti yang diperintahkan, seorang polis menembak buaya tersebut, tidak hanya sekali namun dua kali, namun tembakan itu ternyata hanya memantul, kerana buaya tersebut terbuat dari simen.

    Pemilik kolam pun akhirnya memberitahu bahawa dia sengaja membuat buaya tersebut untuk menjauhkan anak-anak dari kolamnya, namun ternyata para penduduk yang panik.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Hebat...cara unik angkat batu bata

    Posted: 06 Jun 2011 07:31 AM PDT


    Hebat betul cara dia mengangkat batu bata..
    kuat betul leher dan kepala orang ini...
    cuba lihat videonya..




    Mobile phone ala India

    Posted: 06 Jun 2011 06:30 AM PDT


    unik...kreatif

    Unik...Guna kereta api mini hantar minuman kepada pelanggan

    Posted: 06 Jun 2011 05:26 AM PDT

    Gempak dan unik..gunakan keretapi mini untuk
    hantar minuman kepada pelanggan..











    Yang terbaru dari seorang bernama Lady Gaga

    Posted: 06 Jun 2011 04:00 AM PDT



    Burung hantu sekilas pandang macam manusia,cuba lihat video ini

    Posted: 06 Jun 2011 03:35 AM PDT

    Burung hantu ini sekilas mirip manusia. Lihat video di bawah ini...




    Kesian..kucing dipaksa makan anak tikus baru lahir

    Posted: 06 Jun 2011 02:00 AM PDT



    agaknya kucing ni pun geli nak makan anak tikus ni...
    (sumber gambar : klikunic.com)

    Akibat hebohkan majlis harijadi di Facebook seramai 1600 orang tetamu yang tak dikenali hadir

    Posted: 06 Jun 2011 01:35 AM PDT

    Hamburg - Gara-gara melakukan jemputan di Facebook, sebuah pesta ulang tahun ke 16 seorang remaja dibanjiri ramai tetamu. Jumlah pengunjung mencapai lebih dari 1.600 orang, dan disebut-sebut sebagai pesta ulang tahun terbesar di Jerman.

    Remaja asal Hamburg bernama Thessa ini bertindakdengan membuat undangan ulang tahun di Facebook sebagai even publik. Akibatnya, sekitar 15 ribu user Facebook merespons undangan tersebut.

    Untuk mencegah kejadian yang tidak diinginkan, Thessa menghubungi polis setempat. Dan dugaannya benar, ribuan pengunjung dari seluruh Jerman benar-benar hadir di rumahnya untuk ambil bahagian dalam perayaan.

    Sekitar 100 polis berjaga-jaga untuk menertibkan peserta yang datang. Mirko Streiber selaku juru cakap polis menyatakan Thessa sebenarnya hanya ingin mengadakan pesta private kecil-kecilan, namun undangan di Facebook itu mengubah segalanya.

    Seperti dilansir Reuters dan dikutip detikINET, Isnin (6/6/2011), polis telah menahan 11 pengunjung pesta. Sebab mereka melakukan kekerasan dengan merosak properti atau melukai orang lain.

    "Secara umum pesta berlangsung damai. Ada beberapa nyala api, kekerasan dan minuman alkohol membuat beberapa orang merosak properti. Terdapat pesta terancang yang lebih besar di Hamburg namun pesta ini mungkin adalah pesta ultah tidak terancang terbesar yang pernah terjadi," kata Streiber.

    Blunder di Facebook semacam ini pernah terjadi di Australia. Namun para pengunjung tidak sempat hadir kerana pesta dibatalkan

    Nenek 80 tahun Jadi Pencuri Berlian Selama 50 Tahun

    Posted: 06 Jun 2011 12:30 AM PDT

    Los Angeles - Seorang wanita berusia 80 tahun, Doris Payne, tercatat sebagai 'pencuri permata' selama berpuluh-puluh tahun. Namun, sesuai dengan pepatah, sepandai-pandainya tupai melompat, akhirnya jatuh juga. Payne pun tertangkap akhir minggu ini saat mencuri cincin senilai US$ 16 ribu dari sebuah kedai perhiasan Santa Monica, Los Angeles, Amerika Syarikat.

    Sebelumnya, Payne pernah dihukum kerana menggasak perhiasan di berbagai kedai di berbagai penjuru dunia. Dia juga pernah dihukum oleh Hakim Pengadilan Tinggi Los Angeles, Mark E. Windham selama 16 bulan penjara.

    Payne lahir pada 1930 di kota kecil Slab Fork. Dia mencuri berlian pertama kali di penghujung usia 20-an. Awalnya dia berharap dapat mengumpulkan wang untuk membantu ibunya yang ditinggalkan oleh suaminya yang berkelakuan kasar.

    Payne mengaku tidak ingat berapa banyak barang berharga yang telah dicuri. Tetapi kariernya tersebut telah berlangsung lebih 5 dekad. Dia melakukan aksinya dari New York, Las Vegas, London, Paris, Monte Carlo hingga Tokyo.

    "Sasaran saya selalu kedai-kedai terbaik," kata Payne seperti dikutip dari LAtimes.com, Isnin (6/6/2011).

    Dalam melaksanakan aksinya, dia akan bercakap dengan para pengunjung . Kemudian dia mengambil berlian dan memasukan ke beg pakaian yang dikenakannya. Payne mengalihkan perhatian staf penjualan ketika mencuba berbagai cincin. Dan ketika mereka tidak melihat slip cincin dari jarinya dia akan memasukan cincin ke baju.

    Kisah hidupnya telah menarik pembuat filem untuk dijadikan filem Hollywood

    Payne, menurut jaksa San Diego, telah menghabiskan sebahagian besar hidupnya untuk "tidak melakukan apa-apa selain mencuri perhiasan sampai usia tua."

    Video..orang tua dipukul tanpa sebab

    Posted: 05 Jun 2011 11:59 PM PDT






    Entah apa kesalahan orang tua ni terus dipukul...



    Saya nak boleh ?

    Posted: 05 Jun 2011 11:52 PM PDT

    KENAPA AKU PATUT LETAK BLOG ANDA DALAM BLOG LIST DI BLOG INI?
    sebab: Blog ini memaparkan pelbagai info yang boleh dikongsikan 
    bersama dengan pengunjung blog bro.Yang penting semua ini akan
    memberi manafaat kepada semua pembaca.Kiranya situasi win..win lah....

    Bas sekolah 2 tingkat yang sangat luarbiasa

    Posted: 05 Jun 2011 10:00 PM PDT





    Hebat betul bas sekolah ni..
    agaknya ni satu-satunya di dunia..

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS