Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Foto Pra Perkahwinan Scha Al-Yahya & Awal Ashaari

Posted: 25 Apr 2012 10:46 PM PDT

Sekilas Pandang OHBULAN!

OHBULAN! merupakan portal yang mengetengahkan konsep hiburan santai yang memberi liputan terkini berita-berita hiburan & fesyen di Malaysia, Indonesia, Korea & Hollywood. Dengan lebih 400 ribu pembaca setia setiap hari dan lebih 10 juta pelawat setiap bulan, menjadikan OHBULAN! portal hiburan & fesyen yang paling ngetop yuuuk!

“Saya Lebih Yakin Dengan Kerjaya Sebagai Pengacara” – Neelofa

Posted: 25 Apr 2012 09:45 PM PDT

Entah apa mimpi selebriti yang sedang meningkat naik ini, tiba-tiba saja dia mahu beralih arah ke bidang pengacaraan pula.
Neelofa dalam temubualnya bersama sebuah tabloid tempatan telah memutuskan bahawa dia mahu memfokuskan kerjayanya dalam bidang pengacaraan berbanding lakonan.

"Sekarang saya lebih yakin dengan kerjaya sebagai pengacara. Dibandingkan dengan lakonan, saya lebih meminati dunia pengacaraan dan dari dulu lagi sebenarnya suka menjadi hos."

"Apatah lagi apabila saya ditawarkan menjadi pengacara sebuah program TV yang sudah mantap dan dikenali, memang saya terima dengan gembira. Bukan setakat itu, saya juga bersyukur sebab baru saja menerima satu lagi tawaran sebagai hos, namun belum boleh diperkatakan mengenai perkara tersebut." berkata Neelofa dipetik dari Berita Harian.

Neelofa turut memberitahu bahawa dia hanya mengambil 1 atau 2 tawaran lakonan dan dia turut akui memilih jalan cerita yang bagus.

"Saya tidak kisah dengan watak apa sekalipun yang diberikan, tetapi jalan cerita sesuatu drama itu perlulah bagus untuk menarik minat saya berlakon. Tahun ini saya hanya menjayakan dua drama saja, yang mana satunya adalah arahan Erma Fatima berjudul Kau Yang Terindah dan aktiviti penggambaran akan dimulakan pada bulan depan."

Apa sajalah Neelofa, asalkan dapat mengekalkan imej yang bersih dan baik, semua orang akan bangga dengan pencapaian anda. Atau ini semua disebabkan filem Azura 2012 tak laku?

Jom undi, Neelofa sesuai jadi pengacara atau pelakon atau surirumah berjaya sahaja?

Sumber : Berita Harian

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Sekitar Majlis Hari Jadi Zizan Razak Ke 28

Posted: 25 Apr 2012 06:29 PM PDT

Minggu lalu, Budiey ada menerima sebungkus gambar-gambar menarik sekitar sekitar Majlis Hari Jadi Zizan Razak yang ke-28 tahun. Tahniah Zizan, di usia 28 tahun, anda dah berjaya menjadi pengacara dan pelawak, ada kereta mewah yang mahal dan boleh dikatakan banyak job. Berderet-deret job untuk Zizang.

Oleh kerana sibuk dengan sesi pemindahan rumah dan pejabat operasi budiey.com, Budiey hanya sempat upload dan siarkannya pada hari ini.

Majlis diadakan pada Ahad, 15 April 2012, 3PM di Bora Ombak, Ampang Kuala Lumpur. Majlis ini dianjurkan oleh kelab Peminat Zizan Razak dan Wire Fame Entertaiment Sdn Bhd turut hadir memriahkan majlis artis-artis naungan Wire Fame Entertaiment iaitu Kaka dan Johan Asari.

Budiey ingin mengucapkan selamat hari jadi buat Zizan Razak. Antara bersama-samanye yang menyambut ialah kedua ibu bapanye, para peminat dan anak-anak yatim.

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Hari Jadi Zizan Razak

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Zizan Raja Lawak Dalam Bolos
  • Zizan Nin Akan Kahwin Sebelum Mei 2010
  • Zizan Nin Akan Kahwin Fazilah Hani Harun 19 Mac Ini
  • Zizan Dilayan Seperti Anak Sultan?
  • Gambar Selebriti di Prebiu Media Filem Raya Tak Jadi
  • Zizan Raja Lawak Nyanyi Rap dalam Selamat Tinggal
  • Video Zizan Raja Lawak Jamming Dengan Ustaz Azhar Idrus
  • Gambar Majlis Akad Nikah Zizan Nin
  • Gossip Zizan Bercinta dengan Kaka
  • Filem Hantu Bonceng Kutip RM1.78 Juta
  • Paan Paiz Lakonan Zahiril Adzim & Zalif Sidek

    Posted: 25 Apr 2012 08:26 AM PDT

    RIUH RENDAH HIDUP 2 SAHABAT BAIK
    APABILA 'ORANG KETIGA' MUNCUL MENGACAU

    Mereka tidak pernah berenggang sejak kanak-kanak. Mungkin agak janggal melihat 2 orang lelaki yang sudah tiba usianya untuk berumah tangga asyik 'berkepit' ke sana sini tetapi perhubungan Paan dan Paiz memang seperti magnet dengan besi yang sukar dipisahkan.

    Jadi, apabila muncul 'orang ketiga' dalam hubungan mereka selepas Paiz bercadang untuk kahwin, Paan menjadi marah kerana bimbang akan kehilangan sahabat baiknya itu.

    TV3 dan Radius One Sdn Bhd yang pernah merangkul Anugerah Drama Komedi Terbaik di Anugerah Skrin 2008 menerusi drama Mr Mama, sekali lagi bekerjasama dengan pengarah berbakat besar, Shahrulezad Mohameddin untuk menerbitkan drama komedi Paan Paiz yang bakal bersiaran 11 April 2012 setiap hari Rabu jam 10 malam

    Drama bersiri 13 episod Paan Paiz membariskan para pelakon seperti Zahiril Adzim, Zalif Sidek, Sari Yanti, Norhayati Taib dan Razak Ahmad. Nukilan skrip oleh Shamsull Hashim yang sarat dengan elemen komedi mengisahkan 2 sahabat karib yang berkawan rapat sejak zaman kanak-kanak.

    Paan (Zalif Sidek) seorang yang malas, loyar buruk dan suka menjawab manakala Paiz (Zahiril Adzim) seorang yang kacak, bergaya dan rajin. Paiz memulakan kerjayanya sebagai seorang arkitek tetapi Paan masih tidak mempunyai pekerjaan yang tetap. Mereka tinggal bersama dan sering melakukan aktiviti bersama pada waktu lapang. Paan terkejut apabila Paiz bercadang untuk kahwin.

    Paan menjadi marah kerana Paiz telah berahsia dengannya. Siapakah bakal isteri Paiz itu?

    Poster Paan Paiz 2

    Paan mula menyiasat. Satu kejutan demi satu kejutan berlaku dan kejutan akhir adalah yang paling mengejutkan Paan! Dia tidak menyangka bahawa wanita yang akan 'merampas' kawan baiknya ialah adik perempuannya sendiri, Dira (Sari Yanti).

    Bimbang akan kehilangan kawan karibnya selepas Paiz berumah tangga, Paan sengaja menimbulkan pelbagai masalah walaupun Paiz bakal memperisterikan adiknya. Namun, kerisauan Paan tidak berpanjangan kerana Paiz tidak bercadang untuk berpindah keluar daripada rumah tersebut selepas kahwin.

    Dira mula rimas dengan abangnya yang asyik memerap di rumah tanpa membuat apa-apa. Paiz asyik bersama Paan dengan aktiviti harian mereka dan jarang meluangkan masa untuk Dira. Bagi mendapatkan kembali suaminya, Dira telah mengikut nasihat Kak Leha (Norhayati Taib) untuk mencari jodoh untuk Paan dengan harapan Paan cepat kahwin dan pindah dari sana. Apakah rancangan Dira akan berhasil?

    Menurut Shahrulezad Mohameddin, pengarah drama komedi Paan Paiz, "Alhamdulillah… Sepanjang penggambaran drama Paan Paiz, segalanya berjalan dengan lancar dan tiada masalah besar yang mengganggu. Malah, saya boleh menyifatkan produksi ini antara yang paling ceria dan kecoh kerana gelagat pelakon utamanya, Zalif Sidek dan Zahiril Adzim yang sangat mesra dan suka mengacau orang."

    "Hampir setiap hari, kami akan bergelak ketawa dengan gelagat Si Paan (Zalif Sidek) dan Si Paiz (Zahiril Adzim). Paan pernah membuat kru produksi menjadi panik dan hampir memanggil ambulans apabila dia tidak dapat bangun sewaktu menyiapkan babak bersenam.

    Rupa-rupanya, Paan hanya mengalami kekejangan di perut kerana jarang bersenam. Berat badan Paan juga bertambah naik kerana tidak dapat menahan selera dengan lauk pauk yang sedap di lokasi penggambaran. Seperti kekecohan yang digambarkan dalam drama Paan Paiz, suasana lokasi kami juga sentiasa ceria dengan insiden yang berlaku di luar kawalan. Harapan kami bahawa Paan Paiz dapat diterima oleh penonton TV3 nanti. " Tambah Shahrulezad.

    Justeru, jangan ketinggalan untuk menonton Paan Paiz mulai 11 April 2012, setiap hari Rabu jam 10.00 malam, hanya di TV3!

    Paan Paiz (1)

    Paan Paiz (2)

    Paan (Zalif Sidek) 2

    logo Paan Paiz

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Telemovie Parit Jawa
  • Telemovie Parit Jawa Menyayat Perasaan Penonton
  • Zahiril Adzim dan Shera Aiyob Selamat Bertunang
  • Kad Jemputan Majlis Nikah & Persandingan Shera Aiyob & Zahiril Adzim
  • Filem Jalan Pintas Lakonan Bront Palarae, Zahiril Adzim
  • Zahiril Adzim & Shera Aiyob Bakal Kahwin 20 November
  • Sesuatu Yang Tertinggal
  • Filem Papa I Love
  • Filem KARAOKE Menang anugerah Mavericks di Festival Filem Antarabangsa Calgary
  • Gambar Selebriti di Prebiu Filem Tolong Awek Aku Pontianak
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    (Tahniah!) Hattan Kini Bergelar Datuk

    Posted: 25 Apr 2012 11:12 PM PDT

    Takde angin takde ribut, tup-tup Hattan kini sudah bergelar Datuk. Bukan macam seorang artis tu, pingat belum dapat tapi dah heboh satu Malaysia yang dia diberi pangkat Dato dan dengan bangganya menggunakan pangkat duniawi tu untuk menaikkan saham diri sendiri. Kesian.. Apa-apa pun, tahniah kepada Hattan diatas penganugerahan tersebut.

    HATTAN TERIMA GELARAN DATUK

    Seperti gambar yang anda lihat, Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah mengurniakan Darjah Kebesaran Mahkota Pahang Peringkat Kedua, Darjah Indera Mahkota Pahang, (DIMP) dan gelaran Datuk kepada Hattan atau nama sebenarnya Mohd Sukri Shahabudin di Balairung Seri Istana Abdu Bakar, Pekan, sebentar tadi.

    Related Posts with Thumbnails

    “Saya Bukan Isteri Menteri Dan Masih Solo” – Zahida Rafik

    Posted: 25 Apr 2012 07:57 PM PDT

    SKANDAL ZAHIDA RAFIK SHAFIE APDAL Zahida Mohamed Rafik atau lebih dikenali dengan nama Zahida Rafik sekali lagi menegaskan yang dia masih lagi solo, belum mendirikan rumah tangga dengan mana-mana lelaki termasuk dengan seorang menteri yang dikaitkan dengan dirinya berhubung pemberian wang sebanyak RM1.5 juta.

    Dalam penampilan pertamanya di khalayak bagi menjelaskan isu hangat itu, Zahida menarik perhatian bahawa segala kisah yang tersebar sejak kebelakangan ini yang mengaitkan'nya dengan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal adalah fitnah semata-mata.

    "Sebelum ini, saya pernah terserempak dengan beliau (Mohd. Shafie) ketika hadir ke beberapa buah majlis, tetapi saya tidak mengenali beliau secara peribadi. Saya cuma tahu beliau seorang menteri.

    "Lagipun desas-desus yang mengatakan saya sudah berumah tangga dengan beliau juga tidak benar kerana sampai sekarang saya masih solo. Saya anggap apa yang berlaku ini cuma gosip yang menjadi lumrah kepada kehidupan seorang artis,"

    Menurut Zahida lagi ketika ditemui pada majlis pelancaran aksesori Nur Of Alexandria di Kuala Lumpur semalam, dia sendiri hairan kenapa namanya dikaitkan dengan kontroversi tersebut dan tidak menolak kemungkinan ia turut bermotifkan politik.

    Related Posts with Thumbnails

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Sensasi

    sumber :-

    Sensasi


    Fida dan Mamat kini bercinta semula,Mamat mahu pergi ke hubungan lebih serius

    Posted: 25 Apr 2012 03:45 PM PDT

    Adat orang bercinta ada naik dan turun nya,hati wanita nie keras keras kerak nasik kata orang..Makin lama dipujuk lama-lama lembut jugak.Lelaki kene pandai berlembut dan mengalah barulah si kekasih rasa dihargai. Fida sebelum nie putus cinta dengan Mamat kerana kontroversi gambar Fida tak bertudung.



    Hubungan percintaan dengan  Mamat yang terputus sejak setengah tahun lalu kini dikatakan sudah bertaut kembali selepas pasangan ini dipertemukan semula dalam sebuah program di TV9. Perkara ini disahkan sendiri oleh Fida ketika ditemui pada majlis pelancaran Barisan Artis Nasional di Ipoh, Perak, baru-baru ini.
      Fida Akui Masih Sayang Mamat
    "Selepas dipertemukan semula dalam program Apa Saja FBI, hubungan kami berdua kembali baik seperti dahulu. Fida mengaku baik dengan dia tapi tidak tahu sejauh mana perhubungan kami. Apa-apapun, Fida akui sayang Mamat sebagai kawan dan sudah memaafkan perbuatannya yang lepas,"ujar Fida sambil memberitahu bekas kekasihnya itu masih berusaha untuk menambat semula hatinya.

    "Tidak dinafikan Mamat masih mahu mencuba lagi untuk memperbaiki hubungan kami. Dia ada datang ke rumah dan kami juga ada keluar bersama. Malah, jika hendak diikutkan, Mamat nak pergi lagi serius dalam perhubungan kami. Dia juga nekad nak serius terus selepas ini dan sudah ada kata-kata serius dari dia.

    "Namun, tidak dinafikan, ramai juga yang bantah hubungan Fida dengan Mamat. Keluarga tidak masuk campur dan hanya memberi nasihat. Bagi Fida, jika ada jodoh antara kami, adalah. Apa-apapun, Fida serahkan jodoh semuanya kepada Tuhan. Bagi yang selalu cakap tak elok tentang Mamat, Fida rasa tak perlulah sebab itu buat Fida lagi kesian dengan dia dan sebagai seorang kawan, Fida rasa Fida kena bersama dengan dia di saat dia susah."

    Hubungan Fida dengan ahli perniagaan pu la bagaimana?

     "Kami hanya berkawan baik. Kami dah kenal lebih setahun dan hanya mula rapat sejak beberapa bulan lalu. Bukan saya tak nak serius, tapi saya baru saja putus cinta dengan Mamat jadi lebih baik saya fokus dengan kerjaya dulu."

    Dalam perkembangan lain, Fida yang baru saja selesai menjalani penggambaran drama 'Tetap Mangrib' untuk siaran bulan Ramadhan ini memberitahu bakal melancarkan single terbarunya, 'Apo Kono Eh Jang' yang diberi nafas baru dan digubah semula oleh Alfa Booty, pada bulan Mei nanti.

    Diana Danielle ayu bertudung

    Posted: 25 Apr 2012 03:38 PM PDT

    Semakin ayu dan jelita Diana Danielle bila bertudung kan.Lagi cantik dan manis daripada DD pakai seksi .

    Megan Fox mengandung anak sulung

    Posted: 25 Apr 2012 03:36 PM PDT


    Pelakon terkenal dengan filem "Transformer", Megan Fox disahkan mengandung anak pertama bersama suami yang juga seorang pelakon dalam rancangan bersiri terkenal "Desperate Housewives", Brian Austin Green yang berusia 38 tahun. 
    Fox yang sebelum ini pernah menyatakan hasrat untuk mempunyai anak sendiri memberitahu bahawa dia inginkan dua orang anak dan mungkin tiga orang kesemuanya. 
    "Saya inginkan sekurang-kurangnya 2 orang dan tidak kisah jika memiliki 3 orang anak bagi masa akan datang. Saya suka perasaan bergelar ibu kepada anak-anak sendiri." 
    Walau bagaimanapun, anak yang bakal dilahirkan nanti merupakan anak kedua bagi Green yang mana dia mempunyai seorang anak yang kini berusia 10 tahun hasil perkahwinannya sebelum ini. 
    Pasangan bahagia ini mula berkenalan di set penggambaran dalam rancangan televisyen komedi "Hope And Faith" pada tahun 2004 dan mengharungi hubungan yang naik turun sebelum ini sehinggalah mereka mengambil keputusan untuk mengikat tali perkahwinan pada tahun 2010. 
    Dalam pada itu, aktres berusia 25 tahun ini akan muncul dalam filem terbarunya "Friends With Kids" yang dijangka akan berada di pasaran Amerika Syarikat sekitar bulan September tahun ini manakala untuk tayangan di Malaysia dan Singapura masih belum diketahui.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Ini Dia Wanita Pemilik Wajah Paling Sempurna Ala Inggris

    Posted: 25 Apr 2012 09:15 PM PDT

    Di Inggris, seorang gadis boleh bahagia kerana mendapatkan predikat sebagai pemilik wajah paling sempurna di Inggris.

    Florence Colgate disebut-sebut memiliki wajah paling sempurna. Ini kerana wajahnya sesuai dengan cetak biru internasional soal wajah yang paling sempurna. Dia memenuhi rasio optimal antara mata, mulut, dahi, dan dagu. Proporsi wajahnya pun disebut-sebut paling sesuai.

    Predikat itu diperoleh Florence setelah mengalahkan sekitar 8.000 orang yang berminat untuk merebut gelaran serupa.. Para kontestan diuji wajahnya tanpa riasan apa pun dan mereka dilarang melakukan operasi plastik atau menyuntikkan cairan kimia apa pun.

    Wajah Florence juga dikatakan sangat simetris mendekati sempurna. Shania Twain, Liz Hurley, dan Jessica Alba adalah para seleb dunia yang disebut juga memiliki wajah paling sempurna simetris.

    Mendapat predikat itu, tentu saja Florence senang. Sehari-hari dia mengaku hanya mengenakan riasan sederhana saja. "Seharusnya perempuan tidak perlu memakai riasan setiap hari. Saya sendiri sudah senang dengan penampilan saya tanpa perlu operasi plastik atau Botox," ujar dia.

    Dibonceng Sambil Bogel, Perempuan Ini Hanya Disaman

    Posted: 25 Apr 2012 09:00 PM PDT

    BUCHAREST - Polis di Romania menyaman seorang perempuan yang dibonceng di motor dalam keadaan bogel. Namun, setelah menerima surat saman, perempuan itu melanjutkan perjalanannya tetap dalam keadaan bogel.

    Menurut polis Romania, kesalahan yang dilakukan perempuan bogel itu hanyalah kerana perempuan itu tidak mengenakan helmet. Salah seorang penunggang motor lainnya langsung mengabadikan foto perempuan bogel itu dengan kamera ponselnya.

    Setelah disaman, perempuan itu langsung mengenakan helmet dan melanjutkan perjalanannya. Perempuan itu tetap dibonceng dalam keadaan bogel.

    "Polis yang menangkap perempuan itu adalah polis lalu lintas. Perempuan itu hanya diberikan surat saman kerana melanggar peraturan lalu lintas yakni, tidak mengenakan helmet," ujar salah seorang saksi, seperti dikutip Orange, Rabu (25/4/2012).

    "Lalu, polis itu langsung memberikan peringatan dan surat tsaman. Dia juga memperingatkan perempuan itu dan penunggang motor yang pergi bersama dengannya agar berhati-hati ketika berkendara," tambahnya.(AUL)

    Lawak..Di Ketahui Polis Sedang Beraksi, Pencuri Mengaku Sedang Latihan Menjadi Tukang Kunci

    Posted: 25 Apr 2012 08:45 PM PDT


      Ketahui polis sedang membongkar kunci pintu kereta pencuri dari Utah ini cukup cerdas dengan mengajukan alasan yang paling masuk akal: "Sedang latihan jadi tukang kunci, tuan!"

    Sayangnya sang polisi lebih cerdas lagi untuk tidak segera mempercayai begitu saja terhadap alasan yang ia terima.
    Akhirnya, setelah dilakukan pemeriksaan, polis menemukan sebuah trak berisi dompet-dompet, berbagai beg, sebuah pistol dan sejumlah perhiasan yang jika ditaksir bernilai sekitar $5000 . 


    Lelaki itu, yang ditangkap dengan sebuah paip kaca untuk menghisap metamfetamin, akhirnya dihantar oleh polis ke penjara. Ia dikenai tuduhan berlapis, seperti percubaan pencurian kereta, kepemilikan alat untuk pencurian dan kepemilikan ubat terlarang.


    Seorang Wanita di New York Dipecat Setelah Menyumbangkan Ginjal Untuk Bos

    Posted: 25 Apr 2012 08:30 PM PDT


      Deborah Stevens mengajukan komplain kepada lembaga hak asasi manusia di New York setelah pengorbanannya mendermakan ginjal untuk si bos justru dijawab dengan pemecatan.



    Nevember 2010, Stevens yang saat itu lagi berhenti sementara dari perusahaannya, Atlantic Auotomotive Group, mengetahui keadaan bos perusahaan tersebut, Jacqueline Brucia, 61 tahun, sedang memerlukan dginjal. Ia menawarkan ginjalnya waktu itu, dan Brucia menolak, dengan tambahan "mungkin saya akan mempertimbangkan tawaran tersebut pada suatu hari nanti."


    Tak lama setelah Stevens kembali diterima bekerja pada perusahaan itu, Brucia bertanya kepada Stevens jika ia masih berminat mendermakan ginjalnya. Stevens setuju.


    Setelah diperiksa, ginjal Stevens ternyata tidak sesuai untuk tubuh Brucia, tapi ia menyetujui untuk mendermakan organ tubuhnya tersebut untuk pesakit di tempat lain, yang mengakibatkan reaksi berantai sehingga sang bos akhirnya berhasil mendapatkan ginjal yang sesuai.


    Pasca operasi yang dilakukan Ogos tahun lalu, ternyata mutu kerja  Stevens di tempat ia bekerja menjadi berkurang. Ia sempat mengambil cuti selama sebulan kerana operasi tersebut menyebabkan saraf di kakinya rosak, sistem penceraan tubuhnya terganggu dan mendapat beberapa gangguan mental.


    Stevens dimarahi kerana mengambil cuti sakit dan juga dipindahkan ke pejabat lain yang tak ia harapkan. Dan pada , 11 April Stevens resmi dipecat dari perusahaan tersebut, dengan alasan mutu kerja.
    Saat ini peguam Stevens sudah menghubungi dan mengirimkan komplain kepada lembaga hak asasi manusia dan merancang melakukan gugatan hukum terhadap Brucia beserta perusahaannya.


    Pihak Atlantic Automotive sementara ini hanya mengeluarkan pernyataan: "Sayang sekali salah satu pegawai kami telah menggunakan tindakan kebaikannya untuk membuat sebuah klaim yang tak berdasar."
    "Atlantic Auto selalu memperlakukan dirinya (Stevens) dengan baik dan bersikap secara terhormat dan adil, dalam setiap kesempatan," bela perusahaan itu.
    foto via MSN        

    Foto Bogel di Pantai, Model Seksi Singapura Terancam Dipenjara

    Posted: 25 Apr 2012 08:15 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang model Singapura bernama Eileen Yumiko menuai kritik pedas di forum-forum online setelah foto dirinya berbogel  di sebuah pantai terpasang di Facebook.
    Seperti ditulis di Stomp, aksi ini terungkap setelah seseorang menemukan foto itu terpasang di Facebook. "Saya melihat foto-foto ini di Facebook. Meski tidak terlalu yakin namun sepertinya itu adalah pantai di sekitar sini (Singapura). Mungkin East Coast Beach," demikian tulis Fitch.
    Foto itu diambil di St John's Island, Singapura. Berdasarkan laporan, fotografer dan model lokal itu dianggap melanggar hukum. Seorang pengacara bernama Vijay Kumar mengatakan melakukan foto bogel di alam terbuka melanggar ketentuan Section 27A of the Miscellaneous Offences (Public Order and Nuisance) Act.
    Undang-undang ini menyebutkan, bogel di depan umum adalah tindakan yang melanggar hukum.Jika terbukti bersalah maka dendanya mencapai 2.000 dollar Singapura) dan dipenjara selama tiga bulan.
    "Tak perlu ada laporan. Jika polis sudah tahu maka mereka seharusnya sudah mengambil tindakan. Di Singapura, berbogel di muka umum adalah tindakan cabul kerana kita adalah masyarakat konservatif," jelas Vijay.
    Sementara, seorang peguam lain bernama Steven Lam, menganggap jika foto bogel meski dengan alasan seni tetap dijerat hukum kerana melanggar ketentuan Undesirable Publications Act.
    "Undang-undang itu menghukum siapapun yang mereproduksi, membuat atau mereproduksi untuk kepentingan bisnis, eksebisi, melakukan penyebaran ke orang lain segala bentuk publikasi berbau cabul," ujar Lam, sembari menambahkan jika ancaman hukumannya adalah denda 10 ribu dollar Singapura atau ancaman hukuma penjara selama dua tahun.

    Disangka Babi, Steven Tembak Kekasih Sendiri

    Posted: 25 Apr 2012 08:00 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki asal Florida, California, Amerika Syarikat (AS) terpaksa harus mengakhiri acara perkhemahan akhir minggu setelah tak sengaja menembak kekasih sendiri yang disangkanya babi. Demikian dilansir ABC News, Rabu (25/4/2012).
    Lelaki bernama Steven Egan (52) pergi berburu dengan kekasih bernama Lisa Simmons di wilayah utara negara bagian itu. Namun, ia menyangka sang kekasih adalah babi yang diburunya.
    "Ia melihat babi dan kemudian menembaknya dan kemudian pergi memeriksanya," jelas Mayor Steve Clair dari pejabat Flagler County Sheriff. Menurut sang sheriff, kesalahan itu bukan terjadi dengan pemunculan sang kekasih.
    Awalnya, Egan menembak seekor babi namun berhasil menghindarinya. Kerana itu, ia menyuruh kekasihnya agar tinggal di khemah sementara dirinya terus mengejar babi itu. Sayangnya, Simmons malah meninggalkan khemah untuk mencari jeruk liar.
    Ketika Egan mendengar suara di balik semak-semak, ia kemudian menembak tanpa bertanya-tanya. Ternyata, ia malah menembak sang kekasih di bahagian kaki dengan senapan kaliber 30. Sang pacar kemudian dibawa ke RS Halifax Health Medical Center.
    "Ia sangat terkejut kerana menembak sang kekasih. Tapi itu adalah kecelakaan. Satu saja yang dilanggar dalam aturan perburuan iaitu jangan pernah menembak sesuatu yang tidak kamu lihat," ujar Clair, menjelaskan

    Sekolah abai larangan ulama halang pelajar perempuan bersukan

    Posted: 25 Apr 2012 07:45 PM PDT


    JEDDAH: Sebuah sekolah perempuan di Arab Saudi mengetepikan larangan ulama dengan mendirikan tiang gol bola keranjang dan membenarkan pelajarnya bermain di situ pada waktu rehat.
    Akhbar al-Watan semalam melaporkan, sekolah di Wilayah Timur itu menjadi sekolah perempuan kerajaan pertama menggalakkan aktiviti sukan secara terbuka.

    Memetik penyelia sekolah berkenaan, al-Watan melaporkan, pentadbir akan mengembangkan aktiviti itu "secara positif." Sebelum ini, beberapa sekolah perempuan swasta menawarkan kelas pembelajaran sukan.


    Ulama konservatif Arab Saudi memang melarang pelajar perempuan bersukan.

    Pada 2009, seorang daripada ulama kanan negara itu mendakwa, aktiviti itu boleh menyebabkan seseorang wanita hilang dara. Ulama konservatif juga melarang wanita Arab Saudi memandu kereta.


    Bagaimanapun, pemerintah negara itu, Raja Abdullah, melakukan pembaharuan dengan membuka lebih banyak peluang kepada wanita memperoleh pendidikan serta kerjaya lebih baik.



    Pada tahun lalu, Abdullah berkata, wanita mungkin dibenarkan mengundi atau bertanding merebut jawatan dalam pilihan raya kerajaan tempatan. Beberapa bulan lalu, Arab Saudi dikritik kerana tidak menurunkan atlet wanita dalam Sukan Olimpik.

    Pertubuhan hak asasi manusia, Human Rights Watch, menggesa negara itu dilarang menyertai Sukan Olimpik 2012 yang akan diadakan di London mulai Julai ini. - Reuters



    sumber : myMetro

    Gajah Afrika bunuh penjaga di zoo New Zealand

    Posted: 25 Apr 2012 07:30 PM PDT


    AUCKLAND: Seekor gajah Afrika membunuh seorang petugas yang menjaganya di sebuah zoo di New Zealand, di mana haiwan itu disimpan selepas membuat persembahan sarkas untuk berdekad lamanya.
    Polis dipanggil ke Zoo Franklin dekat Auckland tengah hari semalam selepas kejadian itu, lapor kenyataan polis. Semalam adalah hari cuti umum di New Zealand, tetapi zoo dibuka seperti mana destinasi tarikan pelancong yang lain. Tidak dapat dipastikan sama ada pengunjung melihat insiden itu. - AP


    sumber : myMetro

    Foto bogel tersebar: Guru besar berdepan tindakan

    Posted: 25 Apr 2012 07:15 PM PDT



    JAKARTA: Seorang guru besar sekolah rendah di Flores, Nusa Tenggara Barat akan dihukum oleh pihak berkuasa tempatan selepas foto bogelnya beredar di kalangan masyarakat di situ.
    Tiga foto bogel guru besar itu dihantar kepada penduduk bandar Ende melalui telefon bimbit awal minggu ini.

    Gambar itu didakwa diambil oleh teman lelakinya yang kini bekerja sebagai guru di sekolah menengah di bandar itu.


    "Berdasarkan undang-undang kerajaan, dia perlu dihukum kerana mencemari tanggungjawabnya sebagai penjawat awam iaitu untuk mempertahankan maruah di depan khalayak ramai," kata Timbalan Pengerusi badan perkhidmatan awam wilayah itu.


    sumber : myMetro

    Mati takut implan payu dara pecah

    Posted: 25 Apr 2012 07:00 PM PDT


    SWANSEA (Wales): Seorang ibu yang dilanda kebimbangan melampau implan payu daranya akan pecah, ditemui mati di rumah saudaranya, lapor media semalam.
    Kakitangan awam, Paige Goldup, ditemui tidak sedarkan diri di kawasan perkampungan Godre'rgraig dan dikejarkan ke Hospital Morriston.

    Bagaimanapun, doktor gagal menyelamatkan nyawanya dan disahkan meninggal dunia minggu lalu.


    Media melaporkan, Paige, 24, dimasukkan implan silikon rosak ke payu daranya dan dijadual menjalani pembedahan untuk membuang bahan itu tidak lama lagi, Ibu kepada bayi berusia sembilan bulan itu dipercayai mengambil ubat berlebihan sebelum ditemui tidak sedarkan diri.

    Saudara Paige berkata, ibu muda itu menjalani implan payu dara lebih dua tahun lalu.


    Katanya. implan berkenaan dihasilkan sebuah syarikat Perancis, PIP, yang menjadi perhatian baru-baru ini ekoran skandal kecuaian dalam penghasilan produk berkenaan.



    Sementara itu, Paige mengaku dia tertekan kerana amat bimbang implan berkenaan pecah dalam payu daranya.

    Menulis di Twitter, Paige berkata, dia adalah antara pengguna implan PIP yang tertekan dan terpaksa mengisi borang perubatan untuk membolehkan dia menjalani pembedahan membuang bahan berkenaan.


    "Saya harap klinik berkenaan melakukan pembedahan itu segera dan menanggung kosnya.

    "Ia sangat menakutkan saya," katanya. - TS



    sumber : myMetro

    10 anak kebulur, ibu pula bersolek

    Posted: 25 Apr 2012 06:45 PM PDT


    JOHOR BAHRU: Seorang ibu tunggal yang kerap bertukar kerja termasuk menjadi pelayan di pusat karaoke di daerah ini tergamak membiarkan 10 anak kebuluran sedangkan dia menggunakan wang bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk membeli alat solek.
    Wanita yang kematian suami pada Februari 2011 akibat batuk kering itu galak bekerja dan sering pulang lewat pagi menyebabkan anaknya terabai.

    Mendedahkan perkara itu, ibu saudara mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Aminah, 49, berkata, selepas kematian suami, adik perempuannya menggalas tanggungjawab menyara keluarga.


    "Adik perempuan saya, Ain, 37, berasal dari Indonesia, melakukan pelbagai jenis pekerjaan termasuk pembantu kedai makan.

    "Selepas bekerja, sikap Ain berubah termasuk gemar bersosial sebelum menerima tawaran bekerja di sebuah pusat karaoke sebagai pelayan tetamu.


    "Dia hanya pulang sesekali dan akibat boros membeli alat solek dan pakaian berjenama, Ain gagal melunaskan sewa rumah mahu pun membeli makanan untuk anak hingga mereka kebuluran.



    "Pada masa sama, Ain turut menggunakan wang RM450 diberi JKM untuk belanja anak bagi membeli barangan keperluan peribadinya," katanya.

    Menurut Aminah, Ain turut mengarahkan anak sulungnya melakukan kerja rumah seperti memasak, membasuh serta menjaga sembilan adik.


    Aminah berkata, perkara itu menimbulkan gangguan mental kepada anak sulung Ain yang dikenali sebagai Diah, 16.

    "Keadaan Diah semakin teruk apabila ibunya kerap membawa lelaki berlainan pulang ke rumah. Akibatnya, Diah melarikan diri ke rumah saya.


    "Bimbang banyak perkara negatif membabitkan keluarga Ain, saya dan beberapa jiran mengadukan perkara itu kepada JKM," katanya.


    Sementara itu, Pengarah JKM Negeri Johor, Khatijah Abdullah berkata, anak wanita terbabit berusia antara empat hingga 16 tahun diselamatkan pihaknya pada pertengahan November lalu.


    "Pada perbicaraan dijalankan, Ain memaklumkan dia tidak mampu memelihara anaknya lagi dan mahkamah memutuskan lapan beradik daripada 10 anaknya dihantar ke sebuah rumah perlindungan kanak-kanak di Pahang pada Disember lalu," katanya.



    sumber : myMetro

    Siang haprak malam bergaya

    Posted: 25 Apr 2012 06:30 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Pada siang hari berpakaian koyak rabak dan berjalan seperti orang kelainan upaya (OKU) untuk meraih simpati orang ramai menghulurkan sedekah, namun pada sebelah malam berpakaian cantik serta boleh berjalan dengan baik tanpa sebarang kecacatan.
    Itulah lagak beberapa lelaki warga China dipercayai sindiket pengemis warga asing yang bergiat aktif mengemis di sekitar ibu negara.

    Bagaimanapun, kegiatan penipuan itu berjaya dihidu pihak berkuasa dan hasil aduan orang ramai yang berasa curiga dengan gelagat warga asing berkenaan, tiga daripada 'pengemis tipu' itu berjaya dicekup ketika sedang leka mengira 'hasil' mereka di sebuah premis di Jalan Sultan Abdul Samad, Brickfields, di sini, Isnin lalu.


    Serbuan dilakukan sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Imigresen Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JIMWPKL) kira-kira jam 11.30 malam selepas intipan dan pemantauan selama seminggu terhadap pergerakan kumpulan pengemis warga asing terbabit.

    Penolong Pengarah JIMWPKL, James Musa Singa, berkata maklumat mengenai kegiatan kumpulan pengemis warga asing itu diperoleh daripada orang awam yang mendapati kumpulan terbabit hanya berlakon menjadi orang gelandangan dan OKU ketika keluar mengemis, sedangkan ketika berada di kediaman mereka berpakaian elok serta tidak cacat.


    "Ketika serbuan dijalankan di premis kediaman mereka, penjaga premis enggan membenarkan penguat kuasa Imigresen masuk dan kami terpaksa memohon bantuan polis barulah penjaga premis yang juga seorang wanita tempatan membuka pintu.



    "Ketika pemeriksaan di premis terbabit dilakukan, terdapat tiga lelaki warga China berpakaian comot dan separuh bogel didapati sedang leka mengira wang syiling hasil mengemis sekitar kawasan Brickfields, seorang wanita tempatan dipercayai penjaga premis turut berada di situ, namun dia tidak ditahan tetapi diberi notis untuk hadir ke pejabat JIMWPKL untuk membantu siasatan," katanya ketika ditemui di sini, semalam.

    Menurutnya, ketiga-tiga lelaki warga China termasuk seorang kudung tangan kiri yang berusia 31 hingga 71 tahun itu, didapati memasuki negara ini menggunakan pas lawatan sosial, namun sudah tamat tempoh dan tinggal lebih masa.


    Katanya, kumpulan pengemis berkenaan dipercayai didalangi individu tertentu atau sindiket yang bertanggungjawab membawa masuk 'pengemis tipu' itu bagi tujuan mengemis dan mendapatkan wang mudah hingga mencecah puluhan ribu sebulan.

    "Jika benar warga asing berkenaan adalah pengemis, tidak mungkin mereka mampu datang ke Malaysia. Pihak Imigresen percaya kumpulan pengemis warga asing terbabit dibawa masuk ke negara ini oleh sindiket tertentu yang mungkin terdiri dari warga tempatan dan kumpulan ini beroperasi di beberapa lokasi sekitar Lembah Klang," katanya.



    sumber : myMetro

    Remaja maut jatuh terusan

    Posted: 25 Apr 2012 06:15 PM PDT


    PENDANG: Seorang remaja dalam perjalanan menuju ke tempat kerjanya maut apabila ditemui orang ramai tertiarap dalam terusan di Kampung Alor Besar, di sini, pagi semalam.
    Dalam kejadian jam 10 pagi itu, motosikal ditunggang Mohd Suhaimi Mohd Daud, 18, dipercayai hilang kawalan sebelum terjunam ke dalam terusan berkenaan dan mangsa dipercayai lemas.

    Majikan mangsa, Bukhari Lebai Chik, 56, berkata, mangsa selalunya sampai di rumahnya sekitar jam 10 pagi sebelum keluar bekerja di sebuah sawah miliknya bersama seorang anaknya dengan menaiki kereta.


    "Saya difahamkan, anak saya sempat menghubungi arwah kira-kira jam 10 pagi bertanyakan lokasinya dan arwah sempat menyatakan dia baru sampai di terusan Kampung Alor Besar, namun tidak muncul walaupun selepas beberapa jam.

    "Jarak antara terusan kampung itu dengan rumah saya tidak jauh, sekitar 10 minit perjalanan saja. Namun, anak saya berasa tidak sedap hati kerana arwah tidak pernah lewat," katanya ketika ditemui pemberita, di sini, semalam.


    Bukhari berkata, dia amat terkejut selepas mendapat tahu Mohd Suhaimi terjatuh ke dalam terusan itu sehingga meragut nyawanya.



    Katanya, dia tidak menyangka pertemuan mereka baru-baru ini yang terakhir sebelum kejadian meragut nyawa mangsa.

    Sementara itu, jurucakap polis mengesahkan kejadian itu selain memaklumkan mayat mangsa dihantar ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Setar untuk bedah siasat.



    sumber : myMetro

    Dilayan bagai haiwan

    Posted: 25 Apr 2012 06:00 PM PDT


    KUALA LUMPUR: "Saya hanya terbayangkan penjara dan tali gantung kerana orang yang saya sayangi sebenarnya penagih serta pengedar dadah," kata seorang ibu muda yang kini menyesali perbuatannya lari dari rumah sejak 2007 kerana mengikut teman lelaki.
    Wanita berusia 23 tahun itu yang mahu dikenali sebagai Nora berkata, selepas lari dari rumah, dia berkahwin dengan kekasihnya di selatan Thailand, namun rumah tangga yang dibina hanya bertahan setahun.
    Nora berkata, dia bercerai sejurus melahirkan anak kembar lelaki pada 2008, namun seorang daripada anaknya itu meninggal dunia.

    "Selepas itu saya hidup sendirian kerana saya masih tidak pulang ke pangkuan ibu bapa, sebaliknya hanya menyerahkan anak saya untuk mereka jaga.



    "Pada April tahun lalu, saya berkenalan pula dengan seorang lelaki yang saya anggap mampu menjadi penyelamat dan memberi kebahagiaan.


    "Bagaimanapun, impian saya menjadi sebaliknya kerana dia rupa-rupanya penagih serta pengedar dadah. Setahun hidup bersamanya ibarat dalam neraka kerana saya bukan saja selalu dipukul, malah turut dipaksa mengambil dadah," katanya.



    SUMBER : MYmetro

    Gadis disergah harimau meninggal

    Posted: 25 Apr 2012 05:45 PM PDT


    KUALA KANGSAR: Seorang remaja perempuan yang berdepan detik ngeri apabila 'disergah' dua harimau ketika mengikuti ibunya menoreh getah pada 15 Januari lalu, meninggal dunia di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) Ipoh, petang kelmarin dipercayai akibat trauma melampau.
    Mastura Kamaruddin, 16, sebelum ini dikatakan mengalami trauma berpanjangan sejak kejadian itu hingga dia gagal menghadiri sesi persekolahan.

    Sejak insiden itu, arwah yang juga pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Kebangsaan Temenggong Kati, Kati, di sini, dikatakan sering termenung, sukar tidur dan hilang selera makan.


    Kedua-dua kakinya dijangkiti kuman akibat terpijak duri rotan ketika lari menyelamatkan diri daripada dikejar harimau berkenaan.

    Arwah juga hanya bersekolah seminggu selepas kejadian itu sebelum terlantar sakit di rumah keluarganya di Kampung Chuar Hilir, di sini.


    Dalam kejadian itu, arwah bersama ibunya, Rohani Osman, 50 terpaksa melalui pengalaman menakutkan apabila terserempak dengan dua harimau dewasa ketika menoreh getah berhampiran kawasan jirat Cina lama berdekatan Hutan Simpan Bintang Hijau, di sini.



    Dua beranak itu terpaksa berjalan mengundur hampir dua kilometer selepas diekori dan cuba dibaham dua harimau dewasa berkenaan sebelum diselamatkan penduduk kampung dua jam kemudian selepas bersembunyi di atas pokok.

    Rohani berkata, hampir 10 pakar perubatan tradisional dan Islam yang dirujuk mengatakan arwah anaknya berdepan gangguan makhluk halus atau terkena 'badi' harimau selepas kejadian itu.


    Rohani yang ditemui semalam berkata, dia tidak menyangka perubahan sikap dan trauma melampau dialami arwah sebelum ini menjadi petanda pemergiannya.

    Beliau berkata, dia bersama suaminya, Kamaruddin Jene, 52, reda dengan apa yang berlaku biarpun dia sendiri masih 'dibayangi' wajah pak belang yang cuba membahamnya itu.


    "Beberapa minggu sebelum kematiannya, arwah pernah berpesan kepada saya dan suami supaya tidak lagi keluar menoreh kerana bimbang menerima nasib sepertinya.


    "Seminggu selepas kejadian ngeri itu, arwah menunjukkan perubahan sikap yang ketara selain banyak menyendiri dan kurang bercakap. Arwah mungkin terkena 'badi' pak belang itu selain dirinya yang mudah lemah semangat," katanya.


    Menurutnya, pada Februari lalu, tahap kesihatannya bertambah teruk sehingga terpaksa berulang-alik ke Hospital Kuala Kangsar dan Hospital Taiping mendapatkan rawatan lanjut.


    Katanya, selepas menerima rawatan di dua hospital berkenaan, keadaan arwah tidak banyak berubah dan doktor mengesahkan darahnya dicemari kuman serta merebak ke bahagian pinggang ke bawah.


    Rohani berkata, arwah terpaksa dikejarkan ke HRPB pada 13 April lalu selepas demam panas sebelum doktor mengesahkan kuman berkenaan merebak ke bahagian otaknya.


    "Beberapa hari sebelum meninggal dunia, arwah langsung tidak boleh bercakap malah, doktor mengesahkan sebahagian tubuhnya dari pinggang ke bawah lumpuh," katanya.


    Jenazah Mastura dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Chuar Hulu, di sini, semalam.



    sumber : myMetro

    [Ngeri] Tangan tersepit

    Posted: 25 Apr 2012 05:30 PM PDT



    tangannya tersepit ketika sedang bekerja...

    Mak bapak hilang akal

    Posted: 25 Apr 2012 05:15 PM PDT





    sumber : stomp.com.sg

    Would you leave your child alone on a bed in a shopping mall? Well STOMPer jenny saw a little boy sleeping while his parents were nowhere in sight.

    Said jenny of what she saw (Apr 30):

    "Irresponsible parents.

    "I was at a shopping mall when I saw this kid sleeping in this bed that is on sale.

    "I think the parents are not doing the right thing by leaving their kid alone on a bed in a public place and just going off.

    "What if he woke up and is unable to find his mummy and daddy?

    "This message goes out to everyone."

    Cara membuat puting susu lebih seksi

    Posted: 25 Apr 2012 05:00 PM PDT






    Dikejar Singa, Kucing Ini Sanggup Panjat Pokok Kaktus

    Posted: 25 Apr 2012 04:45 PM PDT


    ARIZONA - Demi menyelamatkan nyawanya dari terkaman seekor singa gunung, kucing hutan ini mengamankan dirinya.

    Dia pun nekad memanjat batang kaktus setinggi 15 meter di Gurun Sonora Arizona, Arizona, Amerika Syarikat. Bahkan dia bertahan di hujung kaktus selama enam jam.

    Mungkin rasa takut yang menghantuinya mengalahkan rasa sakit dari duri-duri yang menusuk-nusuk badannya.

    Curt Fonger (69), seorang fotografer yang beruntung mengabadikan momen ini, mengatakan kucing tersebut tertatih-tatih menaiki batang kaktus tersebut demi keberlangsungan hidupnya.

    Kucing itu bertahan berada di hujung batang kaktus selama enam jam guna memastikan, seekor singa lapar yang mengikutinya telah benar-benar jauh dari sekitarnya.

    "Singa itu tidak mengejar kucing hutan tersebut sampai ke atas kaktus tetapi berputar-putar di bawahnya sambil beberapa kali menggeram selama beberapa minit, kemudian berbalik dan berlari ke arah dia datang," ujar Fonger, sebagaimana dikutip Dailymail,.(rhs)

    Pernah tengok anjing jadi penggerak janakuasa elektrik

    Posted: 25 Apr 2012 04:30 PM PDT

    12943852698262096

    Selalunya kuda yang digunakan tetapi ada disebuah kawasan di China anjing dijadikan untuk menggerakkan janakuasa ini….Tengok sampai terjelir lidah anjing tu….

    Bermesraan di Lab Sekolah,cikgu buat tak tahu je

    Posted: 25 Apr 2012 04:15 PM PDT

    Zaman semakin liar dimana-mana ditemukan pasangan bermesraan. Ini  salah satunya ada di sekolah . Tapi guru  pun membiarkan..jom kita lihat


    Klik open untuk melihak aksi mereka:




    Rupanya abang tengkorak..patutlah cikdu buat dekkk je...(maaf hari ni melawak)

    [Gila]Sekolah untuk belajar jadi pelacur

    Posted: 25 Apr 2012 04:00 PM PDT

    Seorang bekas ibu ayam di Belanda mendirikan sekolah untuk belajar jadi pelacur. Namanya cukup hebat Hanky Panky School. Kurikulumnya disusun sedemikian rupa agar para lulusannya boleh menjalankan profesinya lebih profesional, lebih banyak menghasilkan wang dan akhirnya boleh ebih awal 'pencen' dengan bekal kewangan yang cukup.

    Elene Vis, 43, yang sebelumnya heboh gara-gara buku autobiografinya Escort Queen with Turbopower, membuka sekolahnya di Amsterdam beberapa waktu lalu yang menawarkan ilmu pemasaran eksklusif. "Anda boleh menyebutnya teknik pemasaran. Anda harus punya ketrampilan menjual, tak peduli yang Anda jual tubuh sendiri atau peralatan rumah tangga. Prinsipnya tetap saja sama," kata Elene.



    Belanda yang membenarkan industri seks membuat distrik-distrik lampu merah di ibu kota menjadi tujuan utama pelancung dalam dan luar negeri serta menghasilkan jutaan euro per tahunnya. Sektor ini juga penyumbang cukai yang cukup besar bagi negara. Elene mengatakan bahawa para pekerja seks komersial yang bekerja lewat agensinya boleh  mendapat 6000 euro per bulannya, dengan hanya 40 jam kerja. Itulah sebabnya ia lalu mendirikan sekolah tersebut. "Kami memberikan training untuk mendapatkan hidup yang lebih baik dan wang lebih banyak dari pekerjaan mereka," katanya.


    Dengan biaya 450 euro per orang para 'murid' akan diberi perlajaran dalam bentuk tutorial dan video presentasi tentang berpikir positif dan teknik-teknik bercinta, termasuk ajaran Kama Sutra. Selain dirinya sendiri, Elene juga menyewa tenaga pengajar lainnya untuk subjek yang berbeza, seperti bagaimana berpakaian yang seseuai. "Intinya setiap orang boleh jadi cantik, dengan menonjolkan kekuatan dan menutupi kelemahan Anda. Anda harus sedar seperti apa penampilan Anda di mata orang lain," tambahnya.





    Menurut Elene, cara berpikir positip dan rasa percaya diri amat penting untuk membuat klien lebih betah dan menghabiskan waktu lebih lama. "Seks 10 menit tidak akan menghasilkan banyak uang," katanya. Prostitusi telah menjadi profesi legal di Belanda sejak 1988. Mereka mulai membayar pajak pendapatan sejak tahun 1996 dan rumah prostitus

    Woi! tak malu tak pakai bra

    Posted: 25 Apr 2012 11:00 AM PDT

    Nasib baik dia binatang..kalau manusia habis kena ngendap...
    agaknya manusia yang suka berjalan ditepi pantai tanpa pakai bra
    sama spesis dengan mereka ni kot....


    Hebat...Payudara Boleh Besar Dan Montok Hanya Dengan Makan Tahu Tempe

    Posted: 25 Apr 2012 10:30 AM PDT


    Memiliki payudara sihat dan besar menjadi impian banyak kaum hawa. Selain operasi, ada beberapa cara semulajadi yang boleh memperbesar payudara, salah satunya dengan makan produk kacang soya seperti pada tahu dan tempe. Namun makanlah dengankadar normal kerana kalau berlebihan dapat membuat kanser payudara.
    Beberapa makanan dapat meningkatkan kadar hormon, seperti estrogen dan prolaktin, yang secara langsung dapat memperbesar ukuran dan bentuk jaringan payudara. Salah satu makanan yang dapat meningkatkan hormon tersebut adalah yang berasal dari produk soya, seperti tahu, tempe dan susu soya.

    Tahu dan tempe memiliki senyawa seperti genistein dan daidzein yang secara alamiah terdapat dalam kacang soya dan kacang-kacangan lain. Senyawa ini adalah bahagian dari kelas molekul yang disebut isoflavon, yakni senyawa mirip estrogen yang dapat mempengaruhi hormon-hormon dalam tubuh manusia.

    National Institutes of Health (NIH) mengakui penggunaan teoritis kacang soya sebagai makanan pembesar payudara, tetapi menggunakan ini didasarkan sepenuhnya dalam teori dan tradisi, karena belum ada penelitian ilmiah yang membuktikan hal tersebut, seperti dilansir Livestrong, Jumaat (9/12/2011).

    Penelitian sejauh ini menunjukkan bahwa isoflavon mempunyai efek baik yang membantu kesehatan wanita. Namun bila dimakan secara berlebihan juga dapat menimbulkan bahaya.

    Berikut adalah plus minus manfaat produk kacang soya pada kesihatan wanita, seperti dilansir hubpages:

    Manfaat produk :

    1. Membantu menjaga kepadatan tulang sehingga mengurangi risiko osteoporosis
    2. Meringankan gejala menopause seperti hot flashes (rasa gerah atau sering kepanasan)
    3. Membantu menghambat beberapa jenis kanser serviks, kanker payudara dan jenis kanser lain, yang juga terdapat pada lelaki (bila dimakan secara normal dan tidak berlebihan).

    Bahaya terlalu banyak memakan produk kacang soya:

    1. Kajian yang didanai oleh National Cancer Institute pada 1990-an menunjukkan bahawa dalam dosis besar, kacang soya dapat menyebabkan peningkatan risiko kanser payudara. Menurut ilmuwan, hal ini disebabkan oleh peningkatan pertumbuhan saluran susu, yang biasanya memicu kanser payudara berkembang.
    2. Dapat mengurangi efektivitas letrozole dan tamoxifen, dua perawatan popular untuk kanser payudara.
    3. Dalam jumlah besar, kacang soya juga dapat menimbulkan risiko pada perkembangan dan fungsi otak bayi laki-laki.

    Pencuri wanita terbogel depan orang ramai

    Posted: 25 Apr 2012 10:15 AM PDT


    A woman caught shoplifting was punished by being forced to strip in public. The story, accompanied by photos of the half-naked woman crying, has divided netizens in a debate over the appropriateness of such punishment.

    13:40 so Nov 11, in a clothes store of Wenling City, Zhejiang Province, a customer left his bag in the store while trying on clothes in dressing room, then a 40-year-old woman put his hand into the bag to steal, but did not succeed and the theft was found by customers.

    The women theift grabbed the bag and ran, but were immediately surrounded by angry customers, in the process of ripping women's top clothes were all pulled down. "That woman stood there with upper body naked, many people gathered around, women tried to put hands over her chest and cried on the spot."

    Netizens have different views. Some think it is wrong to steal, but everyone has his own interests, pulling down the thief's clothes has gone too far, but some insist that the thief deserves a harsh punishment.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS